Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.122 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:43
In noord NL hebben de machinisten juist laserguns! Maar ja dat doet wat anders...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:29
Knightwolf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:32:
[...]

Ik weet niet beter dat het juist normaal is als een trein wat harder rijdt als die wat vertraagd is, om de schade te beperken of in te halen. Zal vast niet op elk traject kunnen.
Het hangt af van de snelheid waarmee de trein is ingelegd en de maximale snelheid van het traject. Is bijvoorbeeld een trein ingelegd voor 100 km/h, maar is de maximale baanvaksnelheid 130 km/h, dan kan je dat gewoon gebruiken om wat sneller te rijden. Op een baanvak als Utrecht - Amsterdam zal de ingelegde snelheid voor IC's gewoon 140 km/h zijn, en zul je als je 2 minuten te laat vertrekt in principe ook 2 minuten te laat aankomen (natuurlijk is er wel wat speling).
Er zijn machinisten die echter op de ATB rijden in plaats van op de daadwerkelijk toegestane maximale snelheid. Zoals al eerder werd gezegd heeft ATB diverse "trappen" (geel 40, 60, 80, (130) en groen 140 (of materieelsnelheid)), en zitten daar dus gaten tussen. Als de plaatselijke snelheid bijvoorbeeld 100 km/h is, dan zal de ATB pas ingrijpen als je 130 km/h rijdt vanwege die snelheidstrap, ondanks dat het niet toegestaan is om zo snel te rijden. Maar het kan dus wel. En ook daarom staan ze dus te laseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Ah ok, duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tomk94 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:34:
Ik reed net langs emplacement Watergraafsmeer(Bij Amsterdam/diemen) en naast 2 sporen tussen het emplacement en Amsterdam C. stonden dynamische snelheidsaanduiders met daarboven "U rijd". Ik vraag me af waar deze voor nodig zijn. Daar heeft de trein zelf toch zijn snelheidmeter en ATB voor? En waarom heb ik ze nog nooit eerder gezien?:)
Empl. Watergraafsmeer ligt in Amsterdam ja! :( :P Niet in een dorp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Vinnienerd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:46:
[...]

Empl. Watergraafsmeer ligt in Amsterdam ja! :( :P Niet in een dorp!
Als je met dat dorp Diemen bedoeld, dat ligt toch ook in Amsterdam? ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
EDIT schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:59:
[...]

Het hangt af van de snelheid waarmee de trein is ingelegd en de maximale snelheid van het traject. Is bijvoorbeeld een trein ingelegd voor 100 km/h, maar is de maximale baanvaksnelheid 130 km/h, dan kan je dat gewoon gebruiken om wat sneller te rijden. Op een baanvak als Utrecht - Amsterdam zal de ingelegde snelheid voor IC's gewoon 140 km/h zijn, en zul je als je 2 minuten te laat vertrekt in principe ook 2 minuten te laat aankomen (natuurlijk is er wel wat speling).
Er zijn machinisten die echter op de ATB rijden in plaats van op de daadwerkelijk toegestane maximale snelheid. Zoals al eerder werd gezegd heeft ATB diverse "trappen" (geel 40, 60, 80, (130) en groen 140 (of materieelsnelheid)), en zitten daar dus gaten tussen. Als de plaatselijke snelheid bijvoorbeeld 100 km/h is, dan zal de ATB pas ingrijpen als je 130 km/h rijdt vanwege die snelheidstrap, ondanks dat het niet toegestaan is om zo snel te rijden. Maar het kan dus wel. En ook daarom staan ze dus te laseren.
Die trappen gaan natuurlijk alleen op bij ATB-EG. ATB-NG geeft iedere snelheid aan. In dat geval geeft je ATB b.v. 70 km/u aan daar waar je 70 km/u mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat klopt inderdaad, met trappen van 10 km/h heb ik mij laten vertellen. Ik heb zelf nog niet over ATB-NG trajecten gereden, dus ik kan dat niet uit de praktijk bevestigen.
ERTMS/ETCS heeft overigens geheel geen trappen meer (nou ja, van 1 km/h) en is dus op elke gewenste snelheid in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kan iemand me hier uitleggen waarom conducteurs geen checkins kunnen uitvoeren?
Technisch moet dat geen limiet opleveren: de Railpocket is in staat de kaart te lezen en zou een checkin moeten kunnen geven als je saldo toereikend is.

Scheelt de conducteur tien minuten bonnetje schrijven en je houdt je klant blij.

Case in point: laatst een keer vergeten uit te checken, en dat dus pas gedaan toen ik de trein weer pakte. De dubbele piep bij het uitchecken ging verloren tussen alle andere piepjes van de andere paaltjes en ik moest me haasten om de trein te halen, dus niet gezien dat ik uitcheckte ipv in.
Conducteur kon die checkout prima zien en ik had ook genoeg saldo op mijn persoonlijke kaart, maar kreeg een preek en een bon van €6,50 + €35. Als de conducteur me daar ter plekke in had kunnen checken, had ons dat beiden een hoop gedoe bespaard.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaj. op 28-11-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

ArcticWolf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:46:
[...]

Het schrappen van PHS (helaas) was een betere verbetering geweest dan dat machinsten "truckjes" gaan uithalen om vertragingen te voorkomen/in te halen.
Al zullen SAAL/DSSU wel flink mee dragen aan de preventie van vertragingen (geen kruisende treinen meer _/-\o_ )
Waar DSSU aan gaat bijdrage is het slopen van de bijstuurmogelijkheden en eventuele alternatieve lijnvoeringen rond Utrecht. Joepie.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wokschotel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:43:
[...]
Waar DSSU aan gaat bijdrage is het slopen van de bijstuurmogelijkheden en eventuele alternatieve lijnvoeringen rond Utrecht. Joepie.
Heb jij het ontwerp gezien dan?

Vanaf Woerden gezien kun je nog steeds kiezen tussen spoor 9 t/m 21.
Vanaf Maarsen gezien spoor 5 t/m 21.
En tussen Utrecht en Arnhem/Houten heeft elke trein nog minstens 4 sporen om in of uit te rijden... dus die bijsturingsmogelijkheden zijn echt niet vervallen.
Daarnaast kan er nog altijd tussen 2 a 3 sporen net voor het station geswitched worden.

Nu zijn de bijsturingsmogelijkheden echt te zot voor woorden. Je kan zo onderhand van spoor 19 naar 1 en weer terug nog voordat je Utrecht in of uit rijdt |:(

Maar het doel van DSSU is dat elke trein z'n eigen spoor heeft en zoveel mogelijk behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
IJnte schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:46:
In noord NL hebben de machinisten juist laserguns! Maar ja dat doet wat anders...
Serieus? Waar is dat dan voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stond laatst in Op de Rails.

Daar kunnen ze de overwegen mee bedienen. Vroeger moest dat met een sleutel, tegenwoordig kunnen ze met een lasergun "schieten" op een sensor, met infrarood dus, en wordt dat op die manier geregeld. Hoeven ze dus hun cabine niet meer uit.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2012 11:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Iemand wil blijkbaar niet van het Plan-V op de Vechtendallijn af, per 9 december:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224176_300220416745266_2104801741_n.jpg
:D :X :X

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:28:
Iemand wil blijkbaar niet van het Plan-V op de Vechtendallijn af, per 9 december:

[afbeelding]
:D hahahahhaha
Zonde van de GTW, maar ik vind hem wel goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die details ook, de deuren in het midden, de nieuwe kleur van de deuren, de koersrollen...

Hoeveel spuitbussen zijn dit geweest? :X Het schijnt dat deze dus in Zwolle Rangeer stond, een plek waar totaal geen bewaking is. Beter moven ze alles lekker naar Amf toe, of investeren ze eens in camerabewaking.

Hoop ook dat de beste Arriva mcn nog zijn trein heeft kunnen vinden O-)

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 28-11-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Wokschotel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:43:
[...]
Graag uw argumentatie :)

Vannacht nog een leuk ATB-NG klusje gedaan bij de grensovergang NL-DE in Bad Nieuweschans. Goed volk daar in noord NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

[afbeelding]
Terecht! Kleurstelling van de Plan-V vind ik veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik wil niemand opstoken, maar nu wil ik er ook eentje in groen met rode snor zien. :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44

Coldcat

HODL

wildhagen schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:53:
Stond laatst in Op de Rails.

Daar kunnen ze de overwegen mee bedienen. Vroeger moest dat met een sleutel, tegenwoordig kunnen ze met een lasergun "schieten" op een sensor, met infrarood dus, en wordt dat op die manier geregeld. Hoeven ze dus hun cabine niet meer uit.
Waarom gaat dat nog niet automatisch?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zijn alleen overwegen direkt na een station, waarbij je dus niet weet hoe lang ze dicht moeten liggen. Op andere plekken heb je daar de stop-door schakeling voor, maar bij de ombouw naar ATB-NG is dat op de noordelijke nevenlijnen niet ingebouwd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik vond net deze link:
http://www.flickriver.com...1/sets/72157623908941242/

Mooi foto's O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Wat ik me ook afvraag is waarom elke trein tegenwoordig vertraging heeft, paar minuten tot max 5. De laatste twee weken is het structureel overal 5 minuten mis? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

@Traguardo: Volgens mij is de meest eenvoudige uitleg dat de adhesievoorwaarden momenteel niet ideaal zijn. De trein gaat veel minder vlot op snelheid komen en de bestuurder gaat wat voorzichtiger/eerder remmen. Dit uit eigen ervaring op het Belgische net.

[ Voor 12% gewijzigd door DeadLock op 28-11-2012 16:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik mij nu afvraag bij het bekijken van de cabine van Mat '64, waarom zijn die laatste ruitjes dicht? Zijn die eigenlijk ooit voorzien geweest van glas of zijn ze altijd al zo geweest (en waarom zitten die "ruiten" daar dan?)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

ArcticWolf schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:07:
[...]
Heb jij het ontwerp gezien dan?
Inmiddels wel ja.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
IJnte schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:44:

[...]

Vannacht nog een leuk ATB-NG klusje gedaan bij de grensovergang NL-DE in Bad Nieuweschans. Goed volk daar in noord NL!
Nou ben ik zo nieuwsgierig wat je eigenlijk gedaan hebt :P Net als je verteld dat machinisten laserguns hebben, maar niet waarom. Dat maakt mij zo nieuwsgierig, en Googlen zonder duidelijke termen (machinist lasergun noord nederland) is vrijwel onmogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Google maar eens op TPRB (ofwel: Ter Plaatse bediende Relais Beveiliging of ook wel Ter Plaatse bediend Relais Blokstelsel genoemd), ik denk dat je dan heel wat meer zult vinden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door EDIT op 28-11-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
EDIT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:46:
Google maar eens op TPRB (ofwel: Ter Plaatse bediende Relais Beveiliging of ook wel Ter Plaatse bediend Relais Blokstelsel genoemd), ik denk dat je dan heel wat meer zult vinden ;)
Dat er handbediende overwegen zijn weet ik in ieder geval, in Delfzijl staat ook zo'n mooi voetgangers/fietsers drukknopje langs het spoor :P (waar een overweg mee wordt bedient, geen compleet baanvak iig) En, met een lasergun gaat dat natuurlijk sneller en is comfortabeler. Dus dat vind ik wel goed :)

Nu ben ik natuurlijk nog steeds benieuwd naar dat ATB-NG klusje bij Nieuweschans :) Daar wordt van ATB-NG naar Indusi gegaan, dus is geen TPRD oid).

[ Voor 10% gewijzigd door marcop23 op 28-11-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
TPRB heeft (correct me if I'm wrong, ik ben ook nog maar in opleiding ;)) toepassing op de instelling van de rijweg, en niet zo zeer op de treinbeïnvloeding/treinbeveiliging. Dus op de baanvakken met TPRB is ATB-NG aanwezig (bijv. de noordelijke nevenlijnen en de baanvakken Zutphen - Winterswijk, Nijmegen - Venlo - Roermond, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
EDIT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:14:
TPRB heeft (correct me if I'm wrong, ik ben ook nog maar in opleiding ;)) toepassing op de instelling van de rijweg, en niet zo zeer op de treinbeïnvloeding/treinbeveiliging. Dus op de baanvakken met TPRB is ATB-NG aanwezig (bijv. de noordelijke nevenlijnen en de baanvakken Zutphen - Winterswijk, Nijmegen - Venlo - Roermond, etc.).
Dat snap ik heulemaal, maar de Arriva machinisten in het noorden hoeven (en hoefden) hun trein niet uit bij elk station om iets te bedienen hoor :) Wel bij dat kruispunt die ik in mijn vorige post bijvoorbeeld al noemde, maar daar komt maar twee keer per dag een trein.

Het ATB-NG verhaaltje / klusje van Ijnte staat eigenlijk los van dat, maar in één post, dus dat verwarde misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er staan wel meer van die drukknop overwegen in Nederland @marcop.
Hopelijk heeft de machinist een loc met afstandsbediening :+ er zijn trajecten waar er meerdere achter elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2012/11/28/445605.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image-op3/xxl/2012/11/28/445634.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Pooh op 28-11-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Defecte goederentrein op Breukelen spoor 3. Loc (1600 zo te zien) stond aan het begin van het perron. Dienstregeling puinhoop, en zoals verwacht de informatievoorziening weer eens om te janken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Schade 50.000 euro volgens Arriva.. Reiniging van de wand kost al duizenden euro's euro. Door speciale folie is de boel wel eenvoudig schoon te maken, maar de rubbers, instaptreden, ramen etc moeten ook worden gereinigd. Nieuwe stickers erop, je wilt zo iets het liefst spick-en-span afleveren zonder verfresten....

Protesteren mag, maar hang er dan een doek voor met een Mat '64 trein ofzo i.p.v. met graffiti aan de gang te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 28-11-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Coldcat schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:37:
Wat ik me ook afvraag is waarom elke trein tegenwoordig vertraging heeft, paar minuten tot max 5. De laatste twee weken is het structureel overal 5 minuten mis? Wat is dat?
Ze zeggen dat het met het weer/periode te maken hebben: Herfst + bladeren enzo. Maar wat ik niet snap is dat het vaak wel in de ochtend gebeurd en in de avond toch vaak minder. Ik vind die Vechtdalse trein wel een stunt hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 28-11-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:20:
[...]

Wat ik mij nu afvraag bij het bekijken van de cabine van Mat '64, waarom zijn die laatste ruitjes dicht? Zijn die eigenlijk ooit voorzien geweest van glas of zijn ze altijd al zo geweest (en waarom zitten die "ruiten" daar dan?)
Die waren vroeger open, maar zijn uiteindelijk dichtgemaakt in een poging om de warmte-ontwikkeling in de cabine voor de machinist enigszins draaglijk te houden.

Dat is eerste helft jaren 90 gebeurt, even uit mijn hoofd.

Zie hier de een picje van 2 "open" V-tjes uit 1980:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7106/7477068986_71afd78043_z.jpg

En zoals ze nu rijden:

Afbeeldingslocatie: http://www.reisthijs.nl/afb/treinen/Mat64-planV.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2012 19:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
marcop23 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:35:
[...]

Nou ben ik zo nieuwsgierig wat je eigenlijk gedaan hebt :P Net als je verteld dat machinisten laserguns hebben, maar niet waarom. Dat maakt mij zo nieuwsgierig, en Googlen zonder duidelijke termen (machinist lasergun noord nederland) is vrijwel onmogelijk :P
Ik ben ontwerper van spoorbeveiliging dus ik hoor dat soort dingen beroepsmatig te weten :> Alhoewel, ik voor Friesland/Groningen nooit wat ontworpen heb.. Jullie begonnen over laserguns en snelheden en toen moeset ik even denken aan de laserguns die de machinisten in het noorden des land hebben om overwegen 'dicht te schieten'.
Klusje wat ik in Nieuweschans gedaan heb was vrij eenvoudig hoor, ik moest wat parameters voor ATB-NG aanpassen en daarna testen. Dus door de zeer vriendelijke Trdl van Groningen Oost geholpen om rijwegen in te stellen (die heeft toch nie veel te doen s'nachts als het baanvakje buiten dienst is), ATB-NG bakens uitlezen en vaststellen of dat goed was of niet. Ze gaan daar inderdaad over van ATB-NG naar Indusi, maar andersom is het voor nederlandse begrippen nog specialer, namelijk dat ze van Indusi gelijk over gaan in ATB-NG. Normaal zit er nog een ATB-EG inschakelsectie voor, maar dat is daar niet. Daarnaast liggen er ook balises in het spoor voor ETCS maar dat is bij elke grensovergang tegenwoordig zo. Ik stond ongeveer 20 meter van de duitse grens af gisteren, dus dat was ook wel grappig. Je struikelt er al over de duitse beveilingsmeuk..
marcop23 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:24:
[...]

Dat snap ik heulemaal, maar de Arriva machinisten in het noorden hoeven (en hoefden) hun trein niet uit bij elk station om iets te bedienen hoor :) Wel bij dat kruispunt die ik in mijn vorige post bijvoorbeeld al noemde, maar daar komt maar twee keer per dag een trein.

Het ATB-NG verhaaltje / klusje van Ijnte staat eigenlijk los van dat, maar in één post, dus dat verwarde misschien :)
Rustig rustig :) Dat TPRB verhaal heeft niets met Nsch te maken overigens. Daar staat gewoon een normale electronische beveiligingsinstallaties om 2 wissels en 5 seinen aan te sturen(uit mijn hoofd). TRPB gebruik je op van die nevenlijntjes, met lagere frequenties. ATB-NG is overigens best een mooi systeem moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Robkazoe schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:04:
[...]

Ze zeggen dat het met het weer/periode te maken hebben: Herfst + bladeren enzo. Maar wat ik niet snap is dat het vaak wel in de ochtend gebeurd en in de avond toch vaak minder. Ik vind die Vechtdalse trein wel een stunt hoor.
Dat zou er mee te maken kunnen hebben dat er dan al de hele dag treinen over de rails gereden hebben. In de ochtend hoopt er zich wat op van de afgelopen nacht kan ik me voortellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

[afbeelding]
:D :D _O- _O-
Die mag genomineerd voor beste grap 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Knightwolf schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:19:
[...]

Sorry ik blijf het geniaal vinden :D _/-\o_
Schade, 40.000 euro, en het schijnt autolak te zijn, resultaat:
- Opnieuw schuren
- Opnieuw spuiten
- Mogelijk nieuwe ramen, dit zou wel eens voor dofheid op het glas kunnen zorgen
- Opnieuw bestickeren

En dan is het afwachten of dit de 9e nog in de dienst kan komen. Zo niet, en het is druk op de lijn, dan hebben we dit echt te danken aan een hopeloze kneus. Als het vingerverf was geweest en het met een tuinslang eraf was te spuiten, had ik er nog om kunnen lachen, maar als dit echt graffiti/autolak is... dan :X :X :X

• Koenoe
  • Laatst online: 01-10 17:48
AW_Bos schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:30:
[...]

- Opnieuw schuren
- Opnieuw spuiten
- Mogelijk nieuwe ramen, dit zou wel eens voor dofheid op het glas kunnen zorgen
- Opnieuw bestickeren

En dan is het afwachten of dit de 9e nog in de dienst kan komen. Zo niet, en het is druk op de lijn, dan hebben we dit echt te danken aan een hopeloze kneus. Als het vingerverf was geweest en het met een tuinslang eraf was te spuiten, had ik er nog om kunnen lachen, maar als dit echt graffiti/autolak is... dan :X :X :X
Nou nou. Je kan het ook gewoon lekker laten zitten. :)

Ik denk dat je even moet bedenken wat de "achterliggende" bedoeling is van dit kunstwerkje. Betrouwbaarheid oude materiaal/NS, betere looks (eigen identiteit ed.) enzovoorts. Behalve dan dat het natuurlijk ook gewoon een goeie grap is.

Die kosten die je maakt voor de spuitbussen, het risico om gepakt te worden en voor de kosten op te draaien (tijdens het werk of daarna nog), alsmede de tijd en de organisatie die je er in moet steken doet me denken dat iemand even een kleine statement wou maken.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• Knightwolf
Dit is echt niet het werk van 1 persoon die even zin had in wat spuiten. Hier zit duidelijk een hoop organisatie en planning in. Dit doe je echt niet even in je eentje, dus meerdere personen, materiaal zoals verf (hier is serieus veel voor nodig geweest om zo'n lichte kleur dekkend te krijgen), ladders, afplaktape, plastic/doeken, enz. Ze hebben de moeite genomen het serieus aan te pakken en niet zomaar een trein onder de kladderen, zoals de ramen juist niet verven. Dat verdient serieuze credits wmb.

Moet er even bij vermelden dat ik normaal erg tegen graffiti en het vernielen van andermans eigendommen ben, maar een trein is niemands persoonlijke eigendom (van een bedrijf) en ze hebben hem imo mooier gemaakt dan hij was, dus maak hier een uitzondering voor.

Dus idd, lekker laten zitten, maak je er ook geen kosten aan. Die trein functioneert ook prima met die andere kleur.
Coldcat schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:56:
[...]

Dat zou er mee te maken kunnen hebben dat er dan al de hele dag treinen over de rails gereden hebben. In de ochtend hoopt er zich wat op van de afgelopen nacht kan ik me voortellen :)
Dat niet alleen. De treinen rijden de rails droog zoals auto's het wegdek, door wrijving en luchtstroom. Daarbij is het overdags ook altijd warmer dan snachts dus gaat dat drogen ook nog es sneller.

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 29-11-2012 04:06 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Knightwolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 04:04:
Dit is echt niet het werk van 1 persoon die even zin had in wat spuiten. Hier zit duidelijk een hoop organisatie en planning in. Dit doe je echt niet even in je eentje, dus meerdere personen, materiaal zoals verf (hier is serieus veel voor nodig geweest om zo'n lichte kleur dekkend te krijgen), ladders, afplaktape, plastic/doeken, enz.
Sorry, maar heb je het ding goed bekeken? Het is slordig en dun bespoten, vermoedelijk gewoon met spuitbussen. De gele kleur dekt ook helemaal niet zoals je bij nadere bestudering ziet. Zo'n enorme operatie zal het zeker niet geweest zijn.
Dus idd, lekker laten zitten, maak je er ook geen kosten aan. Die trein functioneert ook prima met die andere kleur.
De graffiti is er al af.
AW_Bos schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:30:
[...]

- Opnieuw schuren
- Opnieuw spuiten
- Opnieuw bestickeren
Wel nee, wel nee, wel nee...

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 29-11-2012 10:09 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
http://frontpage.fok.nl/n...inger-aan-de-pols-ns.html
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) houdt de Nederlandse Spoorwegen extra in de gaten over mogelijk machtsmisbruik op de lijn naar Antwerpen. Dat bevestigt een woordvoerder van de waakhond. Zodra er meer bekend is over de dienstregeling, moet de NS de NMa daar direct over inlichten.

Het gesprek met NS vond plaats naar aanleiding van diverse klachten over de NS, waaronder van verschillende consumentenorganisaties. Het conflict gaat over de verbinding tussen Amsterdam, Rotterdam, Breda en Antwerpen. De NS wil daar alleen de duurdere Fyra op laten rijden, met een lagere frequentie en zonder dat abonnementen er op geldig zijn. Omdat er een conflict is met de Belgische spoorvervoerder, laat de invoering echter op zich wachten.

De oude Beneluxtrein moet echter al per 9 december het veld ruimen, waardoor er geen 'gewone' trein meer maar België rijdt. Voor forenzen wordt reizen over de grens hierdoor veel duurder. De consumentenorganisaties hekelen het schrappen van de verbinding van Brabant naar België, zonder dat er een alternatief is.

De NMa heeft nog geen officieel onderzoek ingesteld naar de gang van zaken. "Per 9 december gaat de dienstregeling in en er wordt nu nog onderhandeld over een aantal zaken", aldus de woordvoerder. "We kunnen pas handhaven als deze definitief is. Als we de informatie van de NS hebben gekregen, kijken we wat we verder gaan doen."

Enkele consumentenorganisaties hebben positief op het nieuws gereageerd.
:D }:O

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 22:49
Saturnus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:28:
[...]

:D :D _O- _O-
Die mag genomineerd voor beste grap 2012.
diegene die dat gedaan heeft is het spoor wel flink bijster :+
wie wil er nou nog die afthanse mat 64 nog op de rails hebben..
beetje zonde hoor om de de nieuwe treinen zo te beschilderen doe dat maar lekker thuis op je eigen kamertje ipv op een nieuwe trein..

• wildhagen
  • Niet online
De bezuinigingen die spoorbeheerder Prorail doorvoert op het onderhoud van het spoor, zullen onherroepelijk gaan leiden tot vertragingen en mogelijk tot zeer ernstige ongelukken.

Dat schrijft aannemer Strukton Rail in een brandbrief aan Tweede Kamerleden.

Volgens de aannemer heeft Prorail ''al dan niet onder druk van bezuinigingen'' het prijsniveau van onderhoud aan het spoor vastgesteld op 25 tot 40 procent van de huidige kosten.

Strukton Rail ziet het als plicht om te waarschuwen voor de gevolgen daarvan, staat in de brief.

Het bedrijf vreest taferelen zoals in het Britse Hatfield, toen in 2000 vier mensen omkwamen. Dat ongeluk was te wijten aan onvoldoende onderhoud, aldus Strukton.

Strukton Rail wil dat alle aanbestedingen van het onderhoud voorlopig worden stilgelegd. Pas als is onderzocht ''wat een juiste, haalbare en realistische'' manier is om het onderhoud ''veilig en kwalitatief'' uit te voeren, kan dit proces weer worden hervat.

De SP stelde in de Tweede Kamer eerder al dat de aanbesteding voor het onderhoud bij Amersfoort stilgelegd moet worden, omdat het contract naar de laagste aanbieder zou gaan en daarmee de kwaliteit in gevaar zou komen. Kamerlid Farshad Bashir wil dat alle betrokken partijen om tafel gaan om tot een duurzame oplossing voor het onderhoud te komen.

Prorail werkt met ongeveer 6000 (onder)aannemers. Die moeten voor het nieuwe jaar aantonen dat ze veilig werken. Kunnen ze dat niet, dan mogen ze niet meer meedingen naar klussen op en rond het spoornet.

Prorail hoopt daarmee te voorkomen dat de opdrachten automatisch naar de goedkoopste aanbieder gaan en dat de verhouding tussen prijs en kwaliteit beter wordt.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...schuwt-brokken-spoor.html

Virussen? Scan ze hier!

• Robkazoe
Natuurlijk niet heel raar dat Strukton Rail deze noodkreet heeft gedaan. Als ProRail opeens voor 25 tot 40 procent minder aan omzet mag weggeven aan onderaannemers, dan zal Strukton er ook last van gaan krijgen. Dat is naar mijn weten de grootste aannemer rond het spoor.

• ArcticWolf
  • Niet online
Alle aannemers hebben dat gedaan (inclusief degene waar ik werk). Maar die roep wordt al jaren gedaan... Ik as december cursus voor die spoorwegveiligheid :+ maar of het iets oplevert...?

[ Voor 150% gewijzigd door ArcticWolf op 29-11-2012 18:13 ]

• Knightwolf
Wilde het nu.nl linkje hier net komen posten. Het is natuurlijk van de zotte dat er zodanig bezuinigd wordt dat de veiligheid in het geding komt. Da's gewoon onacceptabel. Dan moet er ergens anders bezuinigd worden. Zoals minder uitgevan aan bodemloze putten en minder over de balk gooien.

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:49:
Wilde het nu.nl linkje hier net komen posten. Het is natuurlijk van de zotte dat er zodanig bezuinigd wordt dat de veiligheid in het geding komt. Da's gewoon onacceptabel. Dan moet er ergens anders bezuinigd worden. Zoals minder uitgevan aan bodemloze putten en minder over de balk gooien.
Tis niet alleen ProRail hier helaas... er zitten wat suffe mensen bij IVW (ILT?) die bedenken van allerlei achterlijke regels zodat er bijna geen onderhoud gepleegd kan worden en de druk in de nachtgaten/buitendienststellingen hoger wordt dan ze eigenlijk zouden moeten zijn.

Ik ben onderhand vergeten wat de nieuwe regels alweer worden... maar tot 31 dec. 2012 mag men 14 handelingen uitvoeren in indienstzijnd spoor van maximaal 15 min met een treinopvolging van 4 min (kan er een paar minuten naast zitten :+)
Van de 14 handelingen de gedaan mogen worden in dat 4 minuten gat mogen er straks nog maar 6 plaatsvinden.
Schouwen mag uitsluitend nog overdag en niet 's nachts meer.
Werkzaamheden in het nevenspoor B terwijl A in dienst is, mag niet meer (ook niet met fysieke afscherming)
Werkzaamheden naast het indienstzijnde spoor tot X meter mag niet meer, dus kabel & leidingwerkzaamheden en groenvoorzieningswerkzaamheden mogen niet meer.
Perron werkzaamheden naast indienstzijnd spoor mogen niet meer.
Eiland buitendienststellingen mogen niet meer.
Sporen oversteken wordt uit den boze :9

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Samengevat dus nog veel meer complete weekenden het spoor buiten dienst stellen, wat nu al erg irritant is? NS kan beter ook een bustak op gaan zetten dan :P

Al is mijn reactie natuurlijk gespeend van enige kennis m.b.t. veiligheid e.d. bij werkzaamheden aan het spoor. Als er teveel (bijna)ongevallen zijn waardoor dit beleid nu wordt opgezet dan kan ik mij daar nog wel in vinden. Als het simpelweg bureauridders zijn die vanachter het bureau zaken gaan verzinnen, dan lijkt het natuurlijk nergens op. Maar het zal wel ergens in het midden liggen.

* Bastien is nog steeds not amused m.b.t. de nieuwe dienstregeling hier in het oosten :/ Maar dat is een ander onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 29-11-2012 20:10 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee, dat is dus nu het probleem.. het aantal buitendienststellingen kan bijna niet omhoog zonder te veel overlast en daar zit het probleem, vervoerders slikken meer buitendienststellingen gewoon niet en aannemers slikken dit niet. ProRail zit in de houtgreep, met een derde (bijna onzichtbare) partij ITL die boven iedereen loopt te zwaaien met de scepter.
Maar het "stomme" nu juist is... door dit soort ongelukken worden de regels NOG verder aangeschept (facepalm).
Nja, je kan wel verwachten wat er op de lange termijn gebeurt :+ (Engeland 2 of erger)

Die brief is waarschijnlijk naar aanleiding van een ernstig ongeluk afgelopen week, 3 mannen met de schrik vrij gekomen en wat schrammen en 1 z'n been verloren :'(

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 29-11-2012 20:23 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:10:
NS kan beter ook een bustak op gaan zetten dan :P
De SNCF heeft dat ondertussen al gedaan :+
http://www.idbus.nl/nl/wie-zijn-wij
SNCF creëerde iDBUS, de langeafstandsbusdienst die de grote Europese steden met elkaar verbindt.

• Knightwolf
ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:03:
Schouwen mag uitsluitend nog overdag en niet 's nachts meer.
Wat is dat? Dit? Wikipedia: Videoschouw
Waarom zou dat in hemelsnaam niet meer snachts mogen? Lijkt me juist een goed tijdstip, beter dan overdag. Ze hebben dan veel meer tijd om ongestoord hun gang te gaan, en niemand heeft er last van.
- Werkzaamheden in het nevenspoor B terwijl A in dienst is, mag niet meer (ook niet met fysieke afscherming)
- Werkzaamheden naast het indienstzijnde spoor tot X meter mag niet meer, dus kabel & leidingwerkzaamheden en groenvoorzieningswerkzaamheden mogen niet meer.
- Perron werkzaamheden naast indienstzijnd spoor mogen niet meer.
- Eiland buitendienststellingen mogen niet meer.
- Sporen oversteken wordt uit den boze :9
Ik heb het niet voor het zeggen, maar wat mij betreft allemaal dingen die wel gewoon mogen. Ik vind het zwaar overdreven dat deze dingen niet meer mogen.
Dat er niet meer gewerkt mag worden aan het ingebruikzijnd spoor snap ik, maar verder, onzin. Als werker let je echt wel op waar je loopt en staat en weet je ook heel goed op welke rails treinen rijden en waar niet. En vooral werkzaamheden zoals de berm die niks met het spoor zelf te maken hebben vind ik nergens op slaan als dat niet meer mag. Heeft niemand last van, zit niemand in de weg. De kans dat een train ontspoort/crashed is praktisch nihil, laat staan dat dat precies gebeurt waar werkzaamheden naast het spoor bezig zijn.

Dalijk mag er niks meer. Geen onderhoud/bouwwerkzaamheden resulteert simpelweg in het uitvallen van een spoorverbinding. Dan krijg je simpelweg gevallen als "als het kalf verdronken is dempt men de put". Dat wil de NS echt niet, maar gaat met deze instelling wel gebeuren. Ze zorgen er maar voor dat er tijd genoeg vrijgemaakt wordt om dat spoor in topconditie te houden, anders geen treinen!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Nee schouwen is niets meer dan langs het spoor lopen en kijken, kijken en nog eens kijken. Een baanmedewerker kijkt naar het spoor, een EV man naar de waslijn en alle aanverwanten, en SW kijkt naar alles beveiligings gerelateert. Dit is perfect overdag te doen tesamen met een treinloop, dit gaat al jaren zo.

Ik ben het wel eens met Arctic, de hoge heren schieten steeds meer enmeer door, dadelijk roept de arbo ook nog dat de waslijn spanningsloos moet als ik hem wil ladderen :S

Ik heb er maar 1 ding over te zeggen, ga terug in je ivoren toren en luister is een keer naar de mensen langs de baan, die weten immers meer dan jantje die nog nooit een staaf van dichtbij gezien heeft in zijn dikke mercedes.

[ Voor 19% gewijzigd door bestaudio op 30-11-2012 00:02 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ok hetzelfde dus maar dan zonder trein. Dat is idd beter te doen overdags, maar omdat er geen trein voor gebruikt wordt zit dat het rijdende materieel helemaal niet in de weg.

Rest nog de vraag waarom het dan snachts niet meer màg.

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 30-11-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Bastien schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:10:
NS kan beter ook een bustak op gaan zetten dan :P
Qbuzz is 49% in handen van NS en er is intresse in totale overname. Ik weet niet wat de status is van de 49% aandelen in HTM, volgens mij loopt die deal ook nog. Dus NS is zeker ook naar ander OV diensten aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
http://www.nufoto.nl/foto...-trein-bij-apeldoorn.html

Damn.
En ja het zal weer es geen vrouw zijn. Heeft dus echt mazzel gehad zo te zien, van die auto is echt niks meer over :X. Jammer dat het weer mijn lieveling 16/17/1800 serie (175* dit geval) betreft die schade heeft opgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
NS heeft zoiets ook al eens gedaan: de Interliner is destijds (jaren 90) immers opgezet middels een samenwerking van (o.a.) NS met de VSN :) Ok, tegenwoordig heeft NS er weinig meer mee van doen, maar toch.

Of Wikipedia: NS-busdienst :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Knightwolf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 06:51:
http://www.nufoto.nl/foto...-trein-bij-apeldoorn.html

Damn.
En ja het zal weer es geen vrouw zijn. Heeft dus echt mazzel gehad zo te zien, van die auto is echt niks meer over :X. Jammer dat het weer mijn lieveling 16/17/1800 serie (175* dit geval) betreft die schade heeft opgelopen...
Een vriend van een collega was erbij. Die had nog geprobeerd samen met de vrouw, de auto van het spoor te duwen. Dat lukt niet, dus hebben ze maar eieren voor hun geld gekozen en zijn ze beide weggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt, zo zwaar is een Astra niet. Maargoed vanachter toetsenbord is het altijd makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Knightwolf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:03:
Vraag me echt af hoe je het voor elkaar krijgt, zo zwaar is een Astra niet. Maargoed vanachter toetsenbord is het altijd makkelijk...
Als je hem over een spoorstaaf moet duwen valt het wel tegen gok ik. ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Hooglander1 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:06:
[...]

Plus, iets zegt me dat als het simpel was om de auto er af te krijgen, ze hem er zo weer af had gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoiets heb ik ook al eens meegemaakt, alleen zag de auto er niet zó erg uit, al zal die ook niet meer op de weg kunnen komen:
Raven schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:23:
Leuk begin van de ochtend:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/trein-vs-auto.jpg

Auto vs trein (waar ik in zat).... Auto was leeg, trein uur vertraagd.
Geen gewonden bij dubbele aanrijding op spoorwegovergang
"Op donderdagochtend 23 september zijn vlak voor de spoorwegovergang aan de Rijksstraatweg twee auto’s met elkaar in aanrijding gekomen. Een 44-jarige automobiliste uit de gemeente Raalte reed over de Rijkstraatweg, komende uit de richting van Zwolle en rijdende in de richting van Wijhe, en stopte voor de spoorwegovergang aangezien de lichten van de overgang begonnen te knipperen. Een 36-jarige automobiliste uit Zwolle, die achter haar reed, kon de auto niet meer op tijd tot stilstand brengen en raakte de auto voor haar die vervolgens het spoor opschoot. De 44-jarige vrouw is vervolgens uit haar auto gestapt en weggerend. De naderende trein vanuit Wijhe (in de richting van Zwolle) reed vervolgens tegen de auto aan. Hierbij ontstond er aan de auto veel schade. Er zijn geen mensen gewond geraakt. De Rijksstraatweg en het spoor zijn door deze aanrijding enige tijd afgesloten geweest, maar werden na een opruimactie weer vrijgegeven. Gezien de impact van de aanrijding zijn beide autobestuursters onderzocht door ambulancepersoneel en is slachtofferhulp ingeschakeld."

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 30-11-2012 19:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb een keer een V-IRM door een ford focus stationwagon zien rijden met 100km/u... nou die trein had echt HELEMAAL niks, geen krasje, ben zelf nog wezen kijken (stond bij station). Maar het motor blok lag 50 meter verder en was over 4 auto's heen geklapt. en de auto was als een pakketje tegen de bovenleiding aangevouwen... maar het zorgt wel voor schrik van de machinist en veel schade aan omliggende infra. Die auto is nog niet eens zo boeiend :+

(*was trouwens ook een vrouw die de auto af liet slaan op de overweg....)

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 30-11-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit was met een DD-AR, niemand merkte wat van de aanrijding, alleen de snelle afremming waarna het deel van de trein waar ik in zat precies na de overgang tot stilstand kwam en we de auto zagen. De trein had dacht ik niks, het koppelstuk raakte de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 30-11-2012 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hooglander1 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:06:
[...]

marcop23 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:31:
[...]

Plus, iets zegt me dat als het simpel was om de auto er af te krijgen, ze hem er zo weer af had gereden :)
Op de een of andere manier zag ik bij het lezen van dat verhaal voor me dat het op een overweg gebeurde, maar nu ik het verhaal teruglees kan ik daar idd niet specifiek iets over terugvinden. Dat maakt de situatie anders uiteraard.

Vraag me dan wel nog steeds af, als je erop komt, moet je er toch ook weer af kunnen. Maarja vrouwen zijn meestal niet zo handig met besturen van auto's dus spijt me erg maar gok dat dat de reden wel zal zijn geweest. Naast het feit dat je al uberhaupt met de auto daar terecht komt...

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 01-12-2012 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:36:
Vraag me dan wel nog steeds af, als je erop komt, moet je er toch ook weer af kunnen. Maarja vrouwen zijn meestal niet zo handig met besturen van auto's dus spijt me erg maar gok dat dat de reden wel zal zijn geweest. Naast het feit dat je al uberhaupt met de auto daar terecht komt...
Twee posts boven je:
Een 44-jarige automobiliste uit de gemeente Raalte reed over de Rijkstraatweg, komende uit de richting van Zwolle en rijdende in de richting van Wijhe, en stopte voor de spoorwegovergang aangezien de lichten van de overgang begonnen te knipperen. Een 36-jarige automobiliste uit Zwolle, die achter haar reed, kon de auto niet meer op tijd tot stilstand brengen en raakte de auto voor haar die vervolgens het spoor opschoot. De 44-jarige vrouw is vervolgens uit haar auto gestapt en weggerend.
Uitstappen & wegrennen lijkt me een heel redelijke reactie als je net op het spoor geduwd bent, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Liefhebbers van kwalmende treinen, waarbij de grote hoeveelheden kwalm hopelijk de reizigers verhullen die met stofbril uit het raam hangen ..., kunnen hun hart nog ophalen langs de route Utrecht - Venlo - Valkenburg. SSN's kerstexpress staat i.v.m. een aanrijding in Utrecht en gaat zo met een paar uur vertraging door naar Venlo (vanaf Boxtel met een vervangende loc). De trein naar Valkenburg is inmiddels ook met diesel doorgereden in verband met de enorme vertraging van de trein uit Rotterdam.

[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 01-12-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ValHallASW schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:52:

Twee posts boven je:

[...]

Uitstappen & wegrennen lijkt me een heel redelijke reactie als je net op het spoor geduwd bent, eigenlijk.
Er zijn hier 2 verschillende incidenten gemeld. Ik reageerde op een ander incident dan jij hier quote.

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 01-12-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:53

Goner

What can I do you for ?

Knightwolf schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:36:
Vraag me dan wel nog steeds af, als je erop komt, moet je er toch ook weer af kunnen.
Ze was toch te vroeg afgeslagen (op de overweg) en op/in het spoor terechtgekomen, in het grind dus ... ?

Yep :
http://www.destentor.nl/r...trein-bij-Halte-Assel.ece

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 01-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hmmm.
Wat een koei ben je dan als je zo het spoor op rijdt :X
of moeten er ook spoorbomen over de rails gehangen worden die dicht zijn als de straat-bomen open zijn? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maak slapende honden nou niet wakker! Straks gaan ze dat nog serieus onderzoeken... Je weet toch G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
In OpenTTD of Locomotion zitten spoorwegovergangen die bestaan uit een draaiend hek. In de normale situatie is de spoorwegovergang geopend en sluit het hek de toegang tot de spoorbaan af. Wanneer er een trein aankomt draait het hek zodat het de weg afsluit.

Misschien is dat wat? :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Gast! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://frontpage.fok.nl/n...de-trein-te-springen.html

nou... dat maak je ook niet vaak mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Pff ... het "vriest" -0.2 en er valt anderhalve natte sneeuwvlok.
Tussen Den Haag C en Dordrecht rijden minder treinen door weersomstandigheden.

U wordt ivm de drukte verzocht om achter in te stappen (jammer dat ze afgelopen jaar alle overdekte wachthokjes van het perron verwijderd hebben, dat maakt de animo om in de sneeuw/regen te gaan staan niet echt groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Er reden ook minder treinen naar Veenendaal vanochtend vanwege het winterweer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ze verwachten 1 tot 3 centimeter sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ze ?? Wie ? De weerman met de wichelroede van de NS ??

KNMI : De neerslag valt deels als regen maar gaat op veel plaatsen tijdelijk over in (natte) sneeuw.
wel 's 3 cm natte sneeuw gezien ??
ArcticWolf schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:54:
zwartrijder-dreigt-uit-rijdende-trein-te-springen
Lekker laten springen ... alstie dat liever doet dan betalen. Oppakken is ook stukken makkelijker, geen helicopter voor nodig (trauma-chopper misschien)
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:22:
In de oceaan liggen meters natte sneeuw! En daar rijdt de NS ook niet door.
Zeker geen natuurkunde in je pakket ?

[ Voor 61% gewijzigd door Goner op 03-12-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Goner schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:21:
Ze ?? Wie ? De weerman met de wichelroede van de NS ??

KNMI : De neerslag valt deels als regen maar gaat op veel plaatsen tijdelijk over in (natte) sneeuw.
wel 's 3 cm natte sneeuw gezien ??
In de oceaan liggen meters natte sneeuw! En daar rijdt de NS ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het sneeuwt hier goed hard hoor... de A27 staat lekker vast :+
(Vianen/Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/library/php/resample_image.php?filename=/exp/pluim/Data/vareps_Snow_latest_06260_12.png&width=692%20class=

1 tot 3 centimeter, kans van ~85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS past dienstregeling aan vanwege winterweer... Ik zat er al op te wachten :+
ROTTERDAM - In Zuid-Holland, met name in de regio Rotterdam, rijden maandagochtend minder treinen. De Nederlandse Spoorwegen en ProRail hebben de dienstregeling vanwege het winterse weer 'preventief aangepast'. Dat meldde ProRail.

Bekijk lezersfoto's van het winterse weer l Stuur zelf foto's in

"Het gaat om een voorzorgsmaatregel", benadrukt een woordvoerder. "Het geeft ons de ruimte om eventuele problemen met wisselstoringen en gestrande treinen, snel en goed op te lossen."

Maandag rijden in elk geval de hele ochtend minder treinen tussen Den Haag en Dordrecht, tussen Rotterdam en Gouda en tussen Rotterdam en Utrecht. "Het komt globaal neer op een halvering van het aantal sprinters en intercity's."

Mocht het winterweer daartoe aanleiding geven dan voert ProRail de winterdienstregeling ook op andere plaatsen in het land in. Het KNMI verwacht lichte sneeuw in het noordoosten en in het oosten van het land. Onder meer in het zuidwesten viel maandagochtend natte sneeuw.

ProRail en NS kondigden eerder aan dat ze de dienstregeling aanpassen bij winters weer: wanneer er kans is op minstens 3 centimeter sneeuw of 10 graden vorst.

Van en naar het Amsterdamse Amstelstation was maandagmorgen korte tijd geen treinverkeer mogelijk vanwege de vondst van een verdacht pakketje. Politieonderzoek wees uit dat het loos alarm was.

Terbregseplein
De A20, Gouda - Hoek van Holland, is maandagochtend afgesloten bij het Terbregseplein nadat daar een vrachtauto, een tankwagen en een auto op elkaar botsten. De tankwagen is daarbij in brand gevlogen. De bestuurder van de personenauto is hierbij overleden.

De weg is in beide richtingen afgesloten tussen Prins Alexander en het Terbregseplein, meldde de ANWB maandagochtend. Het gaat volgens de ANWB nog vele uren duren voor de weg richting Hoek van Holland wordt vrijgeven.

Het overpompen van de lading uit de tankwagen gaat volgens Rijkswaterstaat mogelijk tot 19.00 uur duren. De andere kant op, richting Gouda, is de verwachting nog steeds dat de A20 rond 11.00 uur wordt vrijgegeven.

Op de snelwegen van en naar Rotterdam staat het verkeer een groot deel van de ochtend muurvast. "De grootste problemen doen zich voor aan de noordkant van Rotterdam. Aan de zuidzijde, A15 richting Europoort, kan het verkeer nog wel langzaam doorrijden."

De kans is groot dat de avondspits door het ongeval op de A20 extreem druk wordt rond Den Haag en Rotterdam.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Zo vreemd is dit niet. Er zit gewoon geen marge meer op de lijn Den Haag <> Dordrecht. Ik heb liever dat ze dan een aantal treinen eruit gooien en zo ruimte op het spoor hebben om vertragingen op te vangen, dan dat er straks helemaal niets meer rijdt. Het was wel vol in de trein maar op de snelweg was de ellende velen malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hang de vlaggen maar buiten:

http://www.nu.nl/binnenla...ie-lossen-spoorruzie.html
Er gaat dus een V250 Fyra tussen Nederland en België rijden, toeslagvrij en zonder te reserveren. het zal nog wel even een paar maanden duren, want pas in april is België er voor klaar, maar we mogen toch verheugd zijn dat het er van gaat komen.

Jammer dat ze niet de Benelux nog even last-minute uit konden stellen, want nu moeten de mensen naar Brussel de trage stoptrein vanuit Roosendaal nemen vanaf 9 december, of de snelle Thalys waar je je scheel voor betaalt en waar je moet voor reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:22:
Hang de vlaggen maar buiten:

http://www.nu.nl/binnenla...ie-lossen-spoorruzie.html
Er gaat dus een V250 Fyra tussen Nederland en België rijden, toeslagvrij en zonder te reserveren. het zal nog wel even een paar maanden duren, want pas in april is België er voor klaar, maar we mogen toch verheugd zijn dat het er van gaat komen.

Jammer dat ze niet de Benelux nog even last-minute uit konden stellen, want nu moeten de mensen naar Brussel de trage stoptrein vanuit Roosendaal nemen vanaf 9 december, of de snelle Thalys waar je je scheel voor betaalt en waar je moet voor reserveren.
De nieuwe dienstregeling van de NS gaat 9 december in. Dan vervalt de Beneluxtrein, maar gaan de nieuwe afspraken over de hsl tussen Breda en Antwerpen nog niet in. Daardoor moeten reizigers uit Noord-Brabant zich 4 maanden behelpen met de stoptrein, of moeten ze omreizen via Rotterdam.
8)7 8)7

naja... het is tenminste IETS, maar wel pas in april O-)

Maar hoe moet ik het nu zien dan? Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel vanaf 9 december MET toeslag en MET reserveren? En vanaf april Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Antwerpen - Brussel zonder toeslag en zonder reserveren???

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 03-12-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/121203_Fyra
ma 03/12/2012 - 19:58
De NMBS en het Nederlandse HS Hispeed hebben een akkoord bereikt over de Fyra, de nieuwe hogesnelheidstrein tussen België en Nederland. Vanaf 9 december gaat de nieuwe hst sporen tussen Brussel-Zuid en Amsterdam-Centraal, en voor de pendelaar is er ook wat goed nieuws, onder meer in verband met abonnementen.
Vanaf 9 december rijdt de Fyra tien keer per dag tussen Brussel-Zuid en Amsterdam-Centraal, met bijkomende haltes in Antwerpen-Centraal, Rotterdam-Centraal en Schiphol. "We starten met tien treinverbindingen en in de volgende maanden worden dit er zestien", legt Marc Descheemaecker van de NMBS uit. "Er zullen elke dag 26 treinverbindingen tussen Brussel en Amsterdam zijn."

Daartegenover staat wel dat de huidige Benelux-trein tussen Brussel en Amsterdam wordt afgeschaft. Die doet een uur langer over het hele traject, maar is wel erg populair, onder meer bij pendelaars. Die hadden geklaagd dat het niet mogelijk zou zijn om een abonnement te nemen op de nieuwe Fyra.

"Wij zullen een abonnementsformule hebben", bevestigt Descheemaecker nu, "en vanaf de eerste dag zal de huidige dubbele abonnementsformule behouden blijven, mits een kleine toeslag."

En er is meer. Op vraag van Nederland komt er een hogesnelheidsaanbod tussen Antwerpen en Breda. Vanaf april volgend jaar zal Fyra acht keer per dag tussen Antwerpen en Breda rijden, met een tussenstop in de Noorderkempen. De verwachte verliezen zullen worden gedeeld tussen de Belgische en de Nederlandse spoorwegen.
Blijkbaar is er toch een akkoord mogelijk :-)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09
Alleen jammer voor mensen in de zuidelijkere provincies die dus nu naar Rotterdam toe moeten. Breda of Roosendaal zou een mooie oplossing zijn geweest. Daarnaast natuurlijk erg, erg jammer van de nieuwe prijzen :-(. Geef mij maar de Beneluxtrein terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nou, ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik snap er nog steeds niet veel van maar volgens mij:
vanaf 9 dec. 10 treinen Amsterdam - Brussel
en per april gaan er in het totaal 16 rijden Amsterdam - Brussel waarvan de helft (8 treinen dus) in Breda en Noorderkempen stopt.
Wordt straks wel verwarrend... betaal je voor de ene trein wel toeslag en de andere niet? iig dat maak ik op uit het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

alex3305 schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:15:
Geef mij maar de Beneluxtrein terug!
Absoluut ... we gingen wel 's een dagje naar Antwerpen vanuit R'dam Lombardijen ; sprinter naar Dordrecht en dan gewoon overstappen. Nu moeten we eerst terug naar R'dam CS of naar Roosendaal en dan niet zomaar overstappen, maar eerst reserveren ?!
En idem met de EuroStar naar London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die HSL's beginnen verwarrend te worden door dat eeuwige gestechel van de afgelopen maanden 8)7

Hoe zit het nou? Dir klopt toch?
- Fyra HSL vanaf 9 dec. Amsterdam - Breda: vaste toeslag?
- Fyra HSL vanaf 9 dec. Rotterdam - Brussel: reserveren verplicht
- Fyra HSL vanaf 8 apr. Rotterdam - Breda - Brussel: toeslagvrij en niet reserveren
- Thalys HSL vanaf 9 dec (en daarvoor) Rotterdam - Brussel - Paris: Reserveren
- Stoptrein Roosendaal - Brussel: normaal tarief en traag

Klopt dit nou? :?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 03-12-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die vaste toeslag (en toeslagvrij tussen asd en shl) was toch nog niet goedgekeurd?

Ik snap er inmiddels iig ook weinig meer van :P Wat wordt de prijs asd-bruxelles midi nou? Geen reservering verplicht is iig een goed teken, dat neemt echt alle spontaniteit uit het reizen tussen drie steden (Amsterdam, Antwerpen, Brussel) die, laten we wel wezen, nou ook weer niet zo ver uit elkaar liggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:55:
Sorry, maar heb je het ding goed bekeken? Het is slordig en dun bespoten, vermoedelijk gewoon met spuitbussen. De gele kleur dekt ook helemaal niet zoals je bij nadere bestudering ziet. Zo'n enorme operatie zal het zeker niet geweest zijn.
Toch wel. Als ik via via hoor wat bij dergelijke grote acties komt kijken zal het je verbazen hoeveel tijd en geld mensen in dergelijke dingen steken. Vandalisme mag het eigenlijk niet meer heten, eerder ongewenste creativiteit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:14:
Die HSL's beginnen verwarrend te worden door dat eeuwige gestechel van de afgelopen maanden 8)7

- Fyra HSL vanaf 8 apr. Rotterdam - Breda - Brussel: toeslagvrij en niet reserveren

Nee: Fyra Amsterdam - Breda en Fyra Amsterdam - Brussel per 9-12 en Fyra Breda - Brussel per 8-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:14:

- Fyra HSL vanaf 8 apr. breda-noorderkempen-antwerpen: toeslagvrij en niet reserveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het vet gedrukte gedeelte.
Pagina: 1 ... 93 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!