Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
dcm360 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:55:
De NS heeft inderdaad wat moeite met het aangeven van de eindbestemming sinds de nieuwe dienstregeling. De IC van Vlissingen naar Amsterdam CS (en verder naar Lelystad Centrum) staat op de vertrekborden als IC naar Amsterdam CS, en op de zijkant van de trein staat Lelystad Centrum. Vorige week stapte ik uit op station Delft, toen heb ik een mevrouw die twijfelde toch nog maar even er van verzekerd dat het wel zeker de trein naar Amsterdam was.
Dit heb ik ook opgemerkt. Ik vond het al vreemd...
Ik zag laatst ook dat op het scherm stond dat een trein ook op Weesp zou stoppen (normaal A'dam Centraal -> Almere Centrum -> Lelystad), terwijl dat helemaal niet het geval was.

[ Voor 12% gewijzigd door Sefyu op 06-01-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[b][message=39540203,noline]
Wat betreft die stoppers - WTF is NS aan het doen met hoe ze de bestemming aangeven?

Volgens gele borden en info op het station rijdt er 2x/u een stoptrein van Uitgeest naar Woerden. Maar op de trein staat doodleuk nog R'dam CS en hij rijdt ook voorbij Woerden door naar R'dam. Idem met de nieuwe directe stoptrein vanaf Schiphol. Daar staat aangegeven dat het A'dam Muiderpoort als eindbestemming heeft, maar het blijkt op Muiderpoort door te rijden naar Amersfoort Vathorst...

Weet NS zelf niet waar hun treinen rijden, of heeft iemand die teveel gerookt heeft bedacht dat het duidelijker is voor de reiziger om geen eindbestemmingen van treinen meer te noemen oid :?
Omdat als je van Uitgeest naar Rotterdam wil dit niet de snelste verbinding is. En dan krijg je weer klachten van mensen die "in de trein naar Rotterdam" gaan zitten en dan een half uur langer onderweg zijn.
Dat was vroeger ook zo met de stoptrein Utrecht - Amsterdam. Die werd in Abcoude voorbij gereden door de IC, dus op de vertrekstaten en de CTA stond "de IC naar Amsterdam is eerder in Amsterdam".
NS/Prorail heeft het nog niet voor elkaar om dit op een handige manier op de nieuwe CTA's te zetten.

Hetzelfde voor de stoptrein vanaf Schiphol. De IC die 10 minuten later vertrekt is 20 minuten eerder in Amersfoort. Je wil voorkomen dat mensen dan de sprinter gaan nemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 21:30
Maasluip schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:19:
op de vertrekstaten en de CTA stond "de IC naar Amsterdam is eerder in Amsterdam".
NS/Prorail heeft het nog niet voor elkaar om dit op een handige manier op de nieuwe CTA's te zetten.
In Utrecht Centraal staat bij de sprinters naar Breda wel de opmerking dat de intercity naar Heerlen eerder in 's-Hertogenbosch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maasluip schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:19:
[...]

Omdat als je van Uitgeest naar Rotterdam wil dit niet de snelste verbinding is. En dan krijg je weer klachten van mensen die "in de trein naar Rotterdam" gaan zitten en dan een half uur langer onderweg zijn.
Dat was vroeger ook zo met de stoptrein Utrecht - Amsterdam. Die werd in Abcoude voorbij gereden door de IC, dus op de vertrekstaten en de CTA stond "de IC naar Amsterdam is eerder in Amsterdam".

Hetzelfde voor de stoptrein vanaf Schiphol. De IC die 10 minuten later vertrekt is 20 minuten eerder in Amersfoort. Je wil voorkomen dat mensen dan de sprinter gaan nemen.
Dat is misschien zo van centraal station naar centraal station, maar juist bij de kleinere stations in een plaats hoeft dat niet zo te zijn - ik ben toch echt sneller op Rotterdam Alexander en even snel maar dan zonder overstap op Rotterdam Centraal met de stoptrein dan als ik via A'dam of Utrecht CS omreis.

Datzelfde zou zomaar kunnen op de lijn van Schiphol naar Amersfoort of al de andere stoptreinen die nu zo behandeld worden - je moet een verdacht goede overstap hebben om sneller af te zijn met een intercity.

De reisplanner maakt het trouwens nog bonter, die stuurt mij voor Asdm -> Rta inderdaad met de stoptrein, maar zegt dat ik die "richting Gouda" moet nemen, terwijl dat noch op de borden (Woerden) noch op de trein (Rotterdam Centraal) staat 8)7

Sowieso: van volledige informatie is nog nooit iemand de weg kwijtgeraakt. Juist als treinen 'rare' dingen doen qua route (of trouwens als - andere - treinen uitvallen of fors vertraagd zijn) is het nuttig om het volle verhaal te weten. Dat een stoptrein trager was dan een sneltrein was iedereen duidelijk, enige reden dat dat nu minder helder zou zijn is de naamskeuze van de NS zelf ("sprinter"). Maar dan nog los je dat op door duidelijk te zijn dat sprinter trager is dan intercity, niet door bestemmingen van stoptreinen te verbergen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mwja laatst Utrecht - Schiphol en zal eerst 18:48 stoppen te Duivendrecht maar wel 18:30 aankomen op Schiphol :p
De Sprinter van Amsterdam naar Rotterdam doet er trouwens niet echt veel langer over dan de IC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
De oplossing is gewoon terug naar de oude methode: Uitgeest-A'dam, A'dam-Utc, Utc-Veenendaal/Rhenen. Gewoon 3x pendelen :P. Ben je ook van al die vertraging op het 1e en laatste traject af :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:11:
De oplossing is gewoon terug naar de oude methode: Uitgeest-A'dam, A'dam-Utc, Utc-Veenendaal/Rhenen. Gewoon 3x pendelen :P. Ben je ook van al die vertraging op het 1e en laatste traject af :P
Probleem daarmee is dat je moet kopmaken op Amsterdam CS 2x (richting Utc en Uitgeest), daar is nou niet echt de ruimte voor. Zelfde zal voor Utc gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS verwacht drukke maandagspits
AMSTERDAM - Omdat veel mensen na de kerstvakantie weer met de trein naar hun werk gaan kan het maandag in de spits druk zijn.

Omdat treinen op belangrijke knooppunten iets eerder vertrekken of sporen wijzigen, wordt extra servicepersoneel ingezet om reizigers te adviseren. Dat meldt de NS zondag.

Op 9 december ging de grootste wijziging van de dienstregeling in vijf jaar in. Kort na de start werden al enkele treinen langer gemaakt. NS onderzoekt nog andere verbetermogelijkheden en blijft de nieuwe dienstregeling ook de komende weken nauwgezet monitoren om mogelijke onvolkomenheden op te sporen.

Reizigers kunnen suggesties of meldingen doorgeven via Twitter, de klantenservice of bij NS-personeel.

Verfijnen
Maandag worden opnieuw enkele wijzigingen doorgevoerd om de dienstregeling te ‘verfijnen'. Zo worden de vertrektijden van sommige treinen uit Eindhoven en Vlissingen iets vervroegd.

Ook worden vertreksporen gewijzigd op diverse stations, waaronder die in Apeldoorn, Weesp, Hilversum, Amsterdam en Breda. Daarnaast worden enkele spitstreinen langer gemaakt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ga vanaf donderdag weer met het OV.. m'n auto is flink afgekeurd bij de APK en niet meer de moeite waard om te repareren en geen geld voor een "nieuwe" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Goed dat ik het zie, trein vanuit Vlissingen vertrekt inderdaad eerder, ik moet een minuut eerder opstappen ;)

Laatste tijd was het trouwens wel een drama, de trein vanuit Vlissingen had onderhand elke dag 5+ minuten vertraging, dat was in december vooral te merken. De afgelopen week valt het trouwens weer erg mee.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10
Afgelopen week was het heerlijk rustig in de trein. Ben benieuwd morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

Ik niet ... weet al precies wat ik kan verwachten. Same old ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mijn ochtendspits tot zover: heerlijk rustig. De trein waar ik in zit is misschien voor een kwart gevuld. De oorzaak ervan weet ik ook: veel scholen beginnen de maandag na de kerstvakantie pas later.

Overigens, in Middelburg staat Lelystad Centrum niet op de CTA (en dus wel op de trein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
De mijne was drukker dan normaal op een maandag. Zal morgen wel proppen worden dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
In de ochtendspits een aanrijding met persoon op het traject Haarlem - Leiden Centraal. Ik stond op Heemstede-Aerdenhout met de trein en toen gingen we weer terug naar Haarlem. Uiteindelijk via Sloterdijk en Schiphol op Den Haag Laan van NOI aangekomen.

Vertraging ca. 1,25 uur. Nu even uitzoeken het met reiskosten terugvragen icm een maandtrajectabbonement zit.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Mcdeath schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:46:
In de ochtendspits een aanrijding met persoon op het traject Haarlem - Leiden Centraal. Ik stond op Heemstede-Aerdenhout met de trein en toen gingen we weer terug naar Haarlem. Uiteindelijk via Sloterdijk en Schiphol op Den Haag Laan van NOI aangekomen.

Vertraging ca. 1,25 uur. Nu even uitzoeken het met reiskosten terugvragen icm een maandtrajectabbonement zit.
Jij mag in je handjes wrijven! Je krijgt namelijk 1/25 deel van de waarde van je kaart terug! Bij een tweede klasse kaart is dat €9,01! Bij een eerste klasse kaart is dat €15,32. Jij loopt binnen >:) [/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Robkazoe schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Jij mag in je handjes wrijven! Je krijgt namelijk 1/25 deel van de waarde van je kaart terug! Bij een tweede klasse kaart is dat €9,01! Bij een eerste klasse kaart is dat €15,32. Jij loopt binnen >:) [/sarcasme]
Ik krijg zelfs een kleine 13,- euro. Dat is 2,40 boven de normale ritprijs. }) Formulier is aangevraagd.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://www.nu.nl/binnenla...s-willen-af-van-fyra.html

ROVER wil de benelux treinen terug, MvbOV wil dat Arriva gaat rijden. Ze zijn in ieder geval, beide flink ontvreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Arriva? Zitten die daarop te wachten dan? Die zullen dan dus nieuw materieel moeten gaan aanschaffen voor miljoenen euro's, ben je ook al snel weer 2 jaar verder met alle aanbestedingseisen enzo.

Beneluxtrein terug.... dat materiaal is tot op de draad versleten man. Die 11.8-locs waren nu ook niet bepaald wat je noemt een toonbeeld van betrouwbaarheid...

Ik neem aan dat ze althans niet de TRAXX-en bedoelde, want dat was ook al gemarket als Fyra, zij het een tijdelijke oplossing....

In ander nieuws:
De NS hoopt dit jaar enkele miljoenen te besparen door treinmachinisten zuiniger te laten rijden.

Sinds vorig jaar worden de 2850 machinisten hierin bijgeschoold, zegt een woordvoerder maandag.

De machinisten krijgen onder meer uitleg op welke punten ze de trein kunnen laten uitrollen. In plaats van vlak voor het station op de rem te trappen komt de trein dan langzaam het station binnenglijden. "Voor de passagiers is dat ook aangenamer", zegt de woordvoerder. De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan.

Ook worden treinen met een dynamo afgeremd. Het effect is vergelijkbaar met een ouderwetse dynamo op een fietswiel. De energie die dit bij treinen oplevert wordt geleverd aan treinen in de buurt.

De NS onderzoekt hoe die energie effectiever kan worden opgevangen en aan het elektriciteitsnet kan worden geleverd.

Dat moet jaarlijks vele tonnen kilowatt aan gratis energie opleveren. Dit betekent echter niet dat de prijzen voor treinkaartjes omlaag gaan. "Maar het treinkaartje wordt hierdoor wel groener", zegt de woordvoerder.
Bron: http://www.nu.nl/economie...-miljoenen-opleveren.html

[ Voor 56% gewijzigd door wildhagen op 07-01-2013 16:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

vooghel

Cunning linguist

wildhagen schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:15:
Beneluxtrein terug.... dat materiaal is tot op de draad versleten man. Die 11.8-locs waren nu ook niet bepaald wat je noemt een toonbeeld van betrouwbaarheid...
Ik denk dat ze vooral de verbinding bedoelen, en niet het specifieke materieel. En dat kan ik heel goed begrijpen vanuit een reizigersperspectief.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
@Wildhagen
En Arriva zou dit wel willen denk ik. Heeft wel vaker aangegeven meer te willen rijden in Nederland met name op het hoofd/intercity traject van Nederland. Ik denk dat ze elke kans wel aangrijpen om zichzelf te bewijzen dus ook een HSL zou tot deze mogelijkheid behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:15:
Ik neem aan dat ze althans niet de TRAXX-en bedoelde, want dat was ook al gemarket als Fyra, zij het een tijdelijke oplossing....
Je weet dat de IC Brussel een paar jaar met TRAXX'en heeft gereden en dat daar niks "Fyra" aan was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:05:
@Wildhagen
En Arriva zou dit wel willen denk ik. Heeft wel vaker aangegeven meer te willen rijden in Nederland met name op het hoofd/intercity traject van Nederland. Ik denk dat ze elke kans wel aangrijpen om zichzelf te bewijzen dus ook een HSL zou tot deze mogelijkheid behoren.
Misschien wel, maar van een HSL is in dat scenario niet echt sprake meer, als ze weer met die oude stellen willen gaan rijden, die komen qua snelheid immers niet in de buurt van een HSL.

Daarnaast is het maar afwachten of Arriva een verbetering is. Ze rijden sinds enkele weken (samen met Breng) ook op een aantal trajecten in Oost-Nederland, en voor zover ik het begrepen heb (ik kom niet uit de regio) is het daar inmiddels qua dienstverlening zó dramatisch dat de provincies al sancties (en eventuele juridische acties) overwegen tegen Arriva en Breng, wegens slecht presteren....

Daarnaast zijn we sowieso ver weg van een eventuele overname van de exploitatie door Arriva, want je zal dan toch eerst een aanbesteding enzo moeten uitschrijven, waar alle vervoerders op in kunnen tekenen. Iets met Europese regelgeving enzo. Je kan als overheid niet zomaar zeggen "nu gooien we partij 1 eruit en gaan er in zee met partij 2" (in zijn algemeenheid, niet alleen op gebied van spoor). Daar zijn regels voor, en die regels doorlopen kost tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat plan komt ook elke 10 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Maasluip schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:25:
[...]

Maar nu gaat het lukken... het ei van Columbus is gevonden :+

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nx6uhauers_std640.jpg

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 30-09 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

wildhagen schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:35:
[...]

Daarnaast is het maar afwachten of Arriva een verbetering is. Ze rijden sinds enkele weken (samen met Breng) ook op een aantal trajecten in Oost-Nederland, en voor zover ik het begrepen heb (ik kom niet uit de regio) is het daar inmiddels qua dienstverlening zó dramatisch dat de provincies al sancties (en eventuele juridische acties) overwegen tegen Arriva en Breng, wegens slecht presteren...
De problemen doen zich voor op het traject Winterswijk - Arnhem. Voor zover ik weet draaien de treinen tussen Winterswijk en Zutphen en Zutphen en Apeldoorn goed. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. De nieuwe treinstellen van Arriva zijn een grote verbeteringen ten opzichte van het krappe materieel van Syntus, afgezien van wat klachten over de luide aanhoudende piep bij het opengaan van de deuren. Ook hebben ze snelle wifi aan boord.

Wat betreft de Fyra: ik kan me wel voorstellen dat de NS er geen zin in heeft om een trage trein te exploiteren naast een duurdere HSL. Op die manier krijg je een snelle trein nooit rendabel. Een realistischer idee dan Arriva inschakelen is HSA een deal laten sluiten met Deutsche Bahn die een trein wil exploiteren van Amsterdam naar Londen, kan die meteen over de HSL met betrouwbaar Duits materieel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Femme schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:58:
[...]

Een realistischer idee dan Arriva inschakelen is HSA een deal laten sluiten met Deutsche Bahn die een trein wil exploiteren van Amsterdam naar Londen, kan die meteen over de HSL met betrouwbaar Duits materieel ;) .
Was dat niet een plan van DB, om een verbinding tussen Londen en Amsterdam te realiseren? Ik kan helaas geen recente berichten hierover vinden, dus ik weet niet precies hoe het met dit project staat. Op de Engelse site van DB staat het volgende:
Deutsche Bahn plans to establish a direct services from London to Frankfurt via Brussels and Cologne as well as to Amsterdam via Rotterdam. Using the latest version of its highspeed flagship Intercity Express (ICE), the direct rail service will reduce the travel time from London to Cologne and Amsterdam to less than four hours and to Frankfurt in just over five. Deutsche Bahn will use the newly build ICE 3 (class 407).
Afbeeldingslocatie: http://www.bahn.com/i/view/mdb/bahnintern/international/uk/MDB82320-railmap_224x112.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

dcm360 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:56:
Mijn ochtendspits tot zover: heerlijk rustig. De trein waar ik in zit is misschien voor een kwart gevuld. De oorzaak ervan weet ik ook: veel scholen beginnen de maandag na de kerstvakantie pas later.

Overigens, in Middelburg staat Lelystad Centrum niet op de CTA (en dus wel op de trein).
Grappig, je zit misschien wel in dezelfde trein, in ieder geval hetzelfde traject. :)

Wat me vandaag ook opviel was dat naast het incorrecte eindpunt (Amsterdam CS, in plaats van Lelystad Centrum) ook de incorrecte "oude" vertrektijd nog aangegeven stond op de CTA's (niet de vertrektijden die sinds vandaag van kracht zouden zijn).
Mcdeath schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Ik krijg zelfs een kleine 13,- euro. Dat is 2,40 boven de normale ritprijs. }) Formulier is aangevraagd.
Met een MijnNS login kan je met een trajectkaart ook webbased je geld bij vertraging terugvragen, dat werkt namelijk net wat sneller dan zo'n formulier invullen, kaart inscannen en dan alles opsturen.

Althans ik doe het tegenwoordig met mijn jaartrajectabonnement zo wel, en werkt prima!

[ Voor 26% gewijzigd door RomeoJ op 07-01-2013 22:32 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
Maasluip schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:25:
Ja, inderdaad, hoe vaak ik dat niet voorbij heb zien komen....

http://www.new-energy.tv/..._dutch_version_part1.html

Ik vind het vooral nieuws dat dit niet allang op grote schaal gedaan wordt. Maar dat soort dingen zijn nieuws wat niet in het nieuws komt. Maar da's niks nieuws ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Femme schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:58:
Wat betreft de Fyra: ik kan me wel voorstellen dat de NS er geen zin in heeft om een trage trein te exploiteren naast een duurdere HSL. Op die manier krijg je een snelle trein nooit rendabel.
Die snelle trein is juist bedoeld om mensen te vervoeren die er wat voor over hebben om sneller bij hun bestemming aan te komen. Schijnbaar zijn er relatief weinig mensen die graag iets meer betalen om sneller te kunnen reizen. En persoonlijk verwacht ik binnenkort geen directe verbetering, aangezien voor de NS zelf geen meerwaarde valt te behalen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

CenturyStorm schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Was dat niet een plan van DB, om een verbinding tussen Londen en Amsterdam te realiseren? Ik kan helaas geen recente berichten hierover vinden, dus ik weet niet precies hoe het met dit project staat. Op de Engelse site van DB staat het volgende:
Het in plan in 2010 was dat hij dit jaar zou gaan rijden, maar ik heb geen idee hoe ver het ermee staat. Het is wel jammer dat hij dan in Nederland over normaal spoor moet rijden omdat de HSA het alleenrecht heeft op de HSL.

Sowieso is de staat van het spoor in Nederland nogal tragisch vergeleken met het buitenland. 140km/h werd al gereden in de tijd dat locomotieven nog door stoom werden aangedreven. Wanneer gaat daar eens wat aan gebeuren. Het enige dat we hier hebben is een disfunctionerende Fyra en een bedrijf dat onder de noemer NS Hispeed trage treinen exploiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Reizigersverenigingen Rover en de Maatschappij voor beter OV hebben genoeg van de problemen met de Fyra-trein.

Zij willen dat de hogesnelheidstrein op het traject tussen Amsterdam en Brussel wordt vervangen, laten woordvoerders van de reizigersclubs maandag weten. De staatssecretaris moet ingrijpen, vindt de Maatschappij voor beter OV.
De reizigervereniging Maatschappij voor beter OV wil dat Arriva de exploitatie van treinen tussen Amsterdam en Brussel op zich neemt.
Welke treinen gaan er rijden, worden die uit de goochelhoed van Hans Klok getoverd?
Er is een consessie, en die is nou contractueel vastgesteld... t/m 2015.

No change...
Rover vreest echter dat Arriva te onervaren is en pleit ervoor de oude Beneluxtreinen weer in te zetten. "Pas wanneer de Fyra zonder problemen rijdt, is die weer aan de beurt", aldus een woordvoerder van de reizigersvereniging.
Kijk, nou wordt het interessant, eindelijk een serieus standpunt. Alleen..... waar gaat de Benelux mee rijden? Locomotieven huur je ook niet zo 1-2-3 in waarna je ze in no-time hebt. Vergeet niet dat het over de HSL gaat, dus het NL'se elektrische materieel zal al direct afvallen.

Kortom, dus kan nog wel even duren, en ik gok dat de staatssecretaris (al zou ze erop terugkomen) dat ze de situatie in de gaten houdt.

Als ik kon toveren.... (by: Herman van Veen) dan had ik allang de ICE ingezet :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Waar is het bestaande materieel heen gegaan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
AW_Bos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:56:
Kijk, nou wordt het interessant, eindelijk een serieus standpunt. Alleen..... waar gaat de Benelux mee rijden? Locomotieven huur je ook niet zo 1-2-3 in waarna je ze in no-time hebt. Vergeet niet dat het over de HSL gaat, dus het NL'se elektrische materieel zal al direct afvallen.
Er zijn voldoende leasemaatschappijen die een Traxx MS kunnen leveren. Alpha Trains, Railpool, en MRCE Dispolok wil vast ook wel BR 189 leveren. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
Ik ben het persoonlijk dan wel niet eens met de Maatschappij voor beter OV over de keuze voor Arriva gezien mijn eigen ervaringen hier in de Achterhoek (hoewel ik moet toegeven dat het inmiddels al een stuk beter lijkt te gaan), maar hun beredenatie ervoor is gewoon helder: Arriva was tweede met de aanbestedingen. In de krantenartikelen lijkt het of MVBOV zomaar uit het niets de naam Arriva noemt, terwijl dit gewoon een relatief logische keuze is.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 08-01-2013 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
Er is een consessie, en die is nou contractueel vastgesteld... t/m 2015.
Dan duurt het nog maar twee jaar, en dan is die concessie al weer verlopen? Wat gebeurt er dan eigenlijk, komt er een nieuwe concessie die op de huidige lijkt, en dan voor bijvoorbeeld Arriva ofzo? Of kan het ook zijn dat er een nieuw systeem komt waarbij de HSL niet meer gesloten is voor alle andere vervoeders?

Verder heeft Arriva met de Achterhoek wel bewezen dat ze niet heilig zijn, maar ik zou met de stabiliteit van de treinen in het noorden tegenwoordig en hoe positief alles ontvangen werd op bijv de Emmerlijn niet erg negatief denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
De HSL wordt per 2015 opgenomen in het hoofdrailnet, en de aanbesteding voor het HRN is onderhands aan NS gegund door de minister.
Hoe het concreet ingevuld wordt moet nog blijken, maar de Fyra zal vermoedelijk niet meer de enige trein (ja, samen met Thalys dan) op de HSL worden. Bijvoorbeeld de IC Den Haag - Venlo kan in theorie dan ook via de HSL gestuurd worden, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
en de aanbesteding voor het HRN is onderhands aan NS gegund door de minister
Dat is nog niet definitief! Schultz heeft anderhalf jaar geleden dit gepresenteerd als haar "oplossing" voor het HSL-debacle, maar de definitieve gunning is er nog niet. De definitieve gunning is opgenomen in het regeerakkoord van het kabinet Rutte-Asscher, het ligt in de lijn der verwachting dat de gunning dit jaar zal plaatsvinden. De politiek kennende kan dat nog alle kanten op: zie de inkomensafhankelijke zorgpremie, dat stond ook in het regeerakkoord.

Het is sowieso interessant dat die gunning in het regeerakkoord staat: de VVD zou volgens mij liever overgaan tot een aanbesteding.

[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 08-01-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Onbekend schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:07:
Waar is het bestaande materieel heen gegaan?
Rijtuigen staan op de Dijksgracht bij Amsterdam CS, en de locs weer terug naar de leasemaatschappij.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
RomeoJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:28:
[...]
Met een MijnNS login kan je met een trajectkaart ook webbased je geld bij vertraging terugvragen, dat werkt namelijk net wat sneller dan zo'n formulier invullen, kaart inscannen en dan alles opsturen.

Althans ik doe het tegenwoordig met mijn jaartrajectabonnement zo wel, en werkt prima!
Dat deed ik wel zo, maar ik krijg dat tegenwoordig niet meer aan de praat. Ik begreep juist dat het niet meer online kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:04:
[...]

Rijtuigen staan op de Dijksgracht bij Amsterdam CS, en de locs weer terug naar de leasemaatschappij.
De locs zijn en blijven voorlopig gewoon bij de hurende vervoerder.
Alex) schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:22:
[...]
Er zijn voldoende leasemaatschappijen die een Traxx MS kunnen leveren. Alpha Trains, Railpool, en MRCE Dispolok wil vast ook wel BR 189 leveren. ;)
Sinds wanneer zijn leasemaatschappijen filantropische instellingen die halletjes gevuld met locomotieven achter de hand houden voor het moment dat een wispelturige vervoerder 'opeens' locomotieven nodig heeft? Veel succes als je snel meer dan een enkele in Nederland toegelaten e-loc wil vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Luke! op 08-01-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Beneluxloks ook? Wat moet HSA daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:19:
De Beneluxloks ook? Wat moet HSA daarmee?
De machines voor de IC Brussel werden door NMBS gesteld, niet door een Nederlandse partij.
RomeoJ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Grappig, je zit misschien wel in dezelfde trein, in ieder geval hetzelfde traject. :)

Wat me vandaag ook opviel was dat naast het incorrecte eindpunt (Amsterdam CS, in plaats van Lelystad Centrum) ook de incorrecte "oude" vertrektijd nog aangegeven stond op de CTA's (niet de vertrektijden die sinds vandaag van kracht zouden zijn).
Ik weet niet welke trein je precies bedoelt, maar er zijn enkele treinen vanuit Zeeland waarbij de wijzigingen in de dienstregeling pas op 14 januari aanstaande worden doorgevoerd.

[ Voor 59% gewijzigd door Luke! op 08-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Okee. Maar dat betekent dat als NS/HSA de Beneluxrijtuigen wil inzetten (deels) op de HSL, bijvoorbeeld in de 1900, dat ze extra loks moeten huren.
Even er van uit gaande dat het drama met de V250's blijft doorgaan en dat de huidige Fyra Amsterdam-Breda nog wel een tijdje met getrokken materieel blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me wel. NS/HSA heeft immers nu geen locomotieven die geschikt zijn voor 25 kV en ERTMS aan boord hebben.

Trouwens, is het nog steeds een drama met die V250's op dit moment? Want van de drie storingen die Rover/BeterOV specifiek noemen hadden er 2 sowieso niets met de V250's te maken, maar met infrastructuur, die net zo goed een Thalys hadden kunnen treffen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tijden van railtime.be van gisteren, even treinen aankomst in Brussel, oneven treinen vertraging bij verlaten België:
9208 +36
9216 +5
9220 +19
9228 op tijd
9238 +14
9240 +5
9248 op tijd
9256 op tijd
9260 op tijd
9268 +16

9201 op tijd
9209 +11
9217 op tijd
9221 +33
9229 op tijd
9237 op tijd
9241 op tijd
9249 +6
9257 op tijd
9261 op tijd

Vind ik aardig dramatisch ja, als maar 55% op tijd rijdt en maar 65% 5 minuten of minder vertraging.
Om nog niet te spreken dat ze nog altijd geen uursdienst kunnen rijden omdat er nog altijd niet voldoende materieel is. Laat staan dat ze alle Fyradiensten met V250 materieel kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wildhagen schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:30:
Lijkt me wel. NS/HSA heeft immers nu geen locomotieven die geschikt zijn voor 25 kV en ERTMS aan boord hebben.

Trouwens, is het nog steeds een drama met die V250's op dit moment? Want van de drie storingen die Rover/BeterOV specifiek noemen hadden er 2 sowieso niets met de V250's te maken, maar met infrastructuur, die net zo goed een Thalys hadden kunnen treffen.
Vanochtend in de spits stond er een stukje. Daar gaf de NS aan dat 25% niet op tijd reed de afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49
Maasluip schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:40:
Vind ik aardig dramatisch ja, als maar 55% op tijd rijdt en maar 65% 5 minuten of minder vertraging.
Om nog niet te spreken dat ze nog altijd geen uursdienst kunnen rijden omdat er nog altijd niet voldoende materieel is. Laat staan dat ze alle Fyradiensten met V250 materieel kunnen rijden.
Ik weet nog van vorig jaar, toen ik vaak met de Benelux Express naar Brussel Midi (klant op 5 minuten lopen) ging, dat deze toch ook regelmatig later aankwam dan volgens de dienstregeling. Vaak liepen we toch wat vertraging op bij Mechelen (daar was een viaduct met snelheidsbeperking) en daarna was het dan boemelen naar Midi. Dus misschien is het wel slechter , maar vroeger was ook niet ideaal. (maar wel beter dan met de auto vanuit Almere). De klant had echter alle begrip als je te laat kwam met de trein , maar ja als de klant NMBS is, is dat logisch. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MuzenJaap op 08-01-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja goed, er rijdt een 2-uursdienst met wat extra toevoegingen (vanwege materieeltekort), gepland horen er 16 treinparen per dag te zijn en er zijn er nu 10. Dus eigenlijk rijdt 11 van de 32 op tijd: 34%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

marcop23 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:58:
[...]

Verder heeft Arriva met de Achterhoek wel bewezen dat ze niet heilig zijn, maar ik zou met de stabiliteit van de treinen in het noorden tegenwoordig en hoe positief alles ontvangen werd op bijv de Emmerlijn niet erg negatief denken.
Arriva en Breng hebben gewoon onvoldoende getest waardoor het personeel onvoldoende bekend was met het nieuwe materieel. Dat twee vervoerders op hetzelfde traject rijden dat ook nog eens tot de drukste enkelsporen van Nederland behoort lijkt me ook een recept voor problemen. Tussen Zutphen en Winterswijk gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dat is 'gewoon' een aanname waarmee je de plank mis slaat. De grootste problemen ontstaan door het niet goed lopende rangeerproces in Arnhem en het te optimistisch plannen van enkele materieelovergangen. Los daarvan maar ter uwer informatie: met de nieuwe GTW's van Arriva is in tegenstelling tot de suggestie juist erg veel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik reflecteer de mening van ROCOV Gelderland Stadsregio. Het is wel opvallend dat de problemen vrij snel minder zijn geworden. Ik lees er nu althans weinig meer over. Dat wijst toch op een gebrekkige voorbereiding.

Tussen Zutphen en Winterswijk heeft Arriva minimaal getest met de GTW's. Ze hebben op een zondag in november een keer proefgereden en dat was het wel zo'n beetje. Dat noem ik niet uitgebreid testen. Het rangeerproces is blijkbaar ook niet goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Femme schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:55:
Ik reflecteer de mening van ROCOV Gelderland Stadsregio.
Gelukkig maar dat het een mening is dan. ;)
Het is wel opvallend dat de problemen vrij snel minder zijn geworden. Ik lees er nu althans weinig meer over. Dat wijst toch op een gebrekkige voorbereiding.
Nee, op een aangepast rangeerproces en het oplossen van kinderziektes.
Tussen Zutphen en Winterswijk heeft Arriva minimaal getest met de GTW's. Ze hebben op een zondag in november een keer proefgereden en dat was het wel zo'n beetje. Dat noem ik niet uitgebreid testen. Het rangeerproces is blijkbaar ook niet goed getest.
Er zijn tussen Zutphen en Winterswijk wel meer ritten gereden dan wat je suggereert. Maar op welke van die baanvakken je testrijdt maakt niet zo veel uit; baanvakspecifiek gaat het maar om een beperkt aantal dingen zoals afstand rangeertreden tot perronranden en GPS in combinatie met het reizigersinformatiesysteem, om de meest voor de hand liggende zaken te benoemen.
Het rangeerproces kun je amper in de praktijk testen, in de eerste plaats omdat het hele proces van andere vervoerders meeveranderd, ten tweede omdat daar geen capaciteit voor is. Het Arnhemse issue is naast het rangeerproces ook het moedwillig kort keren, soms zelfs op momenten dat het rijden van de ICE zorgt voor een nog kortere kering van slechts twee minuten door de gewijzigde paden op specifiek die tijdstippen. Dat heeft niks met testen te maken maar met moedwillig te optimistisch plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gewonden door treinbotsing in Zwitserland
AMSTERDAM - In het noorden van Zwitserland zijn twee treinen op elkaar gebotst. Het ongeluk voltrok zich donderdagochtend tijdens de spits.

Volgens Zwitserse media zijn er ten minste 17 gewonden, van wie er negen in het ziekenhuis belandden. Niemand raakte ernstig gewond.

De politie spreekt van 'verscheidene gewonden', maar wil geen aantallen noemen.

De twee treinen, een regionale trein van het type Flirt en een dubbeldekstrein, botsten bij het station van de stad Neuhausen. Een van de treinen ontspoorde en raakte daarop de andere.

De Zwitserse spoorwegen staan bekend als bijzonder veilig en punctueel.
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nx73ga6jc5_std1024.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben hier nu overigens een kapotte GTW van Arriva in Zutphen met een dame van de NS in de trein die reizigers probeert te informeren over het feit dat ze geen enkele kennis van de situatie heeft ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:41:
We hebben hier nu overigens een kapotte GTW van Arriva in Zutphen met een dame van de NS in de trein die reizigers probeert te informeren over het feit dat ze geen enkele kennis van de situatie heeft ;) .
handig he, meerdere vervoerders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MuzenJaap schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:49:
[...]
Ik weet nog van vorig jaar, toen ik vaak met de Benelux Express naar Brussel Midi (klant op 5 minuten lopen) ging, dat deze toch ook regelmatig later aankwam dan volgens de dienstregeling.
Trein zat ook altijd ontzettend vol, dat zorgde ook al voor vertraging (in/uit stappen). We namen hem naar Midi om over te stappen op de EuroStar naar London. Laatste keer hadden we ruim gepland en zijn op advies van conducteur in België overgestapt op een stoptrein, wel wat langzamer maar in ieder geval comfortabeler.
Benieuwd hoe al die mensen nu reizen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goner schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:23:
[...]

Een deel is overgestapt op de Fyra: die trein bracht in z'n eerst maand gemiddeld 3450 reizigers per dag over de grens. Een tweede deel is overgestapt op de bus of de auto. Sommigen rijden naar Essen en stappen daar op de Belgische IC naar Antwerpen en Brussel.

Een derde deel is via Roosendaal blijven reizen: de stoptrein Roosendaal - Antwerpen (capaciteit: 302+56 zitplaatsen) zit met enige regelmaat al vanaf het vertrekstation zodanig vol dat er achterblijvers zijn op verschillende stations. De NMBS voert daarom een aantal diensten met twee treinstellen uit: er gaan dan meer dan 700 zitplaatsen over de grens.

Reizigers uit stations langs lijn 12 klagen sindsdien met enige regelmaat omdat 'hun' trein sinds de invoering van de Fyra vele malen drukker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49
Goner schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:23:
[...]

Trein zat ook altijd ontzettend vol, dat zorgde ook al voor vertraging (in/uit stappen). We namen hem naar Midi om over te stappen op de EuroStar naar London. Laatste keer hadden we ruim gepland en zijn op advies van conducteur in België overgestapt op een stoptrein, wel wat langzamer maar in ieder geval comfortabeler.
Muzenjaap reisde altijd 1e klas in de Benelux ;) De tweede klas leek wel een cabine vol met RyanAir reizigers. De 1e klas had ook een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinverkeer ontregeld in noorden van Nederland
MEPPEL - Het treinverkeer op het traject tussen Leeuwarden en Zwolle is ernstig ontregeld door een aanrijding op het spoor bij Meppel en het afzetten van station Wolvega vanwege de vondst van een verdacht pakketje.

Tussen Zwolle en Meppel is een automobilist omgekomen toen zijn wagen op een spoorwegovergang door een passagierstrein werd geschept.

De auto kwam vast te zitten onder de trein en daardoor kunnen op het traject voorlopig geen treinen rijden, zegt een woordvoerder van de NS.

De auto werd rond 07.30 uur aangereden. Wat er precies is gebeurd is niet bekend, wel is volgens de woordvoerder duidelijk dat de slagbomen van de overgang naar behoren werkten.

De passagiers van de trein zijn naar het achterste deel gebracht. "Er kunnen benzinedampen van de auto komen en daar willen we de mensen niet in de buurt hebben", legt een woordvoerder uit.

De passagiers worden opgehaald met bussen. Ook bij Meppel en Zwolle worden bussen ingezet. De NS verwacht dat het tot 11.00 uur duurt voordat er weer treinen rijden.

Verdacht pakketje
De politie heeft het treinstation in Wolvega (Friesland) afgezet nadat er een verdacht pakketje was gevonden. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ter plaatse om het pakketje te onderzoeken. Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd.

Hoe het pakketje eruit ziet, kon hij nog niet zeggen. Langs Wolvega rijden tijdelijk geen treinen. De treinen op het traject gaan niet verder dan Steenwijk of Heerenveen. Vanaf die plaatsen rijden bussen.

Voor reizigers die in Wolvega willen opstappen, staan in de buurt van het station eveneens bussen gereed.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
3450 reizigers per dag met de Fyra is nog best wel veel eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Maar het blijft wel drama met de Fyra. Ik zat te wachten in de Fyra van 18:41 uit Amsterdam CS, om :50 roepen ze om dat iets met de deuren is, eigenlijk had ik al mijzelf code rood moeten geven en gewoon uit moeten stappen. Horen we 12 minuten niets en om 19:02 roept die 'lul' vervolgens om dat hij niet verder gaat rijden, terwijl net om 18:59 de reguliere IC is vertrokken, alsof ze het er om doen!! Ik was echt pissed en meteen een formulier van geld terug bij vertraging ingevuld, want de volgende is pas om 19:25 dus heb ik ruim 45 minuten vertraging!! [/firstworldproblem]

En dan staan ze met 4 man op het perron te bellen en niemand weet of doet iets, de passagier komt op de laatste plaats. Lijkt wel de NS van 10 jaar geleden. Rijdt er ander personeel op de Fyra? Moeten ze het nog leren of wat is het?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:28:
Maar het blijft wel drama met de Fyra. Ik zat te wachten in de Fyra van 18:41 uit Amsterdam CS, om :50 roepen ze om dat iets met de deuren is, eigenlijk had ik al mijzelf code rood moeten geven en gewoon uit moeten stappen. Horen we 12 minuten niets en om 19:02 roept die 'lul' vervolgens om dat hij niet verder gaat rijden, terwijl net om 18:59 de reguliere IC is vertrokken, alsof ze het er om doen!! Ik was echt pissed en meteen een formulier van geld terug bij vertraging ingevuld, want de volgende is pas om 19:25 dus heb ik ruim 45 minuten vertraging!! [/firstworldproblem]

En dan staan ze met 4 man op het perron te bellen en niemand weet of doet iets, de passagier komt op de laatste plaats. Lijkt wel de NS van 10 jaar geleden. Rijdt er ander personeel op de Fyra? Moeten ze het nog leren of wat is het?
quote naar self:
ArcticWolf schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:18:
[...]

handig he, meerdere vervoerders....
:> :> :>
maar goed... tis gewoon kut.

De NS deed het 10 jaar geleden naar mijn weten beter 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 11-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoeveel vervoerders er rijden heeft er helemaal niks mee te maken. Of er nou één of 10 vervoerders rijden, als jouw trein vertraagd raakt en uiteindelijk wordt opgeheven ben je alsnog de lul en moet je toch wachten op de volgende trein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 14:08
Alex) schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:47:
Hoeveel vervoerders er rijden heeft er helemaal niks mee te maken. Of er nou één of 10 vervoerders rijden, als jouw trein vertraagd raakt en uiteindelijk wordt opgeheven ben je alsnog de lul en moet je toch wachten op de volgende trein. ;)
Dat maakt wel uit, want personeel van ene vervoerder weet niks of maar weinig over dienstregeling en andere zaken van een andere vervoerder. Dus hoe meer vervoerders hoe minder men van de reiziger kan vertellen.

Wat mij betreft gaat de NS per direct terug naar de status van staats-spoorwegen en geen enkele andere vervoerder. En prijzen dus weer terug naar normaal en stabiel. Evenals de betrouwbaarheid en dienstregeling. Voordat de NS geprivatiseerd werd was alles 100x beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 12-01-2013 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Waar ondervinden jullie dat? Volgens mij zijn er, op de lijnen die daadwerkelijk aanbesteed zijn en naar een andere vervoerder gegaan zijn, daadwerkelijk verbeteringen gekomen. Hier betaalde Arriva mee om een stukje lijn te openen, wat de NS denk ik nooit zou doen als het geen enorme passengiersaantallen oplevert. En op Zwolle - Emmen, waar al jaren met oud materieel wordt gereden (tussendoor even modern, maar relatief onbetrouwbaar SM '90), zijn reizigers nu ook al erg tevreden over het materieel.

Informatie is hier ook altijd prima. Trein vertraging = die staat vermeld op NS.nl, de CTA's of hoe die nieuwe ook heten en als het > 5 min is wordt het omgeroepen. Natuurlijk is dat wel veel minder complex dan in de Randstad, maar ik denk dat de NS dit ook gewoon moet kunnen ism ProRail.
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:04:
Ik denk dat het spoorlijntje Gn - Dz ongeveer net zoveel reizigers trekt, op een stukje enkelspoor met treinen die 10x zo goedkoop zijn, op een spoorlijn die ook 100x zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:54:
Waar ondervinden jullie dat? Volgens mij zijn er, op de lijnen die daadwerkelijk aanbesteed zijn en naar een andere vervoerder gegaan zijn, daadwerkelijk verbeteringen gekomen. Hier betaalde Arriva mee om een stukje lijn te openen, wat de NS denk ik nooit zou doen als het geen enorme passengiersaantallen oplevert. En op Zwolle - Emmen, waar al jaren met oud materieel wordt gereden (tussendoor even modern, maar relatief onbetrouwbaar SM '90), zijn reizigers nu ook al erg tevreden over het materieel.
Volgens mij zijn die verbeteringen er alleen gekomen omdat de provincies mee betalen aan die verbeteringen... misschien vanwege een marketings praatje van de desbetreffende vervoerder? Ik heb er geen problemen mee (laten we dat ff duidelijk stellen :p)
maar het is eigenlijk gewoon een verkapte staatssteun...

nu komen we weer terug op het hele privateringsverhaal voor de halve maatschappij :X
[...]

Ik denk dat het spoorlijntje Gn - Dz ongeveer net zoveel reizigers trekt, op een stukje enkelspoor met treinen die 10x zo goedkoop zijn, op een spoorlijn die ook 100x zo goedkoop is.
Yeah de HSL is gewoon een (mislukt) prestige project... ja ze kunnen 250~300km/u, ja het heeft ERTMS 2, heeft het voordeel voor de reiziger? > nee want het alternatief is ook verdwenen :+
kunnen ze de kosten er ooit uithalen? > nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 14:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:53:
:> :> :>
maar goed... tis gewoon kut.

De NS deed het 10 jaar geleden naar mijn weten beter 8)7
Nu stond ik om 11:30 weer op Rotterdam CS en werd er omgeroepen dat de Fyra 50 minuten had. Dat wil dus zeggen dat dit eigenlijk een gratis ritje is voor de reiziger, want is dus meer dan 30 minuten vertraagd. Gelukkig hoef ik nu niet terug naar Amsterdam maar ik zat eens de regels door te lezen en er zijn best wel wat uitzonderingen wanneer je geen geld terug krijgt:
U krijgt geen compensatie:

- Als u niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden.
- Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in bijvoorbeeld de volgende situaties:
• Aanrijding met een persoon
• Aanrijding met wegverkeer op een overweg
• Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
• Aan de noodrem trekken van een medereiziger
• Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
• Activiteiten van douanepersoneel in de trein
• Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
Hoe kan de Fyra in aanraking komen met wegverkeer??? Alles is toch ongelijkvloers, waar is nou die speciale dure baan voor aangelegd.... Als HiSpeed er voor kiest om de Fyra via een route af te rangeren waar risico's aan zitten dan is dat hun probleem, niet die van de reiziger lijkt mij.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:04:
Ja, ik snap ook niet goed waarom zoveel mensen dat ding nog nemen ... masochisten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik wil graag mijn stem uitbrengen op Oberhausen als het lelijkste station van Duitsland. Echt dat ding lijkt wel van voor de 1ste wereld oorlog. Ook op de peronnen is alles lelijk en smerig. Ze moeten daar maar eens wat geld in steken. Winkeltjes bij de ingang even buitengesloten, rest is echt kotslelijk vanaf 3:45:

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Nou ja lelijk. Perrons mogen wel een keer groot onderhoud krijgen maar lelijk. Kijk naar een station als Duivendrecht, Amsterdam Rai, Den Haag CS en Utrecht CS. Die zijn lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Inderdaad, vind dit er best nog wel ok uitzien. Absoluut niet frivool, maar functioneel en overzichtelijk. :) Met name de voetgangerstunnel met al het metaalwerk vind ik er (in vergelijking met de catacomben van Utrecht CS) best gezellig uit zien; inderdaad overduidelijk een station uit de vorige eeuw. Het huidige gebouw is dan ook in de periode 1930 - 1934 gebouwd.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sir_Hendro schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:43:
Ik wil graag mijn stem uitbrengen op Oberhausen als het lelijkste station van Duitsland. Echt dat ding lijkt wel van voor de 1ste wereld oorlog. Ook op de peronnen is alles lelijk en smerig. Ze moeten daar maar eens wat geld in steken. Winkeltjes bij de ingang even buitengesloten, rest is echt kotslelijk vanaf 3:45:

[video]
Lelijk? Vind ik nog wel meevallen. Nee het is niet het mooiste station, maar lelijk is imo anders. En dat het oud is is op zich helemaal niet erg. Zoals hierboven gezegt, de tunnel onder de perrons vind ik er prima uit zien, beter als wat ik hier wel es in NL gezien heb. En misschien heb ik iets teveel doorgebladerd maar van de perrons heb ik niet veel kunnen vinden eigenlijk.

Waar ik me wel ernstig aan stoor is het tenenkrommende slechte filmwerk :X Dat z'n lens niet zo breed is kan lastig zijn, maar dan hoef je het nog niet zo slecht in beeld te brengen. Net alsof hij z'n cam op z'n fietsstuur gezet heeft en niet kijkt wat er in beeld komt. Archhh.
Sorry, moest het ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
http://www.telegraaf.nl/b...isje__aan_lot_over__.html
NS laat meisje aan lot over

AMSTERDAM -
Een meisje van 16 is vrijdagavond om 23.00 uur uit de trein gezet op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag. Ze had geen geldig kaartje bij zich. Het meisje voelde zich onveilig en belde de politie, die het volgens Omroep West een onverantwoorde actie vindt van de conductrice.

Agenten hielden per telefoon contact met het meisje, tot haar moeder was gearriveerd. Ook zij vindt het onbegrijpelijk dat de conductrice het meisje 's avonds laat uit de trein zette en aan haar lot overliet.
Tja, geheel terecht als het mij vraagt. En waarom het meisje de politie belt ipv haar moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:25:

[...]

Tja, geheel terecht als het mij vraagt. En waarom het meisje de politie belt ipv haar moeder?
Ahja, de telegraaf. De NS is evil omdat ze zwart rijden niet toestaan 8)7. Waarom heeft ze geen kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 12-01-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Napo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:46:
[...]

Ahja, de telegraaf. De NS is evil omdat ze zwart rijden niet toestaan 8)7. Waarom heeft ze geen kaartje.
Waarom kreeg ze niet gewoon een boete van 35 euro + ritprijs, zoals ik altijd kreeg als ik mijn kaart was vergeten? Kon je ook nog mee terug naar huis, als je de boete liet zien.

Ook snap ik niet waarom je de politie belt. Je kan in Nederland wel veilig op een bankje op een vol verlicht stationnetje zitten? Anders koop je een kaartje en rijdt je met de volgende trein, of je belt gewoon je moeder / vader / opa / oma / tante?

Ik vind het maar een vaag telegraafbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
LauPro schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:11:
[...]

Hoe kan de Fyra in aanraking komen met wegverkeer??? Alles is toch ongelijkvloers, waar is nou die speciale dure baan voor aangelegd.... Als HiSpeed er voor kiest om de Fyra via een route af te rangeren waar risico's aan zitten dan is dat hun probleem, niet die van de reiziger lijkt mij.
Op het stukje van Breda tot de aansluiting op de HSL liggen een paar overwegen. Ook bij Dordrecht (als Fyra moet omrijden) zijn overwegen te vinden.
Knightwolf schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 04:32:
[...]

Dat maakt wel uit, want personeel van ene vervoerder weet niks of maar weinig over dienstregeling en andere zaken van een andere vervoerder. Dus hoe meer vervoerders hoe minder men van de reiziger kan vertellen.

Wat mij betreft gaat de NS per direct terug naar de status van staats-spoorwegen en geen enkele andere vervoerder. En prijzen dus weer terug naar normaal en stabiel. Evenals de betrouwbaarheid en dienstregeling. Voordat de NS geprivatiseerd werd was alles 100x beter.
Als je iedere prikkel om te blijven innoveren weghaalt en een bedrijf een monopoliepositie geeft wordt het vanzelf een log staatsbedrijf. Kijk maar naar de oude PTT, bijvoorbeeld.

Terug naar vroeger? Alsjeblieft niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Alex) op 12-01-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
PolarBear schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:25:

Vind ik niet terecht. Veiligheid van je passagiers is imo belangrijker dan wel of niet betalen.
Dus ja imo geheel terecht dat dat meisje de politie belde en geheel onverantwoord van de conductrice. Iets verder nadenken dan haar neus lang is had die conductrice wel mogen doen. Het meisje er op het eerstvolgende grote en dus drukke(re) station eruit zetten was imo heel wat beter en schappelijker geweest.
marcop23 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:54:
Waarom kreeg ze niet gewoon een boete van 35 euro + ritprijs, zoals ik altijd kreeg als ik mijn kaart was vergeten? Kon je ook nog mee terug naar huis, als je de boete liet zien.
Dat was uiteraard nog beter geweest, maar als het meisje geen of te weinig geld bij had gaat dat moeilijk worden.
Ook snap ik niet waarom je de politie belt. Je kan in Nederland wel veilig op een bankje op een vol verlicht stationnetje zitten? Anders koop je een kaartje en rijdt je met de volgende trein, of je belt gewoon je moeder / vader / opa / oma / tante?
Omdat de politie er waarschijnlijk sneller wat mee kan doen dan haar familie?
Ik vind het maar een vaag telegraafbericht.
Sja, heet niet voor niks de Televaag :+
Alex) schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:47:
Als je iedere prikkel om te blijven innoveren weghaalt en een bedrijf een monopoliepositie geeft wordt het vanzelf een log staatsbedrijf. Kijk maar naar de oude PTT, bijvoorbeeld.

Terug naar vroeger? Alsjeblieft niet.
PTT is een voorbeeld waar ik gisteren nog iemand over hoorde, die had dat veel liever terug dan hoe het nu is. Kan ik me wel in vinden overigens, al heb ik er zelf niet echt problemen mee hoe het met de TNT nu gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 12-01-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Dat was uiteraard nog beter geweest, maar als het meisje geen of te weinig geld bij had gaat dat moeilijk worden.
Dat is niet nodig hoor :)

De keren dat ik mijn kaart vergeten was (3x in dat jaar), moet ik mij even legitimeren en print de conducteur een boete. Met dat bonnetje mocht ik mijn rit gewoon afmaken, en volgens mij mocht ik daarop ook gewoon weer terug. Eén keer per jaar mocht ik de week erna trouwens naar de Arriva store om te laten zien dat ik wel een kaart had die op dat moment geldig was, dan werd mijn boete kwijtgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Knightwolf schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:49:
[...]
PTT is een voorbeeld waar ik gisteren nog iemand over hoorde, die had dat veel liever terug dan hoe het nu is. Kan ik me wel in vinden overigens, al heb ik er zelf niet echt problemen mee hoe het met de TNT nu gaat.
PTT Post is sowieso een lastige situatie: er is veel minder vraag naar briefpost dankzij de opkomst van het internet. Ik bedoelde eigenlijk te verwijzen naar PTT Telecom (nu KPN) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:49:
[...]

Vind ik niet terecht. Veiligheid van je passagiers is imo belangrijker dan wel of niet betalen.
Dus ja imo geheel terecht dat dat meisje de politie belde en geheel onverantwoord van de conductrice. Iets verder nadenken dan haar neus lang is had die conductrice wel mogen doen. Het meisje er op het eerstvolgende grote en dus drukke(re) station eruit zetten was imo heel wat beter en schappelijker geweest.
Ik weet het niet hoor maar waarom zou een drukker station veiliger zijn? Het is gewoon een onderbuik gevoel dat het onveilig was. Het is niet alsof de conductrice haar bij 80Km/u de trein heeft uitgezet. Schappelijker was natuurlijk als het meisje gewoon een kaartje van te voren had gekocht.

Geheel onverantwoord kom nou. Ik heb ook een keer zo'n akkefietje meegemaakt, was wel begin van de avond. Zwartrijder in de IC Amstel - Utrecht C wilde niet meewerken want hij moest toch naar Utrecht C en eerder werd hij er niet uitgezet. De trein is gestopt @ Breukelen om deze zwartrijder er uit te zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
hij moest toch naar Utrecht C en eerder werd hij er niet uitgezet
Toch snap ik het niet. De NS geeft je toch ook gewoon boetes? Is het boete -> uit de trein? Of uit de trein zonder boete? Ik zie geen reden om je uit de trein te zetten als je geen overlast veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Volgens mij geven conducteurs zwartrijdens soms de kans om er zonder boete vanaf te komen, als ze bij het eerstvolgende station uitstappen. (uit coulance, I guess).

Ik was een keer vergeten in te checken met m'n studenten-OV. Conductrice zij dat ik mocht uitstappen om in te checken en de volgende trein te pakken. Als ze me in dezelfde trein weer zou zien, zou ik alsnog een boete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
1. Meisje heeft geen geld of een pinpas bij zich.
2. Geen beltegoed op haar telefoon. Politie bellen kan dan nog.
PolarBear schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:12:
[...]

Ik weet het niet hoor maar waarom zou een drukker station veiliger zijn? Het is gewoon een onderbuik gevoel dat het onveilig was. Het is niet alsof de conductrice haar bij 80Km/u de trein heeft uitgezet. Schappelijker was natuurlijk als het meisje gewoon een kaartje van te voren had gekocht.

Geheel onverantwoord kom nou. Ik heb ook een keer zo'n akkefietje meegemaakt, was wel begin van de avond. Zwartrijder in de IC Amstel - Utrecht C wilde niet meewerken want hij moest toch naar Utrecht C en eerder werd hij er niet uitgezet. De trein is gestopt @ Breukelen om deze zwartrijder er uit te zetten _/-\o_
Ze had geen geldig vervoersbewijs las ik. Kan zijn dat er iets kapot is gegaan of verloren of dat ze gewoon niet genoeg tijd had om in te checken dan wel te betalen. Als de laatste trein je enige kans is om nog thuis te komen, tja.

[ Voor 81% gewijzigd door Koenoe op 12-01-2013 19:16 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13

RnB

Sefyu schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:11:
Volgens mij geven conducteurs zwartrijdens soms de kans om er zonder boete vanaf te komen, als ze bij het eerstvolgende station uitstappen. (uit coulance, I guess).

Ik was een keer vergeten in te checken met m'n studenten-OV. Conductrice zij dat ik mocht uitstappen om in te checken en de volgende trein te pakken. Als ze me in dezelfde trein weer zou zien, zou ik alsnog een boete krijgen.
Jup, I think that's it. Ik heb dat ook een x gehad, alhoewel ik een boete bij een studenten OV week vrij ontzettend krom vind. Toen ik dat tegen de conducteur zei, was het enige wat hij kon zeggen dat het protocol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Dan kan je natuurlijk altijd iets als 'Ik wil er niet graag uitgezet worden, ik voel me niet zo veilig buiten' zeggen, en om een boete vragen (wat je kan verwachten zonder kaartje, al is het per ongeluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
marcop23 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:30:
Dan kan je natuurlijk altijd iets als 'Ik wil er niet graag uitgezet worden, ik voel me niet zo veilig buiten' zeggen, en om een boete vragen (wat je kan verwachten zonder kaartje, al is het per ongeluk).
Daarom moeten we er maar vanuit gaan dat iedereen die geen geldig vervoersbewijs heeft, moedwillig aan het zwartrijden is? En je dan maar afvragen waarom agressie toeneemt...

In de tijd dat je een nog een kaartje kon kopen bij de conducteur (met een verhoogt tarief) reed toch ook niet iedereen zwart? Hoezo kan dit niet meer trouwens, een kaartje kopen bij de conducteur?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hoe dan ook een vreemd verhaal. Voor zwart rijden wordt je normaalgesproken de trein niet uit gezet, als een conducteur je uit coulance die optie biedt en je weigert mag je gewoon blijven zitten, maar krijg je wel een boete, lijkt mij. Ik heb nog nooit gehoord van het uit de trein schoppen van mensen voor iets anders dan wangedrag, en dat gaat toch al snel gecombineerd met de politie, al was het alleen maar omdat het wangedrag anders naar het station wordt verplaatst, niet opgelost.

Dat je een minderjarig meisje niet om 23:00u alleen de trein uit zet op Moerwijk lijkt me overigens evident, Moerwijk is een eilandperron op een viaduct in een heel fijne Haagse wijk, niet bepaald een veilige omgeving voor een minderjarige. Maar hoe het gegaan is en hoe e.e.a. zit blijft weer erg vaag, en meteen wordt er alweer met het vingertje gewezen. Laten we eerst eens afwachten wat er nou daadwerkelijk gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Daarom moeten we er maar vanuit gaan dat iedereen die geen geldig vervoersbewijs heeft, moedwillig aan het zwartrijden is? En je dan maar afvragen waarom agressie toeneemt...
Waar staat dat? Ik zeg alleen dat je een boete kan verwachten als je zwartrijdt, al is het per ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je krijgt SOMS de keuze of uitstappen of boete + kaartje... waarschijnlijk is het hele verhaal weer opgeblazen. Dat uitstappen en dan een kaartje kopen is nog best wel coulant van de conductrice er zijn er genoeg die dat niet bieden.

@Alex)
ik ben het wel eens met wat Knightwolf oppert, alles weer onder NS onderbrengen als staatsbedrijf. Maar inderdaad niet zoals de vroegere situatie waar "efficiency" echt 0 betekende. Privatisering bestaat al lang niet meer (al heeft de rest van NL dat nog niet echt door....) privatisering en marktwerking bestond tot <1950 ofzo?? /grove gok. Het heet tegenwoordig volgens mij: corporatisering (+)) en dat heeft alleen met geld, geld en nog meer geld te maken.
Privatisering is alleen mogelijk in een gelijke markt waar iedereen evenveel informatie, contacten en kansen heeft... en dat heeft niemand meer tegenwoordig.
Maar de regering doet leuk mee... Het leukste voorbeeld is de frequentieveiling van vorige maand :>:>:> echt ze moesten zich letterlijk kapot schamen in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:12:
Je krijgt SOMS de keuze of uitstappen of boete + kaartje... waarschijnlijk is het hele verhaal weer opgeblazen. Dat uitstappen en dan een kaartje kopen is nog best wel coulant van de conductrice er zijn er genoeg die dat niet bieden.
Dat (uitstappen) gaat dus niet als je met de laatste trein te maken hebt. Nog daargelaten of het wel een goed idee is om iemand (bijvoorbeeld) een uur lang op het perron te laten wachten totdat de volgende trein komt (veiligheid, het weer (-15)). Als deze al (eerder gezegd) de middelen heeft om verder te reizen.
marcop23 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:50:
[...]

Waar staat dat? Ik zeg alleen dat je een boete kan verwachten als je zwartrijdt, al is het per ongeluk.
Je ziet zelf de contradicties niet in je zin?

Boete, zwartrijden, per ongeluk.

Of anders gezegd. Vind jij dat er een boete moet volgen als iemand per ongeluk geen geldig vervoersbewijs heeft? Zo ja, waarom dan (terug naar de eerder aangekaarte redenering, waarbij ik al het feit aankaartte dat je vroeger gewoon een kaartje bij de conducteur kon kopen).

Er zijn 1001 redenen waarom iemand niet in het bezit is van een geldig vervoersbewijs. Als het beleid is dat we voor al deze redenen we deze personen als zwartrijders gaan behandelen, dan zul je ook de consequenties daarvan moeten accepteren. Dan heb ik het niet alleen over het toenemen van agressie tegenover het personeel, maar inderdaad ook voor de veiligheid van de consument en de reputatie van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Niet in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs is je eigen verantwoordelijkheid... Als de trein instapt zonder geldig vervoersbewijs dan ben je een zwartrijder. Of je nou vergeten bent in te checken, je kaartje tussen het trein en het spoor is gevallen of je net beroofd bent. Geen kaartje = zwartrijden. Zo simpel is het.

Dat je vroeger een kaartje in de trein kon kopen heeft hier weinig mee te maken. Zoals ik al zei: het is je eigen verantwoordelijkheid om in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Sefyu schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:26:
Geen kaartje = zwartrijden. Zo simpel is het.
Volgens wat ik lees had ze wel degelijk een kaartje, alleen niet het goede. Vind het ook nogal een overdreven reactie, iemand uit de trein zetten in het holst van de nacht voor een fout kaartje ... Rijswijk is 1 station verder, geef dan een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
PolarBear schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:12:
De trein is gestopt @ Breukelen om deze zwartrijder er uit te zetten _/-\o_
Sorry maar dat vind ik te belachelijk voor woorden. De trein moet zich onherroepelijk gewoon aan z'n dienstregeling houden! Anders wordt het helemaal een zootje. Stoppen uitsluitend in extreme situaties waarbij er gevaar voor levens van conducteurs en andere reizigers is, anders niet.
marcop23 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:58:
Ik zie geen reden om je uit de trein te zetten als je geen overlast veroorzaakt.
Idd, gewoon boete en dan klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 13-01-2013 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Koenoe schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:41:
[...]

In de tijd dat je een nog een kaartje kon kopen bij de conducteur (met een verhoogt tarief) reed toch ook niet iedereen zwart? Hoezo kan dit niet meer trouwens, een kaartje kopen bij de conducteur?
Als je wacht tot de conducteur bij je is voor controle, ben je te laat en rijd je zwart. Zo simpel is het. Al je andere argumenten zijn excuses. En dat de spoorwegen het dan niet gek moeten vinden dat er argressie is, is de omgedraaide wereld. Als je gewoon een kaartje koopt, is er niets aan de hand.

Serieus, je hebt soms een wat vreemd wereldbeeld.

Ik ben eerlijk gezegd in het geschetste scenario wel benieuwd naar het volledige verhaal, volgens mij is er meer aan de hand geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 13-01-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Als ik geen boetes zou krijgen als ik per ongeluk geen vervoersbewijs bij me had, had ik nu twee boetes minder hoeven te betalen. Ik ga echt niet expres zwartrijden. Maar als je conducteur komt en ik kom tot de conclusie dat ik niets bij me heb, dan ben ik gewoon een zwartrijder. Al heb je thuis een geldig vervoersbewijs liggen.

Ik vind inderdaad dat je gewoon een kaartje moet hebben als je de trein in stapt. Als je naar per ongeluk / expres gaat kijken, doet elke bewuste zwartrijder het natuurlijk ook per ongeluk en krijgt niemand meer een boete -> iedereen rijdt per ongeluk zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
ijdod schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:31:
[...]

Als je wacht tot de conducteur bij je is voor controle, ben je te laat en rijd je zwart. Zo simpel is het. Al je andere argumenten zijn excuses. En dat de spoorwegen het dan niet gek moeten vinden dat er argressie is, is de omgedraaide wereld. Als je gewoon een kaartje koopt, is er niets aan de hand.

Serieus, je hebt soms een wat vreemd wereldbeeld.

Ik ben eerlijk gezegd in het geschetste scenario wel benieuwd naar het volledige verhaal, volgens mij is er meer aan de hand geweest.
Dat je gelijk naar de conducteur moet gaan ben ik wel met je eens hoor. Maar als je gelijk naar de conducteur loopt en die geeft je alsnog een boete, dan wordt het verhaal anders. Als je dan toch sowieso een boete krijgt (omdat het beleid is) is het idioot om hem of haar op te zoeken. Dan kun je inderdaad maar beter zwart gaan rijden in de hoop dat deze niet langs komt en uitstappen bij volgende station. Dit gaat niet op bij een laatste trein edoch. Maar goed als je chipkaart stuk is of je bent deze kwijtgeraakt (of je kaartje) dan heb je dat pas door als de conducteur bij je staat. Het zelfde geld natuurlijk als je denkt dat je ingechecked bent, maar dit goed gegaan is. Enzovoorts.

Qua wereldbeeld heb je denk ik ook wel gelijk. Ik word oud.

Ook met je laatste punt ga ik mee. Heeft ze een grote mond gehad, waren er meer bij, etc. Maar zelfs dan heb ik me vraagtekens.
marcop23 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:45:
Als ik geen boetes zou krijgen als ik per ongeluk geen vervoersbewijs bij me had, had ik nu twee boetes minder hoeven te betalen. Ik ga echt niet expres zwartrijden. Maar als je conducteur komt en ik kom tot de conclusie dat ik niets bij me heb, dan ben ik gewoon een zwartrijder. Al heb je thuis een geldig vervoersbewijs liggen.

Ik vind inderdaad dat je gewoon een kaartje moet hebben als je de trein in stapt. Als je naar per ongeluk / expres gaat kijken, doet elke bewuste zwartrijder het natuurlijk ook per ongeluk en krijgt niemand meer een boete -> iedereen rijdt per ongeluk zwart.
Definieer zwartrijden, per ongeluk en boete voor mij eens.

Zwartrijden (voor mij) is moedwillig geen kaartje halen in de hoop niet te hoeven betalen.

Per ongeluk is dat je iets niet bewust doet en er dus ook niets aan kan doen. Een boete is dan niet op zijn plaats.

Dat iedereen dan per ongeluk zwart gaat rijden slaat natuurlijk nergens op en kan vermeden worden door het aanbieden van een kaartje in de trein (tegen verhoogt tarief). Als je het dan nog niet kan betalen dan wordt het een probleem inderdaad.

[ Voor 43% gewijzigd door Koenoe op 13-01-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als de NS nou eens een goed poortjes beleid had... en poortjes die zowel kaartjes als ov chip konden lezen! (ja ze zijn er gewoon: http://0.tqn.com/d/gojapan/1/0/t/-/1/suicagate11.jpg alleen niet in NL :+) dan had niemand een excuus gehad om vergeten in te checken om een kaartje te kopen. Dan konden mensen met een verkeerd kaartje dat bij de conducteur/conductrice omruilen voor een goede en zwartrijders konden dan er alsnog uitgepakt worden. Het huidige beleid is gewoon ronduit verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ijdod schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:31:
[...]
Ik ook.
Vooral omdat er gezegd is dat ze blijkbaar wel een kaartje had, maar niet goed/geldig ...

Vaag verhaal, zelf zegt ze dat ze in het filmpje dat ze een kaartje R-dam - Rijswijk had :
http://www.treinreiziger...._den_haag_moerwijk-144895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:08:
als de NS nou eens een goed poortjes beleid had... en poortjes die zowel kaartjes als ov chip konden lezen! (ja ze zijn er gewoon: http://0.tqn.com/d/gojapan/1/0/t/-/1/suicagate11.jpg alleen niet in NL :+) dan had niemand een excuus gehad om vergeten in te checken om een kaartje te kopen. Dan konden mensen met een verkeerd kaartje dat bij de conducteur/conductrice omruilen voor een goede en zwartrijders konden dan er alsnog uitgepakt worden. Het huidige beleid is gewoon ronduit verkeerd....
Zulk soort poortjes waren er toch in het begin?
Ik kan me nog herinneren dat je studentenovkaart in een of andere gleuf moest duwen (hoewel elk anders stuk papier ook werkte 8)7 )

One World Concepts

Pagina: 1 ... 100 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!