Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 15:15
Knightwolf schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:36:

Ik zeg niet dat het niet normaal is dat er doorgaande verbindingen zijn? Ik zeg alleen dat overstappen net zo normaal is als doorgaande verbindingen. = gelijk aan. Het is maar net van waar naar waar je moet of je met wel of geen overstap te maken krijgt. Het een is niet meerwaardig of minderwaardig aan het ander.

Zonder overstap wil iedereen wel zoals ik zei, maar dat kan niet, dus zijn er altijd trajecten waar je met overstappen te maken hebt.
Maar dat maakt niet dat de overstapverplichting niet minderwaardig is. Als is het alleen maar dat je door vertragingen niet onevenredig laat aankomt op je eindbestemming door het missen van de overstap.

Leuk voorbeeld in deze, uit mijn eigen reisverleden (van mijn vrouw dan). Velp (op lijn Zutphen-Arnhem) naar Wolfheze. In de dienstregeling 2007 een directe verbinding, 19 minuten. Dienstregeling 2008, de lijn wordt Zutphen-Nijmegen, en Arnhem-Ede Wageningen, dus overstap in Arnhem. Overstaptijd in Arnhem 1 minuut (de oude vertrektijd bij blijven zitten, zeg maar), maar wel twee perrons verder, dus niet te halen. (soms wel, met veel geluk en hard rennen) Andere kant op precies hetzelfde. Reistijd bij het missen van de overstap (nsplanner noemt de overstap niet eens) 49 minuten. En op zondag, bij een uursdienst (op beide lijnen) zelfs 1uur 19 minuten. Dat heeft ons, na een boze brief aan NS nog wel een vergoeding van € 50 opgeleverd trouwens, maar geen betere verbinding. En sinds 9 december liggen de perrons nog een spoor verder uit elkaar. :(
Knightwolf schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:36:

Ok dat weet ik niet, misschien ooig een keer geweest maar dna weet ik niet of ik daar met een IC of stoptrein kom. Die zitten zeker op het traject Rotterdam - Enschede/Groningen?

En Duivendrecht is geen Amsterdams station.
Duivendrecht ligt in een andere gemeente, dat schreef ik al. Maar wel aan de Amsterdamse metro, met aan beide kanten Amsterdamse stations.(En ook Amsterdamse treinstations aan beide zijden, noord-zuid gezien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:45
Duivendrecht is geen Amsterdams station, dus kan het gewoon een IC-station zijn zonder dat Amsterdam daardoor teveel IC-stations heeft. Want het ging over teveel IC-stations binnen 1 stad.

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 22-12-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
En zo vervang je spoorbielsen: Filmpje

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bielsen :'(

Onze hor:
YouTube: Volkerrail 203-5(tyke) komt met kettinghor door Utrecht CS als trein 56001

rijdt nog maar 1 hor in NL, Strukton heeft de zijne verkocht volgens mij }:O

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 22-12-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
OK, OK, dwarsliggers. Ben wel een treinenliefhebber maar geen kenner.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd in de volksmond bielzen, maar dan wordt er gerefereerd naar gecreotiseert hout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ach details :P ik heb het zelf ook nog steeds over bielzen, of ze nou van hout van beton of van plastic zijn :P

Trouwens, leuk dat filmpje waar zowel dwarsliggers als grind vervangen worden, maar hoe zit het met de rails zelf? Neem aan dat ze daar ook soortgelijke apparaten voor hebben waarbij dat in 1x door gaat? Volgens mij wel es een keer een filmpje van gezien, dat een soortgelijke trein alles verving, dwarsliggers, grind, en rails.

Edit:
Sjaaaa het blijft behelpen daar bij de NS :X 8)7

http://www.nu.nl/internet...angen-foute-factuur-.html
Zakelijke klanten NS ontvangen foute factuur

UTRECHT - Door een fout van de Nederlandse Spoorwegen hebben zakelijke klanten een foutieve rekening ontvangen. Het bedrijf kan het probleem niet digitaal verhelpen.

Vrijdag stuurde het bedrijf per e-mail rekeningen uit voor de NS Businesscard, een betaalpas met betaling op rekening voor taxi, huurauto’s, fietsen en reizen met het openbaar vervoer.

Alle transacties, behalve treinreizen, werden dubbel op de factuur gezet waardoor facturen soms honderden euro’s duurder uitvielen.

Opnieuw

Een zegsman van het spoorwegbedrijf bevestigt de problemen tegenover NU.nl en stelt dat de oorzaak een administratieve fout is. “We hebben de fout zelf vrijdag ontdekt en nieuwe facturen aangemaakt met een excuusbrief daarbij”, stel de voorlichter dan ook.

Door een beperking in het systeem lukt het echter niet deze informatie digitaal bij de klanten te krijgen, dus wordt het per post verstuurd. Het bedrijf adviseert de onderbouwing van de rekening goed te bekijken voordat er betaald wordt. Volgens de zegsman is het niet duidelijk hoeveel klanten er precies gedupeerd zijn.

Vaker fout

Bij het afrekenen gaat wel vaker fout. Zo blijkt het ook te gebeuren dat bij gebruik maken van bus of tram iedere keer het opstaptarief berekent, terwijl dat bij een overstap niet juist is. Ook komen soms de prijzen van taxiritten niet overeen met de afgesproken prijs of varieert dezelfde rit in prijs.

[ Voor 65% gewijzigd door Knightwolf op 22-12-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:17:
Ach details :P ik heb het zelf ook nog steeds over bielzen, of ze nou van hout van beton of van plastic zijn :P

Trouwens, leuk dat filmpje waar zowel dwarsliggers als grind vervangen worden, maar hoe zit het met de rails zelf? Neem aan dat ze daar ook soortgelijke apparaten voor hebben waarbij dat in 1x door gaat? Volgens mij wel es een keer een filmpje van gezien, dat een soortgelijke trein alles verving, dwarsliggers, grind, en rails.

Edit:
Sjaaaa het blijft behelpen daar bij de NS :X 8)7

http://www.nu.nl/internet...angen-foute-factuur-.html

[...]
Er is 1 trein in europa die kan idd ballast, dwl en sps. Maar het is meestal eerst de kettinghor die de ballast zeeft en/of vervangt en daarna de ombouw trein die sps en dwl kan vervangen.
:9
en daarna de stopmachine en de ballast afwerkmachine (of de stop en de bam :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
magnifor schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:47:
[...]

Vroeger kon ik zoder al te veel poespas, zonder reserveren, zonder moeilijk moeilijk te doen instappen op Den Haag HS en uitstappen op Brussel Zuid.
Dat is sowieso al het verkeerde station om te beginnen :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
Okay, iets moois: Als je van Utrecht in het weekend naar een niet-IC-station tussen Zwolle en Groningen wilt mag je maar liefst drie kwartier op je aansluiting wachten. Alternatief is de IC naar bijvoorbeeld Groningen nemen en via daar met de sprinter weer een eindje terug. Dat is ook wat 9292 voorstelt, maar de reisplanner van NS zelf niet.

Maar moet je hiervoor nu bijbetalen, of wat :/ ?

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 23-12-2012 13:50 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:15
Bananenplant schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:49:
Okay, iets moois: Als je van Utrecht in het weekend naar een niet-IC-station tussen Zwolle en Groningen wilt mag je maar liefst drie kwartier op je aansluiting wachten. Alternatief is de IC naar bijvoorbeeld Groningen nemen en via daar met de sprinter weer een eindje terug. Dat is ook wat 9292 voorstelt, maar de reisplanner van NS zelf niet.

Maar moet je hiervoor nu bijbetalen, of wat :/ ?
Ik weet niet hoe je aan dat reisadvies komt? De reisplanner geeft een reistijd van 1:44 naar Beilen, met een overstap van 6 minuten op Zwolle. Je kunt op zondag weliswaar maar 1x per uur, maar een overstap van drie kwartier is erg onlogisch aangezien er een halfuursdienst is tussen Utrecht en Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nouja, maar als je vanaf Utrecht al wat eerder kunt vertrekken gaat dat dus niet lekker, dan moet je ofwel aan het begin ofwel halverwege een boel tijd doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ja maar dat komt gewoon doordat je veel te vroeg op het station komt ;).
Als ik bij mijn ouders een stoptrein pak die 2x per uur rijdt (let's say om :00 en :30) , en ik kom om :05 op het station ga ik ook niet roepen dat ik 25 mins tijd moet doden door een brakke dienstregeling ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Maar de vraag blijft wel staan: een stukje "overshoot" brengt je eerder thuis dan wachten. Moet je voor die "overshoot" dan betalen of mag je zonder uit-/inchecken weer het kleine stukje terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10
Er zit geen GPS op je kaart. Als je maar binnen fatsoenlijke in en uitschecktijden hebt, dan berekent hij enkel de snelste/goedkoopste manier om van punt A naar punt B te komen. Overigens was het vanochtend erg lekker in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bananenplant schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:44:
Maar de vraag blijft wel staan: een stukje "overshoot" brengt je eerder thuis dan wachten. Moet je voor die "overshoot" dan betalen of mag je zonder uit-/inchecken weer het kleine stukje terug?
In principe mag het niet:
quote: AVR-NS: http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf
Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de bestemming in reistijd het eerst wordt bereikt. Daarnaast is het toegestaan over een in tariefeenheden korter traject te reizen of over een traject waar minder behoeft te worden overgestapt. Met uitzondering van de in de Jaardienstregeling vermelde gevallen geldt dat het vertrek- of aankomststation niet voorbij mag worden gereisd.
Aangezien niemand meer een spoorboekje heeft ;-) komt dit neer op 'als het mag van NS.nl dan mag het'.

Het gekke is dat het voor OV-chipkaarten niet anders is, terwijl het juist dáár niet meer uitmaakt: met papieren kaartjes kon je een te goedkoop kaartje voor het eindpunt kopen (ipv voor tot je overshoot), maar met de OV-chipkaart kan dat toch al niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door ValHallASW op 24-12-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ValHallASW schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:08:
[...]
Het gekke is dat het voor OV-chipkaarten niet anders is, terwijl het juist dáár niet meer uitmaakt: met papieren kaartjes kon je een te goedkoop kaartje voor het eindpunt kopen (ipv voor tot je overshoot), maar met de OV-chipkaart kan dat toch al niet meer.
Het mag wel met OV-chipkaart: je maakt namelijk een reis Utrecht - Groningen en een reis Groningen - klein gat, waarbij je in Groningen moet uit- en weer inchecken. Het is dan niet één reis, zoals je opgeeft via de reisplanner, maar je maakt twee reizen. Zie dat vanuit de gedachte van Het Systeem maar eens te communiceren...

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 25-12-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

Bananenplant schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:44:
Bij de OV-Chipkaart is er mijns inziens maar één basis regel: Je mag niet reizen in de richting van je instap-station. Verder mag en/of kan alles. Maar als die overshoot dus weer in de richting van je instap-station is mag dat dus niet zonder eerst uit- en weer in te checken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8362/8306589213_1d3eacbdfd_o.jpg

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bi-zonder schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:59:
[...]
Het is een pilot van de NS. Zo'n beetje als op schiphol, zelfbediening.
Is die pilot mislukt? Het viel me vandaag opeens op dat die internet/informatie zuilen in de hal van station Amersfoort weer weg zijn. Terug naar low tech?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8215/8307983446_0e1fef0357_z.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Note to self: een via-kaartje is gewoon gelijk aan twee enkeltjes. Als je dus Lelystad-Eindhoven wilt doen via Schiphol dan is een kaartje Lelystad-Eindhoven plus een retourtje Amsterdam Zuid-Schiphol goedkoper (20+2.5*2 = 25 euro) dan een via-kaartje (10.50 + 18 = 29.50). Of natuurlijk gewoon doen alsof je neus bloedt (20 euro), maar dat is ook weer zo pauper...

Wat ik dan nog steeds niet snap is a) waarom de automaat niet gewoon uitrekent dat het voor 25 euro kan en dat afrekent en b) waarom niet óf het hele regressieve tariefsysteem wordt afgeschaft, óf het tarief gewoon op basis van de kilometers van de hele dag wordt bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ValHallASW schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:04:
Of natuurlijk gewoon doen alsof je neus bloedt (20 euro), maar dat is ook weer zo pauper...
Met de OV Chipkaart gaat dat prima: Lelystad in-checken, Eindhoven uit-checken, niets aan de hand. 12 Euro tweede klas voor een enkele reis met korting is nog wel te overzien, anders vind ik het al gauw een dure grap worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Langste hogesnelheidslijn in gebruik in China: 2.298 km
De langste hogesnelheidslijn ter wereld is woensdag in China in gebruik genomen. De lijn verbindt de hoofdstad Peking met de economische belangrijke stad Guangzhou in het zuiden van het Aziatische land.

De afstand tussen de steden is 2.298 kilometer en de trein heeft een gemiddelde snelheid van 300 kilometer per uur. Door het gebruik van de hogesnelheidslijn wordt de tot nu toe gebruikelijke reis van 22 uur ingekort tot 8 uur.

China is in 2007 begonnen met het gebruiken van hogesnelheidslijnen en heeft nu het recordaantal van 8.358 kilometer. Dat zal naar verwachting in 2020 verdubbelen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gaat dus om Wikipedia: Beijing–Guangzhou–Shenzhen–Hong Kong High-Speed Railway en delen van de lijn waren al in gebruik. Het laatste deel (tussen Shenzhen en Hong Kong) zal pas in 2015 operationeel worden overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Cool. En damn dat is zeker de moeite waard, van 22 naar 8 uur :o
Wat dat betreft ga je je bijna afvragen wat die dingen hier in NL uberhaupt te zoeken hebben :P

Nog een video gevonden:
http://www.zie.nl/video/a...end-in-China/m1nz66ifvbgz

[ Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 26-12-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, ik zie in dat filmpje ballast tussen de dwarsliggers liggen... is dat niet ongebruikelijk bij een HSL? Beetje link bij die snelheden, met wegspattende stenen enzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Fransen bouwen hun LGV's volgens mij ook gewoon met een ballastbed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 26-12-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:18:
Hmm, ik zie in dat filmpje ballast tussen de dwarsliggers liggen... is dat niet ongebruikelijk bij een HSL? Beetje link bij die snelheden, met wegspattende stenen enzo?
De HSL in NL is alleen vanwege extreme zetting op beton gebouwd, niet omdat het niet op ballast kan. In Japan zijn de meeste HSL ook gewoon in ballast. Scheelt trouwens ook behoorlijk wat onderhoudsgeld, het herstellen van verstelbare bevestigingsmiddelen = handwerk = duur :p

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 26-12-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, ok. Was me dan simpelweg nog niet opgevallen. Never mind :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd, het stuk in NL gaat voornamelijk door een veengrondgebied. Je weet hoe de snelwegen er in de randstad bij liggen :P 1 grote golfbaan :+ in andere gebieden waar harde bodem is is een dikke massieve betonlaag dus niet nodig.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:46:
[...]

Met de OV Chipkaart gaat dat prima: Lelystad in-checken, Eindhoven uit-checken, niets aan de hand. 12 Euro tweede klas voor een enkele reis met korting is nog wel te overzien, anders vind ik het al gauw een dure grap worden...
En hoe wil je tussen Schiphol en Utrecht verantwoorden dat je daar reist met een check-in in Lelystad?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

DDX

Alleen stukje Schiphol naar Zuid WTC zou je niet mogen doen, maar vermoed dat als je daar al controle krijgt ze er niet echt moeilijk over doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Fiber

Fiber

Luccus schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:09:
[...]

En hoe wil je tussen Schiphol en Utrecht verantwoorden dat je daar reist met een check-in in Lelystad?
Hmmm, ja, je hebt gelijk. Ik zou het risico wel nemen geloof ik, maar je zit inderdaad een klein stukje fout.

Of nog wat verder omreizen, over Den Haag en Rotterdam... :)

Mooie spoorkaart: http://www.spoorkaart2013.nl/ (De echte kenners zullen hem vast al wel hebben...)

Niemand een idee waarom die info zuilen in Amersfoort weer weg zijn? O-) Is het zogenaamde 'Serviceplein' mislukt of is het verplaatst?

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 27-12-2012 14:20 ]

• Bananenplant
Fiber schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:16:
[...]

Bij de OV-Chipkaart is er mijns inziens maar één basis regel: Je mag niet reizen in de richting van je instap-station. Verder mag en/of kan alles. Maar als die overshoot dus weer in de richting van je instap-station is mag dat dus niet zonder eerst uit- en weer in te checken.
In ietwat gebrekkig Nederlands in een mail van de NS te horen gekregen dat het mag en dat ik alleen hoef uit-/inchecken als ik overga naar een andere vervoerder. Alleen vraag ik me af of ze de vraag goed gelezen heeft en of ze de situatie in de gaten had... Terwijl "terugrijden" en dergelijke duidelijk in mijn omschrijving staan :P .

Ik denk... uitprinten en aan de conducteur laten zien als-ie moeilijk doet :P .

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
@Fiber: In die spoorkaart staat nu al een pracht van een fout:
Station Hoevelaken is niet opgenomen in de nieuwe stations, terwijl deze pas met de dienstregeling van 2013 bediend wordt. #Oops :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49
D_Jeff schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:28:
@Fiber: In die spoorkaart staat nu al een pracht van een fout:
Station Hoevelaken is niet opgenomen in de nieuwe stations, terwijl deze pas met de dienstregeling van 2013 bediend wordt. #Oops :P
Schuin rechts onder de tekst AMERSFOORT staat echt Hoevelaken ! De tekening is wat verwarrend omdat de lijn naar Barneveld apart getekend is en in het echt tot Barneveld Noord de lijn naar Apeldoorn deelt.

• D_Jeff
Ik bedoel: Het staat niet onder het kopje "nieuwe stations".

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om dat nou een "pracht van een fout" te noemen gaat me wat ver hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Station Heeze vernield door zwaar vuurwerk
HEEZE - Het station van Heeze (Brabant) is maandag aan het eind van de middag door zwaar vuurwerk beschadigd. Tientallen ruiten van een voetgangerstunnel vlogen eruit.

Dat meldden de politie. Treinen konden een half uur niet stoppen en moesten daarna enige tijd langzaam rijden in verband met het opruimen van alle scherven.

Dat zei een woordvoerster van spoorbeheerder Prorail. De rommel is nu weg en de ruiten worden later vervangen.

Eerder op de dag belandde in Heeze ook al een ijzeren glijbaan door de ontploffing van vuurwerk op het dak van een woning. Dat blijkt uit berichten op Twitter.

Woning beschadigd
Ook op andere plaatsen zorgde zwaar vuurwerk maandagavond voor schade. Zo raakte een Velpse woning beschadigd nadat zwaar vuurwerk door de brievenbus van het huis was gegooid.

Door de explosie raakten muren en deuren ontzet. Dat meldde de brandweer. De bewoner, die niet thuis was, wordt opgevangen en moet elders de nacht doorbrengen.

In het huis aan de Beltjeshof ontstond een klein brandje dat snel was geblust. De politie heeft de zaak in onderzoek.
Ben benieuwd hoeveel meer stations eraan gaan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
Ik heb altijd het gevoel dat het bij stations wel meevalt. Op apg zie je, ookal is er vanalles gemold, de glazen hokjes op het station nog vaak heel. Ik denk wel dat het komt doordat er een weg, busstation en huizen bij zitten, maar toch. De NS stations zijn ook vaak goed verlicht.

Ik hoop trouwens ook ten zeerste dat er niet veel kapot gaat.
moesten daarna enige tijd langzaam rijden in verband met het opruimen van alle scherven.
Is zo'n glasscherf op het spoor erg kwalijk, ook bij hoge snelheden? Er zijn vast genoeg hier die ooit een muntje vergroot hebben op het spoor, en het lijkt me dat glasscherven zelfs minder doen omdat ze uit elkaar spatten ipv uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Denk dat gevaar meer is dat als trein er snel overheen rijd er omstanders (op station) geraakt kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A_m1Sy_CcAEbzid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.0297-online.nl/images/news/0297_detail/a-m2jhpcaaamkeo.jpg

Die doet het niet meer... linkje

[ Voor 18% gewijzigd door Robkazoe op 02-01-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 15:59
Ze hebben ook drie jongeheren opgepakt, waarschijnlijk vuurwerk in de wc gegooid o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Brand is idd in het toilet ontstaan, men vermoed brandstichting idd. Drie stuks tuig aangehouden. Laat ze alles maar tot op de laatste cent betalen. Kunnen ze dat niet, in de cel ermee, tot ze het terugbetaald hebben.

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nx6l5avc46_std1024.jpg

Het gehele rijtuig lijkt iig uitgebrand en dus total-loss te zijn, het vierde rijtuig (rechts op de foto) is zwaar beschadigd.

Geen idee om welk stel het hier gaat overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2013 15:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als het inderdaad met opzet gedaan blijkt te zijn (zelfs als dit eindresultaat niet de bedoeling was), laten bloeden tot de laatste cent die gasten.

Brand blussen + afslepen + repareren (of afschrijven) = rond de 1 miljoen wel?
Stel even 200 man in die trein à twee tot vier uur vertraging = hou het even op €15k aan gemiste werkuren (gem Nederlander € 20 per uur?)
Treinen er om heen, zeg even 5000 man die allemaal gemiddeld twee uur vertraging hebben = €200k aan gemiste werkuren

Zelfs gedeeld door drie mogen ze hier flink aan betalen.

(Alles onder het voorbehoud dat ze het gedaan hebben etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je zo een miljoen per rijtuig mag rekenen.
Volgens nu.nl is het 4e treinstel helemaal afgebrand en het 5e treinstel beschadigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ach, het is nu.nl, die weten het verschil tussen een rijtuig en een treinstel niet eens ;)

Zaten overigens geen 200 man in, was ergens tussen 75 en 90 man volgens de berichten.

Repareren van dat ene rijtuig waar het mee begon kan je wel vergeten lijkt me, schijnt geheel uitgebrand te zijn, de bak zal dan ook wel doorgezakt zijn door de hitte. Dat lijkt me een enkeltje sloper.

En met een miljoen euro zit je nog aan de lage kant gok ik zo, denk dat het toch wel iets meer kost dan dat. Idd lekker alles laten betalen en willen/kunnen ze dat niet, gewoon de cel in. Ga maar wasknijpers maken, kan je het daarvan terugbetalen ;)

Edit: op Somda wordt gespeculeerd dat het om de 8744 zou gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2013 16:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik dacht dat er jaren geleden ooit op het nieuws was geweest dat de NS een order van 1 miljard euro had geplaatst voor 200 V-IRM rijtuigen... ik kan het artikel alleen niet meer vinden.
Maar dat zou betekenen dat 1 rijtuig zo'n 5 miljoen kost... al kan ik me dat niet voorstellen :+ maar dat is misschien inclusief het bouwen van een treinstel en de traxi daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:52:
Kunnen ze dat niet, in de cel ermee, tot ze het terugbetaald hebben.
Ja, 't is 't een of het ander he :P In de cel is 't niet hard geld verdienen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
CyBeR schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:20:
[...]

Ja, 't is 't een of het ander he :P In de cel is 't niet hard geld verdienen namelijk.
't Is wel even doorwerken voor 76 cent per uur, ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Na het blussen :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A_nLq-JCEAANXYC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Brand is idd in het toilet ontstaan
[....]
Volgens dit niet:
http://www.hulpverlenings...115.msg1110614#msg1110614

Hier staat dat het een aangedreven rijtuig was, zonder toilet. Ik gok zo dat er een nieuwe bak voor gebouwd gaat worden, desnoods bouwen ze het treinstel eerst om tot 4-delig stel, als dat mogelijk is.

Ik denk dat de kosten voor één zo'n bak een stuk lager zijn als de tractiemotoren nog intact zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
Motorrijtuig zit volgens mij één bakje naar rechts (op de foto hierboven van DDX). Dit lijkt mij een mBv7 rijtuig te zijn, getuige de volgende foto (tenminste, dat lijkt verdacht veel op een toiletpijp):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PFbEIJgnPaXCl3qDAjHpWsek/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
De reisinformatie is weer eens tegenstrijdig. De storingsmelding meldt de inzet van bussen; volgens de gebruikelijke apps rijdt de stopper naar R'dam echter nog wel. Als zelfs die informatie niet klopt, lijkt men de gebrekkige informatievoorziening aangepakt te hebben door de normaal gesproken goede bron ook de nek om te draaien :D

Voor het kostenplaatje: volgens mij was dit de IC naar Schiphol. Kosten gemiste vluchten e.d. :D

[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 02-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Dit lijkt mij een mBv7 rijtuig te zijn, getuige de volgende foto (tenminste, dat lijkt verdacht veel op een toiletpijp):
Is een mBv7-rijtuig dan een rijtuig zonder of met toilet? Gezien de post achter het linkje ook een mBv7 vermeld, maar daar staat juist bij dat het geen toilet heeft.

Zitten er trouwens ook een vorm van camera's in een VIRM, zoals bijvoorbeeld in een GTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Volgens dit niet:
http://www.hulpverlenings...115.msg1110614#msg1110614

Hier staat dat het een aangedreven rijtuig was, zonder toilet.
Dat klopt dan niet met de foto's, want daar is toch echt het toilet vrij duidelijk te zien (let op de afvoerpijp enzo)? :)
Ik gok zo dat er een nieuwe bak voor gebouwd gaat worden
Hmm, is een optie idd, maar heeft Bombardier de mallen voor IRM nog, zijn die nog niet vernietigd? Want als die al vernietigd zijn lijkt me dat een kansloze zaak?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mmm... ik moet zo naar Amsterdam CS (vanuit Utrecht) maar de IC van 18:10 rijdt wel blijkbaar... maar zo te lezen rijdt er niks tussen Utrecht en Amsterdam? of rijdt deze dan om via Hilversum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rond 18:00 zou de normale dienstregeling op dit traject weer hervat moeten worden aldus het nu.nl artikel :)

Stel is door een 6400 weggesleept:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A_nP_c0CAAEHsWr.jpg:large

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2013 17:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Is een mBv7-rijtuig dan een rijtuig zonder of met toilet? Gezien de post achter het linkje ook een mBv7 vermeld, maar daar staat juist bij dat het geen toilet heeft.
Ik heb hier thuis helaas geen gedetailleerde plattegronden, maar als ik het goed zie op die kleine dingen die ik hier heb zou het mBv7 rijtuig een toilet aan de ene kant en aan de andere kant een ruimte voor de conducteurs moeten hebben. Op de benedenverdieping zouden aan de kant van het toilet de laagspanningskasten moeten zitten en aan de kant van de HC de hoogspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wildhagen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:32:
[...]

Dat klopt dan niet met de foto's, want daar is toch echt het toilet vrij duidelijk te zien (let op de afvoerpijp enzo)? :)

[...]

Hmm, is een optie idd, maar heeft Bombardier de mallen voor IRM nog, zijn die nog niet vernietigd? Want als die al vernietigd zijn lijkt me dat een kansloze zaak?
Ach, heb je in ieder geval een hoop reserve onderdelen bij NedTrain liggen zometeen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou.. Ik ben nog steeds niet in Amsterdam... Die trein naar schiphol reed door bij Hilversum en Duivendrecht. En nu zit het metrostel naar Amsterdam cs stamp vol, echt handig gedaan... Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:10:
Nou.. Ik ben nog steeds niet in Amsterdam... Die trein naar schiphol reed door bij Hilversum en Duivendrecht.
Dat is nogal logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
wildhagen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:43:
Rond 18:00 zou de normale dienstregeling op dit traject weer hervat moeten worden aldus het nu.nl artikel :)

Stel is door een 6400 weggesleept:

[afbeelding]
*wordt* tzt door een 6400 weggesleept. Om 1830 stond eea er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Robkazoe schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:48:
[...]

Ach, heb je in ieder geval een hoop reserve onderdelen bij NedTrain liggen zometeen. :Y)
En in Amersfoort.. Daar ligt ook nog genoeg VIRM-interieur om een hele bak mee op te bouwen.
Ik gok dat deze trein wel eens ingekrompen kan worden tot de 9544 als deze nog op de baan terug zal komen. Met de 8711 uit de treinbotsing van Amsterdam zullen toch ook wel bakwisselingen te doen zijn?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AW_Bos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:43:
[...]

Met de 8711 uit de treinbotsing van Amsterdam zullen toch ook wel bakwisselingen te doen zijn?
Die is alweer op de baan heb ik me laten vertellen, i.c.m. de restanten van een andere gecrashte VIRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Die is alweer op de baan heb ik me laten vertellen, i.c.m. de restanten van een andere gecrashte VIRM.
Onder een ander nummer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hij had gewoon in Duivendrecht kunnen stoppen... er reden namelijk geen treinen naar Amstel of Centraal. Alleen treinen naar Schiphol :S hoe moet je dan op Amstel/Centraal komen? Daarnaast gaf de reisinformatie wel aan dat hij in Duivendrecht zou stoppen, maar de machinist besloot toch door te rijden tot Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alex) schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Die is behoorlijk in elkaar gedrukt in vele bakken, dus ik betwijfel toch of er bakwisselingen uit plaats hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vier posts geleden was 'ie daar nog goed genoeg voor anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:52:
Vier posts geleden was 'ie daar nog goed genoeg voor anders.
Totdat je even toch maar eens verder doorleest in andere bronnen (wat ik eerder had moeten doen :P). Maar goed, kreukels zijn wel te fixxen, kost wel wat tijd...

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 03-01-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zei "heb ik me laten vertellen", ik heb het niet bevestigd kunnen krijgen. :)

edit: Dit gevonden op Somda:
Er zijn op dit moment 16 VIRM bakken uit stamverband (lees: voor langere tijd aan dienst onttrokken). Ik heb getracht ze even op een rij te zetten:

8029 (Ah, brandschade, proto VIRMm)
8111 (Asd, botsschade, wordt hersteld)
8144 (Ac, onbeschadigd)
8251 (Asd, botsschade, wordt waarschijnlijk gesloopt)
8278 (Ac, onbeschadigd)
8301 (Ed, hersteld van brandschade, reserve in loods Amf)
8384 (Asd, botsschade, wordt waarschijnlijk gesloopt)
8425 (Ac, lichte brandschade, wordt waarschijnlijk hersteld)
8683 (Asd, botsschade, wordt waarschijnlijk gesloopt)
8722 (Asd, botsschade, wordt hersteld)
8749 (Ac, onbeschadigd)
8750 (Ac, onbeschadigd)
8755 (Casco, ooit bedoeld als vervanger 8718, in loods Amf)
8829 (Mz, hersteld van botsschade, reserve Hlm)
8853 (Asd, botsschade, wordt misschien hersteld)
8878 (Ac, brandschade, nog te vroeg voor status)

Extra: Info over bakken van 8711 (botsschade Asd) komt van iemand op Flickr. Deze persoon zou het van een bron binnen Haarlem hebben

Op korte termijn kunnen de onbeschadigde bakken van de 8744 (minus de 8278) wel een 9544 vormen met de 8301 uit Amf. Dan moet men echter wel trek hebben de 8301 na 8,5 jaar eens te gaan completeren...
Dat is voor zover ik kan zien nu de enige actie welke zonder herstel mogelijk is.
De bakken van de botsing in Amsterdam (Asd) zijn niet in dienst zo te zien. I was wrong :)

[ Voor 89% gewijzigd door Alex) op 03-01-2013 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Gestrande trein bij Bunnik. Geen verkeer mogelijk tussen Dreibergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Wat is daar gebeurt?

Schiet wel op zo, gisteren al een gesloopte V-IRM Bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Een defecte locomotief, niks meer en niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 27-09 21:29
Ik zat op dat tijdstip in de trein en toen was er een 1 overweg defect.. Moesten wel stoppen bij alle overwegen tussen Db en Ut. Laat DOSS maar snel zijn intrede doen!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DOSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Diagnose systeem voor storing signalering van overwegen. Dan kan je per overweg bepalen welke in storing ligt ipv een storingslijn waarop meerdere overwegen aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:29:
Diagnose systeem voor storing signalering van overwegen. Dan kan je per overweg bepalen welke in storing ligt ipv een storingslijn waarop meerdere overwegen aangesloten zijn.
had je daar een tijdje terug geen filmpje van gepost? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor die liefhebbers die een kijkje willen nemen op de vloer bij NedTrain Leidschendam
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k7BLpflZL_k]

;)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 04-01-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:25:
[...]

Hij had gewoon in Duivendrecht kunnen stoppen... er reden namelijk geen treinen naar Amstel of Centraal. Alleen treinen naar Schiphol :S hoe moet je dan op Amstel/Centraal komen? Daarnaast gaf de reisinformatie wel aan dat hij in Duivendrecht zou stoppen, maar de machinist besloot toch door te rijden tot Zuid.
Omgeleide IC's stoppen vrijwel nooit in Hvs. Op Duivendrecht had die eventueel nog wel kunnen stoppen, hoewel de zuidtak rammend vol zit tegenwoordig met de nieuwe dienstregeling. Maar goed vanaf Zuid kan je ook prima de tram/metro naar CS pakken of doorreizen naar Schiphol en daar de trein naar CS pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
PolarBear schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:08:
Omgeleide IC's stoppen vrijwel nooit in Hvs.
Klopt. Ik woon in Hilversum en een enkele keer komt er nog wel een verdwaalde IC voorbij. Die rijdt dan langzaam voorbij, of stopt helemaal aan het einde van het perron om te wachten op een rood sein o.i.d. Iedereen erheen rennen om tevergeefs op de knopjes van de deuren te duwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
Brand is idd in het toilet ontstaan, men vermoed brandstichting idd. Drie stuks tuig aangehouden. Laat ze alles maar tot op de laatste cent betalen. Kunnen ze dat niet, in de cel ermee, tot ze het terugbetaald hebben.

[afbeelding]

Het gehele rijtuig lijkt iig uitgebrand en dus total-loss te zijn, het vierde rijtuig (rechts op de foto) is zwaar beschadigd.

Geen idee om welk stel het hier gaat overigens.
Je drie stuks tuig vragen om een verontschuldiging.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Omgeleide IC's stoppen vrijwel nooit in Hvs. Op Duivendrecht had die eventueel nog wel kunnen stoppen, hoewel de zuidtak rammend vol zit tegenwoordig met de nieuwe dienstregeling. Maar goed vanaf Zuid kan je ook prima de tram/metro naar CS pakken of doorreizen naar Schiphol en daar de trein naar CS pakken.
Yeah.. dat dacht de hele trein dus XD en aangezien die nogal vol zat en de GVB al in de avond dienstregeling zat :p
kep er maar 1,5u over gedaan... best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
JeroenH schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:38:
[...]

Klopt. Ik woon in Hilversum en een enkele keer komt er nog wel een verdwaalde IC voorbij. Die rijdt dan langzaam voorbij, of stopt helemaal aan het einde van het perron om te wachten op een rood sein o.i.d. Iedereen erheen rennen om tevergeefs op de knopjes van de deuren te duwen :P
handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Koenoe schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:51:
Je drie stuks tuig vragen om een verontschuldiging.
Waarom is het 'tuig' als ze er blijkbaar niets mee te maken hebben?

[edit] |:( http://media.tumblr.com/tumblr_m1j068dzQ71qcpel0.jpg < dat ben ik.

[ Voor 16% gewijzigd door ValHallASW op 04-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:57
Je mist precies het punt wat Koenoe probeert te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fyra strandt bij grens België
UTRECHT - Een Fyra is zaterdagmorgen stil komen te staan bij de grens met België. Dat heeft een woordvoerster van NS Hispeed zaterdag gemeld.

Volgens de woordvoerster zijn er waarschijnlijk problemen aan het spoor waardoor het treinstel strandde.

De passagiers van de gestrande trein zijn met een andere trein opgehaald en teruggebracht naar Antwerpen, waar de Fyra vandaan kwam. Zij kunnen daar opnieuw op de trein stappen. Het spoor waar de Fyra strandde is voorlopig buiten gebruik, maar op andere sporen kan wel gewoon gereden worden.

Het treinverkeer op het traject was enige tijd gestremd.

De nieuwe treindienst tussen Amsterdam en Brussel kampt sinds de start op 9 december met veel vertragingen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
And the story goes on :D 8)7 wilde het net komen posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Volgens de woordvoerster zijn er waarschijnlijk problemen aan het spoor waardoor het treinstel strandde.
Weer problemen met de ERTMS bakens/omwisseling naar België GSM-R dekking dus als ik het zo lees. Jammer dat dit op de mensen direct weer over zal komen als 'De Fyra is slecht!!!111', terwijl dit (als het inderdaad aan de bakens ligt) net zo goed een Thalys had kunnen zijn.

Edit: Thanks IJnte voor de aanvulling over de GSM-R dekking :)

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 05-01-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
GSM-R dekking is volgens mij het probleem, niet de bakens in het spoor. Die liggen wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik moet morgen naar Rotterdam, moet ik die enge Fyra nemen of maar gewoon veilig de stoptrein ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren voor het eerst met de 'echte' Fyra gereden van R'dam CS naar A'dam CS. Ding was zowaar op tijd bij vertrek en aankomst. Het kan af en toe wel blijkbaar. Verder redelijk teleurstellend, althans als je het met ander HSL-materieel vergelijkt. Stoelen zijn OK, maar niks bijzonders. Ik miste vooral stopcontacten (standaard in de veel oudere ICE-3, zelfs aanwezig in de bejaarde IC naar Berlin). Verder maakt de WC een enorm kabaal bij doortrekken dat je tot achterin het treinstel nog meekrijgt. En de hele trein schommelt een beetje heen en weer >200km/u.

Zal niet snel weer toeslag betalen ervoor, vooral ook omdat het geboemel van Schiphol naar A'dam CS even traag is als andere treinen - het duurt bijna even lang als het hele stuk van R'dam naar Schiphol. Komt bij dat ik bij Muiderpoort woon en de directe stoptrein naar R'dam even snel is voor mij als omreizen via CS.

Wat betreft die stoppers - WTF is NS aan het doen met hoe ze de bestemming aangeven?

Volgens gele borden en info op het station rijdt er 2x/u een stoptrein van Uitgeest naar Woerden. Maar op de trein staat doodleuk nog R'dam CS en hij rijdt ook voorbij Woerden door naar R'dam. Idem met de nieuwe directe stoptrein vanaf Schiphol. Daar staat aangegeven dat het A'dam Muiderpoort als eindbestemming heeft, maar het blijkt op Muiderpoort door te rijden naar Amersfoort Vathorst...

Weet NS zelf niet waar hun treinen rijden, of heeft iemand die teveel gerookt heeft bedacht dat het duidelijker is voor de reiziger om geen eindbestemmingen van treinen meer te noemen oid :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Edit: nevermind, was niet het geval bij bovenstaand voorbeeld.

[ Voor 109% gewijzigd door EDIT op 05-01-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Over die sprinters gepsroken, sinds nieuwe dienstregeling ook aangepast omroepberichten in de sprinters (SLT) van Uitgeest naar Rotterdam en Rhenen.
Beide sprinters hoor je de melding dat de sprinter naar Utrecht van spoor 5 vertrekt.
Onhandig als je in de Spinter naar Rhenen zit, leuk voor mensen die niet helemaal zeker weten of die trein wel naar Utrecht gaat.
En als je in de Sprinter naar Rotterdam zit van van 9:17 of later verwijzen ze naar een trein die alleen in de spits rijd en niet meer op dat moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De NS heeft inderdaad wat moeite met het aangeven van de eindbestemming sinds de nieuwe dienstregeling. De IC van Vlissingen naar Amsterdam CS (en verder naar Lelystad Centrum) staat op de vertrekborden als IC naar Amsterdam CS, en op de zijkant van de trein staat Lelystad Centrum. Vorige week stapte ik uit op station Delft, toen heb ik een mevrouw die twijfelde toch nog maar even er van verzekerd dat het wel zeker de trein naar Amsterdam was.

[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 06-01-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Staat op de nieuwevormvanCTA's dan niet gewoon groot Amsterdam en klein eronder Lelystad? Dat gebeurde op de oude flipper-CTA's ook wel 's bij een trein die naar een belangrijk station ging maar ook verder reed naar een of ander kutgat. Dan stond dat belangrijkere station groot en eronder de rest nog in het klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Niet op Rotterdam CS.
Als je daar naar de borden kijkt voor de trein komend van Zeeland, staat er groot A'dam CS en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt me sterk. Zo'n ding stopt vast ook in Leiden en Schiphol of Haarlem. Achteraan dat rijtje bedoel ik.

(Trouwens de ic uit vlissingen heeft afaik als eindpunt Asd dus dat zou kloppen.)

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 06-01-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ligt eraan wat je definieert als 'eindpunt'. Volgens de reisplanner kan ik zonder overstap van Vlissingen naar Lelystad. Vraag ik me nu wel af wat er op de trein staat die om ~20:09 uit Vlissingen vertrekt, daarmee kan je zonder overstap naar Groningen (al is overstappen sneller). Ik dacht dat het in ieder geval niet op de CTA staat dat de trein naar Lelystand rijdt, maar daar zal ik morgen (maandag) wel even op kunnen letten. En als ik het niet vergeet kan ik ook wel even kijken wat er op de IC van Vlissingen naar Groningen staat (kwestie van 10 minuutjes te vroeg op Delft staan).

[ Voor 35% gewijzigd door dcm360 op 06-01-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Blijkbaar is in dienstregeling 2013 die intercity die via Haarlem ging weer terug naar schiphol geschopt en wellicht ook wat verlengd? (Gut, je verhuist naar Amsterdam en je bent meteen kwijt wat er allemaal gebeurt...) In 2012 iig had die als eindpunt Amsterdam CS en daar keerde 'ie ook echt om.

Pagina: 1 ... 99 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!