Wat is het? Bij Bioware wordt ik altijd wel enthusiastweszz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:48:
Mail van bioware: You've been chosen, http://www.youve-been-chosen.com/watch-nightmare-teaser/
YouTube: YOU’VE BEEN CHOSEN: Nightmare Teaser
Direct linkje naar trailer.
The time is near
They are watching
Your power is rising
Cologne, Germany
You’ve Been Chosen
Grote aankondiging dus volgende maand.
Geruchten lijken te gaan om een Mass Effect game.
The time is near
They are watching
Your power is rising
Cologne, Germany
You’ve Been Chosen
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 25-07-2014 12:24 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Huh?SinergyX schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:23:
YouTube: YOU’VE BEEN CHOSEN: Nightmare Teaser
The time is near
They are watching
Your power is rising
Cologne, Germany
You’ve Been Chosen
Mass Effect 4 is toch al aangekondigd? Dit lijkt me iets nieuws.
Verwijderd
Vandaag heeft gamespy de stekker voor BF1942 eruitgehaald , nu zijn er niet veel meer die het spelen maar degene die het spelen hebben een gemodificeerde exe waar door alles gewoon werkt . Nog beter want er is wide screen support toegevoegd , dus zeker de moeite om een keer te proberen
Voor degene die nog bf1942 online wil spelen moet die patch gebruiken , kun je hier downloaden

http://forum.bf1942.sk/
Er is ook nog een gratis versie via Origin een tijdje te downloaden geweest die niet kan samenwerken met de oude originele versie dus die kan je sowieso als alternatief proberen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik vind de Steam-interface er nog steeds niet uitzien 
Lang leve skins
Lang leve skins
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Steam über alles 
Origin en uPlay zijn pas echt lelijk!
Ik zie alleen weinig verschil tussen de twee
Origin en uPlay zijn pas echt lelijk!
Ik zie alleen weinig verschil tussen de twee
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ze hebben de kleurstellingen wat veranderd, letter grote en wat kleine details.
Als je beide screenshots in een tab opent en ze vergelijkt is het beter te zien.
Als je beide screenshots in een tab opent en ze vergelijkt is het beter te zien.
En eindelijk een 'hide game from library' optionDCG909 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:49:
Ze hebben de kleurstellingen wat veranderd, letter grote en wat kleine details.
Ik zeg, snel in de normale release. De UI mag trouwens nog steeds wel wat drastischer, op mijn Surface Pro is het zonder touchpad niet vooruit te branden maar ook op de desktop is het vaak nog maar 'meh'. Iets met kleine icoontjes enzo, vind ik een thema as Metro for Steam veel netter en handiger.
Metro for Steam gebruik ik ook. Mooi en clean
Zojuist aangekondigd door Atari: Rollercoaster Tycoon World.
http://www.ign.com/articl...-early-2015-release?watch
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kzpx0im7U0c]Atari announced RollerCoaster Tycoon World, the newest installment in the amusement park simulation series for PC.
Developed by Pipeworks, RollerCoaster Tycoon World once again puts players in charge of a theme park, complete with rides, shops, patrons and, of course, the titular roller coasters. Park maintenance and customer happiness need to be tended to, as well as overall construction and expansion efforts. But in the newest installment, players can also cooperate with up to four players to manage one massive amusement park.
"Many of the new features in RollerCoaster Tycoon World were not possible a few years ago, but we have taken advantage of technological improvements to offer a wildly fun gaming experience that stays true to the storied franchise," Atari CEO Fred Chesnais said in a press release.
Other players' parks can be visited, and coaster blueprints can be shared online as well –– Pipeworks wants to make RollerCoaster Tycoon World the most connected Tycoon title yet.
Atari said RollerCoaster Tycoon World is a full PC experience, and will be "micro-transaction free," so players will have access to all of the content at release.
http://www.ign.com/articl...-early-2015-release?watch
Ehhhhh, ik zie niet hoe ik een game moet verstoppen?MusicAddict schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:06:
[...]
En eindelijk een 'hide game from library' optionDan komt die game niet meer terug in de search lijst als je zoekt, tenzij je op het verstopte tabje 'hidden games' klikt. Handig voor oude meuk, nieuwe meuk en andere zooi zoals beta's (van arma 2 bijvoorbeeld) waar je toch niks aan hebt.
Ik zeg, snel in de normale release. De UI mag trouwens nog steeds wel wat drastischer, op mijn Surface Pro is het zonder touchpad niet vooruit te branden maar ook op de desktop is het vaak nog maar 'meh'. Iets met kleine icoontjes enzo, vind ik een thema as Metro for Steam veel netter en handiger.
Vind de metro er niet zo gek mooi uit zien
Zit ook nog op Windows 7 en ik heb niks met touch screens (behalve op Mijn Surface RT en mobiel)
Zijn er toevallig andere mensen die een uitnodiging van BioWare hebben gekregen om naar een speciale 'Mass Effect Gathering' te komen tijdens GamesCom a.s. vrijdag?
Je moet de beta van Steam hebben en dan kan je bij het toewijzen van een categorie ook de optie 'hide' aanvinken.DCG909 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:43:
[...]
Ehhhhh, ik zie niet hoe ik een game moet verstoppen?
Dit, heb je nog niks 'hidden' dan is de categorie er ook niet. (maar inderdaad bij het toewijzen staat daar een vinkje)anandus schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:38:
[...]
Je moet de beta van Steam hebben en dan kan je bij het toewijzen van een categorie ook de optie 'hide' aanvinken.
Op windows 8 voelt de skinbeter een geheel, maar uiteraard is dat persoonlijk. Alleen dan kan je de laatste dingen van de beta build nog niet gebruiken, want die zijn nog niet verwerkt.
Die nieuwe roller coaster geeft me een gemixt gevoel, aan de ene kant zal hij 3D zijn als RCT3, maar ook het online gedeelte wordt afwachten. Zo zijn we ooit ook blijgemaakt met Simcity en de geweldige features. Al heb ik uiteraard meer vertrouwen in Atari wat dat betreft. Anders dan het 'delen' van maps en achtbanen zoals dat al jaren op websites gedaan werd bij de oudere games zie ik een integratie in-game wel zitten natuurlijk.
En als het faalt, hebben we de oudere games nog, RCT2 ftw
[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 12-08-2014 22:52 ]
Ahhhhh, onder set categories had ik nog niet gekeken....
Dank voor de tip
Dank voor de tip
Vanavond even de trailer bekijken!kaanmijo schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:21:
Zojuist aangekondigd door Atari: Rollercoaster Tycoon World.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik heb voor het eerst zelf een game gemaakt en hoop dat ik dat hier even mag delen..! Het heet Pencil Dude, een simpel om op te pakken, maar uiteindelijk zeer uitdagende platformer en is beschikbaar op Android & iOS, resp. http://goo.gl/cqbG80 & http://goo.gl/kZoKaP volgens mijn vrienden een heerlijk WC spelletje maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Leuk idee, maar ik game niet echt op mijn smartphone eigenlijk, omdat het zonder gamepad zo onhandig is vaak 
Ik ga wel effe voor je spammen op een aantal plekken
Ik ga wel effe voor je spammen op een aantal plekken
Wat vinden jullie hiervan: nieuws: Amazon neemt gaming-videocommunity Twitch over - update 2?
Een hoop geld. Ik maak er zelf niet veel gebruik van (twitch dus) en met een bedrijf als amazon kan je je af vragen op welke manieren de macht nu weer misbruikt gaat worden.
Misschien hebben ze nog grotere plannen om ook een platform a la steam te starten.
Ik vind binnen twitch de recente ontwikkelingen in ieder geval niet zo positief (scannen op muziek e.d.)
Misschien hebben ze nog grotere plannen om ook een platform a la steam te starten.
Ik vind binnen twitch de recente ontwikkelingen in ieder geval niet zo positief (scannen op muziek e.d.)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik hoop vooral dat Twitch live events zal blijven sponsoren en daar live verslag zal blijven uitbrengen. Voor de rest kan het me eigenlijk geen hol schelen door wie Twitch gerund wordt. Het lijkt me wel vanzelfsprekend dat Amazon twitch integratie zal willen voorzien in hun toekomstige gamingdevices.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Hoezo is Amazon opeens EVIL als bedrijf ?? Liever Amazon dan Google/Apple/Facebook/Viber bijvoorbeeldrockhopper schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:34:
met een bedrijf als amazon kan je je af vragen op welke manieren de macht nu weer misbruikt gaat worden.
Ik doe niks met Twitch trouwens dus mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, maar mocht ik het ooit wel gaan gebruiken dan heb ik echt totaal geen probleem met het feit dat ze bij Amazon horen.
Ik begrijp dat het tegenwoordig cool is om google te haten ("oh nee, ze analyseren mijn surfgedrag in ruil voor gratis gebruik van hun services!"), maar wat maakt een Amazon minder eng dan hen? Of geloof je werkelijk dat Amazon jouw koopgedrag niet nauwgelet volgt en hun advertenties daarnaar aanpast?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat is niet de reden om Google te haten. De reden is simpelweg dat Google om de haverklap dingen sloopt, zoals de YouTube IFrame API.boe2 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:31:
Ik begrijp dat het tegenwoordig cool is om google te haten ("oh nee, ze analyseren mijn surfgedrag in ruil voor gratis gebruik van hun services!")
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Precies, het gaat mij niet om een haat message uit te sturen of om bedrijven als "evil" te bestempelen. Het gaat mij meer om machtsmisbruik waar grote bedrijven soms een handje van hebben. Dan wordt er minder rekening gehouden met de voorkeuren of wensen van de gebruikers en vooral wel met de aandeelhouders/eigen portemonnee waarbij dingen zonder overleg of scrupules aangepast worden.
En ik zeg dus niet dat amazon zich daar per se schuldig aan maakt, maar ik ben daar dus wel bang voor als een onafhankelijk goed draaiend "bedrijf" opgekocht wordt door een grote speler. (twitch door amazon in dit geval, overigens zou overname door google meer van dezelfde angst bij mij opgeroepen hebben)
En ik zeg dus niet dat amazon zich daar per se schuldig aan maakt, maar ik ben daar dus wel bang voor als een onafhankelijk goed draaiend "bedrijf" opgekocht wordt door een grote speler. (twitch door amazon in dit geval, overigens zou overname door google meer van dezelfde angst bij mij opgeroepen hebben)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik doe niet aan cool : Ik baal er gewoon van dat Google Gmail/Youtube/Maps/Android steeds meer verpest in de zin dat dingen die prima werkten ineens onnodig onhandig worden of gewoon helemaal verdwijnen als functie en daar baal ik van!boe2 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:31:
Ik begrijp dat het tegenwoordig cool is om google te haten ("oh nee, ze analyseren mijn surfgedrag in ruil voor gratis gebruik van hun services!"), maar wat maakt een Amazon minder eng dan hen? Of geloof je werkelijk dat Amazon jouw koopgedrag niet nauwgelet volgt en hun advertenties daarnaar aanpast?
Verder is Android tot op de dag van vandaag niet geworden wat het had kunnen/moeten zijn en dat is best triest

*knip* nevermind, de zaken waar ik me druk over maak. Ik ben tevreden met men google spullen

[ Voor 103% gewijzigd door boe2 op 26-08-2014 20:05 ]
Ik ben erg benieuwd naar de toekomst van Twitch en hoe Amazon de kennis van het bedrijf gaat benutten.
Een overname van Google had ik overigens eerder verwacht juist omdat zij proberen ook een aandeel in de markt van livestreamen proberen te krijgen.
Een overname van Google had ik overigens eerder verwacht juist omdat zij proberen ook een aandeel in de markt van livestreamen proberen te krijgen.
Twee aardige artikelen op Forbes.com over dat de PS4 en de XBox One eigenlijk al achterhaald zijn en dat ze het waarschijnlijk lang niet zolang gaan volhouden als de vorige generatie:
Het grootste argument is dat de consoles geen 4K gaming ondersteunen en waarschijnlijk te weinig power hebben om dit in de toekomst te gaan doen. Verder zou de stap tussen x360/ps3 en x1/ps4 te klein zijn, zie ook: http://www.forbes.com/sit...laystation-4-or-xbox-one/
Ergens zit hier wel een kern van waarheid in. De x360/ps3 bracht hd gaming naar de huiskamer. Deze generatie heeft het ook extreem lang volgehouden. Zeker t/m volgend jaar komen er nog grote games uit.
Zijn de ps4/x1 te snel geïntroduceerd? Hadden ze krachtiger en duurder moeten zijn, met potentiële 4k ondersteuning en een eerdere pricedrop zodra de productiekosten dalen? Hebben we te maken met een "tussengeneratie" ? Komt er een gat in de markt die het mogelijk maakt dat er een andere partij (Nintendo?) inspringt met een 4k console? Krijgen we voor het eerst hardware upgrades binnen een console versie?
2 generaties geleden (ps2/xbox/dreamcast/gamecube) zat er een enorm gat tussen de capaciteiten van de consoles, van 1.4 GFLOPS (dreamcast) tot 120 GFLOPS (xbox). Er zat ook 3 jaar tussen de introductiedata, waardoor de generatie een veel groter technologie tijdperk beslaat.
Uiteindelijk moet een console bij introductie technisch zeer vooruitstrevend zijn om aan het einde van z'n leven nog enigszins mee te kunnen.
Meningen?
- http://www.forbes.com/sit...-are-already-out-of-date/
- http://www.forbes.com/sit...eady-out-of-date-round-2/
Het grootste argument is dat de consoles geen 4K gaming ondersteunen en waarschijnlijk te weinig power hebben om dit in de toekomst te gaan doen. Verder zou de stap tussen x360/ps3 en x1/ps4 te klein zijn, zie ook: http://www.forbes.com/sit...laystation-4-or-xbox-one/
Ergens zit hier wel een kern van waarheid in. De x360/ps3 bracht hd gaming naar de huiskamer. Deze generatie heeft het ook extreem lang volgehouden. Zeker t/m volgend jaar komen er nog grote games uit.
Zijn de ps4/x1 te snel geïntroduceerd? Hadden ze krachtiger en duurder moeten zijn, met potentiële 4k ondersteuning en een eerdere pricedrop zodra de productiekosten dalen? Hebben we te maken met een "tussengeneratie" ? Komt er een gat in de markt die het mogelijk maakt dat er een andere partij (Nintendo?) inspringt met een 4k console? Krijgen we voor het eerst hardware upgrades binnen een console versie?
2 generaties geleden (ps2/xbox/dreamcast/gamecube) zat er een enorm gat tussen de capaciteiten van de consoles, van 1.4 GFLOPS (dreamcast) tot 120 GFLOPS (xbox). Er zat ook 3 jaar tussen de introductiedata, waardoor de generatie een veel groter technologie tijdperk beslaat.
Uiteindelijk moet een console bij introductie technisch zeer vooruitstrevend zijn om aan het einde van z'n leven nog enigszins mee te kunnen.
Meningen?
[ Voor 0% gewijzigd door Erapaz op 18-09-2014 13:53 . Reden: typo ]
Ben van deels consolegaming naar puur pc gaming overgeschakeld omdat zowel de PS4 als de Xbox One over de hele lijn een zware teleurstelling zijn: Hardware die 3 jaar achter loopt op huidige PC specs, met als gevolg dat ze nog steeds niet in staat om consistent 60 fps te pushen in full HD. Nog steeds moeten betalen voor online gaming, games zijn een stuk duurder dan op pc, en de "promoties" zijn een stuk slechter. Feature-gewijs zijn beide consoles momenteel SLECHTER dan dan ps3 en de 360 (ok ja, je kan games streamen, whoopy-doo). En dan zwijg ik nog over al die remakes die ze aan gamers proberen slijten.
Wat die performance betreft legt geen enkele video het beter uit dan deze:
Wat die performance betreft legt geen enkele video het beter uit dan deze:
[ Voor 42% gewijzigd door boe2 op 18-09-2014 13:55 ]
Duidelijke video, wel een beetje droogjes. Mij boeit de hele console gaming experience ook niet (meer) omdat de prijzen zo hoog liggen. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik sinds Goldeneye op de n64 niets meer op console heb gespeelt, daarvoor wel heel veel (geen pc, wel SNES/GB etc)
Ik begrijp wel dat het leuk is om spellen op een groot scherm te spelen en allemaal met elkaar in de huiskamer, maar goed het moet wel betaalbaar zijn en niet 'goedkope hardware die veel belooft en slechts weinig levert'
Ik begrijp wel dat het leuk is om spellen op een groot scherm te spelen en allemaal met elkaar in de huiskamer, maar goed het moet wel betaalbaar zijn en niet 'goedkope hardware die veel belooft en slechts weinig levert'
Leuk gezwam over specs, zegt niets over wat wel/niet populair is en waar het op kan draaien.
Specs en eyecandy is maar een marge van wat een game echt populair maakt, de logisch maar scheve vergelijking naar de PC, allemaal leuk maar het is simpel niet meer te vergelijken. Het is een voorkeur, een keuze, een en/en verhaal en niet een of/of.
Jij wil mooie graphics, koop dan gewoon een PC. Jij wil easy bank-zit-gamen, koop je fijn een console. Wil je wat tussenin? Ga aan de slag met controllers en drivers, zelfde verhaal.
Het is alof gros die er over loopt te zeiken zelf de ballen verstand hebben van games, op wat reviews van GK na, niet verder komen dat de 10 AAA titels van 2014. Zeker als ze over 4K, VR brilletjes en whatnot gaan beginnen.. leuk om het te hebben, maar daar zit het gros niet op te wachten. Je maakt consoles 'for the masses', zoals de vorige generaties en de huidige generaties, niet om te voldoen aan dat clubje 'ik wil betere specs'.
Specs en eyecandy is maar een marge van wat een game echt populair maakt, de logisch maar scheve vergelijking naar de PC, allemaal leuk maar het is simpel niet meer te vergelijken. Het is een voorkeur, een keuze, een en/en verhaal en niet een of/of.
Jij wil mooie graphics, koop dan gewoon een PC. Jij wil easy bank-zit-gamen, koop je fijn een console. Wil je wat tussenin? Ga aan de slag met controllers en drivers, zelfde verhaal.
Het is alof gros die er over loopt te zeiken zelf de ballen verstand hebben van games, op wat reviews van GK na, niet verder komen dat de 10 AAA titels van 2014. Zeker als ze over 4K, VR brilletjes en whatnot gaan beginnen.. leuk om het te hebben, maar daar zit het gros niet op te wachten. Je maakt consoles 'for the masses', zoals de vorige generaties en de huidige generaties, niet om te voldoen aan dat clubje 'ik wil betere specs'.
Noem eens een paar voorbeelden?Feature-gewijs zijn beide consoles momenteel SLECHTER dan dan ps3 en de 360
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben het wel met je eens SinergyX maar vind je een uitspraak als "next-gen console" (dus klaar voor het nieuwe werk / de toekomst met andere woorden) dan niet arrogant en ronduit onjuist?
Als ik een "one-trick-pony" (wat ik een console wel vind itt een pc die meer 'jack-of-all-trades' is) koop moet ie eigenlijk het beste zijn in datgene dat ie doet. Zo maakt mijn dSLR (1 trick pony) op een betere manier foto's dan mijn telefoon (jack-of-all trades) En ik kies er zelf voor om m'n foon als navi te gebruiken ipv m'n oude Tomtom (hier is de tomtom eigenlijk het betere product, maar slechts inzetbaar voor één doel). Het probleem is alleen dat console niet het meeste leveren, en dan laat ik even in het midden over wel of niet het het beste is in "bang for buck".
Als ik een "one-trick-pony" (wat ik een console wel vind itt een pc die meer 'jack-of-all-trades' is) koop moet ie eigenlijk het beste zijn in datgene dat ie doet. Zo maakt mijn dSLR (1 trick pony) op een betere manier foto's dan mijn telefoon (jack-of-all trades) En ik kies er zelf voor om m'n foon als navi te gebruiken ipv m'n oude Tomtom (hier is de tomtom eigenlijk het betere product, maar slechts inzetbaar voor één doel). Het probleem is alleen dat console niet het meeste leveren, en dan laat ik even in het midden over wel of niet het het beste is in "bang for buck".
[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 18-09-2014 15:25 ]
Het gaat niet per se om de graphics. Het gaat om wat je betaalt voor je gaminghobby en wat je ervoor terugkrijgt. Framerate is trouwens wel een heel belangrijke factor die direct aan gameplay gelinked is, en veel "next-gen" games halen amper 30 fps. Met de 360 en de ps3 heeft het even geduurd voordat de pc gamers konden opscheppen met betere graphics, nu beginnen de nieuwste generatie consoles al met een vrij grote achterstand.
Het is niet dat ik deze generatie van console naar PC ben overgestapt om tegendraads te doen, maar omdat de cijfers totaal niet in het voordeel van de spelconsoles liggen. Ik heb hier nog keihard de Xbox One verdedigd in het jaar voordat hij uitkwam. Hoe dichter we bij de launch kwamen hoe duidelijker het werd dat geen van de twee consoles interessant voor me waren.
- party/crossgame voicechat
- mediacenter functionaliteit
- custom skins
- je eigen soundtrack in je games gebruiken
Disclaimer: geen idee of sommige van die zaken effectief al geimplementeerd zijn ondertussen.
Het is niet dat ik deze generatie van console naar PC ben overgestapt om tegendraads te doen, maar omdat de cijfers totaal niet in het voordeel van de spelconsoles liggen. Ik heb hier nog keihard de Xbox One verdedigd in het jaar voordat hij uitkwam. Hoe dichter we bij de launch kwamen hoe duidelijker het werd dat geen van de twee consoles interessant voor me waren.
Wat ik zo uit het hoofd nog herinner:Noem eens een paar voorbeelden?
- party/crossgame voicechat
- mediacenter functionaliteit
- custom skins
- je eigen soundtrack in je games gebruiken
Disclaimer: geen idee of sommige van die zaken effectief al geimplementeerd zijn ondertussen.
[ Voor 37% gewijzigd door boe2 op 18-09-2014 15:38 ]
Nee, het betekent gewoon letterlijk dat het de volgende generatie consoles is, niets meer, niets minder.rockhopper schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:24:
Ik ben het wel met je eens SinergyX maar vind je een uitspraak als "next-gen console" (dus klaar voor het nieuwe werk / de toekomst met andere woorden) dan niet arrogant en ronduit onjuist?
Nu zitten we in de achtste generatie consoles.
Dit was altijd mijn voorbeeld van resolutie tegen graphics en uiteindelijk FPS, ik neem Tera Online als voorbeeld. Voordeel van deze game, schaling tussen low en high settings is enorm en FPS heeft daar dan ook flinke impact op. Gelijktijdig kan Tera zelfs high-end PC's tot ver onde 60fps trekken.
(plaatjes ter illustratie, niet als absolute resolutie)
1080p/60 is de eis, dat is wat we willen. Elke consessie die afwijkt van deze 2 cijfers is een fail, een flop of het apparaat is niet krachtig genoeg. Maar laten we nu eens de vraag stellen: wat heb je liever:
1080p/60fps?

720p/30fps?

Of in detail
(1080p/60fps vs 720p/30fps)

Ja, dit is wat overdreven en zal in de praktijk veel kleiner verschil zijn, maar neem aan dat je m'n punt wel snapt
(plaatjes ter illustratie, niet als absolute resolutie)
1080p/60 is de eis, dat is wat we willen. Elke consessie die afwijkt van deze 2 cijfers is een fail, een flop of het apparaat is niet krachtig genoeg. Maar laten we nu eens de vraag stellen: wat heb je liever:
1080p/60fps?

720p/30fps?

Of in detail

Ja, dit is wat overdreven en zal in de praktijk veel kleiner verschil zijn, maar neem aan dat je m'n punt wel snapt
Aantal zaken werken inderdaad al hetzelfde, danwel beter (uitzondering op 'skins', maar dat is afaik meer een PS3/PS4 verhaal).Disclaimer: geen idee of sommige van die zaken effectief al geimplementeerd zijn ondertussen.
Ik snap wel dat je als console gamer niet perse meteen het beste en nieuwste aan graphics hoeft te verwachten (en vaak is dat ook niet de hoofdreden om een nieuwe console te kopen). Echter kan ik me wel goed voorstellen dat je een bepaalde verbetering verwacht ten opzichte van de voorganger.
Eerlijk? Vlotte FPS. Waarom denk je dat de WiiU (tegen verwachtigen in) aan populariteit aan het winnen is? Niet gewoon vanwege de gebruikelijke mario kart/smash bros, maar omdat de meeste titels gelocked zijn op 60 fps.SinergyX schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:34:
Maar laten we nu eens de vraag stellen: wat heb je liever:
Verwijderd
Ja dat is dus net het probleem van deze generatie consoles. Op de PC heb je betere graphics dan het onderste screenshot, op 1080p (of hoger), met 60 FPS. Als deze generatie consoles een flinke sprong voorwaards was geweest had dat ook gekund, en had je de door jou voorgestelde keuze niet hoeven maken. Maar juist doordat de hardware (naar verhouding) vrij traag is moet je die keuze wel maken. Maar goed, deze generatie heeft alle verkooprecords gebroken, het lijkt er toch op dat het de gemiddelde console gamer niet al te veel uit maakt. Verkoopcijfers zeggen wat dat betreft veel meer dan klagende mensen op internet.SinergyX schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:34:
Maar laten we nu eens de vraag stellen: wat heb je liever:
[...]
Het zegt natuurlijk ook heel wat over hoe goed men zich voorlicht en waar men al genoegen mee neemt tegenwoordig. Maar ik denk inderdaad dat veel console gamers gericht zijn op het gemak en de technische details wel geloven. "als het maar goed oogt en beter is dan de vorige"Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:03:
[...] Maar goed, deze generatie heeft alle verkooprecords gebroken, het lijkt er toch op dat het de gemiddelde console gamer niet al te veel uit maakt. Verkoopcijfers zeggen wat dat betreft veel meer dan klagende mensen op internet.
Ik wil met mijn broer coöppen, en ik twijfel nu tussen Orcs Must Die, Orcs Must Die 2 en Dungeon Defenders.
Wat zouden jullie kiezen?
Wat zouden jullie kiezen?
Orcs Must Die 1 kun je niet in co-op spelen, dus die valt al af. Wel erg vermakelijk. Orcs Must Die 2 kan wel in co-op. Heb het zelf nog niet gespeeld maar als ik net zo vermakelijk is als Orcs Must Die 1 kan het niet verkeerd gaan.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Beide leuke keuzes, met DD heb je nog de mogelijkheid om met meer mensen erbij te coöppen. DD is verder iets "statischer" in de zin dat waves en bouwtijd tussen de waves wat meer tijd in beslag kunnen nemen, OMD is wat sneller en meer actie georienteerd. Beide spellen hebben wel humor maar bij OMD is de humor meer aanwezig.
Ik zag vandaag trouwens Gauntlet aangekondigd in de steamstore, lijkt me ook leuk voor co-op. Heb eigenlijk nog niks gelezen over dit spel, maar ik vond de jaren '80 versie (in de jaren '80) episch. Iemand nog meningen hierover?
Ik zag vandaag trouwens Gauntlet aangekondigd in de steamstore, lijkt me ook leuk voor co-op. Heb eigenlijk nog niks gelezen over dit spel, maar ik vond de jaren '80 versie (in de jaren '80) episch. Iemand nog meningen hierover?
Vandaag een Xbox One controller met play and charge kit gekocht voor bij mijn PC. Hij werd niet automatisch herkent dus heb ik handmatig de pas verschenen driver gedownload en geïnstalleerd. Toen ging het Xbox Logo branden en trilde ie bijna van het bureau af.
Gelijk getest met Test Drive Unlimited. De pookjes bevallen goed. Ze sturen goed en je hebt er goed grip op. De triggers geven goeie controle over de rem en het gaspedaal. Alleen jammer dat er voor de triggers nog geen ondersteuning is voor de soort van force feedback die er in schijnt te zitten. Dat zal met aankomende games wel gaan gebeuren neem ik aan. Ik hoop dat The Crew het gaat ondersteunen. De knoppen en de vierpuntsdruktoets voelen degelijk en solide aan.
Nu hoop ik dat ze zo snel mogelijk met een receiver komen zodat draadloos ook werkt. De kabel is wel 20 cm korter dan die van de X360 controller voor Windows.
Gelijk getest met Test Drive Unlimited. De pookjes bevallen goed. Ze sturen goed en je hebt er goed grip op. De triggers geven goeie controle over de rem en het gaspedaal. Alleen jammer dat er voor de triggers nog geen ondersteuning is voor de soort van force feedback die er in schijnt te zitten. Dat zal met aankomende games wel gaan gebeuren neem ik aan. Ik hoop dat The Crew het gaat ondersteunen. De knoppen en de vierpuntsdruktoets voelen degelijk en solide aan.
Nu hoop ik dat ze zo snel mogelijk met een receiver komen zodat draadloos ook werkt. De kabel is wel 20 cm korter dan die van de X360 controller voor Windows.
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Volgens mij gaan veel mensen voorbij aan het sociale aspect wat een console biedt ten opzichte van een PC. Het gros interesseert het helemaal niks wat de specs zijn. De enige die het vaak wel wat interesseert zijn de mensen die op een PC gamen en of een mix van beide hebben. Die hoor je dan ook het hardste roepen. In mijn omgeving ken ik heel wat PS4 en Xbox One gamers die nog nooit hebben zitten klagen. Enige: ja lekker chill met wat maten FIFA spelen. Of lekker zombies online doen met Call of Duty.
Ik snap beide kanten overigens wel, als ex-PC Gamer. Sinds ik echter niet meer in teamverband shooters speel zie ik het nut er niet meer van in om op de PC te gamen. Tel daarbij op dat ik volledig op Apple ben overgegaan en de reden van het niet meer gamen is duidelijk
Zijn er hier overigens NHL15 spelers (PS4?). Topic openen vond ik in deze niche een beetje teveel van het goede
Ik snap beide kanten overigens wel, als ex-PC Gamer. Sinds ik echter niet meer in teamverband shooters speel zie ik het nut er niet meer van in om op de PC te gamen. Tel daarbij op dat ik volledig op Apple ben overgegaan en de reden van het niet meer gamen is duidelijk
Zijn er hier overigens NHL15 spelers (PS4?). Topic openen vond ik in deze niche een beetje teveel van het goede
Hoi hoi
Ik heb een pc in elkaar geflanst om weer pc te gaan gamen want ja die ps4 valt zwaar tegen. (Kwa performance, nee ik ben hier niet om te klagen)
Ik had nog een een gratis bf3 van origin dus die maar geïnstalleerd en liep lekker vlot met alles op ultra ( 2X r9 280X)
Heb nu ook 2x r9 290's liggen en nou was mij vraag...
Welk spel is super dik? Kwa gameplay en vooral graphics waar ik me nieuwe systeem mee kan uittesten de bekende titels als far cry 3 etc heb ik allemaal op de console ik weet dat het verschil immens zal zijn i.v.t console maar ik zoek een nieuwe ervaring waar ik volop van kan genieten. Veel bloed en lichaamsdelen vindt ik prachtig maar ben niet genre gebonden. Ik ben ook nieuw op tweakers dus hoor het graag als ik in het verkeerde topic zit maar dit leek me de juiste thnxs alvast!
Ik heb een pc in elkaar geflanst om weer pc te gaan gamen want ja die ps4 valt zwaar tegen. (Kwa performance, nee ik ben hier niet om te klagen)
Ik had nog een een gratis bf3 van origin dus die maar geïnstalleerd en liep lekker vlot met alles op ultra ( 2X r9 280X)
Heb nu ook 2x r9 290's liggen en nou was mij vraag...
Welk spel is super dik? Kwa gameplay en vooral graphics waar ik me nieuwe systeem mee kan uittesten de bekende titels als far cry 3 etc heb ik allemaal op de console ik weet dat het verschil immens zal zijn i.v.t console maar ik zoek een nieuwe ervaring waar ik volop van kan genieten. Veel bloed en lichaamsdelen vindt ik prachtig maar ben niet genre gebonden. Ik ben ook nieuw op tweakers dus hoor het graag als ik in het verkeerde topic zit maar dit leek me de juiste thnxs alvast!
Topic is in principe prima, al zou je natuurlijk er een eigen topic voor kunnen maken.
Ikzelf speel voornamelijk oudere games, dus kan je niet helpen, maar je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken wat ze allemaal op de Large Pixel Collider spelen?
Ikzelf speel voornamelijk oudere games, dus kan je niet helpen, maar je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken wat ze allemaal op de Large Pixel Collider spelen?
Je kan de Metro (metro last light / metro 2033 / metro 2033 redux) serie proberen, er is net een nieuw deel uit (redux) maar ik weet niet of deze nog wat meer vraagt van je pc.
Persoonlijk vond ik ook de crysis serie erg leuk, al ietsje ouder en hoewel ik deel 3 niet zelf gespeeld heb (speel eigenlijk alleen steam en geen origin games) vond ik 2 erg mooi.
Kijk anders ook eens naar de benchmark tests van grafische kaarten, daar worden meestal wel veeleisende spellen die ook populair (en dus leuk?) zijn meegenomen.
Verder welkom op tweakers! Met een opmerking als "bekende titels als FC3" dek je eigenlijk niet goed de lading wat je wel en niet kent, en zodoende is het ook wat lastiger om te bepalen wat jij leuk vind.
Persoonlijk vond ik ook de crysis serie erg leuk, al ietsje ouder en hoewel ik deel 3 niet zelf gespeeld heb (speel eigenlijk alleen steam en geen origin games) vond ik 2 erg mooi.
Kijk anders ook eens naar de benchmark tests van grafische kaarten, daar worden meestal wel veeleisende spellen die ook populair (en dus leuk?) zijn meegenomen.
Verder welkom op tweakers! Met een opmerking als "bekende titels als FC3" dek je eigenlijk niet goed de lading wat je wel en niet kent, en zodoende is het ook wat lastiger om te bepalen wat jij leuk vind.
Tja het meeste is al wel genoemd.
Sowieso de Crysis-serie: Volgens mij kan Crysis 1 met mods nog prima meekomen (en huidige games zelfs overtreffen?). Crysis 2 en 3 zijn ook zeker de moeite waard.
Daarnaast dus BF4 natuurlijk.
De Metro-serie zijn zowel erg goede games (gameplay- en verhaaltechnisch), en zien er ook erg goed uit (vooral qua lighting).
Far Cry 3 noemde je al. Het is waarschijnlijk ook interessant om Far Cry 4 dan even te volgen.
En over een paar jaar komt natuurlijk Star Citizen uit: hét spel als het gaat om graphics.
Sowieso de Crysis-serie: Volgens mij kan Crysis 1 met mods nog prima meekomen (en huidige games zelfs overtreffen?). Crysis 2 en 3 zijn ook zeker de moeite waard.
Daarnaast dus BF4 natuurlijk.
De Metro-serie zijn zowel erg goede games (gameplay- en verhaaltechnisch), en zien er ook erg goed uit (vooral qua lighting).
Far Cry 3 noemde je al. Het is waarschijnlijk ook interessant om Far Cry 4 dan even te volgen.
En over een paar jaar komt natuurlijk Star Citizen uit: hét spel als het gaat om graphics.
@anadus, goeie tip!
@rockhopper & compizfox, metro ga ik zeker halen, kwam vanmiddag na wat speuren al vaker deze titel tegen en past mooi in mijn straatje. de crysis serie zit ik ook aan te denken maar welk deel zal ik halen?
en wat ik wel en niet ken? the last of us, assasign creed bf, gta, battlefield 3/4, red dead redemption vindt ik top. the last of us was ik echt onderseboven van. zo spel wil ik nog een keer hebben.
@rockhopper & compizfox, metro ga ik zeker halen, kwam vanmiddag na wat speuren al vaker deze titel tegen en past mooi in mijn straatje. de crysis serie zit ik ook aan te denken maar welk deel zal ik halen?
en wat ik wel en niet ken? the last of us, assasign creed bf, gta, battlefield 3/4, red dead redemption vindt ik top. the last of us was ik echt onderseboven van. zo spel wil ik nog een keer hebben.
Borderlands the pre sequel "uitgespeeld"
Nog lang niet alles maar de main storyline is af
Nog lang niet alles maar de main storyline is af
Op steam tijdens een aanbieding kan je de 'crysis maximum edition' halen dan krijg je alles behalve deel 3. Ik denk dat er op origin (?) wel betere deals te halen zijn met misschien alle delen. Maar daar ben ik niet bekend meesteina schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:44:
@anadus, goeie tip!
Verwijderd
Hoi Tweakers, na al jarenlang op Tweakers te hebben gekeken (de frontpage) en ook af en toe het forum te hebben geraadpleegd heb ik vandaag een account aangemaakt. *knallende kurken, slingers, vlaggetjes, gejuich* Binnenkort komt namelijk mijn eerste spel voor Android uit en ik zou daar graag een topic over beginnen in het games forum. Kan dat? Mag dat? Ik heb even in de voorwaarden en de FAQ gekeken maar ik kon het niet zo snel vinden. Er worden hier allerlei spellen besproken, maar dat is natuurlijk iets anders dan schaamteloze zelfpromotie...
Er is een speciaal topic voor genaamd "Post hier je eigen android app"Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:48:
Hoi Tweakers, na al jarenlang op Tweakers te hebben gekeken (de frontpage) en ook af en toe het forum te hebben geraadpleegd heb ik vandaag een account aangemaakt. *knallende kurken, slingers, vlaggetjes, gejuich* Binnenkort komt namelijk mijn eerste spel voor Android uit en ik zou daar graag een topic over beginnen in het games forum. Kan dat? Mag dat? Ik heb even in de voorwaarden en de FAQ gekeken maar ik kon het niet zo snel vinden. Er worden hier allerlei spellen besproken, maar dat is natuurlijk iets anders dan schaamteloze zelfpromotie...
Lees de topic start daar even door en ga lekker los met je spel daar. Misschien dat er ook een speciaal "ik heb m'n eigen spel gemaakt' topic, maar die ken ik niet. Verder natuurlijk welkom bij de groep actieve tweakers!
Zo, even een luxeprobleem droppen.
Ik wil graag een nieuwe console kopen. Op dit moment heb ik nog een XBox 360 en een Wii. Aangezien ik niet veel tijd voor mijn tv kan doorbrengen, zou een handheld ideaal zijn. Echter wil ik ook de AAA titels spelen (AC, Alien Isolation, F1 2015, The Last of Us).
Een PS Vita en een PS4 met remote play zou perfect zijn. Echter is dit wel een prijzige oplossing. Als ik dit jaar de ene console koop en volgend jaar de andere, wat zou dan de beste oplossing zijn?
Eerst de PS4 geeft de mogelijkheid om direct een paar grote titels te kunnen spelen, de PS Vita kan ik dan later afgeprijsd of zelfs tweedehands halen.
Echter heb ik nog een behoorlijke backlog op de XBox 360 en zelfs de Wii. Met een handheld kan ik eventueel onderweg of 's avonds in bed nog wat uurtjes meepakken.
Ik ben echter bang dat er te weinig echt leuke PS Vita zijn. Wie kan mij overhalen een PS Vita te kopen? De grote titles (Borderlands, AC Liberation, etc.) vallen allemaal tegen op de Vita. Ik heb het idee dat het vooral Indie games zijn die daar populair zijn.
Ik wil graag een nieuwe console kopen. Op dit moment heb ik nog een XBox 360 en een Wii. Aangezien ik niet veel tijd voor mijn tv kan doorbrengen, zou een handheld ideaal zijn. Echter wil ik ook de AAA titels spelen (AC, Alien Isolation, F1 2015, The Last of Us).
Een PS Vita en een PS4 met remote play zou perfect zijn. Echter is dit wel een prijzige oplossing. Als ik dit jaar de ene console koop en volgend jaar de andere, wat zou dan de beste oplossing zijn?
Eerst de PS4 geeft de mogelijkheid om direct een paar grote titels te kunnen spelen, de PS Vita kan ik dan later afgeprijsd of zelfs tweedehands halen.
Echter heb ik nog een behoorlijke backlog op de XBox 360 en zelfs de Wii. Met een handheld kan ik eventueel onderweg of 's avonds in bed nog wat uurtjes meepakken.
Ik ben echter bang dat er te weinig echt leuke PS Vita zijn. Wie kan mij overhalen een PS Vita te kopen? De grote titles (Borderlands, AC Liberation, etc.) vallen allemaal tegen op de Vita. Ik heb het idee dat het vooral Indie games zijn die daar populair zijn.
Heb je al geprobeerd deze vraag beantwoord te krijgen in het PS Vita topic? Ik heb persoonlijk niet zoveel met handhelds dus ik kan je weinig sturing geven.
Gauntlet legends? Ik had het er net over in de HK, bij games die een remake zouden moeten hebben, wist helemaal niet dat die er wasrockhopper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:41:
Beide leuke keuzes, met DD heb je nog de mogelijkheid om met meer mensen erbij te coöppen. DD is verder iets "statischer" in de zin dat waves en bouwtijd tussen de waves wat meer tijd in beslag kunnen nemen, OMD is wat sneller en meer actie georienteerd. Beide spellen hebben wel humor maar bij OMD is de humor meer aanwezig.
Volgens mij moet je vooral kijken naar wat jij denkt uit de PS Vita te kunnen halen, hoe het er nu uitziet (heb je al (deels) gedaan) en wat de toekomst mogelijk brengt. Specifieker kan ik je helaas niet helpen met je 'probleem'Erapaz schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:18:
Zo, even een luxeprobleem droppen.
Nou het heet Gauntlet (TM). Zie hier de link naar de steam pagina.StrongArmLance schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:27:
[...]
Gauntlet legends? Ik had het er net over in de HK, bij games die een remake zouden moeten hebben, wist helemaal niet dat die er was
Die Gauntlet Legends waar jij het over hebt is de tussenvariant uit eind jaren '90 op diverse platformen (oa N64) en de echt oude waar ik het over had in mijn originele post is de arcade-versie uit de jaren '80. De reviews op steam lijken lovend te zijn en zelfs wat oude gamers (van mijn leeftijd lol) zeggen dat dit echt een remake is van het origineel.
Ik wacht zelf af of ie met de 'black friday' sale in de discount komt, of anders tijdens de holiday-xmas sale.
Verwijderd
Hiervoor hebben jullie niet toestemming gevraagd bij de lokale (Spielerij) crew, zie de FAQ.
[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 26-10-2014 17:32 ]
Is er een app (ios) waarbij je de upcoming game releases kan zien? Of welke websites gebruiken jullie?
Ik heb zelf een Vita. Hoewel er idd erg veel indies zijn (en dat ook voor een groot gedeelte de toekomst lijkt te zijn), vermaak ik mij er prima mee (geen groot indie fan). Ik vond de AC game wel leuk om te spelen en icm PS+ komen er ook nog wel eens indies langs waar ik mij aan wil wagen
Even iets anders: Wie gaat Dragon Age 3 kopen? En op welk platform? Twijfel zelf nog tussen PC en PS4, maar denk dat ik voor de PC-versie ga.
Ik vond DA1 fantastisch, DA2 teleurstellend en hoor grote beloftes over DA3.
Ik wacht echter af, het is maar de vraag of ze hun beloftes kunnen waarmaken en hoe 'dumbed down' het weer gaat zijn aangezien het ook op consoles uitkomt. Heck, DA1 was fantastisch vanwege de native PC interface, ik vrees dat DA3 weer zo'n brakke consoleport wordt.
Hopelijk heb ik ongelijk, ik wacht in ieder geval de eerste youtube reviews af alvorens een beslissing te maken. Eender welke game preorderen van EA of Ubisoft is sowieso een slecht idee.
Ik wacht echter af, het is maar de vraag of ze hun beloftes kunnen waarmaken en hoe 'dumbed down' het weer gaat zijn aangezien het ook op consoles uitkomt. Heck, DA1 was fantastisch vanwege de native PC interface, ik vrees dat DA3 weer zo'n brakke consoleport wordt.
Hopelijk heb ik ongelijk, ik wacht in ieder geval de eerste youtube reviews af alvorens een beslissing te maken. Eender welke game preorderen van EA of Ubisoft is sowieso een slecht idee.
Al is het maar omdat de data altijd weer schuiven. Kijk maar naar The Crew, van november naar December. Hoop wel dat DA3 gewoon conform planning blijft
Ja, ik hoop ook echt dat het op DA1 gaat lijken. Die was zo fantastisch op de PC. Daarom neig ik ook naar deze op de PC. DA2 was teveel geconsoled, en was alsnog een gaaf spel geweest als het niet DA had geheten maar deed het hem nu niet voor mij en speelde suboptimaal op de PC. Hopelijk wordt DA3 weer meer zoals DA1. Vooral dat praten met je andere personages vond ik erg gaaf en miste ik in DA2.boe2 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:04:
Ik vond DA1 fantastisch, DA2 teleurstellend en hoor grote beloftes over DA3.
Verwijderd
Hey, ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik op het juiste topic zit en of dit niet al eerder is besproken. Maar wat mij opvalt is dat CyberPower, die een steammachine zouden maken, het zelfde model als windows 8.1 systeem op de markt brengt. En zij zijn ondertussen niet de enige, Alienware heeft al precies het zelfde gedaan. Denken jullie dat Valve dus nu ,met hun eigen Valvetime, zichzelf tegen komt?
En daaropvolgend, kan dit er toe leiden dat Microsoft dus ook nu langzaam de focus ook afbuigt naar PC gaming. Aangezien console-gaming het zwaar begint af te leggen ten opzichte van pc-gaming.
Ik ben geen pc-elitist, ik heb zelf Xbox One al vanaf de originele release geïmporteerd en vind t zelf eigenlijk een top ding. Maar ik merk toch dat mijn game-pc gewoon qua performance mijn Xbox en de PS4 zwaar overstemd, Dus zal na deze generatie of misschien een generatie erna console gaming uitsterven en Microsoft dus afbuigen naar pc gaming? Ik denk zelf van wel, aangezien ze meer een software bedrijf zijn dan een hardware bedrijf. (Sorry voor de tekstmuur)
En daaropvolgend, kan dit er toe leiden dat Microsoft dus ook nu langzaam de focus ook afbuigt naar PC gaming. Aangezien console-gaming het zwaar begint af te leggen ten opzichte van pc-gaming.
Ik ben geen pc-elitist, ik heb zelf Xbox One al vanaf de originele release geïmporteerd en vind t zelf eigenlijk een top ding. Maar ik merk toch dat mijn game-pc gewoon qua performance mijn Xbox en de PS4 zwaar overstemd, Dus zal na deze generatie of misschien een generatie erna console gaming uitsterven en Microsoft dus afbuigen naar pc gaming? Ik denk zelf van wel, aangezien ze meer een software bedrijf zijn dan een hardware bedrijf. (Sorry voor de tekstmuur)
Begint console-gaming het af te leggen ten opzichte van pc-gaming? Misschien qua performance en graphics, maar niet qua markt.[b][message=43131140,noline]MartyV schreef op maandag 27 oktober 2014 @
...
...
Deze console generatie verkoopt zeer goed. Op de consoles wordt winst gemaakt.
We leven in tijd waar steeds meer pc taken vervult worden door andere devices. Ik ben heel lang een pc gamer geweest, maar heb nu niet eens een desktop pc meer. Ik heb geen zin/tijd/ruimte voor een game pc en koop dus liever elke paar jaar een nieuwe console.
PC-gaming groeit volgens mij net zo hard, dus cijfers over alleen consoles zeggen niet zoveel als je consoles met PC wilt vergelijken.Erapaz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:24:
[...]
Begint console-gaming het af te leggen ten opzichte van pc-gaming? Misschien qua performance en graphics, maar niet qua markt.
Dat hoor ik mensen wel vaker roepen maar ik kan met nooit voorstellen dat ze dat echt menen. Tuurlijk is een tablet en/of telefoon fijn voor onderweg maar ik kan niet inzien hoe die een PC kunnen vervangen. Ik moet er niet aan denken om geen vaste PC te hebben. Zelfs als ik op mijn laptop werk (die ik voor mijn studie heb aangeschaft) erger ik me vaak aan het feit dat ik maar één scherm tot mijn beschikking heb.We leven in tijd waar steeds meer pc taken vervult worden door andere devices. Ik ben heel lang een pc gamer geweest, maar heb nu niet eens een desktop pc meer. Ik heb geen zin/tijd/ruimte voor een game pc en koop dus liever elke paar jaar een nieuwe console.
Retailers maken vrijwel tot geen winst op de consoles en moeten het normaliter hebben van de verkoop van de games. Neemt niet weg dat de winst wel naar de Sony's en de Microsoft's gaat, al is dat niet veel op de console zelf.Erapaz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:24:
[...]
Begint console-gaming het af te leggen ten opzichte van pc-gaming? Misschien qua performance en graphics, maar niet qua markt.
We leven in tijd waar steeds meer pc taken vervult worden door andere devices. Ik ben heel lang een pc gamer geweest, maar heb nu niet eens een desktop pc meer. Ik heb geen zin/tijd/ruimte voor een game pc en koop dus liever elke paar jaar een nieuwe console.
Voor mij heeft het allebei zijn charme maar online toch echt het liefst op de PC voor mij en altijd dubbel scherm !! Ben benieuwd hoe dat zou zijn met een console, LED TV en smartphone als 2e scherm? Zou moeten kunnen maar 2 LED's naast elkaar
De realiteit is toch echt het omgekeerde hoor.Erapaz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:24:
[...]
Er is al 5 jaar lang een explosieve groei in pc-gaming. Games zijn goedkoper dan ooit tevoren, er worden meer games gemaakt dan ooit tevoren (er zijn nog nooit zoveel nieuwe rpg's op pc uitgekomen als in 2014/2015), de indie scene is enorm geworden, high profile titels hebben miljoenen spelers. Heck, zelfs Japan is aan het opwarmen voor pc-gaming. Het helpt ook dat je tegenwoordig voor relatief weinig geld een gaming PC hebt waarmee je toegang hebt tot MASSAS spotgoedkope kwalitatieve titels op steam.
Je ziet het ook aan de consoletitels die je vroeger nooit op PC zou verwachten die nu WEL uitkomen. En niet gewoon oudere titels (FF13, Valkyrie Profile), maar ook typische consoletitels die nog moeten gereleased worden komen samen met een PC versie uit (Kingdom Hearts 3 is een heel mooi voorbeeld daarvan).
Plus dat bepaalde games en genres nog altijd 'beter' spelen op PC of console, MMO's bijvoorbeeld zijn bijna uitsluitend op PC te vinden met een enkele port (die zeer variërend ontvangen worden) en veelal afhankelijk zijn van de initiële opzet van de game of dat wel gaat werken.
'ja maar kijk eens naar de verkopen?' PC's worden al jaren niet 'pre build' verkocht, 90% heeft wel een merk PC maar in de kast is het bijna allemaal losse onderdelen. Upgrade hier, rammetje daar, en weer volle kracht vooruit, waarom anders zouden Nvidia en AMD nog steeds videokaarten blijven uitbrengen?
Console is minder kracht, is an sich geen probleem, het compenseert op andere vlakken, net zoals een laptop vs PC verhaal (of tablet vs laptop etc). De eenvoud waarin een console werkt is zoveel handiger dan PC, niet driver of game technisch, maar ook de toegankelijkheid van parties, online gamen, geprogrammeerd specifiek te werken op consoles. Kan een PC dat niet? Ongetwijfeld kan hij dat wel, maar de games zijn naar niet specifiek voor gemaakt. RTS, RPG, sandbox, leuk op zo'n steambox, maar in de basis blijven het games voor de 'traditionele PC', zolang die games er zijn, blijft de PC gewoon zijn volledig bestaansrecht behouden.
'ja maar kijk eens naar de verkopen?' PC's worden al jaren niet 'pre build' verkocht, 90% heeft wel een merk PC maar in de kast is het bijna allemaal losse onderdelen. Upgrade hier, rammetje daar, en weer volle kracht vooruit, waarom anders zouden Nvidia en AMD nog steeds videokaarten blijven uitbrengen?
Console is minder kracht, is an sich geen probleem, het compenseert op andere vlakken, net zoals een laptop vs PC verhaal (of tablet vs laptop etc). De eenvoud waarin een console werkt is zoveel handiger dan PC, niet driver of game technisch, maar ook de toegankelijkheid van parties, online gamen, geprogrammeerd specifiek te werken op consoles. Kan een PC dat niet? Ongetwijfeld kan hij dat wel, maar de games zijn naar niet specifiek voor gemaakt. RTS, RPG, sandbox, leuk op zo'n steambox, maar in de basis blijven het games voor de 'traditionele PC', zolang die games er zijn, blijft de PC gewoon zijn volledig bestaansrecht behouden.
Eens, hier was ik te kort door de bocht. Gezien het prijsverschil van de games verwacht ik een hoger marge op console games.Compizfox schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:02:
[...]
PC-gaming groeit volgens mij net zo hard, dus cijfers over alleen consoles zeggen niet zoveel als je consoles met PC wilt vergelijken.
Het een sluit het ander niet uit. Ik heb alleen een NAS met een tablet (surface pro). De tablet hangt aan een extern scherm als er serieus wordt gewerkt. Ik ben software developer, dus het gebruik overstijgt het simpele email en office werk.[...]
Dat hoor ik mensen wel vaker roepen maar ik kan met nooit voorstellen dat ze dat echt menen. Tuurlijk is een tablet en/of telefoon fijn voor onderweg maar ik kan niet inzien hoe die een PC kunnen vervangen. Ik moet er niet aan denken om geen vaste PC te hebben. Zelfs als ik op mijn laptop werk (die ik voor mijn studie heb aangeschaft) erger ik me vaak aan het feit dat ik maar één scherm tot mijn beschikking heb.
Ik mis mijn desktop absoluut niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Erapaz op 28-10-2014 18:43 ]
Verwijderd
Dat is niet het geval. Bij console-games moeten uitgevers een bedrag aan de platformhouder (Sony, Microsoft of Nintendo) betalen, dat is meestal zo'n 10 tot 15 euro per verkocht spel. Dat is de belangrijkste reden dat console games duurder zijn. Er is een enkele PC game die ook 60 euro kost, maar erg gebruikelijk is dat niet. Al zou dat wat mij betreft geen ramp zijn. PC games kosten al meer dan 10 jaar zo'n 50 euro, zelfs als dat nu naar 60 euro zou gaan zijn ze nog steeds goedkoper dan 10 jaar geleden (inflatie).Erapaz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:36:
[...]
Eens, hier was ik te kort door de bocht. Gezien het prijsverschil van de games verwacht ik een hoger marge op console games.
Laatste tijd wat meer aan het afwisselen tussen games..heb nog zo veel liggen...
Don't Starve Together beta: gaat best goed, dat doodgaan dan
En lekker weer wat uurtjes aan het melig-shooten in Borderlands 2. Wat een heerlijke onzin is dat ook
En af en toe lekker wat uurtjes BF4 met de CBJ-muppets 
Dikkere voeding en gpu overgenomen van een vriend van me (jong spul, hij had minder tijd om te gamen), wat een stilte en toch lekkere performance, heerlijk!
Had vroegah nooit gedacht dat ik ruim 4 jaar met een gpu zou doen
Money well spent
Don't Starve Together beta: gaat best goed, dat doodgaan dan
Dikkere voeding en gpu overgenomen van een vriend van me (jong spul, hij had minder tijd om te gamen), wat een stilte en toch lekkere performance, heerlijk!
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Als je nu bijvoorbeeld iets van een 290/290x of 970/980 koopt dan kan dat makkelijk!2Dutch schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:56:
Had vroegah nooit gedacht dat ik ruim 4 jaar met een gpu zou doen
Zowel mijn 1900XTX ging lang mee (3,5 jaar en wel langer als het geheugen niet stuk was gegaan) als mijn 5870 op dit moment waar ik er 2 van heb en zelfs een tijdje 4 stuks heb gebruikt
Ergens in de eerste helft van 2015 ga ik pas kijken naar een upgrade. Waarschijnlijk de 970 of whatever AMD/ATI op de markt brengt in de range t/m € 400 ongeveer.
Heb idd een 290 overgenomen, de OC versie van Sapphire dus sowieso al lekker rap, ga ik zeker weer lang plezier van hebbennero355 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:52:
[...]
Als je nu bijvoorbeeld iets van een 290/290x of 970/980 koopt dan kan dat makkelijk!
Zowel mijn 1900XTX ging lang mee (3,5 jaar en wel langer als het geheugen niet stuk was gegaan) als mijn 5870 op dit moment waar ik er 2 van heb en zelfs een tijdje 4 stuks heb gebruikt
Ergens in de eerste helft van 2015 ga ik pas kijken naar een upgrade. Waarschijnlijk de 970 of whatever AMD/ATI op de markt brengt in de range t/m € 400 ongeveer.
M'n HD5870 kostte nieuw 380 euro..wilde een modelletje daaronder maar die was toen al uitverkocht dus toch maar de portemonnee getrokken, en absoluut geen spijt van gehad. Goede schaalbaarheid van games en niet al te detail-neuzelen (en gamen op Full HD) = superlang pret
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ook €50 is overdreven in de meeste gevallen hoor. Het klopt dat veel AAA-games, zeker direct bij release, bij een hoop winkels voor €50 verkocht worden maar als je even wat beter zoekt (bijvoorbeeld op budgetgaming.nl) kun je dezelfde titels gewoon ook voor €30 vinden. Bij release.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Dat is niet het geval. Bij console-games moeten uitgevers een bedrag aan de platformhouder (Sony, Microsoft of Nintendo) betalen, dat is meestal zo'n 10 tot 15 euro per verkocht spel. Dat is de belangrijkste reden dat console games duurder zijn. Er is een enkele PC game die ook 60 euro kost, maar erg gebruikelijk is dat niet. Al zou dat wat mij betreft geen ramp zijn. PC games kosten al meer dan 10 jaar zo'n 50 euro, zelfs als dat nu naar 60 euro zou gaan zijn ze nog steeds goedkoper dan 10 jaar geleden (inflatie).
Niemand?!?brambest schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:59:
Is er een app (ios) waarbij je de upcoming game releases kan zien? Of welke websites gebruiken jullie?
www.tothegame.com
[ Voor 20% gewijzigd door Robolokotobo op 17-11-2014 20:23 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
ik gebruik http://www.ign.com/games/upcoming/pc. schijnt ook een ios app voor te zijn.brambest schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:59:
Vorige week weer een pareltje gekocht: This war of mine. Echt leuk en mooi sfeervol en pittig. Is nu toevallig in de aanbieding op Steam trouwens. Waarschuwing: verslavend! Beetje een 'echte' Don't Starve 

Overigens even over die Steam trading cards enzo: ik verpats ze altijd. Ja je krijgt er weinig voor, maar soms krijg je er ineens een hele bunch en heb je toch al snel weer een paar euro in je Steam wallet. Toch handig als je af en toe nog een game aanschaft via Steam zelf. Het begint weer echt gameweer te worden, lekker vele uurtjes doorschieten/sluipen/bouwen

Overigens even over die Steam trading cards enzo: ik verpats ze altijd. Ja je krijgt er weinig voor, maar soms krijg je er ineens een hele bunch en heb je toch al snel weer een paar euro in je Steam wallet. Toch handig als je af en toe nog een game aanschaft via Steam zelf. Het begint weer echt gameweer te worden, lekker vele uurtjes doorschieten/sluipen/bouwen
Ziet er wel gelikt uit, doet me een beetje denken aan Commandos van vroeger maar dan niet vanaf boven maar vanaf de zijkant bekeken. Hoe speelt het?
Ik moet een beetje denken aan Deadlight, eigenlijk. Lijkt het daarop?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QUlKEH8Kc3c]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QUlKEH8Kc3c]
[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 02-12-2014 12:49 ]
anandus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:41:
Ik moet een beetje denken aan Deadlight, eigenlijk. Lijkt het daarop?
[video]
Commando's ken ik nog wel ja, maar nauwelijks gespeeld, werd er gek van..frustrerendpsychoclown schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:27:
Ziet er wel gelikt uit, doet me een beetje denken aan Commandos van vroeger maar dan niet vanaf boven maar vanaf de zijkant bekeken. Hoe speelt het?
Het heeft wel wat weg van Deadlight (dat ziet er leuk uit ook btw) als ik zo snel kijk maar het is wat meer 2D en simpeler qua opties en wat je kunt, maar ook met mooie details en erg sfeervol. Je zit er qua gevoel meteen in: beklemmend, aangrijpend. Wilde een goede review/intro plaatsen maar kan em niet zo snel terugvinden, maar het staat inmiddels al aardig vol met filmpjes op YouTube zag ik
Dat Deadlight is een beetje zoals de oudere 2D Prince of Persia, maar dan in een modern zombiejasje
Dat is ook gaaf, weet nog wel dat ik mij daar met vriendjes behoorlijk mee heb vermaakt
Heb even je hulp nodig; Vrouwlief vroeg wat ik wilde hebben voor het feestje op 5-dec. "Geen idee eigenlijk" was mijn antwoord. Verbaasd was ik toen ze vroeg "wil je geen nieuw spel voor op de computer?". Normaal gesproken vind ze het leuker als ik 's avonds een bakkie bij haar op de bank kom doen. Maar goed... ik heb eens zitten zoeken, maar kom ik er niet uit. Ik zoek een strategy game onder de 20 euro, genre Age of Empires / Red Alert... Ik hou niet van 'fantasy'. Iemand een goed idee? O ja, ik heb 'slechts' een R5 M230 kaartje in mijn laptop liggen.
Rise of Nations? 
Of anders een van deze?
Star Wars Empire at War
Age of Empires II HD
Age of Mythology
Command & Conquer: Red Alert 3
Company of Heroes
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Supreme Commander
Supreme Commander 2]
Warhammer 40,000: Dawn of War II
En anders kan je kijken naar Total War-spellen, als zijn die ook deels turn-based.
Of anders een van deze?
Star Wars Empire at War
Age of Empires II HD
Age of Mythology
Company of Heroes
Supreme Commander
Supreme Commander 2]
En anders kan je kijken naar Total War-spellen, als zijn die ook deels turn-based.
Rise of nationsanandus schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:00:
Rise of Nations?
Of anders een van deze?
Star Wars Empire at War
Age of Empires II HD
Age of Mythology
Company of Heroes
Supreme Commander
Supreme Commander 2]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Zoals hierboven gezegd, Rise of nations is een aanrader. Als je haar laat wachten tot de christmas sale kan je hem geheid krijgen voor 5 euro (was tijdens de fall sale ook al).Rhitik schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:51:
Heb even je hulp nodig; Vrouwlief vroeg wat ik wilde hebben voor het feestje op 5-dec. "Geen idee eigenlijk" was mijn antwoord. Verbaasd was ik toen ze vroeg "wil je geen nieuw spel voor op de computer?". Normaal gesproken vind ze het leuker als ik 's avonds een bakkie bij haar op de bank kom doen. Maar goed... ik heb eens zitten zoeken, maar kom ik er niet uit. Ik zoek een strategy game onder de 20 euro, genre Age of Empires / Red Alert... Ik hou niet van 'fantasy'. Iemand een goed idee? O ja, ik heb 'slechts' een R5 M230 kaartje in mijn laptop liggen.
Dat geldt dan voor de Extended edition. Is weinig aan verandert, behalve weer makkelijk speelbaar gemaakt op huidige computers.
@anandus @Hexta @IdieEasy
Thanks!!!! :-)
Ik vind hem hier veel goedkoper: http://www.kinguin.net/ca...ended-edition-steam-gift/
idee waarom?
Ik vind hem hier veel goedkoper: http://www.kinguin.net/ca...ended-edition-steam-gift/
idee waarom?
Is een gift gehaald in een oud communistische regio, in de sale voor een appel en een ei. En nu verkocht met winst, makkelijk dusRhitik schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:01:
@anandus @Hexta @IdieEasy
idee waarom?
Gewoon lekker kopen voor die prijs als je het niet kunt laten, alleen steam was goedkoper twee weken terug dan. Of koop het officeel bij greenmangaming voor 16 euros als dat een probleem zou zijn.
Maar RoN is baas, heerlijke goede game. Prima AI ook nog nog steeds op hogere moeilijkheidsgraden. (dont try at first)
Praise Gaben! Mijn wishlist is bijgewerkt
Nog even terugkomend op de pc of console vraag. Vroeger was een pc natuurlijk ook de dure optie (met het bekende tegen argument ' je kan er meer mee dan alleen gamen') maar zoals opgemerkt, doordat hardware langer houdbaar is, en gratis mp, en idd met steam sales/hib en bvb origins gratis games is de pc juist voor mensen die minder spelen en/of minder budget (over) hebben voor gaming interresant. Denk zelf hard aan een asrock vision x en dan aan de tv. Voor zaken als fps en rts laten we zeggen games die je fijner met tobo en muis speelt extra monitor en daarloze muis en kb en je kan bijna alles spelen wat je wil...eventueel nog een wii u ernaast maar met emulatie kan ik eigenlijk al heel veel console type games spelen. Alleen.... die schattige vision x is natuurlijk bijna net zo duur als een xb1 en ps4 samen :x
10 second ninja DONE