[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anders wachten we het geduldig af... dan zien we het vanzelf

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zou hij released worden toch??
Las ik ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:21
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:20:
Vandaag zou hij released worden toch??
Las ik ergens..
Ja volgens paar sites om 14:30 Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:35
Prulleman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:18:
[...]

apple store (http://store.apple.com/nl) is down... wellicht dat bij jou de app store het nog gewoon doet?
[afbeelding]
Kijk die doet het niet, haha. Mijn fout!

Zou mooi zijn als Lion vandaag uitkomt, Dan heb ik hem voordat ik volgende week op vakantie ga :)

[ Voor 12% gewijzigd door sacaji op 20-07-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Vandaag komt hij zo en zo uit, dat had Apple namelijk bij het kwartaal-cijfers-presentatie-ding gezegd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
ZpAz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:23:
Vandaag komt hij zo en zo uit, dat had Apple namelijk bij het kwartaal-cijfers-presentatie-ding gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Het is in de VS pas 2.30AM ;). Zal wel rond 10 uur daar zijn.
ZpAz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:23:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Dat word dan, Itunes kaart kopen, op me account zetten, Lion downloaden, Lion op een USB/DVD zetten, format, schone installatie.

EDIT: Sorry, dat was WIndows achtig!

[ Voor 17% gewijzigd door sacaji op 20-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:25:
Dat word dan, Itunes kaart kopen, op me account zetten, Lion downloaden, Lion op een USB/DVD zetten, format, schone installatie en dan drivers installeren I guess?!
Drivers??? Gehehe dat klinkt erg windows achtig, formeel is het upgrade pad: Snow installeren en dan de upgrade naar Lion draaien vanuit de App store.

Drivers (voor de apple hardware) zit al in het OS ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:25:
Dat word dan, Itunes kaart kopen, op me account zetten, Lion downloaden, Lion op een USB/DVD zetten, format, schone installatie en dan drivers installeren I guess?!
Waarom vraag je het? Moet je toch zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30
Blijf het een vreemd verhaal vinden dat die site down moet om wat nieuwe producten online te zetten. Een beetje moderne site publiceer je toch gewoon een product op een bepaalde datum/tijd terwijl je site gewoon live is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31

koku

Tnet Devver
jip_86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:33:
Blijf het een vreemd verhaal vinden dat die site down moet om wat nieuwe producten online te zetten. Een beetje moderne site publiceer je toch gewoon een product op een bepaalde datum/tijd terwijl je site gewoon live is :?
Zal wel in hun bestellingsproces meer omgezet moeten worden (losstaand van de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Misschien vinden ze het leuk om dat dan alle apple fan sites over hun gaan hebben en wij weten dat hij bijna komt. Ze gooien ook niet de hele site offline want heel veel plaatjes moeten worden veranderd naar lion de achtergronde van elke mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat laatste is afgelopen week al wel gebeurd. Waren regelmatig afbeeldingen te zien met andere achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoort gewoon allemaal bij de marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Time Machine tijdens install gewoon aan blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
Ja, dat weet ik daarom denk ik ook dat de nieuwe cinema display's er bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jip_86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:33:
Dan heb jij de marketing machine van Apple nog niet begrepen. Heb je al eens opgelet wat voor enorme golf van 'gratis Apple reclame' in de vorm van tweets, blogs, etc er op gang komt op het moment dat 'de Store' down gaat? Er zijn zelfs twitteraccounts die als enige doel hebben om te twitteren dat 'de Store' down is, of weer up, en wat er nieuw is.

Gratis reclame dus... en direct massa's coverage van wat je vernieuwd hebt. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
kijk maar naar dit topic, de store is down en we hebben weer 20 posts in een paar minuten over het feit dat de store down is... :) (waar ik overigens vrolijk aan mee doe :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 17:34

Lex2

Fotografieliefhebber

@Whiee: Das ook nieuw voor mij, maar wel interssant.. toevallig kwam ik op Twitter (waar de Apple Store trouwens een Trending Topic is NU) langs: http://istheapplestoredown.de/alarm

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zou wel geinig zijn als Lion vandaag uit komt. Aan het begin had iedereen het er hier over een release op dinsdag en donderdag want dat zou absoluut hèt slimst zijn. Was onderzocht enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hij komt wanneer hij komt... geduld is een schone zaak alleen vele schijnen dat niet te hebben.
Wat is voor JOU het verschil of hij nu vandaag, morgen of gister uit komt/kwam?
Voldoet Snow Leo dan niet? Zit er in Lion dan iets wat absoluut onmisbaar is? Neen!
Daarom snap ik ook niet waarom er een hele discussie moet zijn waarom hij wanneer leverbaar zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Donderstraaltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:58:
Hij komt wanneer hij komt... geduld is een schone zaak alleen vele schijnen dat niet te hebben.
Voldoet Snow Leo dan niet? Zit er in Lion dan iets wat absoluut onmisbaar is? Neen!
Daarom snap ik ook niet waarom er een hele discussie moet zijn waarom hij wanneer leverbaar zou moeten zijn...
pfff....
Ooit wel eens van nieuwsgierigheid gehoord? :X
(niet iedereen kan/wil/mag zomaar de GM versie draaien)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Prulleman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:01:
[...]

pfff....
Ooit wel eens van nieuwsgierigheid gehoord? :X
(niet iedereen kan/wil/mag zomaar de GM versie draaien)
Dat is natuurlijk heel mooi. Iedereen die nog geen GM draait(waaronder ikzelf) is hartstikke nieuwgierig!

Maar om nou de hele dag te roepen: 'het zou wel mooi zijn als Lion vandaag kwam, want dan heb ik hem voor dat ik op vakantie ga, of dan kan ik er nu mee beginnen' slaat natuurlijk nergens op.

Daarom, hij komt wanneer hij komt. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar we wachten het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
funkeey schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:03:
[...]

Dat is natuurlijk heel mooi. Iedereen die nog geen GM draait(waaronder ikzelf) is hartstikke nieuwgierig!

Maar om nou de hele dag te roepen: 'het zou wel mooi zijn als Lion vandaag kwam, want dan heb ik hem voor dat ik op vakantie ga, of dan kan ik er nu mee beginnen' slaat natuurlijk nergens op.

Daarom, hij komt wanneer hij komt. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar we wachten het even af.
klopt dat sommige uitspraken nergens op slaan, hij komt wanneer hij komt is daarentegen waarheid als een koe waar geen speld tussen te krijgen is. (en dus net zo nutteloos in dit topic... ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Maximus schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:29:
Voor iedereen die toch een bootdisk wil maken van Lion, Macrumors heeft een guide geschreven: http://www.macrumors.com/...e-an-os-x-lion-boot-disc/
Kan dit opgenomen worden in de TS?
Op elke pagina is er weer iemand te vinden die 'ontdekt' heeft dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Donderstraaltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:58:
Je doet je nickname eer aan zie ik. Het gevoel dat me bekruipt bij het lezen van je post is "Man, waar maak je je druk om?". Mensen zijn benieuwd naar Lion, en dat kan. Dat er voor jou kennelijk niets in Lion zit wat als onmisbaar beschouwd kan worden wil niet zeggen dat iedereen daar hetzelfde over moet denken. Ik kan me zo eens voorstellen dat verschillende mensen verschrikkelijk blij zullen zijn met ful-disk encryption (FileVault 2) of multi-user screen sharing (met shadow sessies).

Dat Lion vandaag gereleased zou moeten gaan worden zal ongetwijfeld wat mensen een tikje druk/vrolijk/opgewonden maken, maar dat is beslist geen vrijbrief om hier een popeltopic van te maken. En dat gebeurt ook niet.

Mocht je het toch niet eens zijn met de inhoud van posts hier, heb je wat mij betreft 3 mogelijkheden:
1. Maak een Topic Report aan.
2. Voeg iets zinnigs toe aan het topic (dus geen rant post).
3. Sla het topic over.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
funkeey schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:03:
[...]

Mee eens, hysterische mensen hier. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Kaspers schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:11:
[...]

Kan dit opgenomen worden in de TS?
Op elke pagina is er weer iemand te vinden die 'ontdekt' heeft dat dit mogelijk is.
Ga ik even oppakken. Ik krijg de 'echte' topicstarter niet meer te pakken en had het zelf druk. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:10:
Waar haal jij '5' vandaan, precies?
reviews: Mac OS X 10.7 Lion: voor de leeuwen

Laatste zin van eerste alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Met iOS apps en muziek is het ook 5 computers. Zou dus niet heel vreemd zijn.
Overigens zal niemand je kunnen tegenhouden met je gebrande DVD/USB stick meer te installeren maar legaal zal het officieel niet zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Osxy op 20-07-2011 12:19 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

@Dopdop: Ik weet niet of Apple daar redelijkerwijs over na heeft gedacht, maar ik verwacht dat op moment van de release - of dat nu vandaag, morgen of volgende week is - binnen enkele minuten de AppStore down zal zijn door de gigantische hoeveelheid mensen die zitten te wachten en allemaal op het zelfde moment Lion willen downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Lex2 op 20-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Lex2 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:57:
@Dopdop: Ik weet niet of Apple daar redelijkerwijs over na heeft gedacht, maar ik verwacht dat op moment van de release - of dat nu vandaag, morgen of volgende week is - binnen enkele minuten de AppStore down zal zijn door de gigantische hoeveelheid mensen die zitten te wachten en allemaal op het zelfde moment Lion willen downloaden.
Reken maar dat ze hier rekening mee hebben gehouden.
Ook zal lang niet iedereen het meteen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

@Osxy: Hmm.. Ik weet t niet. Ze zullen ongetwijfeld maatregelen hebben genomen, maar of die afdoende zullen zijn? We'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben ze vast en zeker rekening mee gehouden, Apple kennende...
Zou anders niet al te snugger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Apple heeft een contract met Akamai, die de distributie van zowel iOS-updates doet als OS X Lion. :) En Akamai heeft nog net wat meer servers dan Apple. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet eigenlijk, waarom de App Store op de Mac niet down gaat dan..
Alleen die op de website??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
De Apple store gaat niet down voor Lion, want die wordt niet verkocht in de store :+

Die gaat down voor de Air en andere nieuwe devices (wat ik ook veel belangrijker nieuws vind :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat een topic, Niemand leest meer iets, alles wordt klakkeloos neergestrooid, tien keer dezelfde vragen / opmerkingen. Alle regels worden zowat gebroken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:16

John

🚀

Ben benieuwd hoe Lion Server is!

Laat Lion maar komen :)

EDIT: Ik zie net dat ze ook een automatische tekst correctie in Lion hebben verwerkt. Hopelijk kunnen we dit uitzetten. :P

[ Voor 51% gewijzigd door John op 20-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

bilzard schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:27:
Ben benieuwd hoe Lion Server is!

Laat Lion maar komen :)
Duurder in ieder geval :)

Kan iemand bevestigen dat WebDAV sharing in de normale Lion zit? Kan dit via SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Kom lion dan vandaag :+ /sarcasme

De nieuwe devices zijn ook zeker interessant. Kom net van de store in Almere, stonden nog de oude Airs(half uur geleden) Die mochten natuurlijk nog niet in de winkel staan van Apple, en ze hielden wijselijk hun mond :P

Nog even :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:26:
Wat een topic, Niemand leest meer iets, alles wordt klakkeloos neergestrooid, tien keer dezelfde vragen / opmerkingen. Alle regels worden zowat gebroken.
Hmmja. In ieder geval druppelen op de apple site de nieuwe lion afbeeldingen al binnen en verdwijnen ze weer, dus ze zijn er mee bezig. Weet je iig zeker dat het om Lion gaat ;)

Nog even een inhoudelijke vraag; ik heb mijn time machine op een NAS staan, als ik Lion niet als upgrade, maar 'clean' installeer, kan ik dan vóór het aanmaken van een gebruikersnaam al de TM van de NAS terughalen? Het gaat niet om de programma's (anders is een nieuwe installatie zinloos) maar om mjin bestanden en mail etc.

Heb eerder wel een backup teruggehaald van een gewone externe schijf, maar niet van een NAS. Ik neem aan dat ik gewoon de mogelijkheid heb om een netwerkwachtwoord en gebuikersnaam+ww voor de NAS in te tikken?

@Osyx

das waar, die was ik al weer helemaal vergeten :+

toch frappant dat ik de installatieprocedure van windows zowat kan dromen, en die van OSX gewoon pas 2 keer in mijn leven gedaan heb ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Pixeltje op 20-07-2011 13:33 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:31:
[...]

Hmmja. In ieder geval druppelen op de apple site de nieuwe lion afbeeldingen al binnen en verdwijnen ze weer, dus ze zijn er mee bezig. Weet je iig zeker dat het om Lion gaat ;)

Nog even een inhoudelijke vraag; ik heb mijn time machine op een NAS staan, als ik Lion niet als upgrade, maar 'clean' installeer, kan ik dan vóór het aanmaken van een gebruikersnaam al de TM van de NAS terughalen? Het gaat niet om de programma's (anders is een nieuwe installatie zinloos) maar om mjin bestanden en mail etc.
Voor zover ik weet wel. Direct na de installatie start de migratie assistent namelijk als het goed is.

@Boven,
Ja ken het. Ben al sinds 2003 mac gebruiker en nog steeds zijn aantal installaties op 2 handen te tellen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 20-07-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:31:
[...]

Heb eerder wel een backup teruggehaald van een gewone externe schijf, maar niet van een NAS. Ik neem aan dat ik gewoon de mogelijkheid heb om een netwerkwachtwoord en gebuikersnaam+ww voor de NAS in te tikken?
Na het installeren van het OS (als je geen time machine opzet) kan je kiezen voor 'Browse other Time Machine Disks' in OSX zelf. De disk waarop de time-machine staat (het sparsebundle bestand) moet dan wel gemount zijn. http://cl.ly/8cH1

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heeft iemand nog een leuk (goedkoper) adresje voor de Itunes / app store Gift card?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:16

PBP

Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:40:
Heeft iemand nog een leuk (goedkoper) adresje voor de Itunes / app store Gift card?
Al eerder langskomen Prowarehouse, gewoon 25euro voor 25euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat wil je dan? Minder betalen dan dat je koopt :?
8)7

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Hetzelfde gebeurd met pre-paid kaarten voor telefoons toch? :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
In het artikel staat nergens een bronvermelding hierover en sinds aankopen uit de Mac App Store niet gelimiteerd zijn tot 5 machines (zoals binnen iTunes) zou het interessant zijn mocht iemand hier meer over kunnen toelichten. Apple.com / Apple Support / Google geeft mij hier geen opheldering over. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me toch riskant dat je dan met illegale iTunes kaarten te maken krijgt. Met het risico dat Apple je hele account dichtgooit als ze er achter komen. Lijkt me een beetje een groot risico voor ene paar Euro :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 22-06 15:31
MickyHendrix schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:47:
[...]

In het artikel staat nergens een bronvermelding hierover en sinds aankopen uit de Mac App Store niet gelimiteerd zijn tot 5 machines (zoals binnen iTunes) zou het interessant zijn mocht iemand hier meer over kunnen toelichten. Apple.com / Apple Support / Google geeft mij hier geen opheldering over. Iemand?
Het is in de keynote waar Lion gepresenteerd werd gezegd. Hier staat het ook: http://www.apple.com/pr/l...y-From-Mac-App-Store.html alleen staat daar niet bij dat de limiet 5 pc's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kibber schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Het is in de keynote waar Lion gepresenteerd werd gezegd. Hier staat het ook: http://www.apple.com/pr/l...y-From-Mac-App-Store.html alleen staat daar niet bij dat de limiet 5 pc's is.
Zag ik daar rechts staan "OS X Lion Images"
Klinkt natuurlijk als een 'image', dus een bestand. Ik dacht, is Lion uit.?
Ik downloaden, blijkt het een afbeelding te zijn.
Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Zag ik daar rechts staan "OS X Lion Images"
Klinkt natuurlijk als een 'image', dus een bestand. Ik dacht, is Lion uit.?
Ik downloaden, blijkt het een afbeelding te zijn.
Zucht...
En je dacht die even gratis op hun website te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Shipperd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:54:
[...]

En je dacht die even gratis op hun website te kunnen downloaden?
Ze zijn ermee bezig, dus misschien zetten ze die per ongeluk op de website?? :p
Ach, had gekund.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ach, het enige wat het plat zijn van de store betekend is dat de Airs binnen dit en een paar uur te koop gaan zijn, 't is nooit 100% zeker te zeggen dat lion er ook bij zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
Kijk dan wel eerst even of jouw nas Lion al wel ondersteund? Netgear bijvoorbeeld is vandaag met een update gekomen, ik meen gelezen te hebben dat synology het ook al op orde had maar ik weet neit of alle nasjes al wel zover zijn...

Is wel jammer als je mooie TM back up op de nas staat maar je er niet meer bij kan onder lion....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

dcl! schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:12:
[...]

Kijk dan wel eerst even of jouw nas Lion al wel ondersteund? Netgear bijvoorbeeld is vandaag met een update gekomen, ik meen gelezen te hebben dat synology het ook al op orde had maar ik weet neit of alle nasjes al wel zover zijn...

Is wel jammer als je mooie TM back up op de nas staat maar je er niet meer bij kan onder lion....
Een update waarvoor? Heb idd een Netgear, en vanmorgen nog update gecontroleerd, niks gevonden. Ik neem aan dat je Raidiator bedoeld, of specifiek de TM plugin? (die volgens mij niet eens een plugin is maar gewoon in radiator zit) Zal voordat ik begin vanavond nog wel even alles controleren.

Thanks for the heads up though

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Maar waar kan ik die DVD dan insteken ?
Mac Mini
MacBook
MacBook Pro
iMac
Mac Pro

Die hebben allemaal een DVD drive. Alleen de MacBook Air heeft geen DVD drive maar daar zou het dan kunnen met een USB Stick die je zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:16

John

🚀

Bij een Air zou je eventueel ook gewoon Lion via de store kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bilzard schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:29:
Bij een Air zou je eventueel ook gewoon Lion via de store kunnen kopen.
That's not "tweaker" like ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

D-Ed schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:30:
[...]

That's not "tweaker" like ;)
Maar wel t snelste. Je kan natuurlijk ook een SCSI DVD speler met een SCSI>SATA verloopje in een SATA>USB verloopje kunnen steken, en dat aansluiten op je air, maar ik vermoed dat die USB poort al in gebruik is voor de muis :+

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
EN meteen deed de store er best lang over om te downloaden.
Raar dat hij niet groot in beeld staat bij het openen van de store....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

linkje: http://itunes.apple.com/nl/app/os-x-lion/id444303913?mt=12

oh te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2011 14:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar de enige vraag die er vandaag toe doet is natuurlijk de volgende:
"Is de build van de Final gelijk aan de GM"?

Edit: Die draai ik al een tijdje en had eigenlijk geen zin om weer opnieuw te installeren / upgraden.
Ik schaf hem wel ff aan om een Boot HDD van te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 20-07-2011 14:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Maar wel t snelste. Je kan natuurlijk ook een SCSI DVD speler met een SCSI>SATA verloopje in een SATA>USB verloopje kunnen steken, en dat aansluiten op je air, maar ik vermoed dat die USB poort al in gebruik is voor de muis :+

8)7
Nop, alles blue-tooth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31

koku

Tnet Devver
Mastha-Hacker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:37:
Hmm.. Downloaden duurt ng 1,5 uur... :(
Waar kan je zien hoe lang het downloaden duurt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
koku82 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Waar kan je zien hoe lang het downloaden duurt dan?
In de AppStore onder het kopje Purchased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Een update waarvoor? Heb idd een Netgear, en vanmorgen nog update gecontroleerd, niks gevonden. Ik neem aan dat je Raidiator bedoeld, of specifiek de TM plugin?
Raidiator ja: http://www.readynas.com/?p=5718
net vers van de pers vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik moet wachten op mijn Itunes code, Jezus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@ maaark, zoek on Lion grote L dan zie je hem zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom staat dat ding eigenlijk niet gewoon op de frontpage van de App Store? Probeert Apple de noobs even te laten wachten zodat de belasting meevalt ofzo?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Maaark schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:34:
Heeft iemand toevallig die link waar je Lion gratis kunt krijgen nadat je een nieuwe mac gekocht hebt?
Daar ben ik ook in geinteresseerd... Mijn MacBook Pro is nog geen maand oud.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Daniel_Elessar schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:42:
@ maaark, zoek on Lion grote L dan zie je hem zo staan.
Ik zie hem ook staan, maar dan moet ik hem kopen toch? Met een kleine l doet die het ook hier :)
Ik heb mn imac volgens mij net op de 6de gekocht dus dan heb ik recht op een gratis update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
OMX2000 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Daar ben ik ook in geinteresseerd... Mijn MacBook Pro is nog geen maand oud.
Ja wil ik ook graag weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Daar kan ik je niet bij helpen.

Dat ik met een klein L schreef kreeg ik alleen de giraffen en spelletje te zien en niet de leeuw zelf... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaark schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Ja ik zie het ook nog nergens :(
De eerste die het vindt, krijgt een koekje van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
En er bestaat nu ook zoiets als een 'Apple Thunderbold Display'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/x1zr7s.png

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

dcl! schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Raidiator ja: http://www.readynas.com/?p=5718
net vers van de pers vandaag!
Darn, heb geen x86 NAs. Hopen dat het goed gaat maar dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Daar zullen we nog even op moeten wachten denk ik voordat de eerste verschillen gezien worden, als deze er al zijn natuurlijk ;)

LOL @hierboven de foto en app enzo... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel_Elessar op 20-07-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:10
Tussen alle extreem nuttige "ik ben hem aan het downloaden _/-\o_" posts door heb ik gelijk een lolscreen. Ik moet de GM van Lion in de prullenbak gooien alvorens ik Lion kan downloaden?

Afbeeldingslocatie: http://files.droplr.com/files/15894781/MXB0.Screen%20Shot%202011-07-20%20at%202.39.35%20PM.png?AWSAccessKeyId=AKIAJSVQN3Z4K7MT5U2A&Expires=1311166063&Signature=s0l3r5POx0mayaBDBvJrUONHSSM%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het is wel jammer dat je bij dingen die je via de AppStore download niet kunt zien hoe en wat. Je hebt de progressbar, maar daar houdt het qua informatie mee op, je kunt niet zien hoe snel hij download, en hoeveel (% of MB) je al binnen hebt en nog moet :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jermaine schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:
Tussen alle extreem nuttige "ik ben hem aan het downloaden _/-\o_" posts door heb ik gelijk een lolscreen. Ik moet de GM van Lion in de prullenbak gooien alvorens ik Lion kan downloaden?

Kwam net ook al voorbij.. beetje knullig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Spike_wolf schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:
Het is wel jammer dat je bij dingen die je via de AppStore download niet kunt zien hoe en wat. Je hebt de progressbar, maar daar houdt het qua informatie mee op, je kunt niet zien hoe snel hij download, en hoeveel (% of MB) je al binnen hebt en nog moet :/
istat pro in uw dashboard zetteh he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Spike_wolf schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:47:
Onder de kop 'Aankopen/Purchased' kun je de voortgang bijhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nu naar diezelfde updatepagina gaan op de Apple site! Dus de mensen die recht hebben op graties Lion kunnen dat nu aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Krisp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:49:
[...]

Onder de kop 'Aankopen/Purchased' kun je de voortgang bijhouden. :)
Ah kijk, thanks :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Lion probeer te krijgen via het up-to-date programm moet ik dan per se mijn creditcard gegevens doorgeven, want dat wil ik het liefste niet namelijk. Iemand dit nog al geprobeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
tiswat schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:
[...]

Wat heb jij ingevuld bij Plaats van aankoop e.d.? Heb jij de datum gebruikt van binnenkomen of van het plaatsen van je bestelling?
Ik heb mijn macbook pro in de winkel gekocht en kon 'm direct meenemen, dus voor mij was het dezelfde datum. Plaats van aankoop heb ik de plaats van de winkel ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:
[...]

Wat heb jij ingevuld bij Plaats van aankoop e.d.? Heb jij de datum gebruikt van binnenkomen of van het plaatsen van je bestelling?
Moeten jullie ook per se creditcardgegevens invullen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Moeten jullie ook per se creditcardgegevens invullen?????
Geen idee of het per se moet, maar ik heb het gewoon gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Tp21 op 20-07-2011 14:53 . Reden: hoofdletter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
iBram15 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:53:
Iemand al een idee hoe je Lion gratis kan downloaden als je je mac na 6 juni hebt gekocht?
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

carpebios schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Raar dat de GM seed dan een hogere build heeft.
Wellicht dat ze dat gedaan hebben om de illegale downloaders dwars te zitten :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
carpebios schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Raar dat de GM seed dan een hogere build heeft.
Waarschijnlijk expres zodat je niet kan updaten vanaf de GM maar alleen vanaf Lion, stond hiervoor al geloof ik dat dat bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:54
Bij mij is ie echt heel traag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik heb digitale levering gedaan voor een Itunes Card van 25 euro.
Staat dat er binnen 30 minuten een code word gemailt, ik heb nog niks. Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:58:
Ik heb digitale levering gedaan voor een Itunes Card van 25 euro.
Staat dat er binnen 30 minuten een code word gemailt, ik heb nog niks. Iemand ervaring met dit?
Welke website?
Ik heb via itunescode.nl gedaan, werkte prima! Erg goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:
Als ik Lion probeer te krijgen via het up-to-date programm moet ik dan per se mijn creditcard gegevens doorgeven, want dat wil ik het liefste niet namelijk. Iemand dit nog al geprobeerd???
Heb juist hetzelfde probleem via de belgische store
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!