Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023
IdieEasy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:18:
[...]

Zoals hierboven gezegd, Rise of nations is een aanrader. Als je haar laat wachten tot de christmas sale kan je hem geheid krijgen voor 5 euro (was tijdens de fall sale ook al).
Dat geldt dan voor de Extended edition. Is weinig aan verandert, behalve weer makkelijk speelbaar gemaakt op huidige computers.
MusicAddict schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:39:
[...]

Is een gift gehaald in een oud communistische regio, in de sale voor een appel en een ei. En nu verkocht met winst, makkelijk dus :D Voor ons is het goedkoop, voor veel sites een goudmijn. Mag eigenlijk niet van Valve, maar de developer moest zelf de regio blocken als ze dat willen. Nu is dat standaard zo, maar niet op RoN van toepassing.

Gewoon lekker kopen voor die prijs als je het niet kunt laten, alleen steam was goedkoper twee weken terug dan. Of koop het officeel bij greenmangaming voor 16 euros als dat een probleem zou zijn. :)

Maar RoN is baas, heerlijke goede game. Prima AI ook nog nog steeds op hogere moeilijkheidsgraden. (dont try at first) :+
Nu gekocht in de Xmas sale via Steam :) komende weken is het bedrijf dicht, dus dat komt mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Rhitik schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:09:
[...]

[...]

Nu gekocht in de Xmas sale via Steam :) komende weken is het bedrijf dicht, dus dat komt mooi uit ;)
Super! Zal er veel speelplezier aan hebben, RoN Is easy to learn, hard to master zeg maar :)

Steam was ook de goede keus gezien het debacle met de rouble en nu dus region locks overal.. Steam sales zijn niet meer hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gerucht:
Mogelijk stijgen de prijzen voor digital games (Steam, Origin, etc.) per 1 januari, vanwege nieuwe EU-wetgeving om belastingomzeiling tegen te gaan.

Nu wordt de BTW berekend in land waar de winkel gevestigd is, dit is meestal Luxemburg, omdat daar de laagste belasting is. Vanaf 1 januari moet BTW betaald worden in land van aankoop.

Dit kan mogelijk ook gaan gelden voor andere online-producten (apps, Netflix, etc.)

FYI :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een verkoopprijs van 50 euro moet Valve voor Nederlandse klanten straks 3 euro meer BTW afdragen. Dat kunnen ze compenseren door de prijs te verhogen. Ze kunnen het ook compenseren door het percentage wat ze inhouden (30% over het algemeen) te verhogen. Of ze kunnen het er bij laten en een wat lagere omzet draaien over de verkopen in Europa.

Dit gerucht gaat er blijkbaar vanuit dat het wordt afgewenteld op de klant. Gezien de negatieve PR die dat op zou leveren zou ik daar niet zomaar blind vanuit gaan. Hoe dan ook mis ik de verklaring daarvoor in dit gerucht. Het is al met al nogal een vaag verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Volgens mij is die keuze niet aan Valve, maar aan de publisher/developer van de game. Zij bepalen de prijzen per regio. Daarover zit de verplichte BTW en het deal dat Valve inhoud.

Zo zie je dat sommige developers de dollar/euro koers netjes meenemen ($1,99 vs €1,49), terwijl anderen dit niet doen ($59,95 vs € 59,95). Ook de percentages in de sale worden door de developer bepaald, STEAM faciliteert alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog mensen die naar de Microsoft Windows 10 introductiestream gekeken hebben? Hun belofte om meer te focussen op PC gaming blijkt (zoals gewoonlijk) weer onzin te zijn.

Wat me opviel was dat hun nieuwe xbox app (en de beloftes die erbij kwamen) zowat identiek is aan de voorstelling van de win8 Games app een paar jaar terug, en daar zaten toen ook al een hoop beloftes bij die nooit waargemaakt werden. De nieuwe Xbox hub zal volgens mij even ongebruikt blijven als de Games hub nu. Voor de games (we spelen ondertussen 6 jaar Minecraft en MS gebruikt het NU volop als verkoopsargument) moet je het alvast niet doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar DX12. Dat zou een stuk betere performance met zich meebrengen.
Zelf zeggen ze 50%, maar dat lijkt me stug, maar alle beetjes helpen, zelfs 10% of 20% is meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:02:
Nog mensen die naar de Microsoft Windows 10 introductiestream gekeken hebben? Hun belofte om meer te focussen op PC gaming blijkt (zoals gewoonlijk) weer onzin te zijn.

Wat me opviel was dat hun nieuwe xbox app (en de beloftes die erbij kwamen) zowat identiek is aan de voorstelling van de win8 Games app een paar jaar terug, en daar zaten toen ook al een hoop beloftes bij die nooit waargemaakt werden. De nieuwe Xbox hub zal volgens mij even ongebruikt blijven als de Games hub nu. Voor de games (we spelen ondertussen 6 jaar Minecraft en MS gebruikt het NU volop als verkoopsargument) moet je het alvast niet doen.
En zo werden er voor Windows 7 en daarvoor Vista ook allerlei beloften gedaan, en ook die werden geen van allen waargemaakt. Microsoft heeft inmiddels een lange historie van het doen van beloften m.b.t. PC Gaming om ze vervolgens nooit waar te maken. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, misschien is het deze keer anders. Maar wat mij betreft is het toch een kwestie van: eerst zien en dan geloven, en dat geldt ook voor DX12.

Wat mij meer opviel was het gebrek aan PC gaming in hun PC gaming aankondigingen. Streamen vanaf een Xbox, DX12 performance op mobile, allemaal leuk voor de mensen die die apparaten hebben, maar dat is geen PC gaming. Afgezien van de komst van Fable naar PC, wat hebben ze nou eigenlijk verder aangekondigd dat daadwerkelijk gaat over het spelen van PC games op een PC? :? Misschien heb ik iets gemist, ik hoor het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:48:
[...]
Wat mij meer opviel was het gebrek aan PC gaming in hun PC gaming aankondigingen. Streamen vanaf een Xbox, DX12 performance op mobile, allemaal leuk voor de mensen die die apparaten hebben, maar dat is geen PC gaming. Afgezien van de komst van Fable naar PC, wat hebben ze nou eigenlijk verder aangekondigd dat daadwerkelijk gaat over het spelen van PC games op een PC? :? Misschien heb ik iets gemist, ik hoor het graag. :)
Krijgen ze er zelf te weinig voor met die paar (overgekochte) games van ze en helpt het ze verder niet? Niche-groepje denk ik, consolegamers worden in veel media ''gamers" genoemd, terwijl pc-gamers meer de noemer computeraar hebben omdat je er meer op kan dan gamen ofzo? :) Overgrote deel koopt Windows natuurlijk ook als "alles"-OS, maar zie steeds meer vrienden om me heen hetzelfde doen als ik: 2 pc's: gamen op Windows en de rest op een Mac.

Anyhow, maar es opnieuw begonnen met The Witcher..zodat ik daarna The Witcher 2 kan doen..en in maart hopelijk deel 3 kan spelen als ie dan echt uitkomt. Meteen zodra ik de eerste game startte werd ik weer in het verhaal gezogen..die muziek, omgevingen..maar ook humor: prachtige gamereeks :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, even een tijdje Steam Idle Master gedraaid, kaartjes verkocht en ben nu toch paar tientjes rijker :D
Jammer dat ik hier niet een maand geleden achter was gekomen, was goed van pas gekomen tijdens de Steam sale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:28
Tsja, na de opmerking van 2Dutch weet ik eigenlijk het antwoord al maar........de witcher 2 is momenteel gratis op xbox live (als je gold afneemt that is). Normaliter zou ik de game nooit gekocht hebben omdat ik niet had verwacht dat ze dit goed konden porten. Maar de game ziet er naar mijn mening prima uit (ben sowieso geen gfx whore, en mijn pc is niet het toppunt van nieuwheid) echter....... ik vond de controls niet fijn.
Waar diablo 3 me positief verraste, was dit precies he tegenovergestelde. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die de 360 versie ook spelen of speelden en de controls hebben overwonnen? Een alternatief is natuurlijk de volgende steam sale afwachten en een knaak aftikken (nu toch weer spijt dat ik dit niet gedaan heb, maar als ik al mijn twijfel games koop dan ga ik helemaal falliet).
In mijn herinnering was de witcher 1 trouwens minder 3rd person dan de witcher 2? Meer bird eye view? Toch is paar filmpjes kijken (ik had de wticher 1 alleen als 'yarr' versie)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kwam een artikel tegen op Kotaku,

http://kotaku.com/a-quake...-to-play-quake-1687605373

In Belgie op een lan is klaarblijkenlijk een Quake tournament gehouden, met een prijzenpot van 800 euro.
Echter, de deelnemers waren (op kennelijk 1 na) allemaal onbekend met quake gameplay :D

Resultaat, een paar erg grappige matches, vooral voor mensen met een quake geschiedenis

hier een link naar de playlist met matches inc commentaar YouTube: Frag-o-Matic 17.0 Quake Live Competition

Heb mijzelf zeer vermaakt met non bunnyhoppende spelers in een matchup :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Bokkie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:34:
Kwam een artikel tegen op Kotaku,

http://kotaku.com/a-quake...-to-play-quake-1687605373

In Belgie op een lan is klaarblijkenlijk een Quake tournament gehouden, met een prijzenpot van 800 euro.
Echter, de deelnemers waren (op kennelijk 1 na) allemaal onbekend met quake gameplay :D

Resultaat, een paar erg grappige matches, vooral voor mensen met een quake geschiedenis

hier een link naar de playlist met matches inc commentaar YouTube: Frag-o-Matic 17.0 Quake Live Competition

Heb mijzelf zeer vermaakt met non bunnyhoppende spelers in een matchup :D
Haha, leuke commentator! En het is nog steeds wel leuk om te kijken, zelfs zonder de timers, etc etc. Dit soort dingen moeten vaker gebeuren :D (starcraft spelers CS laten spelen? :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik blijf dit idd leuk vinden om te kijken. MOBA games snap ik wat dat betreft niet qua entertainment om te kijken.

Commentator is erg leuk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Bokkie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:36:
Ik blijf dit idd leuk vinden om te kijken. MOBA games snap ik wat dat betreft niet qua entertainment om te kijken.

Commentator is erg leuk idd.
Moba is wat meer kennis voor nodig inderdaad, maar sommige potjes zouden toch wel leuk moeten zijn om te kijken. Wat vindt je hier van? https://www.youtube.com/watch?v=o_x62_d7DZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Denk dat ik niet genoeg van moba games snap om het boeiend te vinden :P

Verder dan creeps afslachten om te levellen en voorkomen dat je gekilled wordt tijdens het creeps farmen om je skillt te unlocken zodat je de enemy base kan slopen kom ik niet :)

SC2 en Broodwar games vind ik dan wel weer leuk om te kijken, heb gewoon niets met mobagames denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Even ter attentie voor de liefhebbers:

Naar aanleiding van dit nieuwsbericht, nieuws: ArtCraft Entertainment start Kickstarter-campagne voor mmog Crowfall, heb ik het volgende topic aangemaakt:

[PC] Crowfall: Throne War (MMORPG/RTS)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
Voor de liefhebbers; Deze maand Syndicate gratis van EA op Origin.

https://www.origin.com/nl-nl/store/free-games/on-the-house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ah ter ere van het doodmaken van Maxis gooien ze er een gratis game uit van een andere studio die ze ook al om zeep hebben gehoplen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als dat de trend is, dan kunnen we binnenkort Red Alert 2 ook wel verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

anandus schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:55:
Als dat de trend is, dan kunnen we binnenkort Red Alert 2 ook wel verwachten :P
Tijd terug was BF3 ook gratis via Origin, heb daar al een paar games af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woh, heeft EA Dice ook al opgedoekt? Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de frontpage:

Rock Band komt terug!

Het zou mooi zijn als de oude instrumenten opnieuw gebruikt kunnen worden op de PS4 middels eenvoudige oplossing. Daarnaast verwacht ik dat Guitar Hero ook wel zijn comeback zal maken. De geruchten over Rock Band bestonden al langer, dus wellicht dat Activision de hints heeft begrepen en op de E3 groots uitpakt met Guitar Hero.

Voor wat betreft het uitbrengen van games hoop ik dat ze het bij 1 game laten en daarna gewoon steengoede DLC uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Red alert 2: Yuris revenge is nu gratis online te spelen, zijn best veel spelers, en er is anti cheat

http://cncnet.org/yuris-revenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goede orde, dat gaat om het multiplayer component van het spel. Het spel zelf moet je nog steeds gewoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sagat schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:18:
Waar diablo 3 me positief verraste, was dit precies he tegenovergestelde. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die de 360 versie ook spelen of speelden en de controls hebben overwonnen? Een alternatief is natuurlijk de volgende steam sale afwachten en een knaak aftikken (nu toch weer spijt dat ik dit niet gedaan heb, maar als ik al mijn twijfel games koop dan ga ik helemaal falliet).
In mijn herinnering was de witcher 1 trouwens minder 3rd person dan de witcher 2? Meer bird eye view? Toch is paar filmpjes kijken (ik had de wticher 1 alleen als 'yarr' versie)
Had zelfs bij the Witcher 1 in het begin zoiets van: hmm, gaat dit goedkomen met dat timing gebeuren. Maar dit overwon ik vrij snel, en ik vind deel 1 qua bediening fijner spelen dan 2. Bij 2 kreeg ik een zwaar consolegevoel en had ik het gevoel hier en daar minder controle te hebben. Ook vond ik het zo enorm lastig dat ik, ben toch een aardig doorgewinterde gamer, het niveau zelfs een tandje lager heb moeten zetten. Niet erg verder, want de omgevingen, personages en het verhaal leurt je er toch wel doorheen. Maar deel 3 wordt volgens mij meer een combo. De humor is overigens ook goed, als je soms even niet quest en een beetje rondrent, hoor je leuke dingen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
Battlepaths is gratis bij Indiegala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Gta 5 is bijna uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik wil nog steeds een philips CD-I voor mijn collectie maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De verschillende controllers alleen al :-(

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 96% gewijzigd door BM op 25-06-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zijn er hier mensen van plan om wat van de nieuwe Steam hardware te preorderen?

Heb mezelf zo'n Steam link besteld om te streamen: Met mijn NUC werkt het momenteel ook, maar het vergt wat linux kennis en volharding om het aan de praat te krijgen (en te houden, de benodigde intel drivers lopen niet synchroon met populaire distro releases) met HW acceleratie. Ik ben best nieuwsgierig naar hoe goed die Link werkt, en voor +- 60 euro VS een NUC van in totaal 150/200 euro: Best een goede deal. Een veel betere deal dan die volwaardige Steamboxes in ieder geval.

Over die controller blijf ik enorm skeptisch: Ieder spel dat ik nu absoluut met kb+m wil spelen (vooral in het FPS genre) zie ik mezelf ook totaal niet met die steam controller vlot spelen. Voor controller-geoptimaliseerde games zie ik mezelf dan weer veel liever mijn xbox controller aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 05-06-2015 09:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dusseh .. Als de roddels kloppen is het donderdag Steam Summer Sale? :9
(En zo niet, dan zal het niet lang duren tot het er is)

Iemand zin om een topicje in elkaar te draaien? :P
Voor inspiratie:
Steam Summer Sale 2014
Steam Holiday Sale 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luniz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-08 16:00
Weet iemand nog een vette Wuxia MMO?
Heb een hele lange tijd Age of Wulin gespeeld, maar het p2w gehalte is daar zo hoog, dat het gewoon niet leuk meer is. (Denk aan het kopen van goldsellers voor honderden / duizenden euro's)
Open world pvp + de hele stijl van wuxia mmo's is wat mij zo aanspreekt. Nou weet ik toevallig dat Moonlight Blade nu in china in closed beta is, maar alle china mmo's zijn super p2w :c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Wulin/Wushu vond ik persoonlijk 1 van de betere pvp games, de combat is erg tactisch ingezet alleen vaak iets te 'single minded' dat het bij een 10vs10 al snel 1 bonk chaos is.

De meeste van zulke MMO's hangen zwaar aan itemshop, zelfs Tera en B&S lopen daar in mee (al vind ik de pvp stuk minder in die games). Er was nog een andere game, iets met Sword, die had ook aardige pvp erin zitten, dacht Sword art online? Maar dat zit al weer stukje af van Wuxia.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luniz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-08 16:00
Swordsman Online.

Aardig spel maar heeft erge p2w functie in de vorm van gems.

Heb Wulin 2 jaar gespeeld, erg vet spel, maar slecht uitgewerkt. Lag, bugs, geen fixes en met elke expansion meer p2w features.

Moonlight Blade is eigenlijk gewoon AoW kloon, maar mooier. Zal dus nog moeten zien hoe erg de p2w precies is....

Blade&Soul hoeft van mij niet, was super hyped 4 jaar geleden, maar ondertussen is het te lang geleden en zijn er betere spellen.

Speel nu FFXIV, maar speel toch liever een Wuxia mmo met open world pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kwam deze toevallig tegen bij MMOhut, gaat binnenkort in beta en lijkt ook aardig te zijn.

King of Wushu.
https://www.youtube.com/watch?v=mkuHDBFSFDg

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 17-06-2015 21:15 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

Ff iets anders en om hier een speciaal nieuw topic voor te openen vind ik ook weer zo wat.
Maar waar zijn de nieuwe shooters gebleven, zoals Crysis, Metro 2033 en last light met een goed verhaal en karakter?

T is allemaal wat karig. Farcy 4 heb ik grijs gespeeld, maar ik wil nu wel wat anders voor op de pc :)

Of heb ik onder een steen gelegen? :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toevallig net Bioshock Infinite uitgespeeld, dat past ook wel in dat rijtje. Maar die heb je waarschijnlijk al gehad?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

Yep. Puik game :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
iemand hier die een recente fast-paced shooter kan aanraden? Als in Quake3/UT? ik ben echt op zoek maar kom steeds van een koude kermis thuis...

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

weszz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:13:
iemand hier die een recente fast-paced shooter kan aanraden? Als in Quake3/UT? ik ben echt op zoek maar kom steeds van een koude kermis thuis...
De scene van shootmania is niet heel groot, maar vond het een erg leuk spel.
Helaas heb ik de tijd niet meer om er goed in te worden, en is het zo'n adrenaline rush dat ik er na een uurtje compleet van kapot ben. Zeker de mode "elite" krijgt je hart aan het pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

weszz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:13:
De nieuwe Unreal Tournament?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Helemaal perfect! Kijken of mijn hand/oog coordinatie nog steeds zo goed is :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fux0r3d
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
55 jaar pas, bron is Nu.nl

Nintendo-topman Satoru Iwata (55) overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier met een (ipad) twitch app? Die van mij wilt geen streams meer showen. Meer mensen hier last van of ben ik de enige? :) (relog/reinstall doet niks)

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 14-07-2015 15:54 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Nieuwe aanwinst: Ni No Kuni voor de 3DS. Alleen uitgekomen in Japan, perfect voor de collectie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Niku op 16-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Vlizzjeffrey schreef op zondag 15 maart 2015 @ 03:05:
Red alert 2: Yuris revenge is nu gratis online te spelen, zijn best veel spelers, en er is anti cheat

http://cncnet.org/yuris-revenge
Werkt behoorlijk goed, zelfs met een wat mindere legale versie is het geheel prima speelbaar, zowel red alert 2 als yuri revange installeren! Super om een spel als dit online te kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik blijf hopeloos op zoek naar een soort van MMORPG maar met een fps tintje.
Een soort WoW maar dan als fps...
Planetside 2 is blijkbaar zoiets maar dat ziet er zo ingewikkeld uit :/
Iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Benosa schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:18:
Ik blijf hopeloos op zoek naar een soort van MMORPG maar met een fps tintje.
Een soort WoW maar dan als fps...
Planetside 2 is blijkbaar zoiets maar dat ziet er zo ingewikkeld uit :/
Iemand andere ideeën?
Borderlands, hoewel.. Het is geen mmo, maar wel fps rpg met een verhaal, en coop tot 4 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je hebt wel wat shooters, firefall, warframe, defiance, die eerste heeft grootste mmo tintje.

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:32

TradeMarkNL

Videoproducer
Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met een gekke gadget zoals deze? Of die iemand kent die er wel eens gebruik van heeft gemaakt? Schijnt vooral gebruikt te worden door pro-gamers, maar over de geclaimde effecten is natuurlijk lang niet iedereen het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinige gadget, maar nog nooit gezien of over gehoord.
(En persoonlijk lijkt het me een behoorlijke hoax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:32

TradeMarkNL

Videoproducer
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:39:
Geinige gadget, maar nog nooit gezien of over gehoord.
(En persoonlijk lijkt het me een behoorlijke hoax)
Neuh geloof er ook niet heel veel van, maar ben wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Doet me denken aan die pads van tellsell om een 6pack te trainen met wat stroomstootjes. Heb zoiets wel eens gezien bij discovery channel, dacht brain games, maar na hun testen leek een koffie of red bull veel meer effect te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Zijn er hier nog Heroes of Might and Magic fans?
Ik heb nu de beta van deel 7 mogen spelen, maar die enorme vensters, de rare schaal, raar camerawerk in battle. Het heeft me diep teleurgesteld.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hey mensen, ik heb in een opwelling een dure impulsaankoop gedaan ~2-3 weken geleden: een PS4 :+

impulsaankoop omdat ik eigenlijk geen echte gamer ben. Als kind overigens wel, van C64, tot NES (en bij vriendjes op de SNES of Sega Megadrive). Ook op de PC nog wel het e.e.a. gedaan maar nooit echt 'hardcore'. Laatste console was een PS2 die ik eigenlijk alleen echt gebruikte voor K-1 en Singstar. Verder vooral stof gehapt eigenlijk.

Anyway, ik heb tot nu toe geen spijt van de aankoop, je merkt duidelijk als je er zolang uitgeweest bent dat er een hoop is veranderd. Heb Batman, UFC, FIFA15, Tomb Raider Def Edition, Assassins Creed Unity, GTA5 en NFS Rivals erbij gekocht, dus voorlopig vermaak ik me wel. Alles heel even gespeeld maar ben nu vooral bezig met Tomb Raider. Was in het PC-tijdperk al een favoriet van me en dit speelt dan helemaal fantastisch. Kijk ook uit naar Uncharted en volgend jaar de nieuwe Tomb Raider game. Ergens had ik gehoopt ook nog oudere Uncharted en Tombraider games te kunnen spelen, maar goed, blijkbaar niet backwards compatible met vorige Playstations.

Wat ik me afvroeg... had laatste twee vrienden langs om gameavondje te houden... maar meer dan wat potjes FIFA en UFC hebben we niet gespeeld. Naïef als ik was dacht ik dat NFS op z'n minst wel een 2 player optie zou hebben voor op de bank, maar klopt het dat je dit alleen online multiplayer kan spelen?

Hebben jullie nog tips voor goede/leuke games die je tegen (of met) elkaar kan doen op de PS4, op de bank? ;)

Met name een goede racegame ben ik naar op zoek. NFS2 heb ik vroeger nog kapotgespeeld op de PC :+
(verder neem ik aan dat bijna elke sportgame zoals NBA2K15 etc wel een 2 player optie heeft).

Andere suggesties zijn ook welkom. Mortal Kombat staat nog wel op mn lijstje en geloof dat er ook een nieuwe Street Fighter zat er aan te komen. Echte button bashers zijn overigens ook welkom: je merkt bijv bij een game als UFC dat je daar toch echt flínk de controls moet weten inclusief alle specifics om daar echt van de game te kunnen genieten (heb even de openingstutorial doorlopen). Dus ook laagdrempelige/easy to learn/partygames zijn welkom...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 13:45
LuNaTiC schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:06:Ergens had ik gehoopt ook nog oudere Uncharted en Tombraider games te kunnen spelen, maar goed, blijkbaar niet backwards compatible met vorige Playstations.
Gelukkig verschijnt Uncharted: The Nathan Drake Collection op 7 oktober met daarin de eerste 3 delen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oh, die zitten daarbij? Ah mooi! :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Audione0 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:42:
Ff iets anders en om hier een speciaal nieuw topic voor te openen vind ik ook weer zo wat.
Maar waar zijn de nieuwe shooters gebleven, zoals Crysis, Metro 2033 en last light met een goed verhaal en karakter?

T is allemaal wat karig. Farcy 4 heb ik grijs gespeeld, maar ik wil nu wel wat anders voor op de pc :)

Of heb ik onder een steen gelegen? :)
Beetje trage reactie (ik heb onder een steen gelegen), maar Dying Light is wel min of meer een shooter met een aardig verhaal. 't Is alleen wel meer melee dan schieten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerodev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 21:16

jerodev

TableTopFinder

Ik heb net de nieuwe tomb raider uitgespeeld op pc and I loved it! :D

Blijkbaar zal ik nu wel lang moeten wachten op het vervolg, dus vraag ik hier even: Zijn er games die hier op lijken die mensen me kunnen aanraden? Ik beschik momenteel wel niet over een console, dus enkel pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

In de Humble-bundle pas de wat oudere Splinter Cell-games gekocht (nieuwere had ik al, 3 had ik ooit weer verkocht maar ach, leuk om nog eens te doen): zo, dat valt even tegen toen ik bij 1 begon! Houterige bewegingen, dingen 'die niet kunnen' en een onrealistisch goed gehoor van de baddies maken het een extreme uitdaging. Klopt dan blijkbaar toch wel dat modernere games makkelijker zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aw, crap :-(

Totalbiscuit:
Well, I don't know if there is really a right way to tell people this, so I guess here goes. The CT did not come back negative. The cancer in the bowel is gone, but spots have appeared in my liver. They're not operable and there's no cure. Average life expectancy is 2-3 years, though there are outliers that live much longer. I'll be back on chemo in a few weeks, with the goal of pushing it back and keeping it there for as long as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Je kunt je inschrijven voor de overwatch beta die ergens rond 27 oktober begint. Ziet er wel aardig uit, totaal nieuwe wereld met nieuwe karakters. waar blizzard nog vele jaren mee vooruit kan. Ziet er uit als een team tegen team game.

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 17-10-2015 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Beta is nu enkel voor de USA...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mag ik even schaamteloos reclame maken voor Deze indiegogo campagne?
Indivisible is een nieuwe concept van de makers van Skullgirls, en moet valkyrie profile-achtige gevechten geven in een metroidvania-stijl levedesign. Hun uitgever wil het spel sponsoren als ze 1.5 miljoen kunnen ophalen, anders wordt het project volledig gecancelled. Momenteel zitten ze op 415.891 dollar, met nog 23 dagen te gaan.

Bekijk het filmpje eens en speel het prototype dat op 3 maanden in elkaar gestoken is, het ziet er fantastisch goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Iemand die tales of zesteria en of dragon quest heeft? Die laatste valt me beetje tegen, super makkelijk so far, maar ook pas een uurtje erin gestoken. Wel beide spellen met japanese audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
is er voor een de playstation 4 ook een vergelijkbare game zoals H1Z1, Dayz, miscreated ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

benjamin19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:24:
is er voor een de playstation 4 ook een vergelijkbare game zoals H1Z1, Dayz, miscreated ?
Don't Starve.
brambest schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:56:
Iemand die tales of zesteria en of dragon quest heeft? Die laatste valt me beetje tegen, super makkelijk so far, maar ook pas een uurtje erin gestoken. Wel beide spellen met japanese audio :)
Neen, maar wil ze wel beide hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Niku op 03-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik zie hier wel grote topics for WoT (tanks/planes/ships), maar zie niets terug voor Blitz (iOS/Android). Wie speelt er op een verloren uurtje Blitz op zijn smartphone/tablet ?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Qwerty-273 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:41:
Ik zie hier wel grote topics for WoT (tanks/planes/ships), maar zie niets terug voor Blitz (iOS/Android). Wie speelt er op een verloren uurtje Blitz op zijn smartphone/tablet ?
Nooit van gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zou er niet rond deze tijd een Steam-sale moeten zijn? Donderdag misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ik denk woensdag.

Voor de betere deals kun je overigens beter even wachten tot kerst als de winter sale van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Qwerty-273 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:41:
Beetje laat maar een paar maanden terug kwamen er regelmatig wat posts voorbij voor Blitz binnen het WoT topic :)

Zelf maak/heb ik helemaal geen tijd meer voor WoT (of andere games for that matter).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:49:
Zou er niet rond deze tijd een Steam-sale moeten zijn? Donderdag misschien?
Ik verwacht woensdag (was vorig jaar ook de dag vóór Thanksgiving).
Skyaero schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:10:
Voor de betere deals kun je overigens beter even wachten tot kerst als de winter sale van start gaat.
Niet helemaal mee eens. Over het algemeen zijn het dezelfde zaken die voorbij komen (voor dezelfde prijs). Soms scheelt het iets maar dat verschil kan beide kanten op vallen.
Zeker de wat kleinere games zijn wat grillig qua korting (of iig, vorig jaar meerdere zaken in november gemist en in december een paar cent meer voor betaald ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
arg airsoft en magic heeft het weekend wat vol gegooid.
Ben er sinds vorige week achter dat Might and Magic op GOG stond en echt legendarische spellen.
Wou met smart weer is gaan spelen maar helaas.
Weet iemand trouwens waarom al die classic games op GOG staan maar niet op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 23:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HADES2001 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:23:
arg airsoft en magic heeft het weekend wat vol gegooid.
Ben er sinds vorige week achter dat Might and Magic op GOG stond en echt legendarische spellen.
Wou met smart weer is gaan spelen maar helaas.
Weet iemand trouwens waarom al die classic games op GOG staan maar niet op Steam?
Het heet natuurlijk niet voor niets good old games. Het zal te maken hebben met rechten oa. distributie rechten en waarschijnlijk ook online beveiliging. De meeste oude spellen hebben geen of nauwelijks online beveiliging, vaak zijn de achterliggende productie bedrijven al op de fles (wat oa bij de M&M serie het geval is). Het is voor steam dan minder interessant om uit te geven al doen ze dat soms wel als 'extratje' bij uitgave van een sequel.

Voor M&M specifiek liggen de rechten tegenwoordig bij ubisoft ze hebben onlangs III in HD uitgebracht maar kennelijk ontbreekt de meesterkopie van de expansies zodat je nu eigenlijk alleen de standaard versie zonder extra's op hd kan spelen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:53:
[...]

Het heet natuurlijk niet voor niets good old games. Het zal te maken hebben met rechten oa. distributie rechten en waarschijnlijk ook online beveiliging. De meeste oude spellen hebben geen of nauwelijks online beveiliging, vaak zijn de achterliggende productie bedrijven al op de fles (wat oa bij de M&M serie het geval is). Het is voor steam dan minder interessant om uit te geven al doen ze dat soms wel als 'extratje' bij uitgave van een sequel.

Voor M&M specifiek liggen de rechten tegenwoordig bij ubisoft ze hebben onlangs III in HD uitgebracht maar kennelijk ontbreekt de meesterkopie van de expansies zodat je nu eigenlijk alleen de standaard versie zonder extra's op hd kan spelen.
sorry om kleine verwarring te voorkomen ik bedoel de werkelijke Might & Magic games niet de "heroes" spin-off
ben een groot fan van de klassieke RPG's zoals Ultima series, Might & Magic, baldurs game, icewind dale, neverwinter nights en wat minder populair Wizardry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De niet heroes maar gewone versie gaat min of meer hetzelfde verhaal op, al heb ik daar nog niet een re-release op HD van meegekregen. Ik heb daar ook niet alle delen van gespeeld maar ik geloof dat vorig jaar X is uitgekomen, geen idee of die nog een beetje goed was.
icewind en neverwinter zijn wat meer 'action rpg' lijken wat dat betreft meer op diablo en torchlight. Ik neem aan dat je verder ook bekend bent met de ook niet meer op steam te verkrijgen (althans de nieuwere delen) van Dragon Age (tegenwoordig beter op origin te krijgen)
HOMM is dan weer meer rpg meets fantasy meets strategy en een van de weinige turn based strat games. Ook leuk daarvan maar minder fantasy-esque zijn de eerste twee Fallout delen, post apocalyptisch rpg met een erg sterke verhaallijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

rockhopper schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:53:
[...]

Het heet natuurlijk niet voor niets good old games. Het zal te maken hebben met rechten oa. distributie rechten en waarschijnlijk ook online beveiliging. De meeste oude spellen hebben geen of nauwelijks online beveiliging, vaak zijn de achterliggende productie bedrijven al op de fles (wat oa bij de M&M serie het geval is).
Ik weet niet precies hoe oud de games zijn waar jij op doelt, maar games van 10 tot 15 jaar oud zitten vaak juist vol met DRM. In die tijd bestond digital distribution eigenlijk niet en werden games verspreid op CDs. De DRM was dus vaak in de vorm van dat je de CD in de drive moest hebben om het spel te spelen.

Voor sommige games is later een patch uitgebracht die die DRM uithaalde (BF2, bijvoorbeeld), maar voor andere games moet GoG dat zelf fixen voordat het speelbaar is op huidige PCs.

Ook is het vaak zo dat oudere games helemaal niet meer werken op huidige Windows-versies. GoG richt zich specifiek op het fixen en werkend leveren van dat soort games, Steam niet.

EDIT: Lees dat je het specifiek over online DRM had, maar ik zie niet hoe dat relevant is. Steam verkoopt zowel games met hun eigen DRM (Steamworks), met third-party DRM (uPlay bijvoorbeeld), of zelfs zonder DRM. Volgens mij verkoopt GoG hun games uitsluitend zonder DRM.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 02-12-2015 18:46 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Double Fine heeft is een kickstarter begonnen voor Psychonauts 2.
Hoewel ik Psychonauts aweseme vond ga ik ze geen geld meer geven na al het gedoe rondom Broken Age en het teleurstellende Spacebase DF-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:09:
Double Fine heeft is een kickstarter begonnen voor Psychonauts 2.
Hoewel ik Psychonauts aweseme vond ga ik ze geen geld meer geven na al het gedoe rondom Broken Age en het teleurstellende Spacebase DF-9.
Oei, ik weet niet of ik dat kan weerstaan. Ik heb Psychonauts nog nooit uitgespeeld :X maar heb wel goede herinneringen aan de game. Ik heb het gedoe rond Broken Age en Spacebase DF-9 niet zo gevolgd eigenlijk. Ik neig er toch sterk naar om hier geld op stuk te gaan slaan.

Tot op heden ben ik niet ontevreden over Kickstarter(achtigen). Pillars of Eternity had meer dan prima goodies en is ook nog redelijk wat ik van verwacht had qua game, Planetary Annihilation was als game wat minder geslaagd wmb maar de goodies zaten ook wel snor en als laatste heb ik Tides of Numenera nog in de pijplijn zitten en dat lijkt (afgaande op de mails) ook de goede kant op te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door IceStorm op 07-12-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Niet onbelangrijk detail: Het is niet gehost via kickstarter, maar via fig.co, waarvan Schafer mede-eigenaar is: Nu blijkt dat de duurtijd niet volledig koosjer is:

4 December: 32 days left
6 december: 37 days left

Als je er commentaar op wil geven op de fig.co pagina: Dat kan pas als je 33 dollar of meer gepledged hebt :p

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 07-12-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan natuurlijk makkelijk een afrondingsfoutje of een bugje zijn. Echt spijkers op laag water zoeken dit.

De kickstarters van Double Fine zijn niet altijd even goed gemanaged, daar valt best e.e.a. aan te bekritiseren. Maar gamers doen nu net alsof het slechterikken uit een gemiddelde film zijn die alleen maar op je geld uit zijn. Het wordt compleet uit z'n verband gerukt, gaat nergens over. Uiteraard moet je zelf weten of je je geld aan ze wil geven, maar laat een ander dat ook lekker zelf bepalen.

Dat Double Fine nu wordt zwartgemaakt heeft natuurlijk ook helemaal niks te maken met gamertjes die nog steeds beledigd zijn over een sokpop-grapje op GDC. No sir. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sokpop-grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Schafer neemt de hele gamergate onzin bloedserieus. Hij besloot zijn GDC speech te gebruiken om met een sokpop aan zijn hand een hoop mensen belachelijk te maken met wie hij ruzie had op het internet. Gigantische cringe-fest as resultaat.

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 08-12-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog maar even mijmeren over de Final Fantasy VII Remake. Het is wellicht nog te vroeg voor een topic over de game, maar man wat een trailer!!! :9~

link naar FP-bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:57:
Toch nog maar even mijmeren over de Final Fantasy VII Remake. Het is wellicht nog te vroeg voor een topic over de game, maar man wat een trailer!!! :9~

link naar FP-bericht
CGI CGI en nog een stukje combat, ze lijken de character zo uit FF7-CC te hebben gehaald. FF7 heeft een nostalgische waarde, die met zo'n remake denk ik nooit hetzelfde gevoel meer zal geven (zeker sepi en aeris).

Vraag me ook af met nieuwe combat hoe ze bosses als de ultimate weapons gaan doen, maar ook de bijbehorende tactieken die in de game zaten (zoals de Lucky 7 en de countermime) en de uitwerking van de limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:49:
[...] hele gamergate onzin bloedserieus.
Nouja, terecht, natuurlijk.
Die gamergate-'onzin' is een heel terecht punt. De gamingscene lijkt wat dat betreft nog vast te zitten in de middeleeuwen als het om vrouwen gaat en het is schrikbarend hoe conservatief, misogynistisch en seksistisch het is.
En het is daarnaast natuurlijk van de zotte dat je online bedreigd en geïntimideerd wordt zodra je daarover iets zegt.

In other news (daar kwam ik eigenlijk voor naar de lounge :P ):
De (nog lege) Steam holiday 2015 badge en cards staan online (even linkje naar mijn eigen account).

Ik ben benieuwd hoe de Steam Holiday Sale uit gaat pakken, vooral gezien de saaie Halloween-sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die gamergate-'onzin' is een heel terecht punt. De gamingscene lijkt wat dat betreft nog vast te zitten in de middeleeuwen als het om vrouwen gaat en het is schrikbarend hoe conservatief, misogynistisch en seksistisch het is.
En het is daarnaast natuurlijk van de zotte dat je online bedreigd en geïntimideerd wordt zodra je daarover iets zegt.
Kan best zijn, maar wat heeft dat met gamergate te maken? :?

[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 09-12-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:41:
[...]

CGI CGI en nog een stukje combat, ze lijken de character zo uit FF7-CC te hebben gehaald. FF7 heeft een nostalgische waarde, die met zo'n remake denk ik nooit hetzelfde gevoel meer zal geven (zeker sepi en aeris).

Vraag me ook af met nieuwe combat hoe ze bosses als de ultimate weapons gaan doen, maar ook de bijbehorende tactieken die in de game zaten (zoals de Lucky 7 en de countermime) en de uitwerking van de limits
Het kan zijn dat dat gevoel inderdaad niet hetzelfde is. Dat zal de toekomst ons leren, maar aan de andere kant voelt het voor mij ook niet helemaal goed om exact dezelfde game te spelen maar dan met betere graphics. Het risico is dat de game daardoor teleur zal stellen en je voortijdig afhaakt. Weg mooie herinnering...

Hopelijk behouden ze die kleine taalfoutjes in de game. Dat is ook nostalgie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gingen ze niet ook het combatsysteem wijzigen? Alsook gingen ze het in 3 delen verkopen, terwijl het een jrpg is die je in 30 uur kan uitspelen.

Ik ben erg skeptisch over die remake eigenlijk.

Verwijderd

boe2 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:19:
Gingen ze niet ook het combatsysteem wijzigen? Alsook gingen ze het in 3 delen verkopen, terwijl het een jrpg is die je in 30 uur kan uitspelen.

Ik ben erg skeptisch over die remake eigenlijk.
Die 3 delen komt voort uit het feit dat het spel eigenlijk zo groot en mogelijk ook duur is om te produceren dat het slechts uitbrengen in 1 deel niet mogelijk zou zijn. Al moest ik wel denken aan het feit dat het spel vroeger ook al 4 discs had, waarbij je opgegeven moment een melding op je scherm zag dat de disc gewisseld moest worden. Het enige wat mij in deze redenering tegenstaat, is dat Square-Enix mogelijk dus drie maal 60 euro zou kunnen gaan vragen voor de game. Ik wacht het wel af, want vooralsnog is toch niet alles duidelijk.

Het combat systeem lijkt ook te worden gewijzigd. Dat is ook een punt waar ik sceptisch over ben, aangezien dit de kern van het verhaal raakt. Materia speelde destijds een aanzienlijke rol in de gameplay en het verhaal.

• anandus
  • Niet online
boe2 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:14:
[...]

Kan best zijn, maar wat heeft dat met gamergate te maken? :?
Dat is toch het hele punt van de gamergate-controverse, kritiek op de positie van de vrouw in de gamingscene/-industrie.
En de daaropvolgende aanvallen/intimidatie/bedreigingen van conservatieve gamers, de "gamergaters", op degenen die die kritiek uitte.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 10-12-2015 12:39 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:11:
[...]

Die 3 delen komt voort uit het feit dat het spel eigenlijk zo groot en mogelijk ook duur is om te produceren dat het slechts uitbrengen in 1 deel niet mogelijk zou zijn. Al moest ik wel denken aan het feit dat het spel vroeger ook al 4 discs had, waarbij je opgegeven moment een melding op je scherm zag dat de disc gewisseld moest worden. Het enige wat mij in deze redenering tegenstaat, is dat Square-Enix mogelijk dus drie maal 60 euro zou kunnen gaan vragen voor de game. Ik wacht het wel af, want vooralsnog is toch niet alles duidelijk.
Op PSX stond het op 4 disks omdat het spel tjokvol FMV's zat. Qua effectieve spelduur was het niet uitzonderlijk lang. Tenzij je voor de perfect save gaat natuurlijk, maar dat is vooral grindwerk :p
anandus schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:34:
[...]

Dat is toch het hele punt van de gamergate-controverse, kritiek op de positie van de vrouw in de gamingscene/-industrie.
En de daaropvolgende aanvallen/intimidatie/bedreigingen van conservatieve gamers, de "gamergaters", op degenen die die kritiek uitte.
Tja, blijkbaar belagen er 50.000 mensen enkele prominente vrouwen op twitter, maar dat moet dan toch via private messages zijn, want er is niets van terug te vinden.
Mijn punt echter (waarvan ik ook aan het afwijken ben) is dat er niets goeds komt van serieus in te gaan op die discussie, die op dit punt vooral uit geschreeuw van extremisten langs beide kanten bestaat. Wat Schafer deed is daarom een dikke faal imo, ongeacht wat je gelooft over gamergate.

• anandus
  • Niet online
boe2 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:53:
[...]
Tja, blijkbaar belagen er 50.000 mensen enkele prominente vrouwen op twitter, maar dat moet dan toch via private messages zijn, want er is niets van terug te vinden.
Wikipedia: Gamergate controversy
Mijn punt echter (waarvan ik ook aan het afwijken ben) is dat er niets goeds komt van serieus in te gaan op die discussie, die op dit punt vooral uit geschreeuw van extremisten langs beide kanten bestaat. Wat Schafer deed is daarom een dikke faal imo, ongeacht wat je gelooft over gamergate.
Ik weet niet of het een faal is, eigenlijk. Er is tegelijkertijd ook kritiek dat de industrie relatief stil is over dit onderwerp, dus wat dat betreft valt er wel iets voor te zeggen.
Dat hij het op deze manier aanpakt, dat is natuurlijk wel een punt van kritiek. Je hoeft jezelf niet te verlagen tot het kinderachte niveau van de gamersgate-tokkies om een punt te maken.

Maar je hebt wel gelijk dat zulke discussies (of discussies op het internet in het algemeen) snel domein wordt van de uitersten.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-12-2015 13:08 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Enorme bias in dat artikel wel, vooral omdat de sources niets bewijzen en letterlijk naar elkaar verwijzen als bronvermelding.
Ik bedoel maar, ze beweren dat gamergate Anita Sarkeesian lastigviel nadat ze een video genaamd "Tropes vs. Women in Video Games' gereleased had. Alleen: 1) is er geen bewijs van terug te vinden. 2) was de video gereleased een jaar voordat er van gamergate sprake was. Oeps, "kleine" faal op vlak van journalistiek :p

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 10-12-2015 13:42 ]

Verwijderd

Tip: als je vol wil houden wat je neutraal staat in een conflict tussen twee partijen is het niet handig om de ene constant te verdedigen en de andere constant te bekritiseren. Zo gedraagt een neutrale partij zich namelijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik beweer niet neutraal te zijn, ik beweer dat de 'discussie' vooral een hele hoop onzin is ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste