"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
LOL.... een heleboel paniek, alles geëvacueerd, massale inzet van brandweer wagens (er zijn er 7 uitgerukt!!), en dan blijkt het om welgeteld één druppel te gaan!
Zie http://www.bndestem.nl/re...-Belgische-wagons-beu.eceDe Roosendaalse burgemeester Jacques Niederer heeft vrijdag zijn ongenoegen geuit over het derde incident met lekkende Belgische ketelwagons in anderhalve maand.
De incidenten hebben vermoedelijk te maken met een nieuwe procedure. Belgische treinen worden sinds enkele maanden in Roosendaal gecontroleerd. Voorheen reden ze door naar rangeerterrein Kijfhoek in Zuid-Holland, aldus een gemeentewoordvoerder.
Burgemeester Niederer zegt dat een controle juist moet plaatsvinden op de locatie waar het transport vertrekt, laat hij weten in een verklaring. "Dit is nu de derde keer op rij dat de brandweer met groot materieel moet uitrukken en dat treinreizigers in en rond Roosendaal stranden. Ik wil dat nu precies wordt uitgezocht hoe deze incidenten kunnen plaatsvinden'', staat in zijn bericht.
Vrijdagochtend werd het treinverkeer van en naar Roosendaal kort stilgelegd. Uiteindelijk bleek er één druppel gezien bij een ketelwagon op een zijspoor. Eerdere incidenten waren op 11 april en 15 mei.
Virussen? Scan ze hier!
alsjeblieft niet zeg ProRail met RWS integreren, krijg je daar een interne asfalt/spoor strijd.ArcticWolf schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:52:
[...]
http://frontpage.fok.nl/n...er-samen-met-prorail.html
![]()
![]()
en ProRail naar RWS Rail, problem solved?
//
volgende week staat er (weer) een testrit met een ICE ingepland op de Hanzelijn, ProRail wilt bewijs dat men met een B4 - 1500V systeem 200km/u kan rijden en de enige passagierstreinen die dat op het moment kunnen zijn de Thalys en ICE.
CyBeR schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:13:
Kom je wel gegarandeerd mee. Zij het wellicht niet volledig
Moppersmurf modus: Ik haat het als mensen elkaar op ideeën brengen </moppersmurf modus>Oorzaak
Tussen Bunde en Beek-Elsloo rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
bron: ns.nl
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
DEN HAAG - Minister Melanie Schultz (Infrastructuur) heeft nu geen behoefte aan een discussie over de structuur op het spoor.
Ze toonde zich vrijdag na afloop van de ministerraad niet blij met de timing van het pleidooi van NS-directeur Bert Meerstadt om de splitsing tussen zijn bedrijf en spoorbeheerder Prorail te herzien.
''Het had subtieler gekund'', verwees Schultz naar de negatieve reacties die de oproep meteen heeft opgeleverd. Schultz werkt zelf aan een reactie op het rapport dat een parlementaire onderzoekscommissie eerder uitbracht over de toekomst van het spoor.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

En dan ook nog eens maar een enkele druppel schoonmaakmiddel, niet eens een druppel van de inhoud van een ketelwagon.wildhagen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:20:
[...]
LOL.... een heleboel paniek, alles geëvacueerd, massale inzet van brandweer wagens (er zijn er 7 uitgerukt!!), en dan blijkt het om welgeteld één druppel te gaan!
[...]
Zie http://www.bndestem.nl/re...-Belgische-wagons-beu.ece

Maargoed: better safe than sorry.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...tuweroute-lawaai-zat.htmlOmwonenden langs de Betuweroute vinden dat de goederenlijn te veel geluidsoverlast veroorzaakt.
Ze eisen dat Prorail maatregelen neemt en willen bijvoorbeeld dat er meer en hogere geluidsschermen komen. Ook willen ze dat er beter materieel wordt ingezet, meldt de NOS zaterdag.
Volgens de omwonenden worden veel stokoude wagons gebruikt die onnodig veel geluid maken. Ze denken dat veel geluidswinst kan worden behaald door eisen te stellen aan het materieel.
Prorail en het ministerie van Infrastructuur en Milieu zeggen op basis van metingen dat de overlast onder de norm blijft. De omwonenden wantrouwen die gegevens, omdat volgens hen wordt uitgegaan van een gemiddeld geluid. Het geluid loopt op piekmomenten echter op tot het niveau van een rockconcert, zeggen zij.
De in 2007 geopende Betuweroute is een 120 kilometer lange spoorverbinding voor goederenvervoer tussen de Rotterdamse haven en Duitsland. Aanvankelijk reden er maar af en toe treinen overheen, maar inmiddels zijn dat er zo'n vijfhonderd per week.
Prorail wil niet reageren op de eisen van de omwonenden en verwijst naar het ministerie. Dat wil de Milieu Effect Rapportage, die eind dit jaar of begin volgend jaar af is, afwachten. Het ministerie zegt dat pas maatregelen worden getroffen als blijkt dat de wettelijke normen worden overschreden.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb mijn hele jeugd ongeveer 450 m van de Rhijnspoorweg gewoond. En ik weet nog goed dat ik als ik het raam open had altijd de eerste goederentrein zo rond 6 uur uitermate goed kon horen.
Vaak als er dan 's nachts een onweer was geweest en ik hoorde die eerste trein dan klaarde het vaak daarna weer op, jeugdsentiment!
Ik ken de roosters niet, maar met 500 treinen per week even vanuit gaande dat ze in de nacht minder rijden is toch elke 5 minuten een trein. Dat lijkt mij wel een ander uiterste. Natuurlijk hebben ze goede geluidsmuren enzo maar toch. En inderdaad een wagon met een vlakke as hoor je van kilometers soms aankomen. Als je dan diezelfde wagon 10 keer per week langs hoort komen dan heb je ook zoiets van wtf

Volgens mij is er qua goederenwagons nog een flinkse slag te maken qua geluidsproductie. Intercity's enzo hoorde ik nauwelijks altijd terwijl er daar veel meer van reden! Het moet toch technisch mogelijk zijn om stillere goederenwagons te maken?
[ Voor 0% gewijzigd door LauPro op 10-06-2012 11:35 . Reden: km -> m ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Hoe kom je op die vijf minuten? Als ik 7 dagen in de week, 16 uur per dag reken dan kom ik op 4,5 trein per uur - dat is dus nog niet eens een per 10 minuten.LauPro schreef op zondag 03 juni 2012 @ 07:16:
[...]
Ik ken de roosters niet, maar met 500 treinen per week even vanuit gaande dat ze in de nacht minder rijden is toch elke 5 minuten een trein.
Goed gehoor had je danLauPro schreef op zondag 03 juni 2012 @ 07:16:
[...]
Ik heb mijn hele jeugd ongeveer 450 km van de Rhijnspoorweg gewoond. En ik weet nog goed dat ik als ik het raam open had altijd de eerste goederentrein zo rond 6 uur uitermate goed kon horen.
Is dat dan geen moment om ERTMS op de baan te monteren? Je hoeft bij het invoeren van ERTMS dan toch geen hele baanvakken plat te leggen, maar enkel het controlecentrum en de treinen?
Niet dat het hier nou nodig was, veel van de voordelen van ERTMS zitten ook al in ATB-NG, zoals >140, uitgesteld remmen
Verwijderd
Maar laten we nou reëel zijn, die mensen hebben de Betuweroute nooit gewilt, en nu 'ie er ligt klagen ze nog steeds. Gezien de klaagcultuur hier in Nederland is dat absoluut niet verrassend. Dat kun je ook teruglezen in het artikel. Ze klaagden, en toen kwam er een onderzoek. Dat onderzoek had niet de door hen gewenste uitslag, dus was er iets mis met het onderzoek (meetmethoden). Deze mensen houden nooit op en zullen nooit tevreden zijn. Ik zag vorig jaar eens in het journaal mensen die klaagden over hoe lelijk de geluidsschermen langs de Betuweroute zijn. Als het stil is, weten ze dus wel iets anders te vinden om over te klagen. De enige norm waar je iets mee kan is de wettelijke norm, voor de rest kun je deze zeurpieten gevoegelijk negeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 18:27 ]
Eens. Maar je zou wel die norm elk jaar ietsje scherper kunnen stellen en jaarlijks het ergste groepje rammelbakken met pensioen kunnen sturen. Op Schiphol weigeren ze volgens mij ook de grootste herrieschoppers onder de vliegtuigen, dat kan op het spoor ook lijkt mij.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:26:
[...] De enige norm waar je iets mee kan is de wettelijke norm, voor de rest kun je deze zeurpieten gevoegelijk negeren.
Was net even op station Amersfoort. Best wel veel geplande en ongeplande treinuitval en vertragingen vanmiddag naar mijn idee. Naar het Oosten, Apeldoorn, Deventer was gepland, maar ook richting Amsterdam en Utrecht liep het niet echt lekker geloof ik.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
We are shaping the future
Al werd ik daar vorige week ingehaald door een Thalys die lekker hard ging

http://hanzelijn-hattem.n...anzelijn_voor_testritten/
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2012 21:21 ]
yay!!NS schrapt vakantiedienstregeling
AMSTERDAM - De NS heeft besloten om met ingang van de komende vakantieperiode geen vakantiedienstregeling meer te voeren.
De gewone dienstregeling blijft de komende maanden van kracht. Dat meldt de NS dinsdag.
Sinds 2003 was er in de vakanties (kerst, mei, zomer) sprake van een aangepaste dienstregeling, afgestemd op de afname van de drukte in de treinen.
Deze dienstregeling werd over het algemeen negatief ontvangen door reizigers, die over minder treinen konden beschikken om mee reizen.
De NS zet daarom een streep door de vakantiedienstregeling. Wel zullen treinen op bepaalde trajecten korter zijn dan gebruikelijk.
Signatures zijn voor boomers.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Afgelopen vakantie gewoon de helft minder treinen op mijn vaste traject (Hoekse Lijn / Schiedam - Dordrecht).
Als je dan net je sprinter / stoptrein ziet vertrekken, baal je toch wel. Half uur wachten was geen uitzondering.
Daarnaast: Heb vandaag de V250 gespot, vertrekkend vanaf Rotterdam CS op Fyra dienst.
Worden ze echt al ingezet of is dit nog testfase?
Virussen? Scan ze hier!
Waar die trein het eerste te zien zal zijn? Goede vraag. Men zegt "Amsterdam - Rotterdam" maar gezien de uitspraken van Schultz over Breda - Antwerpen zou het me niet (meer) verbazen als er daar eentje terechtkomt.
Filmpje!alexkroeze schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:59:
ice is op de Hanzelijn gesignaleerd
http://hanzelijn-hattem.n...anzelijn_voor_testritten/
YouTube: ICE gespot op Hanzelijn bij Dronten 2
Bijna door mijn achtertuin heen! (naja als ik een achtertuin had...)
[edit]
Ook:
YouTube: ICE gespot op Hanzelijn bij NS station Dronten
en
YouTube: ICE gespot op Hanzelijn bij Dronten
[ Voor 24% gewijzigd door TripleQ op 05-06-2012 21:17 ]
ERMTS is allang getest met de vorige loc, die overigens kapotte tractie heeft van te snel rijden

Ze zijn bezig om te kijken of het B4 1500V systeem ook echt goed werkt met 200km/u en of de spanning niet deels wegvalt. Het enige wat ze niet kunnen testen is of het ook goed werkt met 3 treinen in 1 richting achter elkaar richting Zwolle en vv, dus 6 treinen op het baanvak (met 200km/u), dat blijft een verrassing (als er ooit een 200km/u dienstregeling komt)
[ Voor 55% gewijzigd door ArcticWolf op 05-06-2012 22:28 ]
http://www.omroepflevolan...kan-200-kilometer-per-uur
Bij één keer heeft de vertrekkende trein uit station Bovenkarspel-Grootebroek richting Hoorn twee minuten voor de spoorwegovergang moeten wachten omdat de bomen niet naar beneden gingen.
Bij een stroomstoring gaan die bomen toch altijd naar beneden, of zijn daar ook weer uitzonderingen op mogelijk?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Siditamentis astuentis pactum.
Eergisteren en vandaag is er 200 km/u gereden.TripleQ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:33:
Toevallig net een nieuwsberichtje op omroepflevoland.
http://www.omroepflevolan...kan-200-kilometer-per-uur
http://hanzelijn-hattem.nl/nieuws/377/
vanmiddag moeten ze er op staan als ik het goed lees.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 08-06-2012 15:59 ]
Bron: NOS NieuwsSpoor krijgt ERTMS-systeem
Toegevoegd: vrijdag 8 jun 2012, 16:36
Het Nederlandse spoor wordt op termijn uitgerust met het Europese beveiligingssysteem ERTMS. Omdat landelijke invoering waarschijnlijk zeker tien jaar duurt, kiest het kabinet ook voor extra investeringen in het huidige systeem.
Volgens minister Schultz van Haegen van Infrastructuur is ERTMS het modernste beveiligingssysteem voor het spoor en kunnen treinen er sneller door rijden. Met het besluit reageert het kabinet op de aanbevelingen van de parlementaire commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van het spoor.
Met het huidige verouderde systeeem worden treinen die door rood licht rijden alleen stilgezet als ze harder dan 40 kilometer per uur rijden. ERTMS zet ze ook stil als ze langzaam rijden. Het verouderde systeem speelde onder meer een rol bij het treinongeluk in Amsterdam, waarbij op 21 april een vrouw om het leven kwam en meer dan honderd mensen gewond raakten.
Op zich goed nieuws natuurlijk, buiten dat het voor mijn gevoel ook de meeste logische beslissing is.
Is het overigens mogelijk om de oudere treinstellen met ERTMS uit te rusten, tegen acceptabele kosten?
(vraag me niet wat acceptabel zou moeten overigens
Life is not about specs, it is about joy!
Dat wisten we natuurlijk alSpoor krijgt ERTMS-systeem
Dat 10 jaar vind ik dan weer erg vroeg, zeker voor de kleinere lijntjes, als je bijvoorbeeld kijkt tussen de invoering van ATB en de aanleg van ATB-NG in het noorden, die pas in 2007 kwam...
Ik verwacht in ieder geval dat rond 2025 de meeste lijnen sowieso ERTMS hebben, en dat een aanzienlijk deel van het IC-net 200 kan. Maar of dat zo is zullen we zien
O ja, als de minister besloten heeft dat ERTMS er gaat komen, kan ProRail natuurlijk veel sneller ERTMS gaan uitrollen.
[ Voor 11% gewijzigd door marcop23 op 08-06-2012 17:30 ]
Och, daar komen ze toch allemaal ook vanaf?Luccus schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:38:
Applausje voor de treindienstleider en machinist van dienst betrokken bij de poging tot een internationale carrière van een Veolia-stoptrein die net in Venlo linksaf richting Kaldenkirchen in plaats van rechtsaf richting Roermond werd gestuurd...
Signatures zijn voor boomers.
Wat versta je over een jaar of tien onder oudere treinstellenbartvl schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:51:
Is het overigens mogelijk om de oudere treinstellen met ERTMS uit te rusten, tegen acceptabele kosten?
(vraag me niet wat acceptabel zou moeten overigens)
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Op een of andere manier vind ik €100.000 voor ongeveer 90 SGMm'etjes vrij weinig klinken.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
En dat baseer je waarop, precies?AW_Bos schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:58:
[...]
de exacte kosten per treinstel om ERTMS in te bouwen schat ikzelf op 100.000 euro
(Een exacte schatting is ook altijd leuk trouwens.)
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2012 20:51 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Een een quote die we al jarenlang zien passeert ook weer. Hoeveel jaren hebben we dat inmiddels al mogen horen of lezen...
Voor wie geen zin heeft om voetbal te kijken, de onderliggende documenten: http://www.rijksoverheid....terweer-op-het-spoor.htmlEen pakket maatregelen moet nieuwe problemen komende winter voorkomen. Uiterlijk 1 november moeten de NS en spoorbeheerder ProRail hun zaken op orde hebben.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...ulp-bij-koperdiefstal.eceSpoorbeheerder ProRail vraagt mensen die in de buurt van het spoor wonen om extra alert te zijn op koperdiefstal. Zo'n 54.000 omwonenden krijgen dezer dagen een brief in de bus waarin de spoorbeheerder om hun hulp vraagt.
ProRail vraagt om alle opvallende zaken rondom het spoor bij de politie te melden, eventueel anoniem. Dat kan gaan over auto's langs het spoor op een ongebruikelijke plaats of vreemd tijdstip, of mensen die zich verdacht gedragen of 's nachts langs het spoor lopen.
Koperdiefstal is een groot probleem voor de spoorwegen. Het zorgt voor vertragingen en soms ook voor gevaarlijke situaties. Bovendien kost het herstel van het spoor miljoenen euro's, aldus de brief van ProRail.
De spoorbeheerder heeft zelf al veel maatregelen genomen om koperdiefstal te voorkomen. Zo zijn er hekken en camera's bij het spoor geplaatst. Ook wordt er gepatrouilleerd door opsporingsambtenaren van ProRail en soms door particuliere bewakers met honden.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Op zich snap ik die 'crowdsourcing' bij dergelijke zaken wel, maar sinds een paar weken geleden de politie is gebeld door een buurtbewoner ondanks dat ik gewoon mijn eigen, legale ding aan het doen was ben ik daar toch iets minder happig op. Nu kan je dat als uitzondering zien, maar ik denk dat het wel typerend is voor het wantrouwen dat tussen burgers gekweekt wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 11:12 ]
Wat was je aan het doen dan? En op welk tijdstip? Als jij gewoon je legale ding aan het doen was lijkt het me dat de politie zo weer weg was.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:09:
[...]
Op zich snap ik die 'crowdsourcing' bij dergelijke zaken wel, maar sinds een paar weken geleden de politie is gebeld door een buurtbewoner ondanks dat ik gewoon mijn eigen, legale ding aan het doen was ben ik daar toch iets minder happig op. Nu kan je dat als uitzondering zien, maar ik denk dat het wel typerend is voor het wantrouwen dat tussen burgers gekweekt wordt.
Verwijderd
Meer infoVinnienerd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:24:
Wat was je aan het doen dan? En op welk tijdstip? Als jij gewoon je legale ding aan het doen was lijkt het me dat de politie zo weer weg was.
Los van hoe of wat, het verpestte als nette burger toch behoorlijk mijn dag, ondanks dat ik niets verkeerd deed en normaal gesproken ook niet zo onder de indruk ben van dergelijke dingen.
Kan je het ook hier quoten? (heeft geen toegang tot huiskamer)Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:28:
[...]
Meer info
Los van hoe of wat, het verpestte als nette burger toch behoorlijk mijn dag, ondanks dat ik niets verkeerd deed en normaal gesproken ook niet zo onder de indruk ben van dergelijke dingen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 02:31:
Eerst even een situatieschets; ik ben momenteel bezig met een project over zelfredzaamheid. Om een aantal redenen ben ik nu daarvoor aan het kijken hoe je touw en stoffen kunt maken met grondstoffen die makkelijk voorhanden zijn. Nu schijnt het dat brandnetels erg goede kwaliteiten op dat vlak hebben en dat zelfs het gros van de Duitse uniformen in beide wereldoorlogen van brandnetels gemaakt waren, dus daar ben ik nu naar aan het kijken. Op internet las ik dat je daarvoor het beste brandnetels kunt nemen met rode stengels.
Vandaag heb ik mijn dagelijkse dingen gedaan en ben ik bij mijn ouders geweest. Om een uurtje of half twaalf vond ik het mooi geweest en besloot ik, genietend van het mooie weer, met de raampjes open binnendoor naar huis te rijden om daar nog eens even naar brandnetels te zoeken. Ik ben daar in de buurt opgegroeid, dus ik ken een hoop straatjes en plekjes waar je die dingen waarschijnlijk goed kunt vinden. Rijd ik het eerste straatje in waar ik een rondje wilde lopen (wat bovendien een bekende hondenuitlaatplek is), komt er gelijk een kerel op me af met een nogal dreigend Kan ik je helpen? en Wat doe je hier? met een redelijk grote hond die bijna mijn raam in sprong (en dus ook tegen de lak van mijn nieuwe auto op). Dus ik stap aan de andere kant van de auto uit en ik begin te zeggen dat het misschien een beetje raar klinkt, maar dat ik voor een project naar brandnetels aan het zoeken ben, begint die kerel voordat ik verder nog maar iets heb kunnen uitleggen gelijk te roepen dat op maar snel weg moet wezen, dat het privéterrein was daar (wat het niet was, dat wist ik en heb ik later nog gecontroleerd), dat 'ie mijn kenteken op zou schrijven en meer van dat soort zaken. Ik heb 'm toen medegedeeld dat ik niets te verbergen heb en bovendien niet zo bejegend wilde worden en ben toen een rondje gaan lopen. Ik snap best dat je op dat uur misschien wat achterdochtig bent, maar als je vol in de aanval gaat heb ik weinig meer te melden.
Toen ik daarna terug bij de auto kwam, kwam hij weer tevoorschijn en vroeg hij of ik gevonden had wat ik zocht. Dat had ik toevallig, ik heb een klein plukje brandnetels met rode stengels gevonden, en toen begon hij door te vragen over het project. Als hij dat in eerste instantie nu even had gedaan, prima, maar nu bleek er toch wat anders achter te zitten. Hij werd op dat moment teruggebeld door de politie dat ze het niet konden vinden en waar ze heen moesten. Dat kon ik duidelijk op afstand horen. Omdat ik niets te verbergen had, niet naar die man toe en niet naar de politie toe, heb ik 'm maar verteld dat ik de politie wel even af zou wachten om hen te woord te staan. Ik deed niets verkeerd, ik doe niets verkeerd en het is mijn goed recht daar op de openbare weg te lopen, al was het wat laat.
Na enige tijd kwam de politie dan eindelijk. Het is maar goed dat ik geen kwaad in de zin had, want anders was ik al lang en breed gevlogen. Die man had al wel door dat het een beetje onzinnig en paranoïde was geweest en was inmiddels al een stuk vriendelijker en zelfs een beetje beschaamd. Aangezien ik niets te verbergen had heb ik de politie ook alles verteld en laten zien wat ze wilden. Ik snap dat ze op zo'n oproep moeten reageren en het dan ook even moeten uitzoeken en werkte daaraan dan ook volop mee. Ik was me terdege bewust hoe iemand anders de situatie zou kunnen bekijken en wilde daarom ook zo transparant mogelijk zijn. Ze hebben mijn ID ingezien, mijn auto, mijn adresgegevens gekregen en via de centrale bevestigd dat ik geen boef ben. Wat mij betreft een gevalletje later lachen we erom; vaststellen waar het om gaat, inzien dat het vals alarm is en iedereen gaat zijn weg weer.
Ze hadden wel door dat ik geen boef was of kwaad in de zin had. Dat het vals alarm was was vastgesteld. Echter was dat blijkbaar toch niet genoeg, want vervolgens riep die agent dat hij me natuurlijk niets kon verbieden (ik deed immers niets verkeerd), maar dat ik dat toch maar beter even ergens anders kon gaan doen. Oftewel, je doet duidelijk niets verkeerd, maar opgerot. Fijn, dat als je aantoonbaar niets verkeerd doet en alle medewerking verleent je vrijheid blijkbaar ondergeschikt is aan het wantrouwen van een ander. Het was ook niet alsof die kerel inmiddels niet doorhad dat hij voor jan lul had gebeld. Het past natuurlijk wel in het plaatje van alle al dan niet fictieve terroristische dreigingen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik kilometers naar huis rijd en dan morgen overdag in mijn eigen tijd weer terug zou rijden omdat een of andere random kerel een beetje te achterdochtig is. Ik doe niets verkeerd, ik heb dat met alle liefde aangetoond en ik heb de politie ook niet gebeld met een onzinmelding. Ik rijd in een nette vrij nieuwe auto, had nette kleren aan en heb me alleen maar netjes uitgelaten en gedragen. Wat wil je nog meer?
Voordat mensen beginnen; ik besef me dat het wellicht een vaag verhaal was op een wat laat uur, maar dan zou het toch goed moeten zijn nadat men vastgesteld heeft dat alles in orde is. Iemand even vragen waarom hij op een dergelijk tijdstip een nachtwandelingetje aan het maken is? Check, begrijpelijk. De politie bellen omdat je het niet vertrouwt en vol in de aanval gaat? Een beetje jammer, maar okay, ik kan me dat nog wel voorstellen. Daarom werkte ik ook volledig mee. Vaststellen dat iemand een eerzaam burger is en geen kwaad in de zin heeft en vervolgens suggereren/vertellen dat 'ie maar op moet rotten? Toch wel erg karig.
Wantrouwen is het nieuwe vertrouwen
Zinloos gebeld![]()
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Maar wait what?

Er schijnt een stoptrein uitgevallen te zijn, dus dan doen we toch ff die stations met de intercity. Aansluitingen zijn tenslotte nergens voor nodig...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
yeah... elke stoomloc die over het normale net wilt rijden heeft ATB nodig, dus ja als alles ERTMS wordt, moeten de stoomlocs ookemerald schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:11:
Er is voor stoomlocs toch ook ATB? Lijkt me dat iets dergelijks dan ook voor ECTS ontwikkeld kan worden?
Wikipedia: ATB EenvoudigCyBeR schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:42:
Stoomlocs hebben toch een soort ATB-light?
ATB Eenvoudig, een soort vrijwel-alles-behalve-de-spoelen-,-kabels-en-remklep-in-één koffertje
Bron: Metro Editie Rotterdam 11-6-12Spoorsector: duur veiligheidssysteem is nog niet heilig
Besluit. Minister kiest voor duur beveiligingssysteem voor spoor, terwijl sector nog vragen heeft.
In de spoorsector heerst terughoudendheid over het besluit van Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen om het Europese beveiligingssysteem ERTMS in Nederland aan te leggen. Insiders juichen de
keuze toe om te investeren in meer veiligheid, maar betwijfelen of ERTMS op drukke trajecten
net zo goed werkt als nu op de hogesnelheidslijn.
“Ik raad de minister aan eerst nog goed onderzoek te doen voor je over zo’n grote investering besluit”, reageert Roel Berghuis van vakbond FNV Spoor.
“Het is een nieuw systeem, dat we moeten testen en verbeteren”, erkent NS-woordvoeder
Eric Trinthamer.
“Over tien jaar voeren we het misschien wel niet in, maar een geüpdate versie.”
Schultz van Haegen maakte vrijdag bekend voor het moderne en dure ERTMS te kiezen om de veiligheid
op het spoor te garanderen. De minister stond na de treinbotsing van eind april in Amsterdam, waarbij
één dode viel, onder grote druk maatregelen te presenteren. Aanleggen zou minimaal tien jaar duren,
maar insiders noemen vijftien tot twintig jaar waarschijnlijker. Schultz van Haegen wil ondertussen het veiligheidssysteem ATB VV verder uitrollen. Berghuis eist toezeggingen op welke locaties dit wordt aangelegd: “Dat besluit moet de minister niet over de zomer tillen.”
Trinthamer erkent dat ATB VV snel verbetering oplevert: “Al onze treinen zijn er voor geschikt, maar
het ligt nog niet overal. ERTMS hebben alleen de treinen die op de hsl en de Hanzelijn rijden. We werken
aan implementatie van een test op het traject Utrecht-Amsterdam, maar moeten hier ook nog dubbeldekkers
voor ombouwen.”
De Tweede Kamer hoort na de zomer de visie van Schultz van Haegen op de problemen met het spoorbeheer.
Ze wil diverse opties onderzoeken, van overheidscontrole bij Pro-Rail tot een fusie met NS. Dat eerste
ziet Berghuis niet zitten: “Spoorbedrijven gaan hierdoor met het gezicht naar de minister staan, terwijl
NS en ProRail naar de reiziger moeten kijken. Integratie van die twee zorgt voor meer rust.” NS zegt geen
fusie met ProRail te ambiëren, maar ‘bepaalde onderdelen’ van de spoorbeheerder
te willen overnemen om ‘de dienstverlening te verbeteren’.
Ze kunnen mooi die VIRMs die ETCS ingebouwd krijgen over die lijn slingeren. 160!
Zwolle - Lelystad - Almere CS - Duivendrecht - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen
En doortrekken naar GroningenArcticWolf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:22:
Ze moeten de HSL gewoon in Zwolle laten beginnen![]()
Zwolle - Lelystad - Almere CS - Duivendrecht - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
of Leeuwarden...
Groningen - Leer - Hamburg, wel goed idee
ff offtopic
Ik checkte laatst uit bij Amsterdam Zuid en ik kreeg een foutmelding (maar kon zo snel niet zien wat... was al doorgelopen) dus ik drukte de kaart er weer op... en toen was ik weer ingecheckt?! (en ik weet 100% zeker dat ik in Utrecht had ingecheckt). Toen 3 minuten gewacht en weer de kaart erop gedrukt en toen was ik weer ingecheckt....
dus volgende dag gekeken, blijkbaar was Utrecht - Zuid wel goed gegaan maar daarna stond er 2x ingecheckt (en -10 euro? --> voor 8 uur 's ochtends...) hoe kan ik dit geld terug vragen? De NS website is hier niet echt duidelijk over...

Ja daar staat het ook verkeerd, Mijn NS werkt niet eens bij mij... hij laat alleen m'n oude kaart zienAlex) schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:07:
Kijk ook even naar het transactieoverzicht op www.ov-chipkaart.nl. Ik heb het een keer gezien dat "Mijn NS" foutieve informatie toonde.
Dat komt omdat je je nieuwe kaart los moet toevoegen. En dat is nog een vrij omslachtig proces ook, want je hebt een kaartservicecode nodig (die je online kunt aanvragen) die je ook nog eens moet activeren bij een automaat. Hoe bedoel je, overengineered?ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:09:
[...]
Ja daar staat het ook verkeerd, Mijn NS werkt niet eens bij mij... hij laat alleen m'n oude kaart zien
Neem maar aan dat die informatie klopt. Geld terugvragen kan via de klantenservice, bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur via 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 p.m.).bij OV-chipkaart.nl staat dus 2x -10 eur
Het kost wat zoekwerk (klik op klantenservice, hulp als het even tegen zit, met de ov-chipkaart, klik hier voor meer informatie). Dan kom je hier uit: http://www.ns.nl/reiziger...chipkaart/geld-terug.html (edit: en dat is dus wat Alex) al gepost heeft)ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:44:
hoe kan ik dit geld terug vragen? De NS website is hier niet echt duidelijk over...
vroeger hadden ze ook een webform, maar dat is verdwenen...
[ Voor 16% gewijzigd door ValHallASW op 12-06-2012 09:22 ]
ik had ook al gehoord dat ze een webformulier hadden, maar die kon ik dus nergens vinden... maar die bestaat dus ook niet meer haha.
Daarnet overigens ook even een korte impressie gehad van station Den Haag Moerwijk. De sprinter waar ik in zat was Rijswijk voorbijgereden, en ik moest dus weer een station terug...
[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 12-06-2012 13:18 ]
Tweakblogje bijhouden over de opleiding als je medisch OK bent bevonden?
Bij de NS of een kleine regionale vervoerder? Ik ben zelf momenteel in de opleiding bij Arriva. Theorie examens net gehaald en nu volop bezig met de materieel-instructie. Volgende week nog drie dagen wegleren en dan worden we los gelaten om zelfstandig nog voldoende rijdagen te maken voordat we mogen wegleren op een ander baanvak. Anyway...... veel succes gewenst!EDIT schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:56:
Zo, geslaagd voor het psychologisch onderzoek/capaciteitentests/stresstests voor de functie van Machinist, en mag over zo'n twee weken naar het medisch onderzoek. Als ik daarvoor goedgekeurd word kan ik zo goed als beginnen aan de opleiding voor machinist
Bij Arriva op de Merdewe-Lingelijn of in het noorden? Of op het Emmerlijntje als die over een paar maanden door Arriva gedingest wordt?CrazyRooster schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Bij de NS of een kleine regionale vervoerder? Ik ben zelf momenteel in de opleiding bij Arriva. Theorie examens net gehaald en nu volop bezig met de materieel-instructie. Volgende week nog drie dagen wegleren en dan worden we los gelaten om zelfstandig nog voldoende rijdagen te maken voordat we mogen wegleren op een ander baanvak. Anyway...... veel succes gewenst!
Gefeliciteerd in ieder geval
Mwah, als je uit de randstad komt lijkt me via Osnabrück nog steeds gunstiger qua reistijd. Op de lijn Osnabrück-Bremen-Hamburg rijden ze nu al 200km/h, dus ik zie niet hoe een kortere reistijd naar Groningen daar wat aan zou kunnen doen. En via Groningen rijden lijkt me ook totaal niet rendabel, zoveel reizigers richting Noord-Duitsland zijn er nou ook weer niet gezien de huidige bezetting van de IC naar Hamburg en het aantal overstappers op Osnabrück.ArcticWolf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:51:
[...]
of Leeuwarden...![]()
Groningen - Leer - Hamburg, wel goed idee
Op het lijntje van Emmen - Zwolle. Er zijn momenteel 2 groepen van 10 voor in opleiding (Die duurt máár 12 weken wat erg kort is). In augustus start dan nog een groep. Er zijn namelijk 34 machinisten nodig voor deze lijn. De eerste van groep 1 is al gesneuveld. Gezakt voor zijn theorie examens (2 harde vragen fout), maar vanwege te weinig inzet tijdens de opleiding en een werkhouding die van geen meter klopt (Mentoren uitschelden en te laat komen werkt niet in je voordeel!).marcop23 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:23:
[...]
Bij Arriva op de Merdewe-Lingelijn of in het noorden? Of op het Emmerlijntje als die over een paar maanden door Arriva gedingest wordt?
Gefeliciteerd in ieder geval
Bedankt voor de felicitatie in ieder geval.
12 weken is goed te doen hoor. Echt trein leren rijden doe je toch pas wanneer je zelfstandig de baan op gaat.CrazyRooster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:04:
[...]
Op het lijntje van Emmen - Zwolle. Er zijn momenteel 2 groepen van 10 voor in opleiding (Die duurt máár 12 weken wat erg kort is). In augustus start dan nog een groep. Er zijn namelijk 34 machinisten nodig voor deze lijn. De eerste van groep 1 is al gesneuveld. Gezakt voor zijn theorie examens (2 harde vragen fout), maar vanwege te weinig inzet tijdens de opleiding en een werkhouding die van geen meter klopt (Mentoren uitschelden en te laat komen werkt niet in je voordeel!).
Bedankt voor de felicitatie in ieder geval.
Doet Arriva de opleiding zelf of hebben ze het uitbesteed?
€ 3540 per jaar (2e klas)
Per maand betalen is flink duurder, holy shit.
[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 14-06-2012 13:01 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Dat de maandversie flink duurder is klopt wel, maar je kunt er ook makkelijker vanaf. Het jaarabonnement Altijd Vrij wordt stilzwijgend verlengd en is pas ná het eerste jaar maandelijks opzegbaar, terwijl het maandabonnement niet doorloopt.
Punt is, nu betaal ik 314 euro voor een maandtraject. 295 euro is 19 euro minder en kan onbeperkt reizen door het hele land.
Wacht zie net dat je gratis een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart krijgt wanneer je een jaarabonnement aanvraagt.
[ Voor 38% gewijzigd door magnifor op 14-06-2012 14:59 ]
Is ook wel te doen hoor, maar het gaat alleen even 12 weken ten koste van je vrije tijd. De opleiding kregen we qua theorie van RDP in Rotterdam. Dat werd dus door Arriva uitbesteed. Het praktische deel doet Arriva uiteraard zelf.Heintzer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:46:
[...]
12 weken is goed te doen hoor. Echt trein leren rijden doe je toch pas wanneer je zelfstandig de baan op gaat.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...lof-voor-Betuweroute-.eceHet 5-jarig bestaan van goederenspoorlijn Betuweroute wordt zaterdag nergens gevierd, maar dat wil niet zeggen dat er geen reden tot vreugde is. Ondanks de lange en kostbare aanlegperiode, ontwikkelde de lijn zich in enkele jaren tot een belangrijke vrachtader naar het Duitse achterland.
Zo steeg het aantal treinen tussen de Rotterdamse haven en de grens bij Zevenaar van zo’n 1000 in het eerste kwartaal van 2008 tot bijna 6000 in eind 2011. Dat betekent dat drie op de vier goederentreinen naar het oosten inmiddels gebruikmaken van de Betuweroute. Als de economische crisis niet was uitgebroken, waren dat er vermoedelijk nog meer geweest.
Jelle Rebbers van DB Schenker, verreweg de grootste spoorvervoerder van Nederland, herinnert zich nog goed waarom ooit aan het project is begonnen. "Vroeger moesten alle goederentreinen via Utrecht of Breda, ook als ze risicovolle stoffen vervoerden. Door de Betuweroute is de totale capaciteit van het spoor vergroot, waardoor nu niet alleen veel goederentreinen langs een veilige route rijden, maar ook meer gewone treinreizigers kunnen worden vervoerd."
Demonstraties en blokkades overschaduwden 5 jaar geleden de feestelijke opening van de lijn en nog steeds zijn er mensen die zich zorgen maken over de veiligheid en milieuschade. Maar voor het bedrijfsleven is de lijn inmiddels een onmisbare vanzelfsprekendheid. Veel bestemmingen in Centraal-Europa zijn simpelweg niet anders te bereiken dan per trein. "Het heeft ons handenvol geld gekost, maar ik denk dat de aanleg voor de lijn een ongelofelijk goede beslissing is geweest'', vindt Rebbers.
Zonder de Betuweroute zou de Rotterdamse haven nooit zo sterk kunnen groeien als nu het geval is. Een project als de Tweede Maasvlakte is bijvoorbeeld erg afhankelijk van het vervoer per spoor. Het Havenbedrijf Rotterdam ziet het liefst dat in 2030 zes keer zo veel treinen naar het achterland rijden.
Daarvoor moeten nog wel wat zaken verbeteren. Het Duitse deel van de Betuweroute is bijvoorbeeld nog steeds niet af, waardoor goederentreinen na Zevenaar weer over het reguliere spoornet naar Oberhausen moeten. DB Schenker pleit daarnaast voor een kleine spooruitbreiding bij het Gelderse Meteren, zodat ook treinen bestemd voor de chemische industrie in Limburg gebruik kunnen maken van de lijn.
Ook Keyrail, de exploitant van de Betuweroute, houdt het oog gericht op de toekomst. "Meer treinen afwikkelen via de Betuweroute is onze belangrijkste opdracht voor de komende jaren'', aldus directeur Cees Tommel.
Congrats
Virussen? Scan ze hier!
In de heftigheid van de spits was de intercity R"dam CS - Blaak - Dordt 5 a 10 min vertraagd.
Vanmorgen moest ik echter de sprinter hebben richting Dordt en normaal gesproken krijgt de Intercity voorrang op de Sprinter. Vanmorgen dus mooi niet
Nog meer mooie schakelingen in het verschiet, NS ?
Ik ben zelf ook bezig met een opleiding voor treinbestuurder, bij de nmbs in België. Ik ben nu ongveer 12 weken bezig en ik kan geheel niet vatten hoe je op zo'n korte tijd de volledige opleiding kan krijgenHeintzer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:46:
[...]
12 weken is goed te doen hoor. Echt trein leren rijden doe je toch pas wanneer je zelfstandig de baan op gaat.
Op dit moment, ook ongeveer na 12 weken, zou ik nog niet de verantwoordelijkheid willen hebben over een trein. Volgens mij is een jaar toch wel het minimum om een volledige opleiding te krijgen, ik kan ook niet bepaald zeggen dat het lesgeven op een rustig tempo gaat
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!