Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik disable dat soort dingen m.b.v. AutoStarts. Heb geen Archos hoor, gewoon op m'n Android mobiel that isVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:50:
[...]
Zou handig zijn als je die permanent uit kon schakelen als je die toch niet gebruikt..
Nickname does not reflect reality
Of Startup Auditor. Je kunt hiermee ook instellen dat apps niet opnieuw geopend mogen worden.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:54:
[...]
Ik disable dat soort dingen m.b.v. AutoStarts. Heb geen Archos hoor, gewoon op m'n Android mobiel that is
Ik heb beide apps getest maar helaas werkt het niet altijd. Ik vermoed dat je voor dit soort toepassingen toch een permanente root nodig hebt.
Hoppa:CLB schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:19:
Heeft toevallig een van jullie de Archos 70 250GB editie en maakt gebruik van een van deze USB-sticks:
[afbeelding]
Als er een van zou werken op de Archos zou dat ansich ook wel handig zijn...
Sorry van de brakke pics en de grootte, zit te klootviolen via Dropbox met de foto's
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:17:
[...]
Hoe heb je hem geroot? Wel handig om dat als sectie op te nemen in de TopicStart denk ik zo...
Link
Werkte in 1 keer.
Lekker vaag aangezien deze ID dus per toestel uniek hoort te zijn. Device ID is zelfs null. Kunnen jullie misschien checken wat dit bij jullie is?
Ben erachter gekomen doordat iemands bestaande restaurant tevoorschijn kwam toen ik Restaurant Story installeerde op m'n Archos70
[ Voor 14% gewijzigd door Freshnezz op 10-02-2011 10:49 ]
CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:17:
Hoe heb je hem geroot? Wel handig om dat als sectie op te nemen in de TopicStart denk ik zo...
En zodoende [Root je Archostablet]
[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 10-02-2011 19:21 ]
In de FAQ van Archos staat duidelijk omschreven dat je ook met een USB charger de tablet kunt opladen.
Ik heb zowel een micro USB charger alsook een universele USB lader gekocht voor erbij maar geen van beiden werken.
Beide laders worden wel als USB accessoire herkend maar laden niet op.
Archos hierover een vraag gesteld met als ultiem antwoord dat ik gewoon de bijgeleverde power adapter kan gebruiken.
Goh, was ik zelf nog niet opgekomen......
Zou toch wel handig zijn om een universele USB charger ook te kunnen gebruiken.
Iemand ????
In Accessoires voor de Archos 70 / 101 internet tablets, staan vast wel 'goede' chargers..
Maar zo staat het omschreven in de FAQ van Archos :
Is it possible to charge the ARCHOS with a standard USB power adapter?
Yes. There are commercially available charger/adapters that plug into a wall outlet or your car cigarette lighter which have a USB port which will charge your device. Only purchase ones from a reputable brand. Some do not charge as well as others.
Staat verder niets bij dus lijkt mij toch wel te moeten kunnen....
Laat verder maar zitten, zo belangrijk is het ook weer niet.
AANVULLING:
USB laden werkt nu wel dus de vraag kan als niet gesteld worden gezien.....
[ Voor 7% gewijzigd door driver666 op 11-02-2011 01:36 . Reden: opgelost ]
Verwijderd
Ik heb dus de volgende vragen:
Ik twijfel tussen de Archos 101 en 70. Ik zal vooraal mijn tablet gebruiken om te internet, video’s en film bekijken, boeken lezen, agenda beheren en een aantal apps gebruiken (spelletjes, en andere handige dingen). Ik heb gelezen dat het android market niet geïnstalleerd is en dat het best lastig is om het zelf te doen.(ik ben zelf niet een grote it-deskundige), klopt het? Kan ik ook met een prepaid Internet abonnement mijn tablet gebruiken? Verder heb ik ook gelezen dat veel apps nog niet optimaal werken omdat zij voor de smartphone market zijn gemaakt.
Zal iemand me kunnen helpen met mijn keuze?
Alvast bedankt voor de moeite.
Je kan ook in topics zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:28:
Ik weet dat jullie al veel hebben verteld over de 101 en of 70 maar het lijkt me niet handig om alle 70 blz. te lezen.
Een groter scherm kan handiger zijn met internet / games / films. Als je hem veel meeneemt kan je wellicht beter een kleiner scherm nemen, omdat dat makkelijker mee te nemen is.Ik heb dus de volgende vragen:
Ik twijfel tussen de Archos 101 en 70. Ik zal vooraal mijn tablet gebruiken om te internet, video’s en film bekijken, boeken lezen, agenda beheren en een aantal apps gebruiken (spelletjes, en andere handige dingen).
Nee, het is super easy! Je zet een speciaal bestandje op een USB stick (bijvoorbeeld, kan ook SD of via USB kabel), klikt het aan vanuit de file browser, installeert het. Start het op. Even klikken op één knop en vervolgens (als die zegt klaar te zijn) even opnieuw opstarten.Ik heb gelezen dat het android market niet geïnstalleerd is en dat het best lastig is om het zelf te doen.(ik ben zelf niet een grote it-deskundige), klopt het?
Voila, de volledige market beschikbaar. Dit zou iedereen - of dat nu leek of expert is - super eenvoudig kunnen doen.
Ja, maar er zit geen SIM kaart aansluiting in. Dus zou je of een 3G usb stick moeten plaatsen of via een telefoon moeten tetheren.Kan ik ook met een prepaid Internet abonnement mijn tablet gebruiken?
Merk er weinig van. Soms zijn apps wat lelijk qua achtergrond (Winamp bijvoorbeeld) maar verder werkt alles tot nu toe wel prima.Verder heb ik ook gelezen dat veel apps nog niet optimaal werken omdat zij voor de smartphone market zijn gemaakt.
Verwijderd
quote]Sypher schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:33:
[...]
Je kan ook in topics zoeken
[...]
Een groter scherm kan handiger zijn met internet / games / films. Als je hem veel meeneemt kan je wellicht beter een kleiner scherm nemen, omdat dat makkelijker mee te nemen is.
[...]
Nee, het is super easy! Je zet een speciaal bestandje op een USB stick (bijvoorbeeld, kan ook SD of via USB kabel), klikt het aan vanuit de file browser, installeert het. Start het op. Even klikken op één knop en vervolgens (als die zegt klaar te zijn) even opnieuw opstarten.
Voila, de volledige market beschikbaar. Dit zou iedereen - of dat nu leek of expert is - super eenvoudig kunnen doen.
[...]
Ja, maar er zit geen SIM kaart aansluiting in. Dus zou je of een 3G usb stick moeten plaatsen of via een telefoon moeten tetheren.
[...]
Merk er weinig van. Soms zijn apps wat lelijk qua achtergrond (Winamp bijvoorbeeld) maar verder werkt alles tot nu toe wel prima.
[/quote]
Gisteren de tablet geheel opgeladen (dus 100%), alle taken gesloten (ondanks dat deze soms toch ineens weer actief zijn), Bluetooth uitgeschakeld, helderheid scherm teruggebracht naar zo'n 20% ....
Resultaat: na 1 uur internet via de browser Dolphin HD is de batterij power verlaagd naar 80%. Hierbij heb ik geen films gekeken en geen flash gebruikt, enkel sites als Twitter, Facebook, Tweakers ....
Vraag die ik aan Archos heb gesteld is of er een oplossing is aangezien de batterij te snel leeg is en dit tegenstrijdig is aan wat Archos zelf uit in commerciele uitingen.
Nu maar afwachten wat voor respons ik terug krijg van Archos .......
Nu weet ik niet wat de verwachte accuduur van zo'n tablet is maar op mijn mobieltje heb ik ook gewoon minimaal 20% battery drain als ik een uur zit te internetten. Zou daar zelfs blij mee zijn denk ik. Constant scherm aan, constant data-transfer, dat soort dingen hakken er enorm in. Denk dat het "normaal" is eigenlijk.dewe schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:46:
Resultaat: na 1 uur internet via de browser Dolphin HD is de batterij power verlaagd naar 80%.
Van een mobiel kan ik dit wel begrijpen, van een tablet moet je meer kunnen verwachten, toch?Brad Pitt schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:30:
[...]
Nu weet ik niet wat de verwachte accuduur van zo'n tablet is maar op mijn mobieltje heb ik ook gewoon minimaal 20% battery drain als ik een uur zit te internetten. Zou daar zelfs blij mee zijn denk ik. Constant scherm aan, constant data-transfer, dat soort dingen hakken er enorm in. Denk dat het "normaal" is eigenlijk.
Afwachten maar wat de reactie van Archos wordt....
Verwijderd
Vandaag heb ik een 16gb micro sd kaartje en de cinema plugin aangeschaft zodat ik ook video ts kan afspelen.
Echter als ik dit bestand wil afspelen krijg ik de melding; kan de video niet afspelen! Mediaserverfout.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Of wat ik fout doe?
Heb al rond gezocht maar geen antwoord kunnen vinden.
Verwijderd
Heb ik al geprobeerd. Helaas zonder resultaat..Tadango schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:53:
Reboot lost dat op, is gewoon een bug.

Edit: nogmaals gereboot, nu werkt het wel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 19:24 ]
Als ik dat krijg probeer ik het gewoon een aantal keer, geen reboot ofzo, dan lukt het vanzelf een keertje.CLB schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:52:
Ik wilde al zeggen, dat zou het inderdaad gewoon moeten verhelpen =)
Verwijderd
had het denk ik wel 20 keer geprobeerd... maar niks.. echter tweede keer reboot had wel resultaat, ik is blij en ga lekker in bed filmpje kijkenBartske schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:19:
[...]
Als ik dat krijg probeer ik het gewoon een aantal keer, geen reboot ofzo, dan lukt het vanzelf een keertje.
Enige reden die ik momenteel kan bedenken is om een gehele backup te maken...? Wat jullie?
Same here, heb hem ook nog niet geroot.CLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:42:
Mensen die hun tablet geroot hebben... Waarom?
Enige reden die ik momenteel kan bedenken is om een gehele backup te maken...? Wat jullie?
Wou het laatst wel doen met de nieuwe firmware en die cinema plugin.
Toen alles maar gewist omdat ik het niet voor elkaar kreeg..
Mocht ik nu opnieuw iets moeten doen waarbij alle gegevens verloren zouden gaan, dan zou ik hem wel gaan rooten en backuppen.
Dit is nu nog niet aan de orde, dus laat het nog maar even zo.
Filmpje en de uitleg is wel duidelijk, dus opzich zou het niet moeilijk moeten zijn
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 12-02-2011 15:03 ]
Ben niet zo op de hoogte van de Archos roms, maar dat zou een rede kunnen zijn: custom romsCLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:42:
Mensen die hun tablet geroot hebben... Waarom?
Ik heb het liefst iets wat dicht bij stock komt. Bijvoorbeeld een htc zonder sense.
Er zijn wel wat rom-makers bezig, maar dat gaat dan bijvoorbeeld meer over opslagcapaciteit en dergelijke.
[ Voor 3% gewijzigd door eatsoup op 12-02-2011 17:59 ]
Verwijderd
Kijk eens in de TS, daar staat dit ook vermeld, met mogelijke oplossingen.hardware.tom schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:33:
Heeft iemand ook eht probleem dat de wifi soms wegvalt
En nu in het Nederlands? Doe is een reboot?Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:02:
wie kan mj helpen ben mijn (4) softkeys aan de rechtekant kwijrt
zie ze als ik uitschakel maar niet bij normaal gebruik ;-( wie o wie heeft de oplossing voor mij
Aah, ik zie het, het ligt aan het kanaal. Ik zit op kanaal 13, dat is boven 11 (jaha, echt waarCLB schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:08:
[...]
Kijk eens in de TS, daar staat dit ook vermeld, met mogelijke oplossingen.
[...]
En nu in het Nederlands? Doe is een reboot?
Verwijderd
Reboot helpt niet
softkeys blijven verborgen
als ik uitschakel zie ik de softkeys verschijnen maar kan er niets mee doen
na systeem herstel (start en +knop in gedrukt houden) nog geen soft keys
heb de archos geformateerd en alles terug gezet
Misschien moet je eens proberen om niet zo sarcatisch over te komen clb
Misschien moet je eens proberen om niet zo onfatsoenlijk NL te schrijven r van deutekom.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:26:
Misschien moet je eens proberen om niet zo sarcatisch over te komen clb
Verwijderd
en vertel mij maar eens wat jij onder onfatsoenlijk nederlands verstaat
als je iets vlugger typt met je archos kunnen er wat fouten in sluipen maar dat zou jou wel niet gebeuren met je universitaire opleiding
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 23:28 ]
Hoofdletters, interpunctie, fatsoenlijke zinsopbouw enz.
Maar CLB typt zelf ook geen fatsoenlijk Nederlands
Anyway, ik lurk weer verder
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Reboot is nog steeds een zelfstandig naamwoord, dus 'een reboot' kan makkelijk. Sleep Well!
Doe eens een reboot kan ja. "Doe is" is sowieso gewoon helemaal fout.CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:04:
offtopic:
Reboot is nog steeds een zelfstandig naamwoord, dus 'een reboot' kan makkelijk. Sleep Well!
Okee, dan ben is een universitaire studie ook niet alles... helaas..
Ik wil perse Opera erop hebben tot nu toe is dat de enige browser (althans op mijn Desire HD) een specifieke pagina correct laat zien. Op mijn Archos 101 krijg ik hem maar niet aan de praat. Ik heb al zo'n beetje alle browsers geprobeert Miren, Xscope, Dolphin, Dolphin HD en Skyfire, die werken allemaal op mijn 101 behalve Opera....
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Kennelijk niet.... maar al die andere browsers werken wel en die zijn ook niet echt gemaakt voor tablets. Ik zou het wel raar vinden dat Opera wel werkt op een Desire HD met 800x480 en niet op 1024x600...CLB schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:17:
Kan Opera wel werken op de 1024x600 resolutie?
Opera mobile werkt hier niet op de A70, Opera mini wel, maar die is belachelijk uitvergrootCaveman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:05:
Ik heb wat problemen om Opera Mobiel 10.1 aan de praat te krijgen. Iemand gelukt om die te installeren ?
Ik wil perse Opera erop hebben tot nu toe is dat de enige browser (althans op mijn Desire HD) een specifieke pagina correct laat zien. Op mijn Archos 101 krijg ik hem maar niet aan de praat. Ik heb al zo'n beetje alle browsers geprobeert Miren, Xscope, Dolphin, Dolphin HD en Skyfire, die werken allemaal op mijn 101 behalve Opera....
Mja, van ellende toch maar eens Opera mini geprobeert. Ziet er inderdaad niet uit, maar hij geeft wel mijn "speciale" pagina goed weerhardware.tom schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:51:
[...]
Opera mobile werkt hier niet op de A70, Opera mini wel, maar die is belachelijk uitvergroot
Dus laten we Opera mini er maar opstaan voor die ene pagina....
http://tinyurl.com/archos-ipad
Vmu
Ben benieuwd hoe een 7" Galaxy Tab zou werken met z'n hogere resolutie...
Vorige koopzondag kwam ik de Archos 70 250gb tegen by Dynabyte. Lag gewoon in de vitrine, voor 299EUR. Aangezien ik al een paar maanden aan het loeren ben naar tablets heb ik hem gelijk maar in laten pakken, showmodelletje dus. Eerste paar dagen lekker klooien met dat ding, appje erop, appje eraf. Het viel me al na een dag op dat het scherm heel erg gevoelig is voor krassen, dus als je er eentje koopt, niet eerst uitproberen, gelijk een screenprotector erop, anders heb je binnen no time krassen in het scherm.
Na een paar dagen begon het me op te vallen dat de accu volheid/laden een beetje vreemd leek te doen. Na een nacht aan de lader binnen een minuut van 100 naar 59%, niet op willen laden, alleen laden als hij aan stond terwijl ik de stekker in het stopcontact deed, een beetje vaag gedrag. Maar niet echt op gelet verder. Vanmorgen had hij gedurende de nacht weer niet opgeladen, dus aan laten staan en aan de lader gelegd. Kom ik net thuis, doet ie HELEMAAL niets meer. Kort knipperen doet de led aan de zijkant als je em aanzet terwijl de lader eraan hangt. Resetten als hij aan de lader hangt (15+ sec aanknop indrukken) laat de led continu branden, maar hij gaat niet aan. Doe je dan de aanknop nog een keertje kort indrukken dan gaat hij weer in de flikkerstand (ledlampje).
Googlen dan maar: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&p=323025
In dat forum staat dat je met dit probleem je apparaat zowel aan de lader als aan de computer moet hangen, dan resetten en dan werkt hij weer alsof er nooit wat gebeurd is.
Bij mij werkt dat ook niet. Dus terug naar de Dynabyte ermee, ze willen hem gelukkig nog omruilen.
En nu komt mijn issue: Zou omruilen wel helpen, of krijg ik dan vroeg of laat hetzelfde probleem (en dan natuurlijk buiten omruiltermijn), en wil ik dit apparaat dus helemaal niet hebben maar mijn geld terug?
Gevraagd wordt dus: Mensen met een Archos 70 Internet Tablet 250gb zonder danwel met problemen zich te melden :-)
Daar ben ik aan de ene kant inderdaad wel benieuwd naar, maar aan de andere kant gaat het waarschijnlijk niet zo heel veel uit maken omdat je de kaart op een halve tot hele armlengte ergens in de cockpit hebt zitten.CLB schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:12:
Dat ligt voornamelijk aan de resolutie denk ik zo =)
Ben benieuwd hoe een 7" Galaxy Tab zou werken met z'n hogere resolutie...
Dan worden de lettertjes gewoon te klein ook al zijn ze scherp. Vergeet niet dat het vliegtuig nogal kan bewegen en dat aan simulator bovendien een soort snelkookpan is waarin de stress niveaus omhoog worden gebracht door storingen en onverwachte situaties.
Vmu
Zelfde tablet inmiddels zo'n 3 weken in bezit.Mashu schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:21:
heeel verhaal![]()
Gevraagd wordt dus: Mensen met een Archos 70 Internet Tablet 250gb zonder danwel met problemen zich te melden :-)
Met de accu heb ik niks geen problemen, hij laad voor mijn gevoel best snel op.
Ook de duur van de accu is prima.
Gebruik hem best veel 's avonds op de bank, beetje spelletjes spelen, internetten en soms een boek lezen.
1x per 2 dagen moet ik hem dan aan de lader hangen.
Denk dus niet dat je bang hoeft te zijn dat het probleem zich weer voordoet.
Maar misschien heeft CLB andere ervaringen, hij heeft hem geloof ik vanaf eind 2010 in gebruik.
Hier werkt ook alles goed hoor, gewoon zorgen dat je hem oplaad in een kamer met een normale temperatuur? Er zijn wel wat problemen gemeld (hier op Tweakers.net) over het feit dat hij niet oplaadde in 'n koude kamer...Flipmo schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:38:
Denk dus niet dat je bang hoeft te zijn dat het probleem zich weer voordoet.
Maar misschien heeft CLB andere ervaringen, hij heeft hem geloof ik vanaf eind 2010 in gebruik.
Ik heb de eerste dag dat ik de Archos had 1x gehad dat hij niet meer op wilde starten...
Dat was een kwestie van 4 uur lang aan de stroom hangen en een reset en hoppa hij werkte weer.
ro.board.has_buttonbar=no
zal je Archos na een reboot geen softwarebuttons meer hebben
(zie http://forum.xda-develope...e/index.php/t-940198.html voor meer opties)
Voordelen: je Launcherpro homescreen is lekker clean is en sommige games die hiervoor problemen gaven werken nu wel goed en zien er sowieso beter uit zonder die buttons.

Nadelen: je notificationbar bevat nu de terug en home knoppen en is dus 2x zo hoog lol...

bestwel lelijk dus en als je in een game zit zonder notificatiebalk moet je via de powerbutton het knoppenpaneel oproepen om er weer uit te komen.... beetje lastig dus allemaal helaaas..
is er geen mod die ervoor zorgt dat de softwarebuttons te toggelen zijn via een dubbelklik op één van de volumetoetsen ofzo...
ja klopt haha.. maar dan kan je dus met die powerbutton het knoppenpaneel oproepen om alsnog bij die knoppen te komen. heeft me een paar reboots gekost om me dat weer te herinneren (beetje lastig nl na het resizen van een widget zonder de back buttonCLB schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:33:
Maar in LauncherPro kun je ook je notificationbalk verbergen, dus dan zie je ook die 2x zo hoge balk niet...
Is dit LauncherPro ?
Echt een super mooi homescreen !
ik was ook wel benieuwd hoe je zo'n homescreen kan maken..Caveman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:44:
[...]
Is dit LauncherPro ?
Echt een super mooi homescreen !
Heb launcherpro er ook opstaan, maar niet met dit scherm
(ben nog android noob, al red ik me er aardig mee

tnx voor je reactie.. net ff snel op de market gekeken (via de pc),Freshnezz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:19:
zo bijzonder is het allemaal niet hoor, is gewoon LauncherPro met de Honeycomb clock, simi clock, widgetsoid en battstat widgets... en de Honeycomb wallpaper uiteraard..!
Het is voornamelijk de widgetsoid die hem mooi maakt..
Gebruik nu de standaard widget (voor wifi, brightness etc) maar dit maakt het al heel wat mooier.
Vanavond thuis maar is proberen hem mooier te krijgen, geen idee hoe het in landscape eruit gaat zien.
Gaat vast goedkomen
Dan zou ik die iPad ook niet gebruiken, zoals er in die link stond:Vmu schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:26:
[...]
Daar ben ik aan de ene kant inderdaad wel benieuwd naar, maar aan de andere kant gaat het waarschijnlijk niet zo heel veel uit maken omdat je de kaart op een halve tot hele armlengte ergens in de cockpit hebt zitten.
Dan worden de lettertjes gewoon te klein ook al zijn ze scherp. Vergeet niet dat het vliegtuig nogal kan bewegen en dat aan simulator bovendien een soort snelkookpan is waarin de stress niveaus omhoog worden gebracht door storingen en onverwachte situaties.
Misschien dat de 9" LG dan beter is (moet alleen nog beschikbaar komen).Hier komt gelijk het grootste nadeel van de iPad boven water. Waar laat je ‘m? Hij past niet op mijn kneeboard tenzij ik die ga ombouwen of zelf iets maak.
Hij past met een beetje moeite achter de clip van de approach plates links naast het stuur. Precies waar de Electronic Flight Bags in andere vliegtuigen ook zitten.
Het probleem is alleen dat het stuur net niet goed langs de iPad kan als hij midden in de clip zit. Met een beetje schuiven bleek een gevaarlijk evenwicht achter de helft van de clip mogelijk te zijn. Niet ideaal maar het werkt wel.
Het is inderdaad een prachtig home scherm, maar ik ben vooral geinteresseerd in het verwijderen van de knoppenbalk uit specifieke apps. Bijvoorbeeld in de browser en Rockplayer wil ik de volledige breedte van het scherm kunnen benutten.Freshnezz schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:43:
[...]
ja klopt haha.. maar dan kan je dus met die powerbutton het knoppenpaneel oproepen om alsnog bij die knoppen te komen. heeft me een paar reboots gekost om me dat weer te herinneren (beetje lastig nl na het resizen van een widget zonder de back button).
Ik begrijp niet waarom Archos gekozen heeft voor een zwarte knoppenbalk. Waarom geen losse transparante knoppen?
Op Archosfans schrijft iemand hoe je met een tooltje een apk kunt bewerken zodat de app altijd in volledig scherm wordt opgestart:
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=46665
Als er dan binnen de app geen optie is om af te sluiten, kun je de powerbutton oplossing van Freshnezz gebruiken.
De market heeft daar meerdere apps voor. Zolang je printer maar een (draadloze) netwerkadapter, printserver of een gedeelde printer via een andere pc heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:
Hallo
Is het ook mogelijk om met de 10.1 draadloos te printen?
Verwijderd
Een testpagina drukt ie goed af ,maar hoe print ik b.v een email af ?
Heb nu ook HP iprint photo geinstalleerd en dat werkt perfect met de foto galerij.
Weet alleen nog niet hoe ik mijn email draadloos moet printen.
Alle ideeen zijn welkom.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 15:02 ]
Inderdaad, misschien een 9". Of wie weet de Notion Ink vanwege het Pixel QI scherm.Supremo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
[...]
Dan zou ik die iPad ook niet gebruiken, zoals er in die link stond:
[...]
Misschien dat de 9" LG dan beter is (moet alleen nog beschikbaar komen).
Ik zou ook eens kunnen kijken of dit werkt:
http://ipadaviator.com/20...o-make-an-ipad-kneeboard/
Vmu
Verwijderd
Kan iemand me vertellen of ik iets over het hoofd zie of dat ie gelijk retour kan?
EDIT
Opnieuw opstarten, dat helpt. Pff, commotie voor niks, patroon electronica-jinx -hence my nick- ging hier niet op.
En nou lekker met mijn archos spelen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 19:31 ]
Nu wil ik eingelijk wel eens zo'n ding in handen hebben voordat ik hem koopt, klopt het dat (sommige) mediamarkten de Archos tablets verkopen? zijn er eventueel andere winkels?
Lees hier jammer geneog nogal wat negatieve ervaringen mbt de 101, bouwkwaliteit schijnt nogal slechter te zijn dan de 70... maar 7"vindt ik echt te klein. HTC zal binnenkort ook wel zijn tablet bekend maken, maar ik ben bang dat die wel meer dan 350,- gaat kosten
[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 15-02-2011 23:16 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gebruik het al een tijdje en doet alles prima.
Er is eerst ook een probeer versie........
De website van Archos laat zien wie resellers zijn. Misschien daar eerst ff kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door barry457 op 16-02-2011 09:14 ]
De kijkhoek is eigenlijk t enige nadeel tov een ipad, maar in n ipad kan geen sd, usb stick/hdd of micro sd.
Als je veel films gaat kijken is het breedbeeldscherm natuurlijk een voordeel, maar ik had liever een 4:3 scherm gehad. Ik vind de 101 te smal om in portret van te lezen.
Het grote voordeel vind ik nog wel het lage gewicht, dit kan niet vaak genoeg gezegd worden!
Ik weet niet of ik het plezierig zou vinden om een uur lang de veel zwaardere ipad vast te moeten houden.
Er zijn wat vervelende problemen geweest met een aantal firmware versies, maar de meeste zijn nu opgelost.
Een aantal gebruikers ondervinden nog problemen met USB en een snel leeglopende batterij. Ik verwacht dat die ook wel opgelost gaan worden met een nieuwe firmware.
Firmware changes
Version 2.1.8 - February 16th, 2011
External keyboard layouts: various country layouts are now supported using Settings > Language and keyboard > Select external keyboard layout setting (qwerty us/uk, azerty french, qwertz deutch, latin america spanish, russian, japanese).
Proxy: http proxy settings have been enabled for the browser in Settings > Wireless & network > wifi proxy settings.
Network shares: introduce an option to enable/disable network share scanning per Wi-Fi Access Point in Wi-Fi authentication dialog box
Battery: improve robustness of battery charge status for hard drive based A70it
Sound: fix sound level saturation causing loss of audio when playing on speaker
Music: fix some MP3 files have bad sound after seeking
Video: make some high level H264 HD files play correctly
Video: fix black screen on video player resume from suspend for MPEG4 files
USB host: fix NTFS UTF8 support
Wi-Fi: fix network disabled occurring after several suspend/resume loops
Wi-Fi: prevent false state information reported when authenticating/enabling Wi-Fi
Multimedia library: avoid deletion of multimedia files happening sometimes on SDCard
En blijf maar het Archos scherm zien.. "Entertainment your way".. Hij zou toch niet wachten tot die op 100% is hé?
Verder, kwam ik dit nog tegen, goed nieuws over de (onofficial) Honeycomb voor deze tablets.
[edit]
edit1: 15 minuten later: still booting? WTF!
edit2: 30 min.. nog steeds

edit3: na 45 min booten, gereset en nu werkt ie weer.. Raaaaaaar
[ Voor 13% gewijzigd door Sypher op 16-02-2011 19:31 ]
Omtrent je problemen met het opladen van je Archos:Mashu schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:07:
Inmiddels heb ik het apparaat een aantal (ruim 4) uur aan de lader gehad nadat ik hem meerdere malen gereset had (en het "aan de lader hangen" met continu brandend lampje, NIET het knipperende). Na nogmaals hard resetten (15+sec aan knop indrukken) krijg ik hem weer aan. Dit deed hij de eerste ker echter alleen met zowel lader als USB kabel aangesloten. Na uitzetten en weer aanzetten doet hij het ook zonder computer connectie. Lader is echter wel nodig, en wel omdat de acco continu op 0 procent blijft staan en niet op gaat laden. Zodra ik de lader afkoppel is het dan ook gebeurd, hij gaat direct uit wegens gebrek aan elektrisch eten. Deze gaat dus mooi terug naar de winkel, hopen dat de volgende een accu heeft die het meer dan 5 ladingen uithoudt...
Dit is al eens besproken in dit forum, hierbij een link naar mogelijke oplossing:
Netsrek in "Archos 70 / 101 internet tablets"
Firmware changes:
Version 2.1.8 - February 16th, 2011
Firmware 2.1.08
- External keyboard layouts: various country layouts are now supported
- Proxy: http proxy settings have been enabled for the browser in Settings > Wireless & network > wifi proxy settings.
- Network shares: introduce an option to enable/disable network share scanning per Wi-Fi Access Point in Wi-Fi authentication dialog box
- Battery: improve robustness of battery charge status for hard drive based A70it
- Sound: fix sound level saturation causing loss of audio when playing on speaker
- Music: fix some MP3 files have bad sound after seeking
- Video: make some high level H264 HD files play correctly
- Video: fix black screen on video player resume from suspend for MPEG4 files
- USB host: fix NTFS UTF8 support
- Wi-Fi: fix network disabled occurring after several suspend/resume loops
- Wi-Fi: prevent false state information reported when authenticating/enabling Wi-Fi
- Multimedia library: avoid deletion of multimedia files happening sometimes on SDCard
[ Voor 4% gewijzigd door Netsrek op 16-02-2011 22:25 . Reden: Link Website ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.Chaoss schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:48:
Komt er eigenlijk een officieele update naar android 3.0 voor de tablets?
Dit houd me nu een beetje tegen een 101 te kopen.
Ze blijven wel lekker gaan hoorNetsrek schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:24:
Er is weer een nieuwe firmware met nummer 2.1.08!
Nee, moet je gewoon niet van uitgaan en daarmee klaar..masauri schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:31:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Android 2.2 werkt lekker op een tablet vind ik, 3.0 is wat fancier misschien...
Of je moet er nu eentje kopen en over een half jaar/ jaartje koop je een 3.3 tablet.
Of je moet lekker een paar maanden wachten totdat de 3.0 tablets goed te krijgen zijn.
Voor het huidige bedrag wat je moet betalen heb je alleen maar heel veel plezier
Het lijkt goed nieuws dat iemand gaat proberen 3.0 te porten naar de Archos. Maar als ik de thread op xda lees dan zie je voornamelijk dat de topicstarter daar (en degene die het probeert) zelf geen echte ervaring met roms heeft, dus ik verwacht er op dit moment nog niet al te veel van. Het zou wel tof zijn als ze het ergens in de toekomst gaat lukken!Sypher schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:44:
Verder, kwam ik dit nog tegen, goed nieuws over de (onofficial) Honeycomb voor deze tablets.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Reken maar niet op een officiële update, onofficieel zal nog wel kunnen (zie ook een paar posts hierboven).masauri schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:31:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Hij heeft die image van honeycomb wel kunnen booten, dus het is in elk geval een indicatie dat het apparaat het kan. Het een en ander werkend maken komt later welSandyman538 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:38:
[...]
Het lijkt goed nieuws dat iemand gaat proberen 3.0 te porten naar de Archos. Maar als ik de thread op xda lees dan zie je voornamelijk dat de topicstarter daar (en degene die het probeert) zelf geen echte ervaring met roms heeft, dus ik verwacht er op dit moment nog niet al te veel van. Het zou wel tof zijn als ze het ergens in de toekomst gaat lukken!
[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2011 17:50 ]
Ondertussen nog steeds niets vernomen van Archos.dewe schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:46:
Zojuist toch maar een support melding gemaakt bij Archos voor de batterij van de A70 250GB.
Gisteren de tablet geheel opgeladen (dus 100%), alle taken gesloten (ondanks dat deze soms toch ineens weer actief zijn), Bluetooth uitgeschakeld, helderheid scherm teruggebracht naar zo'n 20% ....
Resultaat: na 1 uur internet via de browser Dolphin HD is de batterij power verlaagd naar 80%. Hierbij heb ik geen films gekeken en geen flash gebruikt, enkel sites als Twitter, Facebook, Tweakers ....
Vraag die ik aan Archos heb gesteld is of er een oplossing is aangezien de batterij te snel leeg is en dit tegenstrijdig is aan wat Archos zelf uit in commerciele uitingen.
Nu maar afwachten wat voor respons ik terug krijg van Archos .......
Ondanks het "beloofde" antwoord wat binnen 2 werkdagen zou worden gestuurd...
Support van Archos valt dus een beetje tegen.
In de nieuwe firmware staat dit expliciet vermeld als opgelost in de changelogdewe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:50:
[...]
Ondertussen nog steeds niets vernomen van Archos.
Zou ik zeker testen in jouw geval.
GerkeP
Hmm, 1 uur internetten kost 20% dan zou je dus na 5 uur op 0% zitten.... Wat is daar zo vreemd aan ? Archos geeft ongeveer 6 uur op, maar dat is met de helderheid van het scherm op (geloof ik) 50 %. Je kunt rustig werken met de Archos tot die op ongeveer 10 % battlevel staat.dewe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:50:
[...]
Ondertussen nog steeds niets vernomen van Archos.
Ik merk zelf trouwens dat het eerste stukje leeglopen van de batterij vrij snel gaat, maar vanaf 70 tot 40 % gaat daarintegen weer een stuk langzamer. Het leeglopen van de batterij is dus absoluut niet liniair.
[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 20-02-2011 12:18 ]
Zal de nieuwe firmware eens installeren, kijken of het enig verschil uitmaakt ....Loveparade schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:33:
[...]
In de nieuwe firmware staat dit expliciet vermeld als opgelost in de changelog
Zou ik zeker testen in jouw geval.
Ik had verwacht dat de batterij toch wel iets langer mee zou gaan. Ik de helderheid aangepast en alles wat niet nodig is uitgeschakeld en dan nog gaat de batterij relatief snel leeg.Caveman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:17:
[...]
Hmm, 1 uur internetten kost 20% dan zou je dus na 5 uur op 0% zitten.... Wat is daar zo vreemd aan ? Archos geeft ongeveer 6 uur op, maar dat is met de helderheid van het scherm op (geloof ik) 50 %. Je kunt rustig werken met de Archos tot die op ongeveer 10 % battlevel staat.
Ik merk zelf trouwens dat het eerste stukje leeglopen van de batterij vrij snel gaat, maar vanaf 70 tot 40 % gaat daarintegen weer een stuk langzamer. Het leeglopen van de batterij is dus absoluut niet liniair.
Op zijn minst had ik toch wel een reactie van Archos verwacht, misschien komt ie nog.....
Geprobeerd om te installeren, downloaden gelukt, maar installeren 'Error. Update file is not valid. (206)'Netsrek schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:24:
Er is weer een nieuwe firmware met nummer 2.1.08!
What to do? Archos uit en aanzetten of wat? Hoop niet dat die straks in een loopreboot terecht komt ofzo
Kreeg OTA tot 3x toe doe error, geen idee waarom, maarja best hij staat erop..
Het mooie van de Archos vind ik dat je via bijvoorbeeld het archosforum gewoon de nieuwe aos file kan downloaden. Als je dit gedaan hebt herkent de archos, bij mij iig, gelijk het bestand en vraagt hij of je wilt updaten. Even adaptertje inpluggen, ok klikken, en na +-5 minuten kijk ik weer tegen Launcher-pro aan met een nieuwe firmware geinstalleerd. (A101)CLB schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:18:
Hier ook, maar uiteindelijk maar via de pc gedaan..
Kreeg OTA tot 3x toe doe error, geen idee waarom, maarja best hij staat erop..
Aan de andere kant is het wel wat apart dat ik 3x een error krijg over een niet valide bestand..
Van versie 2.0 build 58 naar versie 2.0 build 66.
Nu staat mn Pathe Mobiel niet meer bij 'my apps', lekker gek
Verwijderd
Is het iemand gelukt de archos 101 (geheel bijgewerkt) te tetheren met een HTC Hero (androis 2.1 bijgewerkt)?.
Mij lukt het wel een windows machine met de HTC aan de praat te krijgen (via HTC Sync bijvoorbeeld) maar met de Archos lukt dat aan geen kant.
Ik heb hier meer mensen met het probleem gezien en dat het waarschijnlijk te maken heeft met android 2.1. Tetheren is een fluitje van een cent met mijn desire z met android 2.3. En ook op mijn G1 met android 2.2 werkte het vrij simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:45:
Beste mensen,
Is het iemand gelukt de archos 101 (geheel bijgewerkt) te tetheren met een HTC Hero (androis 2.1 bijgewerkt)?.
Mij lukt het wel een windows machine met de HTC aan de praat te krijgen (via HTC Sync bijvoorbeeld) maar met de Archos lukt dat aan geen kant.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Verwijderd
Misschien moet ik me er dan toch maar eens in gaan verdiepen, want het lijkt me erg handig om op vakantie de Archos mee te nemen en niet mijn (zware) laptop :-)