Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spliffire
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-11-2015
Ik vind de game erg mooi en loopt ook erg goed voor een Alpha release. Nadeel isdat ik snel een soort van misselijk word van de gameplay maar ik hoop dat het went.

Zal de game grafisch al op zijn max zitten of komen er op de duur nog allemaal extra opties in?

trojanware.win32.kryptik.isnq@358253279

• 146626
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-10-2017
Ik heb een Server/Hub aangeslingerd. Naam: [Amsterdam.Linux] Free For all

Wanneer er iemand zin heeft om een potje te fraggen weet je me te vinden.

• eldeegee
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:06
Juist veel spelers online de laatste tijd. Game begint nu het grote publiek te bereiken. Lang geleden dat ik zoveel fun had met een game. Was dan ook al vanaf UT99 fan. Zelfs nog even mijn videokaart geupgrade voor de volle glorie. Ik speel onder de naam eldeegee. Zie jullie vast online :)

• Hupegel
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-05 16:07
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat werkt, als ze een versie update doen? Moet je zelf iets handmatig doen? Of zelfs uninstallen? Of werkt alles via de launcher vanzelf?

• xscept
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 25-06 20:48
quote:
Hupegel schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:03:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat werkt, als ze een versie update doen? Moet je zelf iets handmatig doen? Of zelfs uninstallen? Of werkt alles via de launcher vanzelf?
Als er een update is staat er op de play knop "update" en dan gaat ie updaten

• Spliffire
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-11-2015
Zelfs op 4k loopt de game nog vloeiend 60fps wel op een high end kaart maar dit is wel een nieuwe game van deze tijd dus is het best netjes als ik het vergelijk met Crysis met max detail.

trojanware.win32.kryptik.isnq@358253279

• Valdourian
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06 19:25
heeft UT nu een soort van ranked systeem waar je je kan meten tegen anderen?
Ik mis games met ranked (soort van ladder waar je ziet hoeveelste je staat), doelloos arena potjes spelen zonder iets te bereiken worden me beu na 10 potjes....

Valdourian wijzigde deze reactie 26-09-2015 21:35 (13%)

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:24

SomerenV

It's something!

quote:
Spliffire schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:47:
Zelfs op 4k loopt de game nog vloeiend 60fps wel op een high end kaart maar dit is wel een nieuwe game van deze tijd dus is het best netjes als ik het vergelijk met Crysis met max detail.
Dat is nou het verschil tussen een dedicated PC-game en een console-naar-pc port ;)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• pstalman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-06 14:56
Maar eens installeren, UT99 beta ook ooit gespeeld en dat was toen ook OK :D

PC -- GW -- Oude pc -- D3

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:10
Kan ik op de lijst worden gezet? username is hetzelfde als op tweakers. Ik speel graag instagib!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• buffel2000
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-06 23:56
Heb de kriebels gekregen om me weer aan de instagib te wagen...
Is er ook een 48+ server om te spelen :P _/-\o_

• Decennia
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-04 21:19

Decennia

VECTORHEAD

Ben ik de enige die de game niet kan spelen op Mac? Ik krijg namelijk een error waar ik geen oplossing voor kan vinden. Ik run de laatste versie van Yosemite.

"The global shader cache file '/Applications/UnrealTournamentDev/Engine/GlobalShaderCache-GLSL_150_ES2.bin' is missing.

You're running a version of the application built to load COOKED content only, however no COOKED content was found. Consider cooking content for this build, or build and run the UNCOOKED version of the application instead."

Decennia wijzigde deze reactie 27-09-2015 13:43 (3%)

Gegroet!

• spl3ndr
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-06 20:47
Wat is instagib weer een aanslag op de reflexen ! Lang geleden dat ik nog zo'n snelle game heb gespeeld.

Als iemand mij wil toevoegen : Bartholomeo

spl3ndr wijzigde deze reactie 27-09-2015 15:48 (18%)

• Mantus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-06 01:04
Heb je toegevoegd!

Zeg, is het een idee om een tweakersmatch te organiseren? Wel leuk om te weten wie er allemaal speelt en misschien zelfs iets van een clan beginnen zodra dat relevant wordt?

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bij/tegen matchoman gezeten; compleeeeet van de kaart geveegd, somehow stond team op een moment zelfs op -3 (TDM) ziekelijk traag ben ik geworden tozv ~15jr geleden. En dat na 50+uur inmiddels

user; hollandhards / himlims (apenstaartje) gmail (puntje) com

himlims_ wijzigde deze reactie 29-09-2015 08:51 (14%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 18:13
Als ik thuis ben vanavond zal ik mijn naam ook even plaatsen. Wel zin om samen te spelen :)

Stichting Hobbyserver

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:10
aiaiai heb ut2k4 helemaal grijs gespeeld. was echt addicted, maar deze pre alpha laat mijn hartje weer sneller kloppen :D Laat die textures en tierlantijntjes maar zitten btw, zet ik toch weer allemaal uit

Ik speel overigens onder de naam roT- óf |[BuF]|roT-

roT- wijzigde deze reactie 29-09-2015 12:11 (37%)

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-06 16:54

Arethusa

Niet die server

Ik speel al sinds ut99 en heb alle unreal games wel gespeeld maar deze nieuwe UT versie is sinds tijden toch wel de versie waar ik blij van word. Ik speel onder de naam "Guru Meditations".

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

* Cassius is ook weer van de partij O:-)

Het niveau ligt voor mij ook hoog, ben vooral een insta (ctf) speler - maar wel met 10 jaar roest. Maar ik merk wel dat het na een paar potten steeds beter gaat. Grootste veranderingen voor een oude competatieve UT99 speler:

- De slide ... dat zit niet in het spiergeheugen, zeker niet in drukke situaties; gaat heel veel oefening vereisen dit op 30+ nog te beheersen tot praktisch effect, vraag me af of ik die tijd heb ;)
- Maps ... sommige zijn juweeltjes en sommige slaan echt alles. Compleet ongebalanceerd, spawnpoints met verkeerde posities en richtingen, klem komen te zitten, etc. Pre-Alpha eh :) .
- Visueel onderscheid models met omgevingen is in sommige maps/licht omstandigheden tricky

Wederom heel gaaf en brengt het oude gevoel helemaal terug wat oprecht niet lukte met 2k3/2k4/ut3. Zit met veel clanbase oudgedienden op GlobalGamers.net irc in #UT4.eu - worden nu iedere avond heel wat pick-ups gespeeld, vooral iCTF op midden-hoog niveau.

Wat is daar het praktisch nut van - System "Deasygn"

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-06 07:46

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als ik tijd heb wil ik ook best mee doen al is mijn aim niet zo goed meer als vroeger :/ ID: Pr0faker

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:10
Ben bezig om het een en ander te tweaken..
Maar kan nergens de optie brightness vinden, heeft iemand een idee hoe dit aan te passen? :)

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 18:13
Mensen die hun naam op de laatste pagina hadden geplaatst heb ik even toegevoegd, mijn naam is ColdZero.

Stichting Hobbyserver

• Leeuw070
  • Laatst online: 24-06 20:35
Hoop dat ze dit nog wel tegen gaan want het werkt schijnbaar nu al . }:O

Leeuw070 wijzigde deze reactie 29-09-2015 21:43 (22%)

Game PC

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-06 07:52
Zie al spelers zo spelen, deze hebben de beruchte [ELF] tag.

• Mantus
Ik snap het niet, wat zien we precies hier?

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• Darkmane
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-06 11:43
quote:
Mantus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:10:
Te oordelen naar de titel van het filmpje: een aimbot.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Mantus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:10:
als je dat niet ziet.... :F

eerste gisteren bij ctf instagib face tegen gekomen... jammer, mjah cheaten zal nooit op houden op de pc. was voor mij rede om naar de console over te stappen paar jaar geleden. maar vanwegen buitensporige kosten (aanschafprijs games) ben ik daar mee gestopt, en terug naar de PC. maar man o man, iedere game wordt weer verkracht door cheaters.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Mantus
Ik zag wel wat er gebeurde, maar lag niet de link naar een aimbot.

En ja, het is echt een schande dat men dit doet en zeker in deze fase van het spel, snap echt niet wat de lol daaraan is.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wat ik niet snap; waarom kan dit? hoe moeilijk is het om een solide systeem te maken?

voor mij een rede waarom ik verrek sommige games te kopen; cheaters ... en men doet er niets tegen.

Meestal zitten er geen consequenties aan; account / IP / steam-user wordt niet geblokkeerd. En kan rustig door blijven gaan met verkachten van online game ervaring van andere.

En in dit geval gaat het ook niet werken; is F2P, men maakt nieuw accountje aan en gaat vrolijk verder

himlims_ wijzigde deze reactie 30-09-2015 11:52 (12%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• 4th
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-06 17:11
quote:
Mantus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:46:
Ik zag wel wat er gebeurde, maar lag niet de link naar een aimbot.

En ja, het is echt een schande dat men dit doet en zeker in deze fase van het spel, snap echt niet wat de lol daaraan is.
Niet de lol maar wel om aan te geven dat de game een issue heeft welke dit mogelijk maakt. Wat dus gefixt zal moeten worden. Liever nu dan in een game die "af" is.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aartss |

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wát een heerlijke game. Heb nu een paar potjes gespeeld in allerlei maps/modussen en het is echt als vanouds. Nu is de laatste game die ik regelmatig online speelde CS:S geweest en dat is al wat jaartjes geleden dus het is wel flink wennen. De snelheid is namelijk zóveel hoger dan praktisch alles dat je tegenwoordig voor je kiezen krijgt.

Maar het geeft me wel weer dat magische gevoel van UT99, iets dat geen enkele UT na die game heeft kunnen bereiken bij me :D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Zou mij moeten kunnen vinden via:
  • himlims (apenklootje) gmail.com
  • HollandHards

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• SomerenV

SomerenV

It's something!

quote:
himlims_ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:21:
Zou mij moeten kunnen vinden via:
  • himlims (apenklootje) gmail.com
  • HollandHards
Toegevoegd :) Voor de liefhebbers, ik ben te vinden onder SomerenV :D

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
himlims_ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:51:
wat ik niet snap; waarom kan dit? hoe moeilijk is het om een solide systeem te maken?

voor mij een rede waarom ik verrek sommige games te kopen; cheaters ... en men doet er niets tegen.

Meestal zitten er geen consequenties aan; account / IP / steam-user wordt niet geblokkeerd. En kan rustig door blijven gaan met verkrachten van online game ervaring van andere.

En in dit geval gaat het ook niet werken; is F2P, men maakt nieuw accountje aan en gaat vrolijk verder
Zelfde systeem eraan hangen als bij cs go haal je al een heel grote groep van de obvious cheaters eruit, dan kan je op basis van verschillende meningen vrij zeker zeggen of iemand wel of niet gecheat heeft en dan het account blokkeren. Je zit idd alleen hier met een f2p game en dan heb je idd met ander email etc zo weer nieuw account. Dan is het aan de ene kant wel goed dat vrijwel elke online game via een platform gaat waar je veel beter de boel kan bannen maar tegenhouden doe je helaas nooit. elk systeem heeft een zwakke plek als je het toegankelijk wil houden.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben (gelukkig) nog geen cheaters tegengekomen, wel mensen die gewoon krankzinnig goede reflexen hebben :P Het hele cheaten snap ik ook niet. Waarom doen mensen het? Wat voor eer is er aan te behalen? Wat is de lol als je zonder vaardigheden eerste kan worden? Vaak zijn die gasten ook bijzonder arrogant als je ze aanspreekt.

Wat mij betreft mogen ze dat volk op basis van IP bannen, dan heeft een nieuwe account aanmaken ook geen zin meer. "En wat dan als er meer mensen op dat IP UT spelen?" Had meneer de cheater maar aan moeten denken voordat ie besloot aimbot of whatever te gebruiken. Als EPIC games ook gewoon duidelijk zijn over een dergelijke aanpak en duidelijk vermelden dat cheaters op basis van IP een ban krijgen. Eerst misschien een ban van twee weken, daarna 2 maanden, daarna een permaban. Als andere gebruikers die van datzelfde IP gebruikmaken dan om opheldering vragen de gebruikersnaam van de cheater geven. Ik denk dat het dan snel afgelopen is met die praktijken :+

SomerenV wijzigde deze reactie 01-10-2015 15:28 (10%)

• Mantus
quote:
SomerenV schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:25:
Ik ben (gelukkig) nog geen cheaters tegengekomen, wel mensen die gewoon krankzinnig goede reflexen hebben :P Het hele cheaten snap ik ook niet. Waarom doen mensen het? Wat voor eer is er aan te behalen? Wat is de lol als je zonder vaardigheden eerste kan worden? Vaak zijn die gasten ook bijzonder arrogant als je ze aanspreekt.

Wat mij betreft mogen ze dat volk op basis van IP bannen, dan heeft een nieuwe account aanmaken ook geen zin meer. "En wat dan als er meer mensen op dat IP UT spelen?" Had meneer de cheater maar aan moeten denken voordat ie besloot aimbot of whatever te gebruiken. Als EPIC games ook gewoon duidelijk zijn over een dergelijke aanpak en duidelijk vermelden dat cheaters op basis van IP een ban krijgen. Eerst misschien een ban van twee weken, daarna 2 maanden, daarna een permaban. Als andere gebruikers die van datzelfde IP gebruikmaken dan om opheldering vragen de gebruikersnaam van de cheater geven. Ik denk dat het dan snel afgelopen is met die praktijken :+
Ik reken er eigenlijk wel op dat dit nog gaat komen. Alles staat nu al met stats en dingen die je kan verdienen om te spelen tegen je "gelijken".

Het mooie aan de nieuwe UT vind ik echt dat je dus veel meer met dit gedeelte doet en inzichtelijk hebt. Cheaters horen daar echt niet bij.

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-06 19:15

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

quote:
SomerenV schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:25:
Wat mij betreft mogen ze dat volk op basis van IP bannen, dan heeft een nieuwe account aanmaken ook geen zin meer. "En wat dan als er meer mensen op dat IP UT spelen?"
Het lullige is, hier in nederland hebben we vrij vaste IP's. In het buitenland wisselen die vrij vaak. Soms is het zo simpel als je router resetten om een nieuw IP te krijgen.
Waarna natuurlijk iemand anders IP banned is.

• danielrene
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-06 23:55
Voor een leuk potje ben ik te vinden onder; flyingdutch -

Nu weer een update/nieuwe versie aan het binnenhalen à 2 gb,

danielrene wijzigde deze reactie 02-10-2015 19:42 (35%)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Net even CTF gedaan maar wat heb ik een gruwelijke hekel aan de Translocator zeg. Het idee erachter is leuk, maar die gasten die constant lopen te springen terwijl ze dat ding gebruiken is fucking irritant. Het is een speelwijze, dat begrijp ik, maar in mijn ogen gewoon niet leuk in een vriendschappelijk potje. Overigens niet een ergernis die ik nu pas heb. Heb altijd al een hekel gehad aan dat ding en de gasten die zo'n ding haast misbruiken :+

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-06 15:29
quote:
SomerenV schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:53:
Net even CTF gedaan maar wat heb ik een gruwelijke hekel aan de Translocator zeg.
Je kan altijd aan zijn plaatsing vinden waar hij uit gaat komen, welgemikt schot met bijvoorbeeld de sniper is het snel klaar met die gasten !
( in CS:GO noemde ze het meestal prefire om hoekjes etc maar dat is de enige oplossing hiertegen)

Aan het typen...

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:02
Transloc is juist een van de signature items van de ut serie, als je het gebruik daarvan goed onder de knie hebt ben je in ctf een stuk lastiger te verslaan. En daarnaast telefrags ftw!

Nav dat filmpje van die aimbot, zit er überhaupt al iets van cheat protectie in de huidige game? Dat lijkt mij nl iets om als laatste toe te voegen, om zo potentiële cheaters niet nu al een kijkje in de keuken te geven.

Meelobee wijzigde deze reactie 05-10-2015 14:24 (1%)
Reden: Typo

The Outsider

• Mantus
Hebben er meer mensen last van wat performanceproblemen?

Ik heb een FX-6300 en een R9 280x die toch alles behoorlijk zou moeten kunnen draaien? Zodra ik bijvoorbeeld in Pistola op het midden gebied kom en er wordt redelijk wat geschoten, schiet ie soms terug naar 35-40 fps. Dat zou toch niet hoeven met de 280x?

Alle details staan op epic, en zelfs al zet ik die wat lager, blijft het probleem bestaan..

• SomerenV

SomerenV

It's something!

quote:
Mantus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:35:

Ik heb een FX-6300 en een R9 280x die toch alles behoorlijk zou moeten kunnen draaien? Zodra ik bijvoorbeeld in Pistola op het midden gebied kom en er wordt redelijk wat geschoten, schiet ie soms terug naar 35-40 fps. Dat zou toch niet hoeven met de 280x?

Alle details staan op epic, en zelfs al zet ik die wat lager, blijft het probleem bestaan..
Ik heb het hier niet op Epic staan (behalve effecten) en ik zit constant op de 60fps met m'n 280X (icm een i5-2500k). Morgen zal ik alels op Epic zetten en het even testen voor je :)

• Mantus
Thanks! Ik brn benieuwd!

Heb nog even zitten kijken, maar mn kaart word ook niet warmer dan 55 graden.

Heb deze kaart al eerder om te proberen een schopje extra gegeven, misschien is dit een goeie reden.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

quote:
Mantus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:12:
Thanks! Ik brn benieuwd!

Heb nog even zitten kijken, maar mn kaart word ook niet warmer dan 55 graden.

Heb deze kaart al eerder om te proberen een schopje extra gegeven, misschien is dit een goeie reden.
Aangezien ik morgen vrij ben heb ik nu maar wat testjes gedraaid. Alles op Epic gezet, resolutie is 1920x1080 pixels en volgens Fraps is dit gedurende 5 minuten de score wat framerates betreft:

2015-10-06 02:19:20 - UE4-Win64-Test
Frames: 17866 - Time: 300000ms - Avg: 59.553 - Min: 43 - Max: 62

Tijdens de benchmark zie je het aantal FPS niet in een hoekje staan, maar daarbuiten wel en daar zag ik heel soms een dipje, maar gemiddeld zit het dus aardig tegen de 60fps aan. Het was trouwens in de map Lea met 8 spelers en héél wat chaos. In Outpost 23 zag ik wat meer dipjes, maar was nog gewoon prima speelbaar. Maar mijn conclusie: als je constant op de 60fps wilt zitten en je hebt een 280X dan moet je je kaart overclocken óf de settings wat naar beneden bij stelllen. Heel veel verschil tussen high en epic zul je tijdens het spelen trouwens niet zien. Gaat allemaal toch veel te snel :+

En over overclocken gesproken, dat ga ik morgen maar 's testen, kijken of ik op Epic dan wél op de 60fps kan blijven. Kijkende naar wat benchmarks zie ik overigens dat de i5-2500K wat beter is dan de FX-6300 op het gebied van gaming, dus dat kan verklaren waarom ik niet zoveel dips zie als jij, maar daar kunnen vast meer oorzaken voor zijn. Ik moet wel zeggen dat UE4 echt botersoepel draait :o Ik heb nou niet echt high-end hardware in m'n kast zitten, maar blijkbaar draait het toch best aardig met alle toeters en bellen. Color me impressed!

Hier een filmpje van de match:

Wel in 720p60 aangezien 1080p op 60fps nogal grote bestanden oplevert :+ Dit filmpje alleen was ruw al 10GB :P

SomerenV wijzigde deze reactie 06-10-2015 03:15 (7%)

• Mantus
quote:
SomerenV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 02:48:
[...]

Aangezien ik morgen vrij ben heb ik nu maar wat testjes gedraaid. Alles op Epic gezet, resolutie is 1920x1080 pixels en volgens Fraps is dit gedurende 5 minuten de score wat framerates betreft:

2015-10-06 02:19:20 - UE4-Win64-Test
Frames: 17866 - Time: 300000ms - Avg: 59.553 - Min: 43 - Max: 62

Tijdens de benchmark zie je het aantal FPS niet in een hoekje staan, maar daarbuiten wel en daar zag ik heel soms een dipje, maar gemiddeld zit het dus aardig tegen de 60fps aan. Het was trouwens in de map Lea met 8 spelers en héél wat chaos. In Outpost 23 zag ik wat meer dipjes, maar was nog gewoon prima speelbaar. Maar mijn conclusie: als je constant op de 60fps wilt zitten en je hebt een 280X dan moet je je kaart overclocken óf de settings wat naar beneden bij stelllen. Heel veel verschil tussen high en epic zul je tijdens het spelen trouwens niet zien. Gaat allemaal toch veel te snel :+

En over overclocken gesproken, dat ga ik morgen maar 's testen, kijken of ik op Epic dan wél op de 60fps kan blijven. Kijkende naar wat benchmarks zie ik overigens dat de i5-2500K wat beter is dan de FX-6300 op het gebied van gaming, dus dat kan verklaren waarom ik niet zoveel dips zie als jij, maar daar kunnen vast meer oorzaken voor zijn. Ik moet wel zeggen dat UE4 echt botersoepel draait :o Ik heb nou niet echt high-end hardware in m'n kast zitten, maar blijkbaar draait het toch best aardig met alle toeters en bellen. Color me impressed!

Hier een filmpje van de match:
[video]

Wel in 720p60 aangezien 1080p op 60fps nogal grote bestanden oplevert :+ Dit filmpje alleen was ruw al 10GB :P
Dat ziet er goed uit! Inderdaad af en toe een klein dipje, moet je goed op letten maar ik denk dat je gelijk hebt over het moeten overclocken van de kaart en helaas ook de cpu die net een stukje langzamer werkt.

Ik zal vanavond ook eens met fraps draaien, kijken waar ik precies op uitkom.

En dan maar rustig beginnen met het clocken van de GPU, die kan best wat hebben. Zelfde verhaal met m'n cpu.

UT is toch het spel wat ik het meeste (ga) spelen op deze pc voorlopig, een hele goeie reden om deze eens aan te pakken.

Ik zal mijn resultaten hier ook eens posten.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
zet eens je bob's uit (weapon / view)
daarlangs zou ik post-processing en alle bloom/gloom uitzetten; garrandeerd dat je betere scores gaat behalen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Mantus
Oke over een potje Pistola:

AVG: 57.43126
MIN: 38

Niet slecht, maar de momentjes dat je van 60 naar 40 terugschiet zijn juist de momenten dat je elke frame nodig hebt :)

edit: ik zie dat ik de screen percentage nog op 70% had staan |:( .... Zal snel nog een keer een test doen op 100%
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:17:
[...]
daarlangs zou ik post-processing en alle bloom/gloom uitzetten; garrandeerd dat je betere scores gaat behalen
Dit zegt me echt helemaal niets, could you elaborate?

Mantus wijzigde deze reactie 06-10-2015 23:51 (22%)

• adamvansanten
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-06 12:24

adamvansanten

Appletje voor de dorst

quote:
Mantus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:35:

Spel draait bij mij als een trein op een R9 280X (wel een i5-4670, maar ook op 2560x1600p met Epic settings). Weet niet of het echt altijd 60fps is, maar het gaat wel heel soepel. Wel alleen nog Deck16 en FacingWorlds gespeeld.

Heb er nog niet veel potjes in zitten, maar het speel wel echt weer als vanouds. Ik geloof dat mijn username hetzelfde is als hier op het forum (nu op kantoor, dus kan even niet checken), doe graag een keer een paar potjes mee!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten

• Jo0Lz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-06 12:56

Jo0Lz

Lick the box!

Deze game is nu al fun, alleen heb ik al een paar twijfelachtige spelers gezien...
Op YouTube laten mensen hun hacks al zien... NU AL :D haha

Wel ff leuk af en toe een leuk potje Unreal, de game voelt fijn aan maar de standaard instellingen zijn echt een beetje raar; gevoeligheid van de muis, volume in game, etc. Menu is echt onlogisch en de interface verdwijnt zo nu en dan, maar het is nu al een betere game dan UT3 :D

M'n meest succesvolle potje tot nu toe. Verder word ik eigenlijk alleen maar genadeloos ingemaakt :D
I'm getting too old for this crud. ( ;) )

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

• Mantus
quote:
adamvansanten schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Spel draait bij mij als een trein op een R9 280X (wel een i5-4670, maar ook op 2560x1600p met Epic settings). Weet niet of het echt altijd 60fps is, maar het gaat wel heel soepel. Wel alleen nog Deck16 en FacingWorlds gespeeld.

Heb er nog niet veel potjes in zitten, maar het speel wel echt weer als vanouds. Ik geloof dat mijn username hetzelfde is als hier op het forum (nu op kantoor, dus kan even niet checken), doe graag een keer een paar potjes mee!
Dan ben ik heel benieuwd of ik nou het beste wat aan m'n cpu of aan m'n videokaart moet doen.

Als ik onze cpu's vergelijk lijkt er niet zoveel verschil in te zitten, al weet ik dat ik met een AMD de verkeerde heb qua single core.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4670-vs-AMD-FX-6300

Dit is serieus het enige spel waar ik mijn pc voor wil clocken of misschien cpu vervangen door een fx-8350 of 9590, mits m'n cpu hier het bottlenekje zijn.

Ga je sowieso toevoegen!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik had eerst problemen om de boel te installeren, maar -http=wininet aan de snelkoppeling toevoegen biedt soelaas.

Camacha wijzigde deze reactie 08-10-2015 04:11 (203%)

Persuader of bytes.

• adamvansanten
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-06 12:24

adamvansanten

Appletje voor de dorst

quote:
Mantus schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:20:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd of ik nou het beste wat aan m'n cpu of aan m'n videokaart moet doen.

Als ik onze cpu's vergelijk lijkt er niet zoveel verschil in te zitten, al weet ik dat ik met een AMD de verkeerde heb qua single core.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4670-vs-AMD-FX-6300

Dit is serieus het enige spel waar ik mijn pc voor wil clocken of misschien cpu vervangen door een fx-8350 of 9590, mits m'n cpu hier het bottlenekje zijn.

Ga je sowieso toevoegen!
Dank voor het toevoegen alvast.

Maar cpuboss en gpuboss zijn geen websites man, daar heb je niets aan. Die sites noemen op Tweakers wordt gezien als vloeken in de kerk ;). Voor performanceverschil van een site die wel ergens op slaat, klik hier. Dan zie je dat er wel degelijk veel verschil in zit.

Ik heb altijd het idee dat framedrops/stutters sowieso eerder aan cpu/geheugen liggen dan aan de gpu, zeker bij spellen als dit waar niet extreem veel grafische effecten tegelijk in zitten.

EDIT: Upgraden naar een 8350 ga je voor gamen trouwens niet zoveel van merken. De meeste games hebben al moeite met 4 cores inzetten, laat staan 8... Singlethread performance is wat je nodig hebt en dan kan je toch beter naar Intel kijken...

adamvansanten wijzigde deze reactie 08-10-2015 08:24 (9%)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Bestaat er in UT zoiets als strafejumping of bunnyhopping? Ik hoopte een modern spel te vinden om bijvoorbeeld Quake 3 te vervangen, maar het voelt zonder dergelijke zaken allemaal erg traag en stijfjes.

Persuader of bytes.

• Mantus
quote:
adamvansanten schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:23:
[...]

Dank voor het toevoegen alvast.

Maar cpuboss en gpuboss zijn geen websites man, daar heb je niets aan. Die sites noemen op Tweakers wordt gezien als vloeken in de kerk ;). Voor performanceverschil van een site die wel ergens op slaat, klik hier. Dan zie je dat er wel degelijk veel verschil in zit.

Ik heb altijd het idee dat framedrops/stutters sowieso eerder aan cpu/geheugen liggen dan aan de gpu, zeker bij spellen als dit waar niet extreem veel grafische effecten tegelijk in zitten.

EDIT: Upgraden naar een 8350 ga je voor gamen trouwens niet zoveel van merken. De meeste games hebben al moeite met 4 cores inzetten, laat staan 8... Singlethread performance is wat je nodig hebt en dan kan je toch beter naar Intel kijken...
Thanks voor die note :o . Ik google maar
.
Ik was al bang dat ik uit zou komen op m'n cpu. Kan me niet echt voorstellen dat een spel als UT baat heeft bij 16gb ram ipv 8 dus ga ik toch een kijken op ik mn cpu wat kan clocken. Geen zin om ook op korte termijn m'n moederbord en cpu te vervangen..
quote:
Camacha schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:39:
Bestaat er in UT zoiets als strafejumping of bunnyhopping? Ik hoopte een modern spel te vinden om bijvoorbeeld Quake 3 te vervangen, maar het voelt zonder dergelijke zaken allemaal erg traag en stijfjes.
Als je er een beetje bedreven in bent kan je met slides, wallslides en dodgen toch behoorlijk soepel en vlotjes je ding doen denk ik zo :P

Mantus wijzigde deze reactie 09-10-2015 01:37 (15%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Mantus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:35:
[...]

Thanks voor die note :o . Ik google maar
.
Ik was al bang dat ik uit zou komen op m'n cpu. Kan me niet echt voorstellen dat een spel als UT baat heeft bij 16gb ram ipv 8 dus ga ik toch een kijken op ik mn cpu wat kan clocken. Geen zin om ook op korte termijn m'n moederbord en cpu te vervangen..

[...]

Als je er een beetje bedreven in bent kan je met slides, wallslides en dodgen toch behoorlijk soepel en vlotjes je ding doen denk ik zo :P
gun;
- rocket jump
- hammer jump
- hammer op translocater

basis;
- double jump
- strafe jump
- single strafe
- wallgliding
- wallgliding + strafe jump
- slides
- crouch jump + slide + forward strafe jump
- etc. en combinaties daarvan

persoonlijk vind ik het too much, vond dat standaard strafe jumpen van UT voldoende

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 21:24
quote:
himlims_ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

gun;
- rocket jump
- hammer jump
- hammer op translocater

basis;
- double jump
- strafe jump
- single strafe
- wallgliding
- wallgliding + strafe jump
- slides
- crouch jump + slide + forward strafe jump
- etc. en combinaties daarvan

persoonlijk vind ik het too much, vond dat standaard strafe jumpen van UT voldoende
Double jump? Hoe? Waar? :o Ik weer niet hoe ik die moet uitvoeren, de rest wel. Vind het dan ook allemaal best meevallen qua snelheid.

Brutal1ty wijzigde deze reactie 09-10-2015 09:18 (8%)

• Meelobee
Double jump is alleen met de jumpboots. De slides mogen er wat mij betreft uit gehaald worden, die voegen niet echt veel toe. De rest is prima en geeft lekker snelle gameplay.

Het grootste nadeel aan de game is dat het zo onwijs intens is. Na 2 potjes spelen heb ik een hartslag van 180 en zweet ik me kapot. :+

The Outsider

• Brutal1ty
quote:
Meelobee schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:19:
Double jump is alleen met de jumpboots. De slides mogen er wat mij betreft uit gehaald worden, die voegen niet echt veel toe. De rest is prima en geeft lekker snelle gameplay.

Het grootste nadeel aan de game is dat het zo onwijs intens is. Na 2 potjes spelen heb ik een hartslag van 180 en zweet ik me kapot. :+
An dat verklaard ;) En na de game is extreem intens haha

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dat had ik 'vruuger' met UT competeties op clanbase, 1x voor de europese CTF instagib cup gespeeld (we waren 3e geeindigd) maar zo intens en spannend was dat.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-06 10:39
Ik own in dit spel joh :p

• Mantus
Ik heb me aangemeld voor deze:

http://www.ownedwell.com/forums/viewtopic.php?f=59&t=929

Eerste keer openbare match, ben heel benieuwd naar het niveau!

@Wux, laat maar zien dan :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
volgens mij heb ik nu iedereen zijn tweakers / epic profiel opgenomen in het topic

sta je er niet tussen? stuur me ff een dm

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:38
Ook net de game gedownload en snel een potje gespeeld, voelt als vanouds (moet opeens weer wennen aan de hoge snelheid :P). Ingame nick is gelijk aan forum naam. Voel je vrij om mij ook in de lijst toe te voegen :).
Voor mensen die hun aim een beetje funky/stroperig aan vinden voelen (of willen verbeteren) en een muis met instelbare cpi ("dpi" is een beetje een kromme muis term) tot hun beschikking hebben kan je een 7-tal zaken proberen:
  1. V-Sync ingame uitzetten of in je GPU drivers geforceerd uitzetten (mocht daar een override inzitten). Het uitzetten zorgt voor minder input lag. Drawback is dat het tearing introduceert als je fps sterk afwijken van je refreshrate van je monitor.
  2. Gebruik geen mouse smoothing of mouse acceleration ingame. Dit zorgt ervoor dat je geen constant aim-gevoel ontwikkelt en bij iedere beweging die net anders is van snelheid (maar hetzelfde is van afstand!) een ande resultaat krijgt.
  3. Gebruik geen framesmoothing ingame en verhoog je maximum fps tot een factor van je LCD refreshrate (iets boven de 200fps lijkt als instelling niet te werken).
  4. Voeg r.OneFrameThreadLag=0 toe aan je engine.ini - dit heeft mogelijkerwijs een kleine performance hit tot gevolg, maar je muis-responsiveness gaat erop vooruit doordat er geen extra frame gebufferd wordt.
  5. Sommige monitoren moeten ingesteld worden op een standje "overdrive" (of andere marketing naam) om hun beste G2G response tijden te behalen. Gaat soms gepaard met ietwat mindere kleuropbrengst maar wederom beter muisgevoel.
  6. Controleer dat http://support.microsoft.com/kb/2908279/en-us op het systeem aanwezig is en verifieer dat het goed werkt met de mousemonitor uit http://donewmouseaccel.bl...use-acceleration-fix.html
  7. Zet je Windows muis snelheid op 6/11 zonder smoothing/enhanced precision met de fix uit punt 6 en zet de ingame sensitivity op 1, gebruik dezelfde (native) resolutie van je monitor voor je desktop en je game en stel vervolgens je muis cpi in naar eigen gelang de muisgevoeligheid/-snelheid. Zo is je muis gebruik op desktop en ingame precies hetzelfde en wen je eigenlijk continue aan die snelheid en je aim.
Muisgevoel blijft subjectief, maar dit heeft mij (en anderen) zeker geholpen :) .

Nog een reminder voor mensen die houden van een leuk niveau pick-up game; Cassius in 'reviews: Unreal Tournament - Epic haalt de community aan boord'

Cassius wijzigde deze reactie 13-10-2015 14:28 (11%)

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-06 17:08
Shit! UT 2015 en gratis!

Gisteren geïnstalleerd, na flinke kill streaks in battefront gehaald te hebben werd ik geasswhooped door medium bots!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Mantus
quote:
Dankjewel voor deze! Heb het gedaan en heb een veel directer gevoel!

• HStyles
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-06 12:19

HStyles

Hbass

Hoe zit het met het starten van een private server ? Waar ik de server ben ook ook gelijk speler
Gaat dat al in de huidige versie ? ( dan bedoel ik zoals dat in UT99 kon)

Zhur > Exile > Roflcopter

quote:
HStyles schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:08:
Hoe zit het met het starten van een private server ? Waar ik de server ben ook ook gelijk speler
Gaat dat al in de huidige versie ? ( dan bedoel ik zoals dat in UT99 kon)
https://wiki.unrealengine.com/Servers_(Unreal_Tournament)

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-06 17:08
Kan je UT nou in dx12 draaien of nog niet?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Nog niet. DX12 support zit nog niet in de unreal engine, enkel in experimentele builds.

boe2 wijzigde deze reactie 15-10-2015 11:28 (21%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:35:
Shit! UT 2015 en gratis!

Gisteren geïnstalleerd, na flinke kill streaks in battefront gehaald te hebben werd ik geasswhooped door medium bots!
Dit speel je dan ook gewoon alleen online en niet tegen bots ;)

• Brutal1ty
Het enige vervelende is nog voor mij de zweverige muis. Op welke framerate je ook locked speelt, het voelt zweveriger als bijvoorbeeld Quake of CSGO.

Op 120fps locked voelt het ongeveer als csgo op 60... Maar dat si een framerate die voor velen onhaalbaar zal zijn zonder alles de grond in te cfg'en :p Alhoewep velen dat sws wel zullen willen doen voor sterk contrast etc.

Als ze dat fixen en nog rustig door ontwikkelen heb ik een nieuwe favoriete shooter! Ik ben nogsteeds erg slecht/gemiddeld, maar her skillniveau verschil is dan ook echt enorm tussen het ene of andere potje en daar ben ik heel blij mee :D

Voorbeeld: in een beginner hub met lowlevel manneke elke deathmatch winnen met belachelijke scores en grapjes van medespelers over hacken of dat ik maar op moest zouten naar de publiceren hubs... Vervolgens in de public hubs aangekomen met ietwat hogere level spelers en letterlijk je kill death van 3:1 naar 1:4 zien gaan, consistent :D Even schrikken, maar een goede uitdaging. Wat zullen die overige neebies dan hard schrikken zometeen zeg... Als ze al dachten dat ik erg was :$

Brutal1ty wijzigde deze reactie 19-10-2015 19:23 (3%)

• Brutal1ty
quote:
Camacha schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:39:
Zie het lijstje hier op deze pagina benoemd... Ik kan je garanderen dat als je combo's gaat maken tussen jumps, dodge, slides, rocket en hammerjumps, eventueel boots erbij etc je heek veel sneller gaat zijn.

Combinatie van elevator jump naar walldodge gevolgd door een slide zodra je de grond raakt bijvoorbeeld en je bent het halve level door. En dat is dan nog een van de simpelste combo's uiteraard. :*)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Brutal1ty schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:28:
Combinatie van elevator jump naar walldodge gevolgd door een slide zodra je de grond raakt bijvoorbeeld en je bent het halve level door. En dat is dan nog een van de simpelste combo's uiteraard. :*)
Ook bij demo's van wat goede spelers zouden moeten zijn blijft het wat traag en stroperig. Blijkbaar is UT niet voor iedereen.

Persuader of bytes.

quote:
Brutal1ty schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:22:
Het enige vervelende is nog voor mij de zweverige muis. Op welke framerate je ook locked speelt, het voelt zweveriger als bijvoorbeeld Quake of CSGO.
Helpen mijn tips hierboven niets? Als je kijkt naar de wat meer competitieve omgeving hebben de meeste mensen deze fixes wel uitgevoerd, juist omdat het initieel wat stroperig aanvoelt qua muis.
quote:
Camacha schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Ook bij demo's van wat goede spelers zouden moeten zijn blijft het wat traag en stroperig. Blijkbaar is UT niet voor iedereen.
Demo's / replays "voelen" altijd trager aan dan als je zelf speelt. Dit was al zo in UT99, je hebt veel meer aandacht (lees: hersencapaciteit) over voor specifiekere dingen zoals wat er in de crosshair regio gebeurd waardoor sommige shots die in het echt serieus reactievermogen eisen ineens niet zo lastig lijken. Maar in een echte match heb je audio, je moet je movement goed uitvoeren, je zit "in het spel" en mogelijk schreeuwen er nog mensen op teamspeak - heel wat meer cognitieve lading :D .

Grootste probleem wat ik heb ... reactietijd. Als ik iemand face2face "ineens" tegenkom leg ik het te vaak af, ik zit met mijn reactie rond de ~300ms en dat is gewoon echt te traag. Als ik dat niet verbeter wordt het niets :7 .

• Pin0
  • Niet online
Iemand dit al op ubuntu geprobeerd?
En zit er een editor bij? Ik zou graag weer eens een mapje maken maar ben compleet over op Ubuntu.

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• Big-Opti
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 23:30
Tijden terug al gelezen dat de pre-alpha er was...en nu begon het toch te jeuken.
Moet zeggen dat het al best aardig speelt...maar ik mis double jump!
Zat dat voorheen in UT99 of ben ik nou gek?

Moet in ieder geval wel weer inkomen zeg! |:(

Mensen kunnen mij eventueel toevoegen: BigOpti

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:33

Racing_Reporter

Mediaproducent

quote:
Big-Opti schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:50:
Tijden terug al gelezen dat de pre-alpha er was...en nu begon het toch te jeuken.
Moet zeggen dat het al best aardig speelt...maar ik mis double jump!
Zat dat voorheen in UT99 of ben ik nou gek?

Moet in ieder geval wel weer inkomen zeg! |:(

Mensen kunnen mij eventueel toevoegen: BigOpti
Double jump zit er toch pas sinds later bij, meen ik me te herinneren. Maar ja, mijn oude geheugen :P

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Racing_Reporter schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

Double jump zit er toch pas sinds later bij, meen ik me te herinneren. Maar ja, mijn oude geheugen :P
double jump komt pas in ut 2k3/4, enige wat je had waren jump boots in ut99. 100% zeker.

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:33

Racing_Reporter

Mediaproducent

quote:
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:21:
[...]

double jump komt pas in ut 2k3/4, enige wat je had waren jump boots in ut99. 100% zeker.
Dus toch. Thanks for confirming, precies dat is wat ik me herinnerde ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Guyver2
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-06 11:20
Zeker te vaak op UT99-server gespeeld met double jump mod.

Hehehehe!

• Meelobee
quote:
Pin0 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:52:
Iemand dit al op ubuntu geprobeerd?
En zit er een editor bij? Ik zou graag weer eens een mapje maken maar ben compleet over op Ubuntu.
Moet gewoon werken volgens mij

https://www.google.com/we...eal%20engine%204%20ubuntu

The Outsider

• Robbio85
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-06 10:42
Heb zelf veel UT99 instagib gespeeld (ook via Clanbase cups en ladders), en vond de opvolgende delen erg tegenvallen. Van het weekend deze nieuwe versie geprobeerd en moet zeggen dat deze weer erg lekker speelt. Ik merk wel dat mijn reactievermogen en aim in het algemeen niet echt beter geworden is (misschien komt dit omdat ik dit jaar de 30 ben gepasseerd? ;)) -> heb sowieso nooit echt talent hiervoor gehad, maar op public servers haalde ik toch redelijke resultaten vergeleken met de "casual" spelers.

Wellicht wordt dit de versie die UT99 eindelijk doet vergeten (voor de instagib nerds althans).

Robbio85 wijzigde deze reactie 26-10-2015 17:03 (13%)

• Torrie844
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-05-2018
quote:
Robbio85 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:02:
Heb zelf veel UT99 instagib gespeeld (ook via Clanbase cups en ladders), en vond de opvolgende delen erg tegenvallen. Van het weekend deze nieuwe versie geprobeerd en moet zeggen dat deze weer erg lekker speelt. Ik merk wel dat mijn reactievermogen en aim in het algemeen niet echt beter geworden is (misschien komt dit omdat ik dit jaar de 30 ben gepasseerd? ;)) -> heb sowieso nooit echt talent hiervoor gehad, maar op public servers haalde ik toch redelijke resultaten vergeleken met de "casual" spelers.

Wellicht wordt dit de versie die UT99 eindelijk doet vergeten (voor de instagib nerds althans).
Hear hear, zit precies in hetzelfde schuitje. Ook clanbase gespeeld (top 3 een tijd) in de Europe ladder (ut99instagib). Alle opvolgende UT's gekocht maar niks kwam in de buurt van mijn oude "precious". Inmiddels voelt deze versie wel lekker, al kan ik echt niks meer.

I7-4790k / Gigabyte G1.Sniper Z97 / MSI 980ti 6GB / 16GB HyperX Fury DDR3 / Corsair 850w / Samsung 850 EVO 250GB / Hitashi 3TB / NZXT S340

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Robbio85 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:02:

Je bedoelt UT99 evenaren kan ;) UT 1999, never forget. _/-\o_

• Robbio85
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-06 10:42
Wilde gisteren een potje iTDM of iCTF gaan spelen, en tot mijn verbazing was er alleen een iDM en low grav iCTF server beschikbaar. Heeft iemand wellicht unlisted public servers met standaard iTDM of iCTF?

• Mantus
Je kan deze zelf opstarten binnen een HUB volgens mij. Verder is het nog niet zo ver dat er al heel veel servers vaststaan op bepaalde spelmodi.

Of je begint zelf een server-hub :

• 185331
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Bij mij zijn de graphics wel lelijk, komt dat omdat het alpha is?

• Multensor
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-06 09:04
Waarschijnlijk omdat je net een map hebt gespeeld die nog niet af is. De maps die af zijn zien er hier iig prima uit.

erhmm.

• Brutal1ty
quote:
FixUs schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:10:
Bij mij zijn de graphics wel lelijk, komt dat omdat het alpha is?
Graphics zijn juist van extreem hoog niveau. Kan gerust stellen dat het een van de mooiste shooters is. Ga met epic settings maar eens Outpost spelen ofzo ;)

Texturen, effecten en lighting zijn schitterend. Alleen de character models lopen achter, maar dat is bekend en ook minder belangrijk.

Brutal1ty wijzigde deze reactie 30-10-2015 10:04 (16%)

Grappig Brutal1ty, je hebt exact dezelfde usernaam als een clanmaatje van me.

@topicstarters/mod; topic titel zou eigenlijk Unreal Tournament (2016) moeten zijn. Waarbij Unreal Tournament de naam is van het spel en 2016 de jaar van uitkomen :) . UT4 is, logisch ook na UT3, verzonnen door de community maar gebruikt Epic niet.

Zoals pricewatch: Unreal Tournament (2016), PC (Linux, OS X, Windows)

Cassius wijzigde deze reactie 03-11-2015 15:10 (22%)

• boe2
  • Niet online
We weten helemaal nog niet waarin het spel moet uitkomen. Zoals het er nu uitziet is 2016 ook onwaarschijnlijk, voertuigen ontbreken nog compleet :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• eldeegee
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:06
Prachtig spel, al super veel plezier aan beleefd. Hoop dat er snel meer maps komen die ook echt af zijn.

• MASS1V3
  • Laatst online: 07-06-2018
Oude tijden herleven. Was het gamen alweer vergeten toen ik op deze nieuwe versie van Unreal werd gewezen. Heb nu een aantal uren gespeeld en merk dat mijn vingers niet meer zo snel en soepel zijn als voorheen, slijmbeurs ontsteking in mn elleboog aan het eind van de avond en het gevoel dat ik 6 bakken koffie op heb na het spelen van een intensief potje (ben bang dat ik toch te oud word ;) )

Maar daar komen we wel overheen, het is weer erg leuk om af en toe zonder veel poespas achter de pc te kunnen kruipen en even een paar potjes te spelen.

Ik speel graag instagib, voorheen veel ICTF lowgrav @1,35 speed gespeeld, erg verslavend ook.
Bij het spelen van instagib potjes kun je het niet hebben dat als je op fire drukt er niks gebeurt.
Dat heb ik echter wel eens per zoveel schoten :( . Heeft iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
Is dat een bekend probleem van de pre-alpha of moet ik echt naar mn setup kijken?
Dat er niets komt heb ik geen last van in de pre-alpha - wel is de hitbox nu wat funky (YouTube: UT4 Pre-Alpha Hitbox Problems [April 2015], is geloof ik al wel verbeterd) waardoor je soms zweert dat je dwars door iemand heen schiet en soms ineens iemand raakt. Dit is vooral lastig als je iemand wil schieten die snel richting a op beweegt en "op" hem schiet maar mist. Als je op zijn "achterkant" of millimeters achter hem zou schieten zou je hem wel raken. Maar als je daadwerkelijk geen beams ziet kan meerdere oorzaken hebben;
  • Mogelijk (best zware) FPS issues waardoor er een frame (of de paar frames) wordt gedropt/geskipt waarin het schot zit ... lijkt me onwaarschijnlijk wel (zie je de decal op de muur of helemaal niets?)
  • Volgens mij is het zien van een schot niet gebonden aan bijvoorbeeld packet-loss, de hit registratie die daarop volgt wel. Dan zou ik het eerder zoeken in je muis hardware / drivers. Is een klik die je voelt wel echt een klik die de muis altijd pakt? Heb je het in een offline game ook?
  • Je zou packet-loss alsnog even kunnen uitsluiten door een paar tracerts/pings te proberen richting de gameserver of gameserver host (als je niet achter het IP kan komen). Soms staan deze sowieso dicht en krijg je 100% loss/timeouts, maar als het soms is heb je daar een mogelijke kandidaat te pakken. Oplossen van ISP routing / loss is echter bijna onmogelijk, dan hoop ik dat het in je verbinding / lan drivers zit.
  • Het kan ook zijn dat er echt veel te veel achtergrond processen draaien waardoor de click niet wordt opgepikt ... maar ook dan zou ik niet verwachten dat je lekker kan spelen
  • Malware uitgesloten met AV + Malwarebytes oid?

Cassius wijzigde deze reactie 05-11-2015 14:02 (15%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Wellicht ook net iets te snel geklikt voordat de cooldown zeg maar afgelopen is, dan kan je ook nog niet schieten.

• MASS1V3
  • Laatst online: 07-06-2018
Bedankt voor jullie reacties;

Het probleem komt ook voor als ik achter elkaar in een lege server op een muur schiet (uiteraard even geprobeerd), ook als ik fire ingedrukt houd. Dus geen drukte, geen decal op de muur.

Ik heb idd de benodigde AV en Malwarebytes draaien dus verwacht niet dat ik het in die hoek moet zoeken.

Wat je (Cassius) aangeeft over de achtergrond processen ga ik eens na. Aangezien ik ook al Jing heb moeten disabelen. Heel handig programmaatje voor het werk, maar niet handig als ie een screenshot probeert te maken tijden het gamen ;-) Misschien dat ik nog meer heb draaien wat problemen kan geven.

In ieder geval bedankt so far, als ik nieuws heb meld ik me, misschien dat er meer mensen zijn met dit probleem.

• Brutal1ty
quote:
Cassius schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:09:
Grappig Brutal1ty, je hebt exact dezelfde usernaam als een clanmaatje van me.

@topicstarters/mod; topic titel zou eigenlijk Unreal Tournament (2016) moeten zijn. Waarbij Unreal Tournament de naam is van het spel en 2016 de jaar van uitkomen :) . UT4 is, logisch ook na UT3, verzonnen door de community maar gebruikt Epic niet.

Zoals pricewatch: Unreal Tournament (2016), PC (Linux, OS X, Windows)
:D Waarwchijnlijk beiden geïnspireerd door de speler fatal1ty en dachten beiden ' wat heeft mortal kombat nog meer... Ohjah, brutalities!' :+

Mijn ingame naam is echter K.O.Raven in Unreal :9

Oh en na een reinstall is de muis op 120fps al een stuk beter. Alleen gek genoeg loopt de game wat minder dan eerst. Met een gtx980 en i5 6600k geen 120 locked halen ook niet op low zodra er meer spelers in beeld komen is een beetje gekkenwerk imho. Maar ik lijk de enige te zijn dus er zal bij mij wel iets niet lekker zitten. Tot die tijd locked 60 :P
Fps jumpt op die settings tussen 57 (ultieme low) op ctf faces en terug naar 224+ Mensen met gtx960 en 970 melden geen problemen. Ik ben dan wel een mierenneuker hoor en vermaak me prima, maar toch 8)

Brutal1ty wijzigde deze reactie 05-11-2015 20:44 (24%)

• Browncoat
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-11-2015

Browncoat

NLBrowncoat #786

Nation Cup Finals gisteren was leuk om te kijken! Insane plays van Id42 en Riven

Netherlands - Germany finals :+

http://www.twitch.tv/unrealtournament/v/25989694?t=28m58s
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True