Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.137 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Raven schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:05:
100.000 extra treinritten in 2013

[...]

35 vervoerders? Ik kom niet verder dan de NS, Arriva, Syntus en Veolia. :P
Plus RegioNS en Connexxion, maar dat zijn er nog steeds geen 35 nee.

[ Voor 69% gewijzigd door PowerUp op 21-08-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PowerUp schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:10:
[...]

volgens mij rekenen ze alle goederen vervoerders (veel) erbij en alle aannemers (zo'n 7 a 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 11:43
Heb je nog de goederenvervoeders :) DB Schenker, HUSA etc, aannemers etc

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PowerUp schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:10:
[...]

Oh ja, die zijn er ook nog :P

Treinvervoerders doen proef met spitsmijden
UTRECHT - Spoorvervoerders NS, Syntus en Veolia onderzoeken of het mogelijk is om de drukte in de spits met financiële prikkels te verlagen.

In samenwerking met onder meer de Vrije Universiteit en TNO zijn zij dinsdag begonnen aan een 4 maanden durende proef voor spitsmijden.

"Trajectkaarthouders die buiten de spitsuren treinen kunnen elke maand tot 35 euro aan reisgeld terugkrijgen", legt een woordvoerder van NS uit.

"Het enige wat zij moeten doen is hun vertrek- en aankomsttijd op een speciale smartphone-app invoeren." Als blijkt dat deze beloning voor een "gedragsverandering" bij de 600 deelnemers van de proef zorgt, wordt gekeken of het spitsmijden ook landelijk kan worden ingevoerd.

Volgens NS past spitsmijden in de nieuwe trend van flexibele werktijden. "Veel werknemers krijgen van hun werkgever nu al de gelegenheid om op andere tijden te werken. Wij willen mensen erop attent maken dat zij door buiten de spitsdrukte te reizen comfortabeler naar hun werk kunnen gaan."

"Dat biedt werknemers bijvoorbeeld de mogelijkheid om 's morgens de kinderen naar school te brengen", aldus de zegsman van de spoorvervoerder.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-08-2012 12:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mwja... laat ze eerst maar iets doen aan de definitie van "spits" voordat ze dit gaan invoeren.
Ik reis altijd tussen 6:30 (vertrek) en 7 (aankomst).. en dan is het nog rustig, vanaf 7 wordt het pas druk in de trein en toch betaal ik altijd 100% voor 9:00...
Later beginnen is ook een optie (tot 9:00 mag ik beginnen) dus buiten de spits reizen is gewoon geen optie. Oh ja en 8 uur later is het weer spits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

AW_Bos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee _O_...
Zijn eerste rit reed hij volgens zeggen van een kennis echt bijna 250 km/h. Maar is dat nog steeds zo? Of rijdt hij weer op normale snelheid? Ik wil nu een keer de 250 km/h op de HSL meemaken ;).

Dus, wat doet 'ie nou?
Volgens mij niet, ik merkte het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

ArcticWolf schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:44:
[...]
Weet iemand hoeveel sneller het is/wordt om met de Hanzelijn van Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden te reizen tov de huidige route via Amersfoort?
Niet zo heel veel sneller geloof ik. Volgens mij had iemand hier een paar maanden geleden de (concept) dienstregeling gepost... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ivm tijdelijk omleiden van mijn reguliere buslijn zit ik de laatste tijd vaker in de trein (van A'dam Muiderpoort naar Sloterdijk) dan anders. Wat me opvalt: een 1200 in roodbruine kleur maar zonder zichtbare logo die aan het slepen is met CNL-wagons. Niet geheel duidelijk of dat enkel rangeren tussen CS en Watergraafsmeer is, of dat die dingen daadwerkelijk de dienst richting Emmerich doen...

Iemand een idee?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:02:
Ivm tijdelijk omleiden van mijn reguliere buslijn zit ik de laatste tijd vaker in de trein (van A'dam Muiderpoort naar Sloterdijk) dan anders. Wat me opvalt: een 1200 in roodbruine kleur maar zonder zichtbare logo die aan het slepen is met CNL-wagons. Niet geheel duidelijk of dat enkel rangeren tussen CS en Watergraafsmeer is, of dat die dingen daadwerkelijk de dienst richting Emmerich doen...

Iemand een idee?
http://forum.fok.nl/topic/1855020/11/25#115593262

blijkbaar wel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:02:
EETC dat al ruim twee jaar de aan- en afvoer tussen Amsterdam en Watergraafsmeer met 1200 en het rangeerwerk op laatstgenoemd emplacement verzorgt i.o.v. DB Autozug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/economie...ers-mijden-nederland.html
'Spoorvervoerders mijden Nederland'
DEN HAAG - Het goederenvervoer over het Nederlandse spoor is het afgelopen halfjaar met ruim 10 procent gekrompen.
Foto: ANP

Vervoerders laten hun treinen liever om Nederland heen rijden naar havens in Duitsland of België. Dat heeft werkgeversvereniging KNV Spoorgoederenvervoer dinsdag naar buiten gebracht.

''De afgelopen jaren reden er gemiddeld 1000 vrachttreinen per week over ons spoor. Nu zijn dat er zo'n 100 minder", stelde KNV-directeur Ad Toet.

Dat komt volgens hem vooral doordat de tarieven die vervoerders moeten betalen om gebruik te maken van het Nederlandse net de afgelopen 6 jaar met 300 procent zijn gestegen.

Zeehaven

Als een vervoerder bijvoorbeeld vanuit München een trein naar een zeehaven wilde rijden, kon hij volgens Toet vroeger het voordeligst terecht in Rotterdam. Nu is het aantrekkelijker om goederen in Hamburg te laten inschepen.

''De spoortarieven in Nederland en Duitsland zijn inmiddels ongeveer even hoog, maar omdat locomotieven in Nederland voorzien moeten zijn van een ander beveiligingssysteem, worden vervoerders toch op meer kosten gejaagd", aldus de KNV-directeur.
Door: ANP
Waarom zijn de tarieven met 300% gestegen?? 8)7
zo jaag je toch het goederentransport Nederland uit...

Dat probleem met de beveiliging geld toch voor elk land? Een Nederlandse trein kan toch ook niet zomaar naar Belgie rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:30

Onbekend

...

Eerst werd er reclame gemaakt dat mensen in de spits beter de trein kon gebruiken i.p.v. de auto, en nu willen de treinvervoerders ook dat mensen de spits gaan mijden.
Aangezien de auto buiten de spits toch vaak sneller is, heeft het verder geen zin meer om de trein te nemen......

Begrijp me niet verkeerd, maar op deze manier promoot je het ov ook niet echt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ArcticWolf schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:34:
[...]
Dat probleem met de beveiliging geld toch voor elk land? Een Nederlandse trein kan toch ook niet zomaar naar Belgie rijden?
Lijkt mij wel handig om Europees gelijk te trekken, dit is typisch een Europees onderwerp, itt bijvoorbeeld de kromming van bananen en komkommers.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
Dat idee van de Deutsche Bahn die hier gaat rijden, wat laatst een keer besproken werd, zie ik eigenlijk nog wel gebeuren ook, maar dan onder het naampje van Arriva.

Arriva ging in 2006 voor het eerst met eigen treinen in Nederland rijden. Nu hebben ze vrijwel het hele noorden, wat in het oosten, en een random lijntje midden in Nederland. Vanwege de anti-NS trend zie ik de regering de volgende concessie van het HRN wel weggeven. Daar zijn een hele hoop treinen voor nodig, en dus een hele hoop geld. Ik zie daarom niet erg veel vervoerders die interesse in het Nederlandse HRN hebben en het geld ervoor in huis hebben.

Zo lang Arriva doorgaat met hoe ze het nu doen (geen vakantiedienstregelingen, itt de DB tot midden in de nacht in kleine dorpjes treindiensten) en relatief beter materieel (minder uitval) dan de NS vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
AW_Bos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee _O_...
Zijn eerste rit reed hij volgens zeggen van een kennis echt bijna 250 km/h. Maar is dat nog steeds zo? Of rijdt hij weer op normale snelheid? Ik wil nu een keer de 250 km/h op de HSL meemaken ;).

Dus, wat doet 'ie nou?
Tijdens de eerste rit werd inderdaad 250 km/h gereden, ook al was dat eigenlijk niet de bedoeling. Dat geldt nu nog steeds: het hangt van de machinist af. Meestal wordt er wel 250 gereden, ik denk om indruk te maken op de passagiers.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er komt zojuist deze trein door station Schiedam Centrum heen rijden

Afbeeldingslocatie: http://m.destentor.nl/resources/images/cache/103050943_300.png

Is de Arriva al begonnen met het uitbreiden van het aantal ritten? :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

In Oslo nog met deze gereden; Wikipedia: Flytoget

Leuk treintje :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Zomaar uit nieuwsgierigheid ; er reed net op R'dam Lombardijen een nogal bejaard ogende trein langs (heel langzaam) ; grijs, met een rood dak en zwart NS logo.
Soort wannabe Thalys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Gehuurde ÖBB-rijtuigen in de IC Brussel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zeker mooie trein, met WIFI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Luccus schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:16:
:Y

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:16:
Zou kunnen ...
YouTube: NS Intercity with Austrian ÖBB coaches in Rotterdam
YouTube: NS ÖBB rijtuigen vertrekken uit Amsterdam
alleen die rode streep kan ik me niet herinneren ... dacht dat hele zijkant grijs was (soort grondverf kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is ook zo. Met een rode streep op de grijze zijkant dus.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-h58kSYrF0Tw/TjUFwCa-8sI/AAAAAAAAjNM/NL5TLAwvgXo/s1440/61%252081%252018-91%2520015%25202011.07.30%2520Roosendaal%2520%25284%2529.JPG

Rijd al een hele tijd een stam van in de dienst naar Brussel.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 22-08-2012 15:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Toevallig heb ik daar een paar maanden terug in gezeten.
Was wel een aparte ervaring moest ik zeggen, zeker het verschil in het 1e-klas treindeel tussen Nederlandse rijtuigen en deze ÖBB rijtuigen, wat een overvloed aan ruimte!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zie hem een paar keer per dag langsrijden :+ het viel me al op, want de rest heeft wel gewoon de Fyra kleuren }:O
ze rijden ook tussen Schiphol en Brussel toch? Heb er weleens ingezeten vanaf Deventer naar Amersfoort, vond ze erg relaxt terwijl de trein toch erg vol zat! (2e klas overigens)

Edit; sta nu op Zuid en er vallen wel heel veel treinen uit :-\ de is dat de norm geworden ofzo?

[ Voor 57% gewijzigd door ArcticWolf op 22-08-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

PaT schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:09:
Er komt zojuist deze trein door station Schiedam Centrum heen rijden

[afbeelding]

Is de Arriva al begonnen met het uitbreiden van het aantal ritten? :+
Om even serieus een antwoord te geven, deze treinen rijden proefritten en zijn bedoeld voor de Vechtendallijn van Zwolle - Emmen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:36

PauseBreak

derp!

AW_Bos schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:04:
[...]

Om even serieus een antwoord te geven, deze treinen rijden proefritten en zijn bedoeld voor de Vechtendallijn van Zwolle - Emmen.
Gaan ze daar nog aan de slag met volledig dubbel spoor aanleggen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Gaan ze daar nog aan de slag met volledig dubbel spoor aanleggen?
Niks over gehoord hier iig, of iemand moet meer informatie hebben dan ik?
IJnte maybe?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-08-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Die OBB-stellen zijn wel irritant als je gewoon rustig met z'n tweeën wilt zitten, volgens mij zitten er alleen maar coupés in voor 6 man. Maar wel met stopcontacten in de tweede klas!

• IJnte
ArcticWolf schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:40:
[...]

Niks over gehoord hier iig, of iemand moet meer informatie hebben dan ik?
IJnte maybe?
Niets over gehoord. Lijkt me ook niet heel rendabel eerlijk gezegd.

• AW_Bos

AW_Bos

Jeoh schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:26:
Die OBB-stellen zijn wel irritant als je gewoon rustig met z'n tweeën wilt zitten, volgens mij zitten er alleen maar coupés in voor 6 man. Maar wel met stopcontacten in de tweede klas!
En heerlijk verstelbare kussentjes, of was dat de eerste klas :)?

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ook in de tweede klas! En uitklapbare tafeltjes :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

IJnte schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:34:
[...]

Niets over gehoord. Lijkt me ook niet heel rendabel eerlijk gezegd.
Stond destijds in de lokale krant als voorwaarde voor de overname van de lijn door Arriva, vandaar dat ik het vraag. Denk dat het trouwens prima uit zou kunnen. Ook dit is een gevalletje 'aanbod creëert vraag'. De Plan V's zaten doorgaans vrij vol toen ik er nog gebruik van maakte (inmiddels niet meer nodig door verhuizing :P).

Nee, merp!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoezo kan Arriva daar wat aan doen dan? Die rijden alleen op het spoor, ze leggen het niet aan?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:34:
Hoezo kan Arriva daar wat aan doen dan? Die rijden alleen op het spoor, ze leggen het niet aan?
Arriva kan een aanvraag voor het bouwen van spoor indienen met een claim dat het rendabel.
Iedereen in Nederland mag dat trouwens doen ;)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:41:
[...]

Arriva kan een aanvraag voor het bouwen van spoor indienen met een claim dat het rendabel.
Iedereen in Nederland mag dat trouwens doen ;)
Ja okee, maar ik kan mij niet voorstellen dat die aanvraag/onderbouwing onderdeel uitmaakt van de concessie. En dan nog, zoiets eventueel uitvoeren duurt in NL 20+ jaar :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:03:
[...]

Ja okee, maar ik kan mij niet voorstellen dat die aanvraag/onderbouwing onderdeel uitmaakt van de concessie. En dan nog, zoiets eventueel uitvoeren duurt in NL 20+ jaar :X
Niet van de consessie nee, maar als jij aan ProRail voorlegt dat het nut heeft om het van enkel naar dubbelsporig te upgraden dan kan er iig over gepraat worden.
Of het uitgevoerd gaat worden binnen 20 jaar is idd een ander verhaal :+

• IJnte
En weer een nieuw detectiesysteem volgens de nederlandse krant. Java :) Maar goed, een probleem dus met treindetectie.
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/imgs/nrch20120823p27.jpg

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Roest en vuil op de spoorstaaf? Goh, is dat net zoiets als blaadjes :P Kom op. Wel een lekkere zooi dan,

Bedoelen ze trouwens die gele kastjes langs het spoor met dat detectiesysteem?

• ArcticWolf
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:02:
Roest en vuil op de spoorstaaf? Goh, is dat net zoiets als blaadjes :P Kom op. Wel een lekkere zooi dan,

Nee, gele kastjes zijn aansluitkasten ;)
WAK = Wissel aansluit kast
of gewoon een AK.

edit
Ze bedoelen railspoelen ofzo? of rail aansluit potjes (RAP)?

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 21:10 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
Arriva krijgt overigens veel voor elkaar met ProRail hoor, die passagiersupgrade naar Veendam hadden ze ook zo de grond uit gestampt :) Ook die is misschien wel rendabel, maar niet zo rendabel dat ze bij ProRail direct op hun stoelen gaan staan te dansen.
Bastien schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:02:

Dat is ATB-NG, en die kastjes zijn assentellers :)

ATB-NG is dus ontworpen voor dit probleem, aangezien complete treinen die net zoveel wegen als een 1700 locje (Een GTW 2/8) veel minder asdruk heeft en dus veel minder roest van de spoorstaven afkrijgt. Om deze reden moet een GTW die over ATB-EG rijdt ook altijd met zijn drieën :) Oftewel, een GTW met een kleine schade of aanrijdingsreiniging ed wordt altijd gesandwiched naar Zwolle gebracht.
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Nee, gele kastjes zijn aansluitkasten ;)
WAK = Wissel aansluit kast
of gewoon een AK.

edit
Ze bedoelen railspoelen ofzo? of rail aansluit potjes (RAP)?
Ach ja, dat kan ook nog :P

Assentellers van ATB-NG systemen zien er zo uit:
ATB-NG Assenteller

Trouwens, die gele dingen op die krantenfoto van Kijfhoek, zijn dat heuvelafremsystemen?

Edit:
@Ijnte:
Maar dat was toch het hele probleem waarom er ATB-NG ligt in plaats van ´gewone´ ATB-EG? Dat lichte treinen wel eens magisch zouden kunnen verdwijnen? Of heb ik ergens bullshit gelezen?

[ Voor 33% gewijzigd door marcop23 op 23-08-2012 21:23 ]

• IJnte
Maasvlakte is gevoelig voor roest. Die gele kastjes zijn idd ATB-VV of WAK'jes. Er zijn witte kastjes waar assenteller-systemen inzitten. ATB-NG is zeker niet ontworpen voor dit specifieke probleem. ATB-NG gaat over de treinbeinvloeding en niet over de treindetectie. Je zegt het zelf al, daar heb je assentellers voor nodig.

• ArcticWolf
  • Niet online
kijfhoek:
http://www.feijenoordsemeesters.nl/Kijfhoek2.htm

tis tegenwoordig wel een stuk moderner haha

@hierboven
wordt dus veel detectie ruppen lassen 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2012 21:25 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Tja, het is een dubieus verhaal. Ook buiten de Havenlijn is een losse loc recent niet gedetecteerd (een G 2000 bij Mariahoeve). Kort geleden zijn bij het wegvallen van de detectie bij een rangerende loc, ik dacht dat het op de Waalhaven was maar hou me ten goede, op het stuk waar de loc stond de spoorstaven doorgeslepen en meegenomen voor onderzoek...

• Onbekend

Onbekend

...

Telt de verkeersleidingssoftware het aantal locs niet? Als er een loc een baanvak inrijdt, zou hij hem toch altijd bezet moeten melden zolang hij het baanvak niet heeft verlaten?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:10:
ATB-NG is dus ontworpen voor dit probleem, aangezien complete treinen die net zoveel wegen als een 1700 locje (Een GTW 2/8) veel minder asdruk heeft en dus veel minder roest van de spoorstaven afkrijgt. Om deze reden moet een GTW die over ATB-EG rijdt ook altijd met zijn drieën :) Oftewel, een GTW met een kleine schade of aanrijdingsreiniging ed wordt altijd gesandwiched naar Zwolle gebracht.
Eerder overheen gelezen, maar toch nog even op reageren. Deze inzetbeperking voor GTW's geldt alleen voor de dieselstellen en die moeten met zijn tweeën rijden op baanvakken die van ATB-EG voorzien zijn, niet met drieën. Dat was eerder wel de eis, maar die is na aanvullende metingen aangepast. Overigens kan die tweede GTW in combinatie met een dieselstel ook een elektrische zijn.

• Fiber

Fiber

Waarom werken ze nog zo ouderwets met electro-mechanische detectie? Hang een GPS tracker in elke loc en en in elke wagon en je weet precies ze zich bevinden...

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Fiber schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:26:
Waarom werken ze nog zo ouderwets met electro-mechanische detectie? Hang een GPS tracker in elke loc en en in elke wagon en je weet precies ze zich bevinden...
Dan weet je bij benadering waar de gps module zich bevind, maar dan weet je nog niet of de trein volledig voorbij is bijvoorbeeld.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

Hooglander1 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:28:
[...]

Dan weet je bij benadering waar de gps module zich bevind, maar dan weet je nog niet of de trein volledig voorbij is bijvoorbeeld.
Niet alleen dat. Sporen liggen dicht naast elkaar, GPS is bij lange na niet in staat om (betrouwbaar) onderscheid te maken tussen parallelle sporen. Er blijven hoe dan ook spoorlussen en/of assentellers en/of balises nodig.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS is te traag, onprecies en onbetrouwbaar voor dit soort toepassingen. Om het maar niet te hebben over de vraag of het verstandig is om je complete treinbeveiliging afhankelijk te maken van het amerikaanse ministerie van defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hoe zit het dan met ERTMS? Die detectie wordt dmv bakens gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Nope. ERTMS staat los van detectie :) Kan nog steeds met GRS/Jade/Assentellers/PSSSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik zie op station Haarlem verdacht vaak zo'n foto-loco (die foto's van het spoort maakt) langsrijden. Wat is daar precies de reden voor?

Weet iemand trouwens waarom er vandaag langs Haarlem een hele lange DD-AR reed met een een 1600-loc in het midden? Nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:49:
[...]

Niet van de consessie nee, maar als jij aan ProRail voorlegt dat het nut heeft om het van enkel naar dubbelsporig te upgraden dan kan er iig over gepraat worden.
Of het uitgevoerd gaat worden binnen 20 jaar is idd een ander verhaal :+
Wat er in de krant stond destijds was dat er naar volledig dubbelsporig gegaan zou worden voor eind 2013, mede omdat het anders (volgens Arriva) niet veel nut zou hebben om die nieuwe treinen daar te laten rijden. Sowieso wel een beetje vreemd dat die lijn op plaatsen enkelsporig is, maar zo zijn er wel meer van die dingen die ik vreemd vind en ProRail niet :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sefyu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:54:
Ik zie op station Haarlem verdacht vaak zo'n foto-loco (die foto's van het spoort maakt) langsrijden. Wat is daar precies de reden voor?
Die rijdt overal, en controleert of het spoor nog ok is.
Weet iemand trouwens waarom er vandaag langs Haarlem een hele lange DD-AR reed met een een 1600-loc in het midden? Nooit eerder gezien.
Dat zijn gewoon twee DD-AR stammen aan elkaar geknoopt, met de locs in het midden. Waarschijnlijk zat er een mDDM aan de loc vast. (En een 1600, lijkt me sterk. 1700 ws.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:14:
[...]
Die rijdt overal, en controleert of het spoor nog ok is.
En dat wordt ook een Video-SchouwTrein (VST) genoemd. Om er even op terug te komen, de beelden die ervan worden gemaakt zijn allemaal JPEG'jes die op kantoor door speciaal getrainde mensen worden bekeken. Best vervelend en saai werk op den duur.

Niks automatisch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hoe lang doet zo'n persoon over om dan een kilometertje rail (2 railstaven dus) te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AW_Bos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:42:
[...]

En dat wordt ook een Video-SchouwTrein (VST) genoemd. Om er even op terug te komen, de beelden die ervan worden gemaakt zijn allemaal JPEG'jes die op kantoor door speciaal getrainde mensen worden bekeken. Best vervelend en saai werk op den duur.

Niks automatisch... :P
:D Wat?

Dat klinkt wel héél primitief zeg :X Zou daar nu echt geen betere oplossing voor te bedenken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hoe wil je een computer leren hoe een spoorafwijking eruit ziet op een foto? Lijkt me nog best lastig. Vooral bij wisselstraten zijn ze actief bezig met fotograferen.

En dan nog even wat anders:
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/547197_4399294861950_1742058418_n.jpg
Deze flyer werd in de V250 Fyra uitgedeeld, maar bevat enkele fouten. Wie kan ze opzoeken :P?
Het zijn geen taalfoutjes trouwens...

Diegene die ze alle twee noemt krijgt een koekje Fyra muffin... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

vooghel

Cunning linguist

Bij 'De Dieseltrein' staat een foto van een elektrische trein. En dat onderste plaatje zou wel eens een Plan-U kunnen zijn, zodat bij 'elektrische trein' een foto van een diesel staat.
[edit]
Of is het dat het onderste stukje gaat over een 'Hondekop', terwijl de foto een Plan T/U/V is (en dus geen Hondekop)?

[ Voor 26% gewijzigd door vooghel op 24-08-2012 21:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Klopt, die bovenste is een electrische Mat '46
En wat je in de edit hebt klopt ook: Het is geen Hondekop wat je op de foto ziet, maar een Mat'64. Maar gezien de Mat'64 en de Hondekop beiden elektrisch zijn, en de Mat '64 bekender is, reken ik het niet helemaal als een fout, want het is wel het laatste bekende en nog in dienst zijnde oude generatie elektrische trein die de dieseltjes opvolgt.... :P

maar een foto van de Mat'54 èn de Mat'64 was meer op zijn plaats geweest vind ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 24-08-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
Daarnaast lijkt het interieur op de foto bij De Arend mij behoorlijk modern. Is dat niet het interieur van de Hondekop?

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 24-08-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De arend is de tweede locomotief in Nederland.

Het plaatje van de dieseltrein heeft een pantograaf :D

[ Voor 38% gewijzigd door Hooglander1 op 24-08-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

EDIT schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:13:
Daarnaast lijkt het interieur op de foto bij De Arend mij behoorlijk modern. Is dat niet het interieur van de Hondekop?
Zit ik ook aan te denken ja, misschien is dit ook van de Mat '46. Die had ook de koffer-rekjes boven de stoelen zitten, en de hoofdsteuntjes aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
AW_Bos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Zit ik ook aan te denken ja, misschien is dit ook van de Mat '46. Die had ook de koffer-rekjes boven de stoelen zitten, en de hoofdsteuntjes aan de zijkant.
Uit deel 17 van dit topic komt deze foto van het interieur van de Mat '54:

Afbeeldingslocatie: http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/extra/werkspoor/Werkspoor%2007%20ELD4%20Hondekop%20open%201e%20klas.jpg
Lijkt er behoorlijk op, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Je zou haast bijna denken dat het exact dezelfde foto is, al dan iets gecropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, want er zit een lijn in het dak die niet overeenkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Killjoy

Klingon lawn products

AW_Bos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:52:
Hoe wil je een computer leren hoe een spoorafwijking eruit ziet op een foto? Lijkt me nog best lastig. Vooral bij wisselstraten zijn ze actief bezig met fotograferen.

En dan nog even wat anders:
[afbeelding]
Deze flyer werd in de V250 Fyra uitgedeeld, maar bevat enkele fouten. Wie kan ze opzoeken :P?
Het zijn geen taalfoutjes trouwens...

Diegene die ze alle twee noemt krijgt een koekje Fyra muffin... :p
Mijn poging:
  • Het interieur onder de Arend(?) is dat van mat '34/35/36
  • Bij dieseltrein staat een foto van mat '46. Dit had een foto van mat '34 moeten staan
  • Bij elektrische trein had een foto van mat '24 moeten staan aangezien daarmee de grootschalige elektrificatie startte. Of een foto van mat '35/36 aangezien dat het eerste elektrische stroomlijnmaterieel was. Maar ja, dat past niet in de chronologie.
  • De foto bij elektrische trein is mat '64 plan T, terwijl de tekst gaat over mat '54 en mat '74. Waarom die in één adem worden genoemd, ontgaat mij enigszins.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

In het artikel wordt de stap van stoomtrein naar elektrisch vermeldt, maar de tussenstap van diesel ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

Killjoy

Klingon lawn products

Onbekend schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:44:
In het artikel wordt de stap van stoomtrein naar elektrisch vermeldt, maar de tussenstap van diesel ontbreekt.
Kijk eens goed bij 1934 :>

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zit nog een fout in: de overgang naar elektrisch rijden was niet in 1959, maar in 1958. Op 7 januari 1958 reed namelijk de laatste planmatige stoomtrein in de diensregeling. Daarna was het diesel- en elektro only.

En de Hondekop (Mat'54) waarover gesproken werd reed al langer dan 1958: die was namelijk al in 1956 in dienst gekomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:13:
En wat je in de edit hebt klopt ook: Het is geen Hondekop wat je op de foto ziet, maar een Mat'64. Maar gezien de Mat'64 en de Hondekop beiden elektrisch zijn, en de Mat '64 bekender is, reken ik het niet helemaal als een fout, want het is wel het laatste bekende en nog in dienst zijnde oude generatie elektrische trein die de dieseltjes opvolgt.... :P
mat64 is helemaal niet per se elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Welk niet-elektrisch Mat'64 is er dan? Mat'64 is Plan-V en Plan-T, en beiden zijn (of waren, in geval van Plan-T) elektrisch.

Plan-U (waar je denk ik op doelt?) hoort afaik niet bij Mat'64, maar staat te boek als DE3 (Dieselelektrisch drietje). Mat'64 is wel qua uiterlijk gebaseerd (maar ook niet geheel identiek) op Plan-U, maar Plan-U is ouder dan Plan-T en -V.

Mat'64 is afgeleid van Plan-U, maar dat wil nog niet zeggen dat Plan-U ook automatisch Mat'64 is. Plan-U kan bijvoorbeeld ook niet met Plan-V of -T geschakeld worden. Plan-U heeft immers een lage Scharffenbergkoppeling (net als al het materieel ervoor), Mat'64 (en al het materieel dat daarna kwam) heeft de hoge variant.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 25-08-2012 10:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd ik moest ook aan de Plan U denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hooglander1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

:D Wat?

Dat klinkt wel héél primitief zeg :X Zou daar nu echt geen betere oplossing voor te bedenken zijn?
Ik ben bij de Schweizerische Bundesbahnen bezig met een geautomatiseerde bepaling van de toestand van het spoor. Ondertussen zijn er ettelijke Terabytes aan data verzameld, en dit groeit gestaag door. Als eerste gaan we aan de slag met de geautomatiseerde uitlezing van geometrie: spoorbeedte, krommingsgraad, spoorhoogte. Later komen de vorm van de spoorkop, en de slijtage aan de beurt. Tot slot gaat door middel van hoogfrequente metingen ook het binnenleven van de spoorstaaf gemeten worden. Met al deze gegevens (+ de geprojecteerde belasting van het spoor) kunnen we dan uitrekenen hoe lang het spoor nog te leven heeft en wat voor onderhoudsmaatregelen noodzakelijk worden.

Interessant project! En het lijkt me inderdaad een betere oplossing dan die van de NS. Overigens doet Oostenrijk hetzelfde als wij en de DB ook. De SNCF loopt nog wat achter.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.cyclomedia.nl/...n-oplossingen/cycloramas/
dit bedrijf doet de foto's voor ProRail, maar is nu alleen nog toegankelijk voor ProRail medewerkers.

Op RailMaps zijn de tabellen al aangemaakt voor de desbetreffende gegevens die Varienaja noemt ;) Ik weet dat Gedo ermee bezig is, tis alleen lastig om snel spoor juist in te meten en daar ook nog de juiste coordinaat aan te hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 25-08-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

ArcticWolf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:00:
Op RailMaps zijn de tabellen al aangemaakt voor de desbetreffende gegevens die Varienaja noemt ;) Ik weet dat Gedo ermee bezig is, tis alleen lastig om snel spoor juist in te meten en daar ook nog de juiste coordinaat aan te hangen.
Als ons meetrijtuig over een wissel gaat, detecteert hij het wisselhart. Verder weet het rijtuig dmv GPS op welk spoor hij rijdt (personeel op het rijtuig kan ingrijpen als de GPS fout zit). Aangezien de precieze coordinaten en posities van alle wisselharten bekend zijn, kan je aan de hand van die gegevens mooi uitzoeken waar het rijtuig precies was. Verder wordt er 1x per 25cm een meting verricht, dus je hoeft alleen maar die metingen over het spoor 'af te rollen' vanaf het laatste wisselhart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Varienaja schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Als ons meetrijtuig over een wissel gaat, detecteert hij het wisselhart. Verder weet het rijtuig dmv GPS op welk spoor hij rijdt (personeel op het rijtuig kan ingrijpen als de GPS fout zit). Aangezien de precieze coordinaten en posities van alle wisselharten bekend zijn, kan je aan de hand van die gegevens mooi uitzoeken waar het rijtuig precies was. Verder wordt er 1x per 25cm een meting verricht, dus je hoeft alleen maar die metingen over het spoor 'af te rollen' vanaf het laatste wisselhart.
Ah dat wist ik niet, ik weet alleen dat gedo bezig was met een systeem om dit met 80km/u+ te doen.
Ik krijg op m'n werk alleen kant en klare TRC bestanden binnen en idd incl MP van het wissel :9

hoe precies is de GPS als je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

ArcticWolf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:12:
hoe precies is de GPS als je rijdt?
Eerlijk gezegd: geen flauw idee. GPS wordt zoals gezegd alleen gebruikt voor de bepaling op welk spoor gereden wordt, en dat moet door het personeel op de rit geverifieerd worden, omdat het niet zo betrouwbaar is. En in tunnels heb je sowieso geen signaal natuurlijk.

Daarom hebben we een tweede stap in he proces ingebouwd. Daarin wikkelen we de krommingswaarde-metingen af over het spoornet, en vergelijken dat met de 'originele' krommingsgraad. Daarmee hebben we een goed controlemiddel in handen om te controleren of het meetrijtuig daadwerkelijk daar langs reed waar hij zegt dat hij langs reed.

Ons meetrijtuig kan tot 120km/h nog betrouwbaar meten.

[ Voor 3% gewijzigd door Varienaja op 25-08-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Varienaja schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Interessant project! En het lijkt me inderdaad een betere oplossing dan die van de NS. Overigens doet Oostenrijk hetzelfde als wij en de DB ook. De SNCF loopt nog wat achter.
NS is een vervoersmaatschappij. Die doet niks met infra, dus hebben ze ook geen oplossing voor het interpreteren van meetdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Luccus schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:27:
NS is een vervoersmaatschappij. Die doet niks met infra, dus hebben ze ook geen oplossing voor het interpreteren van meetdata.
Ohja.. ik wist 't eigenlijk ook wel. Prorail bedoelde ik natuurlijk :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 07:55
Ik weet niet of dit helemaal hier thuis hoort, maar wellicht toch de beste plaats :)

Bij de NS heb ik een origineel/oud voordeel-uren-abonnement. Deze geeft 40% korting ná 9:00 s' ochtends. Nu deed ik onlangs een check in om 5:00 AM. Toen ging korting óók in. Wat dus niet de bedoeling is.

Ik verwacht dat dit komt door de nieuwe voordeel-abonnementen: Deze geven ook korting tot 6:30AM. Zou het kunnen dat, hoewel ik dat nieuwe type niet heb, ik toch óók korting krijg tot 6:30 AM met mijn old-style voordeel-abonnement?

Tenzij ik me natuurlijk vreselijk vergis, gebeurde dit vóór Juli...Jul/Aug is namelijk de gehele dag korting. Maar ik weet vrij zeker dat dit gebeurde vóór Juli. Heeft iemand toevallig ervaring hiermee? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 25-08-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Waarom in godsnaam AM tijds aanduiding gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:16:
Ik weet niet of dit helemaal hier thuis hoort, maar wellicht toch de beste plaats :)

Bij de NS heb ik een origineel/oud voordeel-uren-abonnement. Deze geeft 40% korting ná 9:00 s' ochtends. Nu deed ik onlangs een check in om 5:00 AM. Toen ging korting óók in. Wat dus niet de bedoeling is.

Ik verwacht dat dit komt door de nieuwe voordeel-abonnementen: Deze geven ook korting tot 6:30AM. Zou het kunnen dat, hoewel ik dat nieuwe type niet heb, ik toch óók korting krijg tot 6:30 AM met mijn old-style voordeel-abonnement?

Tenzij ik me natuurlijk vreselijk vergis, gebeurde dit vóór Juli...Jul/Aug is namelijk de gehele dag korting. Maar ik weet vrij zeker dat dit gebeurde vóór Juli. Heeft iemand toevallig ervaring hiermee? :)
vakantie dienstregeling... dan krijgen voordeelhouders ook 40% korting VOOR 9:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Varienaja schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Eerlijk gezegd: geen flauw idee. GPS wordt zoals gezegd alleen gebruikt voor de bepaling op welk spoor gereden wordt, en dat moet door het personeel op de rit geverifieerd worden, omdat het niet zo betrouwbaar is. En in tunnels heb je sowieso geen signaal natuurlijk.

Daarom hebben we een tweede stap in he proces ingebouwd. Daarin wikkelen we de krommingswaarde-metingen af over het spoornet, en vergelijken dat met de 'originele' krommingsgraad. Daarmee hebben we een goed controlemiddel in handen om te controleren of het meetrijtuig daadwerkelijk daar langs reed waar hij zegt dat hij langs reed.

Ons meetrijtuig kan tot 120km/h nog betrouwbaar meten.
Interessant. Eurrailscout doet voornamelijk het meetwerk in NL voor prorail en aannemers. Ze doen ook ultrasoonmetingen en meten verkantingen. De videoopnames zijn voornamelijk voor de conditie van het spoor (vlakke plekken etc) maar ook voor wisselinspecties (zijn alle onderdelen aanwezig en ligt er geen vuil tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:52:
[...]
vakantie dienstregeling... dan krijgen voordeelhouders ook 40% korting VOOR 9:00
Vakantiedienstregeling, die bij NSR overigens niet eens meer bestaat, is geen criterium; wel de maand (juli en augustus). In het weekend krijg je altijd voor 9.00 uur korting; wellicht was dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:02
@ArcticWolf:
Voordeelurenkaart: Door de weeks na 09.00 uur, Behalve in het weekend en de zomerperiode, Juli en Augustus . In die periode is je voordeelurenkaart 24/7 geldig.

;)

[ Voor 16% gewijzigd door D_Jeff op 26-08-2012 02:51 . Reden: aanvullinkie ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D_Jeff schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 02:51:
@ArcticWolf:
Voordeelurenkaart: Door de weeks na 09.00 uur, Behalve in het weekend en de zomerperiode, Juli en Augustus . In die periode is je voordeelurenkaart 24/7 geldig.

;)
Oh naja... XD ik noem het nog steeds vakantiedienstregeling ;)
ik heb zelf ook nog de oude voordeelurenkaart.. kreeg alleen vrijdag een brief dat de prijs van 55 naar 60 euro gaat ;(

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 26-08-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

@ArcticWolf:
;)
Maar ik was laatst verbaasd dat men voor het nachtnet mijn gekochte kaartje met korting weigerde. Ik check het eigenlijk nooit maar dacht dat als ik met mijn OVChipkaart (en kortingskaart) incheckte ik WEL korting krijg?

Of is het voor nachtnet toch geen korting?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 07:55
PolarBear schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:42:
Waarom in godsnaam AM tijds aanduiding gebruiken?
Uhm..omdat 6:30 in de AM of PM andere betekenissen heeft bij de NS?
ArcticWolf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:52:
[...]

Dit is het niet, vandaar mijn opmerking dat dit al gebeurde vóór de maand Juli. Ook was dit niet tijdens het weekend. Maargoed, ik begrijp dat dit geen bekend fenomeen is...wellicht moet ik het in Sept nog maar eens proberen. Thanks :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 26-08-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17

DDX

@ArcticWolf:

;)
En de week tussen kerst en oud en nieuw.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Uhm..omdat 6:30 in de AM of PM andere betekenissen heeft bij de NS?
De NS en heel Nederland gebruikt gewoon 24 uurs notatie. 6:30 is 6:30 en niet 18:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Simpele vraag:

Ik heb een OV-Chipkaart met het WeekendVrij reisproduct, en het Dalvoordeel product voor door de weeks.
Nu kan ik tussen 16.00 uur en 18.30 niet met 40% korting inchecken, maar hoe zit het dan als ik in die periode een treinkaartje met 40% korting bij de automaat koop?

Laat me raden, krijg ik dan ook op mijn falie van de conducteur? (tenzij je nog het VDU abbo op je kaart hebt staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als je tussen 16:00 en 18:30 met het kaartje met korting reist heb je geen geldig vervoersbewijs en krijg je een boete en als je het tijdens de tijden gebruikt dat je wel met 40% korting mag reizen is er niets aan de hand. Snap het doel van je vraag niet, zolang er 40% kortingskaartjes bestaan kan je ze al kopen zonder dat je er op moment van aankoop recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Bij de nieuwe abonnementen van NS, dus ook bij Dal Voordeel, is in- en uitchecken verplicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Tochjo op 26-08-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bij alle nieuwe abonnementen is reizen op saldo verplicht. Reizen met papieren kortingskaartjes is dus niet toegestaan i.c.m. Dal Voordeel.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

PolarBear schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

De NS en heel Nederland gebruikt gewoon 24 uurs notatie. 6:30 is 6:30 en niet 18:30.
Om alle verwarring te voorkomen, gewoon 06:30 schrijven 8)

edit:
Vraagje:
Mijn moeder reist wekelijks naar Den Haag vanuit Groningen. Om nog een plekje in die parkeerplaats daar te krijgen moet ze de trein van 09:04 nemen. (of eerder, soms). Nu reist ze met papieren kaartje.
Als je een half uur eerder gaat koopt ze dit: Groningen - Assen zonder korting, Assen - Den Haag met, Den Haag - Groningen met korting.
Dit gaat niet meer met de OVchipkaart, dan heeft ze de hele reis geen korting. Als ze de latere trein neemt (vanaf 08:55 inchecken met korting) dan is de trein om die tijd al vol, ze is er dus om 08:45. Hoe gaat ze dit doen? (inchecken MET korting EN plek EN koffie :P)

Extra: Op vertoon van je papieren kaartje krijgt ze een parkeerplaats-uitrijkaart met korting (€3,50 ipv €13). Hoe gaat dat met de OVchipkaart?

[ Voor 59% gewijzigd door F.West98 op 26-08-2012 23:27 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:16:
Simpele vraag:

Ik heb een OV-Chipkaart met het WeekendVrij reisproduct, en het Dalvoordeel product voor door de weeks.
Nu kan ik tussen 16.00 uur en 18.30 niet met 40% korting inchecken, maar hoe zit het dan als ik in die periode een treinkaartje met 40% korting bij de automaat koop?

Laat me raden, krijg ik dan ook op mijn falie van de conducteur? (tenzij je nog het VDU abbo op je kaart hebt staan?)
Hoe is dit anders dan met de voordeelurenkaart?

Enneuh jongens, wij gebruiken hier een normale tijdsnotatie. Dus 9:04 is 's ochtends, evenals 6:30. Of je daar nou wel of geen nul voor zet.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

F.West98 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:23:
[...]

Om alle verwarring te voorkomen, gewoon 06:30 schrijven 8)

edit:
Vraagje:
Mijn moeder reist wekelijks naar Den Haag vanuit Groningen. Om nog een plekje in die parkeerplaats daar te krijgen moet ze de trein van 09:04 nemen. (of eerder, soms). Nu reist ze met papieren kaartje.
Als je een half uur eerder gaat koopt ze dit: Groningen - Assen zonder korting, Assen - Den Haag met, Den Haag - Groningen met korting.
Dit gaat niet meer met de OVchipkaart, dan heeft ze de hele reis geen korting. Als ze de latere trein neemt (vanaf 08:55 inchecken met korting) dan is de trein om die tijd al vol, ze is er dus om 08:45. Hoe gaat ze dit doen? (inchecken MET korting EN plek EN koffie :P)

Extra: Op vertoon van je papieren kaartje krijgt ze een parkeerplaats-uitrijkaart met korting (€3,50 ipv €13). Hoe gaat dat met de OVchipkaart?
Ze rijdt in het vervolg van Groningen naar Den Haag met de auto, omdat bovenstaande op dit moment inderdaad niet kan met de OV Chipkaart.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

PauseBreak schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:13:
[...]

Ze rijdt in het vervolg van Groningen naar Den Haag met de auto, omdat bovenstaande op dit moment inderdaad niet kan met de OV Chipkaart.
Dat doet ze niet omdat ze geen seconde in de randstad kan zijn zonder mij (want ik heb navigatie op mobiel) en zij kan geen tomtom lezen....(en haat de randstad EN ze kan niet bij haar werk parkeren)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1 ... 77 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!