Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.544 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik denk dat, dat overweg probleem meer speelt in de UK dan hier in Nederland. Volgens mij wordt er zelden iemand aangereden op dergelijke overwegen in Nederland (daarnaast zijn er niet zoveel meer over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 06:15
Die Totally-Spies (oid) gun op 1:50 :P

Toen ik dat drie maanden geleden voor het eerst in het echt hoorde, lachte ik me kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
ArcticWolf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:04:
ik denk dat, dat overweg probleem meer speelt in de UK dan hier in Nederland. Volgens mij wordt er zelden iemand aangereden op dergelijke overwegen in Nederland (daarnaast zijn er niet zoveel meer over...)
Engeland ligt er vol mee. Onbewaakte voetpaden over viersporige lijnen waar 110 mp/h (177 km/h) gereden wordt 8)7

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kamer nog niet gerust op aanpak winterweer
DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer is er niet gerust op dat de komende winter geen chaotische taferelen meer zullen ontstaan op het spoor.

Onder meer PvdA, SP, D66 en GroenLinks maken zich grote zorgen, bleek woensdag.

PvdA-Kamerlid Jacques Monasch vindt dat de Kamer donderdag niet zoals gepland in debat kan met minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) als zij een aantal rapporten van de NS over het winterweer niet naar de Kamer stuurt.

Eerder werd in de media gemeld dat die rapporten wijzen op een communicatieprobleem, terwijl de plannen van de NS en spoorbeheerder Prorail meer gericht zijn op het oplossen van technische problemen.

Communicatie
Monasch wil niet alleen over technische oplossingen praten, als er ook problemen zijn met de communicatie. Daar is Liesbeth van Tongeren van GroenLinks het mee eens, want ''met het verwarmen van wissels los je slechte communicatie niet op''. ''We weten pas zeker wat de oorzaak is, als we een samenvatting of een analyse van de interne rapporten krijgen.''

De Kamer eist dan ook dat Schultz woensdagmiddag de rapporten nog opstuurt. De VVD is het daar niet mee eens. Kamerlid Ton Elias vindt, net als de minister, dat bedrijfsgevoelige informatie niet naar buiten moet worden gebracht. Bovendien heeft de minister de belangrijkste conclusies uit de rapporten in een brief aan de Kamer gezet, stelde zij al.

Samenvoegen
SP-Kamerlid Farshad Bashir vreest ook dat het spoor niet klaar is voor het winterweer. Hij stelt dat de oorzaak van de problemen niet wordt opgelost zolang NS en Prorail niet worden samengevoegd. Dat zou namelijk de communicatie verbeteren.

Hij is ook niet blij met het plan om minder treinen te laten rijden op winterse dagen. ''Daarmee bevestigen NS en Prorail dat ze nog niet klaar zijn voor de winter. Anders zouden ze hun best wel doen om de treinen rijdend te houden.''

Dienstregeling
D66 wil ook liever dat NS en Prorail kiezen voor een andere dienstregeling in plaats van een karige dienstregeling. Kamerlid Stientje van Veldhoven wil dan ook af van het taboe op het rondje rond de kerk, waarbij treinen en personeel heen en weer pendelen. ''Dat moet kunnen bij calamiteiten of slecht weer'', stelt zij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Engeland ligt er vol mee. Onbewaakte voetpaden over viersporige lijnen waar 110 mp/h (177 km/h) gereden wordt 8)7
Daar heb ik me in Schotland ook nogal over verbaasd toen ikdaar op vakantie was.... geen idee hoe hard daar gereden wordt, maar midden in dorpen zie je daar soms een (kleine) spoorovergang met als enige "beveiliging" een lullige AKI. Geen bomen, niks...

En dan zijn dat vaak dubbelsporige lijnen idd, in één geval heb ik zelfs 5 lijnen geteld. Midden in of aan de rand van een dorpscentrum, dus niet ergens in een achterafgebiedje oid... of dwars over wegen van het type "provinciale weg", dus geen landweggetjes etc.

Paar leuke voorbeeldjes (even snel Googlen):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3514/4036944927_9fd334afa5_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s0.geograph.org.uk/photos/58/97/589725_30feeb69.jpg

Als Prorail zoiets hier zou aanleggen zouden er minstens 150 kamervragen over gesteld worden, daar kan het allemaal :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, beveiliging kost geld en dat is er niet altijd. Eigenlijk zou je overal viaducten en tunnels moeten maken, wat in Nederland ook steeds meer beleid wordt. Maar dat is niet overal haalbaar of rendabel.

Ik dacht even dat die trein ontspoord was...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56
Vanmorgen weer gekloot in Arnhem met de omroepberichten.

De trein naar Den Helder van 8:29 vertrekt over ongeveer 5 minuten. (gedachte: mooi, dan gaat ie toch nog voor de stoptrein naar Ede Wageningen)

Wel drie keer omgeroepen.

Dan komt er (om 8:31 of zo) één treinstel (vol passagiers) aan, uit de gebruikelijke richting. Je ziet al mensen vloeken dat het niet gaat passen allemaal.

Treinstel rijdt door tot uiterste eind van het perron, mensen die staan waar de trein normaal eindigt (en wat de voorkant wordt, trein komt uit en gaat naar het westen) vloeken nog harder, moeten 100 meter lopen over het perron en die veel te kleine trein in.

Na een heel stuk lopen over het perron omroepbericht: "de trein die zo dadelijk binnenkomt op spoor 11 blijft in Arnhem staan, niet instappen."

Grr dat zal die trein wel zijn die er al staat, iedereen loopt weer terug.

Er komt een volgende trein die natuurlijk veel verder westelijk op het perron moet staan dan gebruikelijk.

Verwarring onder mensen die iets later aankwamen. Is dit nu de trein waarvan ze net omriepen dat je niet moet instappen? - Nee, die stond er al, deze gaat wel. Uiteindelijk natuurlijk toch nog een paar minuten extra vertraagd, zodat we achter de stoptrein aan sukkelen naar Ede W.

Waarom lukt het nou toch niet om adequate en tijdige berichten over het perron te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

[afbeelding]

Als Prorail zoiets hier zou aanleggen zouden er minstens 150 kamervragen over gesteld worden, daar kan het allemaal :P
Deze kom je wel vaker tegen. Dat was vroeger geen ProRail, maar tegenwoordig is alles tot de poort van het bedrijf van ProRail ;)
Toevallig moeten we binnenkort weer 1tje renoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Deze kom je wel vaker tegen. Dat was vroeger geen ProRail, maar tegenwoordig is alles tot de poort van het bedrijf van ProRail ;)
Spoorinfra? Dat zou me verbazen... Per wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Daar heb ik me in Schotland ook nogal over verbaasd toen ikdaar op vakantie was.... geen idee hoe hard daar gereden wordt, maar midden in dorpen zie je daar soms een (kleine) spoorovergang met als enige "beveiliging" een lullige AKI. Geen bomen, niks...

En dan zijn dat vaak dubbelsporige lijnen idd, in één geval heb ik zelfs 5 lijnen geteld. Midden in of aan de rand van een dorpscentrum, dus niet ergens in een achterafgebiedje oid... of dwars over wegen van het type "provinciale weg", dus geen landweggetjes etc.
Engeland is een heel raar land wat dat betreft. Overal stickers en plakkaten met veiligheidsinstructies, tezamen met een omroep dat het glad kan zijn (in een geheel overdekt station), enzovoorts. Maar wel totaal onbeveiligde overwegen.

Ook leuk: een voetgangersbrug over de West Coast Main Line, die geëlektrificeerd is met 25 kV. Die brug is zo dicht op het spoor gebouwd dat je de bovenleidingkabels (meer specifiek de kabel aan de buitenkant, is dat de negatieve feeder?) aan kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Spoorinfra? Dat zou me verbazen... Per wanneer?
Sinds een tijdje alweer? Ik werk nu 4 jaar in het spoor en toen was het al...

Voorbeeld van een werk wat we weleens tegenkomen (wel beetje extreem :+ ):
Afbeeldingslocatie: http://www.deadly-silence.org/misc/Foto0504.jpg

En dat is dan ProRail spoor.

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat lijkt mij een spoorlijntje dat niet meer in gebruik is...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:40:
[...]
Volgens mij valt een deel van de sporen buiten de bedrijfspoorten ook onder NS Spooraansluitingen, of vergis ik me nu?

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 10-10-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07 11:06
@ ArcticWolf: Stuur die foto naar de Tweede kamer. Ik durf te wedden dat er vragen over komen :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

Entity

9000rpm

Wel gaaf dat soort half verdwenen sporen. Vind dat wel wat hebben eigenlijk... Ben ook altijd nieuwsgierig wat de geschiedenis is van dat soort sporen... Jammer (maar begrijpelijk) dat ze steeds meer opgeruimd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 21:23
In belgie zie je dat ook nog terug, mooiste voorbeeld vind ik zelf het sporencomplex bij Hombourg. Daar staat een groot opstelterrein met allerlei materieel compleet verlaten. Sterker nog, het materieel kan daar over het spoor ook niet meer weg.
Iets verderop liggen nog paden waar vroeger de trein reed, er staan zelfs nog bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:26:
[...]
Volgens mij valt een deel van de sporen buiten de bedrijfspoorten ook onder NS Spooraansluitingen, of vergis ik me nu?
Klopt, maar het onderhoud wordt tegenwoordig wel door ProRail gedaan. Al is de grond nog steeds van NS Spooraansluitingen. Naar mijn weten neemt ProRail steeds meer van NS spsaansl. over
Op Railmaps kun je het volgens mij zien... op Geoweb was het makkelijker, maar die is sinds 01-10 uit de lucht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D_Jeff schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:28:
@ ArcticWolf: Stuur die foto naar de Tweede kamer. Ik durf te wedden dat er vragen over komen :+
Haha, ach ja. het bedrijf wat er achter zit/zat is ook allang verdwenen.
Het spoortje waar deze op aantakt gaan we wel vernieuwen, die op de foto moeten we weghalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37
ArcticWolf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:40:
[...]

Voorbeeld van een werk wat we weleens tegenkomen (wel beetje extreem :+ ):
[afbeelding]

En dat is dan ProRail spoor.
http://doodspoor.arthurkamminga.nl/index.php

Dan vraag ik me af of deze op die site staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 10-10-2012 21:25 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-07 12:28
ArcticWolf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

Klopt, maar het onderhoud wordt tegenwoordig wel door ProRail gedaan. Al is de grond nog steeds van NS Spooraansluitingen. Naar mijn weten neemt ProRail steeds meer van NS spsaansl. over
Op Railmaps kun je het volgens mij zien... op Geoweb was het makkelijker, maar die is sinds 01-10 uit de lucht :/
Oude troep!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zit in een databank te kijken naar bedrijfsinfo van de NS, wat een absurd aantal bv's en nv's,zeg...

2.4.1. NS GROEP N.V. NL
2.4.1.1. ABELLIO TRANSPORT HOLDING B.V. NL
2.4.1.1.1. ABELLIO NEDERLAND B.V. NL
2.4.1.1.2. ABELLIO TRANSPORT CZ HOLDING B.V. NL
2.4.1.1.2.1. ABELLIO CZ, A.S. CZ
2.4.1.1.2.1.1. PT REAL, S.R.O. CZ
2.4.1.1.2.2. PROBO BUS, A.S. CZ
2.4.1.1.3. ABELLIO TRANSPORT HOLDING DEUTSCHLAND GMBH DE
2.4.1.1.3.1. ABELLIO GMBH DE
2.4.1.1.3.1.1. ABELLIO BUS GMBH DE
2.4.1.1.3.1.1.1. ABELLIO LEASING GMBH DE
2.4.1.1.3.1.1.2. KRAFTVERKEHRSGESELLSCHAFT DREILÄNDERECK MBH - KVG - DE
2.4.1.1.3.1.1.3. ROBERT HAAS BUS GMBH DE
2.4.1.1.3.1.1.4. VERKEHRSGESELLSCHAFT WERNER GMBH & CO. KG DE
2.4.1.1.3.1.1.5. VM VERKEHRSGESELLSCHAFT MITTELHESSEN GMBH DE
2.4.1.1.3.1.1.6. BUSVERKEHR RHEIN-SIEG BRS GMBH DE
2.4.1.1.3.1.2. ABELLIO RAIL GMBH DE
2.4.1.1.3.1.3. ABELLIO RAIL NRW GMBH DE
2.4.1.1.3.1.4. NEDBAHNEN DEUTSCHLAND GMBH DE
2.4.1.1.3.1.5. PTS GMBH DE
2.4.1.1.4. ABELLIO TRANSPORT HOLDINGS DENMARK A/S DK
2.4.1.1.5. ABELLIO GMBH DE
2.4.1.1.6. ABELLIO MERSEYSIDE LTD GB
2.4.1.1.7. ABELLIO NORTHERN RAIL LTD GB
2.4.1.1.8. ABELLIO TRANSPORT HOLDINGS LTD GB
2.4.1.1.8.1. ABELLIO GREATER ANGLIA LTD GB
2.4.1.1.8.2. ABELLIO INTERCITY WEST COAST LTD GB
2.4.1.1.8.3. ABELLIO LONDON LTD GB
2.4.1.1.8.4. ABELLIO NEW BUSINESS LTD GB
2.4.1.1.8.5. ABELLIO WEST LONDON LTD GB
2.4.1.1.9. DONGHUA LIMITED GB
2.4.1.2. E-TICKETING SERVICES NEDERLAND B.V. NL
2.4.1.3. HOLLAND RAIL CONTAINER B.V. NL
2.4.1.4. MOREELSEPARK NS B.V. NL
2.4.1.5. NEDTRAIN B.V. NL
2.4.1.5.1. NEDTRAIN EMATECH B.V. NL
2.4.1.6. NS ELECTRONIC TICKETING B.V. NL
2.4.1.7. NS INFRA SERVICES B.V. NL
2.4.1.8. NS INSURANCE N.V. NL
2.4.1.9. NS INTERNATIONAAL B.V. NL
2.4.1.9.1. NS INTERNATIONAAL ERDS B.V. NL
2.4.1.9.2. NS INTERNATIONAAL PARTNERS B.V. NL
2.4.1.9.3. THALYS NEDERLAND N.V. NL
2.4.1.10. NS OPLEIDINGEN B.V. NL
2.4.1.11. NS RAILPLAN B.V. NL
2.4.1.12. NS REGIOLINQ HOLDING B.V. NL
2.4.1.12.1. REGIOLINQ B.V. NL
2.4.1.13. NS REIZIGERS B.V. NL
2.4.1.13.1. REGISSEUR STUDENTEN REISRECHT B.V. NL
2.4.1.14. NS SPOORAANSLUITINGEN B.V. NL
2.4.1.15. NS STATIONS B.V. NL
2.4.1.15.1. BASLOC BEHEER B.V. NL
2.4.1.15.2. NS FIETS B.V. NL
2.4.1.15.3. NS OV-FIETS B.V. NL
2.4.1.15.4. NS STATIONS INTERNATIONAL B.V. NL
2.4.1.15.4.1. NS STATIONS FRANCE FR
2.4.1.15.5. NS STATIONS INTERNATIONAL II B.V. NL
2.4.1.15.6. NS STATIONS RETAILBEDRIJF B.V. NL
2.4.1.15.6.1. NS STATIONS PERSONEEL B.V. NL
2.4.1.15.6.2. STATIONSFOODSTORE B.V. NL
2.4.1.16. NS TELECOM B.V. NL
2.4.1.17. NS TLS FINANCE B.V. NL
2.4.1.18. NS VASTGOED B.V. NL
2.4.1.18.1. BEHEERMAATSCHAPPIJ BLAUW-FONDS III B.V. NL
2.4.1.18.2. BLAUW-FONDS III TRUST B.V. NL
2.4.1.18.3. NS POORT ONTWIKKELING B.V. NL
2.4.1.18.3.1. B.V. NEMEOG NL
2.4.1.18.3.2. MOEHAAG B.V. NL
2.4.1.18.3.3. MOEHAAGSPOOR B.V. NL
2.4.1.18.3.4. MOELKMAAR B.V. NL
2.4.1.18.3.5. MOEMEGEN B.V. NL
2.4.1.18.3.6. MOENSCHEDE B.V. NL
2.4.1.18.3.7. MOEREDA B.V. NL
2.4.1.18.3.8. MOERNHEM B.V. NL
2.4.1.18.3.9. MOESCHIEDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.10. MOESTERDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.11. MOESTERDAM WTC B.V. NL
2.4.1.18.3.12. MOESTRICHT B.V. NL
2.4.1.18.3.13. MOETTERDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.14. MOEWARDEN B.V. NL
2.4.1.18.3.15. NS VASTGOED I B.V. NL
2.4.1.18.3.16. NS VASTGOED II B.V. NL
2.4.1.18.3.17. NS VASTGOED III B.V. NL
2.4.1.18.3.18. NS VASTGOED IV B.V. NL
2.4.1.18.3.19. NS VASTGOED VI B.V. NL
2.4.1.18.3.20. NS VASTGOED VII B.V. NL
2.4.1.18.3.21. NS VASTGOED VIII B.V. NL
2.4.1.18.3.22. NS VASTGOED X B.V. NL
2.4.1.18.4. NSENERGY B.V. NL
2.4.1.18.5. STATIONSLOCATIES O.G. C.V. NL
2.4.1.18.6. STAVAST BEWAAR B.V. NL
2.4.1.18.7. STICHTHAGE BEHEER B.V. NL
2.4.1.18.8. STICHTHAGE TRUST B.V. NL
2.4.1.18.9. VASLOC BEHEER B.V. NL
2.4.1.19. NS WERK B.V. NL
2.4.1.20. NS-VLIEGWIEL B.V. NL
2.4.1.21. WIZZL B.V. NL
2.4.1.22. WIZZL DUITSLAND B.V. NL
2.4.1.23. NS ASSURANTIE B.V. NL
2.4.1.24. NS FINANCIAL SERVICES (HOLDINGS) LIMITED IE
2.4.1.24.1. NS FINANCIAL SERVICES COMPANY IE

Ik vraag me af hoeveel ze KPMG betalen aan accountantskosten :X
En waar is NS Vastgoed IX B.V. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-07 12:28
Btw, tussen al dit bv/nv geweld door: nieuwe proef van Prorail/Arriva : http://treinviewer.nl/

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:09
http://www.dumpert.nl/med...ert_film_je_werkplek.html

Spoor lassen :)

Die bv/nv's zijn wel te verklaren. Abellio neemt daar veel voor zijn rekening en dat gebeurd eigenlijk hetzelfde als in Nederland met de busconcessies. Elke streek waarin een concessie wordt weggeven krijgt zijn eigen BV die valt onder de moederholding. Zoals Arriva Achterhoek Rivierenland B.V. valt onder de Arriva holding. Als je de concessie verliest, dan laat je de BV leeglopen en sluit je hem naar verloop van tijd en ben je er klaar mee. Ik weet dat in ieder geval Arriva gebruik maakt van deze manier. Connexxion heeft alles wel onder een grote BV vallen zonder submaatschappijen.

Dat de vastgoedtak in meerdere BVs zit, is risicospreiding. En erg gek is dat niet, gezien NS Vastgoed een paar jaar geleden op het punt van omvallen stond.

[ Voor 87% gewijzigd door Robkazoe op 10-10-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 21:47
Die laatste twee zijn wel saillant trouwens, Financial Services in Ierland. Lekker belasting ontduiken en ondertussen doen alsof hun neus bloed :P Naja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zsub schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:36:
Die laatste twee zijn wel saillant trouwens, Financial Services in Ierland. Lekker belasting ontduiken en ondertussen doen alsof hun neus bloed :P Naja.
Zeg dat hier niet normaal, schijnt heel normaal te zijn volgens veel in dit topic: als bedrijf compleet in overheidshanden zijnde bedrijf.

Hoe hol je je eigen economie/land uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

Zijn dat alle bv's die onder NS vallen dan? Ik mis bijv. Qbuzz toch wel, daar zit NS met flink wat geld in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet ontduiken. Ontwijken. Groot verschil.
PauseBreak schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:47:
Zijn dat alle bv's die onder NS vallen dan? Ik mis bijv. Qbuzz toch wel, daar zit NS met flink wat geld in.
Maar is NS Eigenaar van QBuzz of hebben ze geinvesteerd?

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2012 00:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
NS heeft 50% (kan een promille schelen) van de aandelen van QBuzz.
QBuzz is ontstaan als afsplitsing van Connexxion (bus gedeelte).

Nu herhaalt het verhaal zich @ HTM. NS heeft daar ook een flink deel aandelen opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
N.V. Nederlandse Spoorwegen heeft inderdaad 49% van de aandelen van Qbuzz in handen zie ik nu. Raar dat 'ie niet naar voren komt bij mij.

edit: Ik zie 't al, ik had NS Groep N.V. voor me, die heeft geen aandelen in Qbuzz, N.V. Nederlandse Spoorwegen wel.

Voor de geïnteresseerden:

Info over de NS

[ Voor 46% gewijzigd door Sefyu op 11-10-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Opzich valt het aantal BV's nog wel mee eigenlijk. Je had ook alles onder de holding kunnen proppen maar dat is vaak lastiger te "managen". Dus elk onderdeel van het spoor heeft gewoon z'n BV gekregen.
Wij hebben er ook zoveel ongeveer gok ik.

Al ligt het erg aan de bedrijfscultuur, dit is wel redelijk de standaard tegenwoordig. Bosch en Ikea zijn 1 van de weinige BV's in giga formaat en die hebben geen holding daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

vooghel

Cunning linguist

ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:24:
Opzich valt het aantal BV's nog wel mee eigenlijk. Je had ook alles onder de holding kunnen proppen maar dat is vaak lastiger te "managen". Dus elk onderdeel van het spoor heeft gewoon z'n BV gekregen.
Wij hebben er ook zoveel ongeveer gok ik.

Al ligt het erg aan de bedrijfscultuur, dit is wel redelijk de standaard tegenwoordig. Bosch en Ikea zijn 1 van de weinige BV's in giga formaat en die hebben geen holding daarboven.
INGKA Holding is de in Nederland gevestigde holding die eigenaar is van IKEA.
En de kosten voor de NS om dit zo op te zetten (incl. de fees voor KPMG) zijn ongetwijfeld lager dan de besparingen die ze ermee bereiken. Daarnaast is het zoals gezegd nuttig voor risicospreiding, en heeft het opzetten van aparte BV'tjes ook vaak te maken met wet- en regelgeving.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor het eerst sinds jaren krijgen treinreizigers meer spoor tot hun beschikking.

In de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen die 9 december ingaat, is er door de komst van de nieuwe spoorlijn tussen Zwolle en Lelystad 50 kilometer meer spoor beschikbaar waardoor reizigers uit het noordelijk deel van de randstad sneller en zonder overstap naar Noord-Nederland kunnen.

NS spreekt van de grootste wijziging van het spoorboekje sinds 2007, die via onder meer de nieuwe Hanzelijn (Zwolle-Lelystad) 26.000 extra reizigers zou moeten kunnen opleveren.

Ingrid Thijssen, directeur NS reizigers, denkt zo nog meer mensen sneller op hun bestemming te brengen. Ze rept van een belangrijke stap vooruit voor de klanten, omdat er ook 5 nieuwe stations bij komen: Groningen Europapark, Kampen Zuid, Dronten, Almere Poort en Halfweg-Zwanenburg.

Verder gaan er meer treinen rijden tussen Eindhoven en Sittard, Groningen en Zwolle en Hengelo en Deventer.

Volgens de Nederlandse Spoorwegen (NS) boeken reizigers door de aanpassingen tussen Zwolle en Amsterdam-Zuid 13 minuten winst en vermindert de reistijd tussen Groningen-Schiphol 14 minuten.
Zie http://www.nu.nl/binnenla...spoor-meer-reizigers.html

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2012 10:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

D_Jeff schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:25:
NS heeft 50% (kan een promille schelen) van de aandelen van QBuzz.
QBuzz is ontstaan als afsplitsing van Connexxion (bus gedeelte).

Nu herhaalt het verhaal zich @ HTM. NS heeft daar ook een flink deel aandelen opgekocht.
Nou ja, bijna. De link met Connexxion is dat er 2 voormalige bestuursmannen van Connexxion, met steun van NS (49% eigenaar), met Qbuzz zijn begonnen en dat was het wel. Het is geen splitsing die door Connexxion geregisseerd was :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk, maar waarom zit die nieuwe dienstregeling nog niet in de Reisplanner van de NS? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens de Nederlandse Spoorwegen (NS) boeken reizigers door de aanpassingen tussen Zwolle en Amsterdam-Zuid zeker 13 minuten winst en vermindert de reistijd tussen Groningen-Schiphol minstens 14 minuten.
Rijden ze dan al 160km/h over de Hanzelijn? of nog steeds 140km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Leuk, maar waarom zit die nieuwe dienstregeling nog niet in de Reisplanner van de NS? O-)
Die staat er morgen in ;)
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Rijden ze dan al 160km/h over de Hanzelijn? of nog steeds 140km/h?
Over de Hanzelijn zal voor zover ik weet gewoon 140 km/h gereden worden (sowieso in de aankomende dienstregeling). Het huidige ATB systeem staat geen hogere snelheden toe. Enkel treinen uitgerust met ETCS zullen theoretisch hogere snelheden mogen rijden.

[ Voor 48% gewijzigd door EDIT op 11-10-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22
EDIT schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Die staat er morgen in ;)

[...]

Over de Hanzelijn zal voor zover ik weet gewoon 140 km/h gereden worden (sowieso in de aankomende dienstregeling). Het huidige ATB systeem staat geen hogere snelheden toe. Enkel treinen uitgerust met ETCS zullen theoretisch hogere snelheden mogen rijden.
VIRM met ETCS anyone? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja dat vroeg ik mij dus af, of enkele V-IRM dus al ECTS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Ja dat vroeg ik mij dus af, of enkele V-IRM dus al ECTS hebben.
Er schijnen er een paar mee uitgerust te zijn ivm proefritten op Ams-Ut, staat ergens in een brief van de minister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

EDIT schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Die staat er morgen in...
Dan hadden ze dat persberichtje beter ook nog een dagje kunnen laten liggen... Nu gaat 'iedereen' gelijk kijken en wordt teleurgesteld. ;)

Wordt de spoorkaart op de NS website dan ook eindelijk aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vinnienerd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:32:
[...]
Er schijnen er een paar mee uitgerust te zijn ivm proefritten op Ams-Ut, staat ergens in een brief van de minister.
Nee, dat staat er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor het eerst sinds jaren krijgen treinreizigers meer spoor tot hun beschikking.
Zucht. Hebben die spoormensen nu echt oogkleppen op? Of is "sinds jaren" een nieuw eufemisme voor "3 jaar"?

Op dat moment stop ik echt met de propaganda van NS te lezen. -O-

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Formeel gezien klopt het: klanten van NS Reizigers kunnen vanaf 9 december met treinen van NS Reizigers over de Hanzelijn, wat nieuw spoor is. NSR rijdt niet op de HSL, daar rijdt concurrent (!) NS Hispeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maasluip schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Zucht. Hebben die spoormensen nu echt oogkleppen op? Of is "sinds jaren" een nieuw eufemisme voor "3 jaar"?

Op dat moment stop ik echt met de propaganda van NS te lezen. -O-
Waarom is dat nou weer propaganda? Er rijden nog geen geel/blauwe treintjes over de HSL, dus de HSL heeft geen klap te maken met de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er staat "treinreizigers". Daarom heb ik het ook over oogkleppen. Natuurlijk begrijp ik dat NS Reizigers denkt dat ze de enige aanbieder van spoorvervoer in Nederland (of zelfs de wereld) zijn, net zoals NS Hispeed denkt dat zij de enige aanbieder van spoorvervoer in Nederland (of zelfs de wereld) zijn.

Die ongelofelijke kortzichtigheid van de spoorbedrijven vind ik echt stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Je gaat zó extreem kort door de bocht dat je de gehele bocht maar overslaat en rechtdoor davert...

Met de realiteit heeft het iig weinig te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verklaar dan maar eens de zinssnede "Voor het eerst sinds jaren krijgen treinreizigers meer spoor tot hun beschikking.".

Dat is gewoon niet zo. Dat is gewoon met oogkleppen op zeggen dat jouw bedrijf als enige spoorvervoer in Nederland aanbiedt. Dan gaat het verder over "NS" en pas in de vierde alinea komt de directeur van NS reizigers aan het woord.
Je kunt me kort door de bocht noemen, maar niet korter dan wat "NS" hier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, dus een journalist pent iets neer, en je legt dat meteen maar uit alsof de NS dat gezegd heeft, zonder te weten of dat idd zo is, of dat de journalist dat er van maakt.

Als je zelf niet ziet dat dat kortzichtig is, heeft uitleggen denk ik ook geen zin, je weet het immers allemaal al?

Maargoed, ik wil best een poging doen om het uit te leggen hoor, ik ben de beroerdste niet. De NS heeft dat dus niet gezegd, de uitspraak is van de journalist. Lees het originele persbericht maar, staat die tekst nergens in: http://www.ns.nl/over-ns/...-en-snellere-verbindingen

Je was dus idd zeer kort door de bocht, zoals al aangegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gelukkig is niet iedereen taalnazie en snappen de meeste mensen prima wat daar bedoeld wordt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:55:
Maargoed, ik wil best een poging doen om het uit te leggen hoor, ik ben de beroerdste niet. De NS heeft dat dus niet gezegd, de uitspraak is van de journalist. Lees het originele persbericht maar, staat die tekst nergens in: http://www.ns.nl/over-ns/...-en-snellere-verbindingen
Ah, op die manier. Had je ook direkt mogen zeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De journalist heeft wel een beetje gelijk O-) sinds 1994 is er op de HSL na, niet veel spoor bijgekomen en daarvoor moet je ook nog toeslag betalen.
De Utrecht-boog (2006) zou je misschien ook wel mee kunnen tellen.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:02:
De journalist heeft wel een beetje gelijk O-) sinds 1994 is er op de HSL na, niet veel spoor bijgekomen
Mwah.... er is op diverse trajecten sinds die tijd toch wel spoor bijgekomen hoor. Denk alleen maar aan de spoorverbreding tussen Utrecht en Amsterdam, de verbreding bij Best, de Hemboog, de Gooiboog, en zo ongetwijfeld nog wat meer projecten sinds 1994.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2012 14:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar die zie je grotendeels niet terug op de spoorkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, maar dat wil niet zeggen dat er geen uitbreidingen tbv het passagiersvervoer gedaan zijn. En ook van die uitbreidingen heeft de reiziger voordeel, zowel direct als indirect. Zoals meer treinen per uur over een bepaald traject, of een snellere reis door een verkorte route etc.

Fyra: Kamer boos over dwarsliggende Belgen

Alternatief voor Fyra naar België: intercity Zwolle-Antwerpen

Hmm, 5x per dag, dat schiet ook niet écht op. Daarnaast, dan zal het materiaal wel geschikt gemaakt moeten worden voor inzet in België...

[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2012 14:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zwolle - Antwerpen?
Welk Trace moet dat dan worden? Verlening huidige Intercity Zwolle - Roosendaal?
Weet zeker dat Den Haag gaat zeuren vanwege het missen van de directe verbinding naast Thayls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:29:
Zwolle - Antwerpen?
Welk Trace moet dat dan worden? Verlening huidige Intercity Zwolle - Roosendaal?
Weet zeker dat Den Haag gaat zeuren vanwege het missen van de directe verbinding naast Thayls.
Zwolle - Hanzelijn - Schiphol - Den Haag - Roosendaal/Breda - Antwerpen?
Ik mag hopen dat de Belgen aan het trollen zijn trouwens...

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het gaat inderdaad om verlenging van de IC Zwolle - Roosendaal (3600):
Ook vanaf 9 december dient er een behoorlijke treinverbinding tussen Brabant en Antwerpen in stand te blijven. Dat vindt de Maatschappij Voor Beter OV. De reizigersorganisatie heeft daarom een plan uitgewerkt om de Intercity tussen Zwolle, Nijmegen, Breda en Roosendaal een aantal malen per dag door te trekken naar Antwerpen: de Brabantwerpen-expresse.
Meer details en hun plan: http://www.voorbeterov.nl/121011.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:29:
Zwolle - Antwerpen?
Ze willen de IJssellijn (dus Roosendaal <> Zwolle) doortrekken naar Antwerpen. Leuk idee, maar lijkt me niet praktisch. Volgens mij is het materieel dat er nu rijdt niet echt geschikt? De Beneluxrijtuigen (die uiteraard wel geschikt zijn) lijkt me geen reële optie, die dingen zijn tot op het bot versleten (plus de NS wil van locomotief-getrokken treinen af).

Hoe zit het eigenlijk met ICRm? Ik weet dat je vroeger een deel van het ICR had wat "buitenland-geschikt" was, maar is dat bij de modernisering gehandhaafd, of mogen ze nu alleen in de binnenlandse dienst rijden? Maarja, ook daar weer het bezwaar dat NS van getrokken treinen af wil.

En om voor 5 treinen per dag voor een tijdelijke oplossing nu je materieel om te gaan bouwen lijkt me economisch ook weer niet rendabel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Maar dan blijft Den Haag nog steeds los van het buitenlandse net... wel triest eigenlijk, want de Benelux trein was gewoon een trein met een hoog rendement.

Bij 5 treinen per dag heb je genoeg aan 2 treinen.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Belastingontwijking, belastingontduiking is strafbaar. Er wordt gebruik gemaakt van de juridisch/fiscale spelregels. De politiek heeft die spelregels afgesproken, moeten ze niet gek staan te kijken dat bedrijven er geen gebruik van maakt. Overigens profiteert de Nederlandse Staat sowieso wel want de Nederlandse Staat is 100% aandeelhouder en dus ontvanger van alle dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

Belastingontwijking, belastingontduiking is strafbaar. Er wordt gebruik gemaakt van de juridisch/fiscale spelregels. De politiek heeft die spelregels afgesproken, moeten ze niet gek staan te kijken dat bedrijven er geen gebruik van maakt. Overigens profiteert de Nederlandse Staat sowieso wel want de Nederlandse Staat is 100% aandeelhouder en dus ontvanger van alle dividend.
En ontvangen ze niet de belastingeuro's omdat die aan Ierland betaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sefyu schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

En ontvangen ze niet de belastingeuro's omdat die aan Ierland betaald worden...
Ja dus? Het is niet alsof de Nederlandse overheid geen geld verdient met de gunstige belastingtarieven die wij hier hebben voor buitenlandse bedrijven. Er gebeurd niets wat illegaal is. Snap de ophef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Dat het niet illegaal is betekent ook niet dat het niet raar is.

Nederland haalt hier geld uit eigen zak, om dat vervolgens aan Ierland te geven. Misschien weet jij er meer van, maar ik begrijp niet waarom ze geld weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nederland haalt helemaal geen geld uit eigen zak. De Staat loopt alleen wat belastinginkomsten mis. Maar in ruil daarvoor krijgt het een hoger dividend van NS want de winst is hoger.

De enige reden dat 't "raar" klinkt is omdat de aandelen van NS in handen zijn van de Nederlandse Staat. Dat is het énige verschil met eender welk ander bedrijf dat om belastingtechnische redenen in een ander land gaat zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2012 15:26 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
De site http://treinviewer.nl/, wat imho een heel prima initiatief is, laat volgens mij wel vrij vaak treinen van de kaart verdwijnen :P

Nu, op dit moment, rijdt er bijvoorbeeld geen trein van Delfzijl naar Groningen, terwijl die volgens NS wel rijdt. Hij blijft dan een hele poos (veel te lang) op Gearriveerd staat tot hij na een poosje van de kaart verdwijnt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

marcop23 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:31:
De site http://treinviewer.nl/, wat imho een heel prima initiatief is, laat volgens mij wel vrij vaak treinen van de kaart verdwijnen :P

Nu, op dit moment, rijdt er bijvoorbeeld geen trein van Delfzijl naar Groningen, terwijl die volgens NS wel rijdt. Hij blijft dan een hele poos (veel te lang) op Gearriveerd staat tot hij na een poosje van de kaart verdwijnt :P
Links onderin staat ook dat dit een proef is van Arriva en ProRail...en achter Vragen, suggesties of opmerkingen? op die site, staat een leuk linkje om je bevindingen te melden.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sefyu schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:00:
Ik zit in een databank te kijken naar bedrijfsinfo van de NS, wat een absurd aantal bv's en nv's,zeg...
[knip]
Ik vraag me af hoeveel ze KPMG betalen aan accountantskosten :X
En waar is NS Vastgoed IX B.V. :o
En wat moeten deze bedrijven dan voorstellen?

2.4.1.18.3.2. MOEHAAG B.V. NL
2.4.1.18.3.3. MOEHAAGSPOOR B.V. NL
2.4.1.18.3.4. MOELKMAAR B.V. NL
2.4.1.18.3.5. MOEMEGEN B.V. NL
2.4.1.18.3.6. MOENSCHEDE B.V. NL
2.4.1.18.3.7. MOEREDA B.V. NL
2.4.1.18.3.8. MOERNHEM B.V. NL
2.4.1.18.3.9. MOESCHIEDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.10. MOESTERDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.11. MOESTERDAM WTC B.V. NL
2.4.1.18.3.12. MOESTRICHT B.V. NL
2.4.1.18.3.13. MOETTERDAM B.V. NL
2.4.1.18.3.14. MOEWARDEN B.V. NL

De namen zijn niet zomaar bedacht zie ik. Gezien het een verbastering van de grote stationsnamen zijn. Maar het klinkt wel apart...?
Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 11-10-2012 16:43 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Even zoeken op Internet:
Het beheer, de exploitatie en ontwikkeling van onroerende zaken en andere registergoederen zomede het deelnemen in, het beheren van, alsmede het financieren van andere ondernemingen.
Geld voor al die BV's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Daarnaast denk ik dat je moeilijk een BV kan oprichten met de naam "Den Haag B.V." of "Maastricht B.V.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Dienstregeling van 2013 is nu al online, inclusief de nieuwe stations :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Mijn traject heeft nu iets minder treinen, maar de treinen die rijden, rijden nu wel beter verspreid. Vroeger zaten er soms 2 treinen die 4 minuten vertrektijd verschil hadden. Dat schiet ook niet echt op. Enige waar ik zometeen op hoop is dat er fatsoenlijk lange treinen ingezet gaan worden. Maar dat zien we pas in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Utrecht - Amsterdam Zuid en Utrecht - Nijmegen zijn wat minuten korter geworden :o
Utrecht - Nijmegen snap ik wel (wachttijd in Arnhem), maar waar halen ze die 2 minuten Utrecht - Amsterdam Zuid vandaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:51
Almere - Brussel met de Fyra, 7 uur van huis, voor 10 uur in Brussel ! met een redelijke overstap op Schiphol !
En dan niet meer zon afgeragde Benelux Express, hoewel de oostenrijkse ruituigen in de eerste klas wel lekker zaten. (Muzenjaap reisde altijde 1e klas met de Benelux expres, de tweede klas zat altijd overvol met RyanAir gangers.

[ Voor 72% gewijzigd door MuzenJaap op 11-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:26:
Utrecht - Amsterdam Zuid en Utrecht - Nijmegen zijn wat minuten korter geworden :o
Utrecht - Nijmegen snap ik wel (wachttijd in Arnhem), maar waar halen ze die 2 minuten Utrecht - Amsterdam Zuid vandaan 8)7
Later remmen ? Of gewoon wel plannen en dan altijd 2 minuten vertraging oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 21:43
ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:26:
Die tijdwinsten worden ook steeds duidelijk benadrukt door de NS, maar over trajecten die langer gaan duren wordt natuurlijk met geen woord gerept....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Volgens mij hebben ze het bij Prorail even opgegeven voor vandaag. Na de springer in Putten is het echt dikke chaos op Amersfoort.Op spoor 1 stond een ICM naar Rotterdam die ver voorbij het perron geparkeerd stond. Op spoor 4 stond nog een ICM die naar Den Haag/Rotterdam ging en net aan kwam. Op spoor 6 stond de stoptrein naar Utrecht toe die voorlopig niet ging rijden en op spoor 7 stond een 10+ baks ICM naar Schiphol toe. Wij als VIRM naar Deventer binnen op spoor 7. Machinist had heel voorzichtig de trein een meter of 3 voor de ICM geparkeerd. Mochten wij helemaal vooraan uitstappen met z'n allen. De trein zou nog verder doorrijden naar Deventer toe. Vanuit Amsterdam stond er nog een internationale trein naar Duitsland klaar en volgens mij moest daarachter ook nog de sprinter naar Vathorst zitten. Maar hoe ze dat verder opgelost hebben, ik ben erg benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 11-10-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
Robkazoe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:14:
Op spoor 6 stond de stoptrein naar Utrecht toe die voorlopig niet ging rijden en op spoor 7 stond een 10+ baks ICM naar Schiphol toe. Wij als VIRM naar Deventer binnen op spoor 7. Machinist had heel voorzichtig de trein een meter of 3 voor de ICM geparkeerd. .
De ICM naar schiphol met 168 minuten vertraging laten vertrekken (Bron NS Reisplanner), niet 167 minuten of 169 minuten , nee 168 minuten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zwolle-Amersfoort
Donderdag 11 Oktober 17:40
Oorzaak
Tussen Putten en Amersfoort Vath rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Putten en Amersfoort.
Nog 2 maandjes wachten... en je kan altijd Lelystad omreizen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MuzenJaap schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:19:
[...]
De ICM naar schiphol met 168 minuten vertraging laten vertrekken (Bron NS Reisplanner), niet 167 minuten of 169 minuten , nee 168 minuten 8)7
Nu weer 167 minuten. :)

Dat is dus bijna drie uur. Waarom gooien ze hem er eigenlijk niet helemaal uit? Dit heeft toch helemaal geen zin meer? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
Fiber schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:36:
[...]

Nu weer 167 minuten. :)

Dat is dus bijna drie uur. Waarom gooien ze hem er eigenlijk niet helemaal uit? Dit heeft toch helemaal geen zin meer? O-)
Wat mij tot de vraag brengt : hoe kan een trein die ieder uur rijdt een uur vertraging hebben? (en nou niet beginnen over treinnummers, want dat interresseerd de reiziger niets )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik hou het op "Filevorming op het spoor".
Met als oorzaak de springer @ Putten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:44

Reinier

\o/

Robkazoe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:14:
Volgens mij hebben ze het bij Prorail even opgegeven voor vandaag. Na de springer in Putten is het echt dikke chaos op Amersfoort.Op spoor 1 stond een ICM naar Rotterdam die ver voorbij het perron geparkeerd stond. Op spoor 4 stond nog een ICM die naar Den Haag/Rotterdam ging en net aan kwam. Op spoor 6 stond de stoptrein naar Utrecht toe die voorlopig niet ging rijden en op spoor 7 stond een 10+ baks ICM naar Schiphol toe. Wij als VIRM naar Deventer binnen op spoor 7. Machinist had heel voorzichtig de trein een meter of 3 voor de ICM geparkeerd. Mochten wij helemaal vooraan uitstappen met z'n allen. De trein zou nog verder doorrijden naar Deventer toe. Vanuit Amsterdam stond er nog een internationale trein naar Duitsland klaar en volgens mij moest daarachter ook nog de sprinter naar Vathorst zitten. Maar hoe ze dat verder opgelost hebben, ik ben erg benieuwd.
Grappig, ik zat ook in die VIRM en moest er ook in Amersfoort uit. Ben benieuwd hoe die verder naar Deventer gereden is, over die ICM heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-07 00:27

Jeoh

blaat

Via @TimBiels

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A48MH6bCcAIOV00.png

Direct van Vlissingen naar Groningen in maar 5:38!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
Jeoh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:41:
Via @TimBiels

[afbeelding]

Maar als je in Rotterdam overstapt ben je een uur eerder in Groningen, maar dan mis je het stuk over de Hanzelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wildhagen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:47:
[...]
Dienstregeling van 2013 is nu al online, inclusief de nieuwe stations :)
Dank!

Ik zat net ook te kijken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Tijd    Station / Halte Spoor   Richting    Reisdetails
20:09    + Vlissingen    3  Roosendaal   Intercity (NS)
20:12    + Vlissingen Souburg           
20:16    + Middelburg           
20:20    + Arnemuiden           
20:31    + Goes         
20:36    + Kapelle-Biezelinge           
20:42    + Kruiningen-Yerseke           
20:47    + Krabbendijke         
20:51    + Rilland-Bath         
21:00    + Bergen op Zoom           
21:13    + Roosendaal           
21:36    + Dordrecht            
21:46    + Rotterdam Blaak          
21:52    + Rotterdam Centraal           
21:57    + Schiedam Centrum         
22:05    + Delft            
22:13    + Den Haag HS          
22:16    + Den Haag Laan v NOI          
22:27    + Leiden Centraal          
22:43    + Schiphol         
22:50    + Amsterdam Lelylaan           
22:54    + Amsterdam Sloterdijk         
23:07    + Amsterdam Centraal           
23:30    + Almere Centrum           
23:49    + Lelystad Centrum         
00:41    + Zwolle           
00:57    + Meppel           
01:09    + Hoogeveen            
01:18    + Beilen           
01:28    + Assen            
01:42    + Haren            
01:48    + Groningen Europapark         
01:51    + Groningen     7b

Kan het nog langer of is dit de langste treinreis zonder overstappen in Nederland? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Die zal vaak vertragingen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is toch ook geen intercity meer te noemen? Het ding stopt zodra er ook maar iets op de route ligt dat de vorm van een station nadoet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
DRGL2013 wordt hier ook prima :) Vertrektijden hier in Apg keren eigenlijk om, nu elke 5 over (heel of half) naar Gn ipv 19 en 49 wat voor velen goed uit komt :) Vraag me eigenlijk af of de treinen in Lp blijven kruisen, heb zelf de logica er niet echt voor... It does, vertrek richting Apg is gelijk aan de aankomst vanuit Apg :)

Verder duurt een ritje Gn - Apg 30 minuten en andersom 34. Vind ik dan wel weer apart :P

[ Voor 9% gewijzigd door marcop23 op 11-10-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:25:
Dat is toch ook geen intercity meer te noemen? Het ding stopt zodra er ook maar iets op de route ligt dat de vorm van een station nadoet.
Hij rijdt ook maar 1x per dag :? om 20:09...

48 euro voor een retourtje Vlissingen - Groningen trouwens :o met de auto is het 715km... 48L benzine (1:15) 86 euro aan brandstof (1,80 euro/liter). Wel een stuk goedkoper, al ben je minstens een 1 uur langer onderweg.

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 11-10-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23

PeaceNlove

Deugleuter

ArcticWolf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:33:
[...]

48 euro voor een retourtje Vlissingen - Groningen trouwens :o met de auto is het 715km... 48L benzine (1:15) 86 euro aan brandstof (1,80 euro/liter). Wel een stuk goedkoper, al ben je minstens een 1 uur langer onderweg.
wel leuk met een dagkaartje van de Kruidvat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
48 euro voor een retourtje Vlissingen - Groningen trouwens...
28.80 met kortingskaart klinkt toch al een stuk vriendelijker, maar voor datzelfde bedrag heb je ook een dagkaart... (Met korting.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Jeoh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:41:
Via @TimBiels

[afbeelding]

Dat is toch geen treinreis meer. Dat is vragen om problemen.

Daar moet wat achterzitten? Misschien een bak die de ochtend in Groningen moet staan of zo?

Voor het traject Delft Zuid <> Blaak is het wel rot trouwens. Gaat van 4 treinen per uur naar 2 treinen per uur. WTF 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Coldcat op 11-10-2012 23:33 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41

Als je zo aan je auto rekent houd je jezelf voor de gek. De ANWB rekende uit dat een doodnormale middenklasser (Astra, Golf, Megane, dat werk) in totaal zomaar 40-45ct per kilometer kost (mini-autootjes als Aygo etc. 20-25ct/km). Helaas houden maar zeer weinig Nederlanders hun totale autokosten bij en dan krijg je dit soort scheve berekeningen....

In vergelijking met de auto (mits eerlijk berekend) is de trein helemaal zo duur niet, zeker met korting.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Het kan nog erger :P

Eijsden - Roodeschool is 6:20 !
Per auto is dat ong. 4 uurtjes. Het is maar wat je leuker vindt, qua prijs zal de trein het wel winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Zullen lekkere diensten zijn voor de machinisten :p Hoe gaan ze dat aanpakken denken jullie? Halverwege de rit machinisten omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D_Jeff schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:36:
Het kan nog erger :P Eijsden - Roodeschool is 6:20 ! [...]
5:35 in de nieuwe dienstregeling... :) Maar wel vier keer overstappen.

Vlissingen - Groningen is zo opvallend omdat het ruim vijf en een half uur uur in de trein is zonder overstappen. Dan ben je toch wel blij als er een wc in de trein is... :z

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 11-10-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Naar mijn weten is elke fatsoenlijk treinstel dat Intercity diensten moet draaien voor de lange afstand ( Langer dan 2 uur op een traject aan reistijd) voorzien van een mooi wc hokje. Koplopers en V-IRM's iig wel.

SLT versie 1.0 hoort ook niet op een lang Intercity traject thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
D_Jeff schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:47:
Naar mijn weten is elke fatsoenlijk treinstel dat Intercity diensten moet draaien voor de lange afstand ( Langer dan 2 uur op een traject aan reistijd) voorzien van een mooi wc hokje. Koplopers en V-IRM's iig wel.

SLT versie 1.0 hoort ook niet op een lang Intercity traject thuis :P
Als je op stations stopt als Krabbendijke, Rilland-Bath en Beilen, dan zou je toch denken dat het om een sprinter traject gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gek genoeg gaat er ook een naar Leeuwarden op ongeveer hetzelfde tijdstip...: O-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Tijd    Station / Halte Spoor   Richting    Reisdetails
19:39    + Vlissingen    3  Roosendaal   Intercity (NS)
19:42    + Vlissingen Souburg           
19:46    + Middelburg           
19:50    + Arnemuiden           
20:01    + Goes         
20:06    + Kapelle-Biezelinge           
20:12    + Kruiningen-Yerseke           
20:17    + Krabbendijke         
20:21    + Rilland-Bath         
20:30    + Bergen op Zoom           
20:43    + Roosendaal           
21:06    + Dordrecht            
21:16    + Rotterdam Blaak          
21:22    + Rotterdam Centraal           
21:27    + Schiedam Centrum         
21:35    + Delft            
21:43    + Den Haag HS          
21:46    + Den Haag Laan v NOI          
21:57    + Leiden Centraal          
22:13    + Schiphol         
22:20    + Amsterdam Lelylaan           
22:24    + Amsterdam Sloterdijk         
22:37    + Amsterdam Centraal           
23:00    + Almere Centrum           
23:19    + Lelystad Centrum         
23:53    + Zwolle           
00:09    + Meppel           
00:19    + Steenwijk            
00:28    + Wolvega          
00:36    + Heerenveen           
00:44    + Akkrum           
00:50    + Grou-Jirnsum         
01:00    + Leeuwarden    3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Kijk naar de tijd tussen Zwolle en Meppel, dan weet je voldoende :P
Koppelen gaat dus voortaan meer op Zwolle gebeuren dan op bijv Utrecht of Amersfoort.

Pagina: 1 ... 84 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!