Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Weer zo'n ellenlange discussie van welles/nietes. Even verder kijken dan je neus lang is, het is gewoon niet handig om een extra adapter mee te moeten nemen naar de presentatie. Je loopt dan namelijk het risico die te vergeten... Voor consumenten niet zo erg, maar als je dat zakelijk bij een klant meemaakt... Gewoon erg jammer en lullig op dat moment (tuurlijk je kunt er permanent 1 in je tas doen, maar we weten allemaal dat we mensen zijn en dus dingen vergeten).Awoodentree schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:45:
[...]
De MacBook Pro heeft ook een Mini displayport ingang hoor? Hetzelfde als bij de Air.
Ik merk het zelf ook op mijn macbook pro met de bluetooth drivers. Ze zijn een beetje wispelturig onder W7, nu kan ik vrolijk typen op mijn draadloze apple tobo, maar gisteravond moest ik een toetsenbord over usb aansluiten..
[ Voor 18% gewijzigd door Tijn89 op 17-11-2010 14:25 ]
Ik wil op vakantie een 64gb 11.6 macbook air kopen. Nu ben ik het aankomende halfjaar niet meer in NL, dus dacht ik dat ik gewoon mijn externe HD meeneem en dan alle mail/internet/skype/word instellingen etc... over kan zetten. Maar de gehele time machine backup is 1TB+, is het mogelijk om dan alleen die instellingen over te nemen naar de macbook air en de films e.d. erop te laten staan? En kan ik die films nog benaderen als ik de HD aansluit en ze dan streamen vanaf de HD of moet ik die er gewoon los op zetten?
Volgens mij begrijp je zijn punt niet. Er werd gezegd dat de MBA niet geschikt is voor zakelijk gebruik omdat er geen DVI/VGA poort op zit. Vervolgens zegt ie dat de MPB geschikter is voor zakelijk gebruik. En dat argument klopt niet want de MPB heeft hetzelfde 'probleem'.Tijn89 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:25:
[...]
Weer zo'n ellenlange discussie van welles/nietes. Even verder kijken dan je neus lang is, het is gewoon niet handig om een extra adapter mee te moeten nemen naar de presentatie.
Verwijderd
Maar ik begon mijn post met te vertellen dat ik nogal een probleempje had met m'n huidige laptop. Daarover heb ik verder gepost hier: Moederbord, Nvidia, iets anders, te fixen, of niet te fixen?
Na het uitstekende advies op die draad dat ik opvolgde is het nu alsof ik een nieuwe laptop heb. Ik vind de Air ook heel mooi, net iets wat je in een UFO zou verwachten te zien. Maar mijn nu -dankzij Tweakersnet- volmaakt draaiende Amilo lijkt er ook wel enigszins op:
http://regmedia.co.uk/2006/04/04/amilo_pi_1536_front2.jpg
Het lijkt wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 16:32 ]
Tijn89 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:25:
[...]
Weer zo'n ellenlange discussie van welles/nietes. Even verder kijken dan je neus lang is, het is gewoon niet handig om een extra adapter mee te moeten nemen naar de presentatie. Je loopt dan namelijk het risico die te vergeten... Voor consumenten niet zo erg, maar als je dat zakelijk bij een klant meemaakt... Gewoon erg jammer en lullig op dat moment (tuurlijk je kunt er permanent 1 in je tas doen, maar we weten allemaal dat we mensen zijn en dus dingen vergeten).
Ik merk het zelf ook op mijn macbook pro met de bluetooth drivers. Ze zijn een beetje wispelturig onder W7, nu kan ik vrolijk typen op mijn draadloze apple tobo, maar gisteravond moest ik een toetsenbord over usb aansluiten..
Zie Philflow's post.Philflow schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:48:
[...]
Volgens mij begrijp je zijn punt niet. Er werd gezegd dat de MBA niet geschikt is voor zakelijk gebruik omdat er geen DVI/VGA poort op zit. Vervolgens zegt ie dat de MPB geschikter is voor zakelijk gebruik. En dat argument klopt niet want de MPB heeft hetzelfde 'probleem'.
Verwijderd
Het mooiste daarvan zijn de gierende fans op de achtergrond tijdens je presentatie.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 16:34 ]
morgen nieuwe ronden nieuwe kansen
* Zwelgje gaat hem ook zakelijk gebruiken, de toshiba van de werkgever is !@#$ ugly
[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 17-11-2010 20:45 ]
A wise man's life is based around fuck you
~ MBA 11 inch
~ MBA 13 inch
~ Sony Vaio Z/series (zit qua formaat er exact tussen in en heeft betere hardware specs)
Het nadeel aan de MBA 11 is voor mij de slechts 128 SSD opslag en geen SSD slot
Het nadeel aan de MBA 13 is voor mij dat het formaat eigenlijk iets te groot is.
Twee vragen
- Zijn er mensen die de overstapt hebben gemaakt van een Windows laptop naar een MBA die deze overstap toch is tegengevallen (omwille van het OS of omwille van de MBA zelf)?
- Nu lees ik dat er al meerdere forumgenoten hun MBA 13 omgeruild hebben voor een MBA 11, wat is hier de reden van.......het formaat wellicht?
PoisonRX
Verstand zegt Sony...gevoel zegt MBA
en de 128gb tjah een goede 2.5" externe schijf aanschaffen is ook een oplossing voor het echte "opslag" werk. Ik zelf werk met een 128gb SSD in me MBP13" en dit is voor mij voldoende (OSX is niet "zo groot" als Windows 7)
Op je tweede vraag is misschien het antwoord dat ze een "eerdere" 13" hebben met mindere specs. de 11.6" van nu is sterker en in vrijwel ieder opzicht beter dan de oude 13". Zeker als het gaat om een werkpaardje om op te typen onderweg e.d..
Heb je ze echt zelf met eigen ogen (en handen) naast elkaar gezien? Zo vreselijk veel scheelt het namelijk ook weer niet vind ik. Zelfs de MBA 11 vind ik niet spectaculair veel kleiner dan de MBA 13. De bezel van de MBA 11 is zo breed dat er bijna een 13 inch scherm in zou passen volgens mij. Beide MBA's zijn wel een stuk dunner dan de Vaio Z.PoisonRX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:18:
.....
Het nadeel aan de MBA 13 is voor mij dat het formaat eigenlijk iets te groot is.
.....
Als je de processor power echt nodig hebt moet je zeker voor de Vaio Z gaan, zo niet en je kan wennen aan Mac OS dan zou ik nog eens heel goed naar de MBA (13) gaan kijken. SSD's zijn inderdaad (nu of later) aan te passen. De Vaio heeft wel weer 3G ingebouwd dacht ik, wat ook een voordeel kan zijn.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Eerste bevindingen zijn, plat en licht en lekker snel voor basistaken zoals internet, itunes, mail en videos. Ondanks dat ik hem in de winkel al meerdere malen heb bezichtigd is hij in mijn eigen handen toch een stuk mooier. Ik zal hem voornamelijk gebruiken als secundaire pc dus een instapmodel is goed zat.
Daar heb je gelijk in, alleen is mijn directeur sinds enige tijd overstag gegaan op Apple en wilt alles Apple hebbenFiber schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:23:
[...]
Maar waarom dan toch met een MBA gaan zitten klooien, als het blijkbaar in jullie organisatie niet lekker werkt?
Een MBA is nou eenmaal niet gericht op Windows, bedraade netwerken, VGA beamers, etc. Het werkt allemaal wel als het moet, maar zoals je zegt, soms zijn er betere oplossingen. Met die dongel heb je wel een punt vind ik, er had eigenlijk standaard 3G in moeten zitten vind ik, maar waarschijnlijk bewaren ze dat voor een vogende generatie. Er moet altijd wat te wensen overblijven.....
Daar moet ik je deels gelijk in geven. De MB pro is iets meer geschikt (vanwege een ethernet aansluiting), alleen heeft ook geen VGA aansluiting en slechts 2 USB poorten.Volgens mij begrijp je zijn punt niet. Er werd gezegd dat de MBA niet geschikt is voor zakelijk gebruik omdat er geen DVI/VGA poort op zit. Vervolgens zegt ie dat de MPB geschikter is voor zakelijk gebruik. En dat argument klopt niet want de MPB heeft hetzelfde 'probleem'.
Precies! Het gaat voornamelijk om het uiterlijk (voor Sales belangrijk) en de MB Air ziet er mooi uit, dat moet gezegd worden. Alleen vanuit een praktisch oogpunt is 'ie iets minder geschikt voor zakelijk gebruik.De MBA is juist wel zakelijk. Klanten zien jouw liever op een mooie design laptop werken dan op een hopeloos verouderd obesitas bakbeest in het zwart.
Het mooiste daarvan zijn de gierende fans op de achtergrond tijdens je presentatie.
Overigens vind ik persoonlijk een Lenovo x ook mooi, vanwege z'n zwarte uiterlijk. En de fans hangen helemaal af van welke laptop je hebt
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb ze alle drie gehadPoisonRX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:18:
Menig jaartjes geleden heb ik naar (behoorlijke) tevredenheid gewerkt met een Powerbook 12. Door bepaalde software eisen overgestapt op een windows/laptop (meerdere Dell Latitudes). Nu deze aan vervanging toe is sta ik voor de volgende keuze
~ MBA 11 inch
~ MBA 13 inch
~ Sony Vaio Z/series (zit qua formaat er exact tussen in en heeft betere hardware specs)
Het nadeel aan de MBA 11 is voor mij de slechts 128 SSD opslag en geen SSD slot
Twee vragen
- Zijn er mensen die de overstapt hebben gemaakt van een Windows laptop naar een MBA die deze overstap toch is tegengevallen (omwille van het OS of omwille van de MBA zelf)?
- Nu lees ik dat er al meerdere forumgenoten hun MBA 13 omgeruild hebben voor een MBA 11, wat is hier de reden van.......het formaat wellicht?
Toen de Air 13", daarna omwille van de portabiliteit toch een 11.6". Ik ga een paar maanden op reis, dan komt dat goed van pas.
Ik ben geen fan van OS X maar ik denk dat het wel went. Ik ga het eens een paar maanden proberen.
nieuws: Toshiba start verkoop dunne Blade X-gale ssd'sPat-Juh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:44:
Neem een "instap" 11.6" en gooi er een grotere SSD strip in... Toshiba heeft hier een "X-Blade" voor in de pipeline volgens mij... Even Tweakers.net zoeken of googlen.
Jammer genoeg nog niet vekrijgbaar en ook geen indicatie wanneer dit zal gebeuren voor de consument.
39
Als het goed is, heb je een Info Notice in de bus gekregen. Met het nummer dat daar op staat kun via UPS.com zelf aangeven wat je wilt dat er met je pakketje gebeurd: opnieuw laten afleveren, afleveren op een ander adres (je werk bijvoorbeeld) of zelf gaan halen. Volgens mij levert UPS nooit bij de buren.Powershell schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:45:
verdorie, UPS is langsgekomen en ik was niet thuis (duh, ben nooit thuis) maar het pakket ligt ook niet bij de buren
morgen nieuwe ronden nieuwe kansen
* Herko_ter_Horst gaat hem ook zakelijk gebruiken, de toshiba van de werkgever is !@#$ ugly
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Mijn 1st Gen MBA werkte perfect, maar begon ineens kuren te vertonen. Hij wilde namelijk niet normaal booten, maar bleef vast op een blauw scherm waar alleen de cursor zichtbaar was.
Hierop is hij een aantal keer bij de Mac reseller terggeweest waar het OS opnieuw is geinstalleerd. Na de verse installatie werkte de MBA voor ongeveer een maand voordat het zelfde probleem zich voordeed. Uiteindelijk heb ik in de zomer de harde schijf laten vervangen omdat het leek te gaan om een falende HDD.
Nadat de HDD is vervangen en ik de laptop begin oktober weer in gebruik nam was alles weer koek en ei. Ik blij dus! Maarrrr.... Hetzelfde probleem treed nu op. Hij gaat aan en blijft op een blauw scherm met de cursos. Na een aantal uur verschijnt uiteindelijk wel de desktop echter is de cursor niet meer zichtbaar en reageert de laptop op geen enkele manier. Niet op de trackpad of het toetsenbord.
Heeft iemand enig idee wat er hiermee aan de kan zijn? Resellers waren niet behulpzaam en konden mij ook niet meer vertellen. Ik vind het trouwens frappant dat de laptop steeds ongeveer 4 weken perfect werkt en dan ineens niet meer.
Anybody?!
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Sterker nog ik heb ze alle drie naast elkaar gelegd, dus was ik in staat om de uiterlijke verschillen goed te vergelijken.......en de sony heeft eigelijk (afgezien van de dikte) het perfecte formaat voor mij, d.w.z. een bijna evenzo groot formaat scherm als de MBA 13 in een handzamer formaat.Fiber schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:55:
[...]
Heb je ze echt zelf met eigen ogen (en handen) naast elkaar gezien?
Het spreekt weer voor de MBA dat het SSD aan te passen is...bij de Vaio schijnt/blijkt dit niet zo makkelijk te zijn. Aan OS X zal ik wel kunnen wennen aangezien ik er jaren mee gewerkt hebt. Feitelijk komt de vraag neer op:
- Hebben mensen spijt van de aanschaf van een MBA 13 (omwille van het formaat, de hardware specs, draagbaarheid, of anderszins) ?
Ik had soort van spijt dat ik de 11" niet had genomen. Iets mooier (de 13" lijkt bijna vierkant) en 1.06kg.PoisonRX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:07:
[...]
• Hebben mensen spijt van de aanschaf van een MBA 13 (omwille van het formaat, de hardware specs, draagbaarheid, of anderszins) ?
[/list]
Momenteel heb ik een Dell E6400 als primair systeem (middels een dockingstation aangesloten op m'n overige hardware en thuisnetwerk). De harde schijf staat voor zo'n 140 / 150 GB vol met diverse documenten (zowel prive als zakelijk).Philflow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:12:
[...]
Ik had soort van spijt dat ik de 11" niet had genomen. Iets mooier (de 13" lijkt bijna vierkant) en 1.06kg.
Een MBA 13 zou deze kunnen vervangen gezien de 256 SSD, snellere processor en evt. uitbreiding middels het SSD slot. Een MBA 11 is absoluut mobieler, maar mist de opslagcapaciteit en SSD-slot. Natuurlijk kan ik een externe 2,5" harddisk meenemen, maar ja, dat gaat weer ten koste van de mobiliteit.
Keuzes, keuzes
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
jupHerko_ter_Horst schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:39:
[...]
Als het goed is, heb je een Info Notice in de bus gekregen. Met het nummer dat daar op staat kun via UPS.com zelf aangeven wat je wilt dat er met je pakketje gebeurd: opnieuw laten afleveren, afleveren op een ander adres (je werk bijvoorbeeld) of zelf gaan halen. Volgens mij levert UPS nooit bij de buren.
ga hem morgen ophalen in apeldoorn, ff omrijden vanuit het werk tis niet anders

Verwijderd
1,299.00 USD = 952.413 EUR
https://www.borderlinx.com/m/pages/eu/amazon-store
https://www.borderlinx.com/m/
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 23:53 ]

Verwijderd
Hier kost hij € 1.299,00
Als dat zo was zou Borderlinx geen zaken doen... al gauw zou iedereen beseffen dat het de moeite niet waard zou zijn.
Ik heb al heel vaak boeken en DVD's van Amazon US ontvangen, en het was uiteindelijk altijd veel goedkoper dan hier. Maar misschien is een laptop kopen een ander geval. En het was ook niet met Borderlinx, want boeken en DVD's sturen ze niet alleen binnen de US.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 00:15 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Had dat nog niet gezien. Bedankt.Daedalus schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:10:
Dit topic gaat over ervaringen met en discussies over de MacBook Air. Over importeren hebben MacBook uit het buitenland, waar je alle informatie kunt vinden die je nodig hebt.
Verwijderd
Ik bedenk net dat je ook rekening moet houden met de 110 volt in Amerika. En of het toetsenbord hetzelfde is als hier... maar van mij niets meer hierover op deze draad.Fiber schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:11:
Klik op de "Shipping Calculator" en je weet het gauw genoeg. Ik denk dat je wel iets voordeliger uit bent maar niet veel. Niet genoeg voor mij in ieder geval. Bovendien kun je geen 4 Gig RAM bestellen, als ik het goed zie.
Bij een bestelling van $1299,- kom je volgens Borderlinx uit op €1189.44 (en dan heb je nog niet de salestax en verzendkosten van leverancier naar Borderlinx, die moeten nog bovenop de $1299,- worden gezet) Dus je komt nog een x aantal procenten duurder uit.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:11:
Laatste model (october 2010) Macbook Air 13.3 inch 128GB nieuw voor €952,42
1,299.00 USD = 952.413 EUR
https://www.borderlinx.com/m/pages/eu/amazon-store
https://www.borderlinx.com/m/
En dit bedrag komt van de total cost calculator op de site van Borderlinx.
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Verwijderd
Al jaren zijn adapters bij Apple voor alle voltages geschikt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:25:
[...]
Ik bedenk net dat je ook rekening moet houden met de 110 volt in Amerika. En of het toetsenbord hetzelfde is als hier... maar van mij niets meer hierover op deze draad.
US toetsenbord is identiek als NL, alleen zonder € teken en iets andere enter toets.
Ik heb zelf de 13inch. Het aangedragen vierkante herken ik totaal niet, ik vind de 13 inch juist een ideaal formaat tussen de standaard laptops en netbooks. De resolutie is daarbij perfect in verhouding met het scherm. Daarnaast is het draagcomfort van de 11 inch iets beter, maar ik neem deze zonder probleem in een rugzak mee en door de 2inch heb ik ook 2 uur meer batterij tegen een geringe toename in gewicht. Kortom, ook ik heb lang getwijfeld tussen 11 en 13 inch maar kan nu met zekerheid zeggen dat 13inch voor mij de ideale maat is.PoisonRX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:07:
[...]
Sterker nog ik heb ze alle drie naast elkaar gelegd, dus was ik in staat om de uiterlijke verschillen goed te vergelijken.......en de sony heeft eigelijk (afgezien van de dikte) het perfecte formaat voor mij, d.w.z. een bijna evenzo groot formaat scherm als de MBA 13 in een handzamer formaat.
Het spreekt weer voor de MBA dat het SSD aan te passen is...bij de Vaio schijnt/blijkt dit niet zo makkelijk te zijn. Aan OS X zal ik wel kunnen wennen aangezien ik er jaren mee gewerkt hebt. Feitelijk komt de vraag neer op:PoisonRX
- Hebben mensen spijt van de aanschaf van een MBA 13 (omwille van het formaat, de hardware specs, draagbaarheid, of anderszins) ?
Algemeen gezien vind ik overigens voornamelijk die lage oploop van de Airs echt helemaal top, ideaal voor de polsen met typen, het touchpad is ongevevenaard en dat de body is gemaakt uit een stuk alluminium is gewoon om te watertanden
[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 19-11-2010 11:21 ]
Verwijderd
Ik wil iets vragen over ervaringen met het vorige model Air 13". Dat kost hier €999 zie ik, en lijkt 1 USB poortje te hebben -weggewerkt achter een klepje, 1 luidsprekertje, een hard schijfje, en toetensenbord verlichting.
Pro: goedkoper, toetsenbord verlichting.
Con: geen flash drive, maar 1 speakertje, maar 1 USB.
Maar als je zoals ik toch nooit 2 USB's tegelijk gebruikt, en om stereo te horen toch een koptelefoontje opzet -of externe speakertjes aansluit- en het niet erg vindt om niet alles in een instant flash te zien verschijnen, en die toetsenbord verlichting wel handig vindt, dan is dit toch een goede keus?
Iemand hier die met dit vorige model ervaring heeft nu na langere tijd?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 14:34 ]
Verwijderd
De accu van m'n Amilo doe ik er alleen in om van m'n slaapkamer naar de zitkamer te lopen -en andersom- de rest van de tijd bewaar ik hem op 40% lading buiten m'n laptop. M.a.w., ik gebruik accu's haast nooit. Maar het lichtgewicht van de Air ondanks de ingebouwde accu lijkt me wel heel fijn.
Wat de resolutie betreft: ziet het er dan b.v. minder scherp uit dan een in 720p bekeken online video op een 15.4" scherm?
Ik heb liever een 13.3" dan een 11.3" omdat ik dan wat meer tekst kan overzien.
Afijn, ze verkopen ze op 5 minuten lopen van mijn woning bij BCC in Buitenveldert... maar ik vind het wel belangrijk om te weten of men er geen onoplosbare -of dure- problemen mee heeft gehad hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 15:44 ]
pricewatch: Apple MacBook Air 1,86GHz (mid 2009)
Verwijderd
Er is een MyCom in Amstelveen, 15 min. fietsen van mij vandaan... ik kan eerst even een paar minuten fietsen naar de BCC om daar naar de schermresolutie te kijken -en te vergelijken met de hogere- en hem dan eventueel by MyCom bestellen voor €50 minder, en hem dan de volgende dag -staat er op hun site- even snel ophalen.
Maar het gaat hier over gebruikerservaringen, niet winkelen... excuses modman...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 15:42 ]
Verwijderd
11 valt me reuze mee, maar toch jammer dat er geen snellere processor beschikbaar is dan 1.6.
Wil wel nog een 11 proberen met 4Gb. Heeft iemand deze en hoe verhoudt deze zich tov de 2Gb?
Hoe zijn de ervaringen als je wat applicaties voor presentaties en office applicaties open hebt, en regelmatig nog eens wat foto's in iphoto will bewerken en laen zien (geen raw)?
Valt dat tegen dan neig ik naar de 13' met snellere processor, denk ik.
Als je iets doet, doe het dan goed.
toch vreemd dat er geen anderen zijn / waren die er last van hebben / hadden.
Rendo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:49:
Hi People,
sinds gister dan eindelijk de trotse eigenaar van een MacBook Air 13,3", 128GB SSD, 4GB Memory.
Ik gebruik hem voornamelijk zakelijk en omdat ik exchange niet fatsoenlijk aan de praat krijg heb ik via BootCamp Win7 64 bit geinstalleerd.
so far so good.
wat merk ik vanavond : Mac OSX draait. ik doe de MacBook dicht en pak hem een uurtje later weer op. open hem... en ik krijg een Win7 error (bij boot) terwijl ik gewoon een MAC OSX resume verwacht
uhm... foutje ?
[ Voor 47% gewijzigd door Rendo op 19-11-2010 20:56 . Reden: verkeerde quote.... ]
youtube.com/@hisrep
Tsja, we vinden het lang niet allemaal nodig om Windows op onze MBA te hebben staan. Ik zelf vind het tamelijk zonde van mijn SSD-ruimte.Rendo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:55:
toch vreemd dat er geen anderen zijn / waren die er last van hebben / hadden.
Lekker!
mja ik heb er zelf nu VMware Fusion op staan om mijn zakelijke omgeving te starten. ik gebruik de Air ook zakelijkNapsju schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 02:23:
[...]
Tsja, we vinden het lang niet allemaal nodig om Windows op onze MBA te hebben staan. Ik zelf vind het tamelijk zonde van mijn SSD-ruimte.
... en met een mac is het toch lastig om de vCenter client te gebruiken of SharePoint Workspaces
edit: ik heb deze sleeve gekocht: kwam eergisteren aan in huize powershell
http://www.appelhoes.nl/W...0464/ColcaSac-Zagora.html
[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 20-11-2010 12:47 ]
Wat is verstandiger?:
- Macbook Air 4GB 128GB 1.86Ghz via een MacStore bestellen zodat je een fysieke winkel hebt om je Air terug te brengen
OF
- Macbook Air 4GB 128GB 1.86Ghz gewoon via apple.nl bestellen, want uiteindelijk kan die store je geen directe vervanging geven en kunnen ze enkel als tussenpersoon werken?
[edit]
@zware unit, @Philflow;
Dan ga ik hem even online bestellen, thanks ;-)
[ Voor 17% gewijzigd door deeltje op 20-11-2010 15:11 ]
Service van de winkel is erg beperkt. Ze ruilen hem niet om bij defecte pixels, doen moeilijk mbt vervanging, etc.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Bij online aankopen heb je in ieder geval je bedenktijd, wat ook een groot voordeel is.
Powershell schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:09:
edit: ik heb deze sleeve gekocht: kwam eergisteren aan in huize powershell
http://www.appelhoes.nl/W...0464/ColcaSac-Zagora.html
Zie mijn posts in het Neem je Macbook mee! topic. De Zagora heb ik retour gestuurd. Ik heb de nieuwe sleeve die ik uiteindelijk heb besteld ook binnen. Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt en die zal ik binnenkort even posten. Zie in dat topic ook mijn link naar etsy waar een heleboel sleeves beschikbaar zijn.Philflow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:36:
Ik heb nu deze sleeve van Bol.com besteld. Hij past precies, hoewel de ritsen (misschien te) dichtbij het aluminium komen. Msschien gaat het net goed, durf het niet te zeggen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Iemand nog andere sleeves gevonden?
[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 20-11-2010 15:19 ]
Je hebt:
- Nederlands
- International Engels
- US
Is ergens wellicht te zien wat het verschil van indeling is tussen deze 3 (behalve het euro-tekentje)?
Google is your frienddeeltje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:17:
Is ergens wellicht te zien wat het verschil van indeling is tussen deze 3 (behalve het euro-tekentje)?
Edit: haha 4 reacties om 15:20
@ zimbab: Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime
[ Voor 84% gewijzigd door Philflow op 20-11-2010 23:01 ]
Wikipedia: Keyboard layoutdeeltje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:17:
Even een vraag over het toetsenbord:
Je hebt:
- Nederlands
- International Engels
- US
Google en Wiki are your friends.
edit:
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 20-11-2010 15:21 ]
Verwijderd
Wikipedia: Keyboard layoutdeeltje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:17:
Even een vraag over het toetsenbord:
Je hebt:
- Nederlands
- International Engels
- US
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thnx, US layout it is ;-) (had bijna international English gepakt maar ben TE gewend aan mijn (kennelijk US) layout op mijn Logitech G15
[ Voor 22% gewijzigd door deeltje op 20-11-2010 15:31 ]
.
Da's wel zonde van het geld want dan zou ik OS X waarschijnlijk niet meer opstarten.Fiber schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:57:
Je kan ze ook allebei op je MBA instaleren natuurlijk....
.
Als je OS X geslotener vindt dan Windows, lijkt het mij namelijk een gevalletje cognitieve dissonantie: omdat je niet weet hoe je bepaalde zaken voor elkaar kan krijgen, denk je dat het niet kan en daaruit trek je de conclusie dat het systeem gesloten is. OS X ligt qua openheid dichter bij Ubuntu dan bij Windows in elk geval.
Als je het niet prettig vindt werken en/of liever met Ubuntu en Vista werkt, prima, maar niet met als argument dat OS X te gesloten zou zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-11-2010 19:09 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
zet dan alleen windows eropruyckske schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:00:
[...]
Da's wel zonde van het geld want dan zou ik OS X waarschijnlijk niet meer opstarten.
Zelf ben ik ook erg nieuw met mac osx (2 weekjes ervaring) en moet zeggen dat het nog steeds erg veel zoeken is. Er zijn min- en pluspunten maar tot op heden kan ik me aardig redden.
Ben erg tevreden met de Airbook, lekker portable en goede batterijduur
39
Maar ik neem er een met grotere SSD voor in de plaats
V&A aangeboden: Apple MacBook Air 11.6" 64GB (najaar 2010)

Philflow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:57:
Als iemand z'n 11.6" iets te klein vindt, ik heb mijn 13.3" inch V&A gezet. Ik ga in november langere tijd op reis en wil daarom de 11.6" proberen.
Philflow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:19:
Ik krijg voor een erg leuke prijs een Air met 1.6GHz aangeboden. Als er iemand interesse heeft in mijn 1.4GHz, zie V&A:
[...]
Google is your friend
Edit: haha 4 reacties om 15:20
@ zimbab: Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime
Philflow schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:22:
Mijn 11.6" Air gaat ook de deur uit...
Maar ik neem er een met grotere SSD voor in de plaats
[ Voor 19% gewijzigd door Katseviool op 20-11-2010 22:00 ]
Oops excuses, was vergeten dat ik het al gepost had.
Verwijderd
Config:
1.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage
Keyboard/User Guide-NLD
COUNTRY KIT-NLD
11 inch Air, 13 inch Air of 13 inch Pro?
De 13 inch Pro heeft een veel beter accuduur (10 uur!!) en natuurlijk al standaard 4GB RAM en ook niet mis een backlight keyboard.
De 13 inch Air is natuurlijk veel lichter(hoewel maar 500 gram meer). Ziet er veel sexier uit.
De 11 inch Air is nog kleiner en weegt maar 1 kilo. En is an sich best wel traag.
Gebruik is meestal voor om huiswerk te maken tijdens het reis naar school (2 uur reizen). En natuurlijk moet het daar ook wel doen. Daarom hang ik meer naar de Pro maar vraag me dus af hoelang gaat de Airs mee alleen met surfen en word document. Ik snap heus wel dat er op de Apple Website 5 uur staat maar hoop graag dat jullie echt praktijk testen hebben gedaan.
Bedankt maar ik had dat al gelezen, heb je misschien persoonlijke ervaringen?
Verwijderd
Wil je alleen maar de 'office' applicaties gebruiken en af en toe eens wat surfen, dan heb je genoeg aan de 11'. Die is ook veel makkelijker mee te sjouwen en dat is volgens mij de meest belangrijke factor voor jou.
Als je deze MBA enkel gebruikt zoals jij het aangeeft, dan haal je zeker 6 tot 7 uur eruit. En als je enkel maar je huiswerk maakt en 4 uur onderweg dat doet, dan heb je zelfs geen behoefte aan een snelle processor of extra RAM.
Standaard is flash niet geinstalleerd, dus kan je aardig besparen op je accuduur.
RRCreations schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:10:
[...]
Bedankt maar ik had dat al gelezen, heb je misschien persoonlijke ervaringen?
Ik ga zelf echt niet met een stopwatch er naast zitten om het bij te houden. Want de aanduiding van OS X neem ik met een korrel zout. Dan zegt ie weer 7:30 uur, dan 5 uur.
PS. Ik vond de uitkomst van Tweakers wel erg optimistisch.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 22-11-2010 08:56 ]
Verwijderd
Bevalt me tot nu toe wel goed. word aleen wel erg warm als via youtube HD 1080P Bekijkt.
Nu vroeg ik me af is er een tooltje Voor die ssd die erin zit. Om afentoe die blocks op te ruimen.
Of ondersteund mac os x toevalig het trim comando.
Verwijderd
Leer eens youtube filmpjes te bekijken met HTML5 via Chrome. MBA wordt warm door flash in youtube.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
Zins een paar dagen ook trotse eigenaar van een macbook air 13 inch 1,86 ghz en 4GB
Bevalt me tot nu toe wel goed. word aleen wel erg warm als via youtube HD 1080P Bekijkt.
Nu vroeg ik me af is er een tooltje Voor die ssd die erin zit. Om afentoe die blocks op te ruimen.
Of ondersteund mac os x toevalig het trim comando.
HTML5 lost dit op. Flash is de grootse energie verslinder, gelukkig heeft Adobe dat nu door en gaat Flash omzetten naar HTMl 5.
Naast Flash gaat Adobe ook langzamerhand zijn ontwikkeltools aanpassen om HTML5 projecten te kunnen maken. Het exporteren van HTML5 is een eerste stap, maar uiteindelijk zal het er wel op uitdraaien dat er een complete ontwikkelomgeving komt voor HTML5.
Hier stond achterhaalde informatie…
Het opmerkelijke is wel wat Flash met je Mac doet. Uit de doos geen enkel probleem en supersnel. Als je Flash installeert merk je dat gelijk met al die Flash reclames. Tragere browser, opspelende fan.

[ Voor 6% gewijzigd door carfreak02 op 22-11-2010 15:05 ]
Mooie tip! die ga ik vanavond ook eens downloadenZware Unit schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:07:
Gebruik zelf de Safari extension 'ClickToFlash'. Hiermee kan je gewoon gebruik maken van Flash, maar wordt het alleen geladen als je erop klikt. Werkt echt erg goed. Niet alleen van de MBA, maar op alle Mac's is dit ideaal.
[afbeelding]
39
Kreeg er gratis een Sleeve bij, tenminste ... De sleeve is EUR 29,95 incl BTW (in rekening gebracht) en mijn korting is EUR 36,50 incl BTW ... raaarrr ;-)
... nouja, tzal wel ;-)
1.5 weken levertijd ...
[ Voor 24% gewijzigd door deeltje op 22-11-2010 17:39 ]
Ze zou kiezen voor de 13" met 128 GB flashgeheugen. Ook zou ze 4 GB ram overwegen, denk dat dit toch wel de moeite is.
Ze zou er ook sporadisch Photoshop op gebruiken, maar voor het zwaardere werk hebben we ook nog een iMac. Vooral surfen, mailen en wat tekstverwerking zou er op gebeuren. Ze heeft ook eens gekeken naar de 13" MacBook Pro, maar naast de MacBook Air is deze toch niet meer zo mooi. (Vrouwen hé)
Wat zij veel doet, zoals zoveel vrouwen, is spelletjes spelen op websites zoals Yunomi. Jammer genoeg is dat allemaal flash en flash en Apple gaat niet zo goed samen blijkbaar.
Nu is mijn vraag: Kan je met de MBA spelletjes in flashcontent spelen en werkt dit vlot zoals op Windows?
Het heeft wat gekost (in vergelijking met een gemiddelde netbook) maar dan krijg je er ook wat voor terug.
Volgens mij is 2GB daar genoeg voor. Swappen, als dat ooit nodig mocht zijn, gaat ook een stuk sneller met een SSD.Racingboy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:15:
Vooral surfen, mailen en wat tekstverwerking zou er op gebeuren.
Ook als ze sporadisch Photoshop wil gebruiken?Philflow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
[...]
Volgens mij is 2GB daar genoeg voor. Swappen, als dat ooit nodig mocht zijn, gaat ook een stuk sneller met een SSD.
Normaal zou ik het volledig met je eens zijn, alleen is het kopen van een MBA niet echt zoals je normaal een laptop koopt met het idee van: Ik prik er later nog wel wat bij. Vanuit die optiek zou ik in ieder geval altijd voor 4GB gaan.Philflow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
[...]
Volgens mij is 2GB daar genoeg voor. Swappen, als dat ooit nodig mocht zijn, gaat ook een stuk sneller met een SSD.
Ik heb geen ervaring met Photoshop.Racingboy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:51:
[...]
Ook als ze sporadisch Photoshop wil gebruiken?
Ik verwacht niet dat ik ooit 4GB nodig heb. Ik hou het geld liever in mijn zak.Sander schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:04:
[...]
Normaal zou ik het volledig met je eens zijn, alleen is het kopen van een MBA niet echt zoals je normaal een laptop koopt met het idee van: Ik prik er later nog wel wat bij. Vanuit die optiek zou ik in ieder geval altijd voor 4GB gaan.
Ik kan het niet meer dan eens met je zijn, voor EUR 90,- op een basisprijs van EUR 1299,- voor de standaard 13.3'' is dat eigenlijk een no-brainer. Maar ieder zijn eigen ding uiteraard, maar denk er nog eens over na ;-)Sander schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:04:
[...]
Normaal zou ik het volledig met je eens zijn, alleen is het kopen van een MBA niet echt zoals je normaal een laptop koopt met het idee van: Ik prik er later nog wel wat bij. Vanuit die optiek zou ik in ieder geval altijd voor 4GB gaan.
39
Iemand nog een goede sleeve gevonden voor de 11"? Tucano zou hem nu moeten hebben maar ik zie nog niks.
edit: Napsju, thanks!
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 23-11-2010 15:01 ]
Waarop ik gister nog een vraagje uitgestuurd heb, met als antwoord:Hello, the elements Second skin for McBook Air 11.6" will be available in our site by the end of this month.
Thanks and have a nice day
May Martin
Hello, actually for the mean time this product is not yet available.Please try to email me at the first week of December or check it out at our website.
Best regards
May Martin
Piazza Castello, 19
20121 Milano - Italy
Tel. +39.02.252010.1
Fax +39.02.25201053
Mail @tucano.it
www.tucano.it
Lekker!
Gelukkig geen schade aan het aluminium (minuscuul krasje), maar wel een barst van een centimeter aan de achterkant in het plastic scharnier...
Valt me reuze mee uiteindelijk
Je moet er ook niet mee gooien!heuker schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:11:
Oef, gisteravond m'n MBA laten vallen vanaf 1.5 meter hoogte
Gelukkig geen schade aan het aluminium (minuscuul krasje), maar wel een barst van een centimeter aan de achterkant in het plastic scharnier...
Valt me reuze mee uiteindelijkDe ondergrond was zeil, dus niet al te hard spul.
http://caseclosed.typepad.com/ipad/macbook-air-11/
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 23-11-2010 21:20 ]
Er zijn er zat. Ik had je toch doorverwezen naar het Neem je Mackbook mee topic? Daar plaats ik een link naar Etsy en daar zijn er zat.Philflow schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:19:
Ah eindelijk wat sleeves speciaal voor de 11"
http://caseclosed.typepad.com/ipad/macbook-air-11/
[afbeelding]
Dat er in de VS volop verkrijgbaar zijn wist ik. Deze zijn in UK. En ook het model dat ik zocht:zimbab schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:51:
[...]
Er zijn er zat. Ik had je toch doorverwezen naar het Neem je Mackbook mee topic? Daar plaats ik een link naar Etsy en daar zijn er zat.
Philflow in "[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2"
Verwijderd
Als niet Apple gebruiker ben ik ontzettend gecharmeerd van de Air en zal het hoogstwaarschijnlijk mijn eerste mac gaan worden. Na flink wat pagina's uit dit topic en het vorige te hebben gelezen en ook te hebben gegoogled, is eigenlijk het enige waar ik geen antwoord op kan vinden de vraag: of het een directe meerwaarde heeft om bij het 11" model voor de 1.6 ghz en de 4 gb geheugen upgrade te gaan.
Omdat ik zelf totaal geen affiniteit heb met OSX kan ik niet inschatten hoe nodig het is om voor deze upgrades te gaan. Zelf lijkt mij de CPU upgrade zinloos maar twijfel ik over het geheugen (vooral omdat dit niet zelf bij te plaatsen is).
Gezien het feit dat ik dat laptop voor een aantal jaren wil gebruiken, geen idee heb hoe erg OSX (en toekomstige versies van het OS) geheugen gebruikt (of juist niet) en mijn gebruik gaat variëren van puur zakelijk gebruik, tot downloaden, filmpje kijken, eventueel starcraft 2 spelen is mijn vraag, is die 2gb geheugen upgrade voor mij ècht noodzakelijk (ook gelet op de toekomst) of is dit puur en alleen nodig bij video editing etc.
Dank.
(excuus als deze vraag alsnog gesteld is, maar na 15 pagina's gelezen te hebben en de search te hebben gebruikt, vond ik niet het directe antwoord op mijn vraag)
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 11:46 . Reden: interpunctie, spelfoutjes ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
39
Verwijderd
en daarop volgend wil je vragen eens een zelfde vergelijkingtest te doen met de iPad en dan je ervaringen neer te pennen omdat ik ervan uit ga dat als je een MBA hebt,geen iPad hoeft te hebben als extra reisgezel,maar sommigen hebben dus beiden en zijn dan benieuwd naar die ervaringen.dcell schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:30:
Na een klein weekje met de Macbook Air 11.6 inch te hebben gespeeld (als secundair apparaat) moet ik zeggen. Heerlijk licht, snelle opstarttijd en snel genoeg voor de basistaken
Het heeft wat gekost (in vergelijking met een gemiddelde netbook) maar dan krijg je er ook wat voor terug.

Dit topic is gesloten.