Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag mijn Archos 70 binnen.

Ik heb inderdaad ook dat het vloeiend scrollen bij sommige sites niet zo vloeiend is. Hoe stel ik de useragent in als iphone? wat is een useragent?

Edit:

Ik heb even netjes gegoogled! Nu weer lekker verder spelen met het apparaatje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Oeps, dubbele post...

[ Voor 91% gewijzigd door Windkracht13 op 03-04-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb al een tijdje [Kernel] Archos Gen8 Kernel (2.1.08 firmware OK) (max 1.2G) (Updated: 17-FEB-2011) na volle tevredenheid draaien.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897877

Hierna diverse systemapps verwijdert en de Dpi op 140 gezet, heb het idee, dat alles net wat vlotter reageert.

Nu wil ik nog wat veranderen, en daar heb ik een sd kaartje voor nodig.
Ik zie met rootexplorer, (terwijl er nog geen sd inzit) wel een mapje sdcard ?
Hierop staat dezelfde inhoud, als in de map Storage (die verwijst naar m'n interne 16gb)

Als ik er nu een sd kaart inprop, wordt deze dus niet gezien...

Snap het ff niet meer, hoe zou ik dit kunnen fixen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik kreeg bij een 720p film van ~8gb een blokkerig/schokkend beeld en het geluid liep ook niet sync. Nu heb ik het weer bij een paar anime-afleveringen van 300mb per stuk. Trekt deze tablet grote .mkv bestanden niet of zo?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn 101 terug. Na 2 maanden konden ze heb toch niet repareren en heb ik een nieuwe gekregen. Ben alles opnieuw aan het updaten maar:
RTL gemist is uit de lucht, zijn hier alternatieven voor?
Uitzendinggemist doet het ook niet..
Ik krijg niet alle apps in de appslib, heb geen zin om voor die paar apps een paypal-acount aan te maken. Is hier een oplssing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik lees op de site van Archos dat de archos 70 en 101 een dual boot krijgen:
- Dual boot between Linux Android and Ångström - kan iemand die de archos net heeft dit bevestigen?

daarnaast dan de vraag wat angstrom voor meerwaarde heeft als linux Distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Geef dan ook even de link mee :)

Grappig, dat is een nieuwtje voor mij.. Niet helemaal want blijkbaar is dat de SDE (Special developer edition). Leuk en aardig dat ze het openstellen, maar er staat ook bij vermeld:
  • Once the SDE firmware is installed on a device, this device will be watermarked and ARCHOS will be able to detect that this firmware has been installed once.
  • Installing the SDE firmware is considered by ARCHOS as a voiding of the warranty and ARCHOS declines all liability and responsibility for any issues resulting from the installation of this SDE firmware.
  • ARCHOS strongly advises that only experts in embedded software development should install this firmware.
  • This firmware is provided "as is" and is not supported by ARCHOS.
Kortom, dat installeren = geen garantie meer, teruggaan naar vorige ROM kan maar dan is het op een of andere manier alsnog te detecteren. Het is dus een risico. Zal me niets verbazen dat als bijv je speaker stuk is, ze je niet helpen omdat je de SDE had geïnstalleerd oid.

[ Voor 75% gewijzigd door Sypher op 07-04-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Die watermark is ook al oud nieuws, is ook al een oplossing voor, zie XDA

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1018260

[ Voor 29% gewijzigd door GerkeP op 08-04-2011 08:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

itsoutthere schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:49:
Net een 101 gehaald bij de Mediamarkt... 8GB hebben ze op voorraad

Trouwens... hoe zit het bij jullie met browsen naar wat zwaardere sites bv. geenstijl.nl gaat dat vloeiend (scrollen) of wat schokkerig?

Heb hem direct helemaal geupdatet, maar vergeten een format te doen, maar wou voordat ik dat ga doen even weten wat jullie ervaring is met wat zwaardere sites.

Edit2: met de iphone als useragent gaat het bij veel sites al beter
De nieuwe geenstijl site draait niet lekker op de archos (in de dolphin browser), maar dumpert werkt wel, En voor Geenstijl is ook wel een app beschikbaar :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Okay, ik heb nu naast mijn ipad dus ook de archos70 250 gig. De bedoeling was om m als htpc in te zetten, wat niet helemaal doorgaat op t moment want o wat een ramp word die besturing als je m op tv out zet zeg.
Het scherm wordt dan zwart en veranderd in een mousepad. Afgezien dat dat mousepointertje behoorlijk instabiel is schokt het ook behoorlijk over het scherm en heel veel dingen reageren niet op die pointer bv bij games. Je kan in die modus bv in angry birds de vogeltjes niet besturen en veel menus doen t dan ook niet. Het zelfde geld voor vooruitspoelen van films.

Een van de reden waarom ik m aangeschaft heb was omdat het me steeds meer irriteerde dat als ik muziek wilde luisteren van mn pc in de woonkamer dat ik dan eerst mn pc moest aanzetten ( die dan natuurlijk eerst ff wat updates moest installeren en dan de tv die ik ook nog eens zn bron moest selecteren zodat ik niet slleen 150 watt verbruikte maar vaak pas na 5 minuten dat ene liedje kon horen. Daarna vergat ik natuurlijk mn tv uit te zetten zodat die braaf bleef doorratelen zodat ik regelmatig een kilowatt aan stroom kwijt was omdat ik even 1 nummertje van vijf minuten wilde horen:)

Dus dan maar een android tablet die dat met 3 watt kon en die always on stond. 3 watt, oftwel 90 watt per dag, daar kan ik mee leven....

Wat muziek betreft is t wel ok. Ik heb 58 gig aan muziek er op staan ( 1200 cds ) en nu kan ik zonder al die poespas lekker snel dr bij, de boel speelt af via een kabeltje naar mn versterker, helemaal toppie.
Daarnaast heb ik tvuplayer dr op voor internet tv en ook een internetradio app.
In weze is 250 gig ook veel te weinig om ook nog eens mn videocollectie dr op te zetten, t zou handiger zijn als je er een terrabyte in kon proppen, maar schijnbaar is dat niet mogelijk. Nou lees ik dat ie ook usbdrives kan lezen, maar vind je in godsnaam een microusb naar microusb kabel? Dat zelfde geld voor de mini hdmi naar hdmi kabel, die hebben ze wel bij de mediamarkt voor zegge en schrijven €49,95. Of ze geen andere hadden vroeg ik, jawel, hadden ze. Eentje voor €63,95. Toen werd ik toch eventjes onwel. Gelukkig vond ik er ook eentje voor €6,95 bij een webshop:)

Ergens hoop ik dat t ooit mogelijk zal zijn dat de archos zn beeld cloned, dus dat je t niet teglijk op t tablet en op de tv kan zien. ( bv door een update) Andere tablets met hdmi out kunnen dat namelijk wel, zolas de tablet van creative ( maar ja, die heeft weer geen hardeschijf) wat behoorlijk practisch is als je youtube kijkt op tv via je tablet. Natuurlijk kan dat ook met een bluetooth keyboardje en muis, maar ik ben weer eens te vernieuwend bezig, stap een gemiddeldecompiterwinkel binnen en ze hbeen dr nog nooit van gehoord, en als ze dr wel een hebben kost een bluetooth keyboard een derde van de archos. ( belachelijk) het hele idee is dat je tablet nou juist dat toetsenbord wordt..vind ik dan.

Op dit moment staat ie dus op mn burootje als mp3 speler en internet tv/radioplayer terwijl ik de rest van mn internet gewoon braaf op mn ipad doe. Nou ja, alleen als internatradio haal ik de prijs er wel al uit geloof ik.
Maar toch jammer van die tvoutput, misschien dat de nieuwere generatie dat beter doet.

Tot mn grote verbazing kwam ik er achter dat apps als uitzendinggemist, vlc en dosbox niet voor android beschikbaar zijn. Uitzendinggemist werkt wel als mobiele site, maar vreemd genoeg speelt dat net als de mobiele youtubesite alleen low bandwith videos af terwijl dezelfde mobiele sites op de ipad wel in goede kwaliteit worden weergegeven. Ik kijk youtube op mn ipad gewoon in de browser op de mobioe variant maar mooi dat de filpjes daar in HD worden weergegeven. Op de archos is dat in telefoonkwaliteit.

Natuurlijk heeft youtube gelukkig een eigen app, die ik via hier goed aan de praat heb gekregen, maar toch jammer dat ik daarvoor de browser heb moeten verlaten.

Laaste mankementje is als ik op de archos wil scrollen.
Kan zijn dat als je voor de eerste keer t scherm aanraakt dat de harde schijf op gang moet komen, want als je in t begin over t scherm veegt reageert t niet, pas als je even je vinger op t scherm hebt gehouden kun je eigelijk pas goed vloeiend scrollen.

O, en die batterijtijden kloppen bij de hadvariant echt niet. Bij t kijken van video mag ik blij zijn als ie t 3 uur volhoud. Verder voor mij geen probleem omdat het apparaat op de hoek van mn buro in de wonkamer op zn kickstand staat en dus altijd op de adapter is aangesloten.

Voor de rest, redelijk goed apparraat voor die prijs, beter dan die chinese dingen en dat wat werkt, doet t naar behoren, alleen dat tv out, nah...

Dus t zal niet t laatste tablet zijn dat ik gekocht heb...
Maar ja, das t vakrisico van een early adapter als ik:)

Hier een filmpje van mn archos
YouTube: archos 70 tablet as HTPC

Ik heb dit stukje ondertussen ook maar even bij de pricewatch reviews van de archos 70 gezet. Doe ik ook wat nuttigs:)

[ Voor 8% gewijzigd door verleemen op 09-04-2011 03:42 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Version 2.3.20 - April 13th, 2011

Application: a new Archos remote service and universal Android application to control your Archos device remotely using Wi-Fi. It is intended to operate your Archos using any Android phone/device for instance when the Archos is connected to the TV
Application: a new Archos youtube application to easily view and play youtube videos
Network shares: samba network share transfer speed has been enhanced to support HD streaming
Network shares: password protected shares are now discoverable
Media library: improve indexing behavior and robustness
Media info scraper: more robust poster and information retrieval process for TV and movie shows
Media library cleaning: all multimedia information (movie/tv shows posters and indexation data) can be cleared through settings->repair/formatting/reset multimedia library entry
Contacts: fix importation and exportation of Vcards
Applications: fix sound muted when initiating a call with Fring
Screen snapshot: fix capture for all screens and TV
Camera: increase quality of 720P H264 recording (decrease blockiness effect)
Multimedia: improve UPNP stability preventing hangs when Wi-Fi connection stops
Multimedia: for shoutcast network streams display url, station, genre on MusicPlayer
Multimedia: fix next playing video being paused at start in folder play mode
Multimedia: MMS playback support has been fixed
Multimedia: MIDI playback support has been fixed
Multimedia: fix compatibility with Rhapsody player application
Audio: fixed alarm volume when headphone are plugged (was lowered)
Video: fix some MPEG2 files not playing correctly on A28
Video: fix seeking in AVI with layer2 VBR sound
MusicPlayer: display track number (like "3/10") for A43/A70/A101
Videoplayer: fix folder play mode with HD video
Subtitles: auto detect UTF8 codepage
Storage: remove disk damage notification happening sometimes even after a successful file system check
Peripherals: display a notification when plugging a USB device that requires more than 100mA current for A28/A32/A70 to provide feedback that it is not supported (e.g. some USB keys)
Battery: improve prediction of wake up time to shutdown the product when battery is low
Proxy: http proxy support has been fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Ziet er goed uit!

Application: a new Archos youtube application to easily view and play youtube videos

Ben benieuwd of dit beter werkt dan de standaard youtube applicatie, want daar had ik wel eens problemen met het afspelen van langere video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetehering.

Misschien heeft niemand problemen met tetheren, maar mij lukte het maar niet om mijn 101 te tetheren met mijn HTC Hero (android). Via onderstaande methode is het me dan eindelijk gelukt en ik ben zo blij dat ik het met iedereen wil delen :-))))

http://www.droid-life.com...oom-using-original-droid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Hmm net de firmware geïnstalleerd, zie niet heel veel verschil. Die youtube applicatie werkt wel beter dan de 'echte' youtube applicatie en werkt sneller. De HQ weergave is 480p volgensmij. Alleen zie ik bij het afspelen van filmpjes links een zwarte balk en valt er rechts iets van het beeld weg (achter de knoppenbalk). Maar dat zou makkelijk te fixen moeten zijn. Voor de rest voelt hij iets sneller aan, maar dat kan ook schijn zijn. Verder had ik niet echt problemen die opgelost zouden moeten zijn door de bugfixes, dus daar kan ik weinig over zeggen.

edit: dit 'zwarte balk probleem' heb ik nu ook bij de standaard youtube player. Verder kunnen muziekvideo's ook niet met de archos player worden afgespeeld (vanwege het niet kunnen tonen van ads waarschijnlijjk).

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 13-04-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vreemd. Auto update werkt niet "Uw product is up-to-date".. De .aos file van de site geinstalleerd en levert Android versie 2.1.8 (Android 2.2.1) op.

Nog een keer geflasht, zelfde aos file. Resultaat: Een soort van boot loop, elke keer "Systeem reageert niet".. afsluiten gaat niet, rebooten niet. Na een hardreset kwam die wel weer terug maar geeft alsnog 2.1.8 aan.... Zucht.

[ Voor 43% gewijzigd door Sypher op 13-04-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm de Archos besturen met je Androidphone als die aan de televisie hangt klinkt vrij genious..
Vandeweek is installeren en testen, bekijken en aanvoelen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Weer wat geleerd:
  • Je kunt geen AOS file installeren vanaf USB: Geeft je een foutmelding cq waarschuwing.
  • Je kunt geen AOS file installeren vanaf SD. Geeft geen melding, maar installeert gewoon niet (lijkt me een waarschuwing waard)
  • Je kunt dus alleen je AOS file vanaf je interne storage upgraden.
Opzich ook logisch, je SD (en USB stick) is waarschijnlijk niet beschikbaar tijdens het boot proces. Maar toch raar dat ze geen error geven bij AOS vanaf SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

was al gemeld zie ik

[ Voor 87% gewijzigd door GerkeP op 14-04-2011 10:47 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Bartske schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:38:
Hmm net de firmware geïnstalleerd, zie niet heel veel verschil.
Ediie Izzard weet waarom:
http://cdn.static.viddler...her.swf?key=e2215bef&ref=

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14

ThaDude

Hang Loose

http://www.tabletworld.nl...me-tablet-krijgt-upgrade/

komt een nieuwe variant aan :-) Ziet er goed uit!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Nee dat is een nieuwe variant van de Archos 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mijn eerste tablet (archos 70, 250 GB) heeft het een week correct gedaan. Ik kreeg de volgende melding bij het afspelen van muziek: de interne opslagruimte is niet beschibaar.
Het was een beetje jantje lacht jantje huilt, want soms deed ie het wel, maar een week later, hield de harde schijf er volledig mee op. Dus terugsturen naar de leverancier. Ruim 2 maanden later heb ik eindelijk een nieuw exemplaar. Deze doet het drie weken correct, maar helaas, hetzelfde probleem: de interne opslagruimte is niet beschikbaar. Ook deze gaat terug naar de leverancier.

Nu twijfel ik: moet ik nu apparaat 3 laten komen?
Met de kans dat ik daar weer afscheid van moet nemen na korte tijd?
Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Of heb ik gewoon pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, mijne deed het ook precies een week en daarna hield de hardeschijf ermee op.
Ik wacht nu al een maand of twee op mijn nieuwe, maar als deze ook hetzelfde vertoond ga ik denk ik toch voor een andere tablet.

Ik hoop dat mijn nieuwe het gewoon blijft doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

Ik heb mijn archos 70 met HDD nu een paar maand in gebruik.
Hij staat dagelijks wel een uur aan (als het niet meer is)
Nog niks geen problemen met de harde schijf (gelukkig ;))
Enigste vind ik dat de accu wel aardig snel leeg gaat.

Als ik hem volledig oplaad dan is de eerste 10% er met een minuut of 10 al weg..

verder vermaak ik me nog steeds prima met het ding, beetje series kijken, internetten op de bank en lees er nog best veel boeken op ook!
Laatste jaren niet zoveel gelezen als nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
  • Laatst online: 04-05-2024
Nog een paar vraagjes:
Aldiko reader verdween om de haverklap van mijn archos. Hebben meer mensen daar last van?
Ik had m geinstalleerd, gebruikt, al mijn boeken in de kast gezet en diezelfde avond de melding: aldiko is niet geinstalleerd op uw telefoon. Vervolgens installeer ik hem weer, en wederom een paar dagen later, verdwenen.
Iemand een idee waar dit aan ligt?

Mayonak, heb jij m toevallig in de auto gebruikt? of in de trein. De mijne is (denk ik) 2x stukgegaan in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

theanhank schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:08:
Nog een paar vraagjes:
Aldiko reader verdween om de haverklap van mijn archos. Hebben meer mensen daar last van?
Ik had m geinstalleerd, gebruikt, al mijn boeken in de kast gezet en diezelfde avond de melding: aldiko is niet geinstalleerd op uw telefoon. Vervolgens installeer ik hem weer, en wederom een paar dagen later, verdwenen.
Iemand een idee waar dit aan ligt?

Mayonak, heb jij m toevallig in de auto gebruikt? of in de trein. De mijne is (denk ik) 2x stukgegaan in de auto.
Dat heb ik ook met Aldiko (en tevens angry birds seasons).
Wat helpt is om gewoon een keer te rebooten, 9 / 10 keer staat hij dan weer gewoon in je lijst.
Opnieuw installeren heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nog nooit in de auto gebruikt of trein, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
ik las ergens op een site dat je hem moest schudden, toen ik dat deed kwam er eens bij mij ´harde schijf word voorbereid´ te staan, maar dit hielp niet elke keer.

Ik heb net mijn nieuwe gekregen en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, en ik heb het gevoel dat hij sneller is dan mijn eerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:56:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, mijne deed het ook precies een week en daarna hield de hardeschijf ermee op.
Ik wacht nu al een maand of twee op mijn nieuwe, maar als deze ook hetzelfde vertoond ga ik denk ik toch voor een andere tablet.

Ik hoop dat mijn nieuwe het gewoon blijft doen :S
De mijne was na 2 weken ook stuk : harde schijf deed het niet meer vermoed ik, hij wou niets meer doen, startte niet meer op en wou geen android installeren of iets dergeleijks.
Na contact genomen te hebben met Archos Frankrijk (waar ik hem ook kocht), heb ik hem verleden week maandag opgestuurd (enkele het tablet), vandaag een pakje van FedEx : ik heb een nieuwe gekregen, in de originele doos nog ingepakt met celofaan, met oplader en alle accessoires dus erbij.

Android-versie : 2.1.3 (Android 2.2.1)
Board version : A70/H-V6
Boot version : Onbekend/4.04.000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Firmware changes
Version 2.3.26 - April 21st, 2011

Wi-Fi: fix cannot scan on an access point above channel 11 regression
Phone tethering: fix TCP/IP header compression setting crash
System stability: avoid Android reboot in case of missing audio
Media library: fix media libray not updated on hard drive based A70
Notification: decrease low battery notification volume
Application: attempt to solve Pandora application not able to switch songs
Application: solve music lag in applications using OGG format
Bluetooth GPS: increase compatibility with 3rd party applications
Display: avoid white/black screen happening sometimes when switching back the display on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske

Nice, ik schrok me af en toe helemaal kapot van dat toontje.

edit:

80 MB vind ik toch wel een flinke file voor zo'n klein changelogje?

[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 21-04-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Bartske schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:19:

Nice, ik schrok me af en toe helemaal kapot van dat toontje.

edit:

80 MB vind ik toch wel een flinke file voor zo'n klein changelogje?
Lijkt me niet? Ze kunnen niet zo maar wat dingen "aanpassen". Ze moeten een hele nieuwe rom flashen/installeren waar dus weer gewoon alles in zit.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Wiebbe schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:23:
[...]

Lijkt me niet? Ze kunnen niet zo maar wat dingen "aanpassen". Ze moeten een hele nieuwe rom flashen/installeren waar dus weer gewoon alles in zit.
Oh ok, ik dacht dat de eerdere updates een stuk kleiner waren, maar zal wel aan mij liggen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:04
Hee hee,

Mijn archos 101 16gb heeft geen plaats meer om apps te installeren terwijl ik genoeg vrij geheugen heb. Weten jullie hoe ik dit kan uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
16GB editie heeft niet zo bijster veel geheugen voor apps / games hoor, slechts +/- 250MB

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 21-04-2011 22:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
CLB schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:47:
16GB editie heeft niet zo bijster veel geheugen voor apps / games hoor, slechts +/- 250MB
Ja dat zag ik, maar is dat op een of andere manier niet uit te breiden? Dat je bv wat apps op je 16gb schijf zet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommige apps kunnen verplaatst worden, maar helaas niet allemaal.
Dan moet je even naar instellingen - applicaties - en daar kun je 't per app even nalopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Al een tijdje niet meer media geklooit op mijn A101, maar valt me nu op dat ik een MKV met AC3 audio gewoon af kan spelen zonder de Cinema plugin!

Vraag me af of dat bewust is gedaan, of dat het per ongeluk "stuk" is gegaan in de recente updates. Scheelt me weer omzetten van MKV naar MP4, ook al doet mijn PC dat in een minuut of 2.

Edit: mp4 + aac kapt er na 5 minuten mee...

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 24-04-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 14:36
Ik probeer de video plugin te installeren, echter ik krijg steeds een foutmelding als ik het .exe bestand probeer te installeren. Nu lees ik dat dat als je het .aos bestand installeert, het probleem verholpen zou moeten zijn. Als ik echter in de mail op de link van het .aos bestand klik kan deze niet worden gevonden. Mail is ondertussen iets meer dan een maand oud. Iemand die dit probleem ook heeft, of misschien een oplossing om het .exe bestand voor de video plugin heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Laatst online: 13-09 02:56
Ik ben mijn root kwijt na de laatste firmware upgrade. Had ik het maar nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
Volgens mij zijn een van mijn boxen van mijn archos 101 opgeblazen!! Ik krijg een erg scherp geluid uit maar 1 box. Weten iemand of dit onder garantie valt?? Ik weet echt niet hoe het komt, zoveel muziek speel ik niet af. Ik had m trouwens gekocht bij fnac in belgie, maar kan ik het dan ook direct naar archos opsturen zonder naar fnac te moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
wjay schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:14:
Volgens mij zijn een van mijn boxen van mijn archos 101 opgeblazen!! Ik krijg een erg scherp geluid uit maar 1 box. Weten iemand of dit onder garantie valt?? Ik weet echt niet hoe het komt, zoveel muziek speel ik niet af. Ik had m trouwens gekocht bij fnac in belgie, maar kan ik het dan ook direct naar archos opsturen zonder naar fnac te moeten?
Ik zou de garantie eerst bij de webshop proberen te claimen, weet niet of archos die dingen zomaar inneemt voor garantie. Maar een mailtje naar archos sturen kan altijd natuurlijk (of even bellen want de beller is sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik probeerde gisteravond de Champions League live stream op nos.nl te bekijken, maar de Windows Media Player link werkte niet. De stream bekijken via Silverlight werkt natuurlijk ook niet.

Is het iemand gelukt om NOS live streams te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
heb ook juist een aangeschaft
maar heb een probleem
wanneer ik naar gmail ga op het internet kan ik het mailadres in typen
het onderwerp in typen
maar ik krijg geen toetsenbord wanneer ik de tekst of antwoord wil tijpen
kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
wjay schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:14:
Dat heb ik ook met 1 box, heb toen bij support aangeklopt maar dan zou ik hem naar frankrijk moeten sturen op mijn kosten + kans dat tnt of dat andere bedrijf hem kwijtraakt, dan maar met een boxje minder. Ik had hem gekocht bij archos zelf trouwens.
Als ik films kijk doe ik toch oortjes in. Nog wel een tip: Je kan in settings de balans van het geluid instellen, doe hem dan helemaal naar de kant van de werkende boxjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
1475paul schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:40:
heb ook juist een aangeschaft
maar heb een probleem
wanneer ik naar gmail ga op het internet kan ik het mailadres in typen
het onderwerp in typen
maar ik krijg geen toetsenbord wanneer ik de tekst of antwoord wil tijpen
kan iemand mij helpen
heb het gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:23
ik denk erover om ook een Archos 70 te gaan kopen,
Adviseren jullie een 250Gb of de 8Gb uitvoering?
het prijsverschil vind ik niet zo belangrijk.
maar ik heb begrepen dat de HD gevoeliger is voor storingen. en dat de accu sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de market fix.

Ik heb eindelijk de stap gemaakt van eclair naar froyo met de nieuwe firmware update 2.3.26.
Echter na update (want van eclair naar froyo moest ik schone installatie doen) geprobeert de market weer te krijgen (lukt ook), maar de market fix werkt niet meer.
Ik las op het xda forum dat er nog geen oplossing is. Weet iemand hier meer van?
Waarschijnlijk dat google de market fix nu blokkeert?
Wel balen?
Weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nicoho schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:03:
ik denk erover om ook een Archos 70 te gaan kopen,
Adviseren jullie een 250Gb of de 8Gb uitvoering?
het prijsverschil vind ik niet zo belangrijk.
maar ik heb begrepen dat de HD gevoeliger is voor storingen. en dat de accu sneller leeg is.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de 250GB HDD die ik veelal gebruik voor films (en muziek)
Als jij persoonlijk af kan met slechts 8GB flashgeheugen (+ mogelijkheden voor microSD-kaartjes) is dat ook een mooie keuze. De HDD versie is wat gevoeliger voor storingen.. Hmm ja dat lees ik ook weleens, persoonlijk heb ik daar geen last van. Dat de accu sneller leeg is neem ik ook met een korreltje zout. Het zal best kloppen dat de flash-versie van de Archos 70 een kwartiertje langer mee gaat op een acculading, maar uren is het zeker niet. Mijn 250GB editie gaat echt een paar speelfilms mee voordat hij daadwerkelijk leeg is. Het is dus je eigen keus..
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:00:
Ik heb een probleem met de market fix.

Ik heb eindelijk de stap gemaakt van eclair naar froyo met de nieuwe firmware update 2.3.26.
Echter na update (want van eclair naar froyo moest ik schone installatie doen) geprobeert de market weer te krijgen (lukt ook), maar de market fix werkt niet meer.
Ik las op het xda forum dat er nog geen oplossing is. Weet iemand hier meer van?
Waarschijnlijk dat google de market fix nu blokkeert?
Wel balen?
Weet iemand een alternatief?
Enige waar ik aan denk.. Gebruik je wel de goede .apk speciaal voor FroYo?
Deze gebruik ik ook en de Market blijft zichzelf gewoon telkens updaten en updaten...

EDIT: Of bedoel je dit:
MARKET FIX:

1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data)
2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop')
3. REBOOT again
Die heb ik namelijk gewoon toegepast toentertijd en werkt ook gewoon volledig.. (denk ik..)
Ik ben niet gelijk naar de laatste FW gegaan 2.3.36 zoals jou, misschien kan het daar aan liggen

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 03-05-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste CLB,

Ja ik bedoel die market fix. Zolang je hem in het verleden hebt gedaan werkt het, maar het werkt niet meer als je het nu doet als een complete reset hebt gedaan.
The market werkt dus wel (want de goede apk) maar ik zie niet alle apps. Ik mis bijvoorbeeld mini info en launcher pro. Van de laatste kon ik een losse apk installeren, maar mini info, daar kan ik alleen eerdere versies van installeren die niet in landscape, maar alleen in portret modus werkt.
Op xda werd al gemeld dat de market fix niet meer werkt als je het nu probeert te doen.
Ik vroeg me af of er al iemand was die hier een oplossing voor heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:56
Die market fix is overlaatst gedisabled door google heb ik gelezen. Je kan build.prop ofzo aanpassen, maar dat is redelijk ingewikkeld geloof ik. Je kan natuurlijk gewoon je apps van een android telefoon backuppen en installeren op de archos.

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 03-05-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm toch is het wel nasty natuurlijk.. Succes dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:21:
Die market fix is overlaatst gedisabled door google heb ik gelezen. Je kan build.prop ofzo aanpassen, maar dat is redelijk ingewikkeld geloof ik. Je kan natuurlijk gewoon je apps van een android telefoon backuppen en installeren op de archos.
Ik ben nogal een noob met android phones. Heb sinds kort de htc incredible S.
Wat is beste backup app? Titanium werkt niet, want ik heb geen root.
En hoe selecteer ik dan de juiste apps om over te zetten op mijn archos.

NB ik heb best veel gezocht hierover, maar de meeste metthodes gaan uit van telefoon met root.
Bij voorbaat dank!

Edit: ik had es explorer al op mijn telefoon staan, dus daar kan ik backups mee maken. Nu moet ik eerst es explorer op mijn archos zetten (ik moet nog even de apk zoeken) om de backups van de andere apps terug te kunnen zetten. Maar dat gaat denk ik wel lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:21:
Na de market geïnstalleerd te hebben doe ik altijd deze fix :
YouTube: Witstech A81E - Android / Google Market Fix See All Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Ik hoor hier niemand over UrukDroid

Mijn Archos 101 8GB draait als trein icm met Zeam launcher!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoow die 'Archos Remote Control' applicatie werkt echt retegoed, wat vet zeg!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6JZvoQngzQDnB16vxCWyIPno/full.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 04-05-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ gadgetgirl: Kun je ook niet via market.android.com Mini Info installeren op je Archos trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
tBoz schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:56:
Ik hoor hier niemand over UrukDroid

Mijn Archos 101 8GB draait als trein icm met Zeam launcher!!
Ik heb hem pas gezien, wellicht ga ik dat binnenkort eens proberen als ik tijd heb. Wat zijn je bevindingen tov de stock rom?

"icm met" is dubbelop he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ondanks dat dit topic over de 70 en 101 Internet Tablet gaat, wil ik aangeven dat de 43 IT nu te koop is via Ibood voor 129,95 (excl. verzenden):
http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 43 heeft een heel eigen topic op GoT: Archos 43 Internet tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:10:
@ gadgetgirl: Kun je ook niet via market.android.com Mini Info installeren op je Archos trouwens?
Ik heb hem al als apk geinstalleerd (vanaf mijn incredible S).
Ik heb dus nu alles wat ik nodig heb op dit moment.

Als ik in de market zoek via mijn archos zie ik mini info en launcher pro niet staan. Maar ik heb beiden nu via losse apk. Dus ik ben happy.
Nieuwe update geeft verder geen problemen. Ik las op het archos fans forum dat veel mensen last hebben van witte schermen.
Ik merk natuurlijk duidelijk verschil aangezien ik van eclair afkom. Schermen reageren sneller, apps openen sneller, dus ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top, geluk dat het zo gelukt is natuurlijk! FroYo is inderdaad wel stukken sneller!
Je zou ook de swapfile nog kunnen vergroten eventueel, maar dat is jouw eigen keuze natuurlijk.
Zie daarvoor: Archos 70 / 101 internet tablets - Review by CLB - van Android 2.1 naar 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Allereerst wil ik CLB bedanken voor de ontzettend uitgebreide en goede review over de Archos 70 250GB. Dankzij zijn review heb ik besloten er één aan te schaffen en tot nu toe ben ik er super tevreden mee, wat een geweldig coole gadget! 8)

Ik heb eveneens LaucherPro (niet de plus versie) geïnstalleerd, wat een absolute aanrader is want het loopt allemaal en stuk vloeiender dan de originele Archos launcher. Ik heb echter een paar vragen waarop hier iemand wellicht een antwoord weet. Het zijn uiteenlopende vragen waar ik de afgelopen dagen tegenaan gelopen ben.

1. Als ik tijdelijk wil terug switchen naar de originele launcher van Archos, hoe doe ik dat dan zonder Launcher pro te de-intstalleren?

2. Als ik iets wil copy en "pasten" in de bestandenmappen, hoe "paste" ik dan?

3. Ik heb problemen met de originele Youtube app. Ik heb er twee op staan. De originele werkt niet, de andere, die ik geloof ik zelf geïnstalleerd heb, werkt wel (ik zeg geloof ik, omdat ik nergens de app kan verwijderen dus ik twijfel aan de wijze hoe deze erop is gekomen). Nu heb ik een aantal app's die gebruik maken van de originele niet werkende Youtube app, ik zou graag willen dat ze de wel werkende app gebruiken. Ik heb geprobeerd om de originele app te verwijderen. Dus ik heb dit geprobeerd:

1. Download, install and start "android terminal emulator" from Market
2. Enter below lines in the app and finish each line with an enter

cd /data/test/froyo/system/app
rm YouTube.apk

3. Close the app (back out) and reboot
4. Download YouTube from Market.

Ik krijg dan de melding dat die app niet bestaat.

Wanneer ik een andere Youtube app wil installeren vanuit de android market dan geeft deze aan dat het niet is gelukt en dat updaten manueel moet gebeuren. Kortom verwarrend allemaal. Wat ik dus graag zou willen is één Youtube app geïnstalleerd hebben die door andere app's wordt herkend en gebruikt.

4. Ik heb thuis ook een PCH C200 en ik wil graag NZBGet bedienen vanaf mijn Archos 70. Nu loop ik tegen 2 gelijksoortige problemen op. Allereerst kan ik geen NZB files downloaden op de Archos omdat dit soort bestanden er niet op gebruikt kunnen worden en ten tweede kan ik geen NZB files uploaden naar de PCH C200, er is dan slechts keuze uit foto's en geluidsbestanden (het één hangt waarschijlijk samen met het ander). Is dit te omzeilen (zonder dat ik moet rooten)?

5. En ik zoek me suf naar de game Deadrunner, enig idee waar ik die nog kan vinden?

Alvast dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Je moet dan even de instellingen van je voorkeur voor de launcher clearen

2. Ligt aan welke file explorer je gebruikt..
Zeer waarschijnlijk even 2 seconden drukken in de map en pasten

5. De Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een Archos 70 8gb

Ik heb nu de spellen

Pocket legends en Angry Birds erop.
Nou zag ik op internet een filmpje van NFS SHIFT op een archos 70 staat.
Heb dus al gekeken hoe ik deze moet instaleren maar het lukt me dus totaal niet.
Mijn vraag is dus kan iemand mij helpen?

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vorige week hem ik een archos 101.
Tot nu toe heel tevreden van, maar heb 1 probleempje.
Er zijn een paar applicaties die ik van de market wil installeren waarbij ik krijg install unsuccesfull.
Is dat iets wat ik mis doe, of werkt deze applicatie gewoon niet op de archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:38:
Nou zag ik op internet een filmpje van NFS SHIFT op een archos 70 staat.
Heb dus al gekeken hoe ik deze moet instaleren maar het lukt me dus totaal niet.
Mijn vraag is dus kan iemand mij helpen?
EA gerbuikt een andere manier voor de distributie van hun applicaties. NFS SHIFT kun je niet in de market kopen maar zul je bij EA zelf moeten kopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar Archos 70 staat er niet tussen?

Hier heb ik de link van die download site maar snap er geen sike pit van

http://getandroidstuff.co...l-galaxy-milestone-droid/

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is illegaal, je moet gewoon op je Archos naar de site van EA en dan kopen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb er gekeken maar kan alleen op telefoons enzo? nergens staat archos tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan kloppen, anders krijg je waslijsten van honderden apparaten..
De Archos 70 heeft een vrij standaard resolutie van 800x480 net zoals bijvoorbeeld de HTC Desire.
Als je die kiest als apparaat moet het gewoon allemaal goed gaan qua aankoop en moet het spel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Janoz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:32:
[...]

EA gerbuikt een andere manier voor de distributie van hun applicaties. NFS SHIFT kun je niet in de market kopen maar zul je bij EA zelf moeten kopen.
Hij zou gewoon te vinden moeten zijn op de Android Market:

https://market.android.co...m.eamobile.nfsshift_na_wf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scon schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:18:
3. Ik heb problemen met de originele Youtube app. Ik heb er twee op staan. De originele werkt niet, de andere, die ik geloof ik zelf geïnstalleerd heb, werkt wel (ik zeg geloof ik, omdat ik nergens de app kan verwijderen dus ik twijfel aan de wijze hoe deze erop is gekomen). Nu heb ik een aantal app's die gebruik maken van de originele niet werkende Youtube app, ik zou graag willen dat ze de wel werkende app gebruiken. Ik heb geprobeerd om de originele app te verwijderen. Dus ik heb dit geprobeerd:
Ik zat de changelogs te bekijken van firmwares en bij de enerlaatste firmware staat er:

Dus waarschijnlijk heb je er zo een tweede YouTube-applicatie op gekregen? Ik heb dit even bij mijn eigen tablet nagekeken en ik heb inderdaad ook twee YouTube-applicaties op m'n tablet staan.. Normaal zie ik dit niet omdat ik gebruik van maak van een andere launcher (LauncherPro) waarbij ik dit kan verbergen, zodoende nooit gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
CLB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:52:
[...]

Ik zat de changelogs te bekijken van firmwares en bij de enerlaatste firmware staat er:

Dus waarschijnlijk heb je er zo een tweede YouTube-applicatie op gekregen? Ik heb dit even bij mijn eigen tablet nagekeken en ik heb inderdaad ook twee YouTube-applicaties op m'n tablet staan.. Normaal zie ik dit niet omdat ik gebruik van maak van een andere launcher (LauncherPro) waarbij ik dit kan verbergen, zodoende nooit gezien..
Dat zou zo maar eens kunnen inderdaad.
Hoe verberg ik die oude niet werkende Youtube launcher dan via LauncherPro? En pakken applicaties die gebruik maken van de Youtube app dan ook de goede nieuwere Youtube launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een archos 70 250gb gekocht. Vroeg direct of ik naar de nieuwste firmware wou upgraden, maar gedaan. Alles werkt mooi en leuk maar als ik bij systeem monitor kijk valt het mij op dat hij veel apps 'vanzelf' opstart out of the blue. Zoals de appslib, sinds ik die google dingen gedownload die ook soms, dan weer de klok of de kalender terwijl ik die dingen niet aangeraakt heb... Zie ik een instelling over het hoofd of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
ik ben sinds vandaag trotse bezitter van een archos 70 met 250gb. zoals een echte android fan betaamd heb ik hem meteen geroot. ik heb ook urukdroid 1.0 erop gezet. in combinatie met een alternatieve launcher is ie lekker vlot.
ik ben druk bezig met alles installeren en opzetten.
Ook ben ik druk bezig met het doorlezen van dit topic (ik ben nu op pagina 49..)
hopelijk vind ik, naast de tips en tricks die ik ondertussen al heb gevonden, nog meer info over deze tablet.

wat me in de eerste instantie opvalt is dat het scherm "wakker" maken een paar seconden duurt. ligt dit aan de hdd die moet gaan spinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Elegy123 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:57:
ik ben sinds vandaag trotse bezitter van een archos 70 met 250gb. zoals een echte android fan betaamd heb ik hem meteen geroot. ik heb ook urukdroid 1.0 erop gezet. in combinatie met een alternatieve launcher is ie lekker vlot.
ik ben druk bezig met alles installeren en opzetten.
Ook ben ik druk bezig met het doorlezen van dit topic (ik ben nu op pagina 49..)
hopelijk vind ik, naast de tips en tricks die ik ondertussen al heb gevonden, nog meer info over deze tablet.

wat me in de eerste instantie opvalt is dat het scherm "wakker" maken een paar seconden duurt. ligt dit aan de hdd die moet gaan spinnen?
Heb je bij het gebruik van Urukdroid wel volledige controle over welke services opstarten of in de achtergrond draaien? Ik wil een Archos 10.1 16Gb omzetten naar Urukdroid want op de stock firmware (2.3.26) is het vrijwel onmogelijk om volledige controle over het apparaat te krijgen. Services, die niet worden gebruikt door de gebruiker, worden standaard opgestart en na enige tijd automatisch herstart nadat deze handmatig zijn afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
regmaster schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:45:
[...]

Heb je bij het gebruik van Urukdroid wel volledige controle over welke services opstarten of in de achtergrond draaien? Ik wil een Archos 10.1 16Gb omzetten naar Urukdroid want op de stock firmware (2.3.26) is het vrijwel onmogelijk om volledige controle over het apparaat te krijgen. Services, die niet worden gebruikt door de gebruiker, worden standaard opgestart en na enige tijd automatisch herstart nadat deze handmatig zijn afgesloten.
Ik had urukdroid een halve dag draaien maar het werkte voor geen meter. media library wilde niet updaten, oneindig veel force closes, op een gegeven moment wilde de archos zn HDD niet eens meer lezen. uiteindelijk ben ik maar terug gegaan naar 2.3.26 firmware met root.
maar om terug te komen op je vraag: je hebt wel veel controle over de apps die worden opgestart. er zit een app bij van urukdroid zelf waarin je veel systeem instellingen kunt aanpassen.
Ik ben wel benieuwd naar die services waar jij het over hebt. Bij mij worden er geen services gestart zonder dat ik dit wil. Waarschijnlijk worden die services gestart om een app die jijzelf hebt gestart, te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Elegy123 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Ik had urukdroid een halve dag draaien maar het werkte voor geen meter. media library wilde niet updaten, oneindig veel force closes, op een gegeven moment wilde de archos zn HDD niet eens meer lezen. uiteindelijk ben ik maar terug gegaan naar 2.3.26 firmware met root.
maar om terug te komen op je vraag: je hebt wel veel controle over de apps die worden opgestart. er zit een app bij van urukdroid zelf waarin je veel systeem instellingen kunt aanpassen.
Ik ben wel benieuwd naar die services waar jij het over hebt. Bij mij worden er geen services gestart zonder dat ik dit wil. Waarschijnlijk worden die services gestart om een app die jijzelf hebt gestart, te ondersteunen.
Bij de Archos 10.1 zie ik o.a. een app genaamd Kiezer opstarten maar ook Google zoek, contacten, mail, instellingen, ARchos Firmware widget. En dan gebruik ik alleen Aldiko om een boek te lezen.
Maar voor root moet je toch de SDE installeren waarvan Archos zegt dat ze dat kunnen zien en waarbij de garantie vervalt? Ik vraag me af hoe ze kunnen zien dat SDE is geïnstalleerd (geweest). Misschien dat het apparaat dat meldt ná installatie van SDE aan Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
regmaster schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:42:
[...]

Bij de Archos 10.1 zie ik o.a. een app genaamd Kiezer opstarten maar ook Google zoek, contacten, mail, instellingen, ARchos Firmware widget. En dan gebruik ik alleen Aldiko om een boek te lezen.
Maar voor root moet je toch de SDE installeren waarvan Archos zegt dat ze dat kunnen zien en waarbij de garantie vervalt? Ik vraag me af hoe ze kunnen zien dat SDE is geïnstalleerd (geweest). Misschien dat het apparaat dat meldt ná installatie van SDE aan Archos.
ah zo, google search, contacts, mail, settings, archos firmware update thingy. dat zijn allemaal apps of services die op de achtergrond werken. contacten en mail worden gesynced en er wordt gezocht naar een firmware update. Opzich zijn dit niet zulke grote resource vreters en hoef je deze niet per se te killen.

En ik heb gelezen dat er een soort "flag" wordt gezet in je systeem wanneer je SDE installeert. aan de software is dan te zien dat de SDE is geinstalleerd en dat je garantie vervallen is. Maar volgens mij is er op XDA alweer een fix geplaatst hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo0pie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-08-2020
@CLB
Sorry als ik een vraag stel die al reeds is beantwoord maar ik kon het antwoord niet vinden in dit topic. Wanneer ik een externe 2,5"HDD wil aansluiten op mijn Archos 70 8Gb, dan heb ik als 't goed is een "USB A female naar USB micro A male adapter" nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 19:42
Je hebt een USB Host Cable nodig. Hier veel goedkoper dan bij Archos zelf: http://www.newmp3technology.com/gen8host.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jo0pie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:59:
@CLB
Sorry als ik een vraag stel die al reeds is beantwoord maar ik kon het antwoord niet vinden in dit topic. Wanneer ik een externe 2,5"HDD wil aansluiten op mijn Archos 70 8Gb, dan heb ik als 't goed is een "USB A female naar USB micro A male adapter" nodig toch?
Externe HDD gaat niet werken, daar geeft die te weinig stroom voor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

CLB schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:29:
[...]

Externe HDD gaat niet werken, daar geeft die te weinig stroom voor =)
Hangr er van af welke hdd, mijn Samsung S1 van 250 Gbyte werkt gewoon op de Archos 70, maar wel met de originele hostkabel van Archos, niet met de goedkope ebaytroep.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen 2,5'' HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Net even voor je getest, ook de S2 640 GByte doet het gewoon, wijsneus. Jij zegt dat het niet werkt, het werkt dus wel, alleen niet alle schijven.

edit:
Ook nog even een WD van 500 GByte en een Iomega van 320 GByte getest, ze doen het allemaal gewoon op mijn 70 en 101

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg blij voor je, bedankt voor 't testen, prettige Hemelvaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
Voor andere 2.5"schijven zie XDA met UrkDroid, er is een kernell die genoeg juice op de USB zet zodat meer 2.5" schijven werken.

Draai nu zelf Urkdroid 1.13b en bevalt prima. Draai het vanaf SD kaartje.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Loveparade schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:06:
[...]

Hangr er van af welke hdd, mijn Samsung S1 van 250 Gbyte werkt gewoon op de Archos 70, maar wel met de originele hostkabel van Archos, niet met de goedkope ebaytroep.
Heb sinds afgelopen zaterdag ook een Archos 110 met 16 GB intern geheugen (Firmware 2.3.26) en ben er een beetje mee aan het klooien gegaan.
Zelf heb ik een externe 2.5 inch harde schijf van HITACHI (500 GB) met een "normale USB naar mini USB kabel" aangesloten op mijn A110.
En guess what?
It works!!
Ook is deze schijf NTSF geformatteerd (dit i.v.m. bestanden groter dan 4 GB)
Ik heb op deze schijf 750 cd's in FLAC formaat staan en de Archos speelt deze perfect af!

Ik zal er eens een paar MKV'tjes groter dan 4GB opzetten en dan kijken of deze ook zonder out of sync af te draaien zijn. Overigens kan ik VIDEO_TS bestanden ook gewoon afspelen zonder de Cinema Plugin.

[EDIT]
Ook MKV's groter dan 4GB met 720p resolutie worden perfect afgespeeld vanaf de 2.5 inch harddisk.
Ik wordt steeds enthousiaster over dit apparaat!

[ Voor 7% gewijzigd door loneranger56 op 03-06-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe generatie op komst
http://www.engadget.com/2...ration-9-honeycomb-tablet
Een IPS scherm zou mooi zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik zie dat er mensen zijn die Urukdroid draaien, ik loop zelf te twijfelen. Ik vind mijn A101 een beetje traag en en slecht reageren op het scherm. Is Urukdroid sneller ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Gisteren mezelf ook een archos 101 gekocht :)
hoofddoel : manga lezen, internet & android fun (games etc...)

Ik heb hier niet heel de post doorlopen, maar misschien handig voor sommigen:

PS3mediaserver kan (met de nieuwste versie) streamen naar android zonder settings aan te passen.
App die je nodig hebt op je android: UPnPlay.

Dan kan je jouw mkv's vanop je pc streamen naar je android tablet en bezien met behulp van de stock video speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Welkom bij de club Greenie,

Streamen vanaf mijn netwerk lukt sowieso al prima, dus die app heb ik niet nodig, toch bedankt vor de tip.
Ik vind het gewoon handig dat ik mijn 500 GB schijf vol met vanalles en nog wat kan volplempen en dan meenemen op vakantie en zo.
Iemand nog tips welke apps een absolute "must have" zijn?
Helemaal mee eens, ik vind de kijkhoek van de A110 een van de grootste minpunten, zou het mogelijk zijn om zelf je scherm te vervangen door een IPS-panel, of is dat erg kostbaar?

[ Voor 33% gewijzigd door loneranger56 op 04-06-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Jah sorry, upnplay heb je op je archos niet nodig :) (op men andere smartphone wel)

Ben maar nieuw in het tablet gebeuren, maar toch enkelen die ik toch nodig act:

- ezPDF (snelste die ik gevonden heb en bladert als een boek)
- quickoffice (excel / word ... )
- K9 mail
- swiftp (geen usb kabel nodig voor bestanden over te zetten)
- dropbox (delen van bestanden met (meerdere) pc's )

- widgetsoid (zoals energie beheer maar veel meer en gratis)
- jorte (agenda , met widgets en google calendar)
- Homescreen replacer naar keuze (hier nu launcherpro)
- Snowstorm & Fancy widget

- Perfect Viewer (comics, manga, ...)
- Shazam

Staat hier wss ook al ergens vermeld:
Debian (linux) op archos 70/101: http://www.debian-archos.com/wiki/doku.php?id=en:install

Edit: en eentje om GPS op je tablet te krijgen:
http://www.appbrain.com/a...output/com.meowsbox.btgps op vb. je smartphone :D

[ Voor 24% gewijzigd door Greenie op 04-06-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oe kan je linux op archos 70 installeren of gebruiken??
contact stefano_pantaloni96@hotmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
Volg dit: (zoals in men vorige post)
http://www.debian-archos.com/wiki/doku.php?id=en:install

het komt erop neer dat je eerst de SDE (developers environment) installeert van de officiële site en een dualboot maakt met angstrom (de linux die officeel ondersteunt wordt) en daarna angstrom vervangt met debian

Het is de vraag wat je wilt doen echter want wat ik gelezen heb is het volgende:
Als je jouw archos stuk maakt door iets gerelateerd met de SDE (angstrom en dus ook debian) dan valt dat niet onder garantie. Je garantie blijft wel geldig voor alles dat stuk gaat door normaal gebruik.

Ikzelf ga het voorlopig toch maar houden bij android. Linux is goed op men laptop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Greenie op 05-06-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Zijn er meer mensen die geen apps meer kunnen downloaden uit de Android Market? Ik gebruik de oude market versie nog. Het probleem is dat het downloaden blijft hangen met een lege balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De oude Marketversie? Welke precies? Market blijft altijd updaten als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Kom er net achter dat als je het apparaat (Archos 110) 180 graden draait dat het dan net is of de kijkhoek veel beter is.
De letters onder de icoontjes zijn veel minder "rafelig" en bij het bekijken van een video lijkt het of de kijkhoek wat beter is.

Zou het LCD-Panel verkeerd om gemonteerd zijn? :S

Zouden jullie dit ook eens willen proberen?

[ Voor 2% gewijzigd door loneranger56 op 06-06-2011 15:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Ik ben na de laatste FW upgrade niet meer helemaal tevreden :( Apparaat loopt bij een beetje intensief internetgebruik vast, kan via SMB niet meer in bepaalde mappen komen (kan er op klikken, maar er gebeurd gewoon niets.. en laten dat nou net mijn videomappen zijn).
Streamen gaat erg traag.. 720p MKV serie gaat echt niet lukken..

Heb al meerdere harde resets gegeven..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste