Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1zenft.jpg
De Archos 43 op de website van Archos.com.

Intro
Ik zie dat er al een uitgebreid topic is gestart op GoT over zijn grotere broers de Archos 70 (8GB/250GB) en de Archos 101 (8GB/16GB). Het leek mij dus de hoogste tijd om ook een topic te starten over de Archos 43 die wellicht een iPod Touch killer in potentie is.

Zoals je in de specificaties zult zien heeft Archos een paar keuzes gemaakt die fataal kunnen zijn voor de vraag of het wel of geen succesvolle concurrent zal worden van de populaire iPod Touch. Of de nadelen van de Archos 43, namelijk het resistieve en niet multitouch compatible scherm opwegen tegen de voordelen van dit apparaat zal moeten blijken. Enkele voordelen ten opzichten van de iPod Touch zal voor niet Apple fans Google Android Froyo 2.2 zijn en de vrijheid die daarmee automatisch toekomt aan de gebruiker. Verder ondersteunt het apparaat een groot aantal audio en video formaten, waaronder het voor downloadbare content populaire .mkv. Om de video bestanden tot en met 720p op een TV te bekijken kan gebruik worden gemaakt van de HDMI mini output. Ik zal echt het apparaat zelf de hand moeten houden om te bepalen of het scherm wel of niet prettig aanvoelt. In dit topic kan in elk geval gediscussieerd worden over de Archos 43 Internet tablet.

Zoek je toch een maatje groter kijk dan hier: Archos 70 / 101 internet tablets of zoek je een andere Android tablet kijk dan hier: Het grote Android Tablet topic.

Specificaties
Archos 43 8GB en 16GB
ProcessorARM Cortex A8 with DSP
Graphic accelerator:
3D OpenGL ES 2.0
Processor snelheid1GHz
Intern geheugen8GB of 16GB flash-memory
RAM geheugenonbekend bij mij
Flash geheugenMicroSD(HC)
Scherm4,3" 480x854 pixels (FWVGA) Resistive
geen multi touchscreen ( dus niet "pinch to zoom" )
Camera2 Megapixel camera voor foto en video tot en met 720p
Accu (mAh, standby, speeltijd)36 uur audio
12 uur websurfing
10 uur video
Afmetingen 135 x 65 x 9 mm
Gewicht 130 gram
Prijs8GB versie 196,30,- en 16GB versie 185,-

Overige hardwarespecificaties van de Archos 43 zijn:
  • Android Froyo 2.2
  • WiFi (802.11 b/g/n) & Bluetooth 2.1 EDR
  • 3,5 mm audiojack
  • USB Host: Mass Storage Class
  • HDMI-output (mini HDMI)
  • Ingebouwde speakers / tafelstandaard / microfoon en G-sensor
  • Audio: MP3, WMA, WAV, AAC, AAC+, Ogg Vorbis, Flac en AC3 stereo (optioneel via Archos Store)
  • Video: MPEG-4, MPEG-4 HD, H.264 HD (HP@L3.1 up to 720p, 30 fps@5Mbps), WMV9/VC1, M-JPEG, AVI, MP4, MKV, MOV, WMV, MPG, PS, TS, VOB, FLV, RM, RMVB, ASF, 3GP
  • Ondertitels: .srt, .ssa, .smi, .sub extensions, MKV / VOB embedded subtitles
Hoge kwaliteit foto's op de website van Archos
http://www.archos.com/img...ad/ARCHOS_43_it_front.jpg
http://www.archos.com/img.../ARCHOS_43_it_oblique.jpg
http://www.archos.com/img...d/ARCHOS_43_it_rotate.jpg
http://www.archos.com/img...ARCHOS_43_it_bequille.jpg
http://www.archos.com/img...oad/ARCHOS_43_it_side.jpg
http://www.archos.com/img...oad/ARCHOS_43_it_back.jpg

Tech websites over de 43
Bron: http://www.engadget.com/2...id-froyo-tablets-we-go-h/
Archos 43 ($199, available mid-October) - The .35-inch thick Archos 43 will eventually replace the Archos 5, and given that it's slimmer and more powerful, we don't see too many arguing about that. Though this one doesn't have a capacitive display like the larger Archos 70 and 101, it does sport a 1GHz ARM Cortex A8 processor. We fired up a racing game and found the accelerometer navigation to be pretty accurate. The camera located on the back is capable of recording 720p video. Sure, it's probably no Dell Streak competitor in terms of hardware, but it'll run Froyo when it ships and be almost half the price.

YouTube video's

Google Marketplace toch op je Archos krijgen?

CLB schreef hierover in het Archos 70/101 topic (deze uitleg geldt ook voor de 43, echter in hoeverre dit met Froyo 2.2 werkt is mij niet duidelijk):
Op de Archos 70 en 101 staat geen Google Market, maar een eigen market van Archos: AppsLib. Hierin staan niet alle games / applicaties die je met de normale Google Market wel kunt vinden. Een oplossing hiervoor is het downloaden van de zogenaamde 'gApps4Archos'apk, een installatie- bestand wat de normale Google Market installeert op je Archos 70 / 101, zodat je alles kunt vinden!
Met dank aan CLB voor zijn opzet in het Archos 70/101 topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 15-11-2010 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:15
Mooi Topic!

Misschien de kleinere broertjes ook hierin meenemen?

Mijn meisie was op zoek naar een nieuwe MP3 speler, en aangezien ik zelf een Archos 70IT in bestelling heb staan en android wel een leuk speledingetje vind, hebben we voor haar maar een 28 besteld. Nog net een leuk formaat voor een MP3 speler, maar met wat meer mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Move naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:15
Nog niet echt populair die 43?

Vreemd, het is juist een lekker portable formaat om mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LoSBoL schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:24:
Nog niet echt populair die 43?

Vreemd, het is juist een lekker portable formaat om mee te nemen
Ik vind het niet vreemd. Het ding heeft het formaat van een smartphone, maar kan niet bellen. Daarnaast is het een van de weinige mobiele apparaten die nog op de markt verschijnt met een resistief touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:29:
[...]

Ik vind het niet vreemd. Het ding heeft het formaat van een smartphone, maar kan niet bellen. Daarnaast is het een van de weinige mobiele apparaten die nog op de markt verschijnt met een resistief touchscreen.
Een iPod touch is wel populair en daar kan ook niet mee worden gebeld. Een voordeel van dit product is de ondersteuning van Android, de relatief lage prijs en meer multimedia mogelijkheden dan de iPod. Ik vind dat je gelijk hebt in het gebruik van een resistief scherm, ik denk dat Archos daar de plank flink heeft misgeslagen. Ik weet in elk geval dat het mij tegenhoudt om er eentje aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-12-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 14:57

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Het is eigenlijk een waardeloos ding. Voor dit geld kun je al een iPod Touch kopen of een 2dehands android phone. Dan kun je er mee bellen. Wat is nou het voordeel van een tablet? De grootte van het scherm, en wat heeft deze? De grootte van een normale telefoon. Heb je toch niks aan...

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sloeber schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:58:
Het is eigenlijk een waardeloos ding. Voor dit geld kun je al een iPod Touch kopen of een 2dehands android phone. Dan kun je er mee bellen. Wat is nou het voordeel van een tablet? De grootte van het scherm, en wat heeft deze? De grootte van een normale telefoon. Heb je toch niks aan...
Waarom zou je een iPod touch kopen als je deze met Android besturingssysteem kunt kopen? Je argumenten kloppen niet want zoals gezegd met een iPod touch kan ook helemaal niet gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

Sloeber schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:58:
de meeste tweedehands android telefoons en de ipod touch hebben geen (mini) hdmi out wat sommige mensen misschien handig vinden plus uitbreidbaar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 14:57

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Anoniem: 16328 schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:41:
[...]

Waarom zou je een iPod touch kopen als je deze met Android besturingssysteem kunt kopen? Je argumenten kloppen niet want zoals gezegd met een iPod touch kan ook helemaal niet gebeld worden.
Ik bedoel natuurlijk een Tweedehands Android phone, dat je daarmee kan bellen. Maar hoe dan ook, de nadelen stapelen zich zo hoog op tegenover een android telefoon, hdmi-out of niet, dan neem je liever de telefoon...

Als je eenmaal capacitief hebt geprobeerd, wil je nooit meer resistief en ik spreek uit ervaring. Capacitief gaat zo geweldig licht, inclusief multitouch en resistief is na capacitief gebruikt te hebben gewoon waardeloos...

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 00:56

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Met het scherm van 4,3 inch pas deze tablet nog perfect in je broekzak en het resitive touchscreen reageerd super na 2e calibratie

[ Voor 30% gewijzigd door zekerpixels op 02-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 22:34
Alleen vandaag te koop via Ibood voor 129,95 euro (excl. verzenden):
http://www.ibood.com/nl/nl/

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesVSchijndel
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik zit er over te denken de archos 43 aan te schaffen.

Echter heb ik wat vraagjes:
- Kan je op dit apparaat wel flash draaien? (ik heb gehoord dat ook op android je aan een aantal voorwaarden moest voldoen).
- Zonder telefoonfunctie geen Android-Market. Toch zie ik veel manieren om het wel te installeren, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 22:15
- Kan je op dit apparaat wel flash draaien? (ik heb gehoord dat ook op android je aan een aantal voorwaarden moest voldoen).
Ja, alleen moet je zelf de .apk vanuit de Market downloaden. Ik kan er prima dumpert op kijken, advertenties bekijken(:D), maar spelletjes van spele.nl zijn moeilijker te spelen. :) Misschien dat er nog speciale versie voor Archos uitkomt, maar dat is nog niet zeker.
Zonder telefoonfunctie geen Android-Market. Toch zie ik veel manieren om het wel te installeren, klopt dat?
Ja, via Arctools is Market makkelijk te installeren. Je moet dan nog een Market Fix uitvoeren en dan ben je klaar. Het kost je 5 minuten en garantie vervalt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door exelletor op 11-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesVSchijndel
Heeft iemand wellicht ervaring met livestreams kijken via de Archos? (of in het algemeen op een kleinere tablet)
Is zo'n apparaatje krachtig genoeg om dit goed uit te voeren of heeft dit alleen te maken met de snelheid van je internet. Aan een haperende livestream heb je natuurlijk niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Heb jij misschien een linkje, dan kan ik het uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesVSchijndel
Ik mag zelf altijd graag kijken naar livestreams van RTS-games:

http://www.solomid.net/streams.php?game

Kies daar maar een streampje van.
Super bedankt voor het helpen trouwens exelletor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Heb het even geprobeerd... Het werkt wel, maar het beeld beweegt maar met ~10 FPS.... Gaat dus best schokkerig(hapert niet, maar gewoon elke seconde ~10 beelden) aan toe... Geluid is wel heel aardig en loopt best synchroon met de video... Dat het beeld schokkerig is, kan aan mijn niet geoptimaliseerde Flash liggen en dus kan het in de toekomst verbeterd worden.

P.S. Graag gedaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door exelletor op 12-05-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375112

Ik heb een vraag over de touchescreen ... Hoe werkt het? Zelfde als Ipod Touch of meer als een Samsung star? ... Twijfel nog over een aankoop tov een iTouch .. Iemand die mss een filmpje kan uploaden en kan tonen dat het touchescreen zeer goed werkt ? alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Als je het nog nodig hebt, laat het even weten, dan upload ik zo een filmpje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409276

ik zit eraan te denken om mijn archos collectie te gaan uitbreiden en daarom vraag ik aan jullie jullie mening zal ik de 3 nemen of de 5 ?? *mail adres weg*

Modbreak:Volgens mij staat of valt een forum bij communicatie op het forum en niet middels de e-mail. Wil je dus iets weten of bediscussiëren, doe het op het forum.

Owja, wij zijn ook geen helpdesk waar je een muntje in steekt en dan direct een antwoord kan verwachten. Dus neem eens actief deel aan de discussie en vertel ook eens is een keer wat jouw voorkeuren zijn, jouw overwegingen, wat voor jou wensen en/of eisen zijn etc...

Succes dus maar

[ Voor 59% gewijzigd door Ginz op 06-06-2011 13:36 ]

Pagina: 1