• Nazanir
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-11 12:16

Nazanir

Is pappa!

Dat racen in een RC wagentje is wel leuk, maar voelt meer als een soort gimmick. Ik wil het spel an sich niet afbeulen ofzo, maar ik -persoonlijk- heb er gewoon niet veel lol aan beleefd.

-

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:53
Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:14:
Dat racen in een RC wagentje is wel leuk, maar voelt meer als een soort gimmick. Ik wil het spel an sich niet afbeulen ofzo, maar ik -persoonlijk- heb er gewoon niet veel lol aan beleefd.
Eens. Best grappig voor een minuutje maar dat level duurde mij te lang.

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:14
dotslasher schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:45:
Ik heb een raar probleem bij het spelen van Duke Nukem Forever.

Ik word namelijk misselijk tijdens het spelen van DNF. Ik had dit ook al bij Duke Nukem 3D en Half Life 1+2.

Het begint al na 10 minuutjes. Ik word er zo ziek van en voel me zo slecht dat ik het echt moet afzetten.

Van Half Life weet ik dat het daar om de FoV ging die de oorzaak was.

Ik vind het ontzettend spijtig want ik wil de game gewoon uitspelen. Duke is da man.

Zijn er nog mensen die dit ondervinden?
Dat had mijn oudste broer ook altijd....

Nu ben ik de oudste

• DeNachtwacht
bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:46:
[...]

Haha volgens mij doe jij wel erg moeilijk. Er staan niet voor niets van die trampoline dingen aan de rechterkant, en waarom zou er anders een krat met pipebombs staan? :+
Hehe ik denk inderdaad dat ik het fout gedaan heb, maar dat dit de queen behoorlijk makkelijk maakt om te killen. Het duurt wel lang zo maar je kan eigenlijk niet doodgaan op de manier zoals ik het beschreef.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:57:
Ik heb de demo gespeeld, maar ik wacht toch echt tot de Duke in de budget bak ligt.

Ik zal niet ingaan op de graphics, ze zijn misschien niet meer up to date, maar ik wil ze niet slecht noemen, maar beter is gewoon mogelijk.

Ik stoor me gigantisch aan het regenerating HP + 2 wapens max. Het mooi aan de oude Duke was, dat je gewoon kon wisselen tussen je wapen en kon gebruiken wat je het liefst wilde per situatie. Nu ga je me niet vertellen, dat dit gedaan is vanwege consoles. Games zoals Bioshock hebben het ook gedaan, je kan of de Y knop ingedrukt houden, en je wapen uit een "wiel" kiezen, of met de 8 richtingen van de D-Pad. Het hoeft dus geen probleem te zijn. Maar het regenerating health, daar kan ik niet echt omheen. Het doet nogal af aan de moeilijkheid van het spel. Ik mis daarnaast ook de power-ups (Jetpack, Atomic Health, Holo-Duk, etc) die het spel net iets verder de hoogte in wisten te tillen. Ook heb ik geen enkele geheime locatie in de game weten te ontdekken.

Alle oude dingetjes, die Duke Nukem tot een geweldige game maakten, ontbreken. Ja er zit humor in, veel tieten, maar dat is slechts een stukje van. Ik had best wel hoge verwachtingen, die ik iets naar beneden aan had gepast, maar dit valt me gewoon tegen. Ik mis de oude gameplay van vroeger. Ik vind dan deze game ook niet de volle mep waard.
HoloDuke zit er gewoon in hoor. Jetpacks ben ik nog niet tegen gekomen en Atomic health zit er niet in door het nieuwe health systeem (jammer, maar ja).

De secret area's mis ik ook wel, maar vind ik niet storend. De 2 wapen max vind ik overigens ook niet zo heel erg, aangezien je bijna altijd wel een ander wapen in de buurt hebt liggen. Als je dat stuk in die monster truck doet, ga je natuurlijk geen shotgun gebruiken, maar pak je de railgun, welke dan ook voldoende voor handen is.

Ik heb me gisteren toch een aantal uur erg vermaakt. Slechte grappen, enorme shooutouts met uiteenspattende monsters, ledematen die je eraf kunt schieten en ga zo maar door.

Het enige wat ik echt jammer vind, is dat ze sommige oude geluiden niet terug hebben gestopt (deuren en liften, geluiden van monsters etc.).

• BlaSfem0n
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-09 15:03

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

jetpack is enkel online en heeft beperkte "fuel"
je kan ook de jetpack stuk schiete en dan ontploft die kerel lekker :)

p2p systeem zuigt wel een beetje met hosts die geen deftige verbinding hebben, hopelijk dat de dedi serv actief gaat support worden (is wel mogelijkheid tot maar zonder console/admin etc)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Mon0lith
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-11 14:51

Mon0lith

Yes Herr Flick

Wel lache dat je hier reacties leest met hidden secrets zoals de gloryhole en de "hidden lesbian easter egg"
die ik zelf nog niet ben tegengekomen :P

Ik moet zeggen, vind de SP tot nu toe vermakelijk genoeg afwisseling tussen schieten/shrinken/racen etc. en
de geweldige opmerkingen van duke met de seksistische beelden enzo :*)

De multiplayer vind ik echt ruk!
1. Het zoeken naar servers (PS3) duurt zoooooo lang, en dan vind ie maar 4 servers per map |:(
2.De gameplay doet me heel erg denken aan de 1e unreal tournament (incl. de graphics).
De devestator moeten ze er echt uithalen, die is zoooo overpowered.. vooral als er meer dan 2 per team ermee
rond lopen!

Mijn conclusie:
De SP is erg vermakelijk maar de MP is waardeloos (9 van de 10 keer is het bij games van deze tijd precies andersom)

PSN: Von_Smallhausn

• Dannare
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-05-2013
wimpie007 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Dat had mijn oudste broer ook altijd....

Nu ben ik de oudste
:D

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-03 14:34
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:34:
[...]
spoiler:
Vooral als je weet dat er in dat hokje naast je een man zit te schijten ipv een lekkere dame. Spring maar es omhoog vanaf het toilet dan zie je hem zitten...
Verklap dat dan niet!
En die dingen die ik gezegt heb staan letterlijk in de achievement waar het over gaat! Behalve die gloryhole maar die mag je zelf gaan zoeken waar die nu zit :P
Hebben jullie jaws trouwens ook al ontdekt?

[Voor 4% gewijzigd door Haas_nl op 14-06-2011 12:18]

• SizzLorr
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:34:
[...]

Vooral als je weet dat er in dat hokje naast je een man zit te schijten ipv een lekkere dame. Spring maar es omhoog vanaf het toilet dan zie je hem zitten...
Nee hoor, als je onder het hok kijk zie je 2 paar schoenen. Een man die aan het schijten is en een vrouw op zijn schoot in de richting van het gat.

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• bram1984
Mon0lith schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:13:
Wel lache dat je hier reacties leest met hidden secrets zoals de gloryhole en de "hidden lesbian easter egg"
die ik zelf nog niet ben tegengekomen :P

Ik moet zeggen, vind de SP tot nu toe vermakelijk genoeg afwisseling tussen schieten/shrinken/racen etc. en
de geweldige opmerkingen van duke met de seksistische beelden enzo :*)
Noemen ze dat een easter egg? Als je in die kruipruimte simpelweg naar links gaat, dan hoor je de dame in kwestie al. Als je dan naar beneden kijkt zie je het meteen. Ik vind dat nou niet echt een easter egg, maar goed.

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
[...]

Noemen ze dat een easter egg? Als je in die kruipruimte simpelweg naar links gaat, dan hoor je de dame in kwestie al. Als je dan naar beneden kijkt zie je het meteen. Ik vind dat nou niet echt een easter egg, maar goed.
Wat versta jij onder een easter egg? Die liggen dikwijls niet supergoed vebrorgen maar zijn gewoon ingebouwde grappen en/of referenties richting een ander spel oid.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• bram1984
In ieder geval niet iets wat letterlijk iedere speler kan vinden als 'ie gewoon naar rechts gaat. Voor een easter egg moet je toch in de regel wel enige moeite doen. Daarnaast mis ik inderdaad de verwijzing..

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:26:
In ieder geval niet iets wat letterlijk iedere speler kan vinden als 'ie gewoon naar rechts gaat. Voor een easter egg moet je toch in de regel wel enige moeite doen. Daarnaast mis ik inderdaad de verwijzing..
Don't shoot the messenger :/
Heb het ook maar van ps3life.nl

• bram1984
Daarom zei ik ook "noemen ze dat een easter egg" en niet "noem jij dat een easter egg",

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Duke Nukem is toch een en al "Easter Egg"? :? 8)7
Hoeveel verwijzingen, typische dingen of kleine details je wel niet tegenkomt is gigantisch veel.

One World Concepts

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Krijg je voor de gevonden hidden secrets (de gloryholes etc) ook trophy's als je die vind??

PS3 dan ;)

• Zanac-ex
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Wired (De uitvinder van de Vaporware Award) heeft een artikel uitgebracht over de King.

Duke Nukem Ends 12-Year Reign as Vaporware King
http://www.wired.com/gamelife/2011/06/duke-nukem-vaporware/

• Jack Flushell
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-11 10:02
Ok, jij je zin: Een Christmas Tree dan :9
bram1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
[...]

• Dakreal
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-10 15:26
Zanac-ex schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:57:
Wired (De uitvinder van de Vaporware Award) heeft een artikel uitgebracht over de King.

Duke Nukem Ends 12-Year Reign as Vaporware King
http://www.wired.com/gamelife/2011/06/duke-nukem-vaporware/
Toch grappig dat er weer een mening wordt weggezet als feit, voor mij is DNF namelijk zeker wel een goede game. Het ziet er goed uit, speelt goed en het is precies wat ik ervan verwacht had. Lol lol en lekker hard vlees knallen :D Telkens als je denkt het leukste gehad te hebben komt er weer een briljante 1-liner voorbij!

Jammer dat veel mensen Crysis 2 Forever verwachten en niet meer weten dat Duke Nukem niet om graphics draait, maar om een persoonlijkheid.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• bram1984
Ik zal je wat vertellen: ik vind de Duke echt 10x zo lekker spelen dan dat misbaksel dat Crysis 2 heet. Ik had na een kwartier al meer lol gehad dan de gehele 3 uur die ik aan Crysis heb verprutst (daarna weer terug gebracht naar Game Mania).

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Voor diegene die alle alle Ego Cap Rewards willen halen (alle 28)

Klik

:)

[Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 14-06-2011 17:35]

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Tot nu paar uurtjes gespeeld en vind het erg gescript, wat de vrijheid wel erg verloren doet gaan. Daarnaast niet erg boeiend qua schieten, wat wel weer goed gemaakt door de humor van Duke :').

• CR35
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-11 18:25

CR35

infamous topic killer...

Ik heb best genoten van DNF, alleen jammer dat online (momenteel) nog geteisterd wordt door hoge ping, los daarvan is het best vermakelijk. Zeker de unlocks die je krijgt en in je trophy huis kan neerzetten :P. Alles lekker in de stijl van DNF.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Wat voor downloadable content zou er komen? Ik hoop een leveleditor

• DeNachtwacht
CR35 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:21:
Ik heb best genoten van DNF, alleen jammer dat online (momenteel) nog geteisterd wordt door hoge ping, los daarvan is het best vermakelijk. Zeker de unlocks die je krijgt en in je trophy huis kan neerzetten :P. Alles lekker in de stijl van DNF.
Eensch. Opzich heeft ook de multiplayer wel potentie om heel leuk te zijn, alleen het is het net-niet. Om maar te beginnen met een fatsoenlijke game lounge.

• Mouse_NL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 20:08
nog steeds niet in prijs gedaald

Iphone 5 -- eerste Iphone

• DeNachtwacht
Mouse_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:34:
nog steeds niet in prijs gedaald
:D via diverse webshops in GB kan je een steam code aanschaffen voor 25 eu als je per se goedkoop uit wil zijn.

• Mouse_NL
DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:36:
[...]

:D via diverse webshops in GB kan je een steam code aanschaffen voor 25 eu als je per se goedkoop uit wil zijn.
Ik heb hem nodig voor de XBOX, maar ik wacht gewoon even af, jullie die het spelen heel veel speel plezier.

• DareDevil
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-06-2020
Ik heb me tot nu toe kostelijk vermaakt, ben ongv. halverwege maar ben beetje de side games gaan doen pinball en air-hockey en pool etc, wat trophy hunten. Het valt me eerder mee dan tegen, ook wat mp gedaan en dat voelde redelijk oldschool aan wat me bevalt.
Ik snap best dat niet iedereen het goed vind maar ik zou het zelf 7,5-8 schaal van 10 geven gebasseerd op wat ik tot nu toe gespeeld/gezien heb.

Paradigm: Shift happens.

• Plekuz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-11 14:33

Plekuz

available in strong mint

Uit in twaalf uur. Veel plezier mee gehad. Negatieve berichten zijn overdreven. Lekker simpel dom vermaak. Final battle beetje eenvoudig. Drukt de pret niet. Geregeld gelachen om Duke. Gespeeld op een PC.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Blorgg
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Mouse_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:37:
[...]
Ik heb hem nodig voor de XBOX, maar ik wacht gewoon even af, jullie die het spelen heel veel speel plezier.
Als het even kan zou ik toch overwegen de PC versie te nemen. Schijnt dat de console versies nogal last hebben van lange laadtijden en hier en daar wat buggy zijn.

PC versie inmiddels uitgespeeld en ben nu nog wat aan het achievement whoren.
Negatieve berichten zijn inderdaad zwaar overdreven. Duke is absoluut geen CoD of Halo, gelukkig niet. Eindelijk weer gewoon lekker dom knallen. Puberale Duke humor, minigames, tenenkrommende one-liners, echt een fantastische B-game. Precies zoals Duke Nukem zijn moet :)

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Heb geprobeerd om hem uit te spelen op insane maar het wil maar niet lukken en wekt alleen maar frustraties op. Ben tot +/- 60% het spel gekomen op insane en toen terug gestapt op hard, hard is ineens een eitje als je zolang op insane heb gespeeld. :D Vindt die berserke pigcops maar irritant, 1x aanraken en je bent dood.

Dit is mijn 5 of 6de playthrough, echt een machtig spel de SP. Het mooiste vindt ik de berichten die je soms krijgt in het laadscherm. "Dodge bullets to avoid being killed" hahahaha!

[Voor 37% gewijzigd door SizzLorr op 15-06-2011 08:41]

• DeNachtwacht
Er zitten hele mooie tussen ja :)

• bram1984
Ja, of "When you fall and die, it's probably your own fault".

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ik vind het spel ook wel meevallen hoor, heerlijk ouderwets duke: eat shit and die :) wie houd daar nou neit van. De laattijden zijn wel ietwat irri (op de PS3) en het schiet niet echt lekker weg maar het totaalplaatje maakt dat wel weer goed, nu weer snel verder pigcops afknallen

* PSN=Chef_NL** *

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

kaluro2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:05:
spoiler:
Iemand willekeurig knock out slaan die ligt te zeiken over je show.
Is een reference naar YouTube: ‪christian bale rant‬‏

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• dufrost
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-12-2011
Voor degene die zin hebben om lekker wat te knallen plz add ;p

PSN id: dufrost

• adros
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16-11 15:45
ik zit vast in the hive part 2. Er liggen van die explosives, en dan staat er dus 'press e to pickup explosives'. Vervolgens druk ik E en gebeurt er niks, ik kan ze dus niet op pakken.... BUG?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
adros schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:40:
ik zit vast in the hive part 2. Er liggen van die explosives, en dan staat er dus 'press e to pickup explosives'. Vervolgens druk ik E en gebeurt er niks, ik kan ze dus niet op pakken.... BUG?
misschien zijn je bommen vol?
en je moet een bom op die soort trampoline gooien en dan boven als die neervalt af laten gaan meer zeg ik niet

PSN: McMillan0984

• bram1984
Hoeveel heb je er al? Je kan er maar 4 bij je dragen namelijk. Beetje puzzelen verder.

• Mouse_NL
Blorgg schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:55:
[...]

Als het even kan zou ik toch overwegen de PC versie te nemen. Schijnt dat de console versies nogal last hebben van lange laadtijden en hier en daar wat buggy zijn.

PC versie inmiddels uitgespeeld en ben nu nog wat aan het achievement whoren.
Negatieve berichten zijn inderdaad zwaar overdreven. Duke is absoluut geen CoD of Halo, gelukkig niet. Eindelijk weer gewoon lekker dom knallen. Puberale Duke humor, minigames, tenenkrommende one-liners, echt een fantastische B-game. Precies zoals Duke Nukem zijn moet :)
Via de console spelen is voor mij wat relaxter, ik wacht geduldig af tot het spel een beetje budget wordt .... trouwens is het eerste spel van de Duke die ik niet meteen bij de release speel zowaar ... waar gaat de tijd ik wordt oud!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

adros schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:40:
Het is geen bug, je moet explosieven pakken en een pipebomb op die "trampoline" aan de overkant gooien,
die komt dan boven achter zo'n beest terecht waarna je je pipebomb opblaast en het beestje zich oprolt als
een bal en komt tevoorschijn :)

[Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 15-06-2011 17:35]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

.edit: oeps verkeerde topic :)

[Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2011 17:43]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• B_FORCE
  • Niet online
Mon0lith schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:33:
[...]

Het is geen bug, je moet explosieven pakken en een pipebomb op die "trampoline" aan de overkant gooien,
die komt dan boven achter zo'n beest terecht waarna je je pipebomb opblaast en het beestje zich oprolt als
een bal en komt tevoorschijn :)
Het duurde bij mij ook even voordat ik die doorhad :X

One World Concepts

• whocarez
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Na 12 uurtjes spelen was ik klaar en zin om nogmaals te gamen.

spoiler:
natuurlijk wel even de aftiteling af kijken, leuke referentie en hoop op een volgende

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Shit, ik heb hem bij iemand anders nu al uitgespeeld.. ik weet nog dat ik voor Mario 64 daar wel een jaar over de vloer kwam. Laatste keer dat we zo snel klaar waren met een spel was Splinter Cell Cooperative, in Chaos Theory geloof ik, 5 levels ofzo.

:') Erg kort. Episode 2 anyone?
:') Lineair, en dan bedoel ik 1 pad, bij D3d kon je vaak een level op verschillende manieren aanpakken.
:') Te echt, Cartoony stijl van D3d miste ik een beetje (herken de pigcops amper)

:) Leuk
:) Even wennen en dan is het wel ouderwets te bruteforcen (niet constant taktiek zoals in veel nowdays spellen, gewoon rennen en knallen)

:') Aftiteling in filmpje gerendered

spoiler:
I hate Valve games

Zou leuk zijn als de pc-versie als bonus de eerste twee (niet af) versies van DNF erbij had. Ze zijn immers 2 keer opnieuw begonnen.

Ik koop de pc-versie als ie onder de €10 is. Eerlijk is eerlijk, duke is gewoon cool. Maar voor €50 verwacht ik echt meer.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• DeNachtwacht
Redsandro schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:

Ik koop de pc-versie als ie onder de €10 is. Eerlijk is eerlijk, duke is gewoon cool. Maar voor €50 verwacht ik echt meer.
Sorry hoor ik heb zelden zo'n lange single player gezien in shooters de afgelopen jaren. Daarnaast is er dan wel een oudere engine gebruikt maar het oog voor detail is onovertroffen, de interactiviteit met de omgeving heb ik nog nooit zo hoog gezien in een game. Bier drinken, pornoblaadjes oppakken, naar het toilet gaan, water drinken, de magnetron gebruiken, popcorn bakken, flipperen, airhockey spelen, poolen, met vazen en vaten gooien, enz. enz. Hoeveel tijd denk je dat daarin gaat zitten om te maken? Ik durf te wedden dat er zelden een game is gereleased met zoveel oog voor detail. Juist daarom heeft de game zijn zwakke kanten; de makers hebben het té goed willen doen in de details. Maar te weinig value voor je geld? No way...

[Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-06-2011 20:30]

• whocarez
Vergeet de lapdance niet,
spoiler:
pissen over de eindbaar
. Gokken, barbellen,
spoiler:
blowjob
frisbe gooien.
spoiler:
porn kijken via dvd en op beveiligings computer
poep gooien.

En zo kan ik nog wel ffies door gaan denk ik zo.
Daarnaast is de fun gewoon zo leuk heerlijke one liners en tja 12 jaar vaporware wat wil je nog meer. Goh zou ik een duke fan zijn? Nee hoor maar 3 uur crysis was vermoeiender dan 10 uur duke haha

• bram1984
+1

• D33F
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:02

D33F

Tweelingtemmer

DeNachtwacht schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Sorry hoor ik heb zelden zo'n lange single player gezien in shooters de afgelopen jaren. Daarnaast is er dan wel een oudere engine gebruikt maar het oog voor detail is onovertroffen, de interactiviteit met de omgeving heb ik nog nooit zo hoog gezien in een game. Bier drinken, pornoblaadjes oppakken, naar het toilet gaan, water drinken, de magnetron gebruiken, popcorn bakken, flipperen, airhockey spelen, poolen, met vazen en vaten gooien, enz. enz. Hoeveel tijd denk je dat daarin gaat zitten om te maken? Ik durf te wedden dat er zelden een game is gereleased met zoveel oog voor detail. Juist daarom heeft de game zijn zwakke kanten; de makers hebben het té goed willen doen in de details. Maar te weinig value voor je geld? No way...
En vergeet de klokken ingame niet ;) deze lopen namelijk precies gelijk met de echte tijd ;)

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-03 14:34
lol echt he ik snap wel dat ze 15 jaar overgedaan hebben ze hebben gewoon een games in een game zitten maken. En die games zelfs spelen nog lekker. Kortom voor die 35 euro dat ie mij koste heb ik super lange fps game en nog tig andere spelen! En dan zijn er nog mensen die klagen over de prijs.

• MazeWing
  • Laatst online: 21:40

MazeWing

passionate & cynical

[...]

Het meeste wat je noemt is in een paar werken gedaan hoor. Zo moeilijk is het niet. Een boel zaken zijn animaties die gaan lopen zodra je op de juiste knop drukt en een aantal dingen zijn weer gebasseerd op de physics (zoals poolen en airhockey). Ook dit is met een aantal scripts, redelijk eenvoudig te maken.

Feit is dat ze voor dit spel 15 jaar de tijd hebben gehad en met zo iets komen. Het spel is gedateerd op alle fronten. Begin 2000 zou het misschien nog leuk zijn, maar vergeleken met de huidige mark is het gewoon de boot missen. En niet zo'n beetje ook....

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Haas82 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:47:
lol echt he ik snap wel dat ze 15 jaar overgedaan hebben ze hebben gewoon een games in een game zitten maken. En die games zelfs spelen nog lekker. Kortom voor die 35 euro dat ie mij koste heb ik super lange fps game en nog tig andere spelen! En dan zijn er nog mensen die klagen over de prijs.
Ja en het poolbiljarten is ook zo goed uitgewerkt he. Vooral de goede physics waarbij de bal halverwege zijn route, besluit "fuck you newton" te zeggen en zijn eigen kant maar op gaat.
Een flipperkast die zeer summier is en geen bestaansrecht heeft. Ok het zit er in en nu? Hadden ze net zo goed een flashplugin kunnen gebruiken, die een flash flipperkast laad ingame. Zou ook nog veel beter gewerkt hebben.

Het is leuk dat het er in zit, maar is niet goed uitgewerkt. En zeker niet voor een spel wat al in ontwikkeling was toen Hitler nog een klein jongetje was en met blokjes aan het spelen was, terwijl Lenin zijn eerste baardgroei kreeg.... 8)7

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Jack Flushell
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-11 10:02
MazeWing schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:09:
[...]

En zeker niet voor een spel wat al in ontwikkeling was toen Hitler nog een klein jongetje was en met blokjes aan het spelen was, terwijl Lenin zijn eerste baardgroei kreeg.... 8)7
Duke zou tegen je zeggen: "I wonder how many pork chops I can make out of you"
Overdrijven is ook een vak.

Hail to the King

Een verlegen fan.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Jack Flushell schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Duke zou tegen je zeggen: "I wonder how many pork chops I can make out of you"
Overdrijven is ook een vak.

Hail to the King

Een verlegen fan.

[Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 15-06-2011 23:54]

• Redsandro
  • Niet online
[...]

Hoeveel tijd denk je dat daarin gaat zitten om te maken? Ik durf te wedden dat er zelden een game is gereleased met zoveel oog voor detail.
Hmm. 5.800.000 man-uren zeker. }:O

Dat flipperen en poolen heeft echt :') slechte physics. Wow bier drinken en 2 verschillende centerfolds lezen, zijn ze minstens 3 jaar extra mee bezig geweest.

All-time best scoring game GTA 4 zit nog veel voller met detail, gebruikt een eigen engine (wat iets meer werk is dan een klok die op tijd loopt) en was binnen 4 jaar klaar.

Just saying, Duke is cool, maar die features die je noemt als excuus, zo ben je wel erg je lelijke vriendin mooi aan het praten.

• tehsojiro
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Hebben ze daadwerkelijk 15 jaar over dit eindproduct gedaan of is het meer dat Gearbox gewoon een half spel en de rechten kreeg en daar snel even een tunnel shootertje van in elkaar heeft gezet?

• bram1984
Wat denk je zelf?

• Adlermann
  • Laatst online: 21:23
tehsojiro schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 02:18:
Hebben ze daadwerkelijk 15 jaar over dit eindproduct gedaan of is het meer dat Gearbox gewoon een half spel en de rechten kreeg en daar snel even een tunnel shootertje van in elkaar heeft gezet?
Nee, ze zijn in 2006 aan deze versie van duke begonnen. IN 2009 was de SP klaar. Toen kwam gearbox en heeft de boel laten porten, mp laten toevoegen en wat polijsten gedaan.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• whocarez
Als je terug redeneerd zou je het ook zo kunnen zien.

Duke 3d 1996

Daarna zou forever komen 4 jaar later in die tijd dus laat zeggen 2000. In 2000 kwam hij niet en in 2006 zijn er er toch maar eens mee begonnen. 3 4 jaar geknutseld en in financiele problemen gekomen. bedrijf is overgenomen en de game is afgemaakt. Al met al had hij in 2001 uit kunnen komen en voor die tijd waren dit volgens mij goede specs.

Het is nu wachten op forever 2 met de kennis programmatuur en specs van nu. Als ze die dan ook nog maken met deze specs dat zou om te janken zijn maar dat denk ik niet.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Volgens mij heeft gearbox gewoon de bestaande levels, etc. gepakt en er 1 geheel van proberen te maken.

• Adlermann
whocarez schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:
Als je terug redeneerd zou je het ook zo kunnen zien.

Duke 3d 1996

Daarna zou forever komen 4 jaar later in die tijd dus laat zeggen 2000. In 2000 kwam hij niet en in 2006 zijn er er toch maar eens mee begonnen. 3 4 jaar geknutseld en in financiele problemen gekomen. bedrijf is overgenomen en de game is afgemaakt. Al met al had hij in 2001 uit kunnen komen en voor die tijd waren dit volgens mij goede specs.

Het is nu wachten op forever 2 met de kennis programmatuur en specs van nu. Als ze die dan ook nog maken met deze specs dat zou om te janken zijn maar dat denk ik niet.
Nee, er is daadwerkelijk wel aan verschillende iteraties van het spel gewerkt. Oud werknemers hebben dat ook bevestigd en er izjn natuurlijk trailers uit 1998, 2001, 2003,2006, 2007 :)

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• 3Dgamert
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Wat een game zo te horen. Ik wil hem best ff proberen maar kopen doe ik dan niet van te voor.

• Emersion
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-06 18:41
ik vind het echt lachwekkend dat er mensen zijn die denken dat deze game 15 jaar in ontwikkeling is en daarom goed moet zijn.... in die 15 jaar is er wat conceptwerk gedaan en ruwe ideeen gemaakt.
De game heeft verschillende engines gehad heeft lange periodes stil gelegen...... nu hebben andere ontwikkelaars al die zooi over de 15 jaar verzameld en losjes in elkaar gedrukt.

resultaat... het voelt als een fps game uit de vroege jaren 2000 die op een rare manier is opgepoetst om nog wat geld te trekken uit liefhebbers van duke3d.
Niks meer, niks minder.

• Adlermann
Emersion schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:38:
ik vind het echt lachwekkend dat er mensen zijn die denken dat deze game 15 jaar in ontwikkeling is en daarom goed moet zijn.... in die 15 jaar is er wat conceptwerk gedaan en ruwe ideeen gemaakt.
De game heeft verschillende engines gehad heeft lange periodes stil gelegen...... nu hebben andere ontwikkelaars al die zooi over de 15 jaar verzameld en losjes in elkaar gedrukt.

resultaat... het voelt als een fps game uit de vroege jaren 2000 die op een rare manier is opgepoetst om nog wat geld te trekken uit liefhebbers van duke3d.
Niks meer, niks minder.
Hier sta je onzin uit te kramen. Gearbox heeft het volledige spel (sp compleet) van 3drealms/triptych gekregen. Er moest alleen nog wat finetuning plaatsvinden.

Er is ook 15 jaar aan gewerkt, maar NIET aan deze DNF. Er zijn 3 verschillende versies geweest en dit is de laatste. Er was een DNF van rond 1997 - 2001, Er was een tweede van 2001-2004 en daarna is deze versie gekomen. De laatste engine switch was trouwens in 2001! Ik weet niet wat ze allemaal gedaan hebben, maar handig gewerkt hebben ze niet :)

• Zanac-ex
  • Nu online
Persoonlijk vind ik het allemaal geweldig, niet de kwaliteit van de game want die is discutabel, maar meer dat Gearbox dit op de markt heeft gezet. Dit is Broussards produkt en niets anders.
Dit is de Duke van de Maker, niets meer en niets minder.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Adlermann schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:00:
[...]

Hier sta je onzin uit te kramen. Gearbox heeft het volledige spel (sp compleet) van 3drealms/triptych gekregen. Er moest alleen nog wat finetuning plaatsvinden.
Dit is geen tegenstelling tov wat Emersion heeft gezegd, dus hoe je dan concludeert dat hij onzin uitkraamt is me een raadsel. Of je hebt het over iets anders wat je vervolgens niet aanstipt.

.edit: oh wacht, ik begrijp nu wat je bedoelt. Idd, Gearbox heeft niet zélf die content die gemaakt is over de afgelopen 15 jaar verzameld. En sowieso, alles wat erin zit wat ouder is dan een jaar of 3 zullen voornamelijk louter ideeën en concepten zijn.

[Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2011 14:29]

• Adlermann
.oisyn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Dit is geen tegenstelling tov wat Emersion heeft gezegd, dus hoe je dan concludeert dat hij onzin uitkraamt is me een raadsel. Of je hebt het over iets anders wat je vervolgens niet aanstipt.
Die vergelijk dat met wat ik zeg. Er is niets verzameld en losjes in elkaar gedrukt. Triptych heeft het spel gewoon af (SP) aan gearbox gegeven. (triptych = 3drealms medewerkers).

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Ja ik had je al door :). Maar de kern van Emersion's post is natuurlijk dat er niet 15 jaar aan de game die nu in de winkel ligt gewerkt is, wat sommige mensen soms wel schijnen te denken. En daar heeft ie gewoon gelijk in. Dus om nou meteen te zeggen dat ie onzin uitkraamt omdat er een feitje uit z'n post niet klopt...

[Voor 104% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2011 14:31]

• B_FORCE
  • Niet online
Ik vind überhaupt tijdsduur helemaal niet relevant.
Het gaat mij om eindresultaat.
Hoe lang daar mensen over gedaan hebben zal mij eerlijk gezegd worst wezen.
(Het lijkt mij als bedrijf alleen niet echt rendabel om heel lang over een game te doen)

Wat ik doe ik gewoon kijken naar de game, wat er inhoudelijk te beleven valt (dus nogmaals, afgezien van de tijd die het gekost heeft om het te maken).

Het is zeker een leuk spel, maar ik betrap mezelf erop dat het vooral komt omdat het "Duke Nukem" heet.
Na een 2e keer spelen stoorde ik me verschrikkelijk aan de voorspelbaarheid en herhaalbaarheid.
Het is steeds weer stukje lopen, puzzeltje wat vervolgens vaak eindigt in een gevecht met vijanden (meestal bij het laatste puzzelstukje) om vervolgens verder te kunnen.
Zo gaat het ongeveer het hele spel door.
Opzicht is dat niks nieuws, maar het is hier wel HEEL obvious.
Zeker in combinatie met het enige pad wat maar te bewandelen is (niks geen secret areas en dat soort dingen) en de muziek (daar kun je veel uit afleiden)
Ik vond persoonlijk het spel ook extreem kort.

Laten we eerlijk zijn, dit wordt enigszins verbloemd met al die grappen en grollen van Duke, maar als je die weghaalt, blijft er niks meer over.

Grafisch gezien kan ik er best mee leven, hoewel de monsters minder donker mochten (meer cartoonachtig)

Is alles negatief?
Nee zeker niet!
Duke spelen is gewoon leuk :)
Veel dingen zijn te slopen of te gebruiken, humor etc etc.
50 euro is het me echter zeker niet waard (hoewel pc versie voor 35 euro te koop is).

One World Concepts

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-11 12:05
Ik heb de 50 euro op Steam uitgegeven en nee dat is hij niet waard. Maar ik denk maar zo: vroegah heb ik echt maanden plezier gehad van Duke 3D, uiteraard nooit voor betaald. (Twilight for the win).

Nu kan ik het betalen en dan hoop ik maar dat de originele makers van destijd er iets voor terug zien.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Redsandro
  • Niet online
Ik heb toentertijd wel meteen Duke 3d full version gekocht, ik weet niet of het de special edition was of dat het standaard was dat ie met build editor en goodies kwam, maar vandaar dat ik hoopte dat DNF ook de 1997 en 2001 niet-af versies van DNF mee zou leveren. :)

Leuke tijden. Voor het modemmen met mijn vrienden had ik stukken van alle coole levels gecombineerd. Als je nog één sector erbij deed in build dan crashte hij.

[Voor 23% gewijzigd door Redsandro op 16-06-2011 18:59]

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:06

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Redsandro schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:57:
Ik heb toentertijd wel meteen Duke 3d full version gekocht, ik weet niet of het de special edition was of dat het standaard was dat ie met build editor en goodies kwam, maar vandaar dat ik hoopte dat DNF ook de 1997 en 2001 niet-af versies van DNF mee zou leveren. :)

Leuke tijden. Voor het modemmen met mijn vrienden had ik stukken van alle coole levels gecombineerd. Als je nog één sector erbij deed in build dan crashte hij.
Waarschijnlijk de 'complete version' (=standaard versie) :p

Kwam standaard met Duke Nukem 1 en 2, leveleditor, shareware versies van games als Wacky Wheels en Raptor en een shitload aan reclame boekjes (die ik nog allemaal heb :X ) en vast nog veel meer. Goede tijden :D

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:03

Polycom

Poes van goud

Ik zag laatst een blueprint van een level uit DN3D en een blueprint uit een level van DNF in een review (ben even het linkje kwijt) en daar slaat de reviewer echt de spijker mee op de kop. Dat heeft het namelijk voor mij echt 99% van het spel verpest. Er zijn veel meer games die dit tegenwoordig hebben maar dan heb je tenminste nog een wel goede A.I, goede graphics en een goed leveldesign.

Mensen die DNF verdedigen zijn een beetje zoals U2 fans die naar een concert gaan in een of ander gigantisch stadion en dan na het concert op internet roepen dat ze het beste concert ooit hebben mogen meemaken.

• B_FORCE
  • Niet online
PuDy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:41:
Mensen die DNF verdedigen zijn een beetje zoals U2 fans die naar een concert gaan in een of ander gigantisch stadion en dan na het concert op internet roepen dat ze het beste concert ooit hebben mogen meemaken.
hahahahaha
Nou vooruit, met zo'n avatar heb je nog recht van spreken 8) :+

One World Concepts

• grasmaaier NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-09-2013
Ik heb een paar uur terug de SP eindelijk afgemaakt. Ik vond het erg frustrerend om langer dan ~1 uur per keer te spelen, aangezien ik me kon ergeren aan de trage controls, en ik het spel te lineair vond (geen secrets, regen health zorgt er ook voor dat alles langzamer gaat). Waar in Duke 3D (en ook in de Duke Nukem's daarvoor) je nog rond kon lopen en dingen kon vinden, is dat in DNF niet mogelijk. Je wordt van gevecht naar platforming naar gevecht naar eindbaas geleid, wat ik aardig jammer vind.
De tijdsduur van de SP is wel goed, hoewel het wel een beetje uitgerekt zal zijn door het wachten achter een kolom tot je health weer vol is en telkens heen en weer lopen van boss naar ammo crate om je rocket launcher weer op te vullen, wat overigens ook een punt van kritiek is.
De AI was ook aardig teleurstellend, maar daar maakte ik me niet zo'n zorgen om. Het gaat om dingen kapot knallen, en op zich was dat ook aardig vermakelijk.
Bepaalde dingen die ik erg mis: Geen mighty foot, maar een melee attack met je wapen. Niet ver kunnen gooien van je motion sensor bommetjes. Geen jetpack :( . En verder voelen sommige wapens heel slap. Vooral het pistool en de ripper vond ik erg zwak.

Al met al vond ik het een vermakelijke game, maar niet 50e waard. Als het in de Steam sale komt ofzo, is het misschien de moeite waard. Niet zo slecht als bijvoorbeeld Black Ops of Homefront qua SP, maar zeker niet op het niveau van Bulletstorm, Killzone 3, Crysis 2.

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Ben nu al 2 dagen bezig om de final battle op insane uit te spelen maar wil niet lukken.

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-11 23:47

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Duke Nukem knalt PR-bureau neer

Game-ontwikkelaar 2K heeft abrupt een einde gemaakt aan zijn overeenkomst met pr-bureau Redner Group. Het hoofd van Redner had namelijk getweet dat wie een negatieve recensie schreef over het spel 'Duke Nukem Forever' in het vervolg geen gratis games meer zou ontvangen.

Oprichter James Redner schreef op zijn twitteraccount dat hij 'op basis van de venijnige reacties' zou herbepalen wie bij volgende releases nog recensie-exemplaren zou ontvangen. De twete zelf is ondertussen verwijderd, maar op de pagina zijn wel nog excuses terug te vinden: Redner gaf aan dat hij 'emotioneel' had gereageerd. Maar 2K besliste toch de samenwerking stop te zetten.

Hoewel er erg lang aan het spel is gewerkt, kreeg het jongste deel uit de Duke Nukem reeks erg negatieve reacties.

Bron: De Standaard Online

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Tja als je aan de top staat van een miljarden bedrijf dan moet je toch wel weten wat je wel en niet kan doen. Dom van hem om in een "emotionele" toestand te gaan tweeten, vindt het maar een onzin reden hoor.

• bram1984
grasmaaier NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:59:
Ik heb een paar uur terug de SP eindelijk afgemaakt. Ik vond het erg frustrerend om langer dan ~1 uur per keer te spelen, aangezien ik me kon ergeren aan de trage controls, en ik het spel te lineair vond (geen secrets, regen health zorgt er ook voor dat alles langzamer gaat). Waar in Duke 3D (en ook in de Duke Nukem's daarvoor) je nog rond kon lopen en dingen kon vinden, is dat in DNF niet mogelijk. Je wordt van gevecht naar platforming naar gevecht naar eindbaas geleid, wat ik aardig jammer vind.
De tijdsduur van de SP is wel goed, hoewel het wel een beetje uitgerekt zal zijn door het wachten achter een kolom tot je health weer vol is en telkens heen en weer lopen van boss naar ammo crate om je rocket launcher weer op te vullen, wat overigens ook een punt van kritiek is.
De AI was ook aardig teleurstellend, maar daar maakte ik me niet zo'n zorgen om. Het gaat om dingen kapot knallen, en op zich was dat ook aardig vermakelijk.
Bepaalde dingen die ik erg mis: Geen mighty foot, maar een melee attack met je wapen. Niet ver kunnen gooien van je motion sensor bommetjes. Geen jetpack :( . En verder voelen sommige wapens heel slap. Vooral het pistool en de ripper vond ik erg zwak.

Al met al vond ik het een vermakelijke game, maar niet 50e waard. Als het in de Steam sale komt ofzo, is het misschien de moeite waard. Niet zo slecht als bijvoorbeeld Black Ops of Homefront qua SP, maar zeker niet op het niveau van Bulletstorm, Killzone 3, Crysis 2.
LOL. niet zo slecht als BO, maar niet het niveau van Crysis 2? Crysis 2 mag de aars van de BO SP nog niet eens aflikken, zo slecht was die. Nog nooit zo'n buggy game met zo een slechte AI en dito verhaal gespeeld, ondanks de hype. Niet eens uitgespeeld, wat een ellende was dat. :+

Daarnaast heb ik me opperbest vermaakt met de Duke, maar overall gezien ligt de lat van de SP van BO natuurlijk vele malen hoger: de cutscenes, de veel gedetailleerdere models, het hele verhaal erachter, en zo zijn er nog tig punten die veel beter zijn uitgewerkt. Dat zeg ik als liefhebber van beide games, voordat ik een CoD fanboy wordt genoemd (mijn aandacht ligt nu bij BF3).

[Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 16-06-2011 23:37]

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Wat was er mis met de single player van Black Ops. Vond het een stuk vermakelijker dan MW2 en misschien wel MW1.

Duke Nukem Forever daar in tegen.....

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

grasmaaier NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:59:
Ik heb een paar uur terug de SP eindelijk afgemaakt. Ik vond het erg frustrerend om langer dan ~1 uur per keer te spelen, aangezien ik me kon ergeren aan de trage controls,
Waar speel jij mee? Console, PC?
en ik het spel te lineair vond (geen secrets, regen health zorgt er ook voor dat alles langzamer gaat). Waar in Duke 3D (en ook in de Duke Nukem's daarvoor) je nog rond kon lopen en dingen kon vinden, is dat in DNF niet mogelijk. Je wordt van gevecht naar platforming naar gevecht naar eindbaas geleid, wat ik aardig jammer vind.
GEEN SECRETS?!?! Dan heb jij het spel niet goed gespeeld.
Nou niet overdrijven, insane duurt het lang maar in alle andere moeilijkheidsgraden is de regen snel genoeg. Als je op hard speelt zul je er trouwens achter komen dat die ammocrate toch net wat verder weg was dan dat jij dacht en dat de regen toch net wat meer spanning toevoegt aan het spel. Wat tactiek is dan wel vereist.
Als je het spel moeilijker maakt dan worden ze ook slimmer.
Bepaalde dingen die ik erg mis: Geen mighty foot, maar een melee attack met je wapen.
Mighty boot is er anders nog wel hoor, alleen niet als melee.
Niet ver kunnen gooien van je motion sensor bommetjes.
Bij mij gaan ze anders ver genoeg.
Geen jetpack :( .
Ja en?
En verder voelen sommige wapens heel slap. Vooral het pistool en de ripper vond ik erg zwak.
Onzin, jij gebruikt ze gewoon verkeerd. Met ripper probeer eens te tappen ipv continues.
Je pakt ook meteen de slechtste voorbeelden erbij.... 8)7

• Redsandro
  • Niet online
Ben je op je persoonlijke pik getrapt of vind je het gewoon leuk om op de man te spelen, SizzLorr?

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Redsandro schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 03:40:
Ben je op je persoonlijke pik getrapt of vind je het gewoon leuk om op de man te spelen, SizzLorr?
Nope, hij zegt dingen die helemaal niet waar zijn. geen secrets mijn reet! En dan die voorbeelden... Bulletstorm?! Pfft onzin spel. Crysis 2? En dan zeggen dat Duke Nukem te lineaire is. Homefront?!!?!?! Het faal spel van het jaar!

Hij heeft het spel niet gespeeld of niet goed gespeeld. Wat hij schrijft komt direct uit een of ander blad of is de mening van een vriend die hij overneemt. Wat hij zegt is onzin.

[Voor 38% gewijzigd door SizzLorr op 17-06-2011 09:21]

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:37
[b]grasmaaier NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:59
You are kidding right? Bulletstorm had het meest buggy en crappy singleplayer van dit jaar. De SP kon je nieteens SP noemen.

Nothing to see here!

• bram1984
SizzLorr schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:11:
[...]

Nope, hij zegt dingen die helemaal niet waar zijn. geen secrets mijn reet! En dan die voorbeelden... Bulletstorm?! Pfft onzin spel. Crysis 2? En dan zeggen dat Duke Nukem te lineaire is. Homefront?!!?!?! Het faal spel van het jaar!

Hij heeft het spel niet gespeeld of niet goed gespeeld. Wat hij schrijft komt direct uit een of ander blad of is de mening van een vriend die hij overneemt. Wat hij zegt is onzin.
Je hebt gelijk hoor, alleen hij zegt juist dat Homefront slecht is.

• Adlermann
Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:22:
[...]

You are kidding right? Bulletstorm had het meest buggy en crappy singleplayer van dit jaar. De SP kon je nieteens SP noemen.
Ik heb me prima vermaakt met de SP van bulletstorm! Weinig bugs tegengekomen eigenlijk. Duurde ook precies lang genoeg, want op het einde werd het wel wat saai.

• Dakreal
PuDy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:41:
Ik zag laatst een blueprint van een level uit DN3D en een blueprint uit een level van DNF in een review (ben even het linkje kwijt) en daar slaat de reviewer echt de spijker mee op de kop. Dat heeft het namelijk voor mij echt 99% van het spel verpest. Er zijn veel meer games die dit tegenwoordig hebben maar dan heb je tenminste nog een wel goede A.I, goede graphics en een goed leveldesign.

Dat jij de nostalgische waarde van een game niet begrijpt wil niet zeggen dat een game slecht is. Ik vind Duke Nukem Forever beter dan CoD Black Ops en Crysis 2. Het is maar net wat belangrijk voor je is. Een persoonlijkheid in een shooter, of tig shooters in een dozijn die puur op graphics gaan en inhoudelijk geen drol voorstellen. En ja, ik heb CoD BO en Crysis 2 beide gekocht. Duke Nukem speel ik en die 2 games niet meer. SImpelweg omdat ze saai zijn.

Heb ondertussen de Queenbitch al even dood en ben nu in de Woestijn aangekomen, ben benieuwd wat voor nieuwe monsters ik hier tegen ga komen. Ik vind de Octabrains er erg cool uitzien, en dat
spoiler:
Hive level
was best creepy!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:45

Cyphax

Moderator NOS
Dat het spel lineair is is wel een beetje een flauwe klacht, of je moet het bij elke FPS vandaag de dag roepen... ze zijn allemaal zo lineair als de pest volgens mij.
Maakt me ook niet zo vreselijk veel uit, ik ben nooit zo gek geweest op steeds moeten zoeken naar waar ik nou heen moet. Dat leidt een beetje af van de actie.

Ik heb het spel gisteren ook even heel kort (5 minuten) geprobeerd en het viel me wel heel erg tegen dat ik 'm niet met alle toeters en bellen aan kan spelen. Ik moet de details op high zetten en de post processing uit, dan loopt ie redelijk soepel. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat, met al die commentaren dat het spel eruit ziet alsof het uit 2005 komt, het met alle toeters en bellen aan prima zou lopen. Net als games uit 2005, denk aan iets als F.E.A.R. wat met alle details op max loopt als een malle. :P
Ik heb verder alleen die intro maar gespeeld en heb heel even rondgelopen in Duke z'n huis. De interactie met de omgeving is leuk, je kunt overal aanzitten, meer dan bij D3D. Dat zie je niet zo vreselijk veel meer vandaag de dag, of wel? :)
Nou hopen dat ik van het weekend eens wat tijd heb om het ook echt te gaan spelen, ik heb er zin in.

Saved by the buoyancy of citrus

• Dakreal
Cyphax schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:
Dat het spel lineair is is wel een beetje een flauwe klacht, of je moet het bij elke FPS vandaag de dag roepen... ze zijn allemaal zo lineair als de pest volgens mij.
Maakt me ook niet zo vreselijk veel uit, ik ben nooit zo gek geweest op steeds moeten zoeken naar waar ik nou heen moet. Dat leidt een beetje af van de actie.

Ik heb het spel gisteren ook even heel kort (5 minuten) geprobeerd en het viel me wel heel erg tegen dat ik 'm niet met alle toeters en bellen aan kan spelen. Ik moet de details op high zetten en de post processing uit, dan loopt ie redelijk soepel. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat, met al die commentaren dat het spel eruit ziet alsof het uit 2005 komt, het met alle toeters en bellen aan prima zou lopen. Net als games uit 2005, denk aan iets als F.E.A.R. wat met alle details op max loopt als een malle. :P
Ik heb verder alleen die intro maar gespeeld en heb heel even rondgelopen in Duke z'n huis. De interactie met de omgeving is leuk, je kunt overal aanzitten, meer dan bij D3D. Dat zie je niet zo vreselijk veel meer vandaag de dag, of wel? :)
Nou hopen dat ik van het weekend eens wat tijd heb om het ook echt te gaan spelen, ik heb er zin in.
Wat voor setup draai je? Het spel kan volluit op mijn 2e pc:

Q6600
Ati4850
3gb geheugen

Het is gelukkig ( in mijn mening) niet heel erg zwaar. Btw, in Duke z'n huis moet je even de pooltafel clearen ;-)

@ Onder mij, waarom ben je reacties aan het uitlokken. Je vind de game zelf niet leuk. Dus snap ik niet zo goed wat je nog in dit topic doet...

[Voor 4% gewijzigd door Dakreal op 17-06-2011 11:07]

• tehsojiro
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:
en dat maakt het dus het geen probleem meer? 8)7

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Dakreal schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:29:
[...]

Wat voor setup draai je? Het spel kan volluit op mijn 2e pc:

Q6600
Ati4850
3gb geheugen

Het is gelukkig ( in mijn mening) niet heel erg zwaar. Btw, in Duke z'n huis moet je even de pooltafel clearen ;-)
Euh ik heb een AMD X2 4000+ geloof ik, en een HD 5670. Niet spectaculair dus, komt niet echt in de buurt van jouw systeem volgens mij, al heb ik geen flauw idee hoe snel je 4850 is. Ik speel ook bijna nooit nieuwere games dus die kaart voldoet vooralsnog goed; nu met DNF wordt ie echter wel heel erg op de proef gesteld. :)
tehsojiro schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:01:
[...]

en dat maakt het dus het geen probleem meer? 8)7
Misschien voor jou wel, maar ik zie het meer als een voordeel om eerlijk te zijn, dus voor mij is het sowieso geen probleem.

• Dakreal
Cyphax schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:07:
[...]

Euh ik heb een AMD X2 4000+ geloof ik, en een HD 5670. Niet spectaculair dus, komt niet echt in de buurt van jouw systeem volgens mij, al heb ik geen flauw idee hoe snel je 4850 is. Ik speel ook bijna nooit nieuwere games dus die kaart voldoet vooralsnog goed; nu met DNF wordt ie echter wel heel erg op de proef gesteld. :)

[...]

Misschien voor jou wel, maar ik zie het meer als een voordeel om eerlijk te zijn, dus voor mij is het sowieso geen probleem.
de 4850 is geen monsterkaart hoor. Ik heb deze gekocht omdat mijn 8800 gts 512 was overleden in die pc. Koste iets van 7 tientjes. weet niet hoe snel die is, maar het is een beste bang 4 buck.

Dit is trouwens m'n 2e pc ( voor vrienden om op te gamen ). m'n game pc staat in sig.

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik heb het spel gespeeld en kan me alleen maar volledig aansluiten bij deze reviewer. Wat een teleurstelling. :X

We do what we must because we can.

• Dakreal
ResuCigam schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:04:
Ik heb het spel gespeeld en kan me alleen maar volledig aansluiten bij deze reviewer. Wat een teleurstelling. :X
Dus hij heeft 30 minuten gespeelt en schrijft daar een review over... inderdaad wat een teleurstelling dat zulke reviews op het internet gezet worden.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Toch zijn sommige reviews heel specifiek tegenstrijdig. De PU/GameKings waren heel positief over hoe slim de vijanden zijn. Niet in de zin van "ze duiken weg" maar meer in de zin van "je kunt wel wegduiken, maar ze komen je gewoon halen" zeg maar. En de review van Tweakers.net noemde de A.I. een van de grotere minpunten.

Reviewers... 't zijn ook net mensen soms, met een mening. Doe je niets aan. :+
Dakreal schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:42:
[...]

de 4850 is geen monsterkaart hoor. Ik heb deze gekocht omdat mijn 8800 gts 512 was overleden in die pc. Koste iets van 7 tientjes. weet niet hoe snel die is, maar het is een beste bang 4 buck.
Die 7 tientjes kostte de 5670 ook. Die heb ik gekocht aan de hand van de review van Marc. En het is een hele fijne kaart verder. Zeker voor die paar tientjes, ik vond het verbazingwekkend wat voor performance ie heeft. :)

[Voor 43% gewijzigd door Cyphax op 17-06-2011 12:12]

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:39

Splinter Cell

AMD HD7850

Slechtste spel van 2011 tot nu toe.

• Dakreal
Splinter Cell schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:
Nee hoor, misschien voor jou :)

• Zanac-ex
  • Nu online
Splinter Cell schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:
Beste spel van 2011 tot nu toe.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee