Dat is toch elk jaar?
En eigenlijk ook wel logisch, dat ze met de inflatie meestijgen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is toch elk jaar?
welke inflatie? mijn loon gaat echt geen 2,4% omhoog dit jaar... mijn werkgever ziet het loon liever omlaag gaan, maar dat zit er gelukkig niet inmarcop23 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:10:
[...]
Dat is toch elk jaar?
En eigenlijk ook wel logisch, dat ze met de inflatie meestijgen
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Speel ook Balls Connect en Repeat
I know... maar staan de kosten evenredig tegenover de service? Er kunnen wel meer treinen zijn gaan rijden in de afgelopen jaren, maar ze doen wel een stuk langer over hetzelfde traject. Trein van Nijmegen naar Den Helder, stopt 8 minuten in Arnhem, 8 minuten in Utrecht en ook nog wat minuten in AmsterdamOnbekend schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:27:
Ook al is er geen inflatie, de NS kan wel te maken hebben met hogere kosten.
Een huishouden heeft ook hogere kosten (brandstof, voedsel, elektriciteit, gas) terwijl er geen inflatie is......
Ah, niet overdrijven. 7, 3 en 4 minuten.ArcticWolf schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:08:
[...]
Trein van Nijmegen naar Den Helder, stopt 8 minuten in Arnhem, 8 minuten in Utrecht en ook nog wat minuten in Amsterdam
Signatures zijn voor boomers.
Mwja de laatste projecten om de 10-minutendienst te realiseren gaan volgend jaar in uitvoering.Maasluip schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:24:
[...]
Ah, niet overdrijven. 7, 3 en 4 minuten.
Maar dat is die verd*mde knooppuntsdienstregeling die we hebben. Als hij dat niet zou doen had je de afgelopen 20 jaar in Utrecht geen 3 minuten overstap op de trein naar Schiphol of Den Haag gehad maar een 27 minuten overstap. Nu met de kwartiersdiensten is het 3 versus 12 minuten, dus het is wat beter.
Maar pas bij een integrale 10-minutendienst wordt het tijd om de knooppuntsdienstregeling vaarwel te zeggen. Dan wegen de voordelen van de korte overstapverbindingen niet meer op tegen het rijtijdsverlies van de overstapvrije verbinding.
Nu maar hopen dat NS daar ook een keer klaar voor is. Het rapport hierover is al een jaar of 10 oud.
Zonder goede overstapmogelijkheden verliest het OV het helemaal van de auto. Zoals eerder in het topic aangehaald kan je dan overstaptijden van 27 min krijgen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.Maasluip schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:03:
Project DSSU is nog maar de vraag of dat zo'n zegen is. Ik voorspel nog vaker totale uitval van het spoorverkeer. Iig ben ik het totaal niet eens met de huidige fixatie van prorail: elke wissel is er eentje te veel.
Het grootste obstakel voor het stoppen van de knooppuntsdienstregeling is volgens mij ook meer de mindset van NS. NS moet durven die knop om te zetten en die korte overstapverbindingen vaarwel te zeggen. Je moet het ook aan de reizigers kunnen uitleggen. Op dit moment is het juist de kracht van de dienstregeling. Je moet duidelijk kunnen laten zien dat het opgeven meer verbeteringen geeft dan het vasthouden eraan.
Eh, dat is toch wat ik zeg?PolarBear schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
[...]
Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.
Nu worden op veel plekken wel 10 minuten diensten gereden, maar er zullen ook heel veel treinen zijn diePolarBear schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
[...]
Zonder goede overstapmogelijkheden verliest het OV het helemaal van de auto. Zoals eerder in het topic aangehaald kan je dan overstaptijden van 27 min krijgen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.
Ik heb de indruk dat het straks niet meer mogelijk is om Arnhem - Den Haag te rijden. Klopt dat?ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
Ik snap je punt en ik had ook m'n twijfels, tot ik zelf het ontwerp zag. Het is best wel een ingenieus ontwerp en er zijn nog steeds bijsturingsmogelijkheden.
Ik vind een drie minuten overstap sowieso te krap, tenzij het op hetzelfde perron is natuurlijk. Maar als je eerst naar boven moet, of die enge tunnel in, dan is dat nauwelijks te doen op Utrecht.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jawel, volgens mij wel... volgens mij kunnen die IC nog het linkerspoor op de fly-over bereiken (verder naar links kan idd niet) maar ik zal morgen even op het ontwerp kijkenrutgerw schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:48:
[...]
Ik heb de indruk dat het straks niet meer mogelijk is om Arnhem - Den Haag te rijden. Klopt dat?
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-08-2012 17:46 ]
Correct.ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:46:
[...]
Jawel, volgens mij wel... volgens mij kunnen die IC nog het linkerspoor op de fly-over bereiken (verder naar links kan idd niet) maar ik zal morgen even op het ontwerp kijkenweet het niet uit m'n hoofd
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
We are shaping the future
Doe maar een onsje meer...
Fotootjes.PolarBear schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:25:
Iemand meer info over de trein waarmee de Olypische sporters mee komen?
V250 heeft nog geen typetoelating in België.Intheweb schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:50:
Als ze de V250 gebruiken voor de Olympische Sporters dan hebben ze gelijk die trein op de kaart gezet... maar tja.. het is de NS he
Waar zijn ze gescheurd? Heb je hier meer nieuws over?ArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:58:
De bouw aan de SUNIJlijn is per direct stil gelegd wegens gescheurde spoorstaven na het lassen.... dus hij gaat voorlopig nog niet in dienst
Ze zijn tussen Nieuwegein centrum en de krappe boog richting Utrecht (zo'n 400 meter uit m'n hoofd) Het Rheda City systeem aan het leggen.Robkazoe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Waar zijn ze gescheurd? Heb je hier meer nieuws over?
Vanochtend stond er in de Volkskrant ook een heel stuk over de verplaatsing van het omroeppersoneel van Prorail naar NS toe. NMa, de concurrerende vervoerders en een reizigersvereniging waren allemaal tegen. Toch apart dat de minister iets wilt, maar dat het door een andere overheidsinstantie tegengehouden worden.
Waar dan? Ik kan het niet terugvinden.Robkazoe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:26:
Vanochtend stond er in de Volkskrant ook een heel stuk over de verplaatsing van het omroeppersoneel van Prorail naar NS toe.
Als de minister haar werk goed had gedaan dan was het voorstel zo gemaakt dat het binnen de mededingingsregels valt - of waren de regels aangepast zodat het voorstel uitgevoerd kon worden. Het is echt niet zo dat een minister boven de wet staat...NMa, de concurrerende vervoerders en een reizigersvereniging waren allemaal tegen. Toch apart dat de minister iets wilt, maar dat het door een andere overheidsinstantie tegengehouden worden.
Natuurlijk. Daarom zitten die ook samen in een kabinet, zodat ze daar samen aan kunnen werken ;-) Dat is een stuk effectiever dan in je eentje een plan proberen door te zetten en vervolgens door de NMa teruggefloten worden.Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:20:
Maar een minister van Infrastructuur heeft geen zeggenschap over mededingingsregels, dat is aan haar collega's van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.
[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 13-08-2012 13:26 ]
Het akkoord op de landelijke uitrol voor ERMTS was ook heel erg snel gegeven door haar na het ongeluk, terwijl de helft van de stakeholders het er niet mee eens was.Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:44:
Tsja, mee eens. Maar ik vond het sowieso al een onzalig plan, dat heb ik altijd al gevonden. Ik had liever gezien dat men naar Brits voorbeeld meer zou gaan samenwerken (ATOC, National Rail Enquiries). Dat is eerlijker tegenover de vervoerders, terwijl het doel hetzelfde is.
Het probleem is dat minister Schultz zich weinig voor het spoor interesseert, en toen NS de optie "Laat ons het doen" presenteerde dat met beide handen heeft aangegrepen om maar van het gezeur af te zijn. Want zo rolt Schultz: de gemakkelijkste optie kiezen zodat ze ervan af is. Zie ook: Hoofdrailnet/HSL 2015-2025
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 13-08-2012 14:16 ]
Tsja, de stoelen zijn gloednieuw.Jeoh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:28:
Vanochtend in de eerste V250 van vandaag gezeten. Leuk interieur, maar de stoelen zijn wel hard vergeleken met het huidige materieel...
Denk dat de spoorwegpolitie alle slagbomen gaat verbaliseren wegens het ontwrichten van de doorstroming van trein- en wegverkeerSpoorbomen in Zeeland dicht na stroomstoring
MIDDELBURG - In de provincie Zeeland zijn maandagmiddag alle spoorbomen dicht na een stroomstoring. Dat meldde de politie.
Volgens de woordvoerster was er kort voor 17.00 uur een korte stroomstoring. De spoorbomen zijn daardoor dichtgegaan en nu verstoord.
De spoorwegpolitie is naar de overwegen toe, maar wat zij precies gaan doen om de situatie op te lossen, wist de woordvoerster niet.
Door Zeeland loopt één spoorlijn vanaf het Brabantse Bergen op Zoom tot aan Vlissingen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zou nog niet eens zo'n slecht plan zijn... DB in Nederland, ICE's ipv HSL, etc.Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:31:
[...]
Maargoed, het is Schultz. Die zou de spoorwegen nog verkopen aan de Duitsers als ze dacht dat ze dan van het gezeur af zou zijn...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
DB is gewoon de "staat", net als de NS.Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:57:
[...]
Zou nog niet eens zo'n slecht plan zijn... DB in Nederland, ICE's ipv HSL, etc.
Verwijderd
Meer vertragingen, ja daar zit de Nederlander echt op te wachten.Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:57:
[...]
Zou nog niet eens zo'n slecht plan zijn... DB in Nederland, ICE's ipv HSL, etc.
hahahhahah nice!!
Wat betekent IXL en tijdelijke beveiliging?Het systeem dient extra ruimte te bieden voor IXL en "tijdelijke beveiliging" in
verband met een toekomstige ombouw naar ERTMS Level 2 opdat
desinvesteringen voorkomen worden.
[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2012 08:22 ]
Nope dit is niet van DSSU en dit is geen aanbesteding, dit werk is al in uitvoeringIJnte schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:37:
Volgens mij ben ik de enige SW man hier tochBen je nu teksten uit aanbestedingen hier aan het neerzetten
Klinkt namelijk als een tekst voor DSSU
[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2012 11:01 ]
Mm, vaag? Je zou toch ook op de hoogte moeten zijn van OV SAAL Cluster C? En ik ken er nog 1 waar het in staat.IJnte schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:18:
Ik ken maar 3 projecten waar dergelijke teksten gebruikt worden:
1) Houten (draait al)
2) VR-Ln (al gebouwd), september in dienst
3) DSSU (bestek op de markt).
IXL staat gewoon voor interlocking (ook wel beveiliging genoemd).
Is dat ontwerp van Utrecht 2.0 ergens online te vinden?ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:46:
[...]
Jawel, volgens mij wel... volgens mij kunnen die IC nog het linkerspoor op de fly-over bereiken (verder naar links kan idd niet) maar ik zal morgen even op het ontwerp kijkenweet het niet uit m'n hoofd
De islam kan uw vrijheid schaden
Nee, project is nog in aanbesteding.Wokschotel schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Is dat ontwerp van Utrecht 2.0 ergens online te vinden?
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
[ Voor 27% gewijzigd door Sefyu op 15-08-2012 12:54 ]
Ze zullen hem vast alleen vragen of ie de volgende keer zijn gele veiligheidsjasje wel even wil aantrekken voordat ie het spoor betreed.Sefyu schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:54:
Wat zal het worden, schorsing? Non-actiefstelling? Ontslag?
Brandjes blussen, wat denkt hij wel niet.
Als een van de genoemde zaken het geval gaat worden, dan maakt welke dienstregeling dan ook niet meer uit, de boel gaat toch plat. Dan kun je toch gewoon door blijven rijden zoals dienstregeling?Minder treinen
Door het verwachte onweer ziet de NS zich genoodzaakt vanaf 17.00 uur minder treinen te laten rijden tussen Rotterdam, Amsterdam en Amersfoort en tussen Den Haag en Utrecht.
"Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding", laat de NS via een verklaring weten. "Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen."
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
http://www.prorail.nl/Per...Groningen-Leeuwarden.aspxmarcop23 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:26:
Lw - Gn gaat 16 dagen plat. Gezien ze hier in Groningen in 3 dagen al heel wat konden doen, ben ik benieuwd wat er daar allemaal gaat gebeuren. Ja, spoorvernieuwing en overwegen opnieuw, maar dat gebeurde bij Gn - Dz ook, maar dan in minder tijd.
Iemand die als insider weet waarvoor alle tijd nodig is? Ben best benieuw hoeveel er allemaal vervangen wordt dan
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 13:38 ]
Perron 4... je zegt het goed, is maar 1 roltap in bedrijf, wie bedenkt om just daar 1000 mensen op een trein te laten stappenRobkazoe schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:52:
Ik liep net vanuit m'n werk naar busstation zuid en zag net de Sziget trein A met veel vrolijkheid vertrekken rond 16.44. En een partij lege blikken bier op peron 4![]()
De A-trein heeft gewacht voor een rood sein en moest terug naar Amersfoort. Daarom is deze pas na de B-trein vertrokken.Luccus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:16:
[...]
Raar verhaal: de treinpaden zijn altijd Emmerich - (via Utrecht naar) Amersfoort - Utrecht - Emmerich geweest; daar is niks aan veranderd recent en dus reed het precies zoals gepland...

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 15-08-2012 13:43 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Hoef je geen insider voor te zijn. Strukton verteld het je graag.marcop23 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:26:
Lw - Gn gaat 16 dagen plat. Gezien ze hier in Groningen in 3 dagen al heel wat konden doen, ben ik benieuwd wat er daar allemaal gaat gebeuren. Ja, spoorvernieuwing en overwegen opnieuw, maar dat gebeurde bij Gn - Dz ook, maar dan in minder tijd.
Iemand die als insider weet waarvoor alle tijd nodig is? Ben best benieuw hoeveel er allemaal vervangen wordt dan
Moet je eens op een perron in Breda, Rotterdam, Schiphol of Amsterdam gaan kijken als de Fyra toeslagvrij is. "Trein met toeslag", aldus de CTA/TBP. Het is maanden van tevoren bekend dat de Fyra op die dag toeslagvrij is (ivm werkzaamheden), maar CTA aanpassen is kennelijk onmogelijk.LauPro schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Verder was het ONMOGELIJK om het bericht 'Sziget Festival' (Sziget-festival) op de CTA's aan te passen naar 'Sziget B-trein'. Dan denk ik echt jongens fuck de CTA's.... Volgend jaar nemen we zelf wel een aantal flipovers mee en die zetten we op het perron. Dan hebben we 100% controle over hoe we mensen kunnen informeren wat er precies wanneer rijdt.
Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:01:
Mensen op de maan zetten? Sure, doen we. Robotjes op Mars? Geen probleem. 3 woorden weghalen op een CTA/TBP? On-mo-ge-lijk.
Nooit geweten dat NS en/of Prorail mensen naar de maan gestuurd hebben, of robots naar Mars gestuurd. Verbaast me dat het zo goed geheim gehouden is.Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:01:
[...]
Mensen op de maan zetten? Sure, doen we. Robotjes op Mars? Geen probleem. 3 woorden weghalen op een CTA/TBP? On-mo-ge-lijk.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:
[...]
Nooit geweten dat NS en/of Prorail mensen naar de maan gestuurd hebben, of robots naar Mars gestuurd. Verbaast me dat het zo goed geheim gehouden is.
[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 15-08-2012 14:22 ]
You can't spell NASA without NS!wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:
[...]
Nooit geweten dat NS en/of Prorail mensen naar de maan gestuurd hebben, of robots naar Mars gestuurd. Verbaast me dat het zo goed geheim gehouden is.
SpacetrainJeoh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:23:
[...]
You can't spell NASA without NS!
Almere-Buiten is dus binnenkort (terecht) geen IC-station meer, gaan er nog meer stations gedegradeerd worden? Ik noem een Heemstede-Aerdenhout... Of zal Sloterdijk ooit nog eens een 'echt' IC-station worden, waar niet de helft van de ICs tussen Amsterdam CS en Schiphol niet stopt?
Ik heb begrepen dat het op station Hoogezand - Sappermeer was. Daar moet ie dan toch stoppen. Verder rijden er op dit baanvak (maar) 4 treinen per uur. Je veroorzaakt dus niet veel meer hinder dan dat het brandje zelf al doet.Fiber schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:32:
Raar brandje... Heeft die conducteur nou zijn trein gestopt om dat brandje te blussen...? Tussen Utrecht en Amsterdam zou ik zoiets toch niet graag proberen denk ik...
Ja, want Zuid en Amstel zijn ook van die relevante stationsArcticWolf schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
[...]
Spacetrain![]()
Volgens mij zijn alleen Centraal, Amstel en Zuid volwaardige IC stations. Denk niet dat Sloterdijk of Bijlmer geupgrade gaan worden.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Zuid en Amstel hebben de businessparksijdod schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:13:
[...]
Ja, want Zuid en Amstel zijn ook van die relevante stations
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Als je vaker op Utrecht komt dan weet je dat ze het station aan het verbouwen zijn. Ik geloof dat er een peron dicht zit (spoor 14/15). De treinen van spoor 14/15 komen nu op spoor 11/12 aan, de treinen van spoor 11/12 worden vertrekken nu veelal van spoor 9. Het is dus een beetje inschikken op Utrecht Centraal en daarom kun je niet een eigen spoor uitkiezen.LauPro schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Perron 4... je zegt het goed, is maar 1 roltap in bedrijf, wie bedenkt om just daar 1000 mensen op een trein te laten stappen.
klopt... en dit wordt ook een kopspoor.Robkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
Dat spoor 4 niet breed is, weten ze bij ProRail ook wel. Deze gaan geloof ik later nog verbreed worden.
Ja, maar het hele traject van een nieuw flippertje maken is nu geelimineerd. Dan mag het toch wat sneller kunnen?IJnte schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
Als ik jullie meld dat het systeem nog steeds zo werkt als met de "flipper CTA's" dan kan je wel voorstellen dat het onmogelijk is om 'even' je treinnaam te veranderen. Daar koste het ook maanden om een nieuwe stationsnaam in te voeren omdat er extra bordjes toegevoegd moesten worden aan het systeem. Achter de schermen werkt zo'n digitale CTA exact hetzelfde (BEPAC denk ik..) als de oude flipperkasten. Dat gaat gelukkig veranderen (infoplus).
[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 16:43 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dan ben je te laat en zijn de goedkoopste tickets al weg. Toch zijn ze er nog wel voor 29 Euro enkele reis, maar dan moet je niet al te kritisch zijn wat betreft reis data en vertrektijden.Robkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:56:
[...]
in München
met de trein
vanaf € 29 enkele reis
Dit staat op de NS site. Ga je vervolgens voor tickets zoeken, dan ben je minimaal 150 euro kwijt. Dat het een minimale prijs is, nog tot daar aan toe maar dat de ticket 400% duurder is...
[ Voor 157% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 20:19 ]
[ Voor 21% gewijzigd door JeroenH op 15-08-2012 20:27 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Maar ze hebben toch ook 'Sziget Trein' er op kunnen krijgen? Dat was natuurlijk wel maanden van tevoren bekend maar toch. Lijkt mij niet dat ze daarvoor helemaal speciaal een entry gaan maken.IJnte schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
Als ik jullie meld dat het systeem nog steeds zo werkt als met de "flipper CTA's" dan kan je wel voorstellen dat het onmogelijk is om 'even' je treinnaam te veranderen. Daar koste het ook maanden om een nieuwe stationsnaam in te voeren omdat er extra bordjes toegevoegd moesten worden aan het systeem. Achter de schermen werkt zo'n digitale CTA exact hetzelfde (BEPAC denk ik..) als de oude flipperkasten. Dat gaat gelukkig veranderen (infoplus).
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
hier 3... en een flitsRobkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:21:
Niet om sarcastisch te doen, maar heeft de spoorwegen ergens in het westen van het land last gehad van het "noodweer"? Hier is nog geen druppel regen gevallen...
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 17-08-2012 16:49 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nederlands is makkelijker als je denkt.
zijn dat excuus cakejes waar ze een grote voorraad van hebben?Jeoh schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:10:
Gisteren weer een Fyra gestrand tussen Rotterdam en Schiphol. Ik zat in de Fyra van 18:27 vanuit Amsterdam en wij gingen via Leiden / Den Haag, volgens de omroep wegens stroomproblemen op de HSL (met uitgebreid excuses).
Vandaag nog cakejes gehad in de V250, mogen ze meer doen
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2012 20:07 ]
Volgens mij heb ik hem vandaag ook zien staan. Stond hij langs de A200 opgesteld? Blijf het alleen niet zo'n hele bijzondere trein vinden. Vind de kleurstelling niet zo mooi aan de buitenkant en de DD-AR blijft een vieze nasmaak in mijn mond houden. Maar dat komt door de jarenlange ellende van de DD-AR op de lijn Zwolle-Utrecht inclusief de vertraging en overvolle treinen en te krappe coupes/zitplekken.AW_Bos schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:09:
Dames en heren: Met trots presenteert NedTrain: De eerste zes-delige DDZ-stam.
http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/7797330608/
Voor de geinteresseerden: Dit betreft een proef om te kijken of een DDZ geen moeite heeft met oliekoeling met 6 bakken in totaal. Er komen komende week proefritten op de... Hanzelijn.
De stam is tijdelijk samengesteld met bakken uit de 7501 en 7503.
Bron van euh... Somda!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Geen idee, in Woerden zag ik dat ook.Sefyu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:24:
Ik zag vandaag een trein A'dam Centraal uitrijden met de deur van de machinist nog open. Mag dat?
Ik weet dat het over de V250 gaat, maar rijdt hij dan zo klote dat ze daarvoor al excuus-cakejes voor uitdelen?ArcticWolf schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:06:
[...]
zijn dat excuus cakejes waar ze een grote voorraad van hebben?
Nee hoor, rijdt prima. Jammer dat 'ie niet meer rijdtAW_Bos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:49:
[...]
Ik weet dat het over de V250 gaat, maar rijdt hij dan zo klote dat ze daarvoor al excuus-cakejes voor uitdelen?
I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee
[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 21-08-2012 00:44 ]
Nu rijdt hij weer normaal tot december wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat.AW_Bos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:43:
[...]
I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee...
Zijn eerste rit reed hij volgens zeggen van een kennis echt bijna 250 km/h. Maar is dat nog steeds zo? Of rijdt hij weer op normale snelheid? Ik wil nu een keer de 250 km/h op de HSL meemaken.
Dus, wat doet 'ie nou?
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2012 08:31 ]
35 vervoerders? Ik kom niet verder dan de NS, Arriva, Syntus en Veolia.UTRECHT - Volgend jaar zullen de 35 vervoerders op het spoor in totaal 3,3 miljoen treinritten uitvoeren.
Dat is een toename van 100.000, meldde dinsdag ProRail. Ook komt de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) in gebruik en zijn negen nieuwe stations in de dienstregeling opgenomen. Nieuw is ook dat Arriva vijf lijnen in het oosten overneemt van Syntus en de NS. Ongeveer 30 procent van alle treinen krijgt een andere vertrektijd.
Elk jaar moet spoorbeheerder ProRail behoorlijk puzzelen om aan alle wensen van de vervoerders tegemoet te komen. Met name door de ingebruikname van de Hanzelijn was het flink passen en meten in de dienstregeling.
Groningen Europapark, Almere Poort, Halfweg-Zwanenburg, Hengelo Gezondheidspark, Utrecht Leidsche Rijn (medio 2013), Hoevelaken, Maastricht Noord (medio 2013), Dronten en Kampen Zuid zijn de nieuwe stations die in de dienstregeling zijn opgenomen.
De NS laat meer treinen rijden op de lijnen Zwolle-Groningen, Zwolle-Leeuwarden en Eindhoven-Sittard.
Goederentreinen
De snelheid van de goederentreinen gaat in de nieuwe dienstregeling omhoog van 85 naar 95 kilometer per uur. In 2013 rijden er evenveel goederentreinen als in 2012. Daardoor ontstaat er meer ruimte op het spoor.
Vooral op en bij de stations Utrecht CS en Den Bosch wordt volgend jaar veel gewerkt. Maar ook aan het spoor en de stations in Eindhoven, Breda en Zwolle staat volop werk op het programma.
Knap
De Maatschappij Voor Beter OV vindt de prestatie van ProRail knap, maar mooier dan die lijkt. Dat komt doordat op de Hanzelijn sneller gereden had kunnen worden, als de benodigde treinen waren uitgerust met het juiste veiligheidssysteem.
Ook baalt de organisatie ervan dat op sommige trajecten het sneller reizen is met een sprinter, in plaats van met een overstap tussen twee intercity's. Beter OV vindt dat er op dergelijke trajecten geen sprinters zonder toilet mogen worden ingezet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq