Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:24:

Wat een luxe die Fyra, zelfs op zo'n rampdag en zonder toeslag niet vol te krijgen. Bij lange na niet zelfs ...
Terug idem.
:+

Ik hoorde ook dat er bizar weinig problemen waren op het spoor en daarnaast stond er net wel geteld 5km file voor de vrijdag avond spits in het TOTAAL... 8)7
Nederland begint het te leren volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:09
Eén groot voordeel van sneeuw: het ziet er prachtig uit :)

Sneeuw vlak voor Oosterbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Vanaf zondag (maandag voor mij) over op de nieuwe dienstregeling. In mijn regio gaat Arriva rijden met GTW's en breng ook op een bepaald stuk. Ik hoop dat het een stuk beter gaat dan met syntus die nu meestal nog met de oude buffels rijd en af en toe eens een LINT trein tussendoor.

Arriva biedt ook gratis wifi en stopcontacten aan in haar treinen. Hebben jullie ervaring hiermee, wat is het bereik ben de snelheid ongeveer? Snel genoeg om fatsoenlijk met een iPad websites te kunnen bezoeken? (Intercity NS meestal erg traag). Ook hebben ze stopcontacten waarbij we al aan het geinen waren om bijvoorbeeld een frituurpan mee te nemen in de trein :p Ik neem aan dat daar weer een max ampere aan vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 26-09 14:14
Tc-Chub schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:47:
Arriva biedt ook gratis wifi en stopcontacten aan in haar treinen. Hebben jullie ervaring hiermee, wat is het bereik ben de snelheid ongeveer? Snel genoeg om fatsoenlijk met een iPad websites te kunnen bezoeken? (Intercity NS meestal erg traag).
Het blijft gewoon mobiel internet, dus verwacht er niet teveel van. Dingen als youtube e.d. zal wel geblokkeerd worden.
Ook hebben ze stopcontacten waarbij we al aan het geinen waren om bijvoorbeeld een frituurpan mee te nemen in de trein :p Ik neem aan dat daar weer een max ampere aan vast zit?
Dat gaat inderdaad niet werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04

RnB

Vanaf zondag (maandag voor mij) over op de nieuwe dienstregeling. In mijn regio gaat Arriva rijden met GTW's en breng ook op een bepaald stuk. Ik hoop dat het een stuk beter gaat dan met syntus die nu meestal nog met de oude buffels rijd en af en toe eens een LINT trein tussendoor.

Arriva biedt ook gratis wifi en stopcontacten aan in haar treinen. Hebben jullie ervaring hiermee, wat is het bereik ben de snelheid ongeveer? Snel genoeg om fatsoenlijk met een iPad websites te kunnen bezoeken? (Intercity NS meestal erg traag). Ook hebben ze stopcontacten waarbij we al aan het geinen waren om bijvoorbeeld een frituurpan mee te nemen in de trein :p Ik neem aan dat daar weer een max ampere aan vast zit?
Ik gebruik regelmatig de wifi in de GTW's van Arriva op de Merwedelingelijn en dat is (net als wifi in de treinen van NS) bagger. Zowel op mijn iPad als op mijn iPhone.
Het verbinden met het wifi netwerk is al een frustratie, maar heb je eenmaal verbinding met het wifi netwerk, heb je heel vaak geen verbinding met het internet.
Dit dus op de Merwedelingelijn (en de lijn Amsterdam Bijlmer Arena - Roosendaal via Utrecht en Schiphol - Roosendaal via Delft, Rotterdam).

Om het even in perspectief te zetten: op deze lijnen heb ik wel 80% van de tijd 3G via mijn iPhone.

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 07-12-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:24:
Ja, pluim voor NS en Prorail.
Moest uitgerekend vanochtend vriendin van Schiphol ophalen en auto leek al gauw kansloos na de eerste file-berichten.
Met sprinter (op tijd) naar R'dam CS en daar op de Fyra (iets later, maar zonder toeslag), was met een uurtje op Schiphol.
Wat een luxe die Fyra, zelfs op zo'n rampdag en zonder toeslag niet vol te krijgen. Bij lange na niet zelfs ...
Terug idem.
Die Fyra zit normaal ramvol, iedereen bleef verstandig thuis. En ik had een fyra die 60 minuten vertraging had...

Top spul ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:11
EDIT schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:43:

[afbeelding]
Pracht Plaatje :D

Mag ik vragen waar je reed en met welk materiaal?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
D_Jeff schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:20:
[...]

Pracht Plaatje :D

Mag ik vragen waar je reed en met welk materiaal?
Even voor Oosterbeek.

[ Voor 17% gewijzigd door EDIT op 14-12-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:01

Hier in Groningen is er volgens mij geen WiFi, zal gisteren in het GTW'tje 325, en zag daar geen sticker. Ze zouden in november beginnen in te bouwen volgens mij. Op de MerwedeLingelijn, toen ik daar vrijwel alleen in de trein zat, was het gewoon best wel snel, sneller dan mijn HSDPA voor mijn gevoel :)

Gisteren zag ik trouwens in Groningen treinstel 10518 staan, maar volgens mij had die witte deuren? Kan dat kloppen? Op plaatjes hebben ze blauwe deuren...
ArcticWolf schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 07:17:
[..] of een raar "zoef" geluid (moeilijk uit te leggen :p)
Klinkt het als een soort Totally-Spies gun? Dat is tenmiste waar ik aan dacht, alleen als je daar geluiden op Googled vind je niets :P Ik moest best wel lachen toen ik zoiets een keer hoorde toen ze de spoorstaafklemmen oid losmaakten.

Owh ja: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115921
De hoeveelste keer zou dit zijn :P Het zou wel mooi zijn mocht dit ooit gebeuren, maar dat gebeurt waarschijnlijk pas als verbrandingsmotoren voor voertuigen deprecated zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door marcop23 op 07-12-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:15:
[...]

Owh ja: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115921
De hoeveelste keer zou dit zijn :P Het zou wel mooi zijn mocht dit ooit gebeuren, maar dat gebeurt waarschijnlijk pas als verbrandingsmotoren voor voertuigen deprecated zijn :P
:P
de berekening van de kosten ligt al jaren op de plank :D af en toe roept een politicus weer iets en dan wordt de inflatie ff meegerekend en dan is het meestal *uh... ja toch een beetje duur*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
RnB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:11:
[...]

Ik gebruik regelmatig de wifi in de GTW's van Arriva op de Merwedelingelijn en dat is (net als wifi in de treinen van NS) bagger. Zowel op mijn iPad als op mijn iPhone.
Het verbinden met het wifi netwerk is al een frustratie, maar heb je eenmaal verbinding met het wifi netwerk, heb je heel vaak geen verbinding met het internet.
Het is vaak een behoorlijke frustratie. Of de hele Internet mogelijk licht eruit (vaak is de display dan ook gecrashed en laat alleen een plaatje van een trein zien), of je krijgt na lang wachten wel de portal, maar als je probeert in te loggen gebeurd er niets. En inderdaad, heb je eenmaal verbinding dan is het nog niet veel soeps.

Daarnaast zijn er nog steeds heel erg veel treinen die helemaal nog geen Internet hebben.

Hoe ze dit over 3 weken niet meer gratis willen maken zie ik niet voor me. Zelfs nu het gratis is wil ik er al amper gebruik van maken. :X

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 02:45
EDIT schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:43:

[afbeelding]
Vanuit een 1600/1700/1800 ziet alles er mooi uit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Fijn dan :|
Steeds vaker zelfdoding op het spoor

RIJSWIJK - In de afgelopen acht jaar is het aantal zelfdodingen op het spoor met 31 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de Inspectie Leefomgeving en Transport. In 2011 wierpen zich 215 mensen voor de trein. Bovendien raakten 26 mensen in 2011 gewond bij een mislukte poging om zelfmoord te plegen. Daarvan belandden 21 mensen zwaargewond in het ziekenhuis.

Het aantal zelfmoorden op het spoor steeg de afgelopen jaren gestaag. In 2004 pleegden nog 165 mensen zelfmoord door zich voor de trein te werpen, in 2011 dus 215. Slechts eenmaal daalde het aantal tussendoor: in 2008 pleegden ‘slechts’ 160 mensen zelfmoord op het spoor.

In 2011 maakten in totaal 1647 mensen een einde aan hun leven. Ook dat is iets meer dan in de jaren daaraan voorafgaand. Voor de trein springen is niet de meest voorkomende manier om uit het leven te stappen. Alleen bij jongeren onder de 20 is voor de trein springen de meest verkozen methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Niet om het minder ernstig te laten klinken, maar de '30% stijging' is een beetje opgeblazen. Ik heb de volgende cijfers uit een reeks safety reports van de ERA: http://www.era.europa.eu/...Documents/Pages/Home.aspx

2006: 190
2007: 193
2008: 164
2009: 197
2010: 201

Daar zit dus best al een spreiding in - maar het is al jarenlang zo rond de 195. Als je dan vervolgens een relatief laag jaar met een relatief hoog jaar vergelijkt (waarom is voor 8 jaar gekozen, en niet voor 5 of 10?) dan lijkt het al snel een enorm effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gaat me niet zozeer om de stijging, maar meer het fysieke aantal...
164 is eens in de 2,2 dagen
215 is eens in de 1,7 dagen
Dus grofgezegt elke 2 dagen springt er eentje. Da's heel wat meer dan dat ik in het nieuws terugzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:48:
Dus grofgezegt elke 2 dagen springt er eentje. Da's heel wat meer dan dat ik in het nieuws terugzie.
Het gebeurt zoveel dat het geen nieuws meer is. Ze gaan ook niet ieder auto-ongeluk melden, pas als er significante schade is of iets anders interessants zie je het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verschil is dat ik van ongelukken op straat weet dat ze er zijn, maar dergelijke cijfers als dit schrik ik toch wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:58:
Verschil is dat ik van ongelukken op straat weet dat ze er zijn, maar dergelijke cijfers als dit schrik ik toch wel van.
Ik had niet de illusie dat het veel minder was dan dit. Volgens mij probeert men overdreven media-aandacht ook te voorkomen om copycats niet op ideeën te brengen.

Links en rechts hoor ik toch regelmatig mensen die weer in een trein zaten die vertraagd was door een treinkopper of een ander soortgelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:08
Knightwolf schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:48:
Gaat me niet zozeer om de stijging, maar meer het fysieke aantal...
164 is eens in de 2,2 dagen
215 is eens in de 1,7 dagen
Ik dacht dat het nooit op het nieuws kwam, omdat het anders als "promotie" zou kunnen dienen. Op deze manier proberen ze het dus een beetje te ontmoedigen. Overigens erg netjes van de NS met de sneeuw. Bijna geen vertraging zover ik het kan zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Robkazoe op 09-12-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

'Ze' hadden gisteren voor de laatste dag van de benelux nog wat NMBS 11.8's uit de kast getrokken zag ik :) Minimaal 1 iig. (Wel met een E186 aan de andere kant van die stam.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een 11.8 (#1182) heeft één slag uitgevoerd, van Brussel naar Amsterdam en terug. Dit was midden op de dag, vele spotters hebben hiervan dankbaar gebruik gemaakt. De Traxx-loc achterop was als noodloc bedoeld, mocht de 11.8 het begeven.

De laatste Beneluxrit was... raar. Ik was aan boord. :)

Vandaag reed dus de Fyra, en hoewel dat redelijk goed ging was het geen perfecte rit. Vanochtend vertrok een V250 met +20 i.v.m. een technisch defect, vanavond is een V250 met +115 toegekomen te Schiphol nadat deze +50 had opgelopen kort na Antwerpen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

In de intercity Schiphol Berlijn is het geloof ik 90Watt, volgens mij is het in elke trein ongeveer 100Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgerekend dit weekend moest ik met de trein van V'daal West naar Tilburg (vrijdag heen en zaterdag terug). Gelukkig hoefde ik nergens "op tijd" te zijn, dus ik ben gewoon vertrokken met het idee van "we zien wel hoe het loopt". En het ging eigenlijk prachtig. Er reden minder treinen, maar dat was bekend. Er waren wel wat vertragingen, maar daar ga je op zulke dagen gewoon vanuit en zo dramatisch was het nou ook allemaal niet. En het uitzicht was natuurlijk schitterend, vanuit de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nieuwe dienstregeling was vanochtend toch wel tegenvallend. Veel vertragingen (alle treinen die ik kon pakken hadden minimaal 10 minuten vertraging. En de trein die ik had gepakt, was tot de nok gevuld. Het waren drie treinstellen ICM waarvan het voorste stel uit vierdelen bestaan. De conducteur meldde nog dat er melding van was gedaan bij de NS. Maar volgens mij zit er weinig speling op.

De trein kwam uit Amersfoort Schothorst. Een korte zoektocht levert een perronlengte van 270 meter op. Een 4-delig ICM is 100 meter, een 3-delig is 80 meter lang. Oftewel, er werd gereden met 2x3+1x4 (=260 meter). Enige wat nog gedaan kan worden is VIRM-materiaal (of DDAR? :+) inzetten? Ben benieuwd of het in de loop van de week nog los gaat lopen en dat de drukte minder wordt. Maar was er zelf al een klein beetje bang voor dat dit ging gebeuren (vanwege de Hanze lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tussen Amersfoort, Utrecht en Rotterdam/Den Haag rijdt elk kwartier een trein. Ik zou bijna zeggen dat een trein eerder uitgevallen moet zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Arriva in de achterdoek heeft een en al vertraging dus dat begint al goed. Hopen dat de rest van de week beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Maasluip schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:36:
Tussen Amersfoort, Utrecht en Rotterdam/Den Haag rijdt elk kwartier een trein. Ik zou bijna zeggen dat een trein eerder uitgevallen moet zijn.
Daarnaast is dat de enige trein uit Schothorst die rechtstreeks naar Amersfoort/Utrecht rijdt, dus ik gok dat er ook al veel mensen vanuit Schothorst in zitten (die de Sprinter een beetje beu zijn). Ik gok morgen eens een half uur eerder proberen. Misschien dat de trein uit Apeldoorn een stuk rustiger is.

Sprak net een collega tijdens pazue, die de trein later uit Apeldoorn had omdat dat de enige rechtstreekse trein uit Apeldoorn is naar Utrecht.

[ Voor 11% gewijzigd door Robkazoe op 10-12-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, de NS reisplanner is bijgewerkt. Enschede -> Amsterdam CS geeft naast de gebruikelijke ritten met 1 overstap nu ook ritten met maar liefst 4* overstappen:
Almelo - Mariënberg - Zwolle - Lelystad.

Wat daar het nut van is weet ik niet, daar alle andere ritten met 1* overstappen toch een stuk makkelijker zijn te volgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat het een verbinding is die niet later aankomt dan de volgende. Dus is het een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Grootste nadeel: Ik moet alle treintijden in Amersfoort opnieuw uit mijn hoofd leren, bijna alles is veranderd. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Fiber schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:47:
[...]

Grootste nadeel: Ik moet alle treintijden in Amersfoort opnieuw uit mijn hoofd leren, bijna alles is veranderd. O-)
Het valt opzich wel mee.
De intercities naar Utrecht van :11 en :41 vertrekken één minuut eerder.
De intercities naar Utrecht van :24 en :54 vertrekken twee minuten later.
De spitsintercities naar Utrecht van :21 en :51 rijden niet meer.
De sprinters moet je op je app van je mobiel of op de borden bekijken, die rijden toch nooit op tijd. |:(
Raven schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:36:
Hmm, de NS reisplanner is bijgewerkt. Enschede -> Amsterdam CS geeft naast de gebruikelijke ritten met 1 overstap nu ook ritten met maar liefst 4* overstappen:
Almelo - Mariënberg - Zwolle - Lelystad.

Wat daar het nut van is weet ik niet, daar alle andere ritten met 1* overstappen toch een stuk makkelijker zijn te volgen.
De sprinter van Amersfoort / Utrecht staat er ook altijd in. Doet er ruim 10 minuten langer over en komt tegelijk met de intercity die 10 minuten later vertrekt aan = serieus reisalternatief 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Robkazoe op 10-12-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maasluip schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:39:
Omdat het een verbinding is die niet later aankomt dan de volgende. Dus is het een optie.
Als je zin hebt om meerdere keren in en uit te checken onderweg,,,.
NS -> Connexxion -> Arriva -> 2*NS

Ik zie een hele reeks boetes aankomen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Robkazoe schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:51:
[...]
Het valt op zich wel mee...
Amsterdam CS (Van :29 en :59 naar :26 en :56) en vooral Schiphol (Van :24 en :54 naar :10 en :40) zijn ook veranderd en rechtstreeks naar Den Haag Centraal is ook veranderd van :24 en :54 naar :10 en :40...

En volgens mij zat Rotterdam CS op :11 en :41 en dat is nu :26 en :56...

Naar Utrecht gaat altijd wel wat en naar het Oosten/Noorden ga ik maar hoogst zelden... :)

Ik weet nog niet of het beter is of slechter, dat zal wel loslopen denk ik. Ik zeg alleen dat ik de tijden van de Intercity's uit mijn hoofd kende en nu niet meer. Maar dat komt vast wel weer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:02

Patrick89

PSN : Gamesource

Met de nieuwe dienstregeling 20 minuten eerder mijn bed uit en maar liefst tien minuten eerder op het werk. Daarintegen is de terugweg net andersom. Grootste nadeel vind ik het aankomst perron in Apeldoorn. Nu is de kans om de aansluiting te missen erg groot (Lopen naar de bus).
Fiber schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:47:
[...]

EENS !

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Raven schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:59:
[...]

Als je zin hebt om meerdere keren in en uit te checken onderweg,,,.
NS -> Connexxion -> Arriva -> 2*NS
Ja, dit soort ongein is niet handig met die OV-Chipkaart. Om van de prijsverhoging die je daardoor krijgt maar niet te spreken.
Enschede - Amsterdam met NS: 20,40
Enschede - Almelo - Maridnberg - Zwolle - Lelystad - Amsterdam: 30,83

Toch maar even 50% duurder. En je zult het moeten betalen als je een OV-Chipkaart hebt. Het ouderwetse "een kaartje is geldig voor elke toegestane reisroute" geldt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben ik enige die blij is met nieuwe dienstregeling binnen Randstad?

- twee keer zoveel rechtstreekse treinen per uur op m'n woon-werktraject (A'dam Muiderpoort <-> Sloterdijk)
- eindelijk eens directe (stop)trein van Muiderpoort naar Schiphol, scheelt tov overstap op Zuid weinig qua tijd, wel kosten (niet meer dubbel inchecken GVB en NS).

Maar goed ook, de wijzigingen bij GVB maken dat bus+metro/tram nauwelijks nog optie voor me zijn voor woon-werk, die extra treinen komen dus erg handig uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 30-09 08:02

Patrick89

PSN : Gamesource

Maasluip schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:48:
[...]
Toch maar even 50% duurder. En je zult het moeten betalen als je een OV-Chipkaart hebt. Het ouderwetse "een kaartje is geldig voor elke toegestane reisroute" geldt niet meer.
Dat is wel erg zuur idd.. In theorie zou het niet eens mogen..
dion_b schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:03:
Voor veel mensen is het ook gewenning. De mens houdt nou eenmaal niet van veranderingen. Dat is een gegeven feit !

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
[b]Patrick89 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:15:[/
Voor veel mensen is het ook gewenning. De mens houdt nou eenmaal niet van veranderingen.
Ik vrees dat dat niet licht zal veranderen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vroeger (paar jaar terug) kon je rechtstreeks van Enschede naar A'dam cs met een trein die zich splitste voor A'dam en Schiphol, later werd dat met overstap van <5min op Amersfoort en met de nieuwe dienstregeling 20min overstap op Deventer...

Leuk zeg. Die verbinding heb ik atm onderweg naar A'dam.
Wel lekker rustig, VIRM is bijna helemaal leeg :p
[...]

Ja, dit soort ongein is niet handig met die OV-Chipkaart. Om van de prijsverhoging die je daardoor krijgt maar niet te spreken.
Enschede - Amsterdam met NS: 20,40
Enschede - Almelo - Maridnberg - Zwolle - Lelystad - Amsterdam: 30,83

Maar die diefstal zou binnenkort opgelost worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Raven schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:41:

Maar die diefstal zou binnenkort opgelost worden.
Want? Alleen het telkens betalen van het opstaptarief zou worden afgeschaft, je zult nog wel telkens moeten in- en uitchecken bij het wisselen van bedrijf. Aangezien je voor de afstand mag aftikken zal je OV chipkaart prijs dus wel iets lager uitvallen maar nooit op het niveau van een rechtstreekse reis komen lijkt mij.

Met de OV chipkaart ben je het haasje inderdaad, maar met een papieren kaartje kun je nog prima voor € 20,60 enkele reis reizen via de omweg. NS geeft dit zelf als alternatief op de site, inclusief de prijsstelling. Het zou dus knap zijn als mensen daarvoor beboet worden (al zou het mij niet verbazen... ik denk ook dat dit alternatief nog wel uit de planner verdwijnt).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik doelde op het opstaptarief ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Raven schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:41:
[...] later werd dat met overstap van <5m op Amersfoort en met de nieuwe dienstregeling 20m overstap op Deventer...
meters of minuten...?
Juist met de OV Chipkaart kun je op sommige trajecten zonder probleem omreizen als je daar zin in hebt. Het enige wat echt niet kan is reizen in de richting van je instap station, en dat is logisch natuurlijk. Maar verder kan bijna alles.

[ Voor 43% gewijzigd door Fiber op 10-12-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een paar noemenswaardige foto's welke ik zaterdag op de plaat heb vastgelegd toen ik één van de laatste Beneluxtreinen naar Brussel nam, om daar even met een Leffe te proosten op de dagen dat ik de Benelux heb mogen gebruiken....
Daarna heb ik in de avond in Woerden nog de SSN zien stomen....

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/qn1weg.jpg
Het afscheid van de HLE 11.8, waarvan afgelopen zaterdag de B1182 nog voor één keer één van de laatste Beneluxtreinen mocht trekken sinds 2008.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34gnhqo.jpg
De stoomlok 01 1075 van de SSN kwam zaterdagavond even stoom afblazen in Woerden tijdens een kleine pauze aldaar.

Die Fyra naar Brussel rijdt ook echt niet geweldig. Hoeveel zijn er in een paar dagen tijd al uitgevallen of aanzienlijk vertraagd? :? Ik ben de tel al kwijt :+

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 10-12-2012 18:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En Arriva slaat compleet de plank mis op het traject Arnhem > Winterswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dutch3men schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:08:
En Arriva slaat compleet de plank mis op het traject Arnhem > Winterswijk.
Helemaal mee eens, en Breng doet vrolijk mee met de vertragingen. Ook zijn de stopcontacten in de Spurt nergens te vinden en informatie schermen tonen de vertrektijden zonder vertraging (Goh, ik weet zelf ook wel hoelaat ik er HAD MOETEN zijn). Laten we het dan helemaal niet hebben over de vreselijke piep die de deuren maken, hebben andere mensen daar geen last van in een Spurt?

Het komt misschien een beetje zeurderig over, maar had vandaag alle tijd dus alles even uitgetest. Als ik op tijd ergens moet zijn dan was ik vandaag echt kwaad geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Minuten... aangepast ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tc-Chub schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:26:
[...]

Helemaal mee eens, en Breng doet vrolijk mee met de vertragingen. Ook zijn de stopcontacten in de Spurt nergens te vinden en informatie schermen tonen de vertrektijden zonder vertraging (Goh, ik weet zelf ook wel hoelaat ik er HAD MOETEN zijn). Laten we het dan helemaal niet hebben over de vreselijke piep die de deuren maken, hebben andere mensen daar geen last van in een Spurt?

Het komt misschien een beetje zeurderig over, maar had vandaag alle tijd dus alles even uitgetest. Als ik op tijd ergens moet zijn dan was ik vandaag echt kwaad geworden.
Op de twitter van Arriva zijn er heel veel klachten binnen gekomen over die piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

PeaceNlove

Deugleuter

De Plan-V's zijn ook weer als onkruid opgeschoten rond Amersfoort en Utrecht. Ik zag vandaag de sprinter Amersfoort-Amsterdam voorbij 'rammelen' en ook de sprinter van Utrecht naar Baarn bestond uit Plan-V's. Volgens het opgschrift had die trein iets met Overijssel te maken, dus ik kon wel raden waar die eerst reden ;)

Nog een ander puntje wat me opviel aan de nieuwe dienstregeling op Amersfoort:
De sprinter naar Amsterdam rijdt volgens de vertrekstaten tot Amsterdam Lelylaan, maar in het echt volgens mij gewoon daarna door naar Hoofddorp. Is er een reden voor om de trein maar tot Lelylaan aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat ik mij af vroeg: Wissels staan bij treinen altijd in de juiste stand. Echter onlangs zat ik in de tram en twee trambanen kwamen bij elkaar op één trambaan. De volgafstand van de tram die vanaf de andere baan kwam was zo kort, dat ik mij niet kan voorstellen dat de wissel door een geautomatiseerd systeem in de juiste stand was gezet.

Bij mijn Marklin treintje van vroeger was dat geen probleem. De wielen drukten de wissels dan de juiste kant op. Maar ik kan mij voorstellen dat een echte tram/trein ontspoort als de wissel verkeerd staat. Hoe zit dit in de praktijk? Drukken de wielen de wissels in de juiste stand als men vanaf de andere kant komt aanrijden? Of ontspoort een tram/trein dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dutch3men schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:59:
[...]

Op de twitter van Arriva zijn er heel veel klachten binnen gekomen over die piep.
Klopt, ik hoop dat ze dat serieus nemen. Ik zie op ns.nl dat arriva voor de tweede keer vandaag kampt met een defecte trein. Vind dat erg raar met een compleet arsenaal aan nieuwe GTW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trommelrem schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:12:
Wat ik mij af vroeg: Wissels staan bij treinen altijd in de juiste stand. Echter onlangs zat ik in de tram en twee trambanen kwamen bij elkaar op één trambaan. De volgafstand van de tram die vanaf de andere baan kwam was zo kort, dat ik mij niet kan voorstellen dat de wissel door een geautomatiseerd systeem in de juiste stand was gezet.

Bij mijn Marklin treintje van vroeger was dat geen probleem. De wielen drukten de wissels dan de juiste kant op. Maar ik kan mij voorstellen dat een echte tram/trein ontspoort als de wissel verkeerd staat. Hoe zit dit in de praktijk? Drukken de wielen de wissels in de juiste stand als men vanaf de andere kant komt aanrijden? Of ontspoort een tram/trein dan?
de chauffeur moet zelf de wissel omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het bijzonder jammer dat heerlen in de avonduren geen directe intercity meer heeft, toch weer een keer extra overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AW_Bos schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:54:
Die Fyra naar Brussel rijdt ook echt niet geweldig. Hoeveel zijn er in een paar dagen tijd al uitgevallen of aanzienlijk vertraagd? :? Ik ben de tel al kwijt :+
http://www.treinreiziger...._brussel_vertraagd-144807
We kunnen dan eindelijk gaan tellen:

Vertraagde Fyra's uit Brussel (stand van zaken om 19:00 uur)
• a. 8:19u Amsterdam, circa 10 minuten te laat
• a. 10:19u Amsterdam, circa 8 minuten te laat
• a. 12:19u Amsterdam, circa 26 minuten te laat
• a. 13:19u Amsterdam, circa 45 minuten te laat, ingekort tot Rotterdam Centraal vanwege materieelproblemen
• a. 15:19u Amsterdam, circa 30 minuten te laat.
• a. 17:19u Amsterdam, crica 65 minuten te laat, start te Brussel Noord
• a. 18:19u Amsterdam, circa 20 minuten te laat
• a. 20:19u Amsterdam, bij vertrek Brussel circa 6 minuten vertraagd

Jep, dramatische punctualiteit.... :/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:13:
[...]
de chauffeur moet zelf de wissel omzetten.
Maar de machinist of trambestuurder kan dus vanaf z'n eigen paneel de wissel omzetten? Ik dacht dat dit sowieso vanuit de verkeersleiding moest gebeuren? Ik weet wel dat de bestuurders een soort van grote stok hebben waarmee ze de wissel handmatig kunnen omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Iemand enig idee wat het technisch mankement van de Fyra was? Ik hoop dan toch geen opengaande deuren wat eerder een probleem bleek te zijn?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Trommelrem schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:18:
[...]

Maar de machinist of trambestuurder kan dus vanaf z'n eigen paneel de wissel omzetten? Ik dacht dat dit sowieso vanuit de verkeersleiding moest gebeuren? Ik weet wel dat de bestuurders een soort van grote stok hebben waarmee ze de wissel handmatig kunnen omzetten.
Wat ook kan zijn is dat er twee sporen verstrengeld liggen, hier zit dan geen wissel in omdat het 4 fysieke spoorstaven zijn. De trams rijden dus over ander spoor alleen ligt dit spoor deels in elkaar. Dit heb je bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Centraal richting het Leidse plein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:18:
[...]

Bij trams is het wisselend (:+) daar worden wissels omgezet door de ARI/verkeersleiding maar ook door de flensen te verschuiven, maar bij een trein (die in de dienstregeling zit en op de hoofdlijn) gebeurd dit altijd door de ARI en/of handmatig door de verkeersleiding. Op emplacementen heb je LPM/VHO stellers etc op wissels... maar die zijn niet voor regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Tc-Chub schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:12:
[...]

Klopt, ik hoop dat ze dat serieus nemen. Ik zie op ns.nl dat arriva voor de tweede keer vandaag kampt met een defecte trein. Vind dat erg raar met een compleet arsenaal aan nieuwe GTW's.
De GTW's die in het Noorden kwamen rijden hadden in het begin anders ook genoeg kinderziektes, vooral motorproblemen. De laatste jaren lijken ze echter onverwoestbaarder dan een Plan V :)
Dutch3men schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:59:
[...]

Is de piep dan anders dan de niet-echt-irritante piep van de andere GTW's in het noorden en op de Merwedelingelijn?
[..]Maar ik kan mij voorstellen dat een echte tram/trein ontspoort als de wissel verkeerd staat. Hoe zit dit in de praktijk? Drukken de wielen de wissels in de juiste stand als men vanaf de andere kant komt aanrijden? Of ontspoort een tram/trein dan?
Dat heten klapwissels, wissels die opengereden kunnen worden. Die worden als ik het goed heb door o.a. de HSB (museumsmalspoor) veel gebruikt. Nederlandse wissels zullen kapot gaan, of in ieder geval, in storing vallen. Met de trein gebeurt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01-10 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

marcop23 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:53:
[...]

De GTW's die in het Noorden kwamen rijden hadden in het begin anders ook genoeg kinderziektes, vooral motorproblemen. De laatste jaren lijken ze echter onverwoestbaarder dan een Plan V :)
[...]

Is de piep dan anders dan de niet-echt-irritante piep van de andere GTW's in het noorden en op de Merwedelingelijn?
Inderdaad. Ik heb maar één keer een motorstoring meegemaakt in een GTW. Dat was dat 'ie tot 100km/u kon, daarna ging 'ie in storing, uitrollen en opnieuw starten. 20min vertraging :+

Die piep kan ook de piep tijdens dichtdoen van deuren zijn? (niet die 'kijk uit ik ga dicht' maar gewoon niet goed gesmeerd)

Verder was het ook in het noorden hier feest vanochtend. Alle treinen kwartier eerder, niemand wist het.
Oude situatie:
Om kwart voor en -over vertrekt de trein naar Groningen op spoor 2, Leeuwarden op spoor 1.
Om heel, een speciale trein enkel in ochtendspits tussen Zuidhorn en Groningen op spoor 1, spoor 2 passeert de sneltrein richting Leeuwarden.

Nu dus alles kwartier eerder:
Men staat allemaal bij spoor 2. Komt de trein aan op spoor 1 :+
Dus iedereen stapt daar in, ook mensen naar Leeuwarden :+
Roepen ze om: We moeten wachten op de sneltrein uit Groningen omdat die wat vertraging heeft.
Na nog een tijdje (sneltrein gepasseerd): Sorry, vanwege de vertraging zijn ze ons vergeten en nu moeten we ook nog wachten op de stoptrein uit Groningen :D

Omdat wij dus op het spoor stonden waar de stoptrein uit Groningen altijd zou komen, werden die sporen ook omgedraaid waardoor iedereen weer verkeerd stond :P
En toen hadden we dus een kwartier vertraging. Het viel me wel op dat die GTW's toch snel kunnen optrekken als ze niet van achter geraakt willen worden door een andere trein :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Die piep kan ook de piep tijdens dichtdoen van deuren zijn? (niet die 'kijk uit ik ga dicht' maar gewoon niet goed gesmeerd)
Ik ben zelf een van die klagers. De piep die klinkt in de treinen is een lange piep tijdens het openen van de deuren en dan de piepjes bij het sluiten. Het storende is gewoon, zeker als je al een aantal minuten voor vertrektijd in de trein zit, je die elke keer hoort als er iemand die trein in wil lopen. Ik heb vanmorgen 10 minuten in die trein op station Zutphen gezeten, dan ben je die piepjes echt wel zat :X
Ik weet niet in hoeverre dit afwijkt of juist hetzelfde is als de andere GTW's van Arriva, daarvoor kom ik te weinig in het noorden of op de Merwedelingelijn. Bij de GTW's van Veolia is het mij echter nog nooit opgevallen, dus op de een of andere manier is die veel minder storend. Misschien is het geluid simpelweg zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PeaceNlove schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:00:

De sprinter naar Amsterdam rijdt volgens de vertrekstaten tot Amsterdam Lelylaan, maar in het echt volgens mij gewoon daarna door naar Hoofddorp. Is er een reden voor om de trein maar tot Lelylaan aan te geven?
Waarschijnlijk omdat dat de verste bestemming is vanaf de Gooilijn waarmee je met die trein het snelst kan komen. Als je naar Schiphol/Hoofddorp moet zijn er snellere treinen en is de trein via CS niet het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53

Goner

What can I do you for ?

dion_b schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:03:
- twee keer zoveel rechtstreekse treinen per uur op m'n woon-werktraject (A'dam Muiderpoort <-> Sloterdijk)
Randstad is iets groter dan 3 stations in Amsterdam ... bekend misverstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Goner schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:21:
[...]

Randstad is iets groter dan 3 stations in Amsterdam ... bekend misverstand :+
Ja precies, komt waarschijnlijk ook door alle toeristen, die denken ook altijd dat Nederland uit alleen Amsterdam bestaat :P
Gelukkig hebben we Jules Deelder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tramwissels worden in dit soort gevallen gewoon opengereden. De andere kant op worden ze ook automatisch gezet maar soms gaat dat mis en moet de bestuurder even naar buiten om 'm met de hand om te wippen. Hebben ze een speciaal stuk gereedschap voor in hun cabine.
GoldenSample schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:30:
[...]

Wat ook kan zijn is dat er twee sporen verstrengeld liggen, hier zit dan geen wissel in omdat het 4 fysieke spoorstaven zijn. De trams rijden dus over ander spoor alleen ligt dit spoor deels in elkaar. Dit heb je bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Centraal richting het Leidse plein.
Dit komt in Amsterdam zelfs nog best vaak voor, op verschillende manieren. Bijvoorbeeld voor het station ligt een stuk van zulk spoor waar het ene stuk naar het station gaat en het andere onder het spoor door. De wissel daarvoor ligt een flink stuk voor de betreffende bocht. Plus inderdaad de leidsestraat waar het spoor 'door elkaar' ligt tot er bij een gracht genoeg plek is om bij de halte twee sporen naast elkaar te hebben liggen. Maar ook precies andersom: in de Czaar Peterstraat liggen er twee stukken spoor maar die straat is niet breed genoeg voor twee haltes tegenover elkaar dus daar ligt het spoor bij de halte 1e leeghwaterstraat 'door elkaar'.

Dat 'door elkaar liggen' heeft een naam trouwens maar die ben ik even kwijt.

Ahja: Gauntlet track of in het Nederlands Strengelspoor: Wikipedia: Strengelspoor (Wikipedia: Gauntlet track)

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 10-12-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lol, blunder. De trein staat nu niet direct naast het perron maar 1 spoor verder, wissel stond verkeerd...

Dan maar in zijn achteruit en nog een poging :p

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik ben ook niet ontevreden met de nieuwe dienstregeling. Meer directe treinen (Rotterdam -> Sloterdijk), ook op Schiphol is de overstap naar Sloterdijk beter geregeld als ik de Fyra neem (trein naar Muiderpoort, maar stopt wel op ander perron).

Maar ja, dan moeten ze wel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Wissels bij een tram zetten zich op het laatst moment om. Onder de tram hangt een VETAG-transponder die eigenlijk alleen maar het lijnnummer doorgeeft (inductielus in het beton/asfalt te herkennen aan een V), de wissel (of het systeem erachter) weet dan in welke stand hij moet gaan liggen om de tram door de goede straat te krijgen.
De tram bestuurder kan er ook voor kiezen om zelf de wissel te bedienen door de schakelaar van AUTO af te halen, hij kan dan zelf kiezen voor stand I of II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met de nieuwe diensregeling heb ik enkel nog maar overstappen van 1-2min.
Gegarandeerd dat ik dat dus zeer zelden ga halen :(

Trouwens alweer een aanrijding met een persoon zie ik........

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

B_FORCE schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:09:
Trouwens alweer een aanrijding met een persoon zie ik........
En vanochtend ook nog een defecte bovenleiding bij Schiedam. En toen we stil stonden op Delft, stond er naast ons een geheel lege sprinter waarin ik iemand op de grond zag liggen ... ? Onwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
PeaceNlove schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:00:
De Plan-V's zijn ook weer als onkruid opgeschoten rond Amersfoort en Utrecht. Ik zag vandaag de sprinter Amersfoort-Amsterdam voorbij 'rammelen' en ook de sprinter van Utrecht naar Baarn bestond uit Plan-V's. Volgens het opgschrift had die trein iets met Overijssel te maken, dus ik kon wel raden waar die eerst reden ;)

die reden eerst op Emmen-Zwolle waar nu arriva rijd :) blij dat we van die dingen af zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ik zat gisteren tussen Amsterdam Sloterdijk en Schiphol in een Plan-V, wat een genot was dat weer! Kan je heerlijk in slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Freak187

geen

Goh.. derde dag op rij dat een Fyra niet rijdt. Gaat lekker.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
julian19haas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:54:
[...]

die reden eerst op Emmen-Zwolle waar nu arriva rijd :) blij dat we van die dingen af zijn! _/-\o_
Rijdt dat wel mooi e.d. bij jullie?

Ik begrijp van Twitter dat de treinen nog helemaal nieuw ruiken, comfortabel zijn en dat er heel veel tweets over WiFi komen (wat dus goed werkt, als er zo veel mensen positief over zijn). Alleen ze kunnen hun dienstregeling niet helemaal halen, wat wel lijkt te kloppen als ik de vertrektijden van een station opvraag. Ik denk dat het komt omdat ze de machinisten niet hebben opgeleid om TURBOTURBO op te trekken, maar dat is mijn verwachting maar, 1100 kW in een trein van hoogstens 86 ton is best veel, en blaadjes liggen er ook niet veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeoh schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:15:
Ik zat gisteren tussen Amsterdam Sloterdijk en Schiphol in een Plan-V, wat een genot was dat weer! Kan je heerlijk in slapen.
10 minuten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb 't voor elkaar gekregen een dutje te doen op Hlm-Zvt dus dat verbaast me niks ;) (Ook in plan-v toen trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:43
Juist met de OV Chipkaart kun je op sommige trajecten zonder probleem omreizen als je daar zin in hebt. Het enige wat echt niet kan is reizen in de richting van je instap station, en dat is logisch natuurlijk. Maar verder kan bijna alles.
Het omreizen is in veel gevallen wel mogelijk, maar niet het gebruik maken van verschillende vervoerders zonder steeds in en uit te checken. En dat is bij deze omreis noodzakelijk en maakt het duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij het dodelijke treinongeval eerder dit jaar bij Amsterdam was de dienstregeling te krap waardoor treinen te dicht op elkaar reden.

Als gevolg daarvan zijn zowel NS als ProRail onder verscherpt toezicht gesteld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als ik het zo lees wil men het liefst dat er geen enkel risico is en dat de treinloop helemaal gestaakt wordt. Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Wat een mooie conclusie. Dus we moeten maar meer sporen gaan bouwen, zodat de opvolgtijd in een drukke dienstregeling als die in NL minimaal 10 minuten wordt?

Een van de twee machinisten heeft gewoon een rood sein niet gezien en de beveiliging heeft dit niet gecorrigeerd. Er zou dus gewoon een beveiligingssysteem moeten komen die dat wel corrigeert, gezien mensen sowieso fouten blijven maken. En die komt er ook wel, maar de vraag is wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik hoorde dat er bij Gouda een rotte wissel ligt, waardoor treinen er niet harder dan 10km/uur overheen mogen gaan. Hij staat niet op NS.nl. Als dat het geval is, dan is het ;w avonddienstregeling ;w

Over het ongeluk, tis heel erg vervelend dat het gebeurd is. Maar we moeten niet meteen in een schikhouding alles maar stoppen. Als je nu al ziet hoe vaak er in het weekend spooronderhoud is en dat daarmee de hele dienstregeling op de schop gaat, dan is dat ook niet fijn. Tuurlijk, in het weekend rijden er minder mensen mee maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je hele dienstregeling elk weekend weer. Spoorverbreding is een optie in sommige gebieden maar lang niet overal kan dat. Ik denk dat enkel een beter beveiligingssysteem een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Robkazoe schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:48:
Ik hoorde dat er bij Gouda een rotte wissel ligt, waardoor treinen er niet harder dan 10km/uur overheen mogen gaan. Hij staat niet op NS.nl. Als dat het geval is, dan is het ;w avonddienstregeling ;w
Klopt, vanmiddag met de IC langzaam moeten rijden daar.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen het ongeluk net gebeurd was in april schreeuwde het halve topic hier dat het allemaal verschrikkelijk was en dat het spoor heel onveilig was en dat er iets moest gebeuren. Nu is er uitgebreid onderzoek gedaan en worden daar conclusies aan verbonden en dan is het ineens allemaal overdreven en zou men de boel stil willen leggen. 8)7

Er zijn in dit land wetten en regelgeving over veiligheid, ook op het spoor. Eén van de conclusies is dat NS en Prorail zich daar niet aan hebben gehouden. Als je je niet aan de wet houdt heeft dat uiteraard consequenties, maar zo dramatisch is het nou ook weer niet. NS en Prorail hebben al gereageerd en diverse maatregelen aangekondigd om de veiligheid te verbeteren. De ILT (inspectie leefomgeving en transport) heeft aangegeven vertrouwen in die maatregelen te hebben, maar uiteraard worden NS en Prorail niet blind geloofd en worden ze dus onder verscherpt toezicht gesteld om te controleren of e.e.a. ook daadwerkelijk verbeterd wordt. Resultaat is dat het spoor wat al erg veilig was, er nu nog veiliger op wordt.

In een land waar gemiddeld per dag twee doden in het wegverkeer vallen ben ik er blij mee dat na een ongeluk op het spoor waarbij één dode te betreuren was (de vierde in twintig jaar tijd) men niet de schouders ophaalt en zegt "kan gebeuren" maar er onderzoek gedaan wordt en de veiligheid wordt verbeterd. Uiteraard moet e.e.a. niet ten koste gaan van een fatsoenlijke treinenloop, maar ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat dat het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

En wisselstoring op schiphol. Echt betrouwbaar zo'n belangrijk knooppunt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vanochtend ook gezeik en nu weer. Maarja, je verwacht niks anders aangezien Schiphol the fucker of all stations is. Zucht, weer vertraagd. Straks weer een claim indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Freak187 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:43:
En wisselstoring op schiphol. Echt betrouwbaar zo'n belangrijk knooppunt.
Jep, ik was er slachtoffer van. En wederom een kneuzen-vertoning voor wat betreft informatievoorziening. Heel lang niets, toen onjuist, tot aan gekissebis tussen de medewerkers over de omroepinstallatie (heel Schiphol kon meegenieten) aan toe. Verbazingwekkend dat na jaren van slechte informatievoorziening, dit nog steeds niet op orde is... *zucht*

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Wezz6400
Het is iets ingewikkelder dan dat... de nieuwe NVW staat zo (ziek) vol met regels dat er inderdaad een keer een trein frontaal moet botsen en dat er tientallen dan wel honderden mensen omkomen voordat ze een keer wakker worden.
Onderhoudspersoneel wordt steeds moeilijker verkrijgbaar want alles ZAL en MOET perse in de nacht/weekend gepropt worden, mensen trekken dat een tijdje maar niet heel lang, dus ervaring verdwijnt.
ALLE werkzaamheden, maar dan ook ALLE werkzaamheden die nu nog overdag mogen, zoals perron werkzaamheden, snel onderhoud aan beveiliging/spoor, meetwerkzaamheden mag vanaf 2014 alleen nog maar in een buitendienststelling.
Schouwen mag alleen nog maar overdag.
Eiland buitendienststellingen (de belangrijkste die er zijn) mogen vanaf 2013 NIET meer. Men denkt bij ProRail/ITL/NS dat het hierdoor veiliger wordt om te werken langs het spoor, maar ze veroorzaken een verslechterde sociale werksfeer, meer overlast voor reizigers (want meer storingen overdag) en meer risico op defecten (en kans op ongelukken).
Daar draagt een nieuwe beveiliging helemaal niks aan mee.

(en ja ik ben er een beetje gefrustreerd over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
magnifor schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:49:
Vanochtend ook gezeik en nu weer. Maarja, je verwacht niks anders aangezien Schiphol the fucker of all stations is. Zucht, weer vertraagd. Straks weer een claim indienen.
Wanneer kan je een claim indienen? Wat zijn de regels?
Ik reis enorm vaak over Schiphol, dus ben regelmatig de lul als er weer een opdwarrelend beetje stof in de tunnel is en alle rookmelders denken dat het de apocalypse is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Als je 30 minuten of later aankomt op je eindstation volgens de dienstregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je binnenlands reist met Fyra zelfs al vanaf +15.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:06:
Als je binnenlands reist met Fyra zelfs al vanaf +15.
:+

weet trouwens iemand hoe de dienstregeling op de hanzelijn verloopt?

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 11-12-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
magnifor schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:02:
Als je 30 minuten of later aankomt op je eindstation volgens de dienstregeling.
Inderdaad:
U krijgt geld terug

Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw bestemmingsstation aankomt.
In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
Pffff. Dat had ik eerder moeten weten!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Haha, wordt mijn 4e claim binnen 3 weken :p goedkoop altijd vrij abbonementje :p

[ Voor 30% gewijzigd door magnifor op 11-12-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft voor 't eerst sinds een tijdje een claim voor een uur vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:40:
Toen het ongeluk net gebeurd was in april schreeuwde het halve topic hier dat het allemaal verschrikkelijk was en dat het spoor heel onveilig was en dat er iets moest gebeuren. Nu is er uitgebreid onderzoek gedaan en worden daar conclusies aan verbonden en dan is het ineens allemaal overdreven en zou men de boel stil willen leggen. 8)7
Dat had meer te maken dat de andere helft het allemaal "downplayde" en het viel allemaal wel mee. Frontale(!) botsing met twee treinen 190 gewonden 1 dode. Het valt allemaal wel mee....

Het helpt dan ook niet dat die helft werkt voor een of ander bedrijf dat met het spoor te maken heeft.
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:55:
@Wezz6400
Het is iets ingewikkelder dan dat... de nieuwe NVW staat zo (ziek) vol met regels dat er inderdaad een keer een trein frontaal moet botsen en dat er tientallen dan wel honderden mensen omkomen voordat ze een keer wakker worden.
Onderhoudspersoneel wordt steeds moeilijker verkrijgbaar want alles ZAL en MOET perse in de nacht/weekend gepropt worden, mensen trekken dat een tijdje maar niet heel lang, dus ervaring verdwijnt.
ALLE werkzaamheden, maar dan ook ALLE werkzaamheden die nu nog overdag mogen, zoals perron werkzaamheden, snel onderhoud aan beveiliging/spoor, meetwerkzaamheden mag vanaf 2014 alleen nog maar in een buitendienststelling.
Schouwen mag alleen nog maar overdag.
Eiland buitendienststellingen (de belangrijkste die er zijn) mogen vanaf 2013 NIET meer. Men denkt bij ProRail/ITL/NS dat het hierdoor veiliger wordt om te werken langs het spoor, maar ze veroorzaken een verslechterde sociale werksfeer, meer overlast voor reizigers (want meer storingen overdag) en meer risico op defecten (en kans op ongelukken).
Daar draagt een nieuwe beveiliging helemaal niks aan mee.

(en ja ik ben er een beetje gefrustreerd over)
Iemand vertelde mij dat vroeger dit allemaal door het personeel zelf geregeld werd. Wissel vastgevroren, even met de gasbrander er langs en fixen die handel. Gewoon zelf even doen met het personeel dat aanwezig is (op het station). Lijkt me inderdaad behoorlijk frustrerend om op die manier te werken en wat dat betreft moet er iets veranderen. Maar Nederland kennende is de oplossing, meer regeltjes!

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Heb al een paar keer uitstekend kunnen eten van het NS vertragings geld. Helaas komt dat links of rechtsom natuurlijk ook weer uit je eigen portemonnee.....

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:40:

Er zijn in dit land wetten en regelgeving over veiligheid, ook op het spoor. Eén van de conclusies is dat NS en Prorail zich daar niet aan hebben gehouden. Als je je niet aan de wet houdt heeft dat uiteraard consequenties, maar zo dramatisch is het nou ook weer niet. NS en Prorail hebben al gereageerd en diverse maatregelen aangekondigd om de veiligheid te verbeteren. De ILT (inspectie leefomgeving en transport) heeft aangegeven vertrouwen in die maatregelen te hebben, maar uiteraard worden NS en Prorail niet blind geloofd en worden ze dus onder verscherpt toezicht gesteld om te controleren of e.e.a. ook daadwerkelijk verbeterd wordt. Resultaat is dat het spoor wat al erg veilig was, er nu nog veiliger op wordt.

In een land waar gemiddeld per dag twee doden in het wegverkeer vallen ben ik er blij mee dat na een ongeluk op het spoor waarbij één dode te betreuren was (de vierde in twintig jaar tijd) men niet de schouders ophaalt en zegt "kan gebeuren" maar er onderzoek gedaan wordt en de veiligheid wordt verbeterd. Uiteraard moet e.e.a. niet ten koste gaan van een fatsoenlijke treinenloop, maar ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat dat het geval zou zijn.
Volgens mij heb ik altijd geroepen dat het spoor veilig is en dat er in vergelijking met andere vervoersmiddelen eigenlijk geen enkele reden is om te roepen dat het onveilig is. Sterker, een dode passagier per twintig jaar vind ik een absoluut briljant veiligheidsrecord. De vraag moet echt zijn wil je nog meer geld investeren als maatschappij om de trein veiliger te maken (met enorme kosten per gered leven) of dat geld investeren in zaken waar meer mensenlevens mee kunnen worden gered.

Neem bijvoorbeeld de verder aanleg van ATB-vv, wat mij betreft wordt er meer effort gestoken in ERTMS. De marginale veiligheid die je wint is zonde van de energie.

Er zullen waarschijnlijk vaker bussen worden ingezet om passagiers bij werkzaamheden te vervoeren. Het zou mij niets verbazen als dat statistisch gezien gevaarlijker is dan de treinen te laten rijden.

Ik werk niet bij het spoor, maar reis er wel elke dag mee.
Koenoe schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:58:
[...]

Dat had meer te maken dat de andere helft het allemaal "downplayde" en het viel allemaal wel mee. Frontale(!) botsing met twee treinen 190 gewonden 1 dode. Het valt allemaal wel mee....

Het helpt dan ook niet dat die helft werkt voor een of ander bedrijf dat met het spoor te maken heeft.
Dat is gewoon de realiteit onder ogen zien. Ga een weekje verkeersslachtoffers bijhouden en je hebt er meer. Absolute veiligheid bestaat niet en een bepaald risico moet je accepteren. Het risico wat je loopt in de trein is toch heel acceptabel.
Freak187 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:30:
Heb al een paar keer uitstekend kunnen eten van het NS vertragings geld. Helaas komt dat links of rechtsom natuurlijk ook weer uit je eigen portemonnee.....
Het IS je eigen geld, je krijgt immers (normaal gesproken) een bedrag terug wat gerelateerd is aan het bedrag wat je hebt betaald om gebruik te maken van de vervoersdienst. het is geen schadevergoeding of claim. Het is gewoon je geld terug voor een dienst die je niet gehad hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 11-12-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01-10 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@Schiphol
Ik blijf het een wonder vinden dat ik er ooit 2x, vrijdag ochtendspits en maandag avondspits samen met 30 anderen doorheen ben gekomen, zonder vertragingen. Ook niet van de Beneluxtrein

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Freak187 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:30:
Mijn reiskosten worden vergoed dus kom maar op met die vertraging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het is idd zonde van het geld om nu volledig in te zetten op ERTMS, ik bedoel het is een "goed" systeem en een europese standaard.
Maar:
-Het lost de problemen nu niet op
-Het kost gigantisch veel geld en omschakeling

ATB-Vv toepassen op de kritieke punten was/is een veel betere investering. Die ERTMS komt er wel in de toekomst, daar is ook helemaal niks mis mee, maar het is gewoon politiek gelul dat onveilige situaties daarna niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:56:
Het is idd zonde van het geld om nu volledig in te zetten op ERTMS, ik bedoel het is een "goed" systeem en een europese standaard.
Maar:
-Het lost de problemen nu niet op
-Het kost gigantisch veel geld en omschakeling

ATB-Vv toepassen op de kritieke punten was/is een veel betere investering. Die ERTMS komt er wel in de toekomst, daar is ook helemaal niks mis mee, maar het is gewoon politiek gelul dat onveilige situaties daarna niet meer voorkomen.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik zou juist wel inzetten op ERTMS. Volgens mij zijn alle gevaarlijke plekken al van ATB-Vv voorzien. Op Radio 1 hoorde ik dat men nog verder wilde gaan met ATB-Vv. Lijkt mij onnodig.

Ik zou niet weten waarom je niet op ERTMS zou overschakelen, er zijn nu geen acute enorme veiligheidsproblemen en juist omdat er veel geld en tijd mee gemoeid is kan je niet vroeg genoeg beginnen. De eerste grote investering is waar iedereen tegen aan lijkt te hikken maar dat moet gewoon opgepakt worden. ATB invoeren heeft ook decennia geduurd.
Pagina: 1 ... 95 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!