Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:11

Meelobee

Introductie
Unreal Tournament is het nieuwste hoofdstuk in de UT arenashooter reeks van Epic games. Het draagt dezelfde naam als de originele game (ook gekend als UT99), maar het gaat hier om een volledig nieuwe titel, vanaf nul ontwikkeld in de Unreal 4 engine.
Development van de game begon in mei 2014. Het team maakte van in het begin duidelijk dat Unreal Tournament een open collaboratie zal zijn tussen Epic games, UE4 devs en de community: De broncode is openlijk beschikbaar en iedereen die wil kan bijdragen aan het spel (maps, models, textures, code). Dit komt samen met de belofte dat UT altijd gratis zal zijn. Om tegemoed te komen aan de modding community plant men ook een marketplace te implementeren waarop mensen maps/models/mods kunnen weggeven of verkopen. Een percentage van de opbrengst is dan voor Epic en het is hier dat Epic winst hoopt te maken.

Hoe beginnen?
Hoewel het spel momenteel nog in vroege alpha status verkeert is het al heel speelbaar. Het enige wat je moet doen om zelf te spelen is een account aanmaken en de launcher downloaden. Je kan beide doen via de volgende link:

Linux client en server voor alle platformen hier te krijgen.
De launcher zorgt ervoor dat je client steeds up-to-date is. Eens geinstalleerd zal de launcher je vragen om in te loggen, waarbij je je forumgegevens gebruikt. Vergeet niet om ingame eerst je playersettings aan te passen alvorens je aan de slag gaat. Je ingame naam is het belangrijkste, maar je kan ook je wapenprioriteit en spelerskin aanpassen.
De volgende links zijn ook zeer handig:

Nieuwe speler?
Als je nieuw bent in UT (of als het gewoon al erg lang geleden is) is het sterk aangeraden om eerst de tutorial te spelen: Hier leer je niet alleen hoe je moet rondbewegen en moet (wall)dodgen, maar je leert ook hoe ieder wapen en item in het spel werkt, met op het einde een botmatch, zodat je niet onvoorbereid in een online match hoeft te springen.

Momenteel zijn er 4 speltypes beschikbaar: Deathmatch, Team Deatmatch, Capture The Flag en Duel. Alsook zijn er een aantal mutators beschikbaar, waaronder instagib en low gravity. Via de server browser kan je op zoek gaan naar een server met een acceptabele latency en voldoende spelers: Er zijn meerdere Europese servers die iedere avond drukbezocht zijn, dus medespelers vinden is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de skillgap soms heel groot kan zijn aangezien er veel UT veteranen het spel mee testen. Wat de pijn kan verzachten is het bekijken van de tutorials die hierboven gelinked zijn en ook ingame te bekijken zijn.

Media

Afbeeldingen zijn klikbaar

http://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore2.gifFragmeathttp://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore.gif
In je eentje tegen bots spelen is natuurlijk niet zo leuk, daarom hier een overzicht van de Tweakers die ook spelen. In-game kan je in de 'Friends list' spelers toevoegen op basis van usernames.
Mocht je ook aan de lijst willen worden toegevoegd laat het dan even weten door een reactie in het topic te plaatsen, of door een DM bericht te sturen naar een van de topicstarters.
Forum naamUnreal naam
MeelobeeMeelobee
himlims_HollandHards
MantusPossessedPacman
boe2MacHaggis
jdh009jdh009
Slammed_a4Gunsmoke
-Mach!-Machoman
Trixh Trixh
SouLLeSSportalPr0faker
Fordox roflstronk
BenosaValdourian
eldeegeeeldeegee
e1ndbaase1ndbaas
spl3ndrBartholomeo
Arethusa Guru Meditations
wsLyColdZero
SomerenV SomerenV
danielreneflyingdutch -

Frag on!
https://forums.beyondunreal.com/styles/smilies/shockwhore.gif

himlims_ wijzigde deze reactie 09-10-2015 20:59 (31%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, ik ben weer terug in het hoofdmenu. Ik heb [USERNAME]\AppData\Local\EpicGamesLauncher\ verwijderd.

EDIT:
Na het inloggen krijg ik alsnog alleen sign up te zien:

Klik ik er op, dan wordt ik naar de blog van Unreal Tournament gebracht.

CH4OS wijzigde deze reactie 25-02-2015 16:15 (50%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Meelobee
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Kan mij alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. De gamers van nu willen Battlefield met 1000 achievements+DLC en meer van dat soort spellen

Oldskool gamers die nostalgische gevoelens hebben (ik zelf ook), zullen dit eerder spelen. Maar wie weet zit ik er helemaal naast en wordt het echt een knaller.
Dat is een probleem dat veroorzaakt wordt door de casual spelers, die willen voor elke poep en scheet in een game beloond worden. De wat serieuzere spelers willen dit juist niet meer, als je kijkt naar de topics over bv Battlefield zie je toch wel dat mensen wel een beetje klaar zijn met al die unlocks, upgrades en gadgets.

In mijn ervaring zijn het nu vooral oud spelers van de origine Unreal Tournament en van de 2k4 versie die de Pre-Alpha spelen. Er zijn ook wel wat nieuwe spelers, maar die herken je duidelijk omdat die 9 van de 10 keer als slachtvoer dienen :D

Het is erg leuk om de ontwikkeling van het spel van zo dichtbij mee te krijgen, in de forums (https://forums.unrealtournament.com/) is veel te zien en te lezen over wat er door Epic zelf en door de community wordt gemaakt. Hieronder een aantal concept artworks van de characters die in de game moeten komen;

Nali concept (by ?)

Skaarj concept (by Bizarde)

Base concept voor Necris (by Epic)

En by far mijn favoriet: Concept voor Lauren (by Gooba)

The Outsider

• Meelobee
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:05:
onslaught, concept was leuk, maar in praktijk bleek het voornamelijk rushen naar vliegtuigje(s)

doe maar gewoon (T)DM, CTF - al dan niet met instagib en me is happy
Inderdaad, rushen van voertuigen is waar het vooral om ging. Opzich niet erg om erbij te hebben, maar eerst de focus op de core gameplay, daarna extra gamemodes. :)
quote:
gisteravond 12x12 face zitten spelen instagib, freaking beta pre-alpha game nu al meer lol dan battlefield :X

maar fuckk, kom echt niet meer mee, middeveld met beetje geluk :(
Kan je nagaan hoeveel beter het nog gaat worden een goeie engine scheelt dag en nacht :D

Nog maar wat concept artwork dan. Ditmaal gemaakt door Axis_Zaibot;

Brock:

Malcolm:

Liandri Bots (Xan?!):

The Outsider

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
De 30ers van nu zijn natuurlijk wel een unieke generatie he.
Wij hebben de eerste shooters kapotgespeeld.
In "onze" tijd hadden de 30ers van toen duidelijk een nadeel.
Wellicht hebben wij met onze jaren van ervaring nu juist weer een voordeel.
was/ben fanatie, UT99 DTF clanbase :P maar de jeugd van tegenwoordig :X is toch echt wel sneller dan ons }:O zojuist eerste top3 potje, er is nog hoop *O* its coming back :P

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Meelobee
Domination is beschikbaar als Mutator. De mutator plaatst op de bestaande maps 3 controlpoints op de weapon/item spawns die het verste uit elkaar liggen.

En de official sniper rifle is gekozen;

The Outsider

• Meelobee
Maak je geen zorgen, die komt er ook ongetwijfeld in. Misschien niet official, maar via de marketplace zeker weten :)

Concept art voor de Pulsegun:

Animated:

The Outsider

Het heeft zoveel potentie als eSport game - het is zo heerlijk snel en kan met de juiste balance aanpassingen lijden tot enorme close clutch situaties die letterlijk van scherm spatten :D .

Ik hoop dat we ooit weer zulke actieve ladders zien als in de CB hoogtijdagen:
UT iCTF CB ladder 2002
UT CTF CB ladder 2002
UT 1on1 iDM CB ladder 2003
UT 1on1 DM CB ladder 2003

Wat is daar het praktisch nut van - System "Deasygn"

Wat is daar het praktisch nut van - System "Deasygn"

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-10 16:37
Kwam deze screenshot tegen op reddit...
De reden waarom mensen eens eerst een tutorial zouden moeten volgen voordat ze de MP starten van een spel:

Tevens moet ik toch eens gaan kijken om een vriend weer over te halen om ook weer UT te gaan spelen. Vroeger hebben we altijd 1v1 UT instagib gedaan op DM-Liandri, iedere keer als hij verloor was het door 'packet loss' ;)

wsLy wijzigde deze reactie 09-06-2016 20:37 (36%)

Stichting Hobbyserver

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True