E-mail ondertekenen "Sent from iPhone"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Let op: deze berichten zijn afgesplitst van [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie. De topicstarter is dus niet de originele topicstarter.

IM+ gebruik ik hier. Aangezien Beejive een license error gaf :P. Hier kan ik kiezen tussen dat "kijk mij eens een hypephone hebben"-status en gewoon de normale Online, Offline varianten. Maar als je die normale gebruikt weet ik niet of mensen wel zien dat je iig mobiel zit, dat is soms wel handig om te weten voor dingen als websites en andere dingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 26-07-2009 13:20 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42
MsG schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:06:
IM+ gebruik ik hier. Aangezien Beejive een license error gaf :P. Hier kan ik kiezen tussen dat "kijk mij eens een hypephone hebben"-status en gewoon de normale Online, Offline varianten. Maar als je die normale gebruikt weet ik niet of mensen wel zien dat je iig mobiel zit, dat is soms wel handig om te weten voor dingen als websites en andere dingen.
Tsja, dan verander je je status naar 'online op mijn telefoon' als je het woordje iphone er niet in wil hebben :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Je schaamt je er toch niet voor dat je een iPhone hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ThinkAboutIt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:58:
Je gaat me toch niet vertellen dat er "Sent from my iPhone" onder jouw mailtjes staat he ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zpottr schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat er "Sent from my iPhone" onder jouw mailtjes staat he ;)
Bij mij in ieder geval wel. En dat heeft niets te maken met showen, dat heeft alles te maken met het feit dat ik mensen wil laten weten dat het van een mobile device verstuurd is, en dus kort van aard is, mss een enkele spellingsfout, of wat interpunctiefoutjes heeft. Wel zo netjes. Natuurlijk lees ik het eerst na, maar toch..
Dit heb ik voor iedere telefoon met push zo gedaan, en niet alleen voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
UltraSub schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:13:
[...]

Bij mij in ieder geval wel. En dat heeft niets te maken met showen, dat heeft alles te maken met het feit dat ik mensen wil laten weten dat het van een mobile device verstuurd is, en dus kort van aard is, mss een enkele spellingsfout, of wat interpunctiefoutjes heeft. Wel zo netjes. Natuurlijk lees ik het eerst na, maar toch..
Dit heb ik voor iedere telefoon met push zo gedaan, en niet alleen voor de iPhone.
Dus ook op andere toestellen zet jij eronder dat het met de iPhone verstuurd is?
Nog steeds beweren dat je niet wil posen met je iPhone? :+

Ik heb de melding weggehaald omdat ik het veel te patserig vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42
Zoals eerder maak er dan mobiele telefoon van ofzo, tis gewoon een reminder dat het bericht wat korter van aard kan zijn. Want op je telefoon plaats je immers niet zulke lange berichten.

Posted on my iPhone

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

mooie offtopic discussie waar ik me graag in ga mengen (ik kan toch niet slapen)

Je kunt er ook onder zetten. Sent from my iPhone t.w.v. 599 euro met 40 euro p/maand abo kosten. Luipaardhuidcasing van 90 euro. Emporio zonnebril van 215 euro. PallMall jeans van 120 euro. Scappa polo van 90 euro. Ook heb ik een lease-bak van 800 euro p/maand en een vriendin van 100 piek per uur.

sorry voor de flame ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anoniem: 274892 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:10:
[...]

mooie offtopic discussie waar ik me graag in ga mengen (ik kan toch niet slapen)

Je kunt er ook onder zetten. Sent from my iPhone t.w.v. 599 euro met 40 euro p/maand abo kosten. Luipaardhuidcasing van 90 euro. Emporio zonnebril van 215 euro. PallMall jeans van 120 euro. Scappa polo van 90 euro. Ook heb ik een lease-bak van 800 euro p/maand en een vriendin van 100 piek per uur.

sorry voor de flame ^^
Als je gaat flamen, moet het wel ergens op slaan. UltraSub geeft duidelijk een praktische motivatie. Jouw reactie slaat als een tang op een varken. Maar goed geprobeerd :*

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
ZpAz schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:28:
Zoals eerder maak er dan mobiele telefoon van ofzo, tis gewoon een reminder dat het bericht wat korter van aard kan zijn. Want op je telefoon plaats je immers niet zulke lange berichten.

Posted on my iPhone
Alsof iemand ooit zal denken:
"Wat een aso, hij typt een veel te korte email, als hij er nou onder had gezet dat het met z'n iPhone was verstuurd dan had ik het geen aso gevonden.

Daarnaast snap ik niet waarom je op je iPhone niet net zulke lange berichten kunt plaatsen als op je Mac/PC.
Het typen gaat prima, foutjes worden verbeterd en je kunt je bericht nalezen net als op je Mac/PC.

Beetje onzin, dat hele "Sent from my iPhone."
Dat zijn de mensen die in een Ferrari rijden en zeggen: "Die knalgele kleur? Nee joh, dat heb ik niet gekozen om op te vallen zodat mensen naar m'n Ferrari kijken, maar juist zodat ik beter zichtbaar ben in het verkeer en daardoor een minder grote kans loop op een aanrijding omdat mensen me zien.
Flauwe smoes, "Jaa dan weten mensen dat het bericht wat korter is en zullen ze zich niet ergeren aan typfoutjes." Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:58:
Nee maar ik voel me ook niet verheven boven den medenmensch om nou bij elk futielheidje te melden dat het gepost is met het overhypte glimmertje. Mensen die mij mailen waarin ik zie "sent from my iPhone" krijg ik meteen zo'n vies gevoel bij van zo'n profilerend ventje die dan rond loopt te zwaaien op straat: Kijk, heb iPhone!!!!!!!111111111 kijk! Ik iPhone heb!!!!11111111111. Maar goed het komt er ook pas bij te staan als je verzend geloof ik, en je moet het uitzetten ipv dat het standaard uitzet.

Posted with my Windows pc!!!!1111111111111111111111111111111

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 26-07-2009 12:31 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MsG schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:30:
Maar goed het komt er ook pas bij te staan als je verzend geloof ik, en je moet het uitzetten ipv dat het standaard uitzet.
Nee, je signature staat gewoon in het venstertje waar je je bericht typed.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Oke, ik had op Windows Mobile namelijk een jar-client voor Gmail (aangezien het echt als mailbox hebben er bij mij voor zorgt dat thunderbird de gelezen mails niet meer op haalt, wat zeker niet de bedoeling is) en daar zag ik het soms pas weer terug als reactie op mijn mail, het werd er blijkbaar bijgeplakt als ik op verzenden klikte.

Posted with my G15 keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Reinigingsdoek schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:23:
Alsof iemand ooit zal denken:
"Wat een aso, hij typt een veel te korte email, als hij er nou onder had gezet dat het met z'n iPhone was verstuurd dan had ik het geen aso gevonden.
Ja, dat denken mensen inderdaad. Niet zo kort door de bocht als jij het nu maakt, maar in principe hetzelfde idee. Als ik on-the-road vanaf m'n mobiel een email terug stuur is het meestal dringend, anders wacht ik wel tot ik thuis ben bij m'n mac. Dat betekent ook dat ik met een niet-optimale interface werk en dat ik haast heb om hem te versturen - ik ben in principe met iets anders bezig, dit komt tussendoor. Wat resulteert in kleine mails die wat kort-af zijn, vaak met nog wat spellingsfouten erin. Schraal dus, iets wat ik normaliter niet zou willen versturen. Een kort zinnetje aan het einde in de trant van "Verzonden vanaf een mobiele telefoon" maakt het voor de ontvanger duidelijk waarom dat zo is en voorkomt daarmee geïrriteerde reacties terug. Dat is de reden waarom de standaard sig er zo uit ziet.
Daarnaast snap ik niet waarom je op je iPhone niet net zulke lange berichten kunt plaatsen als op je Mac/PC.
Het typen gaat prima, foutjes worden verbeterd en je kunt je bericht nalezen net als op je Mac/PC.
Het typen gaat niet ook maar in het minste zo snel als met een toetsenbord, waar elke n00b nog wel een paar honderd karakters per minuut op haalt. Auto correct staat uit omdat hij creatieve afkortingen anders verkracht (en ik er sowieso niet zo tevreden over ben). En als ik mobiel ben heb ik geen tijd om een mail uitgebreid na te gaan.

Niet verstuurd via m'n iPhone. Daarom is ie zo lang en zitten er zo weinig fouten in O-)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik blijf de zinopstelling vrij profilerend vinden. Op mijn HTC werd het met die jar-client van gmail, iig "Sent from mobile device". Dan vind ik het tenminste functioneel, het merk is irrelevant, al heb je met de HTC's met fysiek toetsenbord helemaal niet zo'n excuus-zinnetje nodig want het typt net zo lekker als achter de PC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 11:09
M'n HTC Touch Diamond had ook een dergelijke signature. Sent from a HTC device ofzo was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 31-05 18:01
Op zich kan ik er wel inkomen, ik heb ook wel eens een reactie gehad in de trant van 'wat ben je kortaf, ben je boos ofzo?'
Toen ik uitgelegd had dat ik 'm vanaf mijn telefoon had verstuurd tijdens mijn werk werd het begrepen.
Zo'n melding onderaan haalt in zo'n geval wat onbegrip weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Maar creeert bij sommigen weer een ander onbegrip ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Acolyte57 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Ja, dat denken mensen inderdaad. Niet zo kort door de bocht als jij het nu maakt, maar in principe hetzelfde idee. Als ik on-the-road vanaf m'n mobiel een email terug stuur is het meestal dringend, anders wacht ik wel tot ik thuis ben bij m'n mac. Dat betekent ook dat ik met een niet-optimale interface werk en dat ik haast heb om hem te versturen - ik ben in principe met iets anders bezig, dit komt tussendoor. Wat resulteert in kleine mails die wat kort-af zijn, vaak met nog wat spellingsfouten erin. Schraal dus, iets wat ik normaliter niet zou willen versturen. Een kort zinnetje aan het einde in de trant van "Verzonden vanaf een mobiele telefoon" maakt het voor de ontvanger duidelijk waarom dat zo is en voorkomt daarmee geïrriteerde reacties terug. Dat is de reden waarom de standaard sig er zo uit ziet.

[...]

Het typen gaat niet ook maar in het minste zo snel als met een toetsenbord, waar elke n00b nog wel een paar honderd karakters per minuut op haalt. Auto correct staat uit omdat hij creatieve afkortingen anders verkracht (en ik er sowieso niet zo tevreden over ben). En als ik mobiel ben heb ik geen tijd om een mail uitgebreid na te gaan.

Niet verstuurd via m'n iPhone. Daarom is ie zo lang en zitten er zo weinig fouten in O-)
Lekker makkelijk, dan maak ik op m'n Macbook Pro Unibody (kijk mij wijs doen) een ondertitel voor Mail : Verstuurd vanaf een Mobiele Telefoon. Dan kan ik altijd bot doen en kortaf zonder dat iemand boos wordt.

even serieus; snap wel wat je bedoelt maar ik blijf het een beetje patserig vinden. Je kunt ook een ondertitel maken zo: Met vriendelijke groet, Pietje. De mailtjes die je snel snel even moet versturen zijn toch vaak korte berichten en dan is het uitkijken naar spelfoutjes ook een kleine moeite. Goed, ieder z'n ding, het mijne is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Reinigingsdoek schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:11:
Lekker makkelijk, dan maak ik op m'n Macbook Pro Unibody (kijk mij wijs doen) een ondertitel voor Mail : Verstuurd vanaf een Mobiele Telefoon. Dan kan ik altijd bot doen en kortaf zonder dat iemand boos wordt.
Je lacht nu wel, maar dat is serieus eens een productivity tip geweest in een podcast die ik volg :+

Ik heb ook emails terug gehad van mensen met een langere versie van de sig, iets in de trant van "Ik verstuur deze email vanaf een mobiele telefoon om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Hierdoor is dit bericht korter dan ik normaal zou willen. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt."

Maar wat daar dus expliciet staat is het voor het meeste professionele email verkeer ook wel begrepen als er simpelweg Sent from my iPhone/Blackberry/etc staat.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Misschien is het op de iPhone ook niet zo noodzakelijk. Maar als ik vanaf mijn Nokia e-mail kan ik geen "enter" toevoegen. Dus de e-mail is net een SMS. Daarnaast is het zonder qwerty toetsenbord ook niet erg handig typen, dus de e-mails blijven altijd korter. Ook kan ik geen tabellen invullen op de Nokia.

Daarom is het voor mij handig dat er "Send from my mobile device" onder komt te staan. Omdat de e-mail er heel kortaf en zonder enters behoorlijk vreemd uit ziet.

Op de iPhone is het wat minder nuttig, omdat je daar een heel stuk beter op kunt e-mailen.

Ook vind ik "Send from my iPhone" wat overdreven, "mobile device" vind ik professioneler. Het gaat daarnaast niet iedereen wat aan wat voor telefoon ik heb. Echter kun je dit niet aanpassen geloof ik, Apple wil zeker graag "iPhone" in de e-mails zien.

De gedachte erachter is echter helemaal niet zo verkeerd, op veel telefoons best nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 68393 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:52:
Echter kun je dit niet aanpassen geloof ik, Apple wil zeker graag "iPhone" in de e-mails zien.
Assumption is the mother of all fuck-ups. Natuurlijk kun je daar invullen wat je wilt... dus ik heb 'm ook veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 26-07-2009 14:16 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Acolyte57 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Je lacht nu wel, maar dat is serieus eens een productivity tip geweest in een podcast die ik volg :+

Ik heb ook emails terug gehad van mensen met een langere versie van de sig, iets in de trant van "Ik verstuur deze email vanaf een mobiele telefoon om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Hierdoor is dit bericht korter dan ik normaal zou willen. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt."

Maar wat daar dus expliciet staat is het voor het meeste professionele email verkeer ook wel begrepen als er simpelweg Sent from my iPhone/Blackberry/etc staat.
Ja, voor zakelijk gebruik kan ik het me goed voorstellen, daar heb ik niet eens aan gedacht. Ik gebruik de telefoon echter privé en dan is zo'n berichtje niet nodig. Nu snap ik in ieder geval waarom je zo'n berichtje handig vindt, ik kan het me goed voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het is vrij naief om te denken dat je met een zinnetje als "sent from my iPhone" (of whatever je er van maakt) er zo makkelijk van af komt. Als je je mail met spelfouten verstuurd en kortaf bent zeg je namelijk domweg dat je heel erg weinig tot geen interesse in de ander hebt. Met die zin als afsluiter bevestig je dat alleen maar. Als je graag wil dat mensen je niet terug mailen met "wat ben je kortaf, ben je boos ofzo?" zul je dat bij de bron moeten aanpakken en wat doen aan de inhoud van je mail. Dan neem je er maar iets meer tijd voor en haal je dingen als taalfouten eruit (grote fouten eruit vissen is echt niet moeilijk, het begint al met het goed kunnen schrijven van de betreffende taal en domweg opletten wat je tikt). Als het snel moet en op een mobile device is kort en bondig prima maar kort en bondig betekent niet kort af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 09:44

ralpje

Deugpopje

Anoniem: 68393 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:52:
Misschien is het op de iPhone ook niet zo noodzakelijk. Maar als ik vanaf mijn Nokia e-mail kan ik geen "enter" toevoegen. Dus de e-mail is net een SMS.
Via invoegen -> symbolen (waar je ook aparte tekens invoegt) kun je ook omhalen invoegen.

Anyway: ik vind de extra 'disclaimer' onderaan wel nuttig, maar ik denk dat dat met name in het zakelijke mailverkeer is. Redenen zijn hierboven al genoeg gegeven ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:50
Tja, ik snap niet zo goed wat het verschil is of er staat dat het verzonden is met een iPhone, HTC Diamond of Nokia N73 of gewoon een mobiele telefoon. Het gaat om de intentie van de boodschap, niet de letterlijke verwoording. Beetje Hollands om daar nu over te struikelen.
Waarom zou je namelijk uitgaan van het negatieve (oei, wat een patser!) ipv het positieve ("ah, daarom is de mail zo kort" of "hey, leuk hij heeft ook een iPhone")

Standaard staat er sinds een paar maanden onder mijn e-mails van mijn iPhone, onderaan de signature:
"Verstuurd vanaf mijn iPhone, dus wellicht is de mail wat kort. Mijn excuses daarvoor."

In het begin kreeg ik zulke vreemde reacties op mijn mailtjes van m.n mijn klanten en soms ook collega's. Na wat rondvragen, telefonisch omdat sommigen zich echt gepiepeld voelden, bleek dat mijn e-mails als erg lomp werden ervaren en daarom reageerden sommigen niet meer. Naar aanleiding hiervan heb ik dus besloten om de bovenstaande 2 regels eronder te zetten.
Nu krijg ik de tegenovergestelde reactie: "Wow, fijn dat je zo snel reageert en dat je bijna ieder moment van de dag je mail beantwoord."

Terwijl er geen bal veranderd is maar nu weet de ontvangende partij dat ik vanaf mijn iPhone mail, en aangezien ik soms een hele dag zonder internet zit verstuur ik veel mailtjes via mijn iPhone. De indruk is nu dat ik makkelijk te bereiken ben, dat ik extra moeite neem om bereikbaar te zijn (iPhone gebruik ik 50% zakelijk maar wordt niet vergoed door de baas) en dat ik flexibel ben.

En met zakelijke klanten is dat een indruk die beter is dan die van kortaf, lomp en ongeïnteresseerd. En naar mijn collega's toe is het een signaal dat een moderne consultant altijd bereikbaar is (nou ja, ik slaap ook nog 6 uurtjes per dag). En naar mijn directie maak ik zo duidelijk dat het eigenlijk niet meer van deze tijd is dat we dergelijke telefoons niet zakelijk krijgen (bedrijf waar ik werk heeft 1000+ Mac computers dus de iPhone zou een logische telefoon zijn).

Oh, wat wel erg leuk is dat veel collega's nu aan mij vragen hoe ze hun e-mail en bijbehorende signature moeten instellen op hun iPhone of hun Windows Mobile telefoon. Laatst vroeg zelfs de directeur van een groot woningbouwbedrijf (klant) dit aan mij. En als mensen, met name de oudere garde (40+), zien dat je dezelfde telefoon hebt benaderen ze je eerder met vragen over de telefoon of om het uitwisselen van ervaringen. Zeker toen de telefoon net uit was in Nederland. En dat is ook een positieve bijkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
^^ Met stom hier boven ^^

Chapeau! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jofel schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:39:
In het begin kreeg ik zulke vreemde reacties op mijn mailtjes van m.n mijn klanten en soms ook collega's. Na wat rondvragen, telefonisch omdat sommigen zich echt gepiepeld voelden, bleek dat mijn e-mails als erg lomp werden ervaren en daarom reageerden sommigen niet meer. Naar aanleiding hiervan heb ik dus besloten om de bovenstaande 2 regels eronder te zetten.
Nu krijg ik de tegenovergestelde reactie: "Wow, fijn dat je zo snel reageert en dat je bijna ieder moment van de dag je mail beantwoord."
What he said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Het is hartstikke logisch en nuttig om zo'n boodschap eronder te zetten, dat is gewoon waarheid. Dat is wat mij betreft ook niet een discussie. Wat ik onzin vind is dat er persee iPhone moet staan, en niet 'mobile device' oid.

Het is hetzelfde als iemand vraagt, hoe ben je hier gekomen? Dat je dan niet gewoon antwoord "met de auto" maar antwoordt "met de Mercedes". Wordt toch best vaak als patserig ervaren, kan ik wel begrijpen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

!null schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:09:
Het is hartstikke logisch en nuttig om zo'n boodschap eronder te zetten, dat is gewoon waarheid. Dat is wat mij betreft ook niet een discussie. Wat ik onzin vind is dat er persee iPhone moet staan, en niet 'mobile device' oid.

Het is hetzelfde als iemand vraagt, hoe ben je hier gekomen? Dat je dan niet gewoon antwoord "met de auto" maar antwoordt "met de Mercedes". Wordt toch best vaak als patserig ervaren, kan ik wel begrijpen.
Die signature is een default instelling. Ik heb het net even gechecked; ik gebruik geen e-mail op mijn telefoon, maar bij Settings -> Mail -> Signature staat netjes ingevuld "Sent from my iPhone." Dat heeft Apple erin gezet. En natuurlijk zetten ze 'iPhone' erin, en niet 'smartphone'; dat is toch gratis reclame? Je moet dus echt actief iets wijzigen, wil je daar iets anders neerzetten. Sommigen nemen die moeite, en velen niet. Daarbij is een iPhone voor een aantal mensen net zoiets als een iPod; ze zullen altijd 'iPod' zeggen en nooit 'mp3-speler'.

Dus om te voorkomen om als een patser gezien te worden, moet je dus de default signature wel aanpassen, ook al is hij hartstikke duidelijk en nog nuttig ook.

Ik weet het hoor, de iPhone is een hype, en er wordt veel meer over geschreven dan noodzakelijk, maar naar mijn mening zijn dit soort topics, en dit soort ideeen die mensen hebben over iPhone eigenaren juist een bijdrage aan de haast mythische status van het apparaat. Je mag geen iPhone meer hebben, en als je hem hebt, dan moet je het verbergen, want als je hem maar eventjes tevoorschijn haalt, ben je al aan het patsen. Zoals een tijdje terug: ik haal mijn iPhone tevoorschijn om de tijd te zien. Praktisch als ik ben, vergeet ik nog voor ik hem weggestopt heb weer hoe laat het is, dus 20 seconden later kijk ik weer. Meteen een stapel collega's die beginnen met 'oh, kijk hem eens met zijn iPhone, stoer hoor... oh, een zilveren achterkant, het is de oude, wat achterhaaaaaaaaaaald!'... Zucht. Vestig er toch niet zo de aandacht op, voor mij is het al lang niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja daar heb je wel gelijk in, dat laatste. Maar dat is altijd met mooie of opvallende dingen, simpel zat. Ik heb het al in een mooie auto (vind ik zelf, maar ook anderen). Sportief ding. Mensen denken meteen dat je wat te compenseren hebt, dat je je poen wil laten zien, of huisvrouwtjes die meteen denken dat je hun kinderen dood gaat rijden. Reacties van mensen zijn vaak niet doordacht.

En als het de default signature is (had ik ook wel kunnen bedenken) dan snap ik dat het vaak voorkomt. Maar als ik een iPhone of ander smartphone achtig iets zou hebben dan zou ik de naam wel vervangen door 'mobile device'. Dat zou ik dan doen om reacties te voorkomen, zou me misschien bij voorbaat al lichtelijk bezwaard voelen :P

Maar goed, de boodschap zelf vind ik erg functioneel, ik stel beknopte e-mails vaak ook niet op prijs.

Edit: en dat Ipod=mp3speler verhaal, tja dat gaat ook vanzelf, maar dat is ook iets waar ik me gigantisch aan kan irriteren. (dus is voor mij geen argument ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 27-07-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

In dit geval gaat het alleen niet om het apparaat dat je gebruikt om de boodschap te sturen. Het gaat erom hoe je boodschap over komt. Er zijn nu al diverse mensen die hier posten dat de ontvangers de berichten als lomp e.d. ervaren. Dat zegt eigenlijk alles al. Dan boeit het echt niet of je dat nou vanaf een of andere HTC, iPhone of whatever doet, de andere kant weet dat toch niet. Dat probleem van lomp overkomen is hetgeen je moet oplossen en dat kan ook op andere manieren dan disclaimers dat je het vanaf een specifiek apparaat hebt verstuurd. Daarbij loop je echter nog steeds de kans dat het als lomp wordt ervaren: zo van "ik zit op een mobiel apparaat te tikken dus je moet niet miepen als er wat dingen mis zijn", je bent dus bij de ander een bepaald stuk respect aan het afdwingen en legt het probleem bij de ander neer. Beetje apart omdat zoiets eigenlijk van twee kanten komt. Daarnaast geef je ook aan dat je geen verantwoordelijkheid accepteert, je verzint namelijk een excuus en legt de fout bij het apparaat neer. Tja, het apparaat is niet degene die de mail opstelt en verstuurd, dat is nog altijd de gebruiker.

Het is kortweg de meest egoïstische manier van communiceren met een ander. De tijd die je aan een mailtje of klant besteed is namelijk nog altijd een keuze die jij als verzender maakt, je kunt er dus ook voor kiezen om er eventjes wat meer tijd voor uit te trekken zodat het een stukje vriendelijker en zonder taalfouten over komt. Durf eens verantwoordelijkheid te nemen en de fout bij jezelf te leggen i.p.v. het afschuiven wat je met die disclaimer doet. Zo kan het namelijk bij de ontvanger over komen en ook dan zullen ze zoiets hebben van "laat maar zitten, ik ga wel naar de ander, die heeft wel aandacht voor mij als klant, die wil wel geld verdienen aan mij".

Een ander gevaar schuilt in het verhaal van Jofel. Wat je daarmee demonstreert is eigenlijk dat de leiding geen devices aan hoeft te schaffen want de werknemer zelf regelt dat wel. In economische tijden prettig natuurlijk, hoef je niks te investeren. Daarnaast roep je ook domweg tegen je eigen bedrijf en klanten: val me maar altijd lastig want ik kan overal en nergens de mail beantwoorden, ik heb geen eigen leven en privacy kan me gestolen worden. Dat is nou het begin van problemen zoals een burn out en conflicten wanneer je een keer vrij wil nemen of een keer niet snel terug mailt. Je schept een verwachtingspatroon en die kun je niet zomaar doorbreken.

Moraal van het verhaal: het lijkt zo leuk en aardig maar er gaat meer achter schuil dan je denkt. Denk dus goed na hoe dingen bij de ontvanger over zouden kunnen komen en of je jezelf niet in een lastig parket brengt doordat het een bepaald verwachtingspatroon schept. Het lijkt overdreven maar je zult niet de eerste zijn die in de problemen komt omdat hij na al die tijden ja te hebben gezegd een keer nee zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:49:
Ik heb het al in een mooie auto (vind ik zelf, maar ook anderen). Sportief ding. Mensen denken meteen dat je wat te compenseren hebt, dat je je poen wil laten zien, of huisvrouwtjes die meteen denken dat je hun kinderen dood gaat rijden. Reacties van mensen zijn vaak niet doordacht.
Dat is precies wat ik ook heb met mijn auto. Het is blijkbaar niet toegestaan om iets onderscheidends te hebben, iets moois, iets wat anderen ook mooi vinden. Maar goed, met mijn auto krijg ik gelukkig veel meer 'zo, mooie auto!' dan negatief commentaar. En voor de rest ben ik er zelf gewoon heel blij mee, dus mij krijgen ze niet gek. ;)
Maar als ik een iPhone of ander smartphone achtig iets zou hebben dan zou ik de naam wel vervangen door 'mobile device'. Dat zou ik dan doen om reacties te voorkomen, zou me misschien bij voorbaat al lichtelijk bezwaard voelen :P
Maar dat is toch typisch, dat je dat gevoel hebt? Dat je bang moet zijn over het feit dat anderen je zien als een patser alleen maar vanwege zo'n signature?
Edit: en dat Ipod=mp3speler verhaal, tja dat gaat ook vanzelf, maar dat is ook iets waar ik me gigantisch aan kan irriteren. (dus is voor mij geen argument ;) )
True, dat had ik 'vroeger' ook, maar ik ben meer en meer tot de conclusie gekomen dat niet iedereen zich op dezelfde manier interesseert voor techniek als ik, en dat het veel meer tijd kost om iedere keer uit te leggen wat het verschil is tussen een 'mp3 speler' en een 'iPod' dan om het maar gewoon te negeren. Veel mensen kan het geen klap schelen, en als je elkaar begrijpt, dan is het toch ook goed?
ppl schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:19:
In dit geval gaat het alleen niet om het apparaat dat je gebruikt om de boodschap te sturen. Het gaat erom hoe je boodschap over komt. Er zijn nu al diverse mensen die hier posten dat de ontvangers de berichten als lomp e.d. ervaren. Dat zegt eigenlijk alles al. Dan boeit het echt niet of je dat nou vanaf een of andere HTC, iPhone of whatever doet, de andere kant weet dat toch niet. Dat probleem van lomp overkomen is hetgeen je moet oplossen en dat kan ook op andere manieren dan disclaimers dat je het vanaf een specifiek apparaat hebt verstuurd. Daarbij loop je echter nog steeds de kans dat het als lomp wordt ervaren: zo van "ik zit op een mobiel apparaat te tikken dus je moet niet miepen als er wat dingen mis zijn", je bent dus bij de ander een bepaald stuk respect aan het afdwingen en legt het probleem bij de ander neer. Beetje apart omdat zoiets eigenlijk van twee kanten komt. Daarnaast geef je ook aan dat je geen verantwoordelijkheid accepteert, je verzint namelijk een excuus en legt de fout bij het apparaat neer. Tja, het apparaat is niet degene die de mail opstelt en verstuurd, dat is nog altijd de gebruiker.
Oh ja, dus je neemt de moeite om vanaf een mobiele telefoon een antwoord te sturen, wat in principe altijd betekent dat je op dat moment geen beter middel (laptop, vaste pc) tot je beschikking had, waarmee je dus sneller antwoordt dan je anders gedaan had, en dan mag je je niet 'vooraf' excuseren voor het feit dat het device dat je gebruikt, je wat beperkingen oplegt?

Er zijn verschillende vormen van 'lomp' he. Je hebt 'lomp' op het inhoudelijke vlak: mensen afzeiken, bot doen, etc. (een beetje zoals jouw reactie hierboven is), en je hebt 'lomp' in een syntactische zin: wat minder complexe zinsconstructies, minder ingewikkelde aanhef en groet, minder uitgebreide antwoorden en eventueel een aantal fouten in de grammatica of spelling. Ik denk dat ik in het huidige zakelijke klimaat wel weet waar mensen voor kiezen: liever snel en to the point dan omzichtig, langdradig, politiek correct en langzaam.
Het is kortweg de meest egoïstische manier van communiceren met een ander. De tijd die je aan een mailtje of klant besteed is namelijk nog altijd een keuze die jij als verzender maakt, je kunt er dus ook voor kiezen om er eventjes wat meer tijd voor uit te trekken zodat het een stukje vriendelijker en zonder taalfouten over komt. Durf eens verantwoordelijkheid te nemen en de fout bij jezelf te leggen i.p.v. het afschuiven wat je met die disclaimer doet. Zo kan het namelijk bij de ontvanger over komen en ook dan zullen ze zoiets hebben van "laat maar zitten, ik ga wel naar de ander, die heeft wel aandacht voor mij als klant, die wil wel geld verdienen aan mij".
Of het is de meest dienstbare vorm van communiceren, omdat je op een moment dat het niet direct schikt (want je zit niet achter je pc) je toch de moeite neemt te reageren.
Een ander gevaar schuilt in het verhaal van Jofel. Wat je daarmee demonstreert is eigenlijk dat de leiding geen devices aan hoeft te schaffen want de werknemer zelf regelt dat wel. In economische tijden prettig natuurlijk, hoef je niks te investeren. Daarnaast roep je ook domweg tegen je eigen bedrijf en klanten: val me maar altijd lastig want ik kan overal en nergens de mail beantwoorden, ik heb geen eigen leven en privacy kan me gestolen worden. Dat is nou het begin van problemen zoals een burn out en conflicten wanneer je een keer vrij wil nemen of een keer niet snel terug mailt. Je schept een verwachtingspatroon en die kun je niet zomaar doorbreken.
Daar heb je natuurlijk zelf een verantwoordelijkheid voor. Ik heb bewust gekozen om geen mail te lezen op mijn iPhone, omdat ik genoeg achter de PC en de laptop zit. Anderen kunnen het gewoon uitsluiten als ze er geen zin in hebben. Als je dat niet kan, moet je inderdaad bij jezelf te rade gaan of het wel handig is om altijd maar bereikbaar te willen zijn. Maar er zit een knop op die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Het maakt me ook niet uit dat mensen dat speciale aaaah ik heb een iphone gevoel hebben, maar ontken het dan ook niet, er zijn namelijk genoeg mensen die dat sent from my iPhone doen omdat ze willen laten zien aan anderen dat ze een iphone(!!!!!) hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat nog steeds zo? Misschien wel hoor, ik kan het natuurlijk alleen voor mezelf bepalen, maar het apparaat bestaat nu 2 jaar (hoewel de derde generatie net uit is), dus heel speciaal is het niet meer. Het is ook niet zo dat hij moeilijk te verkrijgen is in NL, zoals met de eerste wel was. Ik krijg ook weinig opmerkingen meer over mijn iPhone, zeker niet zoals toen ik hem net had (en ik was echt niet de eerste, eind maart 2008).

Er zijn nu zoveel mensen met zo'n ding, dat je het moeilijk speciaal kan vinden. Misschien de 3G S, die is nog wat 'zeldzamer', maar dat maakt ook geen reet uit, die springt er qua nieuwe functionaliteit niet uit. Ik zou hem graag hebben, maar puur uit praktische overwegingen (vooral de verbeterde processor, en aangezien ik geen 3G en GPS heb op mijn eerste generatie iPhone), en niet als bling-bling factor (sterker nog, ik vind die zilveren achterkant die ik nu heb mooier dan de zwarte van die nieuwe).

Daarnaast vraag ik me af hoe je 'weet' dat er genoeg mensen zijn die dat doen omdat ze het willen laten zien. Heb je dat gevraagd? Of zijn ze misschien te dom om de default sig uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Het gaat ook niet om moeilijk verkrijgbaar, maar meer om exclusiviteit in bijv. prijs. Je wilt gezien worden met een iPhone, het wordt hip gevonden, cool, trendy, en je hebt geld. Ik krijg ook gelukkig geen opmerkingen, heb daar een bloedhekel aan. Maar wel mensen die denken dat je er meer mee kan of dat het de eerste was met bijv. programma's er op installeren. Daar kan ik me dan zo aan ergeren, die massale overhyping en massale misleiding terwijl een random HTC Wizard bakbeest uit 2003 oid al bijna net zoveel kan :). Ik ben blij met mn iPhone en het werkt lekker, maar meer dan dat doet het plasticen ding mij niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

@MsG: volgens mij vindt je het zelf erger dat hij "gehyped" is dan de rest ;)

Daarnaast duurt een hype volgens mij nit drie jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 76345 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:28:
Oh ja, dus je neemt de moeite om vanaf een mobiele telefoon een antwoord te sturen, wat in principe altijd betekent dat je op dat moment geen beter middel (laptop, vaste pc) tot je beschikking had, waarmee je dus sneller antwoordt dan je anders gedaan had, en dan mag je je niet 'vooraf' excuseren voor het feit dat het device dat je gebruikt, je wat beperkingen oplegt?
Kleine moeite om op je taal te letten en een beetje fatsoenlijke zinnen te formuleren. Als het te lang duurt kun je ook voor andere communicatiemiddelen kiezen (mail nou niet iets wat levensreddend is ;)).
Daarnaast bestaat er ook een verschil tussen kort en bondig zijn en kortaf/bot zijn. Nee, je zou je vooraf niet mogen verontschuldigen dat je het op een bepaald apparaat tikt omdat je gewoon je luie reet niet in beweging wil zetten. Om bot te zijn heb je geen lange of korte zinnen/verhalen nodig (zie vorige zin, niet voor niets zo getikt), dat is gewoon een geval van de boodschap bot overbrengen. Afgezien daarvan draagt het ook niets bij om de ander te melden dat je het op een mobiel apparaat hebt zitten tikken. Je had op dat moment gewoon niet de mogelijkheid voor een compleet antwoord. Meldt dat dan ook gewoon! "Mijn excuses, ik moet hier later nog even op terug komen maar..." is dan een zin waar je aan moet denken. Jij kiest er voor om een device te gebruiken die je beperkingen oplegt, dat doet de andere kant niet. Het is dan ook jouw probleem en niet die van de andere kant. Met die excuses achteraf maak je dat nou juist wel het probleem van een ander.

Kort en bondig is trouwens iets wat doodnormaal is bij e-mail. Als je kijkt naar de diverse tutorials erover zul je ook vaak zien dat de strekking is: in mail staat datgene wat nodig is, niet meer en niet minder. Effectief en efficiënt communiceren heet dat en dat bereik je niet door korte zinnetjes te tikken en minder aandacht aan taal te schenken (als de ander het niet snapt moet je er nog meer tijd in steken). Het is weten wat je wil zeggen en dat erin stoppen.
Er zijn verschillende vormen van 'lomp' he. Je hebt 'lomp' op het inhoudelijke vlak: mensen afzeiken, bot doen, etc. (een beetje zoals jouw reactie hierboven is), en je hebt 'lomp' in een syntactische zin: wat minder complexe zinsconstructies, minder ingewikkelde aanhef en groet, minder uitgebreide antwoorden en eventueel een aantal fouten in de grammatica of spelling. Ik denk dat ik in het huidige zakelijke klimaat wel weet waar mensen voor kiezen: liever snel en to the point dan omzichtig, langdradig, politiek correct en langzaam.
Lomp is gewoon lomp en de ontvanger bepaald wat lomp is. Je geeft hier al een erg mooi voorbeeld door mijn reactie als lomp/bot te noemen terwijl de reacties van andere hier (dus ook die van jou) van dezelfde strekking zijn. Omdat ik echter tegen jouw visie in gaan zie je dat kennelijk als bot/lomp wat het dus niet is. Er staat namelijk alleen vermeldt hoe iets mogelijkerwijs overkomt bij de ontvanger, waar de echte problemen zitten en dat je die beter kunt aanpakken. Het denkpatroon dat iets meer aandacht schenken aan wat je tikt al opgevat wordt als langdradig en langzaam zegt al genoeg, dat is veel te zwart/wit en getuigt van enige onkunde. Iets wat meer aandacht geven impliceert absoluut niet dat het langdradiger en langzamer wordt, een veel gemaakte denkfout. Dat is namelijk het verschil tussen kort en bondig (=iets meer aandacht schenken) en kortaf (weinig tot geen aandacht schenken, domweg tikken en excuses maken).

Overigens is het argument over taal een hele oude smoes. Op moment dat je iemand op internet op z'n taalgebruik aanspreekt krijg je er wel een of andere smoes over. Of ze hebben iets van dyslexie of ze hadden geen tijd, of ze tikten op een mobile device. In veruit de meeste gevallen is het echter pure luiheid die voor de taalfouten zorgen. Mensen moeten eens ophouden met het verzinnen van smoesjes en hun verantwoordelijkheid durven nemen. Zeg dan gewoon dat je te lui bent of je gebruik van taal een hele lage prioriteit geeft. Er kleeft echter wel een groot nadeel aan slecht gebruik van taal: het vergroot het risico dat een ander je verkeerd of totaal niet begrijpt. Dan moet je ineens nog meer tekst tikken en was het dus al een stuk efficiënter als je vooraf op de juiste manier had gecommuniceerd. Less is namelijk niet altijd more.

Het gaat er vandaag de dag om dat je effectief en efficiënt communiceert (het begint nu inderdaad nogal herhaling te worden maar goed). Dat vertaald zich echter niet naar kortere berichten, minder informatie en minder aandacht voor taal. Het gaat er juist vanuit dat je beter bedenkt wat je als boodschap wil overbrengen. Je tikt niet meer en niet minder dan noodzakelijk is. Dingen gaan lopen uitleggen omdat je informatie mist of omdat je taal dermate slecht is dat een ander het niet helemaal snapt (bijv. door het weglaten van interpunctie) is iets wat dus niet onder effectief en efficiënt valt maar het is wel een risico als je niet nadenkt over wat je tikt.
Of het is de meest dienstbare vorm van communiceren, omdat je op een moment dat het niet direct schikt (want je zit niet achter je pc) je toch de moeite neemt te reageren.
Zoals eerder uitgelegd is dat dus niet de meest dienstbare vorm van communiceren, eerder de meest onjuiste manier om nu te communiceren omdat het risico op dubbelwerk erg groot is. Daarnaast is het ook vandaag de dag nog steeds zo dat je lang niet altijd direct op iets moet reageren, dat is iets wat veel mensen zichzelf hebben aangeleerd. Als je de moeite neemt om te reageren doe het dan in 1x goed en zorg ervoor dat je niet nog maar mailtjes ergens aan moet spenderen of achteraf excuses voor je gedrag moet gaan maken.
Daar heb je natuurlijk zelf een verantwoordelijkheid voor. Ik heb bewust gekozen om geen mail te lezen op mijn iPhone, omdat ik genoeg achter de PC en de laptop zit. Anderen kunnen het gewoon uitsluiten als ze er geen zin in hebben. Als je dat niet kan, moet je inderdaad bij jezelf te rade gaan of het wel handig is om altijd maar bereikbaar te willen zijn. Maar er zit een knop op die telefoon.
Het is je eigen verantwoordelijkheid en een enorme valkuil die niet veel mensen zien. Tegen de tijd dat ze het doorhebben werkt die knop op de telefoon ook niet meer vanwege het geschepte verwachtingspatroon. Dan ben je gewoon te laat.

Het punt is eigenlijk dat die excuses niet nodig zou moeten zijn. Mensen moeten er van af dat omdat je op een mobiel apparaat werkt je maar zo min mogelijk moet tikken en verbeteren en je daar dan excuses voor moet aanbieden. Als je vooraf zo'n mail al goed aanpakt hoef je achteraf geen excuses te maken ;)
Het boeit overigens ook niet dat je iets van je iPhone of HTC of whatever zit te versturen. Je bent op dat moment niet op je werkplek en kan gewoon niet ergens uitgebreid op ingaan en moet dat op een later tijdstip doen. Dat is wat interessanter is voor de ontvanger dan de exacte details zoals welk device je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grappig, kreeg vandaag zakelijk mailtje met dezelfde tekst, opmerking een volwaardig uitgetypt (inclusief leestekens enzo), dus lijkt me niet nodig om te laten zien dat ze kort zijn. (moet je maar even wat beter je best doen).

imho, nog steeds grote onzin (waar is de 'sent from E71' of 'sent from HTC <type>'?)

Of ik ga het gewoon in al mijn mailberichten zetten, denken ze dat ik een iPhone gebruik :+
Good Fella schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:25:
iPhone is als Hyves, groot in een bepaald groepje, daarbuiten hoor je er niets meer over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Good Fella schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:25:
@MsG: volgens mij vindt je het zelf erger dat hij "gehyped" is dan de rest ;)

Nou ja hoe je het dan noemt. Die overdreven voorliefde terwijl mensen nog nooit objectief naar de concurrenten hebben gekeken.

Je ziet het bij TomTom, iPod, etc. In elk blaadje wordt een random USB Xiron MP3-speler USB stick altijd iPod genoemd. Waarom? Is dat meer trendy voor het blaadje? Zijn ze niet hip als het MP3-speler wordt genoemd? Ik trek het gewoon slecht als een bedrijf een imago heeft die veel beter is dan de eigenlijke identiteit. Alsof de iPhone superieur is in alles. Maar vervolgens, multitasken?? Ja dat wil Jantje trendy toch ook helemaal niet? :P.
SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:37:

Of ik ga het gewoon in al mijn mailberichten zetten, denken ze dat ik een iPhone gebruik :+
Pas daar mee op hoor :), zo'n grote vriendenkring daarna opeens moet je wel echt willen.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 27-07-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Zpottr schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:15:
[...]

Assumption is the mother of all fuck-ups. Natuurlijk kun je daar invullen wat je wilt... dus ik heb 'm ook veranderd.
If you assume you make an ass out of u and me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 09:44

ralpje

Deugpopje

SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:37:

imho, nog steeds grote onzin (waar is de 'sent from E71' of 'sent from HTC <type>'?)

[...]
Hoe het op Symbian zit weet ik niet, maar 'sent from my Windows Mobile device' staat standaard in een hoop HTC's hoor :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Weet je zeker dat er Windows staat? Alleen het zinnetje "Sent from mobile device" komt me namelijk bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ralpje schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:00:
[...]

Hoe het op Symbian zit weet ik niet, maar 'sent from my Windows Mobile device' staat standaard in een hoop HTC's hoor :)
En "Sent from my BlackBerry" of zelfs "Sent from my BlackBerry with KPN" zijn ook geen onbekenden ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
!null schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:09:

Mobile device is echt iets tweakerigs, imo komt er in normale spreektaal dan "Sent from my phone" te staan. En dan zitten we dus al 2 pagina's vol te kletsen over 1 letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja lekker flauw, het gaat helemaal niet om 1 letter. Phone is wel beter dan Mobile device ja.
Het gaat er (mij) om, dat het niet relevant is om het merk te noemen. Dat kan patserig overkomen, kan ik goed begrijpen.

Zoals ik al als voorbeeld gaf, als iemand vraagt hoe je ergens bent gekomen, dat je dan niet zegt "met de auto" maar zegt "met de Porsche". Dat had je ook niet hoeven zeggen.
Nou snap ik dat het een default is, zeker door de fabrikanten gedaan, daarom staat het er vaak. Maar als je het erover gaat hebben, dan vind ik het wel onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
!null schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:30:
Ja lekker flauw, het gaat helemaal niet om 1 letter. Phone is wel beter dan Mobile device ja.
Het gaat er (mij) om, dat het niet relevant is om het merk te noemen. Dat kan patserig overkomen, kan ik goed begrijpen.
Tja, genoeg mensen die zich niet druk maken over dat soort futiliteiten. Het is de default instelling op een iphone. Als ik een dergelijk mailtje krijg ga ik er dan ook gewoon van uit dat die persoon z'n signature niet veranderd heeft.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:54:
Tja, genoeg mensen die zich niet druk maken over dat soort futiliteiten. Het is de default instelling op een iphone. Als ik een dergelijk mailtje krijg ga ik er dan ook gewoon van uit dat die persoon z'n signature niet veranderd heeft.
Waarom zou je dat nou doen? Het is toch veel constructiever om de afzender te haten om zijn gemakzucht en zijn narcisme? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Precies, dat ligt heel simpel :P
Overigens zou ik er ook geen discussie over starten of mensen ermee lastig vallen (collega van me heeft het ook, begin ik niet over), maar de discussie was er toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Anoniem: 68393 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:52:Maar als ik vanaf mijn Nokia e-mail kan ik geen "enter" toevoegen. Dus de e-mail is net een SMS.
Werkt 3 keer op de 0 drukken bij jou niet om een enter te krijgen? Werkt bij het typen van een sms ook zelfs ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
Hoe kan een product wat je "gratis" krijgt nou patserig zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Gewoon uitzetten, klaar :)
Is toch ook totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anoniem: 240727 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:45:
Gewoon uitzetten, klaar :)
Is toch ook totaal niet relevant.
En toen begon de discussie van voren af aan _o-

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:54:
Hier kan ik me wel in vinden, dacht dat hotmail bijvoorbeeld ook altijd zo'n klein regeltje toevoegt in elk email bericht, beetje zelfde principe (nouja, bij afzender van email zie je zelfs dat het een hotmail account is :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben pro signature!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

lowfi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:44:
Dertig hardverdiende Euros ja!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ik zou het ook niet patserig willen noemen, je bent gewoon fan :)

Trouwens, je hebt ook mensen die als avatar hun product ondersteunen. Dat vind ik nog verder gaan dan een sig :P

[ Voor 47% gewijzigd door Royz op 30-07-2009 11:11 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien moet je het topic even lezen. Het gaat hier om het praktisch nut van zo'n signature wat wordt afgewogen tegen het patserig overkomen. Het laten staan omdat je fan van je telefoon bent vind ik eigenlijk best wel zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik kreeg onlangs dit:

"(dit bericht is verzonden met een HTC smartphone)"

Dat vond ik al iets discreter, maar welke meerwaarde betreft het om nog te zeggen dat hij van HTC!1111 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

MsG schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:30:
Ik kreeg onlangs dit:

Dat vond ik al iets discreter, maar welke meerwaarde betreft het om nog te zeggen dat hij van HTC!1111 is.
Hoezo is dat dan weer subtieler? Apple maakt maar één telefoon (afgezien van de 3G 3n 3GS aanduidingen). Lijkt me logisch dat ze dan iPhone neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MsG schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:30:
Ik kreeg onlangs dit:

Gratis reclame? Aangenomen dat het de fabrieksinstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja no shit :P, maar ik bedoelde vanuit het oogpunt van de gebruiker zelf. Vanuit Apple gezien vind ik "Verstuurd vanaf mijn iPhone" ook niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

lowfi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:44:
*kuch* 879 euro *kuch*

Ik heb de melding dan wel uitgezet overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Muthas schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:55:
Misschien moet je het topic even lezen. Het gaat hier om het praktisch nut van zo'n signature wat wordt afgewogen tegen het patserig overkomen. Het laten staan omdat je fan van je telefoon bent vind ik eigenlijk best wel zielig.
Het gaat niet alleen om emails, ik zou het breder willen trekken, ook op IM services heb ik het er altijd bij staan. Het is gewoon om reacties te voorkomen. Ik gebruik IM+ en krijg weleens te horen heb je geen leven je zit altijd op IM, maar nu ik een auto-antwoord heb gegeven met; ik ben nu niet op mijn telefoon, als ik dat wel ben dan antwoord ik reageern mensen iig heel anders.

voor werk heb ik het ook bij email, niet omdat je patst, ook niet omdat je fan bent maar wel omdat het anders overkomt. je maakt eenmaal makkelijker spelfouten met een iphone en als je moet gaan pielen om alles goed te zetten dan ben je weer een uur bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb er gewoon van gemaakt

"-Sent from mobile phone"

Dan begrijpen mensen dat ik wat kortaf ben en eventueel interpunctie e.d. verneuk én ik doe niet alsof ik een ritje op de hypetrain maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
"Omdat deze email verstuurd is met een mobiele telefoon kan het zijn dat deze korter is dan normaal, incidentele taalfouten kunnen voorkomen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Alsatian schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:44:
"Omdat deze email verstuurd is met een mobiele telefoon kan het zijn dat deze korter is dan normaal, incidentele taalfouten kunnen voorkomen."
Ehm... 'incidentele taalfouten' as opposed to 'bewuste taalfouten'? ;) Een zin beginnen met 'omdat', 'want', etc. is ook niet echt handig.

Ik geef Alsatian en vele anderen echter wel gelijk: zo'n kennisgeving, zonder te refereren aan het merk of type telefoon, kan een informatieve toevoeging zijn aan je e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

En wat maakt het dan uit of iemand wel of geen type telefoon aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alsatian schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:44:
Die melding is imho veel te lang, daarnaast ga je je al bij voorbaat lopen excuseren voor vanalles en nogwat, wat geen goed idee is in veel functies. Het is nogal een deuk in je kredietwaardigheid.

Overigens is het 'doordat', geen 'omdat' en is het laatste gedeelte een nieuwe zin, dus geen komma, maar een punt :)

Beter is het gewoon aan te geven zonder uitleg en excuses, die conclusie kan de ontvanger zelf ook vast wel trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 05-08-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:47:
[...]
Overigens is het 'doordat', geen 'omdat' en is het laatste gedeelte een nieuwe zin, dus geen komma, maar een punt :)
Omdat en doordat zijn beiden toepasbaar in deze zin. Of leef je nog in de middeleeuwen? Met die punt kan ik met je meegaan.

Overigens heb ik zelf helemaal geen handtekening op mijn iPhone. Ik gaf alleen een ideetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Royz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:51:
En wat maakt het dan uit of iemand wel of geen type telefoon aangeeft?
Echt, inderdaad, wat boeit het. Volgens mij zijn de mensen die zich er druk over maken sowieso de types die status hechten aan een type telefoon |:(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alsatian schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:16:
[...]

Of leef je nog in de middeleeuwen?
Dude, relax. Ik geef alleen aan dat een dergelijke zin onder je mails in een professionele omgeving niet zo'n goed plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Verschrikkelijk die tekst:
Sent from my iphone
Sent using my blackberry

Vorige keer had ik iemand die had het volgende zinnetje:
Gezonden met een iphone vanaf een zonnig terrasje in frankkrijk (was overigens gewoon een puur zakelijke mail)

what's next?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:30:
[...]

Dude, relax. Ik geef alleen aan dat een dergelijke zin onder je mails in een professionele omgeving niet zo'n goed plan is.
Ik gaf alleen aan dat jouw interpretatie van omdat en doordat een beetje gedateerd is. Wat heeft dat met relaxt zijn te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wii4all schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:33:
Verschrikkelijk die tekst:
Sent from my iphone
Sent using my blackberry

Vorige keer had ik iemand die had het volgende zinnetje:
Gezonden met een iphone vanaf een zonnig terrasje in frankkrijk (was overigens gewoon een puur zakelijke mail)

what's next?
Euhm... Ik vind deze niet slecht: Verzonden vanaf mijn Apple iPhone met KPN deluxe-abonnement vanaf een zalig zonnig terassje in het zuiden van Frankrijk, dus kunnen er eventueel incidentiele fouten in berichten die ik heb getypt met mijn flexibele touchscreen-stylo of met een minder flexibel hand voorkomen in bepaalde situaties.

Degene die dat leest pleegt na de eerste 6 woorden zelfmoord :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1