All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
dat is het enige dat nog stopt op ons stationnetje ... en overstappen op sneltrein (heerlijk, stiltecoupe) is ook niet meer te doen sinds de laatste wijzigingen.CyBeR schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:39:
Fuck sprinters,
VIRM's en SLT: mij hoort u niet meer klagen. Perfect werkende airco's op het traject Sdm - Ddr.
Blaak is met dit weer ook heerlijk, maar dat was het in de trein ook
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Erhm, halen we niet wat dingen door elkaar? ATB-NG is geschikt tot 200 km/h in stappen van 10 km/h. Enige "gat" wat er zit is in ATB-EG (stap tussen Geel 8 en Geel 13)ArcticWolf schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:40:
130km/u kan wel met ATB-NG, maar dan geeft de cabine besturing 140km/u aan. (zeer) waarschijnlijk is het niet gevaarlijk om 140km/u te rijden maar wel oncomfortabel... gebeurt wel vaker dat alleen op de borden een lagere snelheid wordt afgedwongen.
nevermind

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 25-05-2012 10:57 ]
Dat is dus niet mogelijk aangezien ik om 14:00 vanuit Parijs in Rotterdam aankom. Het is niet anders. En de trein vanuit Rotterdam en Utrecht is ook inbegrepen in de ticket. Dus valt het dan niet onder hun verantwoordelijkheid als ze te laat komen waardoor ik mijn aansluiting mis?Fiber schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:44:
[...]
Ik zou voor de zekerheid maar een half uurtje eerder vertrekken uit Rotterdam... Vier minuten is erg krap en de kans dat je te laat in Utrecht aankomt is zeker niet nul. Zelfs een half uur speling is al niet veel als er wat misgaat en het rottige met die ICE is dat je ticket voor die ene trein geldig is, je mag niet een latere ICE pakken, tenzij je een duur kaartje met die optie hebt, maar daar ga ik niet vanuit.
Spoor 15, bedankt.
[ Voor 18% gewijzigd door magnifor op 25-05-2012 00:34 ]
Als dat één ticket is, dan in principe wel ja. CIV-regels enzo.magnifor schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:25:
[...]
Dat is dus niet mogelijk aangezien ik om 14:00 vanuit Parijs in Rotterdam aankom. Het is niet anders. En de trein vanuit Rotterdam en Utrecht is ook inbegrepen in de ticket. Dus valt het dan niet onder hun verantwoordelijkheid als ze te laat komen waardoor ik mijn aansluiting mis?
Ik vind de SLT's eigenlijk altijd te koud als het geen winter is. Het temperatuursverschil is vaak er groot. Als het buiten bijvoorbeeld 25 graden is, dan lijkt het binnen 18 graden oid. 21 graden zou dan een veel beter getal zijn.jelmervos schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:01:
[...]
Ben ik niet helemaal mee eens. Die nieuwe sprinters (SLT) zijn altijd goed van temperatuur. VIRM is 's winters vaak te koud en met dit weer lijkt het soms wel of de airco uit staat.
wij krijgen TRC bestanden van ProRail en die moeten eerst handmatig in Railtrack overgenomen worden en dan kunnen ze pas naar LandXML omgezet worden.. dit is echt omslachtig en ik ben opzoek naar een snellere methode, is deze er?
YepCyBeR schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 01:13:
Staat er netjes 'CIV 1184' op?
Wikipedia: CIV (rail travel)
Kun je zo uiteraard weinig van zeggen. Met twintig zesassers heb je een flink treintje. Het is gewoon een shuttle van 'normale' lengte; nu de belading nog: deze week kwam 'ie met welgeteld zes containers uit Polen aan...bestaudio schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:39:
[...]
Niet alleen in jou beleving, 20 bakken is best aan de kleine kant ja, ongetwijfelt zal dit in de toekomst wel aangepast worden
Jammer....
Studenten met een Weekend OV hebben wel gratis reizen op maandag. Maar ik, welke elke maand 40 euro betaalt aan de NS, weer niet
Ei'k best krom?
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 25-05-2012 12:57 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Je bedoelt dat studenten-ov waar die studenten toch echt € 91,17 per maand voor lenen?AW_Bos schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:54:
Jammer....
Studenten met een Weekend OV hebben wel gratis reizen op maandag. Maar ik, welke elke maand 40 euro betaalt aan de NS, weer niet![]()
Ei'k best krom?
Maar ik ben even niet vrolijk: 2 dagen op rij ALWEER stroomstoring R'dam Centrum. Hierdoor rijden er geen metro's tussen Beurs en Tussenwater. Treinen rijden binnen de gemeente Rotterdam met vertraging of vallen uit.
Gister was het dezelfde shit. Voor ze die km vergoeding afschaffen, kunnen ze niet eerst zorgen voor een >> Betrouwbaar OV << ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
We are shaping the future
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Misschien niet in Rotterdam gaan wonenD_Jeff schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:35:
Maar ik ben even niet vrolijk: 2 dagen op rij ALWEER stroomstoring R'dam Centrum. Hierdoor rijden er geen metro's tussen Beurs en Tussenwater. Treinen rijden binnen de gemeente Rotterdam met vertraging of vallen uit.
Gister was het dezelfde shit. Voor ze die km vergoeding afschaffen, kunnen ze niet eerst zorgen voor een >> Betrouwbaar OV << ?
Energienetwerk heeft zeer veel issues daar laatste tijd, ik zou eens bij die netwerkbeheerder in de brievenbus gaan plassen als ik jou was
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Maar het is nu niet alleen de stroomstoring... De NS / Prorail doet vrolijk mee met een dubbele bijdrage
(bovenleiding en verrotte wissel)

Gaat nog tot 17:30 duren volgens http://www.bndestem.nl/re...iers-ge%C3%ABvacueerd.ece
Een Fyra-trein is rond 11.30 uur vrijdagochtend gestrand in de buurt van Lage Zwaluwe. De trein trok de bovenleiding van het spoor kapot en kwam stil te staan. Volgens inzittenden schraapten er kabels langs het raam en was er rookontwikkeling.
De trein was vanuit Breda op weg naar Amsterdam, maar kwam stil te staan op een flyover tussen Langeweg en Zevenbergschenhoek. Een van de passagiers twitterde: "Conducteur roept om om vooral in de trein te blijven zitten en de deuren niet aan te raken wegens electrocutiegevaar."
[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 25-05-2012 14:27 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je had natuurlijk even de moeite kunnen nemen om op het linkje onder het bedrag te klikken ;-). 68 euro per halve maand is het bedrag dat je moet betalen als je 'm nog gebruikt terwijl je er geen recht op hebt. Dat is niet hetzelfde als de € 91,17 per maand die je leent als je 'm gebruikt terwijl je er wél recht op hebt.D_Jeff schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:35:
@ValHallASW: Correctie, Een studenten OV kost 68 euro per halve maand of 136 euro per maand.
[ Voor 30% gewijzigd door ValHallASW op 25-05-2012 14:31 ]
Bullshit natuurlijk, gezien er nu hoogstwaarschijnlijk kortsluiting óf een enorme lekstroom is, en de snelschakelaar er al lang uitligtConducteur roept om om vooral in de trein te blijven zitten en de deuren niet aan te raken wegens electrocutiegevaar
Als iemand de trein toch opent en van die fly-over zou vallen, heb ik er ook geen medelijden mee iig.
Het is natuurlijk wel vervelend voor de reizigers in de trein en iedereen die nu een weekendje Parijs wilden doen.
[ Voor 8% gewijzigd door marcop23 op 25-05-2012 14:39 ]
Die hebben er geen last van, het ging immers om de Fyra van Breda naar Amsterdam, dus die ging sowieso al niet in de richting van ParijsHet is natuurlijk wel vervelend voor de reizigers in de trein en iedereen die nu een weekendje Parijs wilden doen
Virussen? Scan ze hier!
Oh nee he ? Sta op het punt naar huis te gaanD_Jeff schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:25:
Maar het is nu niet alleen de stroomstoring... De NS / Prorail doet vrolijk mee met een dubbele bijdrage
(bovenleiding en verrotte wissel)
Shi*t !
Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Rotterdam Lombar rijden minder Sprinters door een defect wissel.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen
Fijn, was gisteren ook al raak tegen 17:00 ...
We moeten sowieso gaan verhuizen van Groenlinks ... volgens mevr. Ineke van Gent moeten we allemaal dichter bij ons werk gaan wonen

En anders ga je zelf je reiskosten maar betalen ... (zie voorpagina Spits)
We behoren bij de 'happy few' en pendelen is een overbodige en mileubelastende luxe.
Vraag me af hoe zij in Den Haag komt ...
[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 25-05-2012 16:56 ]
Maar ja, je krijgt een baan aangeboden in Amsterdam... maar als starter verdien je nooit genoeg om naar Amsterdam te verhuizen en daarbij is 1 uur reistijd zo onderhand normaal geworden, dus iemand uit Den Bosch kan gerust in Amsterdam werken... (of andersom).
Ik zelf werk ook op meerdere plekken tegenwoordig (waaronder Amsterdam) maar dan wil ik er nog niet wonen, dus dan maar reizen.
Daarnaast is verhuizen geen optie (te duur
Op basis van OV woon ik bijna 1 uur van R'dam Centrum af. Om precies te zijn: in een dorp met 5,5k zielen en 1 buslijn die alleen overdag en buiten de vakanties 2x per uur rijdt en het nog voor elkaar krijgen om 60 % van de gevallen "te laat" te zijn (NS- norm)LauPro schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:17:
[...]
Misschien niet in Rotterdam gaan wonen.
Energienetwerk heeft zeer veel issues daar laatste tijd, ik zou eens bij die netwerkbeheerder in de brievenbus gaan plassen als ik jou was.
Per auto ben ik er met een minuutje of 25/30, groot verschil.
Maarja, ik begin zo langzamerhand een beetje zout te worden van het OV en ik hoop vurig dat het Groenlinks idee het niet overleefd. Anders wordt het alvast een standplaats op camping zoeken en een luxe tent.
Daarnaast: I agree with ArcticWolf
Als je ziet hoeveel mensen nu "zeuren" dat ze genaaid worden door de overheid zou dat al een grote verschuiving te weeg brengen.
Daarnaast mag ik niet klagen want ik sta binnen een half uur op Amsterdam CS vanaf mijn woonplaats en dat met een verbinding van 4 keer per uur en 6 keer per uur in de spits. Daarvoor ga ik niet eens proberen de auto te pakken.
HD4Life @ Full-HD
"Tussen Haarlem en Zandvoort rijden maandagochtend en -middag twee keer zoveel treinen als normaal het geval is. Op dit traject rijdt de NS maandag met dubbeldekkers in plaats van gewone sprinters, ook om meer mensen een zitplaats in de trein te kunnen bieden."UTRECHT - De NS zet maandag extra treinen in om de verwachte grote stroom strandgangers te kunnen vervoeren. Dat heeft een woordvoerster bekendgemaakt.
Tussen Haarlem en Zandvoort rijden maandagochtend en -middag twee keer zoveel treinen als normaal het geval is.
Op dit traject rijdt de NS maandag met dubbeldekkers in plaats van gewone sprinters, ook om meer mensen een zitplaats in de trein te kunnen bieden.
Politiekorpsen langs de kust adviseren mensen maandag met klem om met het openbaar vervoer het strand te gaan. Ook de ANWB doet deze oproep maandag.
Files
De verkeersdienst verwacht op Tweede Pinksterdag weer kilometerslange files richting en parkeerproblemen in kustplaatsen als Zandvoort, Scheveningen en Hoek van Holland. Het mooie zomerweer leidde zondag ook al tot veel problemen op de wegen naar de kust en het strand.
''Het staat mensen uiteraard altijd vrij om te doen wat ze zelf willen'', aldus een zegsman van de politie Haaglanden. ''Maar met de trein, tram of bus heb je meer zekerheid de kust daadwerkelijk te bereiken.''
Ook de politiekorpsen Zeeland en Kennemerland sluiten zich bij dit advies aan. ''Het aantal parkeerplaatsen in de badplaatsen is zeer beperkt'', stelt een woordvoerder van Kennemerland.
Extra verkeersregelaars
Zondag slibden diverse wegen naar de kust aan het eind van de ochtend dicht. De gemeente Den Haag zet op drukke stranddagen in elk geval extra verkeersregelaars in.
Ook rijdt er een speciaal treintje van het strand naar de diverse parkeerplaatsen in Scheveningen om de doorstroming van de badgasten te bevorderen.
Bekijk hier de actuele verkeersinformatie
Daar rijden normaal gesproken toch al dubbeldekkers? Laatste keer dat ik er was iig wel, geen sprinters. Er rijd daar een dubbeldekker die klinkt alsof ie op het punt staat uit elkaar te vallen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens dit rijdt er SGMm. Toen ik er, in de DRGL2011, voor het laatst reed werd er gereden met op de heenweg een VIRM-4 en op de terugweg een DD-AR. Was volledig buiten het spitsseizoen toen.
De ''zomerversterking'', de 15400, is normaal gesproken een SLT.
Overigens was dat de eerste keer dat ik in een DD-AR zat, dat krijg je als je buiten de randstad woont en anders alleen in IC's zit
Zelfs een Mat '64 doet nauwelijks onder een DD-AR, maar is wel 30 jaar ouder...
Ze zullen best wel wat V-IRM over hebben gezien pinksteren.. en ik zou nu echt niet in een SGMm willen zitten

Nope. Vroeger wel, tegenwoordig is 't SGMm.Raven schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:20:
Daar rijden normaal gesproken toch al dubbeldekkers? Laatste keer dat ik er was iig wel, geen sprinters. Er rijd daar een dubbeldekker die klinkt alsof ie op het punt staat uit elkaar te vallen
Ik kom die trein vaak tegen
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 28-05-2012 13:52 ]
Bij een Mat '64 lijkt het alsof je richting de 300 gaat, en bij de Thalys op het HSL spoor ga je niet harder dan 100Bomin schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:05:
Heerlijk toch een Mat '64 op snelheid, heb je tenminste nog een beetje het gevoel dat je ook daadwerkelijk zo hard gaat
Die optrekgeluiden blijven toch wel een van de leukste dingen. Dat is dan ook waar je een trein zo aan kunt herkennen
Overigens, als je de SLT met de Mat '64 vergelijkt vanuit de reiziger:
- Comfortabeler (koeler, betere vering, je krijgt geen 300 km/h gevoel)
- Moderner
Dat is het verschil tussen een stoptrein en een stoptrein van 50 jaar ouder. Doe nu hetzelfde met een Mat '64 en een trein uit 1914
[ Voor 21% gewijzigd door marcop23 op 28-05-2012 13:55 ]
CyBeR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Nope. Vroeger wel, tegenwoordig is 't SGMm.
Ik kom die trein vaak tegenVroeger toen ik nog naar de hogeschool ging nam ik de trein naar zandvoort om bij Overveen uit te stappen. Dat was toen in het begin altijd een Plan T/V (of beide, aan elkaar), daarna DD-AR (of bij uitzondering af en toe een VIRM) en tegenwoordig dus SGMm (en heel soms SLT.)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is ook nog niet zo heel lang SGMm. Maar tegenwoordig is het uitzonderlijk als dat er niet rijdt. Volgens mij sinds de huidige dienstregeling, dus december vorig jaar.Raven schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:18:
[...]
, toen ik daar een paar dagen was (paar maanden terug) zag ik alleen DD-AR's.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 28-05-2012 14:32 ]

Mjah, dat is een beetje appels met peren vergelijkenmarcop23 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:51:
[...]
Dat is het verschil tussen een stoptrein en een stoptrein van 50 jaar ouder. Doe nu hetzelfde met een Mat '64 en een trein uit 1914
In 1914 had je nog zo goed als geen elektrische treinen (met uitzondering van het materieel van de voormalige Zuid-Hollandsche Electrische Spoorweg-Maatschappij, maar die reed alleen op de Hofpleinlijn).
Diesel was er toen uiteraard ook nog niet, dus het was vrijwel allemaal stoom (en dus locomotief-getrokken, geen eigen aandrijving zoals Mat'64), met uitzondering van een paar Ome Keesjes die op benzine reden. Maar dat was zo minimaal.
Die vergelijking gaat dus best wel mank
Overigens heette het in 1914 nog geen stoptrein, maar een lokaaltrein, en daar werd meestal het oudste materieel voor ingezet
Virussen? Scan ze hier!
Dat is toch juist marcop23 wil laten zien? Dat het verschil tussen pakweg 1914 en 1964 een stuk groter is dan het verschil tussen 1964 en 2014.
Afgelopen zondag met de thalys naar rotterdam = 2 uur vertraging
Ook mijn aansluiting gemist naar Dortmund. Kortom, ik ga lekker compensatie vragen.

En jij je maar druk maken over die 4 minuten overstap...magnifor schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:19:
... 2 uur vertraging...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Signatures zijn voor boomers.
maar idd de Thalys zal wel hebben moeten omrijden ofzo

Ja, ik wist dat de speling maar 20 minuten was maar het was gewoon niet anders. Er was een belangrijke familie evenement in Duitsland en de datum was pas bekend weken nadat ik Parijs had geboekt. Dus daarom wilde ik zo snel mogelijk in Duitsland zijn. Nu had het niet uitgemaakt als ik het 2 uur later had geboekt aangezien ik pas om 4 uur in Rotterdam was. Mijn plan was om 14:03 op Rotterdam, 14:20 de trein van Rotterdam naar Utrecht en daarna richting Dortmund. Ik heb een nieuw ticket moeten kopen en was pas om half 9 in Dortmund ipv 17:30. Maar goed, het was niet anders.Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:09:
[...]
En jij je maar druk maken over die 4 minuten overstap...
Op de heenweg was er een defecte bovenleiding in Nederland en in Frankrijk was er een kapotte trein. We moesten zowel in Nederland als in Frankrijk omrijden.Maasluip schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:51:
Dat is niet verkeerd. Hoe kregen ze dat voor elkaar? Was er gewoon een uitgevallen of zo?
Op de terugweg was vroeg in de ochtend rondom parijs iemand aangereden op de hogesnelheidslijn en heeft men blijkbaar uren nodig om het spoor vrij te maken. De thalys die ik had zou om 11.25 vertrekken, vertrok rond 12:15. De thalys van 10:25 is geannuleerd en is iedereen omgeboekt naar die van 11.25. Daarna stonden we onderweg 30 tot 60 minuten stil omdat die spoor nog steeds gesloten was en 6 tgv's moesten voor laten gaan. Daarna stonden we ook nog 15 minuten stil vlak voor Rotterdam CS omdat er nog geen perron vrij was. Ik zat helemaal te stressen in de Thalys. Als we niet op Rotterdam CS zouden stil zouden staan dan was ik om nog 19:30 in Dortmund geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 29-05-2012 15:30 ]
Ja... nja daarvoor moet je bij het ministerie aankloppenmagnifor schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:34:
Het gaat mij meer om het feit dat men dan erg afhankelijk van die ene spoor. Er is blijkbaar dan geen failsafe. Als 1 spoor uitvalt dan ligt de hele dienstregeling op zijn kop, dat is eigenlijk waar ik mij om kwaad maakte.

Zeker wel, ik heb wel eens iemand van een brug/viaduct op de snelweg zien springen...ArcticWolf schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:40:
op de snelweg gebeurt dat ook, alleen niemand springt voor een vrachtwagen

[ Voor 71% gewijzigd door Fiber op 29-05-2012 15:43 ]
Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:40:
Tijd dat ze de sneeuwschuiver of bullbar weer in voeren...
[...]
Zeker wel, ik heb wel eens iemand van een brug/viaduct op de snelweg zien springen...Wordt je ook niet vrolijk van.

Je kan het niet voorkomen helaas... ProRail probeert het wel wat actiever tegen te gaan de laatste tijd. Ik zag laatst in de OVS voor spoorterrein afsluitingen dat er nu apart "afsluiting nabij psychiatrische klinieken" is bijgekomen (wat voorheen niet was) en daarnaast de hoogste risico factor heeft gekregen van in die lijst (scholen, bedrijven, woonwijken en nu dus ook psychiatrische klinieken).
Ah daar waren die boutjes van vond het al raar dat ik wat over deed houdenArcticWolf schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:16:
tweaker bestaudio had weer lopen beunen tijdens onderhoud![]()
maar idd de Thalys zal wel hebben moeten omrijden ofzo
Mah zal wel weer een gevalletje zuinigheid geweest zijn, ProRail is op de verkeerde punten aan het bezuinigen zoals onderhoud en vervanging daar waar de waslijn al lang en breed vervangen werd, word er nu gezegt oh hij zit nog niet op het minimum (scheelt een mm) dus laat maar hangen, en ja als je pas een jaar later weer in die sectie gaat controleren kan het wel is te laat zijn.
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
AMSTERDAM - De Onderzoeksraad voor Veiligheid bekijkt of scherpere veiligheidseisen nodig zijn voor treinen.
Aanleiding voor het onderzoek is het hoge aantal slachtoffers bij een frontale botsing tussen een sprinter en een intercity, vorige maand in Amsterdam. Daarbij vielen een dode en meer dan honderd gewonden.
Op het gebied van veiligheid in treinen zijn er volgens een woordvoerder van de Onderzoeksraad nog maar weinig regels. In Nederland is hier nog maar weinig onderzoek naar gedaan.
Als een vervoerder een trein bestelt, kan hij zelf aangeven hoe die moet worden ingericht. "Het interieur moet dan hufterproof zijn, het moet de sociale veiligheid ten goede komen en ook de veiligheid van de passagiers is van belang. De vraag is nu of er genoeg eisen zijn om dat laatste te waarborgen."
Proeven
De raad gaat hier met fabrikanten en collega's in het buitenland over praten. Ook worden proeven gedaan. Bij auto's en treinen wordt al langer rekening gehouden met botsveiligheid, maar bij treinen is dat volgens de raad nog relatief nieuw.
Het onderzoek moet in het najaar klaar zijn. De raad richt zich ook op de oorzaak van het ongeluk. "Het is bekend dat er een rood sein is gemist, maar dat is de laatste veiligheidsschakel. Wij willen ook weten wat daarvoor is misgegaan in de dienstregeling en de planning."
Oscar Wilde
Kan die grappenmaker voortaan buiten de spits springen?
Sja, het zou i.m.o. eens tijd worden dat we dat in NL eens gaan faciliteren op een manier die minder rommelig is voor hulpverleners en nabestaanden. Maar da's een andere discussie.D_Jeff schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:59:
Kan die grappenmaker voortaan buiten de spits springen?
Moet trouwens zeggen dat dat geld-bij-vertraging wel snel werkt. Twee werkdagen hoeft het blijkbaar slechts te duren voordat de bevestiging er is en één dag meer en het geld is er al. Dat is dan prima
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Van de NS is bekend dat ze qua overmaken vrij snel zijn. Dat is nog enigszins een plusje in de klantenservice
Maar tis wel een goed gebaar.

(niet door mij) gefotografeerd bij Apolda (D). Hij wordt getrokken door een GTW 2/8 van Arriva (ook nieuw blijkbaar).
Deventer heeft toch al 3 perrons?Het station in Deventer gaat op de schop. De komende jaren wordt er gewerkt aan de stationsomgeving.
Er komt een vast derde perron, de fietsenstalling wordt fors uitgebreid en aan het stationsplein komen verschillende horecagelegenheden. Ook wordt het busperron gebruiksvriendelijker en veiliger gemaakt. Prorail begint na de zomervakantie met de bouw van het derde perron. De plannen voor de stationsomgeving worden vanavond in de Deventer Schouwburg door de gemeente, NS en Prorail gepresenteerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 31-05-2012 08:58 ]
Oscar Wilde
Deventer heeft inderdaad al 3 perrons, echter het perron dat tegen de stationshal aanligt is een 'tijdelijk' perron. Voor zover ik uit de berichten heb begrepen wordt dit tijdelijke perron vervangen door een permanent derde perron, hopelijk dan ook met een trap richting de tunnel zodat je niet meer buitenom hoeft.Raven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:57:
Station in Deventer wordt aangepakt
[...]
Deventer heeft toch al 3 perrons?Of ben ik nu in de war met een ander station.
Dus komt er nu echt een derde perron of wordt het tijdelijke tweede perron definitief gemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Luukje01 op 31-05-2012 09:30 ]
Wel typisch dat hij in Vs staat; hij wordt voor zover ik weet primair ingezet op de 2600.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Huh, dat tegen de stationshal aanligt? Perron 2, waar de trein naar Rotterdam Centraal telkens stopt, zit toch aan de achterkant, niet tegen de stationshal aan? Of is er nóg een, omdat perron 3 en 4 als een perron worden gezien? (Zie hieronder)Jarod schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:01:
[...]
Deventer heeft inderdaad al 3 perrons, echter het perron dat tegen de stationshal aanligt is een 'tijdelijk' perron. Voor zover ik uit de berichten heb begrepen wordt dit tijdelijke perron vervangen door een permanent derde perron, hopelijk dan ook met een trap richting de tunnel zodat je niet meer buitenom hoeft.
Hmm, als je het zo brengt is het inderdaad erg verwarrendMaasluip schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:13:
Ik vind het een beetje verwarrend. Deventer heeft nu twee perrons (en drie perronsporen). Ook in het dagelijkse spraakgebruik wordt een perron met twee sporen niet als twee perrons aangeduid.
Dus komt er nu echt een derde perron of wordt het tijdelijke tweede perron definitief gemaakt?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 31-05-2012 09:44 ]
Oscar Wilde
Maar een spoor heeft niet altijd een aanliggend perron. Hoe duid je dan aan op hoeveel sporen men in kan stappen?Maasluip schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:13:
Ik vind het een beetje verwarrend. Deventer heeft nu twee perrons (en drie perronsporen). Ook in het dagelijkse spraakgebruik wordt een perron met twee sporen niet als twee perrons aangeduid.
In mijn optiek is een perron met 2 kanten, prima uit te leggen als "2 perrons". Houd de discussie wel makkelijk.
Voor zover ik weet (en in kan schatten wat er wel/niet past) wordt het tijdelijke perron dat er nu ligt vervangen door een permanent perron. Dit is inderdaad het perron aan spoor 2 waar de trein naar Rotterdam Centraal stopt. Dat perron ligt tegen de stationshal aan, de voorkant van het station ligt namelijk aan die kant en is daarmee georienteerd op het centrum van Deventer. Als je met de trein vanuit Enschede komt ligt de stationshal dus aan je linkerhand (daar waar ook het centrum ligt).Raven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:44:
[...]
Huh, dat tegen de stationshal aanligt? Perron 2, waar de trein naar Rotterdam Centraal telkens stopt, zit toch aan de achterkant, niet tegen de stationshal aan? Of is er nóg een, omdat perron 3 en 4 als een perron worden gezien? (Zie hieronder)
[...]
Hmm, als je het zo brengt is het inderdaad erg verwarrend
Ik denk dat het eerder gaat om proefritten uit te voeren. De Zeeuwse lijn is vrij rustig qua trein verkeer en veel stations hebben een rangeer / inhaalspoor.vooghel schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:42:
Dit is een gerenoveerde DD-AR, een DDZ of NID.
Wel typisch dat hij in Vs staat; hij wordt voor zover ik weet primair ingezet op de 2600.
Prima traject om zo'n trein te testen
Ah wacht, ik heb het station andersom in gedachten. Dan is het inderdaad dat perron.Jarod schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:51:
[...]
Voor zover ik weet (en in kan schatten wat er wel/niet past) wordt het tijdelijke perron dat er nu ligt vervangen door een permanent perron. Dit is inderdaad het perron aan spoor 2 waar de trein naar Rotterdam Centraal stopt. Dat perron ligt tegen de stationshal aan, de voorkant van het station ligt namelijk aan die kant en is daarmee georienteerd op het centrum van Deventer. Als je met de trein vanuit Enschede komt ligt de stationshal dus aan je linkerhand (daar waar ook het centrum ligt).
Oscar Wilde
Ik zie geen treinnummers op de zijkant staan? misschien wordt elk stel uitzonderlijk getest...CyBeR schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:30:
Aangezien dat ding gewoon in reguliere dienst gebruikt wordt is het wat laat om testritten uit te voeren imo.
Inzet i.h.k.v. Spoorwensdagen.CyBeR schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:30:
Aangezien dat ding gewoon in reguliere dienst gebruikt wordt is het wat laat om testritten uit te voeren imo.
Beter kijken.ArcticWolf schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:08:
[...]
Ik zie geen treinnummers op de zijkant staan? misschien wordt elk stel uitzonderlijk getest...
[ Voor 36% gewijzigd door Luke! op 31-05-2012 11:10 ]
Ah, ik zie het al:
Woensdag vertrekt de express ook weer uit Utrecht en rijdt via Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal door naar eindpunt Vlissingen.
[...]
Leuk om te weten is dat dit jaar de gerenoveerde dubbeldekker DDZ van NS wordt ingezet als spoorwensdagexpress. Het is voor dit treintype de eerste kennismaking met het spoor onder de rivieren.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
dus de oude krak dingen zijn weer geupgrate? komen deze treinen dan mee kwa efficitentie (verbruik en hitte uitstoot) met de nieuwere treinstellen (slt, vrm)?Maasluip schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:42:
Dat is dus de nieuwe DDZ, de omgebouwde DD-AR. Moet wat luxer zijn en IC's gaan rijden.
En nog een faal van Schultz: http://frontpage.fok.nl/n...atief-verlenging-a15.html
Ze verplichten zo onderhand de aannemer een werk van 1 miljard voor 500 miljoen aan te nemen (bijwijze van)....Dit zou kunnen worden gefinancierd uit aanbestedingsmeevallers.
/ontopic
Op mijn werk hou ik mijzelf ook bezig met aanbestedingen en ProRail gaat iig steeds slechter om met aannemers... steeds vaker wordt er een (onduidelijk) werk de markt op gegooid en dan ben je dagen zo niet weken bezig met een aanbieding te maken en dan wordt ie 2 uur van te voren gecanceld... en dan ook nog zo arrogant zijn om geen vergoeding te betalen met als reden "jullie willen toch geld verdienen.."
Het meest bizarre wat ik heb meegemaakt in mijn loopbaan was dat een partij voor 1 euro had ingeschreven en dus ging proberen om ProRail een hak te zetten (weet niet of dat gelukt is

Maar het verziekt wel de markt....
[ Voor 49% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2012 22:28 ]
Schultz en spoor...ArcticWolf schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:22:
/offtopic
En nog een faal van Schultz: http://frontpage.fok.nl/n...atief-verlenging-a15.html

Vanavond dus ook weer:
[YouTube: http://youtu.be/MtMk8LuoTgk]

Tussentijdse wijziging in de dienstregeling die niet in de reisplanner/signalering is doorgevoerd, of heeft de machinist gewoon geen zin om te stoppen?
_██_
(ಠ_ృ)
waarom is Blaak trouwens een IC station??

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2012 23:53 ]
Overstap op 3 metrolijnen, 1 tramlijn en 2 buslijnen.
Aangezien de NS in de Randstad van het begrip Sneltrein af wou, werd het kiezen. Uiteindelijk is Rotterdam Lombardijen S station en Blaak IC geworden. Ik zeg bewust "in de randstad", want op station Zwolle staat het naampje Sneltrein nog vrolijk op de borden van Spoor 15 (Trein naar Emmen).
Moet er wel bij vermelden dat de dienstregeling 1 uitzondering maakt voor Schiedam Centrum EN Blaak: IC Den Haag CS - R'dam CS - Dordrecht - Venlo stop hier niet.
Zoals D_Jeff ook al zegt: omdat het begrip InterCity verwaterd is tot "sneltrein" en Blaak een sneltreinstation was. Amsterdam Sloterdijk, zelfde laken een pak. Anders zouden er alleen nog wat stoptreinen stoppen, immers er zijn geen sneltreinen meer*.
*) Behalve dan dat de sneltrein Asd-Hlm-Rtd(-Ddr) nog vaak zo genoemd wordt.
http://frontpage.fok.nl/n...er-samen-met-prorail.htmlNS-topman Bert Meerstadt wil dat de NS weer samengaat met ProRail om de problemen op het spoor beter aan te kunnen pakken. Hij wil kijken of de splitsing, die in 1995 werd doorgevoerd, ongedaan kan worden gemaakt. Dat schrijft Meerstadt in een brief aan alle politieke partijen, meldt de Volkskrant vrijdag.
De strikte scheiding die er nu is belemmert volgens Meerstadt de aanpak van de vele problemen, zoals de chaos tijdens winterweer of bij het verhelpen van technische storingen. "De rigoureuze knip tussen NS en ProRail heeft nog steeds negatieve gevolgen voor de reiziger; dit moet zeker worden hersteld", vindt Meerstadt.
Binnen de spoorsector en de politiek wordt al langer gepleit voor een samengaan van ProRail en NS, maar nooit eerder sprak een topman zich openlijk uit tegen de splitsing. Ook FNV Spoor wil al jaren dat de twee spoorbedrijven weer bij elkaar worden gebracht. Een woordvoerder hoopt dat de Tweede Kamer het verzoek van de NS honoreert.
ProRail zegt open te staan voor 'alles suggesties die leiden tot een beter product voor de reiziger', meldt het bedrijf in een reactie in de krant.
Reizigersclub Voor Beter OV neemt met kracht afstand van de wens van NS-directeur Bert Meerstadt om ProRail weer deel te laten uitmaken van de NS: 'Discussies over de organisatorische plaats van ProRail (of dat nu bij Rijkswaterstaat of bij de NS is) zijn niet meer dan windowdressing en leveren geen bijdrage aan de oplossing van de problemen op het spoor. Daarnaast is de NS al helemaal niet de hoeder van ProRail, gezien de problemen waarmee de NS te kampen had en heeft.'
Ook wijst Voor Beter OV op de dramatisch slechte spoorjaren 2000 en 2001. Ongekend slechte prestaties leidden toen zelfs tot het gedwongen vertrek van de NS-top. In die tijd was de rechtsvoorganger van ProRail (Railinfrabeheer RIB) nog een bedrijfsonderdeel van de NS.
en ProRail naar RWS Rail, problem solved?
//
volgende week staat er (weer) een testrit met een ICE ingepland op de Hanzelijn, ProRail wilt bewijs dat men met een B4 - 1500V systeem 200km/u kan rijden en de enige passagierstreinen die dat op het moment kunnen zijn de Thalys en ICE.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 01-06-2012 08:25 ]
UTRECHT - Station Utrecht Centraal is vrijdagochtend getroffen door een grote netwerkstoring. Door de storing zijn kaartautomaten, servicebalies en OV-chipkaartzuilen buiten werking.
Dat bevestigt een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) tegenover NU.nl. De zegsman verwacht dat de storing spoedig zal zijn verholpen.
Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de incheckpalen op Utrecht Centraal, het op een na drukste station van Nederland.
NS wil kritisch kijken naar splitsing ProRail
UTRECHT - De NS wil dat er nog eens goed gekeken wordt naar de huidige splitsing tussen het spoorbedrijf en beheerder ProRail.
Dat schrijft NS-topman Bert Meerstadt in een brief die hij aan alle politieke partijen heeft gestuurd.
De NS wil onderzoeken of de resultaten die waren beoogd toen de bedrijven in 1995 splitsten, nu ook zijn bereikt.
''We merken dat de situatie voor de reizigers nu niet optimaal is, zeker als er sprake is van verstoringen. Het is daarom goed om te kijken of en hoe dat wellicht beter kan", aldus een woordvoerster van NS vrijdag. Die negatieve gevolgen voor de reizigers moeten zeker worden hersteld, zo staat in de brief.
Sneller ingrijpen
Roel Berghuis laat namens vakbond FNV Spoor weten dat er weer één baas op het spoor moet komen. Zo kan volgens hem sneller worden ingegrepen bij verstoringen. Prorail kan blijven bestaan, maar dan als toezichthouder. ''Als een soort scheidsrechter die capaciteit op het spoor verdeelt tussen de verschillende spoorbedrijven", aldus FNV Spoor.
Eerder is in politiek Den Haag geopperd om Prorail weer onder de overheid te laten vallen. ''We betalen er flink voor, dan willen we ook invloed'', liet VVD-Kamerlid Charlie Aptroot in mei weten namens de VVD. Zijn partij wil Prorail opheffen en de taken volledig bij Rijkswaterstaat in staatshanden brengen. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil ook directe zeggenschap over het spoor.
Niet ten goede
Prorail laat in een reactie weten dat een samengaan van het bedrijf met de Nederlandse Spoorwegen de reiziger niet ten goede komt. ''Het doorvoeren van grote structuurwijzigingen staat niet bovenaan onze agenda. Het kan ertoe leiden dat organisaties vooral met zichzelf bezig zijn."
Prorail wijst een samengaan echter niet helemaal van de hand. De organisatie laat weten open te staan voor ''alle suggesties", maar wijst erop dat vooral ''tempo moet worden gemaakt met het doorvoeren van verbeteringen waar de reiziger écht van profiteert".
Arrogantie
Volgens vervoerder Arriva is de reiziger niet gebaat bij een samenwerking tussen NS en Prorail. Arriva spreekt zelfs van ''arrogantie ten top’’ van de NS en een ''schoffering van de Tweede Kamer". Ook de organisatie Voor Beter OV is niet te spreken over een hernieuwde samenwerking.
Achterhaald
Een eventueel samengaan van NS en Prorail zou ''volstrekt achterhaald" zijn. Dat laat voorzitter van de brancheorganisatie van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland Anne Hettinga weten.
Volgens Hettinga is de onafhankelijkheid van de verdeling van het spoor tussen de verschillende spoorbedrijven in het geding, als Prorail bij de NS wordt ondergebracht.
''Er rijden al 15 jaar verschillende vervoerders op het spoor. Dit zou betekenen dat de klok wordt teruggedraaid in de verkeerde richting", aldus de FMN-voorzitter. Hettinga is ook directeur van Arriva, dat rijdt op regionale spoornetwerken.
Afspraken
Volgens Hettinga schendt de NS ook de afspraken die de spoorvervoerders onderling hebben gemaakt. ''Er loopt een onafhankelijk onderzoek naar het treinvervoer in opdracht van de Tweede Kamer", aldus de voorzitter.
''We hebben afgesproken dat gedurende het onderzoek geen communicatie hierover mag plaatsvinden en al helemaal geen beïnvloeding. De NS-brief noemt hij daarom ''schandalig en een schoffering".
Op een ander forum waar ik regelmatig kom was er iemand die zo'n probleem met een bus had. Heel vaak klachten ingediend, hielp gewoon niet. Uiteindelijk heeft hij het bord van de bushalte losgeschroefd en is hij op straat gaan staan waardoor de bus wel (gelukkig net op tijd) moest stoppen. Toen heeft hij dat bord zo'n beetje tegen het gezicht van de buschauffeur gehouden en toen stopte de bus daarna daar ineens wel bij die halte.Atomsk schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:58:
1x per week heb ik avonddienst en dan neem ik de trein van 21.17u van Rotterdam Blaak -> Rotterdam Centraal en vandaar rennen naar de aansluitende sprinter richting Gouda. Nou ja, dat zou zo moeten zijn, ware het niet dat die intercity gewoon altijd doorrijdt. Geen idee of dat nu alleen op die donderdag gebeurt, of iedere avond, maar het is toch wel redelijk absurd dat er een stop in de dienstregeling staat en zo'n machinist gewoon doorrijdt.
Vanavond dus ook weer:
[video]![]()
Tussentijdse wijziging in de dienstregeling die niet in de reisplanner/signalering is doorgevoerd, of heeft de machinist gewoon geen zin om te stoppen?
Bij een trein zou ik niet zo'n actie uithalen
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 01-06-2012 09:41 ]
Oscar Wilde
_██_
(ಠ_ృ)
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
CyBeR schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:13:
Kom je wel gegarandeerd mee. Zij het wellicht niet volledig

Treinverkeer rond Roosendaal plat
AMSTERDAM - Het treinverkeer rond station Roosendaal is vrijdagochtend op last van de brandweer stilgelegd.
Dat melden de Nederlandse Spoorwegen (NS). Volgens een woordvoerster van de brandweer is de oorzaak een druppellekkage aan een goederenwagon op het rangeerterrein nabij het station.
Om welke stoffen het precies gaat is onduidelijk. "Het is geen groot incident en we zitten inmiddels in de afrondende fase. Een deel van de sporen is inmiddels weer vrijgegeven", laat de brandweer weten.
"Het gaat om wagons die uit België komen en gerangeerd worden in Roosendaal voor ze naar Dordrecht gaan. Op dat moment komen dit soort problemen soms aan het licht."
De spoorwegen verwachten dat de problemen vrijdagmiddag rond 14.00 uur zijn opgelost.
Volg dit nieuws op Twitter via NUlive
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!