Staan we internationaal gezien niet ook gewoon zwaar te kakken? Kan mij zo voorstellen dat de mensen werkzaam in de toerisme zo hun klanten op het hart drukken op vooral de trein naar Schiphol niet te nemen.
Toen ik van de zomer op vakantie ging vanaf Schiphol, heb ik ook de trein genomen. Helemaal lekker zat ik echter niet met al die storingen in mijn achterhoofd.
Mooie anekdote overigens van twee jaar geleden die ik mij in dit licht herinner:
Ik zit in de Sprinter A'dam - Uitgeest. Ik kom op mijn bestemming aan en stap uit. Gelijktijdig zie ik uit een andere deur een groepje Japanners / Koreanen uitstappen en vragend om zich heen kijken.
De conducteur komt uit de trein gelopen om te gaan fluiten, waarop de Japanners / Koreanen naar hem toelopen. Ik sta in de buurt uit te checken en vang zo het gesprek op.
Japanner/Koreaan: Sir, how many stations do we have to stop before Sgggggjiiiipphhhooolll (Schiphol).
Conducteur: (half lachend) Ehhh, Sir, this is not the train to Schiphol. This is the stop service to Uitgeest. This train is not going to Schiphol.
Japnner/Koreaan: *wijst op koersrol*
Conducteur: *kijkt naar koersrol en krijgt opeens hele grote ogen* (Koersrol vermeld: [vliegtuigje]Schiphol)
Conducteur: When does your flight leave?
Japanners / Koreanen: In 1,5 hours.
Conducteur: *Kijkt met een blik van "AH, GATVERDAMME"*
Conducteur: GET IN THE TRAIN! *Sleutelt als een razende en begint in zijn portofoon te tetteren*
Heb niet gehoord wat hij tegen de machinist zei omdat de deuren dicht gingen en de trein vertrok. Maar vraag mij nog steeds af hoe het met de Japanners / Koreanen is afgelopen.