Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hebbes. Het wordt dus:
• 09DEC12: Fyra Amsterdam - Brussel, 10x per dag, reserveren verplicht, toeslag.
• 08APR13: Fyra Breda - Antwerpen, 8x per dag, niet reserveren, geen toeslag.

Kansloos dus. Laat men lekker reserveren in de Thalys en het verkeer tussen Amsterdam en Brussel lekker makkelijk houden. Als je nu (dwz april) zonder reservering naar Brussel wilt moet je eerst naar Breda en dan overstappen op de Fyra naar Antwerpen en dan daar weer overstappen op een normale trein naar Brussel |:(

Zie ook: http://www.rijksoverheid....gie/lp-i-m-0000002809.pdf

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:43:
Hebbes. Het wordt dus:
• 09DEC12: Fyra Amsterdam - Brussel, 10x per dag, reserveren verplicht, toeslag.

Kansloos dus. Laat men lekker reserveren in de Thalys en het verkeer tussen Amsterdam en Brussel lekker makkelijk houden. Als je nu (dwz april) zonder reservering naar Brussel wilt moet je eerst naar Breda en dan overstappen op de Fyra naar Antwerpen en dan daar weer overstappen op een normale trein naar Brussel |:(

Zie ook: http://www.rijksoverheid....gie/lp-i-m-0000002809.pdf
8 x Den Haag - Rotterdam - Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Brussel toeslag vrij
8 x Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel met toeslag

was logischer geweest :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
CyBeR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:43:
Hebbes. Het wordt dus:

Kansloos idd. Reserveren is leuk als je een weekend Parijs wilt plannen maar niet op zulke korte afstanden. En acht keer per dag kun je amper een normale dienstregeling noemen. Spontaan een dagje Antwerpen wordt zo een stuk moeilijker. Spontaan een trein later nemen ook.

Ze willen de afstand naar België "kleiner" maken maar voor mijn gevoel wordt die juist moeilijker te overbruggen zo. Ik neem (vanuit Dordrecht) dan gewoon lekker die stoptrein. Duurt iets langer maar dan heb ik wel vrijheid en je betaalt geen toeslag. En als meer mensen dat gaan doen gaat het fout met die trein, alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoe ik begrepen heb dat de (gewenste) eindsituatie gaat worden:

Nationaal
• 32x per dag Amsterdam - Breda, reservering mogelijk, toeslag verplicht
• 32x per dag Amsterdam - Rotterdam, reservering mogelijk, toeslag verplicht

Internationaal
• 16x per dag Amsterdam - Brussel, reservering verplicht
• 10x per dag Amsterdam - Parijs, reservering verplicht (Thalys)
• 8x per dag Antwerpen - Breda, zonder reserveren, toeslagvrij

Per 9-12 zal de Fyra Amsterdam - Brussel slechts 10x per dag rijden, dit i.v.m. materieeltekort (V250).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
• 10x per dag Amsterdam - Parijs, reservering verplicht
dat is de Thalys toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Klopt. Het staat er inmiddels bij ;)

edit: Zojuist is de kaartverkoop geopend op www.nshispeed.nl

[ Voor 118% gewijzigd door Alex) op 04-12-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Ik zoek daarvoor nog een paar Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoorgerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Natuurlijk zijn andere bijzondere collecties ook welkom. :)

Heb je interesse of een tip? Stuur me een DM. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:53

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:53:
Spontaan een dagje Antwerpen wordt zo een stuk moeilijker. Spontaan een trein later nemen ook.
Precies !!
Lekker wat langer blijven dan gepland als eten uitloopt of zo, is er niet meer bij. Je reservering wacht.

En hoe gaat dat met de EuroStar ?? Wij gaan met enige regelmaat naar London en dan krijg je gratis vervoer vanaf enig station in NL naar Brussel.
Krijg je nu een gratis reservering op die VIP trein !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ik klopte gisteren uit nieuwsgierigheid eens een rit van Nijmegen naar Brussels. Naast de Fyra en Thalys opties werden er ook diverse opties getoond via Roosendaal naar Antwerpen (met de IR) en daar over te stappen naar Brussels. De reistijd is 3:12 tegen 2:50 met de Benelux trein.

Dat valt nog mee maar heeft wel een extra overstap. Dat is niet zo erg voor de incidentele reiziger maar kan voor forensen zeker een extra last zijn

Jammer dat de Benelux trein gaat. Ik heb er altijd prettig in gereisd ... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 14:21
Goner schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:27:
En hoe gaat dat met de EuroStar ?? Wij gaan met enige regelmaat naar London en dan krijg je gratis vervoer vanaf enig station in NL naar Brussel.
Krijg je nu een gratis reservering op die VIP trein !?
De ticket optie voor reizen vanaf ieder station in NL gaat verdwijnen vanaf 8 december. Kijk maar eens op de Eurostar website en probeer een reis te boeken na de 8e.

Ik ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op het aantal Nederlandse reizigers die met de Eurostar van/naar London gaan nu de reis en ticket opties een stuk beperkter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 02:45
Reisopties beperkter EN duurder/toeslagen EN verplichte reserveringen... gaat echt niet de goede kant op. Weet zeker dat ze daar een deel van de passagiers door gaan missen omdat die via andere wegen hun reis gaan zoeken, met de stoptrein via Roosendaal of gewoon met de auto, of bus.

En dan zou ik als eigenaar/beheerder van die Fyra-trajecten liever hebben dat ik een normaal bedrag in de kas krijg (ipv met toeslagen) dan helemaal geen bedrag. Ofwel, liever 30 ipv 50 euro dan 0 euro. Maarja zolang de mensen dollartekens in de ogen hebben is daar niks tegen te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mottebelke schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:39:
[...]

De ticket optie voor reizen vanaf ieder station in NL gaat verdwijnen vanaf 8 december. Kijk maar eens op de Eurostar website en probeer een reis te boeken na de 8e.

Ik ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op het aantal Nederlandse reizigers die met de Eurostar van/naar London gaan nu de reis en ticket opties een stuk beperkter worden.
Hoe bedoel je dat, moet je dan perse eerst een ticket halen vanaf een station met internationaal loket? Die hebben we in deze provincie helemaal niet |:( (En dat terwijl hier internationale treinen rijden naar DE.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:45:
[...]

Hoe bedoel je dat, moet je dan perse eerst een ticket halen vanaf een station met internationaal loket? Die hebben we in deze provincie helemaal niet |:( (En dat terwijl hier internationale treinen rijden naar DE.)
Internet... 8)7 maar ja, dan nog schandelijk dat je niet overal tickets kan kopen /big fail iig

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 04-12-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

E-tickets doel je nu op? NS Hispeed heeft maar een klein aantal landen in de bestemming lijst.
Daar heb je dus niet veel aan.

Maar als ik de post van Mottebelke goed snap moet je uiteindelijk 2 tickets hebben. Een van/naar het beginpunt en het station dat na de 8e nog vermeld staat op de site van Eurostar en een ticket van/naar dat station en Londen?

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 04-12-2012 19:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Raven yep een E-ticket, volgens mij heeft NS Hispeed alle gankelijke landen in Europa, maar okay XD

http://www.nu.nl/economie...ket-brussel-populair.html

50% van de tickets wordt verkocht voor 25 euro (enkeltje), is dat goedkoper/duurder dan de Beneluxtrein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/nshispeed-landen.jpg
Wikipedia: List of sovereign states and dependent territories in Europe .... nogal groot verschil :+

Bahn.de is tenminste in staat om reisinfo weer te geven naar heel wat meer landen/bestemmingen, alleen niet overal de prijs. Dat moet via een offerte aanvraag.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 04-12-2012 20:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ben ik trouwens de enige die de V250, op de snelheid na, gewoon een dikke achteruitgang vind t.o.v. van het oude materieel? De stoelen zijn keihard, slordig geplaatst, de deuren gaan lastig open en er is nauwelijks ruimte om een wat grotere vouwfiets mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
:D

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1nx4mcarn3q_std640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

dubbelpost (snap niet hoe)

[ Voor 92% gewijzigd door Goner op 04-12-2012 23:02 . Reden: verwijderen kan nog steeds niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

We gaan maar weer vliegen dan ... jammer, EuroStar (+ vervoer naar Brussel) was echt fantastisch. Maar op de nieuwe manier is er geen lol meer aan ; omslachtig en duur.
Jeoh schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:11:
er is nauwelijks ruimte om een wat grotere vouwfiets mee te nemen.
zo, dat scheelt weer 2 sta-plekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fyra-ticket naar Brussel populair
UTRECHT - De tickets voor de snelle treinverbinding Fyra tussen Amsterdam en Brussel en omgekeerd vliegen de deur uit.

NS-dochter Hispeed en de Belgische spoorvervoerder NMBS verkochten er dinsdag tussen 12 uur en 13 uur samen in totaal 3000.

Het was dinsdag de eerste dag dat de tickets (vanaf 25 euro voor een enkele reis) in de verkoop gingen, nadat Nederland en België maandag na 11 jaar gesteggel overeenstemming bereikten over de internationale spoorverbinding. Op 9 december gaat de nieuwe dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel van start.

Woordvoerders van beide bedrijven verklaren de grote belangstelling voor een deel uit het feit dat er nu duidelijkheid is gekomen. Ook de feestdagen spelen een rol en de relatief aantrekkelijk prijs. De helft van de stoelen gaat weg voor het tarief van 25 euro, aldus de woordvoerster van Hispeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook de bedoeling, een van de eigenschappen van een hst is dat mensen niet mogen staan en dat fietsen en vouwfietsen verboden zijn.

Moet je eens bedenken dat zo trein met 250 km/h een noodstop moet maken dan ligt jouw vouwfiets aan de andere kant van de trein brrrr.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:49:
[...]

Dat is ook de bedoeling, een van de eigenschappen van een hst is dat mensen niet mogen staan en dat fietsen en vouwfietsen verboden zijn.
Hoezo? Een vouwfiets mag gratis mee omdat 't (in opgevouwen toestand) gewoon een stuk bagage is.

Mag ik dan m'n koffer ook niet meer meenemen?

En niet staan? Hoe gaan ze dat doen in de fyra waar je wél zonder reservering en toeslag gewoon in mag stappen dan? Aannemelijkerwijs wordt dat ook gewoon staan als de stoelen vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:55:
[...]

Hoezo? Een vouwfiets mag gratis mee omdat 't (in opgevouwen toestand) gewoon een stuk bagage is.

Mag ik dan m'n koffer ook niet meer meenemen?

En niet staan? Hoe gaan ze dat doen in de fyra waar je wél zonder reservering en toeslag gewoon in mag stappen dan? Aannemelijkerwijs wordt dat ook gewoon staan als de stoelen vol zitten.
die vouwfiets kun je eventueel nog over twijfelen, al heeft nshispeed het beleid dat ze niet zijn toegestaan in hst`s.

staan in een voertuig op de hsl is gewoon verboden, zowel nshispeed als beide overheden verbieden het.(net als in de overige europese landen), dus alle stoelen bezet is vol!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En ook over het meenemen van fietsen is nu onderdeel geworden van de hogesnelheidsoap :9 : http://binnenland.nieuws....erboden_in_fyra_en_thalys

Al die belangengroeperingen ook :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op woensdag 05 december 2012 @ 05:56:
En ook over het meenemen van fietsen is nu onderdeel geworden van de hogesnelheidsoap :9 : http://binnenland.nieuws....erboden_in_fyra_en_thalys

Nou is het natuurlijk ook wel typisch NL/BE om precies in de tegenovergestelde richting te ontwikkelen als de rest van Europa. Overal is men bezig met het vergroten van de toegankelijkheid voor fietsers (want milieuvriendelijk enzo), terwijl we in NL/BE dus precies het tegenovergestelde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 01:06:
[...]
die vouwfiets kun je eventueel nog over twijfelen, al heeft nshispeed het beleid dat ze niet zijn toegestaan in hst`s.

staan in een voertuig op de hsl is gewoon verboden, zowel nshispeed als beide overheden verbieden het.(net als in de overige europese landen), dus alle stoelen bezet is vol!!!
Of er tussen een noodremming bij 250km/u en 140km/u enig verschil in zit?
De remduur is idd langer, maar de remkracht kan niet veel verschillen omdat dat fysiek niet mogelijk is. Het staan in een trein is zowiezo niet veilig, bij een botsing (ook bij lage snelheid: zie ongeluk Amsterdam) is de kans op (dodelijk) letsel zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Jeoh schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:11:
Ben ik trouwens de enige die de V250, op de snelheid na, gewoon een dikke achteruitgang vind t.o.v. van het oude materieel? De stoelen zijn keihard, slordig geplaatst, de deuren gaan lastig open en er is nauwelijks ruimte om een wat grotere vouwfiets mee te nemen.
Nee hoor, ook ik ben niet onder de indruk van de V250. Dit is een trein waar we vele jaren op hebben moeten wachten, en dan krijgen we dít... een gammele trein die is ingehaald door de tijd. Zo'n LCD-lichtkrant was in 2004 vast ontzettend modern, maar tegenwoordig zijn full-color TFT-schermen toch wel zo'n beetje de standaard. En die slecht werkende deursensors zijn ook echt het toppunt van kneuterigheid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:49:
[...]

Nee hoor, ook ik ben niet onder de indruk van de V250. Dit is een trein waar we vele jaren op hebben moeten wachten, en dan krijgen we dít... een gammele trein die is ingehaald door de tijd. Zo'n LCD-lichtkrant was in 2004 vast ontzettend modern, maar tegenwoordig zijn full-color TFT-schermen toch wel zo'n beetje de standaard. En die slecht werkende deursensors zijn ook echt het toppunt van kneuterigheid :')
In Zweden hebben ze ook treinen van AnsaldoBreda en de SJ is er ook heel erg blij mee :+ In Denemarken trouwens ook...
Maar ze waren wel goedkoop.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 01:06:
[...]

Kun je een linkje naar dat verbod (van NS Hispeed, Infraspeed, Infrabel of uit een van die andere landen) geven? Want ik ken dat verbod niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ArcticWolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:01:
[...]

In Zweden hebben ze ook treinen van AnsaldoBreda en de SJ is er ook heel erg blij mee :+ In Denemarken trouwens ook...
Maar ze waren wel goedkoop.... :Y)
Ook in eigen land is AnsaldoBreda geen kwaliteitsleverancier, met blunders als Trenitalia E403.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:55:
Weet niet of er speciale regels zijn in hi-speed treinen, maar ik vind vooral 's winters die vouwfietsen een ramp in de overvolle sprinters ; staat iedereen op elkaar geplakt, wil er nog iemand een natte, modderige vouwfiets tussen proppen. En als er wel plaats is, zetten ze die dingen zo onhandig neer dat omdonderen om bij de eerste beste stop ... (just sayin')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik plaats hem maa weer even. Net op de radio: Vrijdag 10 tot lokaal 20 centimeter sneeuw. KNMI gaat daar nog niet vanuit als ik het plaatje zo zie. Ben blij dat ik vrij ben, want dit gaat rampzalig worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/library/php/resample_image.php?filename=/exp/pluim/Data/vareps_Snow_latest_06260_12.png&width=692%20class=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:03:
Ik plaats hem maa weer even. Net op de radio: Vrijdag 10 tot lokaal 20 centimeter sneeuw. KNMI gaat daar nog niet vanuit als ik het plaatje zo zie. Ben blij dat ik vrij ben, want dit gaat rampzalig worden.
NS (en ProRail) is toch goed voorbereid? Als het goed is gaan ze met aangepaste dienstregeling rijden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik hoop het. Maar als er 20 centimeter sneeuw tussen de wissels ligt, dan zal het wel een lastig verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:10:
[...]

NS (en ProRail) is toch goed voorbereid? Als het goed is gaan ze met aangepaste dienstregeling rijden.
Lettuce ketchup with real tea, het wordt gewoon precies hetzelfde verhaal als vorig jaar toen ze zogenaamd ook voorbereid waren.

spoiler:
Lettuce ketchup with real tea = Let us catch up with reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:43:
[...]

Weet niet of er speciale regels zijn in hi-speed treinen, maar ik vind vooral 's winters die vouwfietsen een ramp in de overvolle sprinters ; staat iedereen op elkaar geplakt, wil er nog iemand een natte, modderige vouwfiets tussen proppen. En als er wel plaats is, zetten ze die dingen zo onhandig neer dat omdonderen om bij de eerste beste stop ... (just sayin')
Ja ik ben ook geen fan van die ondingen maar om nou opeens moeilijk te doen om specifieke stukken bagage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 09:24

Koppensneller

winterrrrrr

Vervelender nog zijn mensen die ze in de trein alvast uitvouwen zodat 'ie makkelijker naar buiten kan rollen/stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:03:
KNMI gaat daar nog niet vanuit als ik het plaatje zo zie.
Nee, daar staat alleen : Vrijdag sneeuw, daarna wat rustiger met een enkele winterse bui
En de verwachte hoeveelheid neerslag is 5/11 mm ... waar komt die 20cm vandaan :? (ja, uit de lucht waarschijnlijk, maar ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

Goner schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:18:
Nee, daar staat alleen : Vrijdag sneeuw, daarna wat rustiger met een enkele winterse bui
En de verwachte hoeveelheid neerslag is 5/11 mm ... waar komt die 20cm vandaan :? (ja, uit de lucht waarschijnlijk, maar ...)
Nou ben ik misschien simpel, maar het geposte grafiekje geeft aan dat het KNMI 60% kans ziet op 3-10 cm, en 20% kans op 10-30cm sneeuw.

Dan lijkt het me niet onredelijk enigszins rekening te houden met sneeuwval tussen 10 en 30 cm, wat vrij vertaald zo'n 20 cm is.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dido schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:27:
[...]

Nou ben ik misschien simpel, maar het geposte grafiekje geeft aan dat het KNMI 60% kans ziet op 3-10 cm, en 20% kans op 10-30cm sneeuw.

Dan lijkt het me niet onredelijk enigszins rekening te houden met sneeuwval tussen 10 en 30 cm, wat vrij vertaald zo'n 20 cm is.
Daarnaast, als die 20 cm in Utrecht of in Amsterdam valt, dan hebben we natuurlijk wel een probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

25% vs 55% ;)
Dus dan is de kans op 15cm best wel groot

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bastien schreef op woensdag 05 december 2012 @ 05:56:

Ben het helemaal met de fietsersbond eens. Het slaat gewoon nergens op dat in een hst geen mensen mogen staan en geen fietsen meegenomen kunnen worden. En al helemaal niet omdat er vrijwel geen andere mogelijkheden zijn om met de fiets de grens over te gaan.
ArcticWolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:05:
Of er tussen een noodremming bij 250km/u en 140km/u enig verschil in zit?
De remduur is idd langer, maar de remkracht kan niet veel verschillen omdat dat fysiek niet mogelijk is. Het staan in een trein is zowiezo niet veilig, bij een botsing (ook bij lage snelheid: zie ongeluk Amsterdam) is de kans op (dodelijk) letsel zeer groot.
Inderdaad, een hst kan echt niet veel harder remmen dan een gewone ic of stoptrein, als gevolg van maximale frictie tussen rails en stalen wiel.

En of je nou zit of staat, als je met een gewone trein al snel vele doden en nog meer zwaargewonden hebt, heb je dat met een hst die crashed nog veel erger. Dat er in een hst in het ontwerp niet zozeer met staanplaatsen rekening wordt gehouden kan ik me voorstellen, maar verbieden vind ik wel echt te ver gaan.
Alex) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:49:
[...]

Zover ik begrepen heb is dat hele Fyra project goedkope meuk, waar je niet teveel van moet verwachten. Ik vind dat bij het ontwerp en de bouw van treinen (van wat dan ook, geldt voor alles) kwaliteit ver, heel ver, boven kosten staat en moet blijven staan. En als je het niet kan betalen dan koop je het niet he en zoek je naar een ander hoog kwalitatief iets dat goedkoper is.
Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
Ik hoop het. Maar als er 20 centimeter sneeuw tussen de wissels ligt, dan zal het wel een lastig verhaal worden.
Dat mag niet uitmaken, die horen verwarmd te zijn op de bewegende delen en daar hoort dus geen sneeuw te blijven liggen. In de Alpen-gebieden kunnen ze het ook en daar zorgen bergen sneeuw ook niet voor vastzittende wissels.
[...]

Idd :P
F.West98 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:41:
[...]

25% vs 55% ;)
Dus dan is de kans op 15cm best wel groot
Sja ach, 15-20 cm, wat stelt dat nou voor... Gewoon aanpassen en niet zo moeilijk doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De NS en ProRail beslissen morgen pas wat ze met de vrijdag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
[b]Knightwolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:56:

Zover ik begrepen heb is dat hele Fyra project goedkope meuk, waar je niet teveel van moet verwachten. Ik vind dat bij het ontwerp en de bouw van treinen (van wat dan ook, geldt voor alles) kwaliteit ver, heel ver, boven kosten staat en moet blijven staan. En als je het niet kan betalen dan koop je het niet he en zoek je naar een ander hoog kwalitatief iets dat goedkoper is.
Ook mijn mening, maar helaas is dat steeds minder de realiteit. Nu zit ik niet in de treinen bouw, maar in de software branch en daar zie je dit heel sterk. Het woord kwaliteit bestaat niet meer. Er is maar 1 toverwoord en dat is hoe goedkoop het is. Liever 10x mindere kwaliteit als het maar 2x zo goedkoop is.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
[...]

Na wat zoeken is nu de goedkoopste retour voor 2 personen €276 vanaf Amsterdam Centraal. Dan moet je wel voornamelijk de trein van 5:47 nemen, anders ben je zo net geen €600 kwijt voor het zelfde retourtje (maar dan Thalys ipv Fyra). Ik heb gekeken voor de maand Januari. Geen bijzonder drukke maand lijkt me en ruim van te voren.

€600 voor een retourtje is toch wel erg aan de prijs :X

€276 is €76 duurder dan het voorheen goedkoopste tarief van €200 als ik me niet vergis. Kom je vanaf een verder gelegen station (Groningen b.v.), dan ben je natuurlijk nog wat kwijt nu.

[ Voor 15% gewijzigd door flowerp op 05-12-2012 15:59 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De NS is op zoek naar een energieleverancier die het bedrijf voor zijn volledige energiebehoefte groene stroom kan leveren.

De vraag van de NS is zo groot dat Nederland 25 procent meer groene stroom zou moeten gaan produceren, meldt het spoorbedrijf woensdag.

De NS is met alle grote energieleveranciers in gesprek of dit technisch mogelijk is. Als het te duur is om de groene stroom in Nederland op te wekken, wil de NS een deel van de stroom uit het buitenland halen.

De spoorwegen verwachten in 2016 een terrawattuur aan stroom te gebruiken. In Nederland wordt op dit moment vier terrawattuur aan groene stroom geproduceerd. De NS wil in 2016 volledig over zijn op groene stroom. Op dit moment is tien procent van de stroom die de spoorvervoerder gebruikt groen.

“Als één van de grootste en voorspelbare afnemers van elektriciteit in ons land willen wij het initiatief nemen om een beweging in de markt voor groene stroom te creëren die Nederland echt vooruithelpt”, zegt directielid Michiel van Roozendaal, die bij de NS verantwoordelijk is voor duurzaamheid.
Bron: http://www.nu.nl/economie/2974607/ns-wil-groene-stroom.html

Wow, dat is een flinke hoeveelheid. Hopelijk levert het een stimulans op om meer groene energie te produceren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Vandaag stond er in de Telegraaf nog een bericht dat Den Haag niet happy was met het verdwijnen van de verbinding tussen Den Haag en Brussel.

Het stadsbestuur (dus niet de regering) zint op wraak, en gaat met Veolia en andere partijen kijken of de NS van het spoor te dwingen is op hun monopolie lijn. Mogelijk gaat het ook gevolgen hebben voor de wens van de NS om zich in de HTM in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze kunnen zoveel willen in Den Haag, maar zolang Den Haag nog tot het kernnet gerekend wordt (en dat wordt het), en al in het regeerakkoord is gemeld dat het kernnet onderhands aan de NS gegund zal worden voor de komende concessie-termijn, zal dat dus niet gaan lukken.

Of ze moeten een compleet nieuwe infrastructuur gaan aanleggen (dus rails, stations, bovenleiding, beveiling etc) los van het bestaande net, waar dan Veolia over kan rijden. Maar de kans dat dat gebeurt lijkt me ongeveer net zo groot als de kans dat Kerstmis en Pasen volgend jaar op dezelfde dag gaan vallen.

En over het inkopen bij de HTM: de HTM heeft zélf de NS gevraagd om een vergaande samenwerking aan te gaan, niet andersom. Als de NS dat niet mag zal Den Haag dat dus zelf moeten doen qua financiele hulp (HTM staat financieel niet echt sterk). En waar gaat dat geld dan vandaan komen? Dat zal dan bij de burgers weg moeten komen.

Mooie luchtfietserij van de gemeente, maar veel meer dan dat lijkt het niet te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:26:
Ze kunnen zoveel willen in Den Haag, maar zolang Den Haag nog tot het kernnet gerekend wordt (en dat wordt het), en al in het regeerakkoord is gemeld dat het kernnet onderhands aan de NS gegund zal worden voor de komende concessie-termijn, zal dat dus niet gaan lukken.
Nee hoor, lees artikel 19 van de Wet Personenvervoer 2000 maar door. Er zijn mogelijkheden om internationale treinen in te leggen.
flowerp schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:55:
[...]

Na wat zoeken is nu de goedkoopste retour [voor Amsterdam - Londen] voor 2 personen €276 vanaf Amsterdam Centraal. Dan moet je wel voornamelijk de trein van 5:47 nemen, anders ben je zo net geen €600 kwijt voor het zelfde retourtje (maar dan Thalys ipv Fyra). Ik heb gekeken voor de maand Januari. Geen bijzonder drukke maand lijkt me en ruim van te voren.

€600 voor een retourtje is toch wel erg aan de prijs :X
Thalys adverteert met "Londen enkele reis € 59", maar daarvoor zou je op www.thalys.com moeten kijken, niet op de site van NS Hispeed.

[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 05-12-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
Robkazoe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:34:
Dat is niet echt het ergste voor de wissels, het sneeuw. Sneeuw komt mooi (niet allemaal tegelijk) uit de lucht vallen, en zolang de wisselverwarming blijft werken, smelt dat wel.

Grotere problemen zijn stuifsneeuw (wrong kind of snow) die overal tussen gaat zitten om dan te smelten tussen de elektronica (volledig materieelafhankelijk trouwens, VIRM is berucht, Plan V's of GTW'tjes (die voor een deel twee dagen later in dienst komen) juist niet), of, wat ProRail vorig jaar vertelde, blokken ijs die in zijn geheel van onder een trein tussen de wissel vallen, waardoor die het niet snel genoeg gesmolten heeft en in storing kan vallen.

Sommige dingen trekken zich volgens mij weinig aan van de sneeuw, zoals de bovenleiding, de beveiliging, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Alex) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:37:
[...]

Nee hoor, lees artikel 19 van de Wet Personenvervoer 2000 maar door. Er zijn mogelijkheden om internationale treinen in te leggen.
[...]

Thalys adverteert met "Londen enkele reis € 59", maar daarvoor zou je op www.thalys.com moeten kijken, niet op de site van NS Hispeed.
Okay, ga ik eens kijken. Zou dan €236 worden voor 2 personen retourtje. Vraag is natuurlijk altijd weer of dit een redelijk gangbaar tarief is, of dat het maar 5% van de stoelen betreft, en dan ook nog alleen de treinen van 6:00 die op dinsdag 's morgens in Februari en Maart rijden. Maar ik ga dus maar eens kijken ;)

Na even wat rond clicken op thalys,com voor de maand Januari kan ik niet zo snel op een ander bedrag dan € €396 komen :(

Het is dus inderdaad weer het bekende truukje. Reiziger wordt gelokt met €59, maar dat tarief is vrij lastig om ook echt te vinden. Eigenlijk zouden ze een query moeten hebben waarbij je alle reizen die je voor dat bedrag kunt krijgen laten zien, maar dat doen ze natuurlijk niet want dat betekent met de billen bloot gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door flowerp op 05-12-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
flowerp schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:17:
[...]

Okay, ga ik eens kijken. Zou dan €236 worden voor 2 personen retourtje. Vraag is natuurlijk altijd weer of dit een redelijk gangbaar tarief is, of dat het maar 5% van de stoelen betreft, en dan ook nog alleen de treinen van 6:00 die op dinsdag 's morgens in Februari en Maart rijden. Maar ik ga dus maar eens kijken ;)

Na even wat rond clicken op thalys,com voor de maand Januari kan ik niet zo snel op een ander bedrag dan € €396 komen :(

Het is dus inderdaad weer het bekende truukje. Reiziger wordt gelokt met €59, maar dat tarief is vrij lastig om ook echt te vinden. Eigenlijk zouden ze een query moeten hebben waarbij je alle reizen die je voor dat bedrag kunt krijgen laten zien, maar dat doen ze natuurlijk niet want dat betekent met de billen bloot gaan.
Ik kon voor 60 euro naar het Oktoberfest, ook nooit stoelen voor kunnen vinden... :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Waarom zit er verschil in prijs tussen de verschillende rij-tijden? Dat mag toch helemaal niet uitmaken aangezien je voor de afstand betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Knightwolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:32:
Waarom zit er verschil in prijs tussen de verschillende rij-tijden? Dat mag toch helemaal niet uitmaken aangezien je voor de afstand betaalt?
Sommige momenten reizen er meer mensen, en zoals vaak geldt in de economie: meer vraag = hogere schaarste = hogere prijzen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ja die redenatie snapte ik wel, maar vind het zo nergens op slaan. Bij de gewone spoorwegen is dat toch ook niet.

Ze doen net of die flutFyra heel wat is, terwijl dat niet het geval is. Ik hoop dat ze er door zo weinig vraag zodanig verlies op lijden dat ze genoodzaakt zijn op alle verbindingen de prijzen laten te zakken tot max niet veel boven het beneluxtrein-tarief, reserveringsplicht helemaal afschaffen, en gewoon abo mogelijkheid bieden, ten einde dat er meer passagiers van de dienst gebruik gaan maken.

Die Fyra is een gewone trein maar dan iets sneller, wat mij betreft wordt het hele naamplaatje "HSL" eraf gehaald.

[ Voor 69% gewijzigd door Knightwolf op 05-12-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:49:
Ja die redenatie snapte ik wel, maar vind het zo nergens op slaan. Bij de gewone spoorwegen is dat toch ook niet.

Ze doen net of die flutFyra heel wat is, terwijl dat niet het geval is. Ik hoop dat ze er door zo weinig vraag zodanig verlies op lijden dat ze genoodzaakt zijn op alle verbindingen de prijzen laten te zakken tot max niet veel boven het beneluxtrein-tarief, reserveringsplicht helemaal afschaffen, en gewoon abo mogelijkheid bieden, ten einde dat er meer passagiers van de dienst gebruik gaan maken.

Die Fyra is een gewone trein maar dan iets sneller, wat mij betreft wordt het hele naamplaatje "HSL" eraf gehaald.
In veel landen is dat helaas wel zo, prijzen varieren per tijd en niet per afstand. Nederland (en nog een paar landen) zijn daarop de uitzondering, maar voor ons Nederlanders is het gewoon een "stom" concept... er wordt nu gewoon een nieuw concept door onze strot geduwd.

Maar wat je zegt, de HSL is de HSL naam niet waard... de afstanden zijn niet groot en de reisopties zijn slecht. Alleen de Thalys heeft enige meerwaarde aangezien die weinig stopt en doorrijdt tot Parijs met hoge snelheid. De ICE heeft ook zijn meerwaarde, snel (niet in NL helaas :+) niet erg duur en rijdt lange afstanden.
Als er nou een trein was die Amsterdam (Schiphol) - Brussel - Parijs deed op hoge snelheid wat niet kan :F aangezien hij bij Rotterdam door een station heen moet.
En ze hadden nooit Den Haag over moeten slaan want dan sluit je de regeringshoofdstad buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
F.West98 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:28:
[...]

Sommige momenten reizen er meer mensen, en zoals vaak geldt in de economie: meer vraag = hogere schaarste = hogere prijzen
Dat is ergens logisch, maar die honden adverteren altijd met een bepaalde prijs die dikwijls onmogelijk is om te vinden. De meest voorkomende prijs is daar dikwijls een veelvoud van. Het is een smerig truukje wat de luchtvaart ook niet zelden flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat men met Fyra probeert te doen is om luchtvaartprincipes (prijselasticiteit, tariefdifferentiatie en allerlei beperkende voorwaarden) toe te passen op een railsysteem dat in principe wordt uitgebaat als een zeer complex metrosysteem.

Er zijn veel treinen per dag (10x Fyra, 9x Thalys, 16x stoptrein) en de reistijd is dermate kort dat reizigers het niet ervaren als "een trip plannen" (zoals een weekendje Parijs) maar "even naar België gaan".

Vanuit NS Hispeed en NMBS snap ik dat ze aan inkomstenmaximalisatie willen doen - NS Hispeed heeft immers een concessie te betalen die zo'n € 170 miljoen per jaar kost. Het geld moet ergens vandaan komen - en men probeert dat bij de reizigers te halen.

Ik denk niet dat het gaat lukken: veel reizigers zullen de auto pakken, niet meer naar België reizen, of kiezen voor de stoptrein. Daarnaast gaat er vanaf april ook nog eens een toeslagvrij Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen, waardoor de Fyra eigenlijk zichzelf beconcurreert.

Het hele tariefmodel voor de Fyra is ongewenst door de reizigers en is eigenlijk ten dode opgeschreven. De vraag is of NS en NMBS zich dat beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ArcticWolf schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:14:
In veel landen is dat helaas wel zo, prijzen varieren per tijd en niet per afstand. Nederland (en nog een paar landen) zijn daarop de uitzondering, maar voor ons Nederlanders is het gewoon een "stom" concept... er wordt nu gewoon een nieuw concept door onze strot geduwd.
Huh echt waar? Nog nooit een signaal gezien of gelezen dat OV-prijzen aan tijdstip gebonden zijn in het buitenland. Maar heb er zelf geen ervaring mee dus ik geloof je.

Ik vind het wel een 'stom' concept ja om OV-prijzen aan tijdstip te binden, je betaalt immers voor de het gebruik van het materieel en voor de afstand, net als met de auto. Dat varieert (gelukkig) ook niet met tijdstip. Materieel en afstand zijn niet ineens anders of zo.

Vliegtuigen vind ik niet vergelijkbaar, dat is geen "OV". Dat daar prijzen met vliegmoment varieren kan ik iets beter begrijpen maar vind het nog steeds niet logisch, aangezien je ook daar voor materieel en afstand betaald en dat veranderd met tijdstip niet.
Alex) schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:00:
Wat men met Fyra probeert te doen is om luchtvaartprincipes (prijselasticiteit, tariefdifferentiatie en allerlei beperkende voorwaarden) toe te passen op een railsysteem dat in principe wordt uitgebaat als een zeer complex metrosysteem.

Er zijn veel treinen per dag (10x Fyra, 9x Thalys, 16x stoptrein) en de reistijd is dermate kort dat reizigers het niet ervaren als "een trip plannen" (zoals een weekendje Parijs) maar "even naar België gaan".
Het is zoals ik zei gewoon een trein, niet meer niet minder, vind het dus dom dat ze daar zo raar en moeilijk over doen allemaal. Want idd, tis gewoon even met de trein naar...
Ik denk niet dat het gaat lukken: veel reizigers zullen de auto pakken, niet meer naar België reizen, of kiezen voor de stoptrein. Daarnaast gaat er vanaf april ook nog eens een toeslagvrij Fyra rijden tussen Breda en Antwerpen, waardoor de Fyra eigenlijk zichzelf beconcurreert.
Lol idd.
Het hele tariefmodel voor de Fyra is ongewenst door de reizigers en is eigenlijk ten dode opgeschreven. De vraag is of NS en NMBS zich dat beseffen.
Waarschijnlijk niet. Precies het typische probleem dat je meestal bij grote bedrijven ziet.

[ Voor 38% gewijzigd door Knightwolf op 06-12-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
Ik woon dus in het noorden van Nederland, om precies te zijn in Appingedam, hoor ik dit op de regionale radio:
Aangepaste dienstregeling in het Noorden van het land
Lees ik op de NS pagina
De belangrijkste aanpassingen zijn:
- Tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits tussen Zaandam en Schagen) rijden minder Intercity’s.
- Tussen Utrecht Centraal en Zwolle rijden in de spits minder Intercity’s.
- Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Den Helder stappen over in Alkmaar.
Dat is nou niet echt het noorden van Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 19:28
Morgen naar een concert, maar moet met de trein, er is geen andere mogelijkheid. Hoop dat ik er überhaupt kom... even duimen (Ben howard, paradiso, amsterdam dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 06-12-2012 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mwah, ligt toch echt wel in het noorden allemaal hoor. Met uitzondering van Utrecht dan, maar Zwolle weer wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wees blij dat je niet op de snelweg zit nu... was echt drama vanmorgen, A2 en A10 niet gestrooid. Ik was gelukkig al voor 7u in Amsterdam anders had ik waarschijnlijk weer kunnen omdraaien gezien het aantal files die er nu staan.
Morgen ga ik waarschijnlijk met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Knightwolf schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:21:
[...]

Huh echt waar? Nog nooit een signaal gezien of gelezen dat OV-prijzen aan tijdstip gebonden zijn in het buitenland. Maar heb er zelf geen ervaring mee dus ik geloof je.

Ik vind het wel een 'stom' concept ja om OV-prijzen aan tijdstip te binden, je betaalt immers voor de het gebruik van het materieel en voor de afstand, net als met de auto. Dat varieert (gelukkig) ook niet met tijdstip. Materieel en afstand zijn niet ineens anders of zo.
In Duitsland, Frankrijk en Spanje is het zeer normaal dat het langeafstandsverkeer (Grandes Lignes, Fernverkehr) luchtvaartprincipes kent. Dan praat je echter wel over ritten van enkele uren (zoals Parijs - Figueras) die in principe niet als forensbaar gelden.

De achtergrond hierbij verklaart wel wat: al dat Fernverkehr ontvangt geen enkele vorm van subsidie en moet dus zelfbedruipend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De grap is dat het in Duitsland niet duurder dan de standaardprijs wordt. Bij de Fyra is er een bijna 100% toeslag (€ 79 tegen € 40,40) als je de laatste plaatsen moet hebben. Dat maakt wel een beetje verschil uit.

Zo is Berlijn - Wolfsburg (ongeveer dezelfde afstand als Amsterdam - Brussel) maximaal 47 euro met ICE, 39 euro met IC of 32,10 met alleen stoptreinen. Boek je op tijd dan kan het voor 29 euro met de ICE.
Amsterdam - Brussel is 40,40. Als je pech hebt betaal je straks dus bijna het dubbele: 79 euro!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Eigenlijk ging het met de trein bijzonder goed vanochtend, althans, vanaf Den Bosch richting Utrecht.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 01-10 09:56
wildhagen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:50:
Mwah, ligt toch echt wel in het noorden allemaal hoor. Met uitzondering van Utrecht dan, maar Zwolle weer wel.
Spitstrein Veenendaal - Utrecht is er ook uit gemikt wegens 'weersomstandigheden'. Dat ligt toch echt niet in noord holland.. En dan ook nog met een SLT-4 aankomen in de sprinter naar Uitgeest om 8:18 :X :X Wel lekker warm :Y)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:15:
[...]

Spitstrein Veenendaal - Utrecht is er ook uit gemikt wegens 'weersomstandigheden'. Dat ligt toch echt niet in noord holland.. En dan ook nog met een SLT-4 aankomen in de sprinter naar Uitgeest om 8:18 :X :X Wel lekker warm :Y)
:D
/pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik werd vanochtend wakker en zag NU.nl. Dus ik vreesde alweer een beetje. Ging ik op mijn trein-app kijken:
Trein 8:11 naar Utrecht > Rotterdam geen vertraging
Trein 8:24 naar Utrecht > Rotterdam/Den Haag had +20 minuten vertraging

Laatste trein zal wel last hebben van de wisselstoring bij Apeldoorn, maar toen heb ik nog even hard gerend om die van :11 te halen. Voor de rest niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Morgenochtend moet ik met die trein naar Utrecht.... Maar ik weet eigenlijk al niet beter, dat ze die spitstreinen er bij het minste of geringste al uitgooien. Dat doen ze ook al als er erg veel blaadjes op de rails liggen. (Woon nu ruim 2 jaar in Veenendaal. Ben er dus gaan wonen, net voor ze de spitstreinen hebben ingevoerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/library/php/resample_image.php?filename=/exp/pluim/Data/vareps_Snow_latest_06260_12.png&width=692%20class=
60% kans op 3-10 cm, 40% kans op 10-30cm. Kans is dus flink groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mooie sfeerplaat, als we toch in winterse periodes zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.311442.1347070997!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-311442.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ze lopen nu al tijdens de avondspits materiaal achter te houden voor morgen. 4/6 baks vrim naar Amersfoort, Zwolle leeuwaarden rijdt niet en de IC naar Enschede die drie minuten later vanaf Utrecht vertrekt rijdt met slechts 9 bakken ICM. Echt zwaar knudde natuurlijk. Vooral als je nog een 6 Baks icm leeg weggerangeerd ziet worden en nog een kapotte 3 Baks ICM achter moet blijven.

Waar is dat Wildhagen. Zoveel sneeuw ligt er niet in Utrecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 06-12-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat ik morgen wel met het OV ga... ligt eraan of er veel sneeuw is gevallen of niet. Maar vanmorgen was het echt een puinhoop en levensgevaarlijk op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:00:
Ze lopen nu al tijdens de avondspits materiaal achter te houden voor morgen.
Heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Gisteravond was er ook materieeltekort. Plan V als intercity Rotterdam - Deventer.

Vanmorgen ook een drama op Amersfoort. Dankzij uitval en vertragingen stond er minstens honderd man te wachten op de trein naar Rotterdam en dan komen ze aan met 3 bakken ICM :|. Enfin uiteindelijk een uur gedaan over Amersfoort - Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Niet, maar anders laat je niet zoveel materiaal ongebruikt en laat je nu al treinen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CenturyStorm schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:03:
Gisteravond was er ook materieeltekort. Plan V als intercity Rotterdam - Deventer.

Vanmorgen ook een drama op Amersfoort. Dankzij uitval en vertragingen stond er minstens honderd man te wachten op de trein naar Rotterdam en dan komen ze aan met 3 bakken ICM :|. Enfin uiteindelijk een uur gedaan over Amersfoort - Utrecht.
Plan-V ftw! Die dingen sukkelen wel door ook al zijn ze oud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ik heb vandaag geen problemen gehad maar morgen denk ik dat het een dagje thuiswerken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor morgen zullen er maar twee treinen per uur tussen Utrecht en Arnhem rijden, normaal zijn dit er vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat een mooi evenement vandaag, de opening van de Hanzelijn. Ikzelf was namens ProRail als 'genodigde' uitgenodigd om achter de Koningin aan te reizen naar Zwolle, om vervolgens met elkaar in besloten sfeer te toasten op de opening van de nieuwe spoorlijn.

Mijn rol was om voor de liveblog op de ProRail-site als Twitter-journalist van tijd tot tijd te twitteren, en dat is mooi gelukt. :)

Zie ook: http://blog.prorail.nl/liveblog-opening-van-de-hanzelijn en @AarClay

Nog meer mensen hier die de opening hebben meegemaakt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nope, vanuit Den Bosch met de auto een retourtje Nijmegen (ziekenhuis) gedaan, via Amsterdam Osdorp :P
wildhagen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:20:
Mooie sfeerplaat, als we toch in winterse periodes zitten :)

[afbeelding]
Dat is het zeker :) geeft aardig goede sfeer weer
ArcticWolf schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:45:
Plan-V ftw! Die dingen sukkelen wel door ook al zijn ze oud _/-\o_
Idd, lekker oldschool en hufter proof. Onder het mom van 'vroeger was alles beter'. Van mij hoeven ze er nog niet uit hoor. Flinke revisie en vernieuwing geven en ze kunnen er zo weer 50 jaar tegenaan.

Het klinkt misschien vreemd, maar het met keihard krakende en piepende remmen op een station tot stilstand komen mis ik eigenlijk wel :$ het comfort van een moderne trein is dan wel weer een pluspunt :P

[ Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 06-12-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
[...]

Dan heb je er ook twee te pakken. Tief Veenendaal/Rhenen en Uitgeest er uit, en je hebt opeens een stoptrein pendel tussen Utrecht en Amsterdam die wel op tijd is :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wtf? :X

http://www.nu.nl/binnenla...elmatig-in-nederland.html
Spoor breekt regelmatig in Nederland
RIJSWIJK - Gemiddeld breekt er 83 keer per jaar een stuk spoor in Nederland, ongeveer twee keer in de 9 dagen. Dat blijkt uit cijfers van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

Sinds 2008 is het aantal geregistreerde ‘spoorstaafbreuken’ sterk toegenomen. Voor 2009 schommelde het aantal namelijk zo rond de 20 tot 30 breuken in rails per jaar. Sindsdien is dat aantal sterk gestegen, in 2010 waren er zelfs ruim 110 gekraakte rails geregistreerd. In 2011 daalde dat wel iets naar bijna 80.

Registreren

Volgens het rapport van ILT worden ook breuken in lassen en wissels sinds 2009 meegeteld. Ook is er veel meer aandacht besteed aan het goed registreren van de gebroken rails. Volgens de ILT kunnen gebroken sporen niettemin tot ongelukken leiden, al is dat in 2011 niet gebeurd. Het ILT geeft aan dat er sprake is van een verbeterde veiligheidsprestatie.

Het aantal spoorspattingen, waarbij een stuk spoor knikt, doordat het bijvoorbeeld uitzet door hitte, is juist enorm afgenomen in de laatste paar jaren. Tussen 2004 en 2006 steeg het aantal nog van 25 naar bijna 80. Sindsdien kelderde dat aantal, om in 2011 op slechts twee spoorspattingen uit te komen.

Bovendien werden volgens de ILT in de twee gevallen dat het spoor toch knikte, alle maatregelen genomen om een ongeluk te voorkomen. Vandaar dat er in 2011 geen ongelukken zijn gebeurd door een kronkelend stuk spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:34:
[...]

Niet, maar anders laat je niet zoveel materiaal ongebruikt en laat je nu al treinen uitvallen.
Als het om een zelfbedachte theorie gaat is het wel zo netjes dat er even bij te vermelden i.p.v. het als vaststaand feit te presenteren. Dat voorkomt misverstanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lijkt me niet meer dan logisch op een enorme hoeveelheid spoor gemaakt van een materiaal dat het fenomeen "metaalmoeheid" niet vreemd is?

Dat ze de spoorspattingen zo drastisch terug hebben weten te brengen is dan wel weer een pluim waard imo. Het uitzetten van een paar honderd meter lange stalen staaf heeft een niet mis te verstande kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
83 spoorspattingen vind ik niet echt noemenswaardig idd.

Zeker niet als wisselbreuken dan ook nog eens worden meegerekend, wat juist de grote getallen veroorzaakt. Echte spoorspattingen waren er immers maar 2 vorig jaar... een zeer net resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 07-12-2012 06:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ze zeggen er idd niet bij dat de veiligheid niet 123 in het geding is. Een spoorspatting betekend niet meteen dat een spoorstaaf buiten de bevestiging beland. Je krijgt vaak wel tijdelijk voegenspoor of een raar "zoef" geluid (moeilijk uit te leggen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40

Coldcat

HODL

Leuk die cijfers maar is het niet zo dat het aantal dagen mooi weer de laatste jaren sterk aan het dalen is?

Vanmorgen weer top geregeld! Zonder vertraging en met zitplaats naar m'n werk getoeft.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

Freak187

geen

Ik heb weer heerlijk eerste klas gezeten. Ze hadden weer een ultra kort sprintertje ingezet. NS bedankt!

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Had een uur vertraging omdat er problemen waren op de HSL (en dus gingen we via Den Haag), maar lekker kunnen zitten en gelijk de aansluitende Sprinter op Amsterdam Centraal.

Bovendien een thermosfles warme chocolademelk meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Wat mij verbaasde was een aantal mensen dat na aankomst op het station stonden te schuimbekken over de dienstregeling. Er kan best een discussie gevoerd worden of de maatregelen nodig zouden moeten zijn, maar 1. er werd veel sneeuw verwacht, en 2. de aangepaste dienstregeling was aangekondigd. Bij dat soort zeikers heb ik toch snel zo iets van 'prima, de file op de snelweg is DAAR. Optiefen, dank u'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Inderdaad, niet mauwen maar gewoon aanpassen. Jammer dat het nodig is maar het is geen ramp of zo. Laat ze maar eens in noord Scandinavie, Alpen, Alaska, Siberie, Himalaya noem maar op, laat ze daar maar eens ervaren hoe het is, denk dat ze dan snel terug naar deze situaties in Nederland terug willen :P

Edit:
kwam deze net op facebook tegen _O-

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/wi8vo7.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 07-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:26:
Inderdaad, niet mauwen maar gewoon aanpassen. Jammer dat het nodig is maar het is geen ramp of zo. Laat ze maar eens in noord Scandinavie, Alpen, Alaska, Siberie, Himalaya noem maar op, laat ze daar maar eens ervaren hoe het is, denk dat ze dan snel terug naar deze situaties in Nederland terug willen :P
Yep en daarnaast waren er vanmorgen genoeg kettingbotsingen... :s ik had mazzel dat er nog bijna niemand op de weg reed (wie rijdt er dan ook om 6:15 op de weg...)
Maar achter mij (nee ik was niet de oorzaak :+) waren er meerdere kettingbotsingen die voor meer dan een uur vertraging zorgde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Krijg idd het altijd het idee dat dat gewoon beroepszeurpieten zijn, die maar één doel in het leven hebben: zaken vinden om over te kunnen zeuren. Was ruim vantevoren idd al bekend.

Overigens is het inkrimpen van dienstregelingen niet echt nieuw ofzo. Kijk dit filmpje maar eens, vanaf 2:10 ongeveer gaat het over het spoor en de winterproblemen daarop. Inclusief paar mooie materieelplaatjes, o.a. een rokende 2200 :)

Rest van het filmpje is ook wel leuk overigens :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Filmpje helemaal gezien. Ha dat waren nog eens tijden. Ik heb het niet echt meegemaakt, was toen 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Cool mooie beelden!

Ik vond het prima meevallen met de trein vanmorgen.
Ja, er waren er een paar uitgevallen maar verder reed het goed.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En deze kom ik net ook op facebook tegen :P als zijnde 'NS zet zwaar geschut in tegen sneeuw op de rails'. LOL

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/zspgmd.jpg

en ja het is een fotosoep

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 07-12-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, pluim voor NS en Prorail.
Moest uitgerekend vanochtend vriendin van Schiphol ophalen en auto leek al gauw kansloos na de eerste file-berichten.
Met sprinter (op tijd) naar R'dam CS en daar op de Fyra (iets later, maar zonder toeslag), was met een uurtje op Schiphol.
Wat een luxe die Fyra, zelfs op zo'n rampdag en zonder toeslag niet vol te krijgen. Bij lange na niet zelfs ...
Terug idem.
Pagina: 1 ... 94 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!