Trouwens een vraagje voor de verkiezingen
Is men hier voor of tegen om het OV weer te nationaliseren (met dank aan ValHallASW voor het corrigeren van de typ vout)? Zo ja/nee, waarom dan?
Ikzelf ben voor om het OV weer te
privatiseren, nationaliseren. (ben niet helemaal wakker vandaag

)
Waarom: Niemand weet of het nu wel of geen geld heeft opgeleverd, daarnaast moet de overheid nu alsnog opdraaien voor de kosten als het misgaat: zie HSL, HSA stond op het punt falliet te gaan maar dat konden ze niet laten gebeuren dus die krijgen een enorme kapitaal injectie > dag bezuinigingen.
In de betuwe heeft (syntus volgens mij) express of niet express te laag ingeschreven bij de concessie, nu is het geld op en kan de dienstregeling niet meer rijden omdat het bedrijf de lonen niet meer (kan) betalen > bussen rijden niet, maar de provincie weigert te helpen. Wie is er hier nu de dupe van?
De NS dekt zich zwaar in bij "mogelijk" slecht weer, ze hebben zelfs na de sneeuw van afgelopen februari (toen er allang geen sneeuw meer lag) nog 1,5 week met een aangepaste dienstregeling gereden

. De NS wilt ook zoveel mogelijk stations aandoen zodat de dienstregeling daaronder te lijden heeft, alle reistijden van de trajecten waarover ik heen reis/reisde zijn langer geworden over de jaren heen, met het toppunt Nijmegen - Utrecht (van 43 naar 58 minuten)
Daarnaast moet ik wel zeggen dat de NS wel enkele dingen goed heeft gedaan, maar ik vind niet dat het opweegt tegen de nadelen.
[
Voor 3% gewijzigd door
ArcticWolf op 28-08-2012 14:03
]