Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.132 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vroeger zat ik weleens in een trein waar in een coupé alle zitplaatsen aan één kan waren. Heel gezellige setup met rijen van 4/5 zitplaatsen naast elkaar. Volgens was de ruimte ook afgesloten van het balkon met een schuifdeur.

Rijden die nog ergens rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:27

Fiber

Beaches are for storming.

Dat zijn van die oude Duitse treinen. Ik kwam ze nog wel eens tegen op het traject Amersfoort - Amsterdam. Laatste tijd al even niet meer gezien.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:01:
Dat zijn van die oude Duitse treinen. Ik kwam ze nog wel eens tegen op het traject Amersfoort - Amsterdam. Laatste tijd al even niet meer gezien.
Die staan allemaal in Nijmegen weg te rotten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
In de NS Buffels (DM '90) kun je met 15 man oid naast elkaar zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kwam net een combinatie Plan V langs vanaf Schiphol richting Lelylaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Fiber schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:01:
Ze rijden ook tussen Amsterdam en Brussel. Als er niet zo veel stoelen in één coupé zaten was het ideaal, nu vind ik het te druk (wel lekker gordijntjes / tafels / elektriciteit / comfortabele stoelen in de tweede klasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jeoh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:33:
[...]
Ze rijden ook tussen Amsterdam en Brussel. Als er niet zo veel stoelen in één coupé zaten was het ideaal, nu vind ik het te druk (wel lekker gordijntjes / tafels / elektriciteit / comfortabele stoelen in de tweede klasse).
Klopt, daar heb ik ze inderdaad ook wel eens gezien. maar die lijn wordt opgeheven... O-)

En dat is ook een 'internationale' lijn. Blijft de internationale lijn Amsterdam-Amersfoort-Bad Bentheim-Osnabrück-Hannover-Berlijn overigens gewoon gehandhaafd de komende jaren? O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 04-10-2012 13:58 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:54

Goner

What can I do you for ?

Sefyu schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:51:
Vroeger zat ik weleens in een trein waar in een coupé alle zitplaatsen aan één kan waren.
4 rijen totaal, 2 x 2 tegenover elkaar ? met van die bagagerekken erboven ?
Die had ik tot eind vorig jaar nog wel eens op R'dam Lombardijen richting CS, maar nu hebben we alleen nog maar sprinters.

PS: overigens was het geen hele coupé met die indeling, realiseer ik me nu. Een gedeelte was normaal met zitplaatsen aan beide kanten, dan een tussenbalkon en een deur naar het stukje met 4 banken.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.static.flickr.com/7074/7220347674_edb9b2bd05.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 04-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sefyu schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:51:
Vroeger zat ik weleens in een trein waar in een coupé alle zitplaatsen aan één kan waren. Heel gezellige setup met rijen van 4/5 zitplaatsen naast elkaar. Volgens was de ruimte ook afgesloten van het balkon met een schuifdeur.

Rijden die nog ergens rond?
Dat was Wikipedia: ICK wat je bedoelt?

En die rijd sinds 2009 al niet meer rond, staat nu idd weg te rotten

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En de OBB'ers bij NS HiSpeed waarvan we geloof ik nog één stammetje van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 04-10-2012 14:25 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Dat was Wikipedia: ICK wat je bedoelt?

En die rijd sinds 2009 al niet meer rond, staat nu idd weg te rotten
Ja dat was 'm!

Gaf echt een heel andere sfeer dan de normale configuratie, vooral wanneer je bijv. met een groepje uitging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sefyu schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:34:
[...]
Ja dat was 'm!

Gaf echt een heel andere sfeer dan de normale configuratie, vooral wanneer je bijv. met een groepje uitging oid.
Alleen die bakken die op het traject Amsterdam-Amersfoort-Duitsland rijden (reden?) hadden nog gewoon de de Duitse kleuren... Ze stonken ook altijd een beetje vond ik en die deurtjes zijn veel te smal als het druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
De Duitse bakken hebben nog steeds de DB kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Alex) schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 02:16:
Het lijkt mij dat die Plan V geleaset wordt van NS Financial Services, dus is het ook aan die partij om een vervangend stel te leveren. Dan moet NSFSC wel een geschikte Plan V hebben, want niet de hele vloot V'tjes valt onder die club.
NSFSC bezit geen enkele Mat '64, dat gaat allemaal via NS Reizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denza
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07-2023
[b]Tijdschriftt: De ingenieur; 31-08-2012/b]
Fyra geremd door gebrek aan systeemintegratie

De HSL-Zuid is in december eindelijk volledig operationeel; dan gaat de snelheid op de Fyra-lijn tussen Amsterdam en Brussel omhoog naar 250 km/h. Een vers geprivatiseerde spoorwegsector, nieuwe contractvormen en niet eerder gebruikte technologie bleken een giftig recept voor vijf jaar vertraging en forse kostenoverschrijdingen. Bijna alles was nieuw en een centrale regie ontbrak. ‘Voor systeemintegratie was geen of onvoldoende aandacht in de krappe planning.’
Weet niet of dit al langs was gekomen, maar vond het als leek best wel een aardig (en wat genuanceerder) artikel over de HSL. Het gaat tenminste een keer dieper in op de oorzaken ipv alleen maar vertellen dat er meer vertraging is.

Link naar waar het artikel in pdf kan worden gedownload.
http://www.deingenieur.nl...vijf-jaar-vertraging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Goner schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

Die had ik tot eind vorig jaar nog wel eens op R'dam Lombardijen richting CS, maar nu hebben we alleen nog maar sprinters.

PS: overigens was het geen hele coupé met die indeling, realiseer ik me nu. Een gedeelte was normaal met zitplaatsen aan beide kanten, dan een tussenbalkon en een deur naar het stukje met 4 banken.

[afbeelding]
Dit waren toch voorheen de ruimtes voor de post? Althans, daat staat me nog ergens van bij.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Conclusies:
• ERMTS ontwikkeling is een ramp.
• Geen backwards compatibiliteit met ATB/andere systemen (de vraag is of je dit moet willen).
• Fabrikanten strijken elkaar tegen de haren in en maken het extra moeilijk om oplossingen te maken.
• Landen liggen met elkaar overhoop bij dit soort grensoverschrijdende projecten, al denk ik dat wij het er nog redelijk netjes vanaf hebben gebracht als je ziet hoe andere landen met elkaar omgaan.

Als ik het zo hoor dan is het misschien eens tijd voor een (Europese?) parlementaire enquête over deze gang van zaken. Want uiteindelijk is het natuurlijk big business. Een project snel opleveren verdien je niet veel aan in een niche markt, dus wil je dat zo lang mogelijk vertragen. Dat we ooit zaken hebben moeten doen met Spanjaarden was op zich ok maar door de slechte contracten kwam er niet meer vanaf. Men had daar veel sneller uit moeten stappen toen ze hun afspraken niet na kwamen.

Ik hoop dat er iets wordt geleerd...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Goner schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

[afbeelding]
Dit is het voorste stukje van bepaalde Plan T of V's. Ik vergeet welke.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
ArcticWolf schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Die staan allemaal in Nijmegen weg te rotten }:O
wat trekt de 16xx/17xx loc serie dan op het traject Den Haag Centraal - Dordrecht - Venlo ? Is ook de enigste treinserie die niet op Schiedam en Blaak stopt, wss door de lengte van de stam.
Vind dat die wagons er aardig op lijken :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

CyBeR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:47:
[...]

Ik gok plan V, aangezien ik niet heel erg lang geleden eens in een trein met die opstelling gezeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:03:
[...]

wat trekt de 16xx/17xx loc serie dan op het traject Den Haag Centraal - Dordrecht - Venlo ? Is ook de enigste treinserie die niet op Schiedam en Blaak stopt, wss door de lengte van de stam.
Waarschijnlijk ICRm: Wikipedia: Intercityrijtuig :)

Overigens zal dat een 1700 zijn, want de 1600-en zijn van diverse goederenvervoerders en zullen dus geen passagiersmaterieel trekken :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:03:
[...]

Geen idee? :p
Hebben die, die hand klapdeuren? Volgens mij zijn die tussen Den Haag en Venlo gewoon loc + ICR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:47:
[...]

Allebei, en je hebt twee smaken. Plan T en de eerste series Plan V had 2 8-persoons coupé's met zijgang, Plan V's van de latere serie hadden een bagageafdeling die bij sommige dan weer omgebouwd werd tot een 16-persoon coupé met zijgang.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat waren de series Plan V7 t/m V-13 (stellen 801-965), die een bagage/post-afdeling hadden. Vandaar dus bakcode BPk (tweede klasse, postruimte, koprijtuig).

Bij de stellen waarbj die postruimte niet verbouwd is tot reizigerscoupe is die ruimte simpelweg afgesloten, en een paar extra klapstoelen geplaatst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 16-09 19:38
Mij staat ook nog een treinstel bij met een grote ruimte met klapstoelen rondom. Iets vergelijkbaars, neem ik aan.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is wat * wildhagen zegt.

Hoewel: de ruimte is niet afgesloten, heeft alleen klapstoelen gekregen. De buitendeuren zijn misschien afgesloten.

[ Voor 61% gewijzigd door Maasluip op 05-10-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd, dat dus. Dit is dus de binnenkant van zo'n bagageruimte met klapstoelen (in dit geval stelletje 881)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1131/5115572202_ec0edb8678_z.jpg

Zoals je kan zien is de buitendeur dus idd afgesloten en niet te openen.

Aan de buitenkant ziet dat er dus zo uit (stel 919):

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6783199783_ce16ddd6c3_z.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 05-10-2012 11:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
NID rijdt ook naar Haarlem tegenwoordig merk ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wildhagen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:01:
Aan de buitenkant ziet dat er dus zo uit (stel 919):

[afbeelding]
Die treinen stopten in ieder geval niet voor elk sneeuwvlokje... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@cyber
NID?

/topic:
Ik mis de mat 64' wel een beetje ;( die had idd nooit last van sneeuw, in de zomer werd je lekker wegbraden. Maar ik vond het wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Het lawaai mis ik daarentegen weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
@ArcticWolf: NID is de werknaam nieuwe naam van het DDZ-project. 't Zijn die gemoderniseerde dubbeldekkers, die dingen met dit als interieur:

Interieur NID

[ Voor 75% gewijzigd door EDIT op 05-10-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Vraagje voor de machinisten in dit topic:

Wat voor sancties staan er op het vergeten te stoppen op een station? Heb ik al een paar keer aanschouwd, machinist die gewoon lekker doorrijdt waar hij hoort te stoppen :D

En hoe gebeurt zoiets? Gewoon onoplettendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen sancties denk ik (tenzij hij er een gewoonte van maakt natuurlijk...)?

Komt idd wel vaker voor. Soms door mist, dat de machinist het station niet (of te laat) ziet (zie bijv http://www.ad.nl/ad/nl/10...ion-Woerden-voorbij.dhtml), maar het kan ook zijn dat het station bijvoorbeeld pas recent een intercity-station is geworden, en de machinist dat niet (of te laat) in de gaten had (voorbeeldje: http://www.brabantsdagbla...intercitystation-Best.ece).

Of zoiets:
Ook een mooie, gehoord in een inderhaast ingezette extra trein Utrecht-A'dam, met een inderhaast opgeroepen machinist (en voor het portofoontijdperk).
"HC, kunt u even naar me toekomen?"
"Nee Meester, ik zit in de achtste bak."
"Oh... Eh... HC, mag ik wat vragen...?"
"Vraagt u maar Meester!"
"HC, zijn wij een stoptrein of een Intercity?"
"Een stoptrein, Meester!"
******* Skkkrriieeeeeeeek *******
Tja... En toen stonden we dus nog net op tijd stil ;-)
Aldus http://www.omroephumor.nl/u-communicatie.html

En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken gok ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bij sommige stations staan de seinen gewoon op groen... dus als een machinist sudoku aan het spelen is (wat veel voorkomt) rijdt ie gewoon voorbij zonder dat ie het doorheeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een stoptrein is toch ook fysiek heel wat anders dan een Intercitytrein...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:15:
Een stoptrein is toch ook fysiek heel wat anders dan een Intercitytrein...? O-)
Vroeger niet :P
en er rijdt nog weleens een V-IRM als stoptrein tussen Breukelen en Rhenen... dus ja. Het komt wel vaker voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Neuh, niet per definitie. Een ICM is primair intercity-materieel, maar wordt ook wel eens als stoptrein ingezet (weet niet of het nog zo is, maar de 1e trein (een stopper) van de dag richting Vlissingen was voorheen vaak een ICM).

Een V-IRM heb ik ook wel eens in de stoptreindienst gezien, terwijl het daar niet primair voor bedoeld is.

En vorig jaar werd Mat'64 ook regelmatig als intercitymaterieel gebruikt.

Daarnaast zijn stop- en intercitytrein soms gecombineerd. Of is dat tegenwoordig niet meer? Vroeger was bijvoorbeeld de Schrootlijn na Arnhem (of was het Nijmegen?) een stoptrein geworden tot aan Zwolle.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aantal maanden geleden werd een sprinter gebruikt als intercity tussen duivendrecht en den haag cs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
's Ochtends vroeg in de trein vanaf Utrecht, alle passagiers liggen wat weg te dommelen.
Conductrice: "En dan nu station Groningen!"
Alle passagiers schrikken spontaan wakker ... conductrice "O nee, ik slaap nog, ik bedoel Amersfoort."
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Tijdens een stilstand langs een perron: "Meester, kunt u drie meter naar voren rijden? Mijn fluitje is tussen de rails gevallen."
Treindienstleider informeert naar de lengte van een goederentrein: "Meester hoe lang bent U?" korte stilte "uh.. 1m 75"
Treindienstleider is een trein kwijt op bedieningstableau: "Meester, waar zit u ergens?" antwoord: "Voorin de trein"
_O- _O- _O-

[ Voor 45% gewijzigd door Robkazoe op 05-10-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Sefyu schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:56:
Vraagje voor de machinisten in dit topic:

Wat voor sancties staan er op het vergeten te stoppen op een station? Heb ik al een paar keer aanschouwd, machinist die gewoon lekker doorrijdt waar hij hoort te stoppen :D

En hoe gebeurt zoiets? Gewoon onoplettendheid?
Als dit gebeurt kan je zeker wel een gesprekje met je teammanager verwachten waarin je mag gaan uitleggen hoe het komt dat je dat station voorbij bent gereden. De eerste keer zal er (naast dat gesprek) nog niet heel veel aan de hand zijn, maar als het vaker voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
@EDIT

Gelukkig maar, het dupeert vaak een hoop mensen...

@Rest

Hilarisch allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In Schotland logeerden we ergens in een dorpje waar de meeste treinen enkel stopten "on request". Je moest dus op voorhand bellen naar de spoormaatschappij om de trein te laten stoppen :P

Overigens had dit dorpje letterlijk één hotel, drie huizen en een kroeg (en een station dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:29:
@ArcticWolf: NID was de werknaam van de DDZ. 't Zijn die gemoderniseerde dubbeldekkers ;)
Andersom: DDZ was de werknaam; de nieuwe naam is NID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
ValHallASW schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

Andersom: DDZ was de werknaam; de nieuwe naam is NID.
:$
Ik ga mij hier zitten schamen :X
Je hebt uiteraard gelijk, wilde te snel antwoord geven, post aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:20:
In Schotland logeerden we ergens in een dorpje waar de meeste treinen enkel stopten "on request". Je moest dus op voorhand bellen naar de spoormaatschappij om de trein te laten stoppen :P
Komt in heel Groot-Brittanië (en veel Commonwealth landen, zoals Canada, Australië etc) voor, en dat heet een Request stop :)

Dan sta je dus echt in the middle of nowhere:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Berney_Arms_railway_station_1.jpg

Hoewel het kennelijk wel gebruikt wordt (zelfde "station" als hierboven):

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Berney_Arms_on_a_busy_day.jpg

Niet al te veilig overigens, als je ziet dat je zó het spoor op kan lopen. Hoewel, met 3.5 trein per dag....

In de VS kennen ze dit overigens ook, maar dan als "flag stop" :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Misschien gebruikt om maandag naar het werk te gaan en vrijdag weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die treinen zullen daar wel niet zo hard rijden en niet zo zwaar zijn zodat remweg wat korter is. Beetje als een tram, daar kun je ook zo op de rails komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 05-10-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:22

DDX

Alsof er in nederland geen stations zijn waar je zo het spoort op kan lopen ?

Halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood is volgens mij niet eens een verhoging aanwezig.

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 05-10-2012 17:18 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wel hoor, aan één kant:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Station_Onze_Lieve_Vrouwe_ter_Nood_1.JPG/640px-Station_Onze_Lieve_Vrouwe_ter_Nood_1.JPG

Wikipedia: Halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood

Maar dat is dan ook geen regulier station meer, alleen voor speciale gelegenheden

Voor de rest heb je wel gelijk, vooral bij kleinere stations waar een overweg pal naast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ach, in Engeland lopen er gewoon voetpaden over spoor waar HST's rijden. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In Zwitserland ook wel eens op een knopje moeten drukken om een 10 baks trein te laten stoppen.

Kaartje kopen deed je bij de parkeerautomaat, de conducteur kon dan bepalen aan de hand van het bedrag tot hoe ver je mocht. Hij kwam dan ook speciaal ff langs lopen om de kaartjes te controleren. En hij wist exact wie het was die hij nog niet gecontroleerd had.

En dat in het toeristisch hoogseizoen. Best knap.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lol XD

In Japan heeft de conducteur een streeplijst voor elk station. Dus als je van Tokyo naar Osaka reist, streept hij je meteen af en kijkt hij tot welk station ik moet.
Dan hoeft hij niet meer bij mij langs te komen.
3 conducteurs per exprestrein (400~500 meter lang)

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 03-10 05:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Duitsland heb je ook wel Bedarfshalte. Als je in de trein zit wordt je geacht op een knopje te drukken, reizigers op het perron worden wel op tijd gezien. De trein remt iig zover af dat de machinist kan stoppen als hij mensen op het perron ziet. Meestal zo'n 30-40 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:22

DDX

Valt ook niet echt op zo groen, fiets er wel eens langs nml.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Bij de museumlijnen hier in Nederland moet je ook aangeven als je op een tussengelegen station wilt uitstappen.
In het drukbereden spoorwegnet hier in Nederland is het volgens mij niet mogelijk om op verzoek een extra stop te maken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De treinen die in het hoge noorden rijden maar dan met een ander kleurtje :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
F.West98 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:03:
[...]

De treinen die in het hoge noorden rijden maar dan met een ander kleurtje :+
En in het zuiden op de Veolialijntjes en alle andere GTW's op de wereld van dit model en vrijwel hetzelfde uiterlijk als de FLIRT's die o.a. vanuit Venlo rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is Murphy soms langsgeweest?
Treinverkeer Schiphol plat door brandmelding
Treinreizigers die vrijdagavond naar of van Schiphol reisden hadden te kampen met vertragingen van meer dan een uur. Door een brandmelding bij een hogesnelheidstrein reden er geen treinen van en naar de luchthaven.

De problemen ontstond rond 20.15 uur. Ruim een uur later lieten de NS en spoorbeheerder Prorail weten dat de brandweer de sporen heeft vrijgegeven. Het treinverkeer wordt weer opgestart en verloopt naar verwachting om 22.00 uur weer volgens de dienstregeling.

Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Leiden Centraal konden tomreizen via Haarlem.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die GTW heeft wel HUGE buffers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Vanuit de richting Rotterdam bijna in Prinsenbeek aangekomen, blijft de trein een minuut of 5 stilstaan. Dan kraakt het "Dames en heren, wegens een defect treinstel voor ons op het station Prinsenbeek moeten we hier een onbepaalde tijd wachten". Enkele reizigers die in Prinsenbeek wonen, weten de conducteur ertoe over te halen, de deuren te openen en zetten hun reis te voet voort. De conducteur gaat zelf ook even buiten staan, vanwege de eerste voorjaarszon. Zonder waarschuwing trekt de trein opeens snel op. Een kilometer verder, in Prinsenbeek: "Dames en heren, we moeten hier weer even wachten, totdat de conducteur ons heeft ingehaald. Hij komt nu achter ons aan gerend."
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
een nieuwe maand, een nieuwe Schiphol trein topic. Anders behouden we geen overzicht met alle meldingen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heeft Arctic' weer fikkie gestookt...? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
Was de Zoetermeerlijn bij splitsing op Centrum West een Handwissel?
De laatste Sprinter van Den Haag CS naar Zoetermeer, Bij vertrek van Zoetermeer Centrum West de Stadslijn op reed deze rechtsom, terwijl deze linksom had gemoeten.
HC: "Moesten wij niet linksom?"
De trein komt tot stilstand, 300 meter na de aftakking van Centrum West.
Stilte
mcn: "Je hebt gelijk."
Trein rijdt achteruit terug tot Centrum West om met 5 minuten vertraging toch de lus linksom op te rijden.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Robkazoe schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:57:
[...]

een nieuwe maand, een nieuwe Schiphol trein topic. Anders behouden we geen overzicht met alle meldingen. :o
Dit betrof rookontwikkeling in het achterste rijtuig van een Fyra naar Breda. Zeer zeker geen loos alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
D_Jeff schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:17:
Was de Zoetermeerlijn bij splitsing op Centrum West een Handwissel?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:10:
Heeft Arctic' weer fikkie gestookt...? :z
:D

nee week 46 zijn we pas weer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
Dat hebben die van Arriva ook hoor :) Ik vind het er wel stoer uitzien :P
Alex) schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Dit betrof rookontwikkeling in het achterste rijtuig van een Fyra naar Breda. Zeer zeker geen loos alarm.
Een Traxx + Prio stam of een V250? Die laatste rijden toch ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zou om een Prio-stam gegaan zijn. Waarschijnlijk een vastgelopen rem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Een stadion ergens in de wereld heeft echte brand detectors. Geen rook maar gewoon vuur detectie, lijkt me veel handiger voor deze tunnel. Als ze om elk stukje rook of vuurlucht het treinverkeer platleggen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:17:
Zou om een Prio-stam gegaan zijn. Waarschijnlijk een vastgelopen rem.
Het zou gaan om rookontwikkeling in de schakelkast van het eindrijtuig. Aangezien daar geen onderdelen zitten die warm worden is mijn vermoeden dat het gaat om kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jeetje... was net aan het hardlopen langs het toekomstige station Vaartserijn in Utrecht... en de treinen die langs kwamen over het nieuwe spoor, zag je alleen voorbij glijden. Je hoorde echt helemaal niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Valt mee hoor

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:21:
Een stadion ergens in de wereld heeft echte brand detectors. Geen rook maar gewoon vuur detectie, lijkt me veel handiger voor deze tunnel. Als ze om elk stukje rook of vuurlucht het treinverkeer platleggen :F
Rook levert in een tunnel ook zonder vuur uiteraard de nodige gevaren op. Dergelijke detectoren zijn volstrekt ongeschikt voor een tunnel. Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niks mis is met de Schipholtunnel, het hoge aantel meldingen lijkt me niet helemaal de bedoeling. Al was het in dit geval geheel terecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:31:
Bij de museumlijnen hier in Nederland moet je ook aangeven als je op een tussengelegen station wilt uitstappen.
In het drukbereden spoorwegnet hier in Nederland is het volgens mij niet mogelijk om op verzoek een extra stop te maken.
Voor mijn zus is toen op Hollandsche Rading een intercity gestopt, omdat de laatste trein vanuit Hilversum om één of andere reden niet was waar hij moest zijn. Eigenlijk had ze met de taxi gemoeten of zelf iets moeten regelen, maar oplettend en aardig personeel heeft even met de verkeersleiding gebeld of ze niet even een extra stop konden maken.

Ze moest wel even door het machinistendeurtje instappen, want anders waren ze bang dat er allemaal dronken mensen de trein uit zouden rollen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 04:23:
[...]

Ze moest wel even door het machinistendeurtje instappen, want anders waren ze bang dat er allemaal dronken mensen de trein uit zouden rollen _O-
:D :D

Ik ging nog weleens stappen in Amsterdam van zaterdag op zondag en dan nam ik de nachttreinnaar Utrecht, dat was ook altijd lachen :p wel strenge controle hoor bij de poortjes, maar dan zat de trein dus al half vol met mensen vanaf Schiphol en dan de andere helft kwam er dus op Amsterdam CS bij: altijd een leuke combinatie :+

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 07-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 02-10 11:43
LauPro schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:41:
[...]
Conclusies:
• ERMTS ontwikkeling is een ramp.
• Geen backwards compatibiliteit met ATB/andere systemen (de vraag is of je dit moet willen).
• Fabrikanten strijken elkaar tegen de haren in en maken het extra moeilijk om oplossingen te maken.
• Landen liggen met elkaar overhoop bij dit soort grensoverschrijdende projecten, al denk ik dat wij het er nog redelijk netjes vanaf hebben gebracht als je ziet hoe andere landen met elkaar omgaan.

Als ik het zo hoor dan is het misschien eens tijd voor een (Europese?) parlementaire enquête over deze gang van zaken. Want uiteindelijk is het natuurlijk big business. Een project snel opleveren verdien je niet veel aan in een niche markt, dus wil je dat zo lang mogelijk vertragen. Dat we ooit zaken hebben moeten doen met Spanjaarden was op zich ok maar door de slechte contracten kwam er niet meer vanaf. Men had daar veel sneller uit moeten stappen toen ze hun afspraken niet na kwamen.

Ik hoop dat er iets wordt geleerd...
Ik heb afgelopen woensdag een presentatie bijgewoond van de program director voor het Signalling programme van Banedanmark in Kopenhagen en daarbij een leuke discussie kunnen voeren over de implementatiestrategie van een treinbeveiligingssysteem. Zal daar binnenkort wel ff wat meer over typen :) Iig heeft Banedanmark veel van ons geleerd, vooral hoe het niet moet ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
ArcticWolf schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:21:
Je bedoelt waarschijnlijk hittedetectoren. Ben wel blij dat jij geen tunnels ontwerpt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Waarschijnlijk een typfout.. Krijg je als je in zo'n bouwkeet zit tussen de sporen, dan let je wel eens niet zo goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vinnienerd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk hittedetectoren. Ben wel blij dat jij geen tunnels ontwerpt :X
ik ontwerp wel tunnels maar alleen constructief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Grappig (niet de aanrijding met persoon natuurlijk):
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/k2355.png

[ Voor 26% gewijzigd door jelmervos op 08-10-2012 10:50 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 14:00
las net dat op last van de politie minder treinverkeer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik kreeg net een telefoontje van mijn klasgenote dat ze niet naar school komt:
Deventer-Zutphen Dinsdag 9 Oktober 12:20

Oorzaak
Tussen Zutphen en Deventer rijden geen treinen door een stroomstoring.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.

Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Deventer reizen via Apeldoorn.
Hengelo-Zutphen Dinsdag 9 Oktober 12:16

Oorzaak
Tussen Zutphen en Hengelo rijden geen treinen door een stroomstoring.

Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.

Reisadvies
Winterswijk-Zutphen Dinsdag 9 Oktober 12:15

Oorzaak
Tussen Zutphen en Winterswijk rijden geen treinen door een stroomstoring.

Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.

Reisadvies
Ze moet uit Zutphen komen.... Handig als je geen kant op kan :P

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 09-10-2012 12:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Raven schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:37:
Ik kreeg net een telefoontje van mijn klasgenote dat ze niet naar school komt:

[...]

Ze moet uit Zutphen komen.... Handig als je geen kant op kan :P
Gelukkig kan ze nog wel naar het Westen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Vanochtend stond ik weer eens op de IC 3727, Den Haag CS - Lelystad, van 8:07 op Schiphol te wachten. Nu is dat altijd al een drukke trein als deze aankomt: Dus tussen Leiden - Amsterdam Zuid zit deze vaak goed vol. Daardoor kan deze trein ook zelden om 8:08 vertrekken, omdat in/uitstappen te lang in beslag neemt.

Vandaag wist de NS het humeur van mij en medereizigers te verpesten door met 4 bakken VIRM aan komen te zetten. Normaal zie ik ze alleen met minimaal 6 bakken en dan is het al zoeken naar een zit- of fatsoenlijke staanplaats. Eerst drommen mensen eruit, deel loopt met grote koffers te kloten dat het uitstappen bemoeilijkt, want... Schiphol. Ik stond vooraan bij de deur dus had nog net een zitplaats kunnen vinden. Vervolgens liepen de gangpaden helemaal vol. Kort daarop word omgeroepen dat de trein niet voorlopig vertrekt vanwege drukte en dat er gewacht word op "versterking". Een minuut later wordt er omgeroepen dat er iemand onwel is geworden, wat niet geheel onlogisch is als ze op de balkons als sardientjes staan :'( Dus moest er gewacht worden op een ambulance. 2 minuten later stroomt de halve trein weer leeg omdat de stoptrein naar Hilversum naast ons stopt. Al dat soort lui staan dus te proppen voor een paar minuten tijdswinst. 8)7

Kortom: 1) NS moet eens leren wat de drukke ritten zijn en het juiste materiaal erbij zoeken. 2) Vol=vol mensen! Voor je eigen veiligheid en comfort: Wacht een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fiber schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Gelukkig kan ze nog wel naar het Westen...
Dat heeft erg veel nut :+ , ze moest naar Enschede

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een dagje Amsterdam is veel leuker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
IJnte schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:31:
Waarschijnlijk een typfout.. Krijg je als je in zo'n bouwkeet zit tussen de sporen, dan let je wel eens niet zo goed op :)
Ik bedoel meer dat een tunnel mij niet veilig lijkt als er geen rookmelders in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vinnienerd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Ik bedoel meer dat een tunnel mij niet veilig lijkt als er geen rookmelders in zitten.
Er zitten rookmelders in de Schiphol tunnel, maar zitten er ook hittedetectors dan? :? Je moest eens weten hoe laks de brandweer is in Nederland (ja ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schultz gaat mogelijk juridische stappen nemen tegen de NMBS omdat die weigeren gemaakte afspraken na te komen:
Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur overweegt juridische stappen tegen de Belgische treinvervoerder NMBS. Dat schrijft de minister dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer. Schultz van Haegen is niet te spreken over de manier waarop België en de Belgische treinvervoerder NMBS omgaan met eerder gemaakte afspraken over snelle treinverbindingen tussen Nederland en België via Breda.

De minister heeft vorige week overleg gehad met haar Belgische collega Paul Magnette over de hogesnelheidsverbinding tussen Den Haag en Brussel. De Belgische minister liet weten dat hij geen geld heeft om afspraken uit 2005 na te komen. Ook willen de Belgen niet meewerken aan een tussenoplossing waarbij een snelle trein zou gaan rijden tussen Breda en Antwerpen. Magnette gaat wel aan de Belgische premier vragen of de regering geld vrij wil maken voor de verbinding.

Schultz van Haegen wacht het oordeel van de zuiderburen af, maar bereidt ondertussen wel juridische stappen voor. De NMBS liet eerder al weten het plan om met hogesnelheidstreinen te gaan rijden op het traject Den Haag - Breda - Brussel te schrappen. Schultz van Haegen wilde daar toen ook al niets van horen en eiste een nieuw voorstel.

Ondertussen is vooral de Brabantse reiziger de dupe van de ruzie. Vanaf december is er geen snelle treinverbinding meer tussen Brabant en Antwerpen. Reizigers moeten daarom met de stoptrein naar Antwerpen of omreizen via Rotterdam.
Bron: http://www.omroepbrabant....elle+treinverbinding.aspx

Gewoon juridisch kaalplukken dat NMBS, tot ze hun afspraken wel na wensen te komen.

En als dat niet helpt, gooien we gewoon de Westerschelde en de IJzeren Rijn even dicht. Zij hun afspraken niet nakomen, dan hoeven wij dat ook niet :+

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:55:
En als dat niet helpt, gooien we gewoon de Westerschelde en de IJzeren Rijn even dicht. Zij hun afspraken niet nakomen, dan hoeven wij dat ook niet :+
Het vermoeden is dat men dat in België ook denkt, als Nederland de Hedwigepolder niet onder water zet hoeft België die trein niet te kopen. Nou is dat in mijn ogen een bijzonder kinderachtige houding die de goede betrekkingen tussen Nederland en België niet waardig is, maar eerlijk is eerlijk: Nederland heeft zich met een Hedwigedossier een bijzonder slechte buur getoond. Wat dat betreft is de Nederlandse overheid ronduit hypocriet als ze er nu op staat dat België zich aan gemaakte afspraken moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:54

Goner

What can I do you for ?

Maranello schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:40:
1) NS moet eens leren wat de drukke ritten zijn en het juiste materiaal erbij zoeken.
hear hear
2) Vol=vol mensen! Voor je eigen veiligheid en comfort: Wacht een paar minuten.
een paar minuten ??
op Schiphol misschien, maar er zijn ook stations waar iets minder en nog kortere treinen stoppen, echt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Filmpiee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maranello schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:40:
Kortom: 1) NS moet eens leren wat de drukke ritten zijn en het juiste materiaal erbij zoeken. 2) Vol=vol mensen! Voor je eigen veiligheid en comfort: Wacht een paar minuten.
1. NS is niet onfeilbaar, er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom er incidenteel te korte treinen zijn. Sterker nog er zijn diverse redenen te verzinnen waarom het structureel soms ook moeilijk is. Probeer maar eens een materieelplanning te maken, je hebt geen onbeperkt materieel (dat is financieel onhaalbaar), je zit met perronbeperkingen, en je moet ook er even rekening mee houden dat een trein maar op een plek tegelijk kan zijn. Er kan zeker nog wel wat verbeterd worden, maar besef je dat het verre van eenvoudig is.

2. Tja, of het nou in de trein of met de auto is er zijn teveel mensen die allemaal tegelijk in de spits moeten reizen. Ook om 1001 redenen. Ook hier is het gouden idee nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een nieuwe campagne rondom overwegveiligheid in Engeland:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Uy-sIfsW7tg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
PolarBear schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

1. NS is niet onfeilbaar, er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom er incidenteel te korte treinen zijn. Sterker nog er zijn diverse redenen te verzinnen waarom het structureel soms ook moeilijk is. Probeer maar eens een materieelplanning te maken, je hebt geen onbeperkt materieel (dat is financieel onhaalbaar), je zit met perronbeperkingen, en je moet ook er even rekening mee houden dat een trein maar op een plek tegelijk kan zijn. Er kan zeker nog wel wat verbeterd worden, maar besef je dat het verre van eenvoudig is.

2. Tja, of het nou in de trein of met de auto is er zijn teveel mensen die allemaal tegelijk in de spits moeten reizen. Ook om 1001 redenen. Ook hier is het gouden idee nog niet gevonden.
Het is gegeven van de randvoorwaarden die vervoerders (o.a. de NS), Prorail, etc stellen wat de mogelijkheid geeft tot de dienstregeling. Het is niet mogelijk om alle alternatieven te onderzoeken echter, kan je met de voorwaarden en bepaalde patronen welke bekijken wat de meest optimale dienstregeling is binnen de mogelijkheden.

Dr. Lex Schrijver heeft o.a. de optimalisatie van het spoorboekje 2007 gedaan. Volgens mij in het tweede deel wijkt hij hier meer over uit: http://vimeo.com/47859255

[ Voor 10% gewijzigd door Termi op 09-10-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Hey das bekent, ergens heb ik daar ook nog een paar keer rondgelopen

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Pagina: 1 ... 83 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!