Maasluip schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:14:
Hoezo rare regels? Je rijdt iemand aan, dan ga je toch eerste hulp verlenen? Of vind je het ook normaal dat als je in de auto iemand aanrijdt je maar in je auto wacht totdat er iemand op komt dagen om je te vertellen dat als de ambulance 5 minuten eerder was geweest hij het wel had overleefd?
Natuurlijk zijn de kansen dat je een botsing met een trein overleeft een stuk kleiner dan met een auto, maar als je niets doet ligt daar ook een lijk in de sloot.
En dat is voor de reizigers ook niet zo prettig. Ik vind het helemaal geen rare regel.
Hebben treinen trouwens standaard een laken of zo aan boord? Want hoe moet je anders een lijk afdekken?
Er is een groot verschil, dat als iemand voor de trein springt er praktisch 99% kans is dat er niet veel meer van dat lichaam over is, of die trein nou 60 of 140 reed. Er is dan ook de wetenschap dat je met 99% zekerheid bij voorbaat kan stellen dat het aanzicht ontzettend ranzig is, wat met autoongelukken meestal niet het geval is, en dat hulpverlening bij voorbaat 99% kans geen zin meer heeft en bij een autoongeluk wel. Kan me dan de frustratie van machinisten en conducteurs tov die regel ook goed voorstellen.
Het is anders als je bij een overweg iemand aanrijdt die denkt snel ff over te steken. Is ook heel vervelend, maar iemand die zelfmoord wil plegen heb ik haast bij voorbaat geen medelijden meer mee.
Freak187 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:51:
[...]
PREVENTIEF WERKEN.
Dat is de oplossing. Ik werk in de luchtvaart (en ik reis iedere dag van en naar station Schiphol, dus vandaar mijn frustratie) en daarin wordt niet anders gewerkt dan de root cause aanpakken inplaats van symptoonbestrijding. Daar kan de NS nog wat van leren.
Er zijn heel veel bedrijven, instanties en elke overheid, die niet anders doen dan symptoombestrijding. Om moe van te worden. Heb er dan ook een schurfthekel aan.
Freak187 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:54:
Toch uitzonderlijk dat de de NS en prorail hevig gesubsidieerd worden en toch niet met een goed produkt kunnen komen. In andere technische bedrijfstakken moeten bedrijven met hun eigen geld zorgen voor onderhoud en dat werkt allemaal een stuk beter. Overheidsgeld maakt lui.
Geld in het algemeen maakt lui.
Heb er al een paar keer in gezeten, en vind het wel meevallen ondanks dat wij allemaal heel lang zijn.
Verder is het natuurlijk de bedoeling om zoveel mogelijk mensen in de trein te krijgen. En een SLT is alleen bedoeld voor korte trajecten dus dan is opgepropt zitten lang niet zo erg als op de middel- en lange afstanden.
Niet boeiend. Het gaat om het eindproduct of dienstverlening die neergezet wordt. Dat moet goed zijn. Hoe je daar komt doet er niet toe. En als het met minder personeel en eenvoudigere opzet beter gaat, dan moet je dat vooral niet laten.
Cijfertje in de eisen veranderen en dan mag het wel, hoe moeilijk kan het zijn?
Goed, ik vind het een rare waarde, dus er zal natuurlijk een reden zijn om daar 850 meter voor in te stellen, maar dat wil niet perse zeggen dat dat niet minder kan.
Als een trein binnen een bloklengte stil moet kunnen staan, moet je een volle trein op maximaal toegestane snelheid laten rijden en met een noodstop kijken na hoeveel meter die stilstaat. Dat + een beetje marge wordt je bloklengte.
Wat een lelijk hok. Het blauw van dat dak en neus had donkergrijs moeten zijn, was het een stuk beter geweest.