Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:25
Maar wanneer ligt de RevoDrive 3 X2 daadwerkelijk hier in de shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

zal nog wel even duren hoor

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Zo, net even alles doorgelezen. Hoop mensen die voor en tegen een RevoDrive zijn.
Ik heb zelf de RevoDrive 110gb "gekregen" als vergoeding van me ex-werkgever.

Mijn PC
GigaByte GA-EP45-DS4 (BIOS F9)
Intel Core2Quad Q9550 @ 2.83Ghz
8GB DDR2 800Mhz
1x OCZ RevoDrive 110gb
4x Samsung 1TB

Installatie van de schijf
Het aansluiten van de schijf ging enorm simpel. Gewoon uit de verpakking, in een open PCIe 8x slot (16x al in gebruik voor ATI HD Radeon 4890).

Installatie W7
Moest voor de installatie van W7 wel alle overige schijven loskoppelen, omdat hij anders geen systeem partitie kon aanmaken. Tijdens de installatie wou ik de 64 bits driver laden, maar deze zag de schijf niet. De 32 bits versie wel. Windows geinstalleerd, maar bleek dus x86 te zijn :(.
Nieuwe usb stick gemaakt met x64 erop, installatie gestart, maar de 64 bits driver gaf aan dat hij niet ondertekend was waardoor hij niet bij de installatie word ondersteund. De 32 bits driver, deed het echter wel gewoon.

Problemen/vragen
Nu is dus mijn W74x64 geinstalleerd met een 32 bits RAID driver. Moet ik deze in Windows nog vervangen? Want ik vond de prestaties eerlijk gezegd een klein beetje tegen vallen.

-edit-
Ben toch niet de enige Windows 7 herkent 64bit SSD PCI-e driver niet

[ Voor 6% gewijzigd door Tuumke op 29-06-2011 13:12 . Reden: topipc gevonden ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

gebruik de driver eens van Silicon image SI3124 zelf van hun officiele site.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

vapo_chiller schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:26:
gebruik de driver eens van Silicon image SI3124 zelf van hun officiele site.
geprobeerd net, maar de installatie start er niet mee :(
melding dat hij niet ondertekend is...

moet dus w7 x64 installeren met tijdens de setup een x86 driver :S

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

raar, ik gebruik gewoon de 64bit driver met vista 64bit ultimate en win7 64bit ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heeft OCZ vandaag de nieuwe RevoDrive aangekondigd:

http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2011/439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

die is al even geleden voorgesteld op Cebit of ergens met pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorgesteld wel ja, maar nu is ie ook officieel aangekondigd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik heb een Asus Maximus Extreme IV en een RevoDrive X2. Regelmatig wordt de chkdsk autom. uitgevoerd, omdat er zaken `corrupt` zijn en vervolgens draait alles wel gewoon OK, zonder permanente beschadegingen en data loss.

Nu heeft mijn RevoDrive nog steeds de oude 1.20 firmware. Er is een linux achtige firmware update beschikbaar (zonder tool), maar ik heb geen idee hoe ik die kan uitvoeren op m'n Windows 7 bak.

Is er ergens een instructie om deze update bv. vanaf usb-stick te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

nu heb ik de RevodriveX2 ook op de M4E steken zonder enig probleem of checkdisk gedoe.

Toevallig is er meer info ja ivm update van je firmware :

http://it-service.be/foru...msg7678;topicseen#msg7678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
vapo_chiller schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:24:
nu heb ik de RevodriveX2 ook op de M4E steken zonder enig probleem of checkdisk gedoe.

Toevallig is er meer info ja ivm update van je firmware :

http://it-service.be/foru...msg7678;topicseen#msg7678
Bedankt! Ik heb 'm met deze handleiding kunnen flashen. Wel gaf Ubuntu een SMART melding over bad sectors, dus wellicht dat m'n chkdsk-drama niets met de combi Asus ME IV + Revo x2, maar `slechts` met een brakke Revo :( Nu even aankijken met de 1.33 firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0B01985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 18:58
ik heb laatst mijn revodrive ook geflashed gehad naar de laatste nieuwe firmware en voor de flash gaf linux ook aan dat er bad sectors waren en na de flash niet meer....
in ieder geval ik draai hem hier toch wel al een zeer lange tijd zonder eigenlijk echte problemen :)
Greetz B0B0

• Cartaphilus
B0B01985 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 06:44:
ik heb laatst mijn revodrive ook geflashed gehad naar de laatste nieuwe firmware en voor de flash gaf linux ook aan dat er bad sectors waren en na de flash niet meer....
in ieder geval ik draai hem hier toch wel al een zeer lange tijd zonder eigenlijk echte problemen :)
Greetz B0B0
Je hebt gelijk, bij mij geeft de SMART status nu ook 'Disk is healthy' weer. En afkloppen * zoekend naar een stuk hout * tot op heden geen chkdsk problemen meer gehad.

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Mss leuke concurrentie voor revodrive ?

http://it-service.be/forum/index.php?topic=609.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel leuk maar lang zo snel niet als de Revodrive 3 X2? Ik heb de mijne morgen binnen :) 240GB variant. Ik zal snel met benches komen op mijn huidige systeem (zie sig) en over een paar weekjes mijn nieuwe systeem (i7 2600k)

Goed om te zien dat er een topic speciaal voor deze drives is. Ik vroeg me al af of ik inderdaad een speciale driver moest laden voor windows, maar dat blijkt dus het geval. Hopelijk gaat het allemaal zonder problemen :)

[ Voor 33% gewijzigd door DAMAGE op 24-08-2011 01:45 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is niet hetzelfde als ruwe MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

idd, komt meer bij kijken dan alleen mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ziet er aardig impressive uit dat wel!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zo heb de drive eindelijk werkend. Had problemen met mijn watercooling toen ik hem wilde installeren. Op een of andere bizarre wijze waren in eens mijn slange poreus geworden :S

Heb nu mijn systeem in een andere kast gebouwd met luchtkoeling. Kreeg de drive eerst niet aan de praat. Uit eindelijk er achter gekomen dat mijn Bios deze kaart waarschijnlijk niet als bootdrive kon instellen en daarom niet windows kon installeren. Eerste poging ging niet goed, tweede wel, maar crashede bij 37% installatie ofzo. Daarna Bios update gedaan, en lopen als lassie!

Windows geeft deze drive een score van 7.9 wat het hoogste is. De snelheden die beweerd worden door OCZ worden ook ECHT gehaald. Je logt in windows in, en gelijk alle programma's zijn gestart. Geweldig! Nog nooit zo snelle pc mee gemaakt. En dat in mijn ouwe bakkie. Ben benieuwd wat hij straks op mijn i7 2600k systeem doet met Z68 chipset, hoewel zelfs op deze outdated pc haal je nog hoge snelheden.

Binnenkort meer benchmarks vanaf mijn kant, met screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

voila mensen hier nog een leuk testje unboxing van de Angelbird Wings,

prijs/snelheid zeker grote concurrentie met Revodrive :

Angelbird Wings x4 32gb + Crests test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

DAMAGE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:19:
Zo heb de drive eindelijk werkend. Had problemen met mijn watercooling toen ik hem wilde installeren. Op een of andere bizarre wijze waren in eens mijn slange poreus geworden :S

Heb nu mijn systeem in een andere kast gebouwd met luchtkoeling. Kreeg de drive eerst niet aan de praat. Uit eindelijk er achter gekomen dat mijn Bios deze kaart waarschijnlijk niet als bootdrive kon instellen en daarom niet windows kon installeren. Eerste poging ging niet goed, tweede wel, maar crashede bij 37% installatie ofzo. Daarna Bios update gedaan, en lopen als lassie!

Windows geeft deze drive een score van 7.9 wat het hoogste is. De snelheden die beweerd worden door OCZ worden ook ECHT gehaald. Je logt in windows in, en gelijk alle programma's zijn gestart. Geweldig! Nog nooit zo snelle pc mee gemaakt. En dat in mijn ouwe bakkie. Ben benieuwd wat hij straks op mijn i7 2600k systeem doet met Z68 chipset, hoewel zelfs op deze outdated pc haal je nog hoge snelheden.

Binnenkort meer benchmarks vanaf mijn kant, met screenshots!

Waar blijven je testen...wil ook dezelfde ssd aanschaffen... 8)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Bij een paar winkels is de 110GB nu erg goedkoop:

pricewatch: OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 110GB

rond de 60 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Inderdaad, maar nergens leverbaar. Waarschijnlijk gewoon een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Zat er ook naar te kijken maar dit lijkt me wel erg goedkoop. Voor dat geld wil ik hem ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:21

Rick-Jan

always connected

inmiddels bij 4launch besteld, houd jullie op de hoogte!

mwah volgens mij klopt het niet, de site wordt niet geupdate, nog steeds 1 op voorraad.

[ Voor 44% gewijzigd door Rick-Jan op 11-12-2011 13:40 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Vanmorgen (1030u) ook 2 stuks besteld en betaald bij 4launch. Ben benieuwd. Het zijn wel meerdere winkels met deze 'aanbieding'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb er ook eentje besteld bij 4launch, gebruik nu een agility 2 maar deze kon ik niet laten liggen. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:23
Heb er net ook 1 bij 4Launch besteld.. Vanmorgen stonden er een stuk of 4~5 winkels met die prijsverlaging in de pricewatch. Erg vaag.

Op hoop van zegen maar 1 besteld dan, mocht ik achteraf alsnog 200 euro moeten betalen, dan laat ik hem liever omruilen voor een grotere Crucial M4 ( Heb nu 64GB )

@Pientertje: Ja klopt, heb ik wel eerder meegemaakt, je kan gewoon je geld terug vragen hoor, maar ik ben nu nog maar 100 euro verwijdert van de 128GB versie :P [/offtopic]

EDIT: Oh crab, kijk net op de compatible list:

Crosshair IV Formula
Crosshair IV Extreme 1304
0502 Potential BSOD, corruption, etc. Continuing to work with Asus on compatibility.

Laat ik nou net een Crosshair IV Formula hebben ( Pff, de Crosshair II is wel compatible ) maar ik heb dan weer wel een nieuwere BIOS versie..

[ Voor 45% gewijzigd door ingmaronline op 11-12-2011 14:57 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik neem aan dat ze gewoon je geld terug geven als het een fout was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

@pientjertje

dat lijkt mij van wel. Er zijn meerdere winkels met dezelfde lage prijs, dus een prijsverlaging is geen hele rare aanname. Tevens heeft 4launch (mogelijk) een prijsfout gemaakt, niet de consument.

Ook ik heb een 110GB Revo besteld bij 4launch, ik ben erg benieuwd (zit nu op 40 GB Intel Postville SSD).

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, hier mislukt steeds mijn betaling met creditcard. Weet niet waar het aan ligt (misschien toch de 'foutieve?' prijs?). Heb in ieder geval een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb een gigabyte GA-790XTA-UD4 mbo met een AMD phenom X4 955 processor, ik wil al langer een SSD kopen en ben nu aan het twijfelen om er mij een te bestellen bij 4lanch. De schijf is goedkoop op dit moment maar ik vrees een beetje als het wel gaat werken, ik kan nergens vinden hoe ik moet (kan) opstarten via pci-e . Ik heb dit eens doorgelezen en kan niet beslissen, moet ik het driedubbele uitgeven voor een vertex 3 of gaat dit wel werken na wat geklooi...

[ Voor 7% gewijzigd door chundo op 11-12-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:45:

rond de 60 euro!
Dat is echt geen geld en zonet ook eentje besteld maar ik heb het onder rembours gedaan ondanks dat het dan 15 euro extra is. Evenzogoed is het dan nog maar 76 euro wat nog steeds een spotprijs is maar je met rembours minder risico loopt. Als de prijs niet zou kloppen ben je in elk geval niet meteen het geld kwijt en gedoe met terugstorting en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Blij te zien dat veel tweakers hem bestellen :), was zelf erg aan het twijfelen. Besloot maar niet te doen omdat mijn mobo er niet tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:45:
Blij te zien dat veel tweakers hem bestellen :), was zelf erg aan het twijfelen. Besloot maar niet te doen omdat mijn mobo er niet tussen zat.
Bij de Intel boarden werkt het meestal wel goed maar de AMD boarden wilde het nog wel eens wat problematischer zijn. Evenzogoed is het bij mij ook even afwachten wat de Revodrive in combinatie met mijn nieuwe Asus P8Z68 Deluxe board gaat doen. Voorheen bij mijn Asus P6X58 Premium board werkte de Revodrive in elk geval foutloos maar voor dat geld wil ik dat risico wel nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Roel1966 op 11-12-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Slim om het onder rembours te doen! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Voordat ik ga hopen of hij het doet moet ik eerst nog zien dat ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
pientertje schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:58:
Slim om het onder rembours te doen! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Voordat ik ga hopen of hij het doet moet ik eerst nog zien dat ik hem krijg.
Op zich heb ik goede ervaringen met 4launch dus ik denk wel dat ze hem voor die prijs ook daadwerkelijk leveren, maar de vraag blijft natuurlijk of ze wel zo'n grote voorraad hebben en de kans erin zit dat bij einde voorraad mensen pech hebben gehad. Vandaar dat ik ook zoiets had van ik doe het onder rembours in geval dat er geen voorraad meer is maar ik denk wel dat het los zal lopen en 4launch gewoon een grote restpartij op de kop heeft kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Bij 4launch staat de prijs inmiddels ook weer op 'normaal', maar de voorraad staat op 0 (terwijl hij de rest van de dag op 1 stond). Het lijkt erop dat ze er in iedergeval een aantal gaan leveren, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik zou er gewoon maar vanuit gaan dat we binnenkort allemaal een mailtje krijgen dat hij "niet meer leverbaar" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Reactie van 4launch:

U heeft bij ons een OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive besteld voor de prijs van 61 euro, welke helaas onrealistisch laag is door een fout van de leverancier. Excuses hiervoor, u begrijpt dat wij uw order moeten annuleren, wanneer u betaald heeft zal dit bedrag spoedig terug op uw rekening staan.

Met vriendelijke groet,

<knip>
Verkoop Medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
MrPi schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:22:
Reactie van 4launch:

U heeft bij ons een OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive besteld voor de prijs van 61 euro, welke helaas onrealistisch laag is door een fout van de leverancier. Excuses hiervoor, u begrijpt dat wij uw order moeten annuleren, wanneer u betaald heeft zal dit bedrag spoedig terug op uw rekening staan.

Met vriendelijke groet,

<knip>
Verkoop Medewerker
Ik vind het apart dat andere shops ook die prijs gehanteerd hebben. Is daar toevallig nog een verklaring voor? Ik hoor weleens dat veel shops zich aanpassen aan de laagste prijs in de pricewatch.

Daarnaast vind ik 60 euro niet heel onrealistisch. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Snel bij Centralpoint bestellen dan? Alleen zij verwachten pas in januari weer voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Ik heb nog geen persoonlijk schrijven, alleen dit:
Beste <mijn naam>,

Op zondag 11-12-2011 om 23:30 is de status van uw bestelling met bestelnummer 123456 veranderd naar geannuleerd.

Uw bestelling is geannuleerd. Wij hopen u in de toekomst wel van dienst te mogen zijn. Eventuele betalingen worden binnen 5 werkdagen naar u teruggeboekt. Terugboeking naar een buitenlandse rekening kan enkele dagen langer duren.

U kunt op onze website inloggen op uw account om een overzicht en de status van uw bestelling te bekijken.

Met vriendelijke groet,

4Launch Shop
shop.4launch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Vijf minuten later kreeg ik het andere mailtje.

Waarschijnlijk maken zowel 4Launch als Centralpoint gebruik van een productfeed of API van de leverancier en stond daar een foutje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Laatst online: 15-08 18:05
Zou je het product alsnog kunnen eisen omdat de prijs niet "onrealistisch" was gezien zowel 4launch als centralpoint het product in prijs hadden verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
D2D_Christiaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:10:
Zou je het product alsnog kunnen eisen omdat de prijs niet "onrealistisch" was gezien zowel 4launch als centralpoint het product in prijs hadden verlaagd?
Dat kan, maar leveren doen ze toch niet. Vaak komen ze ook onder leveren uit door gewoon te zeggen dat het product end of life is. :X

Beste wat je kunt doen als je er echt mee zit is een review plaatsen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keipi
  • Laatst online: 11:13
Zelf ook de mail gekregen.

Heb zelf met iDeal betaalt en het geld is bij mij al afgeschreven, dus ik betwijfel of zij dit wel zomaar mogen doen. Ook heb ik er andere dingen bij bestelt, en die zijn eigenlijk goedkoper in een andere winkel en heb niet de keuze gekregen om de hele order te annuleren.

Beetje krom verhaal dus.

Is er toevalig iemand met wat juridisch inzicht die weet tot in hoevere zij dit mogen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet: winkels moeten producten leveren tegen de prijs die ze zelf aangeven, tenzij de prijs overduidelijk een fout is en niet realistisch is voor de waarde van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
heb ook 2 besteld via iDeal, maar had ook niet verwacht ze te ontvangen... was te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Eveneens ook de annuleringsmailtjes gekregen en een geluk dat ik onder rembours besteld had dus verder geen gedoe met terugstorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens, voor 25-30% van de nieuwprijs verwachten dat je iets geleverd krijgt:

:')

Dat is gewoon een fout geweest, je kan op je strepen staan maar dat gaat toch niet helpen. De prijs was onrealistisch laag, punt. Domweg egoïstisch en naïef als je denkt dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:45:

Dat is gewoon een fout geweest, je kan op je strepen staan maar dat gaat toch niet helpen. De prijs was onrealistisch laag, punt. Domweg egoïstisch en naïef als je denkt dat dat gaat lukken.
Zo onrealistisch is dat niet want laatst heb ik een Mede8er 500X2 mediaplayer via Ibood gekocht die dus 30% minder was dan de reguliere nieuwprijs namelijk van 169 voor 119 euro. En aangezien de Revodrive al een tijdje op de markt is en inmiddels al een tijdje de Revodrive X2 zou het reeel kunnen zijn dat ze een oude voorraad op wilden ruimen bij OCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSDs met 0,6 GB per euro zijn onrealistisch laag. De echte prijs van dit product ligt 4 keer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Roel1966 schreef op maandag 12 december 2011 @ 02:45:
[...]

Zo onrealistisch is dat niet want laatst heb ik een Mede8er 500X2 mediaplayer via Ibood gekocht die dus 30% minder was dan de reguliere nieuwprijs namelijk van 169 voor 119 euro. En aangezien de Revodrive al een tijdje op de markt is en inmiddels al een tijdje de Revodrive X2 zou het reeel kunnen zijn dat ze een oude voorraad op wilden ruimen bij OCZ.
Maar tussen een verlaging van 30% en 60% zit nog een flink verschil ;)

@Keipi:
Heb je ze al een mail gestuurd om te vragen of je de hele order kan annuleren? Lijkt me dat dat gewoon mogelijk is namelijk.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Jejking schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:45:

Als 4 winkels hem voor ~60 EUR aanbieden is het ineens niet meer zo onrealistisch. Als een product end-of-life gaat, zijn dit soort praktijken niet abnormaal, Zie het HP tablet(van 500 EUR naar 100 EUR), Toshiba tablet(van 400 EUR naar 100 EUR) en de Logitech Revue(van 300 EUR naar 100 EUR).

EDIT: prijzen toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomassie91 op 12-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

4 winkels op de? ;) Ik zal in het midden laten of het nou algemeen bekend is dat webwinkels inkopen doen bij groothandels, maar met een béétje common sense kan je je ook wel voorstellen dat niet iedereen op een eigen plek inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Net een mail gekregen van central point, blijkt dus inderdaad niet leverbaar voor de getoonde prijs, maar goed, noit geschoten altijd mis .

''Geachte heer bas,

Allereerst willen wij excuses aanbieden voor het ongemak.

Door een fout in het computersysteem van één van de leveranciers van Centralpoint.nl is het product OCZ: 120GB RevoDrive (OCZSSDPX-1RVD0110) abusievelijk aangeboden voor een prijs van 59,- Euro exclusief de verzendkosten en BTW. Het is evident dat hier sprake is van een vergissing. Nergens stond vermeld dat het om een speciale actie ging. Het product kost overal tussen 209,- en 285,- Euro. Wij kunnen het product dan ook niet leveren voor 59,- Euro exclusief verzendkosten en BTW.

Wij hebben uw order geannuleerd en verzoeken u om uw bankrekeningnummer aan ons door te geven. Na het toesturen hiervan kunt het bedrag binnen 7 werkdagen op uw rekening terug verwachten.

U kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen en het aankoopbedrag verrekenen met uw tegoed (uw tegoed blijft oneindig geldig). Het enige wat u hoeft te doen is uw bestelling te plaatsen via www.centralpoint.nl en het nieuwe ordernummer aan ons te e-mailen. ''

Met vriendelijke groet,

Marcel Joosten | Centralpoint.nl | verkoop@centralpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft me verbazen dat iedereen altijd weer massaal fout geprijsde producten proberen te kopen. Het gebeurt meerdere keren op pricewatch. En nog steeds zijn mensen verbaasd als ze niks geleverd krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Ik ben niet verbaasd. Ik had gewoon gehoopt dat het systeem zodanig geautomatiseerd was dat de order de deur uit zou zijn gegaan voordat ze de fout ontdekten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasNation schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:21:
Ik ben niet verbaasd. Ik had gewoon gehoopt dat het systeem zodanig geautomatiseerd was dat de order de deur uit zou zijn gegaan voordat ze de fout ontdekten :D
Ik ook maar ik zou graag een keer willen weten wanneer dit ooit gebeurt is in de history van pricewatch? ik heb zelf een keer een i7 920 voor 60 euro geprobeert te kopen en dat werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:09:
Het blijft me verbazen dat iedereen altijd weer massaal fout geprijsde producten proberen te kopen. Het gebeurt meerdere keren op pricewatch. En nog steeds zijn mensen verbaasd als ze niks geleverd krijgen....
Wie zegt dat ik verbaasd ben dat ik niks geleverd krijg.
Je kan het er altijd op wagen, voor het zelfde geld krijg je hem wel geleverd voor die prijs, wet jij veel.

Nooit geschoten altijd mis.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik moet zeggen, normaliter zou ik ook zeggen, La Ma Waaien, dit is een stocking-fout. Maar gezien dit model behoorlijk EOL is (Revo 2 en 3 zijn al uit) zou het in mijn ogen wel gekunnen hebben om de laatste voorraad zo kwijt te raken!

Maar goed, toch niet :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

XanderDrake schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:26:
Ik moet zeggen, normaliter zou ik ook zeggen, La Ma Waaien, dit is een stocking-fout. Maar gezien dit model behoorlijk EOL is (Revo 2 en 3 zijn al uit) zou het in mijn ogen wel gekunnen hebben om de laatste voorraad zo kwijt te raken!

Inderdaad, en stal nou dat een paar bedrijven, dit doormiddel van leuke prijsdaling nog aan de man willen brengen ? soort van restverwerking ?

Had ik mooi deze deal mis kunnen lopen, gezien het feit dat meerdere bedrijven deze drive voor nagenoeg dezelfde prijs aanboden, zou het inderdaad toch kunnen!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

hahahahaah mijn buurjongen verteld van hee!! nog 1 stuk over voor 60 euro kopen!! .. hahah kreeg net zon sms van LUL.. :P

hahah geniaal.. ik vond het de prijs wel realistisch .. het is immers het eerste model en .. tsja het is ook bijna 2012.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:26:

Dat was ook mijn redenatie erbij en eerlijk gezegd vind ik dan die 206 euro het weer niet meer waard voor een product wat toch al dik 2 jaar op de markt is. Als ik mijn Revodrive zou vervangen zou ik altijd voor de X2 gaan voor die 80 euro meer en niet meer een Revodrive 1 dan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:45:

rond de 60 euro!
Sorry guys.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Laatst online: 15-08 18:05
Toch maar eens een mail naar 4launch gestuurd, kijken wat hier uit komt. Hopelijk krijgen ze bij 4launch ook door dat het regelrecht doorsluizen van leveranciersprijzen risico's met zich meebrengt:

Geachte (naam verkoopmedewerker 4launch),

Bij dezen zend ik u een mail met mijn verontwaardiging over de handelswijze omtrent mijn bestelling.

Zondag 11 november, omstreeks 18:13 uur, heb ik via de webshop van 4launch een "OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive" besteld voor de destijds vermelde prijs van 61 euro. De bestelling heeft het bestelnummer ******. Deze aanbieding kwam bij mij aan het licht via de tweakers.net pricewatch. Gezien ik al een langere tijd op zoek ben naar een goede SSD, heb ik hierop uw webshop bezocht.

De aanbieding zoals deze vermeld stond in de webshop vond ik een goede koop. Wel viel het mij op dat diverse webshops, waaronder 4launch.nl en centralpoint.nl, de prijzen extreem verlaagd hadden ten opzichte van andere webshops. Gezien er meerdere webshops waren waarbij de prijs gedaald was naar 61 á 75 euro, nam ik aan dat het hier NIET ging om een foutive prijsvermelding in de webshop van 4launch.

De lage prijs van 61 euro op uw website stond kon in mijn ogen meerdere mogelijke redenen hebben, bijvoorbeeld:
- Het product was "End of Life", de fabrikant gaf geen ondersteuning meer voor het product gezien er al een Revodrive 2 en 3 serie als opvolgers op de markt zijn. Hierdoor was het product in waarde gedaald.
- Diverse webshops hadden een goedkope partij van dit product op de kop weten te tikken, waardoor de verkoopprijs aanzienlijk gedaald was.

Ik ben er dus geen moment vanuit gegaan dat het hier ging om een "onrealistisch lage prijs". In mijn ogen is de eerder genoemde prijs ook niet onrealistisch gezien de bovengenoemde redenen tot een dergelijke prijsverlaging.

Diezelfde avond heb ik van 4launch nog een "bevestiging van de bestelling" en een "bevestiging van de betaling" mogen ontvangen via de mail. Hierna mocht ik er dus van uitgaan dat de bestelling in kannen en kruiken zat en dat er dus spraken was van een rechtsgeldige overeenkomst. Met deze gedachte ben ik dan ook met een gerust hard gaan slapen.

Volgens het Nederlands Recht is er namelijk spraken van een overeenkomst wanneer, ik citeer:
"Artikel 6:217 BW: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan."

Tot mijn grote verbazing las ik vanochtend dan ook de mail van 4launch die mij 11-12-2011 om 23:42 was toegestuurd. Hierin was te lezen dat de status van mijn bestelling was gewijzigd naar "geannuleerd". De daarop volgende mail, van 23:53, (hieronder te lezen) gaf gelukkig enige duidelijkheid waarom.

Ik kan begrijpen dat u zich later heeft bedacht omtrent onze overeenkomst. Echter is dit geen reden om zomaar de overeenkomst kunt annuleren. Laat mij ook vanuit uw algemene voorwaarden citeren wanneer er spraken is van een overeenkomst:

"5. OVEREENKOMSTEN
1. Offertes, die door beide partijen zijn ondertekend, vormen een overeenkomst.
2. Schriftelijk bevestigde opdrachten vormen een overeenkomst.
3. Opdrachten die door 4Launch in uitvoering zijn genomen, vormen een overeenkomst.
4. Overeenkomsten zijn voor beide partijen bindend.
5. Aanvullingen op overkomsten en wijzigingen van overeenkomsten zijn pas bindend als 4Launch
deze schriftelijk heeft bevestigd."

Volgens artikel 5.2 is hier dus spraken van een overeenkomst. En volgens artikel 5.4 is een overeenkomst voor beide partijen bindend.
Hieruit mag ik opmaken dat een overeenkomst alleen ongedaan kan worden gemaakt wanneer beide partijen hiertoe overeenstemming tot annulering hebben bereikt.

Echter geven artikel 8.3 en artikel 14.4 een veel andere omschrijving van de gebondenheid van een overeenkomst, ik citeer:

"8. PRIJZEN
3. In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst."

"14. ONTBINDING
4. Elk der partijen heeft de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden indien de andere partij, na een
deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn
gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van
wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst."

Hieruit blijkt dus dat artikel 5.4 in dit geval in strijd in met artikel 8.3 en 14.4 uit uw algemene voorwaarden.
Omdat u in uw algemene voorwaarden verwijst naar de Wet doe ik dat dan maar ook. Vandaar dat ik weer terugkom op het eerder genoemde Artikel 6:217 BW van het Nederlands Recht:

"Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan."

Bij aanbod valt te denken aan een aanbod, offerte, e.d. Zowel een aanbod als de aanvaarding van dit aanbod worden gezien als een wilsverklaring. Ten aanzien van de wilsverklaring bepaalt artikel 3:33 BW:

"Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard."

Zowel het aanbod als de aanvaarding openbaren zich dus door een verklaring die een afspiegeling van de wil is (de wilsverklaring) die gericht is op rechtsgevolg (de overeenkomst).

Nu kan ik mij achteraf goed voorstellen dat in dit geval, wanneer er een foutieve prijs op de website stond, er bij 4launch geen spraken was van een "gerichte wil" om dit product tegen de lagere prijs te verkopen.

Echter geeft u dit nog steeds niet het recht om de overeenkomst zomaar te ontbinden. In artikel 3:35 geeft ons meer duidelijkheid, wederom ik citeer:

"Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil."

Zoals ik u eerder hebt vermeld in dit bericht, ben ik er vanuit gegaan dat het in dit geval ging om een correcte prijsvermelding en dus een vanuit 4launch "gerichte wil" om het product voor deze prijs aan te bieden. Voor mijn veronderstelling had ik tevens meerdere redenen (zie de eerder genoemde mogelijke redenen voor een dergelijke prijsverlaging).

Dit houdt dus in dat u geen beroep kunt doen op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil. Vandaar dat ik ook geen geldige reden zie voor het ontbinden van de overeenkomst en het daarbij annuleren van mijn bestelling.

Bij dezen wijs ik u dan ook op uw plichten tot het leveren van het product volgens de overeenkomst zoals deze op 11-12-2011 is opgemaakt. Ik ga er vanuit dat het product alsnog geleverd wordt voor de eerder overeengekomen en reeds betaalde prijs.

Mocht u hierover anders denken dan hoor ik graag van u een onderbouwing waarom u de overeenkomst wilt ontbinden.

Hoogachtend:

Christiaan Gombert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

D2D_Christiaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:46:
Toch maar eens een mail naar 4launch gestuurd, kijken wat hier uit komt. Hopelijk krijgen ze bij 4launch ook door dat het regelrecht doorsluizen van leveranciersprijzen risico's met zich meebrengt:

Geachte (naam verkoopmedewerker 4launch),
BLABLABLA

Hoogachtend:

Christiaan Gombert
Lijkt mij goed onderbouwend, lijkt me ook een lekekre broef om standard in je bezit te hebben haha.. Houd ons op de hoogte van het reilen en zijlen van deze wisseling... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
D2D_Christiaan

Mooie mail, maar ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan. Ten eerste heb je de algemene voorwaarden geaccepteerd bij je aankoop. Ook zijn de artikelen die je noemt niet strijdig met het artikel over een overeenkomst. Art. 14.4 verwoordt het wettelijke recht op een ontbinding als gevolg van een wanprestatie: 6:74 jo. 6:265 BW.

Verder kan je niet stellen dat je er totaal niet vanuit bent gegaan dat het wel eens om een fout zou gaan. Bij een prijs die een kwart is van de originele prijs zou je tenminste een klein beetje kunnen denken dat er wel eens een foutje gemaakt zou kunnen zijn. Je beroep op 3:35 BW zal daarom niet op gaan.

PS. ik had ook een OCZ Revodrive besteld en kreeg dezelfde mail als jullie. Dacht, kan het allicht proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Leuk verhaal maar ze verzinnen toch wel wat om het product vooralsnog niet te leveren.

Maar inderdaad, zelf ook geprobeerd,
niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kakulukia schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:33:
Leuk verhaal maar ze verzinnen toch wel wat om het product vooralsnog niet te leveren.

Maar inderdaad, zelf ook geprobeerd,
niet geschoten is altijd mis :)
Mooi verhaal, maar het zal niets uitrichten, vermoedelijk.

Modbreak:Dergelijke situaties zijn al veelvuldig voorbij gekomen in het Shopping Forum, allen met dezelfde uitkomst, het annuleren van de order. Overigens staat de webwinkel weldegelijk in het gelijk, maar daarvoor wil ik iedereen naar het Shopping Fourm verwijzen en deze discussie niet hier verder voeren. Dit topic gaat over ervaring van OCZ Revodrive, niet de prijsstelling van webwinkels. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Ben benieuwd naar de recente ervaringen van medetweakers. Ik heb een systeem met een revodrive 3 x2 en de algehele stabiliteit laat sterk te wensen over. BSODs, resets, allerlei problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Juist. Ik heb de Revodrive 3 X2 240GB en ik heb ook steeds last van BSOD's en gekkigheid. Zijn er al mensen die hier wat aan hebben gedaan zodat dit niet meer voor komt?

Ik heb nu mijn systeem voor de 3e keer opnieuw geinstalleerd, ben net klaar en had zojuist weer een dikke crash. Ik begin er echt moedeloos van te worden. Ook brandde er nu een rood ledje op mijn kaart.

Ik heb het systeem uitgezet, weer opnieuw laten starten en alles is weer goed. Echter is het systeem verre van stabiel, en ben hier niet tevreden mee. Het is maar wachten tot er weer een BSOD random komt. Dat is als developer niet handig kan ik je zeggen.

Laatst heb ik al de nieuwe firmware en bios in de kaart geflashed, dit ging allemaal goed, maar zoals je merkt heeft dit het probleem niet verholpen. What's up? Heb ook al op het internet gezocht naar mensen die het zelfde probleem hadden, maar echt een oplossing kan ik niet vinden. Wel veel mensen die het ook hebben.

Een vriend van mij heeft deze zelfde kaart en heeft hem terug gestuurd omdat daar de hele RAID array niet meer herkend werd. Hij heeft een nieuwe kaart gekregen, met koelgaten in de backplate, en een dikke koeler erop. Het schijnt namelijk dat deze kaart last heeft van hitte problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 13-05-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing: een andere SSD.

Ik heb het al vaker gezegd.. Alles van OCZ is onbetrouwbare troep op dit moment. Een andere SSD (een intel, crucial of samsung) is echt de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Er moet vanuit OCZ een oplossing zijn. Als je zoveel geld uitgeeft aan een kaart mag je toch wel verwachten dat zij met een oplossing komen. Een andere SSD is geen oplossing. Je kan me niet vertellen dat die lui alleen maar meuk op de markt brengen dat niet werkt, dan heeft dat bedrijf geen bestaansrecht en ik vind een dergelijke reactie wel erg kort door de bocht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort door de bocht, maar toch waar.
SSD kapot? Zijn dit goede SMART data?
Mijn SSD doet raar
Dat is alleen van deze week. Je, het is behoorlijk ongenuanceerd. Maar het is troep. Klaar. Als je het mij vraagt heeft OCZ inderdaad geen bestaansrecht, maar zolang mensen blind op de specs afgaan, zal er niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:16:
Er moet vanuit OCZ een oplossing zijn.
Waarom? Een échte oplossing zou een andere SSD zijn, dus dan kun je meer hoop putten uit de leverancier.

Het is de leverancier die jou een oplossing moet bieden voor je probleem; namelijk een duur product wat niet aan de te verwachten eisen voldoet. Je mag verwachten dat je voor dat geld een bruikbaar en stabiel opslagmedium koopt; nog even los van de snelheid. Dat is bij veel Sandforce drives discutabel, door alle problemen.

Wil je een goed werkend product, raad ik je dus sterk aan om verhaal te halen bij de leverancier en te stellen dat je ontevreden bent en een ander product wilt. Crucial M4 en Samsung 830 zijn geschikte kandidaten. Veel goedkoper ook en qua niet-comprimeerbare data vaak ook sneller, al leggen ze het wel af tegen de 240GB Revodrive denk ik. Maar het zal weinig schelen; qua snelheidservaring al helemaal niet.

Gun jezelf dus een goed werkend product en zorg dat je je dure investering kan ombuigen naar iets wat wél werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:20:
Dat is alleen van deze week. Je, het is behoorlijk ongenuanceerd. Maar het is troep. Klaar. Als je het mij vraagt heeft OCZ inderdaad geen bestaansrecht, maar zolang mensen blind op de specs afgaan, zal er niets veranderen.
Net zoals mensen die er een complete persoonlijke vendetta van maken zoals jij en daarmee bij voorbaat al niet meer de moeite van het lezen waard zijn door de te vele vooroordelen. De problemen gelden alleen voor Sandforce controllers. Dat is weliswaar een groot deel van de OCZ drives maar er is ook een deel dat deze niet gebruikt plus dat OCZ meer dan alleen ssd's verkoopt. De Vertex 4 doet het al heel wat beter. Daar heeft degene waar je op reageert alleen vrij weinig aan, het lost zijn probleem niet op. Hij kan beter teruggaan naar de verkoper want die moet immers garantie verlenen. Het kan best zijn dat ie een model heeft getroffen waarvan de geheugencellen stuk zijn, kan zijn dat de schijf door z'n p/e cycles is en ga zo maar door. Dat zullen ze onderling maar moeten uitzoeken. Dat iets stuk is hoeft er niet nog eens ingewreven te worden. Dat is wel heel erg cru.

Overigens is het niet zo heel erg moeilijk om lijstjes met kapotte ssd's en problemen met ssd's samen te stellen. Als je een beetje zoekt heb je er met gemak 10 stuks van verschillende merken en verschillende controllers. De situatie is wat dat betreft niet anders als we die kennen van hdd's.

Die Sandforce controllers zijn een beetje raar vanwege dat compressed en non-compressed data verschil. Daardoor is het moeilijk te voorspellen wat de performance zal zijn voor welke toepassing dan ook. De overige controllers kennen dit verschil niet waardoor ze veel beter te voorspellen zijn en ook veel beter te meten zijn. Zorg er echter wel voor dat je naar de nieuwste firmware update, er zijn er zat die aardig wat problemen hebben gehad maar die inmiddels met firmware updates eruit zijn gehaald (een 8MB bug, de 5200 uren bug, enz.). Ik denk dat dat nog het belangrijkste is bij ssd's. Of een Crucial M4 of Samsung 830 een oplossing zijn weet ik niet. Dit zijn itt de Revodrive sata ssd's, geen PCI-e ssd's. Het grote probleem is alleen wel dat PCI-e ssd-oplossingen veelal gebruik maken van die omstreden Sandforce controllers. Als PCI-e een vereiste is wordt het heel erg moeilijk. Zo niet, neem dan zo'n Crucial of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat je het met mij oneens was wist je mij in een post te beschuldigen van smaad en het mogelijk in dienst zijn bij een van de fabrikanten die ik zo op dat punt verdedigde. Discussieer aardig, of ga ergens anders heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De Revodrive is ook geen PCIe SSD, maar een setje Vertex 2's op een Marvell SAS controller in RAID, gemaskeerd door een OCZ BIOS en een OCZ fakeraid driver zodat het lijkt alsof het wat toevoegt tov 2 SSDs in software RAID op je onboard SATA AHCI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:14:
Discussieer aardig, of ga ergens anders heen.
Precies, jij moet eens aardig gaan discussiëren of naar elders verhuizen. Ranten op iets en iemand nog even zout in de wond strooien draagt niet bij een oplossing voor iemands probleem hoe terecht of onterecht de rant ook is. Vecht je vendetta liever elders uit, sleep OCZ voor de rechter of zo.

@_JGC_: Ze noemen het zo omdat je 'm in een PCI-e slot schuift. Feitelijk is het inderdaad domweg een RAID controller waaraan wat ssd's hangen wat ze allemaal op 1 kaart weten te proppen (hoewel dat met een aantal nieuwere weer niet zo is, de ssd's schuif je er dan los in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Precies, jij moet eens aardig gaan discussiëren of naar elders verhuizen. Ranten op iets en iemand nog even zout in de wond strooien draagt niet bij een oplossing voor iemands probleem hoe terecht of onterecht de rant ook is. Vecht je vendetta liever elders uit, sleep OCZ voor de rechter of zo.

@_JGC_: Ze noemen het zo omdat je 'm in een PCI-e slot schuift. Feitelijk is het inderdaad domweg een RAID controller waaraan wat ssd's hangen wat ze allemaal op 1 kaart weten te proppen (hoewel dat met een aantal nieuwere weer niet zo is, de ssd's schuif je er dan los in).
Het idee van een PCIe SSD is dat je de bottleneck van PCIe->SATA->SSD oplost. Dure enterprise oplossingen zoals die van FusionIO doen dit idd, maar bij OCZ pakken ze gewoon een SATA of SAS controller met fakeraid en proppen daar gewoon met SATA een stel Vertex drives op. Dat noem ik geen PCIe SSD, maar gewoon consumentenbedrog.
Zoals er al meerdere keren in het SSD topic naarvoren is gekomen, is er tot nu toe nog geen enkele SSD die beter presteert dan wanneer deze is aangesloten op de onboard Intel of AMD controller. Elke losse SATA of SAS controller legt het af tegen die setup. Als je per se bij OCZ wilt blijven, kan je beter 2 Vertex 2's of Vertex 3's aan een Intel controller hangen in RAID0, ben je sneller en goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Ho. Stop. Je mist het hele punt. Ik wil best discussiëren. Maar met jou wordt dat op de een of andere manier nooit een succes. Hell, lees eens een klein beetje terug. Je begint een discussie door mij van een persoonlijke vendetta tegen OCZ te beschuldigen...

Volgens mij bestaat een discussie nog altijd uit argumenten over het onderwerp. Niet over in welke... vendetta... de deelnemers wel niet zijn verwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
@_JGC_: Bij dat laatste moet je wel weer een GC versie hebben die niet een hele lange idle time nodig heeft anders heb je veel last van performance degradatie. En een RAID controller die niet moeilijk doet met ssd's (zou met hedendaagse controllers niet zo'n probleem meer moeten zijn).

Als we het heel simpel bekijken is een ssd niks meer dan een paar NAND chips die middels RAID tot 1 schijf gemaakt wordt. Niet anders als bij de goedkope PCI-e ssd oplossingen dus. M.a.w. iedere ssd zou dan consumentenbedrog zijn. Ik begrijp wel enigszins waarom je dat vindt maar houdt er ook rekening mee dat de prijs er ook naar is. Die FusionIO dingen kosten al snel het tweevoud van die goedkope PCI-e ssd's die zo'n RAID controller gebruiken.

@Darkstone: je laat nou niet bepaald zien dat je wilt discussiëren. De post die je hier neer hebt gezet is niet meer dan een troll en dat weet je klaarblijkelijk ook aangezien je zelf al opmerkt dat het ongenuanceerd is. Ik start overigens ook geen discussie maar wijs je er alleen op dat wat je doet niet door de beugel kan en niet behulpzaam is. Laten we ons liever op z'n probleem concentreren dan op de discutabele reputatie van een of andere ssd controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:00:
@_JGC_: Bij dat laatste moet je wel weer een GC versie hebben die niet een hele lange idle time nodig heeft anders heb je veel last van performance degradatie. En een RAID controller die niet moeilijk doet met ssd's (zou met hedendaagse controllers niet zo'n probleem meer moeten zijn).

Als we het heel simpel bekijken is een ssd niks meer dan een paar NAND chips die middels RAID tot 1 schijf gemaakt wordt. Niet anders als bij de goedkope PCI-e ssd oplossingen dus. M.a.w. iedere ssd zou dan consumentenbedrog zijn. Ik begrijp wel enigszins waarom je dat vindt maar houdt er ook rekening mee dat de prijs er ook naar is. Die FusionIO dingen kosten al snel het tweevoud van die goedkope PCI-e ssd's die zo'n RAID controller gebruiken.
Ik heb het hier niet over hardware RAID, maar over softraid die je met elke moderne Intel of AMD chipset bouwt, of desnoods met je OS. Mijn ervaring met hardware RAID is dat de meeste controllers gewoon na een bepaald punt niet verder schalen terwijl de SSDs zin hebben om nog meer te gaan doen. Ik heb dat gezien bij een LSI 3Ware 9750-8i die blijft steken op 1,1GB/s, of daar nu 2, 4 of 6x Crucial M4 256GB aan hangt maakt niet heel veel uit in sequential reads. RAID0 vs RAID10 of RAID6 boet dat ding ook geen zak qua performance, dus de controller is dan ook gewoon de bottleneck.

Verder denk ik dat je qua performance eens de review op tweakers.net moet bekijken:
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid

In die test zie je dat de RevoDrive X2 het niet beter doet dan een setje ADATA SSDs van 120GB aan een LSI controller. Nu is die LSI controller voorbeeld van bovenstaande issue en had ik liever gezien dat ze ipv 2x120GB en 4x120GB ook een 2x240GB setup getest hadden in RAID0 en liefst ook even aan de onboard Intel controller van de gebruikte testPC.

Voor een RevoDrive (3) X2 240GB betaal je al snel 500 euro. Voor 2x120GB Vertex 3 betaal je 230 euro. Voor 2x128GB Crucial M4 betaal je zelfs nog minder. Voor de prijs van een revodrive (3) X2 haal je al snel de dubbele capaciteit aan normale SSDs en houd je nog geld over ook. Die normale SSDs prik je voor de prijs van een paar SATA kabels voor nop aan je onboard controller en leveren je hogere performance dan de revodrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
mede-tweakers,

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar iemand ervaringen met de revodrive X3 op een asus Rampage IV extreme X79 BF3 edition?

Ik heb kortgeleden mijn crucial M4 256 Gb vervangen voor een Revodrive x3 120 Gb, en heb de indruk, dat de revo stukken trager is.. in AS SSD benchmarks kom ik niet boven de 350 Mb lezen en 110 Mb schrijven??

Het 2e probleem is mijn Vga, een ASUS HD7970 DC top , welke 3 slots in gebruik heeft. Hierdoor ben ik nogal beperkt in de mogelijk te gebruiken PCI poorten.

Welk slot zou ik volgens jullie moeten gebruiken?

PC specs:
Corsair 800 D
ASUS rampage IV extreme BF3
Intel I7 3960X met corsair H100
g-skill 16 Gb 2133 Mhz
OCZ revodrive X3 120 Gb
ASUS HD7970 DC top

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kortgeleden mijn crucial M4 256 Gb vervangen voor een Revodrive x3 120 Gb, en heb de indruk, dat de revo stukken trager is.. in AS SSD benchmarks kom ik niet boven de 350 Mb lezen en 110 Mb schrijven??
Dat wist je toch toen je tijdens je vooronderzoek erachter kwam dat Sandforce SSDs vooral dankzij compressie en dedup hoge getallen haalt? Probeer eens een ATTO benchmark, dat laat wellicht de cijfers zien die je wilde zien, ook al zijn die nutteloos.

Zeker de Sandforce modellen met lage capaciteit doen het met incompressible data erg slecht vergeleken met een Crucial M4 64GB die al 500MB/s haalt, of een Samsung 830 64GB die 500/160MB/s doet en dus in zijn eentje al een Revodrive 3 voorbijstreeft. Dus de kleinste capaciteit SSD is sneller dan de Revodrive 3 120GB; daar is niets vreemds aan.
Welk slot zou ik volgens jullie moeten gebruiken?
Eén van je beschikbare PCI-express x4 slots. Past ook in een x8 of x16 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De revodrive is inderdaad stukken trager dan de secs aangeeft. Waarom zou je die stap ooit maken? Zelfs de revodrive 480GB is nauwelijks sneller dan de M4.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 12:14 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het is inmiddels alweer een tijdje terug en ik heb sinds dien inderdaad verschillende firmware updates gedaan waardoor de drive geen gekkigheden meer vertoonde. Hij werkt eigenlijk best goed kan ik zeggen!

Wat mij gister wel op viel, ik heb sinds kort een nieuuw bureau en mijn PC staat nu tijdelijk even op de grond. Ik was eergisteren Battlefield 3 aan het spelen, en met mijn twee videokaarten kan het dan best warm worden in de kast. Volgens mij heeft dit invloed op mijn hardeschijf die hier onder hangt. Want na een tijdje begint de boel vast te lopen. Er zit geen load op de hardeschijf onder het gamen uiteraard, maar de hitte in de buurt van de kaart loopt wel op.

Op een gegeven moment crashed de hardeschijf dan gewoon. Er begint op dat moment op de kaart ook een rood ledje te branden. Nu was mijn crash zo erg, dat er data courupt is geraakt en ik opnieuw moest installeren.

Met een verse Windows ging ik het gister weer proberen, en wederom een crash. Ik had dit al eens eerder gehad, en ook toen stond de PC op de grond. Ik dacht dus dat het wel iets met hitte te maken moest hebben. Nu heb ik een hele beun-oplossing gevonden gewoon puur voor de test. Ik heb namelijk een vrij sterke fan gewoon in mijn kast gezet, met de klep weer dicht, zodat er iig wat luchtverplaatsing bij de SSD is. En je raad het wel, daarna heb ik geen crash meer gehad.

Ik denk dus gewoon dat OCZ er goed aan had gedaan om een kleine fan op de heatsink te plaatsen van de SSD.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een revodrive 350 480GB gekocht .

Ik moest ff een bios update doen en heb toen mijn mem timing iets te scherp ingesteld namelijk van T2 Naar T1 Dit was ik zo gewend .

Windows wilde op geen enkele manier meer installeren lol maar het is goedgekomen en de 350 is super rap.

crystal disk mark 1500 lezen en 850 schrijven ik installeer games en driver van mijn vertex 4 naar de 350 en dat gaat zo freeking rap niet normaal . Windows update gaat als een speer . Zippen en unzippen gaat als de tering .

Programma's starten is instant stert geen delay .

Wil niet te veel benchmarks draaien vanwege de levens duur van de 350 .

Ik draai met een core I7 4930 op een asus moederbordje socket 2011 .
Verder nog een 780 TI GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik wil je feestje niet bederven, de revodrive heeft echt wel de hoogste specs.

Echter, er bestaan ook real-life benchmarks. Daar wordt niet gekeken wat de sandforce controllers voor benches neerzetten, maar daar wordt gekeken naar de tijd die de kaart nodig heeft om zijn klusje te klaren.

Pcmark7 en pcmark8 geven hier een duidelijker beeld hoe een ssd presteerd, daar gaat het namelijk (ook) om.
Voor pcmark7 zet deze kaart de beste score neer, 2% hoger dan de nummer 2, de Samsung 840pro. Maar het prijsverschil is er ook naar.
http://nl.hardware.info/r...e-pci-express-ssd-pcmark7

Voor pcmark8 is meer recentere software gekozen. Hier laat de revodrive een duidelijke steek vallen, en presteerd zelfs ondermaats.
http://nl.hardware.info/r...e-pci-express-ssd-pcmark8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Leuk voor je.
Maar elke andere SSD zal dezelfde gebruikers performance neerzetten...

Edit:
Zie reepje voor de langere uitleg xD

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 29-08-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* één keer is genoeg ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:42:
Leuk voor je.
Maar elke andere SSD zal dezelfde gebruikers performance neerzetten...

Edit:
Zie reepje voor de langere uitleg xD
Topic start quote :

Allereerst even een belangrijke opmerking namelijk dit topic is alleen bedoeld voor gebruikerservaringen uit te wissellen met mensen die in het bezit zijn van de Revodrive, dus wanneer je geen Revodrive bezit dan gelieve NIET te posten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Frapant dat jij de eerste bent die erover klaagt, vele niet gebruikers hebben in het verleden al gereageerd.

Maargoed, dat je op mij zo reageert, fair enough.
Maar als dat jouw reactie ook op reepje is inplaats van een degelijke discussie of gesprek aan te gaan dan draag jij ook weinig bij aan het topic.

Overigens de dingen die je tot nu had opgesomt zijn verschijnselen die ook gewone SATA SSD's teweeg brengen. Heeft weinig te maken met de revodrive zelf dus.

als laatste zou ik zeggen: Ik wil ook wel een degelijke discussie met je aangaan over het eventuele nut en betrouwbaarheid van OCZ PCI-e SSD's.
Maar als je liever de oogkleppen opdoet en de problemen rondom die SSD liever negeert dan wens ik je verder nog veel plezier met je apparaat en hoop voor je dat hij verder foutloos blijft functioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 30-08-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die melding in de topicstart is door Roel1966 toegevoegd nadat ik kritisch doch objectief commentaar heb geleverd op dit product. Dat was kennelijk niet wat hij wilde. Hij wilde er denk ik een 'fantopic' van maken. Dat is verder prima, maar dan moeten we zijn eis ook streng handhaven.

Daarom vanaf nu de eis: post een foto van de factuur van je aankoop met daarop een Revodrive-product, anders mag je niet posten in dit topic. Zo garanderen we dat dit topic enkel voor eigenaren wordt gebruikt.

Wil je discussiëren over dit product, heb ik het volgende topic aangemaakt: OCZ Revodrive PCI-e SSD discussietopic. Daar kun je naar hartenlust discussiëren over dit product zonder dat je eigenaar hoeft te zijn.

Probleem oplost. ;)

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
Na 9 jaar als bootdisk te hebben gewerkt heeft men revodrive2 de geest gegeven..

1 van de 55gb is niet meer zichtbaar.

nu opzoek naar een nieuwe bootdisk.

iemand een advies?

moederboard is een Asus Rampage 3 extreme
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Om af te dwingen dat enkel eigenaren van Revodrive-producten in dit topic posten, is het verplicht een foto van een factuur of bewijs van aankoop met daarop één of meerdere Revodrive-producten te tonen. Zonder dergelijk bewijs mag je in dit topic niet posten.

Voor discussies over dit product kun je terecht in dit topic: OCZ Revodrive PCI-e SSD discussietopic. Daarin kunnen zowel eigenaren als niet-eigenaren posten.