• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
Duke Nukem Forever
What are you waiting for? Christmas?
Na jaren van onzekerheid is hij vorige maand dan eindelijk voor 2011 officieel bevestigd. Op 14 juni 2011 zal het spel in Europese winkels liggen voor PC, PS3 en Xbox360. Forever komt nu immers eindelijk dichtbij... en oeh wat was alleen de soundtrack al lekker. Let's rock!
Uh uh uh. Where is it?
Hail to the King! 2K Games Announces Duke Nukem Forever®
New York, NY - January 21, 2011 - 2K Games and Gearbox Software announced today what will be a landmark date in gaming history - legendary hero Duke Nukem will make his triumphant return in Duke Nukem Forever® on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation® 3 computer entertainment system and Windows PC on June 8, 2011 in North America and June 14, 2011 internationally!
Groovy!
Officiële Duke Nukem Forever trailer 2010
Duke Nukem E1 Trailer 2001
Officiële 2011 Duke Nukem Forever Trailer
Duke Nukem: History of a Legend Documentary Part 1
Duke Nukem: History of a Legend Documentary Par 2
Your face. Your ass. What's the difference?
Ingame beelden Firstlook Amsterdam 2010
Gameplay trailer 2010
You're an inspiration for birth control
Officiële website
Officiële fora
Gearbox software
Duke Nukem 3D High resolution pack
Megadeth Duke Nukem Theme
Nobody steals our chicks... and lives.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=77BiMIOn_dE]
Hmm.. i don't have time to play with myself
In 2011 komt na exact 15 jaar een opvolger voor de in de ogen van velen beste shooter ooit. Niet alleen vanwege de voor die tijd revolutionaire graphics (hoewel die al snel door Quake teniet werden gedaan) maar vooral vanwege de in zoveel games afwezige humor en een geweldige gameplay. Van over de hele wereld zitten fans reikhalzend te wachten tot ze eindelijk weer kunnen zeggen:
It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum...

[Voor 69% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-06-2011 15:54]

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Poll: Duke Nukem Forever! Welke versie koop jij?
Xbox 360
PlayStation 3
PC
Ik ga 'm niet kopen
Tussenstand:

Ik kan niet wachten, ik ga in 2011 weer eens een spel kopen! :9

Jammer dat die gameplay trailer zo'n über über slechte kwaliteit is. En dan haalt de uploadbaklap ook nog een truukje uit zodat ie als HD wordt aangemerkt. Meh. }:|

Gaaf dat die 1e level zo de laatste level van Duke Nukem 3d is, en jammer dat die speler zo'n mongool is. Ik ben benieuwd of je ook omhoog kunt kijken om de zeppelin kapot te schieten.. :P

Ik ga voor de PC versie.

[Voor 92% gewijzigd door Redsandro op 30-10-2010 03:25]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
Ik ook de pc versie,kan al ni wachten.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ik wil geen roet in het eten gooien maar er bestaat al een Duke Nukem Forever topic, [PC] Duke Nukem Forever. Je dient eerst contact op te nemen met de huidige TS mocht hij dan niet reageren of aangeven niet langer de TS te willen zijn dan kan een van de Spielerij mods je wel medeauteur maken. Dit topic gaat dus op slot.

Het topic is heropent en heeft een titelfix gehad, hier kunnen we dus lekker praten/discussiëren over Duke Nukem Forever :)

[Voor 16% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2010 12:35]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• DeNachtwacht
Topicstart geupdated. PM me graag voor tips, links die in de OP moeten of andere opmerkingen.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

"Ik ga 'm niet kopen - 2"

Zeg, wie zijn de 2 cultuurbarbaren hier op GoT?! :{

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mensen die denken dat hij nooit meer uitkomt? :D.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• DeNachtwacht
Hmja ik heb nu toch goede hoop dat hij er wel echt gaat komen, ook omdat het persbericht zo duidelijk is. Heeft iemand trouwens een idee hoe de multiplayer modus eruit gaat zien?

• MrJ
  • Laatst online: 18:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Boudewijn schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:50:
Mensen die denken dat hij nooit meer uitkomt? :D.
Huh, zijn er dan mensen die uberhaupt ooit hebben getwijfeld dan? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 12:15

The CarNagE Man

SüperG33K

MrJ schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:18:
[...]

Huh, zijn er dan mensen die uberhaupt ooit hebben getwijfeld dan? :P
Ze hadden er zelfs een site voor gemaakt ;)

http://duke.a-13.net/

• DeNachtwacht
Haha,
sja het is met 15 jaar development tijd volgens mij echt de langst in ontwikkeling zijnde game ooit.
Ik zoek trouwens nog een paar screenshots voor in de OP, dus mocht iemand nog een paar actuele tegenkomen...

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 19:47

Goku33

Ownage!

Erg mooi om te zien dat hij ook al sinds 2004 in de pricewatch staat: :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
The Duke is a PC guy :7.

Overigens nooit verwacht hier een tweede deel van te zien. Ik kijk nog steeds erg uit naar het spel en een eventuele special edition, wat volgens mij iedereen boven de 18 heeft verdiend voor het geduld wat wij hebben opgebracht :P.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik haal 'm lekker voor de PS3, prima. :)

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Ik ga hem halen voor de PC (omdat dat gewoon moet ;)) en voor de X360 omdat ik hem toch daarop ook wil spelen. Gewoon omdat het kan ;)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Duke was destijds super. Ben bang dat dit alleen maar tegen kan vallen helaas....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:39
The CarNagE Man schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:26:
Ik ga hem halen voor de PC (omdat dat gewoon moet ;)) en voor de X360 omdat ik hem toch daarop ook wil spelen. Gewoon omdat het kan ;)
Behalve een nodeloze deuk in je banksaldo, bereik je?...

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
Jorgen schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:55:
[...]

Ben jij de boekhouder van The CarNagE Man? Zo niet, hoe weet jij dan of twee spellen een deuk in zijn banksaldo zijn en niet (bijvoorbeeld) een krasje?

Uit de TS:
Na jaren van onzekerheid is hij vorige maand dan eindelijk voor 2011 officieel bevestigd. Lijkt me niet meer dan logisch dat de Shooter der Shooters hier langzamerhand dan ook een fris en geupdated forum verdient.
Op GoT lijkt het mij sterk dat de Duke een heel forum krijgt. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Jorgen schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:55:
[...]

Gezien de geschiedenis van DNF vind ik persoonlijk dat mensen de PC versie hoe dan ook moeten kopen. Daar is hij ooit alleen voor ontwikkeld en de X360 en PS3 versie is gewoon een port daarvan.. Om toch het verschil kunnen voelen koop ik ze beide. Gezien er zoveel console fanboys zijn die zeggen dat je alleen de console versie moet kopen en de PC versie ruk is ben ik zelf benieuwd of dat echt zo is gezien ik de afgelopen 14 jaar de ontwikkeling redelijk actief gevolgt heb..

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:39
@ Zep Man: rustig maar. Ik vraag me gewoon af wat zijn reden is en stel de vraag met een beetje humor. Is dat alleen duidelijk met een rits aan smilies erachter?

@ Carnage Man: Ik begrijp je redenering, maar zelf zou ik het zonde vinden om 2 x hetzelfde aan te schaffen.

• Bennie98
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08-2019
ja na 14 jaar mag hij eindelijk wel eens uitkomen...

zelf heb ik Duke Nukem 3D, Duke Nukem Manhattan Project en Duke Nukem Land Of The Babes gespeeld.
Vond ik zelf allemaal zeer leuke spelletjes dus ik veronderstel dat ik mij DNF ook wel zal aanschaffen :)

Long Live Duke Nukem :D

Gran Turismo 2 Because Tetris Is Unrealistic

• bram1984
The CarNagE Man schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:59:
[...]

Gezien de geschiedenis van DNF vind ik persoonlijk dat mensen de PC versie hoe dan ook moeten kopen. Daar is hij ooit alleen voor ontwikkeld en de X360 en PS3 versie is gewoon een port daarvan.. Om toch het verschil kunnen voelen koop ik ze beide. Gezien er zoveel console fanboys zijn die zeggen dat je alleen de console versie moet kopen en de PC versie ruk is ben ik zelf benieuwd of dat echt zo is gezien ik de afgelopen 14 jaar de ontwikkeling redelijk actief gevolgt heb..
Wat een onzin, je eerste twee zinnen. Wat je vindt, mag je houden. ;w

Anoniem: 327492

Een held is herboren, de game die iedereen vroeger wel kende en speelde is back.

Oke to tha point, deze game wordt zo vet! Het oude gevoel komt gewoon weer terug, als je al kijkt naar de eerste gameplay beelden dan kwijl je gewoon. :9~

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

@Jorgen: Het is niet 2 keer hetzelfde omdat ik de PC versie niet op de X360 kan spelen. Gezien ik een PC en een X360 heb en ik ze op beide wil spelen voor de Duke ervaring ben ik dat wel verplicht.
Er zijn genoeg mensen die dit doen omdat beide spellen op de pc en console uitgebracht zijn..

@bram1984: Bedankt gaat zeker lukken! :)

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 10:19

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik zie net in de pricewatch dat die al sinds 2005 te koop is... Je zal hem destijds maar hebben gepreordered.

Anoniem: 327492

Odysseus253 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:09:
Ik zie net in de pricewatch dat die al sinds 2005 te koop is... Je zal hem destijds maar hebben gepreordered.
Ik denk dat het op dat moment nog niet mogelijk was om hem te pre-orderen, en al was het mogelijk dan hebben diegene die het hebben gedaan vast wel hun geld terug gehad. :9

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Ik had hem van 2006 t/m 2009 in pre-order staan bij Amazon. Iedere keer werd de levering uitgesteld en uiteindelijk in 2009 toen het nieuws van 3drealms bekend werd is hij uiteindelijk geannuleerd door Amazon.
Mocht mijn bestelling nog door gegaan zijn dan had ik hem nu voor 26 pond ipv de 40 euro die je nu moet betalen.
Er zijn verhalen van mensen bekend die hem in 1999 in pre-order hadden bij GameStop en een bonnetje meekregen. Nog geen verhalen gelezen dat mensen met hun bon naar GameStop gegaan zijn om te vragen of ze nog geldig zijn.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat ik mij afvraag is of ze überhaupt nog winst kunnen maken met de verkoop van Duke Nukem Forever, aangezien de prijs van de PC versie in de Pricewatch dusdanig laag ligt, dat de kosten van het ontwikkelen van de game en de bijbehorende engines nooit terugverdiend kan worden.

Het is natuurlijk wel zo dat zij, naar mate er meer games verkocht worden, een grotere omzet hebben, maar ik denk dat de volledige ontwikkelingskosten nooit terugverdiend kunnen worden. Lijkt mij persoonlijk meer een prestigeproject. Misschien dat andere mensen hier meer informatie over hebben, of iets anders denken, dan hoor ik het graag! :)

• DeNachtwacht
Ik weet het niet hoor, maar waar baseren die winkels hun prijs op? Het zou mij niet verbazen als deze bij uitkomst gewoon netjes naar 59 euro gaat bij de release.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ben eigenlijk ook wel benieuwd als hij multiplatform is, of er dan ook Linux direct wordt ondersteund.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 09:57

CR35

infamous topic killer...

Het is alweer een tijdje stil geweest rondom duke. Ben toch benieuwd wanneer we de demo kunnen verwachten. Vond de gameplay die we tot nu toe hebben gezien echt zo typisch duke :), kan niet wachten. Hoop op een toffe chaos multiplayer. Wat dan een mix is tussen serieuze shooters en o.t.t. shooters als UT3.

• Anoniem: 267491
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb de hoop inmiddels maar opgegeven. Elke keer enkel loze beloften :(

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:27
oohh schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:03:
Wat ik mij afvraag is of ze überhaupt nog winst kunnen maken met de verkoop van Duke Nukem Forever, aangezien de prijs van de PC versie in de Pricewatch dusdanig laag ligt, dat de kosten van het ontwikkelen van de game en de bijbehorende engines nooit terugverdiend kan worden.

Het is natuurlijk wel zo dat zij, naar mate er meer games verkocht worden, een grotere omzet hebben, maar ik denk dat de volledige ontwikkelingskosten nooit terugverdiend kunnen worden. Lijkt mij persoonlijk meer een prestigeproject. Misschien dat andere mensen hier meer informatie over hebben, of iets anders denken, dan hoor ik het graag! :)
Dat zijn gewoon normale prijzen hoor!
Voor Call of Duty betaal je ook die prijs. Hij zal bij de gewone winkels zoals Bart Smit enzo wel rond de 50 euro kosten voor de PC. Webwinkels bieden ze vaak goedkoper aan he.

Je hoeft de hoop nu echt niet op te geven hoor. Als je dat doet, dan had je dat veeel eerder moeten doen. Gearbox gaat deze game echt wel uitbrengen, dat zijn ze nu verplicht en zullen ze ook echt wel gaan doen. Hoef je je niet zo zorgen over te maken.. Trouwens, wat maakt het uit als het even wat stiller is? Is het de bedoeling dat er elke dag of elke week iets nieuws geroepen moet worden?

[Voor 16% gewijzigd door Kuhr89 op 17-11-2010 17:32]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Waarom nu de hoop al opgeven? Het is nog niet 2011 en het is altijd zo met spellen dat je een periode niks hoort omdat ze dan met de ontwikkeling bezig zijn. De demo zal naar waarschijnlijkheid begin 2011 uitkomen was bekend gemaakt. Helaas weet niemand met uitzondering van Gearbox wanneer dat precies is.

De prijs die nu voor DNF wordt gevraagd in pre-order is een gewone prijs. Veel games worden nu voor die prijs aangeboden.

• DeNachtwacht

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Vooral de Ham met opdruk vind ik geweldig. Eerst vragen ze zich af, WTF een Ham? , en dan zien ze dat logo dus is het logisch.. 2K houdt het wel levend in ieder geval! :)

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Die ham heeft natuurlijk ook met de pig cops te maken :P

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

ByteDelight

Retro computing is alive!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• bram1984
Lijkt me wel. Zou niet weten waarom dit niet echt zou zijn. Zoiets kun je niet makkelijk zelf maken.

Wel gruwelijk hoe je zo'n kapot varken nog even helemaal tot moes kan schieten. :)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 15:54
Dat moet wel het meest vermoeiende filmpje zijn wat ik ooit heb gezien.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:05
Remzz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Dat moet wel het meest vermoeiende filmpje zijn wat ik ooit heb gezien.
Blijkbaar was het goed dat ik mn geluid uit had staan? :D

Die leak zal dan wel ergens op internet staan.

Anoniem: 31491

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben er niet kapot van maar ga m waarschijnlijk wel proberen. Moet wel, zolang gewacht.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Anoniem: 100386

MrJ schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:34:
"Ik ga 'm niet kopen - 2"

Zeg, wie zijn de 2 cultuurbarbaren hier op GoT?! :{
Ik hoop een beetje dat iedereen 'em juist wel koopt. Een beloning voor het toch afmaken van deze game vind ik nl. wel op zn plaats :)

Anoniem: 390808

Damn!
helemaal enthousiast nu :D:D:D
Deze MOET IK HEBBEN!

En het is inderdaad nobel dat ze het toch hebben afgerond, zeker de moeite waard maar rendabel is het niet :P

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 11:54

appelsientje

Het beste onder de zon

Topic loopt nog niet echt storm.. had dat wel verwacht zo na het nieuws.
Ach komt nog wel :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47

NeHoX

Gamer + PV

Ik geloof het nog steeds niet.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• DeNachtwacht
appelsientje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:28:
Topic loopt nog niet echt storm.. had dat wel verwacht zo na het nieuws.
Ach komt nog wel :P
Ik moet ook zeggen dat ik de trailer iets minder spectaculair vond dan ik had verwacht.. beetje vlug knip en plakwerk

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik ben helemaal geen shooter liefhebber, maar Duke Nukem heb ik altijd erg geinig gevonden.
Niet zozeer vanwege het schieten, maar meer vanwege het personage.

Heb al jaren geen spel gekocht (na Diablo2 Lod).
Diablo3 en Duke Nukem Forever kunnen waarschijnlijk weer voor een nieuwe aankoop zorgen, die weer vele jaren meegaat.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Anoniem: 74995

ahhhhh nostalgie

YouTube: Duke Nukem - Megadeth

http://www.dukenukemforever.com/#?trailer

heb 'r zin in !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-03 21:26
Inderdaad, dit is een van de games die ik zo vreslijk tot elke kruimel heb benut. Zelf levels bouwen met Build, zelf textures maken etc. En vervolgens via Lan elkaar lekker verrot schieten. Er was ook zo vreselijk veel extra content te krijgen.

Super, Duke Forever heeft mijn aankoop wel verdient :)

* PSN=Chef_NL** *

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik krijg ineens zijn om DN 3D uit de kast te halen. Even kijken of dat gaat werken i.c.m. Win7. ;)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:21
De WTF van de dag hebben we ook weer gehad. 8)7
Maar heerlijk die oneliners. _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door nFo op 22-01-2011 21:49]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geniaal :D

• DeNachtwacht
Ik mis trouwens wel de originele Duke Nukem theme in de trailer... hoop wel dat die er nog in zit..

Anoniem: 107117

• steveman
  • Laatst online: 19:01

steveman

Comfortabel ten onder

DeNachtwacht schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:50:
Ik mis trouwens wel de originele Duke Nukem theme in de trailer... hoop wel dat die er nog in zit..
Invaders must die van Prodigy is natuurlijk ook wel lekker toepasselijk ;)

Kan me niet voorstellen dat de theme er niet in zit... ik bedoel, laat dan 't hele spel maar zitten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 20:28
Onbekend schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:14:
Ik krijg ineens zijn om DN 3D uit de kast te halen. Even kijken of dat gaat werken i.c.m. Win7. ;)
download Eduke (sourcforge project) en de DukeNukem HRP (high resolution pack)

http://hrp.duke4.net/

en hoofdsite http://www.duke4.net/

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik hoop dat er Coop mode in komt :) Wel jammer dat het multiplatform wordt, dan zal de PC versie wel een crappy port worden :(

• bram1984
De Duke werkt niet samen, co-op hoeft dus niet van mij. :)

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

bram1984 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:48:
De Duke werkt niet samen, co-op hoeft dus niet van mij. :)
Duke: "It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum"

Co-op Duke: "Don't worry, I've got enough bubblegum for the two of us"

Dat werkt idd niet :9

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:20

Nazanir

Is pappa!

Als het goed is wel, niet dat het spel direct compatible is met Windows 7, maar er bestaat een builder die hem laat draaien op Win7 (ben even de naam kwijt, zoek hem wel op), die kan ook nog eens de graphics enhancen, zodat het er wat leuker uit ziet (dit kan je natuurlijk achterwege laten, als je voor de echte oldskool look gaat).

Tevens is hij ook te downloande op XboX Live Arcarde, ik meen voor 800 points (krijg je de volledige DN: 3D game met een paar extraatjes), dus ook dat zou een mogelijkheid zijn.

-

• KnetterGek
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Supreme schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:28:
Wel jammer dat het multiplatform wordt, dan zal de PC versie wel een crappy port worden :(
Het kán geen crappy port worden, want er zit duke Nukem in/ Op z'n slechtst kan het een Duke Nukem worden, die wat optimalisatie kan gebruiken. Maar als je ziet wat de fan community van duke3d heden ten dage nog uit hun mouw schudt dan geloof ik dat er genoeg modders rondwaren op het Net om daar snel wat verbeteringen in te brengen ;)

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03 23:18
Dertien jaar lang zat ik zonder bubblegum! Now it's time to kick ass! :D

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 08:23
According to Randy the single player campaign took him between 16 and 17 hours to complete or in other words 2-3 Call of Duties.
Bron: http://www.lazygamer.net/...kes-16-hours-to-complete/

De Vlaamse stek voor uw Home Cinema en Filmkennis

• Adlermann
  • Nu online
Supreme schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:28:
Ik hoop dat er Coop mode in komt :) Wel jammer dat het multiplatform wordt, dan zal de PC versie wel een crappy port worden :(
Het wordt geen crappy port, want de pc was het hoofdontwikkelplatform @ 3drealms. Bij gearbox hebben ze de pc versie geport naar xbox en ps3!

• alex3305
  • Laatst online: 26-05 12:14
Adlermann schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Het wordt geen crappy port, want de pc was het hoofdontwikkelplatform @ 3drealms. Bij gearbox hebben ze de pc versie geport naar xbox en ps3!
Dan is het maar de vraag of de PS3-versie geen crappy port gaat worden. Er zijn genoeg voorbeelden van multi-platform spellen waarbij er als laatste voor de PS3 ontwikkeld wordt, waardoor optimalisaties compleet uitblijven. Een voorbeeld hiervan is Bayonetta (PS3 en Xbox 360).

• bram1984
Adlermann schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Dat dit bij 3D Realms het geval was, geloof ik best, maar bij Gearbox ook? Heb je daar een bron van?

De reden dat ik dit vraag is dat filmpjes van demo's e.d. gewoon op een 360 gespeeld worden, en er zit zelfs een scene in de trailer waarin de Duke een 360 controller in z'n handen heeft.

Dit zouden ze denk ik niet doen met de PC als hoofdplatform?

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
alex3305 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:44:
[...]

Dan is het maar de vraag of de PS3-versie geen crappy port gaat worden. Er zijn genoeg voorbeelden van multi-platform spellen waarbij er als laatste voor de PS3 ontwikkeld wordt, waardoor optimalisaties compleet uitblijven. Een voorbeeld hiervan is Bayonetta (PS3 en Xbox 360).
Om nog maar te zwijgen van CoD:BO voor PC en PS3 ;)

On-topic: Duke was een van de eerste PC spellen die ik speelde in mijn leven (zonder medeweten van mijn ouders natuurlijk, ben 24 inmiddels). Dit wordt een must buy, puur omdat het Duke is. Kan niet wachten :D

Ik voel me oud als ik het zeg, maar vroeger waren spellen echt leuker. Toen draaide het nog niet om marketing, hype en zoveel mogelijk publiek aanspreken. Het spel was het enige wat telde.

Dat gevoel heb ik althans, was toen misschien nog te jong om in te zien hoe het toen daadwerkelijk werkte. Het is alleen frappant dat de leukste spellen die ik heb gespeeld allang niet meer verkocht worden.

Als Duke een persoon was zou ik het geen probleem vinden als hij bij de grote developers en publishers langsgaat om even orde op zaken te stellen :9

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
werkt prima, in ieder geval met Eduke (hrp werkte niet echt lekker op m'n lappy) niet vergeten de UAC uit te zetten, die kan roet in het eten gooien.
En soms crasht ie na bepaalde dingen (weet nog niet of dat alleen m'n lappy is of dat het windows 7 is).

• bram1984
Wizz15 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:15:
[...]

Om nog maar te zwijgen van CoD:BO voor PC en PS3 ;)
Geen enkel probleem mee op de PS3. :)

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
bram1984 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:29:
[...]

Geen enkel probleem mee op de PS3. :)
offtopic:
Dan ben je in de minderheid ;) Ik heb hem inmiddels weer weggedaan omdat ik sinds de release tot een maand geleden vrijwel altijd problemen had. Kan best zijn dat ze inmiddels een hoop verholpen hebben, maar het verschil tussen de PS3 en Xbox360 versies is nog steeds overduidelijk. Het officiele forum staat in ieder geval tot op heden nog bol van de klachten.

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• bram1984
It's good to be outnumbered. :)

• mr_obb
  • Laatst online: 25-05 21:00

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik hoop dat Bombshell er nog in zit!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Spannend, ik ga een nieuwe PC kopen o.a om dit spel te kunnen spelen. :P.

• DeNachtwacht
Ik ben vooral benieuwd of ze het humor niveau hebben kunnen handhaven, maar stiekem zijn topgraphics natuurlijk ook leuk.

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 13:54
jammer dat die topgraphics dus niet door gaan.
game ziet er uit als een ps2 game.
en dan kan je zeuren dat het om de gameplay gaat , wat ik in de trailer heb gezien ziet er lelijk saai en dom uit.
die game verkocht vroeger veel omdat het de enige shooter was.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

• Adlermann
  • Nu online
baxic schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:32:
jammer dat die topgraphics dus niet door gaan.
game ziet er uit als een ps2 game.
en dan kan je zeuren dat het om de gameplay gaat , wat ik in de trailer heb gezien ziet er lelijk saai en dom uit.
die game verkocht vroeger veel omdat het de enige shooter was.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Het grafisch bestempelen als een ps2 game is wat overdreven. Ja het loopt achter. Maar boeie. Alles van na 2007 vind ik er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien. Goed genoeg.

• Adlermann
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:51:
[...]

Dat dit bij 3D Realms het geval was, geloof ik best, maar bij Gearbox ook? Heb je daar een bron van?

De reden dat ik dit vraag is dat filmpjes van demo's e.d. gewoon op een 360 gespeeld worden, en er zit zelfs een scene in de trailer waarin de Duke een 360 controller in z'n handen heeft.

Dit zouden ze denk ik niet doen met de PC als hoofdplatform?
Gearbox is verder gegaan waar 3drealms stopte (90% klaar pc versie). Die zijn echt niet opnieuw begonnen met een ander platform. Bij die demo's wordt er ook de pc versie gespeeld. Er wordt alleen een xbox controller gebruikt.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Adlermann schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Het grafisch bestempelen als een ps2 game is wat overdreven. Ja het loopt achter. Maar boeie. Alles van na 2007 vind ik er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien. Goed genoeg.
Sterker nog heb vorig jaar DN3D (zonder HRP) uitgespeeld en genoeg plezier aan beleeft. Graphics is niet alles, en sommige stukjes zien er inderdaad behoorlijk onder de maat uit, maar bij als het maar vlot en soepel speelt en de humor erin zit :D

• FloydRaalte
  • Laatst online: 13:01

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Nog niets bekend over de systeem vereisten?

Ik heb begrepen dat de game draait op de unreal2 engine. Daarbij komt natuurlijk dat de PS3 en de 360 de game ook moeten kunnen draaien duskan ik me voorstellen dat je niet meer nodig hebt dan DX9 met een 7600+ / 8k kaartje... Uiteraard kan de PC gamer de boel upscalen met hogere textures etc. Net als in UT3 kunnen er DX10 opties in zitten maar het blijft een DX9 game. Misschien dat ze met patches later alsnog DX10/DX11 maken....

Dus.....
2.0Ghz Core 2 Duo
2 GB Ram
7600 / 8000+
?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Anoniem: 100386

FloydRaalte schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:17:
[...]
Dus.....
2.0Ghz Core 2 Duo
2 GB Ram
7600 / 8000+
?
Als je een Nv kaart hebt misschien wel ja ;)

Anders is het mogelijk voldoende vanaf een 2K/3K kaart van Ati ?

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 20:28
DCG909 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:25:
[...]

werkt prima, in ieder geval met Eduke (hrp werkte niet echt lekker op m'n lappy) niet vergeten de UAC uit te zetten, die kan roet in het eten gooien.
En soms crasht ie na bepaalde dingen (weet nog niet of dat alleen m'n lappy is of dat het windows 7 is).
dat crashen doet tie ook bij mij, dan zit ik ineens weer op desktop, geen error, geen "windows zoekt een oplossing voor het probleem" < das positief :P gewoon ineens net alsof je hem nooit opgestart hebt

ontopic, denk dat je hem al wel met nvidia 6800+ kan spelen, maar dan heb je zelfde graphics als originele duke3d :P

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41
Dalyxia schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:44:
[...]

download Eduke (sourcforge project) en de DukeNukem HRP (high resolution pack)

http://hrp.duke4.net/

en hoofdsite http://www.duke4.net/
Mijn CD met Duke Nukem erop was helaas onleesbaar, dus ik heb hem moeten downloaden.
Ik kreeg het e.e.a. van EDuke niet werkend.
Ik gebruik nu xDuke, en dat draait prima. Helaas zijn de kleuren niet om naar huis te schrijven......

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Tripwire999
  • Laatst online: 25-05 10:01
FloydRaalte schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:17:
Nog niets bekend over de systeem vereisten?

Ik heb begrepen dat de game draait op de unreal2 engine. Daarbij komt natuurlijk dat de PS3 en de 360 de game ook moeten kunnen draaien duskan ik me voorstellen dat je niet meer nodig hebt dan DX9 met een 7600+ / 8k kaartje... Uiteraard kan de PC gamer de boel upscalen met hogere textures etc. Net als in UT3 kunnen er DX10 opties in zitten maar het blijft een DX9 game. Misschien dat ze met patches later alsnog DX10/DX11 maken....

Dus.....
2.0Ghz Core 2 Duo
2 GB Ram
7600 / 8000+
?
Waar heb jij gehoord dat ie op de unreal 2 engine draait dan? Ik dacht dat ie op de prey engine draaide?

• Adlermann
  • Nu online
Tripwire999 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Waar heb jij gehoord dat ie op de unreal 2 engine draait dan? Ik dacht dat ie op de prey engine draaide?
Nee, hij draait gewoon op een Unreal XX die ze zelf verbeterd hebben. Daar is wel regelmatig over gecommuniceerd. Kan je zelf op googlen.

• Redsandro
  • Niet online
Wat doen jullie? Preorderen of wachten?
Hij's nu een euro of 40, ben zo bang dat ie bij de release opeens €60 is. :P (PC-versie)

pricewatch: Duke Nukem Forever, PC

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-03 21:26
Preorderen, :) ik koop hem zowiezo wel, dus kan dan beter nu toeslaan

* PSN=Chef_NL** *

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 20:36

mickjuh

Wubalubadubdub!

Hoe kan het dat er al 2 mensen dit spel beoordeeld hebben? :?

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 11:54

appelsientje

Het beste onder de zon

mickjuh schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:54:
Hoe kan het dat er al 2 mensen dit spel beoordeeld hebben? :?
Misschien dat ze de demo hebben gespeeld ? :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• W0LF_NL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 21:04
Hey Duke fans, ik heb een voucher met een code voor wat Duke Nukem Forever stuff, kwam bij mijn PS3 versie van Borderlands GOTY Edition. Geen idee wat voor extra's je krijgt maar volgens mij is het eerder toegang tot de demo en wat ingame items. In ieder geval, ik geef de code weg want FPS is niet mijn ding (chicks met dikke jopen wel overigens maar ja die heb je ook in andere games).

Het is een code die je moet invoeren op de website http://www.dukenukem.com/access

Welke fan wil de code hebben?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Tripwire999 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Prey draait op Tech 4 van id (net als Quake 4 bijvoorbeeld).

De engine van U2 is al wel heel oud, maar zelfs al zou ie daarop draaien, dan nog is het de vraag hoeveel ervan over is. Half Life draait strict genomen ook op de engine van Quake 2, maar er is zo veel werk aan verricht door Valve dat dat weinig meer zegt.

Ik vond de graphics zoals die in de trailer te zien zijn meer dan goed genoeg. Ik zie de noodzaak helemaal niet van de beste graphics op de markt hebben. 't Is Crysis niet. Het gaat niet om de graphics op technisch niveau, het gaat om het design van de game en de feel. De engine hoeft alleen maar goed genoeg te zijn om dat te ondersteunen.

Saved by the buoyancy of citrus

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

kingofthievesNL schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:52:
Hey Duke fans, ik heb een voucher met een code voor wat Duke Nukem Forever stuff, kwam bij mijn PS3 versie van Borderlands GOTY Edition. Geen idee wat voor extra's je krijgt maar volgens mij is het eerder toegang tot de demo en wat ingame items. In ieder geval, ik geef de code weg want FPS is niet mijn ding (chicks met dikke jopen wel overigens maar ja die heb je ook in andere games).

Het is een code die je moet invoeren op de website http://www.dukenukem.com/access

PM maar :) Ik heb nog een coupon voor €2.5 korting bij bol.nl als je wil :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

appelsientje schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:40:
[...]
Misschien dat ze de demo hebben gespeeld ? :P
Zou de lage waarde voor stabiliteit verklaren ;) Maar dannog, waarom vul je dat in als de game nog niet uit is? weird...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• FloydRaalte
  • Laatst online: 13:01

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik heb net Duke Nukem 3D geïnstalleerd met de High Resolution pack! Lache man, wat een nostalgie! Het ziet er best geinig uit met deze high resolution textures en 3D modellen i.p.v. sprites. De game broncode is ergens in 2004 vrijgegeven dus downloaden mag. Er zijn zat sites te vinden die alles als een download pack aanbieden. Dus mocht je even terug in de tijd willen.... klik

[Voor 7% gewijzigd door FloydRaalte op 07-02-2011 15:07]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

kingofthievesNL schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:52:

ik zou hem erg graag willen hebben

• CR35

CR35

infamous topic killer...

FloydRaalte schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:05:
Ik heb net Duke Nukem 3D geïnstalleerd met de High Resolution pack! Lache man, wat een nostalgie! Het ziet er best geinig uit met deze high resolution textures en 3D modellen i.p.v. sprites. De game broncode is ergens in 2004 vrijgegeven dus downloaden mag. Er zijn zat sites te vinden die alles als een download pack aanbieden. Dus mocht je even terug in de tijd willen.... klik

[afbeelding]
Broncode is vrijgegeven, de content echter niet... Daar zul je hem nog steeds voor gekocht moeten hebben(afgezien van het shareware gedeelte) ;)

• DarthDavy
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

Dit komt net mijn mail binnen:

http://us1.campaign-archi...d=d650f4ad26&e=babe7356f5

Balls of Steel Edition. :p Ziet er best wel een ok CE uit. Afhankelijk van de kostprijs wil ik deze wel kopen. Er moeten wel halfnaakte dames op het kaartspel staan en ik hoop dat de pokerchips wel wat uitgebreider zijn dan die 2 die je op het prentje ziet.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:53

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ik heb hem besteld voor $90 :p

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
http://www.bol.com/nl/p/g...04004011191427/index.html
balls of steel edition @ bol.com voor 65 euro :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Let een beetje op de spoilers: gebruik [spoiler]-tags als je echt belangrijke delen van de verhaallijn plaatst.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee