Beste medetweakers,
Allereerst even een belangrijke opmerking namelijk dit topic is alleen bedoeld voor gebruikerservaringen uit te wissellen met mensen die in het bezit zijn van de Revodrive, dus wanneer je geen Revodrive bezit dan gelieve NIET te posten in dit topic.
Het is mij opgevallen dat er op Tweakers weinig topics te vinden zijn over de "nieuwe" ontwikkeling van betaalbare PCI-e SSD's en dan in dit specifieke geval de Revodrive van OCZ omdat ik zelf hiervan in het bezit ben. Het was mij al eerder bekend dat er SSD's waren die in via PCI-e werken echter gezien de prijzen was dit mij toch een beetje veel te hoog gegrepen, echter OCZ is er in geslaagd een naar mijn mening enigszins betaalbare kaart te produceren.
Nu heb ik in het aantal beperkte topics die er op Tweakers zijn alleen maar problemen gelezen en leek het mij toch wel zinnig een apart topic te openen waarin mensen hun ervaringen kunnen delen. Inmiddels heb ik ook op andere fora waaronder het forum van OCZ zelf een aantal negatieve topics gelezen echter daarentegen ook weer heel positieve reviews kunnen lezen. Daarvoor leek het mij ook zinnig om hier op Tweakers een topic te starten zodat mensen eventuele tips kunnen aanreiken aan mensen die van plan zijn ook een Revodrive te gaan uit proberen.
Om even terug te komen op mijn systeem zal ik in het kort opsommen welke configuratie ik heb waarin de Revodrive geplaatst is en voor zover ik tot nu toe kan zien werkt de Revodrive bij mij uitstekend en ben ik geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen. Het enigste punt van oplettendheid is dat bij de installatie van b.v. Windows 7 er een aparte driver tijdens de installatie geinstalleerd moet worden om de Revodrive herkenbaar te maken aan Windows om deze als bootdevice te kunnen configureren.
Mijn werkwijze van het installeren van de Revodrive was als volgt namelijk eerst heb ik de Revodrive in PCI-e slot 3 geplaatst en alle harddisks tijdelijk even los gekoppeld en vervolgens het systeem opgestart en de dvddrive in het bios als 1ste bootdevice ingesteld. Let hierbij op dat je in eerste instantie de Revodrive niet ziet staan bij de mogelijke bootdevices maar dit is verder normaal, waarna ik vervolgens de installatiedvd van Windows 7 opgestart heb.
Vantevoren had ik de Revodrive drivers gedownload van de OCZ site en in mijn geval dan de 64bits drivers en vervolgens tijdens de installatie van Windows7 aangegeven dat er aparte drivers voor de bootdrive geladen moeten worden en die vanaf een usbstick heb ingeladen. Daarna verschijnt de Revodrive als device en kan je Windows 7 erop installeren hetgeen bij mij verder foutloos ging, en na herstart van het systeem stond de Revodrive ook in het bios bij bootdevices.
Tot slot vond ik wel in apparaatbeheer een Silicon Image's Pseudo Processor Device met een uitroepteken staan waarna ik handmatig de driver vanuit het mapje met OCZ drivers heb geinstalleerd en deze zich vervolgens richting systeemapparaten verplaatste en dan werkend. Nog dan een opmerking erbij namelijk bij de 1ste opstart moet je altijd het bios van de Revodrive zien verschijnen en 2 raidschijven van 55 GB zien staan zodat je weet dat de Revodrive present is en werkt.
Mijn systeem :
Intel Core i7 930 cpu
Corsair H70 cpu waterkoeling
Asus P6X58D Premium moederboard
Corsair Dominator 1600 Mhz DDR3 geheugen
Creative Soundblaster X-Fi ExtremeMusic ( pci )
Corsair HX-750 voeding
Western Digital Caviar Black 1 TB harddisks ( x 2 op s-atapoort 1 en 2 )
OCZ Revodrive 120 GB ( als bootdisk )
Tevens heb ik een lijst samengesteld van moederboarden die getest zijn in combinatie met de Revodrive door forumleden van het OCZ forum en de Revodrive werkende hebben.
Compatibele moederboarden.
* ASUS *
Asus Pk5-E Wifi/AP - bios 1305 - Using a x16 slot (running x4)
Asus P5Q Pro (2102 bios)
Asus P5Q PRO Turbo - BIOS v0602
Asus P5E3 Premium - bios 0803
Asus Rampage Formula x48 775 motherboard
Asus Sabertooth 1366 - BIOS: AMI 6.6.0.1 - All Slots
Asus P6T (version 1) - BIOS 1701
Asus P6T DELUXE - 2101 BIOS, drive in x4 slot, no issues.
ASUS P6T SE - ? Bios
Asus P6T Deluxe V2 - 1003 BIOS x 4 slot
Asus P6X58D premium (with bios v1002)
Asus P6X58D-E xtreme with bios 0303
ASUS Rampage III Extreme X58 - Bios 1005 - PCIe16x, on PCIe4x works very slow
Asus P7P55D-E Premium - 1205 BIOS, drive in second PCIe slot, no issues.
Asus P7P55D PRO - bios 1807 - second and third pci-e slot no issues
Asus P7P55D EVO - BIOS 0501 -Slot 3 x4 PCIe
Asus Rampage III Formula BIOS 0402
Asus Striker Extreme 1 , Nforce 680I SLI, most recent BIOS version PCIex 16 Slot
Asus P5Q Pro (2102 bios)
Asus P6T DELUXE - 2101 BIOS, drive in x4 slot, no issues
Asus P7P55D PRO - bios 1807
ASUS Striker Extreme 1 , Nforce 680I SLI, most recent BIOS
Asus Rampage III Formula
ASUS M4A89GTD PRO/USB3 BIOS: 1606 Placed in the x4 slot
ASUS P7P55D EVO (only tested third slot though, witch is a 4xPCIe with a 16xPCIe connector) BIOS 0501
Asus Rampage Formula x48 775 2e pci-e slot
* ECS *
ECS P55 AK BLACK
* EVGA *
EVGA X58 FTW3
EVGA X58 SLI with latest bios (74?) .. using 3rd full pcix slot
EVGA X58 Classified E760 - BIOS 74
EVGA 680i
EVGA X58 E758 SLI and Revo work flawlessly only with EVGA newest BIOS Version 77
* GIGABYTE *
Gigabyte GA-890FXA-UD5 BIOS F4
Gibabyte EP45-UD3P (BIOS F10)
Gigabyte GA-X48-DS5 (BIOS F8C)
Gigabyte GA-P55M-UD2 Rev 1.0 - BIOS F11
Gigabyte GA- X58A-UD5 version 1 on F6 bios
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - BIOS of F6g "beta" - installed in the X16 slot without any issues
Gigabyte X48-DS5 (F8C)
Gigabyte GA-X58A-UD3R Rev2.0 Bios FB running no problems..installed bottom slot WD74GB as back up drive
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H works but only with the latest BIOS of F6g which is "beta"
Gigabyte EP45-UD3P (BIOS F10)
* MSI *
MSI 890FXA-GD70 (176 bios)
MSI Big Bang XPower board (BIOS 1.47 beta)
MSI 890-FXA Only works in PCI SLOT 1 with combination of 2 graphics cards
* XFX *
XFX 790i (P09 Bios)
Vergelijkingstabellen Vertex 2 , Revodrive , Revodrive X2.
Allereerst even een belangrijke opmerking namelijk dit topic is alleen bedoeld voor gebruikerservaringen uit te wissellen met mensen die in het bezit zijn van de Revodrive, dus wanneer je geen Revodrive bezit dan gelieve NIET te posten in dit topic.
Het is mij opgevallen dat er op Tweakers weinig topics te vinden zijn over de "nieuwe" ontwikkeling van betaalbare PCI-e SSD's en dan in dit specifieke geval de Revodrive van OCZ omdat ik zelf hiervan in het bezit ben. Het was mij al eerder bekend dat er SSD's waren die in via PCI-e werken echter gezien de prijzen was dit mij toch een beetje veel te hoog gegrepen, echter OCZ is er in geslaagd een naar mijn mening enigszins betaalbare kaart te produceren.
Nu heb ik in het aantal beperkte topics die er op Tweakers zijn alleen maar problemen gelezen en leek het mij toch wel zinnig een apart topic te openen waarin mensen hun ervaringen kunnen delen. Inmiddels heb ik ook op andere fora waaronder het forum van OCZ zelf een aantal negatieve topics gelezen echter daarentegen ook weer heel positieve reviews kunnen lezen. Daarvoor leek het mij ook zinnig om hier op Tweakers een topic te starten zodat mensen eventuele tips kunnen aanreiken aan mensen die van plan zijn ook een Revodrive te gaan uit proberen.
Om even terug te komen op mijn systeem zal ik in het kort opsommen welke configuratie ik heb waarin de Revodrive geplaatst is en voor zover ik tot nu toe kan zien werkt de Revodrive bij mij uitstekend en ben ik geen onoverkomelijke problemen tegen gekomen. Het enigste punt van oplettendheid is dat bij de installatie van b.v. Windows 7 er een aparte driver tijdens de installatie geinstalleerd moet worden om de Revodrive herkenbaar te maken aan Windows om deze als bootdevice te kunnen configureren.
Mijn werkwijze van het installeren van de Revodrive was als volgt namelijk eerst heb ik de Revodrive in PCI-e slot 3 geplaatst en alle harddisks tijdelijk even los gekoppeld en vervolgens het systeem opgestart en de dvddrive in het bios als 1ste bootdevice ingesteld. Let hierbij op dat je in eerste instantie de Revodrive niet ziet staan bij de mogelijke bootdevices maar dit is verder normaal, waarna ik vervolgens de installatiedvd van Windows 7 opgestart heb.
Vantevoren had ik de Revodrive drivers gedownload van de OCZ site en in mijn geval dan de 64bits drivers en vervolgens tijdens de installatie van Windows7 aangegeven dat er aparte drivers voor de bootdrive geladen moeten worden en die vanaf een usbstick heb ingeladen. Daarna verschijnt de Revodrive als device en kan je Windows 7 erop installeren hetgeen bij mij verder foutloos ging, en na herstart van het systeem stond de Revodrive ook in het bios bij bootdevices.
Tot slot vond ik wel in apparaatbeheer een Silicon Image's Pseudo Processor Device met een uitroepteken staan waarna ik handmatig de driver vanuit het mapje met OCZ drivers heb geinstalleerd en deze zich vervolgens richting systeemapparaten verplaatste en dan werkend. Nog dan een opmerking erbij namelijk bij de 1ste opstart moet je altijd het bios van de Revodrive zien verschijnen en 2 raidschijven van 55 GB zien staan zodat je weet dat de Revodrive present is en werkt.
Mijn systeem :
Intel Core i7 930 cpu
Corsair H70 cpu waterkoeling
Asus P6X58D Premium moederboard
Corsair Dominator 1600 Mhz DDR3 geheugen
Creative Soundblaster X-Fi ExtremeMusic ( pci )
Corsair HX-750 voeding
Western Digital Caviar Black 1 TB harddisks ( x 2 op s-atapoort 1 en 2 )
OCZ Revodrive 120 GB ( als bootdisk )
Tevens heb ik een lijst samengesteld van moederboarden die getest zijn in combinatie met de Revodrive door forumleden van het OCZ forum en de Revodrive werkende hebben.
Compatibele moederboarden.
* ASUS *
Asus Pk5-E Wifi/AP - bios 1305 - Using a x16 slot (running x4)
Asus P5Q Pro (2102 bios)
Asus P5Q PRO Turbo - BIOS v0602
Asus P5E3 Premium - bios 0803
Asus Rampage Formula x48 775 motherboard
Asus Sabertooth 1366 - BIOS: AMI 6.6.0.1 - All Slots
Asus P6T (version 1) - BIOS 1701
Asus P6T DELUXE - 2101 BIOS, drive in x4 slot, no issues.
ASUS P6T SE - ? Bios
Asus P6T Deluxe V2 - 1003 BIOS x 4 slot
Asus P6X58D premium (with bios v1002)
ASUS Rampage III Extreme X58 - Bios 1005 - PCIe16x, on PCIe4x works very slow
Asus P7P55D PRO - bios 1807 - second and third pci-e slot no issues
Asus P7P55D EVO - BIOS 0501 -Slot 3 x4 PCIe
Asus Rampage III Formula BIOS 0402
Asus Striker Extreme 1 , Nforce 680I SLI, most recent BIOS version PCIex 16 Slot
Asus P5Q Pro (2102 bios)
Asus P6T DELUXE - 2101 BIOS, drive in x4 slot, no issues
Asus P7P55D PRO - bios 1807
ASUS Striker Extreme 1 , Nforce 680I SLI, most recent BIOS
Asus Rampage III Formula
ASUS M4A89GTD PRO/USB3 BIOS: 1606 Placed in the x4 slot
ASUS P7P55D EVO (only tested third slot though, witch is a 4xPCIe with a 16xPCIe connector) BIOS 0501
Asus Rampage Formula x48 775 2e pci-e slot
* ECS *
ECS P55 AK BLACK
* EVGA *
EVGA X58 FTW3
EVGA X58 SLI with latest bios (74?) .. using 3rd full pcix slot
EVGA X58 Classified E760 - BIOS 74
EVGA 680i
EVGA X58 E758 SLI and Revo work flawlessly only with EVGA newest BIOS Version 77
* GIGABYTE *
Gibabyte EP45-UD3P (BIOS F10)
Gigabyte GA-X48-DS5 (BIOS F8C)
Gigabyte GA-P55M-UD2 Rev 1.0 - BIOS F11
Gigabyte GA- X58A-UD5 version 1 on F6 bios
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H - BIOS of F6g "beta" - installed in the X16 slot without any issues
Gigabyte X48-DS5 (F8C)
Gigabyte GA-X58A-UD3R Rev2.0 Bios FB running no problems..installed bottom slot WD74GB as back up drive
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H works but only with the latest BIOS of F6g which is "beta"
Gigabyte EP45-UD3P (BIOS F10)
* MSI *
MSI 890FXA-GD70 (176 bios)
MSI Big Bang XPower board (BIOS 1.47 beta)
MSI 890-FXA Only works in PCI SLOT 1 with combination of 2 graphics cards
* XFX *
XFX 790i (P09 Bios)
Vergelijkingstabellen Vertex 2 , Revodrive , Revodrive X2.
Vertex 2 (50-240GB) | |
---|---|
Max Read | 285MB/s |
Max Write | 275MB/s |
Sustained Write | 250MB/s |
Random Write 4KB (Aligned) | 50,000 IOPS |
Power4pc prijs | €111 voor 60GB |
Revodrive (120-480GB) | |
---|---|
Max Read | 540MB/s |
Max Write | 480MB/s |
Sustained Write | 400MB/s |