Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gaat meer om de achterliggende database software (HM) die niet in osx draait.
Maar het is niet echt een dealbreaker, kan de keren dat ik op vakantie online gespeeld heb wel op een hand tellen.

[ Voor 41% gewijzigd door StephaN900 op 01-11-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TvgcXgqlg3Zs12rlBO3mnMkS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cV2wDtTrLCwRhuVvqNnE0opE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uX30LlKVlvQEhHAkvDNtx7jv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y7qxPRjPaasGNwoGyp8JCbmX/thumb.jpg

Hand gemaakt, bestaande uit vilt in combinatie met teddy beren stof. Kan ook besteld worden tegen een vergoeding, meer info PB me:)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50
Vandaag de Macbook Air 13 inch met 4 gig 256SSD. en 2,13 processor. Besteld. 3 werkdagen levertijd.

Ben vooral voor de macbook Air 13 inch gegaan, omdat ik graag een iets groter scherm wil hebben dan de 11 inch. En ik hem gebruik als main station. Naast een Sony Vaio die helaas niet meer te vervoeren is door wat mankementen. en de Air is lekker licht en hij ziet er super uit.

Maar ik zoek nu dus nog een sleeve. heeft iemand nog een goede site of advies? want zonder sleeve ga ik hem dus echt niet vervoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Lcount op 02-11-2010 18:19 ]

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
lCount, zie mijn bovenstaand bericht. Zelfmaken is de leukste optie, omdat je zelf kan bepalen hoe je de sleeve wilt hebben en ook kleur en stofkeuze is enorm!

Mocht je informatie willen hebben over het zelfmaken van een sleeve? Stuur mij dan even een email of een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Las dit net :)

http://www.macrumors.com/...ncing-logic-board-issues/

Iemand er al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Heb vandaag de 11" basis gehaald!

Ik moet zeggen dat ik even bang was dat de 2GB icm 1,4ghz te langzaam zou zijn.

Ik gebruik de Air enkel voor lectures om mee te typen / browsen, dus adobe acrobat 9 + office 2011 moet goed werken! (ben een macbook pro i5 gewend ;w , welke nu in de verkoop kan!

de 11" is perfect voor mij >:)

Staat thuis nog een imac i7 voor het zwaardere werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ga nu een MBA 11,6" halen met 64gb. Staat er aan het einde van de middag Bootcamp op met Windows 7 pro.

Dit voegt natuurlijk niets toe aan het topic en mag je voortaan achterwege laten.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 03-11-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
jantje.vlaam schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:07:
Ga nu een MBA 11,6" halen met 64gb. Staat er aan het einde van de middag Bootcamp op met Windows 7 pro.
Waarom koop je een apple en zet je er windows op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:55:
[...]
Ik zelf doe dat omdat ik de kleuren mooier vind en de letters scherper. Your mileage may vary ;) Ook vind ik het prettig dat het software aanbod groter is. SSD benchmarks bijvoorbeeld.

Het is jammer dat de battery life wat minder is.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 03-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Oké,

Dus je koopt een apple en zet er Windows op, in mijn ogen wil je dan opscheppen... Er zijn zat andere merken die ook een goed display er in hebben liggen, bijvoorbeeld de hp envy..?

Of gebruik je Mac os x er nog naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:22:
Er zijn zat andere merken die ook een goed display er in hebben liggen, bijvoorbeeld de hp envy..?
Weet jij een 13" Windows laptop van 1.30kg met een goed scherm van 1300 euro? Ik niet.
Weet jij een 11.6" Windows laptop van 1.06kg met een goed scherm? Ik niet.

Als ik in Windows net zo goede battery life zou krijgen als in OS X, had ik OS X er gelijk afgegooid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Philflow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:07:
[...]

Ik zelf doe dat omdat ik de kleuren mooier vind en de letters scherper. Your mileage may vary ;) Ook vind ik het prettig dat het software aanbod groter is. SSD benchmarks bijvoorbeeld.

Het is jammer dat de battery life wat minder is.
Is het heel veel korter of valt het verschil best mee?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Fietsbel schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:33:
[...]
Is het heel veel korter of valt het verschil best mee?
Groot verschil. Ik heb het niet diepgaand getest maar volgens mij kom ik in Windows niet boven de 5 uur gemeten met BatteryBar 3.4.2. In OS X kom je volgens mij al gauw aan de 8 uur.

Dit is allemaal met lage belasting (surfen met wifi aan op de 13").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
[mbr]Dat kun je best op een andere manier zeggen.[/]

Hier stond een nuttige opmerking maar blijkbaar vinden de maderators, lees hoedje dat niet...

[ Voor 124% gewijzigd door Toppe op 03-11-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:39:
Nouja, in mijn ogen spoor je niet als je een Apple koopt om vervolgens Windows er op te gooien, mn mening althans...

Is het zelfde als Mac os x op een Dell installeren, zou toch ook niet moeten.
Op mijn Dell Mini werkte het anders aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Net apple gebeld over het ontbreken van het verlichte toetsenbord op mijn MBA-11, wat wel op het bestel formulier is vermeld. Ik ben bijzonder netjes geholpen met een Goodwill Gesture van hun kant van ca 100 euro.

@souljah2h als ik de beelden zie van het Youtube filmpje, lijkt het me een defecte videokaart. Product is nieuw, grote doorloop van vermoedelijk erg internet savvy gebruikers, dus het is even afwachten of het een groter dan normaal uitvalspercentage is.

[ Voor 40% gewijzigd door ijdod op 03-11-2010 14:48 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ijdod schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:44:
Net apple gebeld over het ontbreken van het verlichte toetsenbord op mijn MBA-11, wat wel op het bestel formulier is vermeld. Ik ben bijzonder netjes geholpen met een Goodwill Gesture van hun kant.
Wat is er uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mijn mening is dat iedereen zelf mag kiezen. De meeste mensen die de moeite doen om een afwijkend OS te installeren hebbben er vaak een specifieke reden voor.
Ik ben bijzonder netjes geholpen met een Goodwill Gesture van hun kant van ca 100 euro.
_/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 03-11-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Heren, laten we het hier weer hebben over de Macbook Air. Het is iedereen z'n eigen keuze om daar Windows of Mac OS X op te draaien :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:55:
[...]

Het is voor klanten van me, ik lever een 50-75 mac/macbooks per jaar. Design is fantastisch, OSX zit niemand op te wachtten (zakelijk dan). Ook met 10.6 blijft het aanmodderen in het netwerk. Daarnaast werken een hele hoop applicaties niet op OSX.
Mocht morgen bedrijf "Pear" met design hardware komen maar dan met Windows er op, dan switchen een hoop van mijn klanten.

Wie koopt er nu een mooiere pc dan een Mac. Jammer dat ze zo duur zijn, maar mijn klanten hebben dat er graag voor over. Omdat ik geen Apple reseller ben haal ik ze bij een "bevriende" Apple leverancier. Hij blij met de extra omzet (mijn prijs is gelijk aan die in de Apple store) en ik hoop als het nodig is wat betere service te krijgen als het moment daar is.

[ontopic]

hij staat nu te updaten naast een witte macbook die ik ook net aangezet heb. Het valt me op dat de Air minder update nodig heeft. Ik hoop wel dat er nog wat ruimte over blijft. 64GB is voor mijn gevoel erg weinig.

Verschrikkelijk mooi ding. Heb hier zelf een eerste generatie MBA en die nieuwe oogt strakker.

Jammer van die zwarte rubberen rand, die witte heeft een grijze rand, die zou mooi wegvallen bij het grijze aluminium. Helaas gemiste kans.

mmhhhh, OSX is wel groot.

Macintosh HD:
capaciteit: 60,32GB
Beschikbaar: 48,63GB

Dikke 11GB dus voor een standaard installatie. Is er nog eea dat je er af kunt gooien???

[edit]
De witte valt uit tijdens het updaten en geeft nu een mooi blauw scherm met een tornado.

Voor bootcamp moet de MBA eerst Windows ondersteuningssoftware downloaden. (is hij nu mee bezig). Is nu reeds gedownload maar moet ik op een CD of DVD fikken. Daar is hij nu mee bezig (op externe Plextor).

MBA wil niet booten vanaf ext via de bootcamp software. Wordt lastig.
Nu maar even de helpdesk aan het bellen. Als ik met de alt toets opstart krijg ik de windows cd wel te zien.

[ Voor 37% gewijzigd door TheSiemNL op 03-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ja, je kan sowieso een anderhalf gig winnen door onnodige lokalistatie (waaronder Klingon...) er af te gooien. Of het nog verder kan weet ik niet, ik vermoed van wel, maar de grootste winst heb je dan wel gehad. iLife is ook een gig bij elkaar, schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
ijdod schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:27:
Ja, je kan sowieso een anderhalf gig winnen door onnodige lokalistatie (waaronder Klingon...) er af te gooien. Of het nog verder kan weet ik niet, ik vermoed van wel, maar de grootste winst heb je dan wel gehad. iLife is ook een gig bij elkaar, schat ik zo.
Waar en hoe kan ik die weggooien? (Hoewel Klingon wel gemakkelijk is als er timetravellers op visite komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
jantje.vlaam schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:06:
Dikke 11GB dus voor een standaard installatie. Is er nog eea dat je er af kunt gooien???
Je kunt iLife er af halen. Zou zo'n 6GB moeten schelen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jantje.vlaam schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:06:
Is er nog eea dat je er af kunt gooien???
Buiten de iLife die al genoemd is: De printer drivers. Is ook bijna 2GB bij elkaar, en je kan ze ook gewoon on demand downloaden (moet je dus wel internet toegang hebben als je ergens wil printen op een printer die je nog nooit gebruikt hebt). Ik weet alleen niet of je die achteraf nog kan verwijderen, en het is wel irritant als je toch een keer even snel wat wil printen als je ergens op bezoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Net apple gebeld over het ontbreken van het verlichte toetsenbord op mijn MBA-11, wat wel op het bestel formulier is vermeld. Ik ben bijzonder netjes geholpen met een Goodwill Gesture van hun kant van ca 100 euro.
Goed opgelost dus, nu moeten ze het ook nog van de website afhalen anders hebben ze dit probleem vaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:28:
[...]

Goed opgelost dus, nu moeten ze het ook nog van de website afhalen anders hebben ze dit probleem vaker..
Ben nu de support aan het bellen, kijken of ik zo nog 100,00 kan verdienen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik weet niet of het al is vermeldt, maar de Air ondersteunt blijkbaar geen 802.11n. Op 2.4 GHz verbindt ie met 802.11g, en op 5 GHz verbindt ie met 802.11a.
Edit: negeer dat bovenste maar, het is een probleem met mijn router en niet de Macbook Air.

[ Voor 24% gewijzigd door RHochstenbach op 03-11-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
RHochstenbach schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:44:
Ik weet niet of het al is vermeldt, maar de Air ondersteunt blijkbaar geen 802.11n. Op 2.4 GHz verbindt ie met 802.11g, en op 5 GHz verbindt ie met 802.11a.
Heb je ook een bron voor deze bewering? Mijn MBA maakt volgens mij namelijk gewoon prima een 802.11n verbinding.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:28:
[...]

Staat al niet meer op de site.. Stiekem wel jammer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
Antaresje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:46:
[...]

Heb je ook een bron voor deze bewering? Mijn MBA maakt volgens mij namelijk gewoon prima een 802.11n verbinding.
Het probleem lag blijkbaar aan mijn router, excuses daarvoor. Is nu opgelost, en draait prima op 802.11n :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:51:
[...]

Staat al niet meer op de site.. Stiekem wel jammer :X
het is nog wel als optie te bestellen (voor 1 cent). Volgens de support is het ook leverbaar, ik heb het echter niet via de site besteld maar via een winkel. Apple kan dus voor mij niets doen en stuurt me naar de winkel. Als je echter nu via de site besteld en die optie aanvinkt, (wel 3 dagen levertijd), dan krijg je of het gewenste artikel met verlicht toetsenbord of je krijg wellicht achteraf een rebate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als iemand z'n 11.6" iets te klein vindt, ik heb mijn 13.3" inch V&A gezet. Ik ga in november langere tijd op reis en wil daarom de 11.6" proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje.vlaam schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:45:
[...]

het is nog wel als optie te bestellen (voor 1 cent). Volgens de support is het ook leverbaar, ik heb het echter niet via de site besteld maar via een winkel. Apple kan dus voor mij niets doen en stuurt me naar de winkel. Als je echter nu via de site besteld en die optie aanvinkt, (wel 3 dagen levertijd), dan krijg je of het gewenste artikel met verlicht toetsenbord of je krijg wellicht achteraf een rebate.
Oh inderdaad, bij de 11" zijn ze het bij één van de toetsenbord varianten vergeten weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
Philflow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:57:
Als iemand z'n 11.6" iets te klein vindt, ik heb mijn 13.3" inch V&A gezet. Ik ga in november langere tijd op reis en wil daarom de 11.6" proberen.
Was het niet misschien verstandiger geweest om ermee te spelen bij een APR? Verloren geld, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RHochstenbach schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:20:
[...]
Was het niet misschien verstandiger geweest om ermee te spelen bij een APR? Verloren geld, lijkt het.
Ik heb ermee gespeeld voor aankoop. Op het moment van aanschaf wist ik nog niet dat ik in november ging reizen, voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]- Robbert schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:00[/message]:
[...]

Oh inderdaad, bij de 11" zijn ze het bij één van de toetsenbord varianten vergeten weg te halen.
Bij de onderwijs store is die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Philflow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:24:
[...]

Ik heb ermee gespeeld voor aankoop. Op het moment van aanschaf wist ik nog niet dat ik in november ging reizen, voor langere tijd.
En er nog winst op maken ook. Je koopt de laptop voor ongeveer 1400 dollar (incl tax). Dat is met de huidige dollarkoers 1000 euro, en jij verkoopt hem voor 1150 euro.... Enige wat je hebt moeten kopen is een andere adapter dus dan heb je makkelijk 150 euro winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Brm-G schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:55:
[...]
En er nog winst op maken ook. Je koopt de laptop voor ongeveer 1400 dollar (incl tax). Dat is met de huidige dollarkoers 1000 euro, en jij verkoopt hem voor 1150 euro.... Enige wat je hebt moeten kopen is een andere adapter dus dan heb je makkelijk 150 euro winst
Hehe I wish :) Jammer genoeg was de persoon die hem voor me meenam wel zo slim om een vergoeding te vragen. Logisch ook als je met zo'n ding moet gaan sjouwen en door de douane moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Brm-G schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:55:
[...]

Hij wil hem evt ook ruillen tegen een 11.6" de waarde van een bijna nieuwe 13" veranderd niets aan ... Je kan ook zeggen dat hij de 'winst' deelt met de koper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie niet opgevallen dat die infraroodontvanger er niet meer is?
op de nieuwste generatie MacBook Air's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Stond in de review van Anandtech. Ze hebben hem behoorlijk gestript.

Indien je hem gebruikt tijdens een presentatie ben je toch beter af met een bluetooth pointer.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:19:
Is het jullie niet opgevallen dat die infraroodontvanger er niet meer is?
op de nieuwste generatie MacBook Air's
Niet alleen de infrarood ontvanger is weg, maar ook de accu indicator aan de zijkant (weet niet of de vorige Air modellen dit hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RHochstenbach schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:28:
[...]
Niet alleen de infrarood ontvanger is weg, maar ook de accu indicator aan de zijkant (weet niet of de vorige Air modellen dit hadden).
Ook geen irritant knipperend lichtje meer gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Het zou mij niets verbazen als ze met een bluetooth remote control komen. Infrarood is natuurlijk vrij ouderwets.
RF had nog gekunt, heeft als voordeel een groter bereik dan bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:24:
Stond in de review van Anandtech. Ze hebben hem behoorlijk gestript.

Indien je hem gebruikt tijdens een presentatie ben je toch beter af met een bluetooth pointer.
Of een MacBook Pro

Bluetooth vergt toch meer energie dan Infrarood of niet?
En zeker als je een presentatie moet geven moet je MacBook voldoende batterijlading hebben
om zeker een 2 uur durende presentatie te geven bijvoorbeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:35:
Bluetooth vergt toch meer energie dan Infrarood of niet?
En zeker als je een presentatie moet geven moet je Macbook voldoende batterijlading hebben
om zeker een 2 uur durende presentatie te geven bijvoorbeeld.
Lijkt me dat je een 2 uur durende presentatie altijd met een beamer zult doen. En als er een beamer is, dan is er vast ook wel ergens een stopcontactje over.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waarom een macbook pro en geen macbook air voor een presentatie? Juist lekker klein en compact, meestal loop je al met ee 6 kilo wegende beamer te zeulen als er geen 1 op locatie is. adaptertje & mini display port verloop stekkertje & een remote = complete presentatie.

Nee hoor, denk juist dat de meeste zullen kiezen voor een MBA ipv MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij op school doen het met zo'n digitaal schoolbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:42:
Waarom een macbook pro en geen macbook air voor een presentatie? Juist lekker klein en compact, meestal loop je al met ee 6 kilo wegende beamer te zeulen als er geen 1 op locatie is. adaptertje & mini display port verloop stekkertje & een remote = complete presentatie.

Nee hoor, denk juist dat de meeste zullen kiezen voor een MBA ipv MBP
Met de Pro heb je wel meer waar voor je geld
maar minder gewicht is beter alleen vind ik de Pro ook al licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waarom meer waar voor je geld? Waarom opties nemen die je amper gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interne DVD speler bijvoorbeeld, Ikzelf moet er niet aandenken gezeul met een externe Superdrive
en die gaat ook nog in een van de twee USB poorten lekker handig als je bijvoorbeeld
Een DVD wil branden vanaf een bestand van een stick en je wil van je iphone opladen/synchroniseren

en je hebt nog een verlicht toetsenbord ook op de Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Heb nog nooit USB poorten tekort gekomen. Dat toetsenbord is puur
spoiler:
gelul
, het is een luxe wat niet op een MBA zit. Had er opgezeten dan was dat top, maar ik vind het geen argument om geen air te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
DVD brander gebruikt bijna niemand bij een MacBook Air, aangezien het een systeem is voor erbij. Heb ooit (12 jaar geleden) een Sony VAIO gehad (Z600) en die had al een externe brander. Ding gebruikte ik alleen bij een herinstallatie van Windows 2000. USB herinstallatie stick is een top idee. Vreemd dat ze dit niet veel eerder hebben gedaan.

Toetsenbord verlichting ben ik met je eens. Echt een gemis, maar we zijn ook wel een beetje verwend ;)

Voor mensen die veel reizen (account manager, student, etc) en geen top prestaties nodig hebben is de MacBook Air ideaal. Voor mij is het een systeem voor erbij. Op mijn werk kan ik hem gebruiken onder VMware en dit bekent dat ik op zakenreis maar een super portable systeem hoef mee te nemen. Niet mijn waardeloze Dell laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door Zware Unit op 03-11-2010 23:06 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:03:
DVD brander gebruikt bijna niemand bij een MacBook Air, aangezien het een systeem is voor erbij. USD re-install stick is een top idee. Toetsenbord verlichting ben ik met je eens.

Voor mensen die veel reizen (account manager, student, etc) en geen top prestaties nodig hebben is de MacBook Air ideaal. Voor mij is het een systeem voor erbij. Op mijn werk kan ik hem gebruiken onder VMware en dit bekent dat ik op zakenreis maar een super portable systeem hoef mee te nemen. Niet mijn waardeloze Dell laptop.
Ja hebt wel gelijk
Air = zakelijk en veel reizen of erbij ideaal is i zeker weten :)
Pro = voor prive ,grafisch werkenden of erbij
witte macbook = voor de mensen die m mooi vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
20% korting op alle Macs bij Wehkamp, 11.6" voor 899,- 13" voor 1170.
http://www.wehkamp.nl/com...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL
http://www.wehkamp.nl/com.../C09_APS_MAC_736054/?PI=0

edit: moet zijn 10%.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 04-11-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
thanks for de tip maar volgens mij is het toch echt 10% voor de Macs, helaas is de levertijd van een 11inch Macbook Air meer dan 5 weken :| , geduldige mensen kunnen zo zonder omwegen toch een leuke korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mijn fout, de 20% korting was alleen mode. Idd 10% op electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
offtopic:
Jammer dat ze geen iPads hebben, m'n vriendin zou er graag nog eentje willen!

Hmz die magicmouse word weer aantrekkelijk...

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 04-11-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
hmmm... Die wehkamp aanbieding ziet er voor de hogere modellen een beetje vreemd uit. Een mba 13 met 2,13 ghz en 128ssd + 2gb geheugen bijvoorbeeld. Heb hier nog expliciet bij de mac store naar gevraagd maar zo'n model bestaat niet en is dus niet leverbaar. lijkt me niet echt een typo want het bestelbare model is 1,86ghz met 256ssd standaard.

Maar wel goede deals bij de 11 inch ja.

R

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb vandaag mijn 13" MacBook Air (fully loaded BTO) ontvangen. Levertijd van minder dan een week is erg rap (zaterdag -> donderdag). Zal vanavond even een korte review plaatsen. Eerste indruk: wat een onwijs gaaf apparaat. Moest helaas naar mijn werk, dus speeltijd was beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:54:
hmmm... Die wehkamp aanbieding ziet er voor de hogere modellen een beetje vreemd uit. Een mba 13 met 2,13 ghz en 128ssd + 2gb geheugen bijvoorbeeld. Heb hier nog expliciet bij de mac store naar gevraagd maar zo'n model bestaat niet en is dus niet leverbaar. lijkt me niet echt een typo want het bestelbare model is 1,86ghz met 256ssd standaard.

Maar wel goede deals bij de 11 inch ja.

R
MBA 13" met 2,13 GHZ, 128GB SSD en 2GB RAM kan ook het oude model zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
De 13" MBA op de site van W is het nieuwe model.

MC503LL/A Apple site (link)
MC503LL/A Wehkamp site (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Ze hebben de oude en de nieuwe staan, uitkijken dus. De nieuwe in de bekende 4 basissmaken, helaas geen geheugen en andere upgrades mogelijk.
http://www.wehkamp.nl/com...macbook/C09_APS_MAC/?PI=0

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 04-11-2010 12:07 . Reden: link ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De enige upgrade die mogelijk is achteraf een grotere en snellere SSD. Maar dat wordt waarschijnlijk een dure upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:59:
Mijn fout, de 20% korting was alleen mode. Idd 10% op electronica.
Sinds wanneer is een MBA geen mode...? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:04:
[...]

Sinds wanneer is een MBA geen mode...? ;-)
More like high fashion, maar ik vind de aanbieding van wehkamp.nl niet bepaald interessant(voor mij dan). Als ik een MBA zou aanschaffen, dan nam ik wel de 4GB ram variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Heb ff gegoogled maar kan niet echt wat leuks vinden, zijn er al 11" sleeves die mooi bij de macbook air passen bekend ? :?

Beetje zonde om mijn nieuwe air zo in mijn tas te knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
BlowFish schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:59:
Heb ff gegoogled maar kan niet echt wat leuks vinden, zijn er al 11" sleeves die mooi bij de macbook air passen bekend ? :?

Beetje zonde om mijn nieuwe air zo in mijn tas te knallen!
Tucano Second skin past goed, verwacht ik.
Philflow in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 04-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:16
Ik ga denk ik binnenkort een 13" MBA met 4gb ram kopen, weet nog niet of ik voor een 128 of 256GB model ga. Ik wil sowieso een goede laptop voor school, volgend jaar voor studie. Ik zat eerst te denken aan een 15"MBP want de resolutie van de 13"MBP is wel erg laag, dit probleem is nu gelukkig opgelost met de introductie van de 13"MBA. Verder is het beperkte gewicht natuurlijk welkom aangezien ik dagelijks al een paar kilo aan boeken meesleep en ik dan niet echt veel behoefte heb aan nog eens 2.5kg erbij.
Gelukkig heb ik een i7 iMac dus echt heel krachtig hoeft de MBA ook niet te zijn, zwaarder PhotoShop werk doe ik dan wel thuis. En niet als laatste punt is de lagere prijs van een MBA tov. een MBP ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik hoop stiekem dat er nog eens een actie v.e. bedrijf komt met 10% op electronica de komende tijd. Wehkamp koop ik zelf liever niet.

Icm studentenkorting wordt het dan echt leuk, en zelfs zonder die korting is 10% op een mac de moeite ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:30

nrg

Ik ga a.s. zaterdag voor een week naar New York, Boston en New Hampshire (waar ze geen sales tax kennen). Wil daar een nieuwe Air aanschaffen, maar eigenlijk heb ik het liefste een 13"/256GB/2.13GHz/4GB exemplaar. Die hebben ze niet op voorraad bij de Apple Stores (vind ik raar), en tot nu toe lukt het me ook niet om een winkel te vinden die ze wel heeft. Heeft iemand héél toevallig ervaring met dit probleem, en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Even een snelle benchmark van mijn MacBook Air, 2,13GHz, 4GB memory, 256GB storage:

Afbeeldingslocatie: https://files.me.com/maartendevries/pume1s

Echt een lekker machine. Snelheid is echt prima. Hij voelt net zo snel als mijn iMac i7 met C300 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
nrg schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:21:
Heeft iemand héél toevallig ervaring met dit probleem, en een oplossing?
Bestellen bij apple.com en laten opsturen naar het hotel waar je zit.

Ebay kan ook de moeite waard zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 04-11-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]dcell schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:35[/message]:
[...]

thanks for de tip maar volgens mij is het toch echt 10% voor de Macs, helaas is de levertijd van een 11inch Macbook Air meer dan 5 weken :|
Ze willen er gewoon geen een verkopen, levertijd bij Apple is 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:28:
[...]
Lijkt er idd op. Waarom zouden ze niet gewoon Apple producten uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:28:
[...]

in de NL store wel in sommige andere landen is de levertijd 3-5 werkdagen. De vraag is of Wehkamp rechtstreeks de spullen van Apple krijgt of dat het via speciale leveranciers gaat die weer een langere wachttijd hebben dan rechtstreeks via Apple. Ook Apple zelf handelt niet uniform over de wereld. Zo is levertijd van de MBA 11"/2GB/64GB in de Hong Kong store 3-5 businessdays (terwijl dat eigenlijk China is, waar het speelgoed gemaakt wordt) maar is de levertijd in de US en NL store 1-3 business days.

Ook met iPhones verschilt de levertijd van land tot land, er is dus wel een bepaalde priotisering qua uitlevering door Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door dcell op 05-11-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
dcell schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:25:
Ook met iPhones verschilt de levertijd van land tot land, er is dus wel een bepaalde priotisering qua uitlevering door Apple.
Meen dat de leveringen vanuit Polen verlopen. Als de voorraad daar op is kan het natuurlijk een paar dagen duren.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Kwalitatief goede review van de 11.6" door Notebookjournal.de
+
sehr gute Verarbeitung
Display Ausleuchtung / Kontrast
Vielschreiber-Tastatur
großflächiges Multi-Touchpad
flache Bauweise
geringes Gewicht
Mac OS X & iLife '11 auf USB-Stick
guter Klang (Lautsprecher)
schneller Flash-Speicher

-
Lautstärke unter Last
Wärmeentwicklung unter Last
wenig Anschlussmöglichkeiten
alte Intel Core 2 Duo CPU
keine Standy-By Status LED
keine Tastaturbeleuchtung
fehlender Ambient Light Sensor
CPU-Drosselung unter Last
vergleichsweise geringe Akkulaufzeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dit vertalen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uit de losse pols:
Philflow schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:15:
Kwalitatief goede review van de 11.6" door Notebookjournal.de
+
sehr gute Verarbeitung Zeer goede afwerking
Display Ausleuchtung / Kontrast Display helderheid/contrast
Vielschreiber-Tastatur Toetsenbord voor veel-schrijvers
großflächiges Multi-Touchpad Multi-touchpad met groot oppervlak
flache Bauweise Dun
geringes Gewicht Licht
Mac OS X & iLife '11 auf USB-Stick auf = op ;)
guter Klang (Lautsprecher) Goed geluid
schneller Flash-Speicher Snelle SSD

-
Lautstärke unter Last Lawaaierig bij belasting
Wärmeentwicklung unter Last Warmte bij belasting
wenig Anschlussmöglichkeiten Weinig aansluitmogelijkheden
alte Intel Core 2 Duo CPU alte = oude
keine Standy-By Status LED keine = geen
keine Tastaturbeleuchtung Geen toetsenbordverlichting
fehlender Ambient Light Sensor Niet werkende omgevingslichtsensor
CPU-Drosselung unter Last CPU klokt terug bij belasting
vergleichsweise geringe Akkulaufzeit Accuduur valt relatief gezien tegen

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-11-2010 18:56 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Woooow gast... wat doe je hier op het forum :F

Google translate, ever heard of it?

[ Voor 12% gewijzigd door Siebelouis op 05-11-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Hier een Magic Mouse ontvangen voor het foutje :) Wederom top service van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Katseviool schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:35:
[...]

Hier een Magic Mouse ontvangen voor het foutje :) Wederom top service van Apple!
Hebben jullie via de applestore besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ook de 13" klokt terug onder zware last:
http://www.notebookjourna...-13-3-mc503d-a-nkska-1228

Met deze informatie wordt het twijfelachtig of een CPU upgrade in de Air zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Zo heb er ook een besteld :)

13 inch
4gb ram
extern dvd drive
usb to utp adapter

hij is voor zakelijk gebruik (dat verklaard de 2 opties die ik genomen heb)

ben benieuwd!!!

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Apart van die cpu-throttling. Dit is de eerste keer dat ik het lees dat de nieuwste versie er last van heeft.
Ze hebben dat ding wel gestresst onder Windows, misschien dat ie daar sneller throttled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
RnB schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:47:
Apart van die cpu-throttling. Dit is de eerste keer dat ik het lees dat de nieuwste versie er last van heeft.
Ze hebben dat ding wel gestresst onder Windows, misschien dat ie daar sneller throttled?
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Het zou kunnen dat het veroorzaakt wordt door dat ze CPU + GPU 100% stressen.

Het zou ook kunnen dat het al bij 100% CPU gebeurt, maar pas na een bepaalde tijd. Zou interessant zijn als iemand dat kan testen. Mijn eigen Air is al weg.

Wel jammer dat weinig andere reviews een degelijke stresstest uitvoeren. Die duitsers weten wel hoe ze moeten reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Philflow schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 07:53:
Ook de 13" klokt terug onder zware last:
http://www.notebookjourna...-13-3-mc503d-a-nkska-1228

Met deze informatie wordt het twijfelachtig of een CPU upgrade in de Air zin heeft.
De reviews laten toch wel wat verschillen zien?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:39:
[...]
De reviews laten toch wel wat verschillen zien?
Dat weet ik niet. Is er een goede vergelijking die de 1.86GHz en 2.13GHz onder 100% CPU belasting test?

Voor de mensen die de snellere CPU nemen omdat ze regelmatig taken uitvoeren die langere tijd 100% de CPU belasten zou het verkeerd kunnen uitpakken. Tenminste, er vanuit gaande dat de CPU throttle ook gebeurt onder OS X.

Er bestaat zelfs een kans dat de 1.86GHz later terug klokt dan de 2.13GHz, doordat de laatste theoretisch iets warmer zou moeten zijn. Maar zonder verder onderzoek blijft het speculeren.

Edit; zie nu de link van Darkstone pas. Afgaande op dat artikel lijkt het erop dat er of in OS X minder throttling plaats vindt, of dat de throttling pas echt sterk gebeurt als de GPU ook 100% belast wordt. Erg mooi artikel trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 06-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nou ook gelijk de ge-upgrade 13 er hadden bijgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luckily we happened to come across such a system. And we didn’t hesitate to test it.
dit is niet hun systeem, ze hebben er een "geleend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Twijfel enorm tussen 13 en 11 inch model. Heb nu een 13" MacBook pro die verkocht wordt omdat ik die net te zwaar vind voor onderweg en op vliegtuig. Is er veel merkbaar prestatieverschil tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ligt er sowieso aan wat je veel doet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant, test met Bootcamp en Vmware Fusion op de AIR 11 vs de Pro 13.

http://www.tech-recipes.c...macbook-pro-13-late-2009/

Vooral met bootcamp valt op dat de MBA 11' met 1.6 en 4Gb veel sneller is, sneller dan met Fusion.

edit:
Nog samenvattende review.
http://www.tech-recipes.c...acbook-air-11-the-review/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Het is de SSD versus de 5400rpm hd in de MBP wat hier de resultaten behoorlijk beinvloed.

Een vergelijking tussen een 13" pro 2010 met een SSD tegen de MBA zou interessanter zijn, en prijstechnisch ook een goede vergelijking zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
zimbab schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:13:
Ligt er sowieso aan wat je veel doet hè.
Is eigenlijk vooral voor de vrouw, die hem gebruikt om te mailen en te surfen. Als ik hem gebruik, is het op (zaken)reis, of tijdens vakantie om foto's ed op laptop te zetten. Zwaar gebruik eigenlijk niet hoor, al kan ik heel af en toe wel eens iPhoto of iMovie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

lapino schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:13:
[...]

Is eigenlijk vooral voor de vrouw, die hem gebruikt om te mailen en te surfen. Als ik hem gebruik, is het op (zaken)reis, of tijdens vakantie om foto's ed op laptop te zetten. Zwaar gebruik eigenlijk niet hoor, al kan ik heel af en toe wel eens iPhoto of iMovie opstarten.
Dan is zelfs de lichtste configuratie van de 11,6" meer dan voldoende. Ik had daar ook een beetje twijfels over, maar ik heb hem en hij is echt heerlijk snel. iPhoto, iMovie, Aperture, Photoshop, Unreal Tournament, HD films....het werkt allemaal snel zat.....zeker voor normaal gebruik.

Ik heb in ieder geval nog niet behoefte aan meer vermogen gehad. Ik kán hem wel zo stressen dat hij het zwaar gaat krijgen, maar dan doe ik het er ook wel om.....om even te testen, maar dat is geen normaal gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door zimbab op 07-11-2010 17:25 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.