Ik denk het wel, de 101 levert in tegenstelling tot de 70 wel normaal vermogen over usb. Harde schijven etc werken ook gewoon. Zal het zo wel even proberen hier op mn werk.
ALS we hem ooit binnenkrijgen (laten we zeggen als pasen en kerstmis op dezelfde dag vallenSahi_NL schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:00:
Ik wil de Archos 101 in ons magazijn gaan inzetten, daarvoor moet een USB barcodescanner aangesloten worden op de Archos, verwachten jullie dat het apparaat daar wel genoeg spanning voor kan leveren?
No Gillette, No Minette
De laatste update is ingetrokken (archosfans.com) . Schijnt dat sommige tablets in een loop terecht komen....Bij mij werkt het gelukkig wel :-)
Net even getest met een usb barcodelezer.
Hij wordt netjes herkend en hij scant ook nog
. Maar omdat hij herkend wordt als een toetsenbord, laat android het on screen toetsenbord niet meer zien. Dit zal wel ergens in te stellen zijn vermoed ik...
Hij wordt netjes herkend en hij scant ook nog
Verwijderd
Na de 61 pagina's gelezen te hebben, zie ik helemaal niets over de Archos 70-250 als imagetank.
Digitale reflex, de kaartjes legen op de Archos...en dan bekijken.
Kan een camera zo aan de Archos gehangen worden of moet er een kaartlezer tussen?
Dan kan de Archos niet met NEF files overweg....maar kan ik die wel opslaan..?
Zo een aantal vragen, waar ik zo geen antwoord op heb....
Ik lees het graag..
Bedankt alvast
Jim
Kan een camera zo aan de Archos gehangen worden of moet er een kaartlezer tussen?
Ik lees het graag..
Bedankt alvast
Jim
Update ingetrokken? Tja, weer een foute release.... toch werkt hij goed op mijn 101. Alles lijkt snel en bepaalde problemen zijn inderdaad weg. OTA ging probleemloos en snel.
Voor de mensen met een 101 met een kapotte usb / micro sd slot, die ie echt kapot. Deep sleep mode is ook kapot en die mis ik enorm. Usb en micro sd heb ik al opgegeven, net als veel anderen. Sommigen hebben al 4 101 units kapot gehad in 1 maand... er klopt iets niet. Zonder usb host is het ook een leuk ding voor thuis. Die deep sleep mode zou alleen wel erg handig zijn......... maar daarvoor gaat hij niet terug naar archos.
Voor de mensen met een 101 met een kapotte usb / micro sd slot, die ie echt kapot. Deep sleep mode is ook kapot en die mis ik enorm. Usb en micro sd heb ik al opgegeven, net als veel anderen. Sommigen hebben al 4 101 units kapot gehad in 1 maand... er klopt iets niet. Zonder usb host is het ook een leuk ding voor thuis. Die deep sleep mode zou alleen wel erg handig zijn......... maar daarvoor gaat hij niet terug naar archos.
Je kan je camera met behulp van de usb host kabel gewoon aansluiten op de archos 70. Je kan dan ook gewoon al je bestanden kopieren.
Dit geldt ook voor bestandsformaten die archos standaard niet snapt. Het kan zijn dat dit niet direct lukt met de standaard file manager, maar je kan altijd een van de vele android file managers gebruiken die dit wel kunnen.
Dit geldt ook voor bestandsformaten die archos standaard niet snapt. Het kan zijn dat dit niet direct lukt met de standaard file manager, maar je kan altijd een van de vele android file managers gebruiken die dit wel kunnen.
ALs je kijkt in de instellingen dan kun je in de optie "Over het apparaat" de android versie vinden. En zie er staat 2.0.71 en dan tussen haakjes (android 2.2.1) dus helemaal up-to-date Foyo. Helemaal geen probleeem dus.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:20:
Moet je de update handmatig uitvoeren dmv het aos bestand van de archos website? Als ik op het apparaat "system updates" kies, krijg ik te zien dat mijn apparaat uptodate is, terwijl hij nog altijd op 2.0.71 draait.
2.0.71 is niet helemaal up-to-date hoor, dat is versie 2.1.02
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 27-01-2011 16:35 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee, inmiddels is er versie 2.1.03 waarin het loopprobleem wat bij sommige 70's voor kwam is opgelost. Inmiddels downloadbaar bij Archos, nog niet OTACLB schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:35:
2.0.71 is niet helemaal up-to-date hoor, dat is versie 2.1.02
GerkeP
Top!
Vandaag m'n Archos gekocht en daarnet de cinema plugin willen aanschaffen.
Dit ging allemaal prima (op de Archos zelf) tot op het einde, welke windows gebruik je?..... ehrm... ok
Dit dient dus via de pc te verlopen.
Ik heb net ingelogd op de Archos-site en ik zie dat ik de plugin betaald heb etc maar is die dan alsnog ergens via die site te downloaden?
Dit ging allemaal prima (op de Archos zelf) tot op het einde, welke windows gebruik je?..... ehrm... ok
Ik heb net ingelogd op de Archos-site en ik zie dat ik de plugin betaald heb etc maar is die dan alsnog ergens via die site te downloaden?
Inloggen op je account dan naar Product Services. Dan bij Plugins op More drukken.ScooBY_DoO schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:39:
Cinema for internet tablet - Generate plugin
Ik heb/zie alles tot Generate Plugin..... Die optie krijg ik niet.lethargy schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:48:
[...]
Inloggen op je account dan naar Product Services. Dan bij Plugins op More drukken.
Cinema for internet tablet - Generate plugin
Bovenaan staat purchased plugins dus ik neem aan dat de betaling ok verlopen is.
[Edit]
Wordt knettergek van die site

Bijna overal waar ik kom vraagt de site om waar ik vandaan kom en ik keer terug waar ik was.
Zowel vanuit de support sectie bij bijvoorbeeld de link naar: How to install firmware, volgende pagina, waar kom je vandaan, daarna weer de support sectie.
Net via de support link een bericht ingetikt aangaande de plugin, verzenden, waar kom je vandaan, leeg berichtenvak

Dus of het nu verzonden is ik heb geen flauw idee, iemand anders hier ook last van?
Nice, ben ook nog op een uitgebreide supportpagina terechtgekomen, alles ingevuld, verzenden, waar komt u vandaan, nederland, hopla... blanco velden... lol
[ Voor 46% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-01-2011 20:20 ]
ik wil graag een snelkoppeling o.i.d. op 1 van mijn home screens hebben die verwijzen naar een document. Ik krijg dat niet voor elkaar....
En de 2de vraag, je kunt wel een map aanmaken op je homescreen, maar hoe krijg ik daar iets in? mja, shortcuts lukt wel om die erin te slepen. Maar ik wil daar bv. plaatjes of pdfjes in hebben.
En de 2de vraag, je kunt wel een map aanmaken op je homescreen, maar hoe krijg ik daar iets in? mja, shortcuts lukt wel om die erin te slepen. Maar ik wil daar bv. plaatjes of pdfjes in hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Caveman op 27-01-2011 20:55 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Dat zijn algemene Androidvragen die beter in het softwaretopic gevraagd kunnen worden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je moet sowieso je device registreren op archos.com. Nadat je hebt betaald, krijg je een email op je pc met 2 links.ScooBY_DoO schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:39:
Top!
Klik op zo'n link om het bestand te downloaden op je pc.
Daarna moet je je archos aan je pc hangen en het gedownloade bestand van je pc kopieren op je Archos. Je mag hem niet in een map zetten.
Daarna netjes ontkoppelen via je pc en volgens mij moet je daarna de archos opnieuw opstarten en installeert die de plug-in vanzelf.
Verwijderd
las net op het xbmcfreak forum dat er iemand aan XBMC voor android werkt.
Dat zou een leuke ontwikkeling zijn.
Dat zou wel een fijne ontwikkeling zijn ja!Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:15:
las net op het xbmcfreak forum dat er iemand aan XBMC voor android werkt.
Ik heb trouwens mijn Archos gereset om te kijken of wifi dan beter werkt (2.1.02) dit is helaas niet het geval.. blijf wireless G snelheden houden terwijl hij wél met N verbonden is.
Ik heb wel het idee dat het toetsenbord wat sneller reageert alleen vraag me af of dit door de reset komt.
Ik had al geregistreerd, ook al de laatste fw erop gezet.Ferry34 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:51:
[...]
Je moet sowieso je device registreren op archos.com. Nadat je hebt betaald, krijg je een email op je pc met 2 links.
Klik op zo'n link om het bestand te downloaden op je pc.
Daarna moet je je archos aan je pc hangen en het gedownloade bestand van je pc kopieren op je Archos. Je mag hem niet in een map zetten.
Daarna netjes ontkoppelen via je pc en volgens mij moet je daarna de archos opnieuw opstarten en installeert die de plug-in vanzelf.
Ik kom er net achter dat er idd een link via de mail is verzonden, neemt niet weg dat dit ook via de site zou moeten werken.
Beetje vreemd allemaal.
Om half 6 nog niet hoor...Loveparade schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:38:
Nee, inmiddels is er versie 2.1.03
Hebben jullie last van het feit dat de standaard video-applicatie niet onthoud waar je gebleven bent met een film.
En dan heb ik het over Androidversie 2.2 dus FirmWare 2.0.7.1 of hoger.. Ik draai Android 2.1 maar films onthouden, hmm soms.
Ik draai 2.2, en ik heb dat ook. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een goede vervanger voor de video-applicatie.CLB schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:39:
[...]
Om half 6 nog niet hoor...
Hebben jullie last van het feit dat de standaard video-applicatie niet onthoud waar je gebleven bent met een film.
En dan heb ik het over Androidversie 2.2 dus FirmWare 2.0.7.1 of hoger.. Ik draai Android 2.1 maar films onthouden, hmm soms.
kopmt android 3.0(Honeycomb) ook naar archos 70 250gb
of is dit nog niet duidelijk?
wat denk3en jullie
of is dit nog niet duidelijk?
wat denk3en jullie
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Zolang de camera zich identificeert als een mass storage defice moet het vast goed gaan. Ik kan de camera van mijn dochter gewoon aan mijn 101 hangen en vervolgens middels de gallery app mooi door haar foto's heen bladeren. Bij mijn video camera ging het echter niet, maar deze identificeert zich als een hub met een mass storage device en een dvdrom (voor het automatisch kunnen instaleren van wat software). Dit pikt de archos dan weer niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:
Na de 61 pagina's gelezen te hebben, zie ik helemaal niets over de Archos 70-250 als imagetank.
Ik lees het graag..
Bedankt alvast
Jim
Ik heb in de mail gewoon die andere link (linux, mac or other windows) aangeklikt en deze levert een .aos bestand op. Deze kun je gewoon op je archos zelf uitvoeren en dan is het klaar.ScooBY_DoO schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:53:
Ik heb/zie alles tot Generate Plugin..... Die optie krijg ik niet.
Bovenaan staat purchased plugins dus ik neem aan dat de betaling ok verlopen is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Er is geen een app die zoveel video-codecs af kan spelen als de standaard Archls player =)kavish schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:28:
Ik draai 2.2, en ik heb dat ook.
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een goede vervanger voor de video-applicatie.
Ik had hem trouwens afgelopen zondag bij Mediamarkt gekocht, ben er gisteren even mee terug geweest en kreeg 19% terug.. dus heb hem nu in feite voor maar (afgerond) 210 euro!
(de Archos 70 8gb)
Ik zelf zit nog te twijfelen of ik die plugins koop van Archos zelf aangezien ik hierboven ergens las dat ze XBMC gingen porten?
Ik zelf zit nog te twijfelen of ik die plugins koop van Archos zelf aangezien ik hierboven ergens las dat ze XBMC gingen porten?
[ Voor 2% gewijzigd door M4rtyn op 28-01-2011 12:44 . Reden: model toegevoegd ]
Wellicht biedt VLC Mediaplayer binnenkort ook een altarnatief voor de video-codecs..
http://www.android-tutori...ijnt-binnen-enkele-weken/
is het ook mogelijk om een usb gps aan te sluiten op een 101 of 7 (om hem als breedbeeld nav te gebruiken)
google en tweakers leverde niet echt een concreet antwoord op. Bluetooth wel, en als een barcodescanner werkt zou ik denken een gps ook wel, maar heeft iemand daar een concreet antwoord op ?
google en tweakers leverde niet echt een concreet antwoord op. Bluetooth wel, en als een barcodescanner werkt zou ik denken een gps ook wel, maar heeft iemand daar een concreet antwoord op ?
www.weitjerock.com
Je kreeg 16% terug, maar alsnog erg nette service van de MM ja.M4rtyn schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:43:
Ik had hem trouwens afgelopen zondag bij Mediamarkt gekocht, ben er gisteren even mee terug geweest en kreeg 19% terug..
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Inmiddels is dus 2,1,3 beschikbaar op officiele Archos site. Bleef wel hangen na de reboot, na half uurtje gestopt en opnieuw opgestart en nieuwe firmware staat er netjes op.
Verwijderd
GPS via Bluetooth met Co Pilot werkt prima.Klein_Kipje schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:47:
is het ook mogelijk om een usb gps aan te sluiten op een 101 of 7 (om hem als breedbeeld nav te gebruiken)
Ik gebruik Bluetooth GPS Mouse voor de verbinding en de Freedom GPS Receiver.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:57:
Inmiddels is 2,1,3 beschikbaar op officiele Archos site. Bleef wel hangen na de reboot,
na half uurtje gestopt en opnieuw opgestart en nieuwe firmware staat er netjes op.
Loveparade schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:38:
Nee, inmiddels is er versie 2.1.03
Welke coPilot versie gebruik jij? Die van mij crasht heel regelmatig.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:01:
[...]
GPS via Bluetooth met Co Pilot werkt prima.
Ik gebruik Bluetooth GPS Mouse voor de verbinding en de Freedom GPS Receiver.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Verwijderd
Ik gebruik versie 8.2.0.218 en gebruik het voor ritten van max 1uurDima_2005 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:27:
[...]
Welke coPilot versie gebruik jij? Die van mij crasht heel regelmatig.
Jup, dit vond ik ook! Ook voor de mensen die hem nu nog willen aanschaffen.. kun je weer een sleeve voor halen!Brad Pitt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:50:
[...]
Je kreeg 16% terug, maar alsnog erg nette service van de MM ja.
Dat zou wel gaaf zijn, het maakt me niet uit welk programma als ik maar dvd's kan kijken..Sahi_NL schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:05:
Wellicht biedt VLC Mediaplayer binnenkort ook een altarnatief voor de video-codecs..
Die nieuwe update werkt bij mij trouwens als een trein
Is dit nog steeds een "aan te raden" tablet (hij is immers al weer een paar maanden uit/oud) of zijn er vergelijkbaar geprijsde tablets met (minimaal) dezelfde functionaliteit?
Vraag me af wat de stock van MM Zwolle is, aangezien ik daar morgen ben
Er worden hier 4 tablets besproken dus over welke jij het hebt...
Ik heb mijn archos (70 8GB) binnen, maar als ik nu muziek aanzet komt er een heel erg storend krakend geluid uit de rechter speaker. Ik heb nu balans helemaal naar links gedaan, maar ik ben bang dat de rechterspeaker kapot is. Maar ik heb totaal geen zin om hem terug te sturen. Meer mensen met dit probleem?
Voor dezelfde prijs wordt lastig ja. Die Archos 101 bijvoorbeeld, is maar 300 euro en dat is toch wel erg goedkoop.Sypher schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:55:
Is dit nog steeds een "aan te raden" tablet (hij is immers al weer een paar maanden uit/oud) of zijn er vergelijkbaar geprijsde tablets met (minimaal) dezelfde functionaliteit?
Helemaal als je kijkt wat je er allemaal mee kunt doen
Ik moet wel zeggen dat de kijkhoek wel erg jammer is en omdat ik zóveel plezier heb van die Archos, dat ik deze misschien wel ga vervangen door bijvoorbeeld de Xoom als blijkt dat de kijkhoek en beeldkwaliteit weer een stap vooruit is. Die wordt waarschijnlijk gewoon zeker 2 x zo duur natuurlijk.
Ik heb trouwens altijd het idee dat de Archos kleiner is dan andere 10 inch tablets, al heb ik ze niet naast elkaar zien liggen ofzo. Het lijkt alsof de Archos smaller en langer is, maar is dat ook zo?
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 29-01-2011 11:24 ]
Dat lijkt niet alleen maar, dat is ook zo. De diagonaal is 10 inch, alleen de beeldverhouding is anders. De beeldverhouding is 16:9, de ipad is wat "vierkanter". Maar het beeldoppervlak is gelijk.Ferry34 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:23:
[...]
Ik heb trouwens altijd het idee dat de Archos kleiner is dan andere 10 inch tablets, al heb ik ze niet naast elkaar zien liggen ofzo. Het lijkt alsof de Archos smaller en langer is, maar is dat ook zo?
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ja die Ipad lijkt me gewoon 4:3, maar ook een Notion Ink Adam lijkt een stuk groter. Die zal dan wel dezelfde afmeting hebben als een ipad?
En die heeft ook een bezel van 3cm ofzo..
Ik moet zeggen dat mijn Archos 101 erg goed loopt sinds de 2.1.03 OS update! (I.c.m. Go launcher EX)
Ik heb een volledige reset gedaan, volgens de changelog creëer je dan bovendien een 64 mb swap file.
Ik heb een volledige reset gedaan, volgens de changelog creëer je dan bovendien een 64 mb swap file.
Ik heb er even een filmpje van gemaakt: View My Videohardware.tom schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:20:
Ik heb mijn archos (70 8GB) binnen, maar als ik nu muziek aanzet komt er een heel erg storend krakend geluid uit de rechter speaker. Ik heb nu balans helemaal naar links gedaan, maar ik ben bang dat de rechterspeaker kapot is. Maar ik heb totaal geen zin om hem terug te sturen. Meer mensen met dit probleem?
Hebben hier meer mensen last van de "Dolphin bug''? Bij elke download crasht de browser..
Op het archosfans forum zie ik ook steeds meer meldingen.. Balen!
Edit: Het gaat hier dus om de nieuwste update!
[ Voor 16% gewijzigd door tzanten op 30-01-2011 14:14 ]
Is deze tablet nog een beetje goed voor de games die nu uitkomen?
Ik zit zelf te kijken voor een tablet. Ik wil er een beetje op internetten, filmpjes mee kijken en spelletjes spelen.
Ik zit zelf te kijken voor een tablet. Ik wil er een beetje op internetten, filmpjes mee kijken en spelletjes spelen.
Als je is wat games noemt die je getest zou willen hebben?
En heb je het over de Archos 70 of 101? Met flash-geheugen of harde schijf...
Ik ben sinds de update -toevallig- overgestapt op de Opera Mini browser.tzanten schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:12:
Hebben hier meer mensen last van de "Dolphin bug''? Bij elke download crasht de browser..
Deze bevalt me stukken beter en is zeer snel.
Games als bijvoorbeeld: Angry Birds, Pocket Legends, Mega Jump en Reckless Racing.CLB schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:40:
Als je is wat games noemt die je getest zou willen hebben?
En ik zit nog te twijfelen tussen de 70 en de 101. Maar heb je bij de 70 een 250GB flash-geheugen? Ik kan eigenlijk alleen maar vinden dat je dan alleen een hdd hebt.
250gb Hardeschijf, angry birds heb ik getest en die werktgiganielsie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:11:
[...]
Games als bijvoorbeeld: Angry Birds, Pocket Legends, Mega Jump en Reckless Racing.
En ik zit nog te twijfelen tussen de 70 en de 101. Maar heb je bij de 70 een 250GB flash-geheugen? Ik kan eigenlijk alleen maar vinden dat je dan alleen een hdd hebt.
De rest ook allemaal, zijn helemaal geen zware games =) Zie ook mn game-filmpje in de TopicStart
Ah, Leuk filmpje. Heb hem net gekeken.
Nog een laatste vraagje:
Ondersteund de tablat ook flash en silverlight?
Nog een laatste vraagje:
Ondersteund de tablat ook flash en silverlight?
Flash wel met Android 2.2 en als je Flash los installeert (via de Market)
Silverlight durf ik niet te zeggen..
Silverlight durf ik niet te zeggen..
Ik heb vandaag alleen een Android reset gedaan. Eerst gekeken via Terminal Emulator (type in: "free") hoe groot de swap file was, dat was 32 mb. Tijdens de reset zag ik staan creating swap file. Na de reset is het inderdaad 64 mb geworden als ik kijk in Terminal Emulator.tBoz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:24:
Ik moet zeggen dat mijn Archos 101 erg goed loopt sinds de 2.1.03 OS update! (I.c.m. Go launcher EX)
Als ik nu verschillende apps open heb staan, dan blijft alles vloeiend werken.
Ik heb 1 dingetje dat ik raar vind aan de archos en dat is het geluid dat die maakt als de batterij bijna op is (15% melding), is deze 'toon' aan te passen?
Ik kon het zelf namelijk niet vinden..

Hoe doe je zo een reset? Is dat bij de instellingen helemaal onderaan? En moet je dan alles opnieuw installeren?lethargy schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:04:
[...]
Ik heb vandaag alleen een Android reset gedaan. Eerst gekeken via Terminal Emulator (type in: "free") hoe groot de swap file was, dat was 32 mb. Tijdens de reset zag ik staan creating swap file. Na de reset is het inderdaad 64 mb geworden als ik kijk in Terminal Emulator.
Als ik nu verschillende apps open heb staan, dan blijft alles vloeiend werken.
Hoe kun je hem updaten? Als ik op mijn A70 op firmware update druk geeft hij namelijk aan dat hij up-to-date is.tBoz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:24:
Android reset:Aristos schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:09:
[...]
Hoe doe je zo een reset? Is dat bij de instellingen helemaal onderaan? En moet je dan alles opnieuw installeren?
Instellingen
Repareren en formateren
De apparatenconfiguratie en geinstalleerde toepassingen verwijderen
(Geen persoonlijke bestanden zullen tijdens deze verrrichting worden verloren) - OK
Alle apps moet je weer installeren. Je kan natuurlijk ook een backup maken en die terugzetten.
edit: Een volledige reset schijnt niet altijd te werken om de swap van 32 mb naar 64 mb te krijgen. Bij de Android reset werkt het wel.
Zie: http://forum.archosfans.c...php?f=63&t=47223&start=40
[ Voor 15% gewijzigd door lethargy op 30-01-2011 22:58 ]
Dan zal die wel up-to-date zijn denk ik zokavish schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:24:
Hoe kun je hem updaten?
Als ik op mijn A70 op firmware update druk geeft hij namelijk aan dat hij up-to-date is.
Kijk om dat te dubbelchecken is bij settings - about this device
Verander het bestand /system/media/audio/ui/LowBattery.ogg in een andere Vorbis file die beter klinktremoendoo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:04:
Ik heb 1 dingetje dat ik raar vind aan de archos en dat is het geluid dat die maakt als de batterij bijna op is (15% melding), is deze 'toon' aan te passen?
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Misschien handig om te weten:
Na de laatste update naar 2.1.03 had ik veel problemen met mijn wifi. Steeds foutmeldingen, geen verbinding, zeer trage performence.....
Het terugzetten van mijn Sweex300 router van g/n naar b/g deed het hem....
Mijn archos 101 loopt nu weer als een zonnetje :-)
Na de laatste update naar 2.1.03 had ik veel problemen met mijn wifi. Steeds foutmeldingen, geen verbinding, zeer trage performence.....
Het terugzetten van mijn Sweex300 router van g/n naar b/g deed het hem....
Mijn archos 101 loopt nu weer als een zonnetje :-)
Mijn A70 houd de WiFi verbinding ca. 20 sec. vast. Netgear WNDR3700 router, wpa2 beveiligd. Div. kanalen geprobeerd. Ook als ik bovenop de router zit verbreekt de verbinding. Thans nog Android 2.1.1, zou het WiFi gedeelte verbeteren met Android 2.2? Andere sugesties?
ThnX
Edit: upgrade naar Froyo bracht verbetering, WiFi nu okey!
ThnX
Edit: upgrade naar Froyo bracht verbetering, WiFi nu okey!
[ Voor 10% gewijzigd door FunZip op 31-01-2011 12:16 ]
Ik moet de archos terugsturen voor reparatie, ben benieuwd
Hebben jullie met FW 2.1.03 (dus Android 2.2.1) nog gewoon een 'deep sleep' mode om hem in te zetten?
Ik draai nog steeds op FW 1.0.90 (Android 2.1-update 1) maar wil alleen updaten als die modus er nog is...
Ik draai nog steeds op FW 1.0.90 (Android 2.1-update 1) maar wil alleen updaten als die modus er nog is...
Ja die modus is er en die heet gewoon slaapstand
Nederlandse taal op zulke devices
:Nu
EDIT: Nu toch bezig met de updatd downloaden, Android 2.2 en een grotere swapfile zijn wel plezant.
Gelijk even kijken of ik daarna kan tetheren icm mn Androidtelefoon en dergelijke en of die sneller is / aanvoelt
EDIT II: Ik ben nu bezig met backuppen van al m'n zut en dan ga ik volledig resetten.. had een 32MB swap file

EDIT: Nu toch bezig met de updatd downloaden, Android 2.2 en een grotere swapfile zijn wel plezant.
Gelijk even kijken of ik daarna kan tetheren icm mn Androidtelefoon en dergelijke en of die sneller is / aanvoelt
EDIT II: Ik ben nu bezig met backuppen van al m'n zut en dan ga ik volledig resetten.. had een 32MB swap file
[ Voor 91% gewijzigd door CLB op 31-01-2011 16:45 ]
Tetheren doe ik gewoon door wifi-hotspot op mijn htc aan te zetten.
Ik zit met een vaag probleem, ik krijg mijn archos niet 100% opgeladen, als ik hem aan de oplader leg gaat hij aan en na 20 uur opladen zit hij nu op 46% (hij was helemaal leeg).
Hoe kan ik hem helemaal vol krijgen? Of kost dit gewoon 40 uur, dit lijkt mij wel raar dan..
Ik zit met een vaag probleem, ik krijg mijn archos niet 100% opgeladen, als ik hem aan de oplader leg gaat hij aan en na 20 uur opladen zit hij nu op 46% (hij was helemaal leeg).
Hoe kan ik hem helemaal vol krijgen? Of kost dit gewoon 40 uur, dit lijkt mij wel raar dan..
Ik denk het niet, hij draait namelijk 2.0.71...CLB schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:51:
[...]
Dan zal die wel up-to-date zijn denk ik zo![]()
Kijk om dat te dubbelchecken is bij settings - about this device
Dan download je het losse .aos bestand van de laatste FW en update dus handmatig...
Als ik een full reset heb gedaan en de bestandsindeling dan op EXT3 zet...
Dan kan ik dus bestanden groter dan 4GB kwijt op de Archos? En hij werkt gewoon op elke PC?
Als ik een full reset heb gedaan en de bestandsindeling dan op EXT3 zet...
Dan kan ik dus bestanden groter dan 4GB kwijt op de Archos? En hij werkt gewoon op elke PC?
[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 31-01-2011 17:35 ]
Dit heb ik ook een aantal keer gehad! Wat bij mij hielp was de archos in een ruimte te leggen waar het warmer is. Wanneer hij 's nachts aan de lader hangt in een kamer waar het raam open staat, dus +- 10 graden werkt het niet, wanneer hij in de woonkamer ligt werkt het wel! Tevens heb ik ondekt dat je hem beter kan opladen als hij nog voor 10% accu heeft, dan gaat het sneller en heeft hij minder last van het rare "lange laden"remoendoo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:54:
Tetheren doe ik gewoon door wifi-hotspot op mijn htc aan te zetten.
Verwijderd
Zit al langere tijd te twijfelen over aanschaf van een tablet. Weet nu dat ik er zeker 1 wil aanschaffen alleen twijfel nog over de bekendere modellen: Ipad 16GB, Archos 70/101 of toch de Galaxy Tab (nu 600 euro met cashback).
Prijzen liggen erg uiteen en daardoor ook performance etc, maar toch wil ik graag een ervaring lezen van iemand die meerdere van bovenstaande apparaten in handen heeft gehad.
Wil best wat meer betalen als het apparaat dan ook echt beter/sneller werkt, maar het moet niet zo zijn dat je bv. met de A70 vrijwel hetzelfde gebruiksgemak hebt als met een Galaxy Tab die 2x zo duur is.
Was vandaag de stad in gegaan om wat te proberen/vergelijken, maar bij de eerste beste winkel werd mij direct afgeraden een Archos te kopen: volgens de verkoper extreem low budget, een slecht scherm, slechte responsiveness en bovendien een HDD versie die veel geluid maakt en bij schokken/stoten hapert. Is dit echt zo negatief? Ik was namelijk zelf erg gecharmeerd van de A70 juist vanwege de prijs en de 250GB HDD.
Helaas hadden ze nergens bij mij in de buurt apparaten die ik fysiek kon testen, dus weet ook nog steeds niet of ik voor een 7 of 10 inch moet gaan.
Wat ik ermee wil:
- surfen
- gamen
Bellen, filmpjes kijken vind ik niet echt noodzakelijk. Wat ik wel heel erg belangrijk vind is gebruiksgemak en performance/responsiveness van het touch screen. Ik heb hier ook een Ipod Touch 4G in mijn bezit en dat is erg fijn werken met zo'n touch screen. Voor surfen/gamen vind ik het scherm toch wat te klein. Kun je me dan toch de Ipad aanraden of doen de Archos en Galaxy hier niet voor onder?
Prijzen liggen erg uiteen en daardoor ook performance etc, maar toch wil ik graag een ervaring lezen van iemand die meerdere van bovenstaande apparaten in handen heeft gehad.
Wil best wat meer betalen als het apparaat dan ook echt beter/sneller werkt, maar het moet niet zo zijn dat je bv. met de A70 vrijwel hetzelfde gebruiksgemak hebt als met een Galaxy Tab die 2x zo duur is.
Was vandaag de stad in gegaan om wat te proberen/vergelijken, maar bij de eerste beste winkel werd mij direct afgeraden een Archos te kopen: volgens de verkoper extreem low budget, een slecht scherm, slechte responsiveness en bovendien een HDD versie die veel geluid maakt en bij schokken/stoten hapert. Is dit echt zo negatief? Ik was namelijk zelf erg gecharmeerd van de A70 juist vanwege de prijs en de 250GB HDD.
Helaas hadden ze nergens bij mij in de buurt apparaten die ik fysiek kon testen, dus weet ook nog steeds niet of ik voor een 7 of 10 inch moet gaan.
Wat ik ermee wil:
- surfen
- gamen
Bellen, filmpjes kijken vind ik niet echt noodzakelijk. Wat ik wel heel erg belangrijk vind is gebruiksgemak en performance/responsiveness van het touch screen. Ik heb hier ook een Ipod Touch 4G in mijn bezit en dat is erg fijn werken met zo'n touch screen. Voor surfen/gamen vind ik het scherm toch wat te klein. Kun je me dan toch de Ipad aanraden of doen de Archos en Galaxy hier niet voor onder?
Haha hij heeft zeker de Archos 7 Home Tablet in z'n assortiment ofzoVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:39:

is door in de reviewsectie op Tweakers.net, die verkoper wil je gewoon dure zut aansmeren! Pannenkoek
Ding is snel, ding is goed gebouwd, de responsiveness van het scherm is top, de HDD versie en geluid

Mijn stukje over de schermgevoeligheid in mijn reviewWat ik wel heel erg belangrijk vind is gebruiksgemak en performance/responsiveness van het touch screen. Ik heb hier ook een Ipod Touch 4G in mijn bezit en dat is erg fijn werken met zo'n touch screen. Voor surfen/gamen vind ik het scherm toch wat te klein. Kun je me dan toch de Ipad aanraden of doen de Archos en Galaxy hier niet voor onder?
De Galaxy Tab is via Amazon al te krijgen voor zo'n 500,00 inclusief verzending, dus dat is wel interesting
haha verkooppraatjes
Ik heb zelf een archos 70 250gb en ben er zeer over te spreken.
Als je je oor tegen de archos aan drukt dan kun je de harde schijf horen inderdaad maar op 5 cm afstand niet eens, laat staan op de afstand die je normaal tussen je hoofd en de tablet hebt. (tenminste ik neem aan dat je niet met je oor tegen de tablet aan gamet?)
Het beeldscherm had ik zelf minder goed verwacht, de 101 schijnt wat minder te zijn maar de kijkhoeken zijn prima te doen en hij reageert erg goed.
Extreem low budget? NEE, je krijgt gewoon een goed product dat zeker zijn geld waard is.
En om nou 2x zoveel uit te geven voor een product dat op papier beter is zoals de galaxy tab?
Wat moet je met snellere hardware als de archos gewoon alle games die er voor android zijn aan kan?
En als je alleen wilt surfen en gamen, neem dan de 8gb versie die is nog een stuk dunner ook (de 250gb versie is zeker niet dik hoor, maar 14mm. De 8gb is echter maar 10mm wat ECHT dun is).
Ik zelf heb de 250gb genomen om films op te zetten.
Hoop je hiermee geholpen te hebben
Ik heb zelf een archos 70 250gb en ben er zeer over te spreken.
Als je je oor tegen de archos aan drukt dan kun je de harde schijf horen inderdaad maar op 5 cm afstand niet eens, laat staan op de afstand die je normaal tussen je hoofd en de tablet hebt. (tenminste ik neem aan dat je niet met je oor tegen de tablet aan gamet?)
Het beeldscherm had ik zelf minder goed verwacht, de 101 schijnt wat minder te zijn maar de kijkhoeken zijn prima te doen en hij reageert erg goed.
Extreem low budget? NEE, je krijgt gewoon een goed product dat zeker zijn geld waard is.
En om nou 2x zoveel uit te geven voor een product dat op papier beter is zoals de galaxy tab?
Wat moet je met snellere hardware als de archos gewoon alle games die er voor android zijn aan kan?
En als je alleen wilt surfen en gamen, neem dan de 8gb versie die is nog een stuk dunner ook (de 250gb versie is zeker niet dik hoor, maar 14mm. De 8gb is echter maar 10mm wat ECHT dun is).
Ik zelf heb de 250gb genomen om films op te zetten.
Hoop je hiermee geholpen te hebben
Bedankt man, dit helpt wel want hij is nu al een stuk verder opgeladen in de warme huiskamer.Netsrek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:34:
[...]
Dit heb ik ook een aantal keer gehad! Wat bij mij hielp was de archos in een ruimte te leggen waar het warmer is. Wanneer hij 's nachts aan de lader hangt in een kamer waar het raam open staat, dus +- 10 graden werkt het niet, wanneer hij in de woonkamer ligt werkt het wel! Tevens heb ik ondekt dat je hem beter kan opladen als hij nog voor 10% accu heeft, dan gaat het sneller en heeft hij minder last van het rare "lange laden"
Hij lag onder een open raam op me kamer

32MB swap file:

64MB swap file:

En vanavond weer de hele Archos 70 instellen hoe ik 'm wil hebben

64MB swap file:

En vanavond weer de hele Archos 70 instellen hoe ik 'm wil hebben
Ik merk ineens ook dat ie amper heeft opgeladen, even in de woonkamer opladen danNetsrek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:34:
[...]
Dit heb ik ook een aantal keer gehad! Wat bij mij hielp was de archos in een ruimte te leggen waar het warmer is. Wanneer hij 's nachts aan de lader hangt in een kamer waar het raam open staat, dus +- 10 graden werkt het niet, wanneer hij in de woonkamer ligt werkt het wel! Tevens heb ik ondekt dat je hem beter kan opladen als hij nog voor 10% accu heeft, dan gaat het sneller en heeft hij minder last van het rare "lange laden"
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een e-reader, maar gezien het feit dat ik geen problemen heb met het lezen op LCD schermen en ik toch ook graag comics en series zou willen kijken, neig ik nu naar een tablet. Gebruikt iemand hier zijn archos 70/101 voor deze dingen? Zo ja, wat is jullie ervaring ermee? Hoewel het mij niet meer dan logisch lijkt wil ik toch zeker weten of de sterkte van het backlight aangepast kan worden. Ook heb ik heb gehoord dat voor boeken een 7 inch scherm prima is, maar dat voor comics en tijdschriften een 10 inch scherm beter is. Klopt dit ongeveer met jullie ervaring?
Het surfen op het internet is voor mij meer een extra aangezien ik ook een laptop heb, maar in de trein en thuis op de bank is het nou eenmaal onpraktisch om rustig te lezen op een laptop. Daarnaast vroeg ik mij af of de specs van deze tablets ook in de toekomst voldoende zijn. Ik weet dat de systeemeisen voor Android 3.0 nog niet bekend zijn, maar hoe groot is de kans dat deze niet gaat draaien op de Archos 70 of 101? Hoewel deze tablets tot de goedkope groep behoren zou ik het ook erg jammer vinden als deze binnen een maand alweer verouderd is.
Alvast bedankt!
Het surfen op het internet is voor mij meer een extra aangezien ik ook een laptop heb, maar in de trein en thuis op de bank is het nou eenmaal onpraktisch om rustig te lezen op een laptop. Daarnaast vroeg ik mij af of de specs van deze tablets ook in de toekomst voldoende zijn. Ik weet dat de systeemeisen voor Android 3.0 nog niet bekend zijn, maar hoe groot is de kans dat deze niet gaat draaien op de Archos 70 of 101? Hoewel deze tablets tot de goedkope groep behoren zou ik het ook erg jammer vinden als deze binnen een maand alweer verouderd is.
Alvast bedankt!
En merk je verschil tussen het oude en nieuwe swap file?
Neuahh, maar ik ben nog bezig met alles installeren..Aristos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:08:
En merk je verschil tussen het oude en nieuwe swap file?
En ik ben ook nog is van Android 2.1 naar Android 2.2 geswitched.
EDIT: Pfff wel laat maar, bijna alles weer zoals ik het wil =)
Sommige dingetjes werken niet meer in 2.2, sommige zijn juist weer handig..
YouTube & Google Maps enzo ook weer geinstalleerd maar, daar kom ik morgen wel op terug.
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 01-02-2011 04:58 ]
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik heb zelf nog geen update gedaan.
Ik begrijp dat Firmware en besturing onlosmakelijk zijn verbonden bij upgrades
Ik begrijp dat Firmware en besturing onlosmakelijk zijn verbonden bij upgrades
Met de nieuwe firmware en Flash van de Moto Droid draait Youtube voor mij goed genoeg direct in de browser. Zit nog steeds te wachten op Flash met hardwareversnelling van Archos zelf.CLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 02:57:
[...]
YouTube & Google Maps enzo ook weer geinstalleerd maar, daar kom ik morgen wel op terug.
Verwijderd
Lezen op tablets is mijns inziens bijzonder subjectief. Ik zou aanbevelen om ergens in een winkel eerst eens het scherm van de A101 kan kijken, en vooral ook op z'n kant.rauthelegendary schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een e-reader, maar gezien het feit dat ik geen problemen heb met het lezen op LCD schermen en ik toch ook graag comics en series zou willen kijken, neig ik nu naar een tablet.
Ik merk dat de A101 eigenlijk net niet geweldig is voor comics. Wil je portret je comic op pagina grootte zien, dan ziet het er uit als je je laptop op z'n zijkant bekijkt. Het kan, maar echt geweldig is het niet. Daarnaast moet je het scherm voor het beste beeld net niet recht naar je toe hebben, maar onder een kleine hoek van je af. De kijkhoek is wat beperkt, en in portret niet recht van voor. Met goede ogen, en niet te kleine lettertjes in de comic, kan je dan de pagina in je comic in portret zien en de tekst lezen.
Prettiger is haast om gewoon horizontaal te kijken en wat meer scrollen. Maar merk echter dat dan het verschil tussen 10 en 7 inch niet heel groot is. Daarnaast cbr ondersteuning is matig, beter werkt het om de cbr/rar comics uit te pakken en opnieuw in te pakken als zip/cbz.
Mijn 7 inch tablet (een point of view overigens) kan ik ook goed comics op zien, en de kijkhoeken zijn daarvan ook beter. Hij lijkt wel wat zwaarder dan de A101, maar houdt makkelijker vast. De 10 inch Archos is uiteraard luxer/groter. Voor gewoon ebook (dus tekst/leesboeken, geen comics/plaatjes) lezen vind ik de 10inch wat onhandig, te groot. Ik merk dat de 7inch met laag contract/brightness/whatever beter werkt. Ik pak dan toch echt liever mijn 6 inch eInk boek, dat is toch prettiger.
Maar dat is mijn subjectieve mening. Ben wel benieuwd naar de mening hier van anderen over lezen op de a101/a70.
Helderheid kan je in stappen instellen voor Android breed. Daarnaast kan je in bijvoorbeeld Aldiko (ebook leesprogramma) heel nauwkeurig de schermhelderheid instellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 11:39 . Reden: toevoeging ]
Wat ik gisteren allemaal stap voor stap gedaan heb om van
FW 1.0.90 Android 2.1-update 1 naar FW 2.1.03 Android 2.2.1 te gaan:
• FW 2.1.03 gedownloadet en geinstalleerd
• gApps4Archos.apk geinstalleerd: V5 voor FroYo
Vond het maar een weirde / lelijke applicatie in vergelijk met gApps4Archos V4 voor Eclair...

V4 voor Eclair installeerde gewoon de Market en de Google Apps and that's it, hier moest ik dus kiezen...
Eerst gekozen voor 'install core and 'apps.zip' , maar toen kreeg ik een error dat de 'apps.zip' niet gevonden
kon worden.. Kan best, want al die .apk'tjes die Archos standaard meelevert heb ik er in het begin al afgegooid.
Toen voor de optie 'install only core apps' gekozen en toen moest ik rebooten, done en hop ik had de Market.
Maar geen YouTube of Google Maps of andere Google-applicaties die ik wel gelijk had bij de V4 voor Eclair...
• Terminal Emulator gedownloadet om mijn swapfile-grootte te checken

Bleek dus 32MB groot te zijn, maar hij zou na een reset een grootte hebben van 64MB, wat wel handig is
• Mijn Archos gereset en gekozen voor de optie: 'Reset Android' waarbij al je instellingen en applicaties worden gewist en dergelijke. Dat dus gedaan, gewacht totdat alles gelukt was en ik dus weer een schone Archos had.
• Weer gApps4Archos.apk geinstalleerd: V5 voor FroYo

En die was nu dus wel 64MB, so far so good, dat was is iets wat een keer lukte bij CLB
• Maar ik kon in de Google Market geen YouTube vinden of Google Maps, en daarom heb ik gedaan:
• Toen dus gereboot en de Google Market weer opgegaan om te zoeken naar onder andere YouTube / Google Maps / Streetview en dergelijke en die stonden er nu dus wel allemaal in, helemaal toppie natuurlijk
• Maar omdat Android 2.2 Flash-ondersteuning heeft en dat natuurlijk ook wel leuk is, gelijk even op zoek gegaan naar een .apk-file voor Adobe Flash Player en de laatste versie vond ik hier, op het Archosforum: 10.1.106.16
Alleen geinstalleerd geeft die versienummer '10.1.72.10' aan en is 10.81MB groot, achja het werkt zo best leuk.
Wat me opvalt in FW 2.1.03 / Android 2.2.1 FW 1.0.90 / Android 2.1-update1 die ik gebruikte:
• Er zijn iets meer mogelijkheden in de settings bij gekomen volgens mij...
Zo stonden 'Sound & Display' bij elkaar, wat nu twee losse menu's van elkaar zijn.
Er is een menu bijgekomen voor 'online video descriptions' waar ik nog niet precies van weet wat het is
Bij 'about device' is nu een 'power management' submenu bijgekomen, waar je kan instellen dat de Archos
altijd in deep sleep modus gaat als het scherm uit is. Wat mij betreft mooie functie die erbij gekomen is!!!
• WiFi is veel sneller verbonden met mijn thuisnetwerk, was al redelijk snel maar dit is nagenoeg instant
• Als je het home-icon even ingedrukt houd zie je niet de laatste 6, maar laatste 8 gebruikte apps / games
• Ik krijg mijn telefoon (Motorola Milestone) met Android nog steeds niet verbonden met mijn Archos 70..
Dit om te kunnen tetheren.. Ik hoopte dat dat wel zou lukken met Android 2.2 op de Archos, maar helaas..
• Lijkt nog steeds niet bij elke film te onthouden waar die is gestopt zodat je gelijk weer verder kan spelen...
• Het plaatje wat je ziet als je de Archos met een computer verbind om te mounten is wat leuker / speelser
• M'n zo geliefde Live Wallpaper (NexusMod) werkt niet, ook andere / nieuwere / oudere versies helaas niet
FW 1.0.90 Android 2.1-update 1 naar FW 2.1.03 Android 2.2.1 te gaan:
• FW 2.1.03 gedownloadet en geinstalleerd
• gApps4Archos.apk geinstalleerd: V5 voor FroYo
Vond het maar een weirde / lelijke applicatie in vergelijk met gApps4Archos V4 voor Eclair...

V4 voor Eclair installeerde gewoon de Market en de Google Apps and that's it, hier moest ik dus kiezen...
Eerst gekozen voor 'install core and 'apps.zip' , maar toen kreeg ik een error dat de 'apps.zip' niet gevonden
kon worden.. Kan best, want al die .apk'tjes die Archos standaard meelevert heb ik er in het begin al afgegooid.
Toen voor de optie 'install only core apps' gekozen en toen moest ik rebooten, done en hop ik had de Market.
Maar geen YouTube of Google Maps of andere Google-applicaties die ik wel gelijk had bij de V4 voor Eclair...

Bleek dus 32MB groot te zijn, maar hij zou na een reset een grootte hebben van 64MB, wat wel handig is
• Mijn Archos gereset en gekozen voor de optie: 'Reset Android' waarbij al je instellingen en applicaties worden gewist en dergelijke. Dat dus gedaan, gewacht totdat alles gelukt was en ik dus weer een schone Archos had.
• Weer gApps4Archos.apk geinstalleerd: V5 voor FroYo

En die was nu dus wel 64MB, so far so good, dat was is iets wat een keer lukte bij CLB
• Maar ik kon in de Google Market geen YouTube vinden of Google Maps, en daarom heb ik gedaan:
code:
1
2
3
| 1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data) 2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop') 3. REBOOT again |
• Toen dus gereboot en de Google Market weer opgegaan om te zoeken naar onder andere YouTube / Google Maps / Streetview en dergelijke en die stonden er nu dus wel allemaal in, helemaal toppie natuurlijk
• Maar omdat Android 2.2 Flash-ondersteuning heeft en dat natuurlijk ook wel leuk is, gelijk even op zoek gegaan naar een .apk-file voor Adobe Flash Player en de laatste versie vond ik hier, op het Archosforum: 10.1.106.16
Alleen geinstalleerd geeft die versienummer '10.1.72.10' aan en is 10.81MB groot, achja het werkt zo best leuk.
Wat me opvalt in FW 2.1.03 / Android 2.2.1 FW 1.0.90 / Android 2.1-update1 die ik gebruikte:
• Er zijn iets meer mogelijkheden in de settings bij gekomen volgens mij...
Zo stonden 'Sound & Display' bij elkaar, wat nu twee losse menu's van elkaar zijn.
Er is een menu bijgekomen voor 'online video descriptions' waar ik nog niet precies van weet wat het is
Bij 'about device' is nu een 'power management' submenu bijgekomen, waar je kan instellen dat de Archos
altijd in deep sleep modus gaat als het scherm uit is. Wat mij betreft mooie functie die erbij gekomen is!!!
• WiFi is veel sneller verbonden met mijn thuisnetwerk, was al redelijk snel maar dit is nagenoeg instant
• Als je het home-icon even ingedrukt houd zie je niet de laatste 6, maar laatste 8 gebruikte apps / games
• Ik krijg mijn telefoon (Motorola Milestone) met Android nog steeds niet verbonden met mijn Archos 70..
Dit om te kunnen tetheren.. Ik hoopte dat dat wel zou lukken met Android 2.2 op de Archos, maar helaas..
• Lijkt nog steeds niet bij elke film te onthouden waar die is gestopt zodat je gelijk weer verder kan spelen...
• Het plaatje wat je ziet als je de Archos met een computer verbind om te mounten is wat leuker / speelser
• M'n zo geliefde Live Wallpaper (NexusMod) werkt niet, ook andere / nieuwere / oudere versies helaas niet
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 01-02-2011 14:43 ]
En die swapfile, merk je dat?
PS: Mooi overzicht, tof dat je dat zo duidelijk deelt...
[ Voor 50% gewijzigd door Aristos op 01-02-2011 12:42 ]
Jammer genoeg valt mijn gekraakte scherm niet onder garantie , ook al is hij uit het niets geklapt zonder dat er iets mee gebeurt is.
Kreeg net deze mail binnen en krijg nog wel 25% korting bij een nieuwe aankoop.
Dan maar een nieuwe kopen.
Kreeg net deze mail binnen en krijg nog wel 25% korting bij een nieuwe aankoop.
Gelukkig werkte de verzekering mee en heb ik het aankoopbedrag terug gekregen.Dear customer
Your ARCHOS Product has been defined as out of warranty for the following reasons :
- Cracked screen
We would like to remind that, according to our after sales return conditions, the
ARCHOS binding repair obligations are lapsed after expired warranty period or due to
the warranty limitations..
However ARCHOS would like to propose you to benefit from our special discount
dedicated to out of warranty products : Trade-in of your out of warranty product for
a new one with a discount price : This 25% discount can be used for any order
(delivery costs excluded) passed on our web shop www.archos.com only within 90 days
as from your promotional code receipt
Dan maar een nieuwe kopen.
Allround funny guy and super esports worthy gamer ( atleast i think so lol )
Die swapfile, hmm neauh eigenlijk niet...Aristos schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:42:
En die swapfile, merk je dat?
Ik ga straks weer is wat games achter elkaar opstarten en dergelijke, maar dat deed m'n Archos 70 met Android 2.1 ook al snel en goed en alles bleef goed werken.. Benchmarks ofzo heb ik nooit gedaan, maar daar zie je wat verschil misschien... Ik vind 2.2 ook niet beduidend sneller werken dan 2.1 eerlijk gezegd, zoals veel mensen op verschillende fora / Tweakers zeiden.. Het werkt imho allemaal even soepel als met Android 2.1 en de benches:
Die hebben het dus wel over een iets sneller / krachtigere device, achja ik vind het wel goed...Loveparade schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:28:
Quadrant geeft nu een score van 1532 na de update, dat was 1380
Als je al Android 2.2 draait en alles naar wens hebt ingesteld zou ik niet alles resetten om die swapfile te fixen.
Ik liep anderhalve maand met Android 2.1 wat me goed beviel, maar alle lof over Android 2.2 en de nieuwe FirmWare deden mij toch besluiten om te upgraden. Ook de swapfile van 64MB klonk me leuk in de oren...
En nu ik geupgradet ben: achja nu heb ik de nieuwste FirmWare / Androidversie en alles werkt nog steeds goed!
Ik zou liever zien dat Archos bijvoorbeeld is kijkt naar het onthouden van films ofzo...
Of ergens een vinkje zetten, zodat je niet elke keer als je hem aansluit aan een pc op 'mount' moet drukken...
De optie om apps / games op het interne geheugen te zetten is wel leuk natuurlijk,
maar met 1,5GB aan ruimte om van allerlei zut te installeren heb ik dat ook niet nodig =)
Nu lijkt het net alsof ik negatief klink, dat is niet zo hoor, nu draait m'n Archos 70, Android 2.2, nou okee...
De 101 is niet geschikt om in portret te lezen. Dat komt door de kijkhoek van het scherm. Af en toe dmv een RSS reader kan het wel, maar als lezen 1 van de hoofddoelen is zou ik een andere nemen. Het voordeel is echter wel het gewicht. De 101 is de lichtste 10" tablet op de markt.rauthelegendary schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een e-reader, maar gezien het feit dat ik geen problemen heb met het lezen op LCD schermen en ik toch ook graag comics en series zou willen kijken, neig ik nu naar een tablet.
Alvast bedankt!
En imho ook (daardoor) erg fragiel... twee weken geleden in de MediaMarkt brak ik het ding bijna door de midden door maar wat kracht te gebruiken. Had ik doorgedrukt was die volgens mij zo gebroken, evenals m'n bankrekening.
Hoe bedoel je dat?CLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:53:
Ik zou liever zien dat Archos bijvoorbeeld is kijkt naar het onthouden van films ofzo...
Dat is een Android dingetje dus eigenlijk kan Archos daar weinig aan doen.Of ergens een vinkje zetten, zodat je niet elke keer als je hem aansluit aan een pc op 'mount' moet drukken...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Als ik een .avi afspeel als ik in bed lig en na 25 minuten zo moe ben dat ik wil slapen, stop ik met kijken..Janoz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:30:
Hoe bedoel je dat?
De volgende dag moet ik dan zelf de tijdbalk naar 25 minuten slepen om verder te kijken waar ik gebleven was. Bij sommige films (voornamelijk DVD's icm .vob-bestanden) lijkt de Archos wel te onthouden waar je gestopt bent met kijken, maar bij .avi's / .mpeg's heel vaak niet.. Dat is vrij irritant natuurlijk en imho best een groot gemis...
En m'n telefoon die ook op Android draait kan dit al jaren... die plug ik in de PC en hop hij is gemountDat is een Android dingetje dus eigenlijk kan Archos daar weinig aan doen.

Oja nog een opmerking / optie in de nieuwe FW die heel chill is:
Settings - Applications - Development die 'Take a screenshot instead of suspending' heet..
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 01-02-2011 14:07 ]
Die was er al een tijdje hoorCLB schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:
Oja nog een opmerking / optie in de nieuwe FW die heel chill is:
Settings - Applications - Development die 'Take a screenshot instead of suspending' heet..
Misschien vanaf 2.0.54 ofzo, maar niet bij 1.0.90
Hij was er iig na de android 2.2 update, weet niet precies welke fw versie dat is. Feit blijft dat hij al ong 1/2 maanden oud is
Verwijderd
Hoe werkt flash op deze devices? Heb wel wat op youtube gezien, maar erg veel is er nog niet over te vinden. Werkt het soepel? Haperingen? Beperkingen?
Kun je bijvoorbeeld de normale youtube en dumpert sites loaden om filmpjes te kijken? En flash games? Kun je bijvoorbeeld bloody penguin o.i.d. zonder moeite spelen?
Kun je bijvoorbeeld de normale youtube en dumpert sites loaden om filmpjes te kijken? En flash games? Kun je bijvoorbeeld bloody penguin o.i.d. zonder moeite spelen?
Flash werkt matig. Niet zoals op een desktop. Een simpele flashbanner gaat goed, maar een ingewikkeld spel gaat niet werken. Voor youtube is een aparte app, filmpjes op dumpert gaan meestal wel goed.
Ik heb net geupdate naar versie 2.1.03 en krijg nu een melding dat ik kan updaten naar 2.1.04
[changelog]
Version 2.1.4 - February 1st, 2011
Applications: fixes force close happening on applications not handling properly SecurityException (e.g. AppMonster and Dolphin)
Network shares: limit scanning to /24 subnet mask
[changelog]
Version 2.1.4 - February 1st, 2011
Applications: fixes force close happening on applications not handling properly SecurityException (e.g. AppMonster and Dolphin)
Network shares: limit scanning to /24 subnet mask
[ Voor 55% gewijzigd door Sahi_NL op 01-02-2011 15:42 ]
Wilde net een screenshot gaan plaatsen inderdaad! Update is 82.74MB groot
Hier te downloaden: ook rechtstreeks via je Archos generation 8 tablet

Hier te downloaden: ook rechtstreeks via je Archos generation 8 tablet

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 01-02-2011 16:59 ]
Flash viel mij een klein beetje tegen maar het is prima te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:17:
Hoe werkt flash op deze devices? Heb wel wat op youtube gezien, maar erg veel is er nog niet over te vinden. Werkt het soepel? Haperingen? Beperkingen?
Voor youtube heb je net als op de iphone en ipad een los programma voor (youtubefilmpjes haperen meestal een beetje in de browser, maar het losse programma werkt makkelijk en goed)
Dumpert filmpjes werken allemaal prima, ik heb laatst zelf in de auto met 3g (wifi hotspot aan op mn htc) dumpert filmpjes gekeken en dat ging soepel
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. De standaard meegeleverde e-reader app kan de kleuren inverten (tekst wit, achtergrond zwart) maar ook de normale kleursetting is prima te doen in portrait.bredend schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:57:
[...]
De 101 is niet geschikt om in portret te lezen. Dat komt door de kijkhoek van het scherm. Af en toe dmv een RSS reader kan het wel, maar als lezen 1 van de hoofddoelen is zou ik een andere nemen. Het voordeel is echter wel het gewicht. De 101 is de lichtste 10" tablet op de markt.
Ik heb er momenteel al een boek of 4 mee uitgelezen.
Als je de nieuwste update installeert, MOET je het daarna resetten? (en dus alles opnieuw installeren)
[ Voor 20% gewijzigd door Dima_2005 op 01-02-2011 17:30 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Heb vandaag mijn nieuwe Archos 70 mogen ontvangen (eindelijk). Staat standaard nu Android 2.2 op. Viel me ook op dat dit een ander board is dan mijn vorige. Ik heb nu een A70S ipv een A70H. Nieuwe hardware of vergis ik mij en was de vorige ook gewoon een S?
Zal zo even een pic uploaden...
Kiek:
Zal zo even een pic uploaden...
Kiek:

[ Voor 9% gewijzigd door Neo86 op 01-02-2011 17:54 ]
Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2