• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:06

Glabbeek

Dat dus.

Anoniem: 330739 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:26:
iemand anders nog ervaringen met uitzending gemist ??
Ik heb het gelijk even getest met de Archos 70it via de uitzendinggemist-site met Dolphin browser, en het werkt als een zonnetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Glabbeek op 24-11-2011 22:25 ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 20:48
exelletor schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:58:
[...]

Ja, met de firmwares 2.4.19, 2.4.65 en 2.4.80. :P
hoe groot is het videoscherm dan? Gewoon over de volledige grootte?

[ Voor 26% gewijzigd door ExTaxi op 25-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pien_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07-2024
Hoi !

Is er iemand die weet wanneer de nieuwe Arnova 9 G2 te koop is? En ook of deze beter/slechter/even goed is al voorgaande tablets van Archos? :)

Alvast bedankt !

Pien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dju, juist het pootje vanachter afgebroken en ergens kwijtgeraakt. Weet iemand waar die te koop is?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Zullen we de Gen8 v2 Honeycomb tablets hier bespreken of zal ik een nieuwe topic voor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:15

StrongArmLance

Endless flow

exelletor schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:26:
Zullen we de Gen8 v2 Honeycomb tablets hier bespreken of zal ik een nieuwe topic voor aanmaken?
honeycomb? :o wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee... Ik mis ook wat denk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Voor ons is er alleen een nieuwe fw uit:

Version 2.4.81 - December 6th, 2011

Archos 35 home connect: new tunein professional application version integrated
Archos 35 home connect: adjust minimum speaker volume level
A101 accessory: add Kontron (Industrial Computer Source / ICS Advent), DM9601 Fast Ethernet Adapter support
Suspend: solve power consumption regression

Vind het toch wel een beetje kleine update, hoop nog steeds op Gingerbread, ondertiteling download-optie en FM-Radio support(indien mogelijk). :P

Maar voor de mensen die het grote mega-party gemist hebben:

Archos 70b eReader -> Archos 70b

Die lijkt behalve een naamswijziging ook Android 2.2 te hebben gekregen. Vals alarm.

Verder hebben we nu een Archos 70 Internet Tablet met 1024x600 scherm, 512MB RAM en Honeycomb. Binnenkort verkrijgbaar voor een zacht prijsje van 199EUR(officieel dan). Nog niks bekend over de HDD-versie, maar wie weet...

Afbeeldingslocatie: http://www.jbmm.fr/wp-content/uploads/2011/12/1_7S2_Gen8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jbmm.fr/wp-content/uploads/2011/12/2_7S2_Gen8.jpg

En nee, zit gewoon een OMAP3 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 20:08

Knud

Sandvich

Kunnen hier ook Arnova's besproken worden, of moeten we daarvoor een apart topic openen?
(Ben namelijk zelf wel geïnteresseerd in de Arnova 9 G2. 4:3 verhouding spreekt mij erg aan en hopelijk komt er een ICS upgrade of ICS via een custom rom)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Knud schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:33:
Kunnen hier ook Arnova's besproken worden, of moeten we daarvoor een apart topic openen?
(Ben namelijk zelf wel geïnteresseerd in de Arnova 9 G2. 4:3 verhouding spreekt mij erg aan en hopelijk komt er een ICS upgrade of ICS via een custom rom)
Ik zou een nieuwe topic openen voor de Arnova G2. Straks zitten we hier tientallen tablets/pmp's hier te bespreken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik neem aan de de honeycomb source uiteindelijk open worrdt, le of illegaal :)
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
kristan schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:55:
Ik neem aan de de honeycomb source uiteindelijk open worrdt, le of illegaal :)
Toch?
Waarom zou dat nog boeiend zijn? ICS broncode is publiek beschikbaar.
Bij mijn weten moet alles wat HC kan draaien ook ICS kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Korte video van de Arnova 9 G2 - helaas zet ie em niet aan, maar geeft goed beeld weer van hoe de tablet er fysiek uit ziet.
http://vodpod.com/watch/1...-unboxing-und-kurztest-de

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Supremo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:16:
[...]

Waarom zou dat nog boeiend zijn? ICS broncode is publiek beschikbaar.
Bij mijn weten moet alles wat HC kan draaien ook ICS kunnen draaien.
Het is boeiend omdat er nog altijd device specifieke firmware bij hoort die vaak closed blijft. Hopelijk opent dit de deur voor Honeycomb op onze gen8 V1 tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Het zou dan logischer zijn als ze ICS beschikbaar maken voor de Gen8 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
scuro schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:57:
[...]

Het is boeiend omdat er nog altijd device specifieke firmware bij hoort die vaak closed blijft. Hopelijk opent dit de deur voor Honeycomb op onze gen8 V1 tablets.
De Android user space wordt meestal niet vrijgegeven door de fabrikant (anders had je ze al van Froyo gehad). HC blijft dus nog steeds niet boeiend. Want Archos moet dan eerst een HC rom maken. Google brengt alleen de broncode uit van vanilla Android, nooit fabrikant specifieke releases.

Verder kun je je afvragen hoe goed HC of ICS gaat draaien met slechts 256MB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Supremo schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:16:
[...]

De Android user space wordt meestal niet vrijgegeven door de fabrikant (anders had je ze al van Froyo gehad). HC blijft dus nog steeds niet boeiend. Want Archos moet dan eerst een HC rom maken. Google brengt alleen de broncode uit van vanilla Android, nooit fabrikant specifieke releases.

Verder kun je je afvragen hoe goed HC of ICS gaat draaien met slechts 256MB ram.
Met 256 Mb ram zal dat zeker behelpen worden helemaal bij multitasken. Maar ik zeg ook helemaal niet dat vanilla Hc relevant is in dit verhaal. Ik zeg alleen maar dat de archos gen 8 v2 honeycomb release dat wel kan zijn gezien de overeenkomstige hardware.... Hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Vandaag is er een nieuwe Uitzending Gemist app uitgekomen in de Market.
Ik heb 'm geinstalleerd, maar als ik een video wil afspelen, krijg ik een mediaserverfout.
Hebben anderen hier ook last van? Ik heb de kwaliteit op hoog gezet, alles stond op laag.
Kan natuurlijk ook zijn dat de server het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:50
De uitzending gemist app doet het bij mij zonder problemen. Gebruik de standaard player en instellingen op hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 15:50
Heb hetzelfde probleem met de Android gemist app op mijn A101 Gen8. Krijg "Mediaserver fout", Kan video niet afspelen. Al diverse andere videoplayers geprobeerd, maar helaas.

• exelletor
  • Nu online
Archos 70IT2 schijnt een 1.2Ghz processor te hebben:

http://forum.archosfans.c...&t=59873&p=381694#p381694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
iemand enig idee of de archos 70 met 250 gb hd een beetje fatsoenlijk werkt als image tank? (dwz met een sdkaart lezer alles overpompen naar de archos zonder tussenkomst van een laptop) ik meen te herinneren dat deze usb otg had.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Archos brengt budget-tablet onder eigen naam uit
Beetje gekke titel imho 'onder eigen naam' maar: pricewatch: Archos 70b Internet Tablet
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1324393296.jpeg

Die 250GB'er gaat 't waarschijnlijk worden voor mij =) Groter hoef ik niet, het formaat vond ik perfect, de videoplaybackmogelijkheden van Archos zijn ongekend, 250GB HDD vind je in geen een andere tablet van de concurrenten en de prijs zal rond de 250,00 liggen denk ik.... Daarvoor krijg je meer RAM, een hogere resolutie, Android 3.2 en ook nog is out-of-the-box de Androidmarket zonder dat je dingetjes moet doen / hacks moet doen!

[ Voor 79% gewijzigd door CLB op 20-12-2011 18:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
omdat de vorige onder een andere naam : "arnova", doorgaan :)
Er is ondertussen een eerste ICS draaiend op de archos 70IT, maar dus nog maar in kinder schoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 17:21
Greenie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:51:
omdat de vorige onder een andere naam : "arnova", doorgaan :)
Er is ondertussen een eerste ICS draaiend op de archos 70IT, maar dus nog maar in kinder schoenen...
Gaan ze dit ook voor de 101 G8 proberen? Op Xda waren ze bezig met Android 3.x maar dat is doodgebloed.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Hari-Bo schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:00:
[...]

Gaan ze dit ook voor de 101 G8 proberen? Op Xda waren ze bezig met Android 3.x maar dat is doodgebloed.
Die vent maakt het vooral voor zijn 70IT, maar hij beloofde later ook andere modellen toe te voegen. Wel is het zo(dacht ik) dat je dan geen Archos apps meer hebt en dat RAM-verbruik torenhoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Ik zou er alvast ook niet op hopen.
Als je ICS wil dan kan je beter een nieuwere tablet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Bijna een 'volwaardige' 2.3 :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1335620

Al ben ik voorlopig nog content met urukdroid 1.5

Touch screen calibration widget:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1332323

beschrijving van zijn blog:
The Archos 101 has a crappy touch screen, as all the owners of this device already know. Most of the other problems could be fixed using a custom rom like urukdroid. But the touchscreen has been bugging me for the past year now: the touchscreen sometimes just acts weird (wild and random clicks, or almost no reaction), until it is “recalibrated”. No wonder, since it is a cheap USB touch screen “UNITEC USB Touch (Win7)”, probably made for windows 7 netbooks. Since the recalibration is hidden deep in the android settings, but needs regular access, I wrote a simple app as a “shortcut” to it. You can find the app download link at the end of the article.

My App Archos Touchscreen Calibration simply calls the same linux binary as the settings menu does. It can be used as a widget or as a normal app, just as you like.

[ Voor 65% gewijzigd door Greenie op 26-12-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heeft een van jullie ook problemen met het updaten van archos 70 internet tablet 250GB? Ik heb hem de hele dag geprobeerd te updaten, alleen na elke update lijkt het wel erger te worden.

Het is(helaas nog steeds) oorspronkelijk 2.3.26 en de nieuwe update zou dus 2.4.81 zijn, alleen het wil niet updaten, niet via het apparaat zelf en niet via het bestand via pc overzetten.

Nadat hij is gereboot zegt die domweg dat er een nieuwe update beschikbaar is en dat ik die moet downloaden en gebruiken. Na 10x ofzo te hebben geklikt en geprobeert, heb ik en geen update en nu zelfs geen Appslib meer.

En krijg de melding dat de hardeschijf de geest heeft gegeven en dat ik de hardeschijf moet formateren. Zelfs als ik het doe dan werkt het nog steeds niet. En de hardeschijf werkt wel gewoon, ik kan ook zien dat er iets van 233GB over is.

Dus heeft iemand nog ideëen of moet ik een aparte topic starten? Want ik heb nergens dezelfde fouten gelezen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Installeer urukdroid als je de moeite kan opleveren, is het zeker waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Ik zou zeggen opnieuw formatteren en 2.4.81 erop gooien. Het wegvallen van de harde schijf is dan gefixt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe formatteren dan? Hij wijzigt alleen FAT32 of EXT3 en ik kan hem niet zomaar formatteren, de pc kan hem niet zien als Android daar geen toestemming vor geeft en die zegt hardeschijf bestaat niet.

Als ik hem heb geformatteerd, dan nog ziet hij intern de hardeschijf niet. Ik zal nog eens proberen te formateren door de het te wijzigen naar EXT3 en als die dan nog niet werkt dan weer terug naar FAT32.

Edit:
Geformatteerd en idd hij werkte niet in EXT3 en in FAT32 weer wel, alleen heb ik dit keer geen wifi aangezet, want zodra hij de nieuwe update aantreft gooit hij de HD eruit en zegt die dat ik niet mag updaten als de USB aangesloten is. De HD is niet bereikbaar ook via USB werkt het niet. De update heb ik via de site gedownload en erop gezet, alleen vertelde die mij dat de bestand incompleet zou zijn en dus foutief zou zijn.

De format heeft trouwens niet gewerkt want al mijn bestanden waren er nog in. Dus hoe kan ik mn tablet formatteren? Ik doe het via settings>repair&formatting. Ik heb praktisch alles gedaan wat daar stond behalve de touchscreen calibration.

Edit2:
Eindelijk is die dus geupdate :D en herkent hij de HDD wel steeds :P .

[ Voor 48% gewijzigd door Simyager op 31-12-2011 15:39 . Reden: geformatteerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
En om ons een beetje tevreden te houden, is er een nieuwe firmware beschikbaar:

USB host: fix host not working anymore on some A101 units
Archos 35 home connect: allow to change temperature unit in weather clock
Video: improve playback of some FLV files

update.archos.com/8/gen8/gen8_2.4.82/firmware_archos_android_gen8.aos

Het wordt steeds minder en minder, maar ja, niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb voor mijn ouders een Archos 70b ereader gekocht,nou zag ik deze niet staan de inleiding van deze topic dus weet niet of ik goed zit.

Nu mijn vraag. Ik heb nadat deze ereader binnen was gelijk een andere Android versie op gezet, welke oa Market heeft.
Heb hiervoor deze how to gevolgd:

http://www.arctablet.com/...and-root-kasty21/?lang=fr

Alles is goed gegaan, systeem werkt goed.Kon gelijk na het installeren van alles binnen halen via de Market.
Maar... na een tijd kan ik niets meer binnen halen.
Elke app die ik wil binnen halen eindigt met de melding dat downloaden niet gelukt is.

Wat ik gemerkt heb is dat toen alles wel goed ging ik boven op het scherm een pijl kreeg waardoor je zag dat er gedownload werd.dat krijg ik nu dus niet.

Er is Wifi verbinding, kan gewoon browsen of downloaden via Applib, maar via Market dus niet.Als ik de reactie bij de how-to lees hebben meerdere hier last van.Jammer genoeg wordt er geen reactie op gegeven.

Vraag me af of iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb het volgende geprobeerd:
-nieuwe Market er op
-google talk er op (er werd namelijk geroepen dat deze moest draaien) levert niets op.

heb zelfs de Firmware er op nieuw op gezet en toen kon ik weer downloaden,maar na een tijd zelfde probleem.

Hopelijk heeft iemand een tip, voor ik de reader naar mn ouder van de week opstuur.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Hoezo een andere android versie???(welke dan?)
Er staat toch al honeycomb op? inclusief direct werkende market.
Probeer nog wat duidelijker te zijn met wat je gadaan hebt?
Is hij geroot? (zo ja hoe?)
Staat SDE erop? enz.
seninha schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:25:
Ik heb voor mijn ouders een Archos 70b ereader gekocht,nou zag ik deze niet staan de inleiding van deze topic dus weet niet of ik goed zit.

Nu mijn vraag. Ik heb nadat deze ereader binnen was gelijk een andere Android versie op gezet, welke oa Market heeft.
Heb hiervoor deze how to gevolgd:

...................................................

Hopelijk heeft iemand een tip, voor ik de reader naar mn ouder van de week opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha heeft het over de 70b, de eReader, jij hebt het over de 70it, de internet tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Beetje offtopic. Maar ben toch benieuwd. Wij hebben een Archos Arnova 10 G2 alleen deze geeft bij verschillende applicaties nu foutmeldingen. Heeft iemand hier een idee voor om dit op te lossen? Ook heb ik al te vergeefs gezocht naar firmware updates. Of kijk ik niet goed?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:31
Henkie-Jan schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:06:
Beetje offtopic. Maar ben toch benieuwd. Wij hebben een Archos Arnova 10 G2 alleen deze geeft bij verschillende applicaties nu foutmeldingen. Heeft iemand hier een idee voor om dit op te lossen? Ook heb ik al te vergeefs gezocht naar firmware updates. Of kijk ik niet goed?
Heeft het mogelijks te maken met het feit dat je die apps op een sd-card geplaatst hebt?

Updates staan hier :
http://arnovatech.com/support/updates.html?country=nl&lang=en&p=3

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Is het ook weer mogelijk om met de Archos Arnova 10B G2 naar RTL Gemist en Uitzending gemist te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Geloof het of niet, er is een nieuwe firmware uit!!!

Stelt alleen niet zo veel voor, maar toch:

Archos 35: improve touch screen experience
Video: improve flv playback

De links voor het updaten staan hier.

Weer een versienummer erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ok Yeah!
Hij doet het weer niet, zwart scherm bij opstarten, groene lampje blinkt 1 keer.
Opladen, knippert af en toe.
Power en volume down werken niet. In oplader wel, het lampje blijft groen, het scherm blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Even een vraagje over de v2 home tablet, over de "70" is heel veel info te vinden maar over de home V2 tablet niet zoveel.

Nu is de - Archos 7 Home Tablet V2 goed en echt spotgoedkoop verkrijgbaar. Maar is deze ook te updaten zodat je de Market op kan? (naar bijvoorbeeld Android 2.4 zoals de 70)?
Volgens mij heeft deze geen bluetooth, zodat je er een GPS dongle aan kan hangen, zou je hier wel een usb GPS dongle aan kunnen hangen?

Of kan ik als ik GPS wil beter overstappen naar de Gen9 van archos, vind 200 euro alleen beetje veel voor zo'n internet tablet met GPS

voor de duidelijkheid het overzicht met archos 7 series, de tweede zou ik bedoelen
- Archos 7 Home Tablet
- Archos 7 Home Tablet V2
- Archos 70 Internet Tablet 8GB
- Archos 70 Internet Tablet 250GB

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Farmerpeter schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:35:
voor de duidelijkheid het overzicht met archos 7 series, de tweede zou ik bedoelen
- Archos 7 Home Tablet
- Archos 7 Home Tablet V2
- Archos 70 Internet Tablet 8GB
- Archos 70 Internet Tablet 250GB
Whahaha, meen je die? Voor de compleetheid, je hebt het volgende 7" modellen van Archos:

- 7 Home Tablet
- 7 Home Tablet V2
- 7c Home tablet
- 70 IT 8GB
- 70 IT 160/250GB
- 70b IT Froyo 8GB
- 70b IT Froyo 250GB
- 70b IT HC 8GB

En dan heb ik het nog niet eens over de tientallen Arnova modellen, maar ja. 8)7
Market met Android 2.2 kan erop, zie:
http://www.arctablet.com/...royo-market-root-hvdwolf/
(ja, ik weet het, het is reclame)

Voor GPS zou je inderdaad moeten overstappen naar de Gen8(via bluetooth), 70b(ook via bluetooth), de Arnova 7c G2/G3(G3 zal wel duur worden) of de G9-serie. :) En hoewel ik zelf het niet echt wil toegeven(:o), je hebt heel veel Chinese tablets die GPS al ingebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb sinds dit weekend naast mijn 101 G8 ook een 70b IT gekocht (honeycomb 3.2), maar heb wat problemen met het afspelen van wat eigen gemaakte MP4 720HD filmpjes (6MBit)... deze spelen niet lekker af. Geluid loopt wel door, maar video stottert op bepaalde moment flink. Op de 101 heb ik geen last, op de 70 wel. Erg vreemd aangezien de 70 namelijk 200MHz sneller is en 256MB meer RAM heeft.

Ik heb al ArcMedia Lite gedownload om te zien wat deze zou doen, zelfde resultaat.
Nu heb ik op de 101 wel de Cinema plugin gekocht, op de 70 nog niet. Is het mogelijk dat deze Cinema plugin de 720HD mp4 wel goed laat afspelen? Daarnaast als ik video ga streamen (bijv. Uitzending Gemist of RTL via kysa.net) dan sluit de stream geregeld en moet ik weer op play drukken om van voor af aan te starten. Ook YouTube HD filmpjes komen fullscreen niet helemaal lekker over.. erg jammer, had meer verwacht van deze nieuwere 70b IT.

Maargoed, is het mogelijk dat met de cinema plugin het afspelen van video zal verbeteren? Uiteraard had ik mijn 720HD filmpjes al op de internal storage gezet. Tijd dat ze een Gen 9 7" maken of dat Apple eens komt met een 7" Ipad met een USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:33:
Ik heb sinds dit weekend naast mijn 101 G8 ook een 70b IT gekocht (honeycomb 3.2), maar heb wat problemen met het afspelen van wat eigen gemaakte MP4 720HD filmpjes (6MBit)... deze spelen niet lekker af. Geluid loopt wel door, maar video stottert op bepaalde moment flink.
Welke resolutie zijn de video's? Wanneer horizontale/verticale resolutie niet een vermenigvuldiging van 16 is, spelen ze lekker niet af. }: Om die te kunnen afspelen, moet je MX Player hebben.
Tijd dat ze een Gen 9 7" maken of dat Apple eens komt met een 7" Ipad met een USB poort.

Ach, binnen een maand wordt de cobalt 70 aangekondigd, zal wel geen HDMI en andere rotzooi hebben, maar je kan dan die gewoon halen(in september, dat wel 8)7 ).
/niet meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

1280x720, 30fps, en ik heb ze op 6mbit gecodeerd.
Ik Het wegvallen van de videostream is ook niet goed.. met m'n 101 G8 dus nergens last van en hij streamt lekker van m'n NAS, maar binnen 1 a 2 minuten valt het bij de 70b IT elke keer weg, het is onmogelijk dus om wat te streamen en daar baal ik goed van.

Overigens ook raar; Ik heb 'm opgeladen tot 100% en zet 's morgens de unit helemaal uit.
Als ik 'm 's avonds om 19u aan zet is hij al op 76%.
En ik kan het geluid van het toetsenbord niet uitschakelen (ik heb al in de opties gekeken, wat je wel uit kan schakelen is het aanraken van opties).

MX Player geprobeerd, helaas... loopt ook gewoon slecht.
Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar heb zo'n idee dat ie niet zo goed is.. even contact opnemen met de verkoper. Overigens de laatste fw er op gezet en het apparaat nog eens geformateerd om er zeker van te zijn dat alles goed was. Wel vreemd dat hij de extra apps niet kan vinden (die Archos normaal op z'n apparaat zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:39:
1280x720, 30fps, en ik heb ze op 6mbit gecodeerd.
Ik Het wegvallen van de videostream is ook niet goed.. met m'n 101 G8 dus nergens last van en hij streamt lekker van m'n NAS, maar binnen 1 a 2 minuten valt het bij de 70b IT elke keer weg, het is onmogelijk dus om wat te streamen en daar baal ik goed van.

Overigens ook raar; Ik heb 'm opgeladen tot 100% en zet 's morgens de unit helemaal uit.
Als ik 'm 's avonds om 19u aan zet is hij al op 76%.
En ik kan het geluid van het toetsenbord niet uitschakelen (ik heb al in de opties gekeken, wat je wel uit kan schakelen is het aanraken van opties).

MX Player geprobeerd, helaas... loopt ook gewoon slecht.
Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar heb zo'n idee dat ie niet zo goed is.. even contact opnemen met de verkoper. Overigens de laatste fw er op gezet en het apparaat nog eens geformateerd om er zeker van te zijn dat alles goed was. Wel vreemd dat hij de extra apps niet kan vinden (die Archos normaal op z'n apparaat zet).
Als je dat ding formatteert, vliegt volgens mij het hele gebeuren bij /storage/ weg en daar zit die bloatware ook bij... Het geluid van het toetsenbord kun je uitschakelen bij Taal en Invoer -> Invoermethoden configureren -> Instellingen.
Over dat video - kun je misschien een sample sturen(10 minuten uitknippen ofzo), dan kan ik het op de mijne even bekijken. (of link met piratebay via dm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik zal ff wat uploaden en een DM sturen.
Heb je ook een 70b IT of een gewone 'oude' 70 met Android 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Morgen neemt een collega van me haar 70b IT mee, en ik wat 720HD MP4's, kan ik mooi kijken wat er bij haar gebeurd. Neemt niet weg dat het streaming-gedeelte zo mag falen. Ik denk echt dat het exemplarisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:40:
Morgen neemt een collega van me haar 70b IT mee, en ik wat 720HD MP4's, kan ik mooi kijken wat er bij haar gebeurd. Neemt niet weg dat het streaming-gedeelte zo mag falen. Ik denk echt dat het exemplarisch is...
Ook op de mijne stottert dat leuke sample van jou. Geen idee of het aan de firmware of aan iets anders ligt, heb zelf geen zin om even terug naar 3.2.80 te gaan... Heb overigens wel de Cinema plug-in opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Terug naar een oudere firmware hoef je niet voor mij te doen, ik ben al blij dat je me zo helpt!
Ik heb de andere tablet getest, hier zat nog de eerste firmware op (3.2.77) en ook hier stotterde mijn MP4 en ook andere MP4's die ik mee nam (ook na updaten naar 3.2.81). Uitzending Gemist ging overigens prima, dus morgen neem ik mijn eigen tablet mee naar m'n werk om op een accesspoint te zien of hij dan wel blijft streamen. Ik had geen tijd om een fatsoenlijke mediaserver op te zetten om 'lokaal' filmbestanden van af te streamen.

Er is dus sowieso wat mis met die MP4's, ik gebruik Magix Video Deluxe MX Plus v18 (legaal), maar blijkbaar doet deze moeilijk. Moeilijk deed hij sowieso, want ik moest al uitvinden hoe ik correcte MP4's kon maken die op de PC afspeelbaar waren en de juiste tijdsduur aangaven op zowel PC als PS3. Dat de Archos 70 hier moeite mee heeft en de 101.. nouja, dat zal dan wel, daarvoor ga ik contact opnemen met Archos. Als zij zeggen dat 6Mbit 720HD MP4 bestanden op de 70 moeten draaien, dan moet dat gewoon kunnen. Ik zal 'm binnenkort ook eens testen in een Archos 80 G9 (eerste model).

Nu alleen dus nog uitzoeken waarom die videostreams afgebroken worden op de 70 en waarom mijn 101 op dezelfde wireless router wel door blijft gaan. Uiteraard kan er hardware in de70 zitten die niet lekker wil werken, ik gebruik een Linksys WRT54GL met DD-WRT er op (overigens niet de laatste versie van DD-WRT denk ik, als het werkt.. werkt het :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Wat zou ik kunnen vragen voor mijn Archos 70 8GB? De rechter speaker is wel stuk. Ik gebruik hem toch bijna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb vandaag nog wat getest... het probleem met de videostream ligt thuis aan mijn wifi router.
Blijkbaar kan de 70b met de WRT54GL icm DD-WRT niet overweg. De stream kapt binnen 2 minuten, zowel streaming video vanaf internet als vanaf NAS (welke via UTP gekoppeld is aan de router).

Op m'n werk snel een mediaserver ingericht en na 5 a 6 minuten streamen nog geen problemen.
Uitzending gemist heb ik volgens mij een kwartier aan laten staan... bizar.
Of ik laat het zo, of ik koop een nieuwe wifi router. Nu is de huidige toch nog 802.11g en kan de 70b ook 11n aan. Moet alleen wel een router zijn die DD-WRT aan kan, want dat is een prima 'custom' firmware. :)

Klopt het overigens dat als een Android app niet op jouw apparaat kan draaien, dat je 'm dan ook niet in de store kan vinden? Net zoals bij Apple? Neem bijv. Theme Hospital, deze is niet te vinden (maar draait wel op 3.2 en de resolutie van de 70b). Of is de zoekfunctie gewoon brak en moet ik het spul los downloaden en handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Klopt het overigens dat als een Android app niet op jouw apparaat kan draaien, dat je 'm dan ook niet in de store kan vinden? Net zoals bij Apple? Neem bijv. Theme Hospital, deze is niet te vinden (maar draait wel op 3.2 en de resolutie van de 70b). Of is de zoekfunctie gewoon brak en moet ik het spul los downloaden en handmatig installeren?
Theme Hospital staat überhaupt niet in Google Play. Maar idd, sommige apps worden eruitgefilterd wanneer ze niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

OK, dan staat die er toevallig niet in. Toch vaag dat je er op kan zoeken en Google Play het aanvult in die app. ;) Gister een USB host OTG kabeltje besteld bij DX, hopelijk gaat dat werken met de USB sticks die ik heb liggen. Volgens mij is de 70 vrij moeilijk daar in. Ik zal eens wat vaker in die Google Play app gaan zitten, de 101 G8 gaf ik aan m'n vriendin en heb die bijna niet aangeraakt, nu ik zelf de 70b heb toch nog wat meer met Android spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Grappig, Facebook voor de 70b IT bestaat niet in de store.
Kan ik 'm dan nog onofficieel installeren? Niet dat ik er heel veel mee doe, maar een beetje krom dat het op de 101 wel werkt, maar op de 70 niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Wifi drops om de zoveel minuten nog steeds het geval.. router al op een ander kanaal gezet.
straks of morgen firmware upgraden... en morgen een test doen met een Linksys WRT160NL. Als die werkt koop ik die wellicht, maar natuurlijk eerst de upgrade afwachten. Wel zag ik dat de 'oude' 70 ook veel last had van wifi drops.. daarnaast het missen van social media apps (facebook, hyves, twitter, tweetdeck etc) maakt deze 70 toch wel een beetje een misser. Erg jammer, want het formaat is perfect.

edit; geupdate naar een nieuwere versie van DD-WRT, meteen van WPA naar WPA2 gegaan (stond nog op WPA vanwege de PSP, maar daarmee ga ik nu niet meer online). Ik loop echt vast hier. Morgen maar hopen dat die WRT160NL stabiel blijft...

[ Voor 19% gewijzigd door JK op 19-06-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:47:
Wifi drops om de zoveel minuten nog steeds het geval.. router al op een ander kanaal gezet.
straks of morgen firmware upgraden... en morgen een test doen met een Linksys WRT160NL. Als die werkt koop ik die wellicht, maar natuurlijk eerst de upgrade afwachten. Wel zag ik dat de 'oude' 70 ook veel last had van wifi drops.. daarnaast het missen van social media apps (facebook, hyves, twitter, tweetdeck etc) maakt deze 70 toch wel een beetje een misser. Erg jammer, want het formaat is perfect.

edit; geupdate naar een nieuwere versie van DD-WRT, meteen van WPA naar WPA2 gegaan (stond nog op WPA vanwege de PSP, maar daarmee ga ik nu niet meer online). Ik loop echt vast hier. Morgen maar hopen dat die WRT160NL stabiel blijft...
Gewoon in google intypen facebook tablet apk en je kan het gewoon downloaden(=side-loaden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Moet ie denk ik alleen wel up to date zijn. Had er al op gezocht, maar vond niets op één of twee sites, zal beter zoeken. Voor nu even eerst het WiFi probleem. Ik heb nog een 'geheim' menu gevonden bij de WiFi settings waarbij je powersave uit kan schakelen voor een specifieke accesspoint. Dit ook nog uitgezet, maar helaas pindakaas. Ik ben in staat om de tablet door de ruit te gooien. :+

Ik ben dus verplicht om waarschijnlijk een andere router te kopen speciaal voor deze 70b...
Ik lees op internet dat veel mensen problemen hebben met Archos en WiFi. De 101 werkt perfect, waarom deze 70 nou weer niet... oh well... morgen een nieuwe dag met nog één kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

He, welke custom roms draaien we hier? Ik zit nu op Urukdroid 1.6 enige stabiele die ik kon vinden, ik vind cyanogen veel te onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387691

@JK

al eens een lagere snelheid op je router geprobeerd?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Yep, ook al gedaan. B-only, G-only... op beiden klapt ie er ook binnen 2 minuten uit.
Met de WRT160NL op m'n werk geen problemen geconstateerd. Moet ik denk ik toch maar zoiets kopen... eigenlijk te zot voor woorden, al mijn wireless apparaten werken vlekkeloos met de WRT54GL, ook de Archos 101, maar de 70b IT (Honeycomb) moet moeilijk doen. Morgen denk ik maar eens zo'n 160NL bestellen. Puur omdat ik geen andere leuke 7" tablet ken (die van de Intertoys, Kruidvat etc. laat ik links liggen, dan is Archos toch echt beter).

Wat betreft custom roms, volgens mij zijn die er niet voor de 3.2 versie?

[ Voor 6% gewijzigd door JK op 20-06-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:56:
Yep, ook al gedaan. B-only, G-only... op beiden klapt ie er ook binnen 2 minuten uit.
Met de WRT160NL op m'n werk geen problemen geconstateerd. Moet ik denk ik toch maar zoiets kopen... eigenlijk te zot voor woorden, al mijn wireless apparaten werken vlekkeloos met de WRT54GL, ook de Archos 101, maar de 70b IT (Honeycomb) moet moeilijk doen. Morgen denk ik maar eens zo'n 160NL bestellen. Puur omdat ik geen andere leuke 7" tablet ken (die van de Intertoys, Kruidvat etc. laat ik links liggen, dan is Archos toch echt beter).

Wat betreft custom roms, volgens mij zijn die er niet voor de 3.2 versie?
Alleen die de SDE en root mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

exelletor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:29:
[...]

Alleen die de SDE en root mogelijk maakt.
Maar geen ander extra's? Hmmm ik kan niet meer op de Archos site komen. Ook niet met m'n ipod... volgens www.isup.me is de site wel actief. In m'n router niets geblokkeerd... DNS probleempje bij Ziggo?
Ik wilde namelijk de 70 registeren en het WiFi probleem aanmelden en vragen of ze nog plannen hebben voor updates.. zelfs de G9's hebben WiFi drops met specifieke routers. Als er snel een update komt welke wellicht werkt, scheelt me dat weer 62 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Maar geen ander extra's? Hmmm ik kan niet meer op de Archos site komen. Ook niet met m'n ipod... volgens www.isup.me is de site wel actief. In m'n router niets geblokkeerd... DNS probleempje bij Ziggo?
Ik wilde namelijk de 70 registeren en het WiFi probleem aanmelden en vragen of ze nog plannen hebben voor updates.. zelfs de G9's hebben WiFi drops met specifieke routers. Als er snel een update komt welke wellicht werkt, scheelt me dat weer 62 euro.
Ook ziggo hier en niks van archos werkt hier(Appslib, archos en arnova websites) en hars73 gaf ook aan problemen te hebben... Heb laatst(inmiddels drie maanden terug) nog wat bugs rechtstreeks aan het software team laten weten -> niks mee gebeurd(overigens niks over wi-fi gevraagd). Tja, dan houdt het voor mij ook op.

[ Voor 9% gewijzigd door exelletor op 20-06-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

exelletor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:47:
[...]

Ook ziggo hier en niks van archos werkt hier(Appslib, archos en arnova websites) en hars73 gaf ook aan problemen te hebben... Heb laatst(inmiddels drie maanden terug) nog wat bugs rechtstreeks aan het software team laten weten -> niks mee gebeurd. Tja, dan houdt het voor mij ook op. ChildPad vinden ze blijkbaar wel belangrijk en willen ze mijn feedback wel hebben, maar vraag me af of ze er nog iets mee gaan doen of niet.
'Gelukkig' dat het dan bij Ziggo zit, dan hoef ik niet verder te zoeken. Gister werkte dit ook niet.
Jammer dat Archos er niets mee doen... dat gaat ze klanten kosten. Ik heb mijn tablet in elk geval succesvol kunnen testen met die WRT160NL, maar het is eigenlijk belachelijk dat ik weer extra geld moet uitgeven voor enkel dat ding terwijl de rest prima werkt.

Misschien had ik beter voor een Samsung Galaxy Tab 7" kunnen gaan, maarja je weet ook niet alles van te voren en ik heb deze 2e hands gekocht. Daarnaast zal die Samsung ook vast nog wel z'n nodige grappen hebben.

Ik heb trouwens ook nog wel dat ie met de USB kabel aangesloten op de PC vaak niet lekker de mapstructuur opent en het erg lang duurt, een paar keer opnieuw aansluiten en geluk hebben dat je wat kan kopieren...

[ Voor 8% gewijzigd door JK op 20-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Bij mijn archos werkt alles juist prima, ook het mounten van usb...
Wifi was eerst probleem, ik bellen naar kpn "mja, ik weet het ook niet"
ik zeg: "verander is van kanaal (internet research :D)"
"100% zeker dat het niet werkt, maar oke"
"hij doet het..."
"okee... dat kan"
"bedankt..."
"graag gedaan"
"doeg"
"doeg"

Meest vreemde gesprek dat ik ooit gehad heb met een online medewerker, ach, het werkte.
Dat was heel raar op 2.1 werkte alles maar na froyo was alles buggy.
anyway, ik ben hier pas net aan het meelezen, maar al contact opgenomen met archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Nope, ik ga het apparaat terugbrengen naar de verkoper (particulier). Ik heb 'm al gezegd dat ik niet al het geld terug hoef, dus kan ie 'm weer aan een ander verkopen en heeft ie een beetje 'winst' als dank dat ie 'm terug wil nemen. Heb vandaag via DealExtreme nog een USB hostkabel binnengekregen, maar ook daarmee wil hij geen USB sticks lezen. En het lijkt me sterk dat je dat moet activeren, Android moet gewoon zien dat je er een USB stick in propt (uiteraard moet er wel voldoende stroom gegeven worden op de poort). Van de week breng ik de unit terug en zit ik er aan te denken om een Samsung Galaxy Tab 2 7" te kopen, maar die heeft weer een aparte converter nodig voor USB sticks.

Waar het mij om gaat is dat ik 'm ook mee op vakantie kan nemen en dan mijn foto's en/of video via de USBpoort kan overzetten naar de flashdrive in de tablet. Ik had een netbook, maar die werd me wat te traag en vond 9" net wat te lomp in m'n rugtas.

Tot nu toe helaas nog geen geluk gehad met 7" tablets. :+
Voorheen al eens een Intertoys Qware Pro 2 7" gehad, maar die accu was heel snel leeg.
Hopelijk dat zo'n Samsung dus wat is, anders weet ik het ook niet meer (met de 7" tablets).

edit; Vandaag de Samsung Galaxy Tab 2, 7" in m'n handen gehad. Voelt aan als een fijn apparaat. Enige nadeel; geen standaard hdmi-out en ook geen USBpoort. Daarvoor moet je een aparte adapter kopen, 25 euro officieel spul, via dealextreme zie ik ze wel voor minder. Zo'n HTC heeft een irritante pen.. ik denk voor die Samsung te gaan, ondanks het gemis aan een HDMI en USB poort (beiden dus wel te koop als accessoire).

[ Voor 17% gewijzigd door JK op 23-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Grappig, Archos 70b IT van een collega heeft moeite met een Belkin router. Kan ook geen videostreams bekijken omdat deze binnen 2 minuten wordt afgekapt. Erg gevoelig dus bij dit type Archos.

Inmiddels heb ik een Samsung Tab 7 Plus, waar ik erg tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
JK schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:49:
Grappig, Archos 70b IT van een collega heeft moeite met een Belkin router. Kan ook geen videostreams bekijken omdat deze binnen 2 minuten wordt afgekapt. Erg gevoelig dus bij dit type Archos.

Inmiddels heb ik een Samsung Tab 7 Plus, waar ik erg tevreden over ben.
Vraag me af hoe je zoveel mensen met de 70b IT kent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:47
Ik ben op wereldreis met mijn archos 70 IT 250gb (in combinatie met juiste host kabeltje & transend P6 cardreader). Tot vorige week geen problemen...

Hij heeft verschillende problemen tegelijk:
-meerdere apps zijn verdwenen (aldiko, opera, documents to go, mx player)
-ik kon de meeste apps wel weer installeren zonder problemen op aldiko na. Deze wordt gedownload, maar de installatie mislukt
-hij draait op firmware 2.4.80. Maar het downloaden van nieuwe firmware mislukt
-het downloaden van bestanden via opera&android explorer mislukt ook (dus ook geen firmware via die weg te krijgen)
-ik kan geen toegang meer krijgen tot mijn usb stick & cardreader (deze deden het voorheen zonder problemen). Ik krijg wel een systeemmelding dat ze aangesloten zijn, maar ze verschijnen niet in de lijst bij de file explorer (ook geen 3rd party). Dus ook geen firmware via die weg.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn:
-vorige week heeft hij sinds tijden weer aan een wifinetwerk gehangen en dus een hoop updates gedraaid (oa. Google play)
-hij is via een kabel met een macbook verbonden geweest en onjuist afgekoppeld
-anders...

Zoals ik al zei ben ik op wereldreis en heb dus geen laptop tot mijn beschikking. Ik heb alleen de tablet en voor dit moment een wifi netwerk. Zoals de tablet nu is, is hij niet te gebruiken als imagetank (de reden dat hij mee is) en wil ik m dus weer normaal werkend krijgen. Hij staat vol foto's, dus ik kan geen systeemreset doen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik zit nu in een internetcafe en probeer mijn probleem op te lossen. Ik krijg gelukkig wel toegang tot de tablet en kan dus alles backuppen.

Ik heb de firmware gedownload en geprobeerd te installeren. De firmware wordt eerst als geldig herkend, maar later krijg ik "error update file is not valid. (206)" en blijft hij hangen, ook bij opnieuw opstarten. Ik heb firmware 2.4.82 en 2.4.83 geprobeerd.

Vervolg na 1.5 uur proberen...
Na de firmware een paar keer opnieuw te hebben gedownload & installeren lukt het ineens! Nu draait hij op firmware 2.4.83.

Maar...
...helaas zijn mijn problemen nog hetzelfde! Iemand een idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:03:
Ik zit nu in een internetcafe en probeer mijn probleem op te lossen. Ik krijg gelukkig wel toegang tot de tablet en kan dus alles backuppen.

Ik heb de firmware gedownload en geprobeerd te installeren. De firmware wordt eerst als geldig herkend, maar later krijg ik "error update file is not valid. (206)" en blijft hij hangen, ook bij opnieuw opstarten. Ik heb firmware 2.4.82 en 2.4.83 geprobeerd.

Vervolg na 1.5 uur proberen...
Na de firmware een paar keer opnieuw te hebben gedownload & installeren lukt het ineens! Nu draait hij op firmware 2.4.83.

Maar...
...helaas zijn mijn problemen nog hetzelfde! Iemand een idee?!
Je zegt dat je alles kan backuppen? Kun je dan niet alle foto's op mediafire of zo zetten en dan dat ding gewoon resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

exelletor schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:09:
[...]

Vraag me af hoe je zoveel mensen met de 70b IT kent. ;)
Tijdje terug was er een iBood aanbieding en kon je 'm voor 119 euro ofzo kopen. Vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060

Hoe krijg ik het simpel voor elkaar om youtube filmpjes zonder stoteren af te laten spelen op archos 101 it tablet 16 gb,misschien staat het antwoord al in deze topic maar het snap niet hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
exelletor schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Je zegt dat je alles kan backuppen? Kun je dan niet alle foto's op mediafire of zo zetten en dan dat ding gewoon resetten?
Ja, dat was toch de oplossing. Ik heb eerst alle data op een andere pc gezet (200GB aan data is toch 8 uur in een internetcafe zitten + stroomuitval). Daarna tablet gereset + nieuwste firmware erop. Gelukkig was dit inderdaad de oplossing en hij doet 't weer prima! En vandaag ben ik de data weer aan 't terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Mja, ik heb weer problemen!

Na de herinstallatie werkte hij weer vlekkeloos. Alle data en apps ook weer teruggezet.

Alleen heb ik sinds gisteren problemen met de hardeschijf. Bij opstartten verscheen de melding "de hardeschijf kan veilig worden verwijderd". Vervolgens kon ik ook geen bestanden bekijken. De programma's die op de systeempartitie staan werken nog wel, de programma's die op de schijf staan werken niet meer (ook geen icoontjes meer).

Na een paar keer opstartten kon ik ineens wel weer bij de schijf. Na een vastloper niet meer.

Wanneer ik de tablet met een pc verbind (XP sp2) gebeurt er niets. Wanneer ik verbind in recovery mode zegt windows dat hij de device niet herkent.

Wat is er aan de hand?
-hardeschijf gaat stuk?
-tablet gaat stuk?
-fout in de firmware 2.4.83?
-anders...

NB. geen garantie meer en ik ben op wereldreis en zit nu in india.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Nu online
Na twee jaar komt er binnenkort nog een firmware uit - 2.4.84. De nieuwe opties van Archos Remote zitten er niet in, dus ben benieuwd wat we wel krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb al een hele tijd een Archos 70 250gb, ideaal om films op te kijken in de auto op vakantie.
Maar dit heeft dus als nadeel dat ie de rest van het jaar in een la niks ligt te doen.
Hij heeft nu ongeveer 3 maanden niks liggen te doen, en hij start nu niet meer op..
Vorige keren deed ie het na even opladen gewoon, maar hij ligt nu al 24 uur aan de stekker.
Het groene lampje brand constant.

Zou een reset oid. helpen, en weet iemand hoe ik dit kan doen?
Of zou toch de batterij overleden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 22:58
remoendoo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:24:
Ik heb al een hele tijd een Archos 70 250gb, ideaal om films op te kijken in de auto op vakantie.
Maar dit heeft dus als nadeel dat ie de rest van het jaar in een la niks ligt te doen.
Hij heeft nu ongeveer 3 maanden niks liggen te doen, en hij start nu niet meer op..
Vorige keren deed ie het na even opladen gewoon, maar hij ligt nu al 24 uur aan de stekker.
Het groene lampje brand constant.

Zou een reset oid. helpen, en weet iemand hoe ik dit kan doen?
Of zou toch de batterij overleden zijn?
Mijn oude Archos 101 had ook weleens de neiging om niet aan te gaan, dit kwam doordat ie in een soort van deep sleep bleef hangen (bekende bug). Voor mij was de oplossing toen iedere keer 10-15 seconden lang de power knop inhouden, en daarna opnieuw proberen aan te zetten. Die 10-15 seconden zorgden voor een power cycle en daarna ging ie weer netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
De HDD in mijn archos 70 is stuk. Hij spint even op en valt weer uit (en dat herhaalt zich met veel kabaal). Nu wil ik er een andere hardeschijf in stoppen (ik denk aan een SSD). Nu heb ik wel gelezen dat 't mogelijk is om een HDD te klonen op een andere schijf en deze er weer in te stoppen, maar ik kan natuurlijk niet klonen. Zou 't werken om gewoon een andere lege schijf erin te stoppen?

[ Voor 0% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 07-02-2013 16:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:22:
De HDD in mijn archos 70 is stuk. Hij spint even op en valt weer uit (en dat herhaalt zich met veel kabaal). Nu wil ik er een andere hardeschijf in stoppen (ik denk aan een SSD). Nu heb ik wel gelezen dat 't mogelijk is om een HDD te klonen op een andere schijf en deze er weer in te stoppen, maar ik kan natuurlijk niet klonen. Zou 't werken om gewoon een andere lege schijf erin te stoppen?
Ik heb daar geen praktijkervaring mee, maar je zou 'kunnen' proberen om android er op te zetten d.m.v. een opstartbare geheugenstick er in te prikken :$
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste