Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.881 views

Onderwerpen

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Dat is toch elk jaar?

En eigenlijk ook wel logisch, dat ze met de inflatie meestijgen

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:10:
[...]

Dat is toch elk jaar?

En eigenlijk ook wel logisch, dat ze met de inflatie meestijgen
welke inflatie? mijn loon gaat echt geen 2,4% omhoog dit jaar... mijn werkgever ziet het loon liever omlaag gaan, maar dat zit er gelukkig niet in 8)7

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44

Onbekend

...

Ook al is er geen inflatie, de NS kan wel te maken hebben met hogere kosten.

Een huishouden heeft ook hogere kosten (brandstof, voedsel, elektriciteit, gas) terwijl er geen inflatie is......

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ArcticWolf
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:27:
Ook al is er geen inflatie, de NS kan wel te maken hebben met hogere kosten.

Een huishouden heeft ook hogere kosten (brandstof, voedsel, elektriciteit, gas) terwijl er geen inflatie is......
I know... maar staan de kosten evenredig tegenover de service? Er kunnen wel meer treinen zijn gaan rijden in de afgelopen jaren, maar ze doen wel een stuk langer over hetzelfde traject. Trein van Nijmegen naar Den Helder, stopt 8 minuten in Arnhem, 8 minuten in Utrecht en ook nog wat minuten in Amsterdam 8)7
en dan ook nog 1 week langer met aangepaste dienstregeling rijden terwijl er allang geen sneeuw meer ligt... okay ik klaag niet want ik kan nog een paar jaar m'n OV-afstudeerabonnement verlengen voor 50 euro pj en dan vanaf 9u en in het weekend altijd 40% korting (die kaart bestaat allang niet meer) maar toch...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:08:
[...]

Trein van Nijmegen naar Den Helder, stopt 8 minuten in Arnhem, 8 minuten in Utrecht en ook nog wat minuten in Amsterdam 8)7
Ah, niet overdrijven. 7, 3 en 4 minuten.
Maar dat is die verd*mde knooppuntsdienstregeling die we hebben. Als hij dat niet zou doen had je de afgelopen 20 jaar in Utrecht geen 3 minuten overstap op de trein naar Schiphol of Den Haag gehad maar een 27 minuten overstap. Nu met de kwartiersdiensten is het 3 versus 12 minuten, dus het is wat beter.
Maar pas bij een integrale 10-minutendienst wordt het tijd om de knooppuntsdienstregeling vaarwel te zeggen. Dan wegen de voordelen van de korte overstapverbindingen niet meer op tegen het rijtijdsverlies van de overstapvrije verbinding.
Nu maar hopen dat NS daar ook een keer klaar voor is. Het rapport hierover is al een jaar of 10 oud.

Signatures zijn voor boomers.

• ArcticWolf
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:24:
[...]

Ah, niet overdrijven. 7, 3 en 4 minuten.
Maar dat is die verd*mde knooppuntsdienstregeling die we hebben. Als hij dat niet zou doen had je de afgelopen 20 jaar in Utrecht geen 3 minuten overstap op de trein naar Schiphol of Den Haag gehad maar een 27 minuten overstap. Nu met de kwartiersdiensten is het 3 versus 12 minuten, dus het is wat beter.
Maar pas bij een integrale 10-minutendienst wordt het tijd om de knooppuntsdienstregeling vaarwel te zeggen. Dan wegen de voordelen van de korte overstapverbindingen niet meer op tegen het rijtijdsverlies van de overstapvrije verbinding.
Nu maar hopen dat NS daar ook een keer klaar voor is. Het rapport hierover is al een jaar of 10 oud.
Mwja de laatste projecten om de 10-minutendienst te realiseren gaan volgend jaar in uitvoering.
Ik zit zelf op de projecten SAAL Cluster A (Schiphol - Duivendrecht): Volledige 4 sporigheid tot de Utrechtboog.
Project DSSU (Doorstroming Station Utrecht): op enkele wissels die nodig zijn voor de dienstregeling gaan alle wissels eruit (dat zijn er heul veul :9 ) + Utrecht CS in en uitrijden wordt 80km/u gemaakt _/-\o_
Nu is het vaak: 140/130 - 100 - 60 - 40
Maar de beste verbeteringen zijn:
Utrecht - Arnhem/Den bosch: 80 - 140 (140 vanaf Utrecht Vaartserijn)
Arnhem - Utrecht wordt 140 - 80 - 40 (40 alleen een kort stukje)
Den Bosch - Utrecht wordt 140 - 80
Utrecht - Amsterdam/Gouda: 80 - 130/140

Als deze projecten af zijn kan de 10-minuten dienstregeling van start (en de rijtijden worden korter) 8)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Project DSSU is nog maar de vraag of dat zo'n zegen is. Ik voorspel nog vaker totale uitval van het spoorverkeer. Iig ben ik het totaal niet eens met de huidige fixatie van prorail: elke wissel is er eentje te veel.

Het grootste obstakel voor het stoppen van de knooppuntsdienstregeling is volgens mij ook meer de mindset van NS. NS moet durven die knop om te zetten en die korte overstapverbindingen vaarwel te zeggen. Je moet het ook aan de reizigers kunnen uitleggen. Op dit moment is het juist de kracht van de dienstregeling. Je moet duidelijk kunnen laten zien dat het opgeven meer verbeteringen geeft dan het vasthouden eraan.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:03:
Project DSSU is nog maar de vraag of dat zo'n zegen is. Ik voorspel nog vaker totale uitval van het spoorverkeer. Iig ben ik het totaal niet eens met de huidige fixatie van prorail: elke wissel is er eentje te veel.

Het grootste obstakel voor het stoppen van de knooppuntsdienstregeling is volgens mij ook meer de mindset van NS. NS moet durven die knop om te zetten en die korte overstapverbindingen vaarwel te zeggen. Je moet het ook aan de reizigers kunnen uitleggen. Op dit moment is het juist de kracht van de dienstregeling. Je moet duidelijk kunnen laten zien dat het opgeven meer verbeteringen geeft dan het vasthouden eraan.
Zonder goede overstapmogelijkheden verliest het OV het helemaal van de auto. Zoals eerder in het topic aangehaald kan je dan overstaptijden van 27 min krijgen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik snap je punt en ik had ook m'n twijfels, tot ik zelf het ontwerp zag. Het is best wel een ingenieus ontwerp en er zijn nog steeds bijsturingsmogelijkheden.
De grootste problemen zijn verwijderd, je kon namelijk van spoor 18 helemaal naar spoor 1 (en andersom). dat zijn 36 x 1:9 EW + tig aantal kruiswissels van 1:4,5 (west-zijde). Dat zijn helaas de meest storingsgevoelige apparaten in het spoor die je maar kan hebben, erger kan gewoon niet.
Alle EW en kruiswissels worden nu geschrapt bij Utrecht, er blijven daarentegen net voor het station of net daar buiten wel overloop wissels bestaan voor eventuele bijsturing.
Er wordt totaal geen gebruik gemaakt van die enorme spoorwisselingen, dus waarom zou je deze erin houden?
Daarnaast zijn kritieke paden voorzien van 1:15 GW wissels. Deze zijn bereidbaar met 80km/u afbuigend en een stuk minder storingsgevoelig dan EW/KW.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PolarBear schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.
Eh, dat is toch wat ik zeg?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:59
PolarBear schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Zonder goede overstapmogelijkheden verliest het OV het helemaal van de auto. Zoals eerder in het topic aangehaald kan je dan overstaptijden van 27 min krijgen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Je kan het knooppuntmodel pas los laten als je minimaal elke 10 min een trein laat rijden, een soort metro model.
Nu worden op veel plekken wel 10 minuten diensten gereden, maar er zullen ook heel veel treinen zijn die
a. niet elke tien minuten gaan rijden omdat het daar simpelweg niet druk genoeg is.
b. wel druk genoeg zijn, maar simpel geen 10 minuten regelingen kunnen rijden ivm capaciteit (slechts 2 spoorlijnen). Ik vermoed vooral dat de stoptreinen dit lastig gaat worden.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:11:
Ik snap je punt en ik had ook m'n twijfels, tot ik zelf het ontwerp zag. Het is best wel een ingenieus ontwerp en er zijn nog steeds bijsturingsmogelijkheden.
Ik heb de indruk dat het straks niet meer mogelijk is om Arnhem - Den Haag te rijden. Klopt dat?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind een drie minuten overstap sowieso te krap, tenzij het op hetzelfde perron is natuurlijk. Maar als je eerst naar boven moet, of die enge tunnel in, dan is dat nauwelijks te doen op Utrecht.

Dan liever helemaal geen rekening meer houden met overstappers, maar wel minimaal drie Intercity's en drie stoptreinen per uur alle kanten op...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ArcticWolf
  • Niet online
rutgerw schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Ik heb de indruk dat het straks niet meer mogelijk is om Arnhem - Den Haag te rijden. Klopt dat?
Jawel, volgens mij wel... volgens mij kunnen die IC nog het linkerspoor op de fly-over bereiken (verder naar links kan idd niet) maar ik zal morgen even op het ontwerp kijken :p weet het niet uit m'n hoofd :P

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-08-2012 17:46 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27
ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:46:
[...]

Jawel, volgens mij wel... volgens mij kunnen die IC nog het linkerspoor op de fly-over bereiken (verder naar links kan idd niet) maar ik zal morgen even op het ontwerp kijken :p weet het niet uit m'n hoofd :P
Correct.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Er gaat vandaag iedere drie uur een V250.

- Rotterdam naar Amsterdam: 8:08, 11:08, 14:08, 17:08, 20:08. Schiphol V x:35
- Amsterdam naar Rotterdam: 07:10, 10:10, 13:10, 16:10, 19:10. Schiphol V x:24

De trein is ingelegd aan 160 km/h. Het betreft in ieder geval stel 4806.

We are shaping the future

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand meer info over de trein waarmee de Olypische sporters mee komen?

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35
Als ze de V250 gebruiken voor de Olympische Sporters dan hebben ze gelijk die trein op de kaart gezet... maar tja.. het is de NS he ;)

Doe maar een onsje meer...

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
PolarBear schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:25:
Iemand meer info over de trein waarmee de Olypische sporters mee komen?
Fotootjes.

• ArcticWolf
  • Niet online
De bouw aan de SUNIJlijn is per direct stil gelegd wegens gescheurde spoorstaven na het lassen.... dus hij gaat voorlopig nog niet in dienst O-)

• Alex)
Intheweb schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:50:
Als ze de V250 gebruiken voor de Olympische Sporters dan hebben ze gelijk die trein op de kaart gezet... maar tja.. het is de NS he ;)
V250 heeft nog geen typetoelating in België.

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:58:
De bouw aan de SUNIJlijn is per direct stil gelegd wegens gescheurde spoorstaven na het lassen.... dus hij gaat voorlopig nog niet in dienst O-)
Waar zijn ze gescheurd? Heb je hier meer nieuws over?

Vanochtend stond er in de Volkskrant ook een heel stuk over de verplaatsing van het omroeppersoneel van Prorail naar NS toe. NMa, de concurrerende vervoerders en een reizigersvereniging waren allemaal tegen. Toch apart dat de minister iets wilt, maar dat het door een andere overheidsinstantie tegengehouden worden. :F

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:26:
[...]

Waar zijn ze gescheurd? Heb je hier meer nieuws over?

Vanochtend stond er in de Volkskrant ook een heel stuk over de verplaatsing van het omroeppersoneel van Prorail naar NS toe. NMa, de concurrerende vervoerders en een reizigersvereniging waren allemaal tegen. Toch apart dat de minister iets wilt, maar dat het door een andere overheidsinstantie tegengehouden worden. :F
Ze zijn tussen Nieuwegein centrum en de krappe boog richting Utrecht (zo'n 400 meter uit m'n hoofd) Het Rheda City systeem aan het leggen.
Dit zijn groefrails ingegoten in beton, dus de spoorsecties waren gemonteerd en de eerste laag beton was uitgehard. Afgelopen week zijn ze begonnen met de spoorsecties te thermietlassen en vanmorgen kwamen ze erachter dat op de laspunten de spoorstaven in de lengte richting zijn gescheurd.
Het is een kopgeharde groefrail die (na navraag) alleen in Singapore is toegepast.
Dus er kunnen 2 dingen fout zijn gegaan:
-De opdrachtgever heeft de verkeerde lasspecificaties aan de aannemer doorgegeven (het was een klassiek RAW bestek)
-De aannemer heeft de lasploegen verkeerd geinstrueerd.

Het enige wat ik tot nu toe weet is dat er 4 lasploegen aan het werk waren, alle 4 de lasploegen waren van 4 verschillende bedrijven. Alle lassen van alle 4 de ploegen zijn gescheurd.
Daarnaast hoorde ik dat de opdrachtgever en iemand van de TU delft het oneens waren over de mogelijke oorzaak....
dus het is nog even afwachten.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:26:
Vanochtend stond er in de Volkskrant ook een heel stuk over de verplaatsing van het omroeppersoneel van Prorail naar NS toe.
Waar dan? Ik kan het niet terugvinden.
NMa, de concurrerende vervoerders en een reizigersvereniging waren allemaal tegen. Toch apart dat de minister iets wilt, maar dat het door een andere overheidsinstantie tegengehouden worden. :F
Als de minister haar werk goed had gedaan dan was het voorstel zo gemaakt dat het binnen de mededingingsregels valt - of waren de regels aangepast zodat het voorstel uitgevoerd kon worden. Het is echt niet zo dat een minister boven de wet staat... :F

• Alex)
Maar een minister van Infrastructuur heeft geen zeggenschap over mededingingsregels, dat is aan haar collega's van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:20:
Maar een minister van Infrastructuur heeft geen zeggenschap over mededingingsregels, dat is aan haar collega's van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.
Natuurlijk. Daarom zitten die ook samen in een kabinet, zodat ze daar samen aan kunnen werken ;-) Dat is een stuk effectiever dan in je eentje een plan proberen door te zetten en vervolgens door de NMa teruggefloten worden.

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 13-08-2012 13:26 ]

• Alex)
Tsja, mee eens. Maar ik vond het sowieso al een onzalig plan, dat heb ik altijd al gevonden. Ik had liever gezien dat men naar Brits voorbeeld meer zou gaan samenwerken (ATOC, National Rail Enquiries). Dat is eerlijker tegenover de vervoerders, terwijl het doel hetzelfde is.

Het probleem is dat minister Schultz zich weinig voor het spoor interesseert, en toen NS de optie "Laat ons het doen" presenteerde dat met beide handen heeft aangegrepen om maar van het gezeur af te zijn. Want zo rolt Schultz: de gemakkelijkste optie kiezen zodat ze ervan af is. Zie ook: Hoofdrailnet/HSL 2015-2025

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:44:
Tsja, mee eens. Maar ik vond het sowieso al een onzalig plan, dat heb ik altijd al gevonden. Ik had liever gezien dat men naar Brits voorbeeld meer zou gaan samenwerken (ATOC, National Rail Enquiries). Dat is eerlijker tegenover de vervoerders, terwijl het doel hetzelfde is.

Het probleem is dat minister Schultz zich weinig voor het spoor interesseert, en toen NS de optie "Laat ons het doen" presenteerde dat met beide handen heeft aangegrepen om maar van het gezeur af te zijn. Want zo rolt Schultz: de gemakkelijkste optie kiezen zodat ze ervan af is. Zie ook: Hoofdrailnet/HSL 2015-2025
Het akkoord op de landelijke uitrol voor ERMTS was ook heel erg snel gegeven door haar na het ongeluk, terwijl de helft van de stakeholders het er niet mee eens was.
Ze weet volgens mij niet eens wat ATB/ERMTS inhoudt }:O

Is er trouwens onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de landelijke invoer van ERMTS?

kwam ik trouwens net tegen @ ah.nl
http://www.ah.nl/ns
dagkaarten voor 16 eur :o

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 13-08-2012 14:16 ]

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

Vanochtend in de eerste V250 van vandaag gezeten. Leuk interieur, maar de stoelen zijn wel hard vergeleken met het huidige materieel...

• Alex)
NS is sowieso redelijk conservatief als het aankomt op treinbeveiliging, voor hun hoeft ERTMS niet (want dan moeten ze hun vloot uitrusten met een duur nieuw beveiligingssysteem). De voordelen van ERTMS t.o.v. ATB zitten vooral in het interoperabele aspect, het feit dat je harder kunt rijden, remcurvebewaking, in-cab signalling, enz.

Veel van deze voordelen van ERTMS zijn in Nederland niet nodig: 200 ipv 140/160 is amper haalbaar gezien de vorm van het netwerk (veel stations), tijdwinst is ook relatief en met seinoptimalisatie is ook veel winst te halen, en ERTMS is vrij conservatief qua remcurves. Dat Nederland een keer over moet op ERTMS is wel redelijk duidelijk, maar de nood is niet dermate hoog dat het binnen 10 jaar moet. In België is de nood hoger. :)

Maargoed, het is Schultz. Die zou de spoorwegen nog verkopen aan de Duitsers als ze dacht dat ze dan van het gezeur af zou zijn.
Jeoh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:28:
Vanochtend in de eerste V250 van vandaag gezeten. Leuk interieur, maar de stoelen zijn wel hard vergeleken met het huidige materieel...
Tsja, de stoelen zijn gloednieuw. :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Deze is dan wel weer grappig...
Spoorbomen in Zeeland dicht na stroomstoring
MIDDELBURG - In de provincie Zeeland zijn maandagmiddag alle spoorbomen dicht na een stroomstoring. Dat meldde de politie.

Volgens de woordvoerster was er kort voor 17.00 uur een korte stroomstoring. De spoorbomen zijn daardoor dichtgegaan en nu verstoord.

De spoorwegpolitie is naar de overwegen toe, maar wat zij precies gaan doen om de situatie op te lossen, wist de woordvoerster niet.

Door Zeeland loopt één spoorlijn vanaf het Brabantse Bergen op Zoom tot aan Vlissingen.
Denk dat de spoorwegpolitie alle slagbomen gaat verbaliseren wegens het ontwrichten van de doorstroming van trein- en wegverkeer :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Fiber

Fiber

Alex) schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:31:
[...]
Maargoed, het is Schultz. Die zou de spoorwegen nog verkopen aan de Duitsers als ze dacht dat ze dan van het gezeur af zou zijn...
Zou nog niet eens zo'n slecht plan zijn... DB in Nederland, ICE's ipv HSL, etc. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet meer na 8 uur 's avonds naar de wat kleinere stations kunnen komen…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ArcticWolf
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:57:
[...]

Zou nog niet eens zo'n slecht plan zijn... DB in Nederland, ICE's ipv HSL, etc. ;)
DB is gewoon de "staat", net als de NS.
Maar of de NS nou het voorbeeld van DB moet volgen? :+

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:57:
[...]

Meer vertragingen, ja daar zit de Nederlander echt op te wachten. :p

• ArcticWolf
  • Niet online
hahahhahah nice!! >:)

edit:
@SW mensen hier
Het systeem dient extra ruimte te bieden voor IXL en "tijdelijke beveiliging" in
verband met een toekomstige ombouw naar ERTMS Level 2 opdat
desinvesteringen voorkomen worden.
Wat betekent IXL en tijdelijke beveiliging? :?

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2012 08:22 ]

• IJnte
Volgens mij ben ik de enige SW man hier toch :? Ben je nu teksten uit aanbestedingen hier aan het neerzetten :? Klinkt namelijk als een tekst voor DSSU :)

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:37:
Volgens mij ben ik de enige SW man hier toch :? Ben je nu teksten uit aanbestedingen hier aan het neerzetten :? Klinkt namelijk als een tekst voor DSSU :)
Nope dit is niet van DSSU en dit is geen aanbesteding, dit werk is al in uitvoering ;)
Het is niet eens een eis waar ik iets mee te maken heb, maar ik scrolde er toevallig langs en dacht wtf betekent dat.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2012 11:01 ]

• IJnte
Ik ken maar 3 projecten waar dergelijke teksten gebruikt worden:
1) Houten (draait al)
2) VR-Ln (al gebouwd), september in dienst
3) DSSU (bestek op de markt).

IXL staat gewoon voor interlocking (ook wel beveiliging genoemd).

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:18:
Ik ken maar 3 projecten waar dergelijke teksten gebruikt worden:
1) Houten (draait al)
2) VR-Ln (al gebouwd), september in dienst
3) DSSU (bestek op de markt).

IXL staat gewoon voor interlocking (ook wel beveiliging genoemd).
Mm, vaag? Je zou toch ook op de hoogte moeten zijn van OV SAAL Cluster C? En ik ken er nog 1 waar het in staat.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:57

Wokschotel

Op 6 wielen

ArcticWolf schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:46:
[...]

Is dat ontwerp van Utrecht 2.0 ergens online te vinden?

De islam kan uw vrijheid schaden

• ArcticWolf
  • Niet online
Wokschotel schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Is dat ontwerp van Utrecht 2.0 ergens online te vinden?
Nee, project is nog in aanbesteding.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 06:34

silverstorm

tearing me apart

Conducteur Arriva blust brandje
HOOGEZAND – Een conducteur van Arriva heeft woensdagochtend een beginnend brandje in een spoorbiels op het station van Hoogezand-Sappemeer geblust. De conducteur was onderweg vanuit Groningen richting Nieuweschans, toen hij het brandje opmerkte.
Direct is ook de brandweer opgeroepen, maar deze bleek niet nodig. De conducteur had met flesjes water het brandje inmiddels onder controle. Het treinverkeer heeft er geen hinder van ondervonden.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mzvisavsu9_504h.jpg

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat zal het worden, schorsing? Non-actiefstelling? Ontslag?

Brandjes blussen, wat denkt hij wel niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Sefyu op 15-08-2012 12:54 ]

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Sefyu schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:54:
Wat zal het worden, schorsing? Non-actiefstelling? Ontslag?

Brandjes blussen, wat denkt hij wel niet.
Ze zullen hem vast alleen vragen of ie de volgende keer zijn gele veiligheidsjasje wel even wil aantrekken voordat ie het spoor betreed.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Driewerf 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( Stelletje faalhazen.
Minder treinen

Door het verwachte onweer ziet de NS zich genoodzaakt vanaf 17.00 uur minder treinen te laten rijden tussen Rotterdam, Amsterdam en Amersfoort en tussen Den Haag en Utrecht.

"Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding", laat de NS via een verklaring weten. "Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen."

bron
Als een van de genoemde zaken het geval gaat worden, dan maakt welke dienstregeling dan ook niet meer uit, de boel gaat toch plat. Dan kun je toch gewoon door blijven rijden zoals dienstregeling?

En er staat mij iets van bij dat NS dit soort grappen minimaal 24 uur eerder aan moet kondigen? Of heb ik dat ooit gedroomd?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Kan me wel herinneren dat ze een tijdje terug ook al eens 'uit voorzorg' het rooster halveerden en toen gebeurde er niks ... bui boog af of zo.

Anyway, ik ga maar vroeger naar huis ; ze rijden al met kortere sprinters (zomer rooster) en nu nog minder ook, daar wil ik niet in terecht komen.

• ArcticWolf
  • Niet online
@Bastien... tja
enige is dat de chaos meer te overzien wordt en dat mensen een andere methode naar huis gaan zoeken, scheelt weer hulpdiensten, extra bussen, extra personeel etc :+

ander onderwerp:
Ik zie de V250 nu elke dag een paar keer rijden en ik moet zeggen dat hem van afstand niet eens zo heel erg lelijk vindt.. het is voornamelijk de neus die zo oerlelijk is. De paintjob is wel mooi }:O

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
Lw - Gn gaat 16 dagen plat. Gezien ze hier in Groningen in 3 dagen al heel wat konden doen, ben ik benieuwd wat er daar allemaal gaat gebeuren. Ja, spoorvernieuwing en overwegen opnieuw, maar dat gebeurde bij Gn - Dz ook, maar dan in minder tijd.

Iemand die als insider weet waarvoor alle tijd nodig is? Ben best benieuw hoeveel er allemaal vervangen wordt dan :o

• Fiber

Fiber

Raar brandje... Heeft die conducteur nou zijn trein gestopt om dat brandje te blussen...? Tussen Utrecht en Amsterdam zou ik zoiets toch niet graag proberen denk ik... O-)

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:26:
Lw - Gn gaat 16 dagen plat. Gezien ze hier in Groningen in 3 dagen al heel wat konden doen, ben ik benieuwd wat er daar allemaal gaat gebeuren. Ja, spoorvernieuwing en overwegen opnieuw, maar dat gebeurde bij Gn - Dz ook, maar dan in minder tijd.

Iemand die als insider weet waarvoor alle tijd nodig is? Ben best benieuw hoeveel er allemaal vervangen wordt dan :o
http://www.prorail.nl/Per...Groningen-Leeuwarden.aspx

14,5km spoor...
men doet zo'n 200 meter per uur horren, 200 meter met de ombouw trein, 2 stopgangen van ongeveer 500 meter per uur.
dus reken maar uit 8)

edit:
zo te zien doen ze 9km horren en met de ombouwtrein, de overige 5,5km wordt met krols gedaan (=traag) dus die 16 dagen hebben ze echt wel nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 13:38 ]

• LauPro
  • Laatst online: 14-11 11:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Robkazoe schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:52:
Ik liep net vanuit m'n werk naar busstation zuid en zag net de Sziget trein A met veel vrolijkheid vertrekken rond 16.44. En een partij lege blikken bier op peron 4 _O- _O-
Perron 4... je zegt het goed, is maar 1 roltap in bedrijf, wie bedenkt om just daar 1000 mensen op een trein te laten stappen 8)7 .
Luccus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:16:
[...]
Raar verhaal: de treinpaden zijn altijd Emmerich - (via Utrecht naar) Amersfoort - Utrecht - Emmerich geweest; daar is niks aan veranderd recent en dus reed het precies zoals gepland...
De A-trein heeft gewacht voor een rood sein en moest terug naar Amersfoort. Daarom is deze pas na de B-trein vertrokken.

Verder was het ONMOGELIJK om het bericht 'Sziget Festival' (Sziget-festival) op de CTA's aan te passen naar 'Sziget B-trein' 8)7 . Dan denk ik echt jongens fuck de CTA's.... Volgend jaar nemen we zelf wel een aantal flipovers mee en die zetten we op het perron. Dan hebben we 100% controle over hoe we mensen kunnen informeren wat er precies wanneer rijdt.

Ik heb er zelf een schijthekel aan als de informatievoorziening niet op orde is. En als het al in zo'n geval een probleem is dan snap ik ook wel dat menig persoon die bij de NS werkt met zijn handen in het haar zit als hij weer eens niet de CTA kan aanpassen en het verhaal 100 keer kan uitleggen.

De trein is inmiddels weer terug in Nederland. De Hongaarse spoorwegen hebben deze 100% op tijd laten vertrekken, precies volgens schema.

In de trein zelf was het verder wel erg gezellig! Eenmaal vertrokken glijdt alles van je af.

Op de site van Vice kan je wat reisverhalen teruglezen (deze vertrok van spoor 11), hier en hier.

Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2012/08/20120803_152808.jpg
CTA...
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2012/08/20120803_153251.jpg
Drukte op perron 4.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2012/08/20120803_154301.jpg
Erg smal perron....

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 15-08-2012 13:43 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• CrazyRooster
marcop23 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:26:

Hoef je geen insider voor te zijn. Strukton verteld het je graag.

• Alex)
LauPro schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Verder was het ONMOGELIJK om het bericht 'Sziget Festival' (Sziget-festival) op de CTA's aan te passen naar 'Sziget B-trein' 8)7 . Dan denk ik echt jongens fuck de CTA's.... Volgend jaar nemen we zelf wel een aantal flipovers mee en die zetten we op het perron. Dan hebben we 100% controle over hoe we mensen kunnen informeren wat er precies wanneer rijdt.
Moet je eens op een perron in Breda, Rotterdam, Schiphol of Amsterdam gaan kijken als de Fyra toeslagvrij is. "Trein met toeslag", aldus de CTA/TBP. Het is maanden van tevoren bekend dat de Fyra op die dag toeslagvrij is (ivm werkzaamheden), maar CTA aanpassen is kennelijk onmogelijk.

In februari 2011 was de Fyra de hele maand toeslagvrij. Anderhalve week na de start van die toeslagvrije periode stond er nog steeds "Trein met toeslag" op de CTA's, uiteindelijk hebben ze het - in arren moede - weten te veranderen naar "Intercity"...

Mensen op de maan zetten? Sure, doen we. Robotjes op Mars? Geen probleem. 3 woorden weghalen op een CTA/TBP? On-mo-ge-lijk.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:01:
Mensen op de maan zetten? Sure, doen we. Robotjes op Mars? Geen probleem. 3 woorden weghalen op een CTA/TBP? On-mo-ge-lijk.
:')

• ArcticWolf
  • Niet online
RWS kan het wel, met de matrix borden op de snelweg.
ze laten zelfs zien wat de kortste route is op dat moment en waar er files staan :*)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:01:
[...]

Nooit geweten dat NS en/of Prorail mensen naar de maan gestuurd hebben, of robots naar Mars gestuurd. Verbaast me dat het zo goed geheim gehouden is.

Virussen? Scan ze hier!

• Alex)
wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Nooit geweten dat NS en/of Prorail mensen naar de maan gestuurd hebben, of robots naar Mars gestuurd. Verbaast me dat het zo goed geheim gehouden is.
Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w64/padlarf1/smile/emoking.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 15-08-2012 14:22 ]

• Jeoh

Jeoh

blaat

wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

You can't spell NASA without NS!

Almere-Buiten is dus binnenkort (terecht) geen IC-station meer, gaan er nog meer stations gedegradeerd worden? Ik noem een Heemstede-Aerdenhout... Of zal Sloterdijk ooit nog eens een 'echt' IC-station worden, waar niet de helft van de ICs tussen Amsterdam CS en Schiphol niet stopt?

• IJnte
Als ik jullie meld dat het systeem nog steeds zo werkt als met de "flipper CTA's" dan kan je wel voorstellen dat het onmogelijk is om 'even' je treinnaam te veranderen. Daar koste het ook maanden om een nieuwe stationsnaam in te voeren omdat er extra bordjes toegevoegd moesten worden aan het systeem. Achter de schermen werkt zo'n digitale CTA exact hetzelfde (BEPAC denk ik..) als de oude flipperkasten. Dat gaat gelukkig veranderen (infoplus).

• ArcticWolf
  • Niet online
Jeoh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

You can't spell NASA without NS!

Almere-Buiten is dus binnenkort (terecht) geen IC-station meer, gaan er nog meer stations gedegradeerd worden? Ik noem een Heemstede-Aerdenhout... Of zal Sloterdijk ooit nog eens een 'echt' IC-station worden, waar niet de helft van de ICs tussen Amsterdam CS en Schiphol niet stopt?
Spacetrain 8)

Volgens mij zijn alleen Centraal, Amstel en Zuid volwaardige IC stations. Denk niet dat Sloterdijk of Bijlmer geupgrade gaan worden.

• CrazyRooster
Fiber schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:32:
Raar brandje... Heeft die conducteur nou zijn trein gestopt om dat brandje te blussen...? Tussen Utrecht en Amsterdam zou ik zoiets toch niet graag proberen denk ik... O-)
Ik heb begrepen dat het op station Hoogezand - Sappermeer was. Daar moet ie dan toch stoppen. Verder rijden er op dit baanvak (maar) 4 treinen per uur. Je veroorzaakt dus niet veel meer hinder dan dat het brandje zelf al doet.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 07:08
ArcticWolf schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

Spacetrain 8)

Volgens mij zijn alleen Centraal, Amstel en Zuid volwaardige IC stations. Denk niet dat Sloterdijk of Bijlmer geupgrade gaan worden.
Ja, want Zuid en Amstel zijn ook van die relevante stations :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Ja, want Zuid en Amstel zijn ook van die relevante stations :D
Zuid en Amstel hebben de businessparks 8)7

Zuid krijgt er zelfs nog 2 spoortjes bij in de toekomst :>

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 07:08
Dus? Als de aanwezigheid van businessparks een bepalende factor is, dan kan ik er nog wel een paar noemen. Hell, dan zou Holendrecht een IC station moeten zijn, een van de grootste werkgevers in de regio zit daar pal bovenop :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Robkazoe
LauPro schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Perron 4... je zegt het goed, is maar 1 roltap in bedrijf, wie bedenkt om just daar 1000 mensen op een trein te laten stappen 8)7 .
Als je vaker op Utrecht komt dan weet je dat ze het station aan het verbouwen zijn. Ik geloof dat er een peron dicht zit (spoor 14/15). De treinen van spoor 14/15 komen nu op spoor 11/12 aan, de treinen van spoor 11/12 worden vertrekken nu veelal van spoor 9. Het is dus een beetje inschikken op Utrecht Centraal en daarom kun je niet een eigen spoor uitkiezen.

Dat spoor 4 niet breed is, weten ze bij ProRail ook wel. Deze gaan geloof ik later nog verbreed worden.

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:19:
[...]

Dat spoor 4 niet breed is, weten ze bij ProRail ook wel. Deze gaan geloof ik later nog verbreed worden.
klopt... en dit wordt ook een kopspoor.
er komt een stukjuk aan de Arnhem zijde.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJnte schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
Als ik jullie meld dat het systeem nog steeds zo werkt als met de "flipper CTA's" dan kan je wel voorstellen dat het onmogelijk is om 'even' je treinnaam te veranderen. Daar koste het ook maanden om een nieuwe stationsnaam in te voeren omdat er extra bordjes toegevoegd moesten worden aan het systeem. Achter de schermen werkt zo'n digitale CTA exact hetzelfde (BEPAC denk ik..) als de oude flipperkasten. Dat gaat gelukkig veranderen (infoplus).
Ja, maar het hele traject van een nieuw flippertje maken is nu geelimineerd. Dan mag het toch wat sneller kunnen?

NS/Prorail blinkt gewoon niet uit van technische innovatie. Ik heb het al vaker gezegd: in Duitsland stapte ik op een trein naar Kosovo Polje. Dat stond dus op de CTA en op de halaanwijzer. Kan zomaar.
Maar daar hebben ze lang geleden ook de slimme keus gemaakt om per perron om te kunnen roepen. In Nederland kan dat niet. Erg geweldig allemaal.

• IJnte
Mee eens Maasluip :) Infoplus gaat daar verandering in brengen, maar dat gaat helaas niet zo snel.

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx

nou... waar is dat noodweer?

Edit; minstens 6 weken uitstel voordat de tram weer naar Nieuwegein kan rijden hoor ik net.....

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 16:43 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:33
Ze zagen een druppie bij Dordt richting Rotterdam en Utrecht gaan :+
Ik ben blij dat ik verlost ben van de NS, zelfs op rustige dagen lukt het ze nog om dikke vertragingen te scoren.
*zucht*

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Robkazoe
Grappig iets:

Vier Oktoberfest

in München
met de trein
vanaf € 29 enkele reis

Dit staat op de NS site. Ga je vervolgens voor tickets zoeken, dan ben je minimaal 150 euro kwijt. Dat het een minimale prijs is, nog tot daar aan toe maar dat de ticket 400% duurder is...

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb er in ieder geval eentje gevonden op 25 september om 20.31 uur vanuit Amsterdam CS... heb je het aanslaan van het vat gemist maar goed :P

Wel kijken naar de CNL, alleen daarvoor is het geldig. Dan nog is het zeldzaam om het te vinden. Tijd voor een wetswijziging (?) dat er bij dit soort acties ook aangegeven moet worden wanneer het tarief beschikbaar is, al dan niet uitverkocht.

• Robkazoe
Een wetswijziging vind ik wel erg ver gaan, maar het is gewoon een deceptie. Denk je, goh wat een leuke actie en dan kost het je dik 150 euro.

• Fiber

Fiber

Robkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:56:
[...]
in München
met de trein
vanaf € 29 enkele reis

Dit staat op de NS site. Ga je vervolgens voor tickets zoeken, dan ben je minimaal 150 euro kwijt. Dat het een minimale prijs is, nog tot daar aan toe maar dat de ticket 400% duurder is...
Dan ben je te laat en zijn de goedkoopste tickets al weg. Toch zijn ze er nog wel voor 29 Euro enkele reis, maar dan moet je niet al te kritisch zijn wat betreft reis data en vertrektijden.

• ArcticWolf
  • Niet online
nvm... was verkeerd :+

maar dit gebeurt in de vliegtuig industrie ook, maar idd ze zijn er wel maar dan op /niet/ gunstige vertrekdata/tijden

[ Voor 157% gewijzigd door ArcticWolf op 15-08-2012 20:19 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik vind het ook schofterig hoor, ik kijk regelmatig even op die NS hispeed site en ik heb nog NOOIT een ticket voor de aanbiedingsprijs kunnen scoren die op een beetje schappelijke tijd rijdt.

In mijn ogen is het pure misleiding. Bij vliegtickets heb je dat niet of veel minder.

Ik ga om meerdere redenen liever met de trein dan met het vliegtuig, maar hier kunnen de spoorwegen echt nog wat leren van de luchtvaartmaatschappijen.

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenH op 15-08-2012 20:27 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• ArcticWolf
  • Niet online
je merkt er bij vliegen minder van omdat je daar meerdere (veel meer) maatschappijen hebt dan op het spoor (waar er maar 1 rijdt op een traject).
Bij een vlucht zoek je gewoon op A naar B en dan sorteren op de goedkoopste.... een paar daagjes voor en achteruit. Zo zie je al die "nep" aanbiedingen van losse maatschappijen niet.
Maar KLM, AF, BA etc... doen het allemaal als je op hun website kijkt.

Dus ze doen wel degelijk hetzelfde spelletje je krijgt er alleen minder van mee.

• JeroenH
Ik geloof dat het waar is wat je zegt hoor, maar het resultaat is dat zoeken naar een vliegticket me een vaak goed gevoel geeft (althans over de prijs, "ik wordt niet geflest") en dat zoeken naar een internationaal treinticket me vrijwel altijd met een slecht gevoel achterlaat ("He, weer niet de prijs van de aanbieding maar twee, drie, vier keer zo duur...")

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• LauPro
  • Laatst online: 14-11 11:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:29:
Maar ze hebben toch ook 'Sziget Trein' er op kunnen krijgen? Dat was natuurlijk wel maanden van tevoren bekend maar toch. Lijkt mij niet dat ze daarvoor helemaal speciaal een entry gaan maken.

Op zich is de basis prima, ze moeten gewoon berichten (tijdelijk) kunnen forceren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Robkazoe
Niet om sarcastisch te doen, maar heeft de spoorwegen ergens in het westen van het land last gehad van het "noodweer"? Hier is nog geen druppel regen gevallen...

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:21:
Niet om sarcastisch te doen, maar heeft de spoorwegen ergens in het westen van het land last gehad van het "noodweer"? Hier is nog geen druppel regen gevallen...
hier 3... en een flits :+

• JeroenH
Hier (Hilversum) een flinke bui van een minuut of vijf (flinke regen maar zeker geen 'noodweer') en dat was het...

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

In R'dam zuid is geen druppel gevallen ... en geen flits gezien.

• Jeoh

Jeoh

blaat

Gisteren weer een Fyra gestrand tussen Rotterdam en Schiphol. Ik zat in de Fyra van 18:27 vanuit Amsterdam en wij gingen via Leiden / Den Haag, volgens de omroep wegens stroomproblemen op de HSL (met uitgebreid excuses).

Vandaag nog cakejes gehad in de V250, mogen ze meer doen :)

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dames en heren: Met trots presenteert NedTrain: De eerste zes-delige DDZ-stam.
http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/7797330608/

Voor de geinteresseerden: Dit betreft een proef om te kijken of een DDZ geen moeite heeft met oliekoeling met 6 bakken in totaal. Er komen komende week proefritten op de... Hanzelijn.
De stam is tijdelijk samengesteld met bakken uit de 7501 en 7503.

Bron van euh... Somda!

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 17-08-2012 16:49 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:16

vooghel

Cunning linguist

Hebben ze het juiste weer voor uitgekozen; als hij met de verwachte hitte van dit weekend geen problemen geeft zit het de rest van het jaar wel goed :P.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zag vandaag een trein A'dam Centraal uitrijden met de deur van de machinist nog open. Mag dat?

• ArcticWolf
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:10:
Gisteren weer een Fyra gestrand tussen Rotterdam en Schiphol. Ik zat in de Fyra van 18:27 vanuit Amsterdam en wij gingen via Leiden / Den Haag, volgens de omroep wegens stroomproblemen op de HSL (met uitgebreid excuses).

Vandaag nog cakejes gehad in de V250, mogen ze meer doen :)
zijn dat excuus cakejes waar ze een grote voorraad van hebben? :D

@AW_Bos
Nice!! mooi gedaan :9~

@sefyu
Nee, maar bijna elke machinist doet het O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2012 20:07 ]

• Robkazoe
AW_Bos schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:09:
Dames en heren: Met trots presenteert NedTrain: De eerste zes-delige DDZ-stam.
http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/7797330608/

Voor de geinteresseerden: Dit betreft een proef om te kijken of een DDZ geen moeite heeft met oliekoeling met 6 bakken in totaal. Er komen komende week proefritten op de... Hanzelijn.
De stam is tijdelijk samengesteld met bakken uit de 7501 en 7503.

Bron van euh... Somda!
Volgens mij heb ik hem vandaag ook zien staan. Stond hij langs de A200 opgesteld? Blijf het alleen niet zo'n hele bijzondere trein vinden. Vind de kleurstelling niet zo mooi aan de buitenkant en de DD-AR blijft een vieze nasmaak in mijn mond houden. Maar dat komt door de jarenlange ellende van de DD-AR op de lijn Zwolle-Utrecht inclusief de vertraging en overvolle treinen en te krappe coupes/zitplekken.

• ArcticWolf
  • Niet online
ben benieuwd of de trein airco's het vandaag gaan trekken... toch wel lullig als de temp zo hoog wordt dat ze ermee stoppen :X

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De oudere VIRMs waar ik gisteren in zat hadden er wat moeite mee, maar de nieuwe hielden 't prima vol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AW_Bos

AW_Bos

Sefyu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:24:
Ik zag vandaag een trein A'dam Centraal uitrijden met de deur van de machinist nog open. Mag dat?
Geen idee, in Woerden zag ik dat ook.

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

zijn dat excuus cakejes waar ze een grote voorraad van hebben? :D
Ik weet dat het over de V250 gaat, maar rijdt hij dan zo klote dat ze daarvoor al excuus-cakejes voor uitdelen?

• Alex)
Het zijn welkomstcakejes. ;)

• Jeoh

Jeoh

blaat

AW_Bos schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Ik weet dat het over de V250 gaat, maar rijdt hij dan zo klote dat ze daarvoor al excuus-cakejes voor uitdelen?
Nee hoor, rijdt prima. Jammer dat 'ie niet meer rijdt :)

(cakejes waren wel lekker, blueberry vulling, slagroom er op...)

• AW_Bos

AW_Bos

I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee _O_...
Zijn eerste rit reed hij volgens zeggen van een kennis echt bijna 250 km/h. Maar is dat nog steeds zo? Of rijdt hij weer op normale snelheid? Ik wil nu een keer de 250 km/h op de HSL meemaken ;).

Dus, wat doet 'ie nou?

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 21-08-2012 00:44 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

I know, was even sarcastisch bedoeld. Als het meezit mag ik vrijdag met de V250 mee _O_...
Zijn eerste rit reed hij volgens zeggen van een kennis echt bijna 250 km/h. Maar is dat nog steeds zo? Of rijdt hij weer op normale snelheid? Ik wil nu een keer de 250 km/h op de HSL meemaken ;).

Dus, wat doet 'ie nou?
Nu rijdt hij weer normaal tot december wanneer de nieuwe dienstregeling in gaat.

Weet iemand hoeveel sneller het is/wordt om met de Hanzelijn van Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden te reizen tov de huidige route via Amersfoort?

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2012 08:31 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

100.000 extra treinritten in 2013
UTRECHT - Volgend jaar zullen de 35 vervoerders op het spoor in totaal 3,3 miljoen treinritten uitvoeren.

Dat is een toename van 100.000, meldde dinsdag ProRail. Ook komt de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) in gebruik en zijn negen nieuwe stations in de dienstregeling opgenomen. Nieuw is ook dat Arriva vijf lijnen in het oosten overneemt van Syntus en de NS. Ongeveer 30 procent van alle treinen krijgt een andere vertrektijd.

Elk jaar moet spoorbeheerder ProRail behoorlijk puzzelen om aan alle wensen van de vervoerders tegemoet te komen. Met name door de ingebruikname van de Hanzelijn was het flink passen en meten in de dienstregeling.

Groningen Europapark, Almere Poort, Halfweg-Zwanenburg, Hengelo Gezondheidspark, Utrecht Leidsche Rijn (medio 2013), Hoevelaken, Maastricht Noord (medio 2013), Dronten en Kampen Zuid zijn de nieuwe stations die in de dienstregeling zijn opgenomen.

De NS laat meer treinen rijden op de lijnen Zwolle-Groningen, Zwolle-Leeuwarden en Eindhoven-Sittard.

Goederentreinen
De snelheid van de goederentreinen gaat in de nieuwe dienstregeling omhoog van 85 naar 95 kilometer per uur. In 2013 rijden er evenveel goederentreinen als in 2012. Daardoor ontstaat er meer ruimte op het spoor.

Vooral op en bij de stations Utrecht CS en Den Bosch wordt volgend jaar veel gewerkt. Maar ook aan het spoor en de stations in Eindhoven, Breda en Zwolle staat volop werk op het programma.

Knap
De Maatschappij Voor Beter OV vindt de prestatie van ProRail knap, maar mooier dan die lijkt. Dat komt doordat op de Hanzelijn sneller gereden had kunnen worden, als de benodigde treinen waren uitgerust met het juiste veiligheidssysteem.

Ook baalt de organisatie ervan dat op sommige trajecten het sneller reizen is met een sprinter, in plaats van met een overstap tussen twee intercity's. Beter OV vindt dat er op dergelijke trajecten geen sprinters zonder toilet mogen worden ingezet.
35 vervoerders? Ik kom niet verder dan de NS, Arriva, Syntus en Veolia. :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 76 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!