Vanochtend stond ik weer eens op de IC 3727, Den Haag CS - Lelystad, van 8:07 op Schiphol te wachten. Nu is dat altijd al een drukke trein als deze aankomt: Dus tussen Leiden - Amsterdam Zuid zit deze vaak goed vol. Daardoor kan deze trein ook zelden om 8:08 vertrekken, omdat in/uitstappen te lang in beslag neemt.
Vandaag wist de NS het humeur van mij en medereizigers te verpesten door met 4 bakken VIRM aan komen te zetten. Normaal zie ik ze alleen met minimaal 6 bakken en dan is het al zoeken naar een zit- of fatsoenlijke staanplaats. Eerst drommen mensen eruit, deel loopt met grote koffers te kloten dat het uitstappen bemoeilijkt, want... Schiphol. Ik stond vooraan bij de deur dus had nog net een zitplaats kunnen vinden. Vervolgens liepen de gangpaden helemaal vol. Kort daarop word omgeroepen dat de trein niet voorlopig vertrekt vanwege drukte en dat er gewacht word op "versterking". Een minuut later wordt er omgeroepen dat er iemand onwel is geworden, wat niet geheel onlogisch is als ze op de balkons als sardientjes staan

Dus moest er gewacht worden op een ambulance. 2 minuten later stroomt de halve trein weer leeg omdat de stoptrein naar Hilversum naast ons stopt. Al dat soort lui staan dus te proppen voor een paar minuten tijdswinst.
Kortom: 1) NS moet eens leren wat de drukke ritten zijn en het juiste materiaal erbij zoeken. 2) Vol=vol mensen! Voor je eigen veiligheid en comfort: Wacht een paar minuten.