Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
InnoTrans is erg leuk en leerzaam, maar duidelijk gericht op professionals en niet op hobbyisten. Als je erheen gaat om treintjes te kijken kom je redelijk bedrogen uit (al is het buitendeel wel leuk). Ga je erheen omdat je echt interesse hebt in transport en achterliggende systemen en technologieën, dan kun je je hart ophalen.

Ik heb sowieso al wat stoelen gezien die ik ook wel in mijn woonkamer zou willen hebben. De business premier-klasse van de Leo Express bijvoorbeeld. :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
Maasluip schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:18:

[...]
Je hoort mij ook niet zeggen dat de materieelomloop van NS perfect is, maar in de spits is het gewoon een kwestie van "hoe zetten we het materieel in zodat het het beste wordt benut". Er is geen oneindige voorraad van treinstellen.
Kan ook bijna niet anders. Bij werkzaamheden merk je dan ineens dat er toch wel erg veel treinstellen rondrijden hier, keer op keer staan de tuinen gewoon over vol.

Iemand gister nog een DDZ in Roosendaal zien rijden? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In België worden er (weeral) stakingen aangekondigd door de spoorvakbonden. Hebben jullie in Nederland daar ook zoveel last van?

Hier hebben we toch wel een aantal keer per jaar prijs met een officiële staking, en daarnaast nog een aantal wilde stakingen van een deel van het personeel. De impact hiervan is niet altijd even groot. Ze zijn wel zeer irritant, aangezien je jezelf er niet op kan voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Ik kan me de laatste staking in Nederland bij de NS eigenlijk niet eens meer herinneren, alleen de schoonmakers hebben een tijdje terug ´t werk neergelegd voor betere voorwaarden.. Nu is sowieso de rol van de vakbonden in België enigszins anders dan in Nederland heb ik `t idee; ik spreek nog wel eens bedrijven in België en daar zijn ze als de dood voor de vakbonden. Hier word er mijn inziens wat meer lacherig over gedacht en hebben deze veel minder direct invloed op 't dagelijks reilen en zeilen van een bedrijf. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
Staken is niet nodig, de NS is als de dood voor hun eigen personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:37
En dat mag ook wel, ze hebben nog veel vacatures en een grijs personeelsbestand. Ze moeten er zuinig mee omgaan. Als ik google, dan is de laatste staking bij de NS van 2001 volgens mij. Daarnaast hebben ze een paar jaar geleden eenmalig het werk neergelegd omdat er toen een conducteur was mishandeld volgens mij. Maar dat was volgens mij een redelijk publieksvriendelijke actie (paar uur staken, buiten de spits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De NS heeft echt wel een nette CAO, valt weinig te staken als er weinig op die CAO aan te merken valt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:10
Over die V250: die tijden kloppen, maar zijn niet compleet in mijn ervaring. De trein rijdt daadwerkelijk 1x per 3 uur, vertrek Amsterdam is altijd om :10. Ze staan inderdaad niet in de reisplanner, maar worden wel op het perron zelf aangekondigd. Ik begreep van een conducteur dat deze frequentie de komende weken, als het goed is, wordt opgevoerd naar daadwerkelijk 1x per uur.
Reden die hij gaf voor het slechts 1x per 3 uur rijden was simpel: te weinig bevoegde machinisten beschikbaar, en nog maar twee treinstellen die voor passagiers ingezet worden.
De treinen zijn wel behoorlijk luidruchtig vind ik. Je hoort de wind suizen en dingen in de trein klapperen alsof er iets niet goed vastgezet is.
Ze zitten verder goed, en liggen echt goed op de rails ook.

Overigens begreep ik van diezelfde man van NS Hispeed dat er per december geen treinpaden meer zijn voor de Benelux. Alles naar België moet vanaf die datum uitgevoerd worden met V250 en over de HSL rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 21-09-2012 13:30 . Reden: aanvulling/verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Overigens begreep ik van diezelfde man van NS Hispeed dat er per december geen treinpaden meer zijn voor de Benelux. Alles naar België moet vanaf die datum uitgevoerd worden met V250 en over de HSL rijden.
De Thalys blijft ook gewoon via België rijden, toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De Benelux gaat idd vervallen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is toch ook volkomen logisch, en altijd al de bedoeling geweest, zodra de V250's volledig in dienst zouden zijn?

Het lijkt me nogal onzinnig om én de Fyra én de Beneluxtrein naast elkaar te hebben, zeker als die laatste ook nog eens fors trager is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:36:
Dat is toch ook volkomen logisch, en altijd al de bedoeling geweest, zodra de V250's volledig in dienst zouden zijn?

Het lijkt me nogal onzinnig om én de Fyra én de Beneluxtrein naast elkaar te hebben, zeker als die laatste ook nog eens fors trager is.
Bij de benelux betaal je geen toeslag, daarom is het wel zinnig.
Ze hebben de normale dienstregeling tussen Amsterdam en Rotterdam ook gekort... Ik vind het eigenlijk wel schandalig.
Je wordt de Fyra ingedwongen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
wildhagen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:36:

En fors duurder. Dus het is wmb ook zeer ongewenst.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vanavond weer richting Dortmund. Nu wel met overstap tijden van >15 minuten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Naast dat het dus duurder is gaat er ook een reserveringsplicht gelden. De enige mogelijkheid om dus per direct naar Brussel te gaan is dan via Breda (voor de trein Breda - Antwerpen is geen toeslag vereist).
Thalys blijft uiteraard ook gewoon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:11:
Naast dat het dus duurder is gaat er ook een reserveringsplicht gelden. De enige mogelijkheid om dus per direct naar Brussel te gaan is dan via Breda (voor de trein Breda - Antwerpen is geen toeslag vereist).
Thalys blijft uiteraard ook gewoon rijden.
Blijft de stoptrein Roosendaal - Antwerpen nog wel rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat zou ik zo niet durven zeggen. Ik kan mij voorstellen dat deze er ook uit gaat als de Fyra Breda - Antwerpen rijdt. Ik geloof niet dat de NMBS erg happig is op de verbindingen van en naar Nederland (zie ook het gezeur met de stopper Maastricht - Luik (-Brussel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Het wordt gewoon tijd dat die verbinding 'Utrecht - Breda' er eindelijk eens komt, maar dat is hier al vaker gezegd. Dan zou je een nette, snelle, rechtstreekse verbinding 'Utrecht - Breda - Antwerpen - Brussel' kunnen maken en ik denk dat daar best wel veel belangstelling voor zou zijn. Maar ja, dat gaat nog wel een tijdje duren vrees ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:30:
Het wordt gewoon tijd dat die verbinding 'Utrecht - Breda' er eindelijk eens komt, maar dat is hier al vaker gezegd. Dan zou je een nette, snelle, rechtstreekse verbinding 'Utrecht - Breda - Antwerpen - Brussel' kunnen maken en ik denk dat daar best wel veel belangstelling voor zou zijn. Maar ja, dat gaat nog wel een tijdje duren vrees ik.
pas wanneer de A27 klaar is ;)
(na 2020 waarschijnlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:23:
[...]

Blijft de stoptrein Roosendaal - Antwerpen nog wel rijden?
Afaik is dat idd wel de bedoeling, en blijft de huidige treindienst op dat traject intact. Dus 1x per uur stoptrein R'daal <> Antwerpen, met 10 tussenstops.

Overigens wil Rover nu met opgevoerde treinen gaan rijden tussen Breda en Antwerpen, nu de NMBS en België dwarsliggen en de gemaakte afspraken over de treindienst Den Haag <> Brussel niet wil nakomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
V-IRM met 25kV engine? O+

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 21-09-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
wildhagen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:13:
[...]

Afaik is dat idd wel de bedoeling, en blijft de huidige treindienst op dat traject intact. Dus 1x per uur stoptrein R'daal <> Antwerpen, met 10 tussenstops.

Overigens wil Rover nu met opgevoerde treinen gaan rijden tussen Breda en Antwerpen, nu de NMBS en België dwarsliggen en de gemaakte afspraken over de treindienst Den Haag <> Brussel niet wil nakomen.
De stoptrein blijft voorlopig rijden, echter is men volgens mij ook nog steeds bezig om te bekijken of de IC Charleroi <> Essen wordt doorgetrokken naar Roosendaal. Dit zou een prima alternatief zijn :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me zeer sterk. Zal eerder NMBS-materieel zijn gok ik, dat nu al met 200 km/h door België rijd.

Of misschien willen ze de huidige Fyra-stammen daarvoor inzetten, zou ook nog kunnen.
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:25:
[...]

De stoptrein blijft voorlopig rijden, echter is men volgens mij ook nog steeds bezig om te bekijken of de IC Charleroi <> Essen wordt doorgetrokken naar Roosendaal. Dit zou een prima alternatief zijn :)
Dat proefballonnetje is afaik alweer afgeschoten, helaas.
Het doortrekken van de intercity Charleroi – Brussel – Essen tot aan Roosendaal is niet mogelijk, stelt Schultz. Dit heeft niet alleen te maken met technische zaken (aanpassing van treinstellen), maar ook met logistieke (inpassing dienstregeling, opzetten deelparken en een te krappe keertijd in Roosendaal).
Zie http://www.bndestem.nl/re...en-extra-trein-Belgie.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-NzsjxSODJWs/UFwX4QGxUzI/AAAAAAAAHKI/SDrAtn-TKco/s496/IMG_20120921_080740.jpg

Deze is speciaal voor ArcticWolf :) Ik vind het wel fijn, elke ochtend een muffin of chocolaatje! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dus voor 2,80 krijg je een muffin en een chocolaatje? Gezien de prijzen van Servex is dat een koopje. En dan heb je voor de muffin nog niks betaald!

Krijg je 's middags ook iets?

Signatures zijn voor boomers.

• Robkazoe
Schiphol verdient bijna zijn eigen topic. Mijn god, wat gaat het daar toch vaak mis de laatste tijd:

Treinverkeer rond Schiphol plat door seinstoring
AMSTERDAM - Het treinverkeer rond Schiphol ligt zaterdag plat door een seinstoring.
Foto: ANP

Van en naar de Amsterdamse luchthaven rijden sinds 10.30 uur geen treinen, meldt de NS.

De extra reistijd is volgens de NS meer dan een uur. De seinstoring is naar verwachting rond 13.15 uur verholpen.

• EDIT
Kan je dan beter van Arnhem - Winterswijk zeggen :P Ik geloof dat het afgelopen week na de werkzaamheden al 4x mis is gegaan helaas...

• Fiber
  • Nu online

Fiber

De boemel naar Winterswijk boeit waarschijnlijk geen kip, maar je staat als land toch wel redelijk voor aap als je (inter)nationale luchthaven continu onbereikbaar is per trein...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ArcticWolf
  • Niet online
Dit keer waren wij het niet :o

• ArcticWolf
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:42:
[afbeelding]

Deze is speciaal voor ArcticWolf :) Ik vind het wel fijn, elke ochtend een muffin of chocolaatje! :>
O+ het interieur is best wel okay :)

• EDIT
Eerste klas is ook best netjes, alleen jammer dat je ook hier tegen zijwanden aan kan komen te kijken in plaats van naar buiten te kunnen staren. Dat is iets waar de NS Hispeed wat mij betreft beter op had mogen letten, zeker in de eerste klas.

Eerste klas V250
Klik voor volledige resolutie

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Niet persé. Ik vind het wel prettig als ik wat aan het lezen ben om niet afgeleid te worden door wat er buiten gebeurd. Dan is die plek daar links daar prima geschikt voor. Veel mensen, veel wensen.

• IJnte
  • Laatst online: 02-10 11:43
Afgelopen 2 weken iets te veel treinen gezien. Eerst 10 dagen door europa gereist met de trein en de afgelopen paar dagen in Berlijn geweest bij de Innotrans :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

denuz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:40:
Niet persé. Ik vind het wel prettig als ik wat aan het lezen ben om niet afgeleid te worden door wat er buiten gebeurd. Dan is die plek daar links daar prima geschikt voor. Veel mensen, veel wensen.
Daar is toch een hele simpele oplossing voor die ze in talloze landen al hebben, namelijk gordijnen :) Ik vind ze vooral fijn omdat ik m'n hoofd er tegen kan leggen om ff een dutje te doen. Nu nog iets verzinnen zodat de conducteur mij niet wakker hoeft te maken...

Blijft verbazingwekkend dat er geen WiFi in zit. Zeker in de tunnels op de HSL...

[ Voor 14% gewijzigd door Jeoh op 22-09-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:03:
Afgelopen 2 weken iets te veel treinen gezien. Eerst 10 dagen door europa gereist met de trein en de afgelopen paar dagen in Berlijn geweest bij de Innotrans :)
InnoTrans ben ik ook geweest. Heb je de stands van SNCF, Siemens en Alstom gezien?
Jeoh schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:51:
[...]

Daar is toch een hele simpele oplossing voor die ze in talloze landen al hebben, namelijk gordijnen :) Ik vind ze vooral fijn omdat ik m'n hoofd er tegen kan leggen om ff een dutje te doen. Nu nog iets verzinnen zodat de conducteur mij niet wakker hoeft te maken...

Blijft verbazingwekkend dat er geen WiFi in zit. Zeker in de tunnels op de HSL...
Mja, het grootste deel van de reizigers zal er hoogstens 20 minuten in zitten. Is wifi dan nog wel de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
Reizigersinfo of even een mail checken per gsm ? Kan zat dingen bedenken waarmee een kwartier zoet mee kan zijn.
2) de meeste koplopers en VIRM's hebben wel wifi en stoppen vaker, zie het verschil niet?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Robkazoe schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:15:
Schiphol verdient bijna zijn eigen topic. Mijn god, wat gaat het daar toch vaak mis de laatste tijd:
En het is wéér prijs. Men vond het nodig een seinstoring te laten plaatsvinden:
Treinverkeer rond Schiphol is zondagmiddag gestremd door een seinstoring. Dat meldt de NS op de website. Van en naar Schiphol rijden minder treinen, aldus de site.

Het is de tweede keer dit weekeinde dat het treinverkeer rond Schiphol wordt getroffen door een seinstoring. Zaterdag aan het einde van de ochtend reden een tijdje helemaal geen treinen van en naar de luchthaven.

De NS verwacht dat de storing rond vijf uur verholpen is.
Zie http://www.bndestem.nl/ni...treinverkeer-Schiphol.ece

Prijsschieten op Schiphol :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar blijven de kamervragen eigenlijk? 99 van de 100 keer is het namelijk de infra die het laat afweten (onterechte brandmeldingen, sein/wisselstoringen). ProRail is hier toch echt een beetje aan het falen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
What else is new? "Falen" is tegenwoordig toch wel de default modus bij ProRail met alle storingen van de laatste tijd. Het wordt pas écht nieuwswaardig als ze een maand lang hun werk goed doen :P

Kamervragen zullen er denk ik niet over komen. Dit levert immers straks weer boetes op die ze aan de NS kunnen opleggen, als de NS door het falen van Prorail zijn stiptheidscijfers niet kan halen. Je gaat je cashcow niet in gevaar brengen door het stellen van kamervragen natuurlijk. Daarnaast kun je met kamervragen nu niet meer scoren, de verkiezingen zijn immers al voorbij ;)

/sarcasm

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 23-09-2012 15:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als de NS de boetes niet hoeft te betalen is de winst hoger, dat gaaat oook naar de staat dus....

Maar dit lijkt mij toch een structureel iets waar de politiek zich inmiddels wel mee mag bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er zit wel een verschil tussen RWS en ProRail he... RWS valt onder het ministerie, ProRail niet. Dus in zekere zin kun je wel kamervragen gaan stellen, maar dat schiet dus niet op.
De problemen gaan wel opgelost worden en men probeert ook steeds meer en beter de risico's te beheersen, maar dit gaat nog minstens 2,5 jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maar Prorail (via haar moedermaatschappij RIT) valt wel onder de overheid en valt als zodanig gewoon onder de bevoegdheden en verantwoordelijkheid van Schultz.

Kamervragen kunnen dus wel degelijk helpen in principe, hoewel Schultz uiteraard wel anti-spoor is, dus met deze minister zal het idd niet echt opschieten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
Staan we internationaal gezien niet ook gewoon zwaar te kakken? Kan mij zo voorstellen dat de mensen werkzaam in de toerisme zo hun klanten op het hart drukken op vooral de trein naar Schiphol niet te nemen.

Toen ik van de zomer op vakantie ging vanaf Schiphol, heb ik ook de trein genomen. Helemaal lekker zat ik echter niet met al die storingen in mijn achterhoofd.

Mooie anekdote overigens van twee jaar geleden die ik mij in dit licht herinner:

Ik zit in de Sprinter A'dam - Uitgeest. Ik kom op mijn bestemming aan en stap uit. Gelijktijdig zie ik uit een andere deur een groepje Japanners / Koreanen uitstappen en vragend om zich heen kijken.
De conducteur komt uit de trein gelopen om te gaan fluiten, waarop de Japanners / Koreanen naar hem toelopen. Ik sta in de buurt uit te checken en vang zo het gesprek op.

Japanner/Koreaan: Sir, how many stations do we have to stop before Sgggggjiiiipphhhooolll (Schiphol).
Conducteur: (half lachend) Ehhh, Sir, this is not the train to Schiphol. This is the stop service to Uitgeest. This train is not going to Schiphol.
Japnner/Koreaan: *wijst op koersrol*
Conducteur: *kijkt naar koersrol en krijgt opeens hele grote ogen* (Koersrol vermeld: [vliegtuigje]Schiphol)
Conducteur: When does your flight leave?
Japanners / Koreanen: In 1,5 hours.
Conducteur: *Kijkt met een blik van "AH, GATVERDAMME"*
Conducteur: GET IN THE TRAIN! *Sleutelt als een razende en begint in zijn portofoon te tetteren*

Heb niet gehoord wat hij tegen de machinist zei omdat de deuren dicht gingen en de trein vertrok. Maar vraag mij nog steeds af hoe het met de Japanners / Koreanen is afgelopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Hoewel het inderdaad verschrikkelijk fijn is om in Schiphol met de trein zegmaar in het midden van plaza kan uitstappen. En je vanuit bijna iedere grote plaats tenminste eenmaal per uur een directe treinverbinding hebt met Schiphol. Heb ik met de recente berichten voor storingen nooit het gevoel lekker rustig in de trein te zitten. Ik ga vaak ook dan maar met de auto naar de luchthaven (dan maar op P3 en 20 minuten lopen+pendelbus). Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt in een rit dat ik schiphol niet binnen mijn tijd kon halen o.i.d. maar ik vraag me wel af of ik dan nog mijn geld terug kan krijgen voor de gemiste vlucht e.d...

http://www.rijnmond.nl/ni...ra-geevacueerd-uit-tunnel kan ik me nog wel herinneren. Vooral de passage: Een woordvoerder van de NS laat weten dat gedupeerde reizigers geen schadevergoedng krijgen. Ook niet als zij bijvoorbeeld hun vliegtuig hebbengemist. Vertragingen horen bij reizen, automobilisten kunnen ook in de file komen, aldus de woordvoerder.

Dussss

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Alex) schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:11:
[...]

InnoTrans ben ik ook geweest. Heb je de stands van SNCF, Siemens en Alstom gezien?
Je bedoelt die nietszeggende informatieloze stands :? Niet onder de indruk van geraakt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ga jij daar dan niet heen voor de catering? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Daar had ik al andere afspraken voor geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://frontpage.fok.nl/n...n-marktwerking-spoor.html

tja vind ik niet zo vreemd met de huidige situatie op het spoor.

of een volledige privatisering zoden aan de dijk zet weet ik niet... maar de huidige situatie is onwenselijk. Maar laten we eerst het spooronderhoud weer op het spoor krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
IJnte schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:53:
[...]

Je bedoelt die nietszeggende informatieloze stands :? Niet onder de indruk van geraakt hoor :)
De eendeneieren en de biertjes waren anders erg lekker. De geschiedenis van SNCF vond ik ook erg leuk om te zien. En de mockup van de Avenio voor Den Haag was erg leuk :)
ArcticWolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:04:
http://frontpage.fok.nl/n...n-marktwerking-spoor.html

tja vind ik niet zo vreemd met de huidige situatie op het spoor.

of een volledige privatisering zoden aan de dijk zet weet ik niet... maar de huidige situatie is onwenselijk. Maar laten we eerst het spooronderhoud weer op het spoor krijgen :+
Onzin. Er zijn echt wel dingen die aan de huidige situatie verbeterd kunnen worden (vooral tarieven en aansluitingen bij verstoringen) maar "de Nederlander loopt niet warm voor marktwerking" gaat er bij mij niet in. Wellicht heeft de Nederlandse anti-marktwerking-lobbygroep (met het ontzettend hypocriete NS voorop) hier een beter resultaat geleverd dan in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er is nu ook niet echt een marktwerking he, zolang de IC lijnen niet vrijgegeven worden :F
Ik ben van mening dat onderhoud en beheer door de overheid moet worden blijven gedaan (RWS principe) en vervoer door private partijen.
Maar of de overheid durft dat niet aan of we zijn gewoon te conservatief. Er zijn iig genoeg voorbeelden in de wereld waar we naar kunnen streven (maar dat hebben we ook niet met de OV chipkaart gedaan :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De privatisering was in het Verenigd Koninkrijk ook al zo'n succes. Alle Engelse zijn razend enthousiast over hun OV systeem! Ook ben ik blij met alle goede overstappen tussen de verschillende maatschappijen, alles sluit perfect aan. In de zorg heeft het ook goed uitgepakt alles is een stuk goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:47:
De privatisering was in het Verenigd Koninkrijk ook al zo'n succes. Alle Engelse zijn razend enthousiast over hun OV systeem! Ook ben ik blij met alle goede overstappen tussen de verschillende maatschappijen, alles sluit perfect aan. In de zorg heeft het ook goed uitgepakt alles is een stuk goedkoper geworden.
Dit getroll heeft dus geen enkele nut, dat snap je he?

Hier in Groningen werken Qbuzz en Arriva samen qua trein-bus, Arriva deed dat uiteraard ook met hun eigen bussen hiervoor, en de treinen rijden hier behoorlijk op tijd. Gewoon, 10 minuten vertraging per drie weken gok ik zo.

Dus, waarom kan privatisering van de vervoerders niet volgens jou, als het maar goed aangepakt wordt iit de VK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:51:
[...]

Dit getroll heeft dus geen enkele nut, dat snap je he?

Hier in Groningen werken Qbuzz en Arriva samen qua trein-bus, Arriva deed dat uiteraard ook met hun eigen bussen hiervoor, en de treinen rijden hier behoorlijk op tijd. Gewoon, 10 minuten vertraging per drie weken gok ik zo.

Dus, waarom kan privatisering van de vervoerders niet volgens jou, als het maar goed aangepakt wordt iit de VK?
Het klopt dat ik wat sceptisch ben. Het is gewoon puur omdat bijna geen enkele privatisering uitpakt in het voordeel van de consument. Maar zoals jij stelt, het goed aangepakt wordt, dan is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Naja hij heeft wel een beetje gelijk, ProRail heeft een tijd terug het briljante ( :| ) idee gehad om PGO contracten in te voeren in Nederland... Terwijl het 5 jaar geleden in de VK helemaal mis ging met die vorm van contracten, waarom moeten wij nou weer dezelfde fout maken?
Busvervoer is opzich een goed voorbeeld van privatisering (al is het 1 van de weinige goede voorbeelden). De telecom wereld zou ook geprivatiseerd moeten zijn maar het resultaat is een Oligopolie wat een gevaar is wat voort kan komen uit een privatisering en waar zeer weinig tegen te doen is.

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:01:
Naja hij heeft wel een beetje gelijk, ProRail heeft een tijd terug het briljante ( :| ) idee gehad om PGO contracten in te voeren in Nederland... Terwijl het 5 jaar geleden in de VK helemaal mis ging met die vorm van contracten, waarom moeten wij nou weer dezelfde fout maken?
Busvervoer is opzich een goed voorbeeld van privatisering (al is het 1 van de weinige goede voorbeelden). De telecom wereld zou ook geprivatiseerd moeten zijn maar het resultaat is een Oligopolie wat een gevaar is wat voort kan komen uit een privatisering en waar zeer weinig tegen te doen is.
Hier in het Noorden is het busvervoer wel heel erg uitgedund de laatste jaren. En wat ik een groot nadeel vindt aan hoe de concessies nu verstrekt worden is dat een bus na een concessietijd als oud vuil langs de weg gezet worden. Terwijl ze nog jaren mee kunnen. Ik vind dat een erge materiaal en energie verspilling. Dit omdat vaak bij de nieuwe concessie rondes een eis gesteld dat het materieel niet ouder mag zijn dan x jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:56:
[...]

Hier in het Noorden is het busvervoer wel heel erg uitgedund de laatste jaren. En wat ik een groot nadeel vindt aan hoe de concessies nu verstrekt worden is dat een bus na een concessietijd als oud vuil langs de weg gezet worden. Terwijl ze nog jaren mee kunnen. Ik vind dat een erge materiaal en energie verspilling. Dit omdat vaak bij de nieuwe concessie rondes een eis gesteld dat het materieel niet ouder mag zijn dan x jaar.
En dat is de schuld van privatisering? Ik denk dat als de overheid het had gedaan er nog harder was gesneden. Ik ken diverse concessie gebieden die vooruit zijn gegaan in frequenties tov de oude situatie.

Bussen worden inderdaad sneller afgeschreven, groot voordeel daarvan is dat het buspark in Nederland een stuk zuiniger en schoner is geworden.

Overigens, je kan de privatisering overal wel de schuld van geven maar denk nou alsjeblieft niet dat het toen het staatsbedrijven was allemaal beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
De tegenvraag is natuurlijk; hadden de Nederlandse Spoorwegen onder staatstoezicht beter gepresteerd als op het huidige niveau? Hadden de winterproblemen ook gespeeld? Was er tegen dezelfde prijzen geopereerd?

Er zijn tal van goederenvervoerders actief in Nederland; de concurrentie is daar gigantisch toegenomen. Goed voor de prijzen? Vast.

Consumentenrail is volledig anders georganiseerd. Daar liggen vrijheden volledig anders en wordt er op concessiebasis gewerkt. NSR heeft notabene een monopolie op de hoofdnet.

De telecom is niet te vergelijken met rail. De overheid heeft zelf de oligopolie veroorzaakt door bespottelijk hoge tarieven te rekenen voor telecomfrequenties. Verder zijn er simpelweg niet meer frequenties vrijgegeven, waardoor er vanzelf een oligopolie ontstaat; meer dan 3 netwerken zijn er niet toegestaan. Gevolg is dat enkel multinationals zich frequenties kunnen veroorloven en dat andere partijen wel uitkijken om iets in deze wereld te gaan doen; dat zou zich nooit renderen.
De kosten voor de infrastructuur, maar vooral voor de frequenties worden vervolgens weer afgewenteld op de klant, met als resultaat dat wij een van de duurste telecom- en data abonnementen in de EU hebben.
Overigens zijn er buiten de 'grote 3' veel kleinere providers (Tele 2, Telfort, Albert Heijn, etc...) die ruimte inkopen bij een van de 'grote 3' op hun infrastructuur, maar qua abonnementen vaak voordeliger zijn dan de 'grote 3'.
Oligopolie op de infrastructuur (netwerken); jazeker. Onder de abonnement aanbieders; nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Alex) schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:51:
[...]

De eendeneieren en de biertjes waren anders erg lekker. De geschiedenis van SNCF vond ik ook erg leuk om te zien. En de mockup van de Avenio voor Den Haag was erg leuk :)
Ja, over de catering niets te klagen :) Jij hebt zeker zo'n bouwplaat meegenomen van zo'n trammetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Woeps...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/301415_149361995205717_1528402805_n.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sja, moet je maar niet op het perron rond gaan rijden met de auto. Daarvoor hebben ze wegen uitgevonden... en als die niet voldoen om op de plaats van bestemming te komen, dan hebben ze dienstschoenen tot hun beschikking :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Is dit nou sporenonderzoek? :P

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ze waren het spoor even bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:36
even een btw'je: Waar is dit? Station Goes?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:56:
[...]

Die uitdunning ligt niet aan de privatisering maar aan politieke keuzes. Afgezien van de veerdiensten naar de Waddeneilanden en het HRN worden OV-bedrijven in Nederland gewoon betaald uit belastinginkomsten. Die uitdunning van busdiensten had ook plaats gevonden als de DVM/GADO/FRAM nog had bestaan.

Bussen worden niet als oud vuil aan de kant gezet maar verkocht. Enige uitzondering hierop zijn de trolleybussen in Arnhem. Die worden door de overheid gekocht en afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bussen worden steeds vaker op de gemiddelde consessie duur gekocht (8 tot 10 jaar is gem). Daarna zijn ze gewoon afgeschreven en worden ze gerecycled of gaan ze naar 3e wereld landen. Opzich best duurzaam, maar je hebt gelijk dat materieel vroeger veel langer mee ging dan tegenwoordig. Die oude gele bussen rijden vast nog ergens in argentinie ofzo :D
Je merkt het helaas ook wel aan de kwaliteit van de bussen, die geel/grijze connexxion bussen in Utrecht zijn echt /slecht/, de motor resoneert zo hard dat het soms gewoon pijn doet aan je oren, stangen trillen los etc. terwijl ze pas een jaar of 3 a 4 oud zijn. Terwijl die oude witte bussen (met een blauwe streep)... die zijn wat minder comfortabel, maar daar is nooit wat mis mee 8)7
Ik vind zelf voor treinen een concessie duur van 8 jaar wat kort, volgens mij is de consessie tijd in Japan 15 jaar, wat er meer op begint te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38

ericding

Altijd de eerste.

@D_Jeff: gs heeft 1 eilandperron, dit is dus een ander station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
D_Jeff schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:43:
even een btw'je: Waar is dit? Station Goes?
Als ik me niet vergis is dat Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Het is in ieder geval al een oude foto...
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8735.20
En het is inderdaad Amersfoort.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10

Freak187

geen

PolarBear schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:00:
[...]

En dat is de schuld van privatisering? Ik denk dat als de overheid het had gedaan er nog harder was gesneden. Ik ken diverse concessie gebieden die vooruit zijn gegaan in frequenties tov de oude situatie.

Bussen worden inderdaad sneller afgeschreven, groot voordeel daarvan is dat het buspark in Nederland een stuk zuiniger en schoner is geworden.

Overigens, je kan de privatisering overal wel de schuld van geven maar denk nou alsjeblieft niet dat het toen het staatsbedrijven was allemaal beter was.
Uhuh.. volgens mij kan je beter met iets meer veronreinigende bussen rondrijden dan na 5 jaar compleet nieuwe bussen aantrekken. Volgens mij is dat laatste proces nog altijd het meest vervuilende van allemaal.

Kia Niro-EV 2024

• wildhagen
  • Niet online
Schiphol ligt er weer eens deels uit. Ok, is geen nieuws, maar toch...
Door een stroomstoring is er woensdagmiddag minder treinverkeer mogelijk van en naar Schiphol.

Dat laat de NS weten.

Reizigers moeten rekening houden met vertraging van ongeveer een half uur tot een uur. De stroomstoring is naar verwachting rond 17.30 verholpen.
.
ProRail meldde om 15.45 dat er op zeer korte termijn weer te sporen beschikbaar moeten zijn.

Het treinverkeer rond Schiphol wordt regelmatig getroffen door diverse problemen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

• Robkazoe
Hoeveelste keer is dit nu? De 5e in twee weken?

• JeroenH
Je zou maar bij Amsterdam-Zuid werken... zoals mijn vrouw :(

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

* Bastien moet dinsdag aan het einde van de ochtend vliegen. Ik begin er ernstig over te twijfelen of ik niet maandagavond al naar een hotel ga, aangezien ik nou niet om de hoek woon bij Schiphol. Heb geen zin om een ticket van 1300 euro tot WC papier te reduceren.

Onbetrouwbaar gedoe... :N

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 26-09-2012 16:44 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• marcop23
Over privatisering:

Arriva rijdt nu sinds eind 2005, tot 2020. Ze hebben dus ruwweg de helft erop zitten. Ze hebben in die tijd al een lijn geopend naar Veendam, waar ze flink voor meebetaald hebben. Ook zijn ze van plan de lijn naar de Eemshaven te openen voor personen en de lijn van de STAR weer 'normaal' te maken, ookal is die laatste ver van zeker. Ook hebben ze plannen gehad voor een lijn van Groningen naar Heerenveen, maar die kost uiteraard een hele bak meer en is volgens mij al bijna van tafel.

Ik denk toch echt niet dat de NS dit, onder de staat of niet, gedaan zou hebben in 7 jaar, in een gebied met relatief weinig inwoners en zelfs door de NS onrendabel verklaard.

Owh, en Qbuzz doet hier imho een gewoon goede busdienst (niet concurrerend met de trein qua tijd waar mogelijk, maar da's best logisch) met gewoon goede bussen. Misschien komt het omdat ze geleased worden en dus niet verwaarloosd, maar ze zijn gewoon goed van binnen en buiten. En na het optrekken maken ze niet meer geluid dan een bestelbusje. Alleen schijnen ze in de mini-dorpjes hun dienst wat te verbelbussen, maar dan heb je een taxi voor de prijs van een bus, die je, als je er alleen in zit en die kans is vrij groot, ook nog vaak voor je deur afzet mits het een beetje op de route ligt. Problem?

[ Voor 30% gewijzigd door marcop23 op 26-09-2012 16:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dat verhaal vooral duidelijk maakt is dat het niet privaat - publiek is wat bepaalt of er goed vervoer is, maar juist de randvoorwaardes die gesteld worden door (locale) overheden. Doen ze dat goed, dan krijg je goed geintegreerde, proactieve vervoer zoals in het Noorden. Doen ze dat slecht, dan krijg je UK-tafrelen, nu incl vervoersconcessie waarvan al wordt gezegd dat degene die het krijgt faliiet zal gaan en het alleen maar om fiscale redenen doet (slag om arm: het is de grootste concurrent die dat roept).

Kijk maar naar Amsterdam (N-Z lijn uiteraard) waar volledige publieke regie volkomen de mist in gaat. Dat wil zeker niet zeggen dat staats/gemeentebedrijven nooit goed werk kunnen doen (DB :) ), maar het nuanceert hopelijk het beeld dat iedere privatisering per definitie een puinhoop is.

Oslik blyat! Oslik!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:43:
* Bastien moet dinsdag aan het einde van de ochtend vliegen. Ik begin er ernstig over te twijfelen of ik niet maandagavond al naar een hotel ga, aangezien ik nou niet om de hoek woon bij Schiphol. Heb geen zin om een ticket van 1300 euro tot WC papier te reduceren.

Neem je de allereerste trein voor de zekerheid? Of als je het niet vertrouwd naar een omliggend station reizen en dan met de bus. Het is vaak namelijk alleen Duivendrecht/Sloterdijk/Hoofddorp - Schiphol. Bijlmer, Amstel, Centraal, Sloterdijk zijn meestal wel te bereiken.
Anders Bijlmer of Sloterdijk en dan metro naar Lelylaan en daar op de bus naar Schiphol ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 26-09-2012 17:58 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Tja, als je echt zeker wil zijn en relaxed wil reizen dan boek je inderdaad een nachtje hotel op of dichtbij Schiphol. Die hebben ook vaak gratis shuttle busjes naar schiphol. Ik weet natuurlijk niet hoe laat je precies moet vliegen, hoe laat je aanwezig moet zijn en waar je precies woont, maar aan het eind van de ochtend vliegen is sowieso een rottijd: Je zit bijna altijd in de spits, ook met de auto.

• ArcticWolf
  • Niet online
Vanmorgen stond ik dus in de bus halverwege in die file vanwege die koeien :/ 45 min vast gestaan tot de buschauffeur eindelijk door kon steken naar Nieuwegein en via de A27 verder kon. De snelweg is ook geen pretje... ik heb het idee dat de A2 alleen maar erger is geworden sinds de verbreding.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Ik weet niet uit welke richting je komt, maar kun je geen trein nemen naar bijvoorbeeld Haarlem of Amsterdam, en dan met de Zuidtangent (buslijn 300-310) naar Schiphol?
Die bus komt 8-10 keer per uur langs de luchthaven, en rijdt voor een groot deel over een speciale busbaan.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Moet er om 8.30 uur zijn zeggen ze. Kom vanuit Enschede, dus de planning was de trein van 6 uur. Da's ook vroeg zat als je vervolgens nog 30 uur moet reizen :X Dan heb ik natuurlijk nog een paar uur marge en met online inchecken is het ook al wat minder spannend. Nou ja, ik zie het wel. Zal in ieder geval van tevoren al even naar alternatieven kijken, scheelt weer ter plekke zoeken mocht het nodig zijn :P

Tnx voor de tips iig :)

* Bastien reist dagelijks met de trein, maar heel af en toe zit ik niet op geklooi te wachten. Doorgaans boeit het mij helemaal niets :D

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiji eilanden? :o

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Bastien schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:09:
Moet er om 8.30 uur zijn zeggen ze. Kom vanuit Enschede, dus de planning was de trein van 6 uur. Da's ook vroeg zat als je vervolgens nog 30 uur moet reizen...
Ga je naar de maan of zo...?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anders regel je gewoon een schipholtaxi om je op te pikken bij een treinstation oid. Kost je minder dan een hotel.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Reizen is inclusief wachten bij mij... eerst op Schiphol een paar uur, vervolgens bijna 24 uur vliegen incl. tussenstop, dan douane en quarantaine (meestal duurt dat wel 1-1½ uur bij elkaar als er veel binnenkomende vluchten zijn). Daarna nog (wederom met de trein) naar mijn eindbestemming. Dan daar hopelijk een matras aantreffen :D

Ga natuurlijk niet verklappen waar naartoe...

Afbeeldingslocatie: http://drop.cool9.nl/pics/tnet/tsjoeke.jpg

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Klinkt als Aussie land... :)

• ArcticWolf
  • Niet online
Hawaii, Alaska etc kan ook :+

• field33P
  • Laatst online: 16:21
Bastien schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:34:
Reizen is inclusief wachten bij mij... eerst op Schiphol een paar uur, vervolgens bijna 24 uur vliegen incl. tussenstop, dan douane en quarantaine (meestal duurt dat wel 1-1½ uur bij elkaar als er veel binnenkomende vluchten zijn). Daarna nog (wederom met de trein) naar mijn eindbestemming. Dan daar hopelijk een matras aantreffen :D

Ga natuurlijk niet verklappen waar naartoe...

[afbeelding]
Lijkt op een OSCar uit Sydney?

Hoe ik hem ken? OpenTTD.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

field33P schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:10:
[...]

Lijkt op een OSCar uit Sydney?
Bijna... het is de recent in bedrijf gekomen Waratah. Al lijkt ie er wel aardig op volgens mij. Zal eens kijken of ik 'm nog live kan zien, de rest van de treinen van CityRail ken ik inmiddels wel :P

Fiber was de eerste die er in de buurt kwam... koekie voor hem ;)

• Fiber
  • Nu online

Fiber

• PauseBreak
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

@marcop23 en ArcticWolf:
Misschien komt het omdat ze geleased worden en dus niet verwaarloosd, maar ze zijn gewoon goed van binnen en buiten
Dat zal het verschil denk ik niet maken tussen de MB's en de VDL's waar ArcticWolf het over heeft. Zowel de MB's als de VDL's worden geleased namelijk. Het zal eerder gewoon te maken hebben met het verschil in (bouw)kwaliteit tussen een Mercedes-Benz en een VDL Berkhof bus.

Nee, merp!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh dat wist ik niet XD
De harmonica MB's zijn wel chill 8)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:58:
Schiphol ligt er weer eens deels uit.
Hoorde het van mijn vriendin die uit Sloterdijk moest komen ...
Van wat ik begreep is ze met een (1) sprinter via A'dam en Abcoude, Gouda naar R'dam gereden ; is dat een reguliere route of een nood-oplossing ?
EDIT: oh ik zie het, is een normale lijn.
Wel jammer v/h kaartje voor de Fyra ...

ps: en inderdaad, als we moeten vliegen van Schiphol nemen we altijd de Schiphol-taxi (uit R'dam), kost wat meer maar het geeft me een veiliger gevoel dan de trein.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 27-09-2012 09:15 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En daar is de discussie weer :P 'NS veegt hernieuwde plannen 'rondje om de kerk' van tafel'
AMSTERDAM - Binnen de spoorsector is weer discussie ontstaan over de invoering van het 'rondje om de kerk'. Volgens diverse partijen zou het aantal storingen door het zogenaamde 'corridor rijden' behoorlijk kunnen afnemen.

Dat blijkt uit gesprekken die De Volkskrant voerde met betrokkenen.

In 2000 werd het rondje om de kerk, tot wat het vereenvoudigde dienstrooster destijds werd gebombardeerd, dankzij felle protesten van het NS-personeel in de ijskast gezet.

Ook nu is het NS-personeel tegen. De werknemers krijgen steun van de directie van het spoorbedrijf, uit wiens berekeningen blijkt dat er duizend extra machinisten en conducteurs nodig zijn om het rondje om de kerk te kunnen laten werken.

Dit zou neerkomen op een jaarlijkse stijging van de loonkosten van 60 miljoen euro. De NS stelt dat de voordelen niet opwegen tegen de extra kosten.

Vertraging
Het rondje om de kerk is teruggekeerd op de agenda omdat de dienstregeling er vooral onder extreme weersomstandigheden weerbaarder zou worden. Nu kunnen treinen vaak niet vertrekken omdat de machinist nog in een andere, door bijvoorbeeld sneeuwval, vertraagde trein zit.

FNV-spoorbestuurder Roel Berghuis vreest dat een voorstel om het rondje om de kerk weer in te voeren, enkel oude wonden zou openrijten. "Alleen al het noemen van het rondje om de kerk roept heftige emoties op onder spoormensen. Daar moet je niet meer aan willen beginnen."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die laatste alinea... Ocherm, wat zijn ze weer zielig. :')

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Goner

What can I do you for ?

Hoe zit dat dan met bijv. bus- en tram-chauffeurs ?? Of hebben die geen (heftige) emoties ??

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat zou je denken van de machinisten van Veolia. Hun leven lang alleen maar Nijmegen - Roermond of Maastricht - Heerlen rijden. Ik snap niet dat er daar nog niet eentje de trein heeft stilgezet en de halve reizigerspopulatie heeft uitgemoord.

• IJnte
Typerend voor het spoor in het algemeen hoor! 'Daar moet je niet aan willen beginnen'.... :/

• PauseBreak
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

Goner schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:01:
Hoe zit dat dan met bijv. bus- en tram-chauffeurs ?? Of hebben die geen (heftige) emoties ??
Die worden ook gewoon gerouleerd op de verschillende lijnen, dus wat dat betreft geen groot verschil met het spoor.

Nee, merp!

• Robkazoe
Of buslijn X, wordt aan het einde van de rit terug op het station is om 17:00 uur, dan veranderd de busnaar buslijn Y. Overigens ook enigsinds spoorgerelateerd (het is tenslotte light rail):

http://www.nu.nl/economie...ns-zelf-samenwerking.html

NS neemt een belang van 49% in bij HTM. Ben benieuwd wat dit op gaat leveren.
marcop23 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:44:
Over privatisering:

Arriva rijdt nu sinds eind 2005, tot 2020. Ze hebben dus ruwweg de helft erop zitten. Ze hebben in die tijd al een lijn geopend naar Veendam, waar ze flink voor meebetaald hebben. Ook zijn ze van plan de lijn naar de Eemshaven te openen voor personen en de lijn van de STAR weer 'normaal' te maken, ookal is die laatste ver van zeker. Ook hebben ze plannen gehad voor een lijn van Groningen naar Heerenveen, maar die kost uiteraard een hele bak meer en is volgens mij al bijna van tafel.

Ik denk toch echt niet dat de NS dit, onder de staat of niet, gedaan zou hebben in 7 jaar, in een gebied met relatief weinig inwoners en zelfs door de NS onrendabel verklaard.

Owh, en Qbuzz doet hier imho een gewoon goede busdienst (niet concurrerend met de trein qua tijd waar mogelijk, maar da's best logisch) met gewoon goede bussen. Misschien komt het omdat ze geleased worden en dus niet verwaarloosd, maar ze zijn gewoon goed van binnen en buiten. En na het optrekken maken ze niet meer geluid dan een bestelbusje. Alleen schijnen ze in de mini-dorpjes hun dienst wat te verbelbussen, maar dan heb je een taxi voor de prijs van een bus, die je, als je er alleen in zit en die kans is vrij groot, ook nog vaak voor je deur afzet mits het een beetje op de route ligt. Problem?
Je weet dat Qbuzz (voor een deel) van de NS is?

• marcop23
Robkazoe schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:06:

[...]

Je weet dat Qbuzz (voor een deel) van de NS is?
Ja, dat wist ik :)

Maar wat is daarmee dan? Omdat de NS aandeelhouder is zal Qbuzz wel net zo presteren?

Qbuzz vind ik het gewoon doen hier in Groningen. Net als Arriva met de treinen. Arriva laat de treinen hier ook niet om 8 uur stoppen omdat de eigenaar (DB) dat ook doet :)
Pagina: 1 ... 81 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!