Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:27

Meelobee

Introductie
Unreal Tournament is het nieuwste hoofdstuk in de UT arenashooter reeks van Epic games. Het draagt dezelfde naam als de originele game (ook gekend als UT99), maar het gaat hier om een volledig nieuwe titel, vanaf nul ontwikkeld in de Unreal 4 engine.
Development van de game begon in mei 2014. Het team maakte van in het begin duidelijk dat Unreal Tournament een open collaboratie zal zijn tussen Epic games, UE4 devs en de community: De broncode is openlijk beschikbaar en iedereen die wil kan bijdragen aan het spel (maps, models, textures, code). Dit komt samen met de belofte dat UT altijd gratis zal zijn. Om tegemoed te komen aan de modding community plant men ook een marketplace te implementeren waarop mensen maps/models/mods kunnen weggeven of verkopen. Een percentage van de opbrengst is dan voor Epic en het is hier dat Epic winst hoopt te maken.

Hoe beginnen?
Hoewel het spel momenteel nog in vroege alpha status verkeert is het al heel speelbaar. Het enige wat je moet doen om zelf te spelen is een account aanmaken en de launcher downloaden. Je kan beide doen via de volgende link:

Linux client en server voor alle platformen hier te krijgen.
De launcher zorgt ervoor dat je client steeds up-to-date is. Eens geinstalleerd zal de launcher je vragen om in te loggen, waarbij je je forumgegevens gebruikt. Vergeet niet om ingame eerst je playersettings aan te passen alvorens je aan de slag gaat. Je ingame naam is het belangrijkste, maar je kan ook je wapenprioriteit en spelerskin aanpassen.
De volgende links zijn ook zeer handig:

Nieuwe speler?
Als je nieuw bent in UT (of als het gewoon al erg lang geleden is) is het sterk aangeraden om eerst de tutorial te spelen: Hier leer je niet alleen hoe je moet rondbewegen en moet (wall)dodgen, maar je leert ook hoe ieder wapen en item in het spel werkt, met op het einde een botmatch, zodat je niet onvoorbereid in een online match hoeft te springen.

Momenteel zijn er 4 speltypes beschikbaar: Deathmatch, Team Deatmatch, Capture The Flag en Duel. Alsook zijn er een aantal mutators beschikbaar, waaronder instagib en low gravity. Via de server browser kan je op zoek gaan naar een server met een acceptabele latency en voldoende spelers: Er zijn meerdere Europese servers die iedere avond drukbezocht zijn, dus medespelers vinden is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de skillgap soms heel groot kan zijn aangezien er veel UT veteranen het spel mee testen. Wat de pijn kan verzachten is het bekijken van de tutorials die hierboven gelinked zijn en ook ingame te bekijken zijn.

Media

Afbeeldingen zijn klikbaar

http://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore2.gifFragmeathttp://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore.gif
In je eentje tegen bots spelen is natuurlijk niet zo leuk, daarom hier een overzicht van de Tweakers die ook spelen. In-game kan je in de 'Friends list' spelers toevoegen op basis van usernames.
Mocht je ook aan de lijst willen worden toegevoegd laat het dan even weten door een reactie in het topic te plaatsen, of door een DM bericht te sturen naar een van de topicstarters.
Forum naamUnreal naam
MeelobeeMeelobee
himlims_HollandHards
MantusPossessedPacman
boe2MacHaggis
jdh009jdh009
Slammed_a4Gunsmoke
-Mach!-Machoman
Trixh Trixh
SouLLeSSportalPr0faker
Fordox roflstronk
BenosaValdourian
eldeegeeeldeegee
e1ndbaase1ndbaas
spl3ndrBartholomeo
Arethusa Guru Meditations
wsLyColdZero
SomerenV SomerenV
danielreneflyingdutch -

Frag on!
https://forums.beyondunreal.com/styles/smilies/shockwhore.gif

himlims_ wijzigde deze reactie 09-10-2015 20:59 (31%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online
Ik was al een tijd op zoek naar een degelijke arenashooter: Er zijn er momenteel meerdere in ontwikkeling (Toxikk, Reflex), maar de nieuwe UT is mijn huidige favoriet, ondanks zijn vroege alpha status. Het helpt ook dat er iedere avond volle servers te vinden zijn.

Ik denk niet dat iedere arenashooter liefhebber op de hoogte is van de huidige status van de nieuwe UT, vandaar dit topic :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:34
Bedankt voor deze update. Ik ga hem zeker even bekijken deze week.

huh?!?!?

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-10 19:23

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Zolang de boel maar net zo lekker speelt als ut 2k4 of ut 99 en niet zoals ut3 dan ben ik tevreden.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• yrew
of ut3, die was ik alweer bijna vergeten. 2k4 heb ik redelijk grijs gespeeld en later vooral de mods.

Leuk om dit project te volgen. Ben hem net op mijn laptop aan het instaleren eens kijken of het daarop draait.

De eerste ut 99 speelde ik destijds op mijn aller eerste laptop met de clit als muis. Dat ging toen behoorlijk goed.

huh?!?!?

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:34
Leuk, speel soms TOXXIKK wat ik op zich een prima spel vind, maar deze ook maar eens proberen.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
boe2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:35:
Ik was al een tijd op zoek naar een degelijke arenashooter: Er zijn er momenteel meerdere in ontwikkeling (Toxikk, Reflex), maar de nieuwe UT is mijn huidige favoriet, ondanks zijn vroege alpha status. Het helpt ook dat er iedere avond volle servers te vinden zijn.

Ik denk niet dat iedere arenashooter liefhebber op de hoogte is van de huidige status van de nieuwe UT, vandaar dit topic :)
Vergeet ook Overwatch van Blizzard niet. Dat gaat ook wel een topper worden denk ik, net als deze game. Ik vind het ergens jammer dat deze game gratis wordt, maakt me toch wat huiverig voor de uiteindelijke content, dat dat misschien middels microtransactions unlocked kan worden of zo. En aan de andere kant, maakt het cheating ook wel érg makkelijk, kijk maar hoe dat nu vergaat in BF4.

Ik heb mezelf overigens op alle mogelijke plaatsen geregistreerd, maar kan nergens vinden om die Alpha te krijgen, of moet ik daarvoor de launcher herstarten?

Overigens is de UTLauncher wellicht een handige tool om snel een server te kunnen joinen. :)

CH4OS wijzigde deze reactie 25-02-2015 14:46 (6%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Meelobee
Download gaat vanuit de launcher, na registratie/inloggen zou er een download knop moeten zijn.

Ergens jammer dat de movement uit 2k4 komt (walldodge) en niet de originele movement uit UT. De originele game heb ik echt m-m-m-monster veel gespeeld. Met m'n clan (ZdClan) tijden lang op 2 gestaan op de Clanbase Domination ladder in de Eurocup. Good old times met MNZ en de THK clan. Ben erg benieuwd of het dat niveau weer gaat halen qua gameplay. De pre-alpha speelt in ieder geval lekker weg :)

The Outsider

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die Launcher spoort ook niet helemaal trouwens, als je ook maar iets doet in de richting van de Unreal Engine, kun je niet meer terug. Zelfs verwijderen, Epic Games uit het register verwijderen en handmatig opnieuw installeren helpt niet eens.

• boe2
  • Niet online
quote:
CptChaos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:44:
[...]
Vergeet ook Overwatch van Blizzard niet. Dat gaat ook wel een topper worden denk ik, net als deze game. Ik vind het ergens jammer dat deze game gratis wordt, maakt me toch wat huiverig voor de uiteindelijke content, dat dat misschien middels microtransactions unlocked kan worden of zo. En aan de andere kant, maakt het cheating ook wel érg makkelijk, kijk maar hoe dat nu vergaat in BF4.
Overwatch wordt helemaal geen arenashooter :?
quote:
Overigens is de UTLauncher wellicht een handige tool om snel een server te kunnen joinen. :)
Die is overbodig sinds ze 2 weken terug de ingame server browser geimplementeerd hebben :)

boe2 wijzigde deze reactie 25-02-2015 15:06 (15%)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
boe2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:05:
Overwatch wordt helemaal geen arenashooter :?
Is maar net hoe je denkt over 'arenashooter'. Ik denk wel, dat Overwatch nog best het een en ander kan wegsnoepen aan publiek bij UT2015.

Moet nu alleen die launcher nog goed krijgen, net gereboot, maar ik kom niet meer terug in het hoofdmenu.

CH4OS wijzigde deze reactie 25-02-2015 15:09 (58%)

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Ik vind de nieuwe UT een interessant concept en verleidelijk om weer aan te beginnen. Ik begon me alleen wel af te vragen hoe de huidige servers gefinancieerd worden, want vooralsnog staan daar geen inkomsten tegenover. Aan de andere kant verdient Epic mijns inziens bakken met geld door het verkopen van hun engine.

Als ik meer tijd had, dan was ik wel weer begonnen met CTF maps maken. Eventueel tegen een kleine vergoeding, maar als daardoor je maps minder gespeeld worden, valt dat nog te bezien. Vroeg of laat zal ik de game wel eens checken, maar op dit moment heb ik te weinig vrije tijd (keuzes maken dus).

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Meelobee
quote:
CptChaos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:08:
[...]
Is maar net hoe je denkt over 'arenashooter'. Ik denk wel, dat Overwatch nog best het een en ander kan wegsnoepen aan publiek bij UT2015.
Nee, Overwatch is geen arena shooter. Een shooter waarin spelers classes kunnen kiezen die andere loadouts hebben is per definitie geen arena shooter. Overwatch is een Team based shooter en gaat meer richting Team Fortress. Unreal Tournament, Quake, Toxikk, dat zijn arena shooters.

The Outsider

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Butch_NL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:41:
Ik vind de nieuwe UT een interessant concept en verleidelijk om weer aan te beginnen. Ik begon me alleen wel af te vragen hoe de huidige servers gefinancieerd worden, want vooralsnog staan daar geen inkomsten tegenover. Aan de andere kant verdient Epic mijns inziens bakken met geld door het verkopen van hun engine.

Als ik meer tijd had, dan was ik wel weer begonnen met CTF maps maken. Eventueel tegen een kleine vergoeding, maar als daardoor je maps minder gespeeld worden, valt dat nog te bezien. Vroeg of laat zal ik de game wel eens checken, maar op dit moment heb ik te weinig vrije tijd (keuzes maken dus).
Lijkt mij ook erg leuk om zelf maps te maken inderdaad!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, ik ben weer terug in het hoofdmenu. Ik heb [USERNAME]\AppData\Local\EpicGamesLauncher\ verwijderd.

EDIT:
Na het inloggen krijg ik alsnog alleen sign up te zien:

Klik ik er op, dan wordt ik naar de blog van Unreal Tournament gebracht.

CH4OS wijzigde deze reactie 25-02-2015 16:15 (50%)

• lo-nrd
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-09 03:00
Weet iemand hoe je de linux server moet starten?

als ik het zo doe: ./LinuxServer/Engine/Binaries/Linux/UE4Server

Krijg ik dit:
quote:
Using binned.
Increasing per-process limit of core file size to infinity.
Assertion failed: HasFoundDataDirectory [File:D:\BuildFarm\buildmachine_++depot+UE4-UT\Engine\Source\Runtime\Core\Private\Internationalization\ICUInternationalization.cpp] [Line: 118]
ICU data directory was not discovered:
../../../DM-DeckTest?Game=DM/Content/Internationalization
../../../Engine/Content/Internationalization
Signal 11 caught.
EngineCrashHandler: Signal=11
Afgebroken (geheugendump gemaakt)
De vorige builds heb ik wel draaien gehad.

En ligt het nu aan mij of is er weinig documentatie over hoe je een server moet starten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft UE4Server chmod +x gekregen, anders kun je het niet uitvoeren. Je kunt ook proberen om eerst naar de map te gaan en dan ./UE4Server te starten :)

• lo-nrd
chmod staat goed.. ff mapje browsen. BRB

Same shizzel
quote:
/LinuxServer/Engine/Binaries/Linux$ ./UE4Server
Using binned.
Increasing per-process limit of core file size to infinity.
Fatal error: [File:D:\BuildFarm\buildmachine_++depot+UE4-UT\Engine\Source\Runtime\Launch\Private\LaunchEngineLoop.cpp] [Line: 275]
Non-agnostic games on cooked platforms require a uproject file be specified.
Signal 11 caught.
EngineCrashHandler: Signal=11
Afgebroken

lo-nrd wijzigde deze reactie 25-02-2015 16:22 (84%)

• boe2
  • Niet online
Je kan hulp vragen op #unrealtournament op irc.globalgamers.net. Men is daar zeer behulpzaam :)

• lo-nrd
Oke thxz... zal daar ff een gil geven.

• Nonamenl
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 10:16
Volgens mij kost het toch echt geld?

Als ik de ut engine wil downloaden vragen ze mij om creditcardgegevens.

• yrew
Bij mij niet en ik heb het al gespeeld dus dat is wel gek.

huh?!?!?

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
Nonamenl schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:24:
Volgens mij kost het toch echt geld?

Als ik de ut engine wil downloaden vragen ze mij om creditcardgegevens.
Volgens mij is dat als je een licentie op de engine wil? Of custom maps/mods etc wil maken.

Jammer dat er nog geen Linux versie beschikbaar is...
Linux versie is hier te vinden: https://forums.unrealtour...-Pre-Alpha-Playable-Build

Tk55 wijzigde deze reactie 27-02-2015 12:40 (15%)

• Mathieux
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-06 10:48
Je moet niet de engine apart downloaden want die is betalend.

Via de site http://www.unrealtournament.com/blog/ op download klikken, dan aanmelden (of registreren).
Hierna kan je de Epic Games Launcher downloaden. Deze moet je dan installeren, uitvoeren en aanmelden met dezelfde gegevens. Hierna kan je dan uiteindelijk de pre-alpha installeren.

• Meelobee
Of anders hier: https://accounts.unrealtournament.com/login/index

Sign up, een account maken (die heb je sowieso nodig) Epic Launcher downloaden en in de launcher de pre-alpha downloaden.

Vraagje, hebben jullie ook zo weinig spelers? Ik zie wel mensen online, maar het zijn er vaak niet meer als een stuk of 20..

The Outsider

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

quote:
Meelobee schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:37:
Of anders hier: https://accounts.unrealtournament.com/login/index

Sign up, een account maken (die heb je sowieso nodig) Epic Launcher downloaden en in de launcher de pre-alpha downloaden.

Vraagje, hebben jullie ook zo weinig spelers? Ik zie wel mensen online, maar het zijn er vaak niet meer als een stuk of 20..
Ik zie ook zulke aantallen. Het is ook nog een zeer vroege versie (die wel aardig speelt al) en Epic adverteert dit ook nog niet super actief.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• Meelobee
Van het weekend een paar potjes online gespeeld met wat vrienden waarmee ik vroeger ook UT in clanverband speelde.. Even inkomen maar damn wat een fun is het weer. De chaos en hectiek is weer als vanouds, movement is door de slide move iets sneller en complexer maar dat past goed in de game.
Het is echt gaaf om elkaar op 5 vierkante meter te slim af proberen te zijn en het voelt weer erg fijn om iemand point blank met een flakcannon in 2en te scheuren :+
Scaling van de maps is wel wat raar, Deck voelt op een of andere manier te klein, ondanks dat de jumps wel kloppen qua afstand (Dodge vanaf minigun/shock naar de balk met shield werkt als vroeger)

En na het debacle met de hitreg in games als BF4 is het heerlijk om gewoon hitscan wapens te hebben die het goed doen. Geen gezeik met foute netcode, maar what you see is what you get! oh yeah, dit smaakt naar meer!

The Outsider

• Gundogan

Gundogan

De maps met goede textures en effecten zien er mooi uit. Loopt ook nog redelijk soepel voor een pre-alpha. Op 1920x1080 zo'n 50-60 fps met alles op max en ~150 met alles op low wat er trouwens ook nog prima uitziet (en waarschijnlijk nog ruimte overheeft voor echt serieuze framerate tweaks).

De engine zelf is nu ook gratis voor niet-commercieel gebruik.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:05
Van het weekend ook ontdekt dat UT2015 (noem ik het maar even?) speelbaar is en inmiddels al een paar uur erop zitten. Het is inderdaad weer heerlijk als vanouds schieten. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:54

Pedr0 wijzigde deze reactie 03-03-2015 21:47 (114%)

Build from the Cloud up!

• Pedr0
Mmmm....bij mij wil de game niet starten. Iemand anders hier ook last van?

Edit: opgelost, blijkt een bekende bug te zijn als je ook Teamviewer hebt draaien! :P

Pedr0 wijzigde deze reactie 03-03-2015 22:12 (87%)

Build from the Cloud up!

• Pedr0
Holy....wat speelt dat lekker weg voor een Alpha!!
Nog mensen die soms samen willen fraggen......laat ff weten.

Pedr0 wijzigde deze reactie 03-03-2015 22:31 (38%)

Build from the Cloud up!

• boe2
  • Niet online
quote:
Op de kale maps zit ik tegen mijn 120 fps cap, op deze map zit ik gemiddeld rond de 80 fps, stevige performance hit dus, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :p. Maar man, als dit een voorproefje is van wat we gaan krijgen: Laat maar komen!

Vooral het verschil in licht wanneer je van binnen naar buiten gaat of omgekeerd is heel mooi gedaan.

boe2 wijzigde deze reactie 04-03-2015 09:12 (4%)

• Pedr0
Ik heb nog steeds een 560Ti en die kan nog goed mee. Alles op Ultra wordt lastig......maar tegen die tijd koop ik wel een nieuwe kaart.

Wel moest ik even wennen aan de "lobby" en de manier waarop het is opgebouwd. Als je het eenmaal doorhebt is het very nice.

Gisterenavond best lang gewacht want op dit moment kunnen er maar 16 games per HUB gestart worden op de European servers.

Build from the Cloud up!

• Jovas
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 18:43
Net ook een paar potje gespeeld, die witte map met aangeklede textures ziet er gafisch zeer vet uit. Gameplay is wennen want ik speel alleen BF4..

Ze mogen van mij de double jump wel weer aan de dodge toevoegen, het is nu dodge of jump. In 2003/4 kon je echt meestrerlijke sprongen maken met twee keer een richting op acher elkaar en jump, ook nog via de muur. Hoop echt dat ze dat weer toevoegen

• hmmmmmmmmmpffff
Ook even gespeeld, gaat best lekker. Enige wat ik jammer vind is dat het spelen met vrienden vrijwel onmogelijk is op dit moment. Heel erg buggy. Hopelijk fixen ze het snel.

• MissBluefinger
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-09 23:40

• boe2
  • Niet online
quote:
Pedr0 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:36:
Gisterenavond best lang gewacht want op dit moment kunnen er maar 16 games per HUB gestart worden op de European servers.
De eerste entry brengt je naar een klassieke server browser, zodat je zelf vrijuit in een bestaand spel kan springen :)

• Meelobee
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:10:
Ook even gespeeld, gaat best lekker. Enige wat ik jammer vind is dat het spelen met vrienden vrijwel onmogelijk is op dit moment. Heel erg buggy. Hopelijk fixen ze het snel.
Matchmaking werkt inderdaad nog niet helemaal lekker, handigste is om gewoon een server te joinen en de naam ff via skype/teamspeak doorgeven aan je vrienden :)

Die getextuurde map ziet er vet uit zeg!

Meelobee wijzigde deze reactie 05-03-2015 09:30 (4%)

The Outsider

• Mantus
  • Laatst online: 08-10 22:44
Ben ook enorm onder de indruk van de graphics, alles op ultra en 1080 met mn R9 280x kom ik op ongeveer 40-45 fps wat niet tegenvalt. EDITOke, dit moet dus even overnieuw. Het leek mij al vrij laag :D driver update en pc herstarten en komt zo rond de 120-140 fps :o

Qua gameplay is het nog lang niet zo brutal als classic ut maar ik denk dat als alle geluiden en details goed werken en (naar mijn mening) de algehele gamespeed 10% omhoog gaat, het echt een beest van een game wordt!

Af en toe een potje om de voortgang te bekijken en smullen van elke kleine aanpassing :)
Daarnaast gewoon lekker classic UT :D

Mantus wijzigde deze reactie 06-03-2015 02:05 (12%)

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• Meelobee
Gisteravond nog wat potjes gespeeld en wow het is nou al tof en met alles wat er nog aan komt wordt het alleen maar meer en beter! De snelheid hoeft wat mij betreft niet heel veel omhoog. (Zal er wel mee te maken hebben dat ik wat ouder aan het worden ben. :+ ) De gameplay op een 16 player server op een map als DM-Outpost is echt al lekker hectisch. En over DM-Outpost gesproken, die is echt compleet onherkenbaar vergeleken met de non-textured/meshed versie, wat een enorm verschil maakt dat :)

Meelobee wijzigde deze reactie 10-03-2015 21:05 (47%)

The Outsider

• corset
  • Laatst online: 11:26
Ziet er goed uit, ben alleen nieuwsgierig hoe hij draait op "lagere systemen" (Dus een AMD apu), misschien dit weekend maar proberen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Meelobee
Er zijn helaas nog niet veel benchmarks van lagere systemen, maar de engine schijnt goed te schalen. Ben benieuwd naar de resultaten :)

Het verschil tussen de kale versie van de maps en de uiteindelijke map met textures en meshes dat ik eerder aanhaalde is echt enorm. Hieronder 2 filmpjes van dezelfde map. Het eerste filmpje laat de kale map zien, en het tweede filmpje de complete map.

The Outsider

• Mantus
Het is echt een genot om dit spel te spelen, een lust voor de zintuigen. Kan niet wachten tot men de achtergrondmuziek gaat invoeren, daar ook hele hoge verwachtingen van!

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-10 12:00
Erg vet spel, al mis ik wel de double-jump en dodge-jump :(

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-10 15:02
wow man. just wow.

zijn er al verschillende speelmodi beschikbaar?

• Mantus
Duel, dm, tdm en ctf.

Igib is er ook al :)

• Jovas
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 18:43
quote:
ocn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:28:
Precies, ook vind ik het weinig vernieuwend. Ik had graag wat nieuws origineels en verfrissends gezien. Blijft wel een cool spel, gewoon knallen zonder bullshit. Nieuwe map textures zien er ook vet uit, mijn GTX 670 ging op een 32p server aardig door de knieën op die witte map haha

• boe2
  • Niet online
quote:
Jovas schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Precies, ook vind ik het weinig vernieuwend. Ik had graag wat nieuws origineels en verfrissends gezien. Blijft wel een cool spel, gewoon knallen zonder bullshit. Nieuwe map textures zien er ook vet uit, mijn GTX 670 ging op een 32p server aardig door de knieën op die witte map haha
Het is ook niet hun bedoeling om te vernieuwen, op de graphics na dan. Zoals je zelf al zegt: Het wordt "knallen zonder bullshit". Een grote effort om arenashooters terug mainstream te krijgen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-10 14:46
ik,als fanatiek UT(99) speler,kan na al die jaren nog eens eindelijk zeggen...wat een shooter,dit is nog eens FPS actie uit de oude doos,geen perks en heel die zever,gewoon verstand op nul en knallen maar,met de juiste aanpak kan dit een super spel worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
boe2 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Het is ook niet hun bedoeling om te vernieuwen, op de graphics na dan. Zoals je zelf al zegt: Het wordt "knallen zonder bullshit". Een grote effort om arenashooters terug mainstream te krijgen :)
Kan mij alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. De gamers van nu willen Battlefield met 1000 achievements+DLC en meer van dat soort spellen

Oldskool gamers die nostalgische gevoelens hebben (ik zelf ook), zullen dit eerder spelen. Maar wie weet zit ik er helemaal naast en wordt het echt een knaller.

• Mantus
Het mooie van unreal tournament vind ik juist dan de community niet mega groot hoeft te zijn. Als iemand die regelmatig nog ut99 speelt, zie je juist dat sinds bekend werd dat er een nieuwe ut komt er meer oldskool spelers weer mee gaan doen met de oude ut.

Een wat hechtere club met spelers vind ik leuker gamen dan simpelweg heel veel spelers :)

• Gundogan

Gundogan

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Kan mij alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. De gamers van nu willen Battlefield met 1000 achievements+DLC en meer van dat soort spellen

Oldskool gamers die nostalgische gevoelens hebben (ik zelf ook), zullen dit eerder spelen. Maar wie weet zit ik er helemaal naast en wordt het echt een knaller.
Op de PC valt dit nog wel mee. De verreweg meest populaire shooter (CS:GO) is dat ook niet en met focus op mods en door gebruikers gecreërde content plus een platform om deze makkelijk te verspreiden en zelfs te verkopen kan dit nog best populair worden op de lange termijn. Zolang de basis game ook goed is uiteraard en ook nog redelijk compleet is voor een goede vanilla ervaring.

• Meelobee
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Dat is een probleem dat veroorzaakt wordt door de casual spelers, die willen voor elke poep en scheet in een game beloond worden. De wat serieuzere spelers willen dit juist niet meer, als je kijkt naar de topics over bv Battlefield zie je toch wel dat mensen wel een beetje klaar zijn met al die unlocks, upgrades en gadgets.

In mijn ervaring zijn het nu vooral oud spelers van de origine Unreal Tournament en van de 2k4 versie die de Pre-Alpha spelen. Er zijn ook wel wat nieuwe spelers, maar die herken je duidelijk omdat die 9 van de 10 keer als slachtvoer dienen :D

Het is erg leuk om de ontwikkeling van het spel van zo dichtbij mee te krijgen, in de forums (https://forums.unrealtournament.com/) is veel te zien en te lezen over wat er door Epic zelf en door de community wordt gemaakt. Hieronder een aantal concept artworks van de characters die in de game moeten komen;

Nali concept (by ?)

Skaarj concept (by Bizarde)

Base concept voor Necris (by Epic)

En by far mijn favoriet: Concept voor Lauren (by Gooba)

The Outsider

• tikkietrugjaap
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-10 15:18
Deze thread ga ik in de gaten houden. UT, man wat een tijd was dat. Dat en Q3 natuurlijk.

Prima.

• Mantus
Die concepten zien er heel dik uit!

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Zijn objecten in de verte bij jullie ook blurry?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wordt me toch partijtje vd kaart geveegd / echtn iets in te brengen tegenwoordig :x zou leeftijd dan toch zoveel invloed hebben :F :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Mantus
Je viert dan ook bijna je 114e verjaardag binnenkort :)

• GurbY{nl}
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-10 13:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:43:
Zolang de boel maar net zo lekker speelt als ut 2k4 of ut 99 en niet zoals ut3 dan ben ik tevreden.
QFT!!!
2K4 Onslaught... man...

• Meelobee
quote:
HammerNL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:17:
Zijn objecten in de verte bij jullie ook blurry?
Geen last van volgens mij, heb je er een screenshot van?
quote:
himlims_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:44:
wordt me toch partijtje vd kaart geveegd / echtn iets in te brengen tegenwoordig :x zou leeftijd dan toch zoveel invloed hebben :F :+
Haha herkenbaar, ik kom opzich nog aardig mee, maar dan moet ik wel net ff in een goeie bui zijn. Elk potje winnen zit er niet in, maar top5 lukt nog wel :D
quote:
GurbY{nl} schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:38:
[...]

QFT!!!
2K4 Onslaught... man...
Ik zie eigenlijk liever dat ze focus houden op de core gameplay en gamemodes. De vehicle gametypes zijn grappig, maar nooit echt lekker uit de verf gekomen.

The Outsider

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-10 23:16
quote:
Meelobee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:45:
[...] Ik zie eigenlijk liever dat ze focus houden op de core gameplay en gamemodes. De vehicle gametypes zijn grappig, maar nooit echt lekker uit de verf gekomen.
IMO zijn ze juist heel goed uit de verf gekomen. Geef mij maar CTF, Vehicle CTF en deathmatch en dan ben ik helemaal blij :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
onslaught, concept was leuk, maar in praktijk bleek het voornamelijk rushen naar vliegtuigje(s)

doe maar gewoon (T)DM, CTF - al dan niet met instagib en me is happy

gisteravond 12x12 face zitten spelen instagib, freaking beta game nu al meer lol dan battlefield :X

maar fuckk, kom echt niet meer mee, middeveld met beetje geluk :(

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 09:05 (11%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:05:
onslaught, concept was leuk, maar in praktijk bleek het voornamelijk rushen naar vliegtuigje(s)

doe maar gewoon (T)DM, CTF - al dan niet met instagib en me is happy
Inderdaad, rushen van voertuigen is waar het vooral om ging. Opzich niet erg om erbij te hebben, maar eerst de focus op de core gameplay, daarna extra gamemodes. :)
quote:
gisteravond 12x12 face zitten spelen instagib, freaking beta pre-alpha game nu al meer lol dan battlefield :X

maar fuckk, kom echt niet meer mee, middeveld met beetje geluk :(
Kan je nagaan hoeveel beter het nog gaat worden een goeie engine scheelt dag en nacht :D

Nog maar wat concept artwork dan. Ditmaal gemaakt door Axis_Zaibot;

Brock:

Malcolm:

Liandri Bots (Xan?!):

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik hou het voorlopig wel op de editor, is wel veel veranderd de afgelopen 15jr, maar core is aardig herkenbaar. Van het weekend maar eens mapje in elkaar klikken. MOD/TotalConvertion begint toch wel te kriebelen, zeker nu linux fatsoenlijk ondersteund wordt

misschien heb je UT:Strike-Force gespeeld?

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 09:25 (8%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Daniel.
  • Laatst online: 14:00
Vet, snel maar even kijken hoe het is en als het aanslaat lekker creatief bezig gaan. Wist niet dat je op dit moment de alpha kon spelen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-10 15:53

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Jaren Warsow (aangepaste versie van Q3) gespeeld, maar wat is dit movement systeem anders! Wall jumps zijn behoorlijk lastig te doen, wall slides gevolgd door jump nog erger :x Dit gaat nog wel even oefenen worden voordat ik een beetje over de map kan bewegen.

Mensen die tips hebben? De video's helpen niet zo veel.

Voor de rest ga ik gewoon lekker spelen :D

• Pedr0
quote:
ocn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:28:
Dubbeljump is gewoon mogelijk hoor??!

Build from the Cloud up!

• boe2
  • Niet online
quote:
Pedr0 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:58:
[...]

nope.

• Meelobee
Zowel double jump als dodgejump (beide komen uit de 2k3/4 games) zijn eruit gehaald vanwege de scaling issue die ze gaven met indoor maps. Ook kwam er door deze moves te veel focus op de hitscan wapens waardoor deze overpowered leken. Het is dus een bewuste keuze (alhoewel nog wel open voor discussie) om ze eruit te laten.

UT Movement Mechanics Design

The Outsider

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
[...]

Alleen met een boots boost.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:18
quote:
Meelobee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:31:
Dat is een probleem dat veroorzaakt wordt door de casual spelers, die willen voor elke poep en scheet in een game beloond worden. De wat serieuzere spelers willen dit juist niet meer, als je kijkt naar de topics over bv Battlefield zie je toch wel dat mensen wel een beetje klaar zijn met al die unlocks, upgrades en gadgets.
De wat serieuzere spelers van vroeger halen dan ook winrates van boven de 80% wanneer ze een beetje hun best doen in een game als BF4. Maar omdat je dan vanuit 100 kanten een cheater bent en op de gemiddelde duitse server gelijk een ban krijgt is daar ook weinig meer aan :+

Ik loop tegenwoordig liever als kip zonder kop rond in League of Legends want de huidige shooter met de nieuwe CoD-kiddy generatie is echt bagger.

Maar dit topic had ik nog niet gezien, ik ben benieuwd binnenkort eens kijken. Kunnen we weer weekenden lang instagibben? :o

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
jah en nee; dat is lvl/server afhankelijk. gisteravond op eoa server gespeeld; gewoon double jump, wall dodge etc :P (zal wel mutor zijn geweest)

Epic/Unreal - add voor fragmeat
• HollandHards
• himlims@gmail.com

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 16:22 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:21:
[...]

jah en nee; dat is lvl/server afhankelijk. gisteravond op eoa server gespeeld; gewoon double jump, wall dodge etc :P (zal wel mutor zijn geweest)

Epic/Unreal - add voor fragmeat
• HollandHards
• himlims@gmail.com
Aha, dat was jij :D

Ik heb aan de TS een overzichtje toegevoegd met spelers. Mochten er meer mensen op de lijst willen laat het dan ff weten in het topic of stuur me een DM. :)

Meelobee wijzigde deze reactie 10-03-2015 19:48 (93%)

The Outsider

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ik zal hem binnenkort ook eens aanslingeren, kijken of mijn paniek twitch aim nog beetje up to spec is :> :9 :+
flak cannon to the face ftw!

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 10-03-2015 17:41 (11%)

• tikkietrugjaap
Damn zeg. Got my shit pushed back in. Wel heel gaaf om dit weer te spelen. Al lijkt het wel minder snel dan vroeger. Ik heb het idee dat Q3 een sneller tempo had.

Prima.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
:?
quote:
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:10:
Damn zeg. Got my shit pushed back in. Wel heel gaaf om dit weer te spelen. Al lijkt het wel minder snel dan vroeger. Ik heb het idee dat Q3 een sneller tempo had.
Q3 is volgens mij altijd sneller geweest dan UT, maar huidige setup is voor mijn gevoel sneller. gister ook nog even goty gespeeld; daar win ik wel meer dan in UT'15 8)7 en voelt dan toch echt trager aan dan de nieuwe

hitbox registratie van UT'15 is nog best .... die zuigt gewoon :+

himlims_ wijzigde deze reactie 11-03-2015 09:23 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Wist niet dat jij HollandHards bent, kwam je al een paar keer tegen online :)

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wordt echt vd kaart geveegd, volgens mij ben ik niet meer zo snel als 15jr geleden :+

ga wel met de editor frotten, face-2 rebuilden (huidige ut99 face import is slecht gedaan)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-10 15:58
Als pubertje van 15 letterlijk 24/7 UT gespeeld tot het hoogste niveau.
Officieel #249 van de wereld geweest.
Standaard in een FFA game komen waar de #1 al 15 kills had ofzo en dan met 40-0 als #1 eindigen onder aanmoediging van godlike! MMMMMoooonster killlll etc

Eens kijken of dit vadertje van 30 het nog kan...

• Daniel.
  • Laatst online: 14:00
:( Kom ik daar aan met mijn eerste kennismaking met UT2K3. Ben ook nog maar 21, maar UT2K4 was echt geweldig. De Alpha gister 1 uur gespeeld en ik was al vastgelegd aan het spel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:36
Ik heb vroeger op hoog niveau UT gespeeld en kijk er echt naar uit om weer is met UT te beginnen. Hoe is de alpha qua gameplay? Lijkt het meer op 99 of 2k4 qua spel en maps? Heb hem net in ieder geval gedownload en hoop hem vanavond te kunnen testen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

• Trixh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-10 21:29
quote:
Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:35:
Als pubertje van 15 letterlijk 24/7 UT gespeeld tot het hoogste niveau.
Officieel #249 van de wereld geweest.
Standaard in een FFA game komen waar de #1 al 15 kills had ofzo en dan met 40-0 als #1 eindigen onder aanmoediging van godlike! MMMMMoooonster killlll etc

Eens kijken of dit vadertje van 30 het nog kan...
Dat ben je echt niet verleerd. Ik heb nog nooit UT gespeeld maar speelde Quake alsof mijn leven er van af hing. Ben inmiddels 27 en heb vandaag UT opgestart (instagib) aangezien dat mijn favoriete modus was en win tot nu toe nog alles. Heerlijk om een simpele reflex shooter te spelen.

• Predje
quote:
Trixh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:19:
[...]

Dat ben je echt niet verleerd. Ik heb nog nooit UT gespeeld maar speelde Quake alsof mijn leven er van af hing. Ben inmiddels 27 en heb vandaag UT opgestart (instagib) aangezien dat mijn favoriete modus was en win tot nu toe nog alles. Heerlijk om een simpele reflex shooter te spelen.
Ik heb zelf altijd veel meer fun beleeft games als UT en quake waar het neerkomt op pure skills zoals mapkennis, timing (shieldbelt/weapons elke respawn dezelfde seconden oppikken), reflex, aim.

Ik heb ook veel BF en CoD gespeeld... maar toch blijf je dan altijd zitten met classes / weaponupgrades etc.
Dan zit je automatisch met counters en populaire (en mega irritante) excessen; double shotgun / granadelaunchers / c4 / etc.

Zelfde met WoW PVP... volledig classbased.. dus zit je weer met je sterke classes, counterclasses, etc.
Das gewoon altijd een ergernis voor mij.

Bij UT is het gewoon skill vs skill en heb ik persoonlijk nooit het gevoel van onrecht.

Ik hoop dat ik het niet verleerd ben en dat er een paar lekkere volle servers bestaan de komende tijd zodat ik lekker ff snel kan fraggen!

Helaas bestaat clanbase niet meer, anders had ik wel mijn oude clan wat leven in willen blazen :P

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Trixh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:19:
[...]

Volgens mij speel jij vrij regelmatig shooters en op een niet onverdienstelijk niveau, als je een behoorlijke tijd bijna niet speelt dan merk je dat echt wel, al kom je wel vrij vlot weer op een beetje niveau. Het wordt echter wel steeds lastiger om mee te komen en op je oude jongere skill level te komen heb ik gemerkt al kun je met mapkennis en tactiek vaak ver komen. Ik ben ook zeer benieuwd als kersverse 30+er. 8)

• Meelobee
Als je in de tussentijd helemaal niets gespeeld hebt dan is het waarschijnlijk een stuk lastiger.
Ik heb zelf UT behoorlijk fanatiek gespeeld en ben daarna altijd blijven gamen, vooral shooters, maar niet meer in competities of ladders, gewoon casual met vrienden samen spelen.
Nou ben ik inmiddels 37 (maar ik voel me 20 :D) en ik had er een hard hoofd in of ik inderdaad nog wel mee kon komen online. Ik was daardoor ook wel een beetje nerveus toen ik het eerste potje online speelde, zweethandjes en klotsende oksels... Maar het viel gelukkig reuze mee, ik kom goed mee met de rest en kreeg het voor elkaar om de speler 'Flak' (ut developer) onder me te houden in de scores. Niets te klagen dus. :)

Feit is dat het een skill based game is, maar een stukje mapkennis en itemtiming zoals eerder aangegeven scheelt een hele hoop in het uiteindelijke resultaat.

The Outsider

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:18
Net 3 potjes Instagib gedaan, wat een lol! 2e potje gelijk Monsterkill, blijft lekker om dat te horen :+

Jammer dat bij CTF de K/D niet te zien is, of lijkt dat maar zo? Ik zie enkel je caps en een score maar die boeien mij verder weinig.

• Predje
De 30ers van nu zijn natuurlijk wel een unieke generatie he.
Wij hebben de eerste shooters kapotgespeeld.
In "onze" tijd hadden de 30ers van toen duidelijk een nadeel.
Wellicht hebben wij met onze jaren van ervaring nu juist weer een voordeel.
Waarom zou je als frisse 30er trager zijn dan een puber van 15?
Onze puisterige krantenjongen maakt ook niet echt een snelle indruk! :P

Daarnaast werk en game ik elke dag op de PC dus met hand/oog coördinatie is gewoon heel goed.
Beetje oefenen.. de originele maps kan ik iig dromen... mijn routes tijdens wedstrijden ken ik nog.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
was/ben fanatie, UT99 DTF clanbase :P maar de jeugd van tegenwoordig :X is toch echt wel sneller dan ons }:O zojuist eerste top3 potje, er is nog hoop *O* its coming back :P

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
Waarom zou je als frisse 30er trager zijn dan een puber van 15?
Onze puisterige krantenjongen maakt ook niet echt een snelle indruk! :P

Daarnaast werk en game ik elke dag op de PC dus met hand/oog coördinatie is gewoon heel goed.
Beetje oefenen.. de originele maps kan ik iig dromen... mijn routes tijdens wedstrijden ken ik nog.
Helemaal gelijk, vroeger was het idd heel anders aangzien die geen game achtergrond hebben gehad. Maar het blijft gewoon een feit dat gemiddeld gezien, een 30er minder snelle reactie heeft dan een 16 jarige. Die heeft over het algemeen alleen minder tactisch inzicht en inschattingsvermogen. De fanatieke/goede spelers zullen natuurlijk buiten deze categorien vallen in beide leeftijdsgroepen.

Einde van de rit kan zelfs beste paard op zijn bek gaan en matig rondje hebben en vice versa. Ik heb zovaak van vriend van mij verloren die beter was qua scores en aim, die zat ook richting top 500 in ut, maar ook paar keer boven hem kunnen staan, als je net die perfect game hebt, alles op zijn plek valt enz. Dat blijven de mooiste potjes. :D

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-10 11:07
Vroeger veel gespeeld ( MONSTER KILL :D ) dit maar weer is proberen :)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-10 14:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zeker eens proberen. Altijd groot fan geweest in van Instagib, zowel UT99 als Q3A. Het grote probleem is dat het weinig gespeeld wordt.
Voor mij is het grote voordeel: Instant action, gelijkwaardigheid met tegenstanders. Geen verschil in equipment. Pure aiming en movement skills.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Hann1BaL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:19:
Zeker eens proberen. Altijd groot fan geweest in van Instagib, zowel UT99 als Q3A. Het grote probleem is dat het weinig gespeeld wordt.
beide worden heden dag nog (relatief) veel gespeeld, altijd bevolkte servers beschikbaar

met UT15 instagib... nu nog even niet; hitbox registratie is verre van wat het moet zijn

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
quote:
himlims_ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:26:
[...]

met UT15 instagib... nu nog even niet; hitbox registratie is verre van wat het moet zijn
Volgens je screenshot zat je wel op een US server, met de bijhorende 200ms latency :p

• tikkietrugjaap
quote:
Hann1BaL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:19:

Voor mij is het grote voordeel: Instant action, gelijkwaardigheid met tegenstanders. Geen verschil in equipment. Pure aiming en movement skills.
Dat is voor mij ook hetgeen wat mij zo aantrekt. Geen OP dit of OP dat. Iedereen dezelfde gear, poppetje, alles en gaan met de banaan.

Moet het flick shooten (of hoe dat ook alweer heette) wel weer leren zeg...pfff. Maar ALS het schot dan aankomt na een zwieper van je muis dan voelt dat zo heerlijk. Alsof je de Matrix doorhebt, hahaha.

Prima.

• TooTall_NL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:19
Hmm geweldige herinneringen aan UT99.
Met name de enorme diversiteit Online op een gegeven moment. De maps met thema dat je een soort hamstergrootte bent vond ik geweldig!
Je liep hier door hamsterkooien en slaapkamers enz enz.en alles wat er in stond was dus megagroot.
Maar het is wel echt lang geleden en sindsdien nooit meer echt fanatiek gegamed, dus hopen dat ik nog een beetje kan meekomen.

Wel fijn dat er inderdaad weer een shooter aankomt waarbij je niet een eeuwigheid bezig bent met upgrade, skills verwerven enz.
Het gewoon opstarten van een spelletje tussen door is hiermee een stuk gemakkelijker geworden!
Ik volg dit draadje dan voorlopig maar even.

• Predje
Zojuist 2 uur gespeeld!

Voelt helemaal UT99!

En.... TOTAAL niet verleerd!! Kom prima mee, raak alles... de eerste multikills had ik al binnen 5 min :D
Beste score 30-2 in first to thirty :)

Het is helaas wel gewoon nog een hele vroege versie. Echt nog langer niet klaar. Maar de fun is er wel al!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
TooTall_NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:
Hmm geweldige herinneringen aan UT99.
Met name de enorme diversiteit Online op een gegeven moment. De maps met thema dat je een soort hamstergrootte bent vond ik geweldig!
MODs op fileplanet/unrealplanet,

weet nog dat we met zn alle hebben staan kijken naar download tellertje op fileplanet; welke uiteindelijk 1 miljoen(!!) downloads verwerkte op dag 1 van lancering Strike-Force *O*
mijn meest memorabel game moment is dat geweest. Wetende dat er 1 miljoen mensen jouw map/textures te zien kreeg _/-\o_ :)F diverse van ons team zijn daarna begonnen bij guirilla games, welke oa killzone heeft gemaakt. *zucht*

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-10 13:37

EXX

EXtended eXchange

w00t! Heb de demo even gekeken en dit is UT99 all over again, geweldig. Deck 16 FTW!.

Ik ben alleen bang dat ik een nieuwe GFX card nodig ga hebben; een 5 jaar oude GTS250 gaat dit waarschijnlijk niet trekken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Predje
Ik moet ook nog even naar de grafische instellingen kijken.
Het ziet er nu nog niet echt goed uit, maar het draait dan weer wel super.
Dat zal wel gaan veranderen als ik de graphics hoger ga zetten (als dat al kan?).

De helft van de textures ontbreken nog en de models zijn eerder heel erg wazig dan strak.

"Vroegah" had ik wel een dikke PC voor die tijd en kon UT op max draaien met 200fps.. toch koos ik altijd voor de "pro" instellingen > alles uit/laag + max resolution + max character models.
Dit om ver te kunnen zien en het contrast van tegenstander en omgeving maximaal te maken.
Al die mooie decals enzo heb je niks aan als je in 000001 sec een headshot moet maken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True