Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.137 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
AW_Bos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:15:
De Airco schijnt problemen te geven (lekkage) bij temperaturen van 24 graden en hoger,
OMG. Wat is het toch met treinen en het weer? Als vervoerder zet je toch op het bestelformulier voor een nieuwe trein "moet geschikt zijn voor het Nederlandse weer" en dat houdt toch in dat temperaturen van -20 tot +35 geen probleem zouden moeten zijn? En dan hebben we het nog niet eens over regen, hagel, sneeuw in al zijn vormen, etc.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:43:
[...]

OMG. Wat is het toch met treinen en het weer? Als vervoerder zet je toch op het bestelformulier voor een nieuwe trein "moet geschikt zijn voor het Nederlandse weer" en dat houdt toch in dat temperaturen van -20 tot +35 geen probleem zouden moeten zijn? En dan hebben we het nog niet eens over regen, hagel, sneeuw in al zijn vormen, etc.
De DDZ is een trein uit 1990!
Deze zijn door Nedtrain OMGEBOUWD en niet nieuw besteld 8)7
http://www.treinenweb.nl/review/21

De nieuwe sprinters (voor 2018 als ik het me goed herinner) zijn wel besteld zoals jij het zegt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 27-07-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:51:
[...]
Deze zijn door Nedtrain OMGEBOUWD en niet nieuw besteld 8)7
De airco-units van DDZ zijn uiteraard spliksplinternieuw. GTW's hebben overigens ook veel last van lekkende airco's.
Dus tot nader order staan ze stil. Ik vraag me af of dit mogelijk is. In Minden is de DDZ/NID toch getest?
Nee, het zijn zwamverhalen om te kunnen verbloemen dat de treinstellen voor de lol aan de kant worden gezet... :-)

[ Voor 37% gewijzigd door Luke! op 27-07-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:02:
[...]
De airco-units van DDZ zijn uiteraard spliksplinternieuw. GTW's hebben overigens ook veel last van lekkende airco's.

[...]
Nee, het zijn zwamverhalen om te kunnen verbloemen dat de treinstellen voor de lol aan de kant worden gezet... :-)
Dat snap ik, maar hij had er over dat de treinen niet normaal besteld konden worden en daar was ik het niet mee eens. Dat de airco units nieuw zijn mag ik hopen :+
Maar wel raar... de airco technology is niet echt nieuw (al werken ze 50% van de tijd ook niet in bussen) :'(

specs voor treinen in NL:
http://ted.europa.eu/udl?...2012:TEXT:NL:HTML&tabId=1
q) Fit for use in Dutch weather conditions.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 27-07-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PolarBear schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:25:
Er wordt geen belastingontdoken, hooguit ontweken. En wat de NS doet is een geheel normale gang van zaken in het bedrijfsleven, en een logisch gevolg van het vrij verkeer van diensten en goederen binnen de EU. De overheid heeft boter op haar hoofd als men daarover gaat zeuren. Zelf hebben zij een belastingregime geschapen waar heel veel multinationals gebruik van maken om via Nederland belasting te ontwijken. Levert de Nederlandse staat misschien wel direct niet zoveel geld op maar houdt wel een grote financiële sector bezig.

Belastingontduiking = illegaal, ontwijking = legaal. Ontwijking is binnen de wet proberen zo min mogelijk belasting te betalen, volstrekt legitiem.
Dat is toch illustratief voor het falliet van de huidige constructie, zn schijnprivatisering dat er op papier wat geschoven wordt, er geen fuck verandert behalve wat extra management lagen + de belasting word elders betaald. Wat is hier precies het voordeel van behalve dat we ierland extra steunen?
JeroenH schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:43:
[...]

ooit wel eens betrokken geweest bij een willekeurig ontwerptraject?
Je komt de gekste problemen tegen die je nooit verwacht door de meest ongelukkige samenloop van omstandigheden. Kun je er allemaal uit krijgen maar dan moet je veel meer testen en dat kost geld

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 27-07-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
GoldenSample schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Dat is toch illustratief voor het falliet van de huidige constructie, zn schijnprivatisering dat er op papier wat geschoven wordt, er geen fuck verandert behalve wat extra management lagen + de belasting word elders betaald. Wat is hier precies het voordeel van behalve dat we ierland extra steunen?
Je weet dat NS-dochters in meer landen als vervoerder actief zijn en dat NSFSC dus ook niet alleen het in Nederland gebruikte NS-materieel beheert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
GoldenSample schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:11:
ooit wel eens betrokken geweest bij een willekeurig ontwerptraject?
Je komt de gekste problemen tegen die je nooit verwacht door de meest ongelukkige samenloop van omstandigheden. Kun je er allemaal uit krijgen maar dan moet je veel meer testen en dat kost geld
Jawel, in de ICT en daar heb je te maken met 'gebruikers', een nog sterkere en vooral inventievere negatieve kracht dan het weer ;)

Maar toch... elektrische treinen bestaan al sinds 1900, en zijn op grote schaal in gebruik sinds 1930 of zo, vooral in Europa. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat zoiets basics als het weer een trein kan stoppen. Een koe op de rails, een stroomstoring, een koperdief, een springer, zelfs blaadjes op de rails, kortom externe oorzaken... natuurlijk. Maar het weer? Een beetje water in een trafo?

Nee, daar kan ik anno 2012 met mijn hoofd niet goed bij.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
waar haal jij water in de trafo vandaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JeroenH schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:15:
[...]

Jawel, in de ICT en daar heb je te maken met 'gebruikers', een nog sterkere en vooral inventievere negatieve kracht dan het weer ;)

Maar toch... elektrische treinen bestaan al sinds 1900, en zijn op grote schaal in gebruik sinds 1930 of zo, vooral in Europa. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat zoiets basics als het weer een trein kan stoppen. Een koe op de rails, een stroomstoring, een koperdief, een springer, zelfs blaadjes op de rails, kortom externe oorzaken... natuurlijk. Maar het weer? Een beetje water in een trafo?

Nee, daar kan ik anno 2012 met mijn hoofd niet goed bij.
Computers bestaan al sinds de jaren 60

waar de heck om moet mijn windows update dan soms alsnog een herstart hebben na een update?

Sterker nog er komt na de zomer weer een nieuwe windowsversie uit, van de zotte! 8)7

Een nieuw ontwerp kan altijd tegen nieuwe problemen oplopen soms enkel door bepaalde combinaties die zich slecht laten testen buiten de praktijk (temperatuur, luchtvochtigheid in combinatie met wind die net turbulent ergens tussenkomt wat je in een klimaatkamer niet zo 1 2 3 voor elkaar krijgt).

Als er een SpaceShuttle uit elkaar klapt van wegen een bevroren rubberen ring terwijl ze al meer dan 30 jaar en 100 vluchten ervaring met dat ding hebben dan ga je toch niet verwachten dat bij een relatieve onnozelheid als een upgrade van een treinstel er geen foutjes in zitten?

[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 28-07-2012 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46

Onbekend

...

Onbekend schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:07:
http://www.nu.nl/binnenla...tunnel-bij-rotterdam.html

[...]

Iemand met meer informatie? Kinderziekte of gewoon een "normaal" probleem?
Teletekst:
Kort nieuws binnenland

` In een tunnel in Rotterdam-Overschie
is voor de tweede keer in vier dagen
een Fyra-trein gestrand.Volgens de NS
was het automatisch besturingssysteem
uitgevallen.De 53 passagiers konden
later in de tunnel overstappen op een
andere Fyra.Woensdag strandde ook al
een Fyra in dezelfde tunnel.Dat kwam
door een storing in het gsm-netwerk.
Het was dus geen kinderziekte. Maar om nu te gaan vertrouwen op het gsm-netwerk, dan ben ik benieuwd of die treinen rond de jaarwisseling ook nog redelijk rijden i.v.m. de grote belasting op het netwerk dan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dit betreft uiteraard wel GSM-R, niet het 'normale' GSM waar je telefoon gebruik van maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 29-07-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Zitten die ook op andere frequenties? Ik dacht dat deze ook van de zelfde frequentieruimtes gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik wikipedia mag geloven heeft GSM-R inderdaad andere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dat is een handige link en die staat nu bij mijn favorieten. :)
Met gsm-verstoringen is de invloed van providers onderling inderdaad zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het spoorwegentopic en nog niemand die de eerste reizigersinzet van de V250 heeft gemeld? :P
Twitter:
Drgl: trein 1056, V 17.10 Asd, V 17.24 Shl, A 17.51 Rtd
En weer terug dus. Ding reed als extra trein....
Reed volgens een kennis ook met de volle vaart over de HSL, zodat ie 6 minuten te vroeg op Schiphol aankwam.

[ Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2012 19:55 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eerste passagiersinzet is idd een feit geweest, de trein vetrok om 17:10 van Amsterdam Centraal en kwam een paar minuten te vroeg aan op Rotterdam Centraal :)

Was een verassingsinzet, niet van tevoren bekend gemaakt.

Uiteraard ook een spotter die hem tijdens de rit heeft vastgelegd, bij Nieuw-Vennep.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8166/7669713674_e3501bf22d_c.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:52:
Het spoorwegentopic en nog niemand die de eerste reizigersinzet van de V250 heeft gemeld? :P

[...]

En weer terug dus. Ding reed als extra trein....
Reed volgens een kennis ook met de volle vaart over de HSL, zodat ie 6 minuten te vroeg op Schiphol aankwam.
haha grappig, de dientsregeling is er idd nog niet voor 250km/u :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Filmpje vertrek:

En één van het interieur:

(beiden afkomstig van de OVL-mailinglist)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik zat erin :)

Leuk treintje, maar je kan merken dat het een budgetmodel is wanneer je het vergelijkt met een TGV, AGV, ICE of Velaro. Desalniettemin is het erg leuk om met 250 km/h voorbij auto's te zoeven, ben je zo door de GHT heen, en ligt de trein als een blok op het spoor. Je merkt vrijwel niks van wisselstraten.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:05:

Was een verassingsinzet, niet van tevoren bekend gemaakt.
Niet voor iedereen een verassing. Had alleen geen specifieke datum gehoord, alleen 'eind deze maand'. Nou dat hebben ze letterlijk genomen :P
Alex) schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:36:
Ik zat erin :)

Leuk treintje, maar je kan merken dat het een budgetmodel is wanneer je het vergelijkt met een TGV, AGV, ICE of Velaro. Desalniettemin is het erg leuk om met 250 km/h voorbij auto's te zoeven, ben je zo door de GHT heen, en ligt de trein als een blok op het spoor. Je merkt vrijwel niks van wisselstraten.
Maar hij rijdt nog gewoon 160 toch? Of wachten ze gewoon ergens wat langer om te compenseren?

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 30-07-2012 00:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De rit vandaag ging aan 250 km/h. Dat werd later wel gecompenseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
de DRGL is nog op 160 km/h gebaseerd, denk dat ze om het even te kunnen laten "zien" wat harder hebben gekard maar dan kom je te vroeg uit bij Rtd of bij Shl. En dan kan je of bij Hfd wachten of tussen Shl en Asd lekker achter al het andere treinverkeer hangen ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De trein kon redelijk doorrijden in beide richtingen. Wel duurde het stationnement te Schiphol richting Amsterdam een goede 6 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:02
Dat we het nog mogen mee maken: Een NS trein die, jawel, TE Vroeg is.

:P Laatste keer dat ik het zelf meemaakte was op de verbinding Gouda - Utrecht.
Die trein was 5 min te vroeg, maar door werkzaamheden bij Zoetermeer, was er wel plek op station Gouda.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:48:
Dat we het nog mogen mee maken: Een NS trein die, jawel, TE Vroeg is.

:P Laatste keer dat ik het zelf meemaakte was op de verbinding Gouda - Utrecht.
Die trein was 5 min te vroeg, maar door werkzaamheden bij Zoetermeer, was er wel plek op station Gouda.
Ik had het gister ook toen ik uit Rotterdam kwam... kwam om 17:13 aan terwijl in de trein "Gepland: 17:21" stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Alex) schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:36:
Kan deze trein met 250 KM/u ook door een wisselstraat? Dat lijkt mij persoonlijk een beetje gortig. Een wissel rechtdoor is niet veel anders dan normaal spoor lijkt me.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
ligt aan de hoekverhouding he? ;). Je hebt hogesnelheidswissels waar je met een behoorlijke vaart afbuigend doorheen kunt (rechtdoor heeft weinig invloed), zeg, ongeveer 200-230 km/h. Maar die zullen wel niet bij emplacementen liggen ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:25:
[...]
Kan deze trein met 250 KM/u ook door een wisselstraat? Dat lijkt mij persoonlijk een beetje gortig. Een wissel rechtdoor is niet veel anders dan normaal spoor lijkt me.
Ja, de wissels op de HSL zijn geschikt voor 300km/u rechtdoor en 170km/u afbuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
LauPro schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:25:
[...]
Kan deze trein met 250 KM/u ook door een wisselstraat?
De trein kan het prima, het hangt af van het wissel in kwestie. Ik bedoelde met mijn opmerking de wisselstraten bij Amsterdam Centraal, dat ging butter smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Reken maar de komende tijd op geen inzetten van de DDZ/NID treinstellen. De Airco schijnt problemen te geven (lekkage) bij temperaturen van 24 graden en hoger, en kan dus uitvallen. Onaanvaardbaar in deze zomer, en vooral in deze periode.

Dus tot nader order staan ze stil. Ik vraag me af of dit mogelijk is. In Minden is de DDZ/NID toch getest?
Haha, zat er nog vanochtend in en ook op Amsterdam Centraal zag ik er nog één. Dus ze rijden weer, wellicht dat het te maken heeft met de temperaturen die weer (helaas) aan het dalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Gisteren was er weer eentje voor de trein gesprongen en vanavond weer lees ik net. Echt, ik begrijp het niet. Waarom gewoon niet zelfmoord plegen door een pil ofzo, weet ik veel. Ik krijg echt de neigingen om diegenen die voor de trein zijn gesprongen tot leven te wekken en dan met mijn eigen handen te vermoorden. Klinkt misschien erg en radicaal maar heb het echt helemaal gehad met die paupers die geen leven hebben dan maar voor de trein springen en duizenden reizigers tot last zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
meestal kunnen ze er ook echt niks aan doen, daarnaast is het de makkelijkste manier... het zullen er alleen maar meer worden gezien de recente bezuinigen (7000 psychologen ontslagen in het afgelopen jaar) en maar korten op de behandelingen (m'n huisgenotes zijn beide psycholoog en ook bijna zelf overspannen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het nadeel van een pil is dat daar tijd overheengaat voordat die effectief wordt. Dan geldt ook nog eens dat het lichaam afwijzend kan reageren (uitbraken) of dat er een derde persoon is die nog op tijd is en de hulpdiensten inschakelt. Dit geldt voor vrij veel manieren van vrijwillige levensbeëindiging.

De trein is in dat opzicht een relatief makkelijke weg (al is de stap groot, natuurlijk) met een hoge slagingskans, en een korte/geen lijdensweg. Er zijn maar weinig mensen die een bewuste sprong voor de trein overleven, en dat is precies het doel van iemand met suïcidale gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dat zal best, maar het is wel enorm traumatiserend voor de machinist van zo'n trein. Die ziet iemand ineens op het spoor springen, kan niet op tijd remmen, ziet wellicht het bloed tegen de ruit spatten. Niet iets wat je wilt meemaken, laat staan meerdere keren per jaar. :N

Denk echter dat er niet veel tegen te doen is. Lekker makkelijk iedereen toegang geven tot zelfdoding met assistentie vind ik persoonlijk niet erg wenselijk. Waarom heb je anders psychiatrische hulpverlening voor depressieve mensen? Maar goed, die discussie is niet echt iets voor dit topic.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Tja, er zijn vast en zeker andere manieren om zelfmoord te plegen zonder pijn/lijden. Men kiest gewoon de makkelijkste manier en zijn duizenden anderen tot last. En dan heb ik het idd nog niet gehad over diegenen die een trauma oplopen.

Nee, als je dood wil prima maar doe het ergens waar niemand last van je heeft. En verder vind ik dat er instanties moeten komen waar je personen kan laten inslapen net als dieren. Natuurlijk moeten daar procedures aan verbonden zijn maar het lijkt me veel beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Iemand die zelfmoord pleegt is voorbij een bepaald punt, die zit zo diep in de put dat men niet meer denkt aan andere mensen. Die zit niet een week lang af te wegen of het nou wel zo tof is dat anderen er een trauma of een uur vertraging aan overhouden. Depressiviteit is moeilijk uit te leggen aan iemand die het nooit ervaren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is voor de machinisten, de conducteurs, de hulpverleners, de reizigers en de omstanders verschrikkelijk. Dat ben ik zonder meer met je eens. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Het is echter zoals het is: voor degene die dood wil is de trein de manier om te gaan. Er zijn geen andere relatief makkelijke manieren die zo trefzeker zijn als een trein.

Opmerkelijk feitje: mensen die op het punt staan om zo'n daad uit te voeren, doen naar het schijnt vaak eerst hun schoenen uit. Niet altijd, wel vaak. Zie je ergens (op een station/perron, langs het spoor, bij een overweg) een paar verlaten schoenen staan, dan is er een kans dat het daar in de buurt niet veel later mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De NS verwacht nogal wat mensen van/naar Londen blijkbaar. Er kachelt hier vandaag al een paar keer een IRM met zes bakken, vanuit Hoek van Holland, station Schiedam Centrum in. Zouden er nu echt zoveel mensen van die boot af komen rollen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens mij waren de reizen van Amsterdam - London met NS hispeed ook niet echt vol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Overwegstoring vandaag tussen Rheden en Arnhem. Gebeurt wel vaker op dat traject geloof ik, wel netjes dat er ook omgeroepen werd dat de trein wat langzamer ging rijden.

Hoe worden de overgangen in zo'n geval bediend eigenlijk? Want als je er langs komt dan zijn de bomen netjes naar beneden en staat er een aardige rij auto's voor de overgang terwijl de trein toeterend met 10 km/h langs sukkelt. Wordt dat van afstand bediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Overweg storing?

Die bomen liggen gewoon dicht en blijven dicht, failsafe schakeling. De reden dat de trein stapvoets rijd is dat de trdl een lastgeving afgeeft voor die sectie of overweg. Er zijn altijd mensen die tussen de bomen door willen of die ze omhoog duwen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Aha. Dat is dan wel zuur voor het overige verkeer dan, maar uiteraard wel de meest veilige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De bomen bleven toch openstaan bij Driebergen laatst?

ik heb het ook weleens gehad... reed naar mijn werk rond 7:00 in Nijmegen en reed over een overweg heen en ik keek toevallig in m'n achteruitkijkspiegel en toen kwam de stoptrein naar Den Bosch opeens langs rijden zonder dat de bomen omlaag waren 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iemand nog op zoek naar een nieuwe baan?
De NS zoekt duizenden nieuwe werknemers. Dat maakte het bedrijf woensdag voor de presentatie van de halfjaarcijfers bekend.

De NS heeft door de sterke vergrijzing van het personeelsbestand alleen al dit jaar 3300 nieuwe conducteurs, machinisten en monteurs nodig.

In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er 1700 medewerkers aangenomen, daar komen er in de tweede helft van dit jaar nog eens ongeveer 1600 bij.

Om werknemers te vinden zijn er verschillende initiatieven begonnen. Zo is de NS samen met het ROC Amsterdam een opleiding voor machinisten begonnen en krijgt het bedrijf een eigen bedrijfsschool voor monteurs. De mensen die op die laatste een opleiding volgen, krijgen een baangarantie.
Bron: http://www.nu.nl/economie...duizenden-werknemers.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Net om 8:24 een extra fyra op schiphol(met 5 minuten vertraging natuurlijk). Weer een v250 rit

[ Voor 6% gewijzigd door Christoph op 01-08-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 02-10 11:43
bestaudio schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:31:
Overweg storing?

Die bomen liggen gewoon dicht en blijven dicht, failsafe schakeling. De reden dat de trein stapvoets rijd is dat de trdl een lastgeving afgeeft voor die sectie of overweg. Er zijn altijd mensen die tussen de bomen door willen of die ze omhoog duwen.
Dat dus :)

Relais van de overweg valt af en komt niet meer op (door een storing). Bij een voedingsstoring valt het relais ook af en blijft de overweg ook dicht liggen. Als een overweg langer dan 5 min dicht licht gaat er een melding naar de treindienstleider en die geeft een lastgeving af aan het treinverkeer. Het wegverkeer is altijd de sjaak dan..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Bijna altijd gaan de spoorbomen naar beneden. Maar in een enkel geval blijven ze omhoog staan (meerdere malen gezien) maar dat zijn uitzonderingsgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb er wel eens over zitten denken te onderzoeken of machinist iets voor me is, maar het verdient naar mijn idee niet zo veel... Zeker voor een baan met toch flink wat verantwoording - je bestuurt een grote, dure machine met soms vele honderden mensen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ze in de luchtvaart wel voor verantwoordelijkheid betalen doen ze dan bij weg/spoorvervoer niet. Daar kijken ze naar de moeilijkheidsfactor van het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
JeroenH schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Ik heb er wel eens over zitten denken te onderzoeken of machinist iets voor me is, maar het verdient naar mijn idee niet zo veel... Zeker voor een baan met toch flink wat verantwoording - je bestuurt een grote, dure machine met soms vele honderden mensen aan boord.
Als er een tekort aan personeel ontstaat bij de NS zal het salaris vanzelf omhoog gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk niet dat het zo werkt. Hoogstens dat je een betere onderhandelingspositie hebt en hoger in de salarisschaal instapt. Maar echt niet dat je in een hogere salarisschaal komt te zitten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daarnaast die onregelmatigheidstoeslag is aardig veel, iig bij ons (spooraannemer) verdient een machinist echt niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eerste op google vind ik twee cijfers: maximaal 180 euro bruto per maand en 20% per maand (op een salaris van € 2900 dus € 580).
Voor een lagere MBO-opleiding niet verkeerd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13
Het probleem van het personeel speelt al jaren. Er zijn ondertussen al wat extra manieren aangeboord om ervoor te zorgen dat ze geen personeel te kort hebben. Zo kan personeel ervoor kiezen om hun overtollig verlof op diverse manieren uit te laten betalen (eventueel bruto met een vergoeding van 125%). Ook worden de mensen die bijna met pensioen mogen (vroeg pensioeners voor het grote deel) gevraagd om langer te blijven, al is dat natuurlijk een tijdelijk lapmiddel.

Ik vind zelf de machinisten nog wel aardig verdienen voor MBO3 niveau. Dan zit je tussen de 1694 en 2039 euro met een uitloop naar 2902 euro. Dat is bruto zonder onregelmatigheidstoeslagen. Daarnaast heb je nog een flink aantal leuke voordelen zoals onbeperkt 1e of 2e klas reizen voor jou en je gezin voor een klein bedrag per maand, je betaalt weinig pensioenpremie en een goede CAO.

Conducteurs zitten er zo'n 400 a 500 euro onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:36:
Waar ze in de luchtvaart wel voor verantwoordelijkheid betalen doen ze dan bij weg/spoorvervoer niet. Daar kijken ze naar de moeilijkheidsfactor van het werk.
De commerciele luchtvaart heeft ook wel een subtiel ander niveau van opleiding…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En de vertragingen zijn in de baas zijn tijd :P Of zou het niet zo mooi zijn.

Maar voor het opleidingsniveau van een machinist is het salaris inderdaad niet echt slecht inderdaad. Maar ik ga toch maar geen carriereswitch maken... ben ook al veel te oud :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bastien schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:46:
Maar ik ga toch maar geen carriereswitch maken... ben ook al veel te oud :+
Dat maakt weinig uit. Ze hebben genoeg mensen die pas op latere leeftijd (40+/50+) op de trein zijn gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:02:
[...]

Dat maakt weinig uit. Ze hebben genoeg mensen die pas op latere leeftijd (40+/50+) op de trein zijn gaan werken.
Ik heb vorig jaar gesolliciteerd als Machinist (standplaats Utrecht), maar er waren 4000 aanmeldingen }:O ik heb iig nu wel een nieuwe baan dus ga denk ik maar niet nog een keer solliciteren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
Maasluip schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:10:
Eerste op google vind ik twee cijfers: maximaal 180 euro bruto per maand en 20% per maand (op een salaris van € 2900 dus € 580).
Voor een lagere MBO-opleiding niet verkeerd nee.
Ik zit nu zo'n 5 jaar bij DB schenker en verdien ca 2300 a 2400 euro netto en zo nu en dan eens een uitschieter naar boven. Collega's die internationaal rijden en al wat jaartjes langer mee lopen komen met ca 3000 euro netto thuis. Niet bepaald slecht te noemen denk ik.
Maasluip schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:49:
Ik denk niet dat het zo werkt. Hoogstens dat je een betere onderhandelingspositie hebt en hoger in de salarisschaal instapt. Maar echt niet dat je in een hogere salarisschaal komt te zitten.
Een overstap naar NSR loonde tijdens de vorige "ronde" voor de meesten niet, aangezien je dan weer onderin de salarisschaal begint en er weinig (lees niets) te onderhandelen viel. Dus nee zo schijnt het niet te werken, zelfs niet als je al jaren ervaring hebt. Maar dat valt ook wel enigzins te verklaren als je ziet dat 4000 aanmeldingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Raar probleem waar ik tegenaanloop waarvan ik hoop dat er een aantal ingewijden zijn die mij meer kan vertellen.

Ik ben zelf nauw betrokken bij de organisatie van de Sziget-treinen dit jaar. Vandaag gaan er 3 van deze treinen richting Boedapest met elk 16 wagons en ongeveer 1000 mensen per trein.

Nu hebben we pas van 1 trein vorige week te horen gekregen op welk spoor de trein zou aankomen te Utrecht. En maakte we vandaag ook wat 'lolligs mee'. Afgestemd was dat de bloknummers op het perron zouden worden omgeroepen en opgehangen (dus wagon 1 staat bij Blok A en wagon 16 Blok H bijv.). Echter kwam de trein vanaf de 'verkeerde' kant het station binnen rijden waardoor dit precies omgedraaid is 8)7 . De samenstelling van de trein verschilt, niet alle wagons zijn gelijk dus de mensen bij wagon 1 moesten naar wagon 16 lopen en andersom 8)7 . De trein heeft een lengte van 400 meter... En dat terwijl de trein maar een 10 minuten stopte.

Ik vraag mij echt af, we zijn altijd maanden bezig om dit soort zaken te regelen en dan nog kan het op het laatste moment compleet anders worden.

HOE kunnen we zorgen dat dit soort dingen niet voorkomen. Moeten we Utrecht helemaal mijden :+ . Bewust dit jaar ervoor gekozen om alleen vanaf Utrecht te rijden, voorheen deden we altijd een rondje Arnhem-Utrecht-Amsterdam-Rotterdam-Den Bosch-Venlo bijvoorbeeld. Maar dat had de consequentie dat de kans op vertraging enorm toe nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat de trein verkeerdom staat heb je helemaal zelf in de hand. Of kun je iig zelf in de hand hebben.
Ik weet niet van wie de rijtuigen zijn en wie de trein samenstelt, maar aan de dienstregeling te zien kwam hij uit Duitsland en werd er in Maarssen of Amersfoort kop gemaakt. Je vraagt een pad aan dat via x-y-z loopt en je weet of en waar er kop gemaakt moet worden dus weet je ook hoe de trein komt te staan. Misschien dat je dan er gewoon wat beter bovenop moet zitten.
Dat een trein dan misschien een andere route volgt ligt aan Prorail, niet aan Utrecht.

Oh ja, volgens mij heeft 100% van je doelgroep een mobieltje met internet. Maak daar gebruik van. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 03-08-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het was ook voor de NS (die in Nederland rijdt) een verrassing begreep ik. Want men had dus al briefjes opgehangen met de andere nummering e.d., dit werd later gecorrigeerd.

We zitten er zeker wel bovenop, maar ook zakelijk lijkt het alsog niets zeker is. Op het laatste moment kunnen er nog dingen veranderen (logisch op zich). Maar ik ben dan juist benieuwd hoe dit te ondervangen. Natuurlijk communiceren we hier tig keer over.

Veel mensen nemen hun smartphone niet mee naar Sziget, dus niet iedereen heeft internet mee. En tevens was dit een ding waar men pas achter kwam toen de trein het station binnen kwam rijden....

Ik vraag mij sowieso af hoe dat met internationale treinen zit. Het kan op lange afstanden voorkomen dat een trein plotseling kop moet maken lijkt mij, Dan rijdt hij wel in omgekeerde richting verder, hoe gaat men hiermee om? Of is het gewoon een gevalletje jammer dan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bij de ICE staat de volgorde op de perrons en als deze verkeerd om binnen komt wordt dat omgeroepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom zijn er eigenlijk geen pics van de bouwput waar komend weekend weer geen treinen van/naar toe gaan?
Had die eigenlijk wel verwacht hier, of kijk ik er overheen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij nachttreinen en IC's/ICE's in Duitsland is dat inderdaad een gevalletje jammer dan. Maar dat is ver van te voren bekend (want een trein verschijnt niet uit het niets) en heeft wat minder impact omdat in de meeste treinen niet gauw 1000 mensen ineens instappen.

Maar wat dat betreft is men in Duitsland echt een stuk beter met dit soort dingen. Daar staat op de CTA gewoon dat de trein in de verkeerde volgorde rijdt. En extra treinen komen gewoon op de CTA en op de halaanwijzer. Ik heb nog wel ergens een foto van mijn trein van Nürnberg naar Kosovo Polje. Beat that, NS.

De dienstregeling werd afgelopen woensdag op Somda geplaatst, inclusief het kopmaken in Maarssen/Amersfoort. Dus je had echt bij vertrek van de treinen (in Duitsland) de bordjes kunnen aanpassen.
Of begrijp ik je verkeerd en kwam de trein niet zoals die dienstregeling voorspelde vanuit de noordelijke richting Utrecht binnenrijden?
http://www.somda.nl/forum/12132/p401338/ (weet niet of dit op het privegedeelte is).

Overigens was al op 24 juli bekend dat ze via Emmerich kwamen. Van Emmerich naar Utrecht is eigenlijk maar één route en je komt dus aan zoals je in Emmerich de grens over komt. Bij vertrek staat de trein uiteraard in de andere richting. Dus ik zie nog niet zo waarom het mis is gegaan, anders dan dat de trein verkeerdom is samengesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 03-08-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:14:
Waarom zijn er eigenlijk geen pics van de bouwput waar komend weekend weer geen treinen van/naar toe gaan?
Had die eigenlijk wel verwacht hier, of kijk ik er overheen :P
Zwolle bedoel je? Zo ja, daar is wel een weblog over: http://www.weblogzwolle.nl/content/view/30602/55/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep. Ah, zal daar eens kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 03-08-2012 15:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Er staat nu op Utrecht cs: voor sziget A-trein let op omroep bericht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:10:
Bij de ICE staat de volgorde op de perrons en als deze verkeerd om binnen komt wordt dat omgeroepen :+
Volgens mij komen ICE regelmatig fout binnen. Hoe vaak je dat wel niet hoort dat de eerste klasse coupes aan de achter kant zitten, is al als standaard zin opgenomen in het omroepsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik hoor dat inderdaad vrijwel elke ochtend wel op de dagen dat ik naar het werk trein zo ongeveer om tien voor 8 's ochtends op A'dam Centraal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik liep net vanuit m'n werk naar busstation zuid en zag net de Sziget trein A met veel vrolijkheid vertrekken rond 16.44. En een partij lege blikken bier op peron 4 _O- _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 03-08-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
LauPro schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:06:
Het was ook voor de NS (die in Nederland rijdt) een verrassing begreep ik. Want men had dus al briefjes opgehangen met de andere nummering e.d., dit werd later gecorrigeerd.

We zitten er zeker wel bovenop, maar ook zakelijk lijkt het alsog niets zeker is. Op het laatste moment kunnen er nog dingen veranderen (logisch op zich). Maar ik ben dan juist benieuwd hoe dit te ondervangen. Natuurlijk communiceren we hier tig keer over.
Raar verhaal: de treinpaden zijn altijd Emmerich - (via Utrecht naar) Amersfoort - Utrecht - Emmerich geweest; daar is niks aan veranderd recent en dus reed het precies zoals gepland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Fyra, de snelle treinverbinding tussen Amsterdam en de Belgische grens, lijkt na jaren van tegenslag en mismanagement toch een succes te worden.

Uit cijfers die NS beschikbaar heeft gesteld blijkt dat de reizigersgroei van vorig jaar zich dit jaar heeft doorgezet. Zo werd er in de afgelopen maand juli 19 procent meer treinreizen verkocht dan in dezelfde maand vorig jaar. Sinds de start van dienst in september 2009 is het het aantal reizen bijna verviervoudigd, tot bijna 240.000 verkochte reizen per maand. “De Fyra raakt bekend bij het publiek”, zo zegt een woordvoerder van NS.

De Fyra-verbinding was tot nu toe het symbool van het debacle rond de hsl. De aanleg van deze hoge snelheidslijn richting de Belgische grens kostte miljarden meer dan begroot. Toen de spoorlijn werd opgeleverd, bleken de treinen van de Italiaanse firma Ansaldobreda niet klaar voor gebruik, en bleken de ramingen van NS voor de exploitatie te hoog gegrepen.

Begin dit jaar moest minister van Verkeer Melanie Schultz (VVD) een faillissement van de hsl voorkomen. NS hoeft sindsdien minder te betalen voor de exploitatie van de hsl en de intercity’s – een oplossing die de schatkist een miljard euro kost.

Ondanks de problemen is het aantal reizigers op de hsl de afgelopen jaren gegroeid. De belangrijkste succesfactor, zo blijkt uit de NS-cijfers, is een prijsverlaging. Aanvankelijk dachten NS nog ruim 7,50 euro extra te kunnen rekenen voor de Fyra-dienst tussen Amsterdam en Rotterdam. Maar dat bleek te veel. In de eerste zestien maanden van de Fyradienst bleef het aantal verkochte reizen per maand schommelen rond de zestigduizend.

Pas nadat NS de toeslagen terugbrachten tot eenderde van het oorspronkelijke bedrag groeide het aantal reizigers op de Fyra tot ruim 200.000. Deze maand verkocht NS 237.844 reizen over de hsl.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...succes-te-worden-voor-ns/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Logisch ook, 7,50 euro bij betalen voor een enkele reis... ugh :s dan zou ik wel 20 min langer in die trein blijven zitten! Maar wel schandalig dat de reistijd van de normale IC extra lang is gemaakt.
Ik zie echt veel Fyra langs rijden en ze zitten ook wel redelijk vol dit keer, heb de nieuwe V250 nog niet zien langsrijden (ook al loop ik niet de hele tijd uit het raam te staren :p)
Als SAAL/SAA1 en DSSU af zijn kunnen we misschien ook eindelijk een betrouwbaardere dienstregeling zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS-monteur met verlof na oppakken zwaan
UTRECHT - Een storingsmonteur van NS-dochterbedrijf NedTrain is met betaald verlof gestuurd nadat hij een gewonde zwaan van het spoor had gehaald.

De man zou het veiligheidsprotocol hebben geschonden en NS doet daar nu onderzoek naar. Het bedrijf bevestigde maandag een bericht hierover in De Telegraaf.

Door de zwaan op de rails was het treinverkeer bij Amsterdam Centraal verstoord. In de krant zegt de monteur dat hij na een belletje met de verkeersleiding met een oranje hesje het spoor opliep naar het gewonde dier, dat 200 meter van het perron lag. Hij droeg de zwaan over aan de dierenambulance.

Volgens NS had dit echter ''tot een groter gevaar voor hem en anderen kunnen leiden".

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Volkomen terecht, de man lapt allerlei veiligheidsregels aan z'n laars. BvT intrekken (als hij dat al had) en schop onder z'n kont.

edit: bericht lijkt niet te kloppen, wordt gesproken over oranje vest maar op de foto op televaag is het geel. Deed hij in ieder geval iets goed.

[ Voor 36% gewijzigd door evilution op 06-08-2012 15:04 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik krijg juist mee dat het treinverkeer al stil stond omdat die gans daar lag.... dan kun je hem net zo goed voor die trein wegpakken en ja regels zijn regels, maar overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

emerald schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:01:
Volkomen terecht, de man lapt allerlei veiligheidsregels aan z'n laars. BvT intrekken (als hij dat al had) en schop onder z'n kont.

edit: bericht lijkt niet te kloppen, wordt gesproken over oranje vest maar op de foto op televaag is het geel. Deed hij in ieder geval iets goed.
Sarcasme. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Feit dat VL de boel stil legt wil niet zeggen dat iedere jodokus zomaar het spoor in mag stappen. En meneer is ook nog eens recidivist, duidelijk niet geschikt om in deze branche te werken.

@^^ Nee

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
emerald schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:18:
Feit dat VL de boel stil legt wil niet zeggen dat iedere jodokus zomaar het spoor in mag stappen. En meneer is ook nog eens recidivist, duidelijk niet geschikt om in deze branche te werken.

@^^ Nee
dat wel ja... hij had van die trein af moeten blijven in 2010, dat was gewoon een fout ook al is hij vrijgesproken van alles :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

emerald schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:01:

Laat me raden: manager? regeltjesneuker? bureaucratie ten top hier... ;w

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Nee, ik denk gewoon een realist die zich beseft wat er fout gaat als men dit soort dingen gaat negeren. Mijn reactie was hetzelfde. Beetje jammer dat je dan kennelijk opeens een 'regeltjesneuker' of een 'manager' bent.

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 06-08-2012 16:08 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 22:17

Wallie

Herr

Als ik z'n manager was zou ik hem openlijk bij zijn collega's even de les lezen. Dan is het formele deel afgehandeld. Verder een bonus geven van 500euro omdat hij met zijn passie en verstand heeft gehandeld, en dat er daar meer van zouden moeten zijn, maar dat 'onder de tafel' uit het zicht van de anderen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Die nieuwe gevlekte bekleding in de 2e klas ICMm... is dat nu om de zittingen schoner te laten lijken door de vlekken minder zichtbaar te maken? Als ze nou die oude oranje zittingen weer hadden teruggeplaatst, die kun je tenminste fatsoenlijk wel schoonmaken.

Hoe vaak worden treinen eigenlijk schoongemaakt, en dan bedoel ik niet het legen van de afvalbakken? Ik zit doorgaans 's morgens in een van de eerste treinen die vertrekt uit Enschede, maar het verbaasd me soms dat de ratten er nog niet in rondlopen zo goor als de vloeren etc. zijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De nieuwe bekleding in ICMm is van een ander materiaal, dat makkelijker te reinigen zou moeten zijn dan het stoflaagje dat er eerder op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Alex) schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:36:
De nieuwe bekleding in ICMm is van een ander materiaal, dat makkelijker te reinigen zou moeten zijn dan het stoflaagje dat er eerder op zat.
Ahh, ondanks dat ik er bovenop zat heb ik het verder niet echt aan een studie onderworpen. De stof zag er hetzelfde uit, behalve het motief. Dank voor de toelichting, de volgende keer maar even proberen dan of dat echt werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hij is niet de enige:
'Spoorheld' Rens Kamminga, die bij Amserdam CS een gewonde zwaan van de rails haalde, is niet de enige goedwillende NS’ers die naar huis is gestuurd. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens spoorwegvakbond VVMC is enkele weken geleden iets vergelijkbaars gebeurd met twee perronwachters in Amsterdam. "Ze zagen hoe een moeder met een kinderwagen klem kwam tussen de treindeuren. Ze hebben de machinist gewaarschuwd, waardoor die niet wegreed.''

In plaats van een pluim, kregen ze te horen dat ze ook naar de moeder hadden moeten rennen. Hangende het veiligheidsonderzoek moesten ze 2 weken thuis blijven, aldus De Telegraaf.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...eggestuurde-spoorheld.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
huh dat is een vaag verhaal? ik nie snap ;(
ze hadden ipv naar de machinist naar de moeder moeten rennen? wat is dat nou weer voor een onzin 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door ArcticWolf op 07-08-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ja, dat is een vaag verhaal. Het heeft iets te maken met het imago dat NS kennelijk wil uitstralen... Door naar de moeder te rennen zouden de perronwachters overkomen als 'de NS'ers die meteen te hulp schieten bij problemen', door naar de machinist te lopen vooral als types die 'liever lui dan moe zijn', of zoiets vaags.

Het is een hoop onzin, die uitgerekend precies nu men druk aan het werven is komt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Is er al iets meer bekend over de nieuwe dienstregeling van aanstaande december? Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe ritduur wordt tussen Rotterdam/Den Haag - Zwolle (vv) en Nijmegen - Utrecht (vv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nah, ze zouden de conducteur een schop tussen de ballen (m/v) moeten geven dat de deuren gesloten worden terwijl er nog mensen in- of uitstappen. Veiligheidshalve denk ik dat het nuttiger was de machinist niet weg te laten rijden dan de kinderwagen te redden. Hangen zij daaraan en gaat de machinist alsnog rijden...

Blijkbaar is hulpverlening bij de spoorwegbedrijven niet meer de bedoeling. Net als die zwaan... zou dus betekenen dat ook gewonde mensen niet geholpen mogen worden. Lekker dan :N Dat is trouwens strafbaar om niet te doen, of gewonde dieren niet helpen strafbaar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Of ze stapte last-minute in, nadat de conducteur al had gefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Jeoh schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:39:
Of ze stapte last-minute in, nadat de conducteur al had gefloten.
Dat zou kunnen. Toegegeven: ik heb het 1x gedaan, dat is niet handig, maar om dat met een kinderwagen te doen is helemaal idioot 8)7 Volgens mij is het echter de bedoeling dat de conducteur fluit, vervolgens al kijkend langs de trein de deuren sluit en na die controle pas zelf instapt en zijn deur sluit. De deuren sluiten expres niet allemaal tegelijk. Op die manier kan je namelijk wel beter zien of er iets tussen de deuren zit. In dat opzicht valt de conducteur wel wat te verwijten.

Ik snap trouwens niet waarom 2 perronwachters samen naar de machinist rennen als er ook één naartoe kan lopen en de andere naar die klemzittende vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NS bestaat vandaag 175 jaar. Op 8 augustus 1837 werd de HIJSM opgericht, wat later is opgegaan in NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
HIJSM (later HSM) is samen met de SS opgegaan in de NS ja. Beiden hadden daarvoor al veel andere Nederlandse spoorbedrijven overgenomen (NCS. NRS. NBDS etc) :)

NS bestaat pas officieel sinds 1 januari 1938 (van 1917-1937 werd er wel in een belangenvereniging samengewerkt tussen HSM en SS , maar was het nog geen zelfstandige NV).

NS bestaat dus strikt gezien geen 175 jaar, er is 175 jaar spoorvervoer in NL, kleine nuance dus ;)

In 1989, toen ze 150 jaar spoor in NL vierden werd het ook als zodanig geafficheerd in de diverse jubilea-uitgaven :)

Voorbeeldje, één van de boeken die toen is uitgegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/67/HET-SPOOR-150-jaar-spoorwegen-in-Nederland-nieuwstaat-22712067.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat boek heb ik nog ergens liggen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Luccus post vanavond / morgenavond neem ik aan wel een linkje naar een mooi plaatje van de binnenrijdende nieuwe GTW's?

Hinthinthint

Ben best wel nieuwsgierig hoe die er eigenlijk uitzien, in het echt.

Owh, nu ik er op Google zijn er al wat plaatjes te vinden van de treinen, nog in Zwitserland / Duitsland:
Afbeeldingslocatie: http://h13.abload.de/img/img_0904t1dyw.jpg

Maar dan nog lijkt mij een zoals-(vrijwel?)-altijd-mooi-genomen plaatje wel fijn :)

En ik moet denk ik maar een RailMagazine abonnement, maar daar ben ik voor alsnog te lui voor...

[ Voor 47% gewijzigd door marcop23 op 08-08-2012 19:04 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!