Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:44
zneek schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:19:
[...]

Als jij er niet in gelooft, dan neem je toch lekker geen winterbanden? De mensen die dat nu wel doen hebben zometeen mocht het gaan sneeuwen en ijzelen een voordeel. Mocht het de hele winter droog blijven, dan heb jij mazzel.
70 per uur moeten rijden omdat harder rijden niet verantwoord was, en dan nog telkens zijwaarts in de spoorvorming heen en weer glibberen (A58 Breda-Tilburg). Bezweten handjes + bilnaad. Alle leaseknakkers met winterbanden die gewoon met 130 voorbij kwamen geblazen zonder een centje pijn.

Meer bewijs heb ik niet nodig.

Marketingpraat my ass.

-edit-

@ Femme, heb jij een trekker?? Doe eens een plaatje :P _O-

[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-11-2010 09:54 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:54:

Zo gek is dat toch niet? Ik heb 3 kameraden met een trekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:32:
Voor dat soort gevallen kan ik nog goedkoper een klein voorwielaangedreven barrel halen dan sneeuwbanden met velgen kopen (of gewoon met de fiets naar het station rijden).
Koop een Panda 4x4, een ouwe Subaru Justy (zeg maar een Swift met 4x4) of Legacy. Of je mag best mijn 19" elips-velgen hebben die nog bij die pimper van je liggen, als je winterbanden kan vinden die er op passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

[...]

70 per uur moeten rijden omdat harder rijden niet verantwoord was, en dan nog telkens zijwaarts in de spoorvorming heen en weer glibberen (A58 Breda-Tilburg). Bezweten handjes + bilnaad. Alle leaseknakkers met winterbanden die gewoon met 130 voorbij kwamen geblazen zonder een centje pijn.

..helaas bevestig je wel het vooroordeel van leaserijders met winterbanden. 'Mij overkomt toch niks!...want IK heb winterbanden". Om vervolgens lekker te blijven kleven en doorjakkeren op de linkerrijstrook.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

[...]

Marketingpraat my ass.

-edit-

Als je extreem veel last heb van spoorvorming dan gaan winterbanden je ook niet redden hoor. Tenzij ze een heel stuk smaller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

Die idioten die met 130 voort bliezen waren niet goed wijs en hebben geluk gehad dat ze zich niet om een boom gevouwen hebben. Ik heb vorig jaar december 600 km op 1 dag door een sneeuwstorm gereden met een zicht van 10-15 meter. Wij reden in colonne midden op de weg (denk ik, zowel strepen als berm waren niet meer zichtbaar) met zo'n 30 km/h en alle externe verlichting aan om achteropkomend verkeer te waarschuwen. Wij zijn inderdaad een aantal keer ingehaald door van die idioten en daarvan heb ik de meerderheid paar een stukje verderop in de sloot of op z'n kant zien liggen. Stoppen en hulp verlenen was voor ons niet verantwoord, meer dan weer 112 bellen en het zoveelste ongeluk doorgeven konden we niet doen. Ik denk dat ik die dag minstens 20x 112 heb gebeld om (ernstige) ongelukken te melden.

Het probleem met dat soort mensen is dat ze er vast van overtuigd zijn dat ze met hun superieure rijkunsten, traction control, ESP, winterbanden en weet ik veel niet meer geen ongeluk kunnen krijgen. Die chronische zelfoverschatting zorgt er dan dus wel voor dat ze met vrouw en kinderen de bomen, vangrail of sloot van heel dichtbij mogen bekijken.

Ter vergelijking, mijn Yaris (geen TC, maar ~65 WHP, 175mm brede zomerbanden) is zonder schade aangekomen. Net als mijn voorligger trouwens, een Toyota met ~280 RWHP, geen TC, 285mm brede zomerbanden, geen ABS.

Niet dat ik nu winterbanden afkeur, integendeel. Maar winterbanden zijn geen magische oplossing, TC gaat je niet altijd redden en je rijgedrag & snelheid aanpassen is geen schande. Ik ben best bereid een paar uur van mijn tijd in te ruilen voor schadevrij op mijn bestemming aankomen, maar dat lijken een hoop mensen niet te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
[...]

Marketingpraat my ass.
Ik heb het over regen en niet over sneeuw, want daar twijfel ik niet aan. Zoals de omstandigheden nu zijn, droog en af toe een bui, vind ik winterbanden niet nodig. Of rijd jij ook 70 bij 0 graden met droog wegdek? Mensen doen nu alsof de weg 1 grote glijbaan is als het kouder dan 7 graden is.

Er geldt hier in het bureaucratische NL nog steeds geen wet dat je verplicht winterbanden moet hebben (zoals in Duitsland), dus blijkbaar valt het klimaat hier allemaal wel mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Trent900 op 03-11-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik praat 130 niet goed, integendeel. Aangehaald voorbeeld was op een stralende zonnige dag met extreme ijzel. Was in een Mégane met niet heel brede banden.

Ik ben ook niet van plan om te gaan raggen MET winterbanden, integendeel. Ik wil gewoon relax op de plek van bestemming aankomen zonder bezwete bilnaad :P (Die 2 keer vastzitten bij een tankstation daar zie ik de humor wel van in)

2 jaar geleden een tripje naar Berlijn gemaakt in November. Vanaf de grens lag er toen al sneeuw. Met 30 op de autobaan sukkelen, heerlijk! Volop van die zelfoverschattende quattro's die toch 80 probeerden te rijden. Bij de eerste de beste flauw bocht gleden ze allemaal de sloot in, wel komisch om te zien.

Overigens liggen ze er nog niet onder wegens zieke garageman. Beetje nadeel van een éénmanszaak I guess. Kan er nog weinig zinnigs over melden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Blijft ieder jaar toch weer een gevoelige discussie, blijkt. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

Korakal

Up up up!

Hey mensen, ik ga het topic verlaten... ben overgelopen naar de Fransozen :+

Ik heb vorige week mijn Einzer ingeleverd voor een Renault Mégane Coupé:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3375.jpg

De 118D mag dan ook uit de topicstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AtleX schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:15:
[...]
Niet dat ik nu winterbanden afkeur, integendeel. Maar winterbanden zijn geen magische oplossing, TC gaat je niet altijd redden en je rijgedrag & snelheid aanpassen is geen schande. Ik ben best bereid een paar uur van mijn tijd in te ruilen voor schadevrij op mijn bestemming aankomen, maar dat lijken een hoop mensen niet te snappen.
Rijgedrag aanpassen is inderdaad prima, maar 30 rijden op een snelweg is echt wel het directe gevolg van het gebrek aan winterbanden. In Zweden e.d. knallen ze rustig met 100 km/u over volledig dichtgesneeuwde wegen. Daar hebben ze inderdaad wel studded banden, maar het bewijst wel dat winterbanden er niet voor niets zijn. Zeker bij sneeuwval kun je met winterbanden gerust 70-80 rijden zonder al teveel risico.

Een veel groter probleem is simpelweg het gebrek aan kennis en ervaring onder deze omstandigheden, en dat kan geen winterband goed maken inderdaad. Ik zeg: verplichte voertuigbeheersingscursus bij het behalen van het rijbewijs en iedere 5 jaar een opfriscursus verplicht stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Korakal schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:38:
Hey mensen, ik ga het topic verlaten... ben overgelopen naar de Fransozen :+

Ik heb vorige week mijn Einzer ingeleverd voor een Renault Mégane Coupé:
Die Fransen hebben het nog steeds niet geleerd. Ze kunnen niet eens foutloos een nummerbord afleveren 8)7

Mooie bak hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plague schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:23:
[...]
Een veel groter probleem is simpelweg het gebrek aan kennis en ervaring onder deze omstandigheden, en dat kan geen winterband goed maken inderdaad. Ik zeg: verplichte voertuigbeheersingscursus bij het behalen van het rijbewijs en iedere 5 jaar een opfriscursus verplicht stellen. :)
Wat een onzin. Dit soort omstandigheden komen eens in de twintig jaar voor. Moet iedereen daarvoor weer op kosten gejaagd worden. Bovendien blijkt iedere keer weer dat slecht weer enkel tot blikschade lijdt. Er vallen altijd bijzonder weinig slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 209360 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:33:
[...]

Wat een onzin. Dit soort omstandigheden komen eens in de twintig jaar voor. Moet iedereen daarvoor weer op kosten gejaagd worden. Bovendien blijkt iedere keer weer dat slecht weer enkel tot blikschade lijdt. Er vallen altijd bijzonder weinig slachtoffers.
Voertuigbeheersing gaat over de beheersing in het algemeen, en heeft wel degelijk nut. Het helpt mensen niet alleen bij gladheid door sneeuw, maar ook door regenval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:37:
[...]

Voertuigbeheersing gaat over de beheersing in het algemeen, en heeft wel degelijk nut. Het helpt mensen niet alleen bij gladheid door sneeuw, maar ook door regenval.
Ook bij regenval neemt de blikschade toe en het aantal slachtoffers af. Met andere woorden het aanpassen aan de omstandigheden is veel effectiever dan de voertuigbeheersing laten toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:06

Tacoos

i am i

Anoniem: 209360 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:38:
[...]

Ook bij regenval neemt de blikschade toe en het aantal slachtoffers af. Met andere woorden het aanpassen aan de omstandigheden is veel effectiever dan de voertuigbeheersing laten toenemen.
Toegenomen voertuigbeheersing houdt ook in beter begrip van de grenzen van je voertuig en leidt op die manier ook tot beter anticiperen op de omstandigheden, lijkt me.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
[...]

Moet je je voorstellen wat de combinatie van winterbanden, voertuigbeheersing en rijstijl aanpassen doet! Dan zou het zomaar eens veiliger kunnen zijn dan op een mooie lentedag met een gangetje van 110 km/u naar je werk rijden. Daarnaast - zoals correct wordt aangegeven - zit het voordeel niet uitsluitend bij sneeuw of winterse omstandigheden, maar ook in het dagelijks leven. Hoe vaak zie je wel niet dat er weer een 18-jarig ventje zichzelf om een boom vouwt omdat hij niet weet dat je niet met 150 km/u over een landweggetje kan scheuren? Dat is simpelweg onervarenheid en onwetendheid: niemand vouwt zich met opzet om een boom. Daarvoor moet je eerst eens hebben meegemaakt wat een auto doet als je over de grens gaat. Daarna zal je heen snel je rijstijl aanpassen aan meerdere soorten omstandigheden.

Edit: wat Tacoos zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperFrank
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 15:04
[...]

Naja, volgens mij kun je voertuigbeheersing zien als zowel het kunnen besturen van je voertuig als weten wat de grenzen zijn. Gezien dat laatste dicht bij het overmoedige karakter zit van gemiddelde Nederlander, zullen er ongelukken blijven, met wat voor voertuig of banden ook gereden wordt.

Maar om dat nu als argument naar voren te brengen om wel of niet aan winterbanden te doen lijkt mij kolder. Ik ben van mening dat als je in de positie bent dat je in tijden van sneeuw de auto kunt laten staan, heb je winterbanden niet nodig en zijn ze misschien nodeloos duur. Maar dan moet je ook de weg niet op gaan..

Op het moment dat je wel door de sneeuw moet of wilt over landweggetjes etc.. dan ontkom je er niet aan. Geen chauffeur kan met voertuigbeheersing de natuurwetten van grip verslaan en ja, in echte sneeuw is dat verschil oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
SuperFrank schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:48:
[...]

Naja, volgens mij kun je voertuigbeheersing zien als zowel het kunnen besturen van je voertuig als weten wat de grenzen zijn. Gezien dat laatste dicht bij het overmoedige karakter zit van gemiddelde Nederlander, zullen er ongelukken blijven, met wat voor voertuig of banden ook gereden wordt.
De beste manier van overmoed bestrijden, is meemaken hoe lang je remweg is en/of hoe het voelt om totale controle over je auto te verliezen.

Helaas maken de meeste mensen dat op de openbare weg voor eerst mee :+

Het staat verder inderdaad wel los van het wel of niet hebben van winterbanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 03-11-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

Rijgedrag aanpassen is inderdaad prima, maar 30 rijden op een snelweg is echt wel het directe gevolg van het gebrek aan winterbanden. In Zweden e.d. knallen ze rustig met 100 km/u over volledig dichtgesneeuwde wegen.
Ja, laten we lekker honderd gaan rijden met een zicht van 10 tot 15 meter! 100 Kilometer per uur is 27 meter per seconde. Dat betekent dat je nog geen halve seconde voor je uit kon kijken. Dat gecombineerd met zo'n 10 centimeter sneeuw, ik was aan het sneeuwschuiven en mijn voorbumper hangt 10,5 cm boven de grond, geen zichtbare strepen en geen onderscheid tussen berm en weg, klinkt als een strak plan zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 03-11-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Rijgedrag aanpassen is inderdaad prima, maar 30 rijden op een snelweg is echt wel het directe gevolg van het gebrek aan winterbanden. In Zweden e.d. knallen ze rustig met 100 km/u over volledig dichtgesneeuwde wegen. Daar hebben ze inderdaad wel studded banden, maar het bewijst wel dat winterbanden er niet voor niets zijn. Zeker bij sneeuwval kun je met winterbanden gerust 70-80 rijden zonder al teveel risico.

Ben je wel lekker joh? Ik heb vorige winter ook nog gereden met winterbanden. Dikke sneeuwval, weinig zicht en een dichtgesneeuwde snelweg. Op een gegeven moment zag ik links van me lijnen... mijn treintje reed op de linkerbaan... Ik zag echt bijna niets.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:45

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Plague schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:49:
[...]

Is jouw verzekeraar blij met je? :X Volgens mij hebben al je BMW's al wel minstens 1 keer opnieuw bij de spuiter gestaan, of niet? ;)
Ik heb de afgelopen zeven jaar twee schades zelf veroorzaakt (kleine parkeerschades uitgesloten), waarvan die met de 330i tegen een boom een kleintje was (deukje in scherm van wielkast linksachter). Voor drie andere schadegevallen was ik niet aansprakelijk.
[...]

Marketingpraat my ass.
Er is geen twijfel mogelijk dat winterbanden beter presteren in de sneeuw. Punt is, het sneeuwt bijna nooit in Nederland. Die zeven graden regel boeit mij niet veel omdat ik tot nu altijd prima heb kunnen rijden met zomerbanden in de winter. Zelfs Michelin PSC is gewoon te rijden in de winter als je geen binaire input op het gaspedaal levert.
Het is een klein tuinbouwtrekkertje, maar hij is uitermate handig voor dit soort gelegenheden:

Uitgegraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het sneeuwt bijna nooit in Nederland is een argument uit de jaren negentig :P In drie van de afgelopen vier winters hebben we te maken gehad met hevige sneeuwval (met de laatste winter natuurlijk als hoogtepunt) die meerdere malen voor een totale ontwrichting van het verkeer heeft gezorgd en ook relatief langdurig bleef liggen. De trend is dat de winters in Nederland relatief natter worden en sneeuwval dus ook vaker voor zal komen.
Gemiddeld genomen viel er tussen 1971 en 2000 in een groot deel van Nederland jaarlijks op tussen de 20 en 30 dagen sneeuw (http://www.knmi.nl/klimat...00/sneeuw_dagen_jaar.html), en dat is de afgelopen jaren niet bepaald minder geworden.

Maar nogmaals, als je niet afhankelijk bent van automobiliteit, je voorzichtig rijdt en niet vies bent van een beetje avontuur op de weg is het allemaal niet zo'n probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi kaartje, daar zie je heel duidelijk hoe snel de sneeuwval toeneemt als je verder uit de kust komt (zeeklimaat versus landklimaat). 20 dagen sneeuw wil ik best geloven, maar in 95% van de gevallen is dit natte sneeuw die direct verdwijnt. Tenminste hier aan de kust.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 03-11-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AtleX schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:15:
[...]

Die idioten die met 130 voort bliezen waren niet goed wijs en hebben geluk gehad dat ze zich niet om een boom gevouwen hebben. Ik heb vorig jaar december 600 km op 1 dag door een sneeuwstorm gereden met een zicht van 10-15 meter. Wij reden in colonne midden op de weg (denk ik, zowel strepen als berm waren niet meer zichtbaar) met zo'n 30 km/h en alle externe verlichting aan om achteropkomend verkeer te waarschuwen.

[...]
600 km op 1 dag met 30km/h is 20 uur rijden. Dat is m.i. ook niet verantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

AtleX schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:56:
[...]

Ja, laten we lekker honderd gaan rijden met een zicht van 10 tot 15 meter! 100 Kilometer per uur is 27 meter per seconde. Dat betekent dat je nog geen halve seconde voor je uit kon kijken. Dat gecombineerd met zo'n 10 centimeter sneeuw, ik was aan het sneeuwschuiven en mijn voorbumper hangt 10,5 cm boven de grond, geen zichtbare strepen en geen onderscheid tussen berm en weg, klinkt als een strak plan zeg.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat er wel sneeuw lag, maar het niet sneeuwde ;) Op zo'n moment kun je met winterbanden inderdaad makkelijk 120km/u rijden op de Axx. Heb 't zelf afgelopen winter ook gedaan, geen centje pijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat je wel degelijk je rijstijl moet aanpassen aan de omstandigheden. Zo is het zeer onverstandig om geen extra afstand in acht te houden, om maar iets te noemen. Maar wat jij zegt is inderdaad ook een goed punt: Het slaat nergens op om met (zeer) beperkt zicht gewoon door te ploegen met 120+km/u. Aanpassen is met dat soort weer echt de sleutel tot schadevrij rijden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Ik ben vorige strenge winter ook dagelijks de tocht gemaakt in Belgie van Antwerpen naar Brussel, bmw3 e92 met blizzak winterbanden ... snelheid aanpassen, ja akkoord, maar 90 kon echt nog wel veilig gereden worden.

In Brussel centrum waar veel niveau verschillen zijn kon ik perfect ongeruimde, ondergesneeuwde kasseibanen oprijden zonder problemen met de winterbanden, dat in schril contrast tegen andere bmw's met zomerbanden die hellingen helemaal niet opgeraakten en soms tegen andere geparkeerde auto's gleden terwijl ze dat probeerden.

Het probleem was wel een beetje dat de linkerbaan vaak nog vol met sneeuw/ijs lag zodat je daar minder hard op kon rijden dan op het middenvak waardoor je een vreemde situatie kreeg waarbij als je links reed je vaak rechts ingehaald werd ...

Verder is van baanvak wisselen imo 1 van de gevaarlijkste manouevers die je kan doen bij zo'n slecht weer.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Femme
Was je gisteravond je 650 aan het wassen? Die wielen zijn echt huge als je er zo naast staat, maar het ziet er wel superstrak uit :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat kan kloppen, ik heb 'm gisterenavond even vlug schoongespoten in Vorden. Hij was nogal ranzig vanwege een ritje naar Londen.

Ik heb nu al twee keer het interieur gereinigd met de leerreinigingskit van BMW en het wordt steeds schoner. Er zitten drie witte sponsjes bij die goed laten zien hoeveel vuiligheid je van het leer af haalt.

Vandaag heb ik ook nog even geprobeerd hoe het is om achter mezelf te zitten. Wat betreft beenruimte kan dit net (mijn knieën bevinden zich dan naast de voorstoel) maar met mijn kruin zit ik tegen het dak aan. Dit viel me op zich nog mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 03-11-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:09:
Dat kan kloppen, ik heb 'm gisterenavond even vlug schoongespoten in Vorden. Hij was nogal ranzig vanwege een ritje naar Londen.

Ik heb nu al twee keer het interieur gereinigd met de leerreinigingskit van BMW en het wordt steeds schoner. Er zitten drie witte sponsjes bij die goed laten zien hoeveel vuiligheid je van het leer af haalt.

Vandaag heb ik ook nog even geprobeerd hoe het is om achter mezelf te zitten. Wat betreft beenruimte kan dit net (mijn knieën bevinden zich dan naast de voorstoel) maar met mijn kruin zit ik tegen het dak aan. Dit viel me op zich nog mee.
Hoe duur is zo'n setje, en werkt het ook op niet nappa speciaal 650i pwnatsj leer?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Eerste impressie van de 1 serie M coupe door Chris Harris.
(beetje slechte geluids kwaliteit in de auto, maar best interessant)

[ Voor 190% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2010 19:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
AtleX schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:56:
[...]

Daarom doe je je ondertitel ook eer aan ;) Haha, nee, geintje, maar ik heb het dan natuurlijk inderdaad niet over slecht zicht e.d., ook tijdens prima omstandigheden met mist pas je natuurlijk je snelheid aan dan.

Maar op echte sneeuw (geen ijzel) is 100 km/u echt niet zo debiel hard met goede winterbanden hoor. Bedenk wel: alles remt trager, dus het is niet alsof er ineens iemand voor je vol in de ankers gaat en jij er bovenop klapt. Je moet natuurlijk wel goed vooruit blijven kijken enzo, maar zeggen dat we collectief 30 moeten gaan rijden is echt niet de oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

bla bla bla over die 6-serie, maar foto's, ho maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lol, vandaag folder van BMW gekregen voor een wintercheck. Daarbij zit ook een boekje met een winterbanden "aanbieding": 1 Serie: 1200 euro, 3 Serie: 1740 euro, 5 Serie: 1940 euro. Dit is wel inclusief licht metalen velgen. Ondanks dat zou ik liever voor stalen velgen gaan, dan moet het toch een stuk goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Dat zijn standaard prijzen, dat kan nog wel iets goedkoper, maar niet veel. En let wel, die prijzen zijn zonder monteren.... reken er dus nog 100+ euro bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-1980-1989/1988-1991-BMW-Z1-Side-Angle-Drive-1600x1200.jpg
Ik had vandaag even een WTF momentje toen er een BMW Z1 op onze parkeerplaats stond, wilde nog foto's maken maar toen reed hij net weg, toen ik de deuren zag was het een dubbele WTF :D
Wat een ontwerp, had deze nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Erg leuke dingen. Erg jammer ook dat er nooit een dikkere motor leverbaar was dan de 2.5 met 170pk.

(Beginnen ondertussen overigens leuke "investeringsobjecten" te worden.)

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-11-2010 21:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Coenen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:28:
Lol, vandaag folder van BMW gekregen voor een wintercheck. Daarbij zit ook een boekje met een winterbanden "aanbieding": 1 Serie: 1200 euro, 3 Serie: 1740 euro, 5 Serie: 1940 euro. Dit is wel inclusief licht metalen velgen. Ondanks dat zou ik liever voor stalen velgen gaan, dan moet het toch een stuk goedkoper kunnen.
Dat boekje heb ik ook gehad ja, denk niet dat ze van mij erg rijk zullen worden wat dat betreft :X
Op m'n Toyo Snowprox banden zit eigenlijk te weinig profiel (3-4mm) maar ik denk dat ik ze deze winter gewoon 'op' rij. 't Is geen daily dus zoveel boeien die banden me ook helemaal niet, het is meer dat de CSL lookalikes niet door de pekel hoeven als ik er 's winters een keer mee rij.

@Bierkameel
Heb er maandag toevallig ook voor het eerst een zien rijden in het wild, een donkergroene op de A12 bij Driebergen.

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 03-11-2010 21:18 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Coenen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:28:
Mwoh vier banden + velgen van niet jachem-jachem merken zijn nu eenmaal niet heel cheap. Voor een beetje band in de maat die op een BMW past zit je zo op 125 euro per stuk, en een leuke velg is ook al snel 150. Dat keer vier en je hebt de 1200 euro voor een 1-serie wel zo ongeveer verklaard :)
Stalen velgen kosten een habbekrats dus dat is de manier om te bezuinigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik heb mijn nieuwe setjes al gescoord een paar weken geleden, aanbieding bij een BMW dealer, schelde 550,- op een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 209360 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:47:
Mooi kaartje, daar zie je heel duidelijk hoe snel de sneeuwval toeneemt als je verder uit de kust komt (zeeklimaat versus landklimaat). 20 dagen sneeuw wil ik best geloven, maar in 95% van de gevallen is dit natte sneeuw die direct verdwijnt. Tenminste hier aan de kust.
Ook bij natte sneeuw of zware hagel rij ik liever op winterbanden dan zomerbanden. Als er half gesmolten ijs of sneeuw op de weg ligt, ben je al nergens meer met een gemiddelde zomerband.

En ze zijn vrijwel nooit nodig in Nederland, ben ik het zeker niet mee eens. In de 4 jaar dat ik mijn auto nu heb, heb ik 3 winters meegemaakt dat ik om wat voor reden ook in de auto zat juist tijdens zware sneeuwval. Dat waren de momenten dat ik toch wel erg blij was met mijn winterbandjes.
Naboo heeft mijn oude 16" velgen overgenomen, met 225 breed rubber. Hij weet welke banden er dus bij mij onder lagen, en daarmee wil je echt niet mee in de sneeuw rijden... Wat mij betreft is het ook gewoon voorbereid zijn op, zodat ik niet in de problemen kom of mijn auto moet laten staan vanwege het weer. Dat het extra geld kost (bediscussieerbaar), minder mooi eruit ziet, verminderd grip bij droge omstandigheden oplevert, neem ik op de koop toe. Ik wil met een achterwiel-aangedreven auto zonder TC/DTC/DSC niet onnodig risico lopen. En daarnaast, ze liggen (of lagen, inmiddels liggen ze weer onder de auto) toch in m'n berging. Bij aankoop van de auto moest ik 2 banden vervangen, maar geld voor zomerbanden was krap, en deze velgen met goede winterbanden kon ik voor weinig krijgen. Dus ze zijn aangeschaft als tussenoplossing, maar nu rij ik er al voor de 4de winter op.

Wat betreft die 7 graden als omslagpunt, dat ligt helemaal aan je zomerband en hoe hard de rubbercompound is. Mijn Toyo's hebben nog uitstekend grip, die zijn praktisch net zo zacht als een winterband, maar met een compleet ander profiel. En vanwege het profiel verliezen ze heel snel grip als er iets op de weg ligt (bladeren, modder, sneeuw, ijs). Ik zal de komende weken ook wel merken dat m'n auto weer iets meer tail-happy zal zijn. Maar pak een Michelin Energy Saver, en die is nu al een stuk harder (zijn sowieso enge banden met in verhouding weinig grip...).

Maar of je wel of geen winterbanden gebruikt, is je eigen keuze natuurlijk. Niemand bepaald in Nederland of dat moet of niet. Maar ga niet klagen als iemand leedvermaak heeft omdat je vaststaat in de sneeuw >:) (en glij aub niet tegen mij aan...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kecin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:11:
[...]

Hoe duur is zo'n setje, en werkt het ook op niet nappa speciaal 650i pwnatsj leer?
20 euro ofzo. De set bestaat uit een fles met het reinigingsmiddel, drie sponsjes en keukenachtigpapier om het leer droog te wrijven. Het werkt goed en laat een mat resultaat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Femme schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:01:
[...]

20 euro ofzo. De set bestaat uit een fles met het reinigingsmiddel, drie sponsjes en keukenachtigpapier om het leer droog te wrijven. Het werkt goed en laat een mat resultaat achter.
Gewoon te halen bij de dealer? En hoe noem ik zoiets, leerpoets? Of heeft BMW er nog een naam aan gehangen?
Thanks btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Kecin staat gewoon tussen de andere BMW producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Links van de sleutelhangers, onder de shampoo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 14:57
Ik heb het wel vaker verteld maar als je thuis al een berg potjes hebt voor het poetsen van je leren schoenen dan kan je dat ook prima gebruiken op je auto leer. Moet je dus niet de creme pakken ;) want die geeft kleur af. Maar gewoon de leather conditioner.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wie maakt er een topic aan over winterbanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

***kuch*** Winterbanden... wie heeft ze? *** kuch***

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
SYQ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:18:
wie maakt er een topic aan over winterbanden :P
Ja, juist, ondanks dat ik er zelf ook over door blijf gaan ben ik die discussie wel goed beu aan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Even uitgaande van droge omstandigheden.... ;)

M'n achterbanden zijn aan vervanging toe, daar zitten nu Potenza's onder. Voor de volgende set twijfel ik tussen de Dunlop Sportmaxx TT of weer de Potenza's. Prijsverschil is 4 euro per band, dus dat is geen factor.

Iemand ervaring met de Sportmaxx banden? De Potenza's zijn bij nat weer best tricky, maar die zijn dan ook bijna op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik moet eigenlijk nieuwe banden voor de E30 hebben. Nu zag ik dat de Vector 4 Seasons banden van GoodYear goed uit de test komen.
Maar nu is mijn vraag welke maat moet er om mijn 15"bbsjes? Standaard zit daar volgens mij 205/55/15 om. Maar in die maat heb ik de GoodYears niet kunnen vinden. Volgens de site van goodyear bestaan ze in de maten 205/60 R15 95H en 205/65 R15 94H Zouden deze ook passen? En welke maten zouden nog meer passen?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

195/50/15 past dr ook op, kan voor winterbanden ook geen kwaad (en een 318i zal 205 sowieso niet nodig hebben ;))
En dat is 1 vd goedkopere bandenmaten.
Ik weet zo niet meer uit mn hoofd wat de originele bandenmaat is van een E30, dr staat me iets bij van 185/60/14, in dit geval is de omtrek van de 195/50 banden praktisch gelijk.

Je teller zal iets van 5% meer aangeven tov 205/55/15, maar ik meen dat je die soms nog wat bij kan stellen (goede kans dat dan op het forum van e30tech.com of e30fansite.nl wel ergens staat)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De teller afwijking maak ik me niet zo'n zorgen om.
De originele maten zijn volgens mij 175/70/14 voor de stalen velgen en 205/55/15 voor de BBS kruisspaak.
Gaan de banden niet heel erg zo staan bij 195:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk318004/cleaned/otr/rx_1.jpg

En mijn wielkasten zien er al zo leeg uit ;)

(Het gaat overigens om all season banden)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die BBS velgen zijn 7 inch breed toch ?
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/1602/1602aa.JPG
Dat is 195/50 op 7 inch velgen, nou zijn het wel toyo's met velgbeschermers, waardoor het iets vertekend, maar ze staan dr vrij normaal op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
sjirafje schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:58:
Ik moet eigenlijk nieuwe banden voor de E30 hebben. Nu zag ik dat de Vector 4 Seasons banden van GoodYear goed uit de test komen.
Maar nu is mijn vraag welke maat moet er om mijn 15"bbsjes? Standaard zit daar volgens mij 205/55/15 om. Maar in die maat heb ik de GoodYears niet kunnen vinden. Volgens de site van goodyear bestaan ze in de maten 205/60 R15 95H en 205/65 R15 94H Zouden deze ook passen? En welke maten zouden nog meer passen?
In het algemeen zou ik de originele breedte aanhouden, daar kun je slechts heel beperkt van afwijken. Een iets hogere of iets lagere band is geen probleem. Ik zou de 205/60 laten monteren als je graag deze band wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
sjirafje schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:58:
Ik heb op mijn E30 met 15" BBS velgen Pirelli P6000 in de maat 205/50/R15, dat gaat prima.. Zijn overigens ook best fijne (zomer) banden.. :)

Ik ga vanmiddag trouwens kijken naar een E46 318d touring als vervanging van mijn Starletje diesel.. Eigenlijk wil ik een 330d, maar aangezien er bij mijn Slet groot onderhoud aan zit te komen wil ik me oriënteren wat er voor mijn huidige budget beschikbaar is in BMW land.. Deze is voor een 318d trouwens behoorlijk loaded; Xenon, 16:9 navi, lederen sportinterieur, M-stuur.. Eigenlijk precies de uitrusting die ik graag wil, maar dan met dikkere motor :p
Ik ben benieuwd of die 115pk genoeg is voor de bijna 1600kg die het ding weegt, of dat ik beter voor een wat kariger uitgeruste 320d kan gaan.. Hoewel het sowieso een vooruitgang zal zijn (mijn Slet heeft 55 diesel-ponies op 816kg), vind ik dat een BMW wel sportief aan moet voelen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15
Wat? Zo'n 318d is echt geen 1600 kg hoor :')

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 05-11-2010 09:36 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Touring is 1555kg leeg volgens RDW, doe dr 60 liter diesel in en voila.. ;)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
No way, 1450 kg ofzo, max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ok, ik heb nog even gekeken, ik heb me idd 100kg vergist.. Het is 1455kg, my bad.. Maar dat is alsnog flink zwaarder dan mijn huidige autootje.. ;)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
1455 exact volgens Autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De RDW haalt 100kg van het daadwerkelijk gewicht af. Vrijwel alle auto's zijn veel zwaarder dan volgens de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:51:
Ok, ik heb nog even gekeken, ik heb me idd 100kg vergist.. Het is 1455kg, my bad.. Maar dat is alsnog flink zwaarder dan mijn huidige autootje.. ;)
Maar niet dubbel zo zwaar en wel dubbel zoveel pk's :P Ik denk dat je best vooruit komt met een 318d, maar je moet geen stoplichtrecords verwachten.
Anoniem: 209360 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:00:
De RDW haalt 100kg van het daadwerkelijk gewicht af. Vrijwel alle auto's zijn veel zwaarder dan volgens de papieren.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mijn auto staat ook gewoon volgens het correcte gewicht op RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Autoweek en de RDW vermelden het leeggewicht, de fabrikanten noemen tegenwoordig een rijklaar gewicht met een bestuurder van ik geloof 75kg. Dit levert het verschil op van 100kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
YoshiBignose schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:19:
[...]

Maar niet dubbel zo zwaar en wel dubbel zoveel pk's :P Ik denk dat je best vooruit komt met een 318d, maar je moet geen stoplichtrecords verwachten.

[...]
En drie keer zoveel koppel, al vanaf 1750rpm ipv 3000 ofzo dus het zal ongetwijfeld smeuïger rijden, maar ik ben benieuwd naar het totaalplaatje.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Femme schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:26:
Autoweek en de RDW vermelden het leeggewicht, de fabrikanten noemen tegenwoordig een rijklaar gewicht met een bestuurder van ik geloof 75kg. Dit levert het verschil op van 100kg.
Is leeg gewicht ook niet zonder vloeistoffen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:55:
[...]

Is leeg gewicht ook niet zonder vloeistoffen?
Ledig gewicht wordt door de RDW vastgesteld volgens een vast pricipe, dit gebeurd tijdens de typegoedkeuring, dus voordat het voertuig op de markt komt. Het voertuig moet bedrijfsklaar zijn, dus inclusief alle vloeistoffen en een halve tank brandstof. Echter zonder verplichte accessoires zoals hoogte verstelbare stoelen, hoofdsteunen achter, trekhaak, audio en antenne, etc. Dus de kaalste uitvoering die leverbaar is, wordt gewogen voor het kentekengewicht (de basisuitvoering).
dat kan ik er over vinden

argh... belt mijn vriendin helemaal panisch op. Ze heeft met onze auto een deur van een andere auto geraakt. Lak van beide auto's beschadigd. Heb d'r maar verteld dat ze mijn telefoonnummer onder de ruitewisser moest doen. Straks maar eens kijken wat de schade is.

schade

zwarte krassen op de bumper en een deuk + krassen op het spatbord. nice :|

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 05-11-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Kaasplank, balen! We verzekerd mag ik hopen?

Net gebeld door de garage, spanner niet goed (100eur ex), katrolletje(30 eur ex) ofzo niet goed, thermostaat lekt koelvloeistof(52 euro ex).
Dit alles gaan ze vandaag fixen, hij schatte het in als 2 uur werk. Word dus weer fijn... Maar hopelijk wel van dat lelijke gepiep af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:35:
[...]

En drie keer zoveel koppel, al vanaf 1750rpm ipv 3000 ofzo dus het zal ongetwijfeld smeuïger rijden, maar ik ben benieuwd naar het totaalplaatje.. :)
Is het een common rail? Dan zijn die amper trager dan de eerste 320d's (die met 136pk/ de onze dus).
Het koppelverloop van een 318d CR is vele malen soepelder, wat resulteert in een lineair blok.
Rijdt op zich heel leuk, maar verwacht geen topprestaties. Gewoon het koppel gebruiken (1750 tot 2500rpm ongeveer.) Eens boven de 3500rpm voel je dat hij goed is dichtgenepen...
Chippen helpt hem al aardig in de goede richting (ergens een 140pk en 330NM).
Wel belachelijk zuinig overigens. 5,5l is goed haalbaar...
;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 12:57
Kan iemand mij vertellen of ik als ik aankomende dinsdag een APK-keuring heb staan, wel alvast maandag met mijn auto mag rondrijden?must....drive....car.....

Ik lees namelijk dat als je kunt aantonen dat je een APK-keuring binnenkort hebt geplant, je best kunt rondrijden, want je krijgt pas een boete als je auto 2 maanden geen APK heeft, of als je gecontroleerd wordt en je kunt niet aantonen dat je binnenkort naar de APK toemoet. Auto is TÜV goedgekeurd tot 2012...

Enige nadeel is als je nu een ongeluk maakt, je zelf voor alle kosten moet opdraaien.

Nog een vraag, hoe betaal ik nu wegenbelasting?
Nergens een formulier te vinden, weten ze mij automatisch te vinden nu?

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-11-2010 13:21 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
Enige nadeel is als je nu een ongeluk maakt, je zelf voor alle kosten moet opdraaien.
De vraag is of het risico opweegt tegen een dagje eerder rijden... Dit alleen zou voor mij al genoeg reden zijn om de auto nog een dagje te laten staan, voor jou niet?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik snap sowieso niet waarom je die APK niet gewoon door het RDW keuringsstation hebt laten doen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:31:
Ik snap sowieso niet waarom je die APK niet gewoon door het RDW keuringsstation hebt laten doen :P
Omdat je dan geen kenteken krijgt bij afkeur. Er zal maar net iets onbenulligs niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Onzin. Je krijgt gewoon een kenteken, maar gewoon geen apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Anoniem: 209360 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:36:
[...]

Omdat je dan geen kenteken krijgt bij afkeur. Er zal maar net iets onbenulligs niet voldoen.
Wanneer die net een nieuwe TÜV heeft zal ie hier toch ook wel door de APK komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Aries.Mu schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:05:
[...]

Is het een common rail? Dan zijn die amper trager dan de eerste 320d's (die met 136pk/ de onze dus).
Het koppelverloop van een 318d CR is vele malen soepelder, wat resulteert in een lineair blok.
Rijdt op zich heel leuk, maar verwacht geen topprestaties. Gewoon het koppel gebruiken (1750 tot 2500rpm ongeveer.) Eens boven de 3500rpm voel je dat hij goed is dichtgenepen...
Chippen helpt hem al aardig in de goede richting (ergens een 140pk en 330NM).
Wel belachelijk zuinig overigens. 5,5l is goed haalbaar...
;)
Common rail idd.. Topprestaties verwacht ik sowieso niet want ik heb de specificaties gelezen waarin staat dat 0-100 bijna 11s duurt.. :p Door de variabele geometrie turbo schijnt hij vanaf lage toeren al redelijk koppel te kunnen leveren, dus niet zoals bij de meeste VAG diesels (de VAG diesels die ik gereden heb iig) een duidelijk merkbaar omslagpunt waar de turbo begint te blazen..

5,5l/100km vind ik niet belachelijk zuigig trouwens, dat moet wel beter kunnen. Ik heb in de VW Vento (90pk TDI) van m'n vader 4.1l/100km gehaald met woon-werk verkeer. Gemiddelde over twee weken, zelf berekend aan de hand van aantal liters dat erin gaat en het aantal gereden km's.. En ik heb hiervoor niet eens als een bejaarde hoeven rijden.. :p Het kwam overigens redelijk overeen met wat de boordcomputer aangaf.. :)

Mijn woon-werk route is overigens een rit van ongeveer 50km waarvan een groot deel uit bbk-weg in Duitsland is (max 100km/u). Cruise control is goed bruikbaar op deze weg. Mijn Starletje doet op deze route trouwens ook 1 op 22 - 24 afhankelijk van mijn rijstijl..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
fsfikke schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:46:
[...]

Wanneer die net een nieuwe TÜV heeft zal ie hier toch ook wel door de APK komen.
Hij kwam niet door de APK, wiellager maakte met zijn automatische machine waardoor het ding 120KM/u liep wat geluid... beetje zijkerig maarja... want ik hoor er niks van.

Daarom is die APK gewoon tenietgedaan en kreeg ik mijn papieren maar geen APK, en ga ik dus dinsdag met een verse lager door de APK in mijn hometown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:10:
[...]

Hij kwam niet door de APK, wiellager maakte met zijn automatische machine waardoor het ding 120KM/u liep wat geluid... beetje zijkerig maarja... want ik hoor er niks van.

Daarom is die APK gewoon tenietgedaan en kreeg ik mijn papieren maar geen APK, en ga ik dus dinsdag met een verse lager door de APK in mijn hometown.
Ahh vandaar, das wel vervelend. Bij mij deden zie die test helemaal niet. Alleen voor de remmen ging ie op zo'n rolding. Hij was bij mij in 10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:20:
Ik lees namelijk dat als je kunt aantonen dat je een APK-keuring binnenkort hebt geplant, je best kunt rondrijden, want je krijgt pas een boete als je auto 2 maanden geen APK heeft, of als je gecontroleerd wordt en je kunt niet aantonen dat je binnenkort naar de APK toemoet. Auto is TÜV goedgekeurd tot 2012...
Je mag naar het keuringsstation rijden ja, als je een afspraak hebt staan ;)
Niet voor de lol wat rondcrossen omdat ie de volgende dag toch gekeurd wordt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
Kecin schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:52:
@Kaasplank, balen! We verzekerd mag ik hopen?
Dit soort schades kun je beter zelf betalen, tenzij je al zoveel jaren schadevrij gereden hebt dat je terugval geen financiële consequenties heeft. Maar ga daar maar niet van uit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

alexbl69 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:04:
[...]

Dit soort schades kun je beter zelf betalen, tenzij je al zoveel jaren schadevrij gereden hebt dat je terugval geen financiële consequenties heeft. Maar ga daar maar niet van uit.
Nja, ik had het geluk dat hij op mn ouders naam staat en zodoende 30+ jaar schadevrij was. En ook nog eens no-claim verzekering. Voor 16 cent per maand ofzo mogen we 3 keer schade hebben zonder dat de no-claim eraf gaat.
Mn moeder had de aanrijding veroorzaakt overigens.

Net weer de auto opgehaald. 330 euro. Heb nu ook mijn winterbandjes erweer onder. Die hadden ze als verassing maar gemonteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Anoniem: 209360 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:00:
Onlangs heb ik dit nagezocht en dat heeft te maken met het feit dat de RDW het leeggewicht van de auto zonder opties aan moet houden, scheelt mij net een gewichtsklasse qua motorrijtuigenbelasting. Speaking of which, hoe geef ik mij daarvoor op of weten ze me zelf te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zodra je je auto op kenteken hebt gezet zul je een brief thuis krijgen waarin je aan kunt geven of je per maand of per kwartaal wenst te gaan betalen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
http://www.bmwme.nl/bmw-k...eel-de-ved-sportauto-aan/

Nais, zeer strakke auto, en performance ook dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kecin schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:40:
[...]

Nja, ik had het geluk dat hij op mn ouders naam staat en zodoende 30+ jaar schadevrij was. En ook nog eens no-claim verzekering. Voor 16 cent per maand ofzo mogen we 3 keer schade hebben zonder dat de no-claim eraf gaat.
Mn moeder had de aanrijding veroorzaakt overigens.

Net weer de auto opgehaald. 330 euro. Heb nu ook mijn winterbandjes erweer onder. Die hadden ze als verassing maar gemonteerd...
Dit is een bekende truc om je te binden. Je kunt nu in principe nooit meer overstappen omdat je wel bent gedaald op de B/M-ladder! Bij een andere maatschappij betaal je dus wel veel meer dus zit je eigenlijk gewoon vast aan je huidige maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wow, ze laten de lijnen ook gewoon hetzelfde? :o
Op autoweek stond inderdaad dat ze de Vision concept in productie gingen nemen, maar ik had niet verwacht dat ie in z'n uiteindelijke vorm nog heel herkenbaar zou zijn. Gewaagd maar wel erg gaaf!

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Vanmiddag gereden in de 318d en het ding reed verrassend soepel.. Geen race-monster, maar dat wist ik van te voren.. Heerlijk stil ook met 140 op de snelweg, maar dat komt misschien doordat mijn referentie een oude starlet is die stationair al meer lawaai maakt dan de E46 met 140.. :p

Uitrusting ook dik in orde, het leer van de sportstoelen zag er nog erg goed uit en kraakte niet, de ingebouwde navi bracht me na de proefrit feilloos weer terug bij het garagebedrijf en de zwarte hemelbekleding gaf het interieur een heerlijk rustige en luxe uitstraling.. Enige puntje wat me tegenstaat is de vrij hoge km-stand van dik 240.000km (wel NAP).. Ik rijd 30.000+ km per jaar dus binnen 2 jaar ga ik over de 3ton heen (psychologische drempel :p) en ik wil natuurlijk wel de komende jaren een betrouwbare auto hebben.. Onderhoudsboekje was wel netjes ingevuld en de laatste beurt is van ongeveer 6000km geleden waarbij een stabilisatiestang en draagarmen zijn vervangen..

Ander puntje is, als ik nu mijn spaarrekening plunder voor deze auto betekent het dat ik aan het eind van het jaar de rente over dit bedrag misloop... Choices choices.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk loop je rente mis als je het geld niet meer op de bank hebt staan... maar (en vooral met die percentages van tegenwoordig) is dat toch helemaal niet van belang?

(vooral omdat spaarrente is 2.5%, vermogensrendementsheffing is 1.2%. inflatie =... je kan beter uitgeven man :) )

[ Voor 51% gewijzigd door YoshiBignose op 06-11-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Vermogensheffing kom ik (helaas) niet voor in aanmerking, daar ben ik nog niet rijk genoeg voor.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat scheelt :P maar 2.5% over zo'n 10k is 250 euro rente per jaar, niet echt schokkend toch :')

Neem anders een 5-serie touring, die zijn veel dikker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Niet schokkend idd, maar toch 250 gratis euro's die ik niet krijg.. En ik zou graag 530d (touring) rijden maar die zijn qua wegenbelasting nog weer duurder..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

offtopic:
Je krijgt toch gewoon rente voor de maanden dat het er wel op heeft gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

rally

Deyterra Consultancy

Beste mede-tweakers/BMW rijders.

Uiteindelijk ben ik ook overstag gegaan en de stap van Audi naar BMW gemaakt (ook nog eens van diesel naar benzine) en het een hele goede stap geweest.

Echter, in mijn Audi (A4 Avant 2.5TDI Quattro) hoefde ik echt NOOIT olie bij te gooien. Deze auto heb ik nu 3 maanden en heb er zo'n 6.000 kilometer op gezet en moest er nu al 1 liter olie bij (laten) gooien.
Is dat normaal voor een dergelijke auto/motor?

Het betreft overigens een BMW 325i touring (Automaat) uit juli 2006.

Aangezien ik nog niet echt ervaring heb met dit merk (en al helemaal niet met dit model/motor) hoop ik hier wat informatie vandaan te kunnen halen. :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Had ik ook met mijn vorige auto, E90 325i. Ging veel meer olie in dan in mijn 335i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:49:
Vanmiddag gereden in de 318d en het ding reed verrassend soepel.. Geen race-monster, maar dat wist ik van te voren.. Heerlijk stil ook met 140 op de snelweg, maar dat komt misschien doordat mijn referentie een oude starlet is die stationair al meer lawaai maakt dan de E46 met 140.. :p

Uitrusting ook dik in orde, het leer van de sportstoelen zag er nog erg goed uit en kraakte niet, de ingebouwde navi bracht me na de proefrit feilloos weer terug bij het garagebedrijf en de zwarte hemelbekleding gaf het interieur een heerlijk rustige en luxe uitstraling.. Enige puntje wat me tegenstaat is de vrij hoge km-stand van dik 240.000km (wel NAP).. Ik rijd 30.000+ km per jaar dus binnen 2 jaar ga ik over de 3ton heen (psychologische drempel :p) en ik wil natuurlijk wel de komende jaren een betrouwbare auto hebben.. Onderhoudsboekje was wel netjes ingevuld en de laatste beurt is van ongeveer 6000km geleden waarbij een stabilisatiestang en draagarmen zijn vervangen..

Ander puntje is, als ik nu mijn spaarrekening plunder voor deze auto betekent het dat ik aan het eind van het jaar de rente over dit bedrag misloop... Choices choices.. :p
Als hij goed onderhouden is en de kritieke onderdelen zijn vervangen geweest (draagarmen en stabi's is al zeer positief) en je hebt er bovendien een eerlijk onderhoudsboekje bij, dan kan je er gerust van zijn.
400.000km haal je met dat blok zonder problemen hoor; echt oerdegelijk een 318d. 115pk uit een 2 liter is natuurlijk ook peanuts...
Mijn stagementor had er eentje met 380k en die reed eigenlijk beter dan onze 320d 136pk met 260k... 8)
Wat kan je nog laten doen? Inlaat controleren en uitkuisen (EGR + inlaatcollector) + belangrijke filtertjes vervangen (zo krijgt de turbo frissere lucht)(denk aan beide pressure converters en carterventilatiefilter).
Deze zaken worden zelden gecontroleerd, ook in een officiele garage.

;)

Hier ook update.

Ik ben stilaan op zoek naar een eigen vervoermiddel. Rijden met de huis BMW is leuk, maar ik wil iets met meer poeder onder het pedaal.
Ik ga dagelijks een kleine 50km rijden (woon-werk + werk-sport x5).
De wagen moet er uiteindelijk zijn binnen een dikke 6 maand.

Potentiele kandidaten zijn:

E91 320d 163pk (toegenepen tot 150pk in Belgie, chippen doe ik zowiezo, leuke 200pk ongeveer)
E90/91 325i 218pk (2.5 is nog te betalen)
E46 320cd (mooiste BMW in mijn ogen, maar een goede vinden is moeilijk)
...
Golf MK5 GTI (yes yes I know 8)7 )

Ik neig het meeste naar de E91 320d, omwille van de prijs/km en het allroundkarakter dat ik ook terugvind in een Golf MK5 GTI.
Een wagen moet mij in alle comfort van A naar B brengen, maar ik wil ook een IKEA kast of 4 mensen kunnen vervoeren zonder problemen.
Mijn hart zegt uiteraard een 325i, maar rationeel gezien is het wel een dure oplossing...
Graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Aries.Mu schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:47:
[...]

Als hij goed onderhouden is en de kritieke onderdelen zijn vervangen geweest (draagarmen en stabi's is al zeer positief) en je hebt er bovendien een eerlijk onderhoudsboekje bij, dan kan je er gerust van zijn.
400.000km haal je met dat blok zonder problemen hoor; echt oerdegelijk een 318d. 115pk uit een 2 liter is natuurlijk ook peanuts...
Mijn stagementor had er eentje met 380k en die reed eigenlijk beter dan onze 320d 136pk met 260k... 8)
Wat kan je nog laten doen? Inlaat controleren en uitkuisen (EGR + inlaatcollector) + belangrijke filtertjes vervangen (zo krijgt de turbo frissere lucht)(denk aan beide pressure converters en carterventilatiefilter).
Deze zaken worden zelden gecontroleerd, ook in een officiele garage.

;)
Idd, EGR schoonmaken was ik sowieso van plan, evenals swirlflaps verwijderen.. Komende week maar eens kijken hoeveel er nog van de prijs af kan waarbij ik de km-stand als, in mijn ogen, belangrijkste punt ga gebruiken.. :) En misschien kan ik ook nog wat voor m'n Starletje krijgen bij verkoop.. Iemand geïnteresseerd in een Starlet diesel met 376k op de teller? :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:05:
[...]

Idd, EGR schoonmaken was ik sowieso van plan, evenals swirlflaps verwijderen.. Komende week maar eens kijken hoeveel er nog van de prijs af kan waarbij ik de km-stand als, in mijn ogen, belangrijkste punt ga gebruiken.. :) En misschien kan ik ook nog wat voor m'n Starletje krijgen bij verkoop.. Iemand geïnteresseerd in een Starlet diesel met 376k op de teller? :p
Geen flaps op deze 318d :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 14:11
Aries.Mu schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:47:
[...]
Ik neig het meeste naar de E91 320d, omwille van de prijs/km en het allroundkarakter dat ik ook terugvind in een Golf MK5 GTI.
Een wagen moet mij in alle comfort van A naar B brengen, maar ik wil ook een IKEA kast of 4 mensen kunnen vervoeren zonder problemen.
Mijn hart zegt uiteraard een 325i, maar rationeel gezien is het wel een dure oplossing...
Graag jullie mening hierover.
Ik heb een e91 330XD, can't go wrong there :), maar hij is minder ruim dan je zou verwachten. Ik heb ook een sport interieur, daarin kunnen (in totaal) max 4 personen inc. bestuurder, omdat de achterbank zo gevormd is dat hij ideaal zit voor 2 personen. (2 kuipen)

[ Voor 46% gewijzigd door stfn345 op 06-11-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

rally schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:05:
Echter, in mijn Audi (A4 Avant 2.5TDI Quattro) hoefde ik echt NOOIT olie bij te gooien. Deze auto heb ik nu 3 maanden en heb er zo'n 6.000 kilometer op gezet en moest er nu al 1 liter olie bij (laten) gooien.
Is dat normaal voor een dergelijke auto/motor?
Wat voor olie gooi je erin?
Veel VW benzine motoren gebruiken ook erg veel olie met dat dunne longlife spul, als je er wat dikkere olie in gooit gaat het ook perfect en verbruikt ie niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
razorhead schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:36:
[...]

Ik heb een e91 330XD, can't go wrong there :), maar hij is minder ruim dan je zou verwachten. Ik heb ook een sport interieur, daarin kunnen (in totaal) max 4 personen inc. bestuurder, omdat de achterbank zo gevormd is dat hij ideaal zit voor 2 personen. (2 kuipen)
330XD is overkill :) Maar wel leuk. Mss in een iets later stadium.
Het verbruik en onderhoud is an sich wel te doen, maar de rijbelasting en BIV voor een 3.0 hier in Belgie zijn gewoon buitenaards duur...
En als ik dat dan toch moet uitgeven, neem ik liever een 2.5 6 in lijn benzine. Met het verschil in rijbelasting en BIV kan ik 2 jaar de meerprijs van de benzine betalen >:).
Een E91 is iets ruimer (vooral achteraan dan), dan onze E46 Touring (ook sportzetels). En daarmee zijn we zonder problemen met 4 op vakantie gegaan incl bagage...

De Golf GTI valt trouwens al af. Ik verdraag geen onderstuur en daar heeft de Golf toch wel te veel last van.
Ik rij nogal sportief soms en dan wil ik me amuseren met de achteras, niet de vooras :*)
Een Mini Cooper S is wel leuk, maar te klein. En ook te veel onderstuur. FWD blijft FWD helaas.

Pagina: 1 ... 3 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.