Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is de H niet de versie met 250GB harddisk en de S die met 8GB ?Neo86 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:35:
Heb vandaag mijn nieuwe Archos 70 mogen ontvangen (eindelijk). Staat standaard nu Android 2.2 op. Viel me ook op dat dit een ander board is dan mijn vorige. Ik heb nu een A70S ipv een A70H. Nieuwe hardware of vergis ik mij en was de vorige ook gewoon een S?
Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.
Verwijderd
Dit klopt, zo ver ik weet!sheriff schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Is de H niet de versie met 250GB harddisk en de S die met 8GB ?
de H voor de Harddisk van de 250GB
de S voor SD kaart in de 8GB
Zou kunnen, ik weet het niet.sheriff schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Is de H niet de versie met 250GB harddisk en de S die met 8GB ?
@CLB: heb gewoon de screen capture functie van android gebruikt (bij developer)...
Ook weer opelost dan...Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:55:
[...]
Dit klopt, zo ver ik weet!
de H voor de Harddisk van de 250GB
de S voor SD kaart in de 8GB
[ Voor 29% gewijzigd door Neo86 op 01-02-2011 18:58 ]
Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2
Ja dat begreep ik, maar ik vraag me af waarom er bij jouw geen buttons te zien zijn en bij mij welNeo86 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:55:
@CLB: heb gewoon de screen capture functie van android gebruikt (bij developer)...
Via [Verwijderde gebruiker] op het spoor gebracht van de 101 Home tablet:
"Rockchip RK29xx ARM Cortex-A8 based 10.1″ capacitive Android 2.3 Gingerbread tablet.
It may cost something like $199 or $249 at retail, price is to be confirmed by Archos once this product is ready to be released. Release depends approximately on Rockchip being able to mass manufacture and deliver their new RK2918 ARM Cortex-A8 high performance yet affordable processor. Rockchip may not deliver RK29 before after March or so"
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoe zeker is dat dat het een hardware probleem is, met een dergelijke hoge graad van uitval zou er toch inmiddels een oplossing of uitleverstop? van archos moeten zijn.Tadango schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:10:
Voor de mensen met een 101 met een kapotte usb / micro sd slot, die ie echt kapot. Sommigen hebben al 4 101 units kapot gehad in 1 maand... er klopt iets niet. Zonder usb host is het ook een leuk ding voor thuis.
Wat ik op andere fora lees doet archos of de neus bloed en weet niet van problemen met usb host mode.
Wil archos het probleem misschien stilhouden om een groot aantal retouren te voorkomen.
Het probleem doet zich overigens niet alleen bij de 101 voor maar ook bij de 70.
Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.
Mijn USB-host kabeltjes komen binnen nu en twee weken wel aan denk ik, ben benieuwd en anders pech.
Verwijderd
Rockchip is making a technological jump from ARM9 trying catch up with Cortex-A8 based 1.2Ghz RK29xx series of CPUs.
Product web page seems to be only in Chinese so here is the Google translated spec of the "new high-end Swiss-core mobile Internet platform".
We have heard of Swiss cheese but Swiss-core(?!), something lost in translation or perhaps this is a new generic term for the functionality packed SoC?
The new chip claim to fame seems to be the 3D support (presumably for no glasses 3D) and curious inclusion of the ATSC-T/MH - U.S. terrestrial digital TV decoder.
"RK29xx Introduction
1.2G ARM Cortex A8 core
Neon co-processor and 512KB secondary cache
2D/3D graphics processor to support OpenGL ES 2.0 and Open VG , the highest support of 60M tri /s H.264, VP8, RV, WMV, AVS, H.263, MPEG4 and other video formats 1080P decoding
1080P H.264 video coding
supports DDR III, DDR II, Mobile DDR memory
support 24bit hardware ECC MLC NAND, support e-MMC boot
Three USB interface, can support USB devices, hosts, and 3G modules
two SD ports, SD card and WIFI module
support the camera around 500 million pixels
standard TFT / EPD controller
HD movie 8 -channel I2S and SPDIF Output
with a TS interface, support for mobile and terrestrial TV receiving ( ATSC-T/MH )
standard Ethernet interface
support the VoIP network video calls
support android 2.3 and later"
Ach de huidige generation 8 tablets van Archos zijn snel zat voor alles wat er nu op de markt is.
Als de markt qua 3D gaming en dergelijke echt losbreekt is het wel fijn om een betere GPU te hebben.
1080P had natuurlijk leuk geweest als dat nu al had gekund, maar wat moet je met films van 20GB / stuk.
Als er weer een 7" tablet op de markt komt met een nieuwe CPU / GPU en hogere resolutie --> MINE!!
Heb even gecheckt, mijn originele screenshot had nog wel de softbuttons. Heb hem daarna nog door het android programma "Paint" gehaald om de productcode weg te poetsen. Daarna waren ze weg, blijkbaar is het formaat aangepast of is hij bijgesneden... het was iig niet met opzetCLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:00:
Ajaa die H en S zijn inderdaad ook wel simpel zeg, good job sheriff!
[...]
Ja dat begreep ik, maar ik vraag me af waarom er bij jouw geen buttons te zien zijn en bij mij wel
Verwijderd
Als je in de video player de titel even ingedrukt houdt krijg je een popup menu. Als je daar op 'Hervatten' tikt gaat ie gewoon verder waar je gebleven was. Bij mij in ieder gevalCLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:
[...]
Als ik een .avi afspeel als ik in bed lig en na 25 minuten zo moe ben dat ik wil slapen, stop ik met kijken..
De volgende dag moet ik dan zelf de tijdbalk naar 25 minuten slepen om verder te kijken waar ik gebleven was. Bij sommige films (voornamelijk DVD's icm .vob-bestanden) lijkt de Archos wel te onthouden waar je gestopt bent met kijken, maar bij .avi's / .mpeg's heel vaak niet.. Dat is vrij irritant natuurlijk en imho best een groot gemis...
En anders heb je nog de bladwijzerfunctie.

Dit zie ik ook nagenoeg nooit:

ff geprobeerd, maar moest eerst ff de TV-out widget gebruiken èt voilá: verschijnt ineens mn archos startscherm op mn tv.
De archos verandert in n touchpad en toen stukje Inception in 720p gekeken...dikke shit
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat met de touchpad echt verschikkelijk werken. Ik zou ook niet weten hoe het beter zou moeten, maar ik heb er 5 min over gedaan om een deel van een serie te selecteren. Toen er maar een muis aan gehangen en dat werkt een stuk beter (voor mijFerry34 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:23:
Wauw! Zat ineens te denken dat ik mn archos 101 nog niet aan mn tv had gehangen.
ff geprobeerd, maar moest eerst ff de TV-out widget gebruiken èt voilá: verschijnt ineens mn archos startscherm op mn tv.
De archos verandert in n touchpad en toen stukje Inception in 720p gekeken...dikke shit![]()
Ik heb mijn PC gesynced met mijn Archos qua muziek met de sync tool.
De muziek op de archos wil ik graan streamen naar mijn hifi keten, hoe doen jullie dit?
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ zie ik niet voor android. Thx
Helemaal mee eens.Bartske schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:32:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat met de touchpad echt verschikkelijk werken. Ik zou ook niet weten hoe het beter zou moeten, maar ik heb er 5 min over gedaan om een deel van een serie te selecteren. Toen er maar een muis aan gehangen en dat werkt een stuk beter (voor mij). Met een touchpad van een laptop kan ik wel prima omgaan meestal maar dit werkte echt niet voor mij, gelukkig ga ik het ook niet vaak nodig hebben
.
Een filmpje opzetten lukt nog wel en ziet er goed uit, maar verder...
Probeer maar eens Angry Birds erop te spelen....

ik heb mn muziek gewoon in Gedeelde Mappen staan en stream t over mn netwerk. 3.5 mm minijack kabeltje naar de stereo.baico schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:25:
Vraagje.
Ik heb mijn PC gesynced met mijn Archos qua muziek met de sync tool.
De muziek op de archos wil ik graan streamen naar mijn hifi keten, hoe doen jullie dit?
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ zie ik niet voor android. Thx
Deed ik al met mn htc hd2, internet radio luisteren.
Meeste voorzien in mooie plaatjes maar zijn vooral goed passend op een kleiner (mob.tel.) scherm.
ThnX
Er zijn hier genoeg apps te vinden: Topicreeks: Android Software & Discussie en tevens kun je elke mooie foto / wallpaper die je vind toch gebruiken? Of eerst zelf even resizen and that's it? En je zal er geen honderden nodig hebben dus veel werk? Je vraag kun je dus beter in het software topic plaatsen.. Tip: Zoek is op 'Zedge'
Verwijderd
De update kost 15 euro (die multimedia plugin) om weer goed video te kunnen kijken, maar voegt ogenschijnlijk verder weinig toe. Ja, Flash. Maar dat doet me weinig. En hij is plenty snel zat, voor mijn doeleinden...
Wat zijn de voordelen voor het updaten van de A101 met de recente updates? Ik zie de updates/correcties, maar zie weinig dat ik niet al heb met 2.1.
Waarom je zou updaten, hmmm snellere WiFi verbinding, m'n batterij lijkt langer mee te gaan.. Snelheidsverschillen met de nieuwe JIT compiler.. nou daar merk ik niet erg veel van eerlijk gezegd.
Met een 101 kun je wel een probleem hebben qua opslag op het interne geheugen voor apps / games.
Met Android 2.2 kun je gebruikmaken van Apps2SD waarmee je ze dus op een SD-kaartje kan zetten.
Als je geen noodzaak ziet om te updaten, zou ik het ook zeker niet doen =)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 02-02-2011 19:07 ]
Tocu lukt dit mij ook niet. Heb 4 afbeeldingen resized naar de reso vd archos, 1024x600, maar als ik die als achtergrond wil instellen, verschijnt er een veel kleiner vierkant kader, waarin de wallpaper komt. Miin afbeelding past hier nevernooit in en als ik t kader uitrek dan wordt de afbeelding opgeblazen en valt t grootste deel buiten beeld.CLB schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:39:
75% van de telefoons heeft dezelfde resolutie als de Archos 70: 800x480 pixels...
Er zijn hier genoeg apps te vinden: Topicreeks: Android Software & Discussie en tevens kun je elke mooie foto / wallpaper die je vind toch gebruiken? Of eerst zelf even resizen and that's it? En je zal er geen honderden nodig hebben dus veel werk? Je vraag kun je dus beter in het software topic plaatsen.. Tip: Zoek is op 'Zedge'
Wallpaper Set and Save of WallPaperPlus al eens geprobeerd?Ferry34 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:37:
Tocu lukt dit mij ook niet. Heb 4 afbeeldingen resized naar de reso vd archos, 1024x600, maar als ik die als achtergrond wil instellen, verschijnt er een veel kleiner vierkant kader, waarin de wallpaper komt. Miin afbeelding past hier nevernooit in en als ik t kader uitrek dan wordt de afbeelding opgeblazen en valt t grootste deel buiten beeld.
Nickname does not reflect reality
Als je de afbeelding nou niet resized?Ferry34 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:37:
[...]
Tocu lukt dit mij ook niet. Heb 4 afbeeldingen resized naar de reso vd archos, 1024x600, maar als ik die als achtergrond wil instellen, verschijnt er een veel kleiner vierkant kader, waarin de wallpaper komt. Miin afbeelding past hier nevernooit in en als ik t kader uitrek dan wordt de afbeelding opgeblazen en valt t grootste deel buiten beeld.
Mijn htc heeft als je op menu-knop drukt een kopje met: achtergrond
Daar kun je dan gewoon een afbeelding bijsnijden
Weet alleen niet of dit htc sense is of android.
Op mn archos kan ik het nu even niet testen
Verwijderd
Ik heb een paypal account, heb ook voor die optie gekozen om te betalen maar dan gaat ie om creditcard gegevens vragen?!
Wie weet een oplossing?
Hier ben ik gisteravond ook 2 uur mee bezig geweestVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:55:
Nu wil ik de plugin op de website van Archos kopen maar dit gaat niet omdat hij creditcard gegevens wil?
Ik heb een paypal account, heb ook voor die optie gekozen om te betalen maar dan gaat ie om creditcard gegevens vragen?!
Wie weet een oplossing?

Uiteindelijk is het me toch gelukt
wat ik heb gedaan:
- mijn useraccount op de archos site gekoppeld aan paypal (appslib / paypal)
- gezorgd dat ik 15 euro op mijn paypal rekening had staan (archos zat te zeuren om direct geld o.i.d)
Daarna kon ik het bestand downloaden en begon de "ellende"
Ik kreeg de plugin maar niet geinstalleerd.
Heb het windows bestand gedownload en kreeg een *.exe bestand.
Deze kon ik met mijn windows 7 pc niet openen..
Daarom maar geprobeerd op een oudere laptop, met het bestand starten zag ik steeds een klein dos venstertje.
maar niet een stappenplan wat ik moest volgen (wat toch echt in de mail staat)
Dit wel 10x geprobeerd en ook maar mijn hele archos gereset, want tja.. ik zal wel iets fout doen
(hierdoor dus ook de 64mb swap file gekregen
Uiteindelijk de link gebruikt voor linux.
Nu downloade ik een *.aos bestand, deze op mijn archos gezet.
Hopla, nieuwe firmware gevonden -> rebooten en kan nu dvd's kijken!
Super strak beeld zeg... alleen wel het "probleem" met de schaduw van de ondertiteling, maar hier is wel aan te wennen..
Hopelijk heb je iets aan de tips... het kan je zo maar een uur gepruts besparen
En hoe lang is de standby-tijd ? Oh wacht, ik zie in de start post "waarschijnlijk enkele weken", dat zit wel goed dus waarschijnlijk. En hoe snel is hij weer wakker uit die mode ?
Verwijderd
[...]
Hier ben ik gisteravond ook 2 uur mee bezig geweest

Uiteindelijk is het me toch gelukt
wat ik heb gedaan:
- gezorgd dat ik 15 euro op mijn paypal rekening had staan (archos zat te zeuren om direct geld o.i.d)
Heb mijn useraccount gekoppeld. En ik heb er voor gezorgd dat er 15 euro op mijn paypal rek. komt te staan. Maar dit duurdt 4-6 dagen! Toch nog een x geprobeerd maar krijg nog steeds de melding van de creditcard
klopt, dat duurde bij mij 2-3 dagen voordat het geld erop stond.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:48:
[quote]Flipmo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:13:
[...]
Hier ben ik gisteravond ook 2 uur mee bezig geweest![]()
Uiteindelijk is het me toch gelukt![]()
wat ik heb gedaan:
Heb mijn useraccount gekoppeld. En ik heb er voor gezorgd dat er 15 euro op mijn paypal rek. komt te staan. Maar dit duurdt 4-6 dagen! Toch nog een x geprobeerd maar krijg nog steeds de melding van de creditcard
in de tussentijd natuurlijk nog een aantal keer geprobeerd, maar ook dezelfde creditcard melding.
Gisteravond stond er dus 15 euro op, en toen heb ik ook beide accounts gekoppeld en werkte het.
Of het nu gelukt is omdat ik er 15 euro op had staan, OF dat de accounts gekoppeld waren weet ik niet.
Denk zelf het eerste.
Verwijderd
Dan wachten we maar geduldig afFlipmo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:55:
[...]
klopt, dat duurde bij mij 2-3 dagen voordat het geld erop stond.
in de tussentijd natuurlijk nog een aantal keer geprobeerd, maar ook dezelfde creditcard melding.
Gisteravond stond er dus 15 euro op, en toen heb ik ook beide accounts gekoppeld en werkte het.
Of het nu gelukt is omdat ik er 15 euro op had staan, OF dat de accounts gekoppeld waren weet ik niet.
Denk zelf het eerste.
enigste optie idd.. ik had het liever ook meteen in 1 dag gefixt..
Had zelf nog geen paypal account, dus ben er misschien al wel een week mee bezig om het aan het werk te krijgen.
Daarom was het ook behoorlijk frustrerend om het niet werkend te krijgen toen ik het uiteindelijke bestand binnen had.
Maar, het wachten word straks beloond hoor!
Heb er al een film opgezet, en vanavond is wat afleveringen van 24 erop zetten
Het moet een stevige hoes zijn zodat ik hem mee kan nemen in het OV (trein/tram), suggesties?
Beetje aan het oriënteren voordat ik daadwerkelijk ga bestellen (de 101 is de planning aangezien de 70 nergens te krijgen is)
Kijk even in het speciale 'Accessoires-topic' voor Archos 70/101. Hier vind je wel wat goede suggesties en tips.Sypher schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:39:
Iemand hier ervaring met goede stevige hoesjes?
Was de Archos wel verbonden aan je computer? Volgens mij moet dat namelijk icm dat .exe bestandFlipmo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:13:
Ik kreeg de plugin maar niet geinstalleerd.
Heb het windows bestand gedownload en kreeg een *.exe bestand.
Dat ligt zeker weten aan de desbetreffende ondertiteling!alleen wel het "probleem" met de schaduw van de ondertiteling, maar hier is wel aan te wennen..
Heb hier tig films met ondertiteling, de meeste zijn zeer goed, sommige ietwat irritant inderdaad
Je kan nog beter je CreditCard / bankrekening aan PayPal koppelen =)Hopelijk heb je iets aan de tips... het kan je zo maar een uur gepruts besparen
Zodoende kun je direct geld overmaken wat een paar dagen later wel wordt afgeschreven.
Dan heb je nooit het probleem dat je eerst even die paar euro over moet maken omdat er niks op staat.
Dan heb je geluk, want dat doet die gewoonwazzup105 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:32:
Hoe lang duurt het opstarten van een archos (70) ? Ik tel net ruim 30 seconden in de unboxing video, ik hoop dat dat alleen de eerste keer is ? (want zo snel start mijn EEE nu ook al op, ik zit meer te denken aan 5 seconden maximaal, inclusief wifi verbinding)
Ik zet hem elke avond in standby en als ik 's ochtends wakker wordt heeft de batterij nog hetzelfde percentage.En hoe lang is de standby-tijd ? Oh wacht, ik zie in de start post "waarschijnlijk enkele weken",
dat zit wel goed dus waarschijnlijk. En hoe snel is hij weer wakker uit die mode ?
Vandeweek zag ik hem toch echt bij 4/5 winkels op voorraad.. Zowel de 8GB als de 250GB editie, mja offtopic.Sypher schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:39:
(de 101 is de planning aangezien de 70 nergens te krijgen is)
De eerste dagen toen ik hem had kon ik helemaal niet op het netwerk bladeren. Ik zal wel mijn werk groep en af en toe ook 1 van de pc's maar verder niets. vaak kwam de error unexpected error of je klikte op de pc en hij sprong terug naar het hoofd menu van de verkenner.
Nu heb ik vorige week de nieuwste update er opgezet en als ik de 101 helemaal opnieuw opstart kan ik bladeren naar de pc's geef een username en pw op dan zie ik alle shares klik op de share die opened hij vaak ( 50%) en dan zie ik de fotos of filmpjes. Als ik dan op een foto klik krijg je na 1 min weer unexpected error en moet je weer helemaal terug naar workgroups. Als je dan een 2de keer wil gaan bladeren zijn de pc's al niet meer te vinden alles blijft leeg zelfs na een refesh.
Wat extra info
pc is win 2003 server met netwerkshares. Rechten staan goed voor de gebruiker account die ik gebruik. Heeft alle rechten op de share.
En ik heb een Popcorn A110, deze heeft standaard share gedeeld staan. met de NMT user. (werk op de pc gewoon goed)
Wat zou dit kunnen zijn? iemand nog wat ideeen wat ik zou kunnen proberen. Heb ook al een andere EX explorer geprobeerd ipv de standaard archos verkennner.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Thanks, die had ik even over het hoofd gezienLepke schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:49:
[...]
Kijk even in het speciale 'Accessoires-topic' voor Archos 70/101. Hier vind je wel wat goede suggesties en tips.
Welke heb je geprobeerd? ES File Explorer wordt als goed bevonden volgens mij..Dark Angel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:15:
Wat zou dit kunnen zijn? iemand nog wat ideeen wat ik zou kunnen proberen.
Heb ook al een andere EX explorer geprobeerd ipv de standaard archos verkennner.
Je kunt ook nog kijken naar Ghots Commander File Manager, die heeft namelijk ook een aparte SMB plugin...
1. jep, was gewoon verbonden aan de pc, heb het bestand proberen te starten op mijn pc, op de archos en ook het gecopieerde bestand via de pc te laten starten.CLB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:31:
[...]
Was de Archos wel verbonden aan je computer? Volgens mij moet dat namelijk icm dat .exe bestand
[...]
Dat ligt zeker weten aan de desbetreffende ondertiteling!
Heb hier tig films met ondertiteling, de meeste zijn zeer goed, sommige ietwat irritant inderdaad
[...]
Je kan nog beter je CreditCard / bankrekening aan PayPal koppelen =)
Zodoende kun je direct geld overmaken wat een paar dagen later wel wordt afgeschreven.
Dan heb je nooit het probleem dat je eerst even die paar euro over moet maken omdat er niks op staat.
Alle punten gevolgd die in de mail staan.
Enigste wat er gebeurde is dat er op de pc een dos venstertje verscheen waar niks in kwam te staan.
Op de archos kwam niks geen melding naar boven, bij settings stond wel dat de plugin aangeschafd was maar niet geinstalleerd.
Na het aos bestand erop te hebben gezet via de linux link ging het als een tiet.
rebooten en ik kon kijken.
2. Heb hier ook een aardige verzameling
Op de dvd speler en op de pc is de ondertiteling prima, maar met schaduw op de Archos.
na vanavond / morgen weet ik meer.. verwacht er eigenlijk geen problemen mee.
3. Bankrekening was gekoppeld (account net paar dagen aangemaakt, misschien dat daar het probleem zat)
Toch zat hij te vragen om direct geld, daarom die 15 euro erop gezet en lukte het.
Creditcard heb ik NOG niet. Gisteren wel 1 aangevraagd omdat ik hem vast vaker nodig zal hebben met aankopen op internet En dat ik van de zomer 1,5 week naar New York ga

Moet zeggen dat ik wel veel aan je info heb die in de TS staat.. hulde daarvoor
Deze bedoel ik ook ES File Explorer .die gaf helaas niet het gewenst resulataat.CLB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:09:
[...]
Welke heb je geprobeerd? ES File Explorer wordt als goed bevonden volgens mij..
Je kunt ook nog kijken naar Ghots Commander File Manager, die heeft namelijk ook een aparte SMB plugin...
Zal vanavond even de andere ook proberen.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Hmm okee, naja dan houd het op =)Flipmo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:54:
1. jep, was gewoon verbonden aan de pc
Zelf heb ik het ook via een .aos-file geinstalleerd, werkte inderdaad als een tiet!
TS is door mij geschreven, bedacht en uitgevoerd maar niet alle info komt rechtstreeks van mijzelf =)Moet zeggen dat ik wel veel aan je info heb die in de TS staat.. hulde daarvoor
Hmm okee jammer.. Zoek anders is in dit topic, zijn meer mensen geweest met problemen..Dark Angel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:55:
Deze bedoel ik ook ES File Explorer .die gaf helaas niet het gewenst resulataat.
Zal vanavond even de andere ook proberen.
Of die Ghost Commander je kan helpen weet ik ook niet hoor, gebruik het zelf niet, maar zag dat er dus ook zo'n SMB-plugin voor was..
Om nog even offtopic te blijven, bij welke winkels zag je ze? De 8GB versie heb ik al 2 weken niet meer in de pricewatch op voorraad gezien (1 keer wel, maar daar was hij direct leverbaar terwijl de voorraad op 0 stond).CLB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:31:
Vandeweek zag ik hem toch echt bij 4/5 winkels op voorraad.. Zowel de 8GB als de 250GB editie, mja offtopic.
De webshops van Coolblue (dus PDA-shop / eReadershop) en Dixons en Dynabyte
CLB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:05:
offtopic:
De webshops van Coolblue (dus PDA-shop / eReadershop) en Dixons en Dynabyte
Niet meer... helaas. Dit laatste heeft alleen de 10.1" met 8GB
[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 03-02-2011 14:19 ]
Voor de rest, ik vind hem goed afgewerkt, maar hoe het eruit ziet vind ik niet zo mooi. Van die losse stukken aluminium, en dan weer allemaal van die schroefjes die je ziet zitten..
Tevens is de helderheid niet zo heel hoog te zetten. Hij is wel heel lekker licht, wat fijn is om vast te houden.
Ik ben beslist geen iPad fan, en ik vond dit op internet gezien echt een super tablet, maar toen ik hem dus in het echt gebruikte was ik enigzins teleurgesteld...
Vinden jullie dit niet dan?
Things are cheaper for a reason
Ook wil hij dan gewoon niet aan, snap niet waarom dat zo is want hij zou nagenoeg vol moeten zijn.
Sypher schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:19:
[...]
offtopic:
Niet meer... helaas. Dit laatste heeft alleen de 10.1" met 8GB
Redcoon had ze laatst nog, beide varianten van de 70...
Ik vind de kijkhoeken prima, alleen van onderen ziet het er niet uitCLB schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:53:
Zoek de ervaringen is op in dit topic... Nqgenoeg iedereen vind de kijkhoeken waardeloos.
Ik vind de kijkhoeken van de archos 70 ook prima, tenzij je de archos bijna helemaal vanaf de zijkant gaat bekijken maar ik heb nog nooit een beeldscherm gezien waarop je dan normaal beeld hadhardware.tom schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:14:
[...]
Ik vind de kijkhoeken prima, alleen van onderen ziet het er niet uit
De kijkhoeken voldoen prima voor het doel van de archos
bij de 101 zie je het raster en de connectoren van het scherm zowat zitten terwijl dit bij de 70 prima weggewerkt is.
Ook vind ik de responsiveness van de 70 veel beter dan de 101
beiden zijn vnaf scratch doormezelf opgebouwt wat betreft software en zouden redelijk identiek moeten presteren maar de 70 is met alles toch net wat vlotter.
*Misschien heb ik een maandag modelletje van de 101 voor me liggen maar mijn ervaringen zijn toch minder positief als met de 70.
De kijkhoeken van de 101 zijn niet prima.. Bij het minste dat je hem scheef houdt verkleurt alles en is onduidelijk leesbaar..hardware.tom schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:14:
[...]
Ik vind de kijkhoeken prima, alleen van onderen ziet het er niet uit
Je hebt gelijk.. Dit is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik raad wel iedereen aan even goed te kijken in de winkel (vooral met donkerdere pagina's/filmpjes) of het scherm naar zijn/haar zin is..
Plus persoonlijk hecht ik altijd veel meer waarde aan één "ik vind het matig" dan aan 100 maal "het is perfect!", wat het ook betreft. Beeldkwaliteit, snelheid, stevigheid, etc. Lofzang lees je overal, (gefundeerde) kritiek minder.Sahi_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:21:
Je hebt gelijk.. Dit is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik raad wel iedereen aan even goed te kijken in de winkel (vooral met donkerdere pagina's/filmpjes) of het scherm naar zijn/haar zin is..
Nickname does not reflect reality
Bij de 101 is die gewoon slecht en blijkbaar is dat bij de 70 anders. Vandaar dat CLB een andere ervaring heeft.
Vraag is dus kan je op een Android toestel desnoods via een app (gratis natuurlijk) internetten zoals ik gewend ben van Expolrer 8 (meerdere tabs op het scherm waardoor switchen makkelijk is)?
Leuk man gatheren
Zelf gebruik ik het niet, maar Dolphin Browser is er eentje van of de anders Miren Browser...
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 04-02-2011 15:18 ]
Is geen probleem. Ik gebruik zelf de Dolphin HD browser, en die ondersteund tabs prima. Van de standaard browser weet ik het niet.migros schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:44:
Even een vraagje: Ik heb dus een Ipad en daar kan je via Safari mee internette. Met name het niet tegelijk kunnen openen van meerdere pagina's op het scherm tegelijk en het feit dat elke keer dat ik naar een pagina switch de pagina opnieuw wordt geladen ( waar ik me aan dood irriteer) doet mij erover na te denken om naar een Android tablet over te gaan.
Vraag is dus kan je op een Android toestel desnoods via een app (gratis natuurlijk) internetten zoals ik gewend ben van Expolrer 8 (meerdere tabs op het scherm waardoor switchen makkelijk is)?
Bij Dolphin kun je ook aangeven dat de volume knop gebruikt wordt om door de tabs te bladeren, erg handig.
Lekker voor bij de koffie
Leuk man gatheren
Sypher in 'meuk: Archos 28/32/43/70/101 Internet Tablets 2.1.4'kavish schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:03:
Zijn er eigenlijk al ROM bakkers bezig met een ROM voor de Archos 70?
Via BT lukt het pairen wel maar krijg ik structureel de foutmelding dat het niet gelukt is, geen verdere info. En via Wifi ben ik er achter gekomen dat android geen verbinding kan leggen met een Ad-Hock netwerk.
Wifi via mn router werkt prima, en een BT verbinding met mn laptop gaat ook goed, dus het zit hem in de hardware. Ook heb ik succes verhalen kunnen vinden van mensen bij wie deze combi wel werkt, maar niet de oplossing.
Vind het tot nu toe een top apparaat, snel, stabiel en erg duidelijk.
#toevoeging, het lijkt er op dat de BT verbinding toch niet instant blijft, gekoppeld maar niet verbonden. vaag.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcoL1978 op 05-02-2011 16:35 ]
Voor tethering gebruik ik het programma wifi-hotspot dat standaard op de HTC wildfire zit, misschien zit die mogelijkheid ook op de HD2 (ik weet het niet zeker want de wildfire heeft android en de HD2 heeft wm)MarcoL1978 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:12:
Probeer tethering aan de praat te krijgen tussen mn A70IT 250 en HTC HD2.
Via BT lukt het pairen wel maar krijg ik structureel de foutmelding dat het niet gelukt is, geen verdere info. En via Wifi ben ik er achter gekomen dat android geen verbinding kan leggen met een Ad-Hock netwerk.
Wifi via mn router werkt prima, en een BT verbinding met mn laptop gaat ook goed, dus het zit hem in de hardware. Ook heb ik succes verhalen kunnen vinden van mensen bij wie deze combi wel werkt, maar niet de oplossing.
Vind het tot nu toe een top apparaat, snel, stabiel en erg duidelijk.
Met android zouden er ook geen problemen zijn, met WM6.5 wel. Het lijkt er op dat beide tegenovergestelde beperkingen hebben.remoendoo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:48:
[...]
Voor tethering gebruik ik het programma wifi-hotspot dat standaard op de HTC wildfire zit, misschien zit die mogelijkheid ook op de HD2 (ik weet het niet zeker want de wildfire heeft android en de HD2 heeft wm)
Doodziek werd ik daarvan op mn vorige iphone! Had ik n heel stuk getikt en moest ff iets anders opzoeken, ging kolereding de pagina opnieuw laden.......weg tekstmigros schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:44:
Even een vraagje: Ik heb dus een Ipad en daar kan je via Safari mee internette. Met name het niet tegelijk kunnen openen van meerdere pagina's op het scherm tegelijk en het feit dat elke keer dat ik naar een pagina switch de pagina opnieuw wordt geladen ( waar ik me aan dood irriteer) doet mij erover na te denken om naar een Android tablet over te gaan.
Met de archos kan je gewoon meerdere pagina's laden en switchen tussen deze pagina's. Ook kan ik micro sd en gewoon usb gebruiken voor stick of externe hdd.
De kijkhoek van de ipad is wèl beter en de ipad is groter want 4:3, terwijl de Arfhos 16:9 is.
NB. Je kunt met de standaard browser gewoon meerdere vensters openen. Druk bij een pagina maar s rechts op de 2de knop van onderen, de 4 streepjes opelkaar dan verschijnt er een menu met Nieuw Venster, Favorieten, Vensters (schakelen tussen vensters), Vernieuwen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 05-02-2011 16:53 ]
Eerste indruk: leuk apparaatje, veel features. Hij is al wel 2x vastgelopen, geen idee waarom. Een keer met tijdens het unmounten van USB en de andere keer met Firefox4 beta. Hoop niet dat dat te vaak gaat gebeuren, want ik doe niets bijzonder
Krijg Maps niet geinstalleerd, alternatieve launchers (ADW, GoLauncher) zijn onvindbaar en Google Maps ook. Hmm.

[ Voor 13% gewijzigd door Sypher op 05-02-2011 18:02 ]
De generatie tablets die klaar liggen hebben 1280x800, waarom heb je daar niet op gewacht dan?Sypher schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:48:
en met oog op de toekomst leek meer schermresolutie me geen slechte.
Dit al geprobeerd:Krijg Maps niet geinstalleerd, alternatieve launchers
(ADW, GoLauncher) zijn onvindbaar en Google Maps ook. Hmm.
1
2
3
| 1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data) 2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop') 3. REBOOT again |
Had ik kunnen doen, maar dat maakt niet zo veel verschil als de 7" vs 10".CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:09:
[...]
De generatie tablets die klaar liggen hebben 1280x800, waarom heb je daar niet op gewacht dan?
Heb in de winkel even gespeeld met de Samsung G'tab (en tijdje terug met de 70 Home Tablet), maar qua screensize verschilt het met de 10" wel flink wat.
Die ga ik eens proberen. Heb ondertussen Angry Birds gevonden via Appslib, voor Google Maps heb ik er nu een apk'tje ingestopt (5.1, laatste versie). Vanuit de market zal wel handig er zijn, dus even klussen.Dit al geprobeerd:code:
1 2 3 1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data) 2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop') 3. REBOOT again
Edit: Works
Was eigenlijk op zoek naar een 8GB maar die was nergens voorradig.
Mijn eerste indruk is erg goed.
Design is mooi, tablet is erg stil, snelheid is prima.
Helaas heb ik ook wel een minpuntje ontdekt:
Na de eerste nacht bleek de batterij 's ochtends volledig leeg te zijn, ondanks dat deze 's avonds nog op zo'n 60% stond. Volgende dag bleek dat bij afsluiten de melding "proces system reageert niet" verscheen en de tablet niet werd afgesloten. Waarschijnlijk is dat de avond ervoor ook gebeurd....
Ook vind ik de batterij best snel leeg gaan. Ondanks de Android Assistant die enkele tasks blokkeert en het uitzetten van Wifi als er geen internet nodig is gaat de batterij best snel leeg.
Al met al ben ik best tevreden en heb een goede aanschaf gedaan!
in de nacht zet ik mijn archos 70 op slaapstand., te bereiken door aan/uit knop ingedrukt te houden, vervolgens uitschakelen te klikken, en vervolgens op slaapstand te drukkendewe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:53:
Deze week een Archos 70 250GB bij Dixons gekocht.
Was eigenlijk op zoek naar een 8GB maar die was nergens voorradig.
Mijn eerste indruk is erg goed.
Design is mooi, tablet is erg stil, snelheid is prima.
Helaas heb ik ook wel een minpuntje ontdekt:
Na de eerste nacht bleek de batterij 's ochtends volledig leeg te zijn, ondanks dat deze 's avonds nog op zo'n 60% stond. Volgende dag bleek dat bij afsluiten de melding "proces system reageert niet" verscheen en de tablet niet werd afgesloten. Waarschijnlijk is dat de avond ervoor ook gebeurd....
Ook vind ik de batterij best snel leeg gaan. Ondanks de Android Assistant die enkele tasks blokkeert en het uitzetten van Wifi als er geen internet nodig is gaat de batterij best snel leeg.
Al met al ben ik best tevreden en heb een goede aanschaf gedaan!
Let ook op bv schermhelderheid / syncen / Live Wallpapers enzovoort.
Wel een nieuwe vraag (is vast al eerder langsgekomen maar kan hem niet vinden). Angry birds is ineens van mn A70 verdwenen, en als ik nu in de (android.market.com) market kijk zou deze niet geschikt zijn voor mn tablet en kan ik hem dus niet downloaden (ook niet a;s ik via de pc kijk). In de market app zie ik hem helemaal niet meer staan.
Kan android market zo maar apps verwijderen? En hoe kan het dat ze de A70 excluden voor sommige apps?
#toevoeging. ik kom tegen dat de permissions zijn aangepast, en Angry Birds zou nu rechten tot je sms verkeer moeten krijgen. Kan het zijn dat hij niet meer beschikbaar is omdat ik geen sms heb?
[ Voor 13% gewijzigd door MarcoL1978 op 06-02-2011 11:10 ]
De MKV betreft een 1,1GB episode van ~43 minuten. Bevat dus AC3, wat je zonder de cinema plugin van 15 euro niet kunt afspelen.
In alle gevallen heb ik het getest vanaf een vrij snelle USB stick.
Rockplayer:
Zowel MKV + MP4 hapert, niet kijkbaar.
vPlayer:
MKV werkt niet naar behoren (ook te traag), MP4 nog niet geprobeerd.
De MP4 file (die ik met GoTsent heb omgezet in nog geen 3-4 minuten) speelt voortreffelijk af met de Archos software. Maar als je video_ts wil afspelen (er vanuit gaande dat dat wel kan met plugin) loop je toch vastt en moet je waarschijnlijk meer gaan doen dan even zo'n simpele convert te doen. Het is nog even het overwegen waard om de plugin te kopen (al is dat een beetje flauw dat het er niet gewoon al standaard in zit) omdat dat natuurlijk het een en ander aan gedoe scheelt.
Ik zit nu alleen nog even met welke launcher ik ga werken. Ze werken (zover ik heb gezien) allemaal met een dock aan de rechterkant. Jammer genoeg draait deze dock niet mee als je hem op z'n kant zet. Iemand suggesties van een launcher die dat wel goed doet?
[ Voor 12% gewijzigd door Sypher op 06-02-2011 10:51 ]
hij wilt kunnen switchen tussen geopende vensters en dat kan bij de archos wel.CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:56:
Maar dat is niet via tabbladen
Hier heb ik hem nog, kan hem ook via de Google Market / AppsLib nog installeren..MarcoL1978 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:43:
Wel een nieuwe vraag (is vast al eerder langsgekomen maar kan hem niet vinden). Angry birds is ineens van mn A70 verdwenen, en als ik nu in de (android.market.com) market kijk zou deze niet geschikt zijn voor mn tablet en kan ik hem dus niet downloaden (ook niet a;s ik via de pc kijk). In de market app zie ik hem helemaal niet meer staan.
Kan android market zo maar apps verwijderen? En hoe kan het dat ze de A70 excluden voor sommige apps?
En het is wel is vaker voorgekomen dat Google applicaties verwijderde van telefoons, maar die waren malafide.
Hmmm could be... maar Rovio kennende denk ik niet dat 't dat zal zijn.#toevoeging. ik kom tegen dat de permissions zijn aangepast, en Angry Birds zou nu rechten
tot je sms verkeer moeten krijgen. Kan het zijn dat hij niet meer beschikbaar is omdat ik geen sms heb?
Ze weten hoeveel tablets er zijn zonder 3G mogelijkheden denk ik zo, dat zou heel stom zijn.
video ts werkt vlekkeloos op de 101 met plug in, ook 720pSypher schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:49:
Heb even wat geexpirimenteerd met mkv/mp4 files via andere players en de Archos native app.
De MKV betreft een 1,1GB episode van ~43 minuten. Bevat dus AC3, wat je zonder de cinema plugin van 15 euro niet kunt afspelen.
In alle gevallen heb ik het getest vanaf een vrij snelle USB stick.
Rockplayer:
Zowel MKV + MP4 hapert, niet kijkbaar.
vPlayer:
MKV werkt niet naar behoren (ook te traag), MP4 nog niet geprobeerd.
De MP4 file (die ik met GoTsent heb omgezet in nog geen 3-4 minuten) speelt voortreffelijk af met de Archos software. Maar als je video_ts wil afspelen (er vanuit gaande dat dat wel kan met plugin) loop je toch vastt en moet je waarschijnlijk meer gaan doen dan even zo'n simpele convert te doen. Het is nog even het overwegen waard om de plugin te kopen (al is dat een beetje flauw dat het er niet gewoon al standaard in zit) omdat dat natuurlijk het een en ander aan gedoe scheelt.
Ik zit nu alleen nog even met welke launcher ik ga werken. Ze werken (zover ik heb gezien) allemaal met een dock aan de rechterkant. Jammer genoeg draait deze dock niet mee als je hem op z'n kant zet. Iemand suggesties van een launcher die dat wel goed doet?
Verwijderd
Edit: ik denk dat het 2.1.4 is... Ik zie nu dat die redelijk snel na elkaar zijn gekomen, dus dat zal het wel zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 13:08 ]
En nu ineens is de pictogram van de season edition ook omgevallen, ik heb nu het standaard logo van android. Ik snap er niets meer van.CLB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:27:
[...]
Hier heb ik hem nog, kan hem ook via de Google Market / AppsLib nog installeren..
En het is wel is vaker voorgekomen dat Google applicaties verwijderde van telefoons, maar die waren malafide.
[...]
Hmmm could be... maar Rovio kennende denk ik niet dat 't dat zal zijn.
Ze weten hoeveel tablets er zijn zonder 3G mogelijkheden denk ik zo, dat zou heel stom zijn.
Als je even naar applicaties - applicaties beheren, gaat kun je ze weer naar die 'internal storage' verplaatsen.
Ik had vandeweek precies 't zelfde met een aantal games =)
De helderheid heb ik ingesteld op 30% en de live wallpaper vervangen door een standaard gekleurde achtergrond. Ik hecht niet veel waarde aan een live wallpaper ...CLB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 03:02:
En voor de rest wordt de accu alleen nog maar beter!
Let ook op bv schermhelderheid / syncen / Live Wallpapers enzovoort.
Wat bedoel je precies met dat de accu alleen maar beter wordt?
Duurt het een tijd voordat de batterij goed werkt of bedoel je hiermee dat na wijzigen van alle instellingen en settings de invloed op de batterij hiermee positief (of negatief afhankelijk van de instellingen) beinvloed wordt?
Ik zal vanavond eens kijken, bedankt voor de tip.CLB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:16:
Dat laatste komt omdat hij naar de SD-kaart is gemoved (in jouw geval de harde schijf)
Als je even naar applicaties - applicaties beheren, gaat kun je ze weer naar die 'internal storage' verplaatsen.
Ik had vandeweek precies 't zelfde met een aantal games =)
MarcoL1978 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:43:
#toevoeging. ik kom tegen dat de permissions zijn aangepast, en Angry Birds zou nu rechten tot
je sms verkeer moeten krijgen. Kan het zijn dat hij niet meer beschikbaar is omdat ik geen sms heb?
"The Android version of Angry Birds asks for SMS permission because this mobile payment capability has been added in version 1.5.1. Angry Birds does not use the SMS functionality of the device for any other purpose than Bad Piggy Bank payments. If the Bad Piggy Bank is not available for your operator, no purchases can be made, and you cannot be charged for anything."CLB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:27:
Hmmm could be... maar Rovio kennende denk ik niet dat 't dat zal zijn.
Ik bedoelde dat de batterij beter gaat werken / het langer uit kan houden,dewe schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:08:
Wat bedoel je precies met dat de accu alleen maar beter wordt?
Duurt het een tijd voordat de batterij goed werkt of bedoel je hiermee ...
naarmate je hem een paar keer opgeladen / gebruikt hebt inderdaad.
Dat moet het gewoon zijn, I'm 100% sureMarcoL1978 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:20:
Ik zal vanavond eens kijken, bedankt voor de tip.
[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 07-02-2011 15:04 ]
Verwijderd
laatste firmware geinstaleerd en ook Froyo. Echter een probleem: krijg niet alle websites goed op m'n scherm, vooral met foto er bij. Bv. site van Vogelvisie.nl, krijg ik alleen de bovenste twee regels en de rest tekst (kolom) + tekening van vogel niet. Hoe op te lossen?
Piet
Ik heb wel de oplossing: zet je archos rechtop, want dan kan je wèl alles zien!
En je had helemaal gelijk, het is me een raadsel hoe ze daar zijn gekomen. Bedankt!
Tetheren via BT met de HD2 is ook gelukt, ik heb ten op zichte van gisteren op mn telefoon gebruikersnaam en wachtwoord gevuld, BT zichtbaar gemaakt, eerst wifi uitgezet de en me niets aangetrokken van de melding dat de A70 zegt dat er geen verbinding is.
Door op mn foon BT aan te zetten en op Archos tethering (via knop in energie beheer) is er binnen een paar secondes verbinding.
Via Wifi is het me nog niet gelukt, het is mogelijk door in de root 2 bestanden aan te passen. Maar ondanks dat hij geroot is heb ik geen schrijfrechten en via ADB e.d. kom ik er niet uit, het is me niet gelukt verbinding te krijgen.
Was bij mij ook 'automatich' gebeurd, beetje gek wel inderdaad, maar problem solved, dus dat is mooiMarcoL1978 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:10:
En je had helemaal gelijk, het is me een raadsel hoe ze daar zijn gekomen. Bedankt!
Hoe heb je hem geroot? Wel handig om dat als sectie op te nemen in de TopicStart denk ik zo...Maar ondanks dat hij geroot is heb ik geen schrijfrechten en via ADB e.d. kom ik er niet uit
Vandaag een hele rits films / series op de Archos gezet en overal krijg ik nu de resume-functie...CLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:16:
Dat zie ik dus bijna nooit =) Ik ken het wel, staat ook in de handleiding:
Dit zie ik ook nagenoeg nooit:
Bij de films die die er al op stonden dus niet.. Kan dat er iets mee te maken hebben, zou wel gek zijn?
Verwijderd
Met name bij online games gaat alles heel hakkelig (mss ook wel te hoog gegrepen voor de 10.1, 8G? Youtube gaat wel als een speer overigens).
Heb tethering (met m'n Samsung Jet) ook aan de praat gekregen en werkt boven mijn verwachtingen!
Ideaal
En is het een probleem dat er zoveel 'tasks' tegelijk lopen? Heb het idee dat, hoe langer het apparaat aanstaat, hoe meer tasks erbij komen, hoe slomer alles loopt.. Sluit ze steeds handmatig af en dan gaat ie weer soepel.. Een taskkiller was "not done" ofwel? Soms pakt ie een game niet, die wel gepakt word als ik alle tasks afsluit.. Vond dat een beetje apart..
Merk ook dat sommige games vragen om een SD kaart ( die ik nog niet heb ). Een aantal keer is voorgekomen dat ie aan gaf dat mijn geheugen al vol zat, terwijl er nog een dikke 6 gig op vrij is? Kan het zijn dat ie het op het 'systeem opslag geheugen' zet ipv het 'intern apparaatgeheugen' ? Kan nergens selecteren hoe hij dingen standaard op moet slaan...
(Beetje veel vragen maar hopelijk herkent iemand dit?)
Dat gezegd hebbende verwacht ik ook niet dat je hedentendage al goed flashgames kunt spelen op tablets.
- Android regelt zelf zn geheugen en een taskkiller zou dan ook niet nodig moeten zijn.
Hier op mijn Archos 70 heb ik nooit geheugenproblemen.. Over welke game heb je 't bijvoorbeeld?
- Die 6GB die je nog hebt is voor films, muziek en foto's.
De Archos 101 heeft slechts 150MB ruimte voor de installatie van games / applicaties.
Verwijderd
Aha, dat is 't 'm dus! Weet ik dat ook weer! Games zoals Sims3, Asphalt5 of RagingThunder.. die kon je aanklikken maar sloten gelijk weer af zonder foutmelding.. na de tasklijst leeg gehaald te hebben deden ze het wel..CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:53:
- De flash.apk die je nu gebruikt hebt is niet van Archos zelf en daarom ook niet geoptimaliseerd.
Dat gezegd hebbende verwacht ik ook niet dat je hedentendage al goed flashgames kunt spelen op tablets.
- Android regelt zelf zn geheugen en een taskkiller zou dan ook niet nodig moeten zijn.
Hier op mijn Archos 70 heb ik nooit geheugenproblemen.. Over welke game heb je 't bijvoorbeeld?
- Die 6GB die je nog hebt is voor films, muziek en foto's.
De Archos 101 heeft slechts 150MB ruimte voor de installatie van games / applicaties.
Mijn ervaring met een taskkiller op de A70 zijn niet echt goed.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:38:
Een taskkiller was "not done" ofwel?
Op dit moment gebruik ik wel de Android assistant waar ook een mogelijkheid zit om tasks te sluiten.
Ik sluit mij aan bij CLB dat de Archos zijn geheugen zelf regelt maar begrijp sommige dingen ook niet.
Als ik bijvoorbeeld zaken als Agenda en Contacts kill dan zijn deze tasks na een bepaalde tijd toch weer actief
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Verwijderd
Ja klopt, je moet daarvoor dus wel steeds handmatig naar die systeemmonitor.. Vind het vooral vreemd dat ie tasks als email, agenda, skype en bluetooth (terwijl het niet aanstaat) continue op de achtergrond (staat er letterlijk bij) heeft draaien wat geheugen in neemt. Okay, ik snap wel dat het gebasseerd is op android telefoons, maar die kleine dingen nemen wel geheugen in beslag.. Zou handig zijn als je die permanent uit kon schakelen als je die toch niet gebruikt..Caveman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:35:
Archos heeft toch zijn "eigen" taskkiller, als ik naar systeemmonitor ga en ik zeg alle taken afsluiten heb ik weer keurig wat geheugen en loopt ie lekker soepel.
En ik ervaar het zelfde als Dewe; dat tasks binnen een minuut weer terug zijn als je ze gekilled hebt..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 17:50 ]