Mijn SSD doet raar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen half jaar de OCZ 120GB en heeft tot gisteren perfect gewerkt.

Nu was ik gister mijn nieuwe PC aan het assembleren en stuite op rare problemen.
Ik kon windows op geen manier op de ssd installeren. Nu heb ik windows op een normale harde schijf geinstalleerd en vervolgens de SSD aangesloten. Als ik hem aan de pc koppel gaat hij aan uit aan uit aan uit en dit blijft doorgaan.. Hetzelfde in de bios. De ene keer herkent hij hem, de andere keer detecteert hij niks.

Heeft iemand ervaring hiermee? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem met sandforce spul. Probeer de firmware te updaten, desnoods in een andere PC. Als het probleem blijft, dan zit er niet veel anders op dan een RMA en een andere SSD nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 16:29
[trollmodus] Weer een OCZ'tje die naar de hemel gaat. [/trollmodus]

Maar ik denk dat (ook) jou OCZ het begeven heeft en je hem aan zult moeten melden voor RMA.
Helaas is dit een zeer bekend probleem bij OCZ SSD's. (lees: die met Sanforce controllers)

Een firmware update zoals Darkstone gesuggereerd zou inderdaad wel een optie zijn, helaas is echter mijn ervaring dat dit geen verschil maak maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Vinny1994 op 12-05-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad al de 2e vermoedelijk stukke SSD van OCZ vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben nu een paar kabels verder. Op alle sata ports geprobeert. Drie bios versies geprobeert. En vervolgens secure erase gedaan. Hij draait nu al 3 minuten zonder uit te vallen.! Er is nog hoop?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best. Het ding is gewoon zo wisselvallig als maar kan. Ik lees van sommig mensen dat ze elke week een power cycle doen (SSD eruit, opstarten, en daarna de SSD er weer in) omdat hij het anders niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, weer pech! Deze gaat morgen terug naar MyCom. En binnenkort kijken naar een nieuwe. Wordt waarschijnlijk een Intel of Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 02:03:
Oke, ik ben nu een paar kabels verder. Op alle sata ports geprobeert. Drie bios versies geprobeert. En vervolgens secure erase gedaan. Hij draait nu al 3 minuten zonder uit te vallen.! Er is nog hoop?!
ik vrees toch dat je hem best rma doet als de laatste firmware er reeds op staat....
3 min draaien is echt nog niet lang he ;-)
veel succes en je volgende SSD = geen OCZ meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik test hem vandaag nog even in een andere pc. Als hij daar hetzelfde gedrag vertoont gaat ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wordt er überhaupt nog moeite gedaan voordat een nieuw topic wordt geopend. Google levert tientallen resultaten op, en ook hier op GOT.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:34:
Ik test hem vandaag nog even in een andere pc. Als hij daar hetzelfde gedrag vertoont gaat ie weg.
Het kan zijn dat hij het daar wel doet, maar dan doet hij het nog steeds niet met jouw combinatie van moederbord en SSD... Dus ik zie niet wat je daar mee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Destianto schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:38:
Wordt er überhaupt nog moeite gedaan voordat een nieuw topic wordt geopend. Google levert tientallen resultaten op, en ook hier op GOT.
Ik weet dat je kan googlen, en ook hier op got zelf staat een hoop.
Maar als iedereen zou googlen, en op got zou zoeken, zouden er zeker 95% minder berichten zijn, en zou het maar saai worden hier.
Misschien zouden er zelfs helemaal geen berichten zijn, eigenlijk is alles wel elders te vinden (mbt problemen, en zeker in het andere ssd topic, welke ssd moet ik kopen kan 99,9% van de berichten weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je nieuwe poortjes staan wel op RAID cq AHCI ingesteld ? Sandforce controllers hebben dat graag nml....
Zoja, heb ik ook geen idee behalve dat deze SSD niet lekker werkt met je nieuwe mobo/chipset.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze staan momenteel op AHCI. IDE ook geprobeert. Ook de aparte ASMedia sata3 ports ide/ahci geprobeert, zonder resultaat. Ik heb een RMA ticket aangemaakt bij OCZ om te kijken wat zij ervan vinden. Mijn systeem draait verder super en 3570k @ 4.5ghz. Ik mis alleen het snelle opstarten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je krijgt van OCZ zonder problemen een nieuwe. Je kan er ook mee langs MyCom gaan. Die ruilen volgens mij meestal wel direct om. Kan je gelijk voor een Crucial gaan, anders zit je volgend jaar weer met hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 12-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:59:
Ja ze staan momenteel op AHCI. IDE ook geprobeert. Ook de aparte ASMedia sata3 ports ide/ahci geprobeert, zonder resultaat. Ik heb een RMA ticket aangemaakt bij OCZ om te kijken wat zij ervan vinden. Mijn systeem draait verder super en 3570k @ 4.5ghz. Ik mis alleen het snelle opstarten.
Het kan geen kwaad om IDE te proberen, maar dat is nu juist nutteloos. Het is vrij bekend dat deze sandforce SSD's alleen goedfunctioneren met AHCI (of RAID) mode....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even tot slot, ik ben naar de MyCom gegaan en daar hebben ze hem getest. Bleek daar dezelfde problemen te hebben. Ik heb meteen een nieuwe meegekregen. (MyCom +1) En verder meteen een Samsung 830 gehaald. Ik ga de Vertex 3 niet meer voor men OS gebruiken, maar voor games en andere dingen.
Pagina: 1