Als ik mijn a101 bekijk dan is mijn beste kijkhoek als je hem op zijn zijkant zet (archos label onderaan) en er licht van onder naar kijkt.
Maar draai hem nu eens zo dat het archos label aan de bovenkant zit, ik heb dan het idee dat, met name bij het afspelen van video, de kijkhoek stukken beter is.Greenie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:28:
Als ik mijn a101 bekijk dan is mijn beste kijkhoek als je hem op zijn zijkant zet (archos label onderaan) en er licht van onder naar kijkt.
Na een tijdje met mijn Archos 70 250gb gespeeld te hebben wil ik hem weer verkopen. De reden hiervoor is dat ik binnenkort naar China ga en wil kijken of ik voor hetzelfde geld een leuk(er) speeltje kan aanschaffen. Misschien wel de 101. Ik kan altijd weer een nieuwe Archos 70 kopen mocht ik niets anders vinden.
Belangstellenden kunnen mij een berichtje sturen
Ik heb de nieuwste stock firmware met root erop staan en moet zeggen dat deze minder problemen geeft dan urukdroid 1. Toen ik urukdroid draaide kreeg ik regelmatig problemen met het lezen van de hdd, wat alleen verholpen kon worden met een nieuwe firmware flash.
Stock firmware + root draait als een zonnetje. 's avonds een filmpje kijken in bed op de Archos is toch tien keer fijner dan met een laptop, helemaal met deze hitte (mijn laptop wordt nogal heet, vooral met dit weer).
Boeken lezen werkt perfect met de Nook app, en comics met ACV.
Ik raad iedereen aan Thumb Keyboard aan te schaffen. Het werkt echt fijn wanneer je in landscape mode wil typen.
Ik heb de nieuwste stock firmware met root erop staan en moet zeggen dat deze minder problemen geeft dan urukdroid 1. Toen ik urukdroid draaide kreeg ik regelmatig problemen met het lezen van de hdd, wat alleen verholpen kon worden met een nieuwe firmware flash.
Stock firmware + root draait als een zonnetje. 's avonds een filmpje kijken in bed op de Archos is toch tien keer fijner dan met een laptop, helemaal met deze hitte (mijn laptop wordt nogal heet, vooral met dit weer).
Ik raad iedereen aan Thumb Keyboard aan te schaffen. Het werkt echt fijn wanneer je in landscape mode wil typen.
Een probleem met nook, het menu draait niet naar landscape mode, of werkt dat bij jou wel?
Verder nog andere must have apps. Misschien kunnen we een lijstje maken.
Verder nog andere must have apps. Misschien kunnen we een lijstje maken.
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
Voor comics moet je eens Perfect viewer proberenElegy123 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:14:
Na een tijdje met mijn Archos 70 250gb gespeeld te hebben wil ik hem weer verkopen. De reden hiervoor is dat ik binnenkort naar China ga en wil kijken of ik voor hetzelfde geld een leuk(er) speeltje kan aanschaffen. Misschien wel de 101. Ik kan altijd weer een nieuwe Archos 70 kopen mocht ik niets anders vinden.
Zojuist een Archos 70 8 gb binnengekregen.
Me eerste vraag: Liep bij jullie ook bij de eerste keer het batterijniveau van 100% naar 70% binnen 1,5 uur?
2e) Hoe zet ik een foto als achtergrond?
Ik klik op menu - meer - foto als achtergrond instellen. Vervolgens krijg ik een kader die ik iets kan vergroten (niet eens over de hele foto) en kies ik op opslaan. De foto wordt opgeslagen zegt hij en dan ingesteld als achtergrond.... MAAR me achtergrond verandert niet.
Bewegende achtergrond (vooringesteld) lukt wel...
Me eerste vraag: Liep bij jullie ook bij de eerste keer het batterijniveau van 100% naar 70% binnen 1,5 uur?
2e) Hoe zet ik een foto als achtergrond?
Ik klik op menu - meer - foto als achtergrond instellen. Vervolgens krijg ik een kader die ik iets kan vergroten (niet eens over de hele foto) en kies ik op opslaan. De foto wordt opgeslagen zegt hij en dan ingesteld als achtergrond.... MAAR me achtergrond verandert niet.
Bewegende achtergrond (vooringesteld) lukt wel...
Gebruik gewoon een volledige link, enkel naïeve mensen klikken op een verkorte link van een vreemde
Er is een verschil met afgekorte links klikken van betrouwbare bronnen. Maar op een internet forum met toch wildvreemden : nee bedankt 
Er is ook geen enkele reden om een verkorte link te posten op een internet forum, wat het enkel nog verdachter maakt
Er is ook geen enkele reden om een verkorte link te posten op een internet forum, wat het enkel nog verdachter maakt
Ik heb even op dat linkje geklikt zodat jullie het thuis niet hoeven te doen en je pc in een zombie te veranderen. Hij is best wel lang dus ik vind dat een prima reden om 'm in te korten.
Reden twee is dat je via bit.ly kunt zien hoe vaak er op jouw link is geklikt dus op die manier kun je je kliks monitoren.
http://www.nettooor.be/?p...t+%28Scoren+op+het+Net%29
Reden twee is dat je via bit.ly kunt zien hoe vaak er op jouw link is geklikt dus op die manier kun je je kliks monitoren.
http://www.nettooor.be/?p...t+%28Scoren+op+het+Net%29
Vmu
True, voor twitter of dergerlijk waar je de berichten kort wilt houden is het nuttig. Maar op een forum worden deze toch vanzelf ingekort en kan je tenminste zien naar welke domain, etc... hij gaat.
Nu het was vooral eerder semantics want ik denk dat de link hier anders niet lang had gestaan, maar toch ...
Het is zoals mensen in een torrent alle files zippen in 1
Maar genoeg OT dus ^^
Nu het was vooral eerder semantics want ik denk dat de link hier anders niet lang had gestaan, maar toch ...
Het is zoals mensen in een torrent alle files zippen in 1
Maar genoeg OT dus ^^
Inderdaad, genoeg erover
On topic: Ik begin tegen de maximale interne geheugenruimte van mijn A70 aan te lopen en ik zou willen dat ie wat vlotter loopt. Misschien tijd voor reset.
Is er al permanente root voor zodat ap2sd meer kan? Ik heb ook nog nergens custom roms gezien klopt dat?
On topic: Ik begin tegen de maximale interne geheugenruimte van mijn A70 aan te lopen en ik zou willen dat ie wat vlotter loopt. Misschien tijd voor reset.
Is er al permanente root voor zodat ap2sd meer kan? Ik heb ook nog nergens custom roms gezien klopt dat?
Vmu
Je hebt urukdroid 1.0 (zie xda) maar ik blijf er zelf voorlopig toch weg van 
edit: link = http://code.google.com/p/urukdroid/wiki/WhatIsUruk
edit: link = http://code.google.com/p/urukdroid/wiki/WhatIsUruk
[ Voor 29% gewijzigd door Greenie op 11-06-2011 22:46 ]
Ik zou graag willen weten hoe goed/slecht wifi werkt op de 70 inch.
Ik wil namelijk een android tablet aanschaffen voor het lezen van mail vanaf de bank maar vooral ook als luxe afstandbediening voor diverse Squeeze boxen, Dreamboxen en het aansturen van het licht via Z-Wave.
Dit werkt allemaal al erg goed met mijn Milestone maar ik wil een groter scherm voor meer gebruikersgemak.
Nu ben ik al bezig gewest met een Viewsonic Tab, die kon alles wat ik wilde maar helaas was het wifi bereik erg slecht, vandaar dat ik zeker wil weten dat dit bij de Archos wel goed geregeld is.
Ik wil namelijk een android tablet aanschaffen voor het lezen van mail vanaf de bank maar vooral ook als luxe afstandbediening voor diverse Squeeze boxen, Dreamboxen en het aansturen van het licht via Z-Wave.
Dit werkt allemaal al erg goed met mijn Milestone maar ik wil een groter scherm voor meer gebruikersgemak.
Nu ben ik al bezig gewest met een Viewsonic Tab, die kon alles wat ik wilde maar helaas was het wifi bereik erg slecht, vandaar dat ik zeker wil weten dat dit bij de Archos wel goed geregeld is.
70 inch is wel erg groot voor een tabletRené van Gaalen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:00:
Ik zou graag willen weten hoe goed/slecht wifi werkt op de 70 inch.
Ervaring leert dat een goed accesspoint cruciaal is. Met Sitecom en Belkin werkt het vaak niet goed. Met mijn Linksys E4200 geen enkel probleem, zelfs bij de buren 3 huizen verder werkt het nog prima.
GerkeP
Oeps, moet 7 Inch zijn.Loveparade schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:37:
[...]
70 inch is wel erg groot voor een tablet
Ervaring leert dat een goed accesspoint cruciaal is. Met Sitecom en Belkin werkt het vaak niet goed. Met mijn Linksys E4200 geen enkel probleem, zelfs bij de buren 3 huizen verder werkt het nog prima.
Router is het probleem niet (TP-Link WR1043ND met extra lange antennes), mijn Milestone en Squeeze boxen geven op 12 meter afstand tot de router 88% signaal aan daar waar het signaal van de Viewsonic 6 meter van de router vandaan al verbroken werd.
Volgens mij is de hardware van de Archos redelijk gelijk aan die van de Milestone, dan zie ik geen problemen.René van Gaalen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Oeps, moet 7 Inch zijn.
Router is het probleem niet (TP-Link WR1043ND met extra lange antennes), mijn Milestone en Squeeze boxen geven op 12 meter afstand tot de router 88% signaal aan daar waar het signaal van de Viewsonic 6 meter van de router vandaan al verbroken werd.
GerkeP
Net ff mijn Archos 10.1 geprobeerd binnenshuis in dezelfde kamer op een afstand van 6.5 m vanaf mijn zyxel router ongeveer 80% signaal. Naar buiten gegaan naar de overbuurman, afstand ongeveer 12 meter met een muur ertussen, nog ongeveer 35% signaal.René van Gaalen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Oeps, moet 7 Inch zijn.
Ik denk dat de wifi ontvanger van de Archos 10.1 niet veel zal afwijken van die van de 70.
Super, bedankt hiervoor.loneranger56 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:19:
[...]
Net ff mijn Archos 10.1 geprobeerd binnenshuis in dezelfde kamer op een afstand van 6.5 m vanaf mijn zyxel router ongeveer 80% signaal. Naar buiten gegaan naar de overbuurman, afstand ongeveer 12 meter met een muur ertussen, nog ongeveer 35% signaal.
Ik denk dat de wifi ontvanger van de Archos 10.1 niet veel zal afwijken van die van de 70.
Zal morgen een Viewsonic 7 Tab gaan omruilen voor de Archos 70 tab.
Mij toch maar eens aan het wagen aan urukdroid vanwege enkele hekelingen aan de archos firmware zelf 
(+ root is mooi meegenomen en dvb-t usb
)
(+ root is mooi meegenomen en dvb-t usb
Ik heb nu sinds een weekje de Archos 101 16GB.
Bevalt prima
Ik heb alleen sinds het begin een firmware update melding, maar deze nog niet uitgevoerd.
Mijn vraag is: als ik de firmware update doe, raak ik dan ook alle apps en data kwijt die op de tablet staan?
Bevalt prima
Ik heb alleen sinds het begin een firmware update melding, maar deze nog niet uitgevoerd.
Mijn vraag is: als ik de firmware update doe, raak ik dan ook alle apps en data kwijt die op de tablet staan?
Nee die blijven behouden, je update niet het android besturingssysteem maar de firmware van de hardware 
(~hoe je android besturingssysteem met je hardware communiceert)
Ben benieuwd...hou je ons op de hoogte ?Greenie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:38:
Mij toch maar eens aan het wagen aan urukdroid vanwege enkele hekelingen aan de archos firmware zelf
(+ root is mooi meegenomen en dvb-t usb)
Ah okay ga ik de update straks maar ff doen. Kijken of de tablet dan wat vlotter reageert.Greenie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:28:
Nee die blijven behouden, je update niet het android besturingssysteem maar de firmware van de hardware
Ik zou updaten tot 2.1.8 en de 2.3.20/2.3.26 maar even overslaan.jpg97 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:55:
[...]
Ah okay ga ik de update straks maar ff doen. Kijken of de tablet dan wat vlotter reageert.
Ik zou nog even wachten: Het loopt soepel maar wifi heeft toch nog wat problemen.jpg97 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:55:
[...]
Ah okay ga ik de update straks maar ff doen. Kijken of de tablet dan wat vlotter reageert.
Wel al 2x vast gelopen maar dat was met een app.
DVB-T nog niet getest, maar ziet er na wat opzoeken nu ook niet plug-in and play uit op dit moment.
Ook mijn sdcard slot wordt vrij heet daar urukdroid daarop draait
Verder ook nog aura 3.0 (beetje buggy) werkend met bluetooth gps (bluetooth gps output op smartphone

10" gps voor in de auto = overkill much?
Over 7 dagen gen9 uit. (Uit frustratie dus nog steeds hopend dat het ~400 euro is per tablet
Wie weet trouwens een goeie sleeve of hoes ofsow voor Archos 70 internet tablet>? ik had er al een paar gezien zoals: http://www.pdashop.nl/pro...pocket-sleeve-7-quot.html en dan nog een paar maar die zijn meteen 60 euro...
Deze hoes is heel netjes. Ben er tevreden mee.
http://www.newmp3technology.com/a708case.htm
http://www.newmp3technology.com/a708case.htm
Ik heb vandaag de 7 tab binnengekregen.
Firmware versie is nu nog 2.1.6, ik heb de android market geinstalleerd en daarna alle software binnengehaald via de market die ik nodig heb.
Wat is nu de volgende stap, ik denk eraan om een backup van alle aps en settings te maken en daarna een firmware upgrade te doen en de aps + settings weer terugzetten.
Is dit aan te raden of is het misschien beter om op de huidige firmware te blijven werken?
Firmware versie is nu nog 2.1.6, ik heb de android market geinstalleerd en daarna alle software binnengehaald via de market die ik nodig heb.
Wat is nu de volgende stap, ik denk eraan om een backup van alle aps en settings te maken en daarna een firmware upgrade te doen en de aps + settings weer terugzetten.
Is dit aan te raden of is het misschien beter om op de huidige firmware te blijven werken?
Voor een sleeve kun je gewoon de archos eentje nemen. Kost ook 29EUR en zit een stuk mooier uit...Iconlast schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:29:
Wie weet trouwens een goeie sleeve of hoes ofsow voor Archos 70 internet tablet>? ik had er al een paar gezien zoals: http://www.pdashop.nl/pro...pocket-sleeve-7-quot.html en dan nog een paar maar die zijn meteen 60 euro...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
THNX!
@ CLB, die van Archos heeft geen extra 'zakjes' voor kabels etc
[ Voor 80% gewijzigd door Iconlast op 17-06-2011 08:33 ]
nieuws: Archos presenteert Honeycomb-tablets met dualcore-cpu
Ik ben bezig met een nieuw topic voor deze Generation9 tablets van Archos...
Het is lastig om deze huidige TS helemaal aan te passen en ze erbij te proppen namelijk.
Info van de Archos-website zelf vind je: http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en
EDIT: Hoppatee daar gaan we weer, met mooie nieuwe Archos tablets: Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101
Ik ben bezig met een nieuw topic voor deze Generation9 tablets van Archos...
Het is lastig om deze huidige TS helemaal aan te passen en ze erbij te proppen namelijk.
Info van de Archos-website zelf vind je: http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en
EDIT: Hoppatee daar gaan we weer, met mooie nieuwe Archos tablets: Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 24-06-2011 14:42 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft er iemand anders ook last van een wit scherm wanneer deze vanuit standby komt?
Ik heb de firmware al opnieuw geflashed en de factory settings teruggezet, ben nu het volgende aan het proberen:
Ik heb de firmware al opnieuw geflashed en de factory settings teruggezet, ben nu het volgende aan het proberen:
1. firmware 2.3.20 erop gezet via de recovery menu, de rom vind je nog op het internet.
2. alles leeg halen uiteraad.
3. na dat 2.3.20 geinstalleerd is dan upgrade je hem via de settings menu naar 2.3.26, al hoewel de laatste firmware.
Urukdroid 1.0 draait hier zeer goed op men archos en class 4 sandisk SD.
De DVB-T support is nog maar pover (krijg hem nog niet werkend) maar root en snelheid zijn leuk.
En least but all 1gig om je apps op te installeren
(ipv 256 alvorens je naar SD moet kopiëren)
Launcherpro plus maakt hem ook zeer snel (schijnt de stock launcher te zijn die wat log is).
Als je xda volgt zijn ze vollop aan het werk om bodhi linux te "porten" naar de archos, wat ook wel leuk is.
(Moest het degelijk zijn mss zo'n keyboard case kopen en dan vb Latex schrijven op je handige notebook/tablet)
Wat ik wel nog jammer vind aan deze is de locked bootloader waardoor je geen typische recovery hebt zoals op smartphones. (moet je al ADB gebruiken voor themes te pushen, en dat werkend krijgen kan ook al wat kopzorgen bezorgen)
Wie weet komt ook ooit eens honeycomb (maar daar lijken er, volgens mij, te weinig developers op de archos voor te zijn)
edit: cyanogenmod 2.3 voor gen8 schiet al een beetje op : http://www.jbmm.fr/2011/0...n8-aidons-le-soldat-bubu/ op XDA genoeg volk dat mee wilt helpen.
edit2: voor de DVB-T blijkbaar de cinema plugin nodig van archos - welke je ook blijkbaar niet kan kopen omdat de site (belgische) niet wordt upgedate : product niet herkend :x
De DVB-T support is nog maar pover (krijg hem nog niet werkend) maar root en snelheid zijn leuk.
En least but all 1gig om je apps op te installeren
Launcherpro plus maakt hem ook zeer snel (schijnt de stock launcher te zijn die wat log is).
Als je xda volgt zijn ze vollop aan het werk om bodhi linux te "porten" naar de archos, wat ook wel leuk is.
(Moest het degelijk zijn mss zo'n keyboard case kopen en dan vb Latex schrijven op je handige notebook/tablet)
Wat ik wel nog jammer vind aan deze is de locked bootloader waardoor je geen typische recovery hebt zoals op smartphones. (moet je al ADB gebruiken voor themes te pushen, en dat werkend krijgen kan ook al wat kopzorgen bezorgen)
Wie weet komt ook ooit eens honeycomb (maar daar lijken er, volgens mij, te weinig developers op de archos voor te zijn)
edit: cyanogenmod 2.3 voor gen8 schiet al een beetje op : http://www.jbmm.fr/2011/0...n8-aidons-le-soldat-bubu/ op XDA genoeg volk dat mee wilt helpen.
edit2: voor de DVB-T blijkbaar de cinema plugin nodig van archos - welke je ook blijkbaar niet kan kopen omdat de site (belgische) niet wordt upgedate : product niet herkend :x
[ Voor 20% gewijzigd door Greenie op 25-06-2011 00:02 ]
Ik heb ook Urukdroid erop gezet. Ik had geen ruimte meer en vond 'm te langzaam plus dat het gebrek aan root me irriteerde.
Ik moet zeggen het lijkt een stuk vlotter. Ik vind het sowieso goed dat ik wat meer baas over het apparaat ben met root en ik heb weer ruimte!
Ik moet zeggen het lijkt een stuk vlotter. Ik vind het sowieso goed dat ik wat meer baas over het apparaat ben met root en ik heb weer ruimte!
Vmu
Verwijderd
Na de aankondiging van de Gen 9 tablets kwam bij mij de vraag op of je de 3G-dongle ook op de A70 kan aansluiten via een USB on the Go kabel? Heeft iemand een idee hoeveel een 3G-dongle aan stroom verbruikt? Trekt de accu dit wel?
Dit zou ik ook wel eens willen wetenVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:09:
Na de aankondiging van de Gen 9 tablets kwam bij mij de vraag op of je de 3G-dongle ook op de A70 kan aansluiten via een USB on the Go kabel? Heeft iemand een idee hoeveel een 3G-dongle aan stroom verbruikt? Trekt de accu dit wel?
Ik heb mn twijfels... Drivers enzo? Plug and play? Geen idee?
Wat ik er terug over vind is het antwoord ook nee 
Wat je mss wel kan doen is tetheren van je tablet naar je smartphone en zo op 3G geraken.
Wat je mss wel kan doen is tetheren van je tablet naar je smartphone en zo op 3G geraken.
Heb ik ook, Archos er eind mei al over gemaild en kreeg mededeling terug dat ze eraan werkten.... NB staat in de changelog dat de laatste FW dit probleem zou moeten oplossen, maar waaschijnlijk wordt het zelfs hierdoor veroorzaakt. Want voor de laatste FW had ik het nooit.Gieltjev schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:10:
Heeft er iemand anders ook last van een wit scherm wanneer deze vanuit standby komt?
[...]
Wachten op de nieuwe FW, duurt nu al erg lang. De Archos ontwikkelaars werken waarschijnlijk al aan het volgende apparaat. Intussen zit ik met een brick.
Archos US heeft aangegeven dat de nieuwe fw binnen ~2 weken zou moeten zijn...Hermanleen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:43:
[...]
Heb ik ook, Archos er eind mei al over gemaild en kreeg mededeling terug dat ze eraan werkten.... NB staat in de changelog dat de laatste FW dit probleem zou moeten oplossen, maar waaschijnlijk wordt het zelfs hierdoor veroorzaakt. Want voor de laatste FW had ik het nooit.
Wachten op de nieuwe FW, duurt nu al erg lang. De Archos ontwikkelaars werken waarschijnlijk al aan het volgende apparaat. Intussen zit ik met een brick.
Drivers zitten in de dongle...(volgens de info pagina van Archos zelf)CLB schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:16:
Ik heb mn twijfels... Drivers enzo? Plug and play? Geen idee?
Er wordt namelijk gesteld dat deze dongle ook op je laptop gebruikt zou kunnen worden onder win en mac os.
Dus waarom niet in de GEN 8 tab?
Inderdaad... dit werkt, doe ik nu ook in voorkomende gevallen als er geen WIFI voorhanden is.Greenie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:47:
Wat ik er terug over vind is het antwoord ook nee
Maar het zou handig zijn om een SIM data only abbootje af te sluiten, er worden nu door verschillende providers al pakketten aangeboden voor internetten in het buitenland. Dan is zo'n dongle toch wel verrekte handig !
[ Voor 42% gewijzigd door loneranger56 op 26-06-2011 12:18 ]
Ja dat weet ik, maar de Gen8's draaien niet op Windows / Mac OSX of HoneyCombloneranger56 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:13:
Drivers zitten in de dongle...(volgens de info pagina van Archos zelf)
Er wordt namelijk gesteld dat deze dongle ook op je laptop gebruikt zou kunnen worden onder win en mac os.
Dus waarom niet in de GEN 8 tab?
Top, tot nu toe is de oplossing voor mij: geen lock screen gebruiken en scherm timeout op 5 minuten. Wanneer ik een wit scherm krijg, dan druk ik 3 a 4 seconden de uitknop in (om het systeemmenu te tonen, afsluiten ed) , daarna rustig laten liggen voor 1/2 minuten. Meestal komt de tablet dan opeens weer tot leven. Op de Archos 101 die ook in het huis rondzwerft hebben komen de witte schermen niet voor.exelletor schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:23:
[...]
Archos US heeft aangegeven dat de nieuwe fw binnen ~2 weken zou moeten zijn...
Op internet heb ik ook gelezen dat Network Shares uitzetten zou moeten werken.... (zelf geen ervaring mee omdat ik deze veelvuldig gebruik)
Ik kan nu voor een nette prijs een Archos 101 overnemen, werkt deze tablet ook handig voor je studie om tijdens de les notities te maken ipv pen & papier, of kan ik beter voor de Ipad variant gaan?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Persoonlijk vind ik dat er niks boven pen + papier gaan, maar bedenk wel dat je niet met een gewone stylus er op kunt schrijven, daar heb je een resistief touchscreen voor nodig.Hari-Bo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:23:
Ik kan nu voor een nette prijs een Archos 101 overnemen, werkt deze tablet ook handig voor je studie om tijdens de les notities te maken ipv pen & papier, of kan ik beter voor de Ipad variant gaan?
Dus je kan natuurlijk wel gewoon tekst invoeren, maar geen tekeningen maken met een stylus, dat is wel een groot gemis...Bartske schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Persoonlijk vind ik dat er niks boven pen + papier gaan, maar bedenk wel dat je niet met een gewone stylus er op kunt schrijven, daar heb je een resistief touchscreen voor nodig.
Dan gaat het toch een Ipad worden vrees ik.
EDIT: Ik zie wel dat er stylusen verkocht worden, maar ik kan er nu niet uit halen dat je er ook mee kan tekenen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hari-Bo op 29-06-2011 09:48 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Op een ipad kan je evengoed tekenen dan op een Archos volgensmij, maar het lijkt me allebei verre van ideaal.Hari-Bo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:03:
[...]
Dus je kan natuurlijk wel gewoon tekst invoeren, maar geen tekeningen maken met een stylus, dat is wel een groot gemis...
Dan gaat het toch een Ipad worden vrees ik.
EDIT: Ik zie wel dat er stylusen verkocht worden, maar ik kan er nu niet uit halen dat je er ook mee kan tekenen.
Verkeerd geïnterpreteerd dus.Bartske schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:40:
[...]
Op een ipad kan je evengoed tekenen dan op een Archos volgensmij, maar het lijkt me allebei verre van ideaal.

Maar ik vind het op de Ipad wel werken, maar heb het geld er niet voor over. Daarom ben ik opzoek naar een nette tablet voor het maken van aantekeningen, niet meer niet minder.
Voor studies en noteren lijkt het mij niet handig, wel voor eventueel pdf's / slides te kunnen zien.
En vergeet stylo voor capacitieve (101it) schermen.
Ik heb hem bij mijn examens nu toch degelijk gebruikt voor enkele vakken.
Bv: * slides waar je uit moet studeren maar indien niet duidelijk is er een hele PDF cursus voorhanden = 101IT naast de slides om evt op te zoeken.
* slides die aangepast zijn geweest nadat je ze gedrukt had = aanpassingen bekijken indien nodig op 101IT.
Maar het blijft toch nog wel beperkt hoor. Tenzij er heel goede apps zijn die je kunnen helpen bij je studies. (Ben daar niet naar op zoek gegaan)
On another note:
Op men 101IT nu dus de cine plugin van archos gezet (15 euro) en DVB-T werkt met urukdroid.
(Is ook een guide voor het te doen werken met stock OS)
En vergeet stylo voor capacitieve (101it) schermen.
Ik heb hem bij mijn examens nu toch degelijk gebruikt voor enkele vakken.
Bv: * slides waar je uit moet studeren maar indien niet duidelijk is er een hele PDF cursus voorhanden = 101IT naast de slides om evt op te zoeken.
* slides die aangepast zijn geweest nadat je ze gedrukt had = aanpassingen bekijken indien nodig op 101IT.
Maar het blijft toch nog wel beperkt hoor. Tenzij er heel goede apps zijn die je kunnen helpen bij je studies. (Ben daar niet naar op zoek gegaan)
On another note:
Op men 101IT nu dus de cine plugin van archos gezet (15 euro) en DVB-T werkt met urukdroid.
(Is ook een guide voor het te doen werken met stock OS)
[ Voor 44% gewijzigd door Greenie op 29-06-2011 21:20 ]
Vanavond kan ik de Archos 101 ophalen, alleen nog een knappe stylus geschikt voor capacitieve touchscreen en dan is deze tablet redelijk geschikt voor het maken van simpele notities (iig wat ik lees op verschillende forums), want met de Ipad is het ook mogelijk en dat is hetzelfde type scherm. Ik laat het zsm weten wat mijn ervaring is hiermee.
Zou toch wel mooi zijn als er een handleiding Urukdroid erop zetten voor Dummies zoals ik zou zijn. Weet iemand er een ?
http://code.google.com/p/urukdroid/wiki/Installation is imho toch makkelijk genoeg ?
Indien niet moet je wat meer info vragen
Indien niet moet je wat meer info vragen
Verwijderd
Heb zojuist dit topic gevonden en heb nog geen tijd gehad om het helemaal door te lezen (ga ik echter wel doen). Misschien is mijn vraag daarom al eerder ter sprake gekomen en als dat zo is, excuses.
Sinds enkele weken heb ik de Archos 70 8GB, waarop ik de nieuwste firmware 2.3.26 gezet heb. Ook heb ik een aantal games geïnstalleerd en die spelen allemaal fantastisch. Met een paar games, waaronder Minisquadron (ook de Special Edition en beide "officieel" gekocht
), heb ik echter een raar en beetje vervelend probleem m.b.t. het geluid. Toen ik het net geïnstalleerd had, had ik ook fx geluid dus het geluid van het schieten. Nu heb ik echter alleen nog de muziek, maar die verdwijnt na exact (nou ja ongeveer) 1m en 15s spelen. Laat ik het spel op het pauzescherm staan dan speelt de muziek 3 minuten en stopt daarna ook..
Ik heb ook al het uitschakelen van het scherm op "nooit" gezet om te kijken of het daaraan ligt, maar dat maakt geen verschil.
Ook bij Plants vs Zombies valt het geluid soms uit. Andere games daarentegen spelen met volledig geluid.
Heeft iemand anders dit probleem ook en/of weet iemand een oplossing ?
Bij voorbaat dank.
Sinds enkele weken heb ik de Archos 70 8GB, waarop ik de nieuwste firmware 2.3.26 gezet heb. Ook heb ik een aantal games geïnstalleerd en die spelen allemaal fantastisch. Met een paar games, waaronder Minisquadron (ook de Special Edition en beide "officieel" gekocht
Ik heb ook al het uitschakelen van het scherm op "nooit" gezet om te kijken of het daaraan ligt, maar dat maakt geen verschil.
Ook bij Plants vs Zombies valt het geluid soms uit. Andere games daarentegen spelen met volledig geluid.
Heeft iemand anders dit probleem ook en/of weet iemand een oplossing ?
Bij voorbaat dank.
Ik heb de Archos 101 nu een dag in gebruik, en icm Evernote en Whiteboard is het een goede oplossing voor notities en tekeningen (natuurlijk wel een stylus erbij). En voor browsen is het ook een meer dan geschikte tablet. 
Alleen nog hopende dat Android 3.0 goed geport wordt naar deze tablet.
Link eens de stylus die je hebt dan? Ik heb nog geen goede gevonden (ook niet goed gezocht)Hari-Bo schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:23:
Ik heb de Archos 101 nu een dag in gebruik, en icm Evernote en Whiteboard is het een goede oplossing voor notities en tekeningen (natuurlijk wel een stylus erbij). En voor browsen is het ook een meer dan geschikte tablet.
3.0 kun je vergeten. We krijgen hoogstens Gingebread(officieel of met cyanogenmod).
Hij zou ook te weinig ram hebben voor 3.0 (of 3.1) maar er zijn er enkele die toch aan een port aan het werken zijn. Of het wat wordt is een andere vraag natuurlijk.
Een echt grote mod comunity heeft de archos niet
Een echt grote mod comunity heeft de archos niet
Proof of concept build is er inmiddels van CM7 voor Gen8
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1139154
Ik houd het zelf nog even bij Uruk Droid 1.0 Werkt prima voor mij. Beetje surfen, mail lezen. Pdfs bekijken voor studie. Ga binnenkort even een stylus bemachtigen en zien hoe dat met Evernote en Whiteboard werkt, kan best handig zijn. Dank voor tip alvast.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1139154
Ik houd het zelf nog even bij Uruk Droid 1.0 Werkt prima voor mij. Beetje surfen, mail lezen. Pdfs bekijken voor studie. Ga binnenkort even een stylus bemachtigen en zien hoe dat met Evernote en Whiteboard werkt, kan best handig zijn. Dank voor tip alvast.
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
Na een beetje googlen krijg ik dit: http://www.macworld.com/a...creen_stylus_roundup.html
Nu moet ik toegeven dat ik de smaak ook te pakken heb om het te proberen
Iemand die een app kent waar je pdf mee kan zien en notes maken ?
(Dan ben ik zeker verkocht
)
edit: is dus ezPDF geworden,
Iemand die nog apps kent om makkelijk notities te maken ?
Nu moet ik toegeven dat ik de smaak ook te pakken heb om het te proberen
Iemand die een app kent waar je pdf mee kan zien en notes maken ?
(Dan ben ik zeker verkocht
edit: is dus ezPDF geworden,
Iemand die nog apps kent om makkelijk notities te maken ?
[ Voor 13% gewijzigd door Greenie op 03-07-2011 13:32 ]
Vanmiddag m'n archos 10.1 eens met een HDMI kabel aan de Full HD tv gehangen.
spelletjes en andere apps werken on the big screen, ook surfen lukt.
Om dit een beetje handig te doen heb ik zo'n mini USB keyboard van RII aan de ARCHOS gekoppeld.
Kan alleen geen films weergeven, zowel MKV720p, Xvid en andere formaten spelen niet af. Geprobeerd om het betand rechtstreeks vanuit de filemanager te openen en ook met de stock videoplayer.
Op de ARCHOS zelf, als ik hem van de TV ontkoppel spelen ze met de stock videoplayer allemaal perfect af, t/m MKV 720p
Iemand een idee ?
Om dit een beetje handig te doen heb ik zo'n mini USB keyboard van RII aan de ARCHOS gekoppeld.
Kan alleen geen films weergeven, zowel MKV720p, Xvid en andere formaten spelen niet af. Geprobeerd om het betand rechtstreeks vanuit de filemanager te openen en ook met de stock videoplayer.
Op de ARCHOS zelf, als ik hem van de TV ontkoppel spelen ze met de stock videoplayer allemaal perfect af, t/m MKV 720p
Iemand een idee ?
Voor de handigen onder ons trouwens :
YouTube: iPad_φ(-_-Transparent Pen Movie6 (English) (6/8)
(ps: zieke skill)
YouTube: iPad_φ(-_-Transparent Pen Movie6 (English) (6/8)
(ps: zieke skill)
Ik heb de Griffin Stylus gekocht, een betaalbare en redelijk accurate stylus.Bartske schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:26:
[...]
Link eens de stylus die je hebt dan? Ik heb nog geen goede gevonden (ook niet goed gezocht)
inderdaad...is dat het probleem dan ?exelletor schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:58:
Je gebruikt zeker fw 2.3.26?
Denk erover om hem te verkopen na mezelf een beetje ingelezen te hebben in de GEN 9
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mBHUabKUFPE]
[ Voor 29% gewijzigd door loneranger56 op 04-07-2011 19:47 ]
Even een vraagje want ik ben nogal nieuw met het tablet gebeuren.
Ik wil graag de Archos 70 Internettablet (8gb) kopen, en dit is de goedkoopste site die ik kon vinden via pricewatch: http://www.pixmania.nl/nl...os-70-internettablet.html
Een nadeel van die site (vind ik) is dat het gevestigd is in Parijs. Dat vindt ik niet zo handig met garantie.
Mijn vraag luidt daarom: Zijn er andere (nog) goedkope(re) (Nederlandse) sites waar ik deze tablet kan bestellen?
Ik heb al verder gezocht en op de meeste sites kost hij rond de 220/240.
Ik wil graag de Archos 70 Internettablet (8gb) kopen, en dit is de goedkoopste site die ik kon vinden via pricewatch: http://www.pixmania.nl/nl...os-70-internettablet.html
Een nadeel van die site (vind ik) is dat het gevestigd is in Parijs. Dat vindt ik niet zo handig met garantie.
Mijn vraag luidt daarom: Zijn er andere (nog) goedkope(re) (Nederlandse) sites waar ik deze tablet kan bestellen?
Waarom niet tweedehands via Tweakers bijvoorbeeld een Archos op de kop tikken, dat heb ik ook gedaan. Bevalt hij niet zet je hem weer te koop.Raz3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:10:
Even een vraagje want ik ben nogal nieuw met het tablet gebeuren.
Mijn vraag luidt daarom: Zijn er andere (nog) goedkope(re) (Nederlandse) sites waar ik deze tablet kan bestellen?Ik heb al verder gezocht en op de meeste sites kost hij rond de 220/240.
Verwijderd
Ik heb een vraag voor een vriendin van me, die heeft een archos 70 250gb
zij wil er een extern apparaat op aansluiten (camera of filmcamera) en vraagt mij nu wat het verschil is tussen
deze kabel en deze adapter
volgens mij zijn ze beide te gebruiken om een camera of filmcamera aan te sluiten en zo films en foto's te uploaden, maar ik weet het niet zeker.
wie weet hoe het zit?
zij wil er een extern apparaat op aansluiten (camera of filmcamera) en vraagt mij nu wat het verschil is tussen
deze kabel en deze adapter
volgens mij zijn ze beide te gebruiken om een camera of filmcamera aan te sluiten en zo films en foto's te uploaden, maar ik weet het niet zeker.
wie weet hoe het zit?
Verwijderd
bedankt, dat dacht ik zelf dus ook al, maar voordat ik haar verkeerd advies geef kan ik het beter even navragen hier, zelf heb ik het apparaat niet en hier is genoeg kennis te vinden
, bedankt voor de snelle reactie
ik ga het vanavond aan haar doorgeven.
ik ga het vanavond aan haar doorgeven.
Verwijderd
nog even een vraagje, ik sprak haar net en ze vroeg me nog of het evt ook mogelijk is om de camera/filmcamera te koppelen via een usb female to usb female adapter deze dus
ze zou dan de kabel vanuit de archos daaraan koppelen en aan de andere kant de kabel van de camera.
wie weet het? of heeft ze echt zo'n andere adapter nodig om het werkend te krijgen.
ze zou dan de kabel vanuit de archos daaraan koppelen en aan de andere kant de kabel van de camera.
wie weet het? of heeft ze echt zo'n andere adapter nodig om het werkend te krijgen.
Als ik het goed begrijp, koop je gewoon zo'n usb-host kabel bij de newmp3technology(je hebt dan zo'n usb poort als op de computer) en sluit je gewoon de kabel van de camera aan die poort. Meer hoef je niet te doen.
Vraagje:loneranger56 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:48:
Vanmiddag m'n archos 10.1 eens met een HDMI kabel aan de Full HD tv gehangen.
Iemand een idee ?
Hoe was de stabiliteit van de muiscursor op je tv?
Zelf heb ik ook een Archos 101 en full hd tv, maar bij mij lijkt de muiscursor op de tv een beetje onstabiel, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar komt een beetje bibberig over.
Helaas moet ik er ook aan geloven, gezien eerdere berichten in dit topic, over de niet werkende usb-host.
Daarnaast doen ook de externe boxjes van de tablet het niet (Archos 101). Hebben het wel een aantal maanden gedaan hoor, maar sinds kort dus niet meer. Heb ook een RMA aangevraagd en gekregen, alleen nog ff uitprinten en opsturen naar Archos (Frankrijk). Hopelijk kost het niet teveel aan verzendkosten.
Daarnaast doen ook de externe boxjes van de tablet het niet (Archos 101). Hebben het wel een aantal maanden gedaan hoor, maar sinds kort dus niet meer. Heb ook een RMA aangevraagd en gekregen, alleen nog ff uitprinten en opsturen naar Archos (Frankrijk). Hopelijk kost het niet teveel aan verzendkosten.
Hey toevallig dat ik net urukdroid heb geinstalleerd en ik er weer vanaf wil.. (draait niet erg lekker en heb geen zin om me er vvd verder in te verdiepen) dus ik kijk op de Archos site voor de FW, is er sinds net dus gewoon een nieuwe:
Version 2.3.81 - July 5th, 2011
Flash: integrate flash plugin version 10.1.105.7 (can be uninstalled)
Subtitle wizard: allow to associate a subtitle to a video (launched by a long press on a video file in video browser)
Audio player: solve some seldom force to close
Audio: increase compatibility with android applications (e.g. games)
Video: avoid crashes when playing truncated or broken MKV files
Video: fix bulgarian subtitles detection
Wi-Fi: fix unit rebooting in loop sometimes when waking up from suspend leaving Wi-Fi on in nomadic situations
Battery estimation: report 100% at full charge (power led blinking) after removing the charger
Battery estimation: provide more accurate battery charge information at boot for A70it hard drive model
Media library: purge media library entries relative to the sdcard at sdcard removal
Internationalization: include better Russian translations
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Doodziek van de Archos 70 internet tablet.
Heb hem net 2 dagen in huis, maar verliest om de haverklap (soms na 5 seconden, als ik geluk heb misschien een minuut) wifi verbinding, wat een drama.
Heb internet afgeschuimt naar oplossingen, maar geen enkele helpt, ook niet de topic start.
De nieuwste firmware download brak telkens af. Uiteindelijk via een omweg erin gekregen.
Heb in mijn eigen Sitecom Gaming router de laatste firmware gezet. Diverse settings veranderd (andere channel, van wpa2 aes naar tkip (zelfs zonder password gedraaid) maar geen oplossing. Ook mijn oude Draytek van stal gehaald en die teruggeplaatst. Leek even de oplossing, maar helaas.
Lees verhalen van mensen die een andere router nemen...
Maar waarom? Ik heb hier 5 devices zonder problemen op wifi, behalve de Archos.
Men noemt het een internet tablet. Mensen van Archos, zorg er dan in ieder geval voor dat er een goede WIFI chip in zit. Nu maar met dit ding terug naar de MediaMarkt
Heb hem net 2 dagen in huis, maar verliest om de haverklap (soms na 5 seconden, als ik geluk heb misschien een minuut) wifi verbinding, wat een drama.
Heb internet afgeschuimt naar oplossingen, maar geen enkele helpt, ook niet de topic start.
De nieuwste firmware download brak telkens af. Uiteindelijk via een omweg erin gekregen.
Heb in mijn eigen Sitecom Gaming router de laatste firmware gezet. Diverse settings veranderd (andere channel, van wpa2 aes naar tkip (zelfs zonder password gedraaid) maar geen oplossing. Ook mijn oude Draytek van stal gehaald en die teruggeplaatst. Leek even de oplossing, maar helaas.
Men noemt het een internet tablet. Mensen van Archos, zorg er dan in ieder geval voor dat er een goede WIFI chip in zit. Nu maar met dit ding terug naar de MediaMarkt
Misschien heb je een hardware defect. Heb je een volledige reset al geprobeerd? Mijn wifi doet het al 6 maanden lang prima hoor dus zo hoort het niet te gaan.maffe schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:53:
Doodziek van de Archos 70 internet tablet.
Misschien heb je het al geprobeerd, maar toch even de makkelijkste oplossing:
Bij het toevoegen van je netwerk, heb je "Energiebesparende modus gedeactiveerd" aangevinkt? Zo nee, doe het dan.
Bij het toevoegen van je netwerk, heb je "Energiebesparende modus gedeactiveerd" aangevinkt? Zo nee, doe het dan.
Ik heb nu een week of twee de Archos 101 8GB in huis en op zich ben ik er erg tevreden over. Heb de Android Market erin gezet en kan nu apps naar hartelust installeren.
Dus vervolgens de tweakers.net pricewatch scanner erop gezet. Wat blijkt nu? Als ik een barcode wil scannen staat de barcode in spiegelbeeld op het scherm!!??
Met als gevolg: geen gescande barcode.
Ik heb vervolgens "Appie" van AH geinstalleerd waar ook een barcodescan functie in zit en deze heeft hetzelfde probleem.
Is er een manier om het beeld van de camera goed te krijgen?
@Maffe: Heb hier zelf geen problemen met WiFi, icm een Linksys WRT320N en natuurlijk de powersave-optie uitgezet op de Archos.
Dus vervolgens de tweakers.net pricewatch scanner erop gezet. Wat blijkt nu? Als ik een barcode wil scannen staat de barcode in spiegelbeeld op het scherm!!??
Ik heb vervolgens "Appie" van AH geinstalleerd waar ook een barcodescan functie in zit en deze heeft hetzelfde probleem.
@Maffe: Heb hier zelf geen problemen met WiFi, icm een Linksys WRT320N en natuurlijk de powersave-optie uitgezet op de Archos.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_mavrick op 07-07-2011 09:24 . Reden: Reactie aan Maffe toegevoegd ]
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
Verwijderd
Voor zover ik het heb begrepen werkt tweakers.net pricewatch scanner (heb hem zelf niet geïnstalleerd) samen met de Barcode Scanner app, dus vermoedelijk heb je die ook. In Barcode Scanner moet je in Menu > Settings "Reversed Image" aanvinken. Zo werkt het althans bij de Archos 70.mad_mavrick schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:22:
Ik heb nu een week of twee de Archos 101 8GB in huis en op zich ben ik er erg tevreden over. Heb de Android Market erin gezet en kan nu apps naar hartelust installeren.
Dus vervolgens de tweakers.net pricewatch scanner erop gezet. Wat blijkt nu? Als ik een barcode wil scannen staat de barcode in spiegelbeeld op het scherm!!??Met als gevolg: geen gescande barcode.
Ja dat was het eerste wat ik tegen kwam om te proberen en heb ik gedaan, maar hielp niks.exelletor schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:26:
Misschien heb je het al geprobeerd, maar toch even de makkelijkste oplossing:
Kijk ik begrijp een 'energie besparende functie' als hij bijv niks doet. Of als er niks binnenkomt...
Maar we zijn gewoon een youtube film aan het kijken: plof eruit.
Je gaat naar de market om wat apps te kijken, boem verbinding weg.
Je probeert die 80 mb firmware te downloaden, tig keer geprobeerd, ging niet lukken via wifi.
Dat noem ik uberhaupt geen energie besparing... Wellicht is ie DOA en moeten we hem gaan ruilen.
Komt net brandnew uit de MM. En heeft inmiddels de laatste firmware.Bartske schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:17:
[...]
Misschien heb je een hardware defect. Heb je een volledige reset al geprobeerd? Mijn wifi doet het al 6 maanden lang prima hoor dus zo hoort het niet te gaan.
Kan hem wel resetten, maar denk dat weinig uit maakt.
Zit gewoon een slechte wifi chip en of wij hebben net de defecte gekocht
Volgende keer in de winkel ff kijken of de wifi het doet? :-s
Hallo,
sinds vandaag eigenaar van de 101IT.
Ik heb Android System Info Geinstalleerd, en vervolgens de processor uitgelezen.
Nu blijkt dat hier een ARMv7 rev2 processor in zit.
Deze kan maximaal 1Ghz aan, en varieert tussen de 300MHz en de 1GHz.
Maar in dit systeem zou een ARM Cortex A8 met DSP moeten zitten?
Ben ik nu gek, of zit hier gewoon een andere processor in?
sinds vandaag eigenaar van de 101IT.
Ik heb Android System Info Geinstalleerd, en vervolgens de processor uitgelezen.
Nu blijkt dat hier een ARMv7 rev2 processor in zit.
Deze kan maximaal 1Ghz aan, en varieert tussen de 300MHz en de 1GHz.
Maar in dit systeem zou een ARM Cortex A8 met DSP moeten zitten?
In de Gen8 zit gewoon een TI OMAP3630 die op verschillende kloksnelheden kan draaien. TI OMAP3630 is gebouwd op Cortex A8 platform, en alle Cortex-processors(je hebt ook nog A5, A9 en A15) zijn ARMv7 rev2 processors.erikven1978 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:52:
DSP is eigenlijk een soort microprocessor dat erbij zit en daar heb je ook meerdere soorten van.
OK dus de processor welke weergegeven wordt is de juiste?
En omdat ik hier kan uitlezen dat hij tussen de 300 en de 1000mhz kan draaien, kan ik concluderen dat dit de A8 is?
Overigens zie ik dat:
1000Mhz 0.5%
800Mhz 10.71%
600Mhz 22.6%
300MHz 66.2%
uptime.
Heeft dit met de power settings te maken?
In de power management mode kan ik kiezen tussen:
Overdrive
Optimal (deze is geselecteerd)
Powersave
Tevens een heel ander dingetje:
Ik heb de goede market geinstalleerd, en de truc uitgevoerd om alle applicaties weer te zien.
Dit lijkt te werken, maar niet helemaal.
Apps als Titanium Backup, root explorer waren eerst door de bug niet te vinden.
Deze vind ik zonder probleem.
Als ik bijvoorbeel WhatsApp opzoek, krijg ik hem niet gevonden.
Hij geeft 393 results aan.
Vervolgens krijg ik er maar 10 op mijn scherm te zien?
Voer ik dit in mijn HTC Desire in, geen probleem. Zo gevonden.
En omdat ik hier kan uitlezen dat hij tussen de 300 en de 1000mhz kan draaien, kan ik concluderen dat dit de A8 is?
Overigens zie ik dat:
1000Mhz 0.5%
800Mhz 10.71%
600Mhz 22.6%
300MHz 66.2%
uptime.
Heeft dit met de power settings te maken?
Overdrive
Powersave
Tevens een heel ander dingetje:
Ik heb de goede market geinstalleerd, en de truc uitgevoerd om alle applicaties weer te zien.
Dit lijkt te werken, maar niet helemaal.
Apps als Titanium Backup, root explorer waren eerst door de bug niet te vinden.
Deze vind ik zonder probleem.
Als ik bijvoorbeel WhatsApp opzoek, krijg ik hem niet gevonden.
Voer ik dit in mijn HTC Desire in, geen probleem. Zo gevonden.
Nee, er zijn meerdere die op deze kloksnelheden kunnen draaien. Maar waarom wil je het weten? Je hoeft geen zorgen te maken, er zit echt een Cortex A8 in.En omdat ik hier kan uitlezen dat hij tussen de 300 en de 1000mhz kan draaien, kan ik concluderen dat dit de A8 is?
Je kan hem op overdrive zetten, dan wordt 1000MHZ bij meer taken gebruikt. 300 MHz wordt dan nog steeds gebruikt om muziek af te spelen etc.Heeft dit met de power settings te maken?
Overdrive
Powersave
Voor Whatsapp is een telefoon vereist. Je moet dus eerst de app backuppen van je Desire en dan op de Archos installeren.Als ik bijvoorbeel WhatsApp opzoek, krijg ik hem niet gevonden.
Verwijderd
@mad_mavrick:
Had toch wel leuk geweest als je even had laten weten of je wat aan mijn antwoord hierboven hebt gehad...
Had toch wel leuk geweest als je even had laten weten of je wat aan mijn antwoord hierboven hebt gehad...
Hoi Rijnton, ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen. Ga ik zo doenVerwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:19:
@mad_mavrick:
Edit: Net dus geprobeert, de instelling is inderdaad aanwezig maar of ik het vinkje nu aan of uit zet het beeld blijft hetzelfde.
[ Voor 17% gewijzigd door mad_mavrick op 10-07-2011 17:01 . Reden: Tip uitgeprobeerd ]
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
Ik ben opzoek naar een ander toetsenbord en graag zou ik Swype willen gebruiken, maar zover ik weet is er nog geen bruikbare versie voor de archos 101.
Is er een ander toetsenbord wat ongeveer hetzelfde werkt als Swype?
Is er een ander toetsenbord wat ongeveer hetzelfde werkt als Swype?
Waarom is er geen bruikbare Archos 101 versie? Vanwege de resolutie misschien?
Ikzelf gebruik al een hele tijd een 800x480 versie op m'n telefoon die 854x480 pixels heeft en werkt goed.
Dus ik zou zeggen, probeer gewoon is een qHD versie ofzo, misschien werkt het gewoon. Er zijn andere toetsenborden die net als Swype werken, de naam daarvan is me ontschoten, kijk even in het software topic!
Ikzelf gebruik al een hele tijd een 800x480 versie op m'n telefoon die 854x480 pixels heeft en werkt goed.
Dus ik zou zeggen, probeer gewoon is een qHD versie ofzo, misschien werkt het gewoon. Er zijn andere toetsenborden die net als Swype werken, de naam daarvan is me ontschoten, kijk even in het software topic!
Ik heb laatst een versie geinstalleerd, maar ik kon Swype niet activeren in een bericht terwijl bij de instellingen Swype wel enabled was.CLB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:49:
Waarom is er geen bruikbare Archos 101 versie? Vanwege de resolutie misschien?
Zo,
inmiddels weer een paar dagen spelen verder...
Sinds hij op overdrive staat lijkt hij zeker vaker naar 1Ghz te gaan, wat ook prettig werkt.
Accu zal wel wat minder lang meegaan nu maar daar kan ik niet wakker van liggen.
Overigens is hier op t forum al meerdere malen gediscussieerd over het feit dat hij bij een gedeelde map om het paswoord blijft vragen. Geen oplossing helpt bij mij.
Tenminste.. Niet als ik met de Archos app in mijn gedeelde map wil kijken.
Via ES File explorer kom ik er echter gewoon met gemak in.
1x ww invoeren en klaar.
Nu zou ik graag willen weten hoe jullie de media streamen?
Er wordt gesproken over verschillende programma's, maar ik kan niet zeggen dat ik al iets gevonden heb waar ik enthousiast van word.
Sommigen werken verder wel, alleen die kunnen bijna geen enkel formaat afspelen.
De andere wil helemaal niet streamen: Die wil de complete film eerst naar mijn intern geheugen zetten enz enz enz.
De veelal besproken kijkhoek is zeker een drama. Absoluut.
Lang leve de standaard zodat ik hem net iets schuin op tafel kan zetten zodat het beeld in landscape er toch nog prima uitziet.
Maar iemand even over je schouder laten meekijken naar iets is bijna niet te doen.
De kleuren schiften meteen! Ach kan ook een voordeel zijn voor de treinreizigers haha
Ik heb alleen nog 1 probleem wat ik niet opgelost krijg.
Youtube app werkt niet.
Ik heb er momenteel 2 op staan.
1 welke erop stond, en een welke meekwam met de google-apps-app
Degene die nu werkt is niets meer als een redelijk standaard ding wat gewoon gebruik maakt van een web interface. De andere start niet op.
Nu heb ik vanzelfsprekend de truc's welke genoemd zijn al geprobeerd maar het werkt niet.
Ik kan de 2 bestanden niet via ES File explorer verwijderen.
Ik kan de app's beiden niet via de normale procedure verwijderen. (applicatiebeheer).
Die knop blijft gedisabled.
Tevens lukt het me niet om via dat terminal programma in de map terecht te komen, en vervolgens de zaak te verwijderen. Heb ook al geprobeerd om de commando's te splitsen. Dus eerst cd mapnaam, dan cd volgende mapnaam, enz.
Iemand nog suggesties?
inmiddels weer een paar dagen spelen verder...
Sinds hij op overdrive staat lijkt hij zeker vaker naar 1Ghz te gaan, wat ook prettig werkt.
Accu zal wel wat minder lang meegaan nu maar daar kan ik niet wakker van liggen.
Overigens is hier op t forum al meerdere malen gediscussieerd over het feit dat hij bij een gedeelde map om het paswoord blijft vragen. Geen oplossing helpt bij mij.
Tenminste.. Niet als ik met de Archos app in mijn gedeelde map wil kijken.
Via ES File explorer kom ik er echter gewoon met gemak in.
1x ww invoeren en klaar.
Er wordt gesproken over verschillende programma's, maar ik kan niet zeggen dat ik al iets gevonden heb waar ik enthousiast van word.
Sommigen werken verder wel, alleen die kunnen bijna geen enkel formaat afspelen.
De andere wil helemaal niet streamen: Die wil de complete film eerst naar mijn intern geheugen zetten enz enz enz.
De veelal besproken kijkhoek is zeker een drama. Absoluut.
Lang leve de standaard zodat ik hem net iets schuin op tafel kan zetten zodat het beeld in landscape er toch nog prima uitziet.
Maar iemand even over je schouder laten meekijken naar iets is bijna niet te doen.
De kleuren schiften meteen! Ach kan ook een voordeel zijn voor de treinreizigers haha
Ik heb alleen nog 1 probleem wat ik niet opgelost krijg.
Youtube app werkt niet.
Ik heb er momenteel 2 op staan.
1 welke erop stond, en een welke meekwam met de google-apps-app
Degene die nu werkt is niets meer als een redelijk standaard ding wat gewoon gebruik maakt van een web interface. De andere start niet op.
Nu heb ik vanzelfsprekend de truc's welke genoemd zijn al geprobeerd maar het werkt niet.
Ik kan de 2 bestanden niet via ES File explorer verwijderen.
Ik kan de app's beiden niet via de normale procedure verwijderen. (applicatiebeheer).
Die knop blijft gedisabled.
Tevens lukt het me niet om via dat terminal programma in de map terecht te komen, en vervolgens de zaak te verwijderen. Heb ook al geprobeerd om de commando's te splitsen. Dus eerst cd mapnaam, dan cd volgende mapnaam, enz.
Iemand nog suggesties?
[ Voor 24% gewijzigd door erikven1978 op 11-07-2011 16:40 ]
Ik wilde net de FW weer updaten naar de laatste versie.. Wordt OTA gevonden en gedownloadet, maar tijdens het installeren krijg ik weer foutmeldingen. Zelfde als ik in het verleden ook weleens had met de Archos:
CLB schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:20:
Geprobeerd om te installeren, downloaden gelukt, maar installeren:
'Error. Update file is not valid. (206)' What to do? Archos uit en aanzetten of wat?
Dus paar keer geprobeerd OTA, maar lukte telkens niet, toen maar weer aan de PC gehangen, .aos file gedownloaded, in de root gezet van m'n Archos 70 en hop via deze manier deed alles het wel, gek hoorCLB schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:18:
Hier ook, maar uiteindelijk maar via de pc gedaan..
Kreeg OTA tot 3x toe doe error, geen idee waarom, maarja best hij staat erop..
PS3mediaserver (naam klinkt verkeerd, maar de laatste nieuwe versie herkent je android zonder instellingen aan te passen. (PC best wel bedraad gebruiken)[b][message=36383983,noline]