24-06-2011: Archos presenteert Honeycomb-tablets met dualcore-cpu
Fabrikant Archos heeft nieuwe versies van zijn Android-tablets gepresenteerd.
Het gaat om twee modellen met de namen Archos 80 G9 en Archos 101 G9.
Beide apparaten zijn uitgerust met Android 3.1 Honeycomb als besturingssysteem.

De beide tablets beschikken over een dualcoreprocessor uit de OMAP4-serie van Texas Instruments,
met een kloksnelheid van 1,5GHz. Voor opslag van data is een harde schijf met een capaciteit van 250GB ingebouwd. Er zijn ook varianten die uitgerust zijn met 16GB-flashgeheugen; dit maakt de tablets 3 millimeter dunner. Het geheugen van de flashversies kan uitgebreid worden door middel van micro-sd-kaartjes. Ondersteuning voor 3g-netwerken is mogelijk met een optionele usb-stick, die in de tablet geschoven kan worden.

De Honeycomb-tablets verschillen in schermgrootte. Zoals de naam doet vermoeden, beschikt de Archos 80 G9 over een 8"-scherm met een resolutie van 1024x768 pixels, terwijl de Archos 101 G9 een 10,1"-scherm bevat met een oplossend vermogen van 1280x800 pixels.

Archos gaat zijn nieuwe tablets vanaf september leveren. De mobiele apparaten komen uit in de Verenigde Staten, waar voor de Archos 80 G9 279 dollar betaald moet worden, terwijl de Archos 101 G9 349 dollar moet opbrengen. Het is de verwachting dat de tablets ook in Nederland verkrijgbaar worden.

31-10-2011: Archos Gen9 tablets krijgen Android 4.0 update en 1,5 GHz processor
Tijdens een persbijeenkomst in Parijs heeft Archos meer informatie over de toekomst van haar tablets gegeven. Zo krijgen Archos 101 G9 en 80 G9 tablets, welke langzaam aan in Nederland verschijnen, zeker een update naar Google’s nieuwe Android 4.0 Ice cream Sandwich besturingssysteem en kunnen we in december waarschijnlijk de snellere modellen met een 1.5GHz processor verwachten.

Marc de Courville, directeur van Software Engineering binnen Archos, heeft laten weten dat de hardware van de G9 serie geschikt is voor Android 4.0 en dat de update dan ook niet lang zal uitblijven. Wanneer dit exact gebeurt werd helaas niet gemeld. Naast Android 4.0 krijgen de G9 serie tablets ook een DLNA server waarmee eenvoudig bestanden binnen je Wifi thuisnetwerk gedeeld kunnen worden. Zo kun je bestanden vanaf de tablet naar je TV streamen of van je computer naar je tablet.

Toen de Archos G9 serie tablets eerder dit jaar gepresenteerd werden ging eigenlijk iedereen er vanuit dat dit meteen met de snelle 1.5GHz Texas Instruments OMAP 4460 processor zou zijn maar helaas kregen we het bericht dat de tablets in eerste instantie over een 1.0GHz en een 1.2GHz processor zouden beschikken. Deze modellen verschijnen inmiddels in Nederland. Later dit jaar, waarschijnlijk eind december, moeten de 1.2GHz modellen vervangen worden voor 1.5GHz modellen. Helaas blijft het werkgeheugen van 512MB wel hetzelfde.

InhoudsopgaveVerwante en andere interessante topics
Topicreeks: Het grote Android Tablet topic
Alle andere Androidtablets bij elkaar

Archos Gen9 tablets: Archos 80 /101 - Levertijden en prijzen
Het topic om in te discussieren over de levertijden en de prijzen van deze gen9 tablets

Archos 70 / 101 internet tablets
Het topic van de vorige broertjes, de Gen8, Archos tablets

Topicreeks: Android Software & Discussie
De topicreeks over software / games / applicaties voor Android

Android - Live Wallpapers - Verzamel & Discussie
Deel en discussieer hier over de Live Wallpapers die jij helemaal te gek vind

Films converteren voor je Android device
Misschien handig voor de filmliefhebbers onder ons...

De Grote Android-nieuwsthread
Het topic over alle nieuwsberichten die Android related zijn
Specificaties:
De Archos Gen9 80 en 101 verschillen nogal wat van elkaar...
Ook zijn er van beide devices maar liefst vier verschillende modellen te verkrijgen.
Verschillen zijn er in de grootte van het scherm, de CPU-snelheid, de resolutie of de opslagcapaciteit..

Archos Gen9 80 16GBArchos Gen9 80 250GB
ProcessorARM dual-core OMAP4460
with DSP Graphic accelerator:
3D OpenGL ES 2.0
ARM dual-core OMAP4460
3D OpenGL ES 2.0
Processor snelheid1,2GHz1,2GHz
Intern geheugen16GB flash-memory250GB HDD
RAM geheugen512MB512MB
Flash geheugenMicroSD(HC)Niet mogelijk
Scherm8,0" 1024x768 capacitief
multitouch touchscreen
8,0" 1024x768 capacitief
multitouch touchscreen
Camera's720P frontcamera720P frontcamera
Accu (mAh, standby, speeltijd)36 uur audio
10 uur websurfing
7 uur video
36 uur audio
10 uur websurfing
7 uur video
Afmetingen 226 x 155,3 x 11,7 mm226 x 155,3 x 14,7 mm
Gewicht 465 gram599 gram
Prijs € 250,- € 265,-

Er is ook nog een derde variant met 8GB Flash geheugen en een 1.0GHz processor, voor 225,- euro,
die voor de rest gelijk is aan het 16GB Flash model, dus ondersteuning heeft voor MicroSD-kaartjes.

In januari 2012 komen er ook nog varianten met een 1,5GHz dual core processor!
Deze zullen de 1,2GHz modellen vervangen en ook qua prijs in dezelfde categorie zitten.

Overige hardwarespecificaties van de Archos Gen9 80 zijn:
  • Android Honeycomb 3.2
  • Ingebouwde GPS-mogelijkheden
  • Ingebouwde vibrate-functie
  • Ingebouwde kompasfunctionaliteit
  • WiFi (802.11 b/g/n) & Bluetooth 2.1 EDR
  • 3,5 mm audiojack
  • USB Slave: Mobile Transfer Protocol
  • USB Host: Mass Storage Class
  • HDMI-output (mini HDMI)
  • 1080P afspeelmogelijkheden
  • Ingebouwde speakers / tafelstandaard / microfoon en G-sensor
  • Audio: MP3, WMA, WMA-PRO, WAV, AAC, AAC+, AC3 5.1, Ogg Vorbis, Flac
  • Video: H.264 HD, WMV9/VC1, M-JPEG, AVI, MP4, MKV, MOV, MPG, PS, TS, VOB, FLV, RM, RMVB, ASF, 3GP
  • Vooringestalleerde applicaties: Aldiko, Angry Birds, brief me, CineTrailer, Evernote, G-Apps(Calendar, Market, Talk, Maps, Gmail, Youtube), Appslib, Archos Connect, Archos Remote Control, News Republic, & Picsel Smart Office
Archos.com: Specificaties Archos Gen9 80 online

Archos Gen9 101 16GBArchos Gen9 101 250GB
ProcessorARM dual-core OMAP4460
3D OpenGL ES 2.0
ARM dual-core OMAP4460
3D OpenGL ES 2.0
Processor snelheid1,2GHz1,2GHz
Intern geheugen16GB flash-memory250GB HDD
RAM geheugen512MB512MB
Flash geheugenMicroSD(HC)Niet mogelijk
Scherm10,0" 1280x800 capacitief
multitouch touchscreen
10,0" 1280x800 capacitief
multitouch touchscreen
Camera's720P frontcamera720P frontcamera
Accu (mAh, standby, speeltijd)36 uur audio
10 uur websurfing
7 uur video
36 uur audio
10 uur websurfing
7 uur video
Afmetingen 276 x 167,3 x 12,6 mm276 x 167,3 x 15,6 mm
Gewicht 649 gram755 gram
Prijs € 300,- € 350,-

Er is ook nog een derde variant met 8GB Flash geheugen en een 1.0GHz processor, voor 275,- euro,
die voor de rest gelijk is aan het 16GB Flash model, dus ondersteuning heeft voor MicroSD-kaartjes.

In januari 2012 komen er ook nog varianten met een 1,5GHz dual core processor!
Deze zullen de 1,2GHz modellen vervangen en ook qua prijs in dezelfde categorie zitten.

Overige hardwarespecificaties van de Archos Gen9 101 zijn:
  • Android Honeycomb 3.2
  • Ingebouwde GPS-mogelijkheden
  • Ingebouwde vibrate-functie
  • Ingebouwde kompasfunctionaliteit
  • WiFi (802.11 b/g/n) & Bluetooth 2.1 EDR
  • 3,5 mm audiojack
  • USB Slave: Mobile Transfer Protocol
  • USB Host: Mass Storage Class
  • HDMI-output (mini HDMI)
  • 1080P afspeelmogelijkheden
  • Ingebouwde speakers / tafelstandaard / microfoon en G-sensor
  • Audio: MP3, WMA, WMA-PRO, WAV, AAC, AAC+, AC3 5.1, Ogg Vorbis, Flac
  • Video: H.264 HD, WMV9/VC1, M-JPEG, AVI, MP4, MKV, MOV, MPG, PS, TS, VOB, FLV, RM, RMVB, ASF, 3GP
  • Vooringestalleerde applicaties: Aldiko, Angry Birds, brief me, CineTrailer, Evernote, G-Apps(Calendar, Market, Talk, Maps, Gmail, Youtube), Appslib, Archos Connect, Archos Remote Control, News Republic, & Picsel Smart Office
Archos.com: Specificaties Archos Gen9 101 online
Ga terug naar de inhoudsopgave
Foto's

HandleidingenGa terug naar de inhoudsopgave
PrijzenDiscussie over levertijden en prijzen kan gevoerd worden in: Archos Gen9 tablets: Levertijden en prijzen
Accessoires
Archos brengt tegelijkertijd met de Gen9 tablets de 'Archos G9 3G stick' uit.
Een USB-stick die 3G mogelijkheden met zich meebrengt. De stick kan gebruikt worden in elke computer, maar kan ook aan de achterkant van de Gen9 tablet worden ingebracht. De stick heeft een adviesprijs van 49,00 euro en zal werken met elke simkaart. Voor meer informatie zie de Archoswebsite.

Weetjes
• Dat de Archos Gen9 101 de eerste 10" Android tablet is met een 250GB HDD
• Dat elke Archos Gen9 tablet gebruikt maakt van 4GB flash geheugen voor de cache van het systeem
• Dat je via de website van Archos plug-ins kunt kopen, zodat je meer audio-/videocodecs kunt afspelen
• Dat de Marketapp van Archos zelf, een betaalfunctie via PayPal heeft, wat de normale markt niet kent
• Dat er een NEON coprocessor in de Gen9's zit voor videopower / 3D mogelijkheden
• Dat er 3G mogelijkheden zijn met een dongle die zowel in PC's werkt als in de tablets.
Kosten voor deze dongle zullen 49,00 euro bedragen en deze zal werken met elke simkaart
• Dat er gebruik wordt gemaakt van speciale dunne Seagate HDD's (indien gekozen voor de 250GB versie)
• Dat de normale Android Market aanwezig zal zijn op de tablets
• Dat de Gen9 tablets mogelijkheden hebben om 1080P video af te spelen
Firmwares-upgrades
Hieronder de changelog met veranderingen die te vinden waren in FW 3.2.80 van 10 januari 2012:
• Video: improve audio/video synchronization on HDMI
• Video: improve playback of some FLV files
• File manager: add ability to copy files larger than 4GB
• Keyboard: better Arabic virtual keyboard layout
• Internationalization: translations improvements for Arabic and Hebrew
• Flash on A70B: fix flash video not displayed on some web sites
• Video on A70B: improve 720p playback support on LCD and TV out
• Hard drive based products: avoid suspend/resume issues happening sometimes
*Firmware 3.2.80 is hier te downloaden*
Deze .aos file zet je in de root van je Archos, je klikt, hij installeert, herstart en hoppa nieuwe firmware!
Questions & Answers
Heb je vragen over je Archos internet tablet of heb je oplossingen voor problemen van anderen?
Stuur me dan even een DM, zodat ik hier in deze Q&A ook het een en ander kan neerzetten.

Q. Ik heb een hard reset gedaan en ik ben nu al m'n pre-loaded content kwijt, waar vind ik dat...
A. Dat is de vinden op de FTP van Archos zelf, die je kunt bereiken door hier te klikken.

Ook kun je een kijkje nemen in de FAQ van Archos zelf, waar veel vragen al worden beantwoord.

Softwaretips
Q. Ik wil mijn Archos tablet bedienen met mijn Androidtelefoon...
A. Hiervoor heeft Archos zelf software uitgebracht, te weten: Archos Remote Control

Topicreeks: Het grote Android Tablet topic
Alle andere Androidtablets bij elkaar

Archos Gen9 tablets: Archos 80 /101 - Levertijden en prijzen
Het topic om in te discussieren over de levertijden en de prijzen van deze gen9 tablets

Archos 70 / 101 internet tablets
Het topic van de vorige broertjes, de Gen8, Archos tablets

Topicreeks: Android Software & Discussie
De topicreeks over software / games / applicaties voor Android

Android - Live Wallpapers - Verzamel & Discussie
Deel en discussieer hier over de Live Wallpapers die jij helemaal te gek vind

Films converteren voor je Android device
Misschien handig voor de filmliefhebbers onder ons...

De Grote Android-nieuwsthread
Het topic over alle nieuwsberichten die Android related zijn

Voor toevoegingen, wijzigingen of overige dingen met betrekking tot deze topicstart
kan je mij een DM sturen, emailen, smsen, aanspreken op MSN of een briefkaart sturen!

Changelog
  • 24-06-11 - Topic gestart
  • 24-06-11 - [YouTube] toegevoegd
  • 24-06-11 - [Accessoires] toegevoegd
  • 18-09-11 - [Prijzen] toegevoegd
  • 18-10-11 - [Firmware-upgrades] toegevoegd
  • 02-11-11 - [Handleidingen] toegevoegd
  • En natuurlijk de nodige toevoegingen die tussentijds plaatsvinden

In de vorm van het maken en het aanpassen van headers, informatie / plaatjes
-TS- is made by CLB-

[Voor 255% gewijzigd door CLB op 19-02-2012 22:57]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 21:51
Goed werk CLB.
Grote kans dat de Archos Gen9 80 16GB mijn volgende tablet wordt. Ik ben nog steeds tevreden met mijn Archos 70, maar deze nieuwe modellen zien er top uit.
Ik ben benieuwd of ze nu standaard wel de Google market erop hebben. Anders zal er wel weer een hack voor komen, maar zal toch beter voor de verkoop zijn.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15
• Dat de kickstands van deze tablets, drie standen kennen, zodat je verschillende kijkhoeken creeert
Oh ja?
Q. Ik wil films groter dan 4GB op m'n Archos plaatsen, maar dat lukt niet door de FAT32 indeling...
A. Archos heeft daarvoor zelf software uitgebracht waarmee zo'n film wordt gesplitst in bestanden.
Wie zegt dat Gen9 een FAT32 indeling heeft? Er gaan speculaties rond dat het een NTFS systeem wordt...

Voorgeinstalleerde apps(voorlopig): Aldiko, Angry Birds, brief me, CineTrailer, Evernote, G-Apps(Calendar, Market, Talk, Maps, Gmail, Youtube), Appslib, Archos Connect, Archos Remote Control, News Republic, Picsel Smart Office,

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 00:07
Het word steeds leuker in het land der tablets :*)
Mooi spul dit.

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ga toch bij men gen8 blijven voorlopig:
Leverbaarheid, kinderziektes, ...

Voorlopig zijn het toch vooral nog gadgets en geen echte nuttige dingen, die tablets.

Maar honeycomb en dualcore :'( het is toch ook een beetje moeilijk :D
Uhm moet ik alwetend zijn?
Voor toevoegingen, wijzigingen of overige dingen met betrekking tot deze topicstart
kan je mij een DM sturen, emailen, smsen, aanspreken op MSN of een briefkaart sturen!
Via de website van Archos komen we te weten:
- Dat er een NEON coprocessor in de Gen9's zit voor videopower / 3D mogelijkheden
- Dat er 3G mogelijkheden zijn met een dongle die zowel in PC's werkt als in de tablets.
Kosten voor deze dongle zullen 49,00 euro bedragen en deze zal werken met elke simkaart
- Dat de normale Android Market aanwezig zal zijn op de tablets
- Dat de Gen9 tablets mogelijkheden hebben om 1080P video af te spelen

[Voor 54% gewijzigd door CLB op 24-06-2011 17:27]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
exelletor schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:05:
[...]

[...]

Wie zegt dat Gen9 een FAT32 indeling heeft? Er gaan speculaties rond dat het een NTFS systeem Wordt.
Omdat fat32 het enige is waar android mee om kan gaan. Hier kan archos dus weinig zelf aan veranderen.

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 19:36
Ik heb een poosje een archos 101 (vorig model) gehad, die beviel me prima.
Die ging weg ivm met komst ipad.
Nu had ik een galagxy tab 10.1v, maar die ging retour ivm loslaten scherm......
Ik heb ook een chinese 7" pad , maar die is wel erg klein....(en niet al te best)

Die nieuwe archos serie lijkt me een mooie middenklasser........
Archos speelde in mijn beleving veel meer bestandstypen goed af dan bv de 10.1tab van samsung.
Ook de standaard is een zeer handige optie.
16 gig flash is ook genoeg omdat je alles zo van je server kan streamen (iets waar je met de dure concurenten een 3th party app voor nodig heb!

Ik blijf dit even volgen ;)

Reinier

[Voor 27% gewijzigd door reinier666 op 24-06-2011 21:57]

Anoniem: 398291

Dit lijkt me echt geweldig.
Ik ben 16 jaar, dus heb nog niet zo heel veel te besteden. Een iPad vind ik dan bijvoorbeeld veel en veel te duur, ik ga geen 500 euro betalen voor een vergrote iPod Touch met 'slechts' 16GB aan geheugen.

Dan zou ik veel eerder voor de Archos 80 Gen9 gaan, die is toch 70 euro goedkoper. En het enige wat je dan eigenlijk mist is 2 inch van het scherm. En dat is niet eens zo'n heel erg groot verschil, het is nog altijd groter dan een 7' Tablet. Het enige nadeel van de 80 lijkt me dan wel het 4:3 scherm, terwijl de 101 een 16:9 verhouding heeft, waar je toch wel wat beter films op kunt kijken.

Over de processor, daar ga ik nu echt nog niet over oordelen. De originele 101 en 70 tablets hadden een 1GHZ processor, wat op papier toch redelijk snel is. Maar in de praktijk was de tablet behoorlijk laggy, dus het zou maar zo kunnen zijn dat het nu weer het geval is.

• reinier666
Lijkt me een goed verbeterde versie ten opzichte van het vorige model.
Camera en processor verbetert, usb, sd, hdmi out, usb dongel netjes verzonken....lijkt me prima dingetje.
Scherm zal iets minder zijn als de ipad en samsung galaxy tab, maar al met al voor die prijs een perfect dingetje.

@halle: die breedbeeld verhouding is voor film kijken perfect, echter voor surfen is die 4/3 verhouding prettiger ( persoonlijke ervaring)

@CBS: de afmetingen van de 10" 250 gig kloppen niet.
Anoniem: 398291 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:43:
Over de processor, daar ga ik nu echt nog niet over oordelen. De originele 101 en 70 tablets hadden een 1GHZ processor, wat op papier toch redelijk snel is. Maar in de praktijk was de tablet behoorlijk laggy, dus het zou maar zo kunnen zijn dat het nu weer het geval is.
Heb je zelf zo'n tablet (gehad) dan? Zijn echt niet laggy hoor, wees gerust...

Ik merk bij sommige acties toch best nog wat lag om eerlijk te zijn. Bijvoorbeeld het swipen tussen te verschillende homescreens gaat een beetje schokkerig. En ik ken mezelf, daar ga ik me ongelofelijk aan ergeren :').

De keuze tussen 16:9 en 4:3 gaat toch wel moeilijk horen, want aan de ene kant kijk ik graag films. En met een 250GB harde schijf kan er ook genoeg op. Maar ook zit ik ontzettend vaak op het internet (iPod Touch), en als ik zo'n tablet zou hebben zou ik het alleen nog maar vaker doen denk ik.

Achja, ik heb nog zo'n 2 maand om te beslissen, dan komen ze uit.
Het swypen zelf of het bounce-effect aan het einde? Wat zo hoort aangezien dat zo aanstond =)

Het swipen zelf.
Maar ik weet dat het eigenlijk bijna niets is, maar op de een of andere manier erger ik me hier heel erg aan. Een vriend van me heeft de Gen8 101, en die heeft flash-geheugen geloof ik. Dat zou in theorie net wat sneller moeten reageren als een HDD. Maar ik merk nog steeds dat het allemaal niet zo smooth loopt als ik het zou willen. Zoals de iPad kan, alleen een iPad is weer veels te simpel voor me kwa interface.

Maar misschien moet ik me gewoon niet zo aanstellen, en dat kleine beetje lag maar gewoon een beetje gaan negeren. Want waarschijnlijk zal geen enkele tablet in deze prijsklasse 100% smooth lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exelletor
Volgens PDAb beschikt de Gen9 over 1GB RAM

http://pdadb.net/index.ph...ew=1&c=archos_101_g9_16gb

Aangezien het toch niet zeker is, hier maar even gepost...
Zeker leuke tablets!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 21:14
Ik mis de prijzen in de ts.
Volgens de presentatie zijn die als volgt:

80 16GB Flash€ 249
101 16GB Flash€ 299
101 250GB HDD€ 399

De 80 250GB HDD wordt niet genoemd, maar die zou logischerwijs op € 349 uitkomen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinier666
Dat zijn concurrerende prijzen, voor dat geld neemt men er nog eens eentje mee uit de mediamarkt ;)
Die samsung galaxy tab 10.1 (600 euro) of xoom (700 euro) zijn veels te duur voor een "speeltje"
Dan kiest de consument liever voor 500 euro voor een ipad (bekende naam)

Mijn eerste tablet was de archos 101 gen8, dus ik denk dat ik wederom voor een archos ga als deze uitkomen!
En ja, die eerste archossen waren ook in mijn beleving een beetje laggy, maar met een dual core processor erin en android 3.1 heb ik goede hoop ;)

[Voor 16% gewijzigd door reinier666 op 26-06-2011 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 80 en 101.. Heb nu een Archos 70 en die is perfect qua maat..
De 80 is iets groter en nog steeds lekker portable, alleen de resolutie is dan weer iets minder natuurlijk.
Dus vraag mezelf af of ik niet gelijk voor de 101 wil gaan, alleen is die weer stuk groter --> minder portable..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinier666
Ach, we hebben nog wel een paar maanden voor ze te koop zijn, kunnen we er nog even over nadenken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exelletor
Als ik ervoor ga(:D), ga ik denk ik voor de 101 16GB+3G. 4:3 formaat van de 80 spreekt me niet zo aan. Wel ben ik benieuwd naar wat Archos 7c HT gaat worden, misschien lukt het Archos om daar Honeycomb op te zetten.
Net de presentatie gekeken:
- Er zal Android Honeycomb 3.2 op staan en geen 3.1, zegt mij vrij weinig maar toch
- Die vernieuwde video-applicatie en interface zijn echt f*cking mooi en grandioos
- Jammer dat er is afgestapt van de frontspeakers net zoals de Archos 70 had

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 27-06-2011 02:33]

Anoniem: 8504

Dit weekend even gespeeld met een Galaxy Tab 10s.. Wat mij daarbij opviel is dat de animaties op het homescreen en het in en uitfaden van de application launcher nogal schokkerig gaan.. Wellicht dat 3.2 hierin verbetering brengt? Op zich is het geen ramp, maar het zou meer 'af' zijn als de interface a-la apple ook lekker soepel en GPU accelerated loopt.

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2022
Anoniem: 8504 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:06:
Dit weekend even gespeeld met een Galaxy Tab 10s.. Wat mij daarbij opviel is dat de animaties op het homescreen en het in en uitfaden van de application launcher nogal schokkerig gaan.. Wellicht dat 3.2 hierin verbetering brengt? Op zich is het geen ramp, maar het zou meer 'af' zijn als de interface a-la apple ook lekker soepel en GPU accelerated loopt.
De cpu is zeker capabeler als die van de tab. In de video zeggen ze dat ze met TI en google aan het werken zijn aan de compabiliteit met 3.2, hopelijk geeft het een mooi resultaat.
Hmm in het filmpje in de TS staat dus Android Honeycomb 3.1...
In de gehouden presentatie wordt wel weer Android Honeycomb 3.2 genoemd...

Net even in de plaatselijke MediaMarkt kennisgemaakt met Honeycomb en 10,1" tablets...
Daar heb ik onder andere de Acer Iconia Tab A500 en Asus Eee Pad Transformer gezien...
Erg mooie devices allebei, gemaakt van metaal en 10,1" qua formaat met 1280x800 schermen...
Wat ik er van vond: groot, echt groot, schermformaat valt me ansich nog mee maar die bezels die om die schermen zaten waren ruim 2 cm en dat is gewoon echt way too much... En het gewicht viel me op. M'n huidige 7" Archos 70 weegt 2x zo licht als zo'n tablet van 700gram. De Archos Gen9 101 gaat ook zoiets wegen.. pfff vraag me af of me dat waard is, want het is leuk voor op de bank, maar voor onderweg hmm... Not doable!

Ook even naar de iPad 2 gekeken, die ook de 1024x768 resolutie heeft die de Gen9 80 mee zal krijgen..
Hmm viel me mee, alhoewel daar natuurlijk een hele andere browser en dergelijke op staat, maar zo 1,2,3 zie ik geen reden om daar niet voor te gaan.. Ik lees van nogal wat Tweakers dat ze de 4:3 verhouding niet fijn vinden.. Tevens is de 8" compacter, lichter qua gewicht en ontbeert geen functies die de 101 wel krijgt..
Alhoewel het mij nog niet helemaal duidelijk is, of de 80 nou wel of geen gebruik gaat maken van full sized USB-poorten. Ook is hij nog 50,00 goedkoper waar ik mooi de 3G stick voor kan kopen, die me erg erg fijn lijkt!

Tevens vraag ik me af of je de USB-poort van de 3G-stick ook kan gebruiken voor normale USB-sticks?
Ook ben ik benieuwd of je deze tablets (of in ieder geval de 80) wel kan opladen via de micro-USB poort...

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:58
Dit lijkt mij een prima vervanger van mijn huidige 101 G8. Heb al zitten kijken naar een Transformer, maar deze wordt nog weer €100,- goedkoper. Mijn G8 bevalt mij prima, maar alle pijnpuntjes lijken bij de nieuwe opgelost te zijn. Goed scherm, GPS erin, hogere resolutie, snellere processor, meer geheugen en toch de zelfde prijs. Heel knap van Archos. Jammer dat 1080p maar tot high profile level 3.1 gaat. Het meeste is toch 4.1 dacht ik.
Hopelijk kan ik de licentie voor de codecs over zetten van de G8 naar de G9.

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 22:15

Knud

Sandvich

Is er al iets bekend over wat voor een scherm ze gaan gebruiken? IPS voor 299 euro (10", 16GB) zou natuurlijk een erg mooie deal zijn.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

De eerste 25 seconden gaan over het scherm / capacitief / LCD vs IPS... zelf versta ik het allemaal half...

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 15:02
- verkeerde post -

[Voor 82% gewijzigd door Thomas M op 28-06-2011 20:20]

• buzzbuzz68
Volgens mij hoor ik inderdaad in bovenstaand filmpje dat er gevraagd wordt welke LCD techniek gebruikt wordt, en wordt er bevestigd dat het een IPS paneel is. Heel fijn :-)

[Voor 7% gewijzigd door buzzbuzz68 op 29-06-2011 11:53]

• exelletor
Gen9 zal niet over Appslib beschikken(doorgekregen van Archos US)... Toch wel jammer, maar ja, je kan niet alles hebben. :)

[Voor 12% gewijzigd door exelletor op 30-06-2011 18:23]

Waarom zou je AppsLib preferen als je de officiele Google Market wel hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buzzbuzz68
Precies. Appslib was er omdat Android 2.x officieel geen tablets ondersteund, en apparaten zonder telefoonfunctie geen Market mochten hebben. Middels Appslib kan Archos dan zelf toch apps aanbieden waarvan zij bepaald hebben dat die zonder problemen op een tablet werken. Met Android 3.x is dit probleem er niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exelletor
CLB schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:25:
Waarom zou je AppsLib preferen als je de officiele Google Market wel hebt?
Een ding - PayPal. :) Hoewel ik nu op mijn Archos ook de echte Market heb, gebruik ik af en toe nog steeds Appslib.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exelletor
Een beetje off-topic - welke Class microSD raden jullie voor een tablet aan? Ik snap natuurlijk dat hoe hoger de class, hoe beter het is; maar kaartjes van Class 10 zijn een beetje prijzig. Ik wil van de microSD graag 1080p films afspelen en natuurlijk muziek/foto's. Dus welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat ik mijn eerste Honeycomb tablet maar 'ns ga kopen. De 8" ziet er zeer interessant uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 15:02
,
exelletor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:27:
Een beetje off-topic - welke Class microSD raden jullie voor een tablet aan? Ik snap natuurlijk dat hoe hoger de class, hoe beter het is; maar kaartjes van Class 10 zijn een beetje prijzig. Ik wil van de microSD graag 1080p films afspelen en natuurlijk muziek/foto's. Dus welke raden jullie aan?
Ik denk dat class 6 een redelijk goede keuze is. Je moet wel oppassen, want ik heb wel wat geklaag gezien over microSD kaarten die niet aan de specificatie voldoen. Class 10 is of te duur, of te goedkoop om waar te zijn, en class 2 / 4 zijn niet erg snel. Ik weet niet wat de bitrate van je 1080p video's is, maar foto's en muziek gebruiken maar weinig bandbreedte (die werken zeker ook op class 2 / 4). Vaak zijn de leessnelheden sneller dan schrijfsnelheden, en class spec gaat over schrijven en lezen, dus het zal veel video's wel vloeiend afspelen.

Maar om meer on-topic te gaan, Archos biedt ook HDD-versies aan, die hebben meer dan genoeg bandbreedte behalve misschien de zwaarste blu-ray rips, al werkt dat misschien ook wel, ik weet niet wat de bitrate van blu-ray rips is. En daar passen trouwens ook veel films op. Ik dacht dat die HDD 250 GB heeft.

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 09:51
Nog een mini-review..niet letten op de irritante background noise

en 1tje van de Archos 101

[Voor 25% gewijzigd door NIK0 op 06-07-2011 13:14]

share the knowledge, share the power..!

• buzzbuzz68
Het lijkt er op dat de kick stand niet meer zo ver naar achteren gaat als de huidige. Dat is wel jammer. Dat ie niet in het midden zit is wel weer prettig. Op de bank kan het pootje dan mooi op het been leunen, wat bij de huidige weer wat lastiger is. Maar ik ben absoluut geïnteresseerd.
In het eerste filmpje wordt gesproken over een 8GB / 16GB en 250GB model...

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 18:57
Mooi hoesje voor een 8" tablet

by the way: iemand een idee hoe ik, i.p.v. alleen een link, gewoon de hele foto hier kan laten zien? Heb al wel wat op het forum zitten kijken naar de tags en ook hoe anderen het doen, maar blijkbaar doe ik toch iets niet helemaal goed :-(

edit: is dus, zie foto's boven, gelukt :9

[Voor 93% gewijzigd door ronaldinho op 13-07-2011 18:07]

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30

door gebruik te maken van de img tag: [ img ]Hier de link[ /img ] Wel zonder de spaties.
Andere manier is ook via de knop reageer. Daar op het plaatje klikken (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/image.gif) en de link naar het plaatje invoegen

Aardige hoes trouwens :) Nu de tablets nog!

• ronaldinho
Bedankt voor je reactie Camiel, hier kan ik verder mee :)

wat die hoes betreft: voor het geld hoef je het niet te laten, en inderdaad, nu de nieuwe 8" tablets nog ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Interessant, dit is toch wel weer een stuk beter wat specificaties betreft dan de Chinese tablets. En de prijs voor het instapmodel valt mee.

Hoop dat ze in september snel beschikbaar komen.

• Richar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 13:35
ik zit ook te wachten op deze tablet, heb zelf een ipad1 gehad, leuk spul maar dat apple gedoe allemaal.... nou had ik laatst een transformer geprobeert, maar vond het allemaal maar traag en haperig.

misschien met die 1,5 ghz en android 3.2 loopt het wel soepen, ben benieuwd.

maar wat ik niet snap is die 1080p 3.1. wat is dat, hoe kan ik ziet welke film wat is?

• ronaldinho
Richar schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:27:
ik zit ook te wachten op deze tablet, heb zelf een ipad1 gehad, leuk spul maar dat apple gedoe allemaal.... nou had ik laatst een transformer geprobeert, maar vond het allemaal maar traag en haperig.

misschien met die 1,5 ghz en android 3.2 loopt het wel soepen, ben benieuwd.

maar wat ik niet snap is die 1080p 3.1. wat is dat, hoe kan ik ziet welke film wat is?
1080p is de hoogste kwaliteit die als standaard geldt bij het digitaal opnemen films. Een aantal scenes uit de film Starwars Episode lll zijn bijvoorbeeld in 1080p opgenomen.

bron
Hij doelt denk op het 3.1 gedeelte en dergelijke.. Mij zegt dat allemaal ook maar weinig :+

• ronaldinho
CLB schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:26:
Hij doelt denk op het 3.1 gedeelte en dergelijke.. Mij zegt dat allemaal ook maar weinig :+
Enigste wat ik zo vlug even vindt via Google is dat 3.1 te maken heeft met geluid (correct me if i'm wrong).

• Camiel
3.1 heeft te maken met het Level waarin de encoding heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk kun je die informatie wel terugvinden als je met MediaInfo (programma) gaat kijken welke encoding gebruikt is.
Als je echt alles wil weten: HIER

• ronaldinho
Camiel schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:05:
3.1 heeft te maken met het Level waarin de encoding heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk kun je die informatie wel terugvinden als je met MediaInfo (programma) gaat kijken welke encoding gebruikt is.
Oke, als ik die laatste link van je bekijk ziet het er, op papier in ieder geval, goed uit voor de nog uit te komen nieuwe modellen van Archos, want lees op de site van Archos (G9 tablets) o.a. het volgende bij video playback:

H.264 HD (HP@L3.1 up to 1080p) en

MPEG-4 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)(MPEG-4 ASP@L6 (MPEG-4: ISO standard by Moving Picture Experts Group) without GMC)

Ben er niet zo in thuis, maar als ik het goed begrijp is het in het kort zo:
Hoe hoger de level (volgens mij is de hoogste L5.1) des te hoger de resolutie kan worden weergegeven i.c.m. het aantal frame rates?

• Camiel
Volgens mij heeft het nog meer te maken met het aantal macroblocks. Volgens mij is hoe hoger hoe vaker er een "nieuw" plaatje wordt geschreven, waarvandaan dan weer de wijzigingen worden aangepast in de daaropvolgende frames. Het is lastige materie :)

• Richar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 13:35
Camiel schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:05:
wel vreemd, want als ik dat zie op wikipedia, dan lees ik bij 3.1

720×480@80.0 (13)
720×576@66.7 (11)
1280×720@30.0 (5)

dat is dus 720p max. ik zie pas bij 4 voor het eerst 1080p staan

Anoniem: 385982

Toch een kleine (zeer grote) tegenvaller als het waar is natuurlijk?

The change in price isn’t all the change that Archos has enacted today, though. The processor choices have been rearranged as well. Now if you want the potentially fastest dual-core chip in a tablet the 1.5 GHz TI OMAP4460 you’ll need to buy a 250GB HDD model, the flash memory storage models (8GB and 16GB) will have 1 GHz TI OMAP dual-core chips now. :(

Het hele verhaal is hier te vinden:
http://tablets-planet.com...unreleased-gen-9-tablets/

• Camiel
Hoe erg ga je dat merken?
Wat ik belangrijker vind: de prijzen zijn gestegen.. Wat gaat dat voor de euro-prijzen betekenen?
Ja ach, zal niet meer zijn dan drie tientjes denk ik persoonlijk, oftewel dat overleven we vast en zeker wel.

• exelletor
Archos confirms that there was a typo on their website over the weekend. All Archos 80 G9 in 16GB and 250GB and Archos 101 G9 in 16GB and 250GB will use the OMAP4460 1.5Ghz processor. Thus 50% faster than the iPad2 and Tegra2 Honeycomb tablets such as Xoom and Asus Transformer.
Okee, nice... Dan zal de 8GB Flashversie (mocht die uitkomen) een beetje budgetmodel zijn

• Camiel
Mja dan toch maar voor de 16Gb gaa,. of er moet nog een interessant China model opduiken.. Twijffel heel erg tussen 8 of 10 inch.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 385982 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:54:
Toch een kleine (zeer grote) tegenvaller als het waar is natuurlijk?

The change in price isn’t all the change that Archos has enacted today, though. The processor choices have been rearranged as well. Now if you want the potentially fastest dual-core chip in a tablet the 1.5 GHz TI OMAP4460 you’ll need to buy a 250GB HDD model, the flash memory storage models (8GB and 16GB) will have 1 GHz TI OMAP dual-core chips now. :(

Het hele verhaal is hier te vinden:
http://tablets-planet.com...unreleased-gen-9-tablets/
Beetje jammer dit. Dan zijn de chinese tablets weer interessanter.

Overigens, ben wel benieuwd wat dit voor de Euro prijzen gaat betekenen. 330 euro is immers iets van 230 euro, maar in de TS staat al een prijs van 250,- voor de 8inch 16GB versie.

Anoniem: 8504

Noork schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:39:
[...]

Beetje jammer dit. Dan zijn de chinese tablets weer interessanter.

Overigens, ben wel benieuwd wat dit voor de Euro prijzen gaat betekenen. 330 euro is immers iets van 230 euro, maar in de TS staat al een prijs van 250,- voor de 8inch 16GB versie.
Volgens mij is dit dus onzin en dit is ook al meerdere malen gezegd. Alle 101 modellen krijgen de 1.5Ghz processor.

http://www.archos.com/pro...s.html?country=us&lang=en

Enkel de prijs is wat verhoogd $370 voor het 8GB model en $400 voor het 16GB 10" model. Ik reken nog steeds een beetje op 299,- voor het 10" 8GB model...
Now how does this price change affect each model? Well the 8-inch Archos 80 G9 will cost you $300 and $330 for 8GB and 16GB capacities and the 250GB HDD model will go for $370. The 10-inch Archos 101 G9 on the other hand will be going for $370 and $400 for 8GB and 16GB flash memory capacities and for the 250GB HDD model you’ll pay $470.

• Camiel
Eerst afwachten wanneer ze werkelijk ook beschikbaar komen, zien we daarna wel of er budget beschikbaar is..

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:34
De 80 met 250 Gb harde schijf lijkt me een zeer interessant apparaat. Ik zou hem o.a. wel als imagetank willen gebruiken maar vraag me af of je een cardreader aan de USB-aansluiting kan hangen en of het dan ook goed gaat met het opslaan van RAW-bestanden (CR2 in mijn geval).
Ik begrijp dat RAW-bestanden niet getoond of geopend kunnen worden maar dat hoeft van mij ook niet. Ik fotografeer in RAW en JPG tegelijk en kan dus altijd de JPG's bekijken.

• Camiel
Zijn er geen apps die RAW bestanden kunnen openen? Volgens mij zit er een complete market op de nieuwe modellen, zal vast kunnen..

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Camiel schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:19:
Zijn er geen apps die RAW bestanden kunnen openen? Volgens mij zit er een complete market op de nieuwe modellen, zal vast kunnen..
RawDroid.

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:34
@Camiel en Zamorano: bedankt voor de tip!
Ik had dacht ik ergens in een review o.i.d. van een Archos 70 gelezen dat de persoon die deze review schreef zijn RAW-bestanden niet op de harde schijf kon opslaan omdat Android hier niet mee overweg kon. Vandaar mijn vraag.
Maar RawDroid ziet er veelbelovend uit.

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 13:56
Worden de prijzen echt zoals op onderstaande foto's?

In dat geval loont het zelfs niet meer de moeite om ze uit Amerika te importeren....

Mazda MX-30

Kijk gerust een paar posts boven je...?

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 13:56
Daar staan nergens geconfirmeerde Europese prijzen..... Vandaar mijn vraag.

Op internet vind je alleen maar bevestigde Amerikaanse dollarprijzen, maar ik wil dus weten wat de prijzen in Europa worden. Dan kan ik afwegen waar ik er eentje ga kopen, vandaar.

De foto's zijn genomen tijdens een presentatie van Archos, dus ik vroeg me af of dit een bevestiging is van Archos zelf dat de prijzen zijn zoals in de openingspost hier.

Mazda MX-30

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 21:07
zou ik een 250 GB archos als imagetank kunnen gebruiken voor mijn Canon 30D. En dan het liefst door de camera direct met een kabel op tablet aan te sluiten? Worden RAW images ook weergegeven?

blinde vink.... ik lees net de vraag een aantal posts boven deze....

[Voor 17% gewijzigd door 107mb op 10-08-2011 15:54]

• exelletor
Misschien uit de VK halen nu de koers relatief laag is?

Prijzen op de franse amazon:

• Knud

Knud

Sandvich

Prijzen in de UK zijn wel erg laag in vergelijking met Frankrijk.
Zijn dit ook de definitive specs? (1.0 Ghz voor Flash geheugen modellen en 1.5Ghz voor hdd modellen.)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• Mr_Blobby
Archos introduceert wel erg veel verschillende variabelen:
groottes: 8 of 10 inch
opslag: 8, 16 of 250 Gb
snelheid: 1 Ghz of 1,5 GHz (= turbo).

Ik ben benieuwd welke modellen er precies gaan komen.
Mijn interesse gaat uit naar de 8 inch met 16 Gb en 1,5 GHz processor.
Gelukkig komt die combinatie in beide lijstjes voor, dus zal die er wel komen :)

Knud schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:55:
Prijzen in de UK zijn wel erg laag in vergelijking met Frankrijk.
Zijn dit ook de definitive specs? (1.0 Ghz voor Flash geheugen modellen en 1.5Ghz voor hdd modellen.)
De 16GB flash versies lijken ook een 1,5GHz CPU te hebben...

• Knud

Knud

Sandvich

Ah mijn excuses.. verkeerd gekeken. Opzich fijn dat er veel keuze is. Maar niet elke shop/retailer zal elk model op voorraad houden. Teveel keuze kan misschien ook niet het juiste effect hebben.
(just my 2 cents)

Voor mij persoonlijk is 1Ghz snel genoeg, zeker als het dualcore is. Als de prijs relatief laag is, is de keuze snel gemaakt. (is eigenlijk al gemaakt - wacht gewoon totdat ze te koop zijn :) )

[Voor 31% gewijzigd door Knud op 15-08-2011 10:49]

• 107mb
  • Laatst online: 28-05 21:07
iemand al enig idee wanneer deze te koop zijn? Prijstechnisch gezien lijkt mij deze archos de beste keus op dit moment!

• Knud

Knud

Sandvich

Ergens (begin) september, maar vooralsnog niet 100% zeker.

• Camiel
exelletor schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:52:
Misschien uit de VK halen nu de koers relatief laag is?

[afbeelding]
[afbeelding]

Prijzen op de franse amazon:

[afbeelding]
Waar kun jij ze vinden in de UK? Al even lopen zoeken maar geen idee..Ik was te snel. Gevonden!

HIER kun je ze onder andere vinden

[Voor 13% gewijzigd door Camiel op 19-08-2011 19:43]

Allemaal pre-orders volgens mij, anders had Amazon ze bijvoorrbeeld ook wel gehad =)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51
Hmm 80 of 10,1...lastige keus. Ik ben niet zo'n filmkijker, dus de 8 inch dan maar? Zoveel pixels verschilt het niet in de breedte. En flash is ook wel voldoende dan...of toch....250GB en lekker veel ruimte voor meukjes? Moeilijke keus. Volgens de specs is de levensduur van de accu gelijk voor flash en/of harddisk. Dat lijkt me wat onrealistisch. Iemand die daar iets over kan zeggen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Check het Archos 70/101 ervaringen topic, genoeg ervaringen...
Ikzelf heb een 250GB HDD versie en de batterijduur daar van is gewoon goed hoor.

Wat mij betreft mag Archos nu wel echt gaan opschieten, vanavond wordt m'n Archos 70 250GB opgehaald..

• Camiel
Tja ik twijffel nog, deze (duurder) of wat voordeliger voor de Hannspad. Eerst reviews lezen! :)
Ik blijf wel bij Archos mits de prijs rond de 250-300 euro blijft... Vorige week weer een nieuwe FirmWare-update gekregen voor m'n tablet die inmiddels al 8 maanden jong was, vind ik een hele beste support hoor =)
Tevens geen last van bloatware of een ugly-ass skin zoals HTC's Sense of Samsungs Touchwiz, erg fijn.. :)
Tevens vind je bij geen enkele andere fabrikant tablets met 250GB HDD's erin, wat ik nog steeds echt tof vind!

Mocht het apparaat nou duurder gaan worden, dan ga ik ook kijken naar duurdere tablets zoals de Asus Transformer.

[Voor 13% gewijzigd door CLB op 26-08-2011 10:30]

• Knud

Knud

Sandvich

Prijs lijkt nog okee te zijn, iemand op het archos forum had wat prijzen gevonden van een shop.
(onder voorbehoud natuurlijk)

Edit, prijzen die hij post zijn zonder btw(vat)

[Voor 21% gewijzigd door Knud op 26-08-2011 11:06]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 09:37
Ik heb al enkele malen een Archos 70IT 250Gb.
Mocht ik weer een ander kopen, dan kijk ik zeker weer bij Archos.
Prijzen en ondersteuning(firmware) zijn gewoon erg goed.
Echter ik ben minder tevreden over de uitvoering die ik heb: met de 250Gb harde schijf.
Heb regelmatig het idee dat door deze fysieke schijf m'n Archos af en toe gewoon traag is.
Je voelt/hoort dan dat de harde schijf weer moet opstarten en dan kan ik soms seconden wachten: gewoon vervelend.
Daarnaast gebruik ik deze schijf amper.
De 7"uitvoering bevalt me verder qua schermgrootte prima.
Denk dat de volgende dan de Archos 8"gaat worden.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• Centurion
  • Laatst online: 10:47
Ik zit er erg aan te denken om de Archos Gen9 80 16GB te halen als hij uitkomt. Geweldige prijs voor zo'n tablet.

Hoop dat de beschikbaarheid meevalt.

-

• Camiel
ik denk dat ik liefst de 10.1 16Gb 1,5Ghz wil hebben.. afwachten :)
Had ook al prijzen gevonden in de UK.. ga ik nog opzoeken!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:41
Wat ik erg belangrijk vind is of de archos een ips scherm krijgt.
Mn vorige archos 101 had een belabberde kijkhoek

• Camiel
Op archosfans in het forum is ergens door een Archos medewerker vermeld dat het een MVA scherm is dat er in komt. Gelijk aan de XOOM bijvoorbeeld. Alleen S-IPS is nog beter!

• Ferry34
dat is een domper
Wat wil je voor die prijzen...?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

Ik kan die Archos niet even een poosje opde hand laten rusten helaas.
Wordt het pijnlijk door, vanwege het toch aan de vrij zware kant van het gewicht.

Ben benieuwd wanneer deze dunner worden, en bijv 16GB opslag flash max hebben oid..

Edit: Dom, beter lezen:/ Maar mijn mening over gewicht blijft iig staan..

[Voor 14% gewijzigd door Quad op 29-08-2011 01:33]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• buzzbuzz68
Camiel schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:53:
Op archosfans in het forum is ergens door een Archos medewerker vermeld dat het een MVA scherm is dat er in komt. Gelijk aan de XOOM bijvoorbeeld. Alleen S-IPS is nog beter!
De filmpjes die er al van zijn laten zien dat de kijkhoek toch erg goed is. Het is volgens mij een enorme vooruitgang. Maar laten ze 'm nou maar op de markt brengen en reviewen, dan weten we nog meer.

• Camiel
MVA is VELE malen beter als de eerder gebruikte TN panelen. Tuurlijk liever S-IPS maar daar betaal je echt wel meer voor. 90% van de voordeling monitoren voor thuis is TN en daar hoor je bijna niemand over. MVA is denk ik prima genoeg, en tuurlijk heeft ook met de kosten te maken. Hier de officiele tekst van iemand van Archos:

ARCHOS G9 displays have been upgraded and they are using a MVA LCD - same as all the other (Xoom, Acer, Asus,…)

Modern MVA panels can offer wide viewing angles (second only to S-IPS technology), good black depth, good color reproduction and depth, and fast response times due to the use of RTC (Response Time Compensation) technologies. When MVA panels are viewed off-perpendicular, colors will shift, but much less than for TN panels.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Camiel schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:27:
Tja ik twijffel nog, deze (duurder) of wat voordeliger voor de Hannspad. Eerst reviews lezen! :)
Hier idem, maar neig eerder naar de Archos ivm beter scherm / GPS / 720p camera.
Nog niet in de PW te vinden?

i7 13700KF / NZXT N5 Z690 / RTX 3070 Ti

• Ferry34
Bij een monitor vind ik het van minder belang. Ik weet uit ervaring dat je een tablet veel vaker kantelt of in een hoek bekijkt.
Als je een film ligt te kijken in bed en je gaat iets verliggen, dan wil ik gewoon door kunnen blijven kijken.

Even afwachten maar. Mn Archos 101 is het scherm aan gruzelementen (eigen schuld), maar heb voorlopig nog een netbook. Zit aan een asus transformer te denken, maar daar zijn veel problemen met accu´s.
Wacht wel ff op de nieuwe Archos of de Transformer 2

• pipodekloon
  • Laatst online: 03-12-2013
Ik lees in de specs aan het begin van dit topic dat de 250GB HDD versies geen micro SD slots krijgen, prima. Maar wat ik niet kan vinden is een SD slot, zit dat er wel op of moet je met externe card readers aan de gang om foto's van je SD of compact flash op de G9 te krijgen, weet iemand dat?

Ik vind de G9 250GB HDD uitvoeringen wel heel interessant omdat ze dan ook als image tank gebruikt zouden kunnen worden, ideaal voor iemand die veel fotografeert (zoals ikzelf).
SD zit er niet op en MicroSD ook niet =)

• pipodekloon
  • Laatst online: 03-12-2013
@CLB thanx! maar wat stom dat ik zelf niet bedenk dat je de camera waarschijnlijk gewoon via usb aan kunt sluiten en zo de foto's kunt kopieren .... toch? ik las wel al in de specs dat de G9 als usb mass controller en slave kan worden ingezet, zou moeten werken dus

• Mr_Blobby
Definitieve prijzen in euroland:

Type (diameter)OpslagProcessorPrijs
Archos 808 GB flash1.0 Ghz€ 249,99
Archos 8016 GB flash1.5 Ghz€ 279,99
Archos 80250 GB harddisk1.5 Ghz€ 329,99
Archos 1018 GB flash1.0 Ghz€ 299,99
Archos 10116 GB flash1.5 Ghz€ 349,99
Archos 101250 GB harddisk1.5 Ghz€ 399,99

(Bron van de IFA)

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee