[speakers] Phonar wie heeft ze?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 46.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Ik ben ook een tijdje geleden daar langsgeweest om te kijken naar nieuwe speakers.. Ik heb toen ook een aantal speakers beluisterd die ik ook erg mooi vond klinken dit waren toen ook speakers van deze desbetreffende merken.. Ik heb toen ook een aantal andere speakers beluistert waaronder van B&W en Tannoy wat ik mij kan herinneren. En toendertijd klonken die laatste 2 echt een stuk minder dan de TMA en AT&T .. Maar voordat ik tot de aanschaf wilde overgaan ben ik eerst terug naar huis gegaan om de speakers op internet op te zoeken.. En ik vond het vreemd dat ik nergens info kon vinden en dat Stassen de enige was die het merk verkocht..

Ik heb toen ook besloten om ze niet te kopen. .En een paar maand later ben ik opnieuw gaan luisteren naar speakers .. waaronder ook de tannoy en B&W op dezelfde versterker.. En het verschil was dramatisch in vergelijk met de luistersessie bij Stassen. Ik heb toen ook de Tannoy R2 gekocht .. die ik nu veel beter vond klinken dan de TMA of AT&T.. Ik vind dit toch wel een beetje vreemd aangezien de luisterruimte op elkaar leek en dezelfde versterker werd gebruikt..

Ik zou ze wel eens naast elkaar willen horen bij een onafhankelijke dealer .. en dan gewoon netjes opgesteld .. want ik vind het vreemd dat als deze speakers zo gruwelijk goed zijn dat ze maar bij 1 winkel worden verkocht.. en dat k er niks over terug kan vinden op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237628

patrickvdhart schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Ik zie wat je bedoelt - wat een achterdocht daarginds...
Ik durf niet naar de P7 te kijken - heb al genoeg getwijfeld :?
Ja, dat herken ik, je moet een keer de knoop doorhakken.
Maar dit hoofdstuk is nog niet helemaal over - bij aflevering van de nieuwe speakers (ter vervangibng van de demos uit de showroom) bleken de huidige Contour iets anders te zijn dan wat we thuis hadden meegenomen om te beluisteren - de nieuwe zijn geen schim van wat we hier hadden - aangezien er geen foto's te vinden zijn van de Contour 4 wordt dit interessant - ik meld me wel inclusief ervaring met versterker
Patrick, bedoel je nou dat ze er ook anders uitzien? Jammer dan als je geen foto's hebt van de demo-versie.
Maar anders; moet je ze niet gewoon even lekker flink inspelen? Ook de Phonars hebben dat nodig.

Ben benieuwd naar je bevindingen hoor!

groet,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:43:
Ik ben ook een tijdje geleden daar langsgeweest om te kijken naar nieuwe speakers.. Ik heb toen ook een aantal speakers beluisterd die ik ook erg mooi vond klinken dit waren toen ook speakers van deze desbetreffende merken.. Ik heb toen ook een aantal andere speakers beluistert waaronder van B&W en Tannoy wat ik mij kan herinneren. En toendertijd klonken die laatste 2 echt een stuk minder dan de TMA en AT&T .. Maar voordat ik tot de aanschaf wilde overgaan ben ik eerst terug naar huis gegaan om de speakers op internet op te zoeken.. En ik vond het vreemd dat ik nergens info kon vinden en dat Stassen de enige was die het merk verkocht..

Ik heb toen ook besloten om ze niet te kopen. .En een paar maand later ben ik opnieuw gaan luisteren naar speakers .. waaronder ook de tannoy en B&W op dezelfde versterker.. En het verschil was dramatisch in vergelijk met de luistersessie bij Stassen. Ik heb toen ook de Tannoy R2 gekocht .. die ik nu veel beter vond klinken dan de TMA of AT&T.. Ik vind dit toch wel een beetje vreemd aangezien de luisterruimte op elkaar leek en dezelfde versterker werd gebruikt..
Je zou haast gaan denken dat ze bij Stassen alle luidsprekers in die luisterruimte hebben gemodificeerd, zodat ze allemaal minder klinken. Maar dat lijkt me toch een beetje vergezocht. })
Ik zou ze wel eens naast elkaar willen horen bij een onafhankelijke dealer .. en dan gewoon netjes opgesteld .. want ik vind het vreemd dat als deze speakers zo gruwelijk goed zijn dat ze maar bij 1 winkel worden verkocht.. en dat k er niks over terug kan vinden op internet..
Je hebt beslist een punt. De gewone classic Phonar veritas wordt nergens in Nederland verkocht, behalve bij Stassen. Die ook als enige de gemodificeerde versies verkoopt. En dat is heel jammer.
Maar niks te vinden op internet? Dat valt wel mee...
http://hear.nl/forums/lofiversion/index.php/t11281.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-13020.html
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70933.0
en natuurlijk:
http://www.edmakoestiek.nl/
en tenslotte:
http://www.phonar.de/

groetjes
marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Anoniem: 237628 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Ja, dat herken ik, je moet een keer de knoop doorhakken.

[...]

Patrick, bedoel je nou dat ze er ook anders uitzien? Jammer dan als je geen foto's hebt van de demo-versie.
Maar anders; moet je ze niet gewoon even lekker flink inspelen? Ook de Phonars hebben dat nodig.

Ben benieuwd naar je bevindingen hoor!

groet,
Marc
Marc, ze zijn behoorljik anders - de kast is hoger maar smaller. De oorspronkelijke staat iets achterover en heeft 2 basreflex poorten. Verder heeft hij glans lak aan de zijkanten. De nieuwe heeft mat afwerking en 1 basreflex poort. Ook zit de aansluit terminal veel hoger. De opstelling is hetzelfde, de tweeter is bij beide een ribbon, maar de conus diameter bij de nieuwe is iets groter bij midden en bas conus. Kortom een hele andere speaker.

Wat betreft het inspelen, daar heb ik ook nog aan gedacht. Het zal even duren voor ze ingespeeld zijn. Maar vond het verchil in geluid zo groot, kan niet geloven dat dat over gaat met inspelen. Waar de demo's een zeer open karakter en zeer sprankelend spelen (dat is wat ik ook zo mooi vond aan de phonar P5) hebben de nieuwe een veel meer gesloten geluid, ik mis gewoon het sprankelende. Mijn vriendin vond dat het klonk of er een sluier over de muziek lag. Ik geloof niet dat dit over gaat met inspelen, maar heb daar eerlijk gezegd ook niet zo veel ervaring mee.
Heb nog niets uit Venlo gehoord ben benieuwd.

Groet, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickvdhart schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:39:
[...]

Marc, ze zijn behoorljik anders - de kast is hoger maar smaller.[knip] Kortom een hele andere speaker.
Duidelijke zaak. Weg ermee.
Maarre, op de Phonars staat ook het typenummer (zelfs EdMa), en er komt ook een handleidinkje bij. Die speakers van jou gaan anoniem door het leven? Je kunt ook op http://tmaaudio.com/ kijken of je ze ziet staan (aangenomen dat het wel TMA's zijn :? ).
Wat betreft het inspelen, daar heb ik ook nog aan gedacht. Het zal even duren voor ze ingespeeld zijn. Maar vond het verchil in geluid zo groot, kan niet geloven dat dat over gaat met inspelen. Waar de demo's een zeer open karakter en zeer sprankelend spelen (dat is wat ik ook zo mooi vond aan de phonar P5) hebben de nieuwe een veel meer gesloten geluid, ik mis gewoon het sprankelende. Mijn vriendin vond dat het klonk of er een sluier over de muziek lag. Ik geloof niet dat dit over gaat met inspelen, maar heb daar eerlijk gezegd ook niet zo veel ervaring mee.
Ik heb de phonars ingespeeld volgens het boekje, maar niet eerst eens goed geluisterd, daarvoor was ik te benieuwd naar het resultaat. Ik heb weleens een stukje daarover gevonden met verbeteringen per dag zowat, maar vind dat maar eens terug. Maar je hebt gewoon de verkeerde speaker, laat dat inspelen maar zitten.
Heb nog niets uit Venlo gehoord ben benieuwd.
Je hebt ze hopelijk gebelgd gebeld? Dit is belachelijk en het kan echt niet.

groeten,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Anoniem: 237628 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:57:
[...]

Duidelijke zaak. Weg ermee.
Maarre, op de Phonars staat ook het typenummer (zelfs EdMa), en er komt ook een handleidinkje bij. Die speakers van jou gaan anoniem door het leven? Je kunt ook op http://tmaaudio.com/ kijken of je ze ziet staan (aangenomen dat het wel TMA's zijn :? ).

[...]

Ik heb de phonars ingespeeld volgens het boekje, maar niet eerst eens goed geluisterd, daarvoor was ik te benieuwd naar het resultaat. Ik heb weleens een stukje daarover gevonden met verbeteringen per dag zowat, maar vind dat maar eens terug. Maar je hebt gewoon de verkeerde speaker, laat dat inspelen maar zitten.

[...]

Je hebt ze hopelijk gebelgd gebeld? Dit is belachelijk en het kan echt niet.

groeten,
Marc
Helaas geen type plaatje (wel TMA merk plaatje...) zowel niet op de oude als op de nieuwe. Ook geen boekje. Geeft toch wel te denken :?

Heb niets gehoord en had zelf ook geen tijd om te bellen. Morgen maar eens zien wat er gebeurt, loopt niet echt lekker zo.

Bedoel je dat er bij jou een handleiding bij zat mt tips hoe in te spelen? Dat vind ik toch wel keurig, hoewel ik dacht dat je gewoon een tijd muziek moet draaien...

Nog steeds tevreden?

Groet, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickvdhart schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:48:
[...]
Helaas geen type plaatje (wel TMA merk plaatje...) zowel niet op de oude als op de nieuwe. Ook geen boekje. Geeft toch wel te denken :?
Ja en nee. Ja, want elk apparaat heeft wel wat speciale aandacht nodig. bv hoe behandel je het hout? Hoe sluit je hem aan? Waar zet je hem? Hoe brand je hem in, is dat nodig? Etc.
Nee, want het ligt ook wel een beetje voor de hand.
Heb niets gehoord en had zelf ook geen tijd om te bellen. Morgen maar eens zien wat er gebeurt, loopt niet echt lekker zo.
Als ik 3000 euro uitgeef en er is iets niet aan goed, dan zou ik geen tijd hebben voor iets anders voordat ik geklaagd had. Je hebt zeker gemaild? Het duurt best lang voordat ze dan antwoorden. Je moet gewoon echt meteen aan de bel trekken.
Bedoel je dat er bij jou een handleiding bij zat mt tips hoe in te spelen? Dat vind ik toch wel keurig, hoewel ik dacht dat je gewoon een tijd muziek moet draaien...
O.a. daarover. Er wordt een cd met rose ruis geadviseerd, of een tuner afstellen tussen twee zenders in, en dat 48 uur laten ruisen. Maar het kan ook met muziek, en dan wat langer.
Ik heb eind 2007 de top 2000 misbruikt voor het doel, want dat geruis is niet om aan te horen...
Nog steeds tevreden?
Ach weet je, je begint eraan, maar het eind is zoek. Het is mooi, maar kan het niet nog mooier?
In de laatste Music Emotion een interview met iemand die al met al 40.000 euro heeft uitgegeven, en nog niet tevreden is. Dat is toch een schrikbeeld?
Maar ik loop dezelfde kans, want ik hoor teveel mooie verhalen over buizenversterkers en te slechte over Marantz, waar ik eigenlijk best tevreden mee ben. Maar nu wil ik weleens die combinatie horen, en wat overkomt me dan?
Hier nog een leuke link:
http://www.theaudiocritic.com/downloads/article_1.pdf

groetjes
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Anoniem: 237628 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:28:
[...]
Ja en nee. Ja, want elk apparaat heeft wel wat speciale aandacht nodig. bv hoe behandel je het hout? Hoe sluit je hem aan? Waar zet je hem? Hoe brand je hem in, is dat nodig? Etc.
Nee, want het ligt ook wel een beetje voor de hand.

[...]

Als ik 3000 euro uitgeef en er is iets niet aan goed, dan zou ik geen tijd hebben voor iets anders voordat ik geklaagd had. Je hebt zeker gemaild? Het duurt best lang voordat ze dan antwoorden. Je moet gewoon echt meteen aan de bel trekken.

[...]

O.a. daarover. Er wordt een cd met rose ruis geadviseerd, of een tuner afstellen tussen twee zenders in, en dat 48 uur laten ruisen. Maar het kan ook met muziek, en dan wat langer.
Ik heb eind 2007 de top 2000 misbruikt voor het doel, want dat geruis is niet om aan te horen...

[...]

Ach weet je, je begint eraan, maar het eind is zoek. Het is mooi, maar kan het niet nog mooier?
In de laatste Music Emotion een interview met iemand die al met al 40.000 euro heeft uitgegeven, en nog niet tevreden is. Dat is toch een schrikbeeld?
Maar ik loop dezelfde kans, want ik hoor teveel mooie verhalen over buizenversterkers en te slechte over Marantz, waar ik eigenlijk best tevreden mee ben. Maar nu wil ik weleens die combinatie horen, en wat overkomt me dan?
Hier nog een leuke link:
http://www.theaudiocritic.com/downloads/article_1.pdf

groetjes
Marc
Inmiddels opgelost.
Blijkt dat ik de Contour 5 serie thuis had (handig als nergens een type plaatje op zit..). In Venlo hadden ze dat eerst ook niet zo door.
Heb de definitieve boxen zaterdag thuis gekregen, en het zijn de goede! :*)
Klinken ook meteen goed, ben benieuwd of ze nog beter worden met inspelen, vind het nu al mooi. De versterker lijkt ook een schot in de roos.

Moet nog een CD speler kopen (gebruik nu een oude Pioneer DVD speler). Heb een Thule CD speler gezien en overweeg die te kopen. De CD speler heeft gebalanceerde uitgangen, past op de Thule versterker, die heeft ook gebalanceerde ingangen. Enig idee of dat weer een kreet is of dat echt beter geluid geeft? De kabel kost in ieder geval nog meer dan mijn DVD speler, maar je moet wat over hebben voor iets goeds...

Bedankt voor je artikel referentie, leuk om te lezen.

Groet, Patrick

ps. Heb nog geinformeerd naar de P7, maar dat ging nog een tijd duren als het uberhaupt zou lukken om hem te modificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickvdhart schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:40:
[...]

Inmiddels opgelost.
Blijkt dat ik de Contour 5 serie thuis had (handig als nergens een type plaatje op zit..). In Venlo hadden ze dat eerst ook niet zo door.
Heb de definitieve boxen zaterdag thuis gekregen, en het zijn de goede! :*)
Klinken ook meteen goed, ben benieuwd of ze nog beter worden met inspelen, vind het nu al mooi.
Gefeliciteerd!
De versterker lijkt ook een schot in de roos.

Moet nog een CD speler kopen (gebruik nu een oude Pioneer DVD speler).
Alle respect voor Pioneer, maar het kan nauwelijks passen bij die mooie luidsprekers.
Welke Thule versterker heb je nu:
http://avrev.net/node/451
Heb een Thule CD speler gezien en overweeg die te kopen. De CD speler heeft gebalanceerde uitgangen, past op de Thule versterker, die heeft ook gebalanceerde ingangen. Enig idee of dat weer een kreet is of dat echt beter geluid geeft? De kabel kost in ieder geval nog meer dan mijn DVD speler, maar je moet wat over hebben voor iets goeds...
Sorry, geen idee. Maar ik vrees dat het een uitvinding van de high-end afzetterij is.
Ik zou eerst de boel aansluiten met een gewone kabel, en dan die dure geblancheerde proberen.
Het verschil zal wel weer marginaal zijn en vooral tussen de oren zitten.
Bedankt voor je artikel referentie, leuk om te lezen.
Er stond niks in over geblancheerde kabels :'(

Groetjes
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magrathean
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-04 21:35
Ik heb een set met een Marantz SR 7001 versterker en 2 Kef Q11's voor, Kef Cresta's surround en een Infinity center. Miste ook wat Oemph, vooral bij films en muziek met veel bas (voorbeeld: Diesel Power van The Prodigy). De combinatie van versterker en speakers deed minder 'bassige' muziek al prima, vooral als je naar Jazz-achtige dingetjes luistert. Maar voor dat beetje extra wilde ik toch een sub. Ik ben naar Stassen gegaan, in eerste instantie voor een Kef PSW2500. Na hem vergeleken te hebben (bij Stassen) op Q7's en ook een Marantz SR7001 met een Phonar AS150 ben ik echt meteen voor die Phonar gegaan. Zoals ze al bij Stassen zeiden: die Phonar maakt gehakt van de Kef. Die Kef sub is namelijk "downfiring", hij zit in de bodem. Dat haalt het hele geluidsbeeld letterlijk omlaag, elke zangeres lijkt een lilliputter. Die Phonar daarentegen ondersteunt de Q11's perfect, is frontfiring, en is echt een aanvulling voor mijn geluid. Films en muziek met veel bas komen echt veel beter tot hun recht. het is zo veel voller en rijker! Echt een super aankoop - kan hem van harte aanbevelen!

...want er zit één fout in enkelvout maar meer fout in meerfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuselman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04-2024
Ook sinds kort in het bezit van een paar Phonar P3 Edma. Na 3 uur luisteren van diverse top speakers (Canton, Keff, A&T B&W) kan ik niet anders zeggen dat deze er gewoon uitspringen.
Ik heb zelf de hoogglans zwart zien er perfect uit. De klank is ruimtelijk en gedefineerd. Ik twijffelde nog tussen de P3 en de Keff Q9, maar na met Edwin Maas zelf even geluisterd te hebben en hij me wees op de ruimtelijkheid was ik om. Een super speaker. Echt een aanrader.
Maar je eigen oren bepalen dus ik zou een luister sessie bij Stassen HIFI zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:17

Pegasus81

Group: Infinity

Ik heb gisteren ook bij Stassen naar de Phonar P5 EDMA geluisterd. Zeer mooi geluid. Ik kwam eigenlijk voor de nieuwe B&W CM serie, maar die had men niet staan. Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe de Phonar zich laat vergelijken met de B&W CM serie?

Daarnaast nog een andere vraag. Omdat de Phonar P5 EDMA volgens mij nergens anders dan bij Stassen te verkrijgen is, is er ook geen (prijs)vergelijkingsmateriaal beschikbaar. Kan iemand mij vertellen wat hij/zij ongeveer heeft betaald? Bij mij zou het overigens om een hoogglans variant gaan.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

JT schreef op vrijdag 18 juli 2003 @ 14:26:
Ja, want ik be eigenlijk op zoek naar speakers die VEEL bas aankunnen :P B&W DM604S3 durfde ik gister niet verder open te draaien bij Raf, bang dat ik hem over z'n nek zou draaien en dat was dan nog een van krachtigere :X
Hoe kunnen speakers nou bass aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:17

Pegasus81

Group: Infinity

Ik heb gisteren .... B&W CM serie?

Daarnaast nog .... een hoogglans variant gaan.
bescheiden kickje

[ Voor 57% gewijzigd door Pegasus81 op 22-12-2008 21:16 ]

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235513

Er zijn tegenwoordig 2 soorten P5 EdMa de normale zeg maar en een versie waar de condensator voor de hoge tonen ook nog vervangen is.

Zelf heb ik de normale deze kost 2500 gefineerd de hoogglans versie kost 3000 per paar. De gefineerde uitvoering in het zwart heb ik staan naar volle tevredenheid.

Succes met je keuze maar een B&W 803 kan hier nog niet eens tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Zoals velen onder jullie weten zijn de duitse phonar speakers zoals bvb de P5 en P7 ook in Engelse uitvoering verkrijgbaar.
De P5 is dan de MK 300 UK en de P7 de MK 400 UK.
Klopt het dat de Engelse varianten zowiezo voorzien zijn van de zogenaamde Edma mod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan er iemand de sound omshrijven van Phonar??

Ik hoor graag Dynaudio, de klank is naturel en rustig.

Hoe klinkt het met Phonar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RCduck7 je kunt het beste eens gaan luisteren... want een Dynaudio wordt compleet weg gespeelt door de P5 EdMa en helemaal door de vernieuwde versie daar is het hoog nog mooier van en iets verfijnder.

Dat de MK300 de P5 is etc. dat heb je mis de MK300 dat is de vorige serie. De nieuwste serie is de Veritas serie. Van de P7 is alleen nog maar een uitvoering te krijgen met een andere tweeter erin, de gemodificeerde EdMa uitvoering daar van is nog lang niet klaar dit duurd nog wel even (helaas) want Edwin heeft het veel te druk ;-)

Zelf zijn onder tussen mijn huidige P5 EdMa geupgrade voor het hoog met een nieuwe condensator erin (de cap+ modificatie noemen ze het) dit is de vernieuwde versie van de P5 EdMa.

Hier kan ik voorlopig wel even mee vooruit tot dat de P7 EdMa klaar is want ik wil een volledige EdMa set in surround hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235513 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:25:
RCduck7 je kunt het beste eens gaan luisteren... want een Dynaudio wordt compleet weg gespeelt door de P5 EdMa en helemaal door de vernieuwde versie daar is het hoog nog mooier van en iets verfijnder.

Dat de MK300 de P5 is etc. dat heb je mis de MK300 dat is de vorige serie. De nieuwste serie is de Veritas serie. Van de P7 is alleen nog maar een uitvoering te krijgen met een andere tweeter erin, de gemodificeerde EdMa uitvoering daar van is nog lang niet klaar dit duurd nog wel even (helaas) want Edwin heeft het veel te druk ;-)

Zelf zijn onder tussen mijn huidige P5 EdMa geupgrade voor het hoog met een nieuwe condensator erin (de cap+ modificatie noemen ze het) dit is de vernieuwde versie van de P5 EdMa.

Hier kan ik voorlopig wel even mee vooruit tot dat de P7 EdMa klaar is want ik wil een volledige EdMa set in surround hebben :-)
Dan zal ik best mijn versterker meenemen om te gaan luisteren want de versterker speelt natuurlijk een grote rol.
Welke versterker heb jij?? En op wat waren de luidsprekers aangesloten in de winkel als jij ze beluisterde??

Ik heb vandaag een arcam gehoord en dat klonk veel beter en rustiger dan mijn Dussun versterker.
Maar mijn Dussun heeft bijna niet gespeeld en dat kan een zeer groot verschil maken op een dussen had ik eens gelezen.
Ik moet hem eens goed inspelen met een goede voedingskabel en dan eens gaan luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 25-02-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De versterker speelt een heel grote rol inderdaad maar daar heb ik al redelijk wat ervaring in met wat ik thuis heb gehad staan. Ik ben begonnen met een Arcam AVR300 dit klonk best goed maar geen hdmi aansluitingen. Toen ben ik overgestapt naar de Onkyo TX-NR905 dit klonk zeer goed met films maar minder muziekaal dan de Arcam. Tja je zou nu denken dat is een vrij nieuwe receiver die Onkyo en nu houd het op maar nee, het upgradevirus sloeg toe ik wilde overstappen op voor/eind versterking. De Marantz AV/MM 8003 combi heb ik uitgebreid beluisterd maar deze set wist me niet te raken (de Marantz PM-11S1 stereoversteker vond ik wel super klinken dus vandaar deze set leek me wel wat) Toen nog een Yamaha Z11 receiver beluisterd deze was al een stuk beter op stereogebied. We kwamen toen op het punt dat ik het zelf echt niet meer wist en de verkopers ook niet. Toen kwam Edwin nog met een suggestie probeer eens een Thule versterker tja dit was precies wat ik zocht het muzikale was er weer en hij had veel reserve want de P5 EdMa had ik nog nooit zo mooi horen klinken. Maar ze hadden nog maar één eindversterker van Thule een 3 kanaals dus heb ik er een Marantz SR8002 bij gekocht die ik gebruikte als voorversterker en voor de achterkanalen want ik wilde wel surround hebben. De voeding is overigens gestabiliseerd door Edwin van de Thule eindversterker.

Daarna kwam ik toevallig tweedehands nog een 2 kanaals Thule eindversterker tegen voor een mooie prijs dus die heb ik meteen gekocht en heb ik ook door Edwin de voeding van laten stabiliseren. Maar nu zat ik eigenlijk met die Marantz te kijken want nu kon ik net zo goed een echte voorversterker kopen dus die heb ik ingeruild op een Onkyo PR-SC886 en toen was het plaatje helemaal compleet. Nu heb ik op stereo en surround een geweldig geluid als surround speakers heb ik overigens de Phonar P200 UK en als center speaker de C3 EdMa.

Dus de versterking is:
Onkyo PR-SC886 (voorversterker)
Thule PA-100 (eindversterker)
Thule PA-100/3 (eindversterker)

Stassen heeft me zeer goed geholpen met de zoektocht en me erg goed behandeld met de inruil van de Marantz dus ik kan je ze echt aanraden, laat je vooral door Edwin helpen als je de P5 EdMa zou gaan beluisteren want hij is EdMa en kan je er alles over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat Thule nog?
Ik vind er geen website van.

Ik weet niet in hoeverre muziek belangrijk is tov film voor u.
Maar die Onkyo als voorversterker??
Het moet zeker nog beter kunnen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee Thule is failliet maar komt weer terug... http://www.hifiwinkel-beek.nl/index_bestanden/nieuws.htm zie hier het nieuwsbericht van 7 jan.

Film is voor mij het belangrijkst maar met muziek is de Onkyo ook zeer goed uiteraard niet zo goed als een echte stereoversterker als ik het geld van de eindversterkers en de Onkyo bij elkaar zou optellen, maarja ik kan niet alles in 1x hebben als ik echt alleen voor stereo zou gaan dan zouden het buizen worden.

Je hebt u blijkbaar nog niet eens verdiept in de Onkyo want dit is een echte voorversterker dus geen receiver bekijk dit topic eens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70681.0

En hier nog een goede review http://www.areadvd.de/hardware/2008/onkyo_pr_sc886.shtml

Het beste advies dat er is dat is gewoon zelf gaan luisteren, je Dusson gewoon mee nemen ik heb hem bekeken en deze heeft meer dan genoeg vermogen om nog zelfs zeer moeilijke speakers aan te sturen en dat zijn de Phonars beslist niet dus dat moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=31567021,noline]
Het beste advies dat er is dat is gewoon zelf gaan luisteren, je Dusson gewoon mee nemen ik heb hem bekeken en deze heeft meer dan genoeg vermogen om nog zelfs zeer moeilijke speakers aan te sturen en dat zijn de Phonars beslist niet dus dat moet goed komen.
Dat had ik dus de laatste weken gedaan met mijn dussun.
Maar nadat bleek dat mijn (nieuwe en bijna niet gespeelde) dussun een harde en geen informatieve sound bleek te geven (alsof het een PA versterker was) ivg met bvb een Arcam besloot ik en de verkoper hem eerst eens goed in te spelen alvorens eens deftig te gaan luisteren.
Enkel met Dynaudio viel het geluid goed mee op de dussun.
Ik had al eens gelezen op een forum dat die Dussun vele uren moest ingespeeld worden om goed te presteren maar hechte er niet veel geloof aan.
Hopelijk is het dat maar want anders vliegt hij de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307130

Hallo allemaal,

ik heb net de nieuwe Phonar 5.5 EDMA cap+ versie gekocht aangevuld met de grote Phonar EDMA high end sub. Aangeloten met Phonosophie LS kabel. Na zeer uitgebreide luistertesten (1,5 dagen, ongeveer 13uur) met nieuw & oud materiaal, klassiek, jazz, singer songwriter, classic rock. zowel audiofiele als oude, akelig slecht gemasterde 70-ies opnamen (oude Genesis). Ik heb ze beluisterd op : Marantz premium 15 en premium 11 , NAD Masters en uiteindelijk heb ik gekozen voor een EAR 8L6 buizenversterker met Music Hall CD en DAC. Ik heb de Phonars vergeleken met de B&W 803 en 802, Kef 205, Focal 1027 Be, Dynaudio (type weet ik niet meer), Canton Reference, andere Phonars (groter dan de 5.5) en uiteindelijk gekozen voor de 5.5. Met de Marantz 15 klinkt de Phonar 5.5 wat hard in het hoog bij oude masterings, voor de rest was dat OK. Dat probleem was blijkbaar opgelost met de Marantz 11 reeks (series2), die overigens met alle muziek wat zacht en beleefd klinkt. Je krijgt dan wel geen luistermoeheid, maar ook minder emotie, de premium Marantz zijn puike apparaten maar met weinig attack. Daarom wilde ik de NAD Masters nog horen. NAD staat bekend om zijn eerder 'bijtend' realisme en directheid en dat kan zéér mooi klinken, maar het kan er ook over zijn. De combinatie met de Phonars was dus gewaagd, want als ik één er uitspringende karaktertrek aan deze Phonar speaker moet toekennen is het 'revealing' (onthullend). De NAD's deden wat van hen verwacht werd en zetten een mooie, gedetailleerde, reeele soundstage neer met audiofiele opnamen. Toch was het na lang luisteren teveel presence voor mij (NAD + Phonar ist etwas fuer Liebhaber...), er ontbrak me nog iets. Tot ik de Phonar liet aansluiten op een geintegreerde buizenversterker of zoals wij dat in Belgie noemen: een lampenversterker :) . In casu een EAR 8L6, die werd van muziek voorzien door een Music Hall 25.2 combinatie CD en DAC (uitstekende kwaliteit prijs verhouding: 1400 Euro voor de 2 kastjes). Dat bloeide echt helemaal open en na enkele CD's en nog een laatste vergelijking met de KEF Reference 207, was het duidelijk: Dit was het geluid waarnaar ik op zoek was: Sprankelend, muzikaal, vloeiend, transparant. Enorme soundstage :9~ . Strakke en duidelijk plaatsing. Géén wolligheid in het laag zoals sommige buizenversterkers wel eens hebben. Een timing die Accuphases en Krell's naar de kroon steekt _/-\o_ . De attack van een NAD of een Cambridge maar dan zonder enige transistor hardheid :+. Anne-Sophie Mutter's controversiele opname op DGG van Sibelius vioolconcerto klinkt zo oprecht emotioneel en naturel dat je d'er kippevel van krijgt :') .

Mijn conclusie : de Phonar 5.5 is een zeer directe en revealing luidspreker met geweldige presence (om de KEF 207 en de B&W 802 tot een muurbloempje te maken moet je van goede huize komen) en vraagt daarom goede voeding. Ik zou hem nooit zomaar aan een goedkope transistorversterker hangen, dat flatteert niet. Met de EAR 8L6 en een goede analoog vloeiend klinkende CD speler of mogelijks beter: een echte platenspeler, heb je dan echte high end kwaliteit in huis. Inclusief alle bekabeling op niveau kom ik op een kleine 13 kEur. en dat heb ik er dik voor over.

PS: Voor de wantrouwigen onder jullie (ik heb de hele thread een beetje gelezen...) : ik heb géén zakelijke relatie met Stassen Hifi of met Edwin Maas of met Edmakoestiek maar ik ben gewoon een audiofiel uit Belgie die goed in zijn buurt rondgekeken heeft (Duitsland, Belgie en Nederland). Ik woon in Belgie en werk in Nederland bij DSM in Geleen en voor de mensen die willen zien wie ik ben en zich vergewissen dat ik echt besta: www.deblieck.net :) . Mijn huidige keten staat ook op hifi.nl onder mijn eigen naam. De Phonars komen in een nieuwe luisterruimte die ontstaat omdat de kinderen stilaan zelfstandig gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139907

Hoi allemaal,

Na alle verhalen hier ben ik erg benieuwd naar de Phonar 5.5 EDMA cap+ versie weet iemand de prijs van deze speakers. Is dat de 1250 Eur per speaker ? of is er een meer prijs voor alle modificaties.

Groet,
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
Anoniem: 307130 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:22:
Hallo allemaal,

ik heb net de nieuwe Phonar 5.5 EDMA cap+ versie gekocht aangevuld met de grote Phonar EDMA high end sub. Aangeloten met Phonosophie LS kabel. Na zeer uitgebreide luistertesten (1,5 dagen, ongeveer 13uur) met nieuw & oud materiaal, klassiek, jazz, singer songwriter, classic rock. zowel audiofiele als oude, akelig slecht gemasterde 70-ies opnamen (oude Genesis). Ik heb ze beluisterd op : Marantz premium 15 en premium 11 , NAD Masters en uiteindelijk heb ik gekozen voor een EAR 8L6 buizenversterker met Music Hall CD en DAC. Ik heb de Phonars vergeleken met de B&W 803 en 802, Kef 205, Focal 1027 Be, Dynaudio (type weet ik niet meer), Canton Reference, andere Phonars (groter dan de 5.5) en uiteindelijk gekozen voor de 5.5. Met de Marantz 15 klinkt de Phonar 5.5 wat hard in het hoog bij oude masterings, voor de rest was dat OK. Dat probleem was blijkbaar opgelost met de Marantz 11 reeks (series2), die overigens met alle muziek wat zacht en beleefd klinkt. Je krijgt dan wel geen luistermoeheid, maar ook minder emotie, de premium Marantz zijn puike apparaten maar met weinig attack. Daarom wilde ik de NAD Masters nog horen. NAD staat bekend om zijn eerder 'bijtend' realisme en directheid en dat kan zéér mooi klinken, maar het kan er ook over zijn. De combinatie met de Phonars was dus gewaagd, want als ik één er uitspringende karaktertrek aan deze Phonar speaker moet toekennen is het 'revealing' (onthullend). De NAD's deden wat van hen verwacht werd en zetten een mooie, gedetailleerde, reeele soundstage neer met audiofiele opnamen. Toch was het na lang luisteren teveel presence voor mij (NAD + Phonar ist etwas fuer Liebhaber...), er ontbrak me nog iets. Tot ik de Phonar liet aansluiten op een geintegreerde buizenversterker of zoals wij dat in Belgie noemen: een lampenversterker :) . In casu een EAR 8L6, die werd van muziek voorzien door een Music Hall 25.2 combinatie CD en DAC (uitstekende kwaliteit prijs verhouding: 1400 Euro voor de 2 kastjes). Dat bloeide echt helemaal open en na enkele CD's en nog een laatste vergelijking met de KEF Reference 207, was het duidelijk: Dit was het geluid waarnaar ik op zoek was: Sprankelend, muzikaal, vloeiend, transparant. Enorme soundstage :9~ . Strakke en duidelijk plaatsing. Géén wolligheid in het laag zoals sommige buizenversterkers wel eens hebben. Een timing die Accuphases en Krell's naar de kroon steekt _/-\o_ . De attack van een NAD of een Cambridge maar dan zonder enige transistor hardheid :+. Anne-Sophie Mutter's controversiele opname op DGG van Sibelius vioolconcerto klinkt zo oprecht emotioneel en naturel dat je d'er kippevel van krijgt :') .

Mijn conclusie : de Phonar 5.5 is een zeer directe en revealing luidspreker met geweldige presence (om de KEF 207 en de B&W 802 tot een muurbloempje te maken moet je van goede huize komen) en vraagt daarom goede voeding. Ik zou hem nooit zomaar aan een goedkope transistorversterker hangen, dat flatteert niet. Met de EAR 8L6 en een goede analoog vloeiend klinkende CD speler of mogelijks beter: een echte platenspeler, heb je dan echte high end kwaliteit in huis. Inclusief alle bekabeling op niveau kom ik op een kleine 13 kEur. en dat heb ik er dik voor over.

PS: Voor de wantrouwigen onder jullie (ik heb de hele thread een beetje gelezen...) : ik heb géén zakelijke relatie met Stassen Hifi of met Edwin Maas of met Edmakoestiek maar ik ben gewoon een audiofiel uit Belgie die goed in zijn buurt rondgekeken heeft (Duitsland, Belgie en Nederland). Ik woon in Belgie en werk in Nederland bij DSM in Geleen en voor de mensen die willen zien wie ik ben en zich vergewissen dat ik echt besta: www.deblieck.net :) . Mijn huidige keten staat ook op hifi.nl onder mijn eigen naam. De Phonars komen in een nieuwe luisterruimte die ontstaat omdat de kinderen stilaan zelfstandig gaan wonen.
Dus nadat je de phonars op een buizenversterker aansluitte, klonk het stukken beter? Wij hebben de phonar veritas m3 edma. Deze zijn aangesloten op een technics su-vx800 en een dacmagic. Dit zou voor speakers van rond de 1000 euro wel genoeg moeten zijn, maar de phonars willen toch niet lekker klinken met deze combinatie. De speakers klinken erg natuurlijk, veel natuurlijker dan de dynaudio contour 1.4, maar willen toch wel eens neigen naar een te fel geluid. Volgens mij is het probleem dat we bij stassen naar de buizenversterker hebben geluisterd en het daarom beter klonk. Alsnog is het best vreemd, aangezien onze versterker aan de warme kant klinkt en de dacmagic ook :X.

Achterop de speakers zit ook zo'n wisselaar, maar deze haalt volgens mij niet veel uit.

EDIT: darkpromise:

De prijs van 1250 is waarschijnlijk zonder modificaties, aangezien de m3 prijs ook aangegeven is zonder de modificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139907

@Soedarkmaster thanks voor je reply. Zit niet anders op dan ze te gaan beluisteren, ben erg benieuwd ook naar de B&W CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256748

Hoeveel heb je de P3edma betaald?
Fuselman schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:30:
Ook sinds kort in het bezit van een paar Phonar P3 Edma. Na 3 uur luisteren van diverse top speakers (Canton, Keff, A&T B&W) kan ik niet anders zeggen dat deze er gewoon uitspringen.
Ik heb zelf de hoogglans zwart zien er perfect uit. De klank is ruimtelijk en gedefineerd. Ik twijffelde nog tussen de P3 en de Keff Q9, maar na met Edwin Maas zelf even geluisterd te hebben en hij me wees op de ruimtelijkheid was ik om. Een super speaker. Echt een aanrader.
Maar je eigen oren bepalen dus ik zou een luister sessie bij Stassen HIFI zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339849

Ik heb ook een Phonar set en ben er erg tevreden over:

Mijn opstelling:
Sub: AS1000
Center: Camparo
Front: 2x P400
Rear: 2x P200

Als versterker gebruik ik een Marantz SR 4002

Ik ben op deze set een beetje gestruikeld. Was aan het kijken voor een nieuwe set en kwam toen op een verkoop forum van een hifi site(hifi.nl). Daar bood iemand voor veel te weinig geld zijn sub/center en 2 fronts aan. Ik kende Phonar niet maar ben naar hem toe gereden om te luisteren. Voor dat geld kon ik het nauwelijks gelover, de speakers waren in perfecte staat. Later ben ik bij Stassen gaan kijken voor de versterker en de rear speakers. Ik heb gekozen voor zuilen achter omdat dit toch altijd veel voller klinkt.

De versterker is op mijn oppervlak meer dan genoeg en Marantz is gewoon een betrouwbaar merk.

Al met al ben ik erg tevreden over Phonar, goede spreiding van het bereik al mag het wat helderder in de hogere tonen. Aangezien ik toch altijd meer het warme geluid opzoek is dit voor mij prima.

Ik kan Phonar aanraden, zelfs 2e hands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hoi,

Ik ben zelf een zeer tevreden eigenaar van een Phonar speakerset sinds 2002. Ik heb:

- 2x Phonar P300 UK
- 2x Phonar P200 UK
- Camparo 4P center

Nu wil mijn vriendin nieuwe meubels in de woonkamer en daar passen de speakers qua kleur (beuken) heleaas niet meer bij. Vandaar dat ik ga luisteren en in eerste instantie 2 nieuwe speakers wil kopen. Ik sluit niet uit dat ik weer terug ga van surround naar stereo. Dan zal ik op termijn overgaan op een stereo versterker met losse CD-speler. Heeft iemand toevallig de P3 EdMA en P5 EdMA op de Music Hall A25.2 versterker geluisterd? En zoi ja, wat waren de bevindingen?

Volgende week zaterdag heb ik een luisterafspraak staan bij Stassen. Dan kan ik me gaan vergapen aan de Veritas P3 EdMa en P5 EdMa. Ik vrees dat ik dan weer budget mag gaan regelen ;) als ik de verhalen hier zo lees.

Groet,

Peter

[ Voor 11% gewijzigd door pporrio op 01-03-2010 12:10 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:54
Ik heb 14 dagen terug ook de Veritas P3 EdMa bij Stassen gehoord en was gelijk verkocht. Ik ging in eerste instantie voor de B&W 683 vloerstaanders met bijbehorende center. Dit in combinatie met m'n oude B&W DM310 en in combinatie met de nieuwe Denon 3311 A/V Receiver.

Ik moet beamen dat deze speakers er echt uitsprongen met gerenommeerde jongens als KEF, Magnat, Dali en de B&W's als vergelijkingsmateriaal. Ik heb ze dus genomen, als zijn ze fors duurder dan de B&W's.

Ik begin nu dus met een 4.0 opstelling en zal er in een later stadium wel een een center en sub bijzetten.

Voorlopig dus de Phonar's als front en de B&W DM310 als rear. De versterker kon ik gelijk meenemen op de speakers zit ik nu al bijna 2 weken kwijlend te wachten. Ik heb er nu zolang 2 oude jamo's bij staan om toch alvast surround te kunnen horen en ik moet zeggen dat dat al mooi klinkt, De Denon is geweldig en zeker in combinatie met m'n muzikale + film collectie op m'n 3 NASjes. De versterker kun je gewoon vanaf de laptop bedienen.

Nu de Phonars nog ........ :P

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380645

hallo allemaal. Ik heb een vraag over de impedantie van de phonar p3. die is 4ohm. kan je deze speaker op een denon 3311 aansluiten. op deze reciever kun je speakers aansluiten van 6 tot 12 ohm . volgens de gebruikershandleiding. bij voorbaat dank .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Anoniem: 380645 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:32:
hallo allemaal. Ik heb een vraag over de impedantie van de phonar p3. die is 4ohm. kan je deze speaker op een denon 3311 aansluiten. op deze reciever kun je speakers aansluiten van 6 tot 12 ohm . volgens de gebruikershandleiding. bij voorbaat dank .
Ik heb precies dezelfde vraag gesteld bij de aanschaf van mijn P3's icm de 3311. Dit was volgens de specialisten bij Stassen geen enkel probleem !!!.
Ik gebruik deze config nu een tweetal maanden :9~ en ben er meer dan tevreden over, gewoon een supergeluid (en ook bij hogere volumes .... :9 )

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik moet dit topic een schopje geven, wat heb ik genoten bij stassen vanmiddag bij het zoeken naar nieuwe speakers. Canton's die verbleekten, KEF's die flets klonken en de B&W die er bij stonden was al helemaal geen klinken meer.

Toevoeging van een sub maakt deze speakers echt af.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
KeeZ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:39:

Toevoeging van een sub maakt deze speakers echt af.
Ik heb nu sinds een paar maanden ook de sub en center en ik ben elke keer opnieuw verbaasd hoe geweldig deze set nu klinkt. De sub voegt echts een extra dimensie toe. Als ik nu naar een film kijk dan voel ik deze ook. :9~

Geweldig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

De positieve verhalen lezend toch even op de site van Stassen gekeken naar de prijs, maar die is me nog niet helemaal duidelijk. Bijvoorbeeld de Veritas P3.5, is de genoemde prijs van 1099 nu voor de standaard uitvoering of de EdMa. Wat hebben jullie betaald voor de EdMa (incl. mogelijke korting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik weet wel dat wanneer je in duitsland gaat shoppen je deze speakers een stuk goedkoper kunt krijgen http://www.preisroboter.de/ergebnis7204193.html vooor de P3

http://www.preisroboter.d...itas+p5&x=0&y=0&min=&max= voor de P5

Of daar dan een edma modificatie voor te krijgen is weet ik dan weer niet

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Doppert schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:12:
Of daar dan een edma modificatie voor te krijgen is weet ik dan weer niet
EdMa staat voor Edwin Maas, een medewerker van Stassen die zelf die speakers modificeert. Dus als je een Phonar EdMa wilt hebben dan zal je zeker bij Stassen moeten gaan shoppen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Pasja schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:50:
De positieve verhalen lezend toch even op de site van Stassen gekeken naar de prijs, maar die is me nog niet helemaal duidelijk. Bijvoorbeeld de Veritas P3.5, is de genoemde prijs van 1099 nu voor de standaard uitvoering of de EdMa. Wat hebben jullie betaald voor de EdMa (incl. mogelijke korting)?
Ligt eraan wat je allemaal koopt bij Stassen, ik heb daar een denon 3311 gekocht met in eerste instantie alleen de frontspeakers van Phonar (P3.5 Edma) en toen deden ze er flink wat af (voor die 3 samen): 600 euro op de toenmalige prijzen waarbij ik tevens een prijs afgesproken heb voor de center en de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviemaster
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 19:04
Pasja schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:50:
Heb een maandje terug ook een set 3.5 Edma's gekocht en een maat van me ook.
De prijs 1099 is voor de EdMa versie. De gewone verkopen ze volgens mij niet eens.
Je kan echt wel een hoop aan de prijs doen. Wij kregen voor 2 sets dik 25% korting.

Tot nu toe super tevreden met de set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja

Pasja

Pasja

Ai ai ai.... en ook ik ben gegrepen door het Phonar EdMa virus. Dit weekend wezen luisteren en ook ik heb uiteindelijk gekozen voor een setje Phonar's (3.5 EdMa). Alle reacties in deze thread hebben meer dan gelijk gekregen. Zou dan ook iedereen die een setje op het oog heeft willen aanraden deze eens bij Stassen naast de Phonar's te zetten. Je doet je zelf te kort als je het op zijn minst niet even test. Wellicht dat ik van de week nog een uitgebreider 'verslag' post (als daar behoefte aan is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pasja schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:14:
Ai ai ai.... en ook ik ben gegrepen door het Phonar EdMa virus. Dit weekend wezen luisteren en ook ik heb uiteindelijk gekozen voor een setje Phonar's (3.5 EdMa).
Gekozen of je om laten lullen die speakers te nemen? Je hoort mij te veel verhalen dat de Phonar (of TMA Speakers) niet de beste speakers waren die opgesteld stonden. Maar de gekozen speakers waren dan weer niet op voorraad en bij de Phonar's kon er een leuke prijs gemaakt worden. Stassen haalt allerlei trucjes uit om hun 'eigen' speakers te kunnen verkopen, er is namelijk bijna geen Nederlandse importeur die aan ze wil leveren. Ze zijn afhankelijk van Duitse vriendjes, dus let daar met apparatuur altijd op. Want gaat je receiver kapot dan kan de Nederlandse importeur niets voor je doen. Het is Phonar en TMA wat bij Stassen door je strot geduwd wordt, onbekende merken met woekermarges en een belabberde restwaarde. Stassen maakt de mooiste offertes, maar als je niet voor 'hun' merk kiest, kunnen ze bijna niks snel leveren of je krijgt oude voorraad/demo modellen. Ook altijd heel apart dat de Phonars heel netjes op zijn gesteld zodat ze een goed geluid gaven. Ikzelf heb ze ook gehoord, daar stonden ze helemaal weggepropt in een hoekje. En inderdaad, ze klonken goed. Maar zette je de speaker wat vrijer dan was er niets meer van over.

Zoek maar eens wat op HT Forum en dan met termen als Stassen, Phonar en TMA. Dat zijn geen positieve verhalen. Sterker nog, het zijn verhalen waar Stassen - en hun manier van werken - zeker niet trots op hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

FeaR1986 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Gekozen of je om laten lullen die speakers te nemen? Je hoort mij te veel verhalen dat de Phonar (of TMA Speakers) niet de beste speakers waren die opgesteld stonden. Maar de gekozen speakers waren dan weer niet op voorraad en bij de Phonar's kon er een leuke prijs gemaakt worden. Stassen haalt allerlei trucjes uit om hun 'eigen' speakers te kunnen verkopen, er is namelijk bijna geen Nederlandse importeur die aan ze wil leveren. Ze zijn afhankelijk van Duitse vriendjes, dus let daar met apparatuur altijd op. Want gaat je receiver kapot dan kan de Nederlandse importeur niets voor je doen. Het is Phonar en TMA wat bij Stassen door je strot geduwd wordt, onbekende merken met woekermarges en een belabberde restwaarde. Stassen maakt de mooiste offertes, maar als je niet voor 'hun' merk kiest, kunnen ze bijna niks snel leveren of je krijgt oude voorraad/demo modellen. Ook altijd heel apart dat de Phonars heel netjes op zijn gesteld zodat ze een goed geluid gaven. Ikzelf heb ze ook gehoord, daar stonden ze helemaal weggepropt in een hoekje. En inderdaad, ze klonken goed. Maar zette je de speaker wat vrijer dan was er niets meer van over.

Zoek maar eens wat op HT Forum en dan met termen als Stassen, Phonar en TMA. Dat zijn geen positieve verhalen. Sterker nog, het zijn verhalen waar Stassen - en hun manier van werken - zeker niet trots op hoeft te zijn.
Zijn dit eigen ervaringen of ga je nu alleen uit van andermans verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Helaas eigen ervaringen. Het was me de uren rijden naar Stassen zeker niet waard. Nog nooit zo'n slechter ervaring meegemaakt. En na mijn bezoek heb ik wat gezocht en helaas bleek mijn ervaring niet de enige te zijn. Mij zal je dan ook nooit meer bij Stassen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nee, dat is onderhand wel duidelijk ;)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:42:
Helaas eigen ervaringen. Het was me de uren rijden naar Stassen zeker niet waard. Nog nooit zo'n slechter ervaring meegemaakt. En na mijn bezoek heb ik wat gezocht en helaas bleek mijn ervaring niet de enige te zijn. Mij zal je dan ook nooit meer bij Stassen zien.
Hm ok, zonde inderdaad! Maar dan weet je dat tenminste ook weer..
Ik ben er zelf nooit geweest.

Ik dacht dat jij misschien zo'n iemand was die er zelf nooit geweest was, maar anderen na gaat praten.
Ik dacht ik heb een deja vu, maar nu zie ik dat je gewoon een heel stuk van je bericht hetzelfde hebt als iemand van het HTForum.
Vandaar dat jij zo vaak van die lange berichten hier hebt staan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 154173 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:22:
[...]Hm ok, zonde inderdaad! Maar dan weet je dat tenminste ook weer..
Ik ben er zelf nooit geweest.

Ik dacht dat jij misschien zo'n iemand was die er zelf nooit geweest was, maar anderen na gaat praten.
Ik dacht ik heb een deja vu, maar nu zie ik dat je gewoon een heel stuk van je bericht hetzelfde hebt als iemand van het HTForum.
Vandaar dat jij zo vaak van die lange berichten hier hebt staan. >:)
Had dat stuk er even bijgehaald inderdaad, want waarom hier hetzelfde gaan lopen typen als ik dat zo kan copy-pasten. Maar heb zelf een stuk over Stassen geschreven welke vele malen langer was. Staat ook op HT Forum en hier voor als je het na wilt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:24:
[...]

Had dat stuk er even bijgehaald inderdaad, want waarom hier hetzelfde gaan lopen typen als ik dat zo kan copy-pasten. Maar heb zelf een stuk over Stassen geschreven welke vele malen langer was. Staat ook op HT Forum en hier voor als je het na wilt zoeken.
Nou ik heb geleerd op school geleerd om altijd een bronvermelding te vermelden als ik andere mensen quote.
Maar ik hou al op. Ook over Stassen.

Los van Stassen. Ik ben best benieuwd naar de Phonar luidsprekers..
Als ik ze is bij iemand kan horen in Amsterdam, lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
@porthofax; al gekeken wat de gebruikersnaam was van degenen die de post op HTforum gemaakt had? Hij citeert zichzelf.

Overigens, als we toch gaan zeuren heb ik geleerd op school geleerd mijn zinnen juist te formuleren. See what I did there?

[ Voor 34% gewijzigd door Throduss op 09-05-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
en toch klinken de Phonar's goed .......

Ik heb ze niet door de strot laten duwen, ze klonken gewoon beter dan de anderen. En ook op de Phonar's zit levertijd. Ik vind bovenstaande verhalen wel heel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Niet alle ervaringen zullen ook gelijk zijn. Want lees ook wel dat er mensen bij aanvang koffie en taart kregen, wij kregen alleen koffie :-(

[ Voor 58% gewijzigd door FeaR op 09-05-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Unne Offerse schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:40:
en toch klinken de Phonar's goed .......

Ik heb ze niet door de strot laten duwen, ze klonken gewoon beter dan de anderen. En ook op de Phonar's zit levertijd. Ik vind bovenstaande verhalen wel heel erg kort door de bocht.
Mee eens, ik vond ze ook beter klinken dan de "bekendere" speakers die in hetzelfe rijtje stonden. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Heb ook niet het gevoel dat ik overgehaald ben. Denk wel dat de resale value lager is dan speakers van de bekende merken.

Overigens kreeg ik ook koffie en vlaai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Brammel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Overigens kreeg ik ook koffie en vlaai ;)
Ik ook, dan zal het daar aan gelegen hebben .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja

Pasja

Pasja

FeaR1986 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:52:
[...]
Gekozen of je om laten lullen die speakers te nemen? Je hoort mij te veel verhalen dat de Phonar (of TMA Speakers) niet de beste speakers waren die opgesteld stonden. [...] Het is Phonar en TMA wat bij Stassen door je strot geduwd wordt, onbekende merken met woekermarges en een belabberde restwaarde. [...] Ook altijd heel apart dat de Phonars heel netjes op zijn gesteld zodat ze een goed geluid gaven. Ikzelf heb ze ook gehoord, daar stonden ze helemaal weggepropt in een hoekje. En inderdaad, ze klonken goed. Maar zette je de speaker wat vrijer dan was er niets meer van over.
[...]
Niet laten omlullen en zeker ook niet gedwongen, tenzij je de koffie mèt vlaai als omkoop praktijken wil betichten ;) Nee, na de rondleiding (waar wellicht niet iedereen op zit te wachten, maar wat wel een leuk beeld geeft van de vele luister studio's en het diverse hifi aanbod) en na een korte uitleg rustig gedurende een 30-45 minuten zelf een beeld kunnen vormen van de diverse opgestelde speakers. De Phonar's (EdMa) sprongen er toen al positief uit. Uiteraard kwam Edwin Maas ook zelf een paar keer langs om onze ervaringen te polsen en over speakers in het algemeen te hebben. Pas nadat ik na ongeveer twee uur tot de keuze voor de Phonar's gekomen was lichtte Edwin Maas zijn aandeel in het ontwikkelen van de speaker toe.

De positie van de speakers was ook niet anders als die van de anderen in het rijtje. Tijdens het uiteindelijke vergelijk met een setje Canton's zelf naast elkaar geplaatst. Beide dus nagenoeg op de zelfde positie. Deze Canton's diezelfde ochtend ook bij een andere zaak beluistert. En geloof me, die klonken daar met mijn test materiaal (selectie van ongeveer 8 zeer uiteenlopende stukken) precies het zelfde.

Wat betreft woekermarges en restwaarde. Dat eerste zal in enige mate (voor mij iig niet vast te stellen) wel waar zijn, maar bij de 'bekende' merken die en masse worden geproduceerd zal dat niet anders zijn. Restwaarde is door de onbekendheid van dit merk een punt, zeker voor de liefhebbers voortdurend op zoek naar beter, maar voor mij persoonlijk minder aangezien dit een aankoop voor de lange termijn zal zijn.

P.s. nog even de ervaring van FeaR1986 opgezocht voor de geïnteresseerden, scheelt weer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337645

@ fear1896
@ iedereendieditleest

Jammer van je negatieve ervaringen bij Stassen....
Het eerste gevoel van onbehaaglijkheid heeft zich niet laten wegnemen begrijp ik.

Ikzelf ben twee keer (in 2004) bij Stassen geweest. Heb daar in totaal een kleine 10 uur gebivakkeerd en merkte niets van een soort van vooringenomenheid ten aanzien van de Phonar.

Stassen werkt wel met een bepaald concept; dat heb ik wel bemerkt; men is erg tevreden over zichzelf. Verder merk ik op dat de onderhandelingsruimte ten opzichte van de 'adviesprijs" erg ruim is; flink onderhandelen loont. dat stemt mij ook enigszins tot nadenken omtrent de door hen gebruikte strategie....maar meer niet omdat mijn prijs dan gunstiger wordt....

Heb dus een totaal vrije keuze kunnen maken.

Ik heb nu staan:
- tweemaal Phonar P300 Premium: sterk verbeterd ten aanzien van de P300!
- eenmaal Camparo 4P center luidspreker
- tweemaal Critica luidspreker

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-05-2011 21:33 . Reden: Voor Vraag & Aanbod hebben we een speciale sectie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Vlaai en koffie krijgt iedereen (of je moet een thee drinker zijn). Dat is het mooie van het Limburgse.

Helaas heb ik wel een negativere ervaring met Stassen. Ik heb daar een paar uur zitten luisteren en het geluid klonk gewoon weg niet helemaal goed. Toen dat ter sprake werd gebracht bleek dat de versterker verkeerd ingesteld stond...
Speakers stonden op 'small' en er zou een sub aanwezig zijn, beide was niet het geval aangezien we bij de RF-83 en Q900 uit kwamen. Na nog een hele tijd geluisterd te hebben bleven we eigenlijk bij deze speakers, maar deze waren niet helemaal in balans. De Klipsch had te veel bas en was aardig schel en de Kef had net iets te weinig bas (ondanks zijn 3 bas speakers).

Daarbij was de Klipsch erg directioneel met zijn geluid, als die aan stond kon je precies zeggen waar het geluid vandaan kwam. De Kef presteerde veel beter, die was een stuk uniformer, maar nog steeds niet geweldig. De Phonar klonk geweldig, maar had absoluut geen laag. Dat was zijn grootste nadeel, aangezien ik van nogal stevige muziek houd (variërend van hardcore tot Rammstein enzo.. :S).

Dus toen zette ze er een kleine sub bij, en dat klonk wel zo geweldig dat ik echt van mijn stoel viel. Na het juiste volume en de juiste instellingen op de reciever was het geluid zo gebalanceerd, het klopte gewoon. Bijna net zo neutraal als mijn pro-monitor setje (Syrincs M3-220 DT) en die staan hoog aangeschreven bij mij. Zelfs de Kef kon dat niet voor elkaar krijgen, ook niet met die sub (wat trouwens een goedkoop subje van 200 euro was).

Sinds kort ben ik dus ook bezitter van Phonar speakers en sub. Ik hoop ze heel snel te ontvangen, en dan zal ik snel genoeg mijn bevindingen hier laten weten. Het gaat hier trouwens over de gemodificeerde uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
In het kader van "het duurt even, maar dan heb je ook wat" ben ik dan nu eindelijk de trotse bezitter van mijn Moonlite Forte speakers. Dit is overigens een modificatie van de "Ethos S 150G".

De reden waarom ik hem nu pas heb, is Denon... Ik had de 3311 gekocht en die zou asap geleverd worden, maar werd ondertussen uitgefaseerd en vervangen door de 3312. Hierdoor stond mijn 3311 wel nog in bestelling maar werd hij maar niet geleverd en toen heeft Stassen besloten om de rest al vast toe te sturen en met de Denon nog ff af te wachten.

Dus nu staan ze nog in te spelen op een oude stereotoren. Dus tot het moment dat ze aan de 3311 hangen klinken ze niet zoals ze horen te klinken, maar ze zien er wel super uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

Kopen, die EdMa's! Echt klasse luidsprekers. En mits je geluk hebt ook nog eens voor een spotprijsje.

[ Voor 96% gewijzigd door Jeeerts op 27-03-2021 13:59 ]

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ik heb ze nu bijna 2 jaar en nog nooit een seconde spijt gehad van de aankoop. Maar neem er wel een subwoofer bij, dat maakt een enorm verschil. Ik laat deze altijd met de phonar's meespelen bij gewoon stereo geluid van bv de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand al eens dezelfde speakers van Phonar geluisterd waarvan 1 EdMa gemod was en 1 niet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben ook een keer bij Stassen geweest samen met mijn baas en nog een collega. Wel leuk om daar een keer geweest te zijn. Mijn baas heeft na twee uitgebreide luistersessies (eerste keer met ons, tweede keer alleen) de Phonar EdMa gekozen. Maar ik had het idee dat er iets mis was met de andere speakers. Ik heb zelf de B&W CM8. Die hadden ze daar niet, wel de CM9. En die klonken voor geen meter. Dat was echt bedroevend slecht... die moesten wel defect zijn. Van een andere set was de tweeter ook volledig ingedeukt. Nu hoef je dat niet gelijk terug te horen in het geluid, maar geeft een beetje aan hoe ze met de spullen om gaan. Bovendien snap ik niet waarom je er relatief weinig over kan vinden... als die speakers echt zo goed zijn, waarom schrijft de media er dan niet over? Verhaal was geloof ik dat ze alles (distributie) zelf in de hand wilden houden en 'de media' toch allemaal gesponsord was.
Mijn baas is tevreden met de Phonar's (en daar gaat het uiteraard om) en in zijn woonkamer klinken ze inderdaad goed, maar ik heb weinig vertrouwen in Stassen als zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja waar ik dus vooral benieuwd naar ben, hoor je verschil tussen een EdMa en een fabriekmodel maar ik verwacht dat niemand dat ooit geluisterd heeft. Nu heb ik het idee dat je betaald voor een mod waar je geen vergelijking hebt met het origineel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik weet dat metingen niet alles zijn, maar toch gooi ik ze er even tegen aan:
Phonar Veritas P5 en de Phonar Veritas P7
Als ik die frequentie grafieken zie vraag ik me heel sterk af hoeveel meer ze het nog kunnen verbeteren. En of je het dan wel allemaal kunt horen.

Niet alle reviews/metingen worden even objectief gedaan, maar ik heb wel een goed gevoel bij de reviews en metingen van Stereo.de, de resultaten zien er niet allemaal even goed uit en sommige goedkope speakers zien er beter uit dan hele dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Petertyuh schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:16:
Als ik die frequentie grafieken zie vraag ik me heel sterk af hoeveel meer ze het nog kunnen verbeteren. En of je het dan wel allemaal kunt horen.
Modificaties zijn lang niet altijd meetbaar of hoorbaar, elke aanpassing die je aan een speaker maakt is in principe al een modificatie. Een bepaalde winkel mag bijvoorbeeld van de Klipsch MKII een MKIII-versie maken door de kabelschoenen waar de speakers mee worden verbonden te verwijderen en deze vast te solderen. Stassen modificeert zelf ook apparatuur door bijvoorbeeld de stekker/powercord rechtstreeks in het apparaat vast te maken. Dit zodat die connectie weg is en dus een overgang minder. Ook een onstabiele DVD-speler heb je zo een stuk stabieler met een mooi stuk lood of bitumen in de behuizing. Laatste zijn echte voorbeelden die Stassen gaf toen ik daar was. Dus modificaties hoeven lang niet altijd direct op de klank van de speaker terecht te komen. Al zullen sommige mensen vast het verschil horen tussen een speaker met gesoldeerde verbindingen of klemmen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-08-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat maakt mij dus erg aan het twijfelen waarom ik wel of niet meer zou betalen voor een EdMa mod. Het is niet te vergelijken maar qua prijs scheelt het een slok op een borrel. Zo'n audiofiel ben ik niet maar ik hoor wel verschil tussen een HK subje en een Phonar sub maar nu twijfel ik dus of ik daar bijna het dubbele voor moet neerleggen ivm de EdMa mod.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
JB schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:35:
Dat maakt mij dus erg aan het twijfelen waarom ik wel of niet meer zou betalen voor een EdMa mod. Het is niet te vergelijken maar qua prijs scheelt het een slok op een borrel. Zo'n audiofiel ben ik niet maar ik hoor wel verschil tussen een HK subje en een Phonar sub maar nu twijfel ik dus of ik daar bijna het dubbele voor moet neerleggen ivm de EdMa mod.
Ik heb tijdelijk een EdMa Phonar sub in huis gehad die meer dan duizend euro kostte en nu heb ik een SVS van 800 euro, maar wat een verschil is dat zeg. Die Phonar sub stelde echt geen reet voor, dat was een klein doosje wat vooral stond te blaten en vervormde al bij acceptabele volumes. Die SVS heeft het formaat van een riante bijzettafel en gaat pas vervormen nadat bij de duren alles van glas is gesneuveld (= hypothese). :9~ :9~

Beide subwoofers zijn gepoort, maar daarin zit wel een behoorlijk verschil. De Phonar heeft een klein en kort pijpje achter de unit zitten en de SVS heeft hem naast de unit zitten en die loop helemaal door tot de achterkant van de kist (10 cm in doorsnee en 48 cm lang). De Phonar had enorm veel last van poortruis, het leek wel of het continu binnen waaide, en de SVS heb ik er alleen op kunnen betrappen toen mijn hele arm in de poort zat. :X
En ik heb hem nog nooit zo hard gezet dat ik er bij in de buurt kwam, ik heb ook buren en wil ze graag te vriend houden (hetzelfde gold overigens ook ten tijden van de Phonar sub, maar die had er altijd last van).

Er zit ook nog verschil in de unit. De Phonar heeft een 210 mm woofer en de SVS heeft een 12" (305 mm). En dan heeft de SVS ook nog het dubbele aan vermogen erachter hangen.

Als ervaringsdeskundige kan ik je de Phonar zeker niet aanraden. Sowieso ben ik niet overtuigd van speaker fabrikanten die subwoofers maken, misschien ziet het er leuk uit omdat de subwoofer op de speakers lijkt maar de performance blijft welhaast altijd achter bij dat van subwoofer fabrikanten. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde, SVS maakt ook speakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Petertyuh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:36:
[...]
Ik heb tijdelijk een EdMa Phonar sub in huis gehad die meer dan duizend euro kostte....

....De Phonar heeft een 210 mm woofer...
Eigenlijk ook wel ziek duur voor een 8". Zie hem nu staan voor bijna 1330 euro bij Stassen. Voor een paar tientjes meer heb je een 12" Sunfire. En voor een paar honderd meer heb je een Velodyne SPL-1200 Ultra staan. Allemaal bij dezelfde winkel. Dan had ik het wel geweten. Al ben ik wellicht wat bevooroordeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik heb vorige maand de nieuwe P4 en C4 van edma gekocht. Tijdens de luistersessie stonden deze speakers er in het begin niet tussen, maar 1 lagere serie van phonar. Omdat ik het geluid van die kleine wel mooi vond vroeg ik of je niet dat type geluid hadden maar met wat meer volume. Daarna kwamen ze dus aan met de P4 en ik was gelijk verkocht.
Ik had tijdens de luistersessie diverse merken staan canton reference Kef R700 Kef Q900. Quadral varianten Heco en Elac.
De nieuwe P4`s zijn echt erg mooi om te zien en goed afgewerkt.
Wel moet ik zeggen dat ik de speakers goed vind klinken thuis maar nog geheel tevreden ben ik niet.
De speakers stonden tijdens de luistersessie zeker 1.5 meter van de muur af. Thuis lukt dat nooit. Het meeste ruimtelijke effect met deze speaker heb je als deze 1 meter van mijn muur staat.
Tevens kan het hoog hier en daar nog wel wat hard zijn. Tijdens de luistersessie had ik hier geen last van.
Ik heb zelf een marantz Sr6001 en ben dus aan het kijken naar een passende upgrade. Tijdens de luistersessie stond er een marantz 7005 op deze speakers. Je zou zeggen dat dit geen ernorm verschil moet maken??
Iemand enig idee voor een leuke upgrade qua receiver?? Ik kijk graag films en luister af en toe muziek.
De phonar M4`s ga ik einde van het jaar bestellen.

ps.... Bij mij adviseerde de verkoper zelf geen phonar woofer maar een sunfire.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Inmiddels ook de M4`s van phonar erbij gehaald.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:49

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:39:
[...]

Eigenlijk ook wel ziek duur voor een 8". Zie hem nu staan voor bijna 1330 euro bij Stassen. Voor een paar tientjes meer heb je een 12" Sunfire. En voor een paar honderd meer heb je een Velodyne SPL-1200 Ultra staan. Allemaal bij dezelfde winkel. Dan had ik het wel geweten. Al ben ik wellicht wat bevooroordeeld :P
Ik was niet heel erg onder de indruk van de Velodyne SPL serie (volgens mij heb ik de 800 beluisterd), neen ik hou het bij mijn brommende 8 inch zonnetje ;)

Overiges heb ik ze beluisterd als aanvullig op een stel boekenplankers en niet ter ondersteuning van een paar fullrange staanders, daar zit natuurlijk wle verschil in! De Velodyne gaat eigenlijk alleen maar diep...heeel heel diep, maar gaat verder naar boven rare dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DjVe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:48:
[...]
Ik was niet heel erg onder de indruk van de Velodyne SPL serie (volgens mij heb ik de 800 beluisterd), neen ik hou het bij mijn brommende 8 inch zonnetje ;)

Overiges heb ik ze beluisterd als aanvullig op een stel boekenplankers en niet ter ondersteuning van een paar fullrange staanders, daar zit natuurlijk wle verschil in! De Velodyne gaat eigenlijk alleen maar diep...heeel heel diep, maar gaat verder naar boven rare dingen doen.
Ik heb de SPL-800/1000 Ultra nooit gehoord, dus kan er niet over oordelen. Maar de SPL-1200 Ultra komt uit diverse testen als beste uit de bus. En dan niet alleen van bladen (want zoals je weet geef ik daar niets om), maar ook uit testen van de gemiddelde consument. Wat jij beschrijft van alleen diep gaan is meer iets wat ik bij bijvoorbeeld de SVS PC-serie vind passen. Want extreem diep gaat een Velodyne SPL niet, dan mag je naar een DD+ gaan kijken. Maar goed, ik ben nog steeds zeer content met mijn SPL-1200 Ultra. En voor het bedrag wat ik er voor heb betaald durf ik voor 100% te zeggen dat je niets beters vind :)

Overigens maakt het niet bijster veel uit of je een subwoofer naast een paar zuilen of naast een paar boekenplankmodellen zet. Een vloerstaander gaat over het algemeen wat lager (er zijn natuurlijk uitzonderingen), maar een subwoofer zal nooit boven de 100 Hz gezet worden bij een beetje leuke monitoren. Bij echte full-range zuilen heb je in principe geen subwoofer nodig, maar die speakers zijn dan ook op één hand te tellen.

En jouw 8" Sunfire blijft ~400 euro goedkoper dan de 8" Phonar, waarmee die Phonar nog steeds behoorlijk duur blijft. En dat was het punt, dat als je toch zo veel geld uit gaat geven je ook grotere modellen kan kopen. Sterker nog, SVS heeft voor ~800 euro een zeer leuke 12".

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 01-09-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 22:42
Is zo'n Phonar Veritas Px te vergelijken met een Paradigm Monitor x qua geluidsbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
pietr schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:15:
Is zo'n Phonar Veritas Px te vergelijken met een Paradigm Monitor x qua geluidsbeeld?
Kom ze bij mij luisteren, ik heb P4s te koop staan (echt in nieuwstaat). Ik ken de paradigm qua geluid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02-2024
patrickvdhart schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:11:
[...]

@ XP2002
Ik zie dat je ook de subwoofer erbij hebt besteld. Herken je je enigszins in de review die ik hierboven had gegeven?
Oh jee, ik heb jaren niet meer gekeken in deze thread en zie dat je mij had geantwoord haha. Ja ik herken het zeker. Deze sub kan alles aan: van subtiele, mooi bas tot mega explosies zodat het hele huis trilt. Ik heb mooier geluid dan alle bioscopen waar ik heen ga. Luister maar eens naar die p5 series (of opvolgers) met een as1000 sub en draai dit nummer op een (superaudio) CD: YouTube: Diana Krall - Temptation

Je weet niet wat je hoort. Vooral die contrabas komt er super uit.

Ik ben nog steeds heel tevreden over de set. Overigens heb ik originele Phonar speakers en geen EDMA mods. Mijn verhaal is globaal als volgt gegaan: Ik ben bij Stassen en Poulissen speakers wezen luisteren (zeker zo'n 50 paar gehoord over een aantal weken). Daar kwamen in mijn prijsklasse 2 speakers naar voren de Dali Ikon 6 en Phonar p5, Alleen, die Phonars waren 300 euro per stuk duurder, dus wij hadden voor de Dali Ikons gekozen. Daar hebben we spijt van gekregen, want bij piano stukken begon de tweeter te "rinkelen". Dus dat heb ik gemeld en ik mocht de speakers weer inruilen tegen de volledige nieuwwaarde. Toen zei de eigenaar tegen Edwin waar ik bij was: "laat die meneer eens echte speakers horen" en ja hoor gelukkig kreeg ik de P5 (wat mijn tweede keus was ivm prijs) te horen. Vol trots liet hij mij het verschil horen tussen de standaard p5 en de p5 edma. En ik zei dat ik de niet gemodificeerde mooier vond klinken (ik wist niet welke speaker welke was, maar mijn antwoord was niet de juiste volgens hem haha). Dus Edwin was duidelijk not amused (begrijpelijk), maar ja, ik zei over smaak valt niet te twisten nietwaar? :)

Enfin, ook die keuze scheelde weer -wat zal het zijn- 300 euro per speaker ofzo. Dus ik blij dat ik met een goede prijs met hele goede paar speakers naar huis kon gaan.

Later heb ik mijn Canton center speaker nog vervangen door de phonar centerspeaker en ik moet bekennen dat ik de canton karat toch wel erg goed vond, die phonar heeft meer ballen, maar qua finesse vond ik de canton net iets mooier, hmm jammer dat ik die weg heb gedaan voor maar 150 euro (was 500 euro).

Een ander drama, waar ik me nu overheen heb gezet: onze katten die we sinds 2 jaar hebben krabben aan het stof van de speakers, daar ben ik niet blij mee! :( Ik overweeg dit te laten vervangen door iets met metaal ofzo. Tips zijn welkom wat dat betreft, behalve dan dat ik de katten weg moet doen :). Gelukkig laten ze de sub met rust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:27
xp2002 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Een ander drama, waar ik me nu overheen heb gezet: onze katten die we sinds 2 jaar hebben krabben aan het stof van de speakers, daar ben ik niet blij mee! :( Ik overweeg dit te laten vervangen door iets met metaal ofzo. Tips zijn welkom wat dat betreft, behalve dan dat ik de katten weg moet doen :). Gelukkig laten ze de sub met rust...
Gewoon de hele stofkap weglaten, mijn kat heeft mijn kef q500 daarna compleet genegeerd. Ik geef toe: je moet over sterke zenuwen beschikken om je delicate tweeters zo open en bloot te laten, maar na twee jaar nog krasje... En het staat een stuk mooier. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Voor vraag en aanbod is er V&A, het forum is hier niet voor.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 14-10-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02-2024
@gassiepaart:
Voordat ik de katten had, had ik de beschermkappen er niet op, maar ik zag ze af en toe met hun poten aan de speakers, vandaar dat ik de kappen er op heb gedaan. Ik moet er niet aan denken dat ze met hun nagels aan de tweeters zitten..aargh.. Ik zal het nog eens proberen als ik de hele dag thuis ben. :)
Pagina: 1 2 Laatste