Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.127 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als NS Reizigers stelt "wij willen die rijtuigen terug" en NS Groep stelt "jullie moeten maar eens naar Brussel gaan rijden over die HSL waar we een godsvermogen voor betalen" dan heeft men bij HSA ook niet bepaald veel keuze meer. Daar staan ze dan met de rug tegen de muur.

Dat zag je eerder al: de "pleistertrein" (tijdelijke treinserie 600, tijdelijke intercity Amsterdam - Rotterdam) die was gepland ter vervanging van een nog niet rijdende shuttle Amsterdam - Rotterdam werd in september geschrapt zonder dat er iets voor in de plaats kwam. De trein die daarvoor in de plaats zou komen (de Fyra V250) rijdt nog steeds maar mondjesmaat - iedere 2 uur.

[ Voor 38% gewijzigd door Alex) op 19-11-2012 21:49 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De verbouwing van station Utrecht kent blijkbaar ook zijn nadelen. Nu is ook Charlie Chiu's weg, vanwege de verbouwing van het station. Waar moet ik nu voortaan mijn overheerlijke Wokbox'en halen? :?

Mogelijk keert deze in 2015 weer terug in de nieuwe Hoog Caterijne.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

AW_Bos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:13:
De verbouwing van station Utrecht kent blijkbaar ook zijn nadelen. Nu is ook Charlie Chiu's weg, vanwege de verbouwing van het station. Waar moet ik nu voortaan mijn overheerlijke Wokbox'en halen? :?

Mogelijk keert deze in 2015 weer terug in de nieuwe Hoog Caterijne.
Wok to Go @ Mariaplaats? Is wel buiten HC... :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.nu.nl/politiek...poor-bate-van-asfalt.html

'Miljardenbesparing op spoor ten bate van asfalt'
AMSTERDAM - Het spoor krijgt te maken met flinke bezuinigingen op een aantal treinprojecten. Zo worden miljarden bespaard die niet hoeven worden weggehaald bij asfaltprojecten, meldt De Telegraaf dinsdag.
Foto: ANP

Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur en Milieu wil dit niet bevestigen en zegt dat evenredig wordt bezuinigd op spoor, wegen en vaarwegen.

Een van de spoorprojecten die volgens de krant sneuvelt, is het programma Hoogfrequent Spoor, dat als doel heeft op de drukste trajecten elke tien minuten een intercity of sprinter te laten rijden. Met het schrappen van dat project wordt 2,8 miljard euro vrijgemaakt.

Ook op de uitbreiding van de spoorverbinding tussen Schiphol, Amsterdam, Almere en Lelystad, een project waar 1,6 miljard euro voor is uitgetrokken, wordt mogelijk beknibbeld, meldt de krant. In het deel tussen Schiphol en Amsterdam zou wel worden geïnvesteerd.

Schultz

De zegvrouw van het ministerie ontkent. "Er is nog niets besloten. Minister Schultz (VVD) gaat eerst alle projecten in kaart brengen, voordat we weten waarop wordt bezuinigd", licht de woordvoerder toe. "Er wordt evenredig gekort op wegen, spoor en vaarwegen."

Alleen de verbreding van de A27 aan de oostkant van Utrecht, de aanleg van de Blankenburgtunnel bij Rotterdam en de aanleg van het nieuwe spoorbeveiligingssysteem ERTMS blijven buiten bereik van de bezuinigingen.

Begroting

De Tweede Kamer behandelt dinsdag de begroting van het ministerie voor Infrastructuur en Milieu. In totaal moet tot en met 2028 voor ongeveer negen miljard op infrastructuur worden bezuinigd. De PvdA wilde dat met name op asfalt bezuinigd werd, de VVD op spoor.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Why am I not surprised? Zou me niet verbazen als het idd blijkt te kloppen, als je bedenkt hoe sterk anti-spoor Schultz is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja 1 ding is wel een raadsel voor mij... PHS is bijna klaar naar mijn weten, de budgetten voor SAAL, DSSU, Houten etc zijn allemaal vergeven, dus waar komt die 2,8 miljard opeens vandaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05
wildhagen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:31:
Why am I not surprised? Zou me niet verbazen als het idd blijkt te kloppen, als je bedenkt hoe sterk anti-spoor Schultz is...
Is ze dat? Nog niet eerder meegekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 02-10 11:43
Maasluip schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:37:
Ik weet niet wat precies in de spoorwegwet staat, maar ik hoop niet dat er staat dat treinen van de maximum baanvaksnelheid binnen de bloklengte tot stilstand moet komen. Dat is namelijk belachelijk restrictief.
Je kunt ook korte blokken maken waarbij je bij blok 1 een snelheidsbegrenzing maakt en blok 2 een rood sein. Volgens mij wordt dat nu ook gedaan in Nederland. In Duitsland zeker.
Er zijn zelfs seinbeelden voor.

En bij ETCS en cabinesignalering is dat totaal geen issue. Daar heb je een doelsnelheid die op een bepaald punt gehaald moet worden en ETCS berekent een remcurve. Een goederentrein zal dan eerder moeten beginnen met remmen dan een reizigerstrein.
De "bloklengte" is bij ETCS alleen de opvolglengte.
In de spoorwegwet staat een tabel met een maximum remweg bij een bepaalde snelheid. Minimale afstand tussen hoofdseinen is 400 meter, en bij uitzonderingen kan een minimale afstand van uiterlijk 250m worden toegestaan.

Overigens is bij ETCS de 'bloklengte' zeker niet de opvolglengte. Ook bij ETCS L2 heb je gewoon nog blokken, blokafstanden, etc etc etc.
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:47:
Nja 1 ding is wel een raadsel voor mij... PHS is bijna klaar naar mijn weten, de budgetten voor SAAL, DSSU, Houten etc zijn allemaal vergeven, dus waar komt die 2,8 miljard opeens vandaan? 8)7
Euh.. PHS bijna klaar :? DSSU is geen discussie.. Houten is geen discussie (welke discussie zou daar moeten zijn :?)

[ Voor 58% gewijzigd door IJnte op 20-11-2012 15:22 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:18:
[...]

Euh.. PHS bijna klaar :? DSSU is geen discussie.. Houten is geen discussie (welke discussie zou daar moeten zijn :?)
Tja ik d8 dat alleen SAAL en enkele stations projecten onder PHS vielen, welke projecten spelen daar nog meer mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Vandaag reed ik op de A4, richting leiden (helemaal in het begin, hectometer paaltje 0,4 oid) Zag ik de fyra tegenmoet komen met een Traxx loc ervoor. Echter wat mij opviel was dat beiden pantograven omlaag stonden (dit was rond 12:00) Is dat toeval geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarschijnlijk waren de stroomafnemers al omlaag omdat niet veel verderop zich een spanningssluis bevindt (25 kV -> 1,5 kV). Spanningssluizen moeten met "gestreken stroomafnemer" betreden worden, de boel omhooggooien mag pas weer na de sluis.

Langs de lijn staan bordjes die dat aangeven aan de machinist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus als je net niet hard genoeg rijdt, kan je in de sluis vast komen te zitten? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:08
Raven schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:59:
Dus als je net niet hard genoeg rijdt, kan je in de sluis vast komen te zitten? :P
Jep :P Of op een bovenleidingsloze brug, is al vaak genoeg gebeurd :P

Op nujij is een plaatje te zien waar iets van vijf mensen een VIRM staan te duwen, die met de stroomafnemer op een brug staat, de rest van de trein nog gewoon op het vaste land en zelfs een overweg. Wat ik me dan afvraag, is het niet mogelijk om de andere stroomafnemer te gebruiken, tijdelijk? Of zit er maar één aan één kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haha _O-

Link? ;) Google vind van alles qua plaatjes op die site, maar weinig treingerelateerd.
(Hoe die bijvoorbeeld bij Johnny Bravo komt.... die staat onder andere tussen de resultaten 8)7 en een of ander leuk blondje met een super(wo)man kostuum ook.)

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 20-11-2012 21:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zo vaak komt het niet voor dat een trein vast komt te zitten.

http://www.energievoorzie...ssluis/spanningssluis.htm

maar er zijn tegenwoordig ook "sluizen" waarbij de pantograaf niet omlaag hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, maar Google vind geen plaatjes. Had als zoekopdracht site:nujij.nl trein brug bij het zoeken naar afbeeldingen ingevoerd. Niks (nuttigs) gevonden. Zelfs de meest sexy (ex)borg komt voorbij :+ Maar een trein dat vaststaat op een brug? Nope...

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 20-11-2012 21:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/xmsnpw.jpg

beter google'n :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tinypic, geen wonder dat ie 'm niet vind. Plaatje zou op nujij.nl staan, daarom had ik Google alleen op die site laten zoeken.

Is wel een apart gezicht :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat er een Fyra tot stilstand komt in een spanningssluis gebeurt wel met enige regelmaat. Hiervoor zijn meerdere oorzaken, onder andere niet genoeg snelheid hebben, de loc die geen contact krijgt met het RBC (de "verkeerscentrale"), de stroomafnemer niet omhoog krijgen, juist op dat moment een snelremming krijgen, problemen met de bovenleiding op de HSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:48:
Dat er een Fyra tot stilstand komt in een spanningssluis gebeurt wel met enige regelmaat. Hiervoor zijn meerdere oorzaken, onder andere niet genoeg snelheid hebben, de loc die geen contact krijgt met het RBC (de "verkeerscentrale"), de stroomafnemer niet omhoog krijgen, juist op dat moment een snelremming krijgen, problemen met de bovenleiding op de HSL...
|:( hoe kun je DAT nou weer fout doen? tis nou niet dat spanningssluizen opnieuw zijn uitgevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De spanningssluizen bij Breda en Hoofddorp zijn bovenop een viaduct gebouwd.... gaat er iets mis (stroomstoring, systeemfout, te lage snelheid) dan is er een kans dat niet meer over het viaduct komt. De meeste strandingen zijn op het viaduct.

Aan de andere kant kan het ook fout gaan: bij Barendrecht en bij Rotterdam Airport zijn er meermaals treinen tot stilstand gekomen in de spanningssluis. Mogelijke oorzaak hiervan is een bedieningsfout, zoals te vroeg de stroomafnemer weer omhoog zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^
Valt de fyra daarom zo vaak uit? Ik reis dagelijks in de spits met de Fyra en rond de 10% valt uit. De fyra is helaas erg onbetrouwbaar. Begrijp ook niet dat ze de prijs omhoog gaan schroeven.

[ Voor 69% gewijzigd door Xiled op 20-11-2012 22:03 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:58:
De spanningssluizen bij Breda en Hoofddorp zijn bovenop een viaduct gebouwd.... gaat er iets mis (stroomstoring, systeemfout, te lage snelheid) dan is er een kans dat niet meer over het viaduct komt. De meeste strandingen zijn op het viaduct.

Aan de andere kant kan het ook fout gaan: bij Barendrecht en bij Rotterdam Airport zijn er meermaals treinen tot stilstand gekomen in de spanningssluis. Mogelijke oorzaak hiervan is een bedieningsfout, zoals te vroeg de stroomafnemer weer omhoog zetten...
Vooral de beperkte afstand tussen de spanningssluis, de uitgang van de tunnel en een leveltransitie in de tunnel zorgen wel eens voor vervelende toestanden aldaar. Maar machinisten worden daar goed in getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is één van de vele, vele oorzaken van de uitval van Fyra.

Een onvolledig lijstje van oorzaken:
- Defecte locomotief
- Ziek personeel
- Personeel of materieel niet op de juiste plek door eerdere verstoring ("logistieke problemen")
- Defect aan een rijtuig dat dermate ernstig is dat er niet gereden kan/mag worden
- Defect aan het spoor
- Bovenleidingsproblemen (geen spanning, instabiele spanning, gebroken)
- Problemen met het beveiligingssysteem (RBC gecrasht, radiostoringen, defecte bakens)
- Problemen veroorzaakt door derden (zoals een aanrijding met een persoon bij Amsterdam, Rotterdam of Breda)
- Te grote vertraging tijdens een rit (bijvoorbeeld Amsterdam - Breda geheel klassiek moeten rijden ivm onbeschikbaarheid HSL)
- Materieeltekort door defect materieel dat langere tijd in de werkplaats staat
- Bedienfouten door rangeerders, machinisten, treinpersoneel, bijsturing of treindienstleiding
IJnte schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:06:
[...]

Vooral de beperkte afstand tussen de spanningssluis, de uitgang van de tunnel en een leveltransitie in de tunnel zorgen wel eens voor vervelende toestanden aldaar. Maar machinisten worden daar goed in getraind.
Dat zagen we wel, toen in een week tijd 2x een Fyra strandde in de tunnel bij Rotterdam Noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:31:
Het is heel makkelijk om het op het bordje van Schultz te gooien maar volgens mij was zij geen onderhandelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:41:
[...]

Het is heel makkelijk om het op het bordje van Schultz te gooien maar volgens mij was zij geen onderhandelaar.
Volgens mij hebben Samsom en Rutte dit ook niet bepaald hoor... zij hebben gezegd "2,9 miljard bezuinigen op infra" en nu pas wordt bekend gemaakt dat het waarschijnlijk 2,9 miljard op het spoor is. Dan doet Schultz toch iets verkeerd, of ze doet het expres.
Je hebt wegen, water en spoor... maar het spoor delft het onderspit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:06:
[...]
Je hebt wegen, water en spoor... maar het spoor delft het onderspit.
Spoor is nooit echt populair geweest in Nederland. Bovendien is de spoorlobby veel kleiner dan die van wegvervoer en binnenvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Klopt het dat er vlakbij het station van Haarlem ook een brug of zo is (of was) zonder bovenleiding?
Vroeger gingen we vaak met de trein naar Zandvoort en steevast elke keer vlak voor het station (of het was Amsterdam Centraal, twijfel ff, maar dacht Haarlem), ging de brom in de wagons ineens uit, de ventilatie uit, de verlichting flikkerde even en brandde een beetje zwakker, en 15-20 sec of zo later flikkerde het licht weer, ging het weer feller branden, de ventilatie weer aan en begon de brom onder de wagon weer. Dit alles met een rustige snelheid. De lampjes die de oudere ICR rijtuigen boven elke stoel hadden, die je zelf aan en uit kon doen, gingen daarmee volgens mij ook uit maar de centrale verlichting niet

In een Regiorunner vaker gehad dat alles ineens een 15-20 sec stil werd en je qua snelheid het gevoel had dat de motor uit was en hij uitrolde, waar dat was weet ik niet. Kan dat ook zoiets geweest zijn?
LOL :D
Kun je met een paar man echt een complete trein in beweging krijgen door een beetjte te duwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:26
De wrijving tussen trein en spoorstaaf is zodanig minimaal dat dit inderdaad kan (even onder voorbehoud, dat is mij verteld, heb het zelf nog nooit gezien).

Je kunt inderdaad ook zien dat de trein over een stroomloos deel rijdt; de symptomen die je aanhaalt kloppen. Ik gok dat het daar gaat om de brug over het Spaarne, maar of die (nog steeds) stroomloos is weet ik niet. Ik zal er eens op letten als ik daar weer eens kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37

Onbekend

...

Heb je ook een foto van de trein op de spoorbrug in Zaandam uit 2003?

Verder kijk ik er niet vreemd van op dat het asfalt meer geld krijgt ten koste van het spoor. 15 miljoen mensen gebruiken namelijk de wegen terwijl 1,2 miljoen het spoor gebruiken. En aangezien treinreizen ook steeds duurder en langer worden, nemen mensen vaker de auto. Vooral als er 2 of meer mensen carpoolen, en de auto significant goedkoper.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
6 miljoen weggebruikers en 3 miljoen OV waarvan 1,2 miljoen treinreizigers hoor :+ 15 miljoen weggebruikers kan niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:39:
Vandaag vielen me een paar dingen op op Groningen CS:
Er stonden blauwe GTW's van Arriva ipv de bekende rode?
Er stond een oude sprinter (naam even kwijt)
Beide gister nog gezien.
Iemand al een idee wat die Sprinter doet? Vroeg in de ochtend is dat wel een heerlijke spooktrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kan iemand mij vertellen welke trein dit is?
http://www.telegraaf.nl/r...086492/__Ontspoord__.html

Afbeeldingslocatie: http://images0.tcdn.nl/feed/article21086817.ece/BINARY/q/checkpointontspoord.jpg

Een buitenlandse? Een neptrein voor educatie- en trainingsdoeleinden (zo ja waar?), een mockup in het hoofdgebouw van de NS (NS-HGB-IV) of..?

De bagagerekken lijken me wel onderdelen uit een oude ICR/ICM? Gezien die dude die achter het raam staat lijkt het me wel dat er in werkelijkheid geen glas in het raam zit?

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 11:59
Ook de banken, de prullenbak en het tafeltje zien er behoorlijk origineel uit, voor een ICM.

(Al is het oranje op de foto wat te rood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alleen de wanden zijn een beetje van het type GTW... :P

Ik heb inmiddels al begrepen dat dit een fictieve trein is, welke gebouwd is voor opleidingsdoeleinden. De rekken komen gezien er geen luchtzuigers in zitten uit een ICM-0, de vuilnisbakjes komen uit een ICM. De stoelen waarschijnlijk ook, maar ze zien er meer rood ut dan de oude oranje banken (kan een kleurverschil zijn in de foto), en de deur lijkt me een ICRm-deur.

Nou rest de vraag: Waar staat deze? Dit lijkt me niet de HGB-IV Trefpunt van de NS, gezien ik uitkijk op een oude loods waar dit oefending zal staan.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Amersfoort? ;o /gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38
AW_Bos schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:59:
Kan iemand mij vertellen welke trein dit is?
http://www.telegraaf.nl/r...086492/__Ontspoord__.html

[afbeelding]

Een buitenlandse? Een neptrein voor educatie- en trainingsdoeleinden (zo ja waar?), een mockup in het hoofdgebouw van de NS (NS-HGB-IV) of..?

De bagagerekken lijken me wel onderdelen uit een oude ICR/ICM? Gezien die dude die achter het raam staat lijkt het me wel dat er in werkelijkheid geen glas in het raam zit?
Dit ding staat in het NS-kantoor dat je via HC kunt bereiken, hij wordt gebruikt voor sociale trainingen voor conducteurs. Hoe om te gaan met lastige reizigers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:56:
Waarschijnlijk waren de stroomafnemers al omlaag omdat niet veel verderop zich een spanningssluis bevindt (25 kV -> 1,5 kV). Spanningssluizen moeten met "gestreken stroomafnemer" betreden worden, de boel omhooggooien mag pas weer na de sluis.

Langs de lijn staan bordjes die dat aangeven aan de machinist.
Aah! Dat kan natuurlijk ook, ik dacht namelijk ook al meteen aan brug die omhoog kan, maar daar had ik extra opgelet (en dus niet gezien, ervan uit gaande dat de pantograven nog naar beneden waren). Niet aan gedacht dat ze ook alvast naar beneden hadden kunnen zijn.. 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
noppus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
Ook de banken, de prullenbak en het tafeltje zien er behoorlijk origineel uit, voor een ICM.

(Al is het oranje op de foto wat te rood)
De foto is dan ook duidelijk een beetje oversaturated :P gebeurt meestal met presentatiefoto's.

Ziet er zo al heel wat beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/359lfs2.jpg

Ziet er idd allemaal (op de zijwand en ramen na) uit als de oude vertrouwde ICM rijtuigen waar we vele jaren mee naar Zandvoort op en neer geweest zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 21-11-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:47:
[...]

Beide gister nog gezien.
Iemand al een idee wat die Sprinter doet? Vroeg in de ochtend is dat wel een heerlijke spooktrein.
Die Sprinter wordt gebruikt voor het aanbrengen van het gladheidbestrijdingsmiddel Sandite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En die blauwe GTW die daar NOG STEEDS staat?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:37
Vinnienerd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:03:
[...]

Dit ding staat in het NS-kantoor dat je via HC kunt bereiken, hij wordt gebruikt voor sociale trainingen voor conducteurs. Hoe om te gaan met lastige reizigers etc.
En de ramen zitten er wel in. Kijk maar helemaal rechts onderin. Je ziet een reflectie van een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://frontpage.fok.nl/n...-doelwit-koperdieven.html

bah...
we hadden nog voorgesteld om alvast de stroom erop te zetten, maar dat mocht niet van de IVW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Robkazoe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
[...]

En de ramen zitten er wel in. Kijk maar helemaal rechts onderin. Je ziet een reflectie van een lamp.
Dan is die gast gefotosoept of wat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nee, die staat gewoon buiten? Tis een dummy trein die in een pand staat. Kunnen er dan opeens niet meer mensen buiten staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:13:
Nee, die daar alweer staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

ArcticWolf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:43:
6 miljoen weggebruikers en 3 miljoen OV waarvan 1,2 miljoen treinreizigers hoor :+ 15 miljoen weggebruikers kan niet eens...
Ik had het niet over het aantal auto's, maar over het aantal mensen dat van een auto gebruik maakt al dan niet als passagier.

Bij een trein betaal je per persoon, terwijl je bij de auto voor een rit betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
F.West98 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:13:
De concessie Vechtdallijnen start op 9 december 2012. Wordt het materieel te laat geleverd is het niet goed, maar schijnbaar is het ook niet goed wanneer het materieel op tijd geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:07:
[...]

Ik had het niet over het aantal auto's, maar over het aantal mensen dat van een auto gebruik maakt al dan niet als passagier.

Bij een trein betaal je per persoon, terwijl je bij de auto voor een rit betaalt.
Ja maar dan kan 15 miljoen alsnog niet 15 + 3 = 18 miljoen... zoveel mensen wonen er niet in Nederland :9

Maar je hebt gelijk:
http://www.google.nl/url?...FTB1ARiGAvWhsW_4jlmik1K2Q

pagina 26-28 :Y)

Al heeft het goederenvervoer op het spoor ook een aardig groot belang gekregen (valt nog steeds in het niet in vergelijking met de belgen.)

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 21-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Sommige mensen nemen tijdens de file de trein, maar 's avonds als er minder treinen rijden gewoon de auto. Deze mensen moeten we wel dubbel tellen....

Dat is trouwens een interessant documentje, en ik zal hem van het weekend eens doorlezen. Maar die cijfers zijn maar van een beperkt gedeelte en juist op het moment dat het ov het meest wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Luccus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:12:
[...]
De concessie Vechtdallijnen start op 9 december 2012. Wordt het materieel te laat geleverd is het niet goed, maar schijnbaar is het ook niet goed wanneer het materieel op tijd geleverd wordt...
Ik gok dat de treinen getest worden. Ze stonden hier een hele tijd in Amersfoort, tot een week geleden. Toen zijn ze weggereden richting het noorden/oosten. Het zou klote zijn als de treinen weken lang stilstaan en vervolgens kom je op 9 december erachter dat ze het niet doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien hier de trein- en spoorkenner zitten, vraagje:
We gaan begin volgend jaar verhuizen naar Rosmalen, alleen zal ik redelijk vaak bij klanten in omgeving A'dam Bijlmer/Arena cq Den Haag Laan van NOI zitten vermoed ik.

Is er ergens op die routes een makkelijk P+R punt waar ik de auto neer kan knallen en dan verder treinen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
The Eagle schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:25:
Is er ergens op die routes een makkelijk P+R punt waar ik de auto neer kan knallen en dan verder treinen? :)
Op de website van NS kun je opvragen welke stationsvoorzieningen aanwezig zijn op een station. Qua P&R komt Zaltbommel denk ik nog het dichtste in de buurt bij je eisen en wensen.

Als je in Rosmalen gaat wonen is het misschien een idee om naar station Rosmalen te fietsen (goed voor de benen) en vanaf station Rosmalen de trein te nemen. Voor de richting Utrecht/Amsterdam heb je dan een overstap van 5 minuten op station 's-Hertogenbosch, wat in theorie makkelijk haalbaar is. Daarnaast rijdt NS een kwartierdienst op Eindhoven - Utrecht, dus zelfs als de overstap niet haalbaar is is de schade beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Eens met bovenstaande; lekker de auto laten staan en helemaal de trein nemen. :) Incluus overstap sta je dan in 5 kwartier tot 1,5 uur in hartje iAmsterdam of Den Haag zonder ook maar een cent parkeerkosten te betalen. Al je perse met de auto wilt zou je Breukelen oid kunnen overwegen voor Amsterdam, maar dan ben je volgens mij nog haast langer bezig dan helemaal met de trein te gaan. * mambo No5 zou het wel weten.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Knightwolf
Als je met de auto tot Breukelen doorrijdt ben je Utrecht al voorbij, en hoewel er veel wegverbeteringen zijn kan dat stuk nog steeds voor vertraging zorgen. Daarbij zowel vanaf Zaltbommel als Breukelen (en elk ander tussenliggend klein station) zorgt er voor dat je in de stoptrein zit, dat schiet niet op.

Want idd, zoals gezegt met de trein van Rosmalen naar Den Bosch, dan zit je vanaf Den Bosch in de IC.
Ik zie net op ns.nl tot m'n verbazing dat de IC ook gewoon stopt op Bijlmer/Arena, kan me niet herinneren dat dat was in de tijd dat ik daar nog wel es met de trein ging. Is dat heel recent als IC-station toegevoegd?
ArcticWolf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:39:
http://frontpage.fok.nl/n...-doelwit-koperdieven.html

bah...
we hadden nog voorgesteld om alvast de stroom erop te zetten, maar dat mocht niet van de IVW.
Ratten zijn het :(

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 22-11-2012 04:49 ]

• Onbekend

Onbekend

...

Problemen in de spoortunnel kost anderen geld:
http://www.nu.nl/economie...talen-bij-vertraging.html

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Naast de categorie Storingen en werkzaamheden mag de NS ook komen met langzaam rijdende treinen. Gvd, dit is toch niet meer normaal. Sinds leiden rijden we op een slakken tempo en staan regelmatig stil. Reden? 5 vertraagde treinen voorons.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik vind persoonlijk die hele regeling ook redelijk krom, als een vliegtuig dus vertraging heeft om wat voor reden dan ook, dan krijgt het hele vliegtuig z'n geld terug... en dan vliegt het vliegtuig dus "gratis". Goed voor voor een bedrijf :N

• Alex)
Knightwolf schreef op donderdag 22 november 2012 @ 04:49:

Want idd, zoals gezegt met de trein van Rosmalen naar Den Bosch, dan zit je vanaf Den Bosch in de IC.
Ik zie net op ns.nl tot m'n verbazing dat de IC ook gewoon stopt op Bijlmer/Arena, kan me niet herinneren dat dat was in de tijd dat ik daar nog wel es met de trein ging. Is dat heel recent als IC-station toegevoegd?
Dienstregeling 2007 denk ik.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een uur lang van de 1 naar de andere fyra gestuurd op rotterdam centraal, met de uiteindelijke mededeling: we gaan toch niet rijden, succes... Heerlijk sfeertje en zoals altijd, geen communicatie.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Knightwolf schreef op donderdag 22 november 2012 @ 04:49:
In ieder geval sinds de Utrechtboog in gebruik is, dus eind 2006. Alleen de IC's Schiphol - Utrecht (- Nijmegen/Eindhoven) stoppen er. De IC's tussen A'dam Centraal - Utrecht stoppen er alleen tijdens problemen. Perronsporen 1 en 8 worden dan ook nauwelijks gebruikt.
[...]

Ratten zijn het :(
Ze zijn al gepakt in een woning in Lelystad. Best snel opgespoord dan.

• Alex)
Christoph schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:58:
Een uur lang van de 1 naar de andere fyra gestuurd op rotterdam centraal, met de uiteindelijke mededeling: we gaan toch niet rijden, succes... Heerlijk sfeertje en zoals altijd, geen communicatie.
Wat er nou aan de hand was is me nog steeds onduidelijk... Fyra 909 kwam stipt binnen op Rotterdam Centraal, maar kreeg vervolgens ineens +20 aan z'n broek? De 907 stond er ook nog... heel raar.

• Robkazoe
Het was vanochtend sowieso hommeles. Toen ik op Utrecht CS stond, hadden de eerste tien treinen minimaal tien minuten vertraging. En er waren geen noemenswaardige storingen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:10:
Het was vanochtend sowieso hommeles. Toen ik op Utrecht CS stond, hadden de eerste tien treinen minimaal tien minuten vertraging. En er waren geen noemenswaardige storingen.
Dat... gebeurt steeds vaker |:(

• IJnte
Gladde sporen :?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:26
Jep, dat dus. Ik weet dat veel mensen het een flauwe smoes vinden, maar het is werkelijk een probleem. Recent met de IC Den Helder - Nijmegen bij Veenendaal de Klomp zo'n kwartier opgelopen en dat alleen maar doordat de trein gewoon geen grip kon krijgen. Met 10 km/h het station uitgereden en pas een paar kilometer verderop lukte het weer om meer snelheid te maken.

• marcop23
Hoe is dat dan op te lossen?

Ik zag laatst plaatjes waar ProRail in bosrijke gebieden netjes langs het spoor had gemaakt, maar dat is toch alleen nuttig als de trein een snelremming moet maken / gemaakt heeft?

Of, zoals in de VS, MOAR SAND? Of betere traction control?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zand is een optie idd, maar dat kan de treindetectie weer verstoren, wat dus op zijn beurt weer vertragingen kan veroorzaken. Daarnaast moet dat zand dan steeds bijgevuld worden, kost ook weer tijd.

Sandite gebruikt men daarvoor tegenwoordig, om sporen ruwer te maken. Maarja, die Sandite-stellen kunnen ook niet overal tegelijk zijn, en zelf al kon dat wel, is dat nog geen 100 procents garantie dat het helpt.

Ijzer op ijzer is nu eenmaal een lastige combinatie.

Dit probleem bestaat al zolang er spoorwegen bestaan en ik vermoed dat het nog wel een hele poos zal blijven bestaan ook.

Virussen? Scan ze hier!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het hangt trouwens ook erg af van de trein, de nieuwere series hebben allemaal TCS en ABS. De oudere series niet... Bv de oudere v-irm serie slipt zelfs als het droog is :P de nieuwe serie niet.

• Maasluip
  • Laatst online: 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor VIRM is een van de grote factoren de machinist. Als die de rijcontroller naar voren legt en de trein het op laat lossen dan komt het niet goed.
Ik heb het met plan-V wel eens meegemaakt. Je voelt de schokken bij het optrekken als de weerstanden afschakelen. Dat was rijstand R, optrekken, eerste seriestand, weerstanden schakelen af, wielen slippen door, rem erop (simpele antislipmaatregel) en opnieuw beginnen.
Dat duurde ook eventjes.

Signatures zijn voor boomers.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:54:
[...]
Die Sprinter wordt gebruikt voor het aanbrengen van het gladheidbestrijdingsmiddel Sandite.
Ah natuurlijk, nu je het zegt, vorig jaar precies hetzelfde verhaal.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:23:
[...]

Wat er nou aan de hand was is me nog steeds onduidelijk... Fyra 909 kwam stipt binnen op Rotterdam Centraal, maar kreeg vervolgens ineens +20 aan z'n broek? De 907 stond er ook nog... heel raar.
De 7:08, 7:21 en 7:51 waren allemaal op tijd binnen op Rotterdam, ok de 7:21 had zijn loc aan de verkeerde kant om te beginnen, maar verder...

Mooiste was nog wel de "intercity" die tussen den haag en leiden te vol was om op volle snelheid te rijden volgens de conducteur, 25 minuten vertraging had hij toen we in leiden waren.

En dan op leiden de verkeerde informatie op de borden, door puur toeval nog ingestapt in een trein naar amsterdam zuid.

Verwijderd

Ik zag vorige week 5 gekoppelde plan v`s naar maastricht rijden, hier werden ze op spoor 1(kopspoor geparkeerd) en vandaag zag ik er weer twee terug rijden richting holland.

2 van de 5, en de twee van vandaag hadden stickers van de provincie overijssel op zijkant, wat moeten die hier? zijn dit geleasde stellen van de ns?

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik maak nu drie weken gebruik van de trein sinds jaren i.v.m. een nieuwe baan maar zeker 1/3 van de dagen heb ik te maken gehad met vertraging waarvan 2x een aanrijding. Een aanrijding kan je verder weinig aan doen maar toch blijf ik mij verbazen hoe inefficient er weer gewerkt wordt in Nederland. Helemaal als je het vergelijkt met metro/trein netwerken in Japan, NY en noem maar op. Toch maar eens uitzoeken of er in de buurt van Rotterdam Centraal ook gratis parkeerplekken zijn.

• ArcticWolf
  • Niet online
Jeetje... na 5 maanden leed aan de SUNIJlijn in Nieuwegein gaat deze binnenkort weer in dienst! Het spoor is 10 min geleden afgerond *O* :)F *O*

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wary87 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:13:
Ik maak nu drie weken gebruik van de trein sinds jaren i.v.m. een nieuwe baan maar zeker 1/3 van de dagen heb ik te maken gehad met vertraging waarvan 2x een aanrijding. Een aanrijding kan je verder weinig aan doen maar toch blijf ik mij verbazen hoe inefficient er weer gewerkt wordt in Nederland. Helemaal als je het vergelijkt met metro/trein netwerken in Japan, NY en noem maar op. Toch maar eens uitzoeken of er in de buurt van Rotterdam Centraal ook gratis parkeerplekken zijn.
Toen ik een weekje in New York was waren de metro's ook wel eens vertraagd (zeker 's avonds in de buitenwijken is dat beste vervelend) en/of meer dan stampend vol. In Japan wordt de treinmachinist nog net niet geëxecuteerd als hij iets te laat vertrekt. Als je het buitenland iets minder idealiseert (kijk eens naar België, Duitsland en Engeland) dan zal je merken dat het misschien wel beter kan maar dat het lang niet zo slecht is.

Zelfde is overigens ook van toepassing met klagen over het wegennet in Nederland (muv de parkeertarieven in sommige binnensteden die zijn echt bizar).

Overigens reis ik dagelijks Amsterdam Zuid - Hilversum en heb de afgelopen tijd (zelfs met het Schiphol tunnel geneuzel) amper noemenswaardige vertraging (> 5-10 min). De paar keer dat ik met de auto ben geweest op dat stuk 5 van de 6 keer file.

• IJnte
Zeg, een suf vraagje: Hoeveel reizigerstreinen rijden er in NL rond :? Ik kan alleen maar het aantal bakken vinden, maar niet het aantal 'complete' treinen/treinstellen. Iemand enig idee (ruwe schatting is prima btw).

• marcop23
IJnte schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:02:
Zeg, een suf vraagje: Hoeveel reizigerstreinen rijden er in NL rond :? Ik kan alleen maar het aantal bakken vinden, maar niet het aantal 'complete' treinen/treinstellen. Iemand enig idee (ruwe schatting is prima btw).
Ga naar Wikipedia, zoek naar o.a. (random volgorde) Spurt, Velios, Protos, Mat '64, SGM, SLT, VIRM, ICM, DD-AR, ICR en delen door ongeveer 10 en dan nog wat te verwaarlozen treintypes als de ICE en Thalys.

Dan mis ik er waarschijnlijk nog een aantal :P

• IJnte
Waarom delen door 10 :? Ik nie snappen nie..

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:02:
Ik dacht dat er zo'n 300~350 treinen rijden in de dientstregeling (een paar meer in de spits).

• marcop23
IJnte schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:09:
Waarom delen door 10 :? Ik nie snappen nie..
Waarschijnlijk staan daar het aantal bakken, er er zijn toch vooral stammen van 10? Of rijden ze in stammen van acht? Owh alleen bij de ICR hè :P

Okaaayyy ik ga tellen:
  • Spurt: 51
  • Velios: 24
  • Protos: 6
  • Mat '64: Doe maar 50 van de 246 Plan V op Wikipedia, veel zijn niet meer in dienst :P
  • ICM: 144
  • DD-AR: 50 mDDM dus ik ga uit van 80 (random gok, ik weet niet hoeveel er met een locje rondrijden)
  • ICR: 317 bakken / 10 ongeveer = 32
  • SGM: 90
  • SLT: 131
  • VIRM: 178
Duss Marco komt uit op 786 waarvan een deel opgesteld of in onderhoud e.d. Dit is maar een ruwe wikipediaoptelsom dus :)

[ Voor 48% gewijzigd door marcop23 op 22-11-2012 21:25 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:11:
[...]

Waarschijnlijk staan daar het aantal bakken, er er zijn toch vooral stammen van 10? Of rijden ze in stammen van acht? Owh alleen bij de ICR hè :P
je hebt 3, 4, 6, 8, 10 en 12 hoor :p
dus dat schiet niet echt op... of je zou het gemiddelde moeten nemen.

Maar m'n ruwe schatting is 300 treinen in de normale dienstregeling en een paar meer tijdens de spits.

• IJnte
Euh juist.. ICM /10 dan houd je dus euhm een half bakje over ofzo :? En een Plan-V door 10 delen dan houd je 1/5 bak over.. Dus die /10 regel gaat helaas niet op.

• IJnte
ArcticWolf schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:13:
[...]

je hebt 3, 4, 6, 8, 10 en 12 hoor :p
dus dat schiet niet echt op... of je zou het gemiddelde moeten nemen.

Maar m'n ruwe schatting is 300 treinen in de normale dienstregeling en een paar meer tijdens de spits.
Het moeten er wel meer zijn dan dat. Denemarken heeft er 590, en wij hebben echt wel meer treinen dan de denen hoor..

• marcop23
IJnte schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:14:
Euh juist.. ICM /10 dan houd je dus euhm een half bakje over ofzo :? En een Plan-V door 10 delen dan houd je 1/5 bak over.. Dus die /10 regel gaat helaas niet op.
Neujj, het aantal ICR bakken deel je door bijvoorbeeld 10 voor het aantal stammen. Treinen die van zichzelf al in treinstellen in aantal worden genoemd, zoals de ICM, VIRM, GTW, etc deel je NIET door 10. Toch? :P

• IJnte
Nee daarom snapte ik het niet :) zoveel ICR is er ook nie meer, dat valt in de marge..

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:15:
[...]

Het moeten er wel meer zijn dan dat. Denemarken heeft er 590, en wij hebben echt wel meer treinen dan de denen hoor..
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/

dan heb je het merendeel van alle treinen die nu rijden/in de dienst zitten.
Status
Aantal treinen: 269
Vertraagd: 30
Opgeheven: 3
tijdens de spits zit het rond de 350.

hoeveel treinen (enkel of dubbel stellen) dat daadwerkelijk zijn weet ik niet.. maar het laat het aantal ritten zien op het huidige moment.

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 22-11-2012 21:19 ]

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Wary87 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:13:
Toch maar eens uitzoeken of er in de buurt van Rotterdam Centraal ook gratis parkeerplekken zijn.
Haha, in de buurt van Rotterdam Centraal ga je nergens gratis parkeerplekken vinden (behalve tussen 18:00 en 06:00 dan, moet je wel 5-10 minuten lopen).

Had vanochtend bijna de Fyra richting Breda ipv Schiphol te pakken :+ Die stond opeens op spoor 12. Vond 'm al zo leeg (en vroeg, 06:48).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Robkazoe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:10:
[...]

Ik gok dat de treinen getest worden. Ze stonden hier een hele tijd in Amersfoort, tot een week geleden. Toen zijn ze weggereden richting het noorden/oosten. Het zou klote zijn als de treinen weken lang stilstaan en vervolgens kom je op 9 december erachter dat ze het niet doen. :P
Dat gebeurt vanuit Amersfoort, waar alle stellen staan tot ze formeel worden overgedragen (niet dat ze dan per sé vertrekken). Volgens mij staan alle stellen voor de concessie Vechtdallijnen, op een na, nog in Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Weer kapotte treinstel tussen leiden Amsterdam. Wat zijn de compensatie mogelijkheden als je een altijd vrij hebt? Hier betaal ik niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bij Sassenheim is een NID (DDZ) in tweeën gebroken.

Compensatie voor een Altijd Vrij is 1/42e van de abonnementsprijs als je 30+ minuten vertraging hebt, of 1/21e als dit 60+ betreft. Aanvragen kan via het formulier Geld terug bij Vertraging, dat volop verkrijgbaar is bij de verschillende Tickets en Service-vestigingen op de grotere stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Laatst online: 30-09 21:19
Alex) schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:18:

Compensatie voor een Altijd Vrij is 1/42e van de abonnementsprijs als je 30+ minuten vertraging hebt, of 1/21e als dit 60+ betreft. Aanvragen kan via het formulier Geld terug bij Vertraging, dat volop verkrijgbaar is bij de verschillende Tickets en Service-vestigingen op de grotere stations.
Of druk op " Aanvragen geld terug bij vertraging", op ns.nl bij je reishistorie. Vind ik makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kan tegenwoordig inderdaad wel, alleen weet ik niet of dat ook al kan bij Altijd Vrij. Wanneer je reist op saldo kan het (al een paar keer gedaan), maar het zou me niet verbazen als het met Altijd Vrij ineens niet kan :)

[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 23-11-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Laatst online: 30-09 21:19
Hmm dat weet ik ook niet. Maar bij 'Dal vrij' kan het iig 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online

Weer de NID gvd, ze kunnen de NID maar beter niet meer inzetten. Sinds dag 1 dat ik op traject Den Haag - Amsterdam reis alleen maar gezeik met deze treinstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Interessant om te weten hoe en waar. Is het treinstel opgebroken of zijn twee treinstellen van elkaar losgebroken? Was het een 4-tje of een 6-je?

Een 6-je dat opgebroken is bij een van de voorste koppelingen zou er op kunnen duiden dat die koppelingen voor 4 bakken zijn ontworpen en dat het mis gaat als je er 6 aan elkaar koppelt.
DD-AR heeft dacht ik een speciaal soort koppeling tussen de bakken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

Afbeeldingslocatie: http://www.omroepwest.nl/sites/default/files/imagecache/cp_main/erasmus/26/2018091.jpg
Klik voor nieuwsbericht (Bron: omroepwest)

[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 23-11-2012 11:54 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wtf 8)7
zou maar gebeuren tijdens het rijden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 17:14
Nou, de inspectie heeft er een serieus klusje bij, lijkt me :p
Pagina: 1 ... 91 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!