Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 175 Laatste
Acties:
  • 701.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gebrek aan ambitie en inkomstenmaximalisering heet dat. Als de Fyra op 11 april 2011 tot Breda doorrijdt ben je in 1:12 van Breda in Amsterdam, en zonder overstap. Dat is concurrerend met de weg, vooral in de spits. Zonder Fyra duurde dat een half uur langer. Maar er is dus geen ambitie om Breda - Tilburg te versnellen naar 200 of zelfs 250 km/h (wat best kan als je daar in investeert, in Gilze-Rijen roepen ze nu al om maatregelen) en dan dus door te rijden naar Tilburg. Want dan is Tilburg - Amsterdam via de HSL ook sneller.

En dan een overheid die denk dat het de kip met gouden eieren is en het met die gedachte aanbesteed helpt het geheel ook niet helemaal.

Overigens krijg je met het doortrekken van de Fyra naar Breda ook een kwartiersdienst tussen Tilburg en Rotterdam. Dat kan ook wat reizigers uit de 1900 trekken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Maarja, hoeveel mensen moeten er van Amsterdam naar Breda of Tilburg of andersom?

Ik denk dat die lijn het toch moet hebben van Amsterdam <-> Rotterdam.

En eerlijk gezegd lijkt het erop dat de NS je vooral tegen probeert te werken als je met de Fyra wilt. Kan je met de OV chipkaart reizen in de Fyra? Als ik kijk op NS.nl lijkt het erop dat ik een speciaal Fyra kaartje moet kopen, en dan ook al van tevoren moet beslissen in welke trein ik ga zitten. Als ik een 'open ticket' wil, dan is het ineens €20,70 in plaats van €10,50.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de incidentele treinreiziger daar niet op zit te wachten en gewoon met 'de normale' trein gaat.

Ohja, nog zo iets. Als ik bij de reisplanner kijk, en ik kies een normale trein dan staat er dat een enkele reis €13,30 kost, en als ik de Fyra aanklik staat er 'Let op, voor deze trein wordt een toeslag berekend', maar toch staat er óók gewoon €13,30. Als ik dan op 'Koop Fyra kaartje' klik, dan kost het ineens die eerder genoemde €10,50. Ik krijg dan overigens een lijst met tijden van vandaag van uren geleden :')

[ Voor 75% gewijzigd door eamelink op 13-12-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, en als de V250 gaat rijden is Schiphol - Rotterdam nog eens 5 minuten sneller. Rotterdam - Breda zal dan ook 1 of 2 minuten korter zijn, dus dan kan Tilburg - Amsterdam via de HSL toch al sneller zijn.
En het is niet zozeer hoeveel mensen van Breda naar Amsterdam willen, maar die mensen die vanaf Breda reizen zorgen er wel voor dat de trein gebruikt wordt. De salami tactiek laat zien dat treinen niet rendabeler worden als je de onrendabele uiteindes opheft.

Je kunt ongetwijfeld met de OV-chipkaart de Fyra in, maar je moet wel een toeslag kopen ja. Geen idee of die ook op de chipkaart past. En die tarieven, dat is dat ellendige vliegtuigmodel wat NS graag wil gebruiken voor de HSL. Als je op het laatste moment een kaartje koopt is het duurder. Koop je een kaartje vooraf, dan kun je (momenteel bijna altijd) korting krijgen. En dat helpt vind ik zeker niet om de trein te vullen. Als je straks in Breda op het station staat en net de trein gemist hebt dan bedenk je je wel twee keer om een toeslag van meer dan € 7,40 te betalen.
Vraag dan € 2,00 zoals voor de ICE. NS heeft er belang bij dat mensen met de Fyra reizen omdat ze dan minder materieel in langzamere treinen hoeven in te zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door Maasluip op 13-12-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

PolarBear schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:26:
Nu op België 2, een documentaire over de problemen op het Belgisch spoor.

Briljant, een machinist moet stoppen voor een rood sein, naar het sein lopen en vanaf een telefoon aan het sein bellen om te vragen wat er aan de hand is...
In Nederlands zijn de telefoons inmiddels afgeschaft (al sinds 2005 ofzo). Op de stations vind je ze in ieder geval niet meer. Het scheen overigens ook dat die dingen als telefooncel werden gebruikt, omdat je eenvoudig de buitenlijn te pakken kon krijgen. 06-nummers waren geblokkeerd.

Op rangeerterreinen vind je die dingen nog wel eens, maar of ze nog werken, is de vraag.
Briljant, een machinist moet stoppen voor een rood sein, naar het sein lopen en vanaf een telefoon aan het sein bellen om te vragen wat er aan de hand is...
Bij welke minuut kan ik dit vinden? Heb geen zin om 45 minuten door te gaan zoeken :P. Ik weet wel dat die Belgische treinen een communicatiesysteem hebben. In een oudje uit '66 waarin ik in Maastricht in zat anderhalf jaar geleden had de machinist gewoon contact met de treindienstleiding.

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 13-12-2010 10:13 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nu op België 2, een documentaire over de problemen op het Belgisch spoor.

Grappig is ook de cynische ondertoon bij de verslaggever als de mc naar de trein gereden wordt; per taxi. Dat 't niet echt efficient is. En even later blijken er wel meer dingen niet efficient te zijn.

Maar ook hier weer, de CEO's van Infrabel en NMBS vegen elkaars straatje keurig schoon. Ja het ligt niet aan ons dat 't verkeer zoveel vertraging heeft, nee het ligt aan de treinen die oud zijn, ja in de jaren 80 is er niet genoeg geïnvesteerd (door wie!? JA JULLIE!). Nee er zijn teveel verschillende typen treinen (dat valt dus heel erg mee).

Dat die mc voor een rood sein gaat lopen bellen zegt genoeg. Hoe vaak sta je te wachten in België meer dan normaal en redelijk is.

"We zijn slachtoffer van ons eigen succes" Als iemand me kan vertellen waar dat succes dan is? Verouderde kaartautomaten, treinen die vaker afgeschaft worden dan doorgang krijgen, gebrekkige informatievoorziening? Of is 't gewoon dat men meer klanten wilde zonder investeringen om die klanten tevreden te houden. Dat federale regeringen (zoals zo vaak in België) elkaar de loef af willen steken met verbindingen wat geleid heeft tot een versnipperd net waar alle wegen naar Antwerpen en Brussel leiden maar niet naar elkaar?

't Kon net zo goed Prorail en NS zijn die daar geïnterviewd werden. Alleen zijn ze hier wat eerlijker. Die man die zich boze tongen op zich haalde op 't einde was een stukje eerlijker dan onze woordvoerders hier met de vinger precies op de pijnplekken te leggen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:20:
[...]

"We zijn slachtoffer van ons eigen succes" Als iemand me kan vertellen waar dat succes dan is?
50% reizigersgroei in 10 jaar. Volgens eigen zeggen de grootste reizigersgroei in Europa. Daarbij niet het geloof dat prognoses hiervoor correct waren en daardoor dus capaciteit tekort.
't Kon net zo goed Prorail en NS zijn die daar geïnterviewd werden. Alleen zijn ze hier wat eerlijker. Die man die zich boze tongen op zich haalde op 't einde was een stukje eerlijker dan onze woordvoerders hier met de vinger precies op de pijnplekken te leggen.
Ik vond het ook een duidelijke "we hebben dit niet voorzien, nu zitten we met de gebakken peren".
En zoals de topman van NMBS ook aangaf: een traject om nieuwe treinen te bestellen duurt 5 jaar. Je moet dus een toekomstvisie van minstens 7 jaar hebben om dit voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Maasluip schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:41:
Oh, en als de V250 gaat rijden is Schiphol - Rotterdam nog eens 5 minuten sneller. Rotterdam - Breda zal dan ook 1 of 2 minuten korter zijn, dus dan kan Tilburg - Amsterdam via de HSL toch al sneller zijn.
En het is niet zozeer hoeveel mensen van Breda naar Amsterdam willen, maar die mensen die vanaf Breda reizen zorgen er wel voor dat de trein gebruikt wordt. De salami tactiek laat zien dat treinen niet rendabeler worden als je de onrendabele uiteindes opheft.
Dan zou ik 'm meteen doortrekken naar Eindhoven, als je toch bezig bent ;)
Je kunt ongetwijfeld met de OV-chipkaart de Fyra in, maar je moet wel een toeslag kopen ja. Geen idee of die ook op de chipkaart past. En die tarieven, dat is dat ellendige vliegtuigmodel wat NS graag wil gebruiken voor de HSL. Als je op het laatste moment een kaartje koopt is het duurder. Koop je een kaartje vooraf, dan kun je (momenteel bijna altijd) korting krijgen. En dat helpt vind ik zeker niet om de trein te vullen. Als je straks in Breda op het station staat en net de trein gemist hebt dan bedenk je je wel twee keer om een toeslag van meer dan € 7,40 te betalen.
Vraag dan € 2,00 zoals voor de ICE. NS heeft er belang bij dat mensen met de Fyra reizen omdat ze dan minder materieel in langzamere treinen hoeven in te zetten.
Nee, je hebt dan een papieren toeslag nodig en die zit weer verstopt in de automaten op de stations. Daar is niet erg lang over nagedacht als je het mij vraagt, want je maakt mij niet wijs dat de doorsnee reiziger/forens de moeite gaat nemen om die NS automaat te doorlopen anders dan op de normale manier.
Ik vind het ook raar dat voor een binnenlandse rit zoveel toeslag geldt. Dat is echt van de zotte. Je gaat toch niet ineens bijna een compleet normaal treinkaartje méér betalen bovenop de prijs van dat kaartje? 8)7

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
PauseBreak schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:58:
[...]

Dan zou ik 'm meteen doortrekken naar Eindhoven, als je toch bezig bent ;)

[...]
En daarmee zit je weer op het idee dat NS oorspronkelijk had, de 1900 (gedeeltelijk) via de HSL te laten rijden. Door de manier waarop de concessie in elkaar zit is dit echter niet mogelijk...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Maasluip schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:48:
[...]

En zoals de topman van NMBS ook aangaf: een traject om nieuwe treinen te bestellen duurt 5 jaar. Je moet dus een toekomstvisie van minstens 7 jaar hebben om dit voor te zijn.
Door het hele Europese aanbestedingstraject wat eraan voorafgaat. Als de maatschappijen meer vrijheid zouden hebben en gewoon tegen Siemens zouden kunnen zeggen "We willen 90 Vectrons, helemaal standaard" dan zou de levering in de helft van die tijd gedaan kunnen worden.

Juist door die hele aanbestedingsmolen duurt het allemaal zo lang, zie ook het gedonder met de nieuwe Eurostartreinen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik verdenk de NS ervan dat ze met hun bericht dat de Fyra niet voor 2024 winstgevend zal zijn gewoon de politiek alvast aan het bewerken zijn.
Persoonlijk geloof ik daar niet hard in. 14 jaar is lang en in die tijd haal je 50% reizigersgroei. No way dat je dat effectief oplost via de oude lijn en dat de Fyra daar niets van meekrijgt. De NS speelt nu de duurste troef: verlenging van het lage infratarief, en de politiek begint al te huilen dat dat niet kan.
En dan kan NS gewoon een beetje inschikken en zeggen "wat als we nu...".

Maar het probleem is wel dat er volgens de planning niet voldoende materieel voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SleutelMan schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:05:
[...]

En daarmee zit je weer op het idee dat NS oorspronkelijk had, de 1900 (gedeeltelijk) via de HSL te laten rijden. Door de manier waarop de concessie in elkaar zit is dit echter niet mogelijk...
Misschien een domme vraag, maar wat in de concessie houdt dat tegen dan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:11:
[...]

Door het hele Europese aanbestedingstraject wat eraan voorafgaat. Als de maatschappijen meer vrijheid zouden hebben en gewoon tegen Siemens zouden kunnen zeggen "We willen 90 Vectrons, helemaal standaard" dan zou de levering in de helft van die tijd gedaan kunnen worden.

Juist door die hele aanbestedingsmolen duurt het allemaal zo lang, zie ook het gedonder met de nieuwe Eurostartreinen.
Europees aanbesteden hoeft helemaal niet zo lang te duren hoor.
AW_Bos schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:09:
[...]

Bij welke minuut kan ik dit vinden? Heb geen zin om 45 minuten door te gaan zoeken :P. Ik weet wel dat die Belgische treinen een communicatiesysteem hebben. In een oudje uit '66 waarin ik in Maastricht in zat anderhalf jaar geleden had de machinist gewoon contact met de treindienstleiding.
Was ergens in de laatste 20 minuten geloof ik.
Maasluip schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:11:
Ik verdenk de NS ervan dat ze met hun bericht dat de Fyra niet voor 2024 winstgevend zal zijn gewoon de politiek alvast aan het bewerken zijn.
Persoonlijk geloof ik daar niet hard in. 14 jaar is lang en in die tijd haal je 50% reizigersgroei. No way dat je dat effectief oplost via de oude lijn en dat de Fyra daar niets van meekrijgt. De NS speelt nu de duurste troef: verlenging van het lage infratarief, en de politiek begint al te huilen dat dat niet kan.
En dan kan NS gewoon een beetje inschikken en zeggen "wat als we nu...".
Ja duh.

[ Voor 24% gewijzigd door PolarBear op 13-12-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PauseBreak schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:50:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat in de concessie houdt dat tegen dan?
De concessie ligt bij de HSA, en HSA != NS. De HSA heeft dus ook geen concessie om buiten de HSL te rijden.
Ik dacht dat het nog altijd een punt van discussie was of het dan niet mogelijk is om onder de concessie van de NS verder te rijden. Volgens mij mag dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Leuk, die binnenlandse(!) concessie voor HSA. Het kost ze gedurende 15 jaar een half miljoen per dag geloof ik?

Over een paar jaar, als die ellende met haperende beveiliging is opgelost, gaat Die Bahn naar Prorail om een pad van Amsterdam/Schiphol naar Londen (en vice versa) over de HSL aan te vragen, en die krijgen ze dan tegen een normaal tarief. Buitenlands verkeer is immers concessie-vrij, dus zolang ze geen mensen van Amsterdam naar Rotterdam vervoeren is er niets aan de hand en heeft HSA het nakijken. Ze kunnen daar nooit mee concurreren, want ze moeten die dure concessie eerst nog terugverdienen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
Maasluip schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:41:
Reizigers vinden het belangrijker dat een trein gewoon op tijd rijd, en dat hij niet oorverdovend lawaaiig is van binnen. Je moet voor de gein eens op een balkon gaan staan in de huidige Fyra, dat is niet normaal. Dan gaat men liever voor de langzamere trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Moartn schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:42:
Leuk, die binnenlandse(!) concessie voor HSA. Het kost ze gedurende 15 jaar een half miljoen per dag geloof ik?

Over een paar jaar, als die ellende met haperende beveiliging is opgelost, gaat Die Bahn naar Prorail om een pad van Amsterdam/Schiphol naar Londen (en vice versa) over de HSL aan te vragen, en die krijgen ze dan tegen een normaal tarief. Buitenlands verkeer is immers concessie-vrij, dus zolang ze geen mensen van Amsterdam naar Rotterdam vervoeren is er niets aan de hand en heeft HSA het nakijken. Ze kunnen daar nooit mee concurreren, want ze moeten die dure concessie eerst nog terugverdienen.
Het derde spoorwegpakket staat cabotage (het binnenlands vervoeren van reizigers in een land anders dan het land waar de maatschappij gevestigd is) anders wel toe, dus het kan best dat Deutsche Bahn een reizigers van Amsterdam naar Rotterdam gaat vervoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:34:
[...]

Het derde spoorwegpakket staat cabotage (het binnenlands vervoeren van reizigers in een land anders dan het land waar de maatschappij gevestigd is) anders wel toe, dus het kan best dat Deutsche Bahn een reizigers van Amsterdam naar Rotterdam gaat vervoeren...
Zou ook onzin zijn om dat niet te doen. Wat ga je dan doen, mensen verbieden uit te stappen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Reservering verplichten en geen binnenlandse kaartjes verkopen (Thalys-style)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 18:58
Dit is een document wat Dhr. de Klerk afgelopen weekend mogelijk heeft gebruikt als input:
Japan op Nederlands spoor: eenvoud loont
Interessante materie (zo simpel).
Helaas is het zo dat er nu 3 namen op het rapportje staan, maar in de rest van de organisatie toch anders tegenaan gekeken wordt.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22-06 20:57

Sosabowski

nerd

Het verschil tussen Utrecht en Tokio is wel als dag en nacht. Bizar.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Onbekend

...

Stel dat je de overbodige wissels van Utrecht centraal niet meer zou gebruiken. Zou je dan ook 180 treinen per uur kunnen halen? Nee, bij Utrecht ligt de oorzaak in de vele bochten in het spoor waardoor de snelheid daardoor wordt beperkt. Hiervoor moet de rails aangepast dus worden en het ligt niet aan het aantal wissels

Ik ben meer voor het verkorten van de seinafstand, en alleen remweglengte vrijhouden. Alleen zal dat een grote kostenpost zijn, aangezien er dan ook veel meer detectiepunten nodig zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
180 treinen per uur denk ik niet. Daarvoor duurt het instappen al te lang . De oorzaak bij utrecht ligt niet in de vele bochten, maar door de inmense hoeveelheid wissels die je maar met 40km/h mag berijden. Er zijn vergaande plannen geweest om utrecht CS te verbouwen (zie nu b.v. de werkzaamheden bij Lunetten). Luccus zou dit b.v. kunnen bevestigen.
Verkorten van de seinafstand heeft zeker zin. Kostenpost zit hem niet in het feit dat er mee detectiepunten nodig zijn (elke sectie = detectie = ligt er al) maar dat er een uitgebreide en dus ook complexe seinsturing nodig zal zijn (beveiligingswijziging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Maasluip schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:30:
[...]

De concessie ligt bij de HSA, en HSA != NS. De HSA heeft dus ook geen concessie om buiten de HSL te rijden.
Ik dacht dat het nog altijd een punt van discussie was of het dan niet mogelijk is om onder de concessie van de NS verder te rijden. Volgens mij mag dat gewoon.
Mja dan zit je wel dat je vanuit Ddr niet zo makkelijk meer naar de Brabantse steden kan reizen.

Het hele plan was er sowesieso op gebaseerd dat de concessie van de HSL puur aan de NS zou toekomen en niet aan de HSA.

En dan heb je nog dat puntje van materieel wat geschikt is voor 25 kV en ERMTS heeft, en ook nog genoeg capaciteit voor de drukke stukken. En dat alles alleen speciaal voor dat stukje HSL tussen Brd en Bd? Weggegooid geld...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Minder wissel betekend wel minder flexibiliteit. We kunnen wel heel veel wissel weghalen en in corridors gaan rijden maar dat heeft wel consequenties. Wellicht blijven die consequenties dan in de corridor, maar bijsturen of alternatieve paden gebruiken wordt lastiger.

Overigens, ik heb het idee dat wisselstoringen vaak op dezelfde plekken voorkomen, ik kan mij dan ook niet aan de (niet onderbouwde) indruk onttrekken dat er vaak wat anders aan de hand is dan alleen maar veel wissels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Onbekend

...

IJnte schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:06:
De oorzaak bij utrecht ligt niet in de vele bochten, maar door de inmense hoeveelheid wissels die je maar met 40km/h mag berijden.
Daar doelde ik eigenlijk ook op. Als er hogesnelheidswissels liggen (waarvoor het spoor ook al aangepast moet worden vanwege de kleinere hoeken) zal dat zeker een positief effect hebben op de capaciteit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 22:36

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoewel het SLT het de laatste dagen en masse laat afweten, komt er vandaag wel een stel uit Duitsland. Als ik mij niet vergis de 2449.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Het is toch zo dat er een software update niet helemaal goed gegaan is, waardoor RIS in ieder geval niet meer werk bij de SLT :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 22:00
Heb gisteren geen enkele SLT gezien waarin RIS het deed, inderdaad. Zo eens kijken of er wat verandering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat mij opvalt is dat sinds er SLT in de 13600/16000 rijdt, het lijkt alsof deze treinen meer vertraagd raken. Kleine vertragingen (tot 15 minuten), maar toen hier nog SGMm reed was het voor mijn gevoel stipter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat heb ik ook meegemaakt inderdaad (rijdt ook in de 6000 namelijk), gisteren vanaf Ut eentje uit de 16000-serie al met +5 zien wegrijden, later voor "mijn" trein wilde het combineren niet lukken, ook weer wat vertraging.

Overigens een nogal harde faal: op station Houten Castellum hangen borden met "Spoor 2" en "Spoor 3" voor resp. de treinen naar Tl/Bd en Ut, kijk ik op de Actuele Vertrektijden, wordt daar gesproken van 1 en 2 - 1 ri Ut en 2 ri Tl/Bd
Lijkt me niet zoals het hoort.

[ Voor 37% gewijzigd door ShitHappens op 14-12-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik denk dat de vertraging in het cluster 6000/16000/13600 voor een aanzienlijk deel wordt veroorzaakt door het te pas splitsen en combineren midden in de spits. Problemen SLT betreffen defecten, niet een mislukte RIS-update (wat evenzeer klungelig is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, inderdaad geen RIS in de SLT waar ik in ben gestapt. Overigens is het te merken dat de dienstregeling is aangepast, zo hier en daar verschijnt er 'D-trein met toeslag' op de CTA's, en er zijn kaartautomaten die nog kaartjes naar Tilburg West verkopen.

Ondertussen begin ik me overigens af te vragen of je überhaupt nog wel van een dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel kan spreken. Het is ondertussen al bijna 2 weken geleden dat ik in een (werkende) internationale trein heb gezeten, sindsdien heeft er geen enkele meer op tijd, of zelfs maar, gereden op voor mij uitkomende tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
D-trein met toeslag verschijnt op de flapjes-CTA waar nog geen Sprinter op staat.
Overigens wordt te Ut omgeroepen: "Het staat nog niet op de informatieborden boven de perrons, maar de stoptreinen naar Tiel en Breda stoppen ook te Houten Castellum". Ze hebben het dus wel door, ware het niet dat die treinen tegenwoordig Sprinters zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik dacht dat alle flappen-CTA's hetzelfde ingericht waren? Sowieso zoiets als een bordje 'Sprinter' verwacht je toch overal. Dit in tegenstelling tot bordjes 'TEE' (of zo'n andere trein die nergens meer rijdt.)

Iemand bekend met waarom op Hlm nu (of iig, vrijdag nog) alle CTA's vervangen zijn behalve die van spoor 1? Daar staat altijd 'sneltrein Ass Asd' op natuurlijk maar dat alleen lijkt me niet een reden :P

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 14-12-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Nee hoor, ze zijn niet allemaal het zelfde. Zo wordt op Gdm al "Tilburg Universiteit" getoond, terwijl op Ut nog "Tilburg West" erop staat. En aangezien Sprinter eerder alleen in omgeving Randstad actief was, stond deze nog niet overal op de CTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 20-06 17:20
Ik heb gister ook met de trein tussen Culemborg en utrecht gereden en het viel mij ook op dat we op houten castellum stopten.
Vroegâh in de goede oude tijd (2jaar terug?) toen de treinen nog maar 2x per uur Utrecht lunetten aandeden had ik alleen een stoppie op Houten en duurde de reis dacht ik 13min (weet het niet zeker)
Maar met de stops van castellum en lunetten en zometeen ook vaartserijn woon ik ineens 2x verder weg van utrecht centraal :+
Als iemand van Zaltbommel naar Utrecht wil zou het in de toekomst misschien zelfs sneller te zijn om via denbosch met de IC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het wordt toch nog druk op het hogesnelheidsspoor door Nederland. Niet omdat alle problemen rond de flitstreinen van exploitant NS Hispeed plotseling zouden zijn opgelost, maar omdat de concurrentie staat te dringen.

Deutsche Bahn en mogelijk ook het Engelse Eurostar hebben plannen om over het snelle spoor tussen Amsterdam en Londen te gaan rijden.

De Duitsers zijn het meest concreet. Zij willen vanaf 2013 drie keer per dag tussen beide hoofdsteden gaan treinen.

Deutsche Bahn maakt gebruik van de geliberaliseerde spoormarkt in Europa. Die biedt spoorbedrijven tegenwoordig de kans ook op buitenlandse trajecten treinen te laten rijden.

"Wij denken dat er veel vraag naar een dienst Amsterdam-Londen is. Met scherpe ticketprijzen moet het mogelijk zijn veel reizigers die nu nog het vliegtuig pakken, de trein in te krijgen", zegt woordvoerder Andreas Fuhrmann van Deutsche Bahn.

Voordat het zover is moeten er nog wel wat obstakels worden genomen. Zo stelt de Kanaaltunnel hoge veiligheidseisen aan de treinen. "Maar", zegt Fuhrmann, "daar zijn we mee bezig en dat moet lukken."
Bron: http://www.bndestem.nl/al...currentie-op-hslspoor.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bijna 2 maanden geleden maakte de DB die plannen bekend inderdaad.
Dat BN/De Stem dat nu pas oppakt :P
Mottebelke schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:25:
DB heeft zoals verwacht vandaag hun plannen rond de Kanaaltunnel gepresenteerd: http://www.bbc.co.uk/news/business-11567753

Ze willen drie maal per dag een trein vanuit London laten rijden, die dan in Brussel in twee wordt gesplitst. Een helft gaat verder naar Keulen en Frankfurt en de andere helft gaat via Rotterdam naar Amsterdam.
Ik moet zeggen dat ik zelf verrast ben over het feit dat ze naar Amsterdam willen komen. Ik had gedacht dat ze alleen geinterresseerd waren in verbindingen met Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
[b][message=35202887,noline]
Maar met de stops van castellum en lunetten en zometeen ook vaartserijn woon ik ineens 2x verder weg van utrecht centraal :+
Als iemand van Zaltbommel naar Utrecht wil zou het in de toekomst misschien zelfs sneller te zijn om via denbosch met de IC te gaan.
Utrecht Vaarsche rijn gaat er komen, nu zijn er nog ideeën om tussen VR en Centraal nóg een station neer te plempen - de zekerheid daarvan is nog onbekend.
En Zaltbommel - Utrecht zal dan misschien alleen door abonnementshouders op de door jou voorgestelde manier gereisd mogen worden, aangezien op de 'normale' kaartjes je niet mag terugsteken.
Overigens: Zaltbommel - Utrecht rechtstreeks duurt 36 minuten, via Den Bosch 52 minuten. Er moeten dus nog wel veel meer stops tussen komen mocht dat rendabel worden :p

[ Voor 11% gewijzigd door ShitHappens op 14-12-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ShitHappens schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:04:
[...]

Utrecht Vaarsche rijn gaat er komen, nu zijn er nog ideeën om tussen VR en Centraal nóg een station neer te plempen - de zekerheid daarvan is nog onbekend.
:? geen idee waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar ik heb in nog geen enkel plan de afgelopen jaren nóg een station tussen Vaartsche Rijn en Utrecht CS zien staan. Daarnaast kan dat ook helemaal niet, omdat Vaartsche Rijn al praktisch tegen CS aanligt.
Waar je je misschien in vergist is aan de andere kant van Utrecht, namelijk tussen het nog te openen station Utrecht Leidsche Veer en Utrecht CS zelf: Utrecht Majella. Mocht je je geheugen nog even op willen frissen, verwijs ik je graag naar randstadspoor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Die Majella, daar zat ik even mee in de knoop. Haal Vaartsche Rijn en Leidsche Veer nogal door elkaar, dus het is inderdaad aan de andere kant, waar ik verder niet zo bekend ben :p

Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Geeft niet :)

Overigens is vandaag ook de brief van de minster gekomen over de verstoring van 4 december: Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zolang de IC's tussen Utrecht en Arnhem maar niet gaan stoppen op VR! anders zijn het geen intercity's meer....
Gelukkig wordt de reistijd wel korter wanneer station driebergen-zeist af is... (wat pas in 2020 zou zijn 8)7 ) en dan straks minder wissels en meer seinen met kortere opvolging etc... klinkt allemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
ShitHappens schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:46:
Die Majella, daar zat ik even mee in de knoop. Haal Vaartsche Rijn en Leidsche Veer nogal door elkaar, dus het is inderdaad aan de andere kant, waar ik verder niet zo bekend ben :p

Excuses
aan de andere kant, Utrecht Majella is dan ook wel erg dicht op Ut, na een paar honderd meter mag je weer in de remmen. Bij goed weer zie je Utlr al liggen vanaf het perron. Kortom, zijn we niet een beetje aan het doorslaan?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Utrecht is allergisch voor trams (die je hier eigenlijk wil inzetten) dus wordt het maar zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Ja dat snap ik zelf ook wel (of die trambaan naar de Uithof er ooit nog gaat komen...), maar voor een spoorweg is dit wel een beetje doorgeslagen vind ik hoor. NS is er dus ook gewoon mee akkoord?

Trouwens, voor zover ik weet was Utrecht Majella nog in studie, er zijn vziw nog geen concrete plannen.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dit is makkelijker te verkopen en dus ook om er 'gewoon' neer te leggen denk ik. Kijk maar naar de tegenstand m.b.t. de HOV-baan naar de Uithof en de tramverbinding naar de Uithof (die ook al even gepland staat). Een treinverbinding ligt er al, en zal dus waarschijnlijk ook minder weerstand vanuit de bewoners oproepen.
Het is immers "maar" een extra station, ipv de hele riedel die bij de aanleg van een tramlijn hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 15-12-2010 13:41 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
Cheesy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:34:
Bijna 2 maanden geleden maakte de DB die plannen bekend inderdaad.
Dat BN/De Stem dat nu pas oppakt :P

[...]
Ik zit me al een poosje te bedenken hoe ze dat in Amsterdam willen gaan doen. Daar is helemaal geen capaciteit om een compleet perron op te geven toch? Of gaat het VK opeens bij Schengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Gisteren arriveerde de 2448 (vervanger defecte 2444) uit Wildenrath terug in NL, vandaag keerden de twee NSR-e-loccen die daar verbleven terug en daarmee is het project daar voor nu ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:35:
Gisteren arriveerde de 2448 (vervanger defecte 2444) uit Wildenrath terug in NL, vandaag keerden de twee NSR-e-loccen die daar verbleven terug en daarmee is het project daar voor nu ten einde.
De 522 is ook weer op de terugreis, neem ik aan, of blijft die daar vanwege niet NS-specifieke testen?
En gaat er nog Veolia, Arriva en Cxx materieel die kant uit? Ik dacht dat ze dat ook van plan waren?

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Een paar dagen geleden stelde ik wat vragen over het treinen in Duitsland...
Heb nu een mooi ticket gevonden, het zogenaamde Rail Inclusive Tours Ticket

Ihre Vorteile:

• Gültig für alle fahrplanmäßigen Regelzüge der DB inkl. ICE, IC/EC (ausgenommen sind Privatbahnen, InterConnex, DB Autozüge und Sonderzüge)
• keine Zug- und Streckenbindung, absolute Flexibilität
• Preis für Hin- und Rückfahrt bis zu 50 % günstiger als der Normaltarif
• BahnCard Besitzer erhalten zusätzliche Rabatte
• Kinder bis 14 Jahre reisen in Begleitung der Eltern/Großeltern kostenfrei, alleinreisende Kinder von 6 bis einschl. 14 Jahren erhalten einen Rabatt von bis zu 50 % auf den jeweiligen Stufenpreis.
• Umbuchungen/Stornierungen und Verlängerung von Aufenthalten möglich
• Buchung bis 10 Werktage vor Anreise möglich

Voorwaarde: je moet een overnachting hebben in die plaats.

In mijn geval zou dat betekenen een retour voor €105 euro naar het zuiden van Duitsland, inclusief ICE-toeslag :)

Wellicht voor meer mensen interessant, veel Duitse VVV heeft het wel op de website staan zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:05:
[...]

En gaat er nog Veolia, Arriva en Cxx materieel die kant uit? Ik dacht dat ze dat ook van plan waren?
Een goed verstaander weet bij "voor nu" genoeg. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 12:40
Misschien een repost, maar de eerste pic van de DDZ is inmiddels opgedoken. (DDZ=gereviseerd DD-AR)

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/DDZ.jpg

bron: beneluxspoor.net

overduidelijk is dus dat het kleurenschema van de regiorunner overgenomen word en de kop is duidelijk ook aangepast

Nog een ander nieuwtje, misschien ook oud nieuws voor jullie. Maar er rijden nog altijd 2 1200 serie loks rond. Na ATCS zouden ze eruit gaan, ze zijn toen privé bezit geworden maar worden sinds juli geloof ik weer commercieel ingezet. Ze dienen als tractie voor internationale treinen binnen Nederland, zie http://www.flickr.com/photos/47909016@N03/4919946096/#/

[ Voor 62% gewijzigd door Kruiwagen op 15-12-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kruiwagen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:29:
Misschien een repost, maar de eerste pic van de DDZ is inmiddels opgedoken. (DDZ=gereviseerd DD-AR)

[afbeelding]

bron: beneluxspoor.net

overduidelijk is dus dat het kleurenschema van de regiorunner overgenomen word en de kop is duidelijk ook aangepast
Dat filmpje is al weer twee maanden oud :P
Als je dit filmpje ziet, dan zie je dat ze al een stuk gevorderder zijn (op het eind)
klik.

Oh wacht, de bak in het filmpje is een Mddm. Maar goed in Haarlem behandelen ze nu de hele stam.
Nu ben ik wel benieuwd onder welk nummer hij door het leven gaat? De 8000 en 9000 zal wel niet kunnen gezien die voor VIRM bedoeld zijn. De 5000 reeks misschien? 5400 en 5600?
Okee, het loopt wel misschien weer in de war met de ICR-stamnummer dan, of zouden ze die ICR's bij NedTrain als uitsluitend de UIC nummers in de administratie opslaan?
Anders kan het ook wel de 4400 en de 4600-nummering in.

Benieuwd wat ze gaan doen....

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2010 23:48 ]

• IJnte
Maasluip schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:38:
Utrecht is allergisch voor trams (die je hier eigenlijk wil inzetten) dus wordt het maar zo opgelost.
Tram naar de uithof vrijwel zeker
Zo zie je maar weer, dat het er toch wel van moet komen.

[ Voor 14% gewijzigd door IJnte op 16-12-2010 07:46 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cheesy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:12:
Een paar dagen geleden stelde ik wat vragen over het treinen in Duitsland...
Heb nu een mooi ticket gevonden, het zogenaamde Rail Inclusive Tours Ticket

Ihre Vorteile:

• Gültig für alle fahrplanmäßigen Regelzüge der DB inkl. ICE, IC/EC (ausgenommen sind Privatbahnen, InterConnex, DB Autozüge und Sonderzüge)
• keine Zug- und Streckenbindung, absolute Flexibilität
• Preis für Hin- und Rückfahrt bis zu 50 % günstiger als der Normaltarif
• BahnCard Besitzer erhalten zusätzliche Rabatte
• Kinder bis 14 Jahre reisen in Begleitung der Eltern/Großeltern kostenfrei, alleinreisende Kinder von 6 bis einschl. 14 Jahren erhalten einen Rabatt von bis zu 50 % auf den jeweiligen Stufenpreis.
• Umbuchungen/Stornierungen und Verlängerung von Aufenthalten möglich
• Buchung bis 10 Werktage vor Anreise möglich

Voorwaarde: je moet een overnachting hebben in die plaats.

In mijn geval zou dat betekenen een retour voor €105 euro naar het zuiden van Duitsland, inclusief ICE-toeslag :)

Wellicht voor meer mensen interessant, veel Duitse VVV heeft het wel op de website staan zag ik.
Ik weet niet wat jij daar leest, maar dit is een marketingconcept voor reisbureau's om kaartjes aan reizigers te verkopen. Niet iets wat een reiziger zelf aanschaft. Zie ook de randvoorwaarden:
* Der Veranstalter ist ein Anbieter von Pauschalreisen im Sinne des deutschen Reisevertragsrechtes. Er verpflichtet sich, RIT-Fahrkarten nur zu den von ihm angebotenen RIT-Reisen auszustellen.
* Preisgarantie für die Laufzeit der RIT-Vereinbarung (01.11. – 31.10.)
* RIT-Mindestumsatz 50.000,- EUR (im ersten vollen Vertragsjahr 25.000,- Euro)
* Hinterlegung einer Sicherheitsleistung des Veranstalters bei der DB in Form einer Bankbürgschaft in Höhe von mind. 5.000,- Euro
* Das RIT-Ticketing kann durch den Veranstalter selbst über ein CRS (Galileo, AMADEUS, Sabre), über einen Dienstleister (DB Verkaufsstelle) oder bei entsprechendem Potenzial über die webbasierte Online-Schnittstelle erfolgen

Aanbiedingen hiervoor vind je o.a. ook bij de DB Reisbureau's, en dat is dan normaal gesproken dat je moet nemen wat ze aanbieden. Niet dat jij aangeeft wat je wil en dat ze je een aanbieding maken.
En "bis zu 50% günstiger" betekent niet dat je altijd 50% korting krijgt. Voor € 44 kom je ook met de ICE in München.
AW_Bos schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:43:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd onder welk nummer hij door het leven gaat? De 8000 en 9000 zal wel niet kunnen gezien die voor VIRM bedoeld zijn. De 5000 reeks misschien? 5400 en 5600?
Okee, het loopt wel misschien weer in de war met de ICR-stamnummer dan, of zouden ze die ICR's bij NedTrain als uitsluitend de UIC nummers in de administratie opslaan?
Anders kan het ook wel de 4400 en de 4600-nummering in.
Op Somda gaan stemmen dat de 6-jes 7900 worden. Een 4-tje zal dan wel 7600 worden.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Kruiwagen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:29:
Nog een ander nieuwtje, misschien ook oud nieuws voor jullie. Maar er rijden nog altijd 2 1200 serie loks rond. Na ATCS zouden ze eruit gaan, ze zijn toen privé bezit geworden maar worden sinds juli geloof ik weer commercieel ingezet. Ze dienen als tractie voor internationale treinen binnen Nederland, zie http://www.flickr.com/photos/47909016@N03/4919946096/#/
Niet helemaal: ze rijden het leeg materieel tussen Amsterdam en opstelterrein Watergraafsmeer. Daarnaast worden ze incidenteel gebruikt voor overbrengingen van rijtuigen elders. De foto die je aanhaalt was een gevalletje slechte bijsturing van de vervoerder i.c.: de treinen stonden in Emmerich, de loccen (2x 1600) in Venlo.

• IJnte
Rabo-brug stap dichterbij
De bouw van de RABO-brug is weer een stap dichterbij. Het college heeft ingestemd met het Voorlopig Ontwerp van de brug.

De brug brengt een nieuwe Oost-West verbinding voor fietsers en voetgangers tussen de Croeselaan en de Mariaplaats. Kenmerkend voor de brug is de rij bomen op de brug. De brug wordt aangelegd als nieuwe belangrijke 'interwijkverbinding', vooralsnog zonder trappen naar de perrons.
Afbeeldingslocatie: http://www.cu2030.nl//includes/thumb.php?f=CONT%2FP%2Fpb470rabobrug.jpg
[....]

Als gevolg van het project Doorstroming Station Utrecht (DSSU) wordt een aantal perrons verlegd. Het project gaat in de toekomst zorgen voor minder wissels op en rondom Utrecht Centraal. Het rijk heeft beslissingen over DSSU stilgelegd en het is nu dus nog niet duidelijk waar precies de nieuwe perrons komen te liggen. Op deze perrons moeten de fundamenten van de nieuwe brug komen. Dit is in het ontwerp opgelost door te werken met 'schuivende fundaties'; fundamenten die in de toekomst redelijk makkelijk verschoven kunnen worden naar hun definitieve plek. Mede hierom is het niet mogelijk om nu trappen naar de perrons aan te leggen.
bron: cu2030
Wie ziet de relatie tussen minder wissels en DSSU :?

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 16-12-2010 18:21 ]

• Lennart_1337
  • Laatst online: 20-06 17:20
Het lijkt mij dat ze veel gaan herzien, nu vaartserijn aangelegd wordt en de baan naar houten 4-sporig word en er in de afgelopen 20 jaar aardig wat veranderd is aan extra perrons en flyovers etc.
De dienstregeling is door de jaren ook veel aangepast en misschien dat ze nu meer in corridors gaan werken.

Ik heb zelf niet veel kennis van hoe het met de wisselstraten door de jaren heen zit maar ik denk dat het in de laatste 100jaar vooral uitgebouwd en vernieuwd is, maar een heel nieuw plan is er volgens mij nog nooit geweest en uitgevoerd.
Ik weet alleen van spoor 18+19 en het rangeer terrein op CS zuid is een tijd terug goed aangepakt.

Het grote rangeer terrein is naar de cartesiusweg zodat er op CS meer ruimte ontstaat, je ziet dat zelfs nu perron 18/19 uitgebouwd zijn er nog steeds een ruimte over is, dit bied mogelijkheden.
En als de kans om een herinrichting nu niet gegrepen wordt nu de perrons verlegt kunnen worden en er er toch al grote bouwwerkzaamheden zijn, wanneer wel?

Voordelen die een nieuw plan mogelijk zou bieden:
- Minder wissels = minder storingen
- Meer hogesnelheids wissels zodat treinen met vol vermogen op kunnen trekken om meer capaciteit en tijdswinst te boeken.
- Langere perrons, je ziet nu dat veel perrons in een punt toelopen of veel korter zijn dan anderen of in een bocht lopen aan het einde; als de wisselstraat aangepast word kan dit veranderen; misschien dat alle perrons wel zo lang worden als 18/19

Maar dit is allemaal gespeculeer van mijn kant, ik weet niet of kundigere mensen nog ideeën hebben over het her-inrichten van de wisselstraten en perrons?

[ Voor 3% gewijzigd door Lennart_1337 op 16-12-2010 19:26 ]

• ShitHappens
Brakke telefoonfoto van misschien wel één van de eerste CTA's met Houten Castellum erop:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2i7x18n.jpg
Was op Geldermalsen, ben wel benieuwd hoe de CTA er dan op Breda uit ziet met zoveel tussenstations langs deze lijn (Sprinter Breda - Utrecht)

• Cheesy
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:00:
[...]

Ik weet niet wat jij daar leest, maar dit is een marketingconcept voor reisbureau's om kaartjes aan reizigers te verkopen. Niet iets wat een reiziger zelf aanschaft. Zie ook de randvoorwaarden:
* Der Veranstalter ist ein Anbieter von Pauschalreisen im Sinne des deutschen Reisevertragsrechtes. Er verpflichtet sich, RIT-Fahrkarten nur zu den von ihm angebotenen RIT-Reisen auszustellen.
* Preisgarantie für die Laufzeit der RIT-Vereinbarung (01.11. – 31.10.)
* RIT-Mindestumsatz 50.000,- EUR (im ersten vollen Vertragsjahr 25.000,- Euro)
* Hinterlegung einer Sicherheitsleistung des Veranstalters bei der DB in Form einer Bankbürgschaft in Höhe von mind. 5.000,- Euro
* Das RIT-Ticketing kann durch den Veranstalter selbst über ein CRS (Galileo, AMADEUS, Sabre), über einen Dienstleister (DB Verkaufsstelle) oder bei entsprechendem Potenzial über die webbasierte Online-Schnittstelle erfolgen

Aanbiedingen hiervoor vind je o.a. ook bij de DB Reisbureau's, en dat is dan normaal gesproken dat je moet nemen wat ze aanbieden. Niet dat jij aangeeft wat je wil en dat ze je een aanbieding maken.
En "bis zu 50% günstiger" betekent niet dat je altijd 50% korting krijgt. Voor € 44 kom je ook met de ICE in München.

[...]
Op Somda gaan stemmen dat de 6-jes 7900 worden. Een 4-tje zal dan wel 7600 worden.
I know ;) ticket koop ik ook bij het plaatselijk boekingskantoor. Er staat echter niet veel info op de site van DB. De link die ik postte schept wellicht een verkeerd beeld.

Overigens is het niet zo dat je beperkt bent aan de aanbieding van het reisbureuau. In mijn geval is een retour vanaf 400 km €105. Inclusief ICE. En zonder treinbinding.

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
ShitHappens schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:30:
Brakke telefoonfoto van misschien wel één van de eerste CTA's met Houten Castellum erop:
[afbeelding]
Was op Geldermalsen, ben wel benieuwd hoe de CTA er dan op Breda uit ziet met zoveel tussenstations langs deze lijn (Sprinter Breda - Utrecht)
Meestal wordt er dan na een paar stations aan toegevoegd: "en stopt verder op alle tussengelegen stations" als het er echt teveel worden. Maar wat er tussen Gdm en Ut valt wel mee, moet je nagaan wat er op een CTA moet komen te staan van bijvoorbeeld de 5100 ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Utrecht CS weer getroffen, het lijkt een trend te worden. :(
Stroomstoring Utrecht
Van en naar Utrecht Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een stroomstoring rijden er van en naar Utrecht Centraal geen treinen.
Prognose:
*Treindienst normaal om 11:00 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door jelmervos op 17-12-2010 09:30 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heel Nederland zit weer eens goed vast... ben benieuwd wat de 2e kamer nu weer gaat schreeuwen 8)7 wel raar want het sneeuwt niet eens in de meeste plaatsen!

edit: Stroomstoring @ Utrecht CS! gaat goed dus....

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 17-12-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 16:54

Koppensneller

winterrrrrr

Mijn vriendin moest vanaf Nijmegen naar Amsterdam, en maakt nu rechtsomkeerts bij Driebergen-Zeist. Die gaat er voorlopig niet komen, dus...

Het klinkt heel dramatisch, maar de laatste 5x dat zij en ik hebben getreind (niet samen) hebben we telkens meer dan een kwartier vertraging gehad. Is het deze winter nog erger dan vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KoppenSneller schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:38:
Mijn vriendin moest vanaf Nijmegen naar Amsterdam, en maakt nu rechtsomkeerts bij Driebergen-Zeist. Die gaat er voorlopig niet komen, dus...

Het klinkt heel dramatisch, maar de laatste 5x dat zij en ik hebben getreind (niet samen) hebben we telkens meer dan een kwartier vertraging gehad. Is het deze winter nog erger dan vorig jaar?
ik zag die trein net vertrekken ja... stond al 30 min te wachten hier op een sein wat niet omging 8)7 ik denk dat het niet erger is dan vorig jaar maar de media aandacht en de 2e kamer aandacht maakt het erger.
Wel moet ik zeggen dat een stroomstoring een kwalijke zaak is omdat een redunante lijn/voeding relatief simpel en goedkoop aangebracht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

SleutelMan schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:59:
[...]
Maar wat er tussen Gdm en Ut valt wel mee, moet je nagaan wat er op een CTA moet komen te staan van bijvoorbeeld de 5100 ;)
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y6SCqTGTVRr6Jc8mEtQJ99kZ/thumb.jpg

Overigens wel aardig dat mijn treinen weer eens op tijd rijden als het sneeuwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Storing alweer voorbij:
Stroomstoring Utrecht
De beperkingen als gevolg van een stroomstoring van en naar Utrecht Centraal zijn voorbij.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Houdt u van en naar Utrecht Centraal nog rekening met een vertraging van 30 tot 60 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:35:
heel Nederland zit weer eens goed vast... ben benieuwd wat de 2e kamer nu weer gaat schreeuwen 8)7 wel raar want het sneeuwt niet eens in de meeste plaatsen!
Ik heb gisteren en vandaag niet of nauwelijks vertraging ( < 10 min) gehad op de Gooilijn (Amsterdam - Hilversum).
Dit heeft nog uren gevolgen. Een uur niet of nauwelijks treinverkeer in Nederland betekend dat er veel treinen niet op de juiste plek zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 17-12-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

PolarBear schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:50:
[...]

Dit heeft nog uren gevolgen. Een uur niet of nauwelijks treinverkeer in Nederland betekend dat er veel treinen niet op de juiste plek zijn.
Klopt, en niet alleen de treinen maar ook de mensen die die treinen moeten rijden. Verder helpt het natuurlijk ook niet dat er elders ook storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
dcm360 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:56:
[...]

Zoiets?
[afbeelding]

Overigens wel aardig dat mijn treinen weer eens op tijd rijden als het sneeuwt...
haha, genomen in Rsd zeker? (herken de stationsoverkapping :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ziet er niet al te best uit op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9WpiF6gUH5fwuYWCezy89FZu/full.jpg
Op de NS site zelf staat ook al een grote waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
er staan ook nog 41 files op de rijkswegen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
hier een aantal foto's van de situatie bij Zoetermeer, voor wat betreft de hoeveelheid sneeuw. Ik nam me best voorstellen dat ook de spoorwegen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Niet veel anders hier in Den Haag, frequenties zijn gehalveerd en het blijft de komende paar uren ook nog wel sneeuwen. Zometeen ga ik een poging doen om Utrecht te bereiken (voor school), ben benieuwd of ik dan nog verder richting mn ouders kom... :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:33:
Ziet er niet al te best uit op dit moment:
[afbeelding]
Op de NS site zelf staat ook al een grote waarschuwing.
Het valt wel mee, als je naar de actuele vertrektijden kijkt op bijvoorbeeld Amersfoort:
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
11:56 + 24 min. Amersfoort Vathorst 5b Sprinter
12:07 + 5 min. Enschede 1 Apeldoorn, Deventer, Almelo Intercity
12:08 + 8 min. Groningen/Leeuwarden 2 Zwolle Intercity , Rijdt in zijn geheel naar Groningen
12:11 Ede-Wageningen 4b Stoptrein
12:13 Zwolle 2 Harderwijk Stoptrein
12:15 + 3 min. Utrecht Centraal 7 Den Dolder, Utrecht Overv Stoptrein
12:24 + 1 min. Den Haag C /Rotterdam C 6 Utrecht C, Gouda Intercity
12:24 + 3 min. Schiphol 7 Hilversum, A'damZuid Intercity
12:26 + 14 min. Amersfoort Vathorst 5b Sprinter
12:28 Barneveld Centrum 4b Stoptrein
12:29 Enkhuizen 7 Hilversum, Amsterdam C, A'dam Sloterdijk Intercity
12:34 Amersfoort Schothorst 5a Intercity
12:36 Amsterdam Centraal 7 Baarn, Hilversum, Naarden-B Sprinter
12:37 Enschede 1 Apeldoorn, Deventer, Almelo Intercity
12:38 + 5 min. Groningen/Leeuwarden 2 Zwolle Intercity , Rijdt in zijn geheel naar Groningen
12:41 Ede-Wageningen 4b Stoptrein
Maar 2 grote vertragingen. Dat er geen IC's naar Leeuwarden rijden is gevolg van herstelwerkzaamheden nav een vrachtwagen die gisteren de bovenleiding op dat traject aan puin heeft gereden.

Amsterdam:
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
12:12 Den Helder 8a A'dam Sloterdijk, Zaandam, Castricum Intercity , Stopt niet in Heiloo
12:14 Zandvoort aan Zee 2a A'dam Sloterdijk, Haarlem Intercity
12:17 Rotterdam Centraal 5B Duivendrecht, Breukelen, Woerden Sprinter
12:17 + 8 min. Uitgeest 7a A'dam Sloterdijk, Zaandam Sprinter
12:18 Almere Oostvaarders 14B Weesp, Almere C Sprinter
12:23 Nijmegen 5A A'dam Amstel, Utrecht C, Veenendaal-De Kl Intercity
12:26 Amersfoort Schothorst 10b Hilversum Intercity
12:26 Rotterdam Centraal 15A Schiphol Fyra
12:27 Alkmaar A'dam Sloterdijk, Zaandam, Castricum Rijdt vandaag niet
12:27 Uitgeest 2a A'dam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Stoptrein
12:29 Vlissingen 13a Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam C Intercity
12:32 Hoofddorp 15b A'dam Sloterdijk, A'dam Lelylaan, Schiphol Intercity
12:32 Lelystad Centrum 10a Almere C, Almere Buiten Intercity
12:33 Uitgeest 7a A'dam Sloterdijk, Zaandam Sprinter
12:34 Frankfurt (M) H 7B Utrecht C, Arnhem, Oberhausen H ICE International
12:35 Amersfoort Vathorst 11b Weesp, Naarden-B, Hilversum Sprinter
Fýra rijdt niet, een trein opgeheven.

Ik vind het allemaal nog wel meevallen, zeker als je naar de situatie op de weg kijkt.

[ Voor 28% gewijzigd door PolarBear op 17-12-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
er is weer een stroomstoring op Utrecht CS!
denk dat de storingsdienst van de NS nogal achterloopt nu... O-) heb het afgelopen uur 3 treinen voorbij zien komen (stoppen) terwijl dat er normaal 16 zijn 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 17-12-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:22:
er is weer een stroomstoring op Utrecht CS!
denk dat de storingsdienst van de NS nogal achterloopt nu... O-)
NS is niet verantwoordelijk voor de stroomvoorziening dat is ProRail. Overigens is ProRail ook verantwoodelijk voor een groot deel van de informatievoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wie is er verantwoordelijk voor de NS site? Die ligt nu ook totaal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PINS geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dat zijn toch niet de kleinsten. Verbazingwekkend dat ze blijkbaar niet snel genoeg kunnen opschalen, of juist overgaan op een simpele statische pagina met een overzicht van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:25:
[...]

NS is niet verantwoordelijk voor de stroomvoorziening dat is ProRail. Overigens is ProRail ook verantwoodelijk voor een groot deel van de informatievoorziening.
I know maar NS moet wel de klanten van storingsinformatie voorzien :>
ik bedoelde trouwens de dienst die de storingen bijhoudt en formuleert... niet de storingsdienst van ProRail

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 17-12-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
Nog niet eerder meegemaakt dat m.ns.nl eruit ligt. Zal wel een leuke terugreis worden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

SleutelMan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:00:
[...]

haha, genomen in Rsd zeker? (herken de stationsoverkapping :P)
Klopt, even snel voordat ik in de internationale trein sprong even een foto ervan gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Arnout schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:04:
Nog niet eerder meegemaakt dat m.ns.nl eruit ligt. Zal wel een leuke terugreis worden! 8)
Tsja, ns.nl en m.ns.nl draait op dezelfde hosting, dus als de een eruit ligt... :P

Als het goed is doet 9292ov.nl het in deze situaties nog wel, alleen heeft deze geen actuele informatie voor wat betreft vertragingen/uitval enzo.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor verstoringen kun je ook hier kijken: http://www.prorail.nl/VERVOERDERS/Pages/Storingen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Prorail loopt vreselijk achter met hun site. Als je actuele info wilt, kun je beter naar http://www.traphic.nl/ , die zijn goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:58:
[...]

I know maar NS moet wel de klanten van storingsinformatie voorzien :>
ik bedoelde trouwens de dienst die de storingen bijhoudt en formuleert... niet de storingsdienst van ProRail
Dat doet Prorail dus ook, reizersinformatie verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Verschillende collega's van mij melden dat er sinds 14:50 geen treinen te zien zijn geweest op Amsterdam Sloterdijk.

Dat bied hoop voor wij spitsreizigers straks. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Nederlandse Spoorwegen (NS) adviseren mensen niet met de trein te reizen als dat niet strikt noodzakelijk is. Gaan mensen toch, dan moeten ze ruim op tijd vertrekken.

Een woordvoerder liet vrijdag weten dat de NS zich gezien de weersomstandigheden aansluit bij eerdere adviezen van de ANWB en het KNMI.

Het treinverkeer is nog op gang, aldus de zegsman. ''Maar het is wel zwaar overal.''
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...iet-met-trein-reizen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medidem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
GenjiBlade schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:21:
Verschillende collega's van mij melden dat er sinds 14:50 geen treinen te zien zijn geweest op Amsterdam Sloterdijk.

Geen idee of het tijdelijk aan de gang was, maar ik hoorde van een NS-mannetje dat er op A'dam Zuid ook geen treinen reden (was rond 14.00 schat ik). Was er maar heel even aangezien ik makkelijk via CS kon, maar toch. Verder vanmorgen op de heenreis +1 uur vertraging op een reis van ongeveer 40 minuten. Diemen->Weesp +25, Weesp->Zuid werd Weesp-A'dam (na 20 minuten op perron te wachten) en vervolgens met de metro's aan de gang (uiteraard strandde de metro door een wisselstoring ongeveer 200 meter voor mijn metrohalte..). Altijd leuk zo voor een tentamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
GenjiBlade schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:21:

Een collega belde net van station Zaandam, en die hoorde idd van andere reizigers dat er geen treinen vanuit Zaandam naar Sloterdijk gaan op dit moment.

Das jammer. Ik overwoog om de trein richting A'dam te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
de regio Amsterdam ligt compleet op zn gat geloof ik, in ieder geval is er geen verkeer mogelijk van Shl naar Ut en ook niet van Asd naar Ut. Wat ze dan even vergeten om te roepen op Ut, is dat de intercity's naar Ah c.q. Ehv/Mt dan ook niet of met grote vertraging rijden. Met als gevolg grote onduidelijkheid.

Het eind van het geintje bleek dat de 3000 op zich zelf keert (negatief) te Ut en dat er voor de 3557 (die als enige rijdt richting het zuiden) het materieel van trein 7457 werd gebruikt. Oftwel, SLT-IV+SLT-IV als intercity helemaal naar Mt, en geen toiletstops onderweg. Als ze daar op Sombaa achter komen... :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zeker cynisch gezien de vele gratis koffie die er wordt uitgedeeld. Ach dan doe je het toch in het bekertje.

Leiden was een chaos vanmiddag om vijf uur maar er reed wel veel; in ieder geval tweemaal per uur de "IC" naar Utrecht die ik moest hebben, er werden onderweg door andere treinen extra stops gemaakt (Nieuw-Vennep onder andere) en al met al was het niet eens heel ongezellig op het perron.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 17-12-2010 18:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 08:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:51:
Wel moet ik zeggen dat een stroomstoring een kwalijke zaak is omdat een redunante lijn/voeding relatief simpel en goedkoop aangebracht kan worden.
Ik ben erg benieuwd waar deze stroomstoring optrad want de meeste systemen bij de NS zijn al redundant.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:56

PeaceNlove

Deugleuter

NS doet het niet gek vandaag. Op Amersfoort voldoende mensen op het perron voor vragen, gratis drank en slechts met +15 aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22-06 20:57

Sosabowski

nerd

itt Rotterdam waar alleen een verdwaalde schoonmaker liep.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Goh rondom Utrecht weer bonje, en A'dam ook. Hoe vaak moet 't in dit land nog sneeuwen alvorens men eens inziet dat procedures en voorprocedures niet werken. Hoe moeilijk is 't nu eens eigenlijk.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Op Amstel was het redelijk chaos. Er reed helemaal niets. Er stond niets op de borden. En in de hal beneden zat een hopeloze medewerker die alleen kon vertellen dat ze helemaal niets wist te vertellen, behalve dat er zeker tot 17:00 helemaal niets zou rijden.

Echter, op een gegeven moment kwam er toch opeens een Sprinter opdagen richting Utrecht. Die zat binnen de kortste keren bom vol. De stops in Duivendrecht en Bijlmer Arena hadden wel overgeslagen kunnen worden, want er kon toch niemand meer in. Dat leverde dus wat gekke situaties op, want dan kom er trein, maar er mogen alleen mensen uitstappen en niet instappen. (en niemand stapte uit, want als je naar Duivendrecht op Bijlmer wilde pakte je natuurlijk gewoon de metro)

Eindelijk op Utrecht aangekomen viel het me op dat er werd omgeroepen dat op last van de Politie er geen informatie op het bord gezet moest worden. Er hingen kleine velletjes papier her en der met welke treinen er nog wel reden.

Is er een macro om alle normale plaatsnamen automatisch door van die guitige afkortingen + uitleg te vervangen? Of tikken jullie die telkens zelf in?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pooh schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:48:
Dat zijn toch niet de kleinsten. Verbazingwekkend dat ze blijkbaar niet snel genoeg kunnen opschalen, of juist overgaan op een simpele statische pagina met een overzicht van storingen.
nieuws: 'Stroomstoring InterConnect-datacenter oorzaak van ns.nl-problemen' had je vast al gezien. En dan doen vier machines extra ook niet zoveel. ;)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1 ... 9 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!