Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.136 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:34:
Enneuh jongens, wij gebruiken hier een normale tijdsnotatie. Dus 9:04 is 's ochtends, evenals 6:30. Of je daar nou wel of geen nul voor zet.
Niet specifiek aan jou gericht (maar ook aan PolarBear): Wat is er mis mee om te verduidelijken over welk van de twee 'vier over negen's je het hebt? Ja, het is redundant, maar dat maakt het niet minder nuttig.

plus: sinds wanneer heb jij blauw bloed? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Maasluip schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:35:
[...]

Ja, maar het hele traject van een nieuw flippertje maken is nu geelimineerd. Dan mag het toch wat sneller kunnen?

NS/Prorail blinkt gewoon niet uit van technische innovatie. Ik heb het al vaker gezegd: in Duitsland stapte ik op een trein naar Kosovo Polje. Dat stond dus op de CTA en op de halaanwijzer. Kan zomaar.
Maar daar hebben ze lang geleden ook de slimme keus gemaakt om per perron om te kunnen roepen. In Nederland kan dat niet. Erg geweldig allemaal.
In Japan kunnen ze het hier en daar zelfs per perronkant. :P
Een ander iets wat NS (of wie daar dan ook over gaat) weleens zou kunnen veranderen is de kleurstelling van de CTA's.

De flippers van het Grote Blauwe Bord hadden een prachtig contrast die de oude flipper-CTA's helaas nooit konden evenaren. Nu hangt er vrijwel overal een mooie 30" monitor waar vroeger een flipper hing, en al die witte pixels vragen bakken energie en zijn een schijnwerper 's avonds, om maar niet te spreken van de vervanger van het GBB. De stationshal van Utrecht Centraal heeft bijna geen secundaire verlichting nodig...
In de metro van Osaka hangen tegenwoordig ook vrijwel alleen maar monitoren die allemaal een zwarte achtergrond met witte of lichtgekleurde letters laten zien: scheelt energie en het is een stuk beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De borden in Japan zijn idd goed leesbaar! (en in de grote steden in het Japans en het ABC :P )
het "grote blauwe bord" is helemaal niet meer leesbaar mits je er dicht op gaat staan, de analoge versie was vele malen beter leesbaar. |:(
Het zijn toch kleuren schermen? Doe een test en laat reizigers stemmen ofzo... wat het best leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ValHallASW schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]

Niet specifiek aan jou gericht (maar ook aan PolarBear): Wat is er mis mee om te verduidelijken over welk van de twee 'vier over negen's je het hebt? Ja, het is redundant, maar dat maakt het niet minder nuttig.

plus: sinds wanneer heb jij blauw bloed? ;-)
Omdat het nergens voor nodig is. We zijn hier niet in de VS, maar in Nederland, waar we eigenlijk uitsluitend de 24-uursnotatie gebruiken

6:30 is half zeven in de ochtend. 17:30 is half zeven in de avond. Zo werkt het.

Ik was vanochtend best verrast dat er vandaag op 't traject A'dam-Dordrecht een koplopertrein reed, i.p.v. een VRIM. Nieuw interieur, lekker rustig dus ik vind 't best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sefyu schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

6:30 is half zeven in de ochtend. 17:30 18.30 is half zeven in de avond. Zo werkt het.
Nee, zo werkt het ook niet... :+

Wanneer komt de nieuwe dienstregeling eigenlijk online? Ik begreep uit een bericht van ProRail dat deze klaar was... ben wel benieuwd naar de ernstig verschuivende treintijden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Kaj. schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:48:
De flippers van het Grote Blauwe Bord hadden een prachtig contrast die de oude flipper-CTA's helaas nooit konden evenaren. Nu hangt er vrijwel overal een mooie 30" monitor waar vroeger een flipper hing, en al die witte pixels vragen bakken energie en zijn een schijnwerper 's avonds, om maar niet te spreken van de vervanger van het GBB. De stationshal van Utrecht Centraal heeft bijna geen secundaire verlichting nodig...
In de metro van Osaka hangen tegenwoordig ook vrijwel alleen maar monitoren die allemaal een zwarte achtergrond met witte of lichtgekleurde letters laten zien: scheelt energie en het is een stuk beter leesbaar.
Wat me vooral opviel is dat je echt naar het bord moet lopen om de perronnummers te kunnen lezen... die zijn echt onleesbaar in het voorbij lopen. Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk het 'hoge contrast' is van goedkope LCD schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:59:
[...]

Wat me vooral opviel is dat je echt naar het bord moet lopen om de perronnummers te kunnen lezen... die zijn echt onleesbaar in het voorbij lopen. Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk het 'hoge contrast' is van goedkope LCD schermen.
of ze staan gewoon slecht afgesteld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik was een paar dagen terug in Oslo op het Sentralstasjon, daar hebben ze ook digitale schermen hangen. Deze hadden echter een zwarte achtergrond met gele letters, dit was -zelfs vanaf een grote afstand- veel beter leesbaar dan de wit-met-blauwe schermen die op Nederlandse stations hangen. Het is ook rustiger voor de ogen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
[...]

Dit zijn geen goedkope LCD-schermen. Goedkope LCD-schermen zouden bij de eerste de beste regenbui allang overleden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar hoevaak regent het nou in de hal van Utrecht Centraal? Ik heb het nog nooit meegemaakt iig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inderdaad. En dit in combinatie met:
• Dat ze niet last minute aanpassingen kunnen maken.
• Niet kunnen waarschuwen voor doorgaande treinen (op hoge snelheid).
• Rare opdeling in vakjes waardoor de kleine letters soms moeilijk te lezen zijn, waarom niet gewoon 1 groot scherm, dat is veel goedkoper in productie.

Al met al vind ik het een knudde systeem en dit met in acht genomen dat er iets van 30 verschillende sensoren in 1 scherm zitten 8)7 .

Ook met het klappersysteem heb ik altijd al het gevoel gehad dat het systeem vaak als mosterd na de maaltijd wordt ingezet. Ik snap niet hoe het zo moeilijk kan zijn om bijvoorbeeld een aankomsttijd van een trein te anticiperen. Je weet waar een trein is en kan aan de hand daarvan de tijd berekenen toch?

In een stad met 16 miljoen inwoners als Moskou hebben ze gewoon zo'n bordje hangen:
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2012/08/tled6.jpg

Heel duidelijk, je ziet treinnummer, stad en tijd.

De enige plek in NL waar een dergelijk bord hangt is op Schiphool. Maar dat systeem faalt imo ook hard af en toe. Het is leuk dat je kan zien op welk spoor de trein vertrekt, maar dat kan je op de normale CTA's ook wel zien. En juist als je boven in de hal bent is het handig om snel te kunnen zien welk perron je moet hebben, niet als je al op het perron staat.

Nu komen we eigenlijk weer terug op de discussie waarom er geen treinnummers in Nederland zijn voor het grote publiek. Dat zou misschien een hoop duidelijker maken, sowieso veel makkelijker een nummer te onthouden dan een route lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door LauPro op 27-08-2012 17:07 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29

Fiber

Beaches are for storming.

Dat is inderdaad nog best lastig. Genoeg mensen die niet weten dat je voor Amsterdam de trein naar Enkhuizen moet hebben of voor Den Haag de trein naar Dordrecht...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan zijn treinnummers toch juist een uitkomst? Hoef je alleen maar lijnnummer en eindbestemming te weten. Ik vind het vaag dat de paar metro's die we hebben bijv. wel nummers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die hebben lijnnummers, geen ritnummers. (Dwz, ritnummers zijn er ook wel maar die zijn er niet voor het publiek.)
ValHallASW schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:43:
[...]

Omdat am/pm voor halve garen is en het wisselende gebruik alleen maar voor méér verwarring zorgt.

[ Voor 65% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2012 17:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb het niet over ritnummers maar over lijnummers inderdaad. Geen verwarring mee mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Metro's zijn onderdeel van het stads- en streekvervoer. Daar zijn lijnnummers gewoon maar in de trein eigenlijk niet. Ik kan me geen plek ter wereld bedenken waar dat wel gebeurt eigenlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Sefyu schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

Ik was vanochtend best verrast dat er vandaag op 't traject A'dam-Dordrecht een koplopertrein reed, i.p.v. een VRIM. Nieuw interieur, lekker rustig dus ik vind 't best :P
Het traject van A'dam Centraal naar Vlissingen bedoel je?
Daar had ik laatst ook een koploper met nieuw interieur, maar ik heb liever een VRIM, zeker omdat je toch merkt dat de koploper minder zitplaatsen heeft en dus eigenlijk ouderwets proppen was... Ook de 1e-klas zat helemaal vol.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Kan best dat 'ie doorrijdt tot Vlissingen maar op het scherm en op de trein staat Dordrecht (ik pak 'm maar tot Haarlem dus ik zou 't niet weten).

De rit die doordeweeks om 07:57 vertrekt is altijd rustig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:08

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
LauPro schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:40:
[...]
Inderdaad. En dit in combinatie met:
• Dat ze niet last minute aanpassingen kunnen maken.
• Niet kunnen waarschuwen voor doorgaande treinen (op hoge snelheid).
Dat staat daar uiteraard los van en heeft te maken met de systemen die het infosysteem met gegevens voeden.
CyBeR schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:51:
Metro's zijn onderdeel van het stads- en streekvervoer. Daar zijn lijnnummers gewoon maar in de trein eigenlijk niet. Ik kan me geen plek ter wereld bedenken waar dat wel gebeurt eigenlijk.
RE-, RB- en S-Bahn-lijnnummers in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:02
@ CyBeR & Luccus: Anders wel de Belgen. Op wiki wordt niet anders gesproken dan over lijnen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LauPro schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

In een stad met 16 miljoen inwoners als Moskou hebben ze gewoon zo'n bordje hangen:
[afbeelding]
Is dat wel Moskou?

Slechts drie treinen en alledrie gaan van of naar Kishinev (=Chisinau, hoofdstad van Moldova, paar duizend km en twee landen verderop) :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het zijn drie treinen: Chisinau - Sint Petersburg, Chisinau - Moskou en Adler - Chisinau. Onwaarschijnlijk dus dat het Chisinau zelf is, maar welk station het dan wel is vind ik ook lastig. De treinen naar Sint Petersburg en Moskou nemen een andere route, en de treinnummers kan ik ook niet allemaal vinden.

Maar in Moskou zelf hebben ze ook niet veel meer hangen hoor:

Moskou-Kasanskaja
Afbeeldingslocatie: http://www.maasluip.nl/fotoalbum/novosibirsk/thumbs/IMG_1718.jpg

In Novosibirsk was het al wat geavanceerder:
Afbeeldingslocatie: http://www.maasluip.nl/fotoalbum/novosibirsk/thumbs/IMG_1866.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Trouwens een vraagje voor de verkiezingen :9
Is men hier voor of tegen om het OV weer te nationaliseren (met dank aan ValHallASW voor het corrigeren van de typ vout)? Zo ja/nee, waarom dan?

Ikzelf ben voor om het OV weer te privatiseren, nationaliseren. (ben niet helemaal wakker vandaag :'( )
Waarom: Niemand weet of het nu wel of geen geld heeft opgeleverd, daarnaast moet de overheid nu alsnog opdraaien voor de kosten als het misgaat: zie HSL, HSA stond op het punt falliet te gaan maar dat konden ze niet laten gebeuren dus die krijgen een enorme kapitaal injectie > dag bezuinigingen.
In de betuwe heeft (syntus volgens mij) express of niet express te laag ingeschreven bij de concessie, nu is het geld op en kan de dienstregeling niet meer rijden omdat het bedrijf de lonen niet meer (kan) betalen > bussen rijden niet, maar de provincie weigert te helpen. Wie is er hier nu de dupe van?
De NS dekt zich zwaar in bij "mogelijk" slecht weer, ze hebben zelfs na de sneeuw van afgelopen februari (toen er allang geen sneeuw meer lag) nog 1,5 week met een aangepaste dienstregeling gereden 8)7 . De NS wilt ook zoveel mogelijk stations aandoen zodat de dienstregeling daaronder te lijden heeft, alle reistijden van de trajecten waarover ik heen reis/reisde zijn langer geworden over de jaren heen, met het toppunt Nijmegen - Utrecht (van 43 naar 58 minuten) 8)7

Daarnaast moet ik wel zeggen dat de NS wel enkele dingen goed heeft gedaan, maar ik vind niet dat het opweegt tegen de nadelen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 28-08-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

ArcticWolf schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:26:
Trouwens een vraagje voor de verkiezingen :9
Is men hier voor of tegen om het OV weer te nationaliseren (met dank aan ValHallASW voor het corrigeren van de typ vout)? Zo ja/nee, waarom dan?

Ikzelf ben voor om het OV weer te privatiseren.
Waarom: Niemand weet of het nu wel of geen geld heeft opgeleverd, daarnaast moet de overheid nu alsnog opdraaien voor de kosten als het misgaat: zie HSL, HSA stond op het punt falliet te gaan maar dat konden ze niet laten gebeuren dus die krijgen een enorme kapitaal injectie > dag bezuinigingen.
In de betuwe heeft (syntus volgens mij) express of niet express te laag ingeschreven bij de concessie, nu is het geld op en kan de dienstregeling niet meer rijden omdat het bedrijf de lonen niet meer (kan) betalen > bussen rijden niet, maar de provincie weigert te helpen. Wie is er hier nu de dupe van?
De NS dekt zich zwaar in bij "mogelijk" slecht weer, ze hebben zelfs na de sneeuw van afgelopen februari (toen er allang geen sneeuw meer lag) nog 1,5 week met een aangepaste dienstregeling gereden 8)7 . De NS wilt ook zoveel mogelijk stations aandoen zodat de dienstregeling daaronder te lijden heeft, alle reistijden van de trajecten waarover ik heen reis/reisde zijn langer geworden over de jaren heen, met het toppunt Nijmegen - Utrecht (van 43 naar 58 minuten) 8)7

Daarnaast moet ik wel zeggen dat de NS wel enkele dingen goed heeft gedaan, maar ik vind niet dat het opweegt tegen de nadelen.
Mja, primaire functie (maatschappelijke verplichting zelfs?) van een vervoerder als NS is het vervoeren van de mensen; dat dit semi-overheid is en de overheid er garant voor kan staan als Mjr. Fuckup om de hoek komt kijken zorgt alleen maar voor continuïteit van een dienstregeling. Als een commerciële partij als Syntus dit heeft klapt zoals je zegt een dienstregeling in elkaar en is er helemaal geen vervoer meer. Dan heb ik liever een staatsbedrijf om eerlijk te zijn, zodat de basis in ieder geval gedekt word..

HSA vind ik persoonlijk van een ander kaliber; de HSL vind ik geen primair onderdeel van het spoornetwerk en mag wat mij betreft ook prima door commerciële partijen (ja; meervoud) uitgebaat worden. Ik denk dan zelf aan toko's als Eurostar, DB en wellicht wel de SNCF.. Wellicht dat er op termijn zelfs kansen zijn om hogesnelheids slaaptreinen naar 't zuiden van Europa te exploiteren? Amsterdam - Brussel - Parijs - Barcelona - Madrid of de andere kant op door naar Turijn - Milaan - Florance - Rome bijvoorbeeld.. De infrastructuur is er in ieder geval voor een groot deel al aanwezig. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:26:
Je beargumenteert in het geheel niet waarom het verzelfstandigen van NS heeft geleid tot het ontstaan van de situatie die jij schetst. Daarnaast ga je voorbij aan de groei die het goederenvervoer per spoor heeft kunnen doormaken door het openstellen van de markt en bevat je argumentatie feitelijke onjuistheden ("bussen rijden niet", "... lonen niet meer kan betalen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wat heb ik als gebruiker van het OV te maken met het goederenvervoer? helemaal niks :z voor mijn werk heeft de "privatisering" ook geen hol opgeleverd alleen maar een hoop rechtzaken...
sorry hoor dat ik niet de juiste argumenten volgens jou noem...

Ze kunnen toch de markt voor goederenvervoer open laten? Dat is zozo een commercieel iets... personenvervoer vind ik onder een 1e levensbehoeften vallen (net als energie en zorg), maar het wordt steeds verder commercieel uitgeperst.
Minder rijden als er een vlieg over het spoor vliegt :z

[ Voor 84% gewijzigd door ArcticWolf op 28-08-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:42:
Wat heb ik als gebruiker van het OV te maken met het goederenvervoer? helemaal niks :z
Dan moet je ook niet beginnen over "de privatisering"; dat is immers onlosmakelijk verbonden met de openstelling van de markt voor goederenvervoer per spoor in Nederland.
Ze kunnen toch de markt voor goederenvervoer open laten? Dat is zozo een commercieel iets... personenvervoer vind ik onder een 1e levensbehoeften vallen (net als energie en zorg), maar het wordt steeds verder commercieel uitgeperst.
Dat kan zeker. Dan krijg je een situatie als in Duitsland, waar private partijen met enige regelmaat door DB Netze worden tegengewerkt. Ook in het personenvervoer. Wanneer je even zoekt zijn er wel wat verhalen te vinden van nevenlijnen die vanwege de staat van de infrastructuur voor langere tijd werden gesloten vlak na een aanbesteding.
Minder rijden als er een vlieg over het spoor vliegt :z
Met gechargeerde uitspraken en niet terzake doende argumenten voer je toch geen discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee okay, ik bedoel te zeggen dat alle partijen nu allemaal tegenover elkaar staan en dat het op den duur uit de hand gaat lopen.
Er is totaal geen visie voor het spoor. (probleem van het ministerie... maar toch)
En de vervoerders proberen allemaal winst te maken met zo min mogelijk kosten... wat heb je daaraan als reiziger?
Ik weet niet hoe Holland railconsult in elkaar zat, maar als ProRail nu iets voor elkaar wilt krijgen moet het eerst gaat er iemand uitzoeken of het wel noodzakelijk is, dan gaan ze met de vervoerders om tafel om een FOT te maken, dan welgeteld 3 a 4x naar een ingenieursbureau (en dat hoeft lang niet hetzelfde bureau te zijn), daarna naar een aannemer, dan weer terug naar een ingenieursbureau en dan weer terug naar de aannemer (en dan de tussenstappen van ProRail nog niet mee gerekend)
Oh ja... en ter controle wordt er weer een ingenieursbureau ingehuurd 8)7 dan moet het weer terug naar de aannemer, deze stuurt het weer naar ProRail databeheer en daar zit ook bijna geen persoon meer met ervaring.
Het mag allemaal wat kosten.
Dat valt onder een nationalisering toch veel beter te organiseren?
OF
jaja hier heb ik ook overna gedacht :9
ProRail onder RWS en dan de NS verkopen en alle vervoerders 100% (echt) privatiseren en een stuk strengere eisen gaan stellen.
Maar ja... er is nog steeds geen onderzoek gedaan naar het feit of privatiseren echt beter en voordeliger is voor de gebruiker en medewerker (zie genoeg voorbeelden bij de post, energie, telefoniemarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Was weer feest gisteren ... aanrijding met persoon bij Schiedam.
Alles wat met NS te maken had op Den Haag CS, had een ander verhaal ; ja, er is een spoor vrij, we kunnen er langs. Nee, deze trein gaat maar tot Delft ... Via omroep werd aangeraden via Gouda te reizen ... kortom, lekker duidelijk.

Heb de E-lijn van RET maar gepakt. Kost wat, maar dan kom je er in ieder geval.
Collega is wel via Gouda gegaan, stond daar in trein naar R'dam en werd er omgeroepen dat er teveel reizigers waren voor de veiligheid en of er maar wat vrijwilligers uit wilden stappen ...

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 29-08-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Er wordt veel gesprongen laatste tijd tussen Schiedam en Delft Zuid en het laatste wat ik dan doe is over Gouda gaan. Gister de Fyra naar Schiphol gepakt en dan weer terugreizen naar Leiden. Eerst probeerde ik de Thalys nog te pakken maar daar werd ik uit gehaald omdat ik geen kaartje zou hebben... :o

Daarvoor pakte ik nog wel eens de E-lijn Randstadrail maar dat is sowieso +30, staan én kost me direct geld (OV chipkaart). En je komt op Den Haag CS aan waar het ook nog wel eens feest wil zijn bij zulke verstoringen. Wat, op Schiphol was het gister al ontregeld door die springer.

[ Voor 15% gewijzigd door Arnout op 29-08-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 02-10 11:43
:? Ons bedrijf heet al ruim 7 jaar Movares. Over een FOT (functioneel ontrekkingsplan) hoef je niet dat hele proces door overigens, maar ik deel je mening wel dat er geen visie is voor het spoor. Zolang die er niet is, blijven we houden dat je allerlei bedrijfjes hebt die vanalles en nogwat doen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 05:33
In de nacht van 30 op 31 augustus komt de eerste breng Stadler GTW de grens over bij Venlo

Afbeeldingslocatie: http://www.breng.nl/data/upload//Breng_trein_120829.jpg

bron

[ Voor 22% gewijzigd door Dolan op 29-08-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54
Daar komen hopelijk nog wel stickers op?

Verder vind ik de Arriva en Veolia GTW's mooier.

En in dat artikel staat dat het de schoonste dieseltreinen in Nederland worden, maar hoeveel DM '90 rijdt er nog nadat de concessie van Breng en Arriva ingaat? Niet veel meer... En dan is de GTW de enige dieselpassagierstrein in Nederland, en dus automatisch de schoonste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nah, tussen Enschede-Zwolle blijven de DM90 sowieso nog wel rijden. Die concessie blijft nog wel even bij NS geloof ik.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Helaas... Laten ze daar aub snel wat beter detecteerbaar materieel rijden. Volgend jaar gaan ze enschede compleet verbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:09:
Helaas... Laten ze daar aub snel wat beter detecteerbaar materieel rijden. Volgend jaar gaan ze enschede compleet verbouwen..
O-)

/OT
is dit materiaal dan zo slecht detecteerbaar dan? :s
misschien moet ProRail de trein-eisen eens wat aanscherpen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
ArcticWolf schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

O-)

/OT
is dit materiaal dan zo slecht detecteerbaar dan? :s
misschien moet ProRail de trein-eisen eens wat aanscherpen dan.
Is toch puur vanwege het lage gewicht? Een trein met 8 assen (GTW 2/8) heeft natuurlijk veel minder asdruk (gemiddeld) dan een trein met hetzelfde gewicht maar dan met 4 assen (1700'jes).

Ze kunnen hooguit een minimale asdruk verplichten, maar dat lijkt me maar raar.

En verder: Hiervoor zijn assentellers gemaakt :)

• IJnte
Assentellers... Tja. Werkt mooi hoor, maar je moet wel een beetje een goed systeem hebben en het op de juiste manier toepassen.
DM90 is inderdaad vrij licht, en is lastig detecteerbaar. Daar zijn ook prima oplossingen voor, maar dat wijkt weer een beetje af van de standaard.

• ArcticWolf
  • Niet online
Zoveel assentellers zijn er toch niet?
De enige keer dat ik er 1 tegen ben tegen gekomen is met schouwen ergens bij Zuid-Broek in de buurt :+

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2012 11:04 ]

• IJnte
Zo uit het hoofd:
- HSL
- Maaslijn
- Zevenaar - Winterswijk
- Paar emplacementen in het noorden des lands (Franeker b.v.)

Zuid-broek Veendam is GRS met pedalen (jaja)

[ Voor 16% gewijzigd door IJnte op 30-08-2012 11:27 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
mm deze zat in het spoor naar Nieuweschans en niet naar Veendam.
Maar was idd een oud ding 8)7

wat doet GRS met pedalen dan? tikken de wielen tegen de pedalen aan? klinkt niet erg winterproof.

[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2012 11:37 ]

• PauseBreak
  • Laatst online: 09:00

PauseBreak

derp!

Bastien schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:02:
Nah, tussen Enschede-Zwolle blijven de DM90 sowieso nog wel rijden. Die concessie blijft nog wel even bij NS geloof ik.
Waarom eigenlijk? Dat hele traject is nu geëlektrificeerd als het goed is. Dan zou ik toch zsm die DM90's afvoeren naar de sloop :P

Nee, merp!

• marcop23
Alle ATB-NG trajecten in Nederland werken toch ook met assentellers? Of denk ik nu heel raar?

• wildhagen
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:57:
[...]

Waarom eigenlijk? Dat hele traject is nu geëlektrificeerd als het goed is. Dan zou ik toch zsm die DM90's afvoeren naar de sloop :P
Of proberen te verkopen, lijkt me nuttiger. DM90 is nog maar 16 jaar oud voor de oudste stellen, dat kan nog rustig 20 jaar mee. Zie de DH-stellen (die technisch minder waren) die verkocht zijn naar Polen en Argentinië.

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
marcop23 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:01:
Alle ATB-NG trajecten in Nederland werken toch ook met assentellers? Of denk ik nu heel raar?
ATB-NG is een gevolg van assentellers. Of eigenlijk slechte detectie (lichte treintjes, weinig bereden sporen) zorgen voor Assentellers. Je kan ook ATB-NG toepassen met spoorstroomlopen als je dat wilt, maar dat is economisch niet heel handig.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Of proberen te verkopen, lijkt me nuttiger. DM90 is nog maar 16 jaar oud voor de oudste stellen, dat kan nog rustig 20 jaar mee. Zie de DH-stellen (die technisch minder waren) die verkocht zijn naar Polen en Argentinië.
Een pot nat wat mij betreft. Zo lang het hier vervangen wordt voor iets moderners en beters ben ik allang blij ;)

Nee, merp!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PauseBreak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:57:
[...]

Nee toch? Tot Wierden is het elektrisch, vanaf daar tot Zwolle niet meer. En ook is dat stuk nog geheel enkelspoors dacht ik, op was wisselstukjes na. Tenminste, toen ik daar voor het laatst was voordat ze aan dat eeuwigdurende project bij Nijverdal zijn begonnen. Dus doe nog maar niet slopen :P

Zijn die DM90 zo licht dan? Die dingen zien er lomp genoeg uit en trekken ook als zodanig op (oftewel je fietst ze er nog uit :+).

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 30-08-2012 12:44 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja het hele punt van dat eeuwigdurende project bij Nijverdal was toch juist het geheel elektrificeren? Of ben ik nu gek? :P

Nee, merp!

• ArcticWolf
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:56:
Ja het hele punt van dat eeuwigdurende project bij Nijverdal was toch juist het geheel elektrificeren? Of ben ik nu gek? :P
Ik heb hier Fase 3 voor m'n neus, maar daar staat alleen in "spoor compleet vervangen" maar niks over bovenleiding.

• marcop23
Bastien schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:43:
[...]

Zijn die DM90 zo licht dan? Die dingen zien er lomp genoeg uit en trekken ook als zodanig op (oftewel je fietst ze er nog uit :+).
95,5 ton.

Dat is 10 ton meer dan een 1700 locje, en ook tien ton zwaarder dan een driedelige GTW. Terwijl een driedelige GTW driedelig is (:P), en een DM '90 tweedelig.

DM '90 heeft dan ook op ATB-EG trajecten gereden (of rijdt er nog steeds op), zoals Zw - Gn na de buitendienststelling van het Plan U. Een GTW mag dat alleen als er drie aan elkaar gekoppeld zitten.

Verder is sneller optrekken dan een trein op de fiets niet zo moeilijk, echter tot zo'n 25 - 35 km/h. Ik bedoel, als ik even kracht zet rij ik 20 op mijn fiets in drie seconden, dat is zo'n 20/3,6/3 = 1.85 m/s2 terwijl treinen veel minder doen. Maarja, daarna lukt het je niet meer :+

Verwijderd

Terwijl een driedelige GTW driedelig is (:P), en een DM '90 tweedelig.
Je kan het beter in meters lengte uitdrukken, want een GTW rijtuig is wel een stukje korter dan een Dm '90 rijtuig. Een GTW 4 delig is bijna net zo lang als een DM '90 (nog wel lichter).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 14:19 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:40:
[...]
DM '90 heeft dan ook op ATB-EG trajecten gereden (of rijdt er nog steeds op), zoals Zw - Gn na de buitendienststelling van het Plan U. Een GTW mag dat alleen als er drie aan elkaar gekoppeld zitten.
Nee dus, zoals ik eerder ook al schreef.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PauseBreak schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:56:
Volgens mij wordt het spoor daar in een tunnel aangelegd, samen met de N35. Zoiets geloof ik, meer is het niet. Zou je ook niet moeten willen als dit al 3 jaar duurt :+

Ahh, ProRail heeft info: http://www.prorail.nl/Pub...ombiplan%20Nijverdal.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 30-08-2012 16:23 . Reden: prorail linkje ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

Freak187

geen

Geachte treinkenners, ik wil rond kerst een treinreis van Amsterdam CS naar Milaan maken. Hoe en waar kan ik zo'n reis boeken? NS hispeed kent geen eindbestemming Milaan.....

Kia Niro-EV 2024

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Freak187 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:24:
Geachte treinkenners, ik wil rond kerst een treinreis van Amsterdam CS naar Milaan maken. Hoe en waar kan ik zo'n reis boeken? NS hispeed kent geen eindbestemming Milaan.....
www.bahn.de kent 'm wel (die kent volgens mij alles in Europa). Je kunt nu alleen nog niet voor heel december zoeken/boeken aangezien de nieuwe dienstregeling vanaf 9 december er nog niet in staat (net als in NL).

• ArcticWolf
  • Niet online
Het is weer feest... Alle treinen vanaf Schiphol naar Nijmegen vallen uit :S

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:37:
Weer zo'n iemand die beter af was (en de maatschappij ook) met de pil van Drion.

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:37:
Is een springer.

Virussen? Scan ze hier!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja voorbij Driebergen... Dan hoeven ze toch niet het hele traject te laten vervallen? Weet je hoe druk die treinen vanaf Amsterdam naar Utrecht zitten bij een normale dienstregeling? En nu dus helemaal...

• Fiber

Fiber

http://www.treinreiswinkel.nl/stedentrips/italie/milaan

offtopic:
En over die springers, op wie moet ik straks stemmen om (hulp bij) zelfdoding op een fatsoenlijke en humane manier te laten regelen? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ArcticWolf schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:49:
Ja voorbij Driebergen... Dan hoeven ze toch niet het hele traject te laten vervallen? Weet je hoe druk die treinen vanaf Amsterdam naar Utrecht zitten bij een normale dienstregeling? En nu dus helemaal...
Zal wel komen omdat ze die treinen niet om kunnen draaien vlak voor Driebergen en ze ze in Utrecht niet kwijt kunnen. Om shit te voorkomen gooien ze er dan maar een dienst uit. Op zich niet slim aan de ene kant, maar als de rest nu wél gewoon kan rijden is dat wel weer een voordeel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ach ja ik heb mazzel dat de airco van deze trein goed werkt :P

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 22:19
Fiber schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:56:
offtopic:
En over die springers, op wie moet ik straks stemmen om (hulp bij) zelfdoding op een fatsoenlijke en humane manier te laten regelen? O-)
offtopic:
Sowieso D66 of wellicht GroenLinks

[ Voor 3% gewijzigd door Zsub op 30-08-2012 17:12 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens mij alle gangbare partijen (behalve het CU en SGP). Maar zelfs CDA is geen tegenstander van euthanasie.
Oh en misschien niet de VVD want dan is het misschien te duur om de procedure te betalen ( :+ )

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 30-08-2012 17:50 ]

• Fiber

Fiber

offtopic:
Euhanasie is nog wat anders dan (hulp bij) zelfdodiding...

Maar we dwalen af...

• ArcticWolf
  • Niet online
I know offtopic...
maar wat bedoelt Zsub dan?

Je krijgt nu toch al slachtoffer hulp bij een zelfdoding? :? Ik kan het iig op 2 manieren lezen...

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 20:14

vooghel

Cunning linguist

http://www.treinreiswinkel.nl/?
[edit] Ah, Fiber was me voor.

[ Voor 4% gewijzigd door vooghel op 30-08-2012 18:52 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• AW_Bos
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Op 1 juni was er een Fyra gestrand, en werd de trein uiteindelijk geëvacueerd.

Toevallig kwam ik op YouTube dit filmpje tegen, waarin je o.a ziet hoe de boel geëvacueerd wordt en de reiziger een een tegentrein worden gebracht.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• marcop23
Luccus schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Nee dus, zoals ik eerder ook al schreef.
Owh sorry, ik had over jouw post heengelezen :)

• wildhagen
  • Niet online
Voor de belangstellenden, aanstaande weekend is het bij de VSM weer Terug naar Toen, een stoomtrein-festival (hoewel meestal hun 2200- en 2400-en ook hun diesel-gebrul laten horen) :)

Ik kan er helaas vanwege andere verplichtingen dit jaar niet bij zijn, maar is toch wel erg mooi om mee te maken (ben er enkele jaren terug bij geweest).

Laatste rit is natuurlijk het mooist, als alle dienstvaardige locs in één lange locomotieventrein worden gekoppeld en los mogen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/BK20060902_128.JPG

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
Hooglander1 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:58:
[...]

Zal wel komen omdat ze die treinen niet om kunnen draaien vlak voor Driebergen en ze ze in Utrecht niet kwijt kunnen. Om shit te voorkomen gooien ze er dan maar een dienst uit. Op zich niet slim aan de ene kant, maar als de rest nu wél gewoon kan rijden is dat wel weer een voordeel.
Ik was ook helaas in de verstoring bij Db gekomen.. Had beter gewoon wat langer kunnen doorwerken. Wat is dat toch altijd slecht geregeld met bussen bij Driebergen-Zeist. Maar goed, ik ben weer thuis, dat is het belangrijkste!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

Ik heb hier Fase 3 voor m'n neus, maar daar staat alleen in "spoor compleet vervangen" maar niks over bovenleiding.
Hahahaha, laten we het maar houden op "gemiste kans" dan :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:02
vraag me toch af hoe je spoorverdubbeling wil gaan aanleggen, als ik alleen al rond de situatie van Heino kijk, moet je daar knap verbouwen om die spoordijk aan te passen en ook nog een draadje boven te hangen?

Heb liever een Buffel, die buffelt gewoon door met het nederlandse weer :P (kunnen die SLT nog een puntje aan zuigen :P )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja ik hekel RWS en de gemeentes wel een beetje hoor. Ze zetten/leggen huizen/gebouwen/wegen zo dicht tegen het spoor aan dat er niet tot weinig ruimte over blijft om van 1 naar 2 of van 2 naar 4 sporen te gaan.
Ze hebben de A12 zowat tegen station Maarn aangelegd... :F
Gemeente Elst heeft een hele woonwijk zowat in spoor aangelegd O-)
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

Entity

9000rpm

wildhagen schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:42:
Voor de belangstellenden, aanstaande weekend is het bij de VSM weer Terug naar Toen, een stoomtrein-festival (hoewel meestal hun 2200- en 2400-en ook hun diesel-gebrul laten horen) :)

Ik kan er helaas vanwege andere verplichtingen dit jaar niet bij zijn, maar is toch wel erg mooi om mee te maken (ben er enkele jaren terug bij geweest).

Laatste rit is natuurlijk het mooist, als alle dienstvaardige locs in één lange locomotieventrein worden gekoppeld en los mogen :)

[afbeelding]

[video]
Had er graag heen willen gaan maar heb helaas andere verplichtingen dit weekend. Jaar of 2-3 geleden wel geweest, vond het een mooi evenement!

Doen ze de laatste rit nog steeds zo trouwens? Had eens ergens gelezen dat dit vanwege veiligheidsredenen niet meer mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen idee of die laatste rit tegenwoordig nog steeds zo is, toen ik er voor het laatst was (zal denk ik 2009 of 2008 geweest zijn) was het iig nog wel zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

Entity

9000rpm

Volgens de Wikipedia pagina al sinds 2007 niet meer:
Jaarlijks wordt in het eerste volle weekend van september het evenement ‘Terug naar Toen’ georganiseerd, waarbij alle bedrijfsvaardige locs en rijtuigen worden ingezet. Hoogtepunt vormde ieder jaar de laatste rit op zaterdagavond van Apeldoorn naar Beekbergen, met een trein getrokken door alle rijvaardige stoomlocomotieven. In 2005 en 2006 bestond deze trein uit 10 locomotieven, de Oostenrijkertrein en de Blokkendozentrein. [b]In verband met de te grote publieke belangsteling is er in 2007 om veiligheidsredenen met deze traditie gebroken en hebben alleen beide 23-ers de laatste rit gereden.
bron

Wel erg jammer, had het graag eens willen zien, op de filmpjes ziet het er indrukwekkend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, dan is het toch langer geleden dan ik dacht dat ik er geweest ben :P

Wel jammer idd!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor de liefhebbers die nog steeds niet de V250-trein van binnen hebben gezien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die deuren zien er echt onhandig uit 8)7
Voor de rest ziet het interieur er best aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
AW_Bos schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:05:
Voor de liefhebbers die nog steeds niet de V250-trein van binnen hebben gezien:

[video]
Doe me een lol en haal die semi-christelijke New Age muziek er onder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vinnienerd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Doe me een lol en haal die semi-christelijke New Age muziek er onder uit :P
Volgende keer beter.... :P
(kijk jij nooit Rail Away dan?)

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 31-08-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fikkie in de Schipholtunnel?
Van en naar Schiphol rijden vrijdagavond geen treinen. Dat meldt spoorbeheerder Prorail. In de Schipholtunnel zou sprake zijn van een brand.

Reizigers van en naar Schiphol moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

Prorail verwacht dat de treinen rond 20.30 uur weer volgens de normale dienstregeling rijden.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:36:
Fikkie in de Schipholtunnel?

[...]

nu.nl
niks gevonden blijkbaar :/

ik ben alleen bang dat aankomende tijd er meer storingen gaan optreden, wij zijn iig met de uitvoering begonnen van de uitbreiding Sloterdijk aansl - Amsterdam Zuid aansl.
En ik zag onze conculega zich ook voorbereiden op de uitvoering (Amsterdam Zuid - Duivendrecht aansl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

D_Jeff schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:18:
vraag me toch af hoe je spoorverdubbeling wil gaan aanleggen, als ik alleen al rond de situatie van Heino kijk, moet je daar knap verbouwen om die spoordijk aan te passen en ook nog een draadje boven te hangen?

Heb liever een Buffel, die buffelt gewoon door met het nederlandse weer :P (kunnen die SLT nog een puntje aan zuigen :P )
Heb je helemaal gelijk in. In de praktijk heb je nu al echt een zwaar waardeloze verbinding daar die echt niet meer van deze tijd is, dus waarom zou je dat zo laten? Het is niet alsof er geen behoefte aan is (zie de N-weg die daar ligt) maar er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven. Daar komt inderdaad bij dat het flink puzzelen zou worden, maar het is nooit beweerd dat het makkelijk zou zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ArcticWolf schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:36:
[...]

niks gevonden blijkbaar :/

ik ben alleen bang dat aankomende tijd er meer storingen gaan optreden, wij zijn iig met de uitvoering begonnen van de uitbreiding Sloterdijk aansl - Amsterdam Zuid aansl.
En ik zag onze conculega zich ook voorbereiden op de uitvoering (Amsterdam Zuid - Duivendrecht aansl).
De manier waarop je dit nu opschrijft suggereert dat je zelf voor storingen gaat zorgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:58:
[...]

De manier waarop je dit nu opschrijft suggereert dat je zelf voor storingen gaat zorgen. :+
:+
kan, als ik toevallig struikel over wat SW kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eerst maar eens zien dát de V250 gaat rijden. De extra Fyra die per 10-09 zou gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam (serie 1000) is namelijk niet terug te vinden in de reisplanner terwijl de trein die nu rijdt (IC Amsterdam - Rotterdam via Den Haag, serie 600) wel is verdwenen uit de reisplanner...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Entity schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:34:
Volgens de Wikipedia pagina al sinds 2007 niet meer:

[...]

bron

Wel erg jammer, had het graag eens willen zien, op de filmpjes ziet het er indrukwekkend uit.
Inderdaad erg jammer. Maar de laatste keer dat ik het gezien heb, was het inderdaad bijna te zot voor worden. Ik stond langs het kanaal in Apeldoorn, maar het leek op een doorkomst van de Tour de France op de helling van een beroemde coll :X .
Op een spoorforum zag ik nog wel deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/631/dsc09627s.jpg
Vrijdagavond - voor de insiders only.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Moeten we de NS nog doorgeven dat de vakanties weer voorbij zijn en ze weer treinen met een normale lengte moeten gaan laten rijden ??

Had gehoopt dat ze na het in de afgelopen maanden rijden met halve treintjes, alle materieel weer in de revisie hadden gehad en ik weer eens kon zitten. Maar helaas ... was weer staan tussen de full-blast koptelefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Weet iemand of die nieuwe 1:29 wissels al ergens zijn toegepast als proef?
Sinds vorig jaar mogen er geen 1:34,7 wissels meer worden toegepast (behalve bij uitzonderingen) dus ben benieuwd hoe het met dat nieuwe type staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kolere, wat is het druk in alle treinen vandaag! :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DennusB schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:46:
En vanochtend weer dezelfde ellende ... het was zo erg dat toen ik balend wegliep bij de deuren omdat de trein al vol zat en er nog mensen buiten stonden te dringen, de conducteur me liet instappen in de cabine en vandaar naar de 1e klas ("om niet nog meer vertraging op te lopen").

Maar gelukkig krijgen we nieuw meubilair op de stations, kunnen we lekker gaan zitten wachten op de volgende (hopelijk legere) trein 8)7
(wel jammer dat pas alle wachthokjes zijn weggehaald op Lombardijen, zetten ze de stoelen zeker gewoon op het perron ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:32:
Weet iemand of die nieuwe 1:29 wissels al ergens zijn toegepast als proef?
Sinds vorig jaar mogen er geen 1:34,7 wissels meer worden toegepast (behalve bij uitzonderingen) dus ben benieuwd hoe het met dat nieuwe type staat.
Oh, wat is daar de reden van? Zijn die 1:29 wissels misschien zonder beweegbaar puntstuk en gaan ze minder stuk dan die 1:34,7 wissels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:46:
De NS heeft vast van de zomer een steekproef gehouden en geconcludeerd dan de treinen niet meer zo druk zijn dus best ingekort kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:16:
[...]

Oh, wat is daar de reden van? Zijn die 1:29 wissels misschien zonder beweegbaar puntstuk en gaan ze minder stuk dan die 1:34,7 wissels?
Die 1:34,7 zijn gewoon ontzettend onderhoudsgevoelig (om de reden die je al noemt) en ook nog eens storingsgevoelig (bijna elke storing bij Amsterdam Bijlmer-Arena is aan die wissels te wijten). Bij ProRail zijn ze er klaar mee en ze worden ook niet meer gebruikt bij nieuwbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik lees dat ze in Frankrijk zelfs 1:65 wissels inzetten op LGV's. En dat zijn wissels die gebruikt worden (want anders leg je ze niet neer) en ook nog bij hoge snelheden.

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij ligt het probleem niet bij het wissel maar bij Prorail, danwel de onderhoudsfirma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat het een combi van factoren zijn, ProRail is aardig conservatief zeg maar. Er zijn wel verbeteringen geweest aan wissels de afgelopen jaren maar de 1:29 is een nieuw wissel.
Lage snelheidswissels liggen trouwens amper in storing (1:9/1:12 en 1:15).
1:34,7 wissels zijn nachtmerries, 3 stellers en een beweegbaar puntstuk.
(1:39 is nog een factor erger > wisselstoringen bij Bijlmer Arena :+ )

Ik hoorde idd dat de 1:29 geen beweegbaar puntstuk hebben, dat zal een hoop gezeik schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, want wissels met beweegbaar puntstuk zijn in het buitenland ook zo storingsgevoelig. Hoeveel nieuwe wissels zonder beweegbaar puntstuk zouden er nog in Duitsland worden neergelegd? Dat is vast op één hand te tellen.

Maar goed. Bij het ambitieloze nederlandse spoor is een 1:26 wissel met open puntstuk (afbuigend 130 km/h) meer dan voldoende. Dat het voor meer slijtage en geluidsoverlast zorgt is echt geen overweging. Het is nog een wonder dat Prorail niet terug naar 1:9 handwissels over gaat.
lichtelijk cynisch

Hoe zit het eigenlijk met de wissels op de HSL? Ik neem aan dat dat wel lange wissels zijn. Waarom gaat dat wel goed?

Pagina: 1 ... 78 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!