Wat bewerk je dan zoal met iMovie, iPhoto en/of Aperture? RAW? HD materiaal? Ik ben eigenlijk wel benieuwd..zimbab schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:21:
[...]
Dan is zelfs de lichtste configuratie van de 11,6" meer dan voldoende. Ik had daar ook een beetje twijfels over, maar ik heb hem en hij is echt heerlijk snel. iPhoto, iMovie, Aperture, Photoshop, Unreal Tournament, HD films....het werkt allemaal snel zat.....zeker voor normaal gebruik.
Ik heb in ieder geval nog niet behoefte aan meer vermogen gehad. Ik kán hem wel zo stressen dat hij het zwaar gaat krijgen, maar dan doe ik het er ook wel om.....om even te testen, maar dat is geen normaal gebruik.
Het is inderdaad een groot verschil, desondanks zou 5 uur toch nog prima zijn voor mij.Philflow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:37:
[...]
Groot verschil. Ik heb het niet diepgaand getest maar volgens mij kom ik in Windows niet boven de 5 uur gemeten met BatteryBar 3.4.2. In OS X kom je volgens mij al gauw aan de 8 uur.
Dit is allemaal met lage belasting (surfen met wifi aan op de 13").
Werken de extra functies van de touchpad ook onder windows? is de 2GB versie voldoende voor windows? nog eventuele andere opmerkingen suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 08-11-2010 15:26 ]
39
Touchpad werkt zeer goed onder Windows. Dat was vroeger nog weleens anders.Fietsbel schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:16:
[...]
Het is inderdaad een groot verschil, desondanks zou 5 uur toch nog prima zijn voor mij.
Werken de extra functies van de touchpad ook onder windows? is de 2GB versie voldoende voor windows? nog eventuele andere opmerkingen suggesties?
2GB is voldoende voor normaal gebruik met Windows 7 32bit. Tenzij je zwaardere dingen gaat doen.
Goed om te horen,werkt ook de pinch en zoom? de pc zal alleen gebruikt worden voor Word en wat internet, ter vervanging van m;n VAIO P (mini laptopje) dus een ideale vervangerPhilflow schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:58:
[...]
Touchpad werkt zeer goed onder Windows. Dat was vroeger nog weleens anders.
2GB is voldoende voor normaal gebruik met Windows 7 32bit. Tenzij je zwaardere dingen gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 08-11-2010 16:00 ]
39
Eindelijk kunnen passen. Tucano second skin Colore 10.2" past perfect om de 11" MBA. De Icidu 10" van Mycom is iets te ruim maar kan ook goed.
Edit: wat wel lastig is is dat de rits van beide nogal dichtbij het alumium komt. ik kan ze daardoor toch niet echt aanraden.
Edit: wat wel lastig is is dat de rits van beide nogal dichtbij het alumium komt. ik kan ze daardoor toch niet echt aanraden.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 09-11-2010 21:35 ]
Yup, gewoon belletje geven waarin je aangeeft dat het niet helemaal conform bestelformulier is uitgeleverd.BlowFish schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:11:
[...]
Hebben jullie via de applestore besteld?
Uiteindelijk gisteren ook gekocht, moet zeggen dat Mac OS X nog best bruikbaar is voor een leek.Fietsbel schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:00:
[...]
Goed om te horen,werkt ook de pinch en zoom? de pc zal alleen gebruikt worden voor Word en wat internet, ter vervanging van m;n VAIO P (mini laptopje) dus een ideale vervanger
Grootste minpunt is toch wel dat het scherm niet verder kan openklappen. Maar jeetje zeg, wat een enorm licht en handzame laptop is het. Zeer lange batterij levensduur en een zeer goed keyboard.
De Magsafe connector is ook wel een mooie oplossing. Het is mijn eerste macbook dus het is allemaal nog nieuw
39
Op mac is nu office 2011, werkt net zo fijn, al dan niet fijner dan 2010Fietsbel schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:00:
[...]
Goed om te horen,werkt ook de pinch en zoom? de pc zal alleen gebruikt worden voor Word en wat internet, ter vervanging van m;n VAIO P (mini laptopje) dus een ideale vervanger
Ik heb nu de 11" binnen nadat ik eerst de 13" had. Wat me opvalt is dat de display bij mijn 11" wat minder is dan de 13". Het ziet er een beetje bleekjes uit. Ik ga nog aan de slag met handmatige calibratie.
Mijn displaymodel is 9CF2. Zouden anderen eens kunnen kijken welke zij hebben in de 11"?
(bij systeem voorkeuren, display, color, open profile, nummer 17)
Edit: deze is al een heel stuk beter: http://forums.macrumors.c...p?p=11371389#post11371389
Mijn displaymodel is 9CF2. Zouden anderen eens kunnen kijken welke zij hebben in de 11"?
Edit: deze is al een heel stuk beter: http://forums.macrumors.c...p?p=11371389#post11371389
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 10-11-2010 10:04 ]
Hmm, wist niet dat er verschillende models zijn uitgeleverd. Heb zelf een 13" 9CDFPhilflow schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:59:
Ik heb nu de 11" binnen nadat ik eerst de 13" had. Wat me opvalt is dat de display bij mijn 11" wat minder is dan de 13". Het ziet er een beetje bleekjes uit. Ik ga nog aan de slag met handmatige calibratie.
Ben de hele dag al een beetje aan het spelen met de Macbook Air, maar kom er net achter dat ik de Nederlandse toetsenbord indeling heb gepakt ipv de internationale. Dit is vooral heel vervelend met de trema's etc ë, ö, ü, ï é etc. ik kan niet normaal met shift ' en dan de e voor het ë resultaat. Dit moet ik nu doen via alt u en dan de e. Heeft iemand hier een software oplossing voor? Heb weinig zin om mijn speeltje weer op te sturen naar apple. om een "ander" toetsenbord door mijn eigen stommigheid in principe...
Waarom hebben ze uberhaupt een nederlandse optie >_<
Ik weet dat je in Windows de taal van je toetsenbord kan veranderen, dus dit zal ook wel kunnen in Mac OSX. Is er geen keyboard setting in je control panel?
In mijn 11" zit 00009CF3Philflow schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:59:
39
En wat vind je ervan? in vergelijking met een MBP bijvoorbeeld.
gelukkig heb ik daar op gelet bij het uitzoeken van de configLcount schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:12:
Ben de hele dag al een beetje aan het spelen met de Macbook Air, maar kom er net achter dat ik de Nederlandse toetsenbord indeling heb gepakt ipv de internationale. Dit is vooral heel vervelend met de trema's etc ë, ö, ü, ï é etc. ik kan niet normaal met shift ' en dan de e voor het ë resultaat. Dit moet ik nu doen via alt u en dan de e. Heeft iemand hier een software oplossing voor? Heb weinig zin om mijn speeltje weer op te sturen naar apple. om een "ander" toetsenbord door mijn eigen stommigheid in principe...
die van mij is onderweg
A wise man's life is based around fuck you
Ik heb geen ervaring met een MBP, Bij mijn VAIO SZ en Z serie zijn de kleuren meer uit balans, vooral blauw is meer aanwezig, de Z is wel stukken beter. Bij m'n VAIO P is het weer wel goed en die heeft evenals deze macbook air goede weergave van kleuren.Philflow schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:32:
[...]
En wat vind je ervan? in vergelijking met een MBP bijvoorbeeld.
39
Verwijderd
dat kan je aanpassen met een kleurprofiel, mn dell 1080p laptop is standaard ook veel te blauw
Dat heeft toch niet met je fysieke toetsenbordindeling te maken? Dat is toch gewoon hoe het werkt onder MacOSX? (Ik heb zelf geen Mac dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen of testen)
ezelsbrug: de u is van umlaut
ezelsbrug: de u is van umlaut
Lcount schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:12:
[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 10-11-2010 20:24 ]
@lcount
Lees mijn post eens door:
Lees mijn post eens door:
iMick schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:28:
Je kunt gewoon met een US toetsenbord de layout op: VS internationaal PC zetten. Wanneer je dan de " indrukt en daarna een klinker maakt hij er gelijk bijv een ë van.
Het was even zoeken, maar werkt weer net zo handig als op Windows.
Weet trouwens iemand een goede muurbeugel? Dat hij naar de muur toe kan en van de muur af en als extra's misschien nog hoger/lager of draaien. (ik bedoel dan het scherm draaien zodat het verticaal staat). Hij moet sowieso kunnen draaien naar een andere kant, dus dat ik hem lekker vrij kan bewegen.
Er zijn zoveel muurbeugels, maar die van VOGEL enzo zijn zo verschrikkelijk duur. Budget is wel maximaal 80 euro, het liefste nog minder. Heb btw de 27 inch.
(zie dit trouwens niet als een ik kan niet zoeken, dus ik vraag het op Tweakers post. Ik kan het gewoon echt niet vinden).
Al beantwoord.
[ Voor 93% gewijzigd door Icelus op 10-11-2010 20:57 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Wow!
Zojuist alles overgezet van mijn Macbook naar m'n nieuwe 13" Air (4 GB / 128 GB) en ondanks de tragere CPU en ondanks dat ik in de Macbook al een SSD had zitten, lijkt de Air sneller.
En het scherm is echt waanzinnig. * StevenK heeft geen spijt!
edit: kennelijk is het vooral een gevoel, want volgens XBench was de Macbook sneller.
Macbook:Air:
Zojuist alles overgezet van mijn Macbook naar m'n nieuwe 13" Air (4 GB / 128 GB) en ondanks de tragere CPU en ondanks dat ik in de Macbook al een SSD had zitten, lijkt de Air sneller.
En het scherm is echt waanzinnig. * StevenK heeft geen spijt!
edit: kennelijk is het vooral een gevoel, want volgens XBench was de Macbook sneller.
Macbook:Air:
Air:MacbookResults 223.37
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.6.4 (10F3061)
Physical RAM 4096 MB
Model MacBookAir3,2
Drive Type APPLE SSD TS128C
Disk Test 223.37
Sequential 147.05
Uncached Write 214.15 131.49 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 279.02 157.87 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 62.21 18.21 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 347.90 174.85 MB/sec [256K blocks]
Random 464.40
Uncached Write 284.97 30.17 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 404.85 129.61 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 1128.38 8.00 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 572.15 106.17 MB/sec [256K blocks]
Results 241.70
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.6.4 (10F569)
Physical RAM 4096 MB
Model MacBook6,1
Drive Type KINGSTON SNV425S2128GB
Disk Test 241.70
Sequential 196.33
Uncached Write 218.18 133.96 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 218.80 123.80 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 114.95 33.64 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 396.74 199.40 MB/sec [256K blocks]
Random 314.33
Uncached Write 240.61 25.47 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 171.73 54.98 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 1058.69 7.50 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 554.98 102.98 MB/sec [256K blocks]
[ Voor 73% gewijzigd door StevenK op 11-11-2010 07:03 . Reden: Wat hij zegt. Nu staan ze wel goed. ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Maar de Air heeft een hogere score?
Dus zowel qua gevoel als met Xbench is ie sneller of zie ik dat nou verkeerd?
Ik zie het al, je hebt Macbook bij de resultaten van de Air gezet en andersom.
[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 10-11-2010 21:56 ]
Verwijderd
Review op AppleInsider, ook met de MBA top model met 4Gb.
http://www.appleinsider.c...air_late_2010.html&page=1
http://www.appleinsider.c...air_late_2010.html&page=1
Je hebt helemaal gelijk, is nu aangepast.RnB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:46:
Maar de Air heeft een hogere score?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Iemand een goede tip voor een betaalbare sleeve voor de 11" Air?
De 11" sleeves die ik hier heb komen met de rits veel te dichtbij het aluminium.
De 11" sleeves die ik hier heb komen met de rits veel te dichtbij het aluminium.
Ik heb de 11" MBA even geprobeerd en die voelde trager aan dan mijn MBP i7 met 8 GB geheugen maar zonder SSD. Bij het openen van applicaties zag ik de dock icons nog steeds bouncen.TLRnZ schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:26:
Het is de SSD versus de 5400rpm hd in de MBP wat hier de resultaten behoorlijk beinvloed.
Een vergelijking tussen een 13" pro 2010 met een SSD tegen de MBA zou interessanter zijn, en prijstechnisch ook een goede vergelijking zijn.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
ik ben blij met mijn 13'' Macbook Air. Ik gebruik hem puur tijdens mijn studie. Rapportjes typen, aantekeningen maken en presentaties geven. Ik heb de basisversie met RAM upgrade en iWork
Het enige wat ik nog mis is Office 2011 in NL versie (staat nog niet in Surfspot). iWo
Oja, en iedere keer als ik naar mijn bureau loop heb ik een big smile op mijn gezicht
Het enige wat ik nog mis is Office 2011 in NL versie (staat nog niet in Surfspot). iWo
Oja, en iedere keer als ik naar mijn bureau loop heb ik een big smile op mijn gezicht
Jouw ervaring is dus het tegenovergestelde van dit?Canaria schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:00:
[...]
Ik heb de 11" MBA even geprobeerd en die voelde trager aan dan mijn MBP i7 met 8 GB geheugen maar zonder SSD. Bij het openen van applicaties zag ik de dock icons nog steeds bouncen.
Heb je een dm gestuurd.Philflow schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:43:
Iemand een goede tip voor een betaalbare sleeve voor de 11" Air?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
De 11" sinds een paar dagen in bezig, had voorheen de 13"MBP maar omdat die eigenlijk vaak mee de baan op ging, was lichter=beter. Echt zalig ding. Nog geen enkele keer gevoel gehad dat ik performance mis (gebruik is dan ook 99% surfen/mail/docs) en zelfs filmpjes (1080p) draaien prima. Superding en ongelooflijk hoe licht.
Ja, absoluut, mijn MBP is veel sneller in gebruik dan in dat filmpje. Of dat door 8 GB intern geheugen komt of door de 7200 rpm harddisk weet ik niet.Philflow schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:44:
[...]
Jouw ervaring is dus het tegenovergestelde van dit?
[video]
Overigens merkte ik het verschil vooral als bijvoorbeeld iTunes al geopend was en ik iPhoto erbij opende. Dat ging op de MBA opvallend traag.
Waarschijnlijk door een goede 7200rpm HDD. De HDD is belangrijker bij het openen dan geheugen (tenzij alles gecached is).Canaria schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:51:
[...]
Ja, absoluut, mijn MBP is veel sneller in gebruik dan in dat filmpje. Of dat door 8 GB intern geheugen komt of door de 7200 rpm harddisk weet ik niet.
Ik heb zelf de 11.6" Air. De SSD is geen hoogvlieger imo, maar snel genoeg voor mijn gebruik.
Dat is toch raar? Zelfs de snelste/beste harde schijf kan gewoon niet sneller zijn dan een SSD. Als ik me niet vergis zijn de accestimes ontzettend belangrijk wanneer het gaat om apps openen (uiteraard is de accestime ook belangrijk bij andere factoren) en die is bij een SSD vele malen kleiner dan bij de snelste harde schijf.
Ik heb het idee dat alles gewoon gecached zit in zijn werkgeheugen en dat het daardoor sneller werkt. Volgens mij passen alle programma's wel in 8GB werkgeheugen.
Ik heb het idee dat alles gewoon gecached zit in zijn werkgeheugen en dat het daardoor sneller werkt. Volgens mij passen alle programma's wel in 8GB werkgeheugen.
Application loading is zowel storage als CPU intensief, dus onmogelijk is het niet.
Een SU9400 met relatief tragere SSD en een Core i7 met relatief rappe 7200rpm zullen niet ver uit elkaar liggen qua application loading.
Overigens denk ik ook dat de MBP met 8GB waarschijnlijk langere tijd aan heeft gestaan en veel applicaties heeft gecached in de 8GB.
Een SU9400 met relatief tragere SSD en een Core i7 met relatief rappe 7200rpm zullen niet ver uit elkaar liggen qua application loading.
Overigens denk ik ook dat de MBP met 8GB waarschijnlijk langere tijd aan heeft gestaan en veel applicaties heeft gecached in de 8GB.
Klopt, maar dat is wat er bij mij in de praktijk het geval is. Ik heb bij de MBA ook apps geopend en weer gesloten, en tussendoor andere apps geopend. In tegenstelling tot bij mijn MBP ging het openen de tweede en derde keer niet sneller of in ieder geval was er geen merkbaar verschil.Philflow schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:55:
De MBA was zeker niet traag hoor en een MBA met harddisk zou veel minder snel zijn, maar het is zeker niet zo dat elke laptop met SSD sneller is (aanvoelt) dan elke laptop zonder.
Was dat een MBA met 2GB of 4GB?Canaria schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:01:
[...]
Ik heb bij de MBA ook apps geopend en weer gesloten, en tussendoor andere apps geopend.
Wat Phil ook probeert te achterhalen, in 8GB kan natuurlijk alles geladen worden hè, mocht die MBA van je 2GB hebben, dan is het logisch dat ie niet alles inlaad. Zelfs met 4GB heb je nog maar de helft van je werkgeheugen ivm je MBP.Canaria schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:01:
[...]
Klopt, maar dat is wat er bij mij in de praktijk het geval is. Ik heb bij de MBA ook apps geopend en weer gesloten, en tussendoor andere apps geopend. In tegenstelling tot bij mijn MBP ging het openen de tweede en derde keer niet sneller of in ieder geval was er geen merkbaar verschil.
De MBA was zeker niet traag hoor en een MBA met harddisk zou veel minder snel zijn, maar het is zeker niet zo dat elke laptop met SSD sneller is (aanvoelt) dan elke laptop zonder.
Feit is gewoon dat een SSD sneller is dan een harde schijf, zeker met application loading. Zelfs mijn antieke SSD maakt nog gehakt van de snelste harde schijven.
Je kan dat trouwens heel makkelijk merken na een cold boot, dan zul je zien dat het performance verschil huge is.
[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 12-11-2010 18:43 ]
En de CPU maakt dus ook uit. Zet je CPU bijvoorbeeld maar eens op halve kracht, dan zul je zien dat application loading significant langzamer gaat.RnB schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:42:
[...]
Feit is gewoon dat een SSD sneller is dan een harde schijf, zeker met application loading. Zelfs mijn antieke SSD maakt nog gehakt van de snelste harde schijven.
offtopic:
Woeps, overheen gelezen.
Ik heb het eens geprobeerd, ik moet zeggen dat er idd verschil is, maar dat vind ik wel marginaal hoor..
Ik heb mijn C2D vastgepint op 1,5Ghz (standaard 2,53Ghz) en achter elkaar Firefox, BB desktop manager, iTunes en Photoshop cs5 opgestart. Dat scheelde hooguit 1 seconde.
Pas op 750Mhz krijg ik een groot verschil, maargoed.. welke cpu loopt tegenwoordig nog <1Ghz? Op 750Mhz is mijn hele laptop sluggish, dan is het echt niet grappig om ermee te werken.
Woeps, overheen gelezen.
Ik heb het eens geprobeerd, ik moet zeggen dat er idd verschil is, maar dat vind ik wel marginaal hoor..
Ik heb mijn C2D vastgepint op 1,5Ghz (standaard 2,53Ghz) en achter elkaar Firefox, BB desktop manager, iTunes en Photoshop cs5 opgestart. Dat scheelde hooguit 1 seconde.
Pas op 750Mhz krijg ik een groot verschil, maargoed.. welke cpu loopt tegenwoordig nog <1Ghz? Op 750Mhz is mijn hele laptop sluggish, dan is het echt niet grappig om ermee te werken.
Toch denk ik dat een MBA SU9400 met SSD en MBP Core i7 met 7200rpm elkaar heel weinig gaan ontlopen. Het CPU verschil is niet alleen de MHz maar ook een generatie en full voltage vs. ULV.Helaas kan ik het hier niet testen.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 12-11-2010 19:46 ]
True ik zal zeker niet ontkennen dat die MBA snel was en dat een SSD geen onzin is! Hij had 2 GB trouwens. Anyway, een mooi apparaat was het zeker ookRnB schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:42:
[...]
Wat Phil ook probeert te achterhalen, in 8GB kan natuurlijk alles geladen worden hè, mocht die MBA van je 2GB hebben, dan is het logisch dat ie niet alles inlaad. Zelfs met 4GB heb je nog maar de helft van je werkgeheugen ivm je MBP.
Je kan dat trouwens heel makkelijk merken na een cold boot, dan zul je zien dat het performance verschil huge is.
Het is wellicht farfetched om dat nu al te vragen, maar wat is er bekend over de degradatie (of TRIM functie) van de Toshiba SSD chips in de Air 2010?
Is er al iemand die elke week een test heeft gedaan om bij te houden of er uberhaubt last is van degradatie, of is er iemand die kan bewijzen dat er een TRIM functie in de controller zit die bijvoorbeeld in Lion wel eens heel erg goed zou kunnen worden aangesproken, zodat deze laptop ook snel blijft?
Zou toch vervelend zijn als je dure laptop na 2 jaar nog maar de helft van zijn snelheid haalt aangezien er veel afhangt van de SSD in het apparaat.
Is er al iemand die elke week een test heeft gedaan om bij te houden of er uberhaubt last is van degradatie, of is er iemand die kan bewijzen dat er een TRIM functie in de controller zit die bijvoorbeeld in Lion wel eens heel erg goed zou kunnen worden aangesproken, zodat deze laptop ook snel blijft?
Zou toch vervelend zijn als je dure laptop na 2 jaar nog maar de helft van zijn snelheid haalt aangezien er veel afhangt van de SSD in het apparaat.
[ Voor 64% gewijzigd door deeltje op 13-11-2010 18:26 ]
Ik meen ergens in een review gelezen te hebben dat de gebruikte Toshiba ships erg goed zijn op dit punt. Gelukkig zijn ze in ieder geval simpel vervangbaar. Wie weet koop je over 2 jaar wel een nog veel sneller 500 Gig stripje voor 100 Euro. De ontwikkelingen gaan hard op SSD gebied.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
TRIM heb je niet in OS X, maar de SSD heeft gewoon Garbage Collection. Ik ga er vanuit dat het geen probleem wordt, als je maar geen idiote hoeveelheden gaat schrijven.deeltje schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:24:
Het is wellicht farfetched om dat nu al te vragen, maar wat is er bekend over de degradatie (of TRIM functie) van de Toshiba SSD chips in de Air 2010?
Tucano gaat met een Macbook Air 11.6" sleeve komen:
http://www.macitynet.it/m...er-MacBook-Air-11/aA47301
http://www.macitynet.it/m...er-MacBook-Air-11/aA47301
Verwijderd
Ik heb gisteravond een Air 13 inch 256GB (MC504N/A) besteld voor €781,00. Ik kwam er toevallig op terecht met surfen, en het bleek dat ik nog maar 1 1/2 uur de tijd had, want de actie liep van 12 t/m 14 november. Ik heb hem nog niet betaald -kreeg een foutbericht toen ik het probeerde- en ontving vanmorgen een mailtje met hun rekeningnummer. Hier staat die Air nog onder "Internet Shop": http://www.devoordeelshop.com/page1.php
Ik zie dat dit wel heel voodelig is, bij de meeste zaken kost hij 2 x zoveel. Ik twijfel nog een beetje, want ik heb een 2e hands Fujitsu/Siemens Amilo die het nog wel doet, maar hij loopt na 20 min. moervast wanneer ik een online video op vol scherm zie met 360p. Met 720p bevriest hij na 5 min. Opeens vreemde kleuren en een geluid dat als een mitrailleur klinkt. Totdat dat ook stopt na enige seconden. En dan moet ik hem uitdrukken, en pas na een aantal keren herhaald in veilige modus starten en daarna weer proberen opnieuw normaal te starten doet hij het weer. Totdat hij het na 20-25 minuten via genoemde methode weer normaal doet steeds strepen en stippeltjes op het startscherm, dan het zwarte scherm voordat het welkom scherm moet verschijnen, maar dat gebeurt niet, het zwarte scherm blijft gewoon staan. Dus dan weer uitdrukken > veilige modus > heropstarten enz. Als ik de online video's op het kleine venstertje zie gebeurt dit niet. Enkel op volledig scherm. Het machientje heeft Nvidia.
Fujitsu mailde me dat het heel duur zou zijn om dit te repareren nadat ik het probleempje had uitgelegd, omdat het volgens hen iets was wat op het moederbord zit gesoldeerd. Dat ik beter een nieuw "systeem" kon kopen... maar als het aan iets anders ligt dat goedkoop te fixen is zou ik het graag weten. Dan annuleer ik die Air bestelling.
Ik zie dat dit wel heel voodelig is, bij de meeste zaken kost hij 2 x zoveel. Ik twijfel nog een beetje, want ik heb een 2e hands Fujitsu/Siemens Amilo die het nog wel doet, maar hij loopt na 20 min. moervast wanneer ik een online video op vol scherm zie met 360p. Met 720p bevriest hij na 5 min. Opeens vreemde kleuren en een geluid dat als een mitrailleur klinkt. Totdat dat ook stopt na enige seconden. En dan moet ik hem uitdrukken, en pas na een aantal keren herhaald in veilige modus starten en daarna weer proberen opnieuw normaal te starten doet hij het weer. Totdat hij het na 20-25 minuten via genoemde methode weer normaal doet steeds strepen en stippeltjes op het startscherm, dan het zwarte scherm voordat het welkom scherm moet verschijnen, maar dat gebeurt niet, het zwarte scherm blijft gewoon staan. Dus dan weer uitdrukken > veilige modus > heropstarten enz. Als ik de online video's op het kleine venstertje zie gebeurt dit niet. Enkel op volledig scherm. Het machientje heeft Nvidia.
Fujitsu mailde me dat het heel duur zou zijn om dit te repareren nadat ik het probleempje had uitgelegd, omdat het volgens hen iets was wat op het moederbord zit gesoldeerd. Dat ik beter een nieuw "systeem" kon kopen... maar als het aan iets anders ligt dat goedkoop te fixen is zou ik het graag weten. Dan annuleer ik die Air bestelling.
Dude, je wordt opgelicht waar je bij staat!Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:09:
Ik heb gisteravond een Air 13 inch 256GB (MC504N/A) besteld voor €781,00. Ik kwam er toevallig op terecht met surfen, en het bleek dat ik nog maar 1 1/2 uur de tijd had, want de actie liep van 12 t/m 14 november. Ik heb hem nog niet betaald -kreeg een foutbericht toen ik het probeerde- en ontving vanmorgen een mailtje met hun rekeningnummer. Hier staat die Air nog onder "Internet Shop": http://www.devoordeelshop.com/page1.php
En het ruikt naar Spam!
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:09:
Ik zie dat dit wel heel voodelig is, bij de meeste zaken kost hij 2 x zoveel.
offtopic:
En er ging geen belletje rinkelen? Dit zijn natuurlijk regelrechte oplichters.
En er ging geen belletje rinkelen? Dit zijn natuurlijk regelrechte oplichters.
Domein is pas 2 weken actief, geen inhoudelijk whois informatie aanwezig
Ondanks logo Thuiswinkel.org en Q-shops, is deze webwinkel bij beide organisaties niet bekend. Kortom, when it's too good to be true, then....
Koop zo'n beestje nu gewoon bij een officiële Apple shop offline of gewoon online.
Ondanks logo Thuiswinkel.org en Q-shops, is deze webwinkel bij beide organisaties niet bekend. Kortom, when it's too good to be true, then....
Koop zo'n beestje nu gewoon bij een officiële Apple shop offline of gewoon online.
In heb meteen alle instanties verwittigd (thuiswinkel, consumentenbond en de winkel waarvan ze de thuiswinkel certificaat misbruiken).
* FiXeR.nl heeft zijn goede daad vandaag weer gedaan.
Maar de voordeelshop niet. En die misbruikt Importronix veiligheidscertificaat.w.admiraal schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:23:
Importronixs staat gewoon in Thuiswinkel.org:
http://www.thuiswinkel.or...2b-4d7f-b125-ed3ed42d16c4
Verwijderd
Hmmm, ik had eerst wel een gevoel dat het een mogelijk oplichterij was, maar toen ik naar naar "devoordeelshop" googelde verscheen die site op de eerste pagina (zie hier onderaan de pagina en volgende)
http://www.google.nl/sear...opera&ie=utf-8&oe=utf-8en
dat nam m'n achterdocht weg. Ik heb nog geen geld overgemaakt. Hoe kom ik er achter of dit legit is of oplichterij? Zo'n zaak zou toch meteen aangepakt worden als het niet legitiem was zou je denken.
dat nam m'n achterdocht weg. Ik heb nog geen geld overgemaakt. Hoe kom ik er achter of dit legit is of oplichterij? Zo'n zaak zou toch meteen aangepakt worden als het niet legitiem was zou je denken.
de voordeelshop .NL is echt. De voordeel shop .COM zijn oplichters.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:24:
Hmmm, ik had eerst wel een gevoel dat het een mogelijk oplichterij was, maar toen ik naar naar "devoordeelshop" googelde verscheen die site op de eerste pagina (zie hier onderaan de pagina en volgende)
dat nam m'n achterdocht weg. Ik heb nog geen geld overgemaakt.
Je hersenen gebruikenHoe kom ik er achter of dit legit is of oplichterij?
Nee, dit gebeurt regelmatig.Zo'n zaak zou toch meteen aangepakt worden als het niet legitiem was zou je denken.
PS. laten we nu weer on topic gaan want dit heeft niets meer te maken met de Macbook Air.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 14:32 ]
Dat is een bankstel winkel...Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:24:

Naam: Op=Op Voordeelshop Apeldoorn
Vestigingsadres: Brinklaan 20
Vestigingsplaats: 7311LB Apeldoorn
KvK-nummer: 08085697 0002
Soort Inschrijving: Nevenvestiging
Misschien kun je je appletje wel ophalen bij hun? En dan pas betalen als je hem daadwerkelijk in handen hebt.
Vestigingsadres: Brinklaan 20
Vestigingsplaats: 7311LB Apeldoorn
KvK-nummer: 08085697 0002
Soort Inschrijving: Nevenvestiging
Misschien kun je je appletje wel ophalen bij hun? En dan pas betalen als je hem daadwerkelijk in handen hebt.
Verwijderd
Die bankstel winkel staat bovenaan de google pagina, maar onderaan en op de volgende pagina staat deze site wel: http://www.google.nl/sear...opera&ie=utf-8&oe=utf-8en
Als het inderdaad en oplichters site is dan ben ik heel blij dat ik er hier over begonnen ben voor ik geld overmaakte. In dat geval heel erg bedankt!
In de e-mail van ze staat o.a:
Beste klant,
Hartelijk dank voor uw order. De volgende order is bij ons geplaatst.
Heeft u nog niet betaald, maak dan het verschuldigde bedrag over op rekening 123703069 tnv. Stoop voordeelshop
Orderdetails
Traceercode: AZFIHEHW
Ordernummer: 1181
Geplaatst op: 14-11-2010 23:08:21
Betaalmethode: Vooraf overmaken
Als het inderdaad en oplichters site is dan ben ik heel blij dat ik er hier over begonnen ben voor ik geld overmaakte. In dat geval heel erg bedankt!
Beste klant,
Heeft u nog niet betaald, maak dan het verschuldigde bedrag over op rekening 123703069 tnv. Stoop voordeelshop
Orderdetails
Gewoon je bestelling annuleren, en bij een echte apple verkooper er eentje kopen. Lijkt meVerwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:39:
Die bankstel winkel staat bovenaan de google pagina, maar onderaan en op de volgende pagina staat deze site wel: http://www.google.nl/sear...opera&ie=utf-8&oe=utf-8en
Beste klant,
Orderdetails
Over dat voordeelshop.com verhaal, verzenden onder rembours is mogelijk? Gewoon open maken voor tekenen en betalen?
Verwijderd
Ik hoef niets te annuleren lijkt me. Alleen gewoon geen geld overmaken. Maak ik ze ook niet achterdochtig, en kunnen ze hopelijk gepakt worden.
En er staat op die site dat rembours enkel tot €100 kan... dus dat was enkel om het legitiem te laten lijken.
Maar na alle bovenstaande posts hierover gelezen te hebben begin ik me steeds dankbaarder te voelen geen cent over te hebben gemaakt...
En er staat op die site dat rembours enkel tot €100 kan... dus dat was enkel om het legitiem te laten lijken.
Maar na alle bovenstaande posts hierover gelezen te hebben begin ik me steeds dankbaarder te voelen geen cent over te hebben gemaakt...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 15:12 ]
Dit soort sites zijn meestal op tot er genoeg geld binnen is, dan verdwijnen ze weer, met geld en al.
Trouwens, toen de originele Air in eerste instantie uit kwam vernieuwd werd vorig jaar was er dit topic:
[MacBook Air] Dubieuze aanbieding, EUR 749,- excl BTW?
Vermakelijk hoor..
Trouwens, toen de originele Air in eerste instantie uit kwam vernieuwd werd vorig jaar was er dit topic:
[MacBook Air] Dubieuze aanbieding, EUR 749,- excl BTW?
Vermakelijk hoor..
[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 15-11-2010 15:18 ]
ping 127.212.23.124
Verwijderd
PS: Hier staat dezelfde Air voor €1,299. Is dit wel OK?
http://www.acesdirect.nl/...551/apple_macbook_air_13/
De 128GB versie kost €1,059. Is die ook goed als je geen speciale dingen wil doen? Waarvoor zou je een 250GB versie nodig moeten hebben? En waarvoor niet?
http://www.acesdirect.nl/product/5229541/?#tabs
De 128GB versie kost €1,059. Is die ook goed als je geen speciale dingen wil doen? Waarvoor zou je een 250GB versie nodig moeten hebben? En waarvoor niet?
http://www.acesdirect.nl/product/5229541/?#tabs
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 15:25 ]
De oude staat bij A-Mac op de site:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:18:
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Daar kan je hem gewoon ophalen, is handig.
De prijs bij Aces is exbtw.
Apple werkt met vaste prijzen, behalve voor oudere apparaten zal je nergens een voordeeltje kunnen halen..
ping 127.212.23.124
Goed bij deze gaan we het weer over de MacBook Air hebben
Launching containers into space
Hier op Tweakers verwachten we dat je zelf wat research doet. Het is erg eenvoudig om uit te vinden of Acesdirect goed is. Begin bijvoorbeeld op google.nl. Verder is dit topic bedoeld voor discussie over de Air, niet over winkels.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:18:
2 weken geleden nog zat Wehkamp 10% onder de prijzen. Ook Mediamarkt, Dixons en Dynabyte hebben weleens een actie.pjottum schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:21:
[...]
Apple werkt met vaste prijzen, behalve voor oudere apparaten zal je nergens een voordeeltje kunnen halen..
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 15:25 ]
Post de acties hier ook maarPhilflow schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:23:
2 weken geleden nog zat Wehkamp 10% onder de prijzen. Ook Mediamarkt, Dixons en Dynabyte hebben weleens een actie.
Aanbieding MacBooks op devoordeelshop.com:
Ik heb het KvK nummer (08085697 0002) bij de kamer van koophandel opgevraagd. Dit bedrijf is een drogisterij in Apeldoorn. Ik heb ze gebeld en ze blijken geen computers te verkopen. De dame melde mij dat ze al iemand in de winkel hadden gehad die haar computer kwam ophalen. Mijn advies geen geld overmaken, dit bedrijf is een fake.
Ik heb het KvK nummer (08085697 0002) bij de kamer van koophandel opgevraagd. Dit bedrijf is een drogisterij in Apeldoorn. Ik heb ze gebeld en ze blijken geen computers te verkopen. De dame melde mij dat ze al iemand in de winkel hadden gehad die haar computer kwam ophalen. Mijn advies geen geld overmaken, dit bedrijf is een fake.
[ Voor 6% gewijzigd door w.admiraal op 15-11-2010 16:02 . Reden: Ter verduidelijking ]
Verwijderd
Ik zal voor alle zekerheid ook meteen even het rekeningnummer aan de ING doorgeven. Al neem ik aan dat de cops er al mee bezig zijn...FiXeR.nl schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:21:
In heb meteen alle instanties verwittigd (thuiswinkel, consumentenbond en de winkel waarvan ze de thuiswinkel certificaat misbruiken).
Je kan de Air trouwens veel goedkoper via Amazon US krijgen als je de $ prijs omrekent in €. Alleen moet je het dan wel via een bekende van je daar door laten sturen, want ze verschepen ze enkel binnen de US. Kan mogelijk ook via Borderlinx/TNT.
Iedereen nogmaals heel erg bedankt...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 16:10 ]
Op Apple.nl kan je korting krijgen als je student of docent bent hoorpjottum schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:21:
[...]
De oude staat bij A-Mac op de site:
http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/
Daar kan je hem gewoon ophalen, is handig.
De prijs bij Aces is exbtw.
Via een tracert kwam ik uit bij hostnet.nl als hoster van deze website, dus die heb ik ook maar even geinformeerdVerwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:04:
[...]
Ik zal voor alle zekerheid ook meteen even het rekeningnummer aan de ING doorgeven. Al neem ik aan dat de cops er al mee bezig zijn...
En al dit uitzoeken heb ik gedaan met een 13" Air met 4GB, wat een heerlijk apparaatWhieee schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:23:
Goed bij deze gaan we het weer over de MacBook Air hebben
Trouwens wel apart dat als ik op batterij zit en Tweetdeck (werkt icm Air) aanzet er ruim een uur van mn batterij afgaat, sluit ik hem af dan komt die er weer bij. Vind het nogal extreem voor een simpel poll progje wat af en toe even naar Twitter gaat om nieuwe berichten op te halen.
Haha, hoeveel instanties zijn er ondertussen wel al niet ingelicht?
Toch leuk om te zien dat tweakers dat zo snel aanpakken.
Verwijderd
Ik heb zojuist de CIA ingelicht. Mijn hemel, zoveel posts, terwijl het met 1 post duidelijk is. MBA please...
Gisteren ochtend zei de 3 weken oude 13"MBA van mijn vriendin poeffff, gevolgd door een brandlucht en zwart beeld. Kapot !@#$%^&*
Vanochtend met Apple aan de lijn (10cent/min), nee helaas geen omruilgarantie, en nee we komen hem niet ophalen.
Valt me tegen, ik ben behoorlijk fanboy geworden laatste paar maanden (15"MBP, iPhone, Timecapsule) maar dit service telefoontje valt me tegen.
De MBA naar de A-Mac gebracht en nu maar zien hoelang dit grapje gaat duren!
Gelukkig hadden we onze ouwe MBA (mid 2009) nog in de kast staan, die maar aan de timecapsule gehangen en 2 uurtjes later kon ze weer werken. Dat werkt dan wel weer super en volledig idiotproof.
Vanochtend met Apple aan de lijn (10cent/min), nee helaas geen omruilgarantie, en nee we komen hem niet ophalen.
Valt me tegen, ik ben behoorlijk fanboy geworden laatste paar maanden (15"MBP, iPhone, Timecapsule) maar dit service telefoontje valt me tegen.
Gelukkig hadden we onze ouwe MBA (mid 2009) nog in de kast staan, die maar aan de timecapsule gehangen en 2 uurtjes later kon ze weer werken. Dat werkt dan wel weer super en volledig idiotproof.
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
geen applecare aangeschaft zekerredbenz schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:14:
Gisteren ochtend zei de 3 weken oude 13"MBA van mijn vriendin poeffff, gevolgd door een brandlucht en zwart beeld. Kapot !@#$%^&*
zelf koop ik alles met applecare, mijn nieuwe Air ook
A wise man's life is based around fuck you
Inderdaad geen Applecare op de nieuwe MBA, wel op de oud model MBA 
Toch verwacht ik bij zo'n aankoop wel wat meer service.
Iemand ervaringen met ploffende MBA's ? of enig idee hoelang dit kan duren?
Toch verwacht ik bij zo'n aankoop wel wat meer service.
Iemand ervaringen met ploffende MBA's ? of enig idee hoelang dit kan duren?
Theorie = niks werkt en iedereen weet waarom. / Praktijk = alles werkt maar niemand weet waarom. / Wij combineren theorie en praktijk = niks werkt en niemand weet waarom !!!!!
"Meer" service kost geld, ook bij Apple. Je hebt recht op (gratis) reparatie of vervanging, niet op omruil of ophalen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Voor de rest trouwens alleen maar positief over de nieuwe MBA en Apple in het algemeen, maar toch balen als het stuk gaat. Ik vertrouw erop dat ze het goed oplossen.
MBA mid 2009 vs. MBA late 2010:
Batterij enorm verbeterd, word niet meer warm aan de onderkant, veel stiller en door het flashgeheugen retesnel.
Schermresolutie is naar mijn idee iets te hoog.
Ben ook geen 18 meer.
MBA mid 2009 vs. MBA late 2010:
Batterij enorm verbeterd, word niet meer warm aan de onderkant, veel stiller en door het flashgeheugen retesnel.
Schermresolutie is naar mijn idee iets te hoog.
Ben ook geen 18 meer.
Net mijn eerste mac besteld. Een paar jaar terug al eens wat geprutst met osx86, en dat beviel eigenlijk wel goed. Afgelopen jaren enkel linux gebruikt en heb dan ook geen enkel probleem met afhankelijkheden van windows software. Het feit dat ik gewoon een shell kan gebruiken als bash (liever zsh, maar daar valt vast aan to komen) maakt het voor mij makkelijk over te stappen. Ook OSX even uitgeprobeerd in een VM en dat beviel eigenlijk ook wel.
Het is trouwens de 13.3" MBA met 4GB ram en 128GB ssd geworden. Weet iemand trouwens het exacte verschil tussen US en US international keyboard? Qua layout maakt het me niet zoveel uit (gebruik dvorak), maar vraag me vooral af wat de verschillen zijn. Overigens wel jammer dat er geen dvorak layout beschikbaar is, maar dat kan realistisch gezien natuurlijk ook niet. Is het eventueel eenvoudig he toetsen om te wisselen?
Het is trouwens de 13.3" MBA met 4GB ram en 128GB ssd geworden. Weet iemand trouwens het exacte verschil tussen US en US international keyboard? Qua layout maakt het me niet zoveel uit (gebruik dvorak), maar vraag me vooral af wat de verschillen zijn. Overigens wel jammer dat er geen dvorak layout beschikbaar is, maar dat kan realistisch gezien natuurlijk ook niet. Is het eventueel eenvoudig he toetsen om te wisselen?
Raku
Dus de gekochte MBA is maar 3 weken oud? Naar de winkel terug gaan en laat ze maar is zorgen dat ze is gaan bewijzen dat jij(je vriendin) dat heeft veroorzaakt. Anders zijn ze denk ik je toch verplicht je een vervanging of reparatie aan te bieden.redbenz schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:14:
Ps. Kijk is op consuwijzer.nl
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Raku schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:41:
Overigens wel jammer dat er geen dvorak layout beschikbaar is, maar dat kan realistisch gezien natuurlijk ook niet. Is het eventueel eenvoudig he toetsen om te wisselen?

http://www.applemacbook.c...board-converted-to-dvorak
[ Voor 9% gewijzigd door Napsju op 15-11-2010 23:16 . Reden: URL toegevoegd. ]
Lekker!
Geweldig, dat ziet er best makkelijk uit. Denk niet dat ik het op een gloednieuwe mac zou willen proberen, maar dat kan altijd nog.
Raku
Ik heb al sinds aanschaf 2 weken 4x een witte scherm gekregen waardoor de macbook air onbruikbaar werd, aan en uit zetten was een oplossing.
Is dit een software probleem of hardware? If hardware dan bel ik apple morgen
Is dit een software probleem of hardware? If hardware dan bel ik apple morgen
http://www.macrumors.com/...ncing-logic-board-issues/
http://www.macrumors.com/...s-software-update-coming/Another forum user, Hobokendippy, reported that his 13-inch model had crashed three times twice with a blank screen and once with the screen distortion reported by DanRyb.
Have the customer put the computer to sleep by closing the lid, wait 10 seconds, then open the lid to wake the computer. This should force a display power cycle, and the display should return to normal. Do not process an EFFA capture if the issue is resolved after this sleep and wake cycle.
The issue has been isolated and will be fixed in an upcoming software update.
No timeframe for the release of the software update is known at this time.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik heb nu een 13" MacbookPro 2.4Ghz met 4GB en 128GB SSD en een 16GB iPad. Heb wel intresse in een 11" MacBook Air. Heb de oude MacBook Air gehad, hier is de scharnier van het beeldscherm kapot gegaan. Die Air was nog met 1,8" HD, dat was gewoon te langzaam. Ben benieuwd hoe dit (vooral de scharnier) bij de nieuwe is.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een MacbookPro en een iPad voor een Macbook Air? De iPad gebruik ik veel om op de bank te browsen, voornamelijk vanwege het gewicht. Vandaag ga ik eerst een keer IRL naar de Air kijken. Nogal een luxe probleem dit.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een MacbookPro en een iPad voor een Macbook Air? De iPad gebruik ik veel om op de bank te browsen, voornamelijk vanwege het gewicht. Vandaag ga ik eerst een keer IRL naar de Air kijken. Nogal een luxe probleem dit.
Vanmorgen gelijk reactie ontvangen:Katseviool schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:10:
[...]
Via een tracert kwam ik uit bij hostnet.nl als hoster van deze website, dus die heb ik ook maar even geinformeerd
Erg netjes van HostnetGeachte heer xxx,
Naar aanleiding van uw klacht met betrekking tot devoordeelshop.com, kan ik u het
volgende meedelen. Hostnet heeft geconstateerd dat er onterecht gebruik wordt
gemaakt van bedrijfsgegevens van een andere firma.
Als gevolg daarvan vond Hostnet het noodzakelijk de betreffende informatie te
verwijderen van devoordeelshop.com.
Mocht u toch nog een website, gehost door Hostnet, tegenkomen waarbij dergelijke
inbreuk plaatsvindt dan verneem ik dat graag van u.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Een vriend van mij kocht een MBA 11.6" voor 864.50 incl. van veilingsacties.nlsouljah1h schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:28:
[...]
Post de acties hier ook maarben wel toe aan een Air!
Mijn directeur heeft de nieuwe macbook air 13.3 inch aangeschaft en aan mij de taak om deze dualboot met Windows 7 prof in te richten. Op de zaak wordt 'ie alleen gebruikt in Windows 7, en thuis wilt de directeur spelen met mac-os. Ik heb echt 0,1% ervaring met mac-os, dus ik kan alleen mijn ervaring mededelen met Windows 7 in combi met deze laptop.
De installatie van Windows 7 gaat dankzij bootcamp best vlot en het staat er allemaal binnen een uur erop. Dat verliep zonder problemen. Wel vind ik de laptop onder Windows 7 een beetje sluggish werken... af en toe wordt het systeem onverklaarbaar traag en na 10-20 seconden werkt het weer. Aangezien we hier gewoon bedraad werken, zit er een USB netwerk adapter bij, samen met een bluetooth Apple magicmouse en keyboard. Dat werkt ook niet ideaal. De muis/keyboard lijken soms in slaap te vallen en hebben dat een paar klikken nodig om weer te reageren. Als de laptop onder Windows uit standby komt, reageren de bluetooth apparaten niet, totdat ik weer ingelogd ben. En soms werken ze wel, maar dan de laptop keyboard/muis niet meer. En vaker meegemaakt dat de USB netwerk kaart niet meer werkt als deze uit standby komt. (maar dat is opgelost door Windows te verbieden deze uit te schakelen in standby).
Ik heb zo'n vermoeden dat de Windows hardware drivers van Apple een paar updates nodig hebben om wat stabieler en vlotter te werken. Tenslotte vind ik persoonlijk (als Windows gebruiker) het keyboard en mouse niet handig werken onder Windows. Je mist toch een aantal toetsen en de rechter muisklik reageert niet fijn.
Imo is het een mooie laptop, dat zeker, alleen minder geschikt voor zakelijk werk. Ik mis een ethernet poort, meerdere USB, en een VGA/DVI aansluiting voor een beamer (presentatie). Ja, dat kan je er wel weer bij kopen, maar dat ondersteunt wel mijn gedachte dat deze laptop niet bedoeld is voor zakelijk gebruik.
De installatie van Windows 7 gaat dankzij bootcamp best vlot en het staat er allemaal binnen een uur erop. Dat verliep zonder problemen. Wel vind ik de laptop onder Windows 7 een beetje sluggish werken... af en toe wordt het systeem onverklaarbaar traag en na 10-20 seconden werkt het weer. Aangezien we hier gewoon bedraad werken, zit er een USB netwerk adapter bij, samen met een bluetooth Apple magicmouse en keyboard. Dat werkt ook niet ideaal. De muis/keyboard lijken soms in slaap te vallen en hebben dat een paar klikken nodig om weer te reageren. Als de laptop onder Windows uit standby komt, reageren de bluetooth apparaten niet, totdat ik weer ingelogd ben. En soms werken ze wel, maar dan de laptop keyboard/muis niet meer. En vaker meegemaakt dat de USB netwerk kaart niet meer werkt als deze uit standby komt. (maar dat is opgelost door Windows te verbieden deze uit te schakelen in standby).
Ik heb zo'n vermoeden dat de Windows hardware drivers van Apple een paar updates nodig hebben om wat stabieler en vlotter te werken. Tenslotte vind ik persoonlijk (als Windows gebruiker) het keyboard en mouse niet handig werken onder Windows. Je mist toch een aantal toetsen en de rechter muisklik reageert niet fijn.
Imo is het een mooie laptop, dat zeker, alleen minder geschikt voor zakelijk werk. Ik mis een ethernet poort, meerdere USB, en een VGA/DVI aansluiting voor een beamer (presentatie). Ja, dat kan je er wel weer bij kopen, maar dat ondersteunt wel mijn gedachte dat deze laptop niet bedoeld is voor zakelijk gebruik.
@segil, niet geschikt voor zakelijk gebruik? Grapje zeker?
Waar heb je zo veel USB poorten voor nodig? De Magic Mouse is draadloos, het Apple keyboard is draadloos. Alleen de USB netwerk adapter heeft een USB poort nodig.
Waar heb je zo veel USB poorten voor nodig? De Magic Mouse is draadloos, het Apple keyboard is draadloos. Alleen de USB netwerk adapter heeft een USB poort nodig.
Ehh, je kan gewoon een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter of een Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter kopen hoor. Ik ben trouwens benieuwd hoe je een relatief dikke DVI of VGA uitgang op een ultra-portable laptop wilt krijgen die super dun is.segil schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:34:
Ik mis een ethernet poort, meerdere USB, en een VGA/DVI aansluiting voor een beamer (presentatie). Ja, dat kan je er wel weer bij kopen, maar dat ondersteunt wel mijn gedachte dat deze laptop niet bedoeld is voor zakelijk gebruik.
Hi People,
sinds gister dan eindelijk de trotse eigenaar van een MacBook Air 13,3", 128GB SSD, 4GB Memory.
Ik gebruik hem voornamelijk zakelijk en omdat ik exchange niet fatsoenlijk aan de praat krijg heb ik via BootCamp Win7 64 bit geinstalleerd.
so far so good.
wat merk ik vanavond : Mac OSX draait. ik doe de MacBook dicht en pak hem een uurtje later weer op. open hem... en ik krijg een Win7 error (bij boot) terwijl ik gewoon een MAC OSX resume verwacht
uhm... foutje ?
sinds gister dan eindelijk de trotse eigenaar van een MacBook Air 13,3", 128GB SSD, 4GB Memory.
Ik gebruik hem voornamelijk zakelijk en omdat ik exchange niet fatsoenlijk aan de praat krijg heb ik via BootCamp Win7 64 bit geinstalleerd.
so far so good.
wat merk ik vanavond : Mac OSX draait. ik doe de MacBook dicht en pak hem een uurtje later weer op. open hem... en ik krijg een Win7 error (bij boot) terwijl ik gewoon een MAC OSX resume verwacht
uhm... foutje ?
Gisteren heb ik mijn 13-inch Air verkocht om deze te verruilen voor de 11-inch max (besteld). Waiting game!
Ik heb hetzelfde gedaan. Bevalt me goed.diotav schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:03:
Gisteren heb ik mijn 13-inch Air verkocht om deze te verruilen voor de 11-inch max (besteld). Waiting game!
Je kan er ook gewoon linux op installeren, draait prima.Raku schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:41:
Afgelopen jaren enkel linux gebruikt en heb dan ook geen enkel probleem met afhankelijkheden van windows software.
OSX levert standaard ook zsh mee, dus je kan eenvoudig je shell vervangen.Het feit dat ik gewoon een shell kan gebruiken als bash (liever zsh, maar daar valt vast aan to komen).
Hier zie je wat verschillen:Het is trouwens de 13.3" MBA met 4GB ram en 128GB ssd geworden. Weet iemand trouwens het exacte verschil tussen US en US international keyboard? Qua layout maakt het me niet zoveel uit (gebruik dvorak), maar vraag me vooral af wat de verschillen zijn.
International: http://files.myopera.com/...rnational%20Keyboard.jpeg
US: http://lowendmac.com/mail/mb07/art/new-keyboard.jpg
@Napsju: jawel, bootcamp tools zijn wel geinstalleerd.
@Awoodentree: USB niet nodig? Dongles, security card readers, ethernet aansluiting, eventueel externe harddisk, memory sticks... allemaal erg zinvol en toegepast in zakelijke omgevingen.
Inderdaad kan je een mini display -> VGA of DVI adapter kopen, sure... maar dat geeft toch aan dat deze laptop minder gericht is op de zakelijke markt. Hij is mooi (dat vinden sales mensen fijn), hij is redelijk compact, dun, redelijk licht (niet superlicht, een Lenovo X60 is lichter) en dat allemaal maakt het een leuke laptop. Maar voor zakelijk gebruik had ik zelf de macbook pro (of een ander merk zoals Lenovo) voorgesteld.
@Awoodentree: USB niet nodig? Dongles, security card readers, ethernet aansluiting, eventueel externe harddisk, memory sticks... allemaal erg zinvol en toegepast in zakelijke omgevingen.
Inderdaad kan je een mini display -> VGA of DVI adapter kopen, sure... maar dat geeft toch aan dat deze laptop minder gericht is op de zakelijke markt. Hij is mooi (dat vinden sales mensen fijn), hij is redelijk compact, dun, redelijk licht (niet superlicht, een Lenovo X60 is lichter) en dat allemaal maakt het een leuke laptop. Maar voor zakelijk gebruik had ik zelf de macbook pro (of een ander merk zoals Lenovo) voorgesteld.
huh? een laptop uit 2005 van 1.45kg, 150 gram zwaarder de de 13" Air, 400 gram zwaarder dan de 11.6" Air.segil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:54:
(niet superlicht, een Lenovo X60 is lichter)
Voor zover ik weet is de Air de lichtste 11.6" laptop en de lichtste 13". Er bestaan wel lichtere 11.1" (Vaio X) en lichtere 12" modellen.
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 17-11-2010 10:21 ]
De MacBook Pro heeft ook een Mini displayport ingang hoor? Hetzelfde als bij de Air.segil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:54:
@Napsju: jawel, bootcamp tools zijn wel geinstalleerd.
Dit topic is gesloten.