Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Wat straatspoor betreft vind Groningen - Drachten ook wel mooi. Foto's van een rit met 2 Wadlopers:

http://autobussen.blogspo...an-groningen-naar_19.html

Gewoon door de winkelstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 11:43
wildhagen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:33:
Weet niet of dat nog zo is, maar vroeger waren de spoorbedrijven in de VS nogal groot fan van het zand strooien om op die manier grip voor de wielen te creeëren. Dat was al zo in de stoomtijd, en in de vroege dieseltijd werd het ook nog gedaan. Mogelijk nu nog steeds daar?

Zoiets dus, direct voor de wielen:

[afbeelding]
Moet je bijvullen hè :) Kost weer extra tijd.. En het levert detectieproblemen en retourproblemen voor de trein omdat het toch als extra isolatie werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door IJnte op 01-11-2012 19:51 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yup IJnte :) voorlopige opdracht binnen voor DSSU 8)

lol deze is echt vet!
http://farm7.staticflickr...33959237_788ecc1615_z.jpg
:o

[ Voor 47% gewijzigd door ArcticWolf op 01-11-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 23:05
IJnte schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:10:
[...]

Daar hebben we innovaties voor :)
[video]
Ik snap het filmpje niet, in het echt heb ik nog nooit meegemaakt dat er meer dan 10 sec zit tussen sluiten van de bomen en langsrijden van de trein. Dat duurt echt geen minuut hoor.
Idd, daar had ik de geposte pics vandaan :P
Weet niet of dat nog zo is, maar vroeger waren de spoorbedrijven in de VS nogal groot fan van het zand strooien om op die manier grip voor de wielen te creeëren. Dat was al zo in de stoomtijd, en in de vroege dieseltijd werd het ook nog gedaan. Mogelijk nu nog steeds daar?

[afbeelding]
Van de 1600-serie weet ik datie het heeft, zelf ook een enkele keer in actie gezien. Lijkt me dat elke locomotief dit heeft?
rutgerw schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:49:
Wat straatspoor betreft vind Groningen - Drachten ook wel mooi. Foto's van een rit met 2 Wadlopers:

http://autobussen.blogspo...an-groningen-naar_19.html

Gewoon door de winkelstraat.
Lol dat ziet er wel bizar uit ja :D Maar aan de andere kant, als je tegenwoordig een tram ziet rijden zoals in de grote steden bekend is, kijkt niemand er raar van op terwijl ze toch op dezelfde spoorbreedte staan en een tram niet heel veel kleiner is. Een tram is aan de onderkant alleen wat lager en meer dichtgebouwd en oogt daardoor heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25

Onbekend

...

Knightwolf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:10:
[...]

Ik snap het filmpje niet, in het echt heb ik nog nooit meegemaakt dat er meer dan 10 sec zit tussen sluiten van de bomen en langsrijden van de trein. Dat duurt echt geen minuut hoor.
In het midden van Nederland zijn er nog 3? (Hilversum is toch dicht?) spoorwegovergangen waar nog mensen aan te pas komen om deze dicht te doen.
Daarnaast zijn er nog een een aantal spoorwegovergangen die dicht gaan op het moment dat de trein nog op het station staat. Soms kan dat dus zeker een minuut duren voordat de trein de daadwerkelijk over de spoorwegovergang rijdt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32
Onbekend schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:23:
[...]

In het midden van Nederland zijn er nog 3? (Hilversum is toch dicht?) spoorwegovergangen waar nog mensen aan te pas komen om deze dicht te doen.
Daarnaast zijn er nog een een aantal spoorwegovergangen die dicht gaan op het moment dat de trein nog op het station staat. Soms kan dat dus zeker een minuut duren voordat de trein de daadwerkelijk over de spoorwegovergang rijdt.
Het gaat is het filmpje toch echt over een automatische overweg zonder station die het veroorzaakt.

Ik heb in Groningen overigens (bij de Paterswoldseweg) in 2009 / 2010 een soort timer zien staan. Een soort ding op een aanhanger, met een display die aangaf hoe lang de overweg dicht stond. De volgende dag was die overigens weg. De tijd toen er één trein vanuit Sw / Lw aankwam was geloof ik 43 seconden voor hij weer open was. Vind ik vergeleken met dat filmpje vrij kort.

Zit er bij de 'Fivelweg' (volgens gmaps) in Appingedam eigenlijk een stop/doorschakeling? De overweg daar staat namelijk best vaak erg lang dicht, en met een middelbare school op 20 meter afstand, zie je daar dus vrij vaak onderkruipers of zigzaggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ArcticWolf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:54:
Yup IJnte :) voorlopige opdracht binnen voor DSSU 8)
Goed bezig :) Succes met alle 10000000 faseringsstappen!
Knightwolf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:10:
[...]

Zeker wel :) Ga eens bij een station staan met een overweg ervoor (bijvoorbeeld Driebergen=Zeist) of Helmond of op de vrije baan (bij Overberg b.v.).
Een overweg werkt met een zgn. aankondiging. Op het het moment dat een trein een aankondiging voorbij rijdt dan gaat de overweg dicht. De plek van de aankondiging is berekend op de een vaste snelheid van een trein (soms icm met het seinbeeld). Als de trein nou langzamer rijdt dan zal de overweg dus ook langer dicht liggen en staan auto's langer te wachten. Dit systeem meet de actuele snelheid van de trein en past daarop het moment aan wanneer de overweg dicht moet. Dat scheelt toch al gauw 10 seconden.
Ga het land eens in met de auto en je zult het merken :)

Proef (schaduwbedrijf) heeft net plaats gevonden op Driebergen=Zeist. Die was al erg succesvol.

[ Voor 9% gewijzigd door IJnte op 01-11-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:44
IJnte schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:38:
[...]
Proef (schaduwbedrijf) heeft net plaats gevonden op Driebergen=Zeist. Die was al erg succesvol.
Mooi. Invoeren. Want het is daar dra-ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Driebergen=Zeist komt een tunnel, dus daar ben je al van heeeel veel problemen af gelukkig. Geen kruising meer tussen wegverkeer en treinverkeer. Zie meer op http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:59

Killjoy

Klingon lawn products

Knightwolf schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:32:
Ik weet wat die wielen zijn :P Zeker op hogere snelheid lopen kleine wielen minder makkelijk uit de rails dan grote.
Die leading en trailing wheels heeft de 1000-serie ook.
Wat ik bedoel is de lengte van de locomotief zonder draaistellen, is dat niet het probleem bij de 1000-serie?
Dat zal zeker meegespeeld hebben.
Het ligt natuurlijk ook erg aan het traject. In Amerika zijn er bijna geen scherpe bochten in de spoorlijnen. En zo'n loc kun je inzetten op een spoor die dat ook niet (of veel minder) heeft.
Dat helpt. Maar ook deze locs komen op plaatsen waar ze krappe bogen en wisselstraten moeten passeren. Denk aan emplacementen en werkplaatsen. Aangezien de UP de enige afnemer van het type was, zegt dat wel iets over de praktische bruikbaarheid.
Vindt je? Vind het wel als 1 trein lijken. Het zou overigens best 2 kunnen zijn, of de loc die je ziet is de duw-loc, maar die trekt zeker heel die trein over die lengte niet in z'n eentje :P Dat zou zelfs de eerder genoemde grootste diesel ter wereld EMD DDA40X niet lukken in z'n eentje.

Maar idd, wat een ongelofelijk mooie uitzichten. Ik vind het westen van de USA, en de Alpen, dan ook niet voor niks het mooiste gebied op aarde.
Het is één trein. Met achteraan nog een loc in DPU mode. Die stack trains zijn vooral lang en niet zo heel zwaar en zo langs de rivier is de route zowat vlak. Dus dan is 8800 Hp wel voldoende. Zijn toch weer zowat 6 ex-NS 6400 locs :)

En soms met een hellingkje is twee locs met 8800 Hp wat krap

Mooier voorbeeld van American Railroading vind ik dit filmpje Het Canadese landschap is echter mooier op jouw foto's :)

Maar niets gaat boven het geluid van Alco power :9~

[afbeelding]
Is nog steeds heel gebruikelijk. En als het zand op is krijg je dit

[ Voor 13% gewijzigd door Killjoy op 01-11-2012 23:54 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
IJnte schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:08:
Driebergen=Zeist komt een tunnel, dus daar ben je al van heeeel veel problemen af gelukkig. Geen kruising meer tussen wegverkeer en treinverkeer. Zie meer op http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar dat duurt nog een paarzeven jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
IJnte schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:38:

Zeker wel :) Ga eens bij een station staan met een overweg ervoor (bijvoorbeeld Driebergen=Zeist) of Helmond of op de vrije baan (bij Overberg b.v.).
Een overweg werkt met een zgn. aankondiging. Op het het moment dat een trein een aankondiging voorbij rijdt dan gaat de overweg dicht. De plek van de aankondiging is berekend op de een vaste snelheid van een trein (soms icm met het seinbeeld). Als de trein nou langzamer rijdt dan zal de overweg dus ook langer dicht liggen en staan auto's langer te wachten.
Dat klopt, en dat is weer een goed voorbeeld van de hoofdreden om geen getrokken intercity's meer naar Zandvoort te laten doorrijden. Het omrangeren van de locomotief voor de terugweg zorgde er voor dat de overweg aan het eind van het perron (Haltestraat) achterlijk lang gesloten bleef.
Dit systeem meet de actuele snelheid van de trein en past daarop het moment aan wanneer de overweg dicht moet. Dat scheelt toch al gauw 10 seconden.
Ga het land eens in met de auto en je zult het merken :)
Lol heb in m'n leven al genoeg met de auto en fiets voor gesloten een overweg gestaan hoor.
Killjoy schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:50:

Het is één trein. Met achteraan nog een loc in DPU mode. Die stack trains zijn vooral lang en niet zo heel zwaar en zo langs de rivier is de route zowat vlak. Dus dan is 8800 Hp wel voldoende. Zijn toch weer zowat 6 ex-NS 6400 locs :)

En soms met een hellingkje is twee locs met 8800 Hp wat krap
8800 kan niet. De DDA40X heeft met 6600 de meeste PK in een enkele locomotief ooit gebouwd en dat record is nooit verbeterd.

Of je bedoeld dat beide elk 4400 en dus samen 8800 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Killjoy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:38:
[...]

De max. snelheden op het Amerikaanse spoor zijn afhankelijk van een aantal factoren. Onder andere de staat van het spoor, de beveiliging van het spoor, het soort beveilingsapparatuur in de locomotief. De maximale snelheid voor goederen! treinen is 79 Mph. Wel iets sneller dan de 80 km/u die we hier kennen ;)

[...]

Over het algemeen liggen de eisen lager dan in Nederland. Echter dient wel opgemerkt te worden dat de kwaliteit van het Nederlandse net bepaald wordt door de behoeften van het reizigersvervoer. Goederenvervoer is zowat een bijzaak. In Amerika is dat precies andersom.

Unstoppable is overigens gefilmd op de (van NS geleasde) Buffalo Line van de WNY&P shortline (class III). Dark territory, dus mag men niet harder dan zo'n 45 Mph. Dus zijn de eisen lager. En dus de toestand slechter. En het onderhoud goedkoper.
In het kader van achterstallig onderhoud aan de infrastructuur:

:P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ernstig jah :X but what about this? :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=b86QYaVXv5M]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die ziet er nog redelijk stabiel uit :p ook al is ie helemaal begroeit

en offtopic!
Happy b-day wildhagen *O*

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ach, je moet maar zo denken, zolang je spoor er niet uitziet als hieronder, kan je er gewoon overheen. Buigt het niet, dan barst het wel :P

Afbeeldingslocatie: http://i.chzbgr.com/completestore/2010/11/2/59409f51-e277-4ada-8a2f-fcfb36a0b7aa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://resources3.news.com.au/images/2011/01/16/1225988/828047-damage-to-moura-railway-line.jpg
Afbeeldingslocatie: http://quotulatiousness.ca/blog/wp-content/uploads/2011/01/Brisbane-2011-Rail-Damage-Comet-River.jpg

@ArcticWolf: tnx! :)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2012 08:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-11-2012
Luccus schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:15:
[...]
Dat lijkt me dan toch meer aan jou te liggen dan aan de positieve trend van de klantwaardering.
En hoe wordt die 'klantenwaardering' dan gemeten? Als ik dat weer eens lees in een krantje, kan ik me namelijk niet voorstellen dat er gemiddeld een 7 wordt gegeven door reizigers. Pakken jullie ook reizigers die dagelijks in de spits staan, of pakken worden alleen maar mensen gevraagd mee te werken die rond een uurtje of 13.00 in de trein zitten?

Of zijn het alleen maar gesloten vragen waarbij de echte mening van de reiziger nooit naar boven komt? Zoiets als dit:
Wat vind u van NS?
- Ok
- Supergoed
- Mega hyper de pieper fantastisch
- Briljant!!!!

Ik reis nu weer geruime tijd in de regio Amsterdam en mijn treinen zijn steevast tien minuten te laat bij aankomst en megavol. En dan presteren ze het ook nog om vijf keer in de week met een trein van drie wagons aan te komen voor 1000 man aan reizigers. Niet dat ns daar boodschap aan heeft want na 300x klagen en 0 reacties, stop je daar ook een keer mee omdat je gewoon keihard genegeerd wordt.
85% op tijd zie je in de kranten, ja.. wordt mijn traject daar ook bij meegerekend? Denk het niet. Gemiddeld kom ik twee van de tien ritten per week binnen de gestelde marge van drie minuten. De rest zit er allemaal ruimschoots boven.

Vervolgens reis je een keer buiten de spits en zie je op jou spoor opeens wel een super-luxe-lange-capaciteit-genoeg-voor-de-spits-trein. Vraag je aan de conducteur hoe dat komt en dan zeggen ze doodleuk: 'Ja, deze capaciteit is ergens anders benodigd rond dat tijdstip'.. jup, en dat zie ik bijna dagelijks wanneer ik weer eens mensen als sardientjes in een blikje zie.

In de tijd dat met die gele monsters reis is het alleen maar erger geworden. Genoeg mensen om me heen waarmee ik vrij regelmatig in de trein zit, ook veel collega's op andere trajecten. Ze vertellen me allemaal hetzelfde.

Mijn vraag is dan ook, hoe serieus is die gemeten 'klantenwaardering' te nemen van de NS? Kom daar ajb niet meer mee aan als argument in een discussie. Die klopt gewoon niet en geeft geen beeld van de werkelijkheid weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat jij niet tevreden bent betekent niet dat de rest van Nederland dat ook niet is. Die lange trein die jij buiten de spits ziet wordt immers binnen de spits ingezet om andere reizigers tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@wildhagen
die bovenste is het resultaat van een aardbeving ;) dat telt niet :P

die 2 daaronder zijn best wel.... ernstig lol

edit:
ow.. die andere zijn ook vanwege een rivier 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, zijn geen van allen "normale" situaties :P

Nog een leuke van een aardbeving in 1965, en de daarop volgende aardverschuiving:

Afbeeldingslocatie: http://www.smate.wwu.edu/teched/geology/GeoHaz/eq-general/eq-general-06.JPG

Alles weg, maar de rails liggen er nog :P

Ook leuk bij een overstroming gewoon blijven rijden:

Afbeeldingslocatie: http://www.rmweb.co.uk/community/uploads/monthly_03_2010/post-7120-126967252309_thumb.jpg

Lijkt me ook niet perfect veilig enzo :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

mambo No5 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 03:31:
[...]
In het kader van achterstallig onderhoud aan de infrastructuur:

[video]
:P
Ah, die heb ik een tijdje terug ook gepost. Kwam me al zo bekend voor :D
Let vooral op het opschrift 'safety first' :X
Knightwolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:40:
8800 kan niet. De DDA40X heeft met 6600 de meeste PK in een enkele locomotief ooit gebouwd en dat record is nooit verbeterd.

Of je bedoeld dat beide elk 4400 en dus samen 8800 hebben.
8800 samen bedoelde ik inderdaad. De DDA40X was een nice-product voor de UP, is nooit overtroffen en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren. Latere experimenten als de GE AC6000 en de EMD SD90MAC zijn niet zo goed bevallen. Ook na het oplossen van de betrouwbaarheidsproblemen bleken er praktische problemen te kleven aan de inzet van dergelijke sterke locs.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
ValHallASW schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:50:
[...]

Dat jij niet tevreden bent betekent niet dat de rest van Nederland dat ook niet is. Die lange trein die jij buiten de spits ziet wordt immers binnen de spits ingezet om andere reizigers tevreden te houden.
Vertel me eens dan, hoe komt het dan dat alleen ns'ers zich kunnen vinden in het beeld dat geschetst wordt in de 'klantwaardering' en niet de reiziger zelf of reizigersorganisaties?

Niemand, maar dan ook helemaal niemand, die ik spreek en reist met ns, vind het representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:11:
[...]

Vertel me eens dan, hoe komt het dan dat alleen ns'ers zich kunnen vinden in het beeld dat geschetst wordt in de 'klantwaardering' en niet de reiziger zelf of reizigersorganisaties?

Niemand, maar dan ook helemaal niemand, die ik spreek en reist met ns, vind het representatief.
En jij kent alle miljoen reizigers, toch?

Of denk je dat die 4-5 mensen die jij spreekt representatief zijn voor de 1+ miljoen reizigers die per dag de trein gebruiken?

En die reizigersorganisaties (Rover, MVBOV)..... tsja, als je weet hoe die organisaties te werk gaan, daar lusten de hondjes ook geen brood meer van. Meneer Spithorst heeft zo zijn eigen methodes van besturen en klagen. Die organisaties zijn vaak erg biased, en laten zich vaak (en vaak aantoonbaar) niet hinderen door feiten, die zijn immers alleen maar lastig, maar door de onderbuik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat het klantoordeel hiervandaan komt: http://nspanel.nl/. Dus meldt je aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
wildhagen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:20:
[...]

ns ook niet, maar die staat er ook niet eens voor open om de echte mening te pijlen terwijl ze dat wel percipiëren in dat onderzoek.
Of denk je dat die 4-5 mensen die jij spreekt representatief zijn voor de 1+ miljoen reizigers die per dag de trein gebruiken?
Laat ik hem anders stellen, denk jij dat de ondervraagden representatief zijn voor alle reizigers? Ik denk dat wij beide het antwoord wel weten. Anders komt er namelijk nooit een 7+ uit. Onmogelijk.
En die reizigersorganisaties (Rover, MVBOV)..... tsja, als je weet hoe die organisaties te werk gaan, daar lusten de hondjes ook geen brood meer van. Meneer Spithorst heeft zo zijn eigen methodes van besturen en klagen. Die organisaties zijn vaak erg biased, en laten zich vaak (en vaak aantoonbaar) niet hinderen door feiten, die zijn immers alleen maar lastig, maar door de onderbuik.
Laten hinderen door feiten doet ns ook niet, ook aantoonbaar, ieder jaar in de klantenwaardering. En ns hoe die te werk gaat met klachten van reizigers en ook van conducteurs zelf... damn. .. daar lusten de honden ook geen brood van.
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik denk dat de organisaties dichter bij de waarheid zitten dan de ns. Misschien is het inmiddels zo dat hun tactieken zijn aangepast op ns en is het hard tegen hard geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Wauw, wat sla je hier de plank ontzettend mis.

Ik volg Voor Beter OV met enige regelmaat, en ik vind dat ze hun feiten meestal wel op een rijtje hebben. Natuurlijk, er worden wel eens boude uitspraken gedaan, NS en ProRail zijn daar echter nog veel beter in. NS en ProRail kijken - heel begrijpelijk - vanuit hun eigen belangen, ik vind het juist positief dat er ook wordt gekeken vanuit het reizigersbelang. Het zit 'm soms in kleine dingen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54

Goner

What can I do you for ?

Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:33:
En ns hoe die te werk gaat met klachten van reizigers en ook van conducteurs zelf... damn. .. daar lusten de honden ook geen brood van.
Eens ... heb zelf al eens geprobeerd een zinnig antwoord van NS (ProRail?) te krijgen op de vraag waarom de overdekte abri's opeens verdwenen van Lombardijen. Nooit een echt antwoord gekregen.
Ook al meerdere keren aan conducteurs gevraagd - tijdens wachten in de rij bij achterste deur - of het misschien een idee was een iets langere trein in te zetten op dat tijdstip. Ja, dat gaven ze zelf ook regelmatig door, maar ...
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik denk dat de organisaties dichter bij de waarheid zitten dan de ns. Misschien is het inmiddels zo dat hun tactieken zijn aangepast op ns en is het hard tegen hard geworden.
Als de NS de stand van zaken positief probeert te draaien, zal Rover er steeds negatiever tegenin gaan. Reizigers schieten er alleen niets mee op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MVBOV is de organisatie die ik iets minder ken, maar Rover....

Ik weet niet of je het nog kunt herinneren, maar een jaar of 10 geleden hadden ze leuke dingen.. Ik kan me nog een akkefietje herinneren (rees er toen dagelijks mee, vandaar) dat ze hadden met de RET.... ze riepen toen dat op een bepaalde metro lijn (Calandlijn) een hogere frequentie moest worden gereden, anders moesten de reizigers te lang wachten. In een nieuwe dienstregeling ging men toen idd frequenter rijden (om de 5 minuten ipv om 7, iirc). Toen had Rover de klacht dat de frequentie te hoog was, en dat daardoor de aansluiting op een andere lijn verloren ging (waar niet vaker gereden kón worden), en dat daardoor mensen op hun aansluitign moesten wachten.

Daarnaast hadden ze, toen ik nog op school had (begin jaren 90), ook een akkefietje met de Zeeuwse lijn. Zo was er toen sprake van dat een aantal stations zouden worden gesloten (Arnemuiden, Kapelle-Biezilinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Daar was toen Rover fel op tegen. Werden allerlei petities opgesteld (ook buiten Rover om). Maar toen puntje bij paaltje kwam, had men het er niet meer over, "er waren grotere problemen" werd toen tegen de scholieren (die die stations vaak gebruiken) gezegd. Uiteindelijk is die sluiting niet doorgegaan, maar toch.

En zo zijn er nog wel meer akkefietjes geweest in de loop der jaren met Rover.

Dan kan je imho niet verwachten nog heel erg serieus genomen te worden... het is daar vaak meer "zeuren om het zeuren zelf". En zo houd men zichzelf in stand.

Natuurlijk hebben ze ook wel eens goede punten. Het zou wel héél erg zijn, als dat ook nog eens niet zo zou zijn. Maar over het algemeen wordt daar heel erg veel azijn gedronken en dus ook weer uitgezeken.

En als je die Spithorst dan hoort. Interviews die hij geeft... tenenkrommend af en toe. En dan heb ik het nog niet eens over zijn oproepen om huizen van politici in de brand te zetten. En die zit nu dus bij MVBOV, dat geeft iig weinig hoop.

Overigens, sinds gisteren doet NS de omroep op de stations, dus niet meer ProRail. Kan het alleen maar beter van worden geloof ik :P
250 ProRail-medewerkers zijn donderdag in dienst gekomen van de NS. Zij zijn verantwoordelijk voor de reisinformatie die NS nu officieel van ProRail heeft overgenomen.

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaf begin oktober groen voor het onderbrengen van de reisinformatie bij de NS. Zij nemen hun kennis en ervaring mee en gaan met hun nieuwe NS-collega’s werken aan de verbetering van de reisinformatie.

De medewerkers die informatie omroepen komen nu in dezelfde organisatie als servicemedewerkers op stations en in treinen. Daardoor ontstaat een betere samenwerking en wordt de reiziger beter geïnformeerd. Medewerkers worden in 2013 onder meer opgeleid.

De volledige integratie op systeemniveau zal naar verwachting in 2014 plaatsvinden. Dan komt reisinformatie voortaan vanuit één bron in de trein, op stationsboren, via omroep en servicemedewerker en op digitale kanalen als ns.nl en de reisplanner Xtra.

De reiziger kan tot die tijd bij grote verstoringen nog last hebben van kleine onsamenhangendheden in de informatie op de verschillende kanalen. De NS probeert dit zo snel mogelijk op te lossen.
Zie http://www.ovpro.nl/trein...oortaan-in-dienst-van-ns/

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2012 14:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ROVER komt ook op mij over als een organisatie die zeurt om het zeuren, wat waarschijnlijk ook te verklaren valt door de gemiddelde leeftijd van een lid van ROVER. (Hoog)bejaard.

Spithorst' oproep "om huizen van politici in brand te zetten" was een satirisch stuk in een column van zijn hand, waarvoor het OM uiteindelijk niet tot vervolging over is gegaan. Spithorst persoonlijk is er flink voor afgestraft: hij mocht per direct vertrekken bij ROVER en de PvdA Amsterdam. Bij MVBOV vind ik dat hij het goed doet - hij doet het overigens niet alleen.

In other news: de Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.

Overigens, sinds gisteren doet NS de omroep op de stations, dus niet meer ProRail. Kan het alleen maar beter van worden geloof ik :P
Daar geloof ik niet in. Het overhevelen van reisinformatie van ProRail naar NS is helemaal niet nodig om de kwaliteit ervan te verbeteren. Bovendien, hoe zijn de belangen van Arriva, Thalys en Veolia nu gewaarborgd? De NMa heeft weliswaar wat eisen gesteld, maar toch klopt het gewoon niet... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 02-11-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:08

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
[...]
Gelukkig weten ze dat bij de vervoerders ook (maar publiekelijk toevoegen kan natuurlijk niet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
wildhagen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:12:
MVBOV is de organisatie die ik iets minder ken, maar Rover....

Ik weet niet of je het nog kunt herinneren, maar een jaar of 10 geleden hadden ze leuke dingen.. Ik kan me nog een akkefietje herinneren (rees er toen dagelijks mee, vandaar) dat ze hadden met de RET.... ze riepen toen dat op een bepaalde metro lijn (Calandlijn) een hogere frequentie moest worden gereden, anders moesten de reizigers te lang wachten. In een nieuwe dienstregeling ging men toen idd frequenter rijden (om de 5 minuten ipv om 7, iirc). Toen had Rover de klacht dat de frequentie te hoog was, en dat daardoor de aansluiting op een andere lijn verloren ging (waar niet vaker gereden kón worden), en dat daardoor mensen op hun aansluitign moesten wachten.

Daarnaast hadden ze, toen ik nog op school had (begin jaren 90), ook een akkefietje met de Zeeuwse lijn. Zo was er toen sprake van dat een aantal stations zouden worden gesloten (Arnemuiden, Kapelle-Biezilinge, Rilland-Bath, Krabbendijke). Daar was toen Rover fel op tegen. Werden allerlei petities opgesteld (ook buiten Rover om). Maar toen puntje bij paaltje kwam, had men het er niet meer over, "er waren grotere problemen" werd toen tegen de scholieren (die die stations vaak gebruiken) gezegd. Uiteindelijk is die sluiting niet doorgegaan, maar toch.

En zo zijn er nog wel meer akkefietjes geweest in de loop der jaren met Rover.

Dan kan je imho niet verwachten nog heel erg serieus genomen te worden... het is daar vaak meer "zeuren om het zeuren zelf". En zo houd men zichzelf in stand.

Natuurlijk hebben ze ook wel eens goede punten. Het zou wel héél erg zijn, als dat ook nog eens niet zo zou zijn. Maar over het algemeen wordt daar heel erg veel azijn gedronken en dus ook weer uitgezeken.

En als je die Spithorst dan hoort. Interviews die hij geeft... tenenkrommend af en toe. En dan heb ik het nog niet eens over zijn oproepen om huizen van politici in de brand te zetten. En die zit nu dus bij MVBOV, dat geeft iig weinig hoop.
Als dat alles is... Hoeveel 'akkefietjes' heeft ns wel niet gehad in de afgelopen 20 jaar?

Als er al zo wordt gesproken over een organisatie die op komt voor de belangrijkste groep klanten van ns...

Het is al een schande dat er een organisatie voor nodig is om ns naar zijn klanten te laten luisteren. En dan is een nog niet eens voldoende ook! Bizar.

[...]

Zie http://www.ovpro.nl/trein...oortaan-in-dienst-van-ns/
Communicatie is bij ns ook niet de sterkste kant, dus dat is maar afwachten of dat zo is.
Alex) schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:56:
[...]

Wauw, wat sla je hier de plank ontzettend mis.

Ik volg Voor Beter OV met enige regelmaat, en ik vind dat ze hun feiten meestal wel op een rijtje hebben. Natuurlijk, er worden wel eens boude uitspraken gedaan, NS en ProRail zijn daar echter nog veel beter in. NS en ProRail kijken - heel begrijpelijk - vanuit hun eigen belangen, ik vind het juist positief dat er ook wordt gekeken vanuit het reizigersbelang. Het zit 'm soms in kleine dingen...
Dat is juist onbegrijpelijk, want om succesvol te worden moet je kijken naar het belang van je klant en die centraal zetten. Niet jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
Luccus schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
[...]
Gelukkig weten ze dat bij de vervoerders ook (maar publiekelijk toevoegen kan natuurlijk niet). :)
Gelukkig weten de reizigers ook dat ns hun serieus neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Gelukkig weet jij ook dat ik je niet serieus neem? :+
Sorry, maar wat wil je bereiken met deze manier van discussie voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alex) schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:32:

In other news: de Betuweroute gaat er een spoorboogje bij krijgen in het kader van PHS. Treinen vanuit Rotterdam in de richting van Utrecht zullen over de Betuweroute gerouteerd worden, dankzij een nieuwe boog bij Meteren kunnen ze dan hun weg naar Utrecht vervolgen.
Vreemd bericht:
The link will enable freight trains to run from Rotterdam via the Betuweroute and 's-Hertogenbosch towards Utrecht.
Goed, dat je niet van de Betuweroute via Den Bosch naar Utrecht rijdt is een detail, maar dit is dus een boog van west naar noord. En hoeveel verkeer is dit en voor welke bestemming? Je gaat een druk traject (Geldermalsen - Houten) nog drukker maken, en dan gaan die goederentreinen dus door Utrecht Centraal heen?

Lijkt me stug.
which enable trains from both 's- Hertogenbosch and Venlo to access the Betuweroute in the direction of Germany
En hier gaat het over een boog van zuid naar oost. Die is er al.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 02-11-2012 14:46 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
[...]
Ik denk niet dat de vervoerders er zo over denken. NS zou niet publiek de aandacht vestigen op MVBOV als ze de organisatie niet serieus zouden nemen, denk je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:47:
[...]

Ik denk niet dat de vervoerders er zo over denken. NS zou niet publiek de aandacht vestigen op MVBOV als ze de organisatie niet serieus zouden nemen, denk je wel?
Natuurlijk wel. Wat denk je dat het voor politieke rel tot gevolg zou hebben wanneer dat anders zou worden gespeeld?
Overigens moet je mijn bericht niet verkeerd interpreteren: de kern is dat men zich terdege bewust is van de vieze spelletjes en het gebrek aan kennis dat door deze en gene zelfbenoemde belangenvertegenwoordig aan de dag wordt gelegd, niet dat iedere vorm van belangenvertegenwoordiging niet wordt gewaardeerd.
... dus de waarheid is als volgt:
De aansluiting tussen de Betuweroute en het conventionele spoorwegnet bij Meteren wordt uitgebreid met twee en later vier nieuwe bogen. Als eerste worden de zuidwestbogen vanaf 2015 aangelegd, waardoor treinen uit de richting Rotterdam naar ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven in de toekomst niet langer via de Brabantroute Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven, maar via de Betuweroute en ‘s-Hertogenbosch Eindhoven zullen bereiken. In een later stadium moeten ook de noord-westbogen, die Utrecht via de Betuweroute met Rotterdam verbinden, worden gerealiseerd. Die vormen een alternatief voor treinen die vanuit de richting Amersfoort naar Rotterdam en terug rijden, zodat de route via Diemen-Zuid, Breukelen, Woerden en Rotterdam Centraal kan vervallen.
On a more positive note: over iets meer dan een maand verdwijnen een aardig aantal LINT- en Mat '64-treinstellen van het toneel ten gunste van GTW's. Dat moét toch wel positief worden ontvangen. ;-)

[ Voor 103% gewijzigd door Luke! op 02-11-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_85
Luccus schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:45:
Gelukkig weet jij ook dat ik je niet serieus neem? :+
Sorry, maar wat wil je bereiken met deze manier van discussie voeren?
HA, je lijkt wel een echte ns'er. Mocht dat echt zo zijn....
Wat wil jij dan bereiken met het niet serieus nemen van ns reizigers? Werkloos worden

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Red_85 op 02-11-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Jij hebt het vrijelijk interpreteren van het geschreven woord wel tot een kunst verheven he? En dan ook nog woorden in iemands mond leggen... Heel goed. :)
Maar om je gerust te stellen: ik ben niet in dienst bij een spoorvervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:08:
[...]

HA, je lijkt wel een echte ns'er. Mocht dat echt zo zijn....
Wat wil jij dan bereiken met het niet serieus nemen van ns reizigers? Werkloos worden

;)
Kan het wat minder op de man wellicht, en iets meer inhoudelijk? Op de manier waarop je nu 'discussieert' kom je iig niet al te serieus over. Als je alleen wilt zeuren en klagen kan je beter terecht in Het OV Moppertopic, daar is dat topic voor.

Maar, aangezien jij het kennelijk zo goed weet hoe het moet, geef dan eens aan wat jou plannen zijn om het te verbeteren? En heb je die plannen bijvoorbeeld aan de NS aangeboden ter evaluatie? Of blijft het bij niet meer dan wat roepen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:41:
[...]

Alhoewel het misschien niet de beste manier van discussie voeren is, wil ik hier wel op inhaken.

Als ik klachten heb bij de NS dan vraag ik mijzelf toch altijd af hoe lang zoiets dan in behandeling wordt genomen en of er überhaupt iets wordt veranderd. Je kunt als vervoersmaatschappij wel doodleuk stellen dat je de beste bent volgens eigen onderzoek, maar zolang er geen echte concurrentie is kan de NS zowat doen en laten wat ze willen. Dat mag duidelijk zijn. Veolia, Arriva of Connexxion for that matter, zijn nog steeds geen bedreiging voor de NS in enig opzicht.

Maar wat mij vooral stoort aan de NS is dat het gewoonweg nog steeds een semi-staatsbedrijf is wat een politiek spelletje meespeelt. Zolang ze voor het grootste deel op tijd rijden en de minister tevreden houden zit het wel goed daar, althans dat idee krijg ik er altijd bij. Niet het idee dat klanten echt centraal staan, want die hebben ze toch wel. Dat merk je al bij hoe sommige NS-medewerkers kunnen reageren naar betalende klanten toe.

Misschien is het wel allemaal een compilatie van persoonlijke ervaringen, maar toch ga ik nog steeds graag met de trein, zolang ik maar zo min mogelijk van doen heb met medewerkers of ander gemuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 13:38

Freak187

geen

[...]

Aaahhh kijk.... lekker vingerwijzen. Daar zijn ze bij de NS ook goed in. Weersinvloeden, ze kunnen er zogenaamd niks aan doen. Reizigersorganisaties, die nemen we niet serieus. Roosters efficienter maken door machinisten in de regio te laten rijden: de NS laat zich terroriseren door het rijdend personeel en de klanten hebben de vertraging.

Echt, het is het gedrag van een monopolist.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Killjoy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:
8800 samen bedoelde ik inderdaad. De DDA40X was een nice-product voor de UP, is nooit overtroffen en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren. Latere experimenten als de GE AC6000 en de EMD SD90MAC zijn niet zo goed bevallen. Ook na het oplossen van de betrouwbaarheidsproblemen bleken er praktische problemen te kleven aan de inzet van dergelijke sterke locs.
Een makkelijke oplossing voor dat probleem is gewoon die treinen iets minder achterlijk lang maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
MVBOV is best ok, zolang als je maar beseft dat ze of óntzettend kritisch zijn of ontzettend blij zijn met iets. Ik heb met meneer Spithorst gesproken toen ik het ergens niet mee eens was en hij heeft best wel de nodige kennis van het spoor in huis (en wordt ook ondersteunt door spoorkenners). Het is absoluut een bijzondere man, maar ik kan zijn berichten nu wel op waarde schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:41:
Roosters efficienter maken door machinisten in de regio te laten rijden: de NS laat zich terroriseren door het rijdend personeel en de klanten hebben de vertraging.
Daar worden roosters niet efficiënter door, alleen robuuster. Treinen staan vaak 10-20 minuten te wachten op de slag terug - en dat is dan dus een periode dat een machinist niet rijdt. Die periode houd je zolang je een dienstregeling hebt die (ruwweg) elk half uur hetzelfde is.

Naast dat het personeel het niet wil is het dus ook gewoon een financiële kwestie: het kost meer geld. De vraag is dan: is de verbeterde service die hoeveelheid geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Red_85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:41:
Absoluut ... als reiziger kan ik beamen dat ik me regelmatig serieus genomen voel door de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Goner schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:53:
[...]

Absoluut ... als reiziger kan ik beamen dat ik me regelmatig serieus "genomen" voel door de NS.
Kan ik me goed voorstellen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Die cijfers komen toch gewoon door de tevredenheidsonderzoeken in de trein die je zo nu en dan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jeoh schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:30:
Die cijfers komen toch gewoon door de tevredenheidsonderzoeken in de trein die je zo nu en dan krijgt?
Maar dan nog, al is het via internet of NS panel. NS presenteert natuurlijk hun cijfers in een positief daglicht. Wie gaat cijfers over z'n bedrijf presenteren als het echt slecht is.

Zo is het toch dat treinen die minder dan 3 minuten te laat zijn als op tijd worden gerekend? Terwijl DB daar weer strikter over is. Althans zoiets heb ik ooit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is maar goed ook, dat was echt een regelrechte ramp. Het was niet uitzonderlijk dat je zomaar 8-15 minuten stond te wachten voor één of twee treinen. Geen idee hoe en wat, maar daar snapte ik wel dat mensen de spoorbomen gingen negeren en er overheen klommen of andere capriolen uithaalden. Dat heb ik ook wel eens net aan goed zien gaan en het is natuurlijk extreem dom, maar door zulke absurde wachttijden te hanteren is het bijna vragen om ongelukken.
alex3305 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:34:
Zo is het toch dat treinen die minder dan 3 minuten te laat zijn als op tijd worden gerekend? Terwijl DB daar weer strikter over is. Althans zoiets heb ik ooit gelezen.
Is dat niet al een tijdje 5 minuten? Allemaal zaken die aangepast worden of waar mee gefriemeld wordt (al wordt er dan 'gecompenseerd') waardoor ik sterk de indruk heb dat het beeld daarna niet meer strookt met de werkelijkheid.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Geen idee hoeveel minuten het precies was, maar ik wist dat het niet 100% de waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:05
alex3305 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:34:
[..]
Europese regeltjes weer. De norm lag in Nederland op 3 minuten en is in 2010 vanwege de eenheid in Europa omhoog gebracht naar 5 minuten.
Volgens mij is Zwitserland nog de enige die een 3-minuten norm hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:28:
[...]

Europese regeltjes weer. De norm lag in Nederland op 3 minuten en is toen vanwege de eenheid in Europa omhoog gebracht naar 5 minuten.
Volgens mij is Zwitserland nog de enige die een 3-minuten norm hanteert.
Volgens mij is het meer een richtlijn/standaard dan een echt regeltje. Maar geef ze eens ongelijk, iedereen wijst naar het buitenland dat het allemaal beter is, maar de norm was niet gelijk. Dan nog, als ik mijn auto rijdende collega's op 5 minuten punctualiteit ga beoordelen dan doen ze het slechter dan de NS.

Voor wat betreft weersinvloeden, luisteren mensen wel eens naar de filemeldingen als het regent, een regenachtige dag is zo maar 50% extra file op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:34:
Volgens mij is het meer een richtlijn/standaard dan een echt regeltje. Maar geef ze eens ongelijk, iedereen wijst naar het buitenland dat het allemaal beter is, maar de norm was niet gelijk. Dan nog, als ik mijn auto rijdende collega's op 5 minuten punctualiteit ga beoordelen dan doen ze het slechter dan de NS.
Met het grote verschil dat je in de auto je aansluiting niet mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Het grote verschil met de auto is dat je in de trein niet zelf hoeft te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
Nouja, soms @articwolf, Dit is de stoptrein naar nijverdal-west, wij moeten nog even wachten op de machinist...

De NS-rijzigers app laat nu ook drukte zien! Eens kijken gister had die het goed, 1 poppetje (Groningen-Zwolle)
Nu geeft die rust aan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ArcticWolf schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:03:
Het grote verschil met de auto is dat je in de trein niet zelf hoeft te rijden ;)
Dat vind ik een groot nadeel. Het OV is er omdat het fysiek onmogelijk is om iedereen met eigen auto te laten rijden, vooral in de binnensteden, niet omdat mensen geen zin hebben om te rijden (enkelen daargelaten).

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even oftopic omdat ik denk dat hier mensen zitten die ook op andere spoorfora`s actief zijn, wat is er gebeurt met ohih? de hele site is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geen idee wat er met OHIH aan de hand is. Eerder vandaag stond er op het forum "Deze site is tot nader order gesloten", inmiddels is het forum wel weer toegankelijk maar zijn alle fora verborgen op de index. De site zelf is helemaal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Knightwolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:07:
[...]

Een makkelijke oplossing voor dat probleem is gewoon die treinen iets minder achterlijk lang maken :P
'Bigger is better' he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:32:
Geen idee wat er met OHIH aan de hand is. Eerder vandaag stond er op het forum "Deze site is tot nader order gesloten", inmiddels is het forum wel weer toegankelijk maar zijn alle fora verborgen op de index. De site zelf is helemaal raar.
Het forum doet het inmiddels weer. Op de gewone site staat idd nog steeds een vakantiehuis in Kroatië te koop.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De e-locs die in Europa rijden doen niet onder de d-locs in de VS en die zijn wel een stukje kleiner :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:01

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vandaag vielen me een paar dingen op op Groningen CS:
Er stonden blauwe GTW's van Arriva ipv de bekende rode?
Er stond een oude sprinter (naam even kwijt)

En het is nu al weken zo dat de sprinter naar Zwolle en de stoptrein Leeuwarden allebei spoor 6 zijn, waarna ze op de borden van zowel 6a (Leeuwarden) en 6b (Zwolle) komen. Zorgt voor verwarring bij veel mensen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
De blauwe zijn voor de concessie Zwolle - Emmen (Vechtdallijnen) die Arriva vanaf 9 december gaat rijden. Dit treinstel staat inmiddels al zo'n twee weken in Groningen voor de materieel instructie voor de nieuwe machinisten die straks op dit baanvak gaan rijden. Ik vermoed dat het ie vrijdag of zaterdag weer richting Amersfoort gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyRooster op 05-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

ArcticWolf schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:45:
[...]

De e-locs die in Europa rijden doen niet onder de d-locs in de VS en die zijn wel een stukje kleiner :p
Verschillende Europese E-locs zijn zelfs een heel stukje sterker dan de sterkste US diesel (GE AC6000).
Qua tractive effort is het precies tegenovergesteld. Een GE AC4400 heeft bijvoorbeeld 2x het tractive effort van een TRAXX. Dus je hebt 2 TRAXX'en nodig om een trein te starten die door 1 AC4400 kan worden gestart (en daarna verdwijnen de TRAXX'en + trein aan de horizon, terwijl de diesel voortkucht :P )

Maar goed, het is eigenlijk ook onvergelijkbaar aangezien de uitgangspunten anders zijn in de Amerikaanse en Europese spoorsector.

En qua E-locs is de rol van de USA uitgespeeld. Alles wat daar nu rijdt heeft al langere tijd Europese roots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Amtrak laat nieuwe locs bouwen, de Amtrak Cities Sprinter. Dit is een Siemens-loc, gebaseerd op de Vectron maar aangepast aan Amerikaanse crashnormen. Een gevolg van deze crashnormen is dat een ACS zo'n 10 ton zwaarder zal wegen dan een Vectron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Alex) schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:28:
Amtrak laat nieuwe locs bouwen, de Amtrak Cities Sprinter. Dit is een Siemens-loc, gebaseerd op de Vectron maar aangepast aan Amerikaanse crashnormen. Een gevolg van deze crashnormen is dat een ACS zo'n 10 ton zwaarder zal wegen dan een Vectron.
Dank voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat houden "Amerikaanse crashnormen" in dan? Dat 'ie dóór het obstakel moet gaan ipv dat het crashen een halt toebrengt aan het ding? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik gok dat door de achterlijk lange en dus zware treinen het veel langer duurt voor een trein stilstaat, dat er in de USA veel gevaarlijkere overwegen zijn en veel dommer volk dat niet in de gaten heeft (of negeert) dat er een keihard toeterende trein aan komt. Dus zowel de kans op het aantal aanrijdingen ligt veel hoger dan hier en als er een aanrijding plaatsvindt duurt het ondanks doorgaans lagere snelheid ook veel langer voor ze stilstaan wat weer veel meer schade kan toebrengen, aan juist ja, met name de locomotief. Dus het extra gewicht zal voornamelijk in de uiteinden van de locomotief zitten om de cabine sterker/crashbestendiger te maken.

Auto's hebben in de USA de verplichting extra sterke bumpers te hebben, waarbij er bij 5 km/u (of was het 5 mph? = 8 km/u) tegen een beton blok geen enkele schade aan de auto mag zijn. Dat is een beetje hetzelfde idee.

Moet wel zeggen dat het extra gewicht van de locomotieven daar zoals Killjoy zegt daar ook echt nodig is om tractie te hebben. Veel vermogen in een locomotief is leuk maar je moet het wel kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Killjoy schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:13:
[...]

Verschillende Europese E-locs zijn zelfs een heel stukje sterker dan de sterkste US diesel (GE AC6000).
Qua tractive effort is het precies tegenovergesteld. Een GE AC4400 heeft bijvoorbeeld 2x het tractive effort van een TRAXX. Dus je hebt 2 TRAXX'en nodig om een trein te starten die door 1 AC4400 kan worden gestart (en daarna verdwijnen de TRAXX'en + trein aan de horizon, terwijl de diesel voortkucht :P )
Heeft dat niet te maken dat het koppel veel moeilijker te regelen is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:00:
Wat houden "Amerikaanse crashnormen" in dan? Dat 'ie dóór het obstakel moet gaan ipv dat het crashen een halt toebrengt aan het ding? :P
Waarschijnlijk zodat ze na het aanrijden van een truck gewoon door kunnen rijden zonder dat ze er wat van merken :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L1jL3T3vCf8]

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 06-11-2012 07:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zet overigens het geluid uit op het tweede filmpje van wildhagen. Ziet er wel ontzettend lomp uit, maar de achtergrondstem is wel gruwelijk irritant :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Die eerste heeft trouwens wel heel slecht cgi-werk...

En wat zit dat wijf idd hysterisch te gillen in dat tweede filmpje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sja en soms gaat het wbt de trein maar net goed. Nog steeds slecht van die chauffeur datie die bocht wil maken terwijl daar een auto staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:33:
Sja en soms gaat het wbt de trein maar net goed. Nog steeds slecht van die chauffeur datie die bocht wil maken terwijl daar een auto staat :X

[video]
wtf.. rijdt die truck nou die auto aan gort ook nog? wat een ******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Jep, daar begint de ellende :/ Omdatie die auto raakt kan hij niet doorrijden en statie midden op het spoor. En dan gaat de overweg ineens dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Zo. Da's een dure fuck-up. Splinternieuwe locomotief, direct rijp voor de sloper :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
Alex) schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:32:
Geen idee wat er met OHIH aan de hand is.
Tamelijk eenvoudig samen te vatten met: onderbezetting.

offtopic:
Vooral sinds de drie actiefste teamleden weggegaan zijn, en voor zichzelf een andere site zijn begonnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 07-11-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

wildhagen schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:59:
[video]

Zo. Da's een dure fuck-up. Splinternieuwe locomotief, direct rijp voor de sloper :P
Ah, dus dat is ermee gebeurd. Ik zag laatst een foto langskomen van die loc (ging terug naar EMD/Cat) en vroeg me af waar die kromme rug vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wildhagen schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:59:
[video]

Damn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe laat er voor de ochtendspits twee VIRMS aan elkaar worden gekoppeld? De eerste intercity van Haarlem naar Leiden, Den Haag en verder richting het zuiden vertrekt om 05.44, deze kan prima met 4 of 6 bakken rijden (ben nog nooit op dat tijdstip op 't perron, geen praktijkervaring :P). Tegen zevenen 's morgens zijn er uiteraard 10 bakken nodig om iedereen een zitplaats te bieden.

Maar hoe laat doen ze dit in de ochtendspits? Rond 17.00 wordt er vaak op Haarlem een VIRM aangekoppeld voor de avondspits en om 20.00 mag hij er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rover klaagt bij NMa over 'monopolist' NS
RIJSWIJK - Reizigersvereniging Rover beschuldigt de Nederlandse Spoorwegen van kunstmatige prijsopdrijving op het traject Rotterdam-Antwerpen.

"We hebben daarover een klacht ingediend bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa)", meldde een woordvoerder vrijdag.

Vanaf volgende maand worden reizigers naar België gedwongen om gebruik te maken van de Fyra. Door de tarieven voor deze reis fors te verhogen en geen abonnementen meer te bieden, maakt NS volgens Rover misbruik van zijn monopoliepositie.

''Reizigers betalen dan zo'n 30 procent meer en in sommige gevallen kost de treinreis straks het dubbele van wat mensen nu betalen'', aldus de woordvoerder.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maatschappij Voor Beter OV heeft een maand terug al hetzelfde gedaan, dus die zullen wel blij zijn dat ze op deze manier bijval krijgen van ROVER. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
nieuws: NS wil meer remenergie treinen hergebruiken
Met nog iets meer informatie: SpoorPro.nl.

Was gisteren aanwezig bij de ondertekening van deze Green Deal. Goed om te zien dat zowel de overheid, de infraprovider en de vervoerders hier aan mee gaan werken. Hopelijk slaagt de proef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:52:
Weet iemand toevallig hoe laat er voor de ochtendspits twee VIRMS aan elkaar worden gekoppeld?
Worden treinen standaard verlengd voor de spits ?! :?
Ik wacht elke ochtend maar weer af hoe 'lang' ons sprintertje dit keer is ...is maar net hoeveel materieel ze op orde hebben volgens conducteurs en reacties alhier.
Tegen zevenen 's morgens zijn er uiteraard 10 bakken nodig om iedereen een zitplaats te bieden.
Zitplaats ?! Jij verwacht nogal wat ...

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 09-11-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe willen ze energie terugleveren aan het net? Dan moet je van gelijkspanning weer wisselspanning maken, en dat met flinke stromen. Wat kost de apparatuur daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maasluip schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:10:
Hoe willen ze energie terugleveren aan het net? Dan moet je van gelijkspanning weer wisselspanning maken, en dat met flinke stromen. Wat kost de apparatuur daarvoor?
Het kan ook in het net blijven he. Als er een trein een grote station binnen komt rollen en er vertrekt er net eentje, vloeit de remenergie van de ene trein naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Overigens viel me wel op dat de prijzen weer iets gedaald zijn als ik naar januari kijk om naar Londen te gaan. Ik zat nu op zo'n 70 - 85 euro enkel, waar het eerst rond de 50 euro was, maar eind december rond de 80 - 120 euro zat.

Maar goed, dan zit je nog steeds met die klote overstap in Essen of Antwerpen en is het dus nog steeds een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heel interessant om die remenergie als electriciteit terug te leveren aan de bovenleiding, maar ze hebben het over dat treinen sterkere remmen hebben. Dat is niet hetzelfde. Steeds meer treinen maken gebruik van schijfremmen op de as (zoals auto's) ipv de bekende blokken tegen het loopvlak van het wiel. Met die schijfremmen kan een trein beter en harder remmen, maar wordt er 0 electriciteit opgewekt. Dat electriciteit opwekken om aan de bovenleiding terug te geven kan alleen via een aandrijfmotor die daarvoor geschikt is. De trein moet daar wel over beschikken. En om een trein daardoor harder te laten remmen gaat dat alleen werken als (bijna) alle assen van de trein, incl alle wagons, zo'n aandrijfmotor hebben.

Dan kom ik gelijk bij het volgende wat ik me afvraag: is het niet beter om alle assen van de trein te voorzien van een aandrijfmotor? Dan wordt de hele trein zeg maar 'all wheel drive', waarbij per as minder energie nodig is, en de motoren en aandrijving veel lichter gebouwd kan worden, alsmede dat een trein dan ook (vrijwel) geen tractieproblemen meer zal hebben op gladde sporen.

Dan even nog heel wat anders. Begin oktober waren we weer es een weekendje in Simpelveld (zuid Limburg) en daar zijn we gezellig met de stoomtrein meegeweest van Simpelveld naar Valkenburg. Dit is gefilmd na terugkomst op Simpelveld, waarna de trein verder ging naar Kerkrade.

Het was mijn eerste real-life video-test met m'n nieuwe camera, Nikon D3200, Nikkor 16-85 lens, UV en CP filter, ext stereo mic. Daar moet ik dus nog wat vaker mee oefenen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 09-11-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Knightwolf schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:11:
HDan even nog heel wat anders. Begin oktober waren we weer es een weekendje in Simpelveld (zuid Limburg) en daar zijn we gezellig met de stoomtrein meegeweest van Simpelveld naar Valkenburg. Dit is gefilmd na terugkomst op Simpelveld, waarna de trein verder ging naar Kerkrade.

Het was mijn eerste real-life video-test met m'n nieuwe camera, Nikon D3200, Nikkor 16-85 lens, UV en CP filter, ext stereo mic. Daar moet ik dus nog wat vaker mee oefenen :P

[video]
Leuk om te zien. Wij waren er ca. 2,5 jaar terug en het was een leuke ervaring. Tenminste...ik vond het leuk. Ms. Killjoy was nogal zwanger en heeft eigenlijk alle ritten liggen slapen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dan kom ik gelijk bij het volgende wat ik me afvraag: is het niet beter om alle assen van de trein te voorzien van een aandrijfmotor? Dan wordt de hele trein zeg maar 'all wheel drive', waarbij per as minder energie nodig is, en de motoren en aandrijving veel lichter gebouwd kan worden, alsmede dat een trein dan ook (vrijwel) geen tractieproblemen meer zal hebben op gladde sporen.
Tractiemotoren zijn nogal zwaar, en die motoren hebben weer controllers nodig die ook nogal wat wegen. Koper is best heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vinnienerd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 02:04:
Tractiemotoren zijn nogal zwaar, en die motoren hebben weer controllers nodig die ook nogal wat wegen. Koper is best heavy.
Ja, daarom juist, denk ik dat meerdere kleine minder of evenveel weegt met veel meer tractie, dan enkele hele grote motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die moet je ook allemaal onderhouden, en dat is niet goedkoop.
Maar het gebeurt. De 2-wagenstellen SGM zijn op alle wielen aangedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me verbaast is het volgende: Ik zie dat het treinstoplicht op groen staat voor een overweg die open is.
Komt er een trein aan, springt het eerst op rood, dan weer op groen als de overweg dicht is. Ik vind dat een beetje raar. Dit zie ik in Wezep. Is dat normaal?

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:59:
Wat me verbaast is het volgende: Ik zie dat het treinstoplicht op groen staat voor een overweg die open is.
Komt er een trein aan, springt het eerst op rood, dan weer op groen als de overweg dicht is. Ik vind dat een beetje raar. Dit zie ik in Wezep. Is dat normaal?

Karel
Wikipedia: Stop- en doorschakeling

Waarom het sein in de ruststand nog op groen staat weet ik alleen niet - waarschijnlijk werkt de stop-doorschakeling alleen vanaf het moment dat er daadwerkelijk een trein aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blijkbaar wel een P-sein? Wel vaag... een bediend sein zou nooit op groen moeten staan in rust.

edit:
volgens mij doet het sein bij Driebergen-Zeist (richting Arnhem) ook zo...

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Een stop-door wordt op een vrije baan gebruikt om stoptreinen te laten stoppen bij een halte aan de vrije baan. Er wordt voor de trein uit een stop of door commando meegegeven aan de vrije baan. Bij een stoptrein zal een 'stop' commando meegegeven worden waardoor het sein in de stand stop valt (op rood gaat dus). Wanneer er een IC langs een halte moet rijden krijgt het een 'door' commando mee en dan zal het sein gewoon groen blijven tonen. Dat je het sein groen zien zijn, daarna rood ziet worden en daarna weer groen ziet worden heeft dus te maken met het feit dat een trein de vrije baan op komt, en vervolgens een 'stop' commando voor de trein de baan op gestuurd wordt.

Bij Driebergen-Zeist is het gewoon een emplacementsschakeling is het is ARI die het sein tijdig op groen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hmm interessant.
En dan gaat de overweg toch wel gewoon dicht als er vanuit de andere richting een IC aan komt terwijl een stoptrein bij het station aan komt of er stilstaat. Dus 2 stop-door schakelingen die met elkaar rekening moeten houden.

Ook is het zo dat de overweg maar vanuit 1 richting 'achter het station' ligt, immers vanuit d eandere richting ligt de overweg 'voor het station', en moet de overweg dicht voordat de stoptrein op het station stopt.

Of is het dan zo dat die stop-door schakeling alleen van uit 1 richting werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 11:13

Sr_Ogel

Klop klop klop

Knightwolf schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:47:

Ook is het zo dat de overweg maar vanuit 1 richting 'achter het station' ligt, immers vanuit d eandere richting ligt de overweg 'voor het station', en moet de overweg dicht voordat de stoptrein op het station stopt.
Grappig dat je dat zegt. Het station wat werd aangehaald is er heel toevallig één waarbij de overweg "door" het station loopt. Aan beide zeiden van de overweg is een perron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Knightwolf schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:47:
Hmm interessant.
En dan gaat de overweg toch wel gewoon dicht als er vanuit de andere richting een IC aan komt terwijl een stoptrein bij het station aan komt of er stilstaat. Dus 2 stop-door schakelingen die met elkaar rekening moeten houden.

Of is het dan zo dat die stop-door schakeling alleen van uit 1 richting werkt?
Waarschijnlijk alleen vanuit 1 richting. Verkeerd spoorrijden wordt toch zelden gedaan en het zou extra geld kosten wat er toch nooit uitgehaald gaat worden.
De andere kant wordt via de normale detectie gedaan of in het slechtste geval moet de trein de overweg aanrijden met 5km/u :p
Pagina: 1 ... 88 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!