Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
dewe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:50:
[...]

Ondertussen nog steeds niets vernomen van Archos.
Ondanks het "beloofde" antwoord wat binnen 2 werkdagen zou worden gestuurd...
Support van Archos valt dus een beetje tegen.
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&p=323966

"Consensus is that you get a shorter battery life on the 250gb vs. 8gb models. This is only logical as it uses a moderate amount of power to spin up the hard drive. I typically get 5-6 hours between charges in mixed use of video, internet, and ereading. I turn off the wifi whenever I am not using it. Reports from people with the 8gb model I have seen show 8+ hours."

Lijkt me dus normaal, HDD verbuikt meer energie dan een flash drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een paar dagen in het bezit van een 101 tablet Ik heb eerst de laatst firmware geïnstalleerd en alles ging heel vlot. Toen ik AppLib ging opstarten ging het mis. Ik had mijn pay-pal account gekoppeld aan mijn Applib account zoals gevraagd maar telkens zodra ik Applib opstartte ging het mis. Eerste kreeg ik een Parseerfout?? "Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket" . Soms kon ik net beginnen met downloaden van bv. Angry Bird maar na zo'n 10% download kreeg ik een melding dat ik niet genoeg geheugen had. Nu heb ik ook een Wifi connectie die heel vaak niet werkt (ik moet telkens mijn verbinding uit en dan aan zetten om te kunnen internet).
Zijn deze problemen bij jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:22:
Al een paar dagen in het bezit van een 101 tablet Ik heb eerst de laatst firmware geïnstalleerd en alles ging heel vlot. Toen ik AppLib ging opstarten ging het mis. Ik had mijn pay-pal account gekoppeld aan mijn Applib account zoals gevraagd maar telkens zodra ik Applib opstartte ging het mis. Eerste kreeg ik een Parseerfout?? "Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket" . Soms kon ik net beginnen met downloaden van bv. Angry Bird maar na zo'n 10% download kreeg ik een melding dat ik niet genoeg geheugen had. Nu heb ik ook een Wifi connectie die heel vaak niet werkt (ik moet telkens mijn verbinding uit en dan aan zetten om te kunnen internet).
Zijn deze problemen bij jullie bekend?
je moet even kijken op welk kanaal je wifi zit, het moet een getal onder de 11 zijn, ik had hem op 13, even veranderd en nu werkt ie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-05 14:47
k995 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:35:
[...]

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&p=323966

"Consensus is that you get a shorter battery life on the 250gb vs. 8gb models. This is only logical as it uses a moderate amount of power to spin up the hard drive. I typically get 5-6 hours between charges in mixed use of video, internet, and ereading. I turn off the wifi whenever I am not using it. Reports from people with the 8gb model I have seen show 8+ hours."

Lijkt me dus normaal, HDD verbuikt meer energie dan een flash drive.
Ik kan er ondertussen wel mee leven. Uiteraard begrijp ik dat de HDD versie meer energie verbruikt maar had gewoon meer van de batterij verwacht.
Heb de nieuwe firmware nog geinstalleerd maar merk weinig verschil.
Wel erg jammer dat Archos niet heeft gereageerd, had ik toch op zijn minst wel mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Begin januari ben ik eigenaar geworden van een archos 101. Alles ging goed tot vorige week, toen ik hem aan het opladen was. Vreemd genoeg had hij niet opgeladen (hele nacht) en was hij volledig uitgevallen, na 12 uur (opnieuw) opladen heb ik deze situatie :

- Geen schermactiviteit bij opstarten, wel slaat oplaadlichtje even geel, en gaat meteen weer uit
- Bij opladen : om de 2 seconden knippert het oplaadlichtje.

Iemand enig idee?

Gelukkig heb ik hem in een fysieke shop gekocht, dus dat is nog even meezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
baico schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:58:
Begin januari ben ik eigenaar geworden van een archos 101. Alles ging goed tot vorige week, toen ik hem aan het opladen was. Vreemd genoeg had hij niet opgeladen (hele nacht) en was hij volledig uitgevallen, na 12 uur (opnieuw) opladen heb ik deze situatie :

- Geen schermactiviteit bij opstarten, wel slaat oplaadlichtje even geel, en gaat meteen weer uit
- Bij opladen : om de 2 seconden knippert het oplaadlichtje.

Iemand enig idee?

Gelukkig heb ik hem in een fysieke shop gekocht, dus dat is nog even meezitten.
Onderstaand al geprobeerd?
Omtrent je problemen met het opladen van je Archos:
Dit is al eens besproken in dit forum, hierbij een link naar mogelijke oplossing:

Netsrek in "Archos 70 / 101 internet tablets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
http://www.crunchgear.com/2011/02/23/archos-actually-doing-well-financial-wise/ en dat komt vooral door de 70 en 101 ;)

[ Voor 28% gewijzigd door bredend op 23-02-2011 23:47 ]

Stel je is voor hoe het zou zijn als ze ook nog is goed verkrijgbaar waren geweest :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Hallo,

Gisteren mijn Archos 70 internet tablet bij Redcoon besteld. Na lang wachten weer verkrijgbaar. Kijk er naar uit om er mee te gaan spelen. Heb totaal geen Adroid ervaring dus ben benieuwd of ik het allemaal draaiende kan krijgen. Verschillende topics al een beetje door zitten bladeren, maar bij problemen hoop ik van de vele kennis op dit forum gebruik te kunnen maken.

Groetjes Dennisromy

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nog steeds geen nieuws over een nieuwe Archos tablet die native met android 3.0 uitkomt?

Moeten ze overigens wel hun productie opschroeven... je ziet het nu ook met de 70 en 101, is alleen maar negatieve reclame, zeker als winkels gaan afhaken en hem niet meer willen verkopen ivm slechte leveringen.

Ik zie nu dat Redcoon de 101 8GB uit voorraad kan leveren (€285,-) en de 16GB beweren ze na een week te leveren (€329,-) het blijft een koopje... maar ik ga toch wachten op de 3.0 tablets :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2011 19:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:03:
Hallo,

Gisteren mijn Archos 70 internet tablet bij Redcoon besteld. Na lang wachten weer verkrijgbaar. Kijk er naar uit om er mee te gaan spelen. Heb totaal geen Adroid ervaring dus ben benieuwd of ik het allemaal draaiende kan krijgen. Verschillende topics al een beetje door zitten bladeren, maar bij problemen hoop ik van de vele kennis op dit forum gebruik te kunnen maken.

Groetjes Dennisromy
Ik had ook geen enkele android ervaring, totdat ik ongeveer een maand geleden mijn archos 70 met 250 gb HDD aangeschaft hebt.
Het is allemaal echt niet zo lastig hoor, heel veel wijst vanzelf.
Om de google market te installeren gewoon de stappen in de opening post gebruiken.
Ook om eventueel te rooten..

Ik had er ook NIKS noppa verstand van, en toch is me alles gelukt.
Weet zeker dat je plezier van je archos gaat hebben :)

• frissechris
  • Laatst online: 16-07-2024
Klopt, android is zo simpel en helder dat zelfs mijn opa zonder computerkennis zijn weg erin kan vinden ;)

Vandaag de 101 binnen gekregen, updaten naar laatste firmware was in 5 min gepiept. Ben nu wat leuke games en een goede msn app aan het zoeken. Iemand nog suggesties?? Op dit moment reckless racing aan het installeren. Top apparaat trouwens, had alleen wat gekloot met wifi connectie maar bleek dat mijn router op kanaal 11 stond. Op 10 gezet en laad nu websites en bestanden als een speer! _/-\o_

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
frissechris schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:36:
Ben nu wat leuke games en een goede msn app aan het zoeken. Iemand nog suggesties??
Ik gebruik zelf Ebuddy en Msn Talk. Werken allebei erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Chaoss schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:29:
Moeten ze overigens wel hun productie opschroeven... je ziet het nu ook met de 70 en 101, is alleen maar negatieve reclame, zeker als winkels gaan afhaken en hem niet meer willen verkopen ivm slechte leveringen.

Ik zie nu dat Redcoon de 101 8GB uit voorraad kan leveren (€285,-) en de 16GB beweren ze na een week te leveren (€329,-) het blijft een koopje... maar ik ga toch wachten op de 3.0 tablets :P
Vorige week in MM Utrecht geweest. 101 16Gb in voorraad. Had de 8Gb al besteld in Almere, vorige week vrijdag gebeld dat deze binnen was. Toen ik kwam hadden ze de 8Gb en 16Gb in voorraad (ong 20 stuks in het vak). En de 70 lag er ook naast.

Levering duurt misschien wat lang, maar is genoeg geleverd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissechris
Ik heb nu zo nu en dan nog steeds dat me wifi wegvalt in de browser. Iemand een idee hoe dat kan? Heb het kanaal van me router nu op 12 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
frissechris schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:24:
Ik heb nu zo nu en dan nog steeds dat me wifi wegvalt in de browser. Iemand een idee hoe dat kan? Heb het kanaal van me router nu op 12 staan.
Paar postings hierboven:
hardware.tom schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:43:
[...]

je moet even kijken op welk kanaal je wifi zit, het moet een getal onder de 11 zijn, ik had hem op 13, even veranderd en nu werkt ie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07-2023

knm

Na gespeeld te hebben met een Ipad wist ik het, ik wil ook wel zo'n ding. Maar dan wel eentje met android, want Apple is mij te gesloten. (En je moet betalen voor bv Angry Birds !! :*) ) Na wat rond gekeken dus de Archos 101 gevraagd als kado.

Vorige week (na 3 maanden wachten!) had ik hem in huis, de Archos 101 16GB. Wel leuk hebbedingetje, maar toch wel wat minpuntjes:

- Bij mij was er een gaatje in de achterkant waardoor er wit licht heen scheen als het apparaat aan stond
- De soepelheid viel me erg tegen, ik had hem geupdate met de laatste firmware, maar af en toe toch behoorlijk schokkerig/traag qua reactie
- Ik kan niet goed omgaan met het swipen, of de response is minder dan met bv een ipad.
- Erg vlekkerig qua vingerprints, maar niet zo erg dat het opviel als hij aanstond
- Flash doet het (nog) niet lekker, kon het wel installeren via de google market, maar een filmpje als van de daily show bv werkte niet lekker.
- Het scherm is (als je hem breed houd) te groot waardoor bv YouTube filmpjes veel te blokkerig waren.
- Het apparaat is toch een beetje raar qua vorm, ik vind hem te groot (of te lang op zijn zijkant) en kwam er achter dat ik hem zo nooit zou kunnen nemen (zonder de oorspronkelijke doos of een goede map of zo). Een boek er op lezen voelde niet goed aan.

Allemaal minuscule puntjes die wellicht meer met mij te maken hebben dan met het apparaat (behalve dan dat gaatje, dat is volgens mij echt niet normaal). Komt ook omdat ik hem gekregen heb en nog nooit eerst in de hand heb gehad voordat ik hem wilde. Anders had ik hem nooit gevraagd.

Ik kon hem gelukkig nog net inruilen, ze deden er bij de winkel gelukkig niet moeilijk over om het geld terug te geven.

Nu opzoek naar een winkel die de Archos 70 in huis heeft om die qua grootte eens te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissechris
Tnx voor de reply Wezep

@ knm: ik heb er ook een miniscul gaatje zitten maar dat is echt iets van 1 mm.. kan me er totaal niet aan storen. Wel heb ik last van flash dat nog niet helemaal naar behoren werkt. Net als de youtube app die niet werkt. Heb de laatste firmware en froyo erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Aargh ik heb net een grote kras op mn scherm ontdekt... weet iemand per ongeluk een magische manier om die kras te laten verdwijnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
michel2506 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:12:
Aargh ik heb net een grote kras op mn scherm ontdekt... weet iemand per ongeluk een magische manier om die kras te laten verdwijnen :p
Een nieuwe kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

heb me ooit is laten vertellen dat je voorzichtig met tandpasta eroverheen moet gaan..
Had een paar krasjes op een frontje van een telefoon..

MAAAR heb het nooit durven proberen ;)
dus.. eigenlijk kan je dit bericht als niet verstuurd beschouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Autowas kan ook wel helpen. Maar ik weet niet of het de gevoeligheid van je scherm beinvloedt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 70 binnen gekregen. Gaaf ding. Alles lijkt tot nu toe goed te werken. Heb Google market werkend gekregen en wat apps erop gezet. Ziet er gaaf uit. Buienradar is wat vervormd in de lengte en is niet actief. Instellingen waar? Youtube werkt perfect. Films en zo moet ik nog proberen. Eerste indruk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik kan zo snel niet vinden of we het hier uberhaupt over prijzen mogen hebben, maar toch even een tip die ik nog niet hier had gelezen; De Archos 101 is nu verkrijgbaar bij conrad met 10% korting dus voor 269,10 incl verzendkosten. Volgens mij is dat wel aardig goedkoop als ik zo rond zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
[Archos 70/101] Levertijden topic

Daar is dit topic voor :), desalniettemin mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Displex Bij de meeste telefoon winkels hebben ze dat wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 26-02-2011 13:33 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kan in mijn gehackte Market Launcher pro niet vinden. Heb versie 2.3.3 zie ik maar is dit de laatste versie? En zo niet hoe kan ik dan updaten? Gebeurt blijkbaar niet automatisch. Als ik apk van LP rechtstreeks van site download waar moet ik die dan neerzetten? Heb nog zeer weinig ervaring met Adroid.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:20:
Hallo,

Ik kan in mijn gehackte Market Launcher pro niet vinden. Heb versie 2.3.3 zie ik maar is dit de laatste versie? En zo niet hoe kan ik dan updaten? Gebeurt blijkbaar niet automatisch. Als ik apk van LP rechtstreeks van site download waar moet ik die dan neerzetten? Heb nog zeer weinig ervaring met Adroid.

Bvd
In de gehackte market is inderdaad niet alles te vinden, de APK kun je gewoon in de root (dus in het begin) van het apparaat neerzetten, dit herkend hij vanzelf wel als hij opstart :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

painkill schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:26:
[...]

In de gehackte market is inderdaad niet alles te vinden, de APK kun je gewoon in de root (dus in het begin) van het apparaat neerzetten, dit herkend hij vanzelf wel als hij opstart :)
Hoef je je archos niet voor te rooten hoor. gewoon in een mapje zetten en via de Explorer van je archos op het bestand klikken.
that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:20:
Hallo,

Bvd
Heb je onderstaande stappen wel gevolgd?

MARKET FIX:
This will get you most missing apps from the market, except some "protect market apps" like NYTimes.
Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data)
Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop')
REBOOT again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt om LP erop te krijgen, maar ik moet zeggen dat ik er niet uikom hoe alles in te stellen.Werd er voor mij zo niet beter op tov de Archos Launcer. Is er ergens een tutorial waar dat in beschreven staat. Heb wel wat op het net gevonden maar niet veel.
Dat van de market fix ga ik wel eens proberen.

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vragen die je stelt zijn:
1. Niet echt Archos related, maar Androidrelated
2. Makkelijk op te zoeken hier op Tweakers.net / Google
3. Bijvoorbeeld hier te stellen: Post je Homescreen! - Deel 2 of Android Market en applicaties - Deel 11

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle middeltjes die genoemd zijn niet proberen. Deze werken niet op een capacitief scherm. Je kunt dus het hele scherm verpesten als je deze wel probeert..
Soms helpt het nog een beetje om een kras te verdoezelen door er een screenprotector op te plakken. Soms vult deze net de kras een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal proberen om wat meer on topic te blijven.
Krijg nu een bericht of ik software update freepack of zoiets wil installeren. van AOL? Ik neem aan dat dit van Archos zelf is? Ik zie in iedergeval het zelfde teken ervoor staan dat bij registratie staat van Archos. Ik heb geen idee wat dit is? Tot nu toe op annuleren gedrukt, maar blijft terug komen.
Ander probleempje. Na in slaapstand geweest te zijn heb ik al een aantal keren gehad dat internet verbinding er niet meer is. Na opnieuw opstarten altijd meteen weer terug, maar toch lastig. Oorzaak?

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 'n paar weken 'n redelijk tevreden bezitter van 'n Archos 101. Ik heb 'm al aardig ge-tweaked (geroot, overclocked & de standaard launcher vervangen) maar ik merk toch af toe haperingen die te wijten zijn aan de medialibrary update, die te pas & te onpas draait. Ik heb al op 't Archosfans forum gezocht, maar op dit forum heb ik nog geen antwoord kunnen vinden, hoe ik deze irritante feature kan uitschakelen.

Iemand enig idee hoe ik deze medialibrary update kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Library-applicatie verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit 't ingebakken in de systeemsoftware. Ik zie 't iig niet als app geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met rootacces moet je het toch wel kunnen verwijderen lijkt mij?
En waarom update die telkens dan, of zet je er constant nieuwe films / muziek en foto's op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:29:
Ik zal proberen om wat meer on topic te blijven.
Krijg nu een bericht of ik software update freepack of zoiets wil installeren. van AOL? Ik neem aan dat dit van Archos zelf is? Ik zie in iedergeval het zelfde teken ervoor staan dat bij registratie staat van Archos. Ik heb geen idee wat dit is? Tot nu toe op annuleren gedrukt, maar blijft terug komen.
Ja, dat is gewoon een update van Archos. Wat het inhoud weet ik niet precies.
Ander probleempje. Na in slaapstand geweest te zijn heb ik al een aantal keren gehad dat internet verbinding er niet meer is. Na opnieuw opstarten altijd meteen weer terug, maar toch lastig. Oorzaak?
Opnieuw opstarten is volgens mij niet nodig volgens mij. Als mij dit overkomt zet ik wifi uit en daarna weer aan en werkt alles weer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordnuts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 14:50
tip: Ik heb van de week mijn Archos 70 bij de MM (breda) gehaald voor 209 euro terwijl hij nergens op internet voorradig is en de MM het goedkoopst is. Goeie deal denk ik.

Gelijkertijd gekeken voor een protective casing maar die krengen kosten 30 euro. Ik heb een alternatief gevonden want blijkbaar past de Archos 70 in de casing van een Noble Nook eReader (6euro:).

http://www.dealextreme.co...or-noble-nook-black-47047

Heeft iemand nog andere goed(kop)e voorstellen? en de microsd class 2 is dat voldoende voor de Archos of toch maar een 4/6?

[ Voor 3% gewijzigd door lordnuts op 28-02-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Caveman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:32:
[...]

Displex Bij de meeste telefoon winkels hebben ze dat wel.
Hoe zit dat dan met:

Let op, Displex kan niet op een Touchscreen of TFT scherm worden gebruikt.

Oh wacht...

Let op: Displex kan niet gebruikt worden op touchscreens of op LCD, TFT en plasma schermen, tenzij daar een acrylische of plexiglas afdekplaat overheen zit.

[ Voor 20% gewijzigd door wazzup105 op 28-02-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissechris
na een tidjje de archos in huis te hebben gehad vind ik het een fijn apparaatje. Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik 5 min kan internetten en daarna de wifi eruit lijkt te knallen. Soms doet die dit om de 10 min en soms om de 10 sec. Wifi-manager is geinstalleerd en het wifi icoontje blijft ook netjes in beeld! Wordt er aardig naar van, iemand die hier ervaring mee heeft en dit heeft kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De rest van de oplossing in de TS ook gechecked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb weer 2 vraagjes.
Ten eerste. Misschien een hele domme vraag, maar hoe schakel ik de music player van Archos helemaal uit? Kan hem alleen op pauze zetten, maar blijft op achtergrond gewoon geopend. Kan nergens een knop vinden om hem geheel uit te schakelen. Of is dit normaal?
Ten tweede. Als ik het apparaat helemaal uitschakel en het dan aan de charger leg start ie automatisch weer op? Lijkt me niet normaal. Kan ik dat ergens in een instelling regelen?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:27:
Met rootacces moet je het toch wel kunnen verwijderen lijkt mij?
En waarom update die telkens dan, of zet je er constant nieuwe films / muziek en foto's op?
Als ik weet welke library file 't is wel, als die uberhaupt verwijderd mag worden.

Nee, de data veranderd niet echt vaak, maar is 'n proces wat continue checked blijkbaar. Ik heb wel 'n app getest, die scans kan excluden, maar dat kan alleen maar op directory niveau & is niet op alle directories toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@dennisromy
1: Standaard android. Zodra de applicatie de focus niet meer heeft doet hij ook niks meer. Zodra het geheugen nodig is wordt hij vanzelf weggehaald.
2: Idd, heb ik ook gemerkt. Maar om nu te zeggen dat het niet normaal is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Janoz,

Bedankt voor je reactie. Ok als dit Android eigen is prima. Wou het alleen even weten. Wat betreft feit dat hij weer opstart bij aan de lader hangen. Niet normaal klinkt misschien wat negatief. Meer dat het me niet logisch lijkt. Ik zit er over te denken om hem continu op slaapmodus te laten staan, bv 's nachts. Kan dit kwaad? Kost dit op den duur je batterijen. Heb gemerkt dat hij na een hele nacht slaapstand nauwelijks batterij duur verliest.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Al spelende met het apparaat loop ik toch weer tegen een probleempje op. Ik zie steeds vaker dat apps niet meer met het bijbehorende icoontje te zien zijn, maar met een wit/groen adroid achtig icoontje met wel de naam eronder. Meestal is de app dan toch nog te openenen maar soms geeft ie aan, deze aplicatie is niet geinstalleerd. Soms komen ze spontaan terug met het normale icoontje op het scherm. Als het bijbehorende icoontje niet zichtbaar is zie ik de app ook niet op de pagina staan met alle geinstalleerde apps. Wel bij de lijst als ik uninstall selecteer. Heeft dit iets te maken als programma's op de achtergronde draaien of zoiets?
Ook als ik herstart blijft het hetzelde.

BvD Dennisromy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:23:
Hallo Janoz,

Bedankt voor je reactie. Ok als dit Android eigen is prima. Wou het alleen even weten. Wat betreft feit dat hij weer opstart bij aan de lader hangen. Niet normaal klinkt misschien wat negatief. Meer dat het me niet logisch lijkt. Ik zit er over te denken om hem continu op slaapmodus te laten staan, bv 's nachts. Kan dit kwaad? Kost dit op den duur je batterijen. Heb gemerkt dat hij na een hele nacht slaapstand nauwelijks batterij duur verliest.

Groetjes
Ik laat hem ook altijd in slaapstand staan, ik heb zelfs ingesteld dat die in slaapstand gaat als ik het knopje aan de zijkant indruk.
En over het automatisch opstarten: dat hoort bij dit apparaat. Is zodat de accu niet doorbrand ofzo heb ik gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Laatst online: 22-08 11:57
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:32:
Hallo allemaal,

Al spelende met het apparaat loop ik toch weer tegen een probleempje op. Ik zie steeds vaker dat apps niet meer met het bijbehorende icoontje te zien zijn, maar met een wit/groen adroid achtig icoontje met wel de naam eronder. Meestal is de app dan toch nog te openenen maar soms geeft ie aan, deze aplicatie is niet geinstalleerd. Soms komen ze spontaan terug met het normale icoontje op het scherm. Als het bijbehorende icoontje niet zichtbaar is zie ik de app ook niet op de pagina staan met alle geinstalleerde apps. Wel bij de lijst als ik uninstall selecteer. Heeft dit iets te maken als programma's op de achtergronde draaien of zoiets?
Ook als ik herstart blijft het hetzelde.

BvD Dennisromy
CLB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:16:
Dat laatste komt omdat hij naar de SD-kaart is gemoved (in jouw geval de harde schijf)
Als je even naar applicaties - applicaties beheren, gaat kun je ze weer naar die 'internal storage' verplaatsen.

Ik had vandeweek precies 't zelfde met een aantal games =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ik heb mijn A70IT nu sinds afgelopen zaterdag. Had gehoopt mijn htpc er via ssh een klein beetje mee te kunnen beheren maar tot noch toe is dat niet echt een succes.

Ik heb ConnectBot geïnstalleerd, werkt an sich heel goed, maar tab completion werkt..... niet.
Verschrikkelijk om alle bestandsnamen in hun geheel in te moeten kloppen. Dit maakt dat ik voor simpele taken als een mapje verplaatsen toch de laptop maar weer start.

Ik lees wel overal dat ik "CTRL + i" zou moeten gebruiken maar CTRL zit niet op het toetsenbord en een trackball heeft de Archos niet... Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Red devil schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:01:
Nog meer mensen problemen met de voedingstekker van de 101? Hij zit onwijs los (al vanaf het begin) en hij wil nauwelijks laden, je moet erg friemelen voordat hij in de goede hoek zit.
Ook wil hij dan gewoon niet aan, snap niet waarom dat zo is want hij zou nagenoeg vol moeten zijn.
Wie weet hoe ik de irritante feature disable dat de Archos automatisch opstart als hij aan de stroom wordt gehangen.
Omdat ik onwijs aan het friemelen ben om het lampje aan te krijgen wil ik niet dat hij elke keer aangaat als hij contact maakt. Wie bedenkt zo'n optie nou? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
Ik heb vandaag de archos 101 binnen, maar na een tijdje gebruiken valt op dat een deel van het touchscreen niet reageert. Dit is ongeveer ter hoogte van tweede lijn met app iconen op het homescreen.
Vanuit het applicatie overzicht kan ik de hele tweede lijn iconen niet bedienen (tenzij ik kantel natuurlijk)
Zou dat nog beter moeten worden of moet deze direct weer terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Wat is een tijdje? Kan even duren voor het scherm "ingewerkt" is, en je kan hem ook even proberen te calibreren. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Dit gaat weg. Heb mijn 101 nu een week en het is bijna zo goed als weg. Dit bericht typ ik er nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
Dank, de reacties stellen me gerust. Ik ben totaal ongv 2 uur bezig geweest tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de TopicStart is door, daar komt deze issue ook aan bod =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 07:57

ThaDude

Hang Loose

IK zit enorm te twijelen tussen:
archos 101 of de Samsung tab
of
wachten op ipad2 en of android 3 tabs..

Kan iemand mij uitleggen wat wel en niet goed werkt (bv welke apps) op een android 2.* tab? Dit kan wellicht mijn twijfel wegdoen gaan. Ik wil een tablet om ff snel mijn mail te checken en om te surfen. Spelletjes OK, Video's intresseerd me niks. Ik heb zelf een samsung galaxy S telefoon en die bevalt prima las telefoon :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die eisen is een huidige Archos meeeeeeeer dan krachtig en zat genoeg =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat zal idd prima op een Archos kunnen,

Toch zou ik wachten op de 3.0 tablets... dan heb je een echt tablet os ipv een telefoon OS op je tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok een echt tablet OS.... maar wat zal dan het grote verschil zijn?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Wybo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:59:
Ok een echt tablet OS.... maar wat zal dan het grote verschil zijn?
Android Honeycomb

Dát ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Joah... maar als ik kijk naar de post van ThaDude (die overigens ook mijn post had kunnen zijn ;) ) dan vraag ik me nog steeds af of het verschil echt merkbaar gaat zijn voor gebruikers die vooral willen internetten en een ebook lezen of zo.
Honeycomb vooral gelikter lijkt het. Maar wat er in de praktijk echt anders zal werken dat is me gewoon niet duidelijk. Ik lees veel reviews van tablets en ben ook zeker benieuwd naar honeycomb en lees dus ook de nodige artikelen daar over. Maar overtuigd dat ik daarop moet wachten ipv de veel goedkopere 101 ben ik absoluut niet :)

Enige wat ik nog een keer zeker wil weten of een bepaald flashgedeelte van een internetspel dat ik speel ook echt werkt. Want op een fone van mijn vrouw met android 2.2 werkt dat vreemd genoeg niet terwijl andere flashdingen wel werken. Maar als ik dat heb uitgezocht ga ik denk ik toch gewoon voor de 101 en niet wachten op honeycomb. (tenzij ik nog overtuigd wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Wybo schreef op zondag 06 maart 2011 @ 09:01:
Enige wat ik nog een keer zeker wil weten of een bepaald flashgedeelte van een internetspel dat ik speel ook echt werkt. Want op een fone van mijn vrouw met android 2.2 werkt dat vreemd genoeg niet terwijl andere flashdingen wel werken. Maar als ik dat heb uitgezocht ga ik denk ik toch gewoon voor de 101 en niet wachten op honeycomb. (tenzij ik nog overtuigd wordt ;) )
Misschien een linkje van dat spel zodat we dat even voor je kunnen testen?

Verder is de archos echt meer dan voldoende voor beetje internetten op de bank en wat mailtjes schrijven (als het maar geen boeken hoeven te zijn). Android honeycomb wordt vast weer mooier beter en sneller. Maar voor een standaard gebruiker heeft het denk ik op dit moment weinig voordelen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je dat wilt doen graag:

http://www.sokker.org

in dat plaatje er onder staat demonstratiewedstrijd. Het duurt een paar seconden voor het laadt, maar als je spelers het veld op ziet rennen is het goed :) Het kan zijn dat het erg schokkerig gaat, maar daar zou ik prima mee kunnen leven.

Als dat werkt dan wordt het in elk geval vrijwel zeker deze tablet. Heb dan de archos IT5 voor het echte portable werk en de 101 voor het meer relaxtere werk thuis :)

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-03-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Tjah en in hoeverre wordt de archos straks door ontwikkeld op het 2.2.* platvorm.. Weet iemand dat?
@Sandyman538 geen boeken? Waarom niet?

Baal van nieuwe Honeycomb tablet en geen sd kaart hebbende.. :( Alleen de Xoom maar die kost ook duiten!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nu de arnova echt in de planning ligt verwacht ik niet heel veel van de doorontwikkeling van de androidversies voor de 101 e.d.
Als ik zie dat er voor de archos 5 it ook niks gebeurd, daar staat nog steeds 1.6 op denk ik daqt dat een aardige marker is van hoe archos te werk gaat. Goede goedkope tablets maar met niet al te lang ondersteuning.

Zou ook best kunnen dat ik dus op de Arnova ga wachten, die ligt qua prijs lager en zou wel richting honeycomb gaan worden ontwikkeld als ik het goed gelezen heb,

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-03-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

ThaDude schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:10:
@Sandyman538 geen boeken? Waarom niet?
Dat sloeg op het schrijven van emails. Dat werkt prima, alleen als je 2 A4'tjes vol wilt schrijven zou ik zelf toch een desktop of een laptop pakken.
Heb net een facotry reset gedaan, dus moet even alles opnieuw instellen/downloaden, daarna ga ik het even proberen.

/edit

En net even geprobeerd. Ik krijg een wedstrijd te zien, wat poppetjes, publiek wat aan het juichen is en ze bewegen over het veld. Dus dat werkt wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Sandyman538 op 07-03-2011 10:38 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Nou gezien de specs van de Arnova vraag ik mij dat af of die naar Honeycomb gaat. De 101 is sneller dan de Arnova!

Maar thanks wist niet dat er nieuwe modellen aankomen :) Wel sd iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Sandyman, geweldig dank je :) Dan is de keuze nu alleen nog deze halen of tot april/mei wachten voor de nieuwe versie van de Arnova.

@ThaDude. Met de huidige specs heb je gelijk. Maar als ik de nieuwsberichten goed begrepen heb gaat het vanaf april met een betere processor en scherm verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@Wybo linkje van dat nieuwsbericht? Heb gezocht met google maar kwam geen specs tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
deze vooral : http://armdevices.net/201...-199-10-1-android-tablet/

ze beginnen dus met een 10.1” resistive ARM9 600Mhz RK2818 systeem en in april dus capacitive met de ARM Cortex-A8 1Ghz RK2918

als ik het goed begrijp. Ben dit wel in meerdere artikelen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik tetheren aan de praat kan krijgen met SE Satio/tmobile? Ben nou best lang bezig maar niks lijkt te werken... HEEELLLUUP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Heb dit ding nu ook net een maandje. Moet toch zeggen dat ik het jammer vind dat er gewoon geen goede pdf-reader beschikbaar is. Adobe Reader is veruit de beste en dat zegt wel wat imo :/

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Glorificationer426 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:49:
Heb dit ding nu ook net een maandje. Moet toch zeggen dat ik het jammer vind dat er gewoon geen goede pdf-reader beschikbaar is. Adobe Reader is veruit de beste en dat zegt wel wat imo :/
Ik gebruik een andere... euh even de naam kwijt Ez-nogwat? Kost paar euro ofzo, is veel beter dan de Adobe Reader versie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Ik gebruik zelf Aldiko voor PDF en EPUB en dit werkt best aardig vind ik. Wat is er precies mis met PDF's lezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Inderdaad is die EZ-nogwat echt het allerbeste. Ik heb hem ook aangeschaft en is zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
archos plannen voor nieuwe generatie tablets

nu gaat het echt lastig worden om te besluiten wat ik doe, deze of toch de asus transformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jammer wel een stuk later dan de concurrentie.... binnenkort komen de Asus, Motorola en Acer uit... denk dat veel mensen daar op wachten en dan hun keuze maken welke 3.0 tablet ze nemen... om dan nog eens tot juni/juli te wachten gaat mij iig wat te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ik krijg het niet voor mekaar om 720p bestanden af te spelen op mn archos 70 internet tablet. Ik ben dr ook niet helemaal achter of hij dat hoort te kunnen. Weet iemand daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

L0we schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:06:
Ik krijg het niet voor mekaar om 720p bestanden af te spelen op mn archos 70 internet tablet. Ik ben dr ook niet helemaal achter of hij dat hoort te kunnen. Weet iemand daar meer over?
Heb je wel de cinema plugin aangeschafd? (a 15 euro op de archos site)
Met die plugin zal het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Flipmo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:31:
[...]

Heb je wel de cinema plugin aangeschafd? (a 15 euro op de archos site)
Met die plugin zal het moeten werken
Die probeerde ik aan te schaffen, maar hij geeft aan dat mijn tablet niet geschikt is...

edit: die is wel beschikbaar voor de 160 en 250 gig variant. Ik heb de 8gig...

[ Voor 27% gewijzigd door L0we op 21-03-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@L0we: draait de 70 op versie 2.1 of android versie 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:51:
@L0we: draait de 70 op versie 2.1 of android versie 2.2?
Hij draait op 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Volgens de frontpage van tweakers.net is er nieuws zie nieuws: Archos voorziet Honeycomb-tablet van 1,6GHz-dualcore

Ben heel erg benieuwd naar deze tablet :) Hoop dat ze snel beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

spuit elf :P zie paar posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
L0we schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:06:
Dat lukt tot een bepaalde bitrate. Op de Archos site kun je de details nalezen. Verder kun je kijken wat Rockplayer doet. Dat is een software decoder, dus zal niet de snelheid halen van de Archos videospeler, of meer batterij verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Supremo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:20:
[...]

Dat lukt tot een bepaalde bitrate. Op de Archos site kun je de details nalezen. Verder kun je kijken wat Rockplayer doet. Dat is een software decoder, dus zal niet de snelheid halen van de Archos videospeler, of meer batterij verbruiken.
Die had ik al gezien, mijn bestanden voldoen daar allemaal aan, dus het zou gewoon moeten werken. Ik denk dat ik eens een harde reset ga proberen, wellicht dat dat helpt.

Ik heb ze zowel via wifi als via sd-kaart geprobeerd, maar helaas helpt dat allemaal nog niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat meer gegevens over de nieuwe gen 9 archos

http://archosfans.com/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
veel hoop en verwachting, weinig echte feiten :)

Maar als ik tegen die tijd niet de Asus transformer heb gekocht ga ik zeker de archos meenemen in de beslissing. Moet wel zeggen dat er eigenlijk bijna per dag meer interessante mogelijkheden bijkomen. De samsung 8.9 zou mits richting de 400 geprijsd ook een geduchte concurrent kunnen worden. Wat dat betreft krijgt Archos het wel moeilijker nu de concurrentie met zo een prijsdaling bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
L0we schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:40:
[...]

Die had ik al gezien, mijn bestanden voldoen daar allemaal aan, dus het zou gewoon moeten werken. Ik denk dat ik eens een harde reset ga proberen, wellicht dat dat helpt.

Ik heb ze zowel via wifi als via sd-kaart geprobeerd, maar helaas helpt dat allemaal nog niet zoveel.
Probeer het anders ook eens vanaf het eigen geheugen van de Archos. Wifi en SD geven misschien extra load op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Wybo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:40:
veel hoop en verwachting, weinig echte feiten :)

Maar als ik tegen die tijd niet de Asus transformer heb gekocht ga ik zeker de archos meenemen in de beslissing. Moet wel zeggen dat er eigenlijk bijna per dag meer interessante mogelijkheden bijkomen. De samsung 8.9 zou mits richting de 400 geprijsd ook een geduchte concurrent kunnen worden. Wat dat betreft krijgt Archos het wel moeilijker nu de concurrentie met zo een prijsdaling bezig is.
De 10.1 samsung tab 16gb wifi only kost zelfs maar 500 dollar! En die heeft ook een 720p scherm en 1080p playback.
De kwaliteit van het scherm wordt doorslaggevend denk ik.

http://www.ubergizmo.com/...sung-galaxy-tab-2-launch/

De samsung heeft echter geen hdmi out en dat is killing natuurlijk. De Asus Transformer heeft alless wat ik wil.
IPS scherm, 1080p afspelen, toetsenbord met extra accu, 1 jaar lang cloud opslag gratis, programma om je eigen pc op afstand te bedienen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 02-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

Ik heb een paar maanden geleden naar aanleiding van de review van CLB besloten een archos 70 250gb aan te schaffen.
had ik het maar niet gedaan.

de eerste twee weken ging het prima. het apparaat voelde goed en stevig aan. ook draaide android stabiel maar traag. dit probleem wentelde ik af op de hardeschijf. ook wilde hij wel een haperen tijdens he muziekspelen. maar voor de rest was er geen wolkje aan de hemel. met de features zat het wel snor. behalve dat hij geen sdkaart lezer had (m'n eigen stomme schuld had ik maar beter moeten lezen.).

maar twee weken later werd het verhaal wel anders. het apparaat liep vast en liet mij wat ik ood deed een zeer demotiverend zwart beeld zien.
"naja zal wel een lege accu zijn." dus het apparaat een nachtje aan de lader. en de volgende ochtend nog niets! toen begon ik hem toch te knijpen.

na dit gemeld te hebben bij archos kreeg ik een leuk mailtje terug.
"dat ik bij het opstarten de volumeknop moest indrukken en dan de herstel optie selecteren"
wat een clowns . iets wat nieteens een teken van leven geeft softwarematig reseten.
afin nog een mailtje gestuurt ze hierop wijzend.
nou nu mocht ik hem terugzenden.
.... naar frankrijk.
h'm zenden naar het buitenland. daar word je als 17 jarige niet bij van. maar toch even streetview er bij gepakt. nou dat stelde mijn geweten ook niet echt op rust. het zag eruit alsof de glorietijd van die wijk 30 jaar eerder was.
dan maar eens kijken of tnt een beetje fatsoenlijk verzend naar frankrijk. alsof de locatie niet erg genoeg was was de betrouwbaarheid van de franse post ook niet echt om over naar huis te schrijven. (een beetje volgens mijn stereotyp beeld fransoos. en ik zeg je dat die niet positief is)

afin dan maar een berichtje naar de webwinkel van aankoop. zij wouden hem wél kosteloos verzenden. en omdat het dan al niet meer mijn verantwoordelijkheid is als een fransoos er mee vandoor gaat hem laten ophalen door de webwinkel. (petje af voor redcoon )

een paar weken later inmiddels in deze week aangekomen kreeg ik een pakketje van de gls. Oeh dat zal vast en zeker mijn gerepareerde tablet zijn. doos geopend en de nieuwe tablet gepakt. netjes aan de lader gehangen. opgestart... opgestart... opgestart...

OH F*CK NIET WEER HE.

morgen maar weer een berichtje naar redcoon zenden dat ze hem weer op kunnen halen en dat als de volgende (3de dus) het zelfde probleem hebben ze de 4de mogen houden.

[ Voor 94% gewijzigd door Harrstein op 28-03-2011 20:21 ]

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Supremo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 03:42:
[...]

Probeer het anders ook eens vanaf het eigen geheugen van de Archos. Wifi en SD geven misschien extra load op de CPU.
Ik heb hem inmiddels een hard reset gegeven, sindsdien speelt hij 720p zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16

St@m

@ Your Service

Harrstein schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:50:
Ik heb een paar maanden geleden naar aanleiding van de review van CLB besloten een archos 70 250gb aan te schaffen.
had ik het maar niet gedaan.
Bij mij wil die ook niet opstarten als hij te koud is. Dagje in de woonkamer leggen deed wonderen voor mij. Probeer het eens als het probleem weer voorkomt.

[ Voor 73% gewijzigd door St@m op 29-03-2011 12:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Even een screenshot van de Tweakers.net app op de Archos 101:
Afbeeldingslocatie: http://www.bredend.com/images/tweakers.net.app.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
bredend schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:54:
Even een screenshot van de Tweakers.net app op de Archos 101:
[afbeelding]
Die app is niet echt voor tablets bedoelt volgensmij, je kan veel beter gewoon naar de site zelf surfen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

ziet er toch prima uit? ook al is het niet voor tablets gemaakt...

(hier nog iemand die waarschijnlijk de 101 gaat halen morgen, op voorraad bij MM zoetermeer)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zag vanavond dat de lokale Dixons de 101 ook gewoon op voorraad had liggen (en andere Archos tablets) koste daar 299,-

Tis dat ik persee een 3.0 wil anders had ik cker een 101 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Net een 101 gehaald bij de Mediamarkt... 8GB hebben ze op voorraad

Trouwens... hoe zit het bij jullie met browsen naar wat zwaardere sites bv. geenstijl.nl gaat dat vloeiend (scrollen) of wat schokkerig?

Heb hem direct helemaal geupdatet, maar vergeten een format te doen, maar wou voordat ik dat ga doen even weten wat jullie ervaring is met wat zwaardere sites.

Edit2: met de iphone als useragent gaat het bij veel sites al beter

[ Voor 77% gewijzigd door itsoutthere op 01-04-2011 17:47 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste