Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:58:
Wanneer ga je beginnen met de Revodrive X2?
Dan hou ik deze topic in de gaten.

Schijnbaar werkt het alleen in de allereerste pcie slot.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=808359&mpage=1
Ik ben vooral benieuwd naar de chkdsk error.
Ik denk dat ik em vandaag niet meer ga ontvangen, weet nie of TNT op zaterdag leverd?
anders maandag

En ik zie dat er meer die check crash is op firmware 1.20.
Ondertussen is er voor de revodirve's al firmware 1.30 en 1.33.

wat ik natuurlijk direct ga flashen op de vier drives in de revo.

[ Voor 17% gewijzigd door vapo_chiller op 06-05-2011 13:37 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT levert ook op zaterdag, behalve als het een rembourszending betreft. Andere pakketbezorgers zoals SelectMail en DHL bezorgen niet op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:35

icn

De nieuwe revo,s komen automatisch met de nieuwste firmware,wat je alleen nodig hebt zijn de drivers voor de windows installatie firmware kun je niet downloaden voor de revo drive als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

hoe die kun je niet downloaden?

De tutorial laat duidelijk zien dat je ubuntu op usb stick zet, van daar booten in ubuntu,
en daar flashen alle vier drives met nieuwe firmware.

geen windows nodig.

[ Voor 73% gewijzigd door vapo_chiller op 06-05-2011 19:03 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vapo_chiller schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:03:
hoe die kun je niet downloaden?

De tutorial laat duidelijk zien dat je ubuntu op usb stick zet, van daar booten in ubuntu,
en daar flashen alle vier drives met nieuwe firmware.

geen windows nodig.
Klopt, kan alleen in linux.
http://www.ocztechnologyf...bis-to-new-drive-firmware
Alles hier uitgelegd.
Maar als het mislukt ben je je garantie kwijt.

Ik heb trouwens de twee Vertex 3 Max IOPS ook even in raid 0 gezet.
Revodrive X2 is duidelijk verslagen.
Read 1046,50 MB/s en write 404,86 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

write 400mb is trager , je read is sneller.

Komt ook omdat er andere controllers opzitten he en nieuwere generatie is.

Ik heb de keuze genomen voor revodriveX2 wegens geen kabels en plaats voor een hdd weg te steken. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door vapo_chiller op 07-05-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

vapo_chiller schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:07:
write 400mb is trager , je read is sneller.
Ligt eraan met welke bencmark,mijn revo drive doet 270 schrijfen in crystal diskmark en as ssd benchmark,in atto 740 lees-schrijf 700 MB,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

heb em binnen, gelijk firmware van 1.20 naar 1.33 ge-update.

Niet slecht ware dat net de Evga SR-2 mobo in de NIET compatibele lijst staat zeker?

Hij werkt als secondaire hdd, maar wilt niet als boot disk werken, blijft hangen op desktop laden.
Zou bios probleem zijn, dus wachten maar op bios update van Evga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vapo_chiller schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:02:
heb em binnen, gelijk firmware van 1.20 naar 1.33 ge-update.

Niet slecht ware dat net de Evga SR-2 mobo in de NIET compatibele lijst staat zeker?

Hij werkt als secondaire hdd, maar wilt niet als boot disk werken, blijft hangen op desktop laden.
Zou bios probleem zijn, dus wachten maar op bios update van Evga.
Ook niet ideaal dus.
Als bootdisk zou het veel problemen geven.
Ben benieuwd wanneer ze hier een bios update voor uitgeven. Ik denk dat je heel lang kan wachten net zoals andere moederborden aangezien dit soort problemen al minstens een jaar bekend zijn en nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

icn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:15:
Hierzo met de rampage 3 geen problemen ook met overclock geen, in de as ssd benchmark verschillen de score,s ook heel erg met de revo van 400 tot1100 points heb de retour afdeling van my com al een bericht gestuurd.

[afbeelding]
Is dat een RevodriveX2 ???

Mss leuk voor jouw om hier eens te kijken ?

http://it-service.be/foru...msg7678;topicseen#msg7678

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ro5lhw.jpg

zie hier de verschillen die ik getest heb :
http://i56.tinypic.com/2meqyps.jpg

Heb gemerkt dat in stock firmware niet zo echt stabiel is verschillen in scores uitkomen en schommeld.
Nieuwe firmware en niewere win driver gaf me direct al meer en stabieler.

[ Voor 20% gewijzigd door vapo_chiller op 08-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Ja heb de revodrive x2 240GB in ass ssd benchmark zijn de score,s al wat stabieler 1050/1150,mischien had ik te hoge verwachtingen van de revo x2,maar heb ook hiervoor 3x intel postville,s 160GB in raid 0 gedraaid en daarvandaan wordt het bijna gewoon niet meer sneller,dacht gezien te hebben dat de laatste firmware er al op zit even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

revodrive word geleverd met 1.20 firmware, je moet em zelf upgraden.

daarnaast kun je ook de nadere driver gebruiken die me ook meer performance gaf tegenover de driver die OCZ leverd.

Post eens een ATTO benchmark van jouw revo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Zover om te updaten ben ik niet gekomen,de revo is vanmiddag terugestuurd naar retouren mycom,draai nu weer met 1 postville,dus kan ook geen atto bencmark posten,maar in atto behaalde de revo goede resultaten rond de 740 read schrijfen rond de 720.Als ik jou was had ik gewacht op de z-drive r3 300GB doet reads rond de 1GB en writes 900MB alleen zullen de prijzen hiervan niet echt mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

mss komt er zo nog wel eentje binnen, wie weet.

En binnenkort ook een angelbird Wings x4 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hallo mede Tweakers,

Ik ben een nieuw Game Systeem aan het bouwen met o.a. de volgende componenten:
- Mobo: Gigabyte ga-z68x-ud7-b3
- Intel 1155 i7 2600k
- Sapphire ATI/AMD 6990

Echter lees ik op GoT en door te zoeken op google dat er nog wat problemen zijn met de huidige chipsets in combinatie met de RevoDrive.
Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar de Revodrive, tenzij de VertexIII sneller uit de bus komt inc. met dit moederbord.

Wat ik met name niet helemaal snap is het verhaal dat je 16x PCI bus terug zou schalen naar 8x wanneer je een Revodrive inprikt.... is dit nog steeds zo bij de nieuwe Z68 chipset? Zoja, hoever heeft dit effect op de prestaties van een high end VGA kaart zoals de Sapphire 6990?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Omdat de Revodrive niet werkt met 16x zal hij maar 4 of 8x gebruiken, toch normaal ?
En heeft alleen op zijn slot te maken, je vga's zouden nog altijd op hun lanes moeten blijven dat ze normaal werken.

Het enige is dat revodrive in bios moet gezet zijn, meeste mobo merken brengen bios updates uit zodat revo werkt, andere mobo merken staan nog wat achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

vapo_chiller schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:43:
Omdat de Revodrive niet werkt met 16x zal hij maar 4 of 8x gebruiken, toch normaal ?
En heeft alleen op zijn slot te maken, je vga's zouden nog altijd op hun lanes moeten blijven dat ze normaal werken.

Het enige is dat revodrive in bios moet gezet zijn, meeste mobo merken brengen bios updates uit zodat revo werkt, andere mobo merken staan nog wat achter
Okey, ja klinkt logisch.
Ik heb de zoek resultaten die ik kreeg dan verkeerd geïnterpreteerd :P
Ik was in de veronderstelling dat de Revodrive de algemene PCIe bus/clock zou terug schalen.
Dat zou zonde zijn inc. met zn dure Video kaart :p

Ik heb al een informatie verzoek bij Gigabyte & OCZ ingediend om er zeker van te zijn dat de borden goed overweg kunnen met de RevoDrive.

Gezien de verhalen & de benchmarks twijfel ik toch nog wel een beetje tussen een Vertex3 SSD of een RevoDrive X2.
Als ik het goed begrijp zijn de Revodrives nog gebaseerd op de technisch van de Vertex 1 & 2, na de Vertex 3 zijn er geen nieuwe revodrives meer uitgekomen.
Kwa prijs ontlopen ze elkaar niet zo gek veel.... een Vertex3 van 240GB is ook behoorlijk aan de prijs nl.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Fr0zenFlame schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:53:
[...]

Ik heb al een informatie verzoek bij Gigabyte & OCZ ingediend om er zeker van te zijn dat de borden goed overweg kunnen met de RevoDrive
http://www.ocztechnology....?name=revo_ibis_moboguide
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:53:Als ik het goed begrijp zijn de Revodrives nog gebaseerd op de technisch van de Vertex 1 & 2, na de Vertex 3 zijn er geen nieuwe revodrives meer uitgekomen.
Er is wel een nieuwe opvolger voor de revo en revoX2 : De Velodrive :

http://www.alternate.nl/h...ves&l3=mini-PCIe+%2F+PCIe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Je bent niet goed snik! 8)7 haha
Net zoiets als die Z drive oplossingen van ze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Z-drive was allereerste probeersel van hun,

de RevodriveX2 valt al mee, ben benieuwd wat de Velodrive gaat doen.
Nieuwere SF controllers enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Het is uiteindelijk de OCZ Vertex III geworden gezien OCZ & Gigabyte me geen garanties konden geven (zie signature).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Mensen goed nieuws de revo drive x3 is alweer aangekondigd,word tentoongesteld op de computex,deze ondersteund ook trim.Toch goed aan gedaan de x2 terug te sturen http://nl.hardware.info/n...llerchip-voor-ssds-gereed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog onduidelijk hoe het werkt, iets meer info over VCA kun je hier vinden.

Als ik mag gokken: een ATA-controller die meerdere NAND->SATA controllers emuleert naar een ATA interface, zodat TRIM nog steeds werkt. Echter doordat gesproken wordt over een softwarelaag kan het ook Windows-specifieke hardware zijn met een proprietary opzet die dus niet onder non-Windows OS werkt. Het blijft afwachten op details, maar wel interessant om te blijven volgen.

Indilinx heeft op dit moment moment echter duidelijk de strijd verloren. Ze waren al flink langzamer dan de Sandforce SF1200 generatie (Vertex 2) laat staan de nieuwe SF2000 in de Vertex 3. Maar omdat OCZ het heeft overgenomen kan het zijn dat ze weer terug in de race zijn. Ik blijf enigszins sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn

icn

Mischien interessant de revo drive 3 & de revo drive 3 X2 zijn verschenen op de computex,kan nu al vertellen dat de 3 X2 m,n volgende ssd word uiteraard met trim support. 8)

http://www.anandtech.com/...odrive-3-x2-now-with-trim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:25
Maar wanneer ligt de RevoDrive 3 X2 daadwerkelijk hier in de shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

zal nog wel even duren hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Zo, net even alles doorgelezen. Hoop mensen die voor en tegen een RevoDrive zijn.
Ik heb zelf de RevoDrive 110gb "gekregen" als vergoeding van me ex-werkgever.

Mijn PC
GigaByte GA-EP45-DS4 (BIOS F9)
Intel Core2Quad Q9550 @ 2.83Ghz
8GB DDR2 800Mhz
1x OCZ RevoDrive 110gb
4x Samsung 1TB

Installatie van de schijf
Het aansluiten van de schijf ging enorm simpel. Gewoon uit de verpakking, in een open PCIe 8x slot (16x al in gebruik voor ATI HD Radeon 4890).

Installatie W7
Moest voor de installatie van W7 wel alle overige schijven loskoppelen, omdat hij anders geen systeem partitie kon aanmaken. Tijdens de installatie wou ik de 64 bits driver laden, maar deze zag de schijf niet. De 32 bits versie wel. Windows geinstalleerd, maar bleek dus x86 te zijn :(.
Nieuwe usb stick gemaakt met x64 erop, installatie gestart, maar de 64 bits driver gaf aan dat hij niet ondertekend was waardoor hij niet bij de installatie word ondersteund. De 32 bits driver, deed het echter wel gewoon.

Problemen/vragen
Nu is dus mijn W74x64 geinstalleerd met een 32 bits RAID driver. Moet ik deze in Windows nog vervangen? Want ik vond de prestaties eerlijk gezegd een klein beetje tegen vallen.

-edit-
Ben toch niet de enige Windows 7 herkent 64bit SSD PCI-e driver niet

[ Voor 6% gewijzigd door Tuumke op 29-06-2011 13:12 . Reden: topipc gevonden ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

gebruik de driver eens van Silicon image SI3124 zelf van hun officiele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

vapo_chiller schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:26:
gebruik de driver eens van Silicon image SI3124 zelf van hun officiele site.
geprobeerd net, maar de installatie start er niet mee :(
melding dat hij niet ondertekend is...

moet dus w7 x64 installeren met tijdens de setup een x86 driver :S

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

raar, ik gebruik gewoon de 64bit driver met vista 64bit ultimate en win7 64bit ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heeft OCZ vandaag de nieuwe RevoDrive aangekondigd:

http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2011/439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

die is al even geleden voorgesteld op Cebit of ergens met pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorgesteld wel ja, maar nu is ie ook officieel aangekondigd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik heb een Asus Maximus Extreme IV en een RevoDrive X2. Regelmatig wordt de chkdsk autom. uitgevoerd, omdat er zaken `corrupt` zijn en vervolgens draait alles wel gewoon OK, zonder permanente beschadegingen en data loss.

Nu heeft mijn RevoDrive nog steeds de oude 1.20 firmware. Er is een linux achtige firmware update beschikbaar (zonder tool), maar ik heb geen idee hoe ik die kan uitvoeren op m'n Windows 7 bak.

Is er ergens een instructie om deze update bv. vanaf usb-stick te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

nu heb ik de RevodriveX2 ook op de M4E steken zonder enig probleem of checkdisk gedoe.

Toevallig is er meer info ja ivm update van je firmware :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
vapo_chiller schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:24:
nu heb ik de RevodriveX2 ook op de M4E steken zonder enig probleem of checkdisk gedoe.

Toevallig is er meer info ja ivm update van je firmware :

Bedankt! Ik heb 'm met deze handleiding kunnen flashen. Wel gaf Ubuntu een SMART melding over bad sectors, dus wellicht dat m'n chkdsk-drama niets met de combi Asus ME IV + Revo x2, maar `slechts` met een brakke Revo :( Nu even aankijken met de 1.33 firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0B01985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 18:58
ik heb laatst mijn revodrive ook geflashed gehad naar de laatste nieuwe firmware en voor de flash gaf linux ook aan dat er bad sectors waren en na de flash niet meer....
in ieder geval ik draai hem hier toch wel al een zeer lange tijd zonder eigenlijk echte problemen :)
Greetz B0B0

• Cartaphilus
B0B01985 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 06:44:
ik heb laatst mijn revodrive ook geflashed gehad naar de laatste nieuwe firmware en voor de flash gaf linux ook aan dat er bad sectors waren en na de flash niet meer....
in ieder geval ik draai hem hier toch wel al een zeer lange tijd zonder eigenlijk echte problemen :)
Greetz B0B0
Je hebt gelijk, bij mij geeft de SMART status nu ook 'Disk is healthy' weer. En afkloppen * zoekend naar een stuk hout * tot op heden geen chkdsk problemen meer gehad.

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Mss leuke concurrentie voor revodrive ?

http://it-service.be/forum/index.php?topic=609.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel leuk maar lang zo snel niet als de Revodrive 3 X2? Ik heb de mijne morgen binnen :) 240GB variant. Ik zal snel met benches komen op mijn huidige systeem (zie sig) en over een paar weekjes mijn nieuwe systeem (i7 2600k)

Goed om te zien dat er een topic speciaal voor deze drives is. Ik vroeg me al af of ik inderdaad een speciale driver moest laden voor windows, maar dat blijkt dus het geval. Hopelijk gaat het allemaal zonder problemen :)

[ Voor 33% gewijzigd door DAMAGE op 24-08-2011 01:45 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is niet hetzelfde als ruwe MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

idd, komt meer bij kijken dan alleen mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ziet er aardig impressive uit dat wel!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zo heb de drive eindelijk werkend. Had problemen met mijn watercooling toen ik hem wilde installeren. Op een of andere bizarre wijze waren in eens mijn slange poreus geworden :S

Heb nu mijn systeem in een andere kast gebouwd met luchtkoeling. Kreeg de drive eerst niet aan de praat. Uit eindelijk er achter gekomen dat mijn Bios deze kaart waarschijnlijk niet als bootdrive kon instellen en daarom niet windows kon installeren. Eerste poging ging niet goed, tweede wel, maar crashede bij 37% installatie ofzo. Daarna Bios update gedaan, en lopen als lassie!

Windows geeft deze drive een score van 7.9 wat het hoogste is. De snelheden die beweerd worden door OCZ worden ook ECHT gehaald. Je logt in windows in, en gelijk alle programma's zijn gestart. Geweldig! Nog nooit zo snelle pc mee gemaakt. En dat in mijn ouwe bakkie. Ben benieuwd wat hij straks op mijn i7 2600k systeem doet met Z68 chipset, hoewel zelfs op deze outdated pc haal je nog hoge snelheden.

Binnenkort meer benchmarks vanaf mijn kant, met screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

voila mensen hier nog een leuk testje unboxing van de Angelbird Wings,

prijs/snelheid zeker grote concurrentie met Revodrive :

Angelbird Wings x4 32gb + Crests test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

DAMAGE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:19:
Zo heb de drive eindelijk werkend. Had problemen met mijn watercooling toen ik hem wilde installeren. Op een of andere bizarre wijze waren in eens mijn slange poreus geworden :S

Heb nu mijn systeem in een andere kast gebouwd met luchtkoeling. Kreeg de drive eerst niet aan de praat. Uit eindelijk er achter gekomen dat mijn Bios deze kaart waarschijnlijk niet als bootdrive kon instellen en daarom niet windows kon installeren. Eerste poging ging niet goed, tweede wel, maar crashede bij 37% installatie ofzo. Daarna Bios update gedaan, en lopen als lassie!

Windows geeft deze drive een score van 7.9 wat het hoogste is. De snelheden die beweerd worden door OCZ worden ook ECHT gehaald. Je logt in windows in, en gelijk alle programma's zijn gestart. Geweldig! Nog nooit zo snelle pc mee gemaakt. En dat in mijn ouwe bakkie. Ben benieuwd wat hij straks op mijn i7 2600k systeem doet met Z68 chipset, hoewel zelfs op deze outdated pc haal je nog hoge snelheden.

Binnenkort meer benchmarks vanaf mijn kant, met screenshots!

Waar blijven je testen...wil ook dezelfde ssd aanschaffen... 8)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02
Bij een paar winkels is de 110GB nu erg goedkoop:

pricewatch: OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 110GB

rond de 60 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Inderdaad, maar nergens leverbaar. Waarschijnlijk gewoon een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Zat er ook naar te kijken maar dit lijkt me wel erg goedkoop. Voor dat geld wil ik hem ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:31

Rick-Jan

always connected

inmiddels bij 4launch besteld, houd jullie op de hoogte!

mwah volgens mij klopt het niet, de site wordt niet geupdate, nog steeds 1 op voorraad.

[ Voor 44% gewijzigd door Rick-Jan op 11-12-2011 13:40 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Vanmorgen (1030u) ook 2 stuks besteld en betaald bij 4launch. Ben benieuwd. Het zijn wel meerdere winkels met deze 'aanbieding'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb er ook eentje besteld bij 4launch, gebruik nu een agility 2 maar deze kon ik niet laten liggen. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 15:55
Heb er net ook 1 bij 4Launch besteld.. Vanmorgen stonden er een stuk of 4~5 winkels met die prijsverlaging in de pricewatch. Erg vaag.

Op hoop van zegen maar 1 besteld dan, mocht ik achteraf alsnog 200 euro moeten betalen, dan laat ik hem liever omruilen voor een grotere Crucial M4 ( Heb nu 64GB )

@Pientertje: Ja klopt, heb ik wel eerder meegemaakt, je kan gewoon je geld terug vragen hoor, maar ik ben nu nog maar 100 euro verwijdert van de 128GB versie :P [/offtopic]

EDIT: Oh crab, kijk net op de compatible list:

Crosshair IV Formula
Crosshair IV Extreme 1304
0502 Potential BSOD, corruption, etc. Continuing to work with Asus on compatibility.

Laat ik nou net een Crosshair IV Formula hebben ( Pff, de Crosshair II is wel compatible ) maar ik heb dan weer wel een nieuwere BIOS versie..

[ Voor 45% gewijzigd door ingmaronline op 11-12-2011 14:57 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik neem aan dat ze gewoon je geld terug geven als het een fout was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

@pientjertje

dat lijkt mij van wel. Er zijn meerdere winkels met dezelfde lage prijs, dus een prijsverlaging is geen hele rare aanname. Tevens heeft 4launch (mogelijk) een prijsfout gemaakt, niet de consument.

Ook ik heb een 110GB Revo besteld bij 4launch, ik ben erg benieuwd (zit nu op 40 GB Intel Postville SSD).

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, hier mislukt steeds mijn betaling met creditcard. Weet niet waar het aan ligt (misschien toch de 'foutieve?' prijs?). Heb in ieder geval een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb een gigabyte GA-790XTA-UD4 mbo met een AMD phenom X4 955 processor, ik wil al langer een SSD kopen en ben nu aan het twijfelen om er mij een te bestellen bij 4lanch. De schijf is goedkoop op dit moment maar ik vrees een beetje als het wel gaat werken, ik kan nergens vinden hoe ik moet (kan) opstarten via pci-e . Ik heb dit eens doorgelezen en kan niet beslissen, moet ik het driedubbele uitgeven voor een vertex 3 of gaat dit wel werken na wat geklooi...

[ Voor 7% gewijzigd door chundo op 11-12-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:45:

rond de 60 euro!
Dat is echt geen geld en zonet ook eentje besteld maar ik heb het onder rembours gedaan ondanks dat het dan 15 euro extra is. Evenzogoed is het dan nog maar 76 euro wat nog steeds een spotprijs is maar je met rembours minder risico loopt. Als de prijs niet zou kloppen ben je in elk geval niet meteen het geld kwijt en gedoe met terugstorting en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Blij te zien dat veel tweakers hem bestellen :), was zelf erg aan het twijfelen. Besloot maar niet te doen omdat mijn mobo er niet tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:45:
Blij te zien dat veel tweakers hem bestellen :), was zelf erg aan het twijfelen. Besloot maar niet te doen omdat mijn mobo er niet tussen zat.
Bij de Intel boarden werkt het meestal wel goed maar de AMD boarden wilde het nog wel eens wat problematischer zijn. Evenzogoed is het bij mij ook even afwachten wat de Revodrive in combinatie met mijn nieuwe Asus P8Z68 Deluxe board gaat doen. Voorheen bij mijn Asus P6X58 Premium board werkte de Revodrive in elk geval foutloos maar voor dat geld wil ik dat risico wel nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Roel1966 op 11-12-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Slim om het onder rembours te doen! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Voordat ik ga hopen of hij het doet moet ik eerst nog zien dat ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
pientertje schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:58:
Slim om het onder rembours te doen! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Voordat ik ga hopen of hij het doet moet ik eerst nog zien dat ik hem krijg.
Op zich heb ik goede ervaringen met 4launch dus ik denk wel dat ze hem voor die prijs ook daadwerkelijk leveren, maar de vraag blijft natuurlijk of ze wel zo'n grote voorraad hebben en de kans erin zit dat bij einde voorraad mensen pech hebben gehad. Vandaar dat ik ook zoiets had van ik doe het onder rembours in geval dat er geen voorraad meer is maar ik denk wel dat het los zal lopen en 4launch gewoon een grote restpartij op de kop heeft kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Bij 4launch staat de prijs inmiddels ook weer op 'normaal', maar de voorraad staat op 0 (terwijl hij de rest van de dag op 1 stond). Het lijkt erop dat ze er in iedergeval een aantal gaan leveren, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik zou er gewoon maar vanuit gaan dat we binnenkort allemaal een mailtje krijgen dat hij "niet meer leverbaar" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Reactie van 4launch:

U heeft bij ons een OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive besteld voor de prijs van 61 euro, welke helaas onrealistisch laag is door een fout van de leverancier. Excuses hiervoor, u begrijpt dat wij uw order moeten annuleren, wanneer u betaald heeft zal dit bedrag spoedig terug op uw rekening staan.

Met vriendelijke groet,

<knip>
Verkoop Medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
MrPi schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:22:
Reactie van 4launch:

U heeft bij ons een OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive besteld voor de prijs van 61 euro, welke helaas onrealistisch laag is door een fout van de leverancier. Excuses hiervoor, u begrijpt dat wij uw order moeten annuleren, wanneer u betaald heeft zal dit bedrag spoedig terug op uw rekening staan.

Met vriendelijke groet,

<knip>
Verkoop Medewerker
Ik vind het apart dat andere shops ook die prijs gehanteerd hebben. Is daar toevallig nog een verklaring voor? Ik hoor weleens dat veel shops zich aanpassen aan de laagste prijs in de pricewatch.

Daarnaast vind ik 60 euro niet heel onrealistisch. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Snel bij Centralpoint bestellen dan? Alleen zij verwachten pas in januari weer voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Ik heb nog geen persoonlijk schrijven, alleen dit:
Beste <mijn naam>,

Op zondag 11-12-2011 om 23:30 is de status van uw bestelling met bestelnummer 123456 veranderd naar geannuleerd.

Uw bestelling is geannuleerd. Wij hopen u in de toekomst wel van dienst te mogen zijn. Eventuele betalingen worden binnen 5 werkdagen naar u teruggeboekt. Terugboeking naar een buitenlandse rekening kan enkele dagen langer duren.

U kunt op onze website inloggen op uw account om een overzicht en de status van uw bestelling te bekijken.

Met vriendelijke groet,

4Launch Shop
shop.4launch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Laatst online: 07-09 12:28
Vijf minuten later kreeg ik het andere mailtje.

Waarschijnlijk maken zowel 4Launch als Centralpoint gebruik van een productfeed of API van de leverancier en stond daar een foutje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Laatst online: 15-08 18:05
Zou je het product alsnog kunnen eisen omdat de prijs niet "onrealistisch" was gezien zowel 4launch als centralpoint het product in prijs hadden verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
D2D_Christiaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:10:
Zou je het product alsnog kunnen eisen omdat de prijs niet "onrealistisch" was gezien zowel 4launch als centralpoint het product in prijs hadden verlaagd?
Dat kan, maar leveren doen ze toch niet. Vaak komen ze ook onder leveren uit door gewoon te zeggen dat het product end of life is. :X

Beste wat je kunt doen als je er echt mee zit is een review plaatsen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keipi
  • Laatst online: 11-09 07:25
Zelf ook de mail gekregen.

Heb zelf met iDeal betaalt en het geld is bij mij al afgeschreven, dus ik betwijfel of zij dit wel zomaar mogen doen. Ook heb ik er andere dingen bij bestelt, en die zijn eigenlijk goedkoper in een andere winkel en heb niet de keuze gekregen om de hele order te annuleren.

Beetje krom verhaal dus.

Is er toevalig iemand met wat juridisch inzicht die weet tot in hoevere zij dit mogen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet: winkels moeten producten leveren tegen de prijs die ze zelf aangeven, tenzij de prijs overduidelijk een fout is en niet realistisch is voor de waarde van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
heb ook 2 besteld via iDeal, maar had ook niet verwacht ze te ontvangen... was te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Eveneens ook de annuleringsmailtjes gekregen en een geluk dat ik onder rembours besteld had dus verder geen gedoe met terugstorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens, voor 25-30% van de nieuwprijs verwachten dat je iets geleverd krijgt:

:')

Dat is gewoon een fout geweest, je kan op je strepen staan maar dat gaat toch niet helpen. De prijs was onrealistisch laag, punt. Domweg egoïstisch en naïef als je denkt dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:45:

Dat is gewoon een fout geweest, je kan op je strepen staan maar dat gaat toch niet helpen. De prijs was onrealistisch laag, punt. Domweg egoïstisch en naïef als je denkt dat dat gaat lukken.
Zo onrealistisch is dat niet want laatst heb ik een Mede8er 500X2 mediaplayer via Ibood gekocht die dus 30% minder was dan de reguliere nieuwprijs namelijk van 169 voor 119 euro. En aangezien de Revodrive al een tijdje op de markt is en inmiddels al een tijdje de Revodrive X2 zou het reeel kunnen zijn dat ze een oude voorraad op wilden ruimen bij OCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSDs met 0,6 GB per euro zijn onrealistisch laag. De echte prijs van dit product ligt 4 keer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Roel1966 schreef op maandag 12 december 2011 @ 02:45:
[...]

Zo onrealistisch is dat niet want laatst heb ik een Mede8er 500X2 mediaplayer via Ibood gekocht die dus 30% minder was dan de reguliere nieuwprijs namelijk van 169 voor 119 euro. En aangezien de Revodrive al een tijdje op de markt is en inmiddels al een tijdje de Revodrive X2 zou het reeel kunnen zijn dat ze een oude voorraad op wilden ruimen bij OCZ.
Maar tussen een verlaging van 30% en 60% zit nog een flink verschil ;)

@Keipi:
Heb je ze al een mail gestuurd om te vragen of je de hele order kan annuleren? Lijkt me dat dat gewoon mogelijk is namelijk.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91

Tomassie91

wut?!

Jejking schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:45:

Als 4 winkels hem voor ~60 EUR aanbieden is het ineens niet meer zo onrealistisch. Als een product end-of-life gaat, zijn dit soort praktijken niet abnormaal, Zie het HP tablet(van 500 EUR naar 100 EUR), Toshiba tablet(van 400 EUR naar 100 EUR) en de Logitech Revue(van 300 EUR naar 100 EUR).

EDIT: prijzen toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomassie91 op 12-12-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

4 winkels op de? ;) Ik zal in het midden laten of het nou algemeen bekend is dat webwinkels inkopen doen bij groothandels, maar met een béétje common sense kan je je ook wel voorstellen dat niet iedereen op een eigen plek inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Net een mail gekregen van central point, blijkt dus inderdaad niet leverbaar voor de getoonde prijs, maar goed, noit geschoten altijd mis .

''Geachte heer bas,

Allereerst willen wij excuses aanbieden voor het ongemak.

Door een fout in het computersysteem van één van de leveranciers van Centralpoint.nl is het product OCZ: 120GB RevoDrive (OCZSSDPX-1RVD0110) abusievelijk aangeboden voor een prijs van 59,- Euro exclusief de verzendkosten en BTW. Het is evident dat hier sprake is van een vergissing. Nergens stond vermeld dat het om een speciale actie ging. Het product kost overal tussen 209,- en 285,- Euro. Wij kunnen het product dan ook niet leveren voor 59,- Euro exclusief verzendkosten en BTW.

Wij hebben uw order geannuleerd en verzoeken u om uw bankrekeningnummer aan ons door te geven. Na het toesturen hiervan kunt het bedrag binnen 7 werkdagen op uw rekening terug verwachten.

U kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen en het aankoopbedrag verrekenen met uw tegoed (uw tegoed blijft oneindig geldig). Het enige wat u hoeft te doen is uw bestelling te plaatsen via www.centralpoint.nl en het nieuwe ordernummer aan ons te e-mailen. ''

Met vriendelijke groet,

Marcel Joosten | Centralpoint.nl | verkoop@centralpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft me verbazen dat iedereen altijd weer massaal fout geprijsde producten proberen te kopen. Het gebeurt meerdere keren op pricewatch. En nog steeds zijn mensen verbaasd als ze niks geleverd krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Ik ben niet verbaasd. Ik had gewoon gehoopt dat het systeem zodanig geautomatiseerd was dat de order de deur uit zou zijn gegaan voordat ze de fout ontdekten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasNation schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:21:
Ik ben niet verbaasd. Ik had gewoon gehoopt dat het systeem zodanig geautomatiseerd was dat de order de deur uit zou zijn gegaan voordat ze de fout ontdekten :D
Ik ook maar ik zou graag een keer willen weten wanneer dit ooit gebeurt is in de history van pricewatch? ik heb zelf een keer een i7 920 voor 60 euro geprobeert te kopen en dat werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:09:
Het blijft me verbazen dat iedereen altijd weer massaal fout geprijsde producten proberen te kopen. Het gebeurt meerdere keren op pricewatch. En nog steeds zijn mensen verbaasd als ze niks geleverd krijgen....
Wie zegt dat ik verbaasd ben dat ik niks geleverd krijg.
Je kan het er altijd op wagen, voor het zelfde geld krijg je hem wel geleverd voor die prijs, wet jij veel.

Nooit geschoten altijd mis.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik moet zeggen, normaliter zou ik ook zeggen, La Ma Waaien, dit is een stocking-fout. Maar gezien dit model behoorlijk EOL is (Revo 2 en 3 zijn al uit) zou het in mijn ogen wel gekunnen hebben om de laatste voorraad zo kwijt te raken!

Maar goed, toch niet :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

XanderDrake schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:26:
Ik moet zeggen, normaliter zou ik ook zeggen, La Ma Waaien, dit is een stocking-fout. Maar gezien dit model behoorlijk EOL is (Revo 2 en 3 zijn al uit) zou het in mijn ogen wel gekunnen hebben om de laatste voorraad zo kwijt te raken!

Inderdaad, en stal nou dat een paar bedrijven, dit doormiddel van leuke prijsdaling nog aan de man willen brengen ? soort van restverwerking ?

Had ik mooi deze deal mis kunnen lopen, gezien het feit dat meerdere bedrijven deze drive voor nagenoeg dezelfde prijs aanboden, zou het inderdaad toch kunnen!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

hahahahaah mijn buurjongen verteld van hee!! nog 1 stuk over voor 60 euro kopen!! .. hahah kreeg net zon sms van LUL.. :P

hahah geniaal.. ik vond het de prijs wel realistisch .. het is immers het eerste model en .. tsja het is ook bijna 2012.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:26:

Dat was ook mijn redenatie erbij en eerlijk gezegd vind ik dan die 206 euro het weer niet meer waard voor een product wat toch al dik 2 jaar op de markt is. Als ik mijn Revodrive zou vervangen zou ik altijd voor de X2 gaan voor die 80 euro meer en niet meer een Revodrive 1 dan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:45:

rond de 60 euro!
Sorry guys.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Laatst online: 15-08 18:05
Toch maar eens een mail naar 4launch gestuurd, kijken wat hier uit komt. Hopelijk krijgen ze bij 4launch ook door dat het regelrecht doorsluizen van leveranciersprijzen risico's met zich meebrengt:

Geachte (naam verkoopmedewerker 4launch),

Bij dezen zend ik u een mail met mijn verontwaardiging over de handelswijze omtrent mijn bestelling.

Zondag 11 november, omstreeks 18:13 uur, heb ik via de webshop van 4launch een "OCZ SSD 110GB, PCI-Express, Revodrive" besteld voor de destijds vermelde prijs van 61 euro. De bestelling heeft het bestelnummer ******. Deze aanbieding kwam bij mij aan het licht via de tweakers.net pricewatch. Gezien ik al een langere tijd op zoek ben naar een goede SSD, heb ik hierop uw webshop bezocht.

De aanbieding zoals deze vermeld stond in de webshop vond ik een goede koop. Wel viel het mij op dat diverse webshops, waaronder 4launch.nl en centralpoint.nl, de prijzen extreem verlaagd hadden ten opzichte van andere webshops. Gezien er meerdere webshops waren waarbij de prijs gedaald was naar 61 á 75 euro, nam ik aan dat het hier NIET ging om een foutive prijsvermelding in de webshop van 4launch.

De lage prijs van 61 euro op uw website stond kon in mijn ogen meerdere mogelijke redenen hebben, bijvoorbeeld:
- Het product was "End of Life", de fabrikant gaf geen ondersteuning meer voor het product gezien er al een Revodrive 2 en 3 serie als opvolgers op de markt zijn. Hierdoor was het product in waarde gedaald.
- Diverse webshops hadden een goedkope partij van dit product op de kop weten te tikken, waardoor de verkoopprijs aanzienlijk gedaald was.

Ik ben er dus geen moment vanuit gegaan dat het hier ging om een "onrealistisch lage prijs". In mijn ogen is de eerder genoemde prijs ook niet onrealistisch gezien de bovengenoemde redenen tot een dergelijke prijsverlaging.

Diezelfde avond heb ik van 4launch nog een "bevestiging van de bestelling" en een "bevestiging van de betaling" mogen ontvangen via de mail. Hierna mocht ik er dus van uitgaan dat de bestelling in kannen en kruiken zat en dat er dus spraken was van een rechtsgeldige overeenkomst. Met deze gedachte ben ik dan ook met een gerust hard gaan slapen.

Volgens het Nederlands Recht is er namelijk spraken van een overeenkomst wanneer, ik citeer:
"Artikel 6:217 BW: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan."

Tot mijn grote verbazing las ik vanochtend dan ook de mail van 4launch die mij 11-12-2011 om 23:42 was toegestuurd. Hierin was te lezen dat de status van mijn bestelling was gewijzigd naar "geannuleerd". De daarop volgende mail, van 23:53, (hieronder te lezen) gaf gelukkig enige duidelijkheid waarom.

Ik kan begrijpen dat u zich later heeft bedacht omtrent onze overeenkomst. Echter is dit geen reden om zomaar de overeenkomst kunt annuleren. Laat mij ook vanuit uw algemene voorwaarden citeren wanneer er spraken is van een overeenkomst:

"5. OVEREENKOMSTEN
1. Offertes, die door beide partijen zijn ondertekend, vormen een overeenkomst.
2. Schriftelijk bevestigde opdrachten vormen een overeenkomst.
3. Opdrachten die door 4Launch in uitvoering zijn genomen, vormen een overeenkomst.
4. Overeenkomsten zijn voor beide partijen bindend.
5. Aanvullingen op overkomsten en wijzigingen van overeenkomsten zijn pas bindend als 4Launch
deze schriftelijk heeft bevestigd."

Volgens artikel 5.2 is hier dus spraken van een overeenkomst. En volgens artikel 5.4 is een overeenkomst voor beide partijen bindend.
Hieruit mag ik opmaken dat een overeenkomst alleen ongedaan kan worden gemaakt wanneer beide partijen hiertoe overeenstemming tot annulering hebben bereikt.

Echter geven artikel 8.3 en artikel 14.4 een veel andere omschrijving van de gebondenheid van een overeenkomst, ik citeer:

"8. PRIJZEN
3. In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst."

"14. ONTBINDING
4. Elk der partijen heeft de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden indien de andere partij, na een
deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn
gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van
wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst."

Hieruit blijkt dus dat artikel 5.4 in dit geval in strijd in met artikel 8.3 en 14.4 uit uw algemene voorwaarden.
Omdat u in uw algemene voorwaarden verwijst naar de Wet doe ik dat dan maar ook. Vandaar dat ik weer terugkom op het eerder genoemde Artikel 6:217 BW van het Nederlands Recht:

"Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan."

Bij aanbod valt te denken aan een aanbod, offerte, e.d. Zowel een aanbod als de aanvaarding van dit aanbod worden gezien als een wilsverklaring. Ten aanzien van de wilsverklaring bepaalt artikel 3:33 BW:

"Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard."

Zowel het aanbod als de aanvaarding openbaren zich dus door een verklaring die een afspiegeling van de wil is (de wilsverklaring) die gericht is op rechtsgevolg (de overeenkomst).

Nu kan ik mij achteraf goed voorstellen dat in dit geval, wanneer er een foutieve prijs op de website stond, er bij 4launch geen spraken was van een "gerichte wil" om dit product tegen de lagere prijs te verkopen.

Echter geeft u dit nog steeds niet het recht om de overeenkomst zomaar te ontbinden. In artikel 3:35 geeft ons meer duidelijkheid, wederom ik citeer:

"Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil."

Zoals ik u eerder hebt vermeld in dit bericht, ben ik er vanuit gegaan dat het in dit geval ging om een correcte prijsvermelding en dus een vanuit 4launch "gerichte wil" om het product voor deze prijs aan te bieden. Voor mijn veronderstelling had ik tevens meerdere redenen (zie de eerder genoemde mogelijke redenen voor een dergelijke prijsverlaging).

Dit houdt dus in dat u geen beroep kunt doen op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil. Vandaar dat ik ook geen geldige reden zie voor het ontbinden van de overeenkomst en het daarbij annuleren van mijn bestelling.

Bij dezen wijs ik u dan ook op uw plichten tot het leveren van het product volgens de overeenkomst zoals deze op 11-12-2011 is opgemaakt. Ik ga er vanuit dat het product alsnog geleverd wordt voor de eerder overeengekomen en reeds betaalde prijs.

Mocht u hierover anders denken dan hoor ik graag van u een onderbouwing waarom u de overeenkomst wilt ontbinden.

Hoogachtend:

Christiaan Gombert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

D2D_Christiaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:46:
Toch maar eens een mail naar 4launch gestuurd, kijken wat hier uit komt. Hopelijk krijgen ze bij 4launch ook door dat het regelrecht doorsluizen van leveranciersprijzen risico's met zich meebrengt:

Geachte (naam verkoopmedewerker 4launch),
BLABLABLA

Hoogachtend:

Christiaan Gombert
Lijkt mij goed onderbouwend, lijkt me ook een lekekre broef om standard in je bezit te hebben haha.. Houd ons op de hoogte van het reilen en zijlen van deze wisseling... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
D2D_Christiaan

Mooie mail, maar ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan. Ten eerste heb je de algemene voorwaarden geaccepteerd bij je aankoop. Ook zijn de artikelen die je noemt niet strijdig met het artikel over een overeenkomst. Art. 14.4 verwoordt het wettelijke recht op een ontbinding als gevolg van een wanprestatie: 6:74 jo. 6:265 BW.

Verder kan je niet stellen dat je er totaal niet vanuit bent gegaan dat het wel eens om een fout zou gaan. Bij een prijs die een kwart is van de originele prijs zou je tenminste een klein beetje kunnen denken dat er wel eens een foutje gemaakt zou kunnen zijn. Je beroep op 3:35 BW zal daarom niet op gaan.

PS. ik had ook een OCZ Revodrive besteld en kreeg dezelfde mail als jullie. Dacht, kan het allicht proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Leuk verhaal maar ze verzinnen toch wel wat om het product vooralsnog niet te leveren.

Maar inderdaad, zelf ook geprobeerd,
niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kakulukia schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:33:
Leuk verhaal maar ze verzinnen toch wel wat om het product vooralsnog niet te leveren.

Maar inderdaad, zelf ook geprobeerd,
niet geschoten is altijd mis :)
Mooi verhaal, maar het zal niets uitrichten, vermoedelijk.

Modbreak:Dergelijke situaties zijn al veelvuldig voorbij gekomen in het Shopping Forum, allen met dezelfde uitkomst, het annuleren van de order. Overigens staat de webwinkel weldegelijk in het gelijk, maar daarvoor wil ik iedereen naar het Shopping Fourm verwijzen en deze discussie niet hier verder voeren. Dit topic gaat over ervaring van OCZ Revodrive, niet de prijsstelling van webwinkels. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Ben benieuwd naar de recente ervaringen van medetweakers. Ik heb een systeem met een revodrive 3 x2 en de algehele stabiliteit laat sterk te wensen over. BSODs, resets, allerlei problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Juist. Ik heb de Revodrive 3 X2 240GB en ik heb ook steeds last van BSOD's en gekkigheid. Zijn er al mensen die hier wat aan hebben gedaan zodat dit niet meer voor komt?

Ik heb nu mijn systeem voor de 3e keer opnieuw geinstalleerd, ben net klaar en had zojuist weer een dikke crash. Ik begin er echt moedeloos van te worden. Ook brandde er nu een rood ledje op mijn kaart.

Ik heb het systeem uitgezet, weer opnieuw laten starten en alles is weer goed. Echter is het systeem verre van stabiel, en ben hier niet tevreden mee. Het is maar wachten tot er weer een BSOD random komt. Dat is als developer niet handig kan ik je zeggen.

Laatst heb ik al de nieuwe firmware en bios in de kaart geflashed, dit ging allemaal goed, maar zoals je merkt heeft dit het probleem niet verholpen. What's up? Heb ook al op het internet gezocht naar mensen die het zelfde probleem hadden, maar echt een oplossing kan ik niet vinden. Wel veel mensen die het ook hebben.

Een vriend van mij heeft deze zelfde kaart en heeft hem terug gestuurd omdat daar de hele RAID array niet meer herkend werd. Hij heeft een nieuwe kaart gekregen, met koelgaten in de backplate, en een dikke koeler erop. Het schijnt namelijk dat deze kaart last heeft van hitte problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 13-05-2012 20:14 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Om af te dwingen dat enkel eigenaren van Revodrive-producten in dit topic posten, is het verplicht een foto van een factuur of bewijs van aankoop met daarop één of meerdere Revodrive-producten te tonen. Zonder dergelijk bewijs mag je in dit topic niet posten.

Voor discussies over dit product kun je terecht in dit topic: OCZ Revodrive PCI-e SSD discussietopic. Daarin kunnen zowel eigenaren als niet-eigenaren posten.