Na gespeeld te hebben met een Ipad wist ik het, ik wil ook wel zo'n ding. Maar dan wel eentje met android, want Apple is mij te gesloten. (En je moet betalen voor bv Angry Birds !!

) Na wat rond gekeken dus de Archos 101 gevraagd als kado.
Vorige week (na 3 maanden wachten!) had ik hem in huis, de Archos 101 16GB. Wel leuk hebbedingetje, maar toch wel wat minpuntjes:
- Bij mij was er een gaatje in de achterkant waardoor er wit licht heen scheen als het apparaat aan stond
- De soepelheid viel me erg tegen, ik had hem geupdate met de laatste firmware, maar af en toe toch behoorlijk schokkerig/traag qua reactie
- Ik kan niet goed omgaan met het swipen, of de response is minder dan met bv een ipad.
- Erg vlekkerig qua vingerprints, maar niet zo erg dat het opviel als hij aanstond
- Flash doet het (nog) niet lekker, kon het wel installeren via de google market, maar een filmpje als van de daily show bv werkte niet lekker.
- Het scherm is (als je hem breed houd) te groot waardoor bv YouTube filmpjes veel te blokkerig waren.
- Het apparaat is toch een beetje raar qua vorm, ik vind hem te groot (of te lang op zijn zijkant) en kwam er achter dat ik hem zo nooit zou kunnen nemen (zonder de oorspronkelijke doos of een goede map of zo). Een boek er op lezen voelde niet goed aan.
Allemaal minuscule puntjes die wellicht meer met mij te maken hebben dan met het apparaat (behalve dan dat gaatje, dat is volgens mij echt niet normaal). Komt ook omdat ik hem gekregen heb en nog nooit eerst in de hand heb gehad voordat ik hem wilde. Anders had ik hem nooit gevraagd.
Ik kon hem gelukkig nog net inruilen, ze deden er bij de winkel gelukkig niet moeilijk over om het geld terug te geven.
Nu opzoek naar een winkel die de Archos 70 in huis heeft om die qua grootte eens te checken.