Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:20:
de opleiding van de NS is ook 12 maanden en vergelijkbaar met de NMBS zo te zien
Jup.
Voordat je kunt beginnen als Machinist zal je eerst een opleiding krijgen, deze duurt 12 maanden en is fulltime. Ook zal je thuis nog moeten studeren, dus er wordt wel de nodige discipline van je gevraagd.

In de basisperiode maak je kennis met de volledige inhoud van het vak, in theorie en praktijk.
In de praktijkperiode loop je mee met minimaal twee mentormachinisten en leer je rijden op een traject van ten hoogste 250 km.
In de routineperiode rijd je -inmiddels machinist volledig bevoegd- zelfstandig op dezelfde 250 km als in de praktijkperiode. Je bent dan beperkt inzetbaar. Na de routineperiode mag je wettelijk gezien door wegleren en materieelmodules je bevoegdheden uitbreiden.
Zie http://ssl1.peoplexs.com/...tureID=238854&BedrijfID=0 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

magnifor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:55:
Oke. :) Ik ga eerst maar een nieuwe Chipkaart aanvragen. Mijne is nog maar 2 maanden geldig. :P
Tip: zorg dat je vóórdat die kaart verloopt alle eventuele saldo en producten overgezet hebt. Zodra die kaart verloopt kunnen ze er bij zowel NS als de andere vervoerders helemaal niks mee; hun software staat ze niet toe zelfs maar te kijken naar een verlopen kaart.

Als je dat probleem dan hebt is je enige oplossing een formulier invullen en 'm opsturen naar TLS. Hoogst kansloos.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36
DeadLock schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 06:39:
[...]

Ik ben zelf ook bezig met een opleiding voor treinbestuurder, bij de nmbs in België. Ik ben nu ongveer 12 weken bezig en ik kan geheel niet vatten hoe je op zo'n korte tijd de volledige opleiding kan krijgen :?. Volgende week heb ik examen van de tweede fase, hierin zit enkel het verkeer in normale omstandigheden vervat. De komende twee fases duren langer en omvatten ook alle uitzonderingen (seinoverschrijdingen, mobiele seinen, in nood verklaren, ...). De totale opleiding duurt zo'n 12 maanden, waarvan 100 dagen praktijk.

Op dit moment, ook ongeveer na 12 weken, zou ik nog niet de verantwoordelijkheid willen hebben over een trein. Volgens mij is een jaar toch wel het minimum om een volledige opleiding te krijgen, ik kan ook niet bepaald zeggen dat het lesgeven op een rustig tempo gaat :).
Ik bedoelde 12 weken voor de theorie is goed te doen. Want je hebt wettelijk gezien alleen al voor je praktijk (40 dagen) en routine periode (60 dagen) minimaal 20 weken nodig. Uiteindelijk heb ik zelf alles bij elkaar ca 7 maanden over gedaan. Ik zou niet weten waarom dat minimaal 12 maanden geduurd zou moeten hebben. Maar volgens mij komt er in België wel wat meer bij kijken dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
Mensen nog veel last gehad van het spoor? Ben zelf erg blij dat ik een dag studieverlof heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Zo te zien hebben er wel wat mensen last van ;)
Slecht weer zorgt voor problemen op spoor en weg
UTRECHT - Door blikseminslag rijden er maandagochtend van en naar Utrecht amper treinen. De vertraging kan oplopen tot een uur.

Monteurs van ProRail hebben de schade aan een relaiskast inmiddels gerepareerd. Het treinverkeer wordt langzaam weer op gang gebracht, zo meldt ProRail via Twitter. De verwachting is dat het treinverkeer rond 12.00 uur weer normaal is.

De blikseminslag deed zich voor tussen Amsterdam en Utrecht. Daardoor was het tot de reparatie niet mogelijk de seinen en wissels te bedienen.

Gestrande treinen
Door de sein- en wisselstoring waren zeven volle treinen gestrand. Vijf daarvan konden redelijk snel terugkeren naar het dichtsbijzijnde station. De twee andere, die vanuit Woerden kwamen, hadden meer tijd nodig. Rond 09.00 uur waren alle gestrande treinen binnen.

Ook tussen het Centraal Station in Amsterdam en luchthaven Schiphol lopen reizigers vertraging op. Door een defecte spoorbrug rijden er op dat traject minder treinen. Volgens ProRail duurt dat tot en met vrijdag.

Door blikseminslag rijden er ook geen treinen tussen Nijverdal en Almelo en Rijssen en Deventer.

Drukke ochtendspits
De ochtendspits op de snelwegen was maandag door flinke regen- en onweersbuien drukker dan normaal. Op het drukste moment, rond 08.45 uur, stond er ongeveer 220 kilometer file, meldde de ANWB. Volgens een woordvoerder is dat ongeveer 30 kilometer meer dan normaal.

Het verkeer kwam ook wat later op gang. De files stonden verspreid over het land. "Er was niet een file die er uit sprong."

Bekijk de actuele situatie op de weg

Bekijk de actuele weerssituatie

Volg Twitterberichten over dit nieuws via NUlive

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzemeaoima_700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzemeaotmb_700.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-06-2012 11:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:22

DDX

Raven schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:13:
Ook tussen het Centraal Station in Amsterdam en luchthaven Schiphol lopen reizigers vertraging op. Door een defecte spoorbrug rijden er op dat traject minder treinen. Volgens ProRail duurt dat tot en met vrijdag.
Iemand idee welke brug dit is ?
En tot vrijdag klinkt best heftig ?

edit: brug tussen Muiderpoort en Watergraafsmeer.
En daardoor kunnen er minder treinen vanaf Watergraafsmeer richting Centraal.
Dus gaat de Fyra vanaf schiphol rijden.

Inmiddels is bericht op m.ns.nl ook iets aangepast.

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 18-06-2012 12:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar gaan we weer, er is nog niets gebeurt en ze beginnen al over vertragingen:
NS waarschuwt voor vertragingen op donderdag
UTRECHT - Treinreizigers moeten donderdagmiddag- en avond door het verwachte slechte weer rekening houden met vertraging en uitval van treinen.

Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen woensdag gemeld. Volgens de weerdiensten trekt donderdag vanaf het einde van de middag een zwaar onweersfront over Nederland.

Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding, aldus de NS. Daardoor is er meer kans op storingen op het spoor.

De NS adviseren treinreizigers voor vertrek de meest actuele informatie te raadplegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-06-2012 14:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Raven schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:14:
Daar gaan we weer, er is nog niets gebeurt en ze beginnen al over vertragingen:
NS waarschuwt voor vertragingen op donderdag
Die voortdurende angsthazerij voor de weersomstandigheden begint me een beetje de keel uit te hangen. Later vanmiddag zal wel de aankondiging volgen dat men alvast uit voorzorg gaat snijden in de dienstregeling om zo 'een robuuste dienstregeling te kunnen bieden'.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:47

Fiber

Beaches are for storming.

Op de buienradar is nog niks te zien, alleen in Duitsland. Zal dus wel los lopen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:28:
Op de buienradar is nog niks te zien, alleen in Duitsland. Zal dus wel los lopen.
Het gaat over morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ah, niet goed gelezen. Blijft angsthazerij. Hoop wel dat ze wat meer bliksemafleiders op Utrecht CS hebben gezet...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Ah, niet goed gelezen. Blijft angsthazerij. Hoop wel dat ze wat meer bliksemafleiders op Utrecht CS hebben gezet...
Nou ja het is niet zo angsthazerij, de kans dat er bliksem inslaat morgen is groot. Ervaring leert dat bij een dergelijk groot onweersgebied het gewoon gebeurd. En bliksemafleiders zegt niet alles. Onweer is gewoon een force of nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
...dat de treindienst vervolgens wel helemaal in de soep loopt, ook al is de infrastructuur snel hersteld, kun je NS dan weer wél aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Met bliksemafleiders heb je nog steeds doorgebrande elektrische installaties. Beetje naïef om te denken dat dat het probleem zou zijn geweest afgelopen maandag. Doe je vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:08:
...dat de treindienst vervolgens wel helemaal in de soep loopt, ook al is de infrastructuur snel hersteld, kun je NS dan weer wél aanrekenen.
Nou nee, niet helemaal. Je hebt zelf zeker nog nooit een zeer complexe planning hoeven te hanteren bij verstoring (al dan niet van buitenaf)?

Als er door blikseminslagen een hoop materieel strand en dus niet op het juiste moment op de juiste plaats kan komen is dat nogal verstorend voor de dienstregeling.

Afaik heeft namelijk ook de NS (en de overige spoorvervoerders ook niet bij mijn weten) geen transporter a la Star Trek die de treinstellen instantly kan verhuizen naar de juiste plek.

Idem natuurlijk voor gestrand personeel wat niet op de juiste plek kan komen op het juiste moment. Als er dan geen andere personeel ter plekke is met wegbekendheid op dat traject is het ook snel over, uit en sluiten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:04:
[...]

Nou nee, niet helemaal. Je hebt zelf zeker nog nooit een zeer complexe planning hoeven te hanteren bij verstoring (al dan niet van buitenaf)?

Als er door blikseminslagen een hoop materieel strand en dus niet op het juiste moment op de juiste plaats kan komen is dat nogal verstorend voor de dienstregeling.

Afaik heeft namelijk ook de NS (en de overige spoorvervoerders ook niet bij mijn weten) geen transporter a la Star Trek die de treinstellen instantly kan verhuizen naar de juiste plek.

Idem natuurlijk voor gestrand personeel wat niet op de juiste plek kan komen op het juiste moment. Als er dan geen andere personeel ter plekke is met wegbekendheid op dat traject is het ook snel over, uit en sluiten.
Zou hier het "rondje om de kerk" niet veel ellende kunnen wegnemen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat ben ik met je eens, tot op beperkte hoogte.

Maandagochtend sloeg de bliksem in te Utrecht Centraal, dit was om 7:55. Om 10:00 was het probleem in de infrastructuur verholpen, en waren de sporen weer vrijgegeven. Dat is een onbeschikbaarheid van 2 uur, wat vrij redelijk is voor een infrastoring. Maar vervolgens heeft het minstens tot 15:00 geduurd totdat de treindienst enigszins hersteld was. Zelfs na 15:00 reden sommige series nog niet op hun volle capaciteit.

Let wel: meer dan 5 uur na het einde van de infra-verstoring was bij NS de boel nog steeds niet op orde! Dat kun je NS écht wel aanrekenen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:09:
[...]

Met bliksemafleiders heb je nog steeds doorgebrande elektrische installaties. Beetje naïef om te denken dat dat het probleem zou zijn geweest afgelopen maandag. Doe je vrij weinig aan.
Inderdaad. Een bliksemafleider is vooral bedoeld om een pad met lage weerstand te bieden en zodoende brand te voorkomen. Secundaire schade door inductie is niet te voorkomen. (Wikipedia: Bliksemafleider) Je ziet bij een blikseminslag in een woonwijk ook vaak dat in meerdere huizen de boel aan gort is, ook al is de bliksem maar in één huis ingeslagen, of zelfs in een boom naast een huis.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 16:08 . Reden: citaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik hoorde trouwens dat ProRail weer over de 6000 mensen in dienst heeft 8)7 wanbeleid... ze willen persé volgens het principe SE gaan werken, maar ze maken er echt een puinhoop van en het kost meer geld om die puinhoop op te ruimen dan om daadwerkelijk het spoor te bouwen }:O
Maar ja... ik ben maar een lowlife ontwerper :> hoe maak je dat duidelijk aan een enorme faal organisatie als ProRail (of het ministerie) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ArcticWolf schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:59:
ik hoorde trouwens dat ProRail weer over de 6000 mensen in dienst heeft 8)7 wanbeleid... ze willen persé volgens het principe SE gaan werken, maar ze maken er echt een puinhoop van en het kost meer geld om die puinhoop op te ruimen dan om daadwerkelijk het spoor te bouwen }:O
Maar ja... ik ben maar een lowlife ontwerper :> hoe maak je dat duidelijk aan een enorme faal organisatie als ProRail (of het ministerie) 8)7
Ik weet niet wat je gehoord hebt, maar volgens mij klopt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens hun site klopt het ook niet:
De ruim 4000 medewerkers van ProRail zorgen ervoor dat dagelijks 1.200.000 reizigers en 100.000 ton goederen op hun plaats van bestemming komen.
Zie http://www.prorail.nl/overheden/pages/default.aspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Utrecht Centraal
Donderdag 21 Juni 17:49

Oorzaak: Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen door verwachte weersomstandigheden.
Verwachting: Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.
:')

Een andere woord smilie heb ik er niet voor over...

En ze annuleren net zo makkelijk de helft van de treinen tussen Utrecht en Eindhoven terwijl er nog geen druppel is gevallen in Nederland...

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 21-06-2012 17:53 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En op dat ambitieloos zooitje ongeregeld moet reizend Nederland kunnen rekenen als het aankomt op mobiliteit? Laat me niet lachen. :')

Het wordt steeds zotter:
- Zuchtje sneeuw en nachtvorst? 2 weken een uitgeklede dienstregeling
- Herfst? Aanpassing van de rijtijden en preventief schrappen
- Een doodgewone dag met een kans op onweer aan het einde van de avond? Midden in de spits preventief gaan schrappen

En minister Schultz vindt het nog allemaal goed ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Ik weet niet wat je gehoord hebt, maar volgens mij klopt dat niet.
van die 6000 mensen niet? Dat heb ik dan verkeerd gehoord en dat van dat wanbeleid klopt wel hoor, dat hoef ik niet te horen... ik werk dagelijk met en bij ProRail :+

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ArcticWolf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:14:
[...]

van die 6000 mensen niet? Dat heb ik dan verkeerd gehoord en dat van dat wanbeleid klopt wel hoor, dat hoef ik niet te horen... ik werk dagelijk met en bij ProRail :+
Nah, ze zeggen dat er 4000 werken... dus dat sluit die 6000 personeelsleden niet uit ;) En voor hetzelfde geld (o nee, da's altijd duurder) loopt er 2000 man ingehuurd personeel rond.

En het annuleren van delen van de dienstregeling is werkelijk te gek voor woorden. Blijkbaar zijn ze met hun allen daar op een cursus angstmanagement geweest. 8)7

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
}:O }:O }:O meer kan ik er niet op zeggen.

Ik hoorde trouwens vandaag (serieus) dat ProRail nu nog steeds geen wisselverwarming systeem als voorkeur heeft (en dus ook niks gecertificeerd heeft) 8)7 wij moeten maar wat voorschrijven en het "moet" werken... maar er wordt 10 jaar garantie ge-eist door PR en er wordt maar 1 jaar gegeven door de leveranciers (zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen product...) er wordt dus ook niks voor ontwikkeld... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bastien schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:30:
[...]
Nah, ze zeggen dat er 4000 werken... dus dat sluit die 6000 personeelsleden niet uit ;) En voor hetzelfde geld (o nee, da's altijd duurder) loopt er 2000 man ingehuurd personeel rond.
Het sluit niet uit nee, maar er lopen zeker geen 6000 man in dienst rond (even los van het aantal externen).
En het annuleren van delen van de dienstregeling is werkelijk te gek voor woorden. Blijkbaar zijn ze met hun allen daar op een cursus angstmanagement geweest. 8)7
De eerste regendruppels vallen in Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rijdt daar een trein dan? }:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 20:14

vooghel

Cunning linguist

Met dit weer niet, nee :+

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou.. wat een noodweer was dat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja noodweer was wel een beetje overdreven idd, maar een redelijk wolkbreukje met aardig wat wind ben ik wel tegengekomen.

Stond op perron 3 in hlm ruim onder de perronoverkapping te wachten op een trein, en ik werd nat omdat vanaf perron 8 het onder de kap doorwaaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

In Amersfoort een beetje regen en een paar onweersklapjes. Niet de moeite om voor te waarschuwen waard. Ik heb zat erger meegemaakt zonder waarschuwingen. Dit haalt ook de geloofwaardigheid van de waarschuwingen flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:40:
}:O }:O }:O meer kan ik er niet op zeggen.

Ik hoorde trouwens vandaag (serieus) dat ProRail nu nog steeds geen wisselverwarming systeem als voorkeur heeft (en dus ook niks gecertificeerd heeft) 8)7 wij moeten maar wat voorschrijven en het "moet" werken... maar er wordt 10 jaar garantie ge-eist door PR en er wordt maar 1 jaar gegeven door de leveranciers (zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen product...) er wordt dus ook niks voor ontwikkeld... :X
Deze zijn heel goedkoop, kan je prima elk jaar nieuwe van kopen :) .
Afbeeldingslocatie: http://borstelwerken.nl/REISSTRO_BEZEM.gif.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Treinprobleem door bliksem kleiner dan voorheen
DEN HAAG - Als de bliksem twee jaar geleden bij Utrecht Centraal station was ingeslagen zoals vorige week maandag, had dat in de hele Randstad tot problemen met het treinverkeer geleid.

Doordat de storing werd geïsoleerd, was dat nu niet het geval. Dat schrijft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) maandag in een brief aan de Tweede Kamer.

''Door Utrecht te vermijden was de rest van Nederland op 18 juni in principe bereikbaar per trein, zij het met een omweg en bijbehorende vertraging'', aldus Schultz.

De plaats van de storing kon verder snel worden vastgesteld doordat spoorbeheerder Prorail een nieuw meldingssysteem heeft.

Schultz schrijft tevens in de brief dat het op 18 juni niet mogelijk was om de volledige dienstregeling sneller op te starten dan door de NS werd gedaan.

Opstarten
De bliksem sloeg om 07.51 uur in, om 09.49 uur was de storing verholpen en om 15.33 uur reden alle treinen weer. Het opstarten ging wel sneller dan tijdens de problemen met het winterweer vorig jaar.

Het afhandelen van storingen lijkt dus beter te gaan, maar het gaat nog niet goed genoeg. Vooral op de communicatie met reizigers heeft Schultz nog wel iets aan te merken.

Reisinformatie
''Bij een ernstige verstoring is het niet mogelijk (...) om direct exacte actuele reisinformatie te geven'', schrijft ze. Schultz wil dat de NS sneller en transparanter gaat communiceren over de vertragingen, de oorzaak van de problemen en de verwachte hersteltijd.

Schultz benadrukt in de brief dat de grenzen van het Nederlandse spoorsysteem zijn bereikt. Daardoor is het netwerk kwetsbaar voor verstoringen.

Ze hoopt de komende jaren met de NS en Prorail verbeteringen door te voeren die de betrouwbaarheid van het spoor verbeteren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Helemaal van de wereld los, die vrouw.

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 25-06-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DDX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Iemand idee welke brug dit is ?
En tot vrijdag klinkt best heftig ?
Het wordt nog heftiger, het gaat niet tot vrijdag duren, maar mogelijk zelfs 'enkele weken', voor hij hersteld is. Met de nodige consequenties voor Fyra:
Over het hogesnelheidsspoor tussen Breda en Amsterdam rijden voorlopig minder Fyratreinen. Bovendien rijden de treinen niet naar Amsterdam-CS maar is Schiphol het eindpunt.

Oorzaak is een kapotte spoorbrug bij Amsterdam. Prorail, de beheerder van het spoornet, verwacht dat de reparatie van de brug mogelijk nog enkele weken gaat duren. De brug raakte vorige week maandag bij het sluiten beschadigd.

Beton- en metaaldelen van de brug raakten zo zwaar beschadigd dat ze vervangen moeten worden. Tot die tijd rijden er geen twee Fyratreinen per uur tussen de beide steden, maar slechts één.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...en-Breda-en-Amsterdam.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tevens eindigt die Fyra te Schiphol, en zijn ook andere treinen de dupe. Sommige ICE's en CNL's zijn ingekort tot Utrecht Centraal, en de inkomende Benelux is beperkt tot Schiphol. Al met al weer een mooi staaltje zuinigheid van 's lands railinfrabeheerder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik snap zozo niet dat Amsterdam geen enkele overweg heeft, maar wel beweegbare bruggen (en dat ook toe staat) 8)7
nja, als de zuid-as klaar is (wanneer dat ook mogen zijn) wordt Amsterdam CS flink ontlast :>

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 26-06-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:02:
ik snap zozo niet dat Amsterdam geen enkele overweg heeft, maar wel beweegbare bruggen (en dat ook toe staat) 8)7
nja, als de zuid-as klaar is (wanneer dat ook mogen zijn) wordt Amsterdam CS flink ontlast :>
Staande mast route door Amsterdam (is ook een druk bewaarde commerciële vaarroute) . Amsterdam CS ligt op een eiland, dus bruggen zijn niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 17:10

Freak187

geen

Zooo... weer lekker een uurtje in een hete trein gezeten vlak na station Amsterdam Lelylaan op weg naar Schiphol.
Het is boven de 20 graden celsius, dus er moet natuurlijk een stroomstoring plaatsvinden. Het is bij de NS nooit te warm, te koud of te nat om een storing te hebben,

Is er dan geen enkel back-up systeem? Grote hoeveelheden reizigers die hun vlucht weer mistten. Communicatie in de trein is uitsluitend in het Nederlands, toeristen hebben geen idee hoelang alles ging duren.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Daarom ga ik tegenwoordig niet meer met de trein naar schiphol :P , heb het geluk dat ik in west woon en gewoon een bus kan pakken :) , duurt wel 10 min langer ofzo maar is goedkoper en zekerder

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 13:27
Freak187 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:34:
Is er dan geen enkel back-up systeem?
Jawel hoor. Als een onderstation failt, kunnen ze hem degraderen tot schakelstation en kunnen er gewoon (mogelijk wel minder) treinen over dat baanvak.

Als de stroom wegvalt op het landelijke net, is er geen backup, behalve dat de 3kV en dus de seinen en wissels mogelijk nog werken doordat die van meerdere punten gevoed wordt. Een backup in de vorm van noodgenerators of UPS'sen is hier dan ook bijna onmogelijk.

Wanneer een baanvak gestremd wordt ligt de bovenleiding bijvoorbeeld kapotgetrokken op het spoor, ligt er een boom op, is er iets in brand gevlogen, of is een onderstation helemaal kapot waardoor die ook niet meer te degraderen is, en er zijn nog veel meer andere redenen om een baanvak te stremmen.
Grote hoeveelheden reizigers die hun vlucht weer mistten. Communicatie in de trein is uitsluitend in het Nederlands, toeristen hebben geen idee hoelang alles ging duren.
Dat is simpel op te lossen door machinisten en conducteurs verplichten ook in het Engels om te roepen, en als ze dat kleine beetje niet kunnen een gratis cursus Engels aanbieden :) Ik zou zeggen, doe een klacht, dit is een vrij simpel op te lossen klacht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vorige maand verbruikten NS-reizigers bijna een terabyte aan data via internet in de trein. Inmiddels zijn ruim 200 intercity's uitgerust met internet. Dat is ruim de helft van alle intercity's. Elke week komen daar nog twee tot vier treinen bij.

In mei 2011 bedroeg het totale gebruik van alle gebruikers van de gratis trein-hotspots nog 2670 gigabyte, maar inmiddels is dat gegroeid tot 9700 gigabyte. Dat blijkt uit cijfers die de Nederlandse Spoorwegen aan Tweakers.net hebben verstrekt. Het gaat om een toename van maar liefst 265 procent.
Meer info op de FP: nieuws: Treinreizigers verbruiken bijna 1TB via NS-hotspots

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ow man... http://www.nu.nl/politiek...-boze-treinreizigers.html

Ik heb moeite met Schultz, die vast elke dag in een grote roestbak wordt rondgereden.

Ja, storingen gebeuren en daar hebben mensen ook begrip voor. Maar vandaag de zoveelste storing in korte tijd bij Schiphol, als voorbeeld, dat is een keer genoeg. Ofwel de kwetsbaarheid en impact is sterk groter geworden dan voorheen of er rammelt gewoon meer. Maar dat hoor je dan weer niet van haar. Niet dat ik ergens met een vinger naar wijs want zoveel weet ik er nu als frequent reiziger ook niet van af.

Het is jammer dat een minister zover van de werkelijkheid staat door de klant (!) af te fikken als de dienstverlener verzaakt, wat de achterliggende reden ook is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Tsja, wat verwacht je dan als je luidkeels verkondigt 'We zijn er klaar voor!' en bij de eerste de beste vijf centimeter sneeuw het hele treinverkeer uitvalt en er twee weken nodig is om het weer op gang te krijgen... 8)7

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het hele treinverkeer is dan ook niet uitgevallen, alleen een deel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:51:
Het hele treinverkeer is dan ook niet uitgevallen, alleen een deel.
Dat is een stijlfiguur. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:08

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Freak187 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:34:
Het is bij de NS nooit te warm, te koud of te nat om een storing te hebben,
Het is ook nooit te laat om tot de ontdekking te komen dat een vervoer nul komma kan doen aan een storing bij de infrastructuurbeheerder. Dat realiseren scheelt onnodig gepalaver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

De NS biedt het eindproduct (dienst: vervoeren van mensen) maar is volledig afhankelijk van de infrastructuur die Prorail moet onderhouden.

De passagiers hebben nooit direct te maken met Prorail. Dit is het zelfde dat als je met de KLM vliegt, je niet te maken hebt met het onderhoudspersoneel daar.

Maar waarom zijn bij Schiphol in korte tijd 'ineens' zoveel storingen waardoor er treinen niet rijden? Iemand die wat meer informatie kan geven i.p.v. de standaard nieuwsberichten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 17:10

Freak187

geen

Luccus schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:06:
[...]
Het is ook nooit te laat om tot de ontdekking te komen dat een vervoer nul komma kan doen aan een storing bij de infrastructuurbeheerder. Dat realiseren scheelt onnodig gepalaver...
Dat onderscheid vergeet ik (en vele anderen) inderdaad vaak. Het zijn beide semi-overheid bedrijven en beide hebben ze totaal geen pro-actieve houding (no pun intended).

De NS kan nog veel leren over klantvriendelijkheid en trein-inzetbaarheid.

Prorail moet eens gaan onderzoeken waarom knooppunten als Schiphol en Utrecht CS zo ontzettend vaak de klos zijn met storigen. Een storing is niet zo erg, dat kan gebeuren. Maar het feit dat een stroomstoring het HELE treinverkeer stil kan leggen rond Schiphol... dat gaat er bij mij gewoon niet in. Altijd komen de excuses achteraf, maar daar heb je als reiziger geen reet aan.

De NS adverteerde een tijd met het feit dat de trein letterlijk tot aan de vertrek-gate bij Schiphol komt... opzich klopt dat wel... maar het is absoluut geen betrouwbare verbinding. Je zal maar je vakantievlucht missen die maar 1x per 2 dagen vertrekt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ze zijn bezig bij Amsterdam Riekepolder, ik weet toevallig dat Liander bezig is met voedingskabels aan het verplaatsen voor de ombouw van Duivendrecht - Schiphol... dit begint in oktober ergens, dus zijn ze nu al bezig met de voedingen. En die kabels liggen helaas nooit waar ze zouden moeten liggen (volgens tekening) of ze liggen te diep of te hoog of er liggen kabels die niet op tekening staan terwijl er niks zou moeten liggen. En dan gaan ze graven :> en dan gaat het mis.
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik verwacht dat dit gekloot nog wel tot 2015 (einde uitvoering) door gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou lekker dan, zijn we mooi klaar mee. Gewone storingen en vertragingen zijn al niet leuk, maar als je daardoor je vlucht mist dan ben je waarschijnlijk echt niet blij. Nou is het altijd wel verstandig om een uurtje extra te rekenen voor onvoorziene omstandigheden, maar urenlange stroomstoringen daar kun je haast geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Goner

What can I do you for ?

Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:27:
Gewone storingen en vertragingen zijn al niet leuk, maar als je daardoor je vlucht mist dan ben je waarschijnlijk echt niet blij.
Dat riskeer ik niet eens, met de trein naar Schiphol ... pak altijd de Schiphol taxi (met hele gezin). Als ik al zie wat er misgaat op mijn vaste traject R'dam - Den Haag (alleen afgelopen anderhalve week al aanrijdingen met persoon en defecte spoorbrug) dan stop ik niet met een gerust hart in de trein.
Statistisch gezien misschien onzin, maar voel me er wel prettig bij.
Freak187 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:31:
De NS kan nog veel leren over klantvriendelijkheid en trein-inzetbaarheid.
Over inzetbaarheid gesproken ... misschien dat de infrastructuur-specialisten hun licht kunnen laten schijnen.
Afgelopen dinsdag op Den Haag CS ; "de sprinter naar Roosendaal rijdt vandaag niet verder dan Den Haag Hollands Spoor (pak 'm beet hemelsbreed 1,5 km ?) vanwege een defecte spoorbrug bij Schiedam". Dat is toch een paar stations en een stukje verder ... maar helaas.
Dacht slim te zijn en paar euro tegen de Metro (E-lijn) naar Rotterdam CS aan te gooien. Kan ik daar overstappen op 1 van de vele treinen uit het zuiden die toch niet verder kunnen (dan Schiedam) en mooi retour kunnen gaan.
Heb dus bijna 3 kwartier op R'dam CS gestaan voor er daar een sprinter vertrok richting Dordt ... :(

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 29-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd... laatst vielen vanuit Amsterdam Zuid naar Eindhoven alle treinen uit vanwege een defecte bovenleiding tussen Rotterdam en Den Haag... terwijl die treinen daar helemaal niet komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:27:
Nou lekker dan, zijn we mooi klaar mee. Gewone storingen en vertragingen zijn al niet leuk, maar als je daardoor je vlucht mist dan ben je waarschijnlijk echt niet blij. Nou is het altijd wel verstandig om een uurtje extra te rekenen voor onvoorziene omstandigheden, maar urenlange stroomstoringen daar kun je haast geen rekening mee houden.
Als je een uur éxtra rekent heb je meestal wel genoeg tijd om alternatief vervoer te vinden en in te zetten.

Overigens, de auto is ook niet heilig hoor. Dacht dat ook een keer te doen voor een vlucht naar de vs. Pa me laten brengen in z'n BMW X5. Mooi dat we halverwege stil stonden naast de snelweg :P gelukkig wonen wij en familie dicht bij shl dus oom laten komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CyBeR schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:45:
[...]
Als je een uur éxtra rekent heb je meestal wel genoeg tijd om alternatief vervoer te vinden en in te zetten...
Normaal wel, maar niet als je vastzit in een stilstaande trein. Dan kun je wel een taxi bellen, maar dat schiet niet op als je de trein niet uit mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Freak187 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:31:
[...]
De NS adverteerde een tijd met het feit dat de trein letterlijk tot aan de vertrek-gate bij Schiphol komt... opzich klopt dat wel... maar het is absoluut geen betrouwbare verbinding. Je zal maar je vakantievlucht missen die maar 1x per 2 dagen vertrekt.
Op zich wel met je eens maar het wordt sowieso aangeraden 2,5 uur van te voren voor vertrek op schiphol te zijn. Dus als je pas een uur voor vertrek de trein neemt dan vraag je wel een beetje om. Stel mijn vlucht gaat om 15.00. Dan wordt er van mij verwacht dat ik 12:30 op schiphol ben. Vanuit Den Haag zou ik dan om 11:30 de trein vertrekken. Je gaat mij dan niet vertellen dat je het voor elkaar krijgt om je vlucht te missen van 15:00 terwijl je 11:30 vertrekt. De eerste de beste station waar de trein stopt stap je uit en neem je de taxi. Je kan de kosten declareren bij de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:21

Koppensneller

winterrrrrr

Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:32:
[...]

Normaal wel, maar niet als je vastzit in een stilstaande trein. Dan kun je wel een taxi bellen, maar dat schiet niet op als je de trein niet uit mag...
Maar een taxi gaat je ook niet uit een file halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

magnifor schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:46:
De eerste de beste station waar de trein stopt stap je uit en neem je de taxi. Je kan de kosten declareren bij de NS.
Hoe vaak heb ik de afgelopen tijd niet gehoord van treinen die midden in tunnels en weilanden stil stonden .... weinig uitstappen en nog minder taxi.
Nee, ik neem de taxi wel naar Schiphol. En dan ook 3 uur vantevoren, dan kan hij nog pech krijgen of in een file terecht komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 29-06-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ff tot 2015 wachten mensen, daarna komt het goed, lol }:O

vanaf dit punt komen er 2 sporen bij tot aan de Utrecht boog :D
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-SVofcV1Ezsg/T-23QCl2_wI/AAAAAAAAAQY/iz61dWA8vYA/s640/DSC_0124.jpg

https://picasaweb.google....y0liipFm0?feat=directlink

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:11:
ff tot 2015 wachten mensen, daarna komt het goed, lol }:O

vanaf dit punt komen er 2 sporen bij tot aan de Utrecht boog :D
Voor de geïnteresseerden het Tracébesluit voor het stuk Hoofddorp - Diemen. Plaatjes kijken mag uiteraard ook ;)

Deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/37185504/OVSAAL.png

[ Voor 8% gewijzigd door Maranello op 29-06-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ja daar werk ik aan :9
in oktober moeten de eerste palen de grond in 8) (hopelijk zonder een kabel te raken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die dubbele vork bij de Rikuspolder wordt ongelijkvloers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:18:
[...]
Over inzetbaarheid gesproken ... misschien dat de infrastructuur-specialisten hun licht kunnen laten schijnen.
Afgelopen dinsdag op Den Haag CS ; "de sprinter naar Roosendaal rijdt vandaag niet verder dan Den Haag Hollands Spoor (pak 'm beet hemelsbreed 1,5 km ?) vanwege een defecte spoorbrug bij Schiedam". Dat is toch een paar stations en een stukje verder ... maar helaas.
Niet ieder station is zomaar geschikt om te kunnen keren. De wissels moeten er liggen en beveiligingstechnisch moet het ook maar net kunnen. Daar komt bij dat een kerende trein het spoor langer bezet houdt dan een doorrijdende trein. Op een rustige lijn is dat in theorie nog wel te regelen, tussen Rotterdam en Den Haag zeker niet. Daarnaast wil je geen duizenden mensen afzetten in de zandbak van Delft of op de smalle perrons van Delft Zuid. Zowel qua stationscapaciteit als qua alternatief vervoer is het veel beter om die mensen in Den Haag Hollands Spoor uit te laten stappen.

Ik heb wel eens 's avonds laat op het winderige Kruiningen - Yerseke gestaan waar afwisselend een mestlucht en patatlucht van de nabijgelegen fabriek te ruiken was. Dat was in de zomer maar geloof me, je staat veel liever op een groot station dan in the middle of bumblef*cking nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:06:
ja daar werk ik aan :9
in oktober moeten de eerste palen de grond in 8) (hopelijk zonder een kabel te raken :+ )
Nou als jij een kabel raakt, we komen je opzoeken hor! >:) .

Ik heb het document eens doorgelezen, ziet eruit als een puik plan. Merk ook de mooie constructie op bij het Knooppunt A4-A10 :) . Daar komt een pergola over de bestaande sporen en de A10 in noordelijke richting.

Maar dit kan toch nooit in 2015 allemaal af zijn? Evenals twee extra perrons op Amsterdam RAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:39:
Dat is simpel op te lossen door machinisten en conducteurs verplichten ook in het Engels om te roepen, en als ze dat kleine beetje niet kunnen een gratis cursus Engels aanbieden :) Ik zou zeggen, doe een klacht, dit is een vrij simpel op te lossen klacht namelijk.
In Brussel-Noord hebben ze daar ook een handje van weg. Daar heeft men nu een volautomatisch omroepsysteem. Voor de internationale treinen, en de trein naar de luchthaven, roept men de aankondigingen ook in het Duits en Engels af. Maar dan zegt men: "Attention. Platform 6. The train to Brussel Nationaal Luchthaven will be arriving shortly on platform 6." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 13:27
Admiral Freebee schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:55:
[...]

In Brussel-Noord hebben ze daar ook een handje van weg. Daar heeft men nu een volautomatisch omroepsysteem. Voor de internationale treinen, en de trein naar de luchthaven, roept men de aankondigingen ook in het Duits en Engels af. Maar dan zegt men: "Attention. Platform 6. The train to Brussel Nationaal Luchthaven will be arriving shortly on platform 6." 8)7
Nu pas? In NL hebben ze al een hele poos een landelijk, automatisch omroepmevrouwtje :) Alleen dingen die uitleg vereisen, worden handmatig omgeroepen. Ik kom verder niet vaak in de Randstad, maar volgens mij wordt daar Schiphol Airport omgeroepen :)

Ook op de ICMm'etjes die naar Schiphol gaan vanuit Groningen, staat Schiphol Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fiber schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:32:
[...]

Right. Als je er al in zit en 't gaat dán urenlang mis heb je een probleem idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 04:03:
Op een rustige lijn is dat in theorie nog wel te regelen, tussen Rotterdam en Den Haag zeker niet.
Dat bedoel ik juist ; op dat moment was het heeeeel rustig omdat er geen treinverkeer was tussen Den Haag en Rotterdam ... dus waarom niet de trein die uit het zuiden komt, laten stoppen in R'dam, machinist loopt naar achterkant (nu voorkant) en rijdt terug. Er hoeft niet eens gekeerd te worden.

Er reed nl. echt niks meer ... op Den Haag CS kreeg je niet het advies om naar HS te gaan en over te stappen of te wachten, maar om via Gouda naar R'dam te reizen of met tram 1 naar Delft.

Ze hoefden geen duizenden mensen naar Delft te brengen, alleen diegenen die naar Delft moesten. De anderen laat je via Gouda of metro naar R'dam gaan en daar evt. verder reizen naar het zuiden. Maar er reed niets meer, in geen van beide richtingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 30-06-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 12:17:
[...]
Nou als jij een kabel raakt, we komen je opzoeken hor! >:) .

Ik heb het document eens doorgelezen, ziet eruit als een puik plan. Merk ook de mooie constructie op bij het Knooppunt A4-A10 :) . Daar komt een pergola over de bestaande sporen en de A10 in noordelijke richting.

Maar dit kan toch nooit in 2015 allemaal af zijn? Evenals twee extra perrons op Amsterdam RAI.
:o :o /hides

Nee de infrastructuur is in 2015 klaar, de 2 extra perrons op RAI en Zuid zijn op de lange baan gezet, het gaat er nu voornamelijk om dat er vanaf de aansluiting richting sloterdijk 2 extra sporen naar de utrecht-boog worden aangelegd. Zodat treinen vanaf Sloterdijk en Duivendrecht niet meer op elkaar hoeven te wachten en treinen vanuit Bijlmer en Duivendrecht ook niet meer op elkaar hoeven te wachten tijdens het "invoegen".
En voor eind 2015 kan er veel gebeuren hoor ;) is nog 2,5 jaar...

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 30-06-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:02:
[...]

Dat bedoel ik juist ; op dat moment was het heeeeel rustig omdat er geen treinverkeer was tussen Den Haag en Rotterdam ... dus waarom niet de trein die uit het zuiden komt, laten stoppen in R'dam, machinist loopt naar achterkant (nu voorkant) en rijdt terug. Er hoeft niet eens gekeerd te worden. [...]
Beschikbaarheid van machinist en materieel, en zoals ik al zei moet dat qua infrastructuur allemaal maar net kunnen. Met tientallen treinen en duizenden passagiers is het niet zo simpel, het is al een hele tour om zodra het spoor weer beschikbaar is de juiste trein en machinist op de juiste plek te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:21:
[...]
Zodat treinen vanaf Sloterdijk en Duivendrecht niet meer op elkaar hoeven te wachten en treinen vanuit Bijlmer en Duivendrecht ook niet meer op elkaar hoeven te wachten tijdens het "invoegen".
De kruising is ongelijkvloers dus wachten hoeft daar niet perse. Tenzij ze vanaf Sloterdijk perse naar het noordelijke spoor (richting Schiphol) en vanaf Zuid naar het zuidelijke spoor willen.

Indrukwekkend stukje bouwplaats / parkeerterrein aangelegd daar trouwens. Kom er vaak langs vanaf ledn naar ass. Het nu wel de keuze de storingen bij Schiphol of de aanrijdingen rond Haarlem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:21:
Nee de infrastructuur is in 2015 klaar, de 2 extra perrons op RAI en Zuid zijn op de lange baan gezet, het gaat er nu voornamelijk om dat er vanaf de aansluiting richting sloterdijk 2 extra sporen naar de utrecht-boog worden aangelegd. Zodat treinen vanaf Sloterdijk en Duivendrecht niet meer op elkaar hoeven te wachten en treinen vanuit Bijlmer en Duivendrecht ook niet meer op elkaar hoeven te wachten tijdens het "invoegen".
En voor eind 2015 kan er veel gebeuren hoor ;) is nog 2,5 jaar...
Is het realistisch dat er in 3 jaar tijd een stuk of 10 'kunstwerken' waar men het over heeft kunnen worden geplaatst?

We hebben het over de volgende overspanningen:
  • Pergola over knooppunt Nieuwe Meer A4-A10, 275 meter
  • Johan Huizingalaan, 100 meter
  • Verbindingsweg A4-A10, 60 meter
  • Schinkelbrug, 165 meter, beweegbaar
  • Museumtramlijn 25 meter
  • Amstelveenseweg 90 meter
  • Pamassauweg 75 meter
  • Beethovenstraat 75 meter
  • Brug/station RAI 165 meter
  • Rozenoordbrug 175 meter (Amstel)
Van de Schinkel- en Rozenoordbrug kan je vrij eenvoudig een copy een paste doen en ook alle andere brugmodellen zijn misschien enigszins op voorraad, maar dan zit je sowieso nog met funderingen doe moeten worden aangelegd lijkt mij. Of hebben ze bij deze bruggen in het verleden al rekening gehouden met de fundering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Is het normaal dat Altijd Vrij niet op de "Mijn Producten" pagina staat op Mijn NS? Er staat nu alleen "Reizen op Saldo". Op Ov-Chipkaart.nl staat het wel aangegeven als ik mijn kaartinfo bekijk.

Verder werkt alles prima hoor, ook de altijd vrij abonnement wat momenteel op mijn chipkaart staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:02:
[...]
Is het realistisch dat er in 3 jaar tijd een stuk of 10 'kunstwerken' waar men het over heeft kunnen worden geplaatst?

We hebben het over de volgende overspanningen:
  • Pamassauweg 75 meter
Van de Schinkel- en Rozenoordbrug kan je vrij eenvoudig een copy een paste doen en ook alle andere brugmodellen zijn misschien enigszins op voorraad, maar dan zit je sowieso nog met funderingen doe moeten worden aangelegd lijkt mij. Of hebben ze bij deze bruggen in het verleden al rekening gehouden met de fundering?
Aannemer 1 :>
Deze is al geschikt voor 4 sporen

Aannemer 2 :>
• Pamassauweg 75 meter

5 kunstwerken per aannemer in 3 jaar is wel redelijk realistisch. Sommige kunstwerken kunnen tegelijkertijd gebouwd worden. De bouw van de eerste 2 a 3 kunstwerken beginnen dit najaar al.
En maar 25 meter van de Schinkelbrug is beweegbaar.
Coen Rosdorff schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:49:
[...]

De kruising is ongelijkvloers dus wachten hoeft daar niet perse. Tenzij ze vanaf Sloterdijk perse naar het noordelijke spoor (richting Schiphol) en vanaf Zuid naar het zuidelijke spoor willen.

Indrukwekkend stukje bouwplaats / parkeerterrein aangelegd daar trouwens. Kom er vaak langs vanaf ledn naar ass. Het nu wel de keuze de storingen bij Schiphol of de aanrijdingen rond Haarlem...
De trein vanuit Utrecht moet wachten op de trein uit Duivendrecht hoor :+ en de trein uit Sloterdijk moet wachten op de trein uit Zuid. Andersom is er idd niet zoveel aan de hand. De treinen naar Utrecht die vaak vlak achter de trein naar Almere/Lelystad zitten moet ook vaak op elkaar wachten bij Zuid, dat hoeft straks niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
ArcticWolf schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:12:
[...]
De trein vanuit Utrecht moet wachten op de trein uit Duivendrecht hoor :+ en de trein uit Sloterdijk moet wachten op de trein uit Zuid. Andersom is er idd niet zoveel aan de hand. De treinen naar Utrecht die vaak vlak achter de trein naar Almere/Lelystad zitten moet ook vaak op elkaar wachten bij Zuid, dat hoeft straks niet meer.
De situatie Schiphol tot aan de Riekerpolder heb ik vaker staan wachten. Ik heb het al een tijdje niet meer gehad, maar soms vertrok een IC richting Zuid op spoor 3 nog weleens tegelijk met een Sprinter richting Lelylaan op spoor 1/2 van Schiphol. Aangezien ze bij Riekerpolder moeten ruilen van spoor is er altijd eentje die moet wachten.

Regelmatig gehad dat de Sprinter hard wegtrekt bij Schiphol, vervolgens komt verder de IC er weer langs en krijgt die rood sein waarna de Sprinter weer voorbij tjoekt om vlak voor de IC het baanvak op te schuiven richting Lelylaan. Soms lijkt het wel een dragrace tussen machinisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:X lekker dan haha.
Soms snap ik de ARI helemaal niet... maar ja.
Volgend jaar komt er waarschijnlijk nog een extra trein bij naar Schiphol (vanuit Utrecht) dus het wordt alleen maar drukker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
http://www.dichtbij.nl/ee...htoffer-treinongeluk.aspx

Zoon van een collega van mijn moeder. Dan komt het ineens dichtbij... :/

(Afgelopen zaterdag op de snelweg in België ook al een fors ongeluk een paar honderd meter voor ons zien gebeuren. Onze mobiliteit heeft soms een hoge prijs.)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 09:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De Baarnaar zou zijn hand door het raampje hebben gestoken om zijn vrienden gedag te zeggen, die nog in de trein zaten. Toen de trein ging rijden, kon hij zijn hand niet snel genoeg terugtrekken, struikelde en viel tussen perron en rails.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is dus geen ongeluk. Dat zijn dronken mensen die dronken dingen doen en het daarbij met hun leven moeten bekopen.
Waarschijnlijk vond de vriend die in de trein zat het grappig om zijn hand vast te houden toen de trein vertrok.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Maasluip schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:32:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat is dus geen ongeluk. Dat zijn dronken mensen die dronken dingen doen en het daarbij met hun leven moeten bekopen.
Waarschijnlijk vond de vriend die in de trein zat het grappig om zijn hand vast te houden toen de trein vertrok.
Lekker makkelijk conclusies trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
steek dan niet je hand door het raam |:( net als mensen die ff denken snel onder slagbomen te kunnen lopen ffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 09:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Reinier schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:19:
[...]

Lekker makkelijk conclusies trekken!
Klopt. Maar geen enkel weldenkend mens steekt zijn hand door het raam van een trein als die trein vertrekt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
Wazig hoe toevallig dingen kunnen zijn, vanochtend in de trein Hilversum -> Utrecht. Na de stop op Hollandsche Rading gingen de deuren dicht en we reden weg, en een gast van een jaar of zestien sprong op de treeplank bij de deuren en reed een paar meter mee, tot het hem te hard ging denk ik (je kunt je nergens aan vasthouden).

De schrik sloeg me om het hart... :/

-edit-

Ik ben het met de mensen die zeggen dat het een stommiteit was eens, maar dat maakt het niet minder tragisch.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenH op 03-07-2012 11:28 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maasluip schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:32:
[...]

Je zou het net zo goed een fout van de conducteur kunnen noemen. Die mag niet fluiten als er nog mensen te dicht bij de trein staan. Laat staan als ze deels in de trein hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Na de fluit kunnen mensen nog steeds gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Maasluip schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Klopt. Maar geen enkel weldenkend mens steekt zijn hand door het raam van een trein als die trein vertrekt.
Eens, maar je gaat er meteen maar vanuit dat die vriend het lollig vond om niet los te laten. Dat baseer je feitelijk nergens op ;)

Dat treeplankliften heb ik vroeger heel vaak zien gebeuren... echt link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rijdt vandaag weer een V250 heen en weer... deze is nog niet bespoten met grafiti :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

vooghel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:06:
Na de fluit kunnen mensen nog steeds gekke dingen doen.
Daarom blijven de deuren waar de conducteur staat toch nog langer open totdat de conducteur de sleutel eruit haalt?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ja, maar de knul in kwestie was volgens JeroenH aan de dichten deuren gaan hangen terwijl hij op de treeplank stond. Dat kun je de conducteur moeilijk verwijten. En als na zijn fluit de vertrekprocedure is gestart kan hij ook weinig meer doen aan mensen die hun hand door een raampje steken. Daarom snijdt de opmerking van Fiber over "fout van de conducteur" m.i. weinig hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De conducteur moet de hele trein kunnen overzien. Als alles veilig is fluit hij en stapt in. Als iemand na de fluit nog gekke dingen gaat doen (Die daarvoor dus nog niet bezig waren.) daar kan de conducteur dus ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jeuj tis weer feest... Defecte trein bij Bijlmer, nu rijdt mijn intercity helemaal via Weesp / Hilversum naar Utrecht en dat traject zit al helemaal vol met treinen. Het gaat ook op een slakkengang. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Hier ook gedoe vanwege een aanrijding bij Den Dolder. De intercities vanuit Utrecht richting Amersfoort rijden niet maar zitten wel vol met mensen die dat (nog) niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:04:
Rijdt vandaag weer een V250 heen en weer... deze is nog niet bespoten met grafiti :+
Nou niet om het een of ander, maar de drie stellen die aan NSFSC zijn overgedragen zijn voor aflevering ontdaan van graffiti en vrijwel dagelijks wordt er met twee stellen materieelinstructie gegeven. Die fase is inmiddels al zo'n twee maanden bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh dat wist ik niet.. ik werk @ Riekepolder en kijk uit op die spoorlijn maar ik zie ze maar zelden langskomen ;)

trouwens, kunnen ze het gewoon niet of durven ze het gewoon niet om verkeerd spoor te gaan rijden tussen Amsterdam - Utrecht?
Ik bedoel 1 van de 2 bogen bij Bijlmer was buitengebruik vanwege die defecte trein... maar 8 treinen per uur over enkel spoor moet toch makkelijk te doen zijn? Dan wordt het misschien even puzzelen bij de perrons maar na Bijlmer kun je al snel weer doorsteken naar de goede richting :? ik nie snap waarom ze alle intercities omleiden via Weesp en 30 min vertraging oplopen voor de lol :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Die vertraging bedraagt als je kunt doorrijden toch max. tien minuten? Aannemende dat ook de IC's naar Heerlen en Maastricht werden omgeleid zag ik treinen die rond de tijd van de stremming uit Amsterdam zijn vertrokken met nul tot vijf minuten vertraging in Eindhoven arriveren.

Overigens is er een groot onderscheid tussen verkeerd en linkerspoor rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vaag... in Utrecht was de gemiddelde vertraging (van de treinen uit Amsterdam) rond 18:30 (toen ik daar eindelijk aankwam) 20~30 min. En vanaf Weesp tot aan Hilversum hebben we <40 gereden :'( normaal gesproken is het 10 min :p extra en dus nog 10 min erbij voor het langzaamrijden... en hij vertrok ook nog eens met 10 min vertraging... en dan 10 + 10 + 10 = 30 min :p

mwja.. tussen Amsterdam en Utrecht is het idd linkerspoor rijden en niet verkeerdspoor rijden 8)

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 03-07-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Reinier schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:57:
Hier ook gedoe vanwege een aanrijding bij Den Dolder. De intercities vanuit Utrecht richting Amersfoort rijden niet maar zitten wel vol met mensen die dat (nog) niet weten.
IC waar ik in zat van ut naar amf om 17:30 moest langzaam rijden vanwege een persoon op of langs het spoor. Is dit dan later een aanrijding geworden?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ArcticWolf schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:04:
Zondag heb ik ook een V250 Fyra mogen aanschouwen op Rtd. Het leukste was dat deze voor een rood sein stond EN op het Fyra-perron moest wachten. Heel veel reizigers kregen eindelijk de hoop dat ze in de nieuwe trein konden zitten, en begonnen ijverig op de deurknopjes te drukken... Maar helaas... hij reed weer weg >:)

Op de deuren zit overigens ook een briefje geplakt waarop staat de de trein een proef-treinstel is en dat deze nog niet in officiële dienst is. Dus waarom men alsnog probeert de deuren te openen 8)7?

Verder wel een machtige trein, op de neus na :P (maar dat wisten we geloof ik al zo een beetje ;) )

Oh ja, om het topic op te vrolijken:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/mrtf9z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2012 23:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, tussen de voorste en achterste deur is 't een prachtige trein. Daarbuiten niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 03-07-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:53:
Ja, tussen de voorste en achterste deur is 't een prachtige trein. Daarbuiten niet :P
:D _/-\o_
Pagina: 1 ... 72 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!