Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nou, dat wordt nog leuk, mijn reistijd gaat zo te zien een kwartier langer worden. En het enige stuk dat nog intercity te noemen valt is tussen Bergen op Zoom en Dordrecht, de rest is meer sneltrein en sprinter dan intercity te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@JeroenH
Ik weet, het was alleen om ff aan te geven dat alleen al grof gezegd 2x zo duur zijn dan het duurste 2e klas retourtje :+
Mijn auto is trouwens al lang afgeschreven en betaal bijna geen belasting/verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 13:16

Jeoh

blaat

Fiber schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:51:
Gek genoeg gaat er ook een naar Leeuwarden op ongeveer hetzelfde tijdstip...: O-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Tijd    Station / Halte Spoor   Richting    Reisdetails
19:39    + Vlissingen    3  Roosendaal   Intercity (NS)
19:42    + Vlissingen Souburg           
19:46    + Middelburg           
19:50    + Arnemuiden           
20:01    + Goes         
20:06    + Kapelle-Biezelinge           
20:12    + Kruiningen-Yerseke           
20:17    + Krabbendijke         
20:21    + Rilland-Bath         
20:30    + Bergen op Zoom           
20:43    + Roosendaal           
21:06    + Dordrecht            
21:16    + Rotterdam Blaak          
21:22    + Rotterdam Centraal           
21:27    + Schiedam Centrum         
21:35    + Delft            
21:43    + Den Haag HS          
21:46    + Den Haag Laan v NOI          
21:57    + Leiden Centraal          
22:13    + Schiphol         
22:20    + Amsterdam Lelylaan           
22:24    + Amsterdam Sloterdijk         
22:37    + Amsterdam Centraal           
23:00    + Almere Centrum           
23:19    + Lelystad Centrum         
23:53    + Zwolle           
00:09    + Meppel           
00:19    + Steenwijk            
00:28    + Wolvega          
00:36    + Heerenveen           
00:44    + Akkrum           
00:50    + Grou-Jirnsum         
01:00    + Leeuwarden    3
Dit en de rit naar Groningen is gewoon de oude sneltrein tussen Vlissingen en Amsterdam Centraal met een ritje naar het noorden er aan vastgekoppeld.

Wel fijn, eindelijk weer een directe trein tussen Sloterdijk en Rotterdam die niet over Haarlem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 15:23
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:26:
Utrecht - Amsterdam Zuid en Utrecht - Nijmegen zijn wat minuten korter geworden :o
Utrecht - Nijmegen snap ik wel (wachttijd in Arnhem), maar waar halen ze die 2 minuten Utrecht - Amsterdam Zuid vandaan 8)7
Nijmegen-Utrecht is 1 minuut korter geworden.

Maar niet door korter te wachten in Arnhem. Dat is alleen nu even, omdat de Nijmegen-Den Helder treinen in verband met het herfstweer twee minuten eerder vertrekken.

Arnhem Ede-Wageningen is 1 minuut sneller geworden (van 11 naar 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
noppus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Nijmegen-Utrecht is 1 minuut korter geworden.

Maar niet door korter te wachten in Arnhem. Dat is alleen nu even, omdat de Nijmegen-Den Helder treinen in verband met het herfstweer twee minuten eerder vertrekken.

Arnhem Ede-Wageningen is 1 minuut sneller geworden (van 11 naar 10).
ah.. zover had ik er nog niet in gekeken

maar dat kan wel kloppen aangezien ze nu met hogere snelheid in/uit Arnhem kunnen rijden.
die wachttijd in Arnhem is echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 15:23
O, dat wist ik niet.

Overigens raar dat Ede-Wageningen Arnhem 2 minuten langer moet duren (12 dus) dan de andere kant op en dat het wel in 11 minuten kan, 1 keer per 2 uur, als de trein voor de ICE zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 09:34

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bij reizen van Alphen naar Den Haag CS zijn de overstaptijden gelukkig een stuk gunstiger geworden. De trein uit Utrecht/Woerden/Alphen komt namelijk bijna altijd te laat binnen in Leiden en dan zie je de Intercity van .10 nog net wegrijden. De eerstvolgende trein naar Den Haag CS is dan de sprinter van .17 die nog 4 keer stopt. In de nieuwe dienstregeling gaat de Intercity vanuit Leiden om .15.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 21:11

vooghel

Cunning linguist

JeroenH schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Als je zo aan je auto rekent houd je jezelf voor de gek. De ANWB rekende uit dat een doodnormale middenklasser (Astra, Golf, Megane, dat werk) in totaal zomaar 40-45ct per kilometer kost (mini-autootjes als Aygo etc. 20-25ct/km). Helaas houden maar zeer weinig Nederlanders hun totale autokosten bij en dan krijg je dit soort scheve berekeningen....

In vergelijking met de auto (mits eerlijk berekend) is de trein helemaal zo duur niet, zeker met korting.
Tenzij je niet alleen in de auto zit; met 2 of meer personen nemen de treinkosten toe, en blijven de autokosten gelijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:28
Ik zie dat Almere Strand is afgebroken. Zou Almere Poort nu als evenementenstation worden gebruikt. Het is wel veel verder lopen naar het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

MuzenJaap schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:08:
Ik zie dat Almere Strand is afgebroken. Zou Almere Poort nu als evenementenstation worden gebruikt. Het is wel veel verder lopen naar het strand.
Of bouwen ze het volgend voorjaar weer op...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik zal eens kijken wat betreft Almere strand ik fiets er dagelijks onderdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nieuws: Minister onderzoekt zendlimiet mobiele netwerken rond treinspoor

*knarsentand*

50% van de mensen die reageren denkt dat het om de wifi verbinding in de trein gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 21:59
Hmm doordat blijkbaar de Beneluxtrein verdwijnt betekend dit ook dat het 'vanaf-elk-station'-tarief naar Brussel-Zuid en doorgaand Londen dus gaat verdwijnen, althans dat vertelde dus een medewerker van NS HiSpeed net aan mij.

Vooralsnog betekend dit voor mij dat een treinkaartje zo'n 100 tot 200 euro duurder zal worden naar Londen :/. Vind ik eigenlijk best wel vreemd, en lijkt mij ook niet rendabel als alternatief voor het vliegtuig. Zijn er mensen die hier iets meer vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08 17:26
Ik vind het jammer dat de Benelux verdwijnt, ik ben nu vanuit Belgie naar Amsterdam (of waar dan ook) minstens 29,- enkel kwijt. Dat vind ik al een mooi bedrag, of ik echt meer wil gaan betalen voor een snellere verbinding, dat weet ik niet. Ik ben vanuit Hasselt ongeveer 3,5 uur onderweg naar Amsterdam (met overstap van 40 minuten in Antwerpen Centraal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Er gaan verschillende tarieven komen, ook vroegboekkortingen e.d., je committeert je dan echter wel aan een bepaalde tijd en trein. Prijzen zijn nog niet bekend, die gaan als het goed is later deze maand bekendgemaakt worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 14-10-2012 15:45 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Beetje jammer, ik wil namelijk eind december naar Londen en dat is nu dus niet te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:46:
Beetje jammer, ik wil namelijk eind december naar Londen en dat is nu dus niet te boeken.
mm?

https://treintickets.nshi...Business=false&cid=296476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:44
Das bijna 200 euro. Voor 100 euro heb je al een vliegticket met Easyjet. Vliegen een uurtje, als je 3 uur van te voren op het vliegveld bent, kost het je 4 uur. Met de trein ben je vanaf Amsterdam ook al dik 4,5 uur bezig. Ik had het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:54:
Das bijna 200 euro. Voor 100 euro heb je al een vliegticket met Easyjet. Vliegen een uurtje, als je 3 uur van te voren op het vliegveld bent, kost het je 4 uur. Met de trein ben je vanaf Amsterdam ook al dik 4,5 uur bezig. Ik had het wel geweten.
he iemand die in het verkeerde forum zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 20:02

mambo No5

Bad Apple?

Robkazoe schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:54:
Ik ook, ik zou de trein nemen. :> Reken je namelijk ook even de transfertijden mee van het vliegveld naar Londen zelf? Niet ieder veld ligt (zoals London City) midden in de stad namelijk.. :P In het slechtste geval ben je nog een slordig uur bezig om van het veld naar 't centrum of ergens daar in de buurt te komen namelijk.. (*kuch* Stansted, Gatwick, Heathrow, Luton...)

[ Voor 51% gewijzigd door mambo No5 op 14-10-2012 18:18 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercatres schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:35:
Ik vind het jammer dat de Benelux verdwijnt, ik ben nu vanuit Belgie naar Amsterdam (of waar dan ook) minstens 29,- enkel kwijt. Dat vind ik al een mooi bedrag, of ik echt meer wil gaan betalen voor een snellere verbinding, dat weet ik niet. Ik ben vanuit Hasselt ongeveer 3,5 uur onderweg naar Amsterdam (met overstap van 40 minuten in Antwerpen Centraal).
Zou inderdaad jammer zijn als de Benelux verdwijnt. Wij reizen vrijdag met de Benelux van Rotterdam naar Brussel (eerst nog met de reguliere treinen naar Rotterdam). Kosten: 51 euro per persoon voor een retour (zondag terug). De andere opties waren met de "supersnelle" Thalys: en inderdaad, dan ben je geen 3 uur en 22 minuten, maar 2 uur en 48 minuten onderweg. Kost je echter wel 90 euro per persoon extra, voor die 34 minuten kortere reis.

Opvallend: je kunt ook een andere reis met de Thalys boeken. Die is 4 minuten sneller dan de reis met de Benelux en kost nog een paar tientjes per persoon meer als de kortere reis met de Thalys. Logisch, je zit immers langer in de dure Thalys en betaalt dus meer.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Benelux over de Oude Lijn vandaag?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
mambo No5 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:12:
[...]
Ik ook, ik zou de trein nemen. :> Reken je namelijk ook even de transfertijden mee van het vliegveld naar Londen zelf? Niet ieder veld ligt (zoals London City) midden in de stad namelijk.. :P In het slechtste geval ben je nog een slordig uur bezig om van het veld naar 't centrum of ergens daar in de buurt te komen namelijk.. (*kuch* Stansted, Gatwick, Heathrow, Luton...)
Als je 2 uur van te voren incheckt, dan duurt het allebei ongeveer even lang. Nogmaals, ik vind treinreizen ook altijd wel lekker. Maar ik ga niet het dubbele betalen voor voor iets wat qua reistijd ongeveer net zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:06:
Benelux over de Oude Lijn vandaag?
Werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Zou inderdaad jammer zijn als de Benelux verdwijnt. Wij reizen vrijdag met de Benelux van Rotterdam naar Brussel (eerst nog met de reguliere treinen naar Rotterdam). Kosten: 51 euro per persoon voor een retour (zondag terug). De andere opties waren met de "supersnelle" Thalys: en inderdaad, dan ben je geen 3 uur en 22 minuten, maar 2 uur en 48 minuten onderweg. Kost je echter wel 90 euro per persoon extra, voor die 34 minuten kortere reis.

Opvallend: je kunt ook een andere reis met de Thalys boeken. Die is 4 minuten sneller dan de reis met de Benelux en kost nog een paar tientjes per persoon meer als de kortere reis met de Thalys. Logisch, je zit immers langer in de dure Thalys en betaalt dus meer.... :)
Als je wat eerder had geboekt dan was je met de Thalys veel goedkoper uit geweest dan die ongeveer 140 Euro voor een retour die jij nu noemt... Scheelt al gauw bijna de helft. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:38:
[...]

Als je wat eerder had geboekt dan was je met de Thalys veel goedkoper uit geweest dan die ongeveer 140 Euro voor een retour die jij nu noemt... Scheelt al gauw bijna de helft. :)
Nee hoor. Ik heb maanden vantevoren al gekeken naar de prijzen. Die zijn in de tussentijd niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan ben je wellicht te kieskeurig met je vertrektijdstip. Vanuit welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mambo No5 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:12:
[...]
Hangt helemaal af waar je moet zijn in London. St. Pancras is inderdaad redelijk centraal, maar als je bijv in de East End moet zitten is Stansted nog niet zo gek (of City trouwens, waar vanaf Antwerpen goed betaalbare vluchten heen gaan), idem Gatwick als je naar het zuiden reist. En dan hebben we het nog niet over bestemmingen buiten London.

Dat is IMHO ook zwakte van Eurostar - de aansluitingen verder de UK in zijn (tenzij je geluk hebt en je trein net van St. Pancras of Kings Cross vertrekt) slecht. Dat is natuurlijk onvermijdelijk met de meerdere mainline-stations, net zoals het in Paris is, maar het maakt het niet aantrekkelijker. Als ik bijv naar Cambridge moet, dan is het met de trein voor mij meer dan twee keer zo lang door-to-door als vliegen, en het kost me een stuk meer. Sterker nog, het is maar marginaal korter dan met de boot naar Harwich, en dat kan ik 's nachts doen incl bed + douche in hut voor minder dan de prijs van een treinkaartje.

* dion_b is dan ook in geen jaren met de trein naar UK gegaan, hooguit daar met trein vanaf vliegveld of haven rondgereisd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja vanuit een bekend Fyra station kan het inderdaad, maar ik wil vanuit Oss, wat eerst gewoon kon, en dat kan nu dus niet meer. Die reis naar Roosendaal (of Breda, weet ik niet) moet je nu dus zelf betalen. Verder waren de tickets eerst vanaf 49 euro (enkel!) en nu blijkbaar vanaf ongeveer 89 euro. Dat is voor een weekend wel erg duur ineens. Sterker nog, dan kan het zo zijn dat de reis in sommige gevallen duurder wordt dan het verblijf.

Daarnaast vind ik de trein prettiger reizen dan het vliegtuig, maar als het geen alternatief meer is qua prijs dan denk ik toch dat in de toekomst de keuze snel gemaakt is. Ook zou het me niet verbazen als die ook de zoveelste beslissing wordt die op de een of andere manier teruggedraaid gaat worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dan nog veel mensen - zakelijke reizigers uitgesloten - de trein als voldoende alternatief gaan zien. Terwijl voorheen de Eurostar en Beneluxlijn echt helemaal vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag geschoten in Hoofddorp:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/548664_4641594239283_1573359442_n.jpg

Zoek de fout(en)... ;)

Even serieus, wat kan er nou in hemelsnaam gebeurd zijn al wil dit op de TBP/CTA bakken komen te staan?
Eén foute instelling lijkt me al het minste.... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 15-10-2012 00:28 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16

Nox

Noxiuz

Ik heb er heel veel over gehoord. De borden kloppen niet. Dit was vrijdag en zaterdag het geval :?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vandaag ook 'last' van gehad, trein zou via andere route rijden volgens de TCA, op diezelfde TCA stond echter de gebruikelijke route, later kwam er een omroepbericht dat de TCA idd fout was.

Verder was ook de NS planner een beetje van slag.

Moest van Alkmaar naar Deventer via Amsterdam

Als ik van Alkmaar naar Deventer invulde (wat hoe dan ook via Amsterdam gaat) kreeg ik te zien dat ik om moest reizen via Utrecht (maar zoals absoluut noodzakelijk gewoon met een tussenstop op Amsterdam) met een halfuurtje langer onderweg dan normaal. Vulde ik echter in van Amsterdam naar Deventer kreeg ik niet de omweg via Utrecht te zien maar een trein van een uur later die direct naar Deventer ging 8)7

-edit- okee voorbeeld plaatsen ingevuld

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 15-10-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

A, B, X, Y, zo goed is mijn wiskunde niet. Noem eens man en paard en wees eens duidelijk, ik snap er geen hout van. Stationsnamen dus, hier kunnen we niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Schijnt ook dat er pas een route was die zou stoppen bij Onze Lieve Vrouwe in Nood, maar daar was geen sprake van. Als die eruit werd gehaald kwam er een bericht onderin te staan dat je om moest reizen.

Het systeem zag dat een station niet gebruikt werd om op te stoppen, dus 'een trajectstoring', dus een omreisadvies...

Ook zo lekker fout.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:47
Tja, met de vele werkzaamheden heeft het reisinformatiesysteem blijkbaar een beetje moeite om het allemaal bij te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NS of Prorail heeft een nieuw systeem om treinen bij werkzaamheden te plannen. En dat gaat nog niet helemaal lekker blijkt.
Een hele tijdelijke treinserie werd niet getoond, toen werden opgeheven treinen wel (soms wel 3x) getoond. Het is gewoon de gebruikelijke chaos.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alex3305 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Ja vanuit een bekend Fyra station kan het inderdaad, maar ik wil vanuit Oss, wat eerst gewoon kon, en dat kan nu dus niet meer.
Zit nog niet in het boekingssysteem, komt morgen blijkbaar.
Ik ben ook wel benieuwd wat de prijs wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:00:
Dan ben je wellicht te kieskeurig met je vertrektijdstip. Vanuit welke plaats?
We moeten hoe dan ook met de reguliere dienst naar Rotterdam. Wij vertrekken gewoon de eerste trein na 9:00 uur (i.v.m. korting op het NS-traject) en staan dan rond 10:40 uur op Rotterdam CS. Vanuit Rotterdam pakken we dan de internationale trein naar Brussel (via Roosendaal).

Later vertrekken is niet echt een optie. Nu zijn we 's middags al in Brussel en kunnen we nog wat doen. 's Avonds is in Brussel alles (musea, de meeste winkels) dicht.

De terugreis (zondag) pakken we in Brussel de trein van +/- 15:15 uur terug.

Misschien heeft het met de herfstvakantie te maken ofzo. Als ik nu kijk voor eind november, zie ik dat je inderdaad 30 euro korting per persoon krijgt. De meerprijs voor de reis met Thalys is dan maar 60 euro p.p. in plaats van 90 euro p.p. Nog steeds erg veel voor een winst van 34 minuten, als je je bedenkt dat we nu 51 euro p.p. kwijt zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:28
alex3305 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:59:
[...]

Ja vanuit een bekend Fyra station kan het inderdaad, maar ik wil vanuit Oss, wat eerst gewoon kon, en dat kan nu dus niet meer. Die reis naar Roosendaal (of Breda, weet ik niet) moet je nu dus zelf betalen. Verder waren de tickets eerst vanaf 49 euro (enkel!) en nu blijkbaar vanaf ongeveer 89 euro. Dat is voor een weekend wel erg duur ineens. Sterker nog, dan kan het zo zijn dat de reis in sommige gevallen duurder wordt dan het verblijf.
Men zou een buslijn Roosendaal <> Essen moeten beginnen. Zorgen voor goede aansluitingen beide kanten op, en je hebt een klein goudmijntje. Vanuit Essen elk half uur snel naar Brussel, in plaats van met het boemeltje naar Antwerpen...

Voor mij verandert er niks, ik pakte altijd al de fiets of auto naar Essen. Gratis parkeren en minder vertragingen dan de Benelux. Tevens met een kaartje Elk Belgisch Station naar Londen was het lekker goedkoop naar Londen :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:25
leonbong schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:23:
Ik zal eens kijken wat betreft Almere strand ik fiets er dagelijks onderdoor.
De halte wordt definitief afgebroken mijn vriendin wist dat er vorige week een brief van prorail was gekomen mbt Station almere poort en daarin stond ook dat almere strand vervalt.
Almere poort gaat 8 dec open.

Er is al bijna niks meer van te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 15-10-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 21:11

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:21:
[...]

We moeten hoe dan ook met de reguliere dienst naar Rotterdam. Wij vertrekken gewoon de eerste trein na 9:00 uur (i.v.m. korting op het NS-traject) en staan dan rond 10:40 uur op Rotterdam CS. Vanuit Rotterdam pakken we dan de internationale trein naar Brussel (via Roosendaal).
Je zou kunnen kijken of de besparing door een vroegere Fyra te nemen niet groter is dan de besparing door na 9.00u te reizen met de NS.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

--WaaZaa-- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:31:
[...]

Men zou een buslijn Roosendaal <> Essen moeten beginnen. Zorgen voor goede aansluitingen beide kanten op, en je hebt een klein goudmijntje. Vanuit Essen elk half uur snel naar Brussel, in plaats van met het boemeltje naar Antwerpen...
Eens per uur IC, eens per uur stoptrein met overstappen in Antwerpen. Maar de stoptrein is ook maar 3 minuten langzamer dan de IC.
Maar erg snel kun je het niet noemen. De reistijd van de Benelux tussen Roosendaal en Antwerpen is korter dan die van de IC tussen Essen en Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
--WaaZaa-- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:31:
[...]

Men zou een buslijn Roosendaal <> Essen moeten beginnen. Zorgen voor goede aansluitingen beide kanten op, en je hebt een klein goudmijntje.
Betwijfel het... de enige reële optie is dan dat je over de N262 moet (Antwerpseweg). Dat is nou niet echt een weg waar je door kunt rijden, 2x2 baans merendeels en max 100 km/h, maar men overweegt dit te downgraden naar 80 km/h geloof ik. (En daarnaast is die weg flitspaal-heaven!). En het stuk door de stad dat je dan vanaf het NS-station moet is ook vrij druk, en staat nog vol met stoplichten ook.

Volgens mij doe je er met zo'n busverbinding nauwelijks korter over dan wanneer je het boemeltje pakt en in Essen uitstapt...

Met het boemeltje doe je van Roosendaal naar Essen er 7 minuten over. Het lijkt me onrealistisch dat je er met de bus korter dan 12-15 minuten over doet.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2012 11:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:10:
[...]

Betwijfel het... de enige reële optie is dan dat je over de N262 moet (Antwerpseweg). Dat is nou niet echt een weg waar je door kunt rijden, 2x2 baans merendeels en max 100 km/h, maar men overweegt dit te downgraden naar 80 km/h geloof ik. (En daarnaast is die weg flitspaal-heaven!). En het stuk door de stad dat je dan vanaf het NS-station moet is ook vrij druk, en staat nog vol met stoplichten ook.

Volgens mij doe je er met zo'n busverbinding nauwelijks korter over dan wanneer je het boemeltje pakt en in Essen uitstapt...
Voorbeeld in Japan volgen en gewoon een prive spoorlijn er naast bouwen ;)

Maar de overheid heeft zo'n zelfde plan al een keer afgeschoten -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Voorbeeld in Japan volgen en gewoon een prive spoorlijn er naast bouwen ;)
Is al eens gedaan, door de Société Anonyme des chemins de fer d'Anvers à Rotterdam (later Chemins de fer Grand Central Belge)

Was tot 1880 een prive-spoorweg, die later is aangesloten op de staatsspoorweg Staatslijn 1. In 1880 is het Nederlandse deel van de lijn overgenomen door de SS (die later weer samen met de HSM in de NS overging) en werd het dus een spoorweg die in eigendom was van de Nederlandse Staat :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ah dat wist ik niet }:O
Maar dat was in 1880 ;) het laatste project wat voor het grootste gedeelte privaat gefinancieerd zou worden was SAAL, wat dus uiteindelijk alsnog een overheidsproject is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:28
wildhagen schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:10:
[...]

Met het boemeltje doe je van Roosendaal naar Essen er 7 minuten over. Het lijkt me onrealistisch dat je er met de bus korter dan 12-15 minuten over doet.
De N262 is al gedowngrade naar 1 baan vanaf oprit Dreesweg :) Flitspalen hebben er nooit gestaan, maargoed buschauffers rijden natuurlijk ook nooit te hard ;)

Veel beter zal het in ieder geval niet zijn, maar als je beter kunt aansluiten op de treintijden is het wellicht nog een optie ;)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
--WaaZaa-- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
maargoed buschauffers rijden natuurlijk ook nooit te hard ;)
:D
ik moest lachen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Maar ik heb er eens een nachtje over geslapen en wat ik dus ook niet helemaal snap is het volgende; volgens mijn weten kun je namelijk ook via Maastricht naar Brussel (Zuid) toe. Dan zou je daar toch heen kunnen reizen zonder extra kosten voor een Fyra? Voor ons is dat namelijk even ver. Want volgens het nieuwe spoorkaartje rijdt daar geen vorm van een HSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:56:
Maar ik heb er eens een nachtje over geslapen en wat ik dus ook niet helemaal snap is het volgende; volgens mijn weten kun je namelijk ook via Maastricht naar Brussel (Zuid) toe.
Dat kan idd, maar volgens mij is dat wel een boemeltreintje? Iig tot aan Luik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maastricht - Luik is een L-trein (stoptrein). Vanaf Luik ga je met 200 km/h naar Brussel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Haha, dus ook niet echt een optie. Tja een tijdje terug kreeg ik dat namelijk als reisadvies van NS HiSpeed. Ik heb mezelf er in ieder geval al redelijk bij neer gelegd :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:06:
Haha, dus ook niet echt een optie. Tja een tijdje terug kreeg ik dat namelijk als reisadvies van NS HiSpeed. Ik heb mezelf er in ieder geval al redelijk bij neer gelegd :-(.
probeer eens via de nmbs?
http://www.belgianrail.be/nl/
http://www.b-europe.com/Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Hangt ervan af waar je woont, in principe zou je ook in Maastricht de bus naar Hasselt kunnen nemen, dan ben je nog een goed uur onderweg naar Brussel (-Zuid). Bus Maastricht - Hasselt rijdt elk uur, kost ongeveer vijf euro en doet er een uur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Geprobeerd. Bij de eerste link werd ik doorverwezen naar de tweede link en kreeg ik de volgende foutmelding:
Kortstondige technische fout
Sorry. Uw aanvraag kon heel eventjes niet opgestuurd worden.
Misschien is het iets Vlaams, maar ik vind kortstondig en heel eventjes wel leuk gevonden :+.

Toen ik er overigens wel doorheen kwam, kreeg ik helaas nog een foutmelding dat er geen treinen meer beschikbaar zijn (vanuit Oss). Dat lijkt mij stug, en het lijkt er dus op dat de NMBS ook de Nederlandse reisplanner gebruikt. Als ik dan Roosendaal of Maastricht pak, dan zijn er wel treinen beschikbaar, maar tegen hetzelfde tarief als bij de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:56:
Maar ik heb er eens een nachtje over geslapen en wat ik dus ook niet helemaal snap is het volgende; volgens mijn weten kun je namelijk ook via Maastricht naar Brussel (Zuid) toe. Dan zou je daar toch heen kunnen reizen zonder extra kosten voor een Fyra? Voor ons is dat namelijk even ver. Want volgens het nieuwe spoorkaartje rijdt daar geen vorm van een HSL.
Het is maar wat je even ver noemt. Qua tijd is het met de huidige dienstregeling een uur langer, in afstand is het ruim 100 km verder.

NS Hispeed werkt met relaties en heeft niet voor alle mogelijke reisroutes een prijs. Dus het kan heel goed zijn dat NS Hispeed het kaartje via Maastricht helemaal niet kan verkopen.
Als je het opsplitst en het grensgedeelte even vergeet:
Oss-Roosendaal: 13,60
Essen-Brussel: 10,90
Totaal: 24,50

Oss-Maastricht: 20,30
Vise-Brussel: 16,60
Totaal: 36,90

Denk niet dat het via Maastricht makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Goedkoopste wat ik kan vinden is 158 euro (2x 79 euro) voor een retourtje Amsterdam CS - Londen.

http://www.b-europe.com/R...=false#stepTrainSelection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
AW_Bos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:27:
Vandaag geschoten in Hoofddorp:
[afbeelding]

Zoek de fout(en)... ;)

Even serieus, wat kan er nou in hemelsnaam gebeurd zijn al wil dit op de TBP/CTA bakken komen te staan?
Eén foute instelling lijkt me al het minste.... 8)7
In de spits pak ik nog wel eens de intercity Utrecht Deventer van spoor 11 om .02 en .32. Vervolgens staat er een blauwe balk aan de onderkant: De intercity naar Deventer vertrekt van spoor 11. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Laatst in Groningen vertrok de Intercity naar Meppel (sinds wanneer rijdt die?) van spoor 6a. (waar altijd de stoptrein naar Leeuwarden vertrekt)
Dan moet je dus eerst langs het rangeerterrein voordat je verder kan...
Toen kwam er een Arriva treintje aanrijden, die gewoon naar Leeuwarden ging.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 01-08 14:16
Kan iemand mij het nut van deze overstap op Lage Zwaluwe uitleggen.
Voorheen kon ik zonder overstappen van Breda Prinsenbeek naar Dordrecht, maar nu moet ik ineens overstappen?

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/trein.jpg

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ritchie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:08:
Kan iemand mij het nut van deze overstap op Lage Zwaluwe uitleggen.
Voorheen kon ik zonder overstappen van Breda Prinsenbeek naar Dordrecht, maar nu moet ik ineens overstappen?
werkzaamheden ;) is alleen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 01-08 14:16
ArcticWolf schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

werkzaamheden ;) is alleen vandaag.
Waarschijnlijk, maar dit was vorige week ook al zo.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wuttefucque.....
http://www.eersteuur.nl/?p=53

De NS gaat het luisteren van muziek in de trein verbieden. Het zou voor te veel onrust en irritatie zorgen onder reizigers.

Dit is wat de woordvoerder van de NS, Ivan Vroomer, vandaag naar buiten bracht. Het luisteren van muziek in de trein zou voor veel irritatie zorgen onder reizigers en zou bovendien gevaarlijk zijn.
Is dit berichtgeving van de Speld ofzo?

Edit:
Nee, van het Eerste Uur. Lijkt me een nieuwe satirische site met Broodje Aap verhalen:
http://www.treinreiziger....muziek_in_de_trein-144689

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 15-10-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 22:10
F.West98 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:59:
Laatst in Groningen vertrok de Intercity naar Meppel (sinds wanneer rijdt die?) van spoor 6a. (waar altijd de stoptrein naar Leeuwarden vertrekt)
Dan moet je dus eerst langs het rangeerterrein voordat je verder kan...
Toen kwam er een Arriva treintje aanrijden, die gewoon naar Leeuwarden ging.
Waarschijnlijk toen er werkzaamheden op station Zwolle waren (of komen die nog?), dan rijden de treinen van Groningen tot Meppel geloof ik waar je in een snelbus naar 't Harde kan.

Dat + gewoon een fail op de CTA's = dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ritchie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:40:
[...]

Waarschijnlijk, maar dit was vorige week ook al zo.
Door werkzaamheden zijn er 2 sporen minder beschikbaar in Breda, daarom is er geen plek voor twee kerende sprinterseries. De sprinter Utrecht - Breda rijdt door naar Lage Zwaluwe en keert daar.

Het is een tijdelijke situatie die zo is sinds half augustus, duurt volgens mij t/m vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:28
AW_Bos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:50:
Wuttefucque.....

[...]

Is dit berichtgeving van de Speld ofzo?

Edit:
Nee, van het Eerste Uur. Lijkt me een nieuwe satirische site met Broodje Aap verhalen:
http://www.treinreiziger....muziek_in_de_trein-144689
Uit het Almeerse suffertje :
ALMERE - 'NS komt met verbod op muziek luisteren'. Toen dit berichtje ons ter ore kwam ging het HOAX-alarm hier meteen af. Het lijkt te onwaarschijnlijk om waar te zijn. Al zal het voor Almere misschien een uitkomst zijn...

Het bericht vonden we op de site van Eerste Uur. Ze stellen dat (harde) muziek luisteren volgens de NS te overlastgevend is en gevaarlijk omdat noodomroepen dan niet gehoord worden. Reden genoeg, zo schrijft Eerste Uur, om muziek luisteren in de trein volledig te verbieden. Doe je het toch, dan kun je een boete van 50 euro krijgen.

Maar zou de NS zo ver gaan? Het valt te betwijfelen. Het kán uiteraard. Maar er zijn toch ook al stiltecoupés? Overigens wordt het bericht op de officiële twitter van NS ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 12:34
Dus als het op een of andere vage site staat en niet op bijvoorbeeld nu.nl of nos.nl gaan we het hier posten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zucht :'(
http://www.treinreiziger...._duurder_door_fyra-144688

Konden ze niet beide lijnen open laten? Dan had je tenminste nog keus... snel en duur of langzaam en goedkoper.

edit
blijkbaar niet:
Rover wil dat de Beneluxtrein behouden blijft, maar dat is volgens minister Schultz van Infrastructuur en Milieu onmogelijk

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 16-10-2012 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooghel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:34:
[...]

Je zou kunnen kijken of de besparing door een vroegere Fyra te nemen niet groter is dan de besparing door na 9.00u te reizen met de NS.
Volgens de NS kan ik niet met de Fyra. Ik heb alleen keuze uit de Thalys of de Benelux. Een vroegere Thalys was nog altijd (in mijn geval) ongeveer 90 euro p.p. duurder voor een retour. En dat vind ik echt teveel geld voor een ruim halfuur tijdswinst per rit.

De Fyra gaat blijkbaar vanaf december de Benelux vervangen. Die wordt ook wel duurder, maar het schijnt dat de meerprijs op zich nog wel in verhouding staat met de tijdswinst. (Volgens de via de NMBS uitgelekte prijzen.) Je zit dan alleen wel vast aan 1 vertrekmoment, want de goedkope kaartjes voor de Fyra zijn niet de hele dag geldig, maar voor 1 specifieke trein. Nu (met de Benelux) hebben we alle vrijheid om een trein eerder of later te pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:22:
zucht :'(
http://www.treinreiziger...._duurder_door_fyra-144688

Konden ze niet beide lijnen open laten? Dan had je tenminste nog keus... snel en duur of langzaam en goedkoper.

edit
blijkbaar niet:

[...]
Natuurlijk kan het wel. Alleen is er de wil niet toe.

En het leukste is: NS Hispeed adverteert nu met "Amsterdam en Brussel in twee uur? Ja, NS Hispeed maakt dit met Fyra naar Brussel waar".
Ze zouden het moeten veranderen in "Amsterdam en Brussel elke twee uur? Ja, NS Hispeed maakt dit met Fyra naar Brussel waar".

Want waar in de huidige dienstregeling elk uur een Benelux rijdt, rijdt die straks bijna elke twee uur. Van 16 treinen gaan we naar 10 treinen per dag. Goedemiddag reiziger, wij vegen totaal onze r**t met u af.

En de tarieven voor de Fyra zijn uitgelekt. Uiteraard een forse prijsstijging.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 16-10-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:42
NS Miscommunicatie ‏@NSCommunicatie

Het muziekverbod is een hoax, maar wij gaan wel per 1-11 verkouden reizigers verbieden hun neus luidruchtig op te halen in de stiltecoupé.
Hihi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Tja en naar Londen is dus nu - voor een weekend - zowat onbetaalbaar geworden met de trein :-(. Eerst betaalde ik zo'n 100 tot 120 euro voor een retour, maar omdat dus echt de overal-in-Nederland-opstappen kaartjes eruit zijn getrokken is het geheel zo'n 100% duurder geworden. Ook de reistijd is toegenomen door de meerdere overstappen.

Nu moet ik namelijk vanuit Oss naar Roosendaal toe, zoals eerst ook het geval was. Echter moet ik op de lijn Roosendaal - Brussel-Zuid overstappen in Antwerpen, terwijl hier eerst dus de Beneluxtrein reed. Neem ik de Fyra dan ben ik maar zo'n 30 minuten sneller omdat ik helemaal naar Rotterdam toe moet, wat in feite ontzettend omreizen is. Daarnaast is de Fyra ook nog eens zo'n 20 tot 30 euro duurder. Dat is het dus ook niet waard.

Erg jammer allemaal. Ik genoot er elk jaar van om een klein weekje naar Londen toe te gaan, en met de relatief goedkope en gemakkelijke reis was het nog prettig ook. Maar ik weet niet of mijn vakantie zo volgend jaar weer doorgaat, ik vind namelijk 500 euro aan treinkaartjes voor twee personen erg veel geld. Vooral als je kijkt dat ik met KLM voor 250 euro naar Londen kan vliegen. Wat misschien nog luxer is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja wat Maasluip ook zegt: MOAR winst en de reiziger kan de boom in O-) Ja de verbinding is sneller geworden, maar ook (fors) duurder en onhandiger etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Breda - Antwerpen met de bus: € 8,- enkeltje, € 12,50 voor een dagretour. Geen vroegboekkortingen, omboekrestricties, treinbinding of slecht functionerende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:10:
Breda - Antwerpen met de bus: € 8,- enkeltje, € 12,50 voor een dagretour. Geen vroegboekkortingen, omboekrestricties, treinbinding of slecht functionerende websites.
:D die zullen het nu wel druk krijgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
Tja en naar Londen is dus nu - voor een weekend - zowat onbetaalbaar geworden met de trein :-(. Eerst betaalde ik zo'n 100 tot 120 euro voor een retour, maar omdat dus echt de overal-in-Nederland-opstappen kaartjes eruit zijn getrokken is het geheel zo'n 100% duurder geworden. Ook de reistijd is toegenomen door de meerdere overstappen.

Nu moet ik namelijk vanuit Oss naar Roosendaal toe, zoals eerst ook het geval was. Echter moet ik op de lijn Roosendaal - Brussel-Zuid overstappen in Antwerpen, terwijl hier eerst dus de Beneluxtrein reed. Neem ik de Fyra dan ben ik maar zo'n 30 minuten sneller omdat ik helemaal naar Rotterdam toe moet, wat in feite ontzettend omreizen is. Daarnaast is de Fyra ook nog eens zo'n 20 tot 30 euro duurder. Dat is het dus ook niet waard.

Erg jammer allemaal. Ik genoot er elk jaar van om een klein weekje naar Londen toe te gaan, en met de relatief goedkope en gemakkelijke reis was het nog prettig ook. Maar ik weet niet of mijn vakantie zo volgend jaar weer doorgaat, ik vind namelijk 500 euro aan treinkaartjes voor twee personen erg veel geld. Vooral als je kijkt dat ik met KLM voor 250 euro naar Londen kan vliegen. Wat misschien nog luxer is ook.
Tip:
http://www.stenaline.nl/ferry/londen/
Elk NS station in Nederland - Elk 'Greater Anglia' station in Engeland

U reist al vanaf € 52,- per enkele reis per persoon van ieder NS station in Nederland naar hartje Londen, inclusief overtocht Hoek van Holland - Harwich, treinkaartje van ieder station in Nederland naar Hoek van Holland en treinkaartje van Harwich naar ieder 'Greater Anglia' station in Engeland.
Dat is natuurlijk alleen met de dagafvaart ('s nachts hut verplicht die de prijs omhoog drijft), maar zelfs met nachtafvaart met hut (wat IMHO meest comfortabele en efficiente manier is van reizen) heb je retour voor EUR 176 van Oss tot London Liverpool St.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

:D die zullen het nu wel druk krijgen dan
Nadeel is wel dat je dan niet in het centrum van Antwerpen staat, maar aan de Noorderplaats. Vanaf daar is het nog 25 minuten lopen tot Antwerpen CS.

Als Veolia slim is passen ze de dienstregeling zodanig aan dat er gestopt wordt te Antwerpen-Noorderkempen, en wat dichter bij Antwerpen CS (zoals op de Rooseveltplaats). Dan hebben ze een hele drukke bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan nog de stopper pakken direct vanuit Roosendaal. Heb je alleen wel veel meer overstappen dan vroeger, maar ben je voor €150,- retour (ongeveer) klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 16-10-2012 14:13 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:10:
Maar wel met dikke vertragingen door de bijna-dagelijkse files op dat traject (ring Antwerpen kan in spitstijd een behoorlijk drama zijn). En die bussen zitten nogal eens redelijk vol.

Plus dat je met die lijn in de Middle of Nowhere uitkomt in Antwerpen, kost je dus nog eens extra (zowel tijd als geld) om in de bewoonde wereld te komen.

Of dat onder de streep nog zo aantrekkelijk is, kan je je dus afvragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vroeger reed die lijn daadwerkelijk naar de Rooseveltplaats, maar dat is gestopt omdat het de verdere rit richtuing Hulst teveel vertraagde. IMHO zou je niet de bestaande bus naar Hulst moeten kapen om de Benelux te vervangen, maar gewoon een nieuwe opzetten, evt eentje die vanaf R'dam of Dordt vertrekt zelfs.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daar heb je gelijk in: een nieuwe busdienst die de belangrijkste stations op de route aandoet zou wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen vormen voor de Beneluxdienst. Zolang dat niet rijdt denk ik dat de bus naar Hulst heel populair gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Tip:
http://www.stenaline.nl/ferry/londen/

[...]

Dat is natuurlijk alleen met de dagafvaart ('s nachts hut verplicht die de prijs omhoog drijft), maar zelfs met nachtafvaart met hut (wat IMHO meest comfortabele en efficiente manier is van reizen) heb je retour voor EUR 176 van Oss tot London Liverpool St.
Even gekeken en kost inderdaad zo'n 90 euro retour. Echter heb ik geen auto en zal die ook nooit krijgen. Anders was ik waarschijnlijk allang op het gemakkie naar Schiphol gereden ;). Daarom kijk ik ook altijd om met OV-trajecten te gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zou het niet mogelijk zijn om bij ProRail/NMBS aan te geven dat ik (als vervoerder zijnde) met een trein een IC dienst tussen Roosendaal en Brussel wil rijden? :+ Ik bedoel... het spoor is toch geprivatiseerd 8)7 en er rijdt namelijk geen IC tussen Roosendaal en Brussel meer, terwijl de paden er wel voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als jij alle papieren hebt die je nodig hebt om een trein te kunnen laten rijden, moet je je naar www.rne.eu snellen en je aanmelden bij PIS. Of neem contact op met de afdeling One-stop-shop van ProRail Capaciteitsverdeling, zij kunnen je ermee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar voor de dienstregeling 2013 ben je dan wel te laat, want verzoeken voor rijpaden voor 2013 (iig via Prorail) moesten vóór 9 april 2012 zijn ingediend (zie hier). Dus vanaf 2014 heb je weer kans ;)

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 16-10-2012 14:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:o oki dat wist ik niet.
Ik bedoelde trouwens niet mezelf met als vervoerder zijnde XD. Maar een Arriva/Veolia/Syntus/Breng etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alex3305 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Even gekeken en kost inderdaad zo'n 90 euro retour. Echter heb ik geen auto en zal die ook nooit krijgen. Anders was ik waarschijnlijk allang op het gemakkie naar Schiphol gereden ;). Daarom kijk ik ook altijd om met OV-trajecten te gaan ;).
Dit is met OV :o

Die prijs is incl NS van elk station in NL naar Hoek v Holland Haven en met National Express (of wie dan ook nu de franchise heeft in East Anglia) van Harwich International naar elk station in hun gebied.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De treindienst in East Anglia wordt sinds februari uitgevoerd door Abellio, onderdeel van NS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

Dit is met OV :o

Die prijs is incl NS van elk station in NL naar Hoek v Holland Haven en met National Express (of wie dan ook nu de franchise heeft in East Anglia) van Harwich International naar elk station in hun gebied.
Oh sorry, niet goed gelezen :$. Ik dacht dat het puur om een auto-ferry ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je kan ook prima met het OV naar Schiphol en dan met een EasyJet achtig iets even het kanaal oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, en even goed met OV van vliegveld daar richting London. Let zoals ik eerder zei wel op de locatie waar je in London of elders in UK wilt zijn. Als ik bij m'n neef in Wimbledon langs wil gaan liggen Heathrow en Gatwick erg voor de hand, ga ik naar de vriend van m'n ex in Cambridge, dan is Stansted om de hoek. En als ik naar Birmingham zou willen (en om een of andere reden toch op London willen vliegen) dan zou Luton handiger zijn.

Trein vanaf vliegvelden is zelden geniaal en doorgaans overpriced), maar UK heeft goede lange-afstandsbussen (o.a. van National Express) en die doen alle vliegvelden muv City aan, ook met rechtstreekse ritten weg van London.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ProRail start werkzaamheden tegen herfstgladheid
UTRECHT - Net als de afgelopen jaren is ProRail weer begonnen met het aanbrengen van een speciale zand- en metaalgel (Sandite) om het spoor stroever te maken.

Door regen en bladval kunnen de sporen glad worden. Machinisten moeten dan langzamer optrekken en remmen. Dat kan leiden tot vertraging voor treinreizigers.

De gel wordt voor de ochtendspits op vaste trajecten aangebracht waar regelmatig gladheid optreedt en indien nodig ook tijdens de avondspits en in het weekeinde.

Ook buiten de vaste trajecten kan Sandite worden toegepast. ProRail heeft daarvoor twee speciale wagons achter de hand.

De spoorbeheerder is deze weken ook druk met het weghalen van bladeren bij het spoor. Op een aantal plekken zijn rasters langs de spoorbaan geplaatst om te voorkomen dat er blad op het spoor komt. Ook is er dicht bij een aantal spoorbanen gesnoeid.
Nu is het de herfst, ben benieuwd wat voor maatregelen ze gaan nemen voor de winter :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:40:
Yup, en even goed met OV van vliegveld daar richting London. Let zoals ik eerder zei wel op de locatie waar je in London of elders in UK wilt zijn. Als ik bij m'n neef in Wimbledon langs wil gaan liggen Heathrow en Gatwick erg voor de hand, ga ik naar de vriend van m'n ex in Cambridge, dan is Stansted om de hoek. En als ik naar Birmingham zou willen (en om een of andere reden toch op London willen vliegen) dan zou Luton handiger zijn.

Trein vanaf vliegvelden is zelden geniaal en doorgaans overpriced), maar UK heeft goede lange-afstandsbussen (o.a. van National Express) en die doen alle vliegvelden muv City aan, ook met rechtstreekse ritten weg van London.
Stockholm, Arlanda heeft een express trein naar het centrum, maar kost idd $$$
Wel een goedkope busverbinding.
Tokyo, Narita heeft ook een express trein naar het centrum, kost wel wat extra maar niet overpriced. Daarnaast goedkope busverbinding.
Osaka, Kansai INT, heeft een normale en express trein verbinding naar het centrum, goedkoop.
New York, JFK, heeft goede metro verbinding met het centrum, erg goedkoop.

(met alle 4 ervaring :p)

Maar de overige vliegvelden waar ik ben geweest had alleen een busverbinding.
Er was sprake van de NZ lijn doortrekken van Zuid naar Schiphol... maar dat was te duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gardermoen Airport heeft ook een directe verbinding met Oslo, onder de naam Flytoget. Betalen kan heel makkelijk: je creditcard door een zuiltje halen, en je hebt betaald. Goedkoop is het niet, een enkeltje kost 170 NOK (€ 23). Een ritje duurt 19 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die verbinding ken ik. Maar toen had ik nog geen CC dus maar cash betaald bij de automaat wat in NL niet eens meer kan, althans, heb al een hele tijd geen automaat gezien waarbij dat kan en het was nog alleen muntgeld ook itt zowel muntgeld als biljetten in Noorwegen.

Was trouwens wel humor. Ik kreeg de automaat niet in het Engels en zonder te vragen kwam er al iemand aanlopen. Krijg ik de vraag of ik student ben. Op dat moment was ik dat, dus ik pakte mijn Nederlandse(!) OV-kaart toen ze naar een studentenpas vroeg, degene die mij hielp zag student staan en toen kreeg ik ineens 50% korting op het kaartje van Oslo Gardermoen naar Oslo Sentralstasjon :)
En ja, ik heb heel specifiek gezegd dat ik wel student was op dat moment, maar niet in Noorwegen.

En daarna kreeg ik nogal veel wisselgeld terug, meer dan ik er in had gestopt. Maar toen was de helpende al weer weg. :+ Briefje van 200NOK erin, kaartje + 600NOK aan 20NOK munten terug _O-

offtopic:
Heb hier nog wel Noors cash liggen ergens bedenk ik mij net :D En na even zoeken vond ik nog wat muntjes: 33*20NOK, 3*10NOK, 2*5NOK, 10*1NOK. Kan van pas komen als ik daar weer heen ga :P

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 16-10-2012 18:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:40:
Ik vind de heathrow express (15 mins, vanaf paddington station naar heathrow) eigenlijk prima de bima te doen. De metro is een stuk goedkoper (+- 5GBP versus 19) maar doet er ook veel langer over.
Uiteraard, het kost knaken maar een besparing van 45 mins is mij ook wat waard ;) (zeker als de baas betaalt).

Als ik dan de lange afstandsbusplek bekijk die ik van dichtbij heb mogen aanschouwen in london (victoria street coach station) ben ik maar wat blij dat ik daar niet al te lang heb hoeven vertoeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 16-10-2012 18:53 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Raven schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:06:
Die verbinding ken ik. Maar toen had ik nog geen CC dus maar cash betaald bij de automaat wat in NL niet eens meer kan, althans, heb al een hele tijd geen automaat gezien waarbij dat kan en het was nog alleen muntgeld ook itt zowel muntgeld als biljetten in Noorwegen.

Was trouwens wel humor. Ik kreeg de automaat niet in het Engels en zonder te vragen kwam er al iemand aanlopen. Krijg ik de vraag of ik student ben. Op dat moment was ik dat, dus ik pakte mijn Nederlandse(!) OV-kaart toen ze naar een studentenpas vroeg, degene die mij hielp zag student staan en toen kreeg ik ineens 50% korting op het kaartje van Oslo Gardermoen naar Oslo Sentralstasjon :)
En ja, ik heb heel specifiek gezegd dat ik wel student was op dat moment, maar niet in Noorwegen.

En daarna kreeg ik nogal veel wisselgeld terug, meer dan ik er in had gestopt. Maar toen was de helpende al weer weg. :+ Briefje van 200NOK erin, kaartje + 600NOK aan 20NOK munten terug _O-

offtopic:
Heb hier nog wel Noors cash liggen ergens bedenk ik mij net :D En na even zoeken vond ik nog wat muntjes: 33*20NOK, 3*10NOK, 2*5NOK, 10*1NOK. Kan van pas komen als ik daar weer heen ga :P
Vergelijkbaar verhaal, maar dan op de bus van Narvik naar A in Lofoten. Man vroeg aan mij of ik een student was (wat ik wel ben, maar had geen studentenkaart bij me), kreeg toch nog 50% korting op de hele rit. Ik heb nog even geprobeerd om mijn InterRailkaart te laten zien, maar dat ging niet. Heel vriendelijk van hem. Verder was ik echt aangenaam verrast door de treinen in Scandinavië (en vooral de NSB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Stockholm, Arlanda heeft een express trein naar het centrum, maar kost idd $$$
:X Idd.

Van de zomer nog genomen. Het stuk van Arlanda naar Cityterminalen kostte anderhalf keer zoveel als het aansluitend stuk met de trein naar Kopenhagen 8)7

Ter verderdiging van SJ: hun vroegboekkorting op normale trajecten is spectaculair, we betaalden EUR 20 ofzo pp voor de 700km naar Kopenhagen.
Wel een goedkope busverbinding.
Flybussarna vind ik ook niet eens zo goedkoop. Reguliere trein van Arlanda naar Stockholm is wel goed te doen, maar je doet er dan drie kwartier over...
Maar de overige vliegvelden waar ik ben geweest had alleen een busverbinding.
Er was sprake van de NZ lijn doortrekken van Zuid naar Schiphol... maar dat was te duur :+
De manier waarop Amsterdam werkelijk iedere metrouitbreiding tot nu toe heeft weten te verprutsen is spectaculair. In Istanbul hebben ze goedkoper en tijdiger een metrolijn tussen werelddelen weten aan te leggen dan dat ze in A'dam in een put modder hebben zitten roeren.
Boudewijn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:51:
[...]
Ik vind de heathrow express (15 mins, vanaf paddington station naar heathrow) eigenlijk prima de bima te doen. De metro is een stuk goedkoper (+- 5GBP versus 19) maar doet er ook veel langer over.
Uiteraard, het kost knaken maar een besparing van 45 mins is mij ook wat waard ;) (zeker als de baas betaalt).
Als je in de buurt van Paddington moet zijn is het een no-brainer inderdaad, maar naar andere bestemmingen scheelt het qua tijd niet zoveel. Als ik naar de opera wil in Covent Garden (of trouwens platvloerse lol op Leicester Square wil) kan ik daar zonder overstap in 45 mins zijn met de Tube, terwijl ik anders met de Express naar Paddington moet, dan moet overstappen op de Tube en vervolgens nog een keer op nota bene dezelfde Metropolitan lijn moet overstappen die uit Heathrow komt. Netto tijdswinst: nul.
Als ik dan de lange afstandsbusplek bekijk die ik van dichtbij heb mogen aanschouwen in london (victoria street coach station) ben ik maar wat blij dat ik daar niet al te lang heb hoeven vertoeven.
VCS ranzig? Dan moet je zeker nooit naar Warszawa Zachodnia gaan, of trouwens de grote busstations in Paris, Brussel of Frankfurt. Grootste nadeel van VCS is dat de bussen om daar te komen eerst door >25km aan London moeten rijden. Gelukkig stoppen ze bijna allemaal onderweg bij een Tube station. De verstandige reiziger stapt daar uit en gaat ondergronds verder de stad in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-08 23:04
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:28:
En je kan ook prima met het OV naar Schiphol en dan met een EasyJet achtig iets even het kanaal oversteken.
:P Kan ie beter naar Eindhoven gaan en met RyanAir overvliegen. Is nog goedkoper en sneller.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 85 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!