marcop23 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:53:
[...]
De GTW's die in het Noorden kwamen rijden hadden in het begin anders ook genoeg kinderziektes, vooral motorproblemen. De laatste jaren lijken ze echter onverwoestbaarder dan een Plan V

[...]
Is de piep dan anders dan de niet-echt-irritante piep van de andere GTW's in het noorden en op de Merwedelingelijn?
Inderdaad. Ik heb maar één keer een motorstoring meegemaakt in een GTW. Dat was dat 'ie tot 100km/u kon, daarna ging 'ie in storing, uitrollen en opnieuw starten. 20min vertraging
Die piep kan ook de piep tijdens dichtdoen van deuren zijn? (niet die 'kijk uit ik ga dicht' maar gewoon niet goed gesmeerd)
Verder was het ook in het noorden hier feest vanochtend. Alle treinen kwartier eerder, niemand wist het.
Oude situatie:
Om kwart voor en -over vertrekt de trein naar Groningen op spoor 2, Leeuwarden op spoor 1.
Om heel, een speciale trein enkel in ochtendspits tussen Zuidhorn en Groningen op spoor 1, spoor 2 passeert de sneltrein richting Leeuwarden.
Nu dus alles kwartier eerder:
Men staat allemaal bij spoor 2. Komt de trein aan op spoor 1

Dus iedereen stapt daar in, ook mensen naar Leeuwarden

Roepen ze om: We moeten wachten op de sneltrein uit Groningen omdat die wat vertraging heeft.
Na nog een tijdje (sneltrein gepasseerd): Sorry, vanwege de vertraging zijn ze ons vergeten en nu moeten we ook nog wachten op de stoptrein uit Groningen
Omdat wij dus op het spoor stonden waar de stoptrein uit Groningen altijd zou komen, werden die sporen ook omgedraaid waardoor iedereen weer verkeerd stond

En toen hadden we dus een kwartier vertraging. Het viel me wel op dat die GTW's toch snel kunnen optrekken als ze niet van achter geraakt willen worden door een andere trein