Ik spreek niet enkel als hobbyist; ook als professional.
Software maken doen we niet voor het goede doel. Software maken kost geld, veel geld. En aangezien een Return Of Investment op het Android platform moeilijk te behalen is, zien veel ontwikkelaars (waaronder in mijn directe omgeving) af van het actief ontwikkelen op het platform. Ruimte om te ontwikkelen is er wel, maar die kosten worden niet uit directe Android-opbrengsten zelf bekostigd.
Waar ik naar kijk is de mogelijkheid en het klimaat op het platform om eenvoudig micro-transacties uit te kunnen voeren. Voor de Nederlandse markt enkel is er op het moment sprake van een zeer slecht klimaat. De Nederlandse consument kan zich niet makkelijk conformeren aan de Google Checkout. Creditcards worden weinig gebruikt, PayPal betalingen zijn niet mogelijk. Het introduceren van 'Google Points' zou op zijn minst daar verbetering in kunnen brengen. Welke je vervolgens met iDeal kan afrekenen.
PS: Een apparaat jailbreaken is een wel degelijk een stap verder dan één enkel vinkje in je systeeminstellingen. Statistieken over illegale installaties liegen er niet om. Android ontwikkelaars weten donders goed welk apparaat hun applicatie draait. Daar hebben we dataconnecties voor (de permissies pér applicatie wordt door 9/10 gebruikers direct doorgeklikt).
Mijn input in no-time labelen als troll neem ik niet serieus, als je het niet erg vind.
[
Voor 14% gewijzigd door
Novah op 08-01-2011 02:36
]