Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing: een andere SSD.

Ik heb het al vaker gezegd.. Alles van OCZ is onbetrouwbare troep op dit moment. Een andere SSD (een intel, crucial of samsung) is echt de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Er moet vanuit OCZ een oplossing zijn. Als je zoveel geld uitgeeft aan een kaart mag je toch wel verwachten dat zij met een oplossing komen. Een andere SSD is geen oplossing. Je kan me niet vertellen dat die lui alleen maar meuk op de markt brengen dat niet werkt, dan heeft dat bedrijf geen bestaansrecht en ik vind een dergelijke reactie wel erg kort door de bocht imo.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort door de bocht, maar toch waar.
SSD kapot? Zijn dit goede SMART data?
Mijn SSD doet raar
Dat is alleen van deze week. Je, het is behoorlijk ongenuanceerd. Maar het is troep. Klaar. Als je het mij vraagt heeft OCZ inderdaad geen bestaansrecht, maar zolang mensen blind op de specs afgaan, zal er niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:16:
Er moet vanuit OCZ een oplossing zijn.
Waarom? Een échte oplossing zou een andere SSD zijn, dus dan kun je meer hoop putten uit de leverancier.

Het is de leverancier die jou een oplossing moet bieden voor je probleem; namelijk een duur product wat niet aan de te verwachten eisen voldoet. Je mag verwachten dat je voor dat geld een bruikbaar en stabiel opslagmedium koopt; nog even los van de snelheid. Dat is bij veel Sandforce drives discutabel, door alle problemen.

Wil je een goed werkend product, raad ik je dus sterk aan om verhaal te halen bij de leverancier en te stellen dat je ontevreden bent en een ander product wilt. Crucial M4 en Samsung 830 zijn geschikte kandidaten. Veel goedkoper ook en qua niet-comprimeerbare data vaak ook sneller, al leggen ze het wel af tegen de 240GB Revodrive denk ik. Maar het zal weinig schelen; qua snelheidservaring al helemaal niet.

Gun jezelf dus een goed werkend product en zorg dat je je dure investering kan ombuigen naar iets wat wél werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:20:
Dat is alleen van deze week. Je, het is behoorlijk ongenuanceerd. Maar het is troep. Klaar. Als je het mij vraagt heeft OCZ inderdaad geen bestaansrecht, maar zolang mensen blind op de specs afgaan, zal er niets veranderen.
Net zoals mensen die er een complete persoonlijke vendetta van maken zoals jij en daarmee bij voorbaat al niet meer de moeite van het lezen waard zijn door de te vele vooroordelen. De problemen gelden alleen voor Sandforce controllers. Dat is weliswaar een groot deel van de OCZ drives maar er is ook een deel dat deze niet gebruikt plus dat OCZ meer dan alleen ssd's verkoopt. De Vertex 4 doet het al heel wat beter. Daar heeft degene waar je op reageert alleen vrij weinig aan, het lost zijn probleem niet op. Hij kan beter teruggaan naar de verkoper want die moet immers garantie verlenen. Het kan best zijn dat ie een model heeft getroffen waarvan de geheugencellen stuk zijn, kan zijn dat de schijf door z'n p/e cycles is en ga zo maar door. Dat zullen ze onderling maar moeten uitzoeken. Dat iets stuk is hoeft er niet nog eens ingewreven te worden. Dat is wel heel erg cru.

Overigens is het niet zo heel erg moeilijk om lijstjes met kapotte ssd's en problemen met ssd's samen te stellen. Als je een beetje zoekt heb je er met gemak 10 stuks van verschillende merken en verschillende controllers. De situatie is wat dat betreft niet anders als we die kennen van hdd's.

Die Sandforce controllers zijn een beetje raar vanwege dat compressed en non-compressed data verschil. Daardoor is het moeilijk te voorspellen wat de performance zal zijn voor welke toepassing dan ook. De overige controllers kennen dit verschil niet waardoor ze veel beter te voorspellen zijn en ook veel beter te meten zijn. Zorg er echter wel voor dat je naar de nieuwste firmware update, er zijn er zat die aardig wat problemen hebben gehad maar die inmiddels met firmware updates eruit zijn gehaald (een 8MB bug, de 5200 uren bug, enz.). Ik denk dat dat nog het belangrijkste is bij ssd's. Of een Crucial M4 of Samsung 830 een oplossing zijn weet ik niet. Dit zijn itt de Revodrive sata ssd's, geen PCI-e ssd's. Het grote probleem is alleen wel dat PCI-e ssd-oplossingen veelal gebruik maken van die omstreden Sandforce controllers. Als PCI-e een vereiste is wordt het heel erg moeilijk. Zo niet, neem dan zo'n Crucial of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat je het met mij oneens was wist je mij in een post te beschuldigen van smaad en het mogelijk in dienst zijn bij een van de fabrikanten die ik zo op dat punt verdedigde. Discussieer aardig, of ga ergens anders heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De Revodrive is ook geen PCIe SSD, maar een setje Vertex 2's op een Marvell SAS controller in RAID, gemaskeerd door een OCZ BIOS en een OCZ fakeraid driver zodat het lijkt alsof het wat toevoegt tov 2 SSDs in software RAID op je onboard SATA AHCI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:14:
Discussieer aardig, of ga ergens anders heen.
Precies, jij moet eens aardig gaan discussiëren of naar elders verhuizen. Ranten op iets en iemand nog even zout in de wond strooien draagt niet bij een oplossing voor iemands probleem hoe terecht of onterecht de rant ook is. Vecht je vendetta liever elders uit, sleep OCZ voor de rechter of zo.

@_JGC_: Ze noemen het zo omdat je 'm in een PCI-e slot schuift. Feitelijk is het inderdaad domweg een RAID controller waaraan wat ssd's hangen wat ze allemaal op 1 kaart weten te proppen (hoewel dat met een aantal nieuwere weer niet zo is, de ssd's schuif je er dan los in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Precies, jij moet eens aardig gaan discussiëren of naar elders verhuizen. Ranten op iets en iemand nog even zout in de wond strooien draagt niet bij een oplossing voor iemands probleem hoe terecht of onterecht de rant ook is. Vecht je vendetta liever elders uit, sleep OCZ voor de rechter of zo.

@_JGC_: Ze noemen het zo omdat je 'm in een PCI-e slot schuift. Feitelijk is het inderdaad domweg een RAID controller waaraan wat ssd's hangen wat ze allemaal op 1 kaart weten te proppen (hoewel dat met een aantal nieuwere weer niet zo is, de ssd's schuif je er dan los in).
Het idee van een PCIe SSD is dat je de bottleneck van PCIe->SATA->SSD oplost. Dure enterprise oplossingen zoals die van FusionIO doen dit idd, maar bij OCZ pakken ze gewoon een SATA of SAS controller met fakeraid en proppen daar gewoon met SATA een stel Vertex drives op. Dat noem ik geen PCIe SSD, maar gewoon consumentenbedrog.
Zoals er al meerdere keren in het SSD topic naarvoren is gekomen, is er tot nu toe nog geen enkele SSD die beter presteert dan wanneer deze is aangesloten op de onboard Intel of AMD controller. Elke losse SATA of SAS controller legt het af tegen die setup. Als je per se bij OCZ wilt blijven, kan je beter 2 Vertex 2's of Vertex 3's aan een Intel controller hangen in RAID0, ben je sneller en goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Ho. Stop. Je mist het hele punt. Ik wil best discussiëren. Maar met jou wordt dat op de een of andere manier nooit een succes. Hell, lees eens een klein beetje terug. Je begint een discussie door mij van een persoonlijke vendetta tegen OCZ te beschuldigen...

Volgens mij bestaat een discussie nog altijd uit argumenten over het onderwerp. Niet over in welke... vendetta... de deelnemers wel niet zijn verwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
@_JGC_: Bij dat laatste moet je wel weer een GC versie hebben die niet een hele lange idle time nodig heeft anders heb je veel last van performance degradatie. En een RAID controller die niet moeilijk doet met ssd's (zou met hedendaagse controllers niet zo'n probleem meer moeten zijn).

Als we het heel simpel bekijken is een ssd niks meer dan een paar NAND chips die middels RAID tot 1 schijf gemaakt wordt. Niet anders als bij de goedkope PCI-e ssd oplossingen dus. M.a.w. iedere ssd zou dan consumentenbedrog zijn. Ik begrijp wel enigszins waarom je dat vindt maar houdt er ook rekening mee dat de prijs er ook naar is. Die FusionIO dingen kosten al snel het tweevoud van die goedkope PCI-e ssd's die zo'n RAID controller gebruiken.

@Darkstone: je laat nou niet bepaald zien dat je wilt discussiëren. De post die je hier neer hebt gezet is niet meer dan een troll en dat weet je klaarblijkelijk ook aangezien je zelf al opmerkt dat het ongenuanceerd is. Ik start overigens ook geen discussie maar wijs je er alleen op dat wat je doet niet door de beugel kan en niet behulpzaam is. Laten we ons liever op z'n probleem concentreren dan op de discutabele reputatie van een of andere ssd controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ppl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:00:
@_JGC_: Bij dat laatste moet je wel weer een GC versie hebben die niet een hele lange idle time nodig heeft anders heb je veel last van performance degradatie. En een RAID controller die niet moeilijk doet met ssd's (zou met hedendaagse controllers niet zo'n probleem meer moeten zijn).

Als we het heel simpel bekijken is een ssd niks meer dan een paar NAND chips die middels RAID tot 1 schijf gemaakt wordt. Niet anders als bij de goedkope PCI-e ssd oplossingen dus. M.a.w. iedere ssd zou dan consumentenbedrog zijn. Ik begrijp wel enigszins waarom je dat vindt maar houdt er ook rekening mee dat de prijs er ook naar is. Die FusionIO dingen kosten al snel het tweevoud van die goedkope PCI-e ssd's die zo'n RAID controller gebruiken.
Ik heb het hier niet over hardware RAID, maar over softraid die je met elke moderne Intel of AMD chipset bouwt, of desnoods met je OS. Mijn ervaring met hardware RAID is dat de meeste controllers gewoon na een bepaald punt niet verder schalen terwijl de SSDs zin hebben om nog meer te gaan doen. Ik heb dat gezien bij een LSI 3Ware 9750-8i die blijft steken op 1,1GB/s, of daar nu 2, 4 of 6x Crucial M4 256GB aan hangt maakt niet heel veel uit in sequential reads. RAID0 vs RAID10 of RAID6 boet dat ding ook geen zak qua performance, dus de controller is dan ook gewoon de bottleneck.

Verder denk ik dat je qua performance eens de review op tweakers.net moet bekijken:
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid

In die test zie je dat de RevoDrive X2 het niet beter doet dan een setje ADATA SSDs van 120GB aan een LSI controller. Nu is die LSI controller voorbeeld van bovenstaande issue en had ik liever gezien dat ze ipv 2x120GB en 4x120GB ook een 2x240GB setup getest hadden in RAID0 en liefst ook even aan de onboard Intel controller van de gebruikte testPC.

Voor een RevoDrive (3) X2 240GB betaal je al snel 500 euro. Voor 2x120GB Vertex 3 betaal je 230 euro. Voor 2x128GB Crucial M4 betaal je zelfs nog minder. Voor de prijs van een revodrive (3) X2 haal je al snel de dubbele capaciteit aan normale SSDs en houd je nog geld over ook. Die normale SSDs prik je voor de prijs van een paar SATA kabels voor nop aan je onboard controller en leveren je hogere performance dan de revodrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:09
mede-tweakers,

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar iemand ervaringen met de revodrive X3 op een asus Rampage IV extreme X79 BF3 edition?

Ik heb kortgeleden mijn crucial M4 256 Gb vervangen voor een Revodrive x3 120 Gb, en heb de indruk, dat de revo stukken trager is.. in AS SSD benchmarks kom ik niet boven de 350 Mb lezen en 110 Mb schrijven??

Het 2e probleem is mijn Vga, een ASUS HD7970 DC top , welke 3 slots in gebruik heeft. Hierdoor ben ik nogal beperkt in de mogelijk te gebruiken PCI poorten.

Welk slot zou ik volgens jullie moeten gebruiken?

PC specs:
Corsair 800 D
ASUS rampage IV extreme BF3
Intel I7 3960X met corsair H100
g-skill 16 Gb 2133 Mhz
OCZ revodrive X3 120 Gb
ASUS HD7970 DC top

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kortgeleden mijn crucial M4 256 Gb vervangen voor een Revodrive x3 120 Gb, en heb de indruk, dat de revo stukken trager is.. in AS SSD benchmarks kom ik niet boven de 350 Mb lezen en 110 Mb schrijven??
Dat wist je toch toen je tijdens je vooronderzoek erachter kwam dat Sandforce SSDs vooral dankzij compressie en dedup hoge getallen haalt? Probeer eens een ATTO benchmark, dat laat wellicht de cijfers zien die je wilde zien, ook al zijn die nutteloos.

Zeker de Sandforce modellen met lage capaciteit doen het met incompressible data erg slecht vergeleken met een Crucial M4 64GB die al 500MB/s haalt, of een Samsung 830 64GB die 500/160MB/s doet en dus in zijn eentje al een Revodrive 3 voorbijstreeft. Dus de kleinste capaciteit SSD is sneller dan de Revodrive 3 120GB; daar is niets vreemds aan.
Welk slot zou ik volgens jullie moeten gebruiken?
Eén van je beschikbare PCI-express x4 slots. Past ook in een x8 of x16 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De revodrive is inderdaad stukken trager dan de secs aangeeft. Waarom zou je die stap ooit maken? Zelfs de revodrive 480GB is nauwelijks sneller dan de M4.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 12:14 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het is inmiddels alweer een tijdje terug en ik heb sinds dien inderdaad verschillende firmware updates gedaan waardoor de drive geen gekkigheden meer vertoonde. Hij werkt eigenlijk best goed kan ik zeggen!

Wat mij gister wel op viel, ik heb sinds kort een nieuuw bureau en mijn PC staat nu tijdelijk even op de grond. Ik was eergisteren Battlefield 3 aan het spelen, en met mijn twee videokaarten kan het dan best warm worden in de kast. Volgens mij heeft dit invloed op mijn hardeschijf die hier onder hangt. Want na een tijdje begint de boel vast te lopen. Er zit geen load op de hardeschijf onder het gamen uiteraard, maar de hitte in de buurt van de kaart loopt wel op.

Op een gegeven moment crashed de hardeschijf dan gewoon. Er begint op dat moment op de kaart ook een rood ledje te branden. Nu was mijn crash zo erg, dat er data courupt is geraakt en ik opnieuw moest installeren.

Met een verse Windows ging ik het gister weer proberen, en wederom een crash. Ik had dit al eens eerder gehad, en ook toen stond de PC op de grond. Ik dacht dus dat het wel iets met hitte te maken moest hebben. Nu heb ik een hele beun-oplossing gevonden gewoon puur voor de test. Ik heb namelijk een vrij sterke fan gewoon in mijn kast gezet, met de klep weer dicht, zodat er iig wat luchtverplaatsing bij de SSD is. En je raad het wel, daarna heb ik geen crash meer gehad.

Ik denk dus gewoon dat OCZ er goed aan had gedaan om een kleine fan op de heatsink te plaatsen van de SSD.

Meer mensen met dit probleem?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een revodrive 350 480GB gekocht .

Ik moest ff een bios update doen en heb toen mijn mem timing iets te scherp ingesteld namelijk van T2 Naar T1 Dit was ik zo gewend .

Windows wilde op geen enkele manier meer installeren lol maar het is goedgekomen en de 350 is super rap.

crystal disk mark 1500 lezen en 850 schrijven ik installeer games en driver van mijn vertex 4 naar de 350 en dat gaat zo freeking rap niet normaal . Windows update gaat als een speer . Zippen en unzippen gaat als de tering .

Programma's starten is instant stert geen delay .

Wil niet te veel benchmarks draaien vanwege de levens duur van de 350 .

Ik draai met een core I7 4930 op een asus moederbordje socket 2011 .
Verder nog een 780 TI GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik wil je feestje niet bederven, de revodrive heeft echt wel de hoogste specs.

Echter, er bestaan ook real-life benchmarks. Daar wordt niet gekeken wat de sandforce controllers voor benches neerzetten, maar daar wordt gekeken naar de tijd die de kaart nodig heeft om zijn klusje te klaren.

Pcmark7 en pcmark8 geven hier een duidelijker beeld hoe een ssd presteerd, daar gaat het namelijk (ook) om.
Voor pcmark7 zet deze kaart de beste score neer, 2% hoger dan de nummer 2, de Samsung 840pro. Maar het prijsverschil is er ook naar.
http://nl.hardware.info/r...e-pci-express-ssd-pcmark7

Voor pcmark8 is meer recentere software gekozen. Hier laat de revodrive een duidelijke steek vallen, en presteerd zelfs ondermaats.
http://nl.hardware.info/r...e-pci-express-ssd-pcmark8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Leuk voor je.
Maar elke andere SSD zal dezelfde gebruikers performance neerzetten...

Edit:
Zie reepje voor de langere uitleg xD

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 29-08-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* één keer is genoeg ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:42:
Leuk voor je.
Maar elke andere SSD zal dezelfde gebruikers performance neerzetten...

Edit:
Zie reepje voor de langere uitleg xD
Topic start quote :

Allereerst even een belangrijke opmerking namelijk dit topic is alleen bedoeld voor gebruikerservaringen uit te wissellen met mensen die in het bezit zijn van de Revodrive, dus wanneer je geen Revodrive bezit dan gelieve NIET te posten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Frapant dat jij de eerste bent die erover klaagt, vele niet gebruikers hebben in het verleden al gereageerd.

Maargoed, dat je op mij zo reageert, fair enough.
Maar als dat jouw reactie ook op reepje is inplaats van een degelijke discussie of gesprek aan te gaan dan draag jij ook weinig bij aan het topic.

Overigens de dingen die je tot nu had opgesomt zijn verschijnselen die ook gewone SATA SSD's teweeg brengen. Heeft weinig te maken met de revodrive zelf dus.

als laatste zou ik zeggen: Ik wil ook wel een degelijke discussie met je aangaan over het eventuele nut en betrouwbaarheid van OCZ PCI-e SSD's.
Maar als je liever de oogkleppen opdoet en de problemen rondom die SSD liever negeert dan wens ik je verder nog veel plezier met je apparaat en hoop voor je dat hij verder foutloos blijft functioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 30-08-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die melding in de topicstart is door Roel1966 toegevoegd nadat ik kritisch doch objectief commentaar heb geleverd op dit product. Dat was kennelijk niet wat hij wilde. Hij wilde er denk ik een 'fantopic' van maken. Dat is verder prima, maar dan moeten we zijn eis ook streng handhaven.

Daarom vanaf nu de eis: post een foto van de factuur van je aankoop met daarop een Revodrive-product, anders mag je niet posten in dit topic. Zo garanderen we dat dit topic enkel voor eigenaren wordt gebruikt.

Wil je discussiëren over dit product, heb ik het volgende topic aangemaakt: OCZ Revodrive PCI-e SSD discussietopic. Daar kun je naar hartenlust discussiëren over dit product zonder dat je eigenaar hoeft te zijn.

Probleem oplost. ;)

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 09:09
Na 9 jaar als bootdisk te hebben gewerkt heeft men revodrive2 de geest gegeven..

1 van de 55gb is niet meer zichtbaar.

nu opzoek naar een nieuwe bootdisk.

iemand een advies?

moederboard is een Asus Rampage 3 extreme
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Om af te dwingen dat enkel eigenaren van Revodrive-producten in dit topic posten, is het verplicht een foto van een factuur of bewijs van aankoop met daarop één of meerdere Revodrive-producten te tonen. Zonder dergelijk bewijs mag je in dit topic niet posten.

Voor discussies over dit product kun je terecht in dit topic: OCZ Revodrive PCI-e SSD discussietopic. Daarin kunnen zowel eigenaren als niet-eigenaren posten.