Toon posts:

[MacBook Air] Dubieuze aanbieding, EUR 749,- excl BTW?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 13:28

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Het doel van dit topic is OF, om een fantastische aanbieding te delen, OF om een vervelende oplichter aan het licht bloot te stellen

Edit: Ik heb ze al dubieus aangemeld via marktplaats, uitgebreid bericht gestuurd, ben benieuwd wat marktplaats hierover te zeggen heeft. Als iemand meer tips heeft over het aanmelden van dit soort praktijken bij -echte- instanties, dan hoor ik het graag.

Naar aanleiding van een bijna slow-chat in het MacBook Air topic, bij deze even een vers topic over deze aanbieding:

Via Marktplaats en via hun eigen website wordt er door Trendconcept B.V. het volgende aangeboden:
EUR 749,- excl. BTW (BTW factuur wordt geleverd)
MacBook Air
C2D SL9400
128GB SSD
Nvidia Geforce 9400M
2GB Ram
1 jaar garantie via Apple
incl. iLife en Mac OSX Leopard
Wat klopt?:

- Het bedrijf heeft een KvK nummer met adresgegevens die overeen komen met de adresgegevens die op hun eigen website worden aangehouden.
- Er kan bij het bedrijf op afspraak worden afgehaald.
- Het vaste telefoonnummer van de SIDN gegevens van het domeinnaam trendconcept.nl wordt netjes opgenomen en de meneer erachter weet je van alles te vertellen over de aanbieding, dus dat klopt ook.

Wat dubieus is?:

- de .eu domeinnaam staat niet op naam van hun bedrijf maar op naam van een nogal amateuristisch overkoment Belgisch webdesign-bedrijfje
- de domeinnaam is op 13 juli 2009 geregged, dus de hele website is nog geen maand in de lucht
- antwoord krijg ik via een @gmail.com account
- ander forumlid werd gebeld met een 06 - 30 xxxxxx nummer (pre-paid naar mijn weten)
- er moet EUR 300,- van te voren worden betaald zodat ze er zeker van zijn dat je het product daadwerkelijk wilt afnemen
- de man aan de telefoon vertelde dat als je via de Apple Store besteld, je zoveel moet betalen omdat er dan alsnog veel tussenhandel plaatsvind

[Voor 99% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 13:34]

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 08:58
Die €300 zou ik sowieso niet vooruit betalen. Als je hem wilt hebben zou ik gewoon langsgaan, als hij hem dan niet (werkend) wil laten zien en verkopen voor die prijs dan klopt het niet, sim-pel toch? ;)

//

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik voorspel: de termijn van een paar weken die het zou duren voordat ze de partij binnenkrijgen, is genoeg om veel mensen 300 euro afhandig te maken. Vervolgens laten ze de zaak failliet gaan en zijn ze er vandoor met veel geld. Trap er toch niet in, in dit soort onzin :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Gewoon niet doen, lijkt me duidelijk dat dit veel te mooi is om waar te zijn.

The devil is in the details.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
man-o-script schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:23:
Die €300 zou ik sowieso niet vooruit betalen. Als je hem wilt hebben zou ik gewoon langsgaan, als hij hem dan niet (werkend) wil laten zien en verkopen voor die prijs dan klopt het niet, sim-pel toch? ;)
Het gaat om een zogenaamde reservering, het product is dus nog niet binnen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 15:18
deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:26:
[...]
Het gaat om een zogenaamde reservering, het product is dus nog niet binnen.
Dus niet betalen ;) En wachten tot de levering er is.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ga er wel een (of 4:) ) reserveren. Maar zeker niets aanbetalen.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 17:05
Ik herhaal de bekende spreuk nog maar eens: "If it sounds too good to be true... it probably is."

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:29:
Laat je even weten of dit geaccepteerd wordt, denk het eerlijk gezegd niet ;)

• man-o-script
  • Laatst online: 21-04 08:58
Waarom zou je mensen vooruit laten betalen? Als je zo goedkoop een partij op kan kopen dan raak je die toch wel kwijt, een beetje ondernemer zou daar graag z'n portemonnee voor trekken. Blijkbaar is of de partij die de boel gaat leveren niet betrouwbaar of de partij die het hier in Nederland gaat uitleveren niet...

//

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
niet te vertrouwen, succes als je er in stinkt en toch aan betaald

zet dan wel je puntmuts op en je bordje ezel en ga op de kruk in de hoek van de klas zitten zodat we allemaal kunnen wijzen :)

zoals jottemj zegt :P

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Het lijkt me een beetje verdacht om 300 euro vooruit te moeten betalen. Ik kwam overigens nog wel ergens dit tegen:

Vacatures Freelance Verkoper
de werkgever: Trendconcept BV / locatie: Santpoort-noord

Werkzoekers Werkgevers Inloggen Voor reeds ingeschrevenen. CV Plaatsen Plaats snel en gemakkelijk je CV. Vacaturebank Doorzoek alle vacatures. Bedrijfspresentaties Honderden bedrijven online. Vacature Freelance Verkoper Geplaatst op 29 7 2009 door....
Jobs Santpoort-noord
Vacature Trendconcept BV

en:

Functieomschrijving:
Wij zijn op zoek naar een goede freelance verkoper voor trendproducten die wij zelf ontwikkelen/produceren en/of importeren. Voor de verkoop aan detailhandel/bedrijven (BtB) zoeken wij een freelance verkoper die hard werken niet schuwt en daarvoor goed beloond willen worden. De unieke producten en hun zeer aantrekkelijke prijsstelling zorgen voor gegarandeerde verkoop.

Functie-eisen:
Omdat wij starten met een nieuwe reeks, waaronder tracking producten en laptops (die qua mogelijkheden en prijs geen concurrentie hebben) zoeken wij bij voorkeur mensen met relevante ervaring.

Waarbij je een salaris tussen de 3500 en 5000 brutto per maand ligt. Ik ga voor de grap is reageren

[Voor 41% gewijzigd door Stouten op 05-08-2009 13:42]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Stouten schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:40:
Waarbij je een salaris tussen de 3500 en 5000 brutto per maand ligt. Ik ga voor de grap is reageren
Misschien word je aangenomen als je zegt dat je gediplomeerd fraudeur en meesteroplichter bent ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 17:10
Ik ben wel benieuwd of het klopt, ik ga zelf niet bestellen maar als ik het geld ervoor had dan zou ik wel bestellen, alleen zou ik niet vooruit betalen.

• Philflow

Philflow

Ik heb er 2 gereserveerd :) Ik ben benieuwd. Ik geloof er niks van maar je weet maar nooit.

Overigens is het € 749 incl. BTW. per stuk.

[Voor 20% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 14:06]

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-04 07:59
http://www.minilaptopshop.eu/about:
Wij kunnen geen keuze maken uit de vele goedbedoelde webwinkelkeurmerken.
Wij voldoen gewoon aan de wettelijke eisen (zie algemene voorwaarden).
Hmm, ja ik kan niet kiezen dus ik sluit me bij geen instantie aan? Goed argument.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:05:
Ik heb er 2 gereserveerd :) Ik ben benieuwd. Ik geloof er niks van maar je weet maar nooit.

Overigens is het € 749 incl. BTW. per stuk.
Je hebt dus EUR 600,- overgemaakt naar hun?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:45
900 euro incl. zou kunnen als het ging om een verouderd model. Alleen hier hebben ze over een versie met 128GB SSD en een cpu Core 2 Duo 1.86Ghz.

Op de website van apple kan je alleen de 1.86Ghz versie krijgen met een SATA harde schijf. Alleen de 2,13GHz heeft een SSD en die is op zijn goedkoopst 1580 euro.

Ik denk mocht je een macbook air krijgen dat je een MacBookAir1,1 Early 2008 krijgt en niet de MacBookAir2,1. Ik ga ervan uit dat je gewoon je 300 euro kwijt bent :)

// Het is dus 749 incl. 100% zeker dat je gewoon je geld kwijt bent dan.

MacBook Air
1.8 GHz / 64 GB SSD

€ 1.099,- incl. btw

bron: http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

[Voor 24% gewijzigd door rhodium op 05-08-2009 14:20]

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Philflow

Philflow

deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:14:
[...]
Je hebt dus EUR 600,- overgemaakt naar hun?
Ik heb gewoon het volledige bedrag overgemaakt :+

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:46
NAW gegevens staan in de telefoongids. Ik woon een plaats verderop (IJmuiden). Maar goed, ik zou het inderdaad ook niet doen.

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:34
Uit de algemene voorwaarden:

"Over de bestelling
Trendconcept BV levert pas uit na ontvangst van betaling. Ongeacht de door de klant bij bestelling gekozen wijze van betalen, behoudt Trendconcept BV zich het recht voor om bestellingen niet uit te voeren of op een later tijdstip uit te voeren. Alle in de webwinkel genoemde prijzen zijn incl. 19% BTW, tenzij anders vermeld. Uw bestelling is pas definitief nadat deze door ons per e-mail of telefonisch is bevestigd. "

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Ik heb gewoon het volledige bedrag overgemaakt :+
Poeh... dus gewoon EUR 1500,- op de gok... of eerder op goed geloof...

Wat dacht je... dood ga je toch? :) Ik ben wel HEEL benieuwd wat je binnenkrijgt.

• elmoxx
  • Laatst online: 00:13

elmoxx

xx xx xx

ook ik heb er 1 gereserveerd.. betalen doen we voorlopig niet. Ik heb bestelnummer: 100000018. 17 zijn er mij voorgegaan met het kopen van deze schitterende laptop! >:)

Er komt een mooie artikelcode uit: ' AMBA13' . Is alleen nergens terug te herleiden naar Appleproducten via Google. Deze code staat volgens mij voor Apple MacBook Air 13 Inch.

Ik ben benieuwd maar geloof er niets van. :)

Wanneer ik iets lees/zie/hoor hierover lezen jullie het ook!

Festina lente

• Mektheb
deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

Wat dacht je... dood ga je toch? :) Ik ben wel HEEL benieuwd wat je binnenkrijgt.
phillow doet volgens mij aan sarcasm want hij gaat echt niet zomaar 1500 euro overmaken..

Zo wel dan mag je op de kruk

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 07:43
succes.. aan de ene kant lijkt het betrouwbaar, maar aan de andere kant ook weer niet.
Mocht je het binnen krijgen meld het ff bestel ik er ook een :p haha

• deeltje

deeltje

Topicstarter
AlphaWierie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:39:
succes.. aan de ene kant lijkt het betrouwbaar, maar aan de andere kant ook weer niet.
Mocht je het binnen krijgen meld het ff bestel ik er ook een :p haha
Dat is het probleem, dan zijn ze -uitverkocht-. Het is een reservering en aan de hand daarvan worden de modellen besteld. Daarom is de twijfel ook zo groot bij sommige van de lezertjes hier ;)

[Voor 8% gewijzigd door deeltje op 05-08-2009 14:40]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Pfft, hier zou ik van mijn leven niet op ingaan. Er lijken me genoeg aanwijzingen om de zooi absoluut niet te vertrouwen.

Mocht het goed gaan; gefeliciteerd met deze reuzeaanbieding!

Mocht het verkeerd gaan; bij deze biedt ik mijn diensten aan aan de personen die besteld hebben om voor hen t.z.t. de koop ongedaan te laten maken.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Mektheb
deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:40:
[...]

Dat is het probleem, dan zijn ze -uitverkocht-. Het is een reservering en aan de hand daarvan worden de modellen besteld. Daarom is de twijfel ook zo groot bij sommige van de lezertjes hier ;)
Naja ik twijfel niet ten 1e is het niet iets wat ik zou willen dan koop ik er wel 1 bij de apple store via een vriend van me,

Ziet er gewoon raar uit en vaak ruikt dat naar oplichting

• ppl
  • Niet online
Even een post van de topicstarter van dit topic (deeltje) meegenomen naar dit topic (het is hier meer ontopic):
deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:31:
Ik heb zojuist gebeld en krijg daadwerkelijk iemand aan de lijn van TrendConcept B.V. die beweert dat het om een grote opkoop gaat waar geen tussenhandel aan te pas komt. Tevens beweert meneer dat als je via de AppleStore online koopt dat daar ook veel bedrijven tussen zitten waardoor de kosten zo hoog zijn.
Que? Dat is flauwekul. Als ik bij de online Apple store van Apple zelf een MacBook Air zou bestellen of die bij eender welke APR dan ook, de prijs is hetzelfde maar de route is anders. Als je bij de online Apple store wat besteld (dus bij Apple zelf, niet via een officiele Apple dealer) dan verloopt de betaling via Bibit en de rest gewoon via Apple. Er zijn meer bedrijven die het op deze manier doen. Het zal de kosten wel iets hoger maken maar niet heel erg hoog. Dat is een sterk overdreven verhaal zoals je het verwoord en als die meneer dat letterlijk zo gezegd heeft is het een sterk overdreven verhaal van 'm zelf.
Het vreemde is dus, dat alles klopt aan het verhaal... behalve de geloofwaardigheid van de prijs ;)
De uitleg van de prijs klopt anders ook niet bepaald, het is wel heel erg sterk overdreven dat je het eerder kunt aanmerken als pure duimzuigerij.

Nou hoeft het niet per definitie zo te zijn dat er sprake is van kwade zin in dit hele verhaal. Denk bijvoorbeeld aan de mediamarkt, die hebben ook in het verleden wel eens forse fouten in hun folders gezet, bij navraag bleek het om een oud model te gaan, etc. Dan wordt er heel lacherig gedaan en geroepen dat het maar weer eens bevestigd dat ze er bij de mediamarkt met de pet naar gooien en totaal geen kennis van zaken hebben. Als het om een firma gaat die domweg grote partijen spullen opkopen en dat te koop aanbiedt kon het ook wel eens domweg om een groot gebrek aan kennis gaan. Om dat compenseren hebben ze dan maar domweg lopen copy-pasten van de site van Apple (de specs die ze op marktplaats hebben staan zijn namelijk de specs van de huidige MBA's die je op de Apple site kunt vinden).

Feite blijft dat dit een apart verhaal is en de nodige alarmbellen wel behoren te gaan rinkelen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen om welk model het gaat, toen werd er keihard meerdere keren beweert dat het om het nieuwste 2009 model ging. Vervolgens heb ik uitgelegd dat dit niet mogelijk is omdat de 1.86Ghz enkel met SATA leverbaar is.

Ik krijg net onderstaande antwoord via E-mail binnen:
Sorry; moest het even navragen bij inkoop

Het is model 2008 met Nvidea kaart.

• Philflow

Philflow

deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
Ik heb natuurlijk niets over gemaakt ;) wat dacht je....
Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:29:
Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:59:
Dit is een aanbieding waarvan ik niet zeker weet of het legitiem is of dat er iets mee aan de hand is. Oppassen dus en ik zou zeker niet zomaar geld gaan overmaken.
deeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:35:
Ik krijg net onderstaande antwoord via E-mail binnen:
[...]
het is het nieuwste model met Nivea kaart :)

[Voor 35% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 15:39]

• Def!ance
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 16:21

Def!ance

Assumption is the mother.....

Het is model 2008 met Nivea kaart.
kewl, dus die beschermt me ook tegen de zon enzo? :+

[Voor 34% gewijzigd door Def!ance op 05-08-2009 15:42]

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Mektheb
Def!ance schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:42:
[...]

kewl, dus die beschermt me ook tegen de zon enzo? :+
Dik in orde ik had altijd al zo'n last van die rare bultjes op het scherm door de zon maar dat is nu over !

Maar nogmaals ik vind het allemaal erg appart en geloof er ook niks van dat het geleverd kan worden voor die prijs

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Net binnen via E-mail.
Hoi,

Nee het is geen overstock omdat ze nog gewoon in productie zijn. We zijn een bedirjf waarin we door minimale kosten, scherpe inkoop en een filosofie van liever meer verkopen met minder marge als weining verkopen met veel marge, andere prijzen kunnen hanteren dan anderen doen. Daarnaast doen wij alleen partijen opkopen; op = op. De garantie geldt 1 jaar vanaf factuur datum en dus tot aug. 2010. De reserveringskosten zijn omdat wij ook vooraf moeten betalen bij de fabriek; dat is een forse voorfinanciering. Als mensen dat niet willen dan kunnen zij zich ook inschrijven maar dan komen zij alleen in aanmerking als er nog over zijn nadat de gereserveerde zijn uitgeleverd. Wij willen best wat risico lopen door er wat extra te bestellen maar het moet wel reeel blijven.

It's up to you!

• Mektheb
klinkt wel netjes maar toch ik vertrouw geen hond op deze planeet ;), we horen het wel als het gelukt is :)

dan neem ik al me woorden terug

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit kan dus niet. Apple heeft regels voor de prijzen van hun producten. Daarom is een inkoopactie van Apple producten via samenkopen.net dus ook niet mogelijk:
Alle artikelen van Apple. Apple Nederland controleert de prijzen van haar artikelen. Het komt er op neer dat alle iPods en dergelijk een vaste prijs hebben. Vind je iemand die er onder zit dan biedt deze illegale ('van de vrachtwagen gevallen') of neppe producten aan. Importeren uit bijvoorbeeld US mag ook niet, dat is zgn. grijze import. Apple heeft het merkenrecht in Nederland (niet te verwarren met monopolie)
Oplichting of gestolen dus.

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-04 04:49
Hmm ik heb net een nep-bestelling geplaatst (dus uiteindelijk niets betaald ;)), en gekozen voor betalen met Paypal en toen moest ik wel het hele bedrag in 1 keer betalen (757 pleuro totaal) ipv 300 pleuro aanbetalen :?

[Voor 7% gewijzigd door Lau26 op 05-08-2009 19:27]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een cursus correct Nederlands kon er zeker niet af bij deze winkel? Er zitten zoveel taalfouten in zijn email dat ik me afvraag of het uberhaupt een Nederlandse winkel is. :X

Launching containers into space

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:22:
klinkt wel netjes maar toch ik vertrouw geen hond op deze planeet ;), we horen het wel als het gelukt is :)

dan neem ik al me woorden terug
Ik vertrouw het eerlijk gezegd ook niet en ik ga hem ook nog niet reserveren, want ik wacht gewoon af of het bij iemand gelukt is. ;) Het is ook maar afwachten of ik hem wel mag bestellen van m'n ouders, aangezien ik recent een iMac heb aangeschaft.

• ppl
  • Niet online
Luit schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:40:
Dit kan dus niet. Apple heeft regels voor de prijzen van hun producten. Daarom is een inkoopactie van Apple producten via samenkopen.net dus ook niet mogelijk:

[...]

Dat geldt overigens voor ieder a-merk of gewoon groot merk ongeacht in welke markt ze zitten. Dat wil echter niet zeggen dat het niet mogelijk is ;) Je kunt wel wat "stunten" met de prijs maar dat is nogal beperkt. Fabrikanten stellen die beperking in om dingen als imagoschade te voorkomen. Ze willen zich als een bepaald soort merk positioneren en daar hoort dan een bepaald prijssegment bij. Meestal willen ze niet bekend staan als prijsdumper dus mag de prijs ook niet ver omlaag. Daarnaast is het ook gewoon mogelijk om een partij in te kopen van een bedrijf en dat te verkopen maar het lijkt me wel erg sterk dat ze dat direct van de fabriek doen. Apple outsourced het maken van hun producten aan fabrieken, als die dan spullen van Apple gaan produceren en verkopen dan zijn ze bezig met oneerlijke handel, etc. etc. en dat is strafbaar. Wat wel eens gebeurd is dat de fabrikant zelf (dus de firma die het bedenkt en zelf maakt) nog wel eens de afgekeurde dingen (die met kleine foutjes bijv.) voor dumpprijzen via haar eigen winkel verkoopt. Dat is echter iets wat Apple niet doet.

Het verhaal in de e-mail is in ieder geval geen zuivere koffie omdat het hoogst onwaarschijnlijk is. Of je dan nou kunt spreken van oplichting of gestolen waar durf ik niet te zeggen, dat is een stap te ver. Er zijn ook gewoon mensen die er omheen draaien en niet uit de doeken willen doen dat ze iets van een bedrijf hebben overgenomen. Als ik alles uit dit topic zo bekijk dan heeft het er wel alle schijn naar dat er enige vorm van opzet in zit maar of dat daadwerkelijk zo is...geen idee.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over marktplaats of webshops passen beter in het Shopping Forum :)

ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Lau26
Whieee schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:00:
[...]

Een cursus correct Nederlands kon er zeker niet af bij deze winkel? Er zitten zoveel taalfouten in zijn email dat ik me afvraag of het uberhaupt een Nederlandse winkel is. :X
Geloof het of niet maar spelfouten zijn kenmerkend voor oplichters. Ik ben al een keer eerder opgelicht (heb wel m'n geld terug gekregen) en heb al aardig wat nep-websites gezien. Het enige wat me telkens weer opviel waren de spelfouten.

Ook op de website van deze lui heb ik alweer spelfouten bespeurt helaas, dus dit is zoals gewoonlijk weer es to good to be true ;)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• Philflow

Philflow

[...]
Dat lijkt me iets te sterk gesteld. Ik heb al vaker gezien dat er oude types Macbooks worden gedumpt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 12:21
Persoonlijk denk ik gewoon dat deze partij zijn inkoop doet in het buitenland waar de producten voor een relatief lagere prijs te krijgen zijn. Alleen ben ik bang dat je bijvoorbeeld met je garantie bedrogen uit gaat komen, mocht het blijken dat hier geen internationale garantie op zit (geen idee hoe dit bij Apple zit overigens).

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 09:21

pezevenK-

#dont.hate

ze zijn nu uitverkocht :'(

[Voor 3% gewijzigd door pezevenK- op 05-08-2009 23:15]

• Lau26
Nou das lekker dan... Leuke manier om erachter te komen dat ze dus wel legaal zijn (anders waren ze natuurlijk niet uitverkocht geweest) |:(

Gvd heb ik weer hoor hee, zal ook es een keer mazzel hebben.

[Voor 10% gewijzigd door Lau26 op 06-08-2009 00:34]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 14:01

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Een fabrikant mag wel adviesprijzen aan de detailhandel meegeven voor hun producten, maar de uiteindelijke verkoopprijs mogen zij ABSOLUUT NIET bepalen! Dit is onderdeel van de Mededingingswet (oneerlijke concurrentie, uitbuiting van mono- of oligopoliepositie etc.) en als Apple zich hier niet aan houdt, krijgen ze mw. Smit-Kroes op hun dak!

Omdat Apple echter zelf hun producten aan consumenten verkoopt, kunnen zij op die wijze de prijs in de hand houden. Denk echter maar niet dat zij voor dezelfde prijzen aan Apple stores of andere elektronicaketens leveren hoor, daar zit echt wel wat marge tussen en met die marge is het aan de detailhandelaren zelf om ermee te schuiven. Een inkoopactie via een detailhandelaar is dus heel goed mogelijk!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
woelders schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:02:
[...]

Een fabrikant mag wel adviesprijzen aan de detailhandel meegeven voor hun producten, maar de uiteindelijke verkoopprijs mogen zij ABSOLUUT NIET bepalen! Dit is onderdeel van de Mededingingswet (oneerlijke concurrentie, uitbuiting van mono- of oligopoliepositie etc.) en als Apple zich hier niet aan houdt, krijgen ze mw. Smit-Kroes op hun dak!

Omdat Apple echter zelf hun producten aan consumenten verkoopt, kunnen zij op die wijze de prijs in de hand houden. Denk echter maar niet dat zij voor dezelfde prijzen aan Apple stores of andere elektronicaketens leveren hoor, daar zit echt wel wat marge tussen en met die marge is het aan de detailhandelaren zelf om ermee te schuiven. Een inkoopactie via een detailhandelaar is dus heel goed mogelijk!
Uhm nope.
Bij Apple krijg je na verkoop een deel van de verkoopprijs terug.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Lau26 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:02:
[...]

Nou das lekker dan... Leuke manier om erachter te komen dat ze dus wel legaal zijn (anders waren ze natuurlijk niet uitverkocht geweest) |:(

Gvd heb ik weer hoor hee, zal ook es een keer mazzel hebben.
Je hebt juist mazzel, want je hebt je geld nog.

(oeh! post 1499 in eh, 9 jaar? nee Lau26: dit slaat op mij, niet op jou!!)

[Voor 4% gewijzigd door pjottum op 06-08-2009 14:18]

ping 127.212.23.124

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hen even gewezen op dit draadje, gevraagd of ze het uit konden leggen. Reply;

Beste [naam],

Je ziet in het forum dat mensen er veelal vanuit gaan dat alles per definitie fout en slecht is.
Wij zijn een normaal bedrijf dat normale zaken doet en zich houdt aan de algemene voorwaarden.
Sinds een aantal weken zijn we ook actief op het internet omdat wij af en toe goede deals kunnen sluiten met leveranciers en producenten.
Een kwestie van de juiste (eerlijke) partijen kennen en goed onderhandelen. Ondertussen is de eerste levering volledig uitverkocht en zijn we druk aan het onderhandelen voor een tweede levering.
Een ieder mag denken en schrijven wat hij/zij wil maar wij zullen het bewijs leveren aan de mensen die op tijd een bestelling of reservering hebben gedaan.

mvg
Minilaptopshop

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Philflow

Philflow

Joh ze hebben nog niet eens iets binnen gehad. Complete onzin als je het mij vraagt.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 19:51
Obiter dictum schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:40:
Hen even gewezen op dit draadje, gevraagd of ze het uit konden leggen. Reply;

Beste [naam],

Je ziet in het forum dat mensen er veelal vanuit gaan dat alles per definitie fout en slecht is.
Wij zijn een normaal bedrijf dat normale zaken doet en zich houdt aan de algemene voorwaarden.
Sinds een aantal weken zijn we ook actief op het internet omdat wij af en toe goede deals kunnen sluiten met leveranciers en producenten.
Een kwestie van de juiste (eerlijke) partijen kennen en goed onderhandelen. Ondertussen is de eerste levering volledig uitverkocht en zijn we druk aan het onderhandelen voor een tweede levering.
Een ieder mag denken en schrijven wat hij/zij wil maar wij zullen het bewijs leveren aan de mensen die op tijd een bestelling of reservering hebben gedaan.

mvg
Minilaptopshop
ja natuurlijk wijs ze eens op dit draadje, dan gaan ze natuurlijk ezggen dat de handel uitverkocht is. dat geeft natuurlijk vertrouwen, want fraudeurs hebben over het algemeen natuurlijk eindeloos veel producten. overigens zou het natuurlijk prima kunnen. beetje contacten hebben, op een goede plek qua koers kopen een ouder model kopen en je zit zo aan die prijs.

[Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 06-08-2009 10:37]

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 13:58
Ha, grappig om dit topic te zien en lezen. Had de advertentie ergens vorige week al op Marktplaats gezien, maar twijfelde al enorm toen ik zag dat je alleen kon kiezen tussen de helft betalen of het gehele bedrag te betalen.

Maarja, we zullen zien of ze ook daadwerkelijk geleverd worden. Anders reserveer ik er ook eentje bij de volgende levering. Ik houd het topic iig even in de gaten.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

• Philflow

Philflow

dangerpaki schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:37:
[...]
op een goede plek qua koers kopen een ouder model kopen en je zit zo aan die prijs.
Ehh... een 1.86GHz 128GB SSD Macbook Air voor 750 verkopen? Dat betekent dat hun inkoop ergens rond de 600 is. Dat is dus uitgesloten (naar mijn subjectieve mening). Bovendien zou het dom zijn om het voor die prijs te verkopen want het kan veel duurder.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De Marktplaats advertentie is ondertussen ook overleden...

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:21
dangerpaki schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

ja natuurlijk wijs ze eens op dit draadje, dan gaan ze natuurlijk ezggen dat de handel uitverkocht is. dat geeft natuurlijk vertrouwen, want fraudeurs hebben over het algemeen natuurlijk eindeloos veel producten. overigens zou het natuurlijk prima kunnen. beetje contacten hebben, op een goede plek qua koers kopen een ouder model kopen en je zit zo aan die prijs.
Serieus, kennen? "beetje contacten" "goede plek qua koers kopen?"
Ik heb het gevoel dat dit net als dat bedrijf met die iphone 3g was, zag er redelijk vertrouwd uit, maar volgens mij hebben behoorlijk veel mensen ( ook tweakers ) hun geld toen verloren.

• Lau26
pjottum schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:41:
[...]

(oeh! post 1499 in eh, 9 jaar?)
Waar slaat dat nou weer op.

• Mektheb
Sja boeiend ?, alsof je er seriously 1 ging kopen en laat staan krijgen..

Al met al een topic voor het vermaak van hoe mensen opgelicht worden en hoe ze zo prof mogelijk alles eruit laten zien, en er mensen zijn die erin stinken zegt genoeg over deze of gene die erin tuinen

Al met al jammer niet meer komt, maar zodra er ook maar 1 geleverd gaat worden voor die prijs, dan ga ik uit me vel

• Philflow

Philflow

Laat ik voorop stellen dat ik er ook totaal geen vertrouwen in heb dat er daadwerkelijk MBAs geleverd gaan worden voor 750.

Dit is echter geen klassiek gevalletje van een nep web winkel om zo snel mogelijk geld te pakken. KvK gegevens en vaste telefoonnummers kloppen immers en klanten worden zelfs terug gebeld. (dat zegt niet alles dat weet ik ook)

Wat er precies aan de hand is weet ik ook niet. Ik hoop in ieder geval dat niemand geld overmaakt want ik vertrouw het niet. De redenen waarom ik het niet vertrouw:
- de prijs van 750,- ligt veel te laag, een prijs van 1299,- zou al een goede aanbieding zijn.
- de website bestaat pas sinds 13 juli
- er is geen voorraad, en die zou pas over 3-5 weken komen.
- niet aangesloten bij enig keurmerk (hoewel het weinig zou zeggen als ze wel aangesloten zijn)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Philflow schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:47:
Laat ik voorop stellen dat ik er ook totaal geen vertrouwen in heb dat er daadwerkelijk MBAs geleverd gaan worden voor 750.
Nee, je krijgt hem ook voor 750 ex btw. Daar komt dus nog eens 19 procent bij.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De marges die Apple aan hun resellers biedt ligt ruim onder de 10%, dit betekent dat een verkoper van nieuwe Apple-spullen nooit goedkoper kan zijn dan die marge tenzij ze Robin Hood B.V. heten.

Voorbeeld: Stel dat Apple een laptop voor 1300 Euro ex BTW verkoopt zelf, dan zal Apple die echt niet veel goedkoper dan 1170 euro uitleveren aan resellers.

Om een reseller van Apple te worden moet je overigens aan diverse eisen voldoen, dus met even "goede contacten" leggen kom je niet ver. Ik geloof dus niet dat er ook maar iets klopt aan deze zaak. Helemaal niet als ze nergens bij aangesloten zijn. Overigens, if it sounds too good to be true en een website heeft wél allemaal plaatjes van organisaties waarvan ze lid zouden zijn, altijd bellen met die organisaties om te verifiëren of dit klopt.

Inschrijven als B.V. bij de KvK is ook zo gedaan, vooral als je een constructie maakt met buitenlandse B.V.'s zodat uiteindelijk niemand verantwoordelijk is en het geld wat men er naartoe sluist verdampt. Ook een kantoortje met een telefoon en je vrouw er neerzetten zijn ook zo geregeld voor niet veel geld.

• Philflow

Philflow

Gunner schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:48:
[...]
Nee. Ik kan het weten want ik heb er 2 'besteld' ;)

• EdwardvGelder
Wat mij ook opvalt, ik weet niet of het niet klopt hoor maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Bij die netbooks als je kijkt bij de specificaties, ze hebben een atom en een via chipset voor de vga :?
VGA External VGA and Build-in VIA/S3G Unichrome Pro II Chip
En de hardeshijf is 250 gb, je mocht toch geen 250gb hardeschijf in een netbook doen?
Was dat geen restrictie van Microsoft of Intel?
Storage 250 GB HDD
En er staat bij processor n270/n280 alleen kan je niet kiezen, je krijgt dus 1 van de 2, op de wilde gok :)
Intel® Atom N270/ N280
En wat knip en plak werk want bij elke netbook staat de kleur zwart :)

• Lau26
Gunner schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:48:
[...]

Nietwaar het is incl btw. Ik moest 757 euro incl 8 euro verzendkosten betalen en daar zat geen 19% btw bij ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom staat er dan:
EUR 749,- excl. BTW (BTW factuur wordt geleverd)
7(8)7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Philflow

Philflow

Omdat de hele website niet klopt. (volgens mij)

• EdwardvGelder
Omdat oplichters niet de slimsten zijn :P
Nee ik weet het niet, ik zeg ook niet dat het oplichters zijn hoor, maar het zaakje ruikt een beetje met de hoeveelheid fouten die er in zitten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als ik oplichter was, dan zou ik hier even rondkijken, naar iemand in dit topic die meldt een bestelling te hebben geplaatst een MBA opsturen voor de genoemde prijs en dan even wachten tot allemaal gerustgestelde klanten geld overmaken 8)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Canaria schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:09:
Als ik oplichter was, dan zou ik hier even rondkijken,
en vervolgens met een nieuwe account of misschien zelfs al bestaande (nog beter)hier vol vreugde gaan posten dat alles goed is gekomen. Feit blijft, dat iedereen zelf de afweging zal moeten maken of de aanschaf van een MBA voor zo'n laag bedrag het risisco waard is dat je een erg dure, maar mooi ingepakte stoeptegel door je brievenbus krijgt...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gelukkig zijn oplichters over het algemeen niet de helderste lichten, dat blijkt wel uit de vaak gammele websites vol taalfouten en de domme aanpak.
Als ze wat slimmer waren geweest hadden ze op een andere manier hun geld kunnen verdienen.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
Het is sowieso inclusief BTW, ook al zou er staan excl BTW. De enigen die iets zonder BTW zulke goederen mogen verkopen, zijn bedrijven aan elkaar, mits deze bedrijven niet in hetzelfde land geregistreerd staan, maar wél in een land van de EU. De zogenaamde intracommunautaire leveringen :) En is het het en land buiten de EU, dan heet het import en dan is de koper, consument of bedrijf, zelf verantwoordelijk voor de BTW afgifte. Er zijn uitzonderingen, zoals in Office Centre enz, maar dan moet je als ondernemer een pasje hebben, waarmee je aantoont een BTW-plichtige ondernemer bent en in geval van privé gebruik dit netje meldt bij de fiscus :+

Maargoed, betreffende import... de dollarkoers is de laatste paar dagen weer eens enorm gedaald. Voor 1 euro krijg je op dit moment 1,44 dollar. Oftewel, deals met amerikaanse bedrijven die maar al te graag willen verkopen in deze tijden, zijn zeker niet uitgesloten. Die knijpen ook graag even een oogje dicht in deze tijden, want ook zij zullen regels hebben.

Dus ik zie echt wel mogelijkheden als ondernemer dat dit tegen zulke prijzen kan. Wat ik niet snap, neem dan toch iets meer marge... Zou ik dan, maar goed. En typvouten komen overal voor. Het gaat vooral om de manier waarop fouten worden gemaakt, zoals "eens" verwarren met "is" en "hun" als persoonlijk voornaamwoord gebruiken. Dán gaat er een belletje rinkelen, bij mij, daar kan ik niet tegen. Het kan volgens mij niet anders dan dat je óf teveel van de straat genoten hebt, of middelbare school niet afgemaakt óf ernstige dyslexie hebt (of tokkie bent :z ) De email bevat nauwelijks zulke fouten, het gros van de ondernemers kunnen zo'n antwoord geven, of hun personeel. Klinkt vrij plausibel hoor.

pepernooot

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dinkelover schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:32:
En typvouten komen overal voor. Het gaat vooral om de manier waarop fouten worden gemaakt, zoals "eens" verwarren met "is" en "hun" als persoonlijk voornaamwoord gebruiken. Dán gaat er een belletje rinkelen, bij mij, daar kan ik niet tegen. Het kan volgens mij niet anders dan dat je óf teveel van de straat genoten hebt, of middelbare school niet afgemaakt óf ernstige dyslexie hebt (of tokkie bent :z )
Dat is waar, zelfs bij grote internetwinkels waarbij alle balkjes in de Tweakers Pricewatch felgroen zijn komen fouten voor. Op sites van eenmanszaken is het taalniveau vaak wel dramatisch en natuurlijk is taalvaardigheid niet direct een succesfactor voor ondernemerschap (sterker nog, ik denk dat mensen die het op school nooit zo goed deden maar die wel slim zijn relatief vaak ondernemer worden) maar als je je zaakjes goed aanpakt dan laat je je teksten even controleren voor je ze publiceert.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hun andere aanbieding is zo mogelijk nog slechter; zie de tabel met nederlands en engels door elkaar gebruikt, en het * achter de 9 uur batterylife, zonder te verwijzen naar een * onderaan de tabel. Dit is dus knip/plak gedaan. Daarnaast, en dit kan aan mij liggen, ben ik niet bekend met 6 pre-installed talen in welke windows versie dan ook maar! Hooguit dat je zélf language packs kunt downloaden in een ultimate versie, maar dat zou voor deze prijs vrijwel zeker niet geinstalleerd zijn...

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tja de prijs is wel erg laag. Zelf een Dixons Tax Free welke redelijk wat korting geeft maar "175" pond korting hier in de UK. Gewoon telaag geprijst lijkt me....

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 17:21
Ik zou het ook niet vertrouwen, vooral niet als een site een gratis template gebruikt.

Ziet er mooi uit maar ach hopen voor diegene die besteld hebben dat het wel iets degelijks is.

||

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik voel een soort "Icesave, is dat wat?" topic aankomen...

• Lau26
Geen idee maar als je op de Macbook-Air-pagina komt staat daar ook alles incl btw vermeldt.

• Lau26
Canaria schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:09:
Als ik oplichter was, dan zou ik hier even rondkijken, naar iemand in dit topic die meldt een bestelling te hebben geplaatst een MBA opsturen voor de genoemde prijs en dan even wachten tot allemaal gerustgestelde klanten geld overmaken 8)
Van mijn berichten kan ie dan geen misbruik maken want ik heb wel besteld maar niet betaalt (kortom geannuleerd volgens de website) :P

[Voor 4% gewijzigd door Lau26 op 06-08-2009 15:47]

• Lau26
Obiter dictum schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

en vervolgens met een nieuwe account of misschien zelfs al bestaande (nog beter)hier vol vreugde gaan posten dat alles goed is gekomen. Feit blijft, dat iedereen zelf de afweging zal moeten maken of de aanschaf van een MBA voor zo'n laag bedrag het risisco waard is dat je een erg dure, maar mooi ingepakte stoeptegel door je brievenbus krijgt...
Of doe net als ik, wacht tot >meerdere< mensen hun MBA hebben ontvangen en het hier hebben gemeldt ;)

• Lau26
Wilf schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:06:
Ik voel een soort "Icesave, is dat wat?" topic aankomen...
Het is geen Icesave maar Iceberg right ahead!!!! :D :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tip van de dag: Je kan ook meerdere berichten quoten in één reply. 4x achter elkaar posten is niet echt de bedoeling ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 21:56
Lau26 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Het is geen Icesave maar Iceberg right ahead!!!! :D :P
Tja, wat moet je nu verder over dit topic zeggen..
Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Gewoon links laten liggen lijkt me en niet verder over nadenken.

Lau26: Je kunt beter je reactie combineren ipv 4 losse na elkaar

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik volg dit topic toch ook al een tijdje met enige interesse, ben niet van plan er een te kopen of te pre-orderen, maar ben wel erg benieuwd naar de uitslag, al lijkt me het wel dubieus.
Het is echt een twijfelgevalletje: sommige dingen kloppen, anderen totaal niet...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Lau26
Orion84 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:07:
Tip van de dag: Je kan ook meerdere berichten quoten in één reply. 4x achter elkaar posten is niet echt de bedoeling ;)
Solly zal eraan proberen te denken voor de volgende keer :)

@ poster hierboven: 1 ding weetik wel en dat is als het geen oplichterij blijkt te zijn, heel nederland er als 1 grote mierenhoop op afkomt en niks heel laat van hun voorraad :P

Aan de ene kant vind ik ze wel geloofwaardig gezien het feit dat ze ''uitverkocht'' zijn. Aan de andere kant hebben ze wel opvallend veel spelfouten op hun website staan en vind ik de specs van de MBA to good to be true voor die prijs ;)

Ps: en ik vind het irritant dat dit nu speelt en niet een halfjaar later want ik was net bezig te kijken voor een mooi netbookje en nu overschaduwt dit dat |:(

[Voor 53% gewijzigd door Lau26 op 06-08-2009 16:56]

• ppl
  • Niet online
Lau26 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:33:
[...]

Geloof het of niet maar spelfouten zijn kenmerkend voor oplichters. Ik ben al een keer eerder opgelicht (heb wel m'n geld terug gekregen) en heb al aardig wat nep-websites gezien. Het enige wat me telkens weer opviel waren de spelfouten.

Ook op de website van deze lui heb ik alweer spelfouten bespeurt helaas, dus dit is zoals gewoonlijk weer es to good to be true ;)
Spelfouten...grappig dat een vergelijkbaar draadje daarover loopt in 1 van de Apple subfora. Daar gaat het eigenlijk om het stukje "sent from my iPhone" onderaan een mailtje maar lees vooral de inhoudelijke argumenten die mensen aangeven om dat stukje onder een mailtje te zetten: E-mail ondertekenen "Sent from iPhone"

"Taalfouten" is kennelijk iets wat geaccepteerd is in de zakelijke wereld en helaas heel vaak voorkomt...ik vind dat uitermate droevig eerlijk gezegd (dan zeggen ze veel over de jeugd..). Het argument dat het een oplichter is omdat er veel taalfouten staan gaat dus tegenwoordig helaas niet meer op :'(

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Net mailtje gehad van Marktplaats, die het gelukkig met me eens waren.
Beste xxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik heb deze gebruiker geblokkeerd voor het gebruik van de site.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

xxxxx

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

[Voor 14% gewijzigd door deeltje op 08-08-2009 16:08]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit doet me erg terug denken aan de fraude zaak in de tijd van de introductie van de "eerste" iphone in Nederland, waarbij hetzelfde trucje gebruikt werd en de verkoper na vele malen uitstel er met de aanbetalingen vandoor ging...

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Terry Pratchett heeft wel wat leuks geschreven over oplichterij:
Moist recognized that hope. It was how he'd made his living. You knew that the man running the Find the Lady game was going to win, you know that people in distress didn't sell diamond rings for a fraction of their value, you knew that life generally handed you the sticky end of the stick, and you knew that the gods didn't pick some everyday undeserving tit out of the population and hand them a fortune.

Except that, this time, you might be wrong, right? It might just happen, yes?

And this was known as the greatest of treasures, which is Hope. It was a good way getting poorer really very quickly, and staying poor. It could be you. But it wouldn't be.
En ook bij deze aanbieding gaat weer op: te mooi om waar te zijn. Zoals Dinkelover al zei: waarom voor zo'n spotprijs aanbieden in plaats van iets meer marge nemen? Een webwinkel is geen weldoener.
Aan de omvang van dit topic te zien hebben nogal wat mensen de hoop dat de aanbieding -wel- echt is. En daar hoopt de aanbieder natuurlijk op ;)

• Philflow

Philflow

Maar dit is zo goedkoop dat niemand het vertrouwt. Als ze een realistische prijs hadden gevraagd hadden ze denk ik meer orders kunnen scoren.

• ppl
  • Niet online
Ik zie hier ook meer mensen die zo hun twijfels over de juistheid en betrouwbaarheid van de deal uitten dan mensen die 't een top deal vinden en er vertrouwen in hebben. De boodschap dat er een luchtje aan zit is nu wel bij zo'n beetje iedereen aangekomen.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29

Flapmo

and back is gigi!

Volgens de website is hij nu sold out :).
UITVERKOCHT!
Trendshops heeft beslag weten te leggen op een unieke en originele partij Apple Macbooks Air voor een ongelofelijk lage prijs.
Wij kunnen u dit trendproduct éénmalig aanbieden voor slechts € 749
U kunt zich nu reeds inschrijven** voor deze unieke aanbieding. De Macbooks zullen binnen 5 weken bij ons aankomen en uitgeleverd worden.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 14:27

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Binnen 5 weken is het bedrijf failliet verklaard en kunnen de geldinleggers nergens hun geld verhalen :w

• Lulukai
  • Laatst online: 21:46

Lulukai

God's gift to women

Jammer dat we nu nog 5 weken moeten wachten op het resultaat.

.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hij is nu 999, dus ze hebben het topic inderdaad goed gelezen.

Hoelang moeten we nog wachten op de eerste stoeptegels?

ping 127.212.23.124

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22

swtimmer

Ontrafelt het leven!

pjottum schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:51:

Hoelang moeten we nog wachten op de eerste stoeptegels?
Als men de goede prijs vraagt en aangeeft dat het grijze import is dan is oplichten een stuk makkelijker.....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pjottum schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:51:
Voor die prijs verkoopt Media Markt de oude modellen ook uit...

• Philflow

Philflow

999,- voor een 128GB SSD Nvidia GPU model zou nog steeds spotgoedkoop zijn.

De Mediamarkt verkoopt een verouderd Intel X3100 64GB SSD model voor 999,-

• Philflow

Philflow

Iemand nog iets gehoord van dit verhaal? Ik heb nooit een reactie gehad op mijn 'bestelling'.

Mediamarkt Eindhoven heeft het Intel X3100/64GB SSD model nu voor € 888.

[Voor 3% gewijzigd door Philflow op 24-08-2009 10:52]

• Lulukai
  • Laatst online: 21:46

Lulukai

God's gift to women

Philflow schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:51:
Iemand nog iets gehoord van dit verhaal? Ik heb nooit een reactie gehad op mijn 'bestelling'.

Mediamarkt Eindhoven heeft het Intel X3100/64GB SSD model nu voor € 888.
Een MacBook Air mét SSD voor 888 euro? Dat is wel een scherpe aanbieding.

.

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee